Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: VW TOURAN 1.9 TDI, 2007 A., KÜLMA MOOTORI VIBRATSI

See teema on vastusteks suletud.
20:50 31.01.2018
matu_mees
VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suits (m
Auto on VW Touran, 1.9 TDi, 2007 a., manuaal käigukast ja probleemiks külmalt käima pannes hakkab mootoris vibratsioon ja summutist tuleb heledat suitsu. Peale mõne minutilist töötamist see kõik väheneb ja kui auto on saavutanud oma lõpliku temperatuuri, siis enam ei tunne vibratsiooni ja samuti ei näe heledat suitsu. Diagnostika annab probleemseks kohaks neljanda (4) silindri. Külma mootoriga on alates esimesest silindrist on näitajad sellised: -0.68 mg/str (silinder 1), -0.92 mg/str (silinder 2), -0.71 mg/str (silinder 3) ja 2.33 mg/str (silinder 4).
Pihustid, nukkvõll, eelsüüteküünlad on kontrollitud. Arvatakse, et tegemist peaks olema mehaanilise veaga, aga ei teata millega. Kahtlustatakse kepsu või midagi sellist, aga see on vaid oletus.
Kas keelelgi on ettepanekuid või on midagi sellist olnud, siis kõik kommentaarid on väga oodatud. Sellega on kiire!
21:17 31.01.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
pihustid kontrollitud, aga neljandas selline kompensatsioon, äkki peaks kontrollijat vahetama
21:42 31.01.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Tegemist Tallinna lähedal spetsialiseerunud diisel mootorite remondifirmaga. Diagnostika ja tunni hind paneb higistama, aga loodan siiski, et nad teavad mida teevad ja ei aja jama.
Nii palju ka veel, et auto läbisõit on 167 000 km ja ma on uuena Eestist ostetud, ning olen ainuke omanik. Ühtlasi tean täpselt kuidas on autoga ümberkäidud ja sõidetud (rahuliku sõidustiiliga). Mootori juures on vaid hammasrihma aastaid tagasi vahetatud, ning see on kõik. Plus muidugi hooldused 15 - 20 tuhande tagant.
Keeruline olukord ja kuna peres ainuke auto, siis palun kõigi abi, et leida probleemi põhjus ja lahendus.

Tänud ette!
21:53 31.01.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
keps ja suits, kui tegu pole huumorisaatega, siis soovitan sul pöörduda margiesindusse kes vast ei aja sellist jura, usu siit sa abi ei saa, kuigi vea äraarvamise tõenäosus on tiba suurem kui bingoloto numbrite äraarvamine.
21:59 31.01.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Pigem on lootus, et ehk on kellelgi olnud sarnane või sama olukord ja oskab omast kogemusest rääkida.
Ega need esindused ka kulda paku. Olen näinud millist tööd nad garantii ajal tegid ja see hinna ja kvaliteedi suhe on ikka nii paigast ära kui veel olla saab. Osa asju tegin kodus uuesti üle ja kui sellest rääkima läksin, siis oodati vaid tõsestust ja arvati, et remondimees oli ehk veel kogenematu.
Kõik saab, aga mõistliku raha eest. Ma ei ootagi annetusi, aga äkki siiski keegi teab millest räägib ja saab asjale kiirema lahenduse, kui vaid tervet mootorit lahti kakkuma hakata.
22:21 31.01.2018
Aga.... . (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Minul oli 74 kw passatiga sama jama. Vahetasin pihusteid omavahel aga ikka 4 silindri korrektsioon suur. Vahetasin nukkvõlli, tõukurid, pihusti tihendid ja ei midagi.Lõpuks võtsin kaane maha ja viga oli klapis mille pesa ülemäära kulunud ja ebatihe. Ls 400 000. Ehk siis kompressiooni viga.
167000 km muidugi kulumise viga ei tohiks olla. Aga samade sümptomitega 2,0 fordid, volvod enamasti olnud kepsud kõverad kuna pihusti lekib ja käivitades lööb kõveraks. Sama võib juhtuda paduvihmas või veelombist läbisõites kui tõmbab vett sisse.

Muudetud 1.2.18 08:33

22:32 31.01.2018
td (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Kas silindrite survele on ka mõõdetud? Kui siis mis need näitajad?
22:33 31.01.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
See probleem hakkas praktiliselt üle öö. Me sõidame autoga vaid nädalas korra ja sedagi nädalavahetusel, siis seisab auto palju maja ees. Eelmine nädal reedel (26.01) hakkasin autot käima panema ja kuna temperatuurid kõikumine oli nädala jooksul olnud nii suur, siis kartsingi, et süsteemis on niiskus sees ja käivitamisel võib olla probleeme. Kahjuks oli ka aku nõrk. Korraks läks käima ja siis kohe suri välja. Nõrga aku pärast ta enam ringi ei jõudnud vedada, kuigi proovisin mitu korda, aga enne hakkasind armatuuris mõned tuled põlema, aga mootor ringi ei vedanud. Õnneks sai kõrval olnud autolt juhtmetega voolu võetud ja siis sai käima pandud.
Ja peale seda ongi see tõsine mure kallal.
Varem on olnud paar aastat nii, et algul (peale käivitust 0,5 minuti jooksul) tuleb kerget võbinat ja kerget suitsu, aga natuke kaasi andes, see kaob ja rohkem muret pole.
22:35 31.01.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Silindrite surve kohta ma kahjuks ei tea, aga saan homme seda küsida ja siis siia lisada, kui see aitab. Diagnostika seda ei näita või siiski? Kas seda peab kuidagi eraldi käsitsi mõõtma?
22:45 31.01.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Mis salata, et auto on hetkel Diislimeistris ja nemad selle kontrolli ka tegid. Nad olid samuti mõne remondikojaga konsulteerinud ja mainiti samuti kepsu kõverusest, aga see teeb remondi kohe kordades kalliks, aga ma siiski loodan, et see ei ole probleemi allikas (kuigi kunagi ei tea).
Kindlasti ei ole lombist läbisõitu olnud ja ega hästi ei saagi aru, kust selline asi võiks tekkida.
22:55 31.01.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Diagnostika andis algselt sellise veakoodi mootoril (veakoode oli ka muid, sest voolu kõikumine lahja akuga käivitamisel oli neid vigu ikka mällu tekitanud) :

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 021 MM HW: 03G 906 021 AN
Component: R4 1,9L EDC G000SG 0511
Revision: --H07--- Serial number: VWX7Z0G43NL082
Coding: 0000072
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 76E9F80101DC1C9

1 Fault Found:
000772 - Cylinder 4
P0304 - 000 - Misfire Detected - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Mileage: 167241 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 17:30:23

Freeze Frame:
RPM: 798 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.14 V
Inj. Quantity: 2.96 mg/str
Temperature: 19.8°C
(no units): 0.0

Readiness: 0 0 0 0 0
23:06 31.01.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
23:30 31.01.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
10:53 01.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Sain paar sõna jagatud ka esindusega, ning nende poolne esialgne hinnang oleks, et ikka küttesüsteem või midagi selle suunas. Mingit kapitaalset nad ei pakuks.
11:09 01.02.2018
ka (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Kontrolli silindri surved ka üle. Kui 4 silindris ei toimu korraliku plahvatust, siis aju annab sinna rohkem kütet, et hoida mootori tööd ühtlasena
11:16 01.02.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
täpselt nagu esindus oletas, saad ka siit oletusi, mis ei vii sind kaugemale, kuna sul puuduvad vastavad seadmed ja oskused, usu see on tõsi ja karm reaalsus, tahad kiiret lahendust vii esindusse, või viska jooks tutikaid pihusteid peale ja vaata mis juhtub pakun et probleem laheneb, ühe pihusti pump lahjaks jäänud
11:18 01.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Pihustid tõsteti silindrite vahel ümber ja probleem ei kolinud sellega teise silindrisse. See on kõige lihtsam viis selgeks teha. Asi on milleski muus.
11:41 01.02.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
no siis küll, aga kui pihusteid tõsteti ja surveid ei mõõdetud ................
11:42 01.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Kõik mõõtmised olevat tehtud ja ma usun, et küll nad juba teavad mida teevad. Ma hetkel ootan mõõtmiste tulemusi ja andmeid.
11:53 01.02.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
et küll nad juba teavad mida teevad - kui oleks nii, siis ei oleks seda teemat siin
11:55 01.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Tean :)
Kahjuks on nagu ikka asju mida "keegi ei tea".
13:02 01.02.2018
ka (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Ma ei saa nendest diislispetsidest aru. Oli jama focusega,läks talvel pikalt käima. Käisin erinevates kohtades, ikka üks jutt, pihustid,pump. Maksa raha aga tulemust pole. Lõpuks mõõtsin ise surved ära ja asi selge. Surved maas,asi selge ja rohkem ei vaevanud pead. Panin edaspidi talvel eetrit alati enne käivitamist ja sõitsin selle focusega kuni kuusakoski. Käisin ka seal diislimeistris:)
11:27 02.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Survete kohta öeldi, et miingi 30 bar oli kõigis. Midagi täpsemalt ei tea.
Olen suhelnud erinevate remondikodadega ja üldiselt arvatakse, et keps kõver (nii pakuti) jutt jäta praegu küll kõrvale. Alustada tuleks milleski lihtsamast. Aga mis see on?
11:51 02.02.2018
td (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Mina prooviks korraks kõik 4 pihustit ära vahetada mõne töötava mootori pealt nt. Kunagi oli Nissani ,renoo1,5dci ka mingi kala ja niimoodi saime kohe asja selgeks. Kuigi näitajad olid korras mootor ei toiminud norm.
12:25 02.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
See oleks hea variant tõesti, aga kust leida sellist autot ja kes laseks nii põhjalikult oma mootori ligi.
Kui pihusti pesast välja võtab, siis kas ei pea tihendeid vahetama kui paneb tagasi? Või võib samade tihenditega tagasi panna ja mingit probleemi pole?
Ma olen samuti natuke seda meelt, et pihustitega ei ole ehk kõik korras.
Vahest oskab keegi pädevat meest/firmat soovitada Saue linnas või lähiümbruses?
17:07 02.02.2018
maakas5
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Pihustite juhtmekomplekt, küttekogus väike

Muudetud 2.2.18 17:13

17:13 02.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Mida silmas peate selle juhtmekomplektiga?
17:48 02.02.2018
maakas5
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Kui kõrval olevalt autolt juhtmetega voolu võtsid kas siis läks teistkordsel käivitamisel kohe käima?
18:12 02.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Kuna oma auto aku oli tühjavõitu , siis proovisin oma akult mitu korda, aga mõni pööre ja vahest polnud sedagi. Peale mitmendat proovimist sain teiselt autolt voolu. Kui teine auto seisis, siis ei aidanud see mind, aga kui auto käima pani see hea abiline, siis sain kohe mootori ringi ja pidin ikka mõned ringid käiama startelil, enne kui hakkas lubama. Kui käima sain, siis algul pidin pöördeid umbes 2000 ringis hoidma ja kui tundsin, et nüüd enam seisma ei jää, saigi lastud tühipööretel.
Nii ta oli.
18:22 02.02.2018
maakas5
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Selge Aga kas praegu käivitub kohe või pead ka mõned ringid starteriga ketrama?
18:58 02.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Praegu käivitub poolelt pöördelt. Nagu oleks just äsja salongist välja sõitnud.
Aga auto on seisnud vähemalt pool nädalat või nädala (tavaliselt seisab nii kaua) ja on niiske, ning veel vägevam, kui ka temperatuuri kõikumine on plussi ja miinuse vahel, siis läheb kohe käima, aga peab olema valmis selleks, et kohe võib ka välja sureda. Olen arvanud, et süsteemi on kogunenud niiskus ja siis ei hakka kohe tööle.
Kui ma annan kohe kaasi juurde (umbes 1500 või 2000 pööret), siis pole probleemi ja jääb käima. Nii kui peale käima minemist välja sureb, siis pean natuke ketrama, et uuesti lubaks tööle minna ja kui läheb, siis peab andma tuure (umbes 2000 pööret), et uuesti välja ei sureks. Umbes 10 - 15 sekundit anna tuure, siis jääb käima ja töötab nii nagu poleks seda käivitamise muret olnudki. Arvan, et süsteem tahab natuke läbi käia ja siis kaob see niiskus.
Aga kuni reedeni (26.01) toimis see nii. Peale seda, aga külmalt tuleb suitsu (hele halli või sinakat ehk nagu põlemata kütus on) ja mootor lonkab, kuni saavutab töötemperatuuri.
Olen oma isikliku diagnostiga vaadanud, et neljas silinder teeb seda muret. Kui mootor on soe, siis silindri näitaja langeb (0,64 mg/str), siis muutub mootori töö ka juba nii ilusaks, et hakka või arvama, et kõik on korras.
19:21 02.02.2018
maakas5
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
ma ei viitsi pikalt kirjutada kui huvi helista 5045857
20:31 02.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Saigi helistatud ja "müts maha" Teie (maakas5) ees. Väga palju asjalikku ja vajalikku nõu sain. Terve selle nädala jooksul pole kõik remondifirmad kokku ka nii palju asjalikku nõu andnud.
Igal juhul tekkis taas lootus see mure lahendada.

Suured tänud ja kui keegi arvab, et oleks teemasse lisada infot, siis on kõik nõuanded oodatud!
21:46 02.02.2018
Aga.... . (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Kuna paistab et teemaalgataja viitsib kirjutada siis võiks teistega neid õpetussõnu jagada.Tark jutt kulub näiteks mullegi ära.Kunagi ei tea kui lähedal võib mõne probleemi lahendus olla.
23:14 02.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Pole vastu infot jagama, aga vähemalt osa sellest eeldab, et peab olema diagnostika võimalus. Ja enne pean omal käel asjad läbi tegema. Üldiselt peab selgeks saama, kas kütus vajub tagasi ja sellel juhul selle lahendama. Ja on oht, et küttesüsteem saab kusagilt õhku juurde. Sellegi peab üle kontrollima. Ühtlasi on asju mida peab nüüd kontrollima.
Just vaatasin diagnostikaga üle, et jahutusvedeliku andurilt tulev temperatuur on külma mootoriga saama nagu näitab kütuse oma , mis paikneb tagasi ollus. Sellega välistab ühe vea võimaluse, süüde (parandame kui eksin).
Eks püüan järjest asju läbi kontrollida ja samas lisan selle info ka siia.
12:26 06.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Alustan kütusefiltri vahetusest. Loodan täna või homme selle kätte saada ja siis saab teada, kas oli abiks.
Vaatame samm sammult ja kui muud ei paranda, siis jõuame lõpuks tagasi pihustite juurde.
22:13 08.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Nüüd siis kütusefilter vahetatud ja saab vaid kinnitada, et filtris polnud probleem. Sellega veel midagi ei muutunud, aga vähemalt välistasime ühe võimaliku vea.
Küll aga leidsime vea nukkvõlli asendis (Torsion Value). See oli nimelt -2,5 KW (diagnostika andmetel). Mis seal ikka võtsime hammasrihmal ülemise katte maha ja suurel hammasrattal, mis on otseselt ühenduses nukkvõlliga, keerasime kolm (3) M8 polti lahti (kasutada 13-st võtit) ja siis hakkaski reguleerimine päripäeva või vastupäeva. Minul oli vaja siiski päripäeva (kella osuti suunas) liigutada nukkvõlli (ehk suur hammasrihmaratas liikus vastupäeva). Nii mitu korda oli vaja väike nõks (0,3 mm) ja siis poldid kinni (pingutusmoment on 25 Nm) ja auto tööle, ning diagnostikast vaatama, mis on näit. Nii sai tehtud midu korda, kuni näiduks saigi 0,5 KW. Ideaalne on 0 KW, aga ka see 0,5 on päris hea.
Nüüd proovin paari päeva pärast külma mootoriga, et kuidas mõjus ja mis on tulemused. Ära sõnuma ei hakka, aga loodetavasti midagi ikka paranes. Kuigi neljanda silindri näit on ikka mitte võrdne teistega.
Kogu vajaliku info ja õpetuse sain maakas5-lt, seega temale selle eest suured tänud! Aga arvan, et sellega siiski veel see asi ei lõppe, aga ootame päeva või paar ära ja siis oleme taas targemad.
22:35 08.02.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
järjest hullemaks läheb, nukvõlle keerata arvuti näidu järgi, tule taevas appi
22:53 08.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Usu mind, kui sul on omal diagnostika kaabel ja programm arvutis, siis selle nukkvõlli asendi seadistamine on tegelikult päris lihtne. Peamine, et seal suurel hammastega rihmaarattal on seda reguleerimise ruumi. Minul oli päris ühes servas, aga õnneks siiski nii natuke oli veel ruumi, et sain kenasti paika seada. Kui poleks ruumi olnud, siis peab hammasrihm maha võtma ja kõik uuesti paika panema. Aga see on keerulisem ja mina seda hetkel veel teha ei oskaks.
23:28 08.02.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
vaata nii tehakse seda tööd , https://www.upload.ee/files/8008556/xsl_3.pdf.html , tahaks näha lolli kes sellise lahenduse leidis et arvuti näitude järgi midagi kruvida, aga keelata muidugi ei saa inimesi lollustega tegelemast, muidugi juutuub ka kubiseb videotest
06:36 09.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
See on jah rihma vahetuse õpetus, aga nukkvõlli nurka sa nii ei reguleeri ja täpselt paika ei aja. Mina ka ei teadnud sellest varem midagi, ning oleks sama arvanud, et arvutiga pole seal midagi teha.
22:29 09.02.2018
Aga.... . (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Mõtleme natuke... .Kui viga oleks nukkvõlli asendis siis miks on probleem ainult 4-silindris.Kütusesüsteemis olev õhk mõjutaks kõiki pihusteid aga viga on ainult neljandas.Pihustid omavahel vahetatud aga viga jäi ikka neljandasse.Seega on ainult 2 võimalust- kas viga on 4 pihusti juhtmetes pihusti pistikust kuni mootori ajuni või silindris sees(hülss,kolb,rõngad,plokikaan,tihend,klapid).Ei usu et pihust nookuri reguleering väga paigast ära on,seda oleks diislimehed märganud.
00:13 10.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Täiesti võimalik, aga omal käel saab üle kontrollida vaid pistiku. Muud teemad eeldavad juba mootorisse sisenemist.
Aga kas need pihusti nookurid võivad 167 000 km läbisõiduga paigast ära minna? Olen kuulnud, et iga 100 000 km tagant neid reguleeritakse. Kas on see nii või teate sellest midagi?

Muudetud 10.2.18 00:21

11:19 11.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
To: Aga.... . (registreerimata)
Kui palju on palju, et pihusti nookuri reguleering oleks paigast ära? Kas 1/4 (90 kraadi) pööret on juba palju või mitte?
22:55 11.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Natuke infot, mida on tehtud ja milline on tulemus.
Nukkvõlli asendit muutsin -2,5 KW -lt kuni 0,5 KW -ni. Kahjuks sellest abi ei olnud. Üllatavalt muutusid silindritest näidud natuke kehvemaks. Ka kasvas natuke kütusekulu.
Panin vahele tagasivooluklapi enne kütusefiltrit (seda siis peale voolule). See on abinõu, et välistada olukorda, kus peaks kütus pikemalt seistes tagasi paaki vajuma. See muidugi ei olnud abiks mootori võbina kaotamises (hetkel).
Reguleerisin nookurid paika. Neljanda silindri omal oli 90 kraadine ebakõla, aga ka see ei andnud loodetud tulemust ehk paremaks ei läinud.
Sai kontrollitud pihustitel pistikud ja klemmid natuke üle pressitud. Seda siis igaks juhuks.
Kahjuks kõige selle taustal ei ole loodetud tulemust veel tulnud. Küll aga võtsin kätte ja proovisin nullvõlli asendit muuta nii, et silindrite näidud paraneksid ja kütusekulu ehk samuti väheneks. See isegi õnnestus, aga see näit oli peale mitut katsetamist ja mõõtmist, -2,0. Imelik küll, aga sellega töötas mootor natukenegi rahulikumalt ja kütusekulu muutus endiseks (normi).
Järgnevaks plaanis panna peale- ja tagasivoolule läbipaistvad voolikud (on olemas silikoon voolikud, mis kannatavad kuni 200 kraadi, siis loodan, et ajutiselt kannatavad ka kütust), et kontrollid õhu olemas ole süsteemis.
Enne või peale voolikutega tegutsemist püüan ka eelsüüteküünlad lahti võtta ja üle kontrollida, kui korras need siiski on. Lasin hetkel natuke WD-40 keerme juurde, et vahest aitab paremini lahti saada. Kas soovitate neid eemaldada külma või sooja mootoriga? Ise arvaks, et külma mootoriga peaks paremini tulema, sest metallid pole paisunud.
Nii siis on lood ja ehk on kellelgi ideid ja ettepanekuid, mida uurida ja katsetada (kuidas seda teha)?
23:44 11.02.2018
Aga.... . (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Sellel autol ei peaks küünalde kättesaamisega mingit probleemi olema,kui just lahti pole olnud ja kinni pigitanud.Sel juhul tasub proovida kuuma mootoriga.
90 kraadi siia sinna ei muuda midagi.Nukkvõll pannakse rakistega paika rihmavahetusel ja rohkem seal midagi ei reguleerita.
167 000 km läbisõidu juures peaks mootor käima nagu uus.Kui 100 prossa selles ls-s kindel saab olla.Pihustid käivad 300-400 tuhat ja rohkem.Vaja kasutada pumppihustitele ettenähtud mootoriõli ja soovitavalt vahetada max 15000 km.Esindus võib õelda kasvõi 60000 aga nemad eeldavad et garantiiaja käib ära ja siis ostaksid uue. Samas kui pihustid omavahel vahetatus siis pihusti vea juba välistasime.Ja mul olnud pihusti probleemiga autosi aga need käisid külmalt normaalselt aga kui mootor ja kütus soojenesid läks järjest hullemaks kuna küte vedelam ja pihusti ei löö piisavalt.Kuumal mootoril panin külma kütte kannust peale jooksma ja käis normaalselt.Sinul vastupidine probleem.Soovitan küünlad maha võtta ja kontrollida suruõhuga õhu kao erinevust silindrites.

06:32 12.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Auto ls ehk läbisõit on 110% tõene, sest ostsin selle auto 2007 otse esindusest uuena ja keegi pole sinna rooli taha saanud, kui välja arvata abikaasa. Seega ainuke omanik juba umbes 11 aastat. Garantii ajal pidi ikka hoolduses käima, aga selle lõppedes hakkasin ise tegema, sest esindus tegi lihtsate asjadega praaki ja kui võimalik ning oskad, siis ütleks ikka, et ise tehtud - hästi tehtud.
Kas kuuma mootoriga küünlaid maha võttes pole metallid paisunud ja raskem maha võtta?
Mida see õhu kaudu silindritest näitab või miks see oluline on?
08:05 12.02.2018
Kunnnn (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Ma olen üsna kindel, et diislimeistri diagnoos oli õige ja viga on mehaaniline. Ehk neljanda silindri lühenenud keps, ebatihe klapp või purunenud rõngas.
08:19 12.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Ma ei tohi kuidagi vastu vaielda, sest pole ju 100% kindel, aga ma siiski loodan, et selles pole probleem.
Kui anda gaasi, siis seisavad näitajad (silindri/pihusti) paigal, aga kui lasen tagasi tühipööretele, siis hakkavad näitajad kergelt langema, ehk lähevad paremaks. Natuke on nii ja siis liiguvad tagasi üles, küll mitte nii kõrgele, kui päris külma mootoriga. Mida rohkem auto käib, seda paremaks olukord muutub, ehk umbes 50 kraadi peal on nii nagu tavaliselt (kõrvaga kuuldes ja tagumikuga tunnetades).
Mind paneb ikka mõtlema, et see sai alguse siis, kui oli tühi aku ja proovisin käima meelitada (kuna oli kiire liikuma hakkamisega), aga kui ikka vool on nõrk, siis auto käima ei lähe. Sellega ei saa äkki keps kõveraks minna. Aga võib olla see voolu kõikumine mõjutas midagi, millest selline olukord on tingitud? Mis teie sellest arvate või mis mõtteid teis see tekitab?
08:28 12.02.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
90 kraadine ebakõla - äkki seletad paremini , hariks ka natuke ennast
08:49 12.02.2018
Kunnnn (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Nagu siin juba ennem kirjutati, kui kütus ei sütti ja silinder täitub kütusega siis tagajärjeks võib olla natuke lühem keps või purunenud rõngas.
Tühja akuga külmalt käivitades on pöörded madalad ja süttimist ei toimu, kaasa aitab ka vigane küünal.
08:57 12.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
To: selgeltnägija valerka (registreerimata)
90 kraadine ebakõla all pidasin silmas, et tavaliselt keerad ju 180 kraadi tagasi, kui nookur on põhjas/surves. Minul oli 4 silindril see 90 kraadi vaid. Aga nagu juba lugesime, siis see ei ole suur määraja, nii et selle taha ei jää midagi. Lisaks saab öelda, et see polnud kindlasti probleemi allikas.
09:12 12.02.2018
Aga.... . (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Jutt käis siis pihusti nookurist.
09:27 12.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Just nii. Vabandust, kui ma midagi segi ajan, aga tunnistan, et olen veel sellel alal "roheline". Aga eks inimene õpib ikka kogu elu.
09:28 12.02.2018
Aga.... . (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Õhu kulu mõõtmiseks võta küünla auku sobiv stuts,ühenda väiksema kompressoriga,keera kolb sellisesse asendisse kus klapid kinni.Pumpa kompressoris surve üles ja ava õhu pealevool,mõõda aeg millal automaatikaga kompressor uuesti tööle hakkab ja nii isgas silindris.Võid teha mitu korda seda täpsema tulemuse saad.
Aga jah,kõverat,seega lühemat kepsu ei tuvasta enne kui välja võtad.Nagu eespool mainisin siis seegi pole võimatu.
09:54 12.02.2018
maaks
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Kindlasti on võimalik selle asemel et lihtsalt silindrite surved ära mõõta koostada kompressoriga, õhukululugeja, temperatuuri- ja rõhukorrektoriga mõõteskeem - õige mees ei otsi lihtsaid lahendusi :-)
http://www.remonditehnika.ee/index.php?page=shop.browse&
category_id=105&option=com_virtuemart&Itemid=1

https://www.bing.com/images/search?q=kompressiooni+m%c3%b5%c
3%b5tja&FORM=HDRSC2
10:01 12.02.2018
ka (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
silindri lekete kontroll https://www.youtube.com/watch?v=og9nXfXSaoY
Kui pihustist ei leki kütet silindri peale, siis see põlemata kütus mida pihusti pihustab ei saa ju kepse kõveraks lüüa.Ja kas toimub üldse pihusti avanemine kui väntvõlli pöörlemine on liiga aeglane. Ei ole selle mootoriga kursis aga kas ei saa küünla või pihusti august mõõta kolbide üss
10:12 12.02.2018
Aga.... . (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Pihusti august saab.küünla august väga mitte.
10:14 12.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Spetsiaalsed tööriistad jäägu spetsialistidele. Pole mõtet osta kallist või spetsiifilist tööriista, kui ma seda vaid korra kasutan või hoopiski ei oska kasutada.
Sellegi poolest tänud soovitamas!
:)
23:02 21.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Väike vahepala teemasse, et pole auto juures palju saanud teha ja proovida, aga nii palju kontrollisin, et kütuse süsteemis (peale- ja tagasivoolu torustikus) õhku ei ole. Panin läbipaistvad voolikud ajutiselt vahele ja kõik oli ilusti puhas ja õhu vaba.
Veel võtsin kontrolli mõttes jahutusvedeliku anduritel pistikud maha (kord üks ja siis teine). Tulemuseks oli see, et mootorile lähemal oleva anduril (tandempumba all) hakkas peale pistiku eemaldamist töötaval mootoril jahutusventilaator täiega tööle.
Teine oli radikaalne juures all, ning selle pistiku eemaldamisega ei hakanud midagi tööle. Loomulikult tegin neid proove eraldi, mitte koos. Diagnostika näitas muidugi kenasti veateateid selle tegevuse peale. Tulemuseks võiks arvata, et nendega probleemi olla ei tohiks.

Ostsin ka ühe kasutatud (läbisõiduga umbes 130000 km) pihusti, mida püüan asenduseks panna 4 silindrile. Eelnevalt muidugi pean täpselt kontrollima, kas tootekoodid on täpselt sama, mis on hetkel auto peal. Õnneks on pihustile 3 kuud garantiid ja kui pole õige või midagi muud on probleemi, siis saab tagasi viia ja soovikorral raha tagasi.
Üks asi veel, et kui auto käima panen, siis on parem, kui gaasipedaali ei puutu, sest siis tuleb natuke vähem seda suitsu moodi asja ja mootor töötab samuti sutsu paremini.
Kontrollisin arvutiga sooja mootoriga sõidu pealt ja sain teada, et neljas silinder või pihusti näitab teistest Ilkka suuremaid näite, aga need kõiguvad nagu heaks arvavad. Kui gaasi anda, siis on kõik näidud paigal, aga gaasi lahti lastes, hakkavad näidud liikuma ja neljanda pihusti oma läheb paremuse suunas (0,7 oli tihti näit). Miks see nii on ja kas on see normaalne, ei tea öelda.
Vahest on kellelgi mõtteid olnud, et mis võiks selle olukorra põhjuseks olla?
05:53 22.02.2018
holari
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Tere.
Pööretel elektroonika enam pihustite korrektsiooi ei muuda vaid jäävaki paika. Alates kuskil umbes 2000rpm.
06:31 22.02.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Kas peate silmas seda, et 2000rpm (pööret) ja alla selle teeb elektroonika pihustile korrektsiooni?
06:52 22.02.2018
holari
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Jah., Sellest ka muutuvad näidud, mis Sul esimeses postituses välja toodud. Auto üritab mootorit kõige ühtlasemalt töös hoida. Kuhu vaja, pannakse juurde,kus tarvis, võetakse kütust ära. Et kompenseerida halba põlemist, silindri kulumist jne. Kui mäletan õigesti, peavad numbrid olema 0 ümber,, erinevused ei tohi olla suured. Kui kuskil on erinevus tunduvalt erinev, on probleem teatud silindris, kas pihustite, klapid,silinder ise.
Aga mis puutub pihustite testi, siis need ei suuda mõõta eel, ega järelpihustust. Need kogused on nii ime väikesed. Kui nõel juba natuke tõrgub, siis eelpihustust ei toimu ja võib vabalt tekkida vibratsioon.

Muudetud 22.2.18 06:58

08:07 02.03.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Nüüd on juba palju vett merre voolanud, aga natuke olen siiski taas targemaks saanud.
Nimelt vahepeal olen kontrollinud omal käel selle neljanda (4) silindri pihusti. Ostsin kasutatud pihusti (läbisõit 135000) ja vahetasin olemasolevaga ümber, aga tulemus oli isegi natuke kehvem kui oleks lootnud. Mootori töö muutus natuke kehvemaks kui enne oli. Seega leidsin, et panen originaali tagasi ja sellega läks kõik tagasi nagu oli enne olnud. Hea oli see, et selle ostetud pihusti sain lammutusse tagasi anda, sest 3 kuud garantiid lubas raha tagasi saada. Seega midagi palju see proovimine maksma ei läinud, aga saan kindel olla, et pihustid jätame sellest probleemist välja.
Kontrollisin ka nukkvõlli üle ja see oli sile nagu "beebi pepu". Kulumisest juttu pole.
Kuna auto käivitub külmalt ilusti (pool või üks pööre), siis leidsin, et järgmine samm oleks siiski lasta need silindrite olukorrad üle kontrollida. Seda ma siiski lasen teha esinduses, sest neil on kogemused ja vajalikud seadmed.
Lootsin, et ei pea esinduse poole pöörduma, aga kuna need kohad mida ma saan ise kontrollida hakkavad otsa saama, siis peab selle sammu ette võtma.
Loomulikult annan teada kui midagi uut infot on, sest minul endal ja küllap on siin teisigi, kelle on tekkinud sportlik huvi, et kuidas see asi saab lahenduse või millega lõppeb. Elame näeme :)
10:01 02.03.2018
holari
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Ma ei lugenud välja, kas oled silindrite surved mõõtnud? Kui ei ole, tee see ära. Sellega saad teada, kas on mõtet üldse nende pihustitega jamada. Mulle tundub, et ei ole. Võib olla probleem klapis, kolvi rõngas..
10:17 02.03.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Surved olevat Diislimeister OÜ mõõtnud ja 30 olevat olnud näitaja. Kas nad seda tegid või mitte, ma kahjuks ei tea. Seda öeldi mulle alles siis kui ma ise küsisin, et kas seda olete teinud. Pole ime, kui seda öeldi vaid minu rahustuseks, aga tegelikult pole midagi nad kontrollinud. Igal juhul loodan uuel nädalal selles osas saada targemaks.
Puhtast huvist küsin, et ega Keila või selle lähiümbruses seda mõõtmist/kontrolli ei tee? Vahest on siin kandis ka selliseid osavaid töömehi, kes on seda varemgi teinud ja kellele see pole mingi probleem. Ise ma seda teha ei oska ja katsetama ei hakka.
14:11 02.03.2018
holari
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Kui kõik silindri surved on ühtlased ja pihusti ka korras....see ei tundu loogiline. Ma hetkel nii täpselt ei tea, kuidas auto seda korrektsiooni võtab, aga mis siis sunnib seda tegema? Kas see mootor nõuab ju ka pihustite kodeerimist? Äkki on probleem selle,et pihusti kodeering vale, auto teab, et pihusti käitub ühtemoodi, tegelikkus on teine, siis see jama tekibki? Elektroonika sunnib pihustit peale kallama, kütus ei põle ära.
See kõik oli hetkel muidugi teoreetiline
14:23 02.03.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
To: holari
Vaat seda kodeeringu asja ma ei tea. Kui see nii peaks olema, siis vahest oskab keegi tark mees seda seletada.
Minu "talupoja" mõistusega mõeldes, siis kui pihustile tuleb vaid kaks juhet, siis kuidas või mis moodi see aju saab seda kontrollida, mis pihustiga on tegemist. Aga see on vaid minu arvamus, mis võib olla totaalselt vale.
Ma ise olen ikka seda meelt, et probleemi allikas peitub tugevamas voolukõikumises, peal mida see probleem tekkiski. Auto on peamiselt sõitnud 230 km pikkuseid otsi (korra kuus) ja iga nädal korra umbes 40 km ühel päeval, siis peaks see mootor ise olema küllaltki heas korras (läbisõitki vaid 167 000). Pole ka ise mingi eriline sossutaja ega kihutaja, ehk kena harju keskmine.
Kui nüüd ajus mingi olukord on valesti, siis miks just sooja mootoriga asi paraneb. Ise kahjuks sellest enam aru ei saa. Pole ka mingi eriline mootorite tundja.
19:54 03.03.2018
Expertus (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Kas pihustipõhju ka kontrolliti?
19:57 03.03.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Sellest juttu polnud ja ma ei tea kas seda tehti. Mida seal kontrollida ja kuidas see mõjutab?
20:39 03.03.2018
Expertus (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
See on küll rohkem vist 2.0 tdi teema millega ma ise rohkem kokku olen puutunud kuid juhul kui pihustid on ilma põhjaseibideta siis saavad viga ka põhjad mis tuleks peale tihendite vahetust üle vaadata.
20:47 03.03.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Pihustile on vasest seisnud all ja vähemalt neljanda silindri pihustile oli põhi ilusti korras. Ise kontrollisin.
21:13 03.03.2018
holari
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Tere.

Need juhtmed avavad klappi. Pihustites on elektromagnet klapp, osadel piesoelektriline. Kuna Sinul on pump pihusti, siis seal on kindlasti magnetklapp. Korrektsioon arv sisestatakse autole, mille järgi saab auto aru, kui hea või halb on pihusti, selle tulemusena auto teab, kui paljud ja kuidas antud pihusti pihustab. Kui auto nüüd teab, et pihusti on teatud väärtusega, mille tulemusena ta annab silindrisse rohkem kütet, siis iseenesest see võiks põhjustada vibratsiooni ja suitsu, see võiks seletada ka katsetatud pihustiga halvemat tööd.

Aga nagu ma ütlesin, siis stendid ei suuda pihusti 100% kontrollida, eriti eel ja järel pihustust. Ja arvestades autode"nutikust", siis arvan,et ka sel mootoril on pihustitel koodid.

Minu jutt on teoreetiline ja ei pretendeeri 100% tõele, aga iseenesest võiks kontrollida. Muidugi oleks ideaalne proovida 4 tehase pihustit.... aga et olla kindel,mõõda silindri surved, see on lihtne ja annab hea teadmise, et raud korras
22:06 03.03.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Kas nende pihustite väärtusi annab diagnostigaga paika panna? Ma saan aru, et seda teevad vaid esindused või ... ?VCDS on selleks sobilik?
Ahha ma ei hakka parem küsimagi, sest tõenäoliselt pole see lihtsalt mingite numbrite sisestamine.
22:17 03.03.2018
Aga.... . (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Sellel mootoril ei ole pihusteid vaja kodeerida.Tootekood peab sama olema.Mina ei tea täpselt mis seal pihusti sees on aga auto aju saab aru kui teise tootekoodiga pihusti peale panna.Sai proovitud pihustit millel ainult viimane täht oli erinev ja auto käima ei läinud.
Samas nagu eelpool juba selgeks sai siis pihustite omavahel vahetamisel jäi viga ikka neljandasse.
Sooja mootoriga on kütuse põlemine parem ja seepärast soojalt käibki paremini.
22:25 03.03.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Küll aga viimastel kordadel külmalt käima pannes olen märganud, et koheselt ei hakka suitsema ja võbinat pole (eriti). Aga peale umbes minutilist käimist tulevad need suitsu ja võbina mured. Jah 40 kraadiga hakkab see kaduma.
Sidurit õrnalt vajutades on tunda mingit võbinat ja seda kogu aeg. Kas see on normaalne?
22:35 03.03.2018
Aga.... . (registreerimata)
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
See et siduripedaal väriseb ei ole normaalne aga veits nad ikka värisevad.Seda teeb hooratas aga selle värinat samas võimendab mootori ebaühtlane käik.Ära selle siduriga hakka praegu tegelema.
22:58 03.03.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Seda mootori poolset võimendust ma arvasin ka ise.
Kui pihusteid vahetati (kolmas ja neljas omavahel) ja sellega jäi ikka mure neljandasse, siis ehk võib olla ajus, kus lihtsalt neljandale pihustile antakse liiga palju kütust? Kas seda saab kusagilt kontrollida ja reguleerida (VCDS diagnostikaga)?
13:11 04.03.2018
holari
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Kui mina oleksin Sina, siis mina alustaks silindrite surve mõõtmisega, seda külmalt, kui see on korras, siis vaataks pinge ja voolu graafikut antud pihustil. Kui see ka korras, siis jändaks edasi pihustitega. Aga ma ei usu, et viimasni jõuad.
H.


14:02 04.03.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Eks uurin asja, aga see võtab aega, sest mõneks nädalaks pean autost eemal olema (komandeerin tööl). Ja siis vaatab edasi. Isegi esinduse aja tühistasin.
Seniks kõigile vaid parimat ja vaatame mis edasi saab.
12:47 22.03.2018
matu_mees
Re: VW Touran 1.9 TDi, 2007 a., külma mootori vibratsioon ja hele suit
Nüüd tagasi ja pean tunnistama, et asi võttis üllatava pöörde/lahenduse. Ühe tuttava arvates pole sellel suitsul väga viga midagi ja pakkus välja, et ostab ära. Kuna müügi soov oli juba enne seda muret (minu arvates mure), siis saime hinnas kokkuleppele ja nii siis lahenes see olukord minu jaoks seda moodi. Kuigi oleks soovinud teada saada, siis milles selline käitumine, aga õnneks või kahjuks ma seda teada ei saanudki.
Igal juhul ma tänan kõiki, kes võtsid vaevaks seda teemat arutada, ning oma kogemusi jagada. Suured tänud Tartu mehele, kes aitas väga palju ja kellelt oleks mul veel palju õppida.
Hetkel peres autot pole, aga määramata ajaks saime oma vanematelt Škoda Octavia (2002 a., 1,6i) bensiini mootoriga. Pean tunnistama, et enne VW Touran'i (diisel) oli meil peres VW Vento (bensiin) ja praegu tunnen bensiini mootorist lausa rõõmu. Sõidame vähe (aastas umbes 10 000 km ja vahest natuke rohkem) ja selle pärast võtsime otsuse vastu, et järgmine auto võiks olla bensiini mootoriga ja 7 kohaline. Aga kuna VW Touran sai meile juba selle ligemale 11 aastaga nii sobivaks, siis vaatame uut Tourani (alates aastast 2016 ja noorem). Kui kellelgi on midagi pakkuda, siis oleme avatud.
Aga nüüd läks juba pikale. Tõmban omalt poolt selle teema kokku ja minu poolt on kõik.

Tänud ja parimat Teile!
See teema on vastusteks suletud.