Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

Viimased sõnumid

järgmine lk »
16:40 18.09.2017
kupu_3 (registreerimata)
Hea nali!
Fortes siis selline teema: http://forte.delfi.ee/news/auto/segadusseajav-liiklusulesann
e-millisel-soidukil-on-selles-olukorras-eesoigus?id=79515688


Ja mida vastas Risto Kasemäe Maanteeameti eksamikeskusest---
“Reguleerijat pildil ei ole, küll aga liikluskorraldusvahendid (foor, märk, teekattemärgistus). Antud situatsioon kujutab olukorda, kus tuleb lähtuda nii foorist kui ka liiklusmärgist. Tegelikult tulebki situatsioon jaotada tinglikult pooleks – esimene pool on foor, mis reguleerib sõidukite liiklemist kahel ristuval teel ja teine pool on liiklusmärk, mis reguleerib antud juhul vastassuundade liiklemist.

Antud situatsioonis peab sõiduauto bussi läbi laskma sest sõiduauto ees on märk „anna teed“ koos lisatahvliga „peatee suund“, mis ühtib bussi liikumistrajektooriga. Kui tähelepanelikult vaadata, on näha ka bussi ees olev märk, mida ka tagantpoolt saab tuvastada märgina „peatee“.”

Ilmselt see huumorivend Risto Kasemäe seisab praeguseks juba tööbüroo ukse taga.
22:30 17.09.2017
janelyur
Ma ei tea kas maanteeametile ka valetatakse päritoluriigi kohta??
16:16 17.09.2017
arnis
Tesla Model 3 parameetrid võrreldes sama suurusklassis autodega.
Kahjuks ühikud valed, aga suurusjärkudest saab aru küll.

Nagu näha, ei saa öelda, et elektriautod on kallimad kui tavalised autod.
18:32 16.09.2017
420nest (registreerimata)
Tõendamaks, et masin võib olla korras ka pea miljon läbisõitnuna, selline pilt. Viljavedu, nii "kolhoosisisene" kui ka tripid kuni 40 km kaugusele, tagurdamistega ka kuni pea kilomeeter ja seda kordi, tõsted, ukerdamised jms. Ülekaalust igaks juhuks me ju ei räägi- eksjuonju?
Valida tuleb ja korras tuleb hoida.
R420, EGR-iga, 2007.
00:54 16.09.2017
hulgus
Kuna unustasin vist mainimata, et mootorit on vaja sõitvale autole, ehk võiks olla töökorras, siis "kontrollitud" mootor nägi seest välja selline...
L.Eestist 2x vanarauda pealinna vahet vedada, pole just odav lõbu. Hea et rahaasjadki korda sai.
Järeldused siis teeb igaüks ise.
ps. Tundub, et tegu Baltikumi viimase mootoriga, Läti 24 lammutust andsid telefonis! eitava vastuse
23:38 13.09.2017
Kärss
Käesoleval suvel nagu kuumust polnudki, aga väga palju tekkis autodele pigilaike. Pilti ei teinud, aga ühel päeval märkasin, kuidas tiivakoopas logari küljest rippusid "piginiidid" alla rehvi peale ning maas ratta kõrval olid tillukesed pigiloigud. Pilt siin juures on illustreeriv, päritolu ei tea ja autoriõigusi pole. Aga veidi vähem ekstreemsel kujul olen kunagi ka ise sarnast asja kogenud just maasturiga, kui peale pigipealinnast tulekut mu koduteed oli värskelt pinnatud:)
22:20 11.09.2017
professor_sammaljalg
Ka mina soovitaksin lisatud pildil kujutatud veokitüüpi maanteesõiduks mitte osta, kuna ta on vedanud 50t+ koormaid ja maudiaparaati ka raudpolt pole.
20:09 11.09.2017
arnis
Nüüd tuli müüki uus Leaf. Tegemist on evolutsioonilise arenguga.
Siit sealt parem. Rohkem võimsust (kolmandiku võrra). Suurem aku. Nüüd saab sõita 200km kehva ilmaga, maanteel kimades. Lisatud erifunktsioon: täiesti ühe pedaaliga sõidu režiim. Lased gaasipedaali lahti, auto aeglustub regeneratiivselt ja jääb ka sujuvalt seisma friktsioonpiduriga, isegi järsul üles või alla nõlval. Vajutad pedaali, jälle liigub. Pidur jääb siis AINULT järsuks pidurdamiseks. Ja pakutakse ka steroididel adaptiivset start-stop püsikat, koos real hoidmise abiga.
Tore on see, et auto hind on suht sama mis praegusel Leafil. Lihtsalt nüüd on Leaf parem. Ja näeb välja ka, enamvähem moodne ja tavaline. Seega Leaf on parima hinnaga 200-300km auto.

Järgmisel aastal pakub Nissan ka veidi paksemat akupakki uuele Leafile. Sellega saab 300km kehva ilmaga sõita. Ehk siis 400km on saavutatav. Kindlasti mingi hinnalisaga.
Esimene Leaf oli 24kWh, vahepeal tuli 30kWh välja. Praegu tuli 40kWh. Ja järmisel aastal 60kWh. Tesla Model 3 on 50kWh ja 75kWh, kuid 50kWh pakk sõidab samakaugele nagu 60kWh-ne Leaf ja praegu müügil olev 60kWh-ne Opel. Vahe peitub põhiliselt tuuletakistuses - Tesla on tugev liider sealtpoolt.
Päris palju juppe on otse vanalt Leafilt. Sealt ka jõhker kokkuhoid ja ka okei hind jääb.
12:57 09.09.2017
MarkusVV
Päevast seltsimehed!

Juba pikemat aega otsinud ning üllatunud, kui Kolgata teeks otsing kujuneda võib, küsin hüva nõu ka siit.

Nimelt on mul kahekordne buss, millest vahva projekti raames tahan rajada suvila. Kuid pean juba esmaspäeva varahommikul Eestist lahkuma ca 6ks kuuks ning ei taha bussi õue pehkima jätta. Nimelt aknatihendid ei pea ning peale iga vihmahoogu on ämbritäis vett bussi imbunud.

Kui omad ladu või angaari, kuhu bussi saaksin parkida 6ks kuuks, oleksin kõige tänulikum inimene tänasel laupäeval.

Buss ise asub Tabasalu külje all, kuid võin loomulikult ka vahemaid sõita hea koha nimel.


Parimatega ning suured tänud,
Markus
51 57 086.
12:57 09.09.2017
redeen
Probleem järgmine.
Aeg-ajalt teatud kohtades ei ava puldist uksi,valve alt võtab maha.
Puldi patarei ja mikrolüliti on vahetatud.
Isendiks Audi 100 1993.
Ehk oskab keegi nõu anda.
Alarm on 15 aastat laitmatult töötanud.
16:23 07.09.2017
567867
J2ime tuttavaga vaidlema...Kumb peab siis teed andma?
Sinine v6i punane s6iduk? (m2rgitud joontega)

T2nud!
23:45 05.09.2017
ford sierra (registreerimata)
Tere
Autoks Ford Sierra .
Millest võiks co2 näidud kõrged olla.
Mida tasuks kontrollida lasta.
Tänud
19:29 03.09.2017
Kärss
# Fosiilautode sõiduulatuse nominaal ei ole 1500+, ega 1500. Ega isegi 1000.

Lepime kokku, et võrdleme edaspidi ikka võrreldavaid asju. Nii et kui võrdleme särtsuautosid "hallmetallikdiislitega", siis räägime ka "hallmetallikdiislite" kütusekulust, mitte ei too järsku võrdlusse juurde midagi muud (väikese kütusepaagiga januseid bensuõgardeid). Miks? Sest need ongi omadused, millest inimesed autosid valides lähtuvad. Ja kui räägime max läbisõidust, siis räägime max võimalikust maanteel nii särtsukate kui "hallmetallikdiislite" puhul. Ja võrdleme ikka reaalseid autosid, millega reaalselt ringi sõidame, mitte millest on lihtsalt tore unistada nagu Tesla tippmudelid. Alles 18.07.2017 panin siia pildi oma Mersu kompuutrinäidust, kus läbisõit järjest (kohe peale tankimist) oli 755km ning kulunud natuke üle kolmandiku paagist. Naise Skoda Octavia on veel oluliselt ökonoomsem. Isegi Sharalaxy sõidab paagitäiega üle tuhande, kuigi tegu pole enam mitte tüüpilise "hallmetallikdiisliga", vaid siiski suure ning suuremat tuuletakistust omava mahtuniversaaliga. Leidsin praegu arvutist ka ühe hiljuti tehtud pildi Volvost (V70 2.0D), kus täiesti igapäevane maanteekulunäit kompuutril (peale tankimist sõidetud 79km ja seda isegi mitte maanteel vaid pooleldi linnas ja mitte ökotamise eesmärgil). Auto läbisõit paistab samuti pildilt, mille jooksul on tehtud korra automaatkasti remont ning vahetatud sillapukse üsna väikese summa eest (lihtsalt võrdluseks elektriautode vastupidavuse mulli kõrvale). Kas ma järgmine kord peaksin sõitma kaasa kutsuma, et need kulunumbrid usutavad tunduks?

Miks me ei tohi võrrelda Mitsu särtsuautosid, kui need moodustavad meie riigis elektriautopargist siiski poole? Või panema kõrvuti Tesla mõne sellise fossiilipõletajaga, mis maksab vaid murdosa Tesla hinnast? Miks me ei võiks võtta praegu elektriautode keskmist, mis sisaldab lisaks Mievitele ka Miasid, Insigniaid ja vanu Leafe - need kõik on ju ostetud üsnagi samal eesmärgil nagu "hallmetallikdiislidki", ehk siis lihtsalt tarbimiseks võimalikult madala kilomeetrikuluga. Kuna Subaru müüsin hiljuti maha, siis peale uunikumi mul vist polegi hetkel hoovis autot, mille TEGELIK lennukaugus oleks alla 1000km (isegi vana kandiline bensu-Volvo saab sellega nibinnabin hakkama, kuigi reaalselt jääb alati alla 1tkm, sest reaalselt tuleb mõnikord sõita ka linnas) ja nii see on olnud läbi aastate, sest see on mulle oluline omadus. Ja ostan ka tulevikus vaid selliseid autosid olenemata sellest, mis on "turu keskmine". Sest paaki ei vala mitte võõrast statistikat, vaid oma raha eest ostetud kütust.

Ja veel samal teemal: näiteks Chevy bussil lasin paigaldada originaal 110L paagile juurde 100L paagi (koos LPG süsteemiga) ja oli lennukaugus maanteel vaatamata ropule kulule ikkagi vähemalt samal tasemel paljude "hallmetallikdiislitega". Enamikel müügis olevatel USA bussidel on lisatud paake juurde. Paagi lisamise kulu on paagi hind (kasutatuna kahekohaline summa), kinnitused ning voolikud. Särtsuautol on lennukauguse suurendamise kulu hoopis teises suurusjärgus. Millegipärast paljude jaoks on see läbisõidu/kulude suhe siiski oluline. Paljude jaoks jällegi pole, sellepärast pole ka raske mõista nende inimeste valikuid, kelle jaoks on 100km "tankimisest tankimiseni" piisav... neid inimesi on ARKi särtsuautode statistikat vaadates ca 500 ringis terves meie riigis:)
11:04 03.09.2017
ruudyluup
Tere. Olen mures oma 2001 aasta Galaxy'ga. Sai suhteliselt hiljuti endale suure auto vajadusi eeldades soetatud. Nimelt on tegemist mul 2,3 107kw-se, manuaal, bens.m. isendiga. Hiljem hakkas selguma, et elektroonika aga trikitab sellel. Eks neid trikke on palju ning enam mõistus kinni ei võta kust peaks alustama. Mõni "asjatundlik" on pealiskaudselt mingit arvamust avaldanud kuid äkki saan ma siit head nõu.
Nimelt siis asja juurde. Esmalt panin ma tähele, et üks relee klõbiseb ebaregulaarselt armatuuri all. Selgitasin välja, et tegemist on ühe releega juhtblokil (piltil must numbriga:V23076-A3001-C132). Eeldasin oma "targa" mõistusega, et ehk on relee omadega õhtal, hakkasin uut otsima. Otsingute käigus selgus, et selle relee kontrollida on phm kogu auto elekroonika. Enamus probleeme on ka selle relee juhitava asjade nimekirjas. Suure elevusega sai tellitud ja vahetatud, ehk saab korda. Selgus aga, et relee vahetamine ei muutnud midagi. Klõbin läks vaid valjemaks kuna tegemist siiski uue releega.
Probleemidest ka siis enam-vähem tekke järjekorras ning kui mootor töötab või süüde on sees:
*Esmalt hakkas klõbin
*Istmesoojendus ei tööta(seda ei tea kas ka enne klõbinat ei töötanud)
*Tagaklaasi soojendus ja kojamees ei tööta.
(vahepeal avastasin, et klõbin kadus kui juhi istmesoojenduse nr. 1-he peale sättida. Klõbinat ei ole ka siis kui istmesoojendus on väljas ja kui tuled ära kustutada)
*Töötamast lakkas taga istujate jaoks olev vent mis on juhi peakohalt eraldi juhitav (kiirus ja sooja/külma suhe)
*Pidurdades(piduritulede süttides) kustub salongi valgus kui see on niiöelda uste avamisel põlema hakkavas asendis.
*Pidurdades(piduritulede süttides) hakkavad tööle nii tuuleklaasi pesurid kui ka kojamehed max kiirusel.
(Kuna ilm oli ilus ning oli vaja teha vajalik sõit siis eemaldasin kojameeste ja pesurimootori pistikud pesadest) Nüüd, mõniaeg hiljem, kojameeste pistik tagasi pannes ei tööta need mitte kuidagi.
*Korraks oli ka nii, et sõites igal pidurdusel plinkisid ohutuled kaks korda ja parkides ning seistes pidurit peal hoides süüde välja keerata lasi auto mõlemad esimesed el.aknad alla. (autol on 2X el.akna tõstukid) Hiljem kadus see jama.

Probleeme on palju ning ma väga tänan kui keegi neid lugeda ja kaasa mõelda viitsis. Mis ma tegema peaksin? Kas loobuma selle probleemide hulga likvideerimisest kuna lihtsalt pole mõtet ning isendi kogus oma "hiilguses" kaalule saatma või on ehk mingisugune lootus need mingil moel töökorda saada?

Tänan väga tähelepanu eest!
Martin
22:01 02.09.2017
riho_2017
Tervist, kõik see rahvas!

Juhtusin siia foorumisse juhuslikult guugeldades, et vaadata, kui populaarne antud teema Eestis on, ja näib, et väga aktuaalne - juba mitmendat aastat kestev jutulõim.

Sain täna TÜVist läbi ja asja korda, kuid mõtlesin, et ehk võib kellelgi olla mu kogemusest kasu. Ostsin oma Peugeot 206 1.4i 2003 juba 3 nädalat tagasi prof müüja käest. Tegemata oli kordus ÜV ja originaalpaberil toodud ainsa korduse põhjusena CO liiga kõrged. Müüja väitis, et oli vahetanud kogu sumpa toru katist väljalaskepotini, sest see oli auklik, mul polnud põhjust kahelda.

Meil on Prantsusmaal kordusÜV enemasti tasuta, aega on 2 kuud ja niikaua võid kasvõi iga päev ÜVst läbi käia, kui miskit on vahetatud ja tahad uuesti proovida. Niisiis, esimene käik ei läinud läbi: CO tühikäigul 0.36, pööretel 0.49 ja lambda pööretel 1.020 (ehk normis). Lambdat tühikäigul ei arvestata, kuna see ei saagi normaalseid andmeid näidata. Siin riigis ei arvestata HC, CO2 ega O2 näite.

Nagu ütles hr Millert, on siingi uuteks heitgaaside normiks EURO3 ja kehtib 1/07/2002 alates esmaregistreerimisest. Muuseas, hr Millerti vastused ja jutud on äärmiselt adekvaatsed, ei tasu kahelda üheski tema soovituses. Ta tundub olevat tõeline asjatundja. (Kahjuks pole tema antud viiteid veel uurinud, kuid teen seda peagi).

Samas asusin ise asjaolude selgeks tegemisele ning katalüsaatorite tööpõhimõtete ja vigade uuringule. Kuna meil suur maa, siis infot on väga palju. Ja nii tõsist, et kõik on tõestatud valemitega, alates kütustest, nende põlemisest kuni lambdaandurite ostsillogrammide ja erinevate veaanalüüsideni välja.

Kuna meil ÜV ei märgi protokollis muud, kui CO tühikäigul, CO kiirendusel ja lambda kiirendusel, siis alati on soovitatud küsida heitgaaside analüsaatori väljastatav 4 gaasi kviitung, mis muudab vea diagnoosimise foorumite abil palju lihtsamaks.

Nagu teada - ideaalne põlemistsükkel tarvitab 14,7 g õhku 1 g kütuse kohta. Külmal mootoril ju muidugi õhku vähem, segu rikkam.

Kütused on kas lihtsad või komposiitkütused. Lihtsatest on näiteks

- Alkaan : Propaan (C3H8), Butaan (C4H10), Pentaan (C5H12), Heksaan (C6H14), Heptaan (C7H16), Oktaan (C8H18)
- Etanool : C2H6O
- ETBE : C6H14O ( https://en.wikipedia.org/wiki/Ethyl_tert-butyl_ether )
- Diisel : C16H34

Komponeeritud kütustest märgiks GPL (propaani-butaani segu), bensiin SP: 1/3 ( CnHn + CnH2n + CnH2n+2) = CnH((5n+2)/3) ja kuna n on suur (5n+2)/3 # 5n/3 #1,67n, siis lihtsustatud valemi järgi SP= CnH1,67n.

Meil müüakse lisaks diislile komponeeritud bensiine SP95 ja SP98. Üllatuslikult vastavad mõlemad EN228 ... minimaalse indeksiga RON 95. See tähendab, et SP98 on ainult kommertsnimetus (!). Oktaanarvu tõstmiseks on olemas vaid 4 meetodit, millest esimest - plii lisamine - ei või enam kasutada. Järgmised 3 on: lisada MTBE-d, teisi hapnikurikkaid komponente, nagu etanooli baasil ETBE, mida meil müüakse SP95-E10 nimetuse all (sisaldab 10% etanooli), ja neljandaks - lisada teisi aromaatseid komponente, mis on eriti toksilised ja agressiivsed.

Näiteks Inglismaal märgistab SP bensiini oktaaniarvuga 102. Etanooli oktaanarv on 129, kuid soojusenergia sisaldus 30% bensiinist väiksem.

Ideaalse põlemise puhul

n
-------------- = Lambda
x (1+ Hcv/4)

ehk Lambda = 1. Kui Lambda < 1, on segu rikas, kui > 1 siis lahja. Lambda pole muud, kui põlemisel kasutatud õhu hulga suhe kütuses võrreldes ideaalsega.

Kui mõne mootori lambda on piisavalt alla 1, isegi alla normi 0.97, siis kasutades kütust E85 (85% etanooli) tõstab kõvasti lamda väärtust ja langetab CO väärtust, sellega saavad paljud ÜV läbi. Kui lambda pole väga palju alla 1, siis võib segada E85 tavakütusega, näiteks 50/50, 60/40 jne.

Lambdaandur annab heitgaasides sisalduva hapniku koguse kompuutrile (ECU) 15x sekundis. Tema kontrollimiseks on parimaks vahendiks ostsillograaf või OBD-II interfeiss, mille hinnad (ELM327 baasil) hakkavad 15-20 eurost. Juhtmega või BT. Saadaval ka tasuta tarkvara, kuid see on enamasti nuditud või ei tööta üldse selle säästu-interfeisiga. Tegelikult saab ka tavalise testriga mõõta. Pinge peab vahelduma 0.2 ja 0.8 voldi vahel vähemalt 2x sekundis.

Seevastu tagumisel anduril, mis on peale katalüsaatorit, ei tohiks pinge eriti kõikuda.

Minu masina tagumise sondi ossilogramm käis nagu hull üles-alla, nagu oleks paralleelis esimesega. Kui lambda olnuks alla 1 (ehk segu rikas), võinuks kahtlustada rikkis süütesüsteemi, kütuse v õhufiltrit, ebatihedat sisselaskeklappi, õhu sissepääsu torustikus. Kuid et lambda oli üle 1, siis jäi võimalus, et kas esimene sond ajab udu või katalüsaatori päevad loetud. Muidugi sai kontrollitud küünlad jms, vahetatud õli ja filter nagu ikka äsjaostetud auto puhul.

Siis sõitsin 2 nädalaga 1500 km läbi ja mootori tuli (OBD "MIL") süttis. Oma seadmetega tegin analüüsi, kontrollisin masina olulisemaid kohti ja arvestades veateadet P0420 (Catalyst System Efficiency Below Threshold), kustutasin vea.

Pärast 185 km, süttis tuli uuesti sama veaga. Siis lubas müüja autol katalüsaatori välja vahetada, vähesõitnud ja korras masinalt pärit, ka tagasond tuli kaasa. Eile sai vahetatud ja (tegin ka väikse 10 km suuri pöördeid igaks juhuks), oli ülevaatus tehtud. Niisiis viga oligi katalüsaatoris, kuigi originaal nägi üsna kobe välja, aga lahti lõigata ka ei viitsinud. Uus-vana oli muidugi originaal, mitte universaal.

Nagu hr Millert mainis, on tagumise sondi ainus funktsioon kontrollida katalüsaatori efektiivsust ja süüdata vajadusel märgutuli. Küttesegu reguleerimist teostab ainult esimene sond. Ka soovitatakse surnud katalüsaatoriga koos ka esimene sond vahetada. Tegelikult ongi sel välp, nagu küünaldelgi.

Mis siis lõpetuseks lisada, jutt tuli pikk, kuid jätsin 99,99% tehnilisest osast välja, kui keegi huvitub, võin miskit lisada. Katalüsaatorit rikuvad peamiselt sinna sattunud bensiiniaurud, õli kuid ka õliaurud, kui õli lisatakse üle max kriipsu, nii et olge ettevaatlikud, ei tasu mõelda, et tühja see tilgake õli, ei see maksa midagi, kuid katalüsaator ja jändamine ikka maksavad küll.

Muuseas, Prantsusmaal mõne tuttava juureski trikitamine ÜV-l läbi ei lähe. Analüsaator on seotud arvutisüsteemiga, kõigepealt sisestatakse VIN, reg nr, esmase reg kuupäev ja analüsaator ise teab, mis normide järgi mõõtmist tehakse. Pöörded minu auto mudelil võivad olla mõõtmise ajal 2500-3000, esimene test tehakse pööretel ja teine tühikäigul, süsteem lubab teha aga maksimaalselt 2 testi. Kui läbi ei lähe, on ekraanil suur punane kiri, et "sõiduk kõrvale lükatud". Väljaprinditaval dokumendil on kleepsu kohal (mis pannakse tuleklaasile) suured XXX ja reg nr asemel väiksed xxxxx ja asi läheb ka üldregistrisse kirja. Mehhaanik ei saa midagi muuta. Muidugi saab (ja peab) enne mõõtmist kütma katalüsaatori üles ja seda ka tehti. Lisaks ühendati OBD pessa analüsaatori kaabel, sealt tulid siis OBD andmed, et kõik korras, andurid korras, mootorituli ei põle (kuid põles süüte lülitamisel), rikkeid ei leia, temperatuurid, pöörded jms.

Prantsusmaal põlev mootorituli pannakse küll veana kirja, kuid kordusülevaatusele ei kohusta, kui mõõtetulemused on korras.

P.S. Pärast meeldetuletusprotseduure tänasest hommikust arvan siiski, et kati üleskuumutamist ei toimunud. S.t. et kat, olgugi kasutatud, on veel väga heas korras. Aga ennem 2 aastat pole vaja muret tunda, niipalju on meil Eesti ees eelis, et ÜV käib 2 aasta tagant ja tsiklitele pole seda üldse. Just sain ka tagasisidet, et kuna lambda oli piiripeal (0.03) ja O2 veidi kõrge (0.64) võiks otsida ebatihedust väljalasketorustikus. Ja tegelikult juba teangi, eilse katalüsaatori vahetamisel uurisin isiklikult, et sumpsi tagumise poti tagaküljel all keskel oli paarimillimeetrine auk, nagu oleks plekikruvi olnud sisse keeratud. Sihukest saab paigata nt malaxeri baasil 2-komponentse liimpastaga. Aga minul pole selleks vajadust, kuna kat teeb oma tööd niigi hästi ja sumpsi lõpust mõõdetud gaaside probleem ei mõjuta kuidagi põlemisprotsessi ega mootori tööd.

Kena ja sooja sügist kõigile!
19:46 31.08.2017
signelillipuu
Eesti Maanteemuuseum ootab 9. septembril, kell 13 autohuvilisi vanavanematepäevale "Roostes 90-ndad".

Päev saab alguse uhke paraadiga, kuhu ootame 90-ndatel soetatud masinaid (Fordid, Datsunid, Opelid jne). Kui Sul on garaažis selline isend seismas ja töötab, siis vura Varbusele. Kui tead mõnd tuttavat, kellel sobilik masin siis anna talle ka märku. Päeva jooksul ka mitmeid teisi tegevusi, täpsem info www.maanteemuuseum.ee.

Palume ka eelregistreeruda, kas e-mailil signe.lillipuu@mnt.ee või +372 5342 4652.
22:02 28.08.2017
Nojah (registreerimata)
Nüüd G4S ekipaazis perekonnad. Maxima on neile Geilasse pereparkla koha teinud.Tegu oli ebatraditsionaalse seksuaalvähemuse perekonnaga (ju olid, sest olid mehed).
järgmine lk »