Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: HEITGAASID ÜLE NORMI

22:18 06.06.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Ma mõtlengi, et mis võib minu autol viga olla, et ta kulutab 0,5 liitrit õli 15 000 km läbimisel? Rääkides "õliõgijatest" ei saa autoomanik protesteerida kui tema auto mootor on nii tuksis, et kulutab 2,5 korda mootori õlimahtu õli vahetusest õli vahetuseni, mis õli vahetusest siin rääkida kui õli vahetub juurde lisamistega 2 korda 15 000 km läbimise jooksul. Siit edasi tahaks küsida miks vaikivad keskkonnaametnikud? Miks ei nurise autoomanikud on teada sest - vastavalt auto manuaalile ongi kõik korras ja on normaalne kui kallis masin "annab otsad" kohe pärast ametliku garantii lõppu.
07:14 07.06.2017
........ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
tootja peab tagama, et mootor töötaks tõrgeteta väga erinevatel töörežiimidel ja pole vist mõtet võrrelda meie vaikset 90ga tiksumist näiteks saksa kiirteedel toimuvaga. fakt on aga see, et kui mootor töötab sisuliselt maksimumpöörete juures ja seda pikemat aega, siis ilmselt kulub ka seda määrdeainet väheke rohkem. seega tuleb tootjal mingid piirid paika panna, palju õli võib kuluda. eks muidugi on ka teisi õlikulu põhjuseid, aga see omaette teema.
aga üks oluline punkt muidugi see longlife vahetusvälp, mis meie kliimas kohe kuidagi aksepteeritav ei ole.
08:13 07.06.2017
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
........ (registreerimata) - mis meie kliimas kohe kuidagi aksepteeritav ei ole. - äkki tood välja mõned faktid ja uurimustööd ka, muidu tundub sellise kuuritaguse joomapeo kraaksatusena.
08:37 07.06.2017
........ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
ja sinu sõnavõtt on taaskord tarkusest nõretav...
paljud tootjad on põhjamaades vähendanud rihma- ja õlivahetusvälpasid tulenevalt suurtes piirides kõikuvatest õhutemperatuuridest ja külmkäivituste rohkusest. juba kord mainisin, et ära kraaksu igas teemas, sest üldiselt ei tea sa tehnikast midagi, ainult nõmedat sarkasmi pritsid.
08:43 07.06.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Kui jätaks selle üldistamise ja räägiks konkreetselt meie riigist ja siin toimuvast. Tahan oma selgitustega jõua sinna, et tarbijakaitse on meil hambutu ja palka saavad need inimesed mitte töö tegemise eest vaid ametikoha täitmise eest. Tahan öelda, et ärgake ometi inimesed minu ümber ja vaadake mis toimub ümberringi kus ärimeeste karistamatu rahva paljaks koorimine käib ümberringi. Miks Te nõustute sellega, et Millerti auto on korras aga Teie masina puhul on normaalne, et ta mootor sõidab õliga nagu oleks tegemist kahetaktilise mootoriga... Eelmise kuu lõpus osalesin tarbijakaitse vaidluses kus autoesinduse töötaja käes purunes auto mootor ja süüdlaseks jäi hoopiski autoomanik sest 10,5 liitrit õlikadu (õlikulu st. lekkeid ei olnud) ei peetud probleemi otsimise vajaduse suhtes oluliseks ... Räägin sellest, et usaldatakse autoesindusi ja petistest klienditeenindajaid, kapitalisti rahakott aga paisub topelt kiirusega. Nii kurb kui see ei tundu, ma tahan siin foorumis süstida oma kaaskodanikesse umbusku autoesinduste suhtes lootuses, et kunagi võetakse ka neid ette saavutamaks suurem läbipaistvus. Kui inimene ostab kasutatud auto siis ei ole nii oluline saada MA kodulehelt infot kas eelmisel ülevaatusel olid pidurid korras. Pean olulisemaks auto hooldusinfo väljavõtte saamise võimalust.


09:12 07.06.2017
........ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Olen isegi tarbijakaitsest abi otsinud, kuid mind vaesemaks teinud ettevõtja ei liigutanud lillegi. Tarbijakaitse kirjutab välja otsuseid, aga keegi neid nagunii ei täida, sest tarbijakaitsel pole mingeid õigusi, et nõuda välja raha või anda asi täituritele. Samas ei saa tarbijakaitse kohe kuidagi autotootja poolt kirjapandu vastu, sest kuigi terve mõistuse jaoks on õlikulu ebanormaalne, on tehase sõnul kõik ok ning tulemuseks on M.O.T.T või J.O.K.K. Esindus esinduseks, hetkel oleks olulisem kasutatud autode turg paika panna. Esindus ei saa samuti teha tootja andmetele vastupidist tööd, st hakkab siin omaloomingu korras autosid remontima kui klient kurdab, et sööb õli või ketid või rihmad või turbod või käigukastid ei pea vastu. Garantii on garantii ja seda nad enamustel juhtudel siiski aksepteerivad, aga viimane sõna jääb siiski tootjale- kui nemad ütlevad, et see garantii alla ei kuulu, siis meie esindus ka liigselt tõmblema ei hakka. Kuigi ega nad seda nagunii eriti ei tee- iga liigne liigutus viib neilt raha välja.
Minu 214 000 sõitnud Honda kulutab samuti 10 000 peale ca liitrijagu õli, aga eks siin juba ka vanadusväsimus mängus.
Aga palju siin tänapäeval neid isalt pojale kestvaid asju ikka toodetakse- tarbimismaailm ikkagi.
10:01 07.06.2017
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
........ (registreerimata) - kraaksud sina, paljud, paljud .......... too konkreetne näide, suur vahe on kas auto sõidab aastas 70000km või 6000km, nett täis tarkasid kes vahetavad isegi 10 , 7 ja isegi vähema pealt õlisid ja peavad ennast maailmatarkadeks, üks asi pidada paar sotti sõitnud autot ja teine tutikat mis paari aasta pealt läheb vahetusse
10:29 07.06.2017
. valerkale (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Sa oled siin ju ise ainult sitta kokku keeramas pooltel kordadel oma idiootsete "komplimentidega" ja soovitusteg ning siis loodad et sind mõnikord veel tõsiselt ka võetakse. Vaata peeglisse või pöördu spetsialisti poole, interneti kaudu ei ole võimalik sind ravida.
10:40 07.06.2017
........ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
ma ei tea peast ette lugeda neid marke, mis on põhjamaade välpadega, aga natukene laiemat silmaringi omav inimene lihtsalt on sellise infoga kokku puutunud. kui tootja midagi soovitab, siis autost hooliv inimene püüab neid soovitusi ka järgida, mitte ei lase pohhilt üle igasuguste välpade, et ah küll ta peab, tootja ei tea muhvigi. kes vahetab õli 7K pealt, kes trussikuid iga päev, aga mõni laseb seni, kuni asjad veel vastu peavad ja siis viskab minema. KÕIK inimesed ei vaheta autot liisingu lõppedes, mõni sõidab sellega kasvõi kümme aastat ja miks siis iseendale s.tta keerata välpade eiramisega? ka mina vahetan autodel õli 10-15 000 km pealt, hobiautol veel tihedamalt, sest aastaläbisõit ca 6-7000 ja igal sügisel enne talvekorterisse jäämist läheb puhas õli mootorisse. sa selgeltnägija võid oma elu elada nagu tahad, aga ära ilgu nende üle, kes asjadest hoolivad.
12:59 07.06.2017
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
........ (registreerimata) - mina paneks ikke värske õli kevadel, mis ta hapneb ja kogub niiskust endasse seal terve talve

. valerkale (registreerimata) - mina vastan ausalt, kas oma tervist ravid ka perefoorumi kaudu või pöördud ikke perearsti poole.
13:02 07.06.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Mõni ei kannagi trussaare nagu näiteks esibravuuritar Anu Saagim https://www.youtube.com/watch?v=Ym33BqbeRfs nii, et jätaks võrdluse trussikute vahetamise ja mootori õli vahetamise välba omavahelisest seosest. Tahan, et rahvas teaks kuidas tegelikkuses asjad käivad sest see millega mina kokku puutun, minule absoluutselt ei meeldi aga Anu meeldib sest tema on alati optimistlik ja lahe.
13:34 07.06.2017
........ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
ja kui töötanud õli vedeleb mootoris terve talve, siis on justkui parem seis? seda enam diisli puhul, kus tahm ja väävel nagunii õliga segunenud.
13:43 07.06.2017
Marko
Re: Heitgaasid üle normi
Igale poole see Saagim ka jõuab. Nüüd siin ka juba :(
14:03 07.06.2017
........ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
üldiselt mina olen mõelnud, et kui peaks salongist uue ostma, siis saadaks kõik need kohustuslikud garantiiaja hooldused kukele- üldjuhul kestab see uus auto oma garantiiaja nagunii suhteliselt veatult ära ning kõiki hooldusjuhendis ettenähtud töid saab teha kasvõi kodus ja kordi odavamalt. ja kui garantii läbi, siis nagunii esindust enam miski ei huvita- maksad ikka täiega. see variant sobib muidugi lihtsama ja odavama auto puhul.
kes aga väheke uhkema auto ostab, see muidugi riskib suuremate kuludega- kui ikka dsg või tsi jamama hakkavad, siis on garantii vajalik.
16:33 07.06.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Tõin Saagimi sisse selleks, et natuke pingeid maandada. Põhimõtteliselt tahan nõustuda punktiiri viimase postituisega, et kui autol on garantii, ja isegi selle aja jooksul ei suuda esinduse inimesed masinat hoida korras. Siis olen varasemalt mõelnud, et põrgusse see garantii.

Kuna teeninduse mehed ei valda teemat näiteks konkreetse juhtumi põhjal kus olin kliendi õigusi kaitsmas ühe väga tuntud autoesinduse vastu. Kus meeste kompetentsituse tõttu oli vaja teha "Goodwill" menetlust, et vahetada mootori kett. Nüüd siis 20 000 pärast on jälle ketti vaja vahetada aga mootor on juba tükkidejs autoesinduses... Küllap tehti hea tahte menetlust selleks, et "siluda" probleeme kui auto on selline p,,k ja töötajad imbetsillid.
09:22 15.06.2017
........ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
22:01 02.09.2017
riho_2017
Re: Heitgaasid üle normi
Tervist, kõik see rahvas!

Juhtusin siia foorumisse juhuslikult guugeldades, et vaadata, kui populaarne antud teema Eestis on, ja näib, et väga aktuaalne - juba mitmendat aastat kestev jutulõim.

Sain täna TÜVist läbi ja asja korda, kuid mõtlesin, et ehk võib kellelgi olla mu kogemusest kasu. Ostsin oma Peugeot 206 1.4i 2003 juba 3 nädalat tagasi prof müüja käest. Tegemata oli kordus ÜV ja originaalpaberil toodud ainsa korduse põhjusena CO liiga kõrged. Müüja väitis, et oli vahetanud kogu sumpa toru katist väljalaskepotini, sest see oli auklik, mul polnud põhjust kahelda.

Meil on Prantsusmaal kordusÜV enemasti tasuta, aega on 2 kuud ja niikaua võid kasvõi iga päev ÜVst läbi käia, kui miskit on vahetatud ja tahad uuesti proovida. Niisiis, esimene käik ei läinud läbi: CO tühikäigul 0.36, pööretel 0.49 ja lambda pööretel 1.020 (ehk normis). Lambdat tühikäigul ei arvestata, kuna see ei saagi normaalseid andmeid näidata. Siin riigis ei arvestata HC, CO2 ega O2 näite.

Nagu ütles hr Millert, on siingi uuteks heitgaaside normiks EURO3 ja kehtib 1/07/2002 alates esmaregistreerimisest. Muuseas, hr Millerti vastused ja jutud on äärmiselt adekvaatsed, ei tasu kahelda üheski tema soovituses. Ta tundub olevat tõeline asjatundja. (Kahjuks pole tema antud viiteid veel uurinud, kuid teen seda peagi).

Samas asusin ise asjaolude selgeks tegemisele ning katalüsaatorite tööpõhimõtete ja vigade uuringule. Kuna meil suur maa, siis infot on väga palju. Ja nii tõsist, et kõik on tõestatud valemitega, alates kütustest, nende põlemisest kuni lambdaandurite ostsillogrammide ja erinevate veaanalüüsideni välja.

Kuna meil ÜV ei märgi protokollis muud, kui CO tühikäigul, CO kiirendusel ja lambda kiirendusel, siis alati on soovitatud küsida heitgaaside analüsaatori väljastatav 4 gaasi kviitung, mis muudab vea diagnoosimise foorumite abil palju lihtsamaks.

Nagu teada - ideaalne põlemistsükkel tarvitab 14,7 g õhku 1 g kütuse kohta. Külmal mootoril ju muidugi õhku vähem, segu rikkam.

Kütused on kas lihtsad või komposiitkütused. Lihtsatest on näiteks

- Alkaan : Propaan (C3H8), Butaan (C4H10), Pentaan (C5H12), Heksaan (C6H14), Heptaan (C7H16), Oktaan (C8H18)
- Etanool : C2H6O
- ETBE : C6H14O ( https://en.wikipedia.org/wiki/Ethyl_tert-butyl_ether )
- Diisel : C16H34

Komponeeritud kütustest märgiks GPL (propaani-butaani segu), bensiin SP: 1/3 ( CnHn + CnH2n + CnH2n+2) = CnH((5n+2)/3) ja kuna n on suur (5n+2)/3 # 5n/3 #1,67n, siis lihtsustatud valemi järgi SP= CnH1,67n.

Meil müüakse lisaks diislile komponeeritud bensiine SP95 ja SP98. Üllatuslikult vastavad mõlemad EN228 ... minimaalse indeksiga RON 95. See tähendab, et SP98 on ainult kommertsnimetus (!). Oktaanarvu tõstmiseks on olemas vaid 4 meetodit, millest esimest - plii lisamine - ei või enam kasutada. Järgmised 3 on: lisada MTBE-d, teisi hapnikurikkaid komponente, nagu etanooli baasil ETBE, mida meil müüakse SP95-E10 nimetuse all (sisaldab 10% etanooli), ja neljandaks - lisada teisi aromaatseid komponente, mis on eriti toksilised ja agressiivsed.

Näiteks Inglismaal märgistab SP bensiini oktaaniarvuga 102. Etanooli oktaanarv on 129, kuid soojusenergia sisaldus 30% bensiinist väiksem.

Ideaalse põlemise puhul

n
-------------- = Lambda
x (1+ Hcv/4)

ehk Lambda = 1. Kui Lambda < 1, on segu rikas, kui > 1 siis lahja. Lambda pole muud, kui põlemisel kasutatud õhu hulga suhe kütuses võrreldes ideaalsega.

Kui mõne mootori lambda on piisavalt alla 1, isegi alla normi 0.97, siis kasutades kütust E85 (85% etanooli) tõstab kõvasti lamda väärtust ja langetab CO väärtust, sellega saavad paljud ÜV läbi. Kui lambda pole väga palju alla 1, siis võib segada E85 tavakütusega, näiteks 50/50, 60/40 jne.

Lambdaandur annab heitgaasides sisalduva hapniku koguse kompuutrile (ECU) 15x sekundis. Tema kontrollimiseks on parimaks vahendiks ostsillograaf või OBD-II interfeiss, mille hinnad (ELM327 baasil) hakkavad 15-20 eurost. Juhtmega või BT. Saadaval ka tasuta tarkvara, kuid see on enamasti nuditud või ei tööta üldse selle säästu-interfeisiga. Tegelikult saab ka tavalise testriga mõõta. Pinge peab vahelduma 0.2 ja 0.8 voldi vahel vähemalt 2x sekundis.

Seevastu tagumisel anduril, mis on peale katalüsaatorit, ei tohiks pinge eriti kõikuda.

Minu masina tagumise sondi ossilogramm käis nagu hull üles-alla, nagu oleks paralleelis esimesega. Kui lambda olnuks alla 1 (ehk segu rikas), võinuks kahtlustada rikkis süütesüsteemi, kütuse v õhufiltrit, ebatihedat sisselaskeklappi, õhu sissepääsu torustikus. Kuid et lambda oli üle 1, siis jäi võimalus, et kas esimene sond ajab udu või katalüsaatori päevad loetud. Muidugi sai kontrollitud küünlad jms, vahetatud õli ja filter nagu ikka äsjaostetud auto puhul.

Siis sõitsin 2 nädalaga 1500 km läbi ja mootori tuli (OBD "MIL") süttis. Oma seadmetega tegin analüüsi, kontrollisin masina olulisemaid kohti ja arvestades veateadet P0420 (Catalyst System Efficiency Below Threshold), kustutasin vea.

Pärast 185 km, süttis tuli uuesti sama veaga. Siis lubas müüja autol katalüsaatori välja vahetada, vähesõitnud ja korras masinalt pärit, ka tagasond tuli kaasa. Eile sai vahetatud ja (tegin ka väikse 10 km suuri pöördeid igaks juhuks), oli ülevaatus tehtud. Niisiis viga oligi katalüsaatoris, kuigi originaal nägi üsna kobe välja, aga lahti lõigata ka ei viitsinud. Uus-vana oli muidugi originaal, mitte universaal.

Nagu hr Millert mainis, on tagumise sondi ainus funktsioon kontrollida katalüsaatori efektiivsust ja süüdata vajadusel märgutuli. Küttesegu reguleerimist teostab ainult esimene sond. Ka soovitatakse surnud katalüsaatoriga koos ka esimene sond vahetada. Tegelikult ongi sel välp, nagu küünaldelgi.

Mis siis lõpetuseks lisada, jutt tuli pikk, kuid jätsin 99,99% tehnilisest osast välja, kui keegi huvitub, võin miskit lisada. Katalüsaatorit rikuvad peamiselt sinna sattunud bensiiniaurud, õli kuid ka õliaurud, kui õli lisatakse üle max kriipsu, nii et olge ettevaatlikud, ei tasu mõelda, et tühja see tilgake õli, ei see maksa midagi, kuid katalüsaator ja jändamine ikka maksavad küll.

Muuseas, Prantsusmaal mõne tuttava juureski trikitamine ÜV-l läbi ei lähe. Analüsaator on seotud arvutisüsteemiga, kõigepealt sisestatakse VIN, reg nr, esmase reg kuupäev ja analüsaator ise teab, mis normide järgi mõõtmist tehakse. Pöörded minu auto mudelil võivad olla mõõtmise ajal 2500-3000, esimene test tehakse pööretel ja teine tühikäigul, süsteem lubab teha aga maksimaalselt 2 testi. Kui läbi ei lähe, on ekraanil suur punane kiri, et "sõiduk kõrvale lükatud". Väljaprinditaval dokumendil on kleepsu kohal (mis pannakse tuleklaasile) suured XXX ja reg nr asemel väiksed xxxxx ja asi läheb ka üldregistrisse kirja. Mehhaanik ei saa midagi muuta. Muidugi saab (ja peab) enne mõõtmist kütma katalüsaatori üles ja seda ka tehti. Lisaks ühendati OBD pessa analüsaatori kaabel, sealt tulid siis OBD andmed, et kõik korras, andurid korras, mootorituli ei põle (kuid põles süüte lülitamisel), rikkeid ei leia, temperatuurid, pöörded jms.

Prantsusmaal põlev mootorituli pannakse küll veana kirja, kuid kordusülevaatusele ei kohusta, kui mõõtetulemused on korras.

P.S. Pärast meeldetuletusprotseduure tänasest hommikust arvan siiski, et kati üleskuumutamist ei toimunud. S.t. et kat, olgugi kasutatud, on veel väga heas korras. Aga ennem 2 aastat pole vaja muret tunda, niipalju on meil Eesti ees eelis, et ÜV käib 2 aasta tagant ja tsiklitele pole seda üldse. Just sain ka tagasisidet, et kuna lambda oli piiripeal (0.03) ja O2 veidi kõrge (0.64) võiks otsida ebatihedust väljalasketorustikus. Ja tegelikult juba teangi, eilse katalüsaatori vahetamisel uurisin isiklikult, et sumpsi tagumise poti tagaküljel all keskel oli paarimillimeetrine auk, nagu oleks plekikruvi olnud sisse keeratud. Sihukest saab paigata nt malaxeri baasil 2-komponentse liimpastaga. Aga minul pole selleks vajadust, kuna kat teeb oma tööd niigi hästi ja sumpsi lõpust mõõdetud gaaside probleem ei mõjuta kuidagi põlemisprotsessi ega mootori tööd.

Kena ja sooja sügist kõigile!

Muudetud 3.9.17 01:25

22:05 03.09.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Vahel on summutisse auk tehtud tootja poolt selleks, et summutist saaks lahkuda sinna kogunenud kondensaat. Kui auto kiirendab siis mõnel masinal lausa voolab summuti väljundilt vett mis tähendab seda, et summuti on vett poolest saati täis. Korras autokatalüsaator võib 1 liitri bensiini põletamisel mootorist väljuvate heitgaaside järeltöötlemisega "toota" kuni 1 liitri vett. Meie ülevaatusel valame iga päev gaaside analüsaatori vee kogumisnõust 100 ml kondensaadivett.
15:17 04.09.2017
riho_2017
Re: Heitgaasid üle normi
No siis on selge, sest see ava on just niisuguse iseloomuga ning täpselt tagumise poti mootoripoolse külje alaservas (valtsi kohal) ja täpselt keskel. Pole ilmselt mõistlik kinni toppida. Aga lambda ja O2 väärtusste alusel võib siiski eeldada, et kuskilt veidi lisaõhku sisse tuleb.
23:45 05.09.2017
ford sierra (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Tere
Autoks Ford Sierra .
Millest võiks co2 näidud kõrged olla.
Mida tasuks kontrollida lasta.
Tänud
07:53 06.09.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Kontrollimine ei aita, peab CO õigeks reguleerima. CO2 ei normeerita ülevaatuste jaoks.
14:47 06.09.2017
. (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
No võrreldes CO-ga on CO2; O2 ja HC täiesti paigast ära. Keegi võiks siia mingi mõistlikuma seletuse panna. Valerka on kõva plõksija. Ehk seekord tuleb lisaks töökoja soovitusele ka lihtsamat abi.
14:56 06.09.2017
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
et abi saada peab alustama mootori diagnoosimisest, siis kõrvaldama põlemist mittesoodustavad tegurid, pudrukuuli veeretades näen kompresiooni seal 9 ati lähedal mida on ilmselgelt vähe
21:47 06.09.2017
. (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
9 atise survega sellist asja ei teki, äkki veel variante?
21:22 16.09.2017
. (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Kas pudrukuul lõi ainult suu vett täis, või lõi välja tõsisem eelnevaltki silma torganud probleem?
23:19 16.09.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Kahjuks ei ole minul administraatori õiguseid omavana millegipärast antud võimalust näha foorumisse üles pandud pilte ja ei ole võimalust ka endal panna pildimaterjali, sellepärast sisenesin foorumisse tavakasutajana ja nägin väljatrükki.
CO2 näit ei ole kõrge, otse vastupidi on liiga madal sest normaalsetel põlemistingimustel peaks nn. kasvuhoonegaasi CO2 % olema kusagil 15-16 lähedal, antud väljatrükil on ainult 8,5 mis tähendab, et vähemalt 1 silindris ei toimu normaalset süütamist mootori tühikäigul töötades. Tähendab, et toimuvad süütekatkestused ja katalüsaatorisse suunatakse vahetevahel terve silindri jagu põlemata bensiini aurusid. Süüte katkestus tühikäigul võib tekkida isegi ühes silindris olevast (näiteks klapiprobleemist tingituna) madalast surveastmest, tõstetud pööretel aga suureneb kompressioon silindris tunduvalt millega suureneb kokku pressitud bensiiniosakeste põlemiskiirus ja rohkem bensiini jõuab silindris surve all ära põleda. Süüte katkestus võib toimuda ka kõrgepinge ülelöögi pärast. Sellest tingituna on ka vesinikuühendite suur hulk 1386 ppm. Kuna CO ja COkor ei ole ühesuurused siis see annab tunnistust, et heitgaaside väljutustorustikus on arvestatavalt suured augud, ebatihedused mis iganes. Tehtud lisamärkus suurenenud hapniku % kohta on õigustatud vaatamata sellele, et ülevaatusreeglites ei normeerita hapniku hulka, kuid ta annab olulist infot diagnostika jaoks.
Kõrgendatud tühikäigupööretel ei ole enam bensiini põlemise probleeme ja siin on vingugaas CO ja vesinikuühendid HC normikohased, küll aga on lambda arvutustulemus normist väljas kuna heitgaasides on liiga palju lisahapnikku mis imetakse heitgaaside väljutustorustikku välisõhust. Kõrgendatud pööretel ikka veel väike CO2 % on jällegi tingitud pärast katalüsaatorit olevate torustiku ebatiheduste tõttu. CO2 ei normeerita ülevaatustingimustes kuid selle heitgaasi komponendi numbrid annavad tähtsat informatsiooni diagnoosi tegija jaoks.
12:54 17.09.2017
. (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
No äkki vaataks Sierradel levinud pidurivõimendi probleemi üle, eriti kui on ühe nukaga mootor, siis 4 silindri suudab tühikäigul vägagi ära solkida. Seda suudab ehk autoomanik ise kah teha, et paneb pimeda pidurivõimendi torule ette. Selleks pole pudrukuuli, Valerkat ega esindust vaja.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.