Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: HEITGAASID ÜLE NORMI

22:18 06.06.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Ma mõtlengi, et mis võib minu autol viga olla, et ta kulutab 0,5 liitrit õli 15 000 km läbimisel? Rääkides "õliõgijatest" ei saa autoomanik protesteerida kui tema auto mootor on nii tuksis, et kulutab 2,5 korda mootori õlimahtu õli vahetusest õli vahetuseni, mis õli vahetusest siin rääkida kui õli vahetub juurde lisamistega 2 korda 15 000 km läbimise jooksul. Siit edasi tahaks küsida miks vaikivad keskkonnaametnikud? Miks ei nurise autoomanikud on teada sest - vastavalt auto manuaalile ongi kõik korras ja on normaalne kui kallis masin "annab otsad" kohe pärast ametliku garantii lõppu.
07:14 07.06.2017
........ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
tootja peab tagama, et mootor töötaks tõrgeteta väga erinevatel töörežiimidel ja pole vist mõtet võrrelda meie vaikset 90ga tiksumist näiteks saksa kiirteedel toimuvaga. fakt on aga see, et kui mootor töötab sisuliselt maksimumpöörete juures ja seda pikemat aega, siis ilmselt kulub ka seda määrdeainet väheke rohkem. seega tuleb tootjal mingid piirid paika panna, palju õli võib kuluda. eks muidugi on ka teisi õlikulu põhjuseid, aga see omaette teema.
aga üks oluline punkt muidugi see longlife vahetusvälp, mis meie kliimas kohe kuidagi aksepteeritav ei ole.
08:13 07.06.2017
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
........ (registreerimata) - mis meie kliimas kohe kuidagi aksepteeritav ei ole. - äkki tood välja mõned faktid ja uurimustööd ka, muidu tundub sellise kuuritaguse joomapeo kraaksatusena.
08:37 07.06.2017
........ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
ja sinu sõnavõtt on taaskord tarkusest nõretav...
paljud tootjad on põhjamaades vähendanud rihma- ja õlivahetusvälpasid tulenevalt suurtes piirides kõikuvatest õhutemperatuuridest ja külmkäivituste rohkusest. juba kord mainisin, et ära kraaksu igas teemas, sest üldiselt ei tea sa tehnikast midagi, ainult nõmedat sarkasmi pritsid.
08:43 07.06.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Kui jätaks selle üldistamise ja räägiks konkreetselt meie riigist ja siin toimuvast. Tahan oma selgitustega jõua sinna, et tarbijakaitse on meil hambutu ja palka saavad need inimesed mitte töö tegemise eest vaid ametikoha täitmise eest. Tahan öelda, et ärgake ometi inimesed minu ümber ja vaadake mis toimub ümberringi kus ärimeeste karistamatu rahva paljaks koorimine käib ümberringi. Miks Te nõustute sellega, et Millerti auto on korras aga Teie masina puhul on normaalne, et ta mootor sõidab õliga nagu oleks tegemist kahetaktilise mootoriga... Eelmise kuu lõpus osalesin tarbijakaitse vaidluses kus autoesinduse töötaja käes purunes auto mootor ja süüdlaseks jäi hoopiski autoomanik sest 10,5 liitrit õlikadu (õlikulu st. lekkeid ei olnud) ei peetud probleemi otsimise vajaduse suhtes oluliseks ... Räägin sellest, et usaldatakse autoesindusi ja petistest klienditeenindajaid, kapitalisti rahakott aga paisub topelt kiirusega. Nii kurb kui see ei tundu, ma tahan siin foorumis süstida oma kaaskodanikesse umbusku autoesinduste suhtes lootuses, et kunagi võetakse ka neid ette saavutamaks suurem läbipaistvus. Kui inimene ostab kasutatud auto siis ei ole nii oluline saada MA kodulehelt infot kas eelmisel ülevaatusel olid pidurid korras. Pean olulisemaks auto hooldusinfo väljavõtte saamise võimalust.


09:12 07.06.2017
........ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Olen isegi tarbijakaitsest abi otsinud, kuid mind vaesemaks teinud ettevõtja ei liigutanud lillegi. Tarbijakaitse kirjutab välja otsuseid, aga keegi neid nagunii ei täida, sest tarbijakaitsel pole mingeid õigusi, et nõuda välja raha või anda asi täituritele. Samas ei saa tarbijakaitse kohe kuidagi autotootja poolt kirjapandu vastu, sest kuigi terve mõistuse jaoks on õlikulu ebanormaalne, on tehase sõnul kõik ok ning tulemuseks on M.O.T.T või J.O.K.K. Esindus esinduseks, hetkel oleks olulisem kasutatud autode turg paika panna. Esindus ei saa samuti teha tootja andmetele vastupidist tööd, st hakkab siin omaloomingu korras autosid remontima kui klient kurdab, et sööb õli või ketid või rihmad või turbod või käigukastid ei pea vastu. Garantii on garantii ja seda nad enamustel juhtudel siiski aksepteerivad, aga viimane sõna jääb siiski tootjale- kui nemad ütlevad, et see garantii alla ei kuulu, siis meie esindus ka liigselt tõmblema ei hakka. Kuigi ega nad seda nagunii eriti ei tee- iga liigne liigutus viib neilt raha välja.
Minu 214 000 sõitnud Honda kulutab samuti 10 000 peale ca liitrijagu õli, aga eks siin juba ka vanadusväsimus mängus.
Aga palju siin tänapäeval neid isalt pojale kestvaid asju ikka toodetakse- tarbimismaailm ikkagi.
10:01 07.06.2017
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
........ (registreerimata) - kraaksud sina, paljud, paljud .......... too konkreetne näide, suur vahe on kas auto sõidab aastas 70000km või 6000km, nett täis tarkasid kes vahetavad isegi 10 , 7 ja isegi vähema pealt õlisid ja peavad ennast maailmatarkadeks, üks asi pidada paar sotti sõitnud autot ja teine tutikat mis paari aasta pealt läheb vahetusse
10:29 07.06.2017
. valerkale (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Sa oled siin ju ise ainult sitta kokku keeramas pooltel kordadel oma idiootsete "komplimentidega" ja soovitusteg ning siis loodad et sind mõnikord veel tõsiselt ka võetakse. Vaata peeglisse või pöördu spetsialisti poole, interneti kaudu ei ole võimalik sind ravida.
10:40 07.06.2017
........ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
ma ei tea peast ette lugeda neid marke, mis on põhjamaade välpadega, aga natukene laiemat silmaringi omav inimene lihtsalt on sellise infoga kokku puutunud. kui tootja midagi soovitab, siis autost hooliv inimene püüab neid soovitusi ka järgida, mitte ei lase pohhilt üle igasuguste välpade, et ah küll ta peab, tootja ei tea muhvigi. kes vahetab õli 7K pealt, kes trussikuid iga päev, aga mõni laseb seni, kuni asjad veel vastu peavad ja siis viskab minema. KÕIK inimesed ei vaheta autot liisingu lõppedes, mõni sõidab sellega kasvõi kümme aastat ja miks siis iseendale s.tta keerata välpade eiramisega? ka mina vahetan autodel õli 10-15 000 km pealt, hobiautol veel tihedamalt, sest aastaläbisõit ca 6-7000 ja igal sügisel enne talvekorterisse jäämist läheb puhas õli mootorisse. sa selgeltnägija võid oma elu elada nagu tahad, aga ära ilgu nende üle, kes asjadest hoolivad.
12:59 07.06.2017
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
........ (registreerimata) - mina paneks ikke värske õli kevadel, mis ta hapneb ja kogub niiskust endasse seal terve talve

. valerkale (registreerimata) - mina vastan ausalt, kas oma tervist ravid ka perefoorumi kaudu või pöördud ikke perearsti poole.
13:02 07.06.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Mõni ei kannagi trussaare nagu näiteks esibravuuritar Anu Saagim https://www.youtube.com/watch?v=Ym33BqbeRfs nii, et jätaks võrdluse trussikute vahetamise ja mootori õli vahetamise välba omavahelisest seosest. Tahan, et rahvas teaks kuidas tegelikkuses asjad käivad sest see millega mina kokku puutun, minule absoluutselt ei meeldi aga Anu meeldib sest tema on alati optimistlik ja lahe.
13:34 07.06.2017
........ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
ja kui töötanud õli vedeleb mootoris terve talve, siis on justkui parem seis? seda enam diisli puhul, kus tahm ja väävel nagunii õliga segunenud.
13:43 07.06.2017
Marko
Re: Heitgaasid üle normi
Igale poole see Saagim ka jõuab. Nüüd siin ka juba :(
14:03 07.06.2017
........ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
üldiselt mina olen mõelnud, et kui peaks salongist uue ostma, siis saadaks kõik need kohustuslikud garantiiaja hooldused kukele- üldjuhul kestab see uus auto oma garantiiaja nagunii suhteliselt veatult ära ning kõiki hooldusjuhendis ettenähtud töid saab teha kasvõi kodus ja kordi odavamalt. ja kui garantii läbi, siis nagunii esindust enam miski ei huvita- maksad ikka täiega. see variant sobib muidugi lihtsama ja odavama auto puhul.
kes aga väheke uhkema auto ostab, see muidugi riskib suuremate kuludega- kui ikka dsg või tsi jamama hakkavad, siis on garantii vajalik.
16:33 07.06.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Tõin Saagimi sisse selleks, et natuke pingeid maandada. Põhimõtteliselt tahan nõustuda punktiiri viimase postituisega, et kui autol on garantii, ja isegi selle aja jooksul ei suuda esinduse inimesed masinat hoida korras. Siis olen varasemalt mõelnud, et põrgusse see garantii.

Kuna teeninduse mehed ei valda teemat näiteks konkreetse juhtumi põhjal kus olin kliendi õigusi kaitsmas ühe väga tuntud autoesinduse vastu. Kus meeste kompetentsituse tõttu oli vaja teha "Goodwill" menetlust, et vahetada mootori kett. Nüüd siis 20 000 pärast on jälle ketti vaja vahetada aga mootor on juba tükkidejs autoesinduses... Küllap tehti hea tahte menetlust selleks, et "siluda" probleeme kui auto on selline p,,k ja töötajad imbetsillid.
09:22 15.06.2017
........ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
22:01 02.09.2017
riho_2017
Re: Heitgaasid üle normi
Tervist, kõik see rahvas!

Juhtusin siia foorumisse juhuslikult guugeldades, et vaadata, kui populaarne antud teema Eestis on, ja näib, et väga aktuaalne - juba mitmendat aastat kestev jutulõim.

Sain täna TÜVist läbi ja asja korda, kuid mõtlesin, et ehk võib kellelgi olla mu kogemusest kasu. Ostsin oma Peugeot 206 1.4i 2003 juba 3 nädalat tagasi prof müüja käest. Tegemata oli kordus ÜV ja originaalpaberil toodud ainsa korduse põhjusena CO liiga kõrged. Müüja väitis, et oli vahetanud kogu sumpa toru katist väljalaskepotini, sest see oli auklik, mul polnud põhjust kahelda.

Meil on Prantsusmaal kordusÜV enemasti tasuta, aega on 2 kuud ja niikaua võid kasvõi iga päev ÜVst läbi käia, kui miskit on vahetatud ja tahad uuesti proovida. Niisiis, esimene käik ei läinud läbi: CO tühikäigul 0.36, pööretel 0.49 ja lambda pööretel 1.020 (ehk normis). Lambdat tühikäigul ei arvestata, kuna see ei saagi normaalseid andmeid näidata. Siin riigis ei arvestata HC, CO2 ega O2 näite.

Nagu ütles hr Millert, on siingi uuteks heitgaaside normiks EURO3 ja kehtib 1/07/2002 alates esmaregistreerimisest. Muuseas, hr Millerti vastused ja jutud on äärmiselt adekvaatsed, ei tasu kahelda üheski tema soovituses. Ta tundub olevat tõeline asjatundja. (Kahjuks pole tema antud viiteid veel uurinud, kuid teen seda peagi).

Samas asusin ise asjaolude selgeks tegemisele ning katalüsaatorite tööpõhimõtete ja vigade uuringule. Kuna meil suur maa, siis infot on väga palju. Ja nii tõsist, et kõik on tõestatud valemitega, alates kütustest, nende põlemisest kuni lambdaandurite ostsillogrammide ja erinevate veaanalüüsideni välja.

Kuna meil ÜV ei märgi protokollis muud, kui CO tühikäigul, CO kiirendusel ja lambda kiirendusel, siis alati on soovitatud küsida heitgaaside analüsaatori väljastatav 4 gaasi kviitung, mis muudab vea diagnoosimise foorumite abil palju lihtsamaks.

Nagu teada - ideaalne põlemistsükkel tarvitab 14,7 g õhku 1 g kütuse kohta. Külmal mootoril ju muidugi õhku vähem, segu rikkam.

Kütused on kas lihtsad või komposiitkütused. Lihtsatest on näiteks

- Alkaan : Propaan (C3H8), Butaan (C4H10), Pentaan (C5H12), Heksaan (C6H14), Heptaan (C7H16), Oktaan (C8H18)
- Etanool : C2H6O
- ETBE : C6H14O ( https://en.wikipedia.org/wiki/Ethyl_tert-butyl_ether )
- Diisel : C16H34

Komponeeritud kütustest märgiks GPL (propaani-butaani segu), bensiin SP: 1/3 ( CnHn + CnH2n + CnH2n+2) = CnH((5n+2)/3) ja kuna n on suur (5n+2)/3 # 5n/3 #1,67n, siis lihtsustatud valemi järgi SP= CnH1,67n.

Meil müüakse lisaks diislile komponeeritud bensiine SP95 ja SP98. Üllatuslikult vastavad mõlemad EN228 ... minimaalse indeksiga RON 95. See tähendab, et SP98 on ainult kommertsnimetus (!). Oktaanarvu tõstmiseks on olemas vaid 4 meetodit, millest esimest - plii lisamine - ei või enam kasutada. Järgmised 3 on: lisada MTBE-d, teisi hapnikurikkaid komponente, nagu etanooli baasil ETBE, mida meil müüakse SP95-E10 nimetuse all (sisaldab 10% etanooli), ja neljandaks - lisada teisi aromaatseid komponente, mis on eriti toksilised ja agressiivsed.

Näiteks Inglismaal märgistab SP bensiini oktaaniarvuga 102. Etanooli oktaanarv on 129, kuid soojusenergia sisaldus 30% bensiinist väiksem.

Ideaalse põlemise puhul

n
-------------- = Lambda
x (1+ Hcv/4)

ehk Lambda = 1. Kui Lambda < 1, on segu rikas, kui > 1 siis lahja. Lambda pole muud, kui põlemisel kasutatud õhu hulga suhe kütuses võrreldes ideaalsega.

Kui mõne mootori lambda on piisavalt alla 1, isegi alla normi 0.97, siis kasutades kütust E85 (85% etanooli) tõstab kõvasti lamda väärtust ja langetab CO väärtust, sellega saavad paljud ÜV läbi. Kui lambda pole väga palju alla 1, siis võib segada E85 tavakütusega, näiteks 50/50, 60/40 jne.

Lambdaandur annab heitgaasides sisalduva hapniku koguse kompuutrile (ECU) 15x sekundis. Tema kontrollimiseks on parimaks vahendiks ostsillograaf või OBD-II interfeiss, mille hinnad (ELM327 baasil) hakkavad 15-20 eurost. Juhtmega või BT. Saadaval ka tasuta tarkvara, kuid see on enamasti nuditud või ei tööta üldse selle säästu-interfeisiga. Tegelikult saab ka tavalise testriga mõõta. Pinge peab vahelduma 0.2 ja 0.8 voldi vahel vähemalt 2x sekundis.

Seevastu tagumisel anduril, mis on peale katalüsaatorit, ei tohiks pinge eriti kõikuda.

Minu masina tagumise sondi ossilogramm käis nagu hull üles-alla, nagu oleks paralleelis esimesega. Kui lambda olnuks alla 1 (ehk segu rikas), võinuks kahtlustada rikkis süütesüsteemi, kütuse v õhufiltrit, ebatihedat sisselaskeklappi, õhu sissepääsu torustikus. Kuid et lambda oli üle 1, siis jäi võimalus, et kas esimene sond ajab udu või katalüsaatori päevad loetud. Muidugi sai kontrollitud küünlad jms, vahetatud õli ja filter nagu ikka äsjaostetud auto puhul.

Siis sõitsin 2 nädalaga 1500 km läbi ja mootori tuli (OBD "MIL") süttis. Oma seadmetega tegin analüüsi, kontrollisin masina olulisemaid kohti ja arvestades veateadet P0420 (Catalyst System Efficiency Below Threshold), kustutasin vea.

Pärast 185 km, süttis tuli uuesti sama veaga. Siis lubas müüja autol katalüsaatori välja vahetada, vähesõitnud ja korras masinalt pärit, ka tagasond tuli kaasa. Eile sai vahetatud ja (tegin ka väikse 10 km suuri pöördeid igaks juhuks), oli ülevaatus tehtud. Niisiis viga oligi katalüsaatoris, kuigi originaal nägi üsna kobe välja, aga lahti lõigata ka ei viitsinud. Uus-vana oli muidugi originaal, mitte universaal.

Nagu hr Millert mainis, on tagumise sondi ainus funktsioon kontrollida katalüsaatori efektiivsust ja süüdata vajadusel märgutuli. Küttesegu reguleerimist teostab ainult esimene sond. Ka soovitatakse surnud katalüsaatoriga koos ka esimene sond vahetada. Tegelikult ongi sel välp, nagu küünaldelgi.

Mis siis lõpetuseks lisada, jutt tuli pikk, kuid jätsin 99,99% tehnilisest osast välja, kui keegi huvitub, võin miskit lisada. Katalüsaatorit rikuvad peamiselt sinna sattunud bensiiniaurud, õli kuid ka õliaurud, kui õli lisatakse üle max kriipsu, nii et olge ettevaatlikud, ei tasu mõelda, et tühja see tilgake õli, ei see maksa midagi, kuid katalüsaator ja jändamine ikka maksavad küll.

Muuseas, Prantsusmaal mõne tuttava juureski trikitamine ÜV-l läbi ei lähe. Analüsaator on seotud arvutisüsteemiga, kõigepealt sisestatakse VIN, reg nr, esmase reg kuupäev ja analüsaator ise teab, mis normide järgi mõõtmist tehakse. Pöörded minu auto mudelil võivad olla mõõtmise ajal 2500-3000, esimene test tehakse pööretel ja teine tühikäigul, süsteem lubab teha aga maksimaalselt 2 testi. Kui läbi ei lähe, on ekraanil suur punane kiri, et "sõiduk kõrvale lükatud". Väljaprinditaval dokumendil on kleepsu kohal (mis pannakse tuleklaasile) suured XXX ja reg nr asemel väiksed xxxxx ja asi läheb ka üldregistrisse kirja. Mehhaanik ei saa midagi muuta. Muidugi saab (ja peab) enne mõõtmist kütma katalüsaatori üles ja seda ka tehti. Lisaks ühendati OBD pessa analüsaatori kaabel, sealt tulid siis OBD andmed, et kõik korras, andurid korras, mootorituli ei põle (kuid põles süüte lülitamisel), rikkeid ei leia, temperatuurid, pöörded jms.

Prantsusmaal põlev mootorituli pannakse küll veana kirja, kuid kordusülevaatusele ei kohusta, kui mõõtetulemused on korras.

P.S. Pärast meeldetuletusprotseduure tänasest hommikust arvan siiski, et kati üleskuumutamist ei toimunud. S.t. et kat, olgugi kasutatud, on veel väga heas korras. Aga ennem 2 aastat pole vaja muret tunda, niipalju on meil Eesti ees eelis, et ÜV käib 2 aasta tagant ja tsiklitele pole seda üldse. Just sain ka tagasisidet, et kuna lambda oli piiripeal (0.03) ja O2 veidi kõrge (0.64) võiks otsida ebatihedust väljalasketorustikus. Ja tegelikult juba teangi, eilse katalüsaatori vahetamisel uurisin isiklikult, et sumpsi tagumise poti tagaküljel all keskel oli paarimillimeetrine auk, nagu oleks plekikruvi olnud sisse keeratud. Sihukest saab paigata nt malaxeri baasil 2-komponentse liimpastaga. Aga minul pole selleks vajadust, kuna kat teeb oma tööd niigi hästi ja sumpsi lõpust mõõdetud gaaside probleem ei mõjuta kuidagi põlemisprotsessi ega mootori tööd.

Kena ja sooja sügist kõigile!

Muudetud 3.9.17 01:25

22:05 03.09.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Vahel on summutisse auk tehtud tootja poolt selleks, et summutist saaks lahkuda sinna kogunenud kondensaat. Kui auto kiirendab siis mõnel masinal lausa voolab summuti väljundilt vett mis tähendab seda, et summuti on vett poolest saati täis. Korras autokatalüsaator võib 1 liitri bensiini põletamisel mootorist väljuvate heitgaaside järeltöötlemisega "toota" kuni 1 liitri vett. Meie ülevaatusel valame iga päev gaaside analüsaatori vee kogumisnõust 100 ml kondensaadivett.
15:17 04.09.2017
riho_2017
Re: Heitgaasid üle normi
No siis on selge, sest see ava on just niisuguse iseloomuga ning täpselt tagumise poti mootoripoolse külje alaservas (valtsi kohal) ja täpselt keskel. Pole ilmselt mõistlik kinni toppida. Aga lambda ja O2 väärtusste alusel võib siiski eeldada, et kuskilt veidi lisaõhku sisse tuleb.
23:45 05.09.2017
ford sierra (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Tere
Autoks Ford Sierra .
Millest võiks co2 näidud kõrged olla.
Mida tasuks kontrollida lasta.
Tänud
07:53 06.09.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Kontrollimine ei aita, peab CO õigeks reguleerima. CO2 ei normeerita ülevaatuste jaoks.
14:47 06.09.2017
. (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
No võrreldes CO-ga on CO2; O2 ja HC täiesti paigast ära. Keegi võiks siia mingi mõistlikuma seletuse panna. Valerka on kõva plõksija. Ehk seekord tuleb lisaks töökoja soovitusele ka lihtsamat abi.
14:56 06.09.2017
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
et abi saada peab alustama mootori diagnoosimisest, siis kõrvaldama põlemist mittesoodustavad tegurid, pudrukuuli veeretades näen kompresiooni seal 9 ati lähedal mida on ilmselgelt vähe
21:47 06.09.2017
. (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
9 atise survega sellist asja ei teki, äkki veel variante?
21:22 16.09.2017
. (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Kas pudrukuul lõi ainult suu vett täis, või lõi välja tõsisem eelnevaltki silma torganud probleem?
23:19 16.09.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Kahjuks ei ole minul administraatori õiguseid omavana millegipärast antud võimalust näha foorumisse üles pandud pilte ja ei ole võimalust ka endal panna pildimaterjali, sellepärast sisenesin foorumisse tavakasutajana ja nägin väljatrükki.
CO2 näit ei ole kõrge, otse vastupidi on liiga madal sest normaalsetel põlemistingimustel peaks nn. kasvuhoonegaasi CO2 % olema kusagil 15-16 lähedal, antud väljatrükil on ainult 8,5 mis tähendab, et vähemalt 1 silindris ei toimu normaalset süütamist mootori tühikäigul töötades. Tähendab, et toimuvad süütekatkestused ja katalüsaatorisse suunatakse vahetevahel terve silindri jagu põlemata bensiini aurusid. Süüte katkestus tühikäigul võib tekkida isegi ühes silindris olevast (näiteks klapiprobleemist tingituna) madalast surveastmest, tõstetud pööretel aga suureneb kompressioon silindris tunduvalt millega suureneb kokku pressitud bensiiniosakeste põlemiskiirus ja rohkem bensiini jõuab silindris surve all ära põleda. Süüte katkestus võib toimuda ka kõrgepinge ülelöögi pärast. Sellest tingituna on ka vesinikuühendite suur hulk 1386 ppm. Kuna CO ja COkor ei ole ühesuurused siis see annab tunnistust, et heitgaaside väljutustorustikus on arvestatavalt suured augud, ebatihedused mis iganes. Tehtud lisamärkus suurenenud hapniku % kohta on õigustatud vaatamata sellele, et ülevaatusreeglites ei normeerita hapniku hulka, kuid ta annab olulist infot diagnostika jaoks.
Kõrgendatud tühikäigupööretel ei ole enam bensiini põlemise probleeme ja siin on vingugaas CO ja vesinikuühendid HC normikohased, küll aga on lambda arvutustulemus normist väljas kuna heitgaasides on liiga palju lisahapnikku mis imetakse heitgaaside väljutustorustikku välisõhust. Kõrgendatud pööretel ikka veel väike CO2 % on jällegi tingitud pärast katalüsaatorit olevate torustiku ebatiheduste tõttu. CO2 ei normeerita ülevaatustingimustes kuid selle heitgaasi komponendi numbrid annavad tähtsat informatsiooni diagnoosi tegija jaoks.
12:54 17.09.2017
. (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
No äkki vaataks Sierradel levinud pidurivõimendi probleemi üle, eriti kui on ühe nukaga mootor, siis 4 silindri suudab tühikäigul vägagi ära solkida. Seda suudab ehk autoomanik ise kah teha, et paneb pimeda pidurivõimendi torule ette. Selleks pole pudrukuuli, Valerkat ega esindust vaja.
22:53 03.11.2017
solksolk
Re: Heitgaasid üle normi
Tere, mul oleks küsimus härra Mait Millertile.
Probleem heitgaasidega Opel Astra 1998 1,6 74kw bensiin.
õlitemperatuur 91

tühikäik 870 rpm
Lambda 1,028
CO 0,710 norm 0,5
CO2 13,56
HC 138 norm 100
O2 1,17
COcor 0,746

2560 rpm
Lambda 1,027
CO 0,711 norm 0,3
CO2 13,59
HC 134 norm 100
O2 1,16
Cocor 0,746

Tulemus, test sooritamata

Mootor käivitub hästi ja muidu töötab kenasti, kas on arvamusi?

Avastasin, et autol lekib summutisukk arvestatavalt, kas see võiks ajada paigast lambda näidu ja sellega ka heitgaasi näitajad?
Või viga ikkagi milleski muus?
Summutisukk on natuke peale lambdat, võibolla paarkümmend cm eemal.
Mõistan, et te saate vaid pakkuda, aga ootaks arvamust.
Tänan

Muudetud 3.11.17 23:19

23:31 03.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Esimese asjana torkab silma, et sisuliselt on heitgaasinäitajad ebareaalselt ühesugused nii tühikäigul kui ka tõstetud pööretel. Sellest tekib mulje nagu oleks heitgaaside numbrid tõstetud pööretel hoopis tühikäigul olnud näitajad. Natuke kõrgemal 22:01 02.09.17 on kaks mõõtmiste väljatrükki 23:45 05.09.17 on üks väljatrükk. Kõiki neid mõõtelehti vaadates näete ise samuti kui suurelt erinevad hapniku % tühikäigul ja pööretel. Teie pakutud andmeid vaadates ei ole praktiliselt vahet hapniku näitajatel nii pööretel kui tühikäigul. Ma ainult OLETAN, et mõõtmise läbi viinud isik on miskit valesti teinud. Soovitan minna teise kohta paludes teha heitgaasitest koos katalüsaatori kütmisega. Oletan, et viga on miskis muus ja see miski on mõõtja isik. Oma töös olen kokku puutunud igasuguste arusaamatustega ja ma ei tormaks koha mõõtmist teinud isikut sarjama kui ei ole tehtud kordustest.
00:03 04.11.2017
solksolk
Re: Heitgaasid üle normi
Suurimad tänud vastamast.
Aga, mis te arvate sellest, et summutisukk lekib, kas see saab tulemusi mõjutada?

Muudetud 4.11.17 00:19

00:14 04.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Mis iganes augukesed heitgaaside süsteemis saavad mõjutada AINULT arvutusliku lambda tulemust. Arvutuslik lambda ja lambdaandur on erinevad asjad nagu siga ja kägu mis tähendab, et 100% korras oleva lambdaanduriga on lambdanäit metsas kui esineb tiba suuremaid heitgaasitorustiku ebatihedusi.
00:18 04.11.2017
solksolk
Re: Heitgaasid üle normi
"100% korras oleva lambdaanduriga on lambdanäit metsas kui esineb tiba suuremaid heitgaasitorustiku ebatihedusi."

Kas see tähendab seda, et see summutileke mõjutab ainult lambdanäitu ning CO-d ega HC-d see kehvemaks ei muuda?

Samas on mul sama auto ülevaatuseleht, mis on tehtud 4 kuud varem
Ütlen ära, et mu eelmised andmed on mõõdetud autoteeninduses ja praegused ülevaatuspunktis

Selle andmed on
860rpm
CO 0,66
CO2 13,5
HC 213
O2 1,32
Lambda 1,035
Õli temp 16

3080 rpm
CO 0,74
CO2 13,5
HC 114
O2 1,27
Lambda 1,034
õli temp 16

Muudetud 4.11.17 00:19

01:03 04.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Varajane hommik käes ja ma olen tiba tähelepanematu.
Lambda tulemus väljatrükil saadakse heitgaasi analüsaatori poolt tehtud vastavate arvutustehete (32 arvutustehet) vastusena kus ühe tegurina konstantide ja heitgaaside erinevate komponentide hulgas kasutatakse hapniku näitu. Kui auto heitgaaside väljutustorudes esinevad augud siis "karburaatori efektina" imetakse heitgaaside sisse natuke lisaõhku kus 21% hapnikku. Tavaliselt korras heitgaasitorustikuga masinatel on hapniku näit 0 - 0,5% ja Teie auto mõõtmistulemustes on ära toodud hapniku % natuke üle 1 MIS on veel nii väike kõrvalekalle, et lambda arvutustulemus jääb normi sisse kui kasutada mõõtemääramatust. Jah nii ta on, et summutileke EI mõjuta vingugaasi % ega vesiniku ühendite hulka. Neid numbreid mõjutab mootorisse tuleva bensiini kogus, mootori kolvigrupi ja gaasijaotussüsteemi korrasolek ja katalüsaatori töö tegemise efektiivsus/võimekus ja lambda andur ja õhulugeja ja temp. andur jne.

Kui 00:18 04.11.17 üles pandud mõõtmistulemused on saadud ülevaatuspunktis siis neile numbritele ei ole suurt midagi ette heita kui ainult, et oleks pidanud olema fikseeritud mootori õli temperatuur mõõtmise hetkel. Mõõtja ei ole viitsinud panna mootori temperatuuri andurit, sellepärast on fikseeritud ruumi enda temperatuur kus toimus mõõtmine. Seega on mõõtmise tulemuse väljatrükk mitte eriti professionaalne - kuid usutav ikka. Jah ka tõstetud pöörded on natuke suuremad kui soovitab auto tootja aga see ei ole suur patt kui teha 3080 p/min.

Kui 22:53 03.11.17 üles pandud mõõtmine on tehtud teeninduses siis mina sellisesse teenindusesse oma jalga ei tõstaks. Olen arvamusel, et Teie masina probleemiks on halb katalüsaator.
12:41 04.11.2017
solksolk
Re: Heitgaasid üle normi
Halva katalüsaatori testimiseks vist palju võimalusi ei ole?

Kas võiks mingit infot anda see, kui summuti otsa korraks korras katalüsaator suruda ja vaadata, mis siis heitgaaside andmed tulevad ?
Või on seal heitgasaid liiga jahedad, et mingit paranemist korras katalüsaator sellises vales kohas võiks näidata?
Asja mõte oleks nii aimu saada, kas võib viga olla katalüsaatoris.

Muudetud 4.11.17 12:42

13:07 04.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Heitgaasid on summuti väljundil liiga jahedad, sellepärast paigaldatakse tootja poolt tihti katalüsaator otse väljundkollektorile. Uus katalüsaator alustab CO ja HC järeltöötlemist juba kusagil 250°C - 300°C juures ja kui on tegemist vana katalüsaatoriga siis algab see protsess alles 450°C - 500°C juures, sellepärast soovitataksegi vanemal masinal tõsta enne mõõtmise algust pöörded üles. Sellist katalüsaatori kütmist tuleb harva teha ja need ülevaatajad kes seda ei tee, vormistavad vahel kordusülevaatuse. On mitmeid juhtumeid kus seejärel tullakse minu juurde ja mina teen ülevaatuse uuesti koos kati kütmisega ning igal kolmandal juhtumil masin läbib ülevaatuse positiivse otsusega. Aimu vana katalüsaatori probleemist saab siis kui uue katalüsaatoriga tulevad heitgaasinäitajad mis on nullilähedased. Nii tulebki oletustega tegeleda sest 150 000 - 200 000 on ühe katalüsaatori tööiga, vahel hakkab müni kolisema kuna sisu on osaliselt välja põlenud. Väga harva ei hakka uus katalüsaator tööle sest kuni 5% uutest on praagid minu arvates.
18:28 04.11.2017
aadu.. (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
üks variantidest kat,-i testimiseks on ju infrapuna termomeetriga ,temp. mõõtmine enne ja pärast kat....it , Kui katalüsaator on töö lõpetanud, on eesmine temperatuur umbes sama või kõrgem kui tagumine temperatuur.
22:00 04.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Õigus Aadu, meie kasutamegi vahel seda riistapuud kuid alati ei aita ka see, et 100% täpsusega arvata katalüsaatori töötamist. Katalüsaator töötab kui summutitoru juures hoida kätt töötava mootoriga, siis muutub peopesa niiskeks.
23:22 04.11.2017
solksolk
Re: Heitgaasid üle normi
Kui suur see temperatuuride vahe võiks olla, korras katalüsaatoriga?
Mul on selline mõõdik olemas, saan mõõta.
08:20 05.11.2017
aadu.. (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
seda infot ju nett täis, see küll ingliskeelne aga abiks ikka
Kui kat.. töötab, peab väljundgaaside temperatuuri näit olema 30 kuni 100 kraadi kõrgem, seljuhul toimub sees keemiline reaktsioon. (mõõtmine loomulikult soojaks aetud mootoriga)
08:25 05.11.2017
selgertnägija valerka (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
paha lugu selliste uskmatute autoomanikega kes panevad kahtluse alla ülevaataja ja arvavad et nende auto mille nad võlgnevad ammu emex ile on perfektselt korras
14:03 05.11.2017
solksolk
Re: Heitgaasid üle normi
Paistab ,et temperatuuri mõõta ma siiski ei saa, kuna termomeeter näitab kõige rohkem vaid veidi üle 100 kraadi.
Kuid katalüsaatori mõlemad toruotsad peaks olema ju ilmselgelt mitusada kraadi?

Summutile panin käe ette, siis nagu kergelt niiskeks läks, panin ka puutüki ette, see läks ka kergelt niiskeks, aga mitte silmnähtavalt märjaks.
Maha betoonpõrandale tekkis ka märg laik päris suur.

Summutist tuleb halli või kergelt valget kui hoida näiteks pöördeid tühikäigust kõrgemal, näiteks 2000-3000 pööret.

Termomeeter näitas mõlemale katalüsaatori otsale üle 100 kraadi natuke, aga ilmselgelt see termomeeter rohkem ei suuda, vahepeal ütles hi ka, ilmselt oleks spetsiaalset termomeetrit selle mõõtmiseks vaja.

Mootor muidu käib kenasti ja auto kiirendab ka väga ilusti, 2 käiguga väga ergas, selle võimsuse kohta, käivitub ka suht koheselt, kui võtit keeran.
15:16 05.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Märg laik tähendab, et Teie masina katalüsaator töötab kuid vanuse või osalise varajase riknemise tõttu omab ainult 25% vajalikust võimekusest. Võib raske olla teha vahet väikeses koguses valgel suitsul (silikooni põlemine mootoris) ja väikses koguses aurus (katalüsaator toodab 1 liitri bensiini põletamisel saadud heitgaaside järeltöötlemise käigus kõrvalproduktina kuni 1 liiter vett). Kui summutist tuleb kerget valget siis võib olla põhjuseks ka väike lekkimine pidurivedelikku vaakumvõimendist mootorisse. Samas ka väike jahutusvedeliku leke läbi poolpiduse plokikaane tihendi võib olla kerge valge suitsuvine põhjuseks. Mõlemat probleemi peaks saama tuvastada. Tavaliselt tekib plokikaane tihendi pisipraost tingituna suurenenud rõhk jahutussärgis ja CO% ilmumine mootori jahutusvedeliku paisupaaki, selleks peaks vaatama kas mootori töötades tuleb intensiivselt mullikesi, kui jah siis võiks mõõta heitgaasi analüsaatoriga paisupaagis olevate gaaside koostist tavalise ülevaatusel kasutatava heitgaasianalüsaatoriga. Kui on tuvastatav CO siis see ei ole normaalne. Kui on kahtlus vaakumvõimendi kaudu pidurivedeliku imbumises mootori põlemiskambrisse siis tuleks lahti võtta vaakumtoru ja vaadata kas väike valge suits kaob. Kui jahutusvedeliku või pidurivedeliku tase püsib kuude kaupa sama siis ei ole põhjust eelmainitud oletustega jätkata. Kui auto läbisõit on üle 150 000 km siis üle 50% probleemidest heitgaasidega on seotud katalüsaatori enda probleemidega kui mootoridiagnostika otseseid vigu ei tunnista.
16:10 05.11.2017
solksolk
Re: Heitgaasid üle normi
Auto toodi Saksamaalt ja võeti eestis arvele 2007 aastal ja sellest ajast peale pole tal katalüsaatorit vahetatud, enne ei tea.
Eestis on ta sõitnud üle 120 000km.

Muudetud 5.11.17 16:11

17:00 05.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Siis esimene mõte mis pähe tuleb on - katalüsaator on oma loomuliku vananemisega jõudnud vahetamise vajaduse juurde.
23:52 05.11.2017
Marko
Re: Heitgaasid üle normi
Mait kirjutas neljandal Novembril kell 22:00 järgmist:

Katalüsaator töötab kui summutitoru juures hoida kätt töötava mootoriga, siis muutub peopesa niiskeks.

Ma ei saa lubada, et tehnikafoorumisse jääb rippuma eksitav info. Kõik sisepõlemismootorid kannavad mootorist õhuniiskust läbi. Sel teekonnal väljalaskekollektorist summutiotsani gaasid jahtuvad ja kondentsvesi on alati olemas. Targad inimesed on nii Pobedale kui Ladale alati summuti alumisse punkti puurinud mõnemillimeetrise augu kondensaadist vabanemiseks. Summuti ja rahakott, mõlemad rõõmustavad.
Pobedal ei olnud katalüsaatorit.
Ülevaatusel mõõdetud lambda väärtus ei oma tegelikult mingit väärtust. Arusaadav, et see on pealesurutud mingite "spetside" poolt aga tegelikult tähtsusetu. Ülevaatuseks saab kondentsi drenaažiavad hambaorgiga umbseks teha.
Seega - hinnata kati toimimist peopesa niiskumise järgi on võimatu!

Muudetud 5.11.17 23:53

00:05 06.11.2017
solksolk
Re: Heitgaasid üle normi
No iga mõtlev inimene saab aru, katalüsaator on praegu tõenäoliselt läbi, aga garantiid selleks ei saa.
Ma palusingi vaid arvamusi ja pakkumisi, mõistan väga hästi, et on ka teised vead võimalikud.
00:43 06.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
To: Marko.
Kui Te mind ei usu siis soovitan Teil lugeda https://auto.howstuffworks.com/question66.htm kus on otseselt öeldud järgmist:
The catalyst helps to convert carbon monoxide into carbon dioxide. It converts the hydrocarbons into carbon dioxide and water.
Loll inimene on see kes ei saa aru et ta loll on, mina ennast targaks ei pea sellepärast loen vahel ka saiti "How Stuff Works" kus selgitavad teemasid teadjamad inimesed kui keegi Marko.
Seda kas ülevaatusel on arvutuslik lambda tähtis/oluline ei ole ei minu ega Teie otsustada kuna ta näitab kas mootor töötab stöhhiomeetrilise seguga ja mina olen isegi karburaatorid reguleerinud lambdanumbri järgi. No kus tuli nüüd selgitama, et lambda on peale surutud - kuulge tobukene ega siis asjata kogu autoremondi maailm seda Teie jaoks tähtsusetut lambdat pea oluliseks mootoris kütuse põlemise karakteristikute olulisemaks näitajaks ja diagnoosimiseks. Minge nurka ja häbenege totu.
01:02 06.11.2017
Marko
Re: Heitgaasid üle normi
Loomulikult aitab katalüsaator järelpõletada kasutamata jäänud kütust. Võimalik, et ka niiskusesisaldus suureneb heitgaasis, justnimelt suureneb. Samas, enamus summutist väljuvast veeaurust on seal juba enne sisenemist mootorisse olemas ja muutub nähtavaks/tajutavaks oma teekonnal summutis jahtudes. Soe õhk on võimeline kandma rohkem niiskust ilma kondenseerumata kui jahedam. Elementaarne füüsika, kas koolis jäid mõned tunnid vahele?

PS howstuffworks on lasteaialastele

Muudetud 6.11.17 01:03

08:44 06.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Kas ka Washington University in St. Luis kodulehel olev info on laste jaoks? http://www.chemistry.wustl.edu/~edudev/LabTutorials/CourseTu
torials/Tutorials/AirQuality/CatalyticConverter.htm


CxHy + O2 → CO2 + H2O

Tean elementaarsest füüsikast piisavalt palju, et osata anda soovitusi. Lisaks on minul energeetikas nn. rakenduslik kõrgharidus ja Autodiagnostiku läbitud kursus mis lõppes riiklike eksamitega. Usun, et Teie pädevuses ei ole hakata siin foorumis inimeste teadmistele mõõdikuid panema.

Muudetud 6.11.17 17:23

08:45 06.11.2017
solksolk
Re: Heitgaasid üle normi
Sai siis üks heitgaaside mõõtmise katse veel tehtud, kus enne ka katalüsaatorit pööretega kütsin, et kindel olla.
Tulemused
tühikäik
Lambda 1,028
CO 0,683
CO2 14,04
HC 138
O2 1,17
COvrai 0,696

2830 rpm
Lambda 1,024
CO 0,608
CO2 14,18
HC 143
O2 1,04
Covrai 0,617

Samas, kui auto algul tühikäigul töötas ja mõõdiku järgi pani, siis oli CO osa roheline, aga piiri peal.
Kuid nagu mõõtmistulemustest näha, pärast enam tühikäik normis ei olnud.

Muudetud 6.11.17 09:06

09:37 06.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Koos katalüsaatori vahetusega peaks üle vaatama, et heitgaasidede väljutuse torustik oleks kollektorist summuti väljundini tihe. Hapniku % ülevaatustel ei normeerita kuid ikkagi oleks õige, et ei oleks ebatihedusi, muidu lambdaarvutustulemus võib ülevaatajale mitte sobida. Tegelikkuses ma ei tea kuidas suhtub lambda väärtusesse ülevaataja või veel täpsemalt - kas ta kasutab väikese kõrvalekalde puhul mõõtemääramatust, mis Teie jaoks tähendab. Juhul kui lambda arvutustulemus jääb 0,924-1,087 vahemikku siis ka väikeste ebatiheduste olemasolul on Teil õigust nõuda heitgaasinäitajad nõuetele vastavaks. Kui seda ei tehta siis on Teil õigus NÕUDA. Muidugi väikese lekkega saab ikkagi korduva vormistada kuid heitgaaside asjad peab "rahule jätma". Saamaks mingisugustki ettekujutust, mida tähendab lambdaarvutus, võite vaadata lambdaarvutuse Brettschneideri võrrandit Maitene kodulehelt sest mina ei oska siia foorumisse pilte üles laadida.
http://www.maitene.ee/index.php/et/artiklid/lambda
09:50 06.11.2017
turbunaator (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Ei mina Maitu usu, tahab sulle katti pähe määrida
10:02 06.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Kati tegelik vahetuse vajadus selgub töökojas, mitte foorumis teemat arutades. Loogilised ja teadmistele toetuvad oletused on mõeldud suuna andmiseks ja teoreetiliselt teema mõistmiseks.
12:57 06.11.2017
levot (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
14:01 06.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Vastavalt tooteinfole kasutatakse seda ainet, et parandada kütuse põlemist, millega väheneb kahjulike ainete hulk mis saabub katalüsaatorisse järelpõletuseks bla bla bla. Sama reklaamiefekt kui "Dureks"-il mis pidi tegema mehest rohkem mehe minu arvates. Kui ingliskeelt oskate siis lugege: https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/tooted/katalusaatori-p
uhastuslisand-3
Samas ega ta 100% mõttetu kah ei ole sest nn. profülaktika mõttes võib ju seda imerohtu vahetevahel kasutada kui rahast kahju ei ole ja ehk on mingi efektki, samas korras mootoriga ei pea kasutama. Mina oma autol ei kasuta lisalibesteid mootoriõlis ega mujalgi.
19:58 06.11.2017
Tõnu- (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
on keegi proovinud ka? https://www.youtube.com/watch?v=M8gomxfTTTA jutu järgi --- Kõrge puhastusmõju tagab puhta katalüüsmuunduri ja heitgaaside vähendamise. Katalüütilise süsteemi puhastaja lahustab ja eemaldab sadete ja saasteainete, näiteks õli, vaigud jne.
23:12 07.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Ei ole raske arvata, miks antud videos ei näidatud antud konkreetsel autol heitgaaside mõõtmist ja mõõtmistulemusi enne kui lasti mootorist läbi pudeli täis mingit imelöga... Vahel kui katalüsaator on osaliselt ummistunud siis isegi mootori tühikäigupöörded võivad väheke langeda ja antud videos oleks võinud videosalvestuse alguses kasvõi sullerdada näidates väikesmaid tühikäigupöördeid ja hiljem tiba suuremaid. Isegi nii lihtsat pettust ei viitsitud ette võtta, et "reklaam" oleks usutavam. Ka mina oskaksin samuti panna iga auto summuti torust väljuvad gaasid suitsema, selleks on vaja ainult vaakumtorusse viia peenike voolik pidurivedeliku paagist.

Kui katalüsaatorisse on sattunud õli või silikooni või vaiku siis tuleb enne remontida mootor või pidurivõimendi, et edaspidi õli või silikoonisid (jahutusvedelik või pidurivedelik) ei satuks mootorisse ja sealt heitgaaside poolt kaasa võetuna katalüsaatorisse. Kui katalüsaatori riknemise probleem on kõrvaldatud siis saab kati puhtaks ka korraliku tuuritamisega või isegi sama imevedelikuga. On tobe kui tegeldakse tulemuse likvideerimisega kuid põhjuse kõrvaldamine ei huvita.
00:34 09.11.2017
solksolk
Re: Heitgaasid üle normi
Eks paljudel inimestel ole raha vähe ja pole raha autot korda teha või siis ei tasu seda vana odavat autot korda teha, aga uuema kallima ostmiseks pole ka raha.
Siis üritavadki kuidagi ülevaatuselt läbi saada ja vahetavad ka odavaid katte.

Ise olen aru saanud, et katalüsaatori ja lambda anduri eluiga on väga sõltuv.
Näiteks tean Civicut, mis on sõitnud 206 000km, 1997a Civic.
tean selle ajalugu 100% alates 101 000km ja kahtlen, et tal enne selle ajaga lambdat ega katalüsaatorit vahetatud on.
Ehk siis, sellel Civicul on originaal lambda andur ja originaal katalüsaator ja ka muu mootor on originaal.
Ning mootor töötab siiani kenasti, võtab vähe kütust ja ülevaatusel on heitgaasid korras.
Õli ka ei võta.
Ainus viga on jahutusvedeliku kadu mingi aja peale(võibolla liiter 15 000km-20 000km peale ei oska täpselt öelda) ja määrdumine, ei oska ka öelda, kuhu see kaob, see on toimuinud juba viimased 40 000km-50 000km, aga probleeme pole sellest ka tekkinud.
Ilmselt seda autot nagunii enam kauaks ei ole, kere on roostes, paar aastat võibolla veel.

Muudetud 9.11.17 00:36

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.