Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: TEHNOÜLEVAATUSE NÕUDED??

11:23 20.09.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Jah jääb kehtima uus 12 kuud kuni järgmise septembrini.
Jah nii on, et tulevikus on võimalik auto ülevaatusele mineku aja kohta infot saada ainult vastavast otsingumootorist või vaadates masina reg. tunnistust. Täna on veel teada, et kui naabrimehe masina reg. märk lõpeb numbriga 7 siis ta peaks septembri kuu jooksul ülevaatusel ära käima... Eks näis mis tulevik toob sest mina pideva kahtlejana kahtlen ka nüüd sellise reegli otstarbekuses? Oli ju selgitus ARK poolt kunagi, et numbrimärgi reeglit kasutatakse selleks, et hajutada ülevaatuspunktide koormust suvisel ajal kui tekivad vahel järjekorrad. Nüüd siis pärast reegli muudatust suureneb tõenäosus järjekordade tekkimiseks mis tekitab vajaduse hakata teenust pakkuma etteregistreerimisega, mis omakorda võib tekitada ebameeldivusi ühe ülevaatusliiniga punktidele kui vähemalt ühe autoga läheb tavapärasest rohkem aega või pooleks tunniks lõpetab töötamise ülevaatusprogramm.
11:28 20.09.2017
.... (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Pigem on ehk suurem käimine palga/pensionipäevadel. 12/24 kuud kehtib nagunii ning kes hoolikas, jätkab samamoodi käimist, kel kama, laseb nagunii tähtaja üle.
11:40 20.09.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Tahaks väga loota, et ülevaatus ei muutuks hooajaliseks mis toob kaasa olukorra kus töötajad lahkuvad kuna ei soovi talvel saada miinimumpalka ja suvel rabada kehe mehe eest, eks aeg näitab. On teada juhtmid kus ülevaatuspunkti omanik keelab põhjalikumat masina kontrollimist nähes, et ukse taga on tekkinud klientidest järjekord ...
14:49 29.09.2017
HeikoGovernor (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Tegelikult see uus 12 kuu kord on väga hea. Põhjus on:
Käisin eile ülevaatusel ja maksin ilusti 35.- nagu ette nähtud. Läbi muidugi ei saanud - turakas hakkas sonima et pean uue summuti panema(vanas augud sees strateegilisel kohal)ja ka uue lambda või kati, olenevalt rahakoti paksusest.
Kuna ma ju teenuse eest maksin siis arvan et lasen nüüd niikaua kehtiva ülevaatuseta kuni pollar ehk midagi ütleb ja siis teen mustalt ära ja saan 100% läbi.
Lihtsalt jumala mõttetu on üritada ausalt seda idioodi-kadalippu läbida aga kuna miski õiglane kodanik mu sees ütles ikka et proovi, ehk on üv-turakas täna paremas tujus siis läksin liimile ja... teadagi. Muidu valisin veel välja tüv-koha kus statistiliselt suht vähe korduva saab(alla 10%), et nagu leebem kohtlemine üle 15 aasta vanuste autoomanike suhtes, aga ...
põmmpea jääb põmmpeaks. Mõistmist on ikka endiselt PALJU rohkem vaja. Töötult ei saa ju nõuda uue sumpsi panekut isegi kui lambda on 1.041.
17:01 29.09.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kui ülevaatuspunktist on Teile antud haldusaktis “Sõiduki tehnoülevaatuse kontrollkaart“ fikseeritud heitgaaside probleemiks ainult “lambda“ ja ei ole kirjas vingugasi CO või vesinikuühendite HC normi ületamist siis vähemalt selle koha pealt on Teil õigus esitada kolm kaebust.
1.Ülevaatuspunkti omanikule - esitades küsimuse ülevaataja kompetentsi kohta kuna ta ei ole kasutanud mõõtemääramatust mis kohustab 1,041 tunnistada normikohaseks.
2.Ülevaatuspunkti kui mõõtelaborit akrediteerinud asutusele „Eesti Akrediteerimiskeskus“ – esitades pretensiooni: „Miks mõõtja ei ole kasutanud akrediteerimisega kaasas käivat kohustust kasutada mõõtemääramatust kliendi kasuks? Ülevaatuspunkti varasema mõõtetegevuse üle peaks tegema auditi, et jõuda selgusele kas mitte ei ole aeg peatada selle kontori mõõtetegevus kuna nad rikuvad mõõteseadust.
3.Maanteeameti tehnoosakonnale kuna ülevaatuspunkt ei täida 09.09.2017. saadetud elektronkirjas olevat meeldetuletust nõudega kasutada mõõtemääramatust.

Mis puudutab summuti aukusi „strateegilisel kohal“ siis mõeldi ehk seda, et augu tekkimisega on rikutud tootja tähise loetavus? Sellise arvamusega rikutakse minu arvates ülevaatuse head tava, et me oma volitusi ei tohiks ületada. Asi selles, et summuti tootjale on esitatud nõue – summutil olevad tootjatähised peavad olema loetavad summuti kogu tööea jooksul. Sellise kontrolli õigus on antud pigem ministeeriumi ametnikele või tarbijakaitsele kellel on õigus teostada nn. toodangujärelvalvet kui selleks annab sooviavalduse summuti tootnud tootjatehas või vastav organ ministeeriumis. Summuti peab olema originaal ja kui ta vajab väikest lappimist siis seda ei saa keelata ja nõuda uue paigaldamist. Suure tõenäosusega ei pea vahetama ei lambda andurit ega katalüsaatorit sest probleemi tekitajaks peaks olema liigne hapnik mis tuleb ebatihedustest heitgaaside väljutussüsteemis. Heitgaaside lekkimine peaks olema fikseeritud OV puudusena. Olen nõus Teie arvamusega - ei saa ju nõuda uue sumpsi panekut isegi kui lambda on 1.041.
10:56 02.10.2017
kuno24
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Mait kirjutas:"Summuti peab olema originaal". Näiteks minu 2007 a 530xd bemmil on summuti 1. osa ehk katalüsaatori ja DPF-i kombo tootjaks Eberspächer, mitte BMW. Kas Eberspächer on originaal? Ja kust see originaali jutt üldse tuli? Teades, kui palju kasutab autotootja allhankijaid, võin väita, et originaal on auto juures vaid idee ja teostus (paberil, arvutis, mudelina), mitte jupid masstoodangus.

Muudetud 2.10.17 11:03

13:21 02.10.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Vabandust, ma siin tiba komistasin. Mõiste originaal tähendas seda, et summuti suurus/läbilaskevõime ja kinnituskohad peavad olema samad mis originaalil mis tähendab, et heitgaaside süsteemi omavoliline muutmine ei ole lubatud. Selle all mõeldakse ka kinnitusi ja torude mõõtusid, mingit resonaatorit või eelsummutit summuti asukohal olla ei tohi ja Zaparoožetsi sumpat ikka Mersule ei pane. Paistab, et foorum hakkab ennast ammendama kui osavõtt nii kesine viimasel ajal.
13:46 02.10.2017
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
aga võib olla minnakse ülevaatusele korras relvadega ja kuliibinlus on jäänud tahaplaanile
19:12 02.10.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Ülevaatusel ei pea, ei korras ega korrast ära relva ette näitama, piisab tulekustuti näitamisest. Vaevalt, et selgeltnägija valerkal relva kandmise luba on, sest selgeltnägija teab ette ära kas minna sinna kus võib tekkida vajadus relva näitamiseks või isegi kasutamiseks? Ülevaatusel on mõttekas käia selleks, et teada täpselt mida oleks vaja remontida positiivse otsuse saamiseks. Kes käib enne remondis ja siis läheb ülevaatusele võib vahel üllatuse osaliseks saada kui peab ikkagi uuesti remonti minema sest tihti ei tea remondimehed päris täpselt ei reegleid ega võimalikke mõõtmistulemusi ette.
19:29 02.10.2017
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
relvadega - autodega ,relvaluba ei ole ja ei taha ka, sest omal ajal lastud nii sitaks et paha hakkas. No ülevaatus on ikke viimane koht kus saada teada oma saani remondivajadusest
20:49 02.10.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Saani remondivajadusest küsi sepalt aga töökodasid nuumavad ainult koduperenaised kes miskit autoasjandusest ei taipa. Minul kui kiiksuga ülevaatajal ei saagi teistmoodi arvamust olla.
22:06 03.10.2017
kuno24
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kuna hr Mait kirjutas, et foorumis on juttu vähe, siis urgitseme veidi SÕBRALIKULT edasi. Niisiis, Maidu väide:"Mõiste originaal tähendas seda, et summuti suurus/läbilaskevõime ja kinnituskohad peavad olema samad mis originaalil mis tähendab, et heitgaaside süsteemi omavoliline muutmine ei ole lubatud. Selle all mõeldakse ka kinnitusi ja torude mõõtusid, mingit resonaatorit või eelsummutit summuti asukohal olla ei tohi"

Julgen väita, et selliste kriteeriumite täitmiseks peavad olema ülevaatajal valmistajatehase ehk nn peatöövõtja joonised või siis tema poolt väljastud summuti(te) mudel(id), mille järgi võrdlusi teha. Nii, et loogiline oleks ikkagi otsida summutilt tootja logo. Allhankija logo kõrval peaks ka vahel selline olema. Kuid ilmselgelt on ilma täpse tootja dokumentatsioonita (korraliku) ümberehituse tuvastamine suht tänamatu ettevõtmine. Lisaks võidakse ju sellises kohas kui sumps, suure vajaduse puhul tootja logo võltsida. Asi see kaasaegses pingis vastav matriits välja freesida.
13:36 05.10.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
kuno kirjutas : Julgen väita, et selliste kriteeriumite täitmiseks peavad olema ülevaatajal valmistajatehase ehk nn peatöövõtja joonised või siis tema poolt väljastud summuti(te) mudel(id), mille järgi võrdlusi teha. - Selles on Teil õigus sest hea haldustava nõuabki otsustajatelt oma otsuse motiveerimist st. peab ära näitama millele tuginedes ... Meil aga ei ole juurdepääsu vastavatele tüübikinnituse materjalidele mis on olemas Maanteeametil.

Kahjuks on ülevaatajad "vaeslapse osas" sest eurodirektiiviga, riigi vastavatele institutsioonidele antud kohustus - varustada ülevaatajaid vajalike andmetega ei toimi! Lihtsam on Maanteeametil nõuda mingeid üldiseid andmebaase kui, et varustada ülevaatuspunkte tööks vajaliku infoga. Tahaks näpuga näidata kuid ei tea päris täpselt sellepärast jätan arvamuse enda teada. Mäletan kui sai tehtud ettepanek võtta üleriigiliselt kasutusele kasvõi "Autodata", mida saaks ARK osta ja siis läbi ülevaatusprogrammi jagada... Rääkisin ise automessil data inimestega kes olid lahkesti nõus kui ainult nende poole pöördutaks. Mis puudutab auto heitgaasitorustiku komplektsust siis on remondimeestel ju vastavad elektroonilised kataloogid olemas seega lihtsalt kättevõtmise asi. AGA kas mina olen see totakas kes peab hakkama muretsema andmete pärast kui valdav enamus ülevaatajaid ei pea vajalikuks isegi diisli suitsuse mõõtmise asjades teadmistepõhist lähenemist. Nii ongi, et ei tehta automaatkasti ja manuaalkastil vahet selleks, et mitte anda mootorile täistuure kuigi see on lubatud AINULT automaatkastiga varustatud masinate puhul.
19:50 07.10.2017
kt2401 (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Poe kataloogid on illustratiivsed, mitte täpsed.
Kuid nüüd ma sain aru, mis vahe on tehnoülevaatusel ja tehnonõuetele vastavuse kontrollil. Te ei kontrolli masina vastavust tootja dokumentatsioonile, tootenäidistele, vaid kellegi naljahamba poolt koostatud määrusele (selle lisadele). Samuti ei peaks teid huvitama määruses kajastamata jäetud probleem. Arvata võib, et paukuv mootor läheb ka veel korrasolevana läbi, kui ei leki, gaasid ja müra normis. Te peate oma ülevaatuskoha sildi ära muutma: Sõidukite tehnonõuetele vastavuse kontroll, mitte Tehnoülevaatus.
23:26 07.10.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Tere hr. kt2401, Te olete saanud “naelapea pihta“ mis tähendab, et tegelikkuses ei paista ministeeriumit huvitavat mitte niivõrd auto tehniline seisukord kui selle vastavus kontoris sündinud vigade nimekirjale. Tuleb tunnistada, et vastavuse tabel on paljuski seotud autotehnilise temaatikaga AGA ikkagi liikluses ohutu auto ei ole täna enam riigiametnike jaoks 100% prioriteet. Arvan nii, kuna määrusest on ära kaotatud mõisted ohtlik rike ja väheohtlik rike. Nende mõistete asemele on toodud mõisted vähe oluline puudus ja oluline puudus. Asi selles, et rike ja puudus on minu arvates kordades erinevad mõisted ja puudus EI PEA olema alati liiklust ohustav kuid RIKE on pigem ohtlik kõrvalekalle normatiivist. Nii ta on, et ametnikele antakse koos ametikohaga pädevus ja see on piisav tegemaks reegleid mis lubavad täna sisuliselt ohtlikud masinad teedele. Alles kuu aega tagasi tohtis tuksis piduritega masinaga sõita lühemat teed pidi remondikohta ja tänaseks on lubatud sama tuksis piduritega kuni 60 päeva sõita kuhu iganes soovite. Asjaga on veelgi kaugemale mindud. Täiesti rahuliku südamega esitan avalikult ühe paljudest minu vormistatud tehnoülevaatuse otsustest, vabandust ma koostasin haldusakti (nii nimetatakse nüüd ülevaatusotsuse väljastamist) kuhu kirjutasin sõnasõnalt järgmist: 12.09.2017 “Tagatelje vasakpoolne sõidupidur nõrk. Auto pidur ei ole tehniliselt korras – kuid vastab kehtestatud nõuetele.“ Mind küll pahandab see, et elukauged ametnikud on regulatsioonide väljatöötamise juurde lubatud, kuid eriti tigedaks teeb teadmine, et mõõtemääramatuse korrastamise teemaga ei ole tegeldud juba alates 2005 aastast. JA tänaseni so. 12 aasta jooksul ei ole suudetud teemaga tõsiselt tegelda. Viimane kord kui ma rohkem kui 2 aastat tagasi vastavaid palvekirju tegin, sain Tehnoülevaatajate liidu juhatajalt kirja kus paluti minul lõpetada teemaga survestamine nõudega lasta ministeeriumi inimestel rahulikult selle asjaga tegelda. Mina loll jäingi uskuma ja tulemus on täna selline, ET meie riigis on saadetud isegi vastava eurodirektiivi miinimumnõuded (sõidupiduri erinevus mitte üle 30%) prügikasti ja on seaduslik KOHUSTUS tunnistada masina sõidupidurid nõuetele vastavaks kui erinevus telje kohta on 45%. Vot sellepärast ei olegi meil enam tehnoülevaatust. Vot sellepärast ongi nii, et Tehnoülevaatajaks loetakse meie riigis AINULT ülevaatuspunkti omanikust ärimeest. Autosid kontrollivad isikud on eemalt tõrjutud seadusloomest ja ruulivad need kes ruulivad – ma ei taha väga vürtsikaid väljendeid siin kasutada. Kuna tehnoülevaatus on 100% allutatud riigivalitsemise reeglitele siis TÕESTI vastavalt heale halduse tavale on minul KEELATUD kordusülevaatust vormistada masinale kui sellel avastan eluohtliku puuduse mille kirjeldust ei ole PUUDULIKUS määruses nr. 77. Tunnen ennast vähemalt korra kuus (piduritemaatika) müüdava tänavanaisena kes peab alluma kõrgemalt poolt tulevale so. " SA Eesti Akrediteerimiskeskus" poolt väljastatud mõõtmistegevuse loal olevale tahtele ja selline olukord on frustreeriv.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.