Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: HEITGAASID ÜLE NORMI

14:22 29.10.2007
mercs
Heitgaasid üle normi
Tere, autoks on opel astra caravan, 94.a. ja ÜV sai sellised näidud:
tühikäigul:

940 p/min
CO 0,095 %
CH 24ppm

kõrgendatud tühikäigul:

2540 p/min
CO 0,157%
CH 20 ppm
lambda 1,2660

Milles võib viga olla? Kas asi on selles, et ka sumbutaja on auguline/praguline?
Tänud!
12:26 30.10.2007
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Ainult oletan. Tõstetud pööretel ei mahu lambda nõutud normi kuna heitgaasitorustik omab ebatihedusi. Teinekord vaadake hapniku kogust heitgaasides. Kui see ületab 0,5% siis on alust arvata et kuskilt tuleb lisahapnik mis mõjutab lambdaarvutus tulemust.
12:56 28.11.2007
Fred2763 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Mul ka heigaasid üle normi. Kuna lisainfot ei antud(samas tahaks enne diagnostikat ka midagi teada), oskab äkki keegi tagem midagi tulemuste põhjal öelda. Kas tasub kohe katalüsaatori kallale minna või võib viga ka väiksem olla?

C 99
1/min 1970
% vol CO 0.521
% vol CO2 14.22
% vol O2 1.11
ppm vol HC 79
Lambda 1,032
% vol COvrai 0.530
19:24 28.11.2007
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Tere Fred.
Tahaks aidata aga kahjuks on Teie poolt pakutava info hulk liiga väike, et midagi vastata. Ma ainult oletan, et 1/min 1970 on heitgaasitesti teise faasi pöörete tase. Oletan, et Teie autole tehti nn. pikk test mis tehakse lambdaandurit omavatele autodele. Oletan, et eelnevalt tehti tühikäigu pööretel mõõdetav test kus kõik näitajad olid korras. Oletan, et mõõtja tegi eelnevalt katalüsaatori "kütmistsükli" jne. jne.
Selleks, et kaasa aidata probleemi lahendamisele võiksite rohkem infot anda või tulge kohale.
PS! Kui mõõtja tegi tõstetud pöörete testi siis on tema rikkunud nii ARK mõõtmisjuhendit kui ka keskkonnaministri määrust kui ka valmistaja tehase poolt pakutud juhist. Selline "möödalaskmine" ei ole suur rikkumine aga mõõtja pädevus on tugeva kahtluse all.
19:38 28.11.2007
Fred2763 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Jah, tegu oli teise faasiga, esimese faasi tulemused on:

C 88
1/min 860
% vol CO 0.495
% vol CO2 14.23
% vol O2 1.11
ppm vol HC 90
Lambda 1.032
% vol COvrai 0.504

Autoks on 1997.a Audi A4 1.6, 74kW. Sooviks teada, et kas peaks nende tulemuste järgi kahtlustama pigem katalüsaatori korrasolekut või on oht, et võtab kusagilt lihtsalt õhku vahele?
20:07 28.11.2007
to fred (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Endal vist midagi sarnast probleemiks.KAS auto, kui gaasi annad, katkub või siis jätab nagu vahele. Ei oska paremini nagu viga lahti seletada. Aga endal on selline tunne, et auto põhja juurest pooks nagu mootori kinni. Kas selline viga võib olla mootoris või siis katis. Paluks ka teiste arvamust kui keegi sai minu keerulisele probleemi käsitlusele pihta. Autoks passat 98 1,6
22:06 28.11.2007
Fred2763 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Jah, nagu väike tähelepanek on, et reaktsioon on aeglane gaasil. Ma ei tea, kas see väiksest mootorist tulenev, aga jõudu tuleb rohkem juurde 1-2 sekundit peale gaasi vajutamist, senikaua justkui mõtleb. Suuremat jama pole olnud ja need 2 kuud, mis ma sellega sõitnud olen on see gaas koguaeg natuke uimane olnud küll.
10:47 29.11.2007
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Tere Fred kas mõõtja:
1.Enne mõõtmise alustamist tõstis mootori pöörded 2000-3000 p/min ja hoidis sellisel pöörete tasemel 2-5 minutit.
2.Kas töötava mootoriga kontrolliti eelnevalt üle heitgaasitorustik või leidus keegi kes oleks heitgaasitoru väljundi kaltsuga kinni toppinud, et kuulda susinaid. Selline meetod tõstab heitgaasitorustikus survet ja vingugaas hakkab väljuma torustiku ebatihedustest.
Kui mõõtja ei teinud korralikku katalüsaatori kütmistsüklit siis "poolpiduse" katiga ei saa normaalset mõõtmistulemust. Kui tehakse korralik (3000p/min ja 5 min) kütmine siis hakkavad ka nn. "poolpidused" katalüsaatorid tööle.
Vaadates mootori temperatuuri tühikäigu mõõtmisel ja hilisemal tõstetud pööretel tekib usaldus mõõtja suhtes sest nii suur temperatuuride vahe annab põhjuse uskuda, et ta tegi küllalt pika "kütmistsükli" Samas ju ei tea millistel mootori pööretel köeti katalüsaatorit ja tõstetud pööretel mõõtmine oleks olnud autotootja soovitusest lähtuvalt õigem kui oleks toimunud 2500-2800 p/min.
Kui auto paigalt võttes hakkab tõmblema siis on teinekord probleem selles, et õhufiltri ja mootori sisselaskekollektori vahel olevas lõdvikus võivad olla väikesed praod. Kui auto alustab liikumist siis mootor liigutab ennast tsipa kinnituspatjade peal. Õhufilter on aga kere küljes. Sellest tingituna tõmmatakse pragu suuremaks ja korraks väheneb sisselaskekollektori vaakum. Mootori kiirendus kaob ning mootor jõnksatab tagasi oma algasendisse, sellega suletakse pragu ja võib uuesti alustada kiirendust mis uuesti avab lõdviku prao.

Kui mootor "mõtleb" enne kiirendust siis vahel on viga "uimases lambdaanduris" mis vahetatakse uue ja kiirema reageerimisega anduri vastu, seda saab kontrollida arvutiekraamilt vastavatelt lambdakõveratelt.
Kui vana katalüsaatorit tööle ei saa siis vahetuskatalüsaator (1300-2700EEK) võib heitgaasiasjad paikka panna ainult kolmeks või tiba rohkemaks aastateks. Poolpidune originaal käib kindlasti vähemalt viis aastat.
13:20 29.11.2007
Fred2763 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Suured tänud Mait põhjaliku vastuse eest!

Käisin korralikus ülevaatuses, kütmine sai tehtud, teenindus hea(nagu ülevaataja ütles "võitles" ta pikalt, et gaase madalamaks saada, kuid ei saanud asja.)

Tõepoolest ei olnud seal aega sumpat täis toppida. Paigalt võtuga probleeme pole, külla aga uimane lambdaandur on tõenäoline probleem.

Katalüsaator on praegu vahetuses. Vana olevat olematu olnud. Tundub, et seepärast olid ka heitgaasid kõrged.

Veel kord suured tänud vastajatele!
15:08 08.12.2007
kaups777
Re: Heitgaasid üle normi
Tere

Autoks on Bmw 325 coupe 92.a
Ülevaatusel olid näidud järgmised:

590 p/min
CO 0,841 %
CH 239 ppm

2530 p/min
CO 2,387%
CH 225 ppm
lambda 0,9320

Peale diagnostikat bmw esinduses soovitati välja vahetada kõige pealt sport summuti kuna seal on auk. Ning peale seda võiks uuesti kontrollida. Kas põhjuseks võib tõesti olla sport summutis olev umbes 5cm läbimõõduga auk või on asi siis lambda anduris kuna lambda näitavat aktiivset viga? Kas mõtekam oleks kohe lambda välja vahetada või alustada sport summutist?
Tahaks nagu alustada õigete juppide välja vahetamisest.
Tänud!




16:23 08.12.2007
Fred2763 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Selgus et mul Audil osutus ka veaks lõpuks ikkagi sumbuti, mis õhku vahele võttis. Seega soovitan kaups777 sul kindlasti sumps korda teha ennem. Peale sumbuti korrastamist olid heitgaasid kuni 10 korda väiksemad.
19:18 09.12.2007
kaups777
Re: Heitgaasid üle normi
Nu siis on väheamlt lootus, et asi paraneb peale seda.
Igal juhul tänud vastuse eest.
19:19 24.09.2008
siim1314
Re: Heitgaasid üle normi
Minu autoks siis Vectra 97a mootor 2.0 100kw

tühikäigu mõõtmisel järgmised tulemused
pöörded 860
lambda 1.016
CO 0.442
CO2 14.61
HC 124
O2 0.77


pöörded 2790
lambda 1.017
CO 0.666
CO2 14.42
HC 73
O2 0.86

ehk siis millest tuleks alustada, et ülevaatuselt läbi saada
20:42 24.09.2008
Nustu826
Re: Heitgaasid üle normi
esimese asjana küsin, et kas lasid ikka nn. torud tühjaks enne üv-le minekut? sõitsid natuke aega nii, et lasid mootori piirajasse. ja kas mootor oli töösoe kui jõudsid üv-punkti?

paljudel autodel just see viga et minnakse külma mootoriga üv-le ja kuna aastaid all olnud katalüsaator on lihtsalt natike uimane, siis ei saada läbi kuna kat veel külm ja ei ole tööle hakanud.
21:16 24.09.2008
prooviks? (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
omast kogemusest võin öelda, et aitab ka see kui ülevaatuse ajaks 98 bensiin sisse panna ;), diislite puhul olen kuulnud et võetakse õhufilter välja , pidi ka aitama.
21:26 24.09.2008
siim1314
Re: Heitgaasid üle normi
ja kui kaua ma umbes nende piirilähedaste pööretega liikuma peaks?
natuke ikka tegin jah, aga kas just piisavalt- ei tea...
ja mootor oli, ütleme nii et linnasoe, just enne ülevaatust linnas sõidetud mingi 7km-i ja natuke(miskine 2 tundi) enne ülevaatust ka umbes samapalju
22:11 24.09.2008
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
To siim1314
Heitgaasinumbrite järgi otsustades võib oletada, et Teie auto katalüsaator ei tööta korralikult st. võib abi olla kati vahetusest. Suurendatud pöördeid kasutatakse diisel- eriti turbodiiselmootoritega autodel heitgaasitorustiku kogunenud tahmast puhtaks puhumiseks. Teie autol on probleemiks liiga kõrge vingugaasi % kui (ülevaatusel tehtava testi ajal) läbi katalüsaatori liigub 3x suurem kogus heitgaase kui tühikäigul. Seega suudab katalüsaator järelpõletada tühikäigul läbiva vingugaasikoguse, ei suuda aga hakkama saada kui kogust suurendatakse 3 korda. Kat. on seega termiliselt vananenud ja ei suuda hakkama saada suurema töökoormusega. Kui saategi kati vahetatud siis peab vaatama, et heitgaasitorustikus ei oleks auke ega pragusid milledest heitgasidesse lisanduv liigne hapnik rikub lambda arvutustulemuse.
To Nustu826
Kui kat on külm siis on tehnoülevaataja kohustatud tegema kati kütmistsükli ja ka mootori enda mõõtmisteks kohustusliku 80 kraadini soojendama. Kui tegemist on lohaka ülevaatajaga siis ehk tõesti oleks mõtet mootor ja kat. eelnevalt soojaks sõita kuid siin on üks "konks". Kui auto mootor tuksub tühikäigul (oodates ülevaataja saabumist) mõned minutid siis vanemad katalüsatorid jahtuvad ja "paarutamisest" ei ole mingitki kasu. Seadus ei luba asustatud punktides kohapeal mootorit soojendada üle 2 minuti. Seega oleks õigem paluda ülevaatajat, et temal jätkuks kannatust natuke aktiivsemalt tegeleda katalüsaatori kütmistsükli läbiviimisel. Muidugi kui kat. on surnud siis teda enam üles ei ärata. Tean omast käest, et pikim edukas katalüsaatori "äratustsükkel" oli meie ülevaatuspunktis 8 minutit, rohkem nüüd küll ei ole mõtet teha "kunstlikku hingamist" mis on ARK juhendis pakutust 4 korda pikem.
To prooviks?
Bensiini oktaanarvu 95 ja 98 vahe on nii väike, et sellel juhtumil oli arvatavasti põhiteguriks ikkagi katalüsaatori temperatuur mis esimesel mõõtmisel oli väiksem kui teisel mõõtmisel.
18:07 19.10.2011
pikk222
Re: Heitgaasid üle normi
c 82
1 min 2630
vol co 3,944
vol co2 12,25
ppm vol hc 200
vol o2 200
lambda 0,923
vol covrai 3,944
mis siin ei klapi see on teise mõõtmise tulemus
11:03 20.10.2011
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Vingugaasi hulk ületab lubatut 10 korda. Vesinikuühendite hulk ületab lubatu 2 korda. Väike süsihappegaasi protsent viitab mittetäielikule põlemisele. Numbrid viitavad süütekatkestustele.
15:56 21.10.2011
pikk222
Re: Heitgaasid üle normi
ka see eeldab mootori kap.remonti või mis.
20:36 21.10.2011
R (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Miks kohe kapremont?
Segu on vaja paika saada ja süüde üle kontrollida et vahele ei jätaks ja ongi kõik.
Küünlad üle vaadata ja juhtmed ja jagaja kui on.
Iseenesest kui vahele jätab ajab see ka segu paigast sest lambda ei näita õieti kui osa segu põlemata läbi läheb.
Ka näiteks tembi andur võib vigane olla ja ongi rikas segu.
Või karburaator reguleerimata.
21:28 21.10.2011
. (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Mittetäielik põlemine on küll, aga mingeid süütekatkestusi viimasestes näitudes(18.07) küll ei ole. O2 ei saa sellist näitude puhul kuidagi 200 olla,töenäolisem on 0,2.
11:22 22.10.2011
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Õige ta on, et hapnik ei saa olla 200 sest õhus on seda kuni 21% ning pärast bensiini põletamist kukub hapniku osa 5 või väiksema % - ni olenevalt kütuse doseerimisviisist. Hapniku hulk 0,2 on mitteusutav kuna 0,2 viitab kütuse täielikule põlemisele samas süsihappegaasi osa näitab ikkagi mittetäielikule põlemisele mis toob kaasa suurenenud hapnikujäägi mis oletatavalt on siis 2.0%. Mootor ei vaja usutavasti mitte remonti vaid diagnostikut kes mootori juhtimise- või andurivea üles leiab. Rikkama segu põhjusena "valetav" temperatuuri andur tuleb kõne alla kui tegemist on 90-ndate esimesel poolel toodetud masinaga. Väheke suurenenud vesinikuühendite hulk võib tekkida EGR klapi, kütusepaagi tuulutuse klapi, mootori karterigaaside filtri ummistuse ja üksikute süütekatkestustega (pigem mootori tõstetud pööretel kui tühikäigul). Uuematel masinatel kui valetab mõni temperatuuri andur, siis saab ECU (auto aju) infot muudelt temperatuurianduritelt ja asi korrigeeritakse õigeks. Viimase teema algataja hr. Kristo auto mootori asjades on raske oletusi genereerida kuna ei ole andmeid mootori tühikäigu heitgaaside kohta. Samas võib ju huvitav olla kui pakkuda oletusi ja hiljem näha kui "kõva" keegi on oletamas täpsemalt. Kristole soovitus - pöörduge ikka diagnostiku poole enne kui hakkate ise "pimeduses kobama".
14:41 22.10.2011
. (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Kuidas saab olla täielik põlemine, kui co on 3,9? Siin jääb ju oluline osa bensiini põlemata, sest O2 ei jätku enam põlemiseks. Seepärast ongi O2 nii vähe.
20:14 22.10.2011
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Teil on õigus. Hapnik sai enamuses kulutatud ja koos hapnikuga põletatud maksimaalne võimalik kogus kütust. Kuna segu on liiga rikas siis loomulikult jäi mingi osa bensiinist põletamata millele viitab vingugaasi suurenenud hulk ja süsivesinike kõrge tase. Mul läheb mõte sõlme siin teoretiseerides. Samas ei ole teada kuidas töötab katalüsaator? Kui jah siis ilmselgelt suure ülekoormusega kuna ta on mõeldud normaalolukorras kuni 1,5% vingugaasi ja HC 300 ppm ohutustamiseks.
05:25 26.10.2011
pikk222
Re: Heitgaasid üle normi
Selge, eks tuleb teha teagnost ära siis selgem pilt.
18:11 28.03.2012
Trine (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Käisin täna ülevaatusel. Selgus oluline viga- kõrge heitgaaside sisaldus. Auto on KIA PRIDE 1998.a
Mõõtmistulemused:p/min lubatud 1000 , mõõdetud 820p/min
CO:lubatud 0,5, mõõdetud 2,192%
CH: lubatud 100, mõõdetud 210 p/min.
Millest peaksin alustama?
21:00 28.03.2012
roigas1 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Kas heitgaaside väljatrükki kaasa ei antud? Pakun, et andmed loetud kontrollkaardilt, mis päris kõike vajalikku ennustamiseks ei sisalda:)
Diagnostika ütleb, mis täpselt viga. Ja sedagi mitte sajaprotsendiliselt. Kõige tõenäolisem viga eeldusel, et õhufilter on suht puhas ja summutist hõreda mootori tõttu sinist suitsu ei tule, on väsinud lambdaandur.
20:57 29.03.2012
Trine (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Tänan vastuse eest!
Väljatrükki kaasa ei antud ja ma ei olnud ka kontrollimise juures, soovitati kontoris oodata. Diagnostik arvas, et midagi vahetada ei ole vaja. Tema arvamus oli, et ilmselt olen madalatel pööretel sõitnud ja süsteem on "tahma täis". Sinist suitsu ei tule. Kas võib viga olla ka summuti lekkes?Justkui tunnen, et müra on suurem. Kas vahetan igaks juhuks õhufiltri ja lähen küsin ka väljatrükist? Kas sobib minna küsima ja kas see antud olukorras annab midagi?
20:58 29.03.2012
Trine (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Tänan vastuse eest!
Väljatrükki kaasa ei antud ja ma ei olnud ka kontrollimise juures, soovitati kontoris oodata. Diagnostik arvas, et midagi vahetada ei ole vaja. Tema arvamus oli, et ilmselt olen madalatel pööretel sõitnud ja süsteem on "tahma täis". Sinist suitsu ei tule. Kas võib viga olla ka summuti lekkes?Justkui tunnen, et müra on suurem. Kas vahetan igaks juhuks õhufiltri ja lähen küsin ka väljatrükist? Kas sobib minna küsima ja kas see antud olukorras annab midagi?
21:30 29.03.2012
roigas1 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Tahma täis? Mismoodi see diagnostika välja nägi? Tont pani juhtmed autole külge ja veakoode ei olnud?
Selle ,,tahmaga'' on säärane teema, et kui ülevaatusel mõõtmise esimese hooga normi välja ei andnud, siis on ka kohustuslik kati soojendustsükkel, elik paarutatakse mootorit mingi 3000 pöördega umbes 3 minuti jooksul. Selle aja jooksul peaks kat olema nii soe küll, et jaksab üleliigsed gaasid ära põletada.
Välistatud ei ole muidugi, et lihtsalt mõõdetigi külma mootoriga, mis on vale.
Kui kõvemat mürinat teeb, siis üks võimalustest on, et väljalasketorustik on katki kuskilt ENNE lambdaandurit. Ehk siis andur loeb ära, et hapnikku on kole palju, aju keerab kütust juurde ja ongi CO laes. Summuti ots mingi kaltsu või käega kinni pigistada ja kuulata, kas susiseb kuskilt.
Ja kui mingi ime läbi on tõesti tegu ,,tahmaga'' süsteemis, siis ainus rohi on minna trassi peale ja sõita madalama käiguga kui tavaliselt suurematel pööretel.
21:57 29.03.2012
. (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
tont roigas1 filosofeerib väga suure arvu tundmatute teguritega ja paugutab oma teadmisi. Igasuguse pride mootor läheb ülevaatuspunktis juba gaaside mõõtmise ajaga niipalju soojaks, et lambdaregulatsioon tööle hakkaks ja see eeldab juba ise CO näitu kuni teatud piirini. Lambda suudab toimetada ainult siis, kui kõik muud asjad on korras ja loomulikult võib ka lambda ise CO paigast ära ajada. Jätaks sellise polemiseerimise tundmatute teguritega ja las diagnostikud teevad oma tööd. Iseasi kui hästi nad seda teevad, aga siin kipub olema see variant, et kõik õpetajad, arstid jne. on lollid ja teised oleksid kindlasti nendest õigemini teinud. Eriti takkajärgi. Muidugi on roika jutus ka olulisi tõeterasi, aga samapalju võhiklikkust. Ei maksaks väga hoogu minna. Kunagi lubas ka Mait heitgaaside järgi süütehetke paika panna, nüüd ta enam vast nii hoogsalt ei paugutaks, kuigi ka tema tookordses jutus oli oma iva sees, on legos rohkem tükke.
22:44 29.03.2012
roigas1 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Jiirum, kriipsuga punkt, keelab keegi oma laialdaste teadmistega paugutamast või? võta aluseks need tühikäigul saadud CO ja HC, korras diagnostika ja summuti plärin ja hiilga terviseks. Vaba maailm ja avalik foorum.
Trinu ajab oma seljakoti kurjaks, sõidab kuuma taskuautoga tahmateooria kontrolliks ÜV punkti ukse taha ja palub-nõuab kordusmõõtmist, milleks tal on täieline õigus. Ja seekord vaatab ise pealt, kas sond ikka pistetakse mootorisse ja kas ikka tehakse kati soojendamist. Pärast postitab siia uued numbrid. Lihtne. Milleks higiseks minna.
23:09 29.03.2012
. (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Uus VVV1 on tekkinud. Las Trine paneb kordusmõõtmise O2 näidu ka juurde nii pööretel kui tühikäigul ja siis on roigas1-l võimalus oma teadmisi perfektselt näidata. Ma proovin tagasihoidlikult korrigeerida oma viletsate võimete piires, kui viltu läheb ja aplodeerin siira rõõmuga kui asi loogiline on.

Nii väheste näitudega nagu siiamaani on, ei julgeks eriti midagi pakkuda, nimekiri tuleks liiga pikk, aga mõne jaoks võib ju asi päris lihtne olla.
23:59 29.03.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
To: punkt
Minu arusaamine heitgaaside temaatikas ei ole palju muutunud. Mäletan aastatetagust vaidlust kus väitsin, et süütenurga muutmisega on saanud paljud autod HC mõõtmistulemuse ülevaatuse läbimise kohalt võimalikuks. Jutt käis valdavalt karburaatormootoritega masinatest kus on tavaline katkestijaotur süütesüsteem. Muuseas, ma olen jätkuvalt saanud aru, et leidub remondimehi kes võtavad raha mootorireguleeringu paigast keeramisega arvamusel mida lahjem segu seda vähem vingugaasi... Aasta jooksul tuleb minul kusagil 7-8 juhtumit kus ülevaatusele tulnud masina mootor tõmbleb aiste vahel kuna tühikäigul segu lahja ja kui segu asjad timmitud siis pärast süüte mõne millimeetrilist korrigeerimist on nad enamuses kenasti tööle läinud ja gaasid korda saanud ja ka HC alla 300 ppm saanud. Muidugi on õige süüte asjad stroboskoobiga paikka panna kui mootoril surveastmed ja muud asjad korras kuid vana mootori puhul ei saa päris teaduslikuks minna ning kui klient saab paremini töötava mootori siis mis siin halba on? Mis siin halba on kui heitgaasid saavad normi piiridesse aetud ja ülevaatuski tehtud kui me ei võta ka raha sellise pisireguleerimise eest?
17:01 30.03.2012
Trine (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Tänud, nii toimingi.
11:49 02.04.2012
trine (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
tänud,
ülevaatus tehtud. Samas, kui palusin algset ülevaatuse lehte ja viimast CO mõõtmise väljatrükki, siis vastas ülevaataja,et "ma ei saa seda anda".
Kõigele vaatamata, stress maas ja tänutunne foorumis tekkinud küünarnukitundest.

Ilusat kevade jätku!
09:23 02.05.2012
evxxxx (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
mul selline küsimus,et käisin üv ja ei saanud läbi,kuna co on ikka väga kõrge,ja mitte keegi ei oska öelda milles probleem,lambdaandur sai vahetatud üv-ga samal päeval,katalüsaator lõigati ka alt ära,et teada saada,kas see on korras,ja oli korras,läxin uuesti üv ja numbrid olid ikka samad,mitte midagi polnud muutunud,diagnostika ei näita mingeid vigu,sumbutaja on ka terve? mõistus on täiesti otsas,paar kuud tagasi tehti autol veel muud tööd,nagu plokikaane tihendid jne,auto ise on vw golf3 1995a bensiin ja sissepritse. kas keegi oskab nõu anda mis ma veel peax tegema,et asi korda saada kuu aja jooxul peab tehtud saama :S üv näitajad olid siis sellised:
tühikäigu mõõtmine
Lambda 0,897
CO 4,941
CO2 10,97
HC 327 ppmvol
O2 1,25
COcor 4,941
kõrgendatud tühikäik
Lambda 0,894
CO 5,033
CO2 10,99
HC 325 ppmvol
O2 1,24
COcor 5,033
suured tänud kõigile aitajatele!

10:25 02.05.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Soovitan hoida eemale sellistest remondimeestest kes kasutavad nn. katse-eksituse meetodit. Kui Teie ei pea paljuks tulla Tallinna ühe parima diagnostiku juurde keda tean siis HANNES 56565458. Hinnad on tema juures palju madalamad kui esinduses.
21:31 03.05.2012
saise (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Näitajate järgi võiks arvata, et lambda ikkagi ei tööta.
On olnud juhus, kui Forsist ostetud järelturu lambda töötas ainult ühe päeva.
12:49 10.06.2012
pikk222
Re: Heitgaasid üle normi
Tere.Autoks on ford mondeo,96.a
sai siis käidud ülevaatusel ja kõik oli ok ,va pisivead,millepärast pandi ka korduv.
sai kõik need pisivead korda tehtud ja järsku ei olnud heitkaasid paigas,kui sai käidud korduval ülevaatusel
bensiin kat.1000-870
CO 0,5-0,544
CH 100-186 ppm
1-1,008
ei suitse 2000-2520 p/min
co 0,3-0,726
ch 100-88 ppm
1-1,008
niisiis milles viga ,mis sai juhtuda 1 kuu jooksul,et näidud paigast ära? selle ajajooksul sõideti u 500 km
21:12 10.06.2012
pikk222
Re: Heitgaasid üle normi
samas leitsin kaks väikest aukku sumpajooksust. äkki mõjutab see CO d.
23:06 11.06.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
to: pikk222
Teie postitusest saan aru, et ülevaataja ei andnud Teile infot selle kohta nagu oleks probleeme hetgaasidega. Teie kirjutisest saan aru, et teistkordsel kontrollimisel pidas ülevaataja vajalikuks teha uus heitgaasimõõtmine ja siis selgus, et antud hetkel olid gaasid mittekorras. Selline lähenemine on mittekorrektne sest kordusülevaatusel vaadatakse ikkagi kas eelmisel kontrollil avastatud puudused on likvideeritud ja normaalne ülevaataja ei alusta uut kontrollimist neis asjus mis alles hiljuti olid korras... Või ajate siin midagi segi. Väiksed augud ei mõjuta oluliselt CO ja HC näitu, samas kui vingugaasi asjad korda saab siis peaks heitgaasitorustik olema korras, muidu läheb paigast lambdanäit. Normist 10 korda suurem vingugaasiprotsent tähendab autodiagnostiku juurde mineku vajadust.
05:11 19.06.2012
pikk222
Re: Heitgaasid üle normi
Selles mõttes ,et esmane üv ,oli haapsalus ja nii nimetatud korduva tegin teises linnas.kus kontrolliti kõik uuesti.
Peale viimases postituses olevaid näitte,sai mindud huvipärast järgmisesse üv ,punkti ja lastud co ,ainult kontrollida,mis oli normis,sealt siis küsimus ,et kas tasub ikka usaldada neid vanu mõõtmis aparaate.
selle sama näidu paberiga läksin kohe tagasi mis mul kaasa anti ,ja oh seda imet,et asi korras järsku,tegi uued testid ja kõik ok,öeldi veel ,et seekord me raha korduvaeest ei küsi :)
vot sellised jamad.
tegemist siis paide üv punktiga.
09:39 19.06.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Tasub usaldada mõõtmis aparaate. Alati ei tasu usaldada inimesi kelle ametialased oskused ja praktiliste teadmiste pagas on erinev. Aparaatidega on lood sellised, et heitgaasianalüsaator käib korra aastas metroserdis kontrollimisel. Samuti on ettenähtud neile mõõteriistadele perioodiline hooldus. Samuti peab ülevatuspunkt perioodiliselt tegema heitgaasitesti ühe masinaga ja siis sõitma sellega kohe teise ülevaatuspunkti et teha kordus/võrdlusmõõtmisi enda ülevaatusel ja mõnes teises ülevaatuspunktis, võrdlemaks erinevates kohtades saadud mõõtmistulemusi. Kui tihti tegelikult seda võrdlusmõõtmist tehakse on ülevaatuspunktide kaupa erinev. Kolm korda aasta jooksul erinevate meetmetega ikka vast saab teada infot mõõteriista mõõtmistäpsuse kohta. Samuti kalibreerib ja kontrollib heitgaasianalüsaator ennast ise iga kord kui ta sisse lülitatakse. Nii, et mõõteriista kahtlustamiseks on vähe võimalusi. Mina kahtlustaks pigem ülevaatuspunktis töötavaid inimesi kes ei vaheta õigeaegselt filtreid ja kes "unustavad" võrdlusmõõtmisega lisakontrollimisi teha. Kuid ikkagi usaldaksin mina rohkem mõõteriista kui inimest.
Samuti ei mõista mitmed ülevaatajad katalüsaatori kuumakskütmise vajadust lõpuni ja ka ARK heitgaaside mõõtmise juhend võiks soovitada isegi kuni 2 korda "agressiivsemat kati kütmist". Korduva eest raha ei küsitud kuna mehed said aru enda "praagist" st. kui nad said mitterahuldava mõõtmistulemuse siis ei tehtud katalüsaatori kütmistsükkelt piisava hoolega ja järgmine kord olid nad sunnitud tööd korralikumalt tegema sest nägid, et Teie auto on korras ja nemad tsipa lohakad olnud..
16:50 19.06.2012
pikk222
Re: Heitgaasid üle normi
Ja kusjuures nii ta oligi ,et katti köeti esimeses suht vähe,kuna universaal katt vajab rohkem kuuma et toimima hakkaks.
20:02 19.06.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Riigis on kusagil natuke vähem kui 100 ülevaatuspunkti kuid ei ole kedagi kes saadaks ülevaatuspunktidele juhendi, et mehed nüüd on lood sellised, et hakkame katalüsaatoreid paremini kütma... Palkjukest siis on selle foorumi lugejaid ülevaatajaid kes igapäevatöös heitgaasiteste teevad? Pigem leiab mõne tehnoülevaataja (ülevaatustega tegeleva firma omanik) kes ei pruugi üldse aru saada kuidas töötab katalüsaator. Mina olen nii ülevaataja kui tehnoülevaataja ühes isikus.
20:16 19.06.2012
ˇ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
ja siis teised masinad seisavad ukse taga järjekorras ja ootavad, millal kellegi kat üles köetakse ja samal ajal jahtuvad nende autodel katid ära jne- käib üks pidev katikütmine ja diislitahma määramine. aga ju see päästabki meie maailma vingusurmast ja eesti saab jätkuvalt saastekvoote müüa, et elupäästvaid elektriautosid sisse tuua... tsirkus täiega
22:51 19.06.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Asi ei ole nii hull sest siin foorumis ei kirjutata ju massiliselt sellistest juhtumitest kuid kui saaks olukorda paremaks muuta siis kõigepealt võiks alustada sellest, et leiduks keegi kes kordineeriks ülevaatustegevust nii, et ei tekiks olukordi nagu juhtus Kristoga. Katalüsaatori kütmist tuleb teha ühel juhul viiest. Alla 10 aasta vanustel masinatel on katid veel nii korras, et kütmist tegema ei pea. Kui sama jama toimuks Teiega siis ma ei ole väga kindel kas Teile see meeldiks kui mittekompetentsed ülevaatajad Teid jooksutaks tänu nende endi teadmiste vähesusele. Teie kulutaks ilma asjata raha ostes masinale kalleid katalüsaatoreid lambdaandureid ja teab veel mida. Midagi sarnast juhtub kahjuks iga päevja minul on andmed vähemalt 200 kompetentsi puudumise juhtumist. Mõni ütleb siin kohe, et Millert teeb oma kolleege maha ja öelgu sest tõde ei taha keegi ju kuulata.
11:28 26.06.2012
anti597 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Heitgaasid saate normi kui enne TÜV'i lasete paagis kütuse tasemeks 5L sees siis tangite juurde benssu 10-15L Statoilist 98E'd ja sõidate enne veidi nii 50 KM. Saate paremad tulemused ka kui enne sisse sõitu TÜV võtate välja mootoriõhu filtri -peale TÜV tagasi.
Tallinnas käisin ülevaatusel loomaaia kõrval asuvas profidiagnostik OÜ's ja tehniliste näitajate poolest kõik toimis nagu vaja(sõidan autoga vähe 500km kuus ja linnas vaid). Huvitav oli see et ülevaatuse ajal seisin eemal autost ja kui asusime vormistama siis (ma seisin vaikides leti ees)mees hoidis enda käes pabereid vaikis ja siis küsis üle leti "kas see auto mis hetkel veel kanalil on teie auto?" ja nii kaks korda, kuulis jah sõna ning jooksis jättes paberi lauale kiirelt rabas kaasa ka taskulambi ja hakkas uuesti kanalis olles otsima rooste vigu ;) sest kõik muu oli tipp topp korras. Ei soovita vaenlasele ka sinna minna;(
12:07 26.06.2012
eimöista (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Miks pead sa nelja teemasse oma ülevaatusest kirjutama ?
12:47 26.06.2012
tiit_ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Tundub olevat konkurendile ärapanemine.
14:03 26.06.2012
RRR1199 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Lihtsalt OT, aga miks juba mitmendat korda soovitatakse 98-t tankida?
Kui auto on ette nähtud 95-ga sõitma, siis 98 bensiin ei muuda seal mitte midagi. See 98 on sama bensiin, mis 95, ainult veidi detonatsioonikindlam.
Õhufiltrit ikka ka ülevaatusele minnes ära võtta pole mõtet. Lihtsalt seda filtrit tuleb korrapäraselt vahetada.
17:02 26.06.2012
63amg (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
mitte pole ette nähtud sõitma 95-ga,vaid 95 on miinimum!98 võid alati kasutada.vastavalt bensiini kvaliteedile reguleerib mootori juhtaju mootori tööd.
09:09 04.07.2012
heino soon (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi

>Tsirkooniumanduri takistust (st. musta juhtme ja kere vahelist takistust) ei lubata ohmmeetriga mõõta, kuna mõõteriista pinge võib anduri rikkuda samas ei ole sellel mõtet kuna anduri signaali juhtmel puudub kereühendus<
http://www.maitene.ee/index.php?id=6

Kas on ka praktilisi juhtumeid, et analoogtestri 1,5v mõõtepinge oleks tsirkooniumanduri ära rikkunud ?
15:10 11.07.2012
heino soon (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Sain vastuse ka, ei ole soovitav mõõta,
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=40743
selle tegemise pärast küsisin
09:11 21.07.2012
ˇ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
kuna HC kõrge näit viitab ilmselgelt kütuse raiskamisele, siis mida annaks autoomanikul selle vastu ära teha? enda masinal mõõdeti nüüd pööretel 76 ja tühikäigul 43, möödunud aastal olid näidud vastavalt 99 ja 89, seega üsna piiri peal. enne nüüdset ülevaatust vahetasin küünlad, õhufilter jäi samaks, sest visuaalsel hinnangul oli ta piisavalt puhas ja ka läbisõidu järgi on vahetuseni veel aega. kas aitaks veel näiteks mõni kütuselisand, mis pihusteid puhastab ja pihustamise paremaks muudab?
ka co näidud olid muutunud- möödunud aastal tühikäigul 0,11 ja pööretel 0,14, tänavu 0,07 ja 0,25 ehk siis pööretel on co näit tõusnud ja tühikäigul langenud. lambdaga on kõik ok ja mootorgi oli piisavalt kuum (kuigi temp. mõõdikut külge ei pandud), sest tegin enne pikema sõidu ja sisuliselt kohe sai ka stendi, niiet katil jahtumisaega eriti just ei olnud. kuigi pööretel oli hc esialgu üle saja, siis kümnekonna sekundi pärast peale pöörete andmist langes eeltoodud väärtuseni- järelikult kat toimis, aga ehk veel mitte täie efektiivsusega. on siin ehk võimalik miskit järeldust teha mootori, toite- ja väljalaskesüsteemi olukorra kohta? katalüsaator muidugi 17a vana ja arvata võib, et teda vahetatud pole.

17:57 22.07.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Ainuke võimalik järeldus - Teie auto heitgaasinäitajad on väga korras.
10:17 27.08.2012
audia42007 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Käisin neljapäeval oma 2007 a. Audi A4-ga ülevaatusel. Kõik oli korras aga läbi ei saanud, kuna tahmasisaldus oli paberil kirjas 2.56, lubatud oli aga 0.7. Mida peaks tegema, et ülevaatuselt läbi saada? Ei oska kusagilt peale hakata ning ise pole suitsemist kunagi märgand.
13:49 27.08.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Kirjutage kiri MA tehnoülevaatuse talituse spetsialistile alar.allaste@mnt.ee ja paluge, et MA sekkuks õigluse jalule seadmisel. Lisage kirjale oma masina reg. number ja ka kontrollkaardi number. Teiega on käitutud ülekohtuselt sest meie ülevaatuspunktis oleks pandud suitsususe normiks 3,0 ja masin oleks läbinud ülevaatuse.
19:08 21.09.2012
murelik naine (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Tere!

Mul on 97 a opel vectra, 1,6 ecotec 74kw.Viimased kolm aastat on TÜV mitteläbimise põhjus liiga kõrged heitgaasid. Olen katalüsaatori ära vahetanud.

Ka sel sügisel täpselt sama lugu, heitgaasid kõrgel ja saadeti diagnostikasse, kus arvuti viga ei leidnud. Puhastati ära ka EGR klapp, peale seda saadi järgmised näidud:
% vol CO 0,713
% vol CO2 13,93
% volO2 1,24
ppm vol HC 199
Lambda 1,026
%vol COvrai 0,731

Diagnostikast soovitati uus kat panna. Enne klapi puhastamist olid näidud veel kõrgemad olnud. Mis võiks veel põhjuseks olla, et kat aastaga üles ütleb?

Aitäh!

19:00 22.09.2012
ˇ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
küünlaid ka millaski on vahetatud?
20:23 22.09.2012
murelik naine (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
diagnostis vaatas üle ja kaks aastat tagasi vahetasin küünlajuhtmed ka ära
21:18 22.09.2012
vanames
Re: Heitgaasid üle normi
Õhukululugeja- lambdaanduri teema, oopeli põhihäda.
Ja kui diagnostimehed ütlesid et korras siis tuleks sellised diagnostikud jõeaugust alla lasta!

Muudetud 22.9.12 21:21

07:33 23.09.2012
vanamehele (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Sa vanamees oled ikka eriline spetsialist. Esiteks ei ole sellel mootoril õhulugejat ja kui lambda ei töötaks, oleks CO ja HC hoopis teiste numbritega. Ka rikketulest ei räägita midagi, lambda puhul põleks see kindlasti, õhulugeja puhul sõltub veast. Sellega on vast kõik öeldud. Mine kooli või täienda ennast ise, aga katsu mõttega asja juures olla.
08:19 23.09.2012
ˇ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
kui HC on kõrge, siis toimub ebatäielik põlemine, st palju põlemata kütuseosakesi jõuab väljalaskesse. kas jätab süüde vahele vms. kui lambda näit on korras, siis järelikult kütusesegu moodustamine on korras.
16:53 23.09.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
HC on ka siis kõrge kui on liiga lahja segu sest bensiiniosakesed jäävad teineteisest liiga kaugele ja tuli ei liigu vajaliku kiirusega silindris iga udupiisakeseni.
20:30 24.09.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Tegelikkuses tundub, et mureliku naise autol ei tööta katalüsaator.
14:52 26.09.2012
murelik naine (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Tänud vastajatele!

Kui ainult asi on katalüsaatoris, siis tekib mul küsimus nüüd selle kohta, et kui diagnostika väitel on autol lambda korras, küünlajuhtmed-küünlad kontrollitud, siis miks läheb katalüsaator läbi aastaga. Kolme aastaga on mul nüüdseks läbi läinud 3 katalüsaatorit. Töökojas on mul neid näidatud ka, et seesolev võrk on terve olnud eelmistel kahel.
17:09 26.09.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Kui Teil on võimalik siis tulge minu juurde Laki tänavale eelnevalt kokku leppides telefonil 71 54 246. Siis saaksin midagi kindlamalt arvama hakata. Selline distantsilt teemas spekuleerimine võib minule kergelt lõppeda ka valediagnoosiga. Kui tulla ei saa siis vastake küsimustele:
1.Kas katalüsaatorile tehti korralik kütmistsükkel enne heitgaaside mõõtmist 3500 p/min kuni 3 minutit ühtejutti?
2.Kas autole on paigaldatus mingi odav st alla 100 € katalüsaator?
3.Kas katalüsaatorile anti pikem garantii kui 1 aasta?

Mis puudutab "võrgu" olukorda siis see ei ole alati määrav, ka poolenisti lagunenud katalüsaator töötab mõnikord andes tulemust mis mahuks normide sisse.

09:18 27.09.2012
ˇ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
mind huvitab see lause: Viimased kolm aastat on TÜV mitteläbimise põhjus liiga kõrged heitgaasid.

kas see tähendab seda, et igal aastal pandi uus kat ja peale seda olid näidud normis ning ülevaatus tehtud?
kas sel autol muid anomaaliaid ei ole- sööb õli, kütusekulu kõrge, probleeme soojalt või külmalt käivitumisel?
11:51 27.09.2012
murelik naine (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Tallinnasse tulla on mul paraku liiga kauge, aga vastuseks Teie küsimustele
1. nii diagnostikas kui TÜV punktis tehti enne kütmine ära, kusjuures ülevaataja proovis mitu korda pärast ka kõrgematel pööretel.
2. esimene katalüsaator oli pooleteise tuhande krooni juures, 120 euro juures ja kui õigesti mäletan, siis on universaalkatalüsaator.
3. garantii koha pealt tean öelda, et müüjapoolne on olemas.

Ma ei usu, et remonditöökojas mingi jama alla pandud oleks, seda ütles ka ülevaataja (väikese linna võlu, kõik teavad kõiki).

`-le
täpselt nii, kusjuures eelmine aasta peale katalüsaatori vahetamist nägi ülevaataja ka vaeva, et näidud paika läheks (Ilmselt oli asi siis ka selles, et ma polnud kuigi pikalt uuega enne sõitnud).

Käivitumisega üldiselt muret ei ole. Kui pikemat aega sõitnud pole (pea nädal), siis ei taha kohe minna, aga see on tavaliselt talvel või niiskemate ilmadega. vahepeal tühikäigul pöörded kõiguvad 600-1000.
Kütust ja õli on veidi rohkem võtma hakanud küll, aga mitte röögatult rohkem. Kui auto viis aastat tagasi ostsin, siis oli keskmine kulu ca 8 liitrit, nüüd kipub 10 liitri juurde kiskuma. Õli olen nii paari-kolme kuu tagant juurde valanud (siis on kuskil 0,5 cm alla kriipsu vajunud).

Paarist kohast olen veel uurinud ja on soovitatud kontrollida klapisääre tihendeid või sissepritse juhtplokki. Kas see aitaks?
12:50 27.09.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Kui Teie auto katalüsaatorile on müüapoolne garantii olemas siis ei tohiks ju üldse probleemi olla sest te saate kati tasuta uue vastu vahetada.

Ma ei taha ära sõnuda kuid toetun järgnevas jutus ainult kogemustele ja asjadele mida olen kuulnud klientidelt, mida näinud igapäevatöös.
Vahel teevad ülevaatajad katalüsaatori kütmist natuke agaramalt mis on hea aga kui autoomanik ei ole oma silmaga näinud mõõteriistal maksimaalpöördeid (3000 -3500 p/min) ja kui autoomanik ei ole jälginud kella sekundiosutit (3 minutit kütmise aeg) siis ei saa ka väita, et tehti katalüsaatori kütmist korralikult. Minul on aastatega kogunenud 5 juhtumit kus kolleegid on "mässand" auto kallal ja püüdnud saada normiile vastavaid heitgaasinumbreid. Pärast minu juurde tulemist olen mina saanud ka sellisest autost (viimase 2 aasta jooksul) nõutud mõõtmistulemuse. Seejärel saatsin kliendi saadud väljatrükiga kolleegide juurde kes samuti said nõutud tulemuse. Muidugi kui asjad on 100% korras siis ei ole vaja sellist ekstreemset "kütmist" teha AGA ükski seadus/juhend ei keela kliendile vastu tulla.

Kui vahetuskatalüsaator vajab uuest peast pikemat tuuritamist siis on ta juba algselt "poolpidune". Ka mina olen uue katiga teinud 3 korda kolm minutit 3500 p/min ja uus katalüsaator läks lõpuks tööle super hästi. Siin võib põhjuseks olla see, et katalüsaatori plaattinakiht on liiga kaua allunud keskkonnamõjudele.

Klapisääre tihendeid peab vahetama alles siis kui on pidevalt kerge sinine suitsuvine taga.
12:45 28.09.2012
ˇ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
pigem tundub, et katalüsaator teeb mis suudab (omas hinnaklassis küll, aga siiski töötab), aga mootorist tulev kraam on tema jaoks ehk natukene liiast. õlikulu tuleb hinnata mitte kuude lõikes, vaid läbisõidu järgi- kui näiteks 5000 km pärast peale õlivahetust tuleb juurde valada ca pool liitirit või liiter, siis on juba kulu natukene suur, aga see pole ilmselt praegu põhiprobleemiks. selle opeli kohta vähemalt. kui on tunda, et bensiinikulu on kahe liitri jagu tõusnud, siis on ikkagi miskit mäda. näiteks minu üks vanake istub juba pea neli aastat ühe keskmise juures, ei mingeid tuntavaid muutusi. tühikäigu kõikumine ka hea näitaja ei ole- mootori töörežiimid on paigast ära, sest juhtaju saab valet infot ning peab selle tõttu pöördeid muutma. egr klapi puhastamine on omaette teema- mõnel autol toimib, teisel mitte. suht kallis jupp ka- julgelt üle 100 ööri. leidsin ühest foorumist taolise teksti:

Enda autol(Opel Vectra 1.6 ecotec 97.) sai EGRile "pime" tihend ette tehtud, sel lihtsal põhjusel, et ülevaatust oli lootusetu läbida kui EGR klapp on konstantselt avatud. Ei julge eelnevaid seletusi päris ümber lükata aga mina olen siiski aru saanud, et vähemalt Opelil on EGR klapp avatud vaid nii kaua kui katalüsaator kuumeneb piisavalt ja saavutab oma tööks vajaliku temperatuuri. Sel ajal pritsitakse mootorisse ka suurem kogus kütust, mis siis kompenseerib lahjema segu mis tingitud heitgaaside teisele ringile saatmisest. (Ühesõnaga külma mootoriga mingit vahet ei tohiks olla)
Ja kui mootor ühel hetkel arvab, et ta on piisavalt soe ja lülitab ennast ümber lambda ja MAPi/MAFi järgi sõitma( seni kaua töötab mootor ajus etteantud AIR/FUEL mixture tabeli järgi) ja sulgeb EGR klapi. Minu Opelil oli se klapp ära tahmanud ja kinni jäänud avatud asendisse ja see tõttu liikus osa heitgaasidest tagasi sisselaske süsteemi ja sealt siis silindrisse. Igal juhul pettis see lambda anduri kuidagi ära ja see rikkus muidugi ära segu koostise ning selle tagajärg oli see, et segu oli vaheldumisi väga lahja ja väga rikas.
Aga see eelnev jutt oli katkise EGRi kohta ja teadu pärast, katkine asi ei saa korralikult töötada ja nii võtabki auto palju kütust. Ning kui EGR kinni keerata(pime ettepanna) siis kütusekulu väheneb ehk siis normaliseerub.

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=26095

kui googeldada, leiab igasugu infi veelgi. ehk tulekski proovida egr kinni panna ja vaadata, mis siis saab.
12:50 28.09.2012
ˇ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
ja seda ka veel, et kui võtta naisterahva rahulikum sõidustiil, mis mootorit eriti pöördesse ei aja, kerge õli ülekulu ka, siis seda sodi tekibki põlemisel rohkem ja egr tahmabki kergemini ära.
18:12 14.10.2012
pudel13
Re: Heitgaasid üle normi
mul 90 aasta audi 80 2,0e monopritse ja co kõrge mida teha ? sõita torud tühjaks?ülevaatus on järgmine kuu,saab kuidagi läbi?
18:21 14.10.2012
juhiabi (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Kuidagi saab ikka läbi.
10:59 15.10.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
"Torud tühjaks" sõitu tehakse diislitele, et kogunenud tahm saaks välja puhutud. Bensiinimootoritel võib katalüsaatori kuumaks ajada kuid ka sellel ei ole eriti mõtet sest seda peab tegema kontrollija kui näeb, et gaasid korras ei ole. Samas peaks Teie autol saama tühikäigul vingugaasi reguleerida ühe pika 3mm kuuskandiga sest andmebaas teatab Teie masinal enne katalüsaatorit diagnostikatoru olemasolust.
17:32 16.10.2012
................ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Monopritsel ei saa pika kuuskandiga CO-d reguleerida. Pika kuuskandiga saab CO-d reguleerida K- ja KE Jetronicul.
18:29 16.10.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
ÕIGUS ei tea kus ma olin see hetk. Samas on minul kasutusel olevas "Autodatas" 90 aasta 2 liitrised Audi 80-ned kõik R-kat kus käib regull 6 kandiga.
19:45 16.10.2012
pudel13
Re: Heitgaasid üle normi
kus see regullimis koht on?
21:27 16.10.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Autodiagnostiku juures on see koht kus reguleeritakse sest ilma heitgaasianalüsaatorita ei saa miskit pimesi paika.
22:10 16.10.2012
pudel13
Re: Heitgaasid üle normi
mõtlesin kus see kruvi asub mida auto diagnostik kruttima hakkab mitte asutust kuhu minna.Lähen Speedserisse Hannese juurde olen seal ka enne käinud
22:16 16.10.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Kui Teie autol on nn. mehaaniline pritsung nagu minu vähesed teadmised näitavad ja mitte monopritsung siis Hannes leiab vajadusel ka kuuskandi ja võtab punni kanali eest kuhu läheb kuuskant. Kui on tõesti monopritsung siis Hannes saab ka selle probleemiga hakkama.
22:29 16.10.2012
pudel13
Re: Heitgaasid üle normi
loodan et Hannes leiab selle koha ,eelmine kord kui käisin siis ta küll co-d normi ei saanud küll aga kütuse kulu vähendada oskas
23:03 16.10.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Nende heitgaasiprobleemidega on harva päris raske sest mõnikord on "kala sees" seal kus ei taipa otsidagi ja vahel näitab diagnostika ka mitte päris korras oleva anduri või täiturseadme korrasolekut. Vahel peab isegi paar - kolm korda käima kuni asjale pihta saab. Lugu selles, et diagnostikul ei ole aega väga kaua ühte masinat "monitoorida" sest järgmine klient juba ootab oma korda. Teinekord pannakse masinale vastavad salvestusseadmed külge, et siis hilisemalt lugeda ja võrrelda parameetreid mida ei salvestata auto vastavasse andmekogusse. Kui on viga mis tuleb ja läheb siis mõnikord võib vea leidmine aega võtta päris kaua. Kui satutakse ummikusse ja "juhe kokku jookseb" siis hakatakse vahetama juppe oletustele toetudes sest autodiagnostiku suurim õudus on see kui ideed otsa saavad...
14:11 17.10.2012
Ene Aasav (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Tere!
Probleem ülevaatusel co kõrge.Vahetasin ära lamdaanduri,hiljuti vahetatud küünlad ja küünlajuhtmed.Kordusülevaatusel tulemused tühikäigul lamda1,045 CO 0,323 CO2 14,1 HC239 O21,41 COvrai 0,336
kõrgendatud käigul lamda 1,062 CO1,051 CO213,06 HC252 O22,21 COvrai 1,117.Kas oskate nõu anda milles võiks veel probleem olla.
Tänan väga kui vastate!

Jätsin kirjutamata et auto on Ford Mondeo 1995
15:20 17.10.2012
mondeo omanik (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Selle auto kat tahab kuumaks kütmist. On olnud samad probleemid.
21:20 17.10.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Nõustun eelkommenteerijaga ja arvan, et piisab kui anda masinale vahetult enne heitgaaside mõõtmistesti 3500 p/min ja vähemalt 3 minutit lootes, et jahutussüsteem on korras. Mondeol ongi vanema katalüsaatoriga vaja "ekstreemsemat katalüsaatori kütmist" enne heitgaasitesti. Kati vahetust küll esialgu ei soovitaks kuna "poolpidune" on tihti parem kui odav ja uus vahetuskatalüsaator mis kestab 1-3 aastat.
18:28 05.11.2012
Küsimus (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Tere!

Pöördun siis ka abi saamiseks foorumi kasutajate poole. Autoks on Seat Toledo 1999 1.8 92 kw. Täna mõõdeti tehnoülevaatuspunktis sellised tulemused ja CO on kõrgendatud pööretel liiga suur.

Kõrgendatud tühikäigu pöörded:

Lambda 1.012
CO 0.64
HC 47
CO2 14.30
O2 0.71

Tühikäigu pöörded:

CO 0.20
HC 90
CO2 14.80
O2 0.45

Autol vahetatud 15 000 km tagasi mootoririhm, katalüsaator, kõik õlid-filtrid. Auto üleliigselt õli ei võta. Kas küünalde vahetus võib aidata? Või on katalüsaator omadega läbi?
Aitäh vastamast!!
18:43 05.11.2012
Siidiuss (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Mul oli ka enamvähem samamoodi. Vahetasin katalüsaatori ja ikka näidud kõrged. Vahetasin siis igaksjuhuks lambda anduri ära ja kohe olid näidud paigas. Võibolla olekski piisanud lambda vahetusest ja poleks pidanud kati vahetamagi. Samas diagnostikas käisin siis näitas, et vana lambda andur töötas aga kat üsna otsas. Mõistus sai otsa ja panin uue lambda ja kõik sai korda.
18:44 05.11.2012
kõvasti üle normi (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
auto on seat ibiza, 1,6 aee, 55kw. Mootor töötab tunde järgi normaalselt, mingeid pöörete kõikumisi ei ole, kiirendus ja minek on ok (minuarust), kütust läheb linnas 7,14 l/100 mis tundub suht ok mulle(või on seda palju). ideid???

850 p/min:
CO - 6,99
CO2 - 9,90
HC - 247
O2 - 1,52
Lambda - 0,859

3010 p/min:
CO - 9,26
CO2 - 9,00
HC - 321
O2 - 0,58
Lambda - 0,767
08:54 06.11.2012
cohcppm (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Parim idee on diagnostika , aga suure tõenäosusega on rikkis lambdaandur.
14:44 10.11.2012
pikk222
Re: Heitgaasid üle normi
tulemused olid järgmised:
lambda 1,154
co 0,681
co2 12,29
hc 590
02 4,05
covrai 0,788
see oli tyhikäigu mõõ 1,45te tulemus


kõrgentatud tyhikäik
lambda 1,021
co 0,794
co2 13,40
hc460
o2 1,45
covrai 0,839

millest tuleks alustada et viga kindlaks teha???
17:02 10.11.2012
pikk222
Re: Heitgaasid üle normi
auto on audi 80 b3 ,1991.2,0,66kw
21:00 10.11.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Kui vaba raha jõuludeks planeeritud ja autodiagnostiku jaoks ei jätku, kui mootor ei tööta vahelejätmistega siis esiteks tuleks heitgaasitorustikus ebatihedused üles leida ja nad kinni panna. Kui auto sundjahutus korras siis paluge ülevaatajal anda vähemalt 3500 p/min ja hoida vähemalt 4 minutit. Kui selle ajaga "mootor keema ei lähe" ja vingugaasi numbrid alla 0,3% ei lähe siis kas kasutate katseeksituse meetodit vahetades kalli katalüsaatori või lähete ikka enne diagnostikasse. Asi selles, et lisaks ebatihedustele viitavale vingugaasi numbrist suuremale covrai-le kahtlustan katalüsaatori viletsat seisukorda. Kuid kui "agressiivsema" kuumutamisega numrid alla saab siis nii võib teha ka ülevaatusel.
17:49 11.11.2012
pikk222
Re: Heitgaasid üle normi
10:06 12.11.2012
roigas1 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Nondel monopritsukatel läheb peeti sisselaskekolle ja pritsungi vaheline flants. Hakkab lisaõhku imema jne. Loksuta õhufiltrist, kuula, kas susiseb. Sumps näikse ka hõre olevat, nagu Mait mainis.
05:19 14.11.2012
pikk222
Re: Heitgaasid üle normi
Ühesõnaga on kuskil heitkaasitorustikus suure tõenäosusega mingi auk ,kus ta lisaõhku võtab ,soovitati ka küünlad ära vahetada kuid see ei muutnud midagi.
flantsil paistsid olevat mõrad sees kuid mitte läbivad.
10:27 14.11.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Peaks saama auto alla kui keegi sulgeb summuti väljundtoru mingi kaltsuga. Siis tekib töötava mootoriga ülerõhk ja susinate järgi on lihtne leida ebatihedusi. Küünlavahetus antud probleemi lahendamiseks on rumalus vaatamata sellele, et küünlaid soovitatakse vahetada ka siis kui on nad olnud peal 60 000 - 100 000 km. Teil on usutavasti katalüsaator "vanake" ja küünla vahetus ei paranda heitgaasitorustiku vahele paigaldatud katalüsaatorit. Küll aga väheneb sellega vahel tekkivate üksikute süütekatkestuste võimalus ja paraneb mõni % käivitumise kiirus. Väikesed ebatiedused ei mõjuta lambda väärtust kuna enam ei peeta vajalikuks lambdat tühikäigul.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.