Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: HEITGAASID ÜLE NORMI

17:08 14.11.2012
pikk222
Re: Heitgaasid üle normi
Samas mootori töörytm on ka vahelejätmistega(kohapeal käiies),vahepeal tahab isegi nagu välja surra,ja sõiduajal kiirust allalastes mingitele pööretele hakkab nagu jõnksutama ??
21:22 14.11.2012
Heitgaas üle normi,,, (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
VW Sharan 2.0 heitgaasid Näidud sellised siis:tühikäik co%:0,22 co:15,4 HCppm:51 o:0,3 ja pööretel CO%:0,41 CO:15,1 HCppm:54 o:0,4 Lambda :1,00 Ei läbinud ülevaatust,liiga kõrge nö: Auto aeti kuumaks,et mootor haises.Ülevaatus soomes tehtud. Öeldi et tühikäik peab olema 0,0....umbes ja 0,3... pööretel,mitte rohkem.On võimalik ise miskit ära teha või teenenduse rida ainult?Tänan hästi kiire vastuse eest,siis teaks kuhu minna ,mida tegema.
22:22 14.11.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
To: pikk222
Auto mootori töö korrastamist elektronkirjade vahetamisega ei ole mõtet praktiseerida. Uskusite kellegi oletust ja vahetasite küünlad kuid oletatavalt heitgaasiprobleemile lahendust ei saanud. Kulutasite raha küll otstarbekalt aga tulemust saavutamata. Sest küünalde vahetust võib teha vahel ka siis kui mootor töötab normaalselt kuid küünlad kasutusel 50 000 km ja rohkem. Robert Bosch soovitab kah näiteks lambdaandurit vahetada mootori erksuse värskendamise eesmärgil iga 60 000 km tagant... Nüüd annate uut informatsiooni lootes saada uusi soovitusi mis saavad olema minu järjekordne spekulatsioon. Kui kiirust alla lastakse käik sees ja mootor hakkab jõnksutama siis juhul kui on katkesti/jaotur süütesüsteem, võib viga olla katkesti võlli suurenenud lõtkus ja katkesti kontaktide probleemis. Kui on monopritsung siis tõesti hakkab jõnksutama sisselaskekolle ja pritsungi vaheline flantsi ebatiheduse tõttu kuna tekib soovimatu vaakumi vähenemine. Kui ei ole mono siis sisselaske lõdviku pragu just kiirendusel paneb masina jõnksutama kuna kiirendusel nihkub mootor mis tekitab prao sisselaskelõdvikus jne. jne. Kui Teile jääb väheks minu 21:00 10.11.12 soovitustest siis minge diagnostiku juurde.
22:42 14.11.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
To Heitgaas üle normi,,,
Kui CO % on pööretel nõutud 0,3 või vähem siis juhul kui saadakse mõõtmistulemus 0,4 läbiks auto ülevaatuse KUI Teie nõuate mõõtemääramatuse kasutamist... Tähendab, ülevaatuse läbimiseks oli vingugaasi 0,01% võrra rohkem. Kui võimalik siis mõõdaksin Teie auto heitgaasid enne kui soovitan diagnostiku poole minna. Oletan, et vingugaasi % kõigub Teie autol üles/alla. Kui olete kaugemal siis selle asja pärast nüüd Tallinna tulema küll ei pea ja võite ikka minna spetsialisti poole kes lahendab selliseid probleeme igapäevatöös. Mina ei lahenda, mina diagnoosin ja tegelen oletuste tegemisega mis on tänamatu töö.
09:23 15.11.2012
pikk0810
Re: Heitgaasid üle normi
Samas kylmamootoriga käib normaalselt
11:07 15.11.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Külm mootor töötab rikkama segu režiimil. Sooja mootoriga võib vahel segu liiga lahjaks minna mis paneb mootori "lonkama". Vanematel 90-nendate aastate masinatel piisab vahel temperatuuri anduri vahetusest... Jätkuvalt soovitan Teil teha esmalt nii nagu soovitasin 21:00 10.11.12 postituses ja kui masin ikka ei läbi ülevaatust siis diagnostikasse.
11:15 15.11.2012
pikk0810
Re: Heitgaasid üle normi
Selge lasen arvuti korra järgi lykata,oletuste najal jääbki asju vahetama
17:09 09.12.2012
themm
Re: Heitgaasid üle normi
Auto Golf 3 1.8 66kk

Selgus kontrolli käigus et hc ja co kõrged:

1.
890 p/min
Lambda 1.053
CO 0,285
CO2 14,29
HC 129 !!!!!!!!!!!!!
O2 1,42
Cocor 0,293

2.
2660 P/MIN
LAMBDA 1.017
CO 0,417 !!!! (LUBATUD 0.3)
CO2 14,55
HC 67
O2 0,71
COcor 0,418

Päris tükk aega üüritati näidud paika saada kuid üks läks paika ning teine jälle paigast.

Suvel remonditud täielikult summuti. Kuu aega tagasi vahetatud summuti sukk. Auto sõidab 20 km korra nädalas.
Mis Teie arvate, kas viga võib katalüsaatoris. ? Hiljuti vahetatud küünlad, jagajakaan, rootor, küünlajuhtmed ja õhufilter.

Muudetud 9.12.12 20:55

18:53 09.12.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Heitgaasitorustikus paistab väike ebatihedus olevat ja kui pärast 3 minuti jooksul 3500 p/min hoidmist vingugaasi % ei vähene siis paistab kati vahetus vajalik olevat.
20:52 09.12.2012
themm
Re: Heitgaasid üle normi
Unutasin mõned näidud kirjutamata, COcor 0,293 ja pööretega 0,418
22:06 09.12.2012
jessas! (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Hr. Millert võiks Themm'ile soovitada mootori "puhtaks köhimist"!
Selle nädalas 20km töristamise pärast on terve süsteem tahmas!
Tehke enne TÜV'i üks korralik kiire sõit või II/III käiguga paar km 5000rpm'iga-on näidud kohe normaalsemad
09:29 10.12.2012
themm
Re: Heitgaasid üle normi
Tere
Panin 98-t sisse ja paarutasin teepeal ning saingi ülevaatuse tehtud.
11:28 10.12.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Sädesüütega mootoritel ei soovita mina puhtaks köhimist kuna seal on heitgaasiprobleem tihti seotud katalüsaatori teemaga http://www.maitene.ee/index.php?id=7
Katalüsaatori alumiiniumsulamist element omab nii väikest soojusmahtuvust, et minut pärast mootori seiskumist vajab vanem katt uuesti kütmist, mida peab ülevaataja ise tegema. Kui tulla sõidust ja auto kohe ette võetakse siis saab tihti ka normi mahtuvad tulemused. Vanematel vahetuskattidel oleme nõutud normi saamiseks "paarutanud" ülevaatusruumis testi tegemisel enne mõõtmise alustamist 3500p/min - 4 minutit ja enamjaolt ka saanud nõutud numbrid.
Jessas pakub asjalikku toimetust mida tehakse turbodiislitele aga ei kõlba bensukatele.
Kuna themm pidi kaks korda ülevaatusel käima siis on see pigem tolle ülevaatuspunkti töötajate ametialane teadmatus kui auto viga sest vahepeal ju masinat ei remonditud...
16:55 18.12.2012
audi a8 v8 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Tere milles võiks viga olla, ülevaatusel ei osatud midagi öelda:

mõõtmine 1:
c 80
1/min 770
% vol CO 0.350
% vol C02 14.49
% vol 02 0.98
ppm vol HC 314
Lambda 1.019
% vol COvrai 0.354

Mõõtmine 2:
C 98
1/min 2460
% vol CO 0.549
% vol CO2 14.52
% vol O2 0.74
ppm vol HC 122
Lambda 1.012
% vol COvrai 0.549
09:20 19.12.2012
. (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
09:52 19.12.2012
milleks ringiga.. (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
kui saab otse. 1,9 tdi sharan summuti korasolekut vaadates hakkas silma et summuti sukk läheb punni nagu õhupall. kat oli ca 10 aastaga nii umbe länud et aitas mehhaaniline töötlus ehk kangiga kat keskele augu tegemine. paele seda mootor erksam. ülevaatusel olid heitgaasid igati ok.
09:47 17.09.2013
Rein V (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Käisin Ford Focus universiaal aasta 2000-ga ÜV ja ei läbinud,kuna näidud olid järgmised:
Tühikäik
w-970p/min
CO-lubatud 0,5% oli 0,42 %
CH-lubatud 100 oli 69ppm
pööretel
w-2360p/min
CO -lubatud 0,3% oli 0.39 %
CH -lubatud 100 oli 66 ppm
Lambda lubatud 1,0 oli 1,015

Küünlad vahetatud,õhufilter vahetatud,bensu filter vahetatud


Ega keegi tea milles võib viga olla,kas katalüüsaator või lambda andur või mõlemad.
11:59 17.09.2013
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Mina laseks töölt lahti mehed kes tegelevad ülevaatusel omavoliga. Teie auto oleks pidanud saama ülevaatuse. St. aus kontrollija oleks tunnistanud auto korrasolevaks ka selliste näitajatega nagu Teie siin kirjutasite. Kui kontrollija ei täida kohustust kasutada mõõtemääramatust siis on õigus trahvida nii kontrollijat kui ka mõõtetegevusega tegelevat firmat.
Kui CO% on lubatud 0,3 siis PEAB korrasolevaks tunnistama ka sellise mõõtmistulemuse kui saadakse CO%=0,4
Vaadake http://www.maitene.ee/index.php/et/artiklid/tasub-teada

Kas kontrollija tegi enne mõõtmist katalüsaatori kütmise st. tõstis mootori pöörded kusagil 3000 p/min ja hoidis nii kuni 3 minutit?
13:05 17.09.2013
Rein V (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Kontrollija tõstis küll pöördeid 3 minuti jooksul kuskil 3000 p/min.
Kas kordusülevaatust on võimalik mujal teha,kui ei kas tohib teha mujal uut ülevaatust nt. kas või teie firma juures.
13:50 17.09.2013
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Kordust tehakse ainult seal kus kordus määrati. Korduva kehtimise ajal võib teha uut täisülevaatust teises kohas ja siis makstakse täissumma. Meil saate teha tasuta heitgaasitesti ja siis otsustate, kas hakkame tegema uut ülevaatust või peate õigemaks meilt saadud heitgaaside väljatrükiga minna kordusülevaatusele kus saate esitada kontrollijatele mõned küsimused...
20:13 28.08.2014
jay23 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Tere

Probleem on HC tasemes mis on 3 - 4 korda üle normi nii tühikäigul ja kõrgendatud tühikäigul .Kõik ülejäänud heitgaaside näitajad on korras.
Kus kohas on võimalik teha süütenurga muutmist selleks , et vaadata , et kas see muudab HC taset.Tegemist on vanema karburaatoriga autoga.
Mis vahendid ja meetodid võiksid veel Hc taset normi viia.Kas küünalde vahetamisest on kasu ,kui need on eelmisel aastal vahetatud.
21:32 28.08.2014
PS (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Hc üle normi on põlemata kütus. Süüte seadmine peaks seda muutma. Õhufilter vaata ka üle. Küünalde viga ei usu. Karbussil on segukruvi ka ju olemas. Keera seda kinni.
22:20 28.08.2014
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Katkesti/jagajat omavatel masinatel on süütenurga muutmisega tegeldud Maitene OÜ ülevaatuspunktis kui see toimetus aitab läbida ülevaatust. Põhimõtteliselt ei pea sellist asja tegema kui on mingi muu põhjus, samas ilma stroboskoobita süütenurga sättimist ei soovita autoõpetuse koolitajad. Kui küünlad on eelmisel aastal vahetatud siis jääb üle vahetada küünlapiibud, kõrgepingejuhtmed ja jagaja kaan, samuti aitab vahel ka katkesti kontaktide vahetus või puhastus koos kontaktivahe reguleerimisega. Süütenurgaga võib "mängida" kui eelmainitud kõrgepingega kokku puutuvad osad on korras. Vahel tõuseb HC liiga lahja seguga kuna vanematel masinatel on kompressiooni aste vähenenud ja sellest tingituna vaja natuke rikkamat segu. Normist lahjema segu puhul pihustatakse silindrisse vähem bensiiniosakesi mis tähendab, et osakeste omavaheline kaugus suureneb kuna "mikrotilkade" hulk kindlas ruumalas väheneb. Sellest tingituna süttib küünla elektroodide ümbruses olev kütus ja tuli kaugematesse silindrinurkadesse ei jõuagi. Vähem kvaliteetse sädemega väga lahja segu puhul süttib kütus vahetevahel st. mõni silinder töötab vahelejätmistega mis tõstab väga palju põlemata kütuseosakeste HC hulka.
20:25 14.09.2014
Timo126 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Käisin mõni päev tagasi ülevaatusel ja heitgaasid olid mitu korda üle normi. Bensiini kulu ei tundu olevat küll märkimisväärselt suurenenud. Autol on jõudu ja käivitub normaalselt, aga midagi on väga viltu. Autoks vw golf III 1.4

Mõõtmistulemused olid järgmised: Tühikäigul
CO-7.64
CH-346
Kõrgendatud tühikäik:
CO-10.99
CH-517
Lambda-0.722

Milles võib probleem olla?
21:01 14.09.2014
Timo126 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Kirjutan igaks juhuks ka teised näitajad koos eelmistega: Tühikäigul
CO-7.64 !!!
HC-346 !!!
CO2-8.75
O2-1.28

Kõrgendatud tühikäik:
CO-10.99 !!!
HC-517 !!!
CO2-6.78
O2-1.23
Lambda-0.722 !!!
09:13 15.09.2014
PS (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Need andmed on nii mööda, et võib-olla pole heitgaasi-analüsaator ise üldse korras.
11:07 17.09.2014
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Marss diagnostiku juurde ütleks. Varsti on ka katalüsaator läbi põletatud selliste näitajatega kui ta juba ei ole kutu.
17:48 04.10.2014
timo126 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Lõpuks sain heigaasid korda. Nimelt oli juhtploki juures üks klemm "ära ussitanud". Seega ei andnud ühendust ja küttet anti liialt palju kätte. See koht asub parajasti vihmavee ärajooksu kõrval. Pole siis ime. Selline lihtne viga, aga sinnani jõudmine võttis palju aega ja raha. Küll öeldi, et liialt vana auto ja sellele pole võimalik diagnostikut teha. Küll vahetati lambda andureid korduvalt, aga tulemus endiselt sama. Vaheta kõik asjad ära. Abi ei saanud ei kuskult. Nüüd probleem, et mis ma teen mitme anduriga. Tahaks oma raha tagasi. Milles mina süüdi, et sellised sosssepad osades töökodades töötavad. Siin õpetus teistele. Vaadake kuhu te oma auto remonti viite.
18:11 04.10.2014
. (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Kui saladus pole, siis kus need sossepad olid ja kus rikke põhjus välja nokiti?
20:37 04.10.2014
timo126 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Esialgu jätan saladuseks. Kui ma mingit rahalist kompesatsiooni ei saa siis teen kõik selleks, et neil tulevikus võimalikult vähe klente oleks.
07:03 08.10.2014
? (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Aga vealeidja koordinaadid on avalikustatavad?
12:50 25.01.2015
tairo17
Re: Heitgaasid üle normi
Kas keegi oskab öelda kas kat õhtal või lamda.Käisin ÜV ja heitegasid olid üle normi

1000/870 p/min
CO lubatud 0.5/ 0.669%
CH lubatud 100 / 162ppm

kõrgentatud tühikäik

üle 2000 /mõõtetud 2620 p/min
CO 0.3 / oli 0.636%
CH 100 /oli 101ppm
Lamda 1/oli 1.016
12:56 25.01.2015
ÜV (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
19:55 22.02.2015
mees42 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Tere! mul auto opel astra caravan 94 1,6 74kw bensiin. Kuidagi ei saa ülevaatuselt läbi . Sellised mõõdud viimasest mõõtmisest
tühikäigul; co 0,646%
CH646 ppm
lambda1,185

kõrgendatud;
CO 0,639%
CH223ppm
lambda 1,107

Äkki oskate teie ütelda millea asi on . Sai ka vahetatud kolektor ja katalüüsaator.Aga midagi pole muutunud. Isegi stendis vaadatud ja viga ei leita.
21:35 22.02.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Tundub, et Teie masinale paigaldati mittekorras katalüsaator. Kui saate siis võite ka minu ülevaatuspunktist läbi astuda ja ma vaatan auto heitgaasinäitajad üle tasuta ja kindlasti annan telefoninumbri kus leiate meistrimehe kes lahendab probleemi. Stendis ei saa 94 aasta Opelist infot selle kohta kas katalüsaator töötab või ei selleks on vaja kogemusi.
05:28 09.07.2015
Rainer räbovõitra (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
käisin ka oma autoga ülevaatusel. autoks opel omega, ja ei saa ka üv läbi kuna hapniku tase on liialt kõrge. näitusid ei mäleta. ja nii juba 3 x järjest
enne üv-d vahetatud katakas, lambda, kontrolliti ära sumbutaja torustik. kõik oli korras ei olnud auke sees. aga üv-st ikka läbi ei saa. ei tea mida enam teha. enne üv-d auto alla palju raha investeerinud. ei tahaks nüüd teda seisma ka jätta
viga veel selles et üks klapp klõbiseb. äkki keegi teab mis viga on
11:36 09.07.2015
.................... ..... (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
No ise ütled ju, et :" viga on selles , et klapp klõbiseb."
13:11 09.07.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Mõtet on minna diagnostiku juurde. Tallinnas saadan inimesed Hannes`e juurde kes saab ka siis hakkama kui autoesinduse meestel mõistus otsas.
Speedster 56565458 Klapiklõbin ei tohiks kaasa tuua liiga lahja segu, pigem bensiini rõhulangus. Lahja segu põhjuseid on teisigi nii, et ikka oleks mõtet minna spetsialisti juurde kes teemat valdab.
02:28 16.07.2015
R (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Tere. Tegemist 97a civicuga 1.6 77kw
Mure, et kui pöörded üles siis lambda läheb paika ja Co paigast ära ja kui pöörded alla siis Co läheb paika ja lambda paigast ära, vahepeal korraks mõlemad lubatud piires, autoelektrik ütles, et HC kõrge võitu, aga ülevaatusel öeldi, et ei ületa normi, et pole hullu. Milles viga võib peituda, et co ja lambda korraga paigas pole? Ette tänades
19:39 16.07.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Arvutuslikku lambda väärtust tühikäigul ei arvestata otsuse võtmisel tehnoülevaatusel kuid kui heitgaasitorustik on väikeste ebatihedustega siis ongi nii, et lambda on tühikäigul teine kui tõstetud pööretel. Tühikäigul on mootori pöörded kusagil 800 p/min kandis ja heitgaasitorustikus on heitgaaside liikumine pulsseeruv kuna klappide avanedes tekib suurem rõhk ja klapi sulgumisega korraks rõhk väheneb. Kui panete oma käe heitgaasitorustiku väljundile siis tunnete pulseerivat heitgaasirõhku. Sellise liikumisega tekitatakse heitgaasitorustikus korraks alarõhk mille tulemusena imetakse läbi ebatiheduste õhuhapnik heitgaaside hulka mille tulemusena suureneb heitgaasides hapniku hulk ja heitgaasianalüsaator teeb Brettschneideri võrrandit kasutades lambdaarvutuse. Normaalolukorras on hapniku hulk isegi alla 0,5%. Tõstetud pööretel on pulsseerimine nii kiire, et ei jõuta lisahapnikku sisse imeda nii palju mis muudaks lambdaarvutust ja Teie autol on lambdanäit korras.
Oletan, et Teie autol on katalüsaatori probleem sest tõstetud pööretel jääb kati suutlikkus väikeseks ja ta ei jõua hakkama saada kolm koreda suurenenud vingugaasikogusega.
12:52 17.07.2015
R (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Kas selliste andmetega saab kasutada mõõtemääramatust ja kuidas see käib? Ette tänades
750p/min
Co 0,5 0,38
Ch 100 204 ppm
2000p/min
Co 0,3 0,30
Ch 100 23 ppm
Lambda 1. 1,050
17:39 17.07.2015
R (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Sain lahenduse oma murele, aitas küünalde vahetust
17:54 17.07.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Lühivastus – ei saa ja ei käi.
Mõõtemääramatust saab kasutada ainult lambda puhul kuid Teile ei ole sellest mitte mingit kasu sest ülevaatusprogramm ei tunnista enam mõõtemääramatust. Meie riigis kehtib mõõteseadusega kehtestatud mõõtemääramatus juriidiliste tehingute juures, isegi kiiruse ületamise puhul kuid seal ei mainita määramatust. Kui sõidate 90 alas kiirusega 95 km/h siis selline asi ei ole karistatav, küll aga ei kasutata määramatust promillide mõõtmise puhul. Vaatamata sellele, et ülevaatused on akrediteeritud siis tehnoülevaatuse juriidiliste tehingute juures ei lubata kasutada mõõtemääramatust kuna riigiametnikud on arvamusel, et määramatuse kasutamine on liiklusele ohtlik. Kahjuks ei ole keegi julgenud vastavat käskkirja koostada. Samas ma nõustun mõõtemääramatuse ohtlikkusega kui rääkida pidurite testimise mõõtmistest kuid teiste mõõtmiste puhul, nagu heitgaaside lambda ma ei näe liiklusohtlikkuse tõusu kui kasutatakse määramatust. Olukord on liiga kaua olnud määramatu st. arusaamatu ja keegi ei paista tegelevat nii olulise teemaga vaatamata sellele, et väidetavalt just nagu käib tihe töö. Minul oleks olukorrale lahendused pakkuda olnud juba 6 kuud tagasi kuid kuna on kõrgemalseisvad kõrgeltharitud riigiametnikud kelle ülesanne on sellise asjaga tegeleda siis ma ei hakka lugupeetud asjapulkki tülitama las nad rahus menetlevad teemat. Kiiret ju ei ole sest liiga paljudes asjades on seaduse ja määruse sätete rikkumine tehnoülevaatusel nii tavaline ja igapäevane kuna isegi asjaga kursis olevad õiguskantsler ja ministeeriumi esindajad ei tee midagi selleks, et korralagedust tehnoülevaatusel lõpetada. Saatsin üleriigiliselt kõikidele ülevaatuspunktidele vastavasisulise murekirja eelmisel nädalal lisades ka MKM esindaja kirja kus on avaldanud arvamust, et ülevaatusprogrammis pakutav vigadetabel ei ole meile kohustuslik...
11:42 23.07.2015
syller69
Re: Heitgaasid üle normi
Tere Mait!Autoks on skoda fabia 1.4 50kw 2000a.Panin eile peale uue ORIGINAAL lambda anduri,kuna vana näitas mingit häiret,vana oli peal muide auto sünnist saadik.Läksin täna ülevaatusele....ja nüüd on mõistus otsas:
Tühik:810/min
lambda: 0,984
co:0,465
co2:15,18
hc :18 ppmvol
o2 :-0,04 (?)
cocar:0,465
Pööretel 3050
lambda:0,961
co:1,246
co2:14,70
hc:37 ppmvol
o2:-0,06 (?)
cocar:1,246
Loomulikult ülevaatuselt läbi ei saanud ja hetkel ongi pea tühi,ei tea kus otsast midagi harutama hakata.Ehk on ideid?
14:47 23.07.2015
sitrus* (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Mida sa nendest anduritest vahetad,need ei muuda midagi saage ükskord aru.Tähtis on saada silindris täielik põlemine ja puhas ja korras katt ja ongi kõik näitajad normis.
15:07 23.07.2015
v6sa
Re: Heitgaasid üle normi
Kas peale lambdavahetust mõned kiiremad ringid ka tehti? Näikse olevat katt surnud.
17:24 23.07.2015
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Tavaliseim viga on jah kati suremine, tavaliselt põhjus vanus ja õli põlemine mootris
15:50 25.07.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Kuna HC on väike siis õli põlemisega ei tohiks probleeme olla. Ainuke idee oleks see, et soovitan pöörduda firmasse "Speedster" kus usutavasti tehakse katalüsatori vahetus kui küünlad korras.
17:56 25.07.2015
. (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Mis kati vahetus kui pööretel on co 1,2 ja co2 on 14. Kat võib ju ka vilets olla, aga ennem tuleb mootorist tulevad gaasid korda saada. Põhjus tuleb üles otsida, need näidud on ainult tagajärg.
18:23 25.07.2015
? (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Kui O2 on( -0,04) see tähendab, et ülevaatuse punktis mõõteseade ei ole töökorras.Millest tulemusest siin üldse võib rääkida.
11:55 26.07.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Kui mõõteseade ei ole korras siis tänapäeva neljakomponendilised heitgaaside analüsaatorid annavad tihti vastava veateate kuna nad ise kalibreerivad ennast.
15:05 26.07.2015
? (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Tänapäeva neljakomponendilised heitgaaside analüsaatorid ise ennast ei kalibreerivad vaid kontrollivad lekketesti. Hapniku anduri O2 mitte töökorrasoleku seisundi esimene märkus - negatiivne näidud.
18:32 26.07.2015
. (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
? küsimärgile. Kalibreerivad reeglina ikka küll, ainult ümbritseva keskkonna suhtes. Lekketest on omaette. Ja kui o2 on ära ei pruugi see co ja co2 näitu mõjutada, sest vähemalt boschi analüsaatoril saab vigase o2 anduri korral selle välja lülida ja muude näitudega edasi toimetada. Ja teoreetiliselt on vast isegi -o2 võimalik, kui ta seda õmbritseva õhu suhtes mõõdab, sumbutajast lisaõhku tõmbab ja see veel rikka segu puhul ka ära põleb.
20:34 03.08.2015
Rapii1 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Tere!, Autoks volkswagen passat variant.. 1.6... 74 kw ja bensiin.
Sai käidud ka ülevaatusel aga nagu arvasin siis läbi ei saanud kuna heitgaaside teema liialt kõrge. Et mis võib viga olla ning mis tuleks ette võtta. Lihtsalt mõistus koos ja kuskilt ei oska alustada vea parandamist .Näidud olid järgmised.

Bensiin kat.
CO :lubatud 0.5......Mõõdetud:2.44 prossu
CH :Lubatud 100.....Mõõdetud 261 ppm

Ei suitse. u 2000 ja mõõdetud
CO : 0.3 ja 4.69 prossu
CH : 100 ja 669 pp
22:33 03.08.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Tuleks teenindusesse pöörduda.
17:41 04.08.2015
Rapii1 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Ja millisesse teeninduse täpsemalt. Asjatundjate juttu järgi sai vahetatud küünlad ja õhufilter.
18:01 04.08.2015
kompetentne asjatundja (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
proovime uuesti, vaheta katalüsaator ja lambda ära
21:57 04.08.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Kompetentne asjatundja ei ole ei kompetentne ega ka asjatundja.

Kompetentne inimene vahetab anduri millelt tuleva valeinfo tõttu antakse rohkem bensiini peale kui vaja. Kompetentne ei vaheta huupi juppe kuni lõpuks leitakse õige lahendus.
Katalüsaatori vahetuse vajadus võib ju olla kuid kuna ta ei osale mootorisse tuleva bensiinikoguse doseerimiseks vajaliku informatsiooni andmises siis kõigepealt peaks saama vingugaasi väiksemaks kui 1,5%. Selleks on vaja jõuda selgusele kuidas toimetab lambda, selleks oleks vaja jõuda selgusele kuidas töötab õhulugeja. Võib-olla ei sulgu kütuse pihusti. Kuidas funktsioneerib kütuse rõhuregulaator/tagastusklapp näiteks. Vanema st. eelmise sajandi masina puhul võib isegi mootori temeperatuuri andur mõjutada normist rikkama segu koostamist kuna ta võib anda infot, et mootor on külm ja sellega hoitakse segu rikas. Usun, et "Speedster oü" saab probleemi lahendatud.
23:18 04.08.2015
jupjup (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Olen isgei omanud sellist passatit, kati vahetus tõenäoliselt aitab, aga kui valid odavama universaalkati, siis heal juhul paar aastat, halvemal hakkad iga aasta neid vahetama enne ülevaatust :P.
Muidugi lased torud ka kõhuall üle vaadata, et akue poleks.
09:41 05.08.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Saage aru head inimesed, et paljud usuvad Teie nõuandeid ja siis teevadki valesti. kõik nõuandjad teevad seda puhtast südamest kuid kui antakse rumalaid soovitusi siis neid järgida ei ole mõtet. Järjekordselt soovitatakse vahetada katalüsaatorit arvestamata sellega, et see võib natukeseks aidata ja siis peab hakkama jälle järgmist katti ostma mis maksab 100€ või rohkemgi + tööraha veel otsa. Püüan anda selgituse, et heatahtlikud soovitajad karuteenet ei pakuks. Hapnikuanduri ja katalüsaatoriga varustatud auto mootor peab olema mootori juhtimiselektroonika poolt nii automaatselt reguleeritud, et vingugaasi hulk ei oleks üle 1,5% KA ILMA KATALÜSAATORITA. Tähendab see seda, et kui katiga masinal on vingugaas tühikäigul 2,44% ja tõstetud tühikäigupööretel 4,69% siis võib ju uus katalüsaator natuke aidatagi. Kuid sellisel juhul ju jääb segu ikka rikkaks ja mootor toodab jätkuvalt 10 korda suurema hulga vingugaasi. Tähendab, et uus katalüsaator peab töötama 10 kordse ülekoormusega ja siis on ta varsti jälle tuksis. Enne peab vingugaasi protsendi alla saama ja siis vaatab kas on vaja katti vahetada, nii käivad need asjad. Reeglina augud kõhu all annavad märku suurenenud müratasemega ja väikesed ebatihedused ei löö paigast lambdaarvutust.
13:43 05.08.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
inimesed üldjuhul ei tea, mida katalüsaator üldse teeb ja üldine arvamus on, et kat puhastab heitgaase ja kui need pole korras, on kat süüdi. aga see, miks mootor taolisi jubedaid heitgaase üldse kati poole teele saadab, on nende jaoks juba tuumafüüsika tasemel teadus.
17:15 05.08.2015
Rapii1 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Nüüd ka põhjustaja teada ,,Miks heitgaasid nii laes kuigi nüüd poole vähem peale küünalde vahetust ...nimelt tuleb sinist suitsu ja ei põletaa korralikult bensiini ära mootor. Millest sellised probleemid tulenevad..
17:30 05.08.2015
63amg (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
sinine suits on alati õli probleem.kütusega on seotud must suits
18:32 05.08.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
alustada õlikulust. kui juba 1000km peale kulub vähemalt 0,5l õli, siis mootor lahja. katalüsaator lihtsalt ei suuda kogu seda kraami enam ära põletada. küünlad muidugi ka- nõrk säde ei süüta kütust korralikult. ja keegi ei välista, et pihustid kulunud ja tilguvad. vanus teeb oma töö.
20:45 05.08.2015
kompetentne asjatundja (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Mait Millert -ära pahanda aga vaevalt keegi suudab viga diagnoosida üle neti, seega jääbki huupi lahmimine nagu loteriis, kahjuks iga loos ei võida.
22:48 05.08.2015
viimasele kompetentsele (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Põhimõtteliselt on sul õigus üle neti diagnoosimise osas, aga jumala vale soovitust ei ole ikkagi mõtet anda. Ehk siis selliste näitude puhul kati vahetust pakkuda on ikka ilge möödapanek.
22:53 05.08.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Selleks foorum ongi, et asju arutada ja ise vähem eksida. Ilmeksimatuid ei ole, ka mina kuulun viimaste hulka.
23:09 05.08.2015
jupjup (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Ja kahjuks on väga raske leida pädevat remondimeest, kes ka reaalselt vea tuvastada suudab.
Automaailmaga mitte kursis olev inimene sammuks muidugi näiteks Möllerisse,
aga noh lubage naerda, kui autol on hiljuti seal tehtud mootori kapitaal remont, 1000euri eest ja ikka suitseb, lähed siis muret kurtma, pannakse arvuti järgi ja tõdetakse et kõik on korras, rohkem probleemi süvenematta, arvuti ju näitab, et kõik on korras.
Lihtne jah öelda, et tuleb probleemi allikas leida, mis on ka õige, aga mitte nii lihtne saavutada. Iga diagnostika eest maksad, iga vea otsimise tunni eest maksad ja seda kõike ka siis kui viga tuvastada ei suudeta.

Ei jaga soovitusi, räägin oma kogemusest sama mootoriga passatist.
Nagu juba mainisin, kui summuti torus augud, kohe näidud paigast, kuidas on lood jahutusvedeliku tasemega, kas pead tihti juurde valama, kui nii siis mootoris kuskil pragu ja põletab seda ära (palju valget suitsu, eriti külma mootoriga) ja loomulikult mootorile see head ei tee.

Loodan et leiad mõne kuldsete kätega remondimehe.
Parimat
15:30 10.08.2015
Rapii1 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Sai Ülevaatusel käidud nüüd uuesti peale klapisääre tihendite vahetust ja tühkäigul on CO üks suur 0 ja kui pöördeid tõsta sinna 3 tuhande poole siis kuskil 20-30 sekundit ja hakkab CO tase tõusma taas ja tõuseb nii 5ni asjatundjad kohapeal arvasid et lambda andur v siis õhulugeja tuksis. Ühesõnaga hakkan pöörete tõstmisel sinistsuitsu välja lööma pidi olema selles viga et ei jõua kütust ära põletada kõike .
12:44 11.08.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Kui mootor hakkab pööretel sinist suitsu välja ajama siis see on märk õli halvast põlemisest silindrites. Õli satub silindritesse kulunud kolvigrupi kaudu või klapisääretihendite kaudu. Kuna tihendid on vahetatud siis jääb üle kahtlustada, et kolvidel olevad õlirõngad ja kolvid ja hülsid on kulunud. Kolvigrupi liigse kulumise märgiks on ka suurenenud rõhk karteris mis surub silindrst tulevate igaasidega koos õliaurud mootori sisselaskesse. Vahel aitab karterigaaside kõrvale juhtimine vähendada sinist suitsu. Raske on Teie auto kohta midagi arvata masinat ennast nägemata. Sinine suits on põlemata õli ja see ollus katab katalüsaatori ning siis lõpetab kat. "töölepingu". Ainult autotehnikas olev võhik ütleb:"pöörete tõstmisel sinistsuitsu välja lööma pidi olema selles viga et ei jõua kütust ära põletada kõike." Teie auto mootor jõuab kütust põletada, ta ei põleta õli mis väljub sinise suitsuna.

11:58 15.08.2015
karmomaru (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Küsimus selline - kui O2 näidud on kord mõõtes 2.68%(tühikäik) ja 1.01% ning teinekord 0.24% ja 0.22% siis kumb näitab mootoriprobleeme? Katalüsaator ju ei tee midagi hapnikuga.
17:41 15.08.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Katalüsaator just teebki hapnikuga seda, et ta kasutab O2 vingugaasi järelpõletamiseks. Esimene kord ei töötanud katalüsaator ja teinekord hakkas toimetama katalüüs.
18:26 17.08.2015
peps7777 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Ford Galaxy 2,3 107 kw 1999
madalatel pööretel
CO 0,10
HC 22
CO2 1,93
02 18,03 !
COcorr 0,74

kõrgendatud pööretel
Lambda 7,045 !
CO 0,10
HC 18
CO2 1,95
O2 17,80 !
COcorr 0,74

Diagnostiku juurde saan kolmapäeva hommikul aga arvamused, mis võiks viga olla? Diagnostik ütles, et sellise lambdaga ei tohiks sel autol sumbutajat all ollagi.
18:28 17.08.2015
peps7777 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Lisan veel, et mootor töötab ilusti, autol jõudu on ja bensiinikulu on keskmiselt 10L 100km kohta.
19:00 17.08.2015
Van der Sell (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Ilmselt kukkus mõõtmise ajal sond summutist välja.
Mõõda uuesti . kui võimalik siis kusagil mujal.
19:35 17.08.2015
peps7777 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Sond oli kindlalt summutis, sai seda isegi igaksjuhuks käega kinni hoida. Kokku proovisime mingi 4 kuni 5 korda ja aega kulus kokku mingi 30 minutit.
10:15 18.08.2015
PS (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Näidud on nii mööda kui võimalik..
Kas mootor ja heitgaasisüsteem oli soojaks sõidetud?
Kas tester oli üldse hooldatud (filter vahetatud, kondens eemaldatud)?
Eeldan ebapädevat testimist.
16:56 18.08.2015
peps7777 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Möödas on ainult lambda ja hapnik. Kui viimast korda mõõtsime (need andmed on siin kirjas), oli mootor juba ammu lausa kuum (u.20- 25 min töötanud pööretel üle 3500.
17:03 04.09.2015
toitstoits (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
mõõtmine 1:
1170 rpm
CO 0.512%
HC 571 ppm
o2 1,87%
C02 13.55%
COkorr 0.512%

Mõõtmine 2:
2360rpm
CO 0.871
HC 845ppm
o2 845%
CO2 1.012%
COkorr 0.871%
Lambda 1.012

kuidas saab o2 tõusta pööretel nii kõrgeks? Kuskil on leke?
17:40 04.09.2015
Van der Sell (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
17:50 04.09.2015
toitstoits (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Paberi peal on selline number... teine mõõtmine on nii müstiline CO2 ainult 1% kust võiks viga otsida?
18:19 04.09.2015
Van der Sell (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Paar mõtet:
Kahtlane on see ,et kahel järjestikusel näidul on samad tüvenumbrid.
Loogiline hapniku näit oleks 0,845 %
Atmosfääri hapniku sisaldus on 21% ( pluss-miinus natukene)
Viga mõõteseadmes või andmete sisestajas ilmselt.
19:02 04.09.2015
toitstoits (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Tõenäoliselt jah neil andmetega probleemid... leidsin ka eelmise korra paberi kus 2. mõõtmisel
HC 950ppm
o2 950%
ja CO2 on samamoodi 2. korral 1.201%

tuleb kuhugi mujale minna
09:28 18.09.2015
holger_68 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Toon siin teemas välja ka viimatised näidud: HC 96 ja CO 0,08. Need tulemused saadi kätte pärast tuuritamist. Kas on enam kui kindel et enne järgmist TÜVit peab keevitama alla uue kat-i?
Ma tänan kui keegi vastab.
10:47 18.09.2015
eelmisele (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
mitte keegi ei ole selgeltnägija ja ei tea, mis järgmisel ülevaatusel toimub. seega lähed enne ülevaatust ja lased gaasid ära mõõta ning siis otsustad. oluline on ka see, kas mootor sööb õli või on kütusekulu liiga suur- siis tuleb hakata lahkama mootorit, mitte katti. kat põletab seda, mida mootor talle saadab ja kui seda on palju, ei suuda temagi kõike läbi närida. ja milline oli hc näit eelmisel ülevaatusel- väiksem, sama?
18:38 18.09.2015
holger_68 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Sespärast ma küsin et pole mõtet toda extra 16 eurot selle mõõtmise peale raisata ja pigem läheb see raha uue kat-i alla. Iga aasta ikka näidud aina kehvemaks läinud, oli ülemööduva HC 21 ja CO miski 0,002. Mootorile õli ei maitse ja kohvi ta ka pole, kütust sööb 100km kohta vähem kui täismees päevas kusta jõuab , niisiis võib öelda tip-top paugupill aga väikse kiiksuga et sööb katalüseerijaid? - see muidugi järelturu oma ka!
19:43 18.09.2015
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Kati keerab per_e õli põlemine mootoris, mitte misku muu. sääre tihendid 8 kolvirõngad läbi
15:20 19.09.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
järelturu kat? see tähendab romulast ostetud?
siis ei saagi ju tahta, et ta pikalt peaks.
15:36 19.09.2015
peps7777 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Ilmselt mõtleb selle järelturu all neid universaalseid. Neid tulebki umbes iga 4-5 aasta tagant vahetada.
06:30 11.05.2016
Peugeot 406 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Tere!
Autoks Peugeot 406 2.0 mootoriga, sai TÜs käidud ja heitgaasid täiesti paigast ära, järgmine nädal diagnostikasse minek, kuid äkki siit tuleb varem kasulikku infot.

1) RPM: 880
CO: 5,69
CO2: 10,20
HC: 566
O2: 1,28
Lambda: 0,87

2) RPM: 3080
CO: 5,63
CO2: 10,60
HC: 698
O2: 0,55
Lambda: 0,84


08:49 11.05.2016
PS (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Gaaside liikumine nii enne kui peale mootorit on vale. Võib olla auk heitgaasitorustikus. Võib olla probleeme õhu liikumisega enne mootorit (õhufilter, õhulugeja, võõrkeha õhuvõtus, mustunud/vigased andurid või pistikud) jne.
09:58 11.05.2016
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Usutavasti on ikka üks probleem ja alustaks kontrollimist lambdaandurist.
14:28 27.06.2016
Mitsu1997 (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Mitsubishi Colt 1997 1,3 55kw

820 p/min:
Lambda 0.920
CO 2.512 %vol
CO2 13.73 %vol
HC 425 ppmvol
O2 0.21 % vol
COcor 2.512 %vol

2050 p/min:
Lambda 0.984
CO 0.867 %vol
CO2 14.28 %vol
HC 421 ppmvol
O2 0.66 %vol
COcor 0.867 %vol

Katalüsaatori "kütmine" toimus max 2 minuti jooksul 2000-3000 p/min juures. All on originaalkatalüsaator. Mis soovitused oleksid CO ja HC allasaamiseks veel enne diagnostikasse minekut?
21:03 27.06.2016
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Teha kütmine kolm minutit 3500 p/min ja kui siis ka ei aita võib oletada, et katalüsaator on nõutava võimekuse kaotanud sest aeg on oma töö teinud. Loodetavasti on sundjahutussüsteem korras, muidu võib mootori keema ajada. Samas CO, ehk vingugaas ei tohiks tühikäigul olla ka mittekorras katalüsaatoriga 2,512% mis annab väga väikese lootuse, et kat. ehk veel sobib ja probleem on ikkagi liigrikas segu?
08:48 28.06.2016
PS (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Õhku saab mootor liiga vähe. Õhufilter umbes või midagi muud takistab õhuvoolu mootorisse. Ka sissetulevat õhku mõõtev mõni andur võib rikkis olla.
15:50 28.06.2016
v6sa
Re: Heitgaasid üle normi
Ega jah, odavam on ülevaatus osta, kui mootor korda teha, eksole.

Need numbrid on liiga palju üle lubatu, siin ei joonista suurt midagi ka filtrita mõõtma minnes. Kui see filter just krooniajast töös ei ole...

Kui küünlad tahmased, siis on põhjus selge: mootor käib rikkalt, nagu ka numbrid näitavad.

Palju kütusekulu on?
22:33 28.06.2016
rhrhr (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Pigem on lambda andur kutu, küttekulu peaks olema ka suur.
08:59 29.06.2016
PS (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Huvitav, miks praktiliselt alati seda lambdat veaks pakutakse? Kui ma töökojas meistriks olin, siis töömehed ka muudkui pakkusid igasugu vigade puhul kui targemat ei osanud pakkuda muudkui lambda ja lambda..
12:48 29.06.2016
. (registreerimata)
Re: Heitgaasid üle normi
Huvitav miks üks mees järjekindlalt katkist torustikku ja õhu leket pakub. Kõige problemaatilisem on veel asja juures see, et ta pakub seda isegi siis, kui probleem ei ole 99% selles. Tea kas ta ise ikka saab aru, mida lisaõhk sisse- või väljalaskes põhjustab.
11:08 30.06.2016
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Heitgaasid üle normi
Arvan, et ta ei tea aga enesekindlust sellele vaatamata jätkub ja jääb ülegi.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.