Sisene

 

foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: AKU LAADIMINE

11:18 30.10.2003
Viiking (registreerimata)
Aku laadimine
Huvitav kas keegi raha eest ka seda teeb? Ntx. autokauplused?

Asi nimelt selles, et eila omku lükkasin käima, läks kergelt. Töölt tulles lükates läks kergelt käima. Aga peale paari kiltist sõitu aks välja surema ning lõpuks foori all seistes seisma jäi. Ei aidanud lükkamine ega miski!

Krokodillidega (200A) vast 5 minti jooksul proovisin käivitada teiselt autolt (Ford Focus D) ning ei läinud...kuigi natuke lubas, sest starteri tõmbas ringi käima, muud midagi enamat. Nüüd käib lihtsalt relee klõps ja peale paari keeramist lähevad ainult tuled põlema armatuuril. Laetule sisselülitades, armatuuril tuled muutvad tuhmimaks.

Kuidas saab sõidu ajal sedasi välja surra? Genekas midagi ikka peab ju laadima! Kuigi vahetada oleks vaja laager ja seib.

Kas viga võib olla ka küünaldes? Et väga kulunud või kui sõidab auto juba, siis künnalad nii suurt rolli ei mängi?

Autoks Golf II '87 1,6B karb.

Aitäh vastuste ja nõuannete eest!
11:26 30.10.2003
amatöör (registreerimata)
Re: Aku laadimine
pakuks välja,et genaka nn tablet õhtal.
11:34 30.10.2003
Viiking (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Aitäh, amatöör!

aku selle aasta veebrist!

Sõidan lühikesi otsi linnas ja eks laadima ka peab ju aegaajalt, kuna genekas ei lae piisavalt nende 5 kiltiste otsade puhul.

Aga kus see tablett asub ja kuidaS ma ISE aru saan et see õhtal on?
ja kas igal genekal on see?

Küünalde viga ei ole? Et ei anna südet mingi aeg!?

11:36 30.10.2003
lines (registreerimata)
Re: Aku laadimine
arvan ka et geneka kala! Aga akut saab laadida "akukeskuses" akadeemia teel, tln. maksis vist 25 eeku ja annavad sulle vahetus aku, ja oma aku saad järgmine päev tagasi! vägagi asjalikud vennad seal!
12:18 30.10.2003
Tuudur (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Aku korrasolekut, laadimise korrasolekut, akulaadimist saab kontrollida/teha ka Renovaaris, Tondi 17.
12:22 30.10.2003
Tuudur (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Ja auto veast arvan ma niipalju, et arvatavasti on aku tühjenemises süüdi eelkõige lühikesed sõidud+ autoalarmi suur voolutarve(sul on ikka alarm?), kui sa aga lükates said auto kiiresti käivitatud, samas aga teise auto pealt juhtmetega ei saanud käima, siis võib viga otsida ka starteris, starter võtab lihtsalt käivituse ajal niipalju voolu, et pinge süsteemis langeb nii madalale, et sädet ei teki küünaldes.
12:46 30.10.2003
rain (registreerimata)
Re: Aku laadimine
väljasuremine sõidu ajal. hmm... vaata ikkagi ka genekas korralikult üle. Kuigi lühikese sõiduga ei lae tuhkagi genekas, peaks siiski andma piisavalt voolu muuks vajalikuks (süüde jne.). Endal oli sama pull ning tuli välja, et geneka rootori mähises oli katkestus. Pingerelees võib ka asi olla, harjades jne.
12:48 30.10.2003
Viiking (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Tuudur, alarmi pole.

Starter võib tõesti voolu võtta. Ning küünald on kehavd! Sõitnud minuga juba 12 tuh kilti. palju eelmise omanikuga, ei tea!

Tuudur, aga genekast viga otsida tuleb kõne alla?
13:27 30.10.2003
Viiking (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Helistasin kaplusesse kust ostsin ja ütlesid, et 20 eegu eest laevad täis.

Aga tihti üldse tuleb akut sedasi laadida? Mõned kirjutavad siin, et nädalas korra. Ise sõidan päevas 3 kuni 4 X 5 km
14:02 30.10.2003
Tiit (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Samasuguste sümptoomidega Ford Scorpiol oli esimene kord süüdi vana aku, teisel korral (aasta hiljem) lahtine massijuhe.
14:04 30.10.2003
Tuudur (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Loomulikult tuleks vea otsimist alustada laadimisest, ehk siis generaatorist. Samas, kui laadimine korras, siis tänu lühikestele sõitudele tühjeneb aku ikka kiiresti, eriti talvel, kui voolutarbijaid rohkem taga. Siis oleks ainus väljapääs osta autole nn. vooluvõrgust toite saav akulaadija, mis paigutatakse kapoti alla, kust välja läheb ainult juhe, nagu eelsoojendusel. See võib auto seistes pidevalt taga olla, sest ta ei lae akut kunagi üle.
Kuigi su autol alarmi pole, soovitan kontrollida, kui palju auto seistes on voolukadu, seda kõike peaksid sa saama teha Renovaaris, minuteada vist tasuta.
14:22 30.10.2003
Viiking (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Tänud teile!

Tuudur, aga Tartus kus saab seda teha? Akukeskuses? Autokauba poodides kus akusid müüakse?
16:08 30.10.2003
VVV (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Mõni alarm võtab tõesti meeletult voolu.Lühikesed sõidud heale uuele akule nii lühikese ajaga küll mõjuda ei tohiks.Pakuks, et viga laadimises.
Mina pole oma akut pealepanemise hetkest üle 3-e aasta laadinud.Küll aga olen jälginud elektrolüüdi taset ja korra lisanud.
16:12 30.10.2003
Ats (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Mõnel juhul võtab voolu ka seismise ajal mõni peale jäetud voolutarbija. Seepärast need parem, eriti talvel auto seistes välja lülitada.
16:14 30.10.2003
Viiking (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Kas geneka tableti vahetamine üksinda raske?
Pole garaazi, toimuks see nn. põlve otsas. Või kaua remondimehel see aega võtaks?
18:02 30.10.2003
Tuudur (registreerimata)
Re: Aku laadimine
to Viiking

Ma küll üritasin mainida mitu korda Renovaari, mis asub Tondi tänaval, vaata www.renovaar.ee

Mida tehakse akukeskuses, seda ma ei oska öelda.
19:52 30.10.2003
Volt (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Tartus ei ole Tondi tänavat.
Tableti vahetus ei ole raske kui oskad, aga lase kõigepealt generaaror ära kontrollida. Osade tablettidega ei hakka ta väiksemate pööretega üldse laadima.
20:12 30.10.2003
www (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Asi pole akus vaid ikka autos vist. See renovari mees tuudur vist ei ole ikka asjast aru saanud topib ikka oma renovari.
20:23 30.10.2003
Tuudur (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Ma kahjuks ei ole Renovaari mees
Aga igasugused www-d võiksid vaadata, mida teemaalgatajad vahest küsivad ja mida näiteks mina vastu kirjutasin, vaid ajavad mingit ilget ila, et viga on autos jne.
Krt, vähe ei tee tigedaks, kui mingid nn. spetsialistid ei viitsi teemat algusest peale lugeda, vaid loevad mingeid juhuslikke kirjatükke ja siis targutavad teiste kallal.
Muideks, www, kui Sa väheke tähelepanelikumalt oleksid teemat jälginud, oleks sa aru saanud, et ma ütlesin põhimõttelise vea juba teema algul välja ja ka soovituse koha kohta, kus on võimalik seda viga praktiliselt tasuta kontrollida.

Ja kuna ma nüüd väheke tigedaks sain, siis targutan ka ise edasi.
Iga kord, kui keegi räägib oma tühjast akust, siis soovitatakse talle generaatori tableti vahetust, aga ei süüvita probleemi olemusse. Kui auto ikka käivitus lükates aga starteriga abiakuga käivitades ei käivitunud, siis esmaselt tuleks kontrollida starteri korrasolekut, seisva auto korral voolukadu ja alles seejärel, kui viga pole leitud, minna generaatori ja aku kallale. Ja üldse, www, kes sulle aku probleemidest rääkis, mina või? Väheke targem oleks endale auto elektriskeem selgeks teha ja alles seejärel sõna võtta.
23:40 30.10.2003
Volt (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Minu arust viitavad sümptomid sellele, et aku sai lihtsalt tühjaks. Tavaline põhjus, generaator ei lae. Miks ei lae, põhjuseid võib olla palju,rihm pingutamatta (vilistab) tablett läbi, harjad kulunud, lamellid kulunud põhjani, mähises lühis, rootori mähises katkestus, dioodid läbi, juhtmed ei anna ühendust, kaitse läbi (kui on olemas), jne. Osade krokkodillide juhtmed on nii viletsad ja peenikesed et nendega sa autot küll käima ei pane. Soovitan kõigepealt aku ära laadida, kui siis starterist käima ei lähe, võib viga seal olla.
Tartus võid pöörduda Akuparadiisi Riia tn lõpus endise KEK-i hoovis.
09:14 31.10.2003
Viiking (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Rahu rahu sõnnid...ää nüüd kakleme.

Viisn aku laadima, proovi õdaku ja esmasba annan teada!

Igatahes olen tänulik Teile kõikvõimalike vigade üleslugemisel mida saab kontrollida.

14:01 31.10.2003
amps (registreerimata)
Re: Aku laadimine
ei maksa asja keeruliseks ajada
Esimene asi akuprobleemide korral on alati juhtmed/juhtmeotsad kontrollida/puhastada.
teiseks laadimispinget vaadata.
aku laadimine niikuinii.

ja (edaspidi) soovitaks kasutada nn. kiirlaadimisakut, mis mõeldud spets linnatsükli jaoks. vähemalt vartal on selline olemas.

16:29 31.10.2003
Bruno Ferrari (registreerimata)
Re: Aku laadimine
To Amps

Mis asi see kiirlaadimisaku on,äkki räägid lähemalt?
12:52 01.11.2003
www (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Andeks Tuudur kui Sa tõesti Renovari mees ei ole, aga see viitamine nii kahtlane näib. Ega nad seal Renovaris ikka autosid ei remondi, rohkem ikka akusid müüvad. Sellepärast püüdsingi mõista anda, et tuleks nagu rohkem töökoja poole hoida. Lihtne on kundele tuksis aku ära vahetada, aga palju raskem talle selgeks teha, et asi mitte akus pole vaid autos.
17:08 01.11.2003
Tuudur (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Põhjendan ka, miks ma Renovaari soovitasin: olen sealt ise endale 2 akut ostnud ja soodustust saanud, olen seal 2 aastat tagasi talvel oma akut 2 korda tasuta laadida saanud (nähtavasti seepärast, et aku sealt ostetud) ja seal valmistati mulle ka uus alarmi pasuna aku.
Häid kohti ma alati soovitan.
11:33 02.11.2003
www (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Niiet rahu siis Tuudur. Korraliku firma paremat sorti akud ongi kiirelt laetavad, näiteks Vartad saavutavad laetuse kuskil 15 minuti sõidu järel peale normaalkäivitust.
11:38 02.11.2003
Len (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Viga võib lihtne olla. Pinguta pisut geneka rihma. Minu Golfil aitas. Ju see selle masina omapära.
08:42 03.11.2003
Viiking (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Tere esmaspäeva :)

Niisiis tulistele kaasaelajatele uut infot :

aku laetud, genekarihm vahetaud ja pingutatud. Nüüd käivitusel veab starterit ringi ja genekas käib ringi ning jagaja kaane all miski asi pöörleb, aga mootor ei luba ega käivitu...kas süütes viga? küünlad ei anna kontakti?

Aitäh vastamast!
09:12 03.11.2003
Vol (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Käivitamiseks on starteriga ringikäivale mootorile vaja:
õige segu, hea süüde ja mõlemad õigel ajal.
Küünlad võivad märjad olla. Võiks vaadata ja vajadusel ära kuivatada. Ega nende aku laadimise vigade otsimisega juhtmed kuskil valesti ei läinud? On küünaldel säde olemas?
09:25 03.11.2003
Viiking (registreerimata)
Re: Aku laadimine
küünlaid pole maha saanud...veel...arvan ise ka et viga või olla selles. juhtmed on õigesti ühendatud.

kas jagajakaanest võib ka kuidagi sõltuda? kaan pole mõrane, kontaktid puhtad.
09:48 03.11.2003
Vol (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Küünalde kättesaamine võib tõesti mõnikord raske olla. Eriti kui neid ei ole kaua liigutatud. Aga võiks proovida, kas säde on olemas. Kui saab kätte küünlajuhtme, siis panna sinna mõni vana küünal ja panna see küünal korpusega vastu keret või mootorit. Säde on silmaga näha.
09:53 03.11.2003
Viiking (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Mida teha juhul kui uue küünlaga katestan ja selgub:
a/ säde puudub

b/ säde on
10:16 03.11.2003
Martin (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Küünlad ei puutu üldse asja. Tee generaator korda ja sõida! Võibolla on lihtsalt harjad kinnni jäänud või kulunud. Vii remonti u. 200-300 krooni ja asi on korras.
10:59 03.11.2003
Vol (registreerimata)
Re: Aku laadimine
a/ säde puudub
Kas on kontaktiga või kontaktivaba süüde?

b/ säde on
Kas on karburaator või sissepritse?
Kas küünlajuhtmed on õiges järjekorras?
Kas süütemoment on paigas?

Kas generaator on korras ja laeb?
11:30 03.11.2003
Mömm (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Esialgse jutu peale - omal sama jama kevadel oli. Siis oli genekas läbi sai vahetatud. Suvel nagu probleemi polnud.
Nüüd sügisel... Aku läbi (aku alla aasta vana ja ei pea voolu sees), vahetasin garantiikorras uue vastu. Aku klemmid ka mustad. Sai puhastatud. Eks näis kuidas käituma hakkab.
Ehk siis kogu jamast sain niipalju targemaks, et kohe kui aku osta tuleb sellega ka korralikus testis käia. Eelmisel korral sai ostetud 3 akut - ühel oli vedelikku sees vähe; teine omadega nüüd õhtal ja kolmanda saatusest ei oma hetkel infot...
11:36 03.11.2003
Viiking (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Klemmid puhastatud-akul, genekal, starteril. viisin poodi kust veebruaris ostsin laadima.

to Vol:
a/ autoks golf II 1.6 B '87 (jagajas käib miski asi ringi...ju siis kontaktiga!?).

b/ karburaator, küünlajuhtmed õiges järjekorras, süütemoment sai paika pandud paar kuud tagasi.

Geneka kohta ei saa infot hetkel anda, kuna ei läe käima auto ;)...käivitamisel starter käib ringi (sh. jagajakaanes see 'propeller') ning genekas veab ka ringi.
12:20 03.11.2003
Vol (registreerimata)
Re: Aku laadimine
See asjandus mis jagajas ringi käib, on jagaja rootor. Jagaja kaane keskel on auk kuhu peaks tulema kõrgepingejuhe(KPJ) süütepoolist. Võiks kontrollida, kas süütepoolist tuleb säde. Ei ole soovitav KPJ niisama lahti võtta ja lahti jätta, Süütepool ja muud asjad võivad kannatada saada. Ka siis kui käivitamisel jagaja kaan peal ei ole. Kõige parem on ühendada KPJ mingi vana kuid korras küünlaga vastu massi. Kahjuks auto margi järgi ei oska öelda, on ta kontktiga või ilma. Jagaja sees peaks küll kontaktid(kui nad on)rootorist allpool näha olema. Kui süütepoolist sädet ei tule, siis võib viga olla süütepoolis endas, kondensaatoris või ei saa süütepool madalpinget e 12V. Kui on kontaktivaba süüde, siis võis see "aku laadimise" otsimistega õhtale minna.
17:31 03.11.2003
man (registreerimata)
Re: Aku laadimine
oli jama kunagi selline,et lõi millegipärast juhtmetega käivitamisel bensupumba kaitsme läbi-äkki sinul sama viga.
11:24 04.11.2003
põnn (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Mul suht-täpselt sarnane lugu juhtus eile. Ma ise esimese hooga kahtustan miskit räpast kütust ... noh et karburaatoris miskid tüüsid umbes või nii ja lihtsalt seetõttu ei anna kütust peale.

Mis spetsialistid arvavad?

16:20 04.11.2003
Viiking (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Ei usu et bensupump, kuna auto suri välja ennemalt juba.
Jäin seisma valgusfoori alla ning siis suri välja. Lambist. Käima lükkamine ei aidanud enam (nagu enne väljasuremist umbes 10 minutit seda tegin). Aku nüüd täis laetud. Sädeme olemasolu pole jõudnud proovida.

Kummale otsa kõrgepingejubtmele sädet kontrollides asetada küünal?
22:48 04.11.2003
Vol (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Küünal on muidugi kõige mugavam panna sellesse juhtme otsa, kus asub nn küünla otsik. Juhtme teine ots peaks olema jagajas omal kohal. Süütepooli kontrollimisel võiks võtta mõne küünlajuhtme jagajast välja ja panna süütepooli külge. Siis on küünlaotsikusse
pandud küünlaga ohutum(endale ja autole) sädet vaadata. Kindlasti tuleb küünla korpus korralikult vastu auto keret maandada.
Kas on mingi tester ka olemas? Sellest oleks edasistel otsingutel kindlasti kasu.
08:23 05.11.2003
Viiking (registreerimata)
Re: Aku laadimine
Eila sain küünlad maha.

Säde puudub ainult ühel küünlal! Sädet kontrollisin pikima küünlajuhtmega, kuna üksi raske süüdet keerata ja sädet kaeda kuskilt kapoti alt ;) . Küünlad olid kuivad (aga tahmased).

Bensufilter ka umbes pole!

Mis nüüd järgmised sammud? Ei taha veel elektriku juurde viia...

Käivitamisel veab jagaja rootori käima, genekas hakkab käima, säde on, aga "ei luba"...ehk mootor vedu ei võta!

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:
  • 1. Foorumis on KEELATUD:
    • a. Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • b. Otsene reklaam
    • c. Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • d. Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • e. Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • f. Teemast mööda rääkimine
    • g. Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • h. Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • i. Sõnumite ja teemade kordamine
  • 2. Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • 3. Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • 4. Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • 5. Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • 6. Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • 7. auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.
Vaata registreerunud kasutaja eeliseid.