Sisene

 

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: LAMBDA ANDUR .

18:56 09.12.2008
joala_
Lambda andur .
Tere mait .
Küsimus selline , et kui lambda andur on läbi , kas siis üv saan ?
Ettetänades andrus .
23:45 09.12.2008
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lambda andur .
Seadus ütleb: Kood 707. Heitgaaside toksilisuse vähendamise seadmed
Nõuded: 1) heitgaasi retsirkulatsiooni- ja sundtühikäigusüsteem, õhupuhastid, katalüsaatorseadmed, λ-andur, kübemetepüüdefiltrid jms peavad olema valmistaja juhendi kohased ja toimima;
Kui tehnoülevaataja trükib kontrollkaardile, et lambdaandur on mittekorras, siis on tal seaduslik alus kutsuda auto kordusülevaatusele.
Omaette teema on see, et ülevaataja peab olema võimeline oma otsust motiveerima. Kahtlen, kas on küllalt palju tehnoülevatajaid kes oleks suutelised tegema "lambdatesti" kasutades ossillograafi ja teeks nn. "õukalaksu" katse?
Kui antakse hinnangut lambdaanduri korrasoleku kohta siis pigem toetutakse oletusele kui anduri küljest ei ole just juhtmed puruks rebitud.
17:05 19.12.2008
to mait millert (registreerimata)
Re: Lambda andur .
õigem oleks: *ostsilograaf*,eks?
17:54 19.12.2008
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lambda andur .
TO: to mait millert
Vale.
Õigem oleks ostsillograaf (kahe LL-iga) nii nagu seda seletab õiguskeele tõlkekeskus http://mt.legaltext.ee/esterm/concept.asp?conceptID=50121&am
p;term=ostsillograaf

Samas tuletaks meelde, et nimed algavad suure algustähega.
Tänan, et muretsete minu kirjakeele pärast. Palun edaspidi rohkem rets-enseerida minu kiiruga trükitud kirjutisi kus vahel on mõni täht puudu või siis üleliigne.
00:14 20.12.2008
gt (registreerimata)
Re: Lambda andur .
SOOVITAN enne ülevaausele panna bensu 98 a rohkem siis korras........
10:57 24.11.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Lambda andur .
Kui heitgaase mõõtes on lambda näit normis ja muud väärtused ka, siis kas väsinud lambdaandur võib siiski suurt kütusekulu põhjustada hoolimata normis näitudest?
19:44 24.11.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lambda andur .
Autoelektroonika suurim tootja Robert Bosch on öelnud, et lambdaandurit võiks vahetada iga 60 000 km läbimise tagant. Samuti soovitatakse süüteküünlaid vahetada teatud kilomeetrite läbimisel olenemata sellest kas nad jukerdavad või ei. Kindlasti saab vähendada kütusekulu vahetades uimasemalt reageeriva lambdaanduri uue ja erksama vastu. Arvan, et kütusekulu vähenemine ei ole niivõrd märgatav kui mootoribloki elektriline eelsoojendus, mis seoses saabuvate külmadega tuleb kohe-kohe päevakorda. Linnas autoga tööle sõitjad ei jõua mootorit soojakski sõita ja masin töötab rikka seguga kuni sihtkohani.
20:43 24.11.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Lambda andur .
hetkel on siiski teine teema kui külmad ilmad. kütusekulu on pidevalt tasapisi suurenenud ja see on juba tehniline rike. segu on liiga rikas nii tühikäigul kui sõites ja miski seda põhjustab. kui lambda väsib ja edastab ajule lahja segu signaali, siis on see üks võimalikest põhjustest. lisaõhku kuskilt ei võta, iriidiumküünlad ca 20 000 sõitnud, võib veel olla MAP andur või mootoritemperatuuri andur. igatahes kala on kuskil sees. mingeid veakoode ei ole, seega jupid pealtnäha korras, aga töörežiimid võivad olla nihu.
20:50 24.11.2015
esimest aastat autoomanik (registreerimata)
Re: Lambda andur .
avastabki et talve tulekuga kütusekulu suureneb, see ju normaalne, loll oleks loota külmade ilmadega suvist kulu
21:03 24.11.2015
. (registreerimata)
Re: Lambda andur .
160 000 km on ikka paljude bosch lambdade soovitatav vahetusvälp. Uimase lambda puhul kõigub CO tunduvalt suurema amplituudiga, ehk siis stöhhiomeetrilisest segust on asi enamus aega kaugemal. Reeglina on siis ka kütusekulu suurem. Olen täheldanud ka peale uimase lambda vahetust auto katalüsaatori võimekuse tõusu. Kas see on põhjustatud õigemast/täpsemast segumoodustusest või teoorias väidetavast katalüsaatori paremast töövõimest tänu aktiivsemale lambdareguleeringule, ei julge öelda.
21:19 24.11.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Lambda andur .
üle-eelmisele kommentaatorile infoks, et autorooli on keeratud kauem kui eesti praegusel riigil vanust.
et teema jälle umbmääraseks ei muutuks, siis kordan üle- kas uimane lambda võib põhjustada rikast segu hoolimata sellest, et heitgaasid ja lambda näit on normis. võib olla suudab katalüsaator selle portsu veel ära seedida ja mõõtja andurisse jõuab normidele vastav näit, aga huvitab just see, et kui tossu mõõtes on lambda näit normis, siis ka sellest hoolimata võib ta ajule valesid signaale saata ja see keerab kütet juurde?
selle autoga üle 1,5a sõitnud ja tean väga hästi, palju kaalub mu parem jalg ja kuidas auto siiani sellele reageerinud on ka erinevatel aastaaegadel.
22:00 24.11.2015
. (registreerimata)
Re: Lambda andur .
Kordame siis. Uimase lambda puhul kõigub CO tunduvalt suurema amplituudiga, ehk siis stöhhiomeetrilisest segust on asi enamus aega kaugemal. Reeglina on siis ka kütusekulu suurem. Stöhhiomeetrilise segu puhul on kütusekulu optimaalne, paremat suudavad vaid lahjasegumootorid. Ja lahjasegumootorid suudava seda ainult korralikult töötava lambdaga.
00:57 25.11.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lambda andur .
Milleks küsida küsimust millele vastust teate?

A correctly functioning O2 sensor could increase fuel economy as much as 10-15% over one that is not working properly. Ja siit tuleb guugli tõlge
Õigesti toimiv O2 sensor võib suurendada kütuse kokkuhoidu koguni 10-15% võrreldes sellega, mis ei tööta korralikult.
07:04 25.11.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Lambda andur .
ma ei tea täpset vastust, ma püüan asjadest aru saada ja välistamise meetodil mingit diagnostikat teha. eks netist leiab jah infot, aga kui pole kogemusi, tuleb seda infot targemate abil üle kontrollida.
kütusekulu on oma 30% suurem kui nö normaalsetel aegadel. kui süsteemis on kaks lambdat, kuidas nad siis võivad teineteist ja kütusekulu mõjutada?
11:35 25.11.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lambda andur .
Kaks lambdat on selleks, et masin vastaks nn. Euro 4 heitgaaside normatiivile mis on saavutatav katalüsaatori töö kontrollimisega. Selleks ongi pärast katti veel üks hapnikuandur. Esmene lambda annab infot hapniku kohta heitgaasides enne katalüsaatorit selleks, et mootori pritsesüsteemi juhtiv aju hoiaks segu stöhhiomeetrilise mis hoiab vingugaasi sellisel tasemel (kusagil kuni 1,5%) mis võimaldab katalüsaatoril vabalt toime tulla vingugaasi põletamisega katalüsaatoris. Pärast katalüsaatorit olev hapnikuandur on samuti hapnikukoguse mõõtja ja kui katalüsaator töötab korralikult siis on pärast katalüsaatorit tuleva heitgaasi hulgas tunduvalt vähem hapnikku kuna katalüsaatoris toimunud vingugaasi põletamisel kasutatakse see viimanegi hapnik mis oli enne “ahju“ suunamist. Kui katalüsaator on oma jõudluse kaotanud või siis üldsegi ei tööta, on lambda signaalid peaaegu ühesugused või võrdsed. Kui katalüsaator töötab siis on enne katalüsaatorit hapniku osa 0,5 - 2% ja pärast katalüsaatorit isegi 0%. Sellise võrdlemisega saadaksegi infot katalüsaatori võimekuse kohta. Pärast katalüsaatorit asetsev lambdaandur ei osale minu teada küttesegu koostamise jaoks vajaliku info andmisega. Muuseas, lambdaandureid paigaldatakse nüüd ka uutele diislitele ja seal nad ei tegele otseselt küttesegu koostamise jaoks vajaliku info kogumisega vaid pigem on informaatoriks selles kuidas töötab näiteks EGR.
12:00 25.11.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Lambda andur .
Tänan, jälle targem.
13:17 01.12.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Lambda andur .
kui ma töötava mootoriga ühendan lambda lahti ja mootori töö ei muutu ning veakoode ei teki, kuidas sellesse suhtuda- kõik ok või ei?
20:20 02.12.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lambda andur .
Pärast lambdaanduri lahti ühendamist läheb mootori tööd juhtuv arvuti režiimi "safe mode" ja ei miskit probleemi kui ainult see, et vingugaasi % natuke tõuseb kuna segu hakatakse planeerima teiste näitude põhjal nagu näiteks mootori temperatuur, gaasiklapi anduri asend, mootorisse tuleva õhu kogus, pöörlemiskiirus jne. Teoreetiliselt peaks veakoodid tekkima aga mina olen pigem teoreetik kuna tehnoülevaatusel sellise temaatikaga ei tegelda. Kui hiljem lambdaandur tagasi ühendada siis pardaarvuti, viies läbi osatestid, võib veakoodid ise maha kustutada.
21:23 02.12.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Lambda andur .
tegelikult ma arvangi, et ta juba töötab seal püsiprogrammi režiimis, sest kütusekulu on ikka liiga suur ja suure tõenäosusega lambda enam kütusesegu moodustamises ei osale. eks pean ta vahetuse päevakorda võtma ja siis on näha, kas miskit muutub.
21:33 02.12.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lambda andur .
Soovitan soojalt eelnevalt teha heitgaasitest ja alles seejärel otsustada kas oleks vaja eraldi lambda toimetamist näitavad pingekõverate graafikud ossilloskoobiga üle kontrollida/vaadata. Kui on kütusekulu suur siis ei pruugi alati olla lambda viga. Või ei tööta lambda anduri küte näiteks?
06:44 03.12.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Lambda andur .
testi tegin paar kuud tagasi kui kulu juba oli kõrgemaks roninud ja kõik näitajad olid korras. lambda küte on ka minu kahtlus, sest kui sõita ca 20-30km, hakkab kulu vaikselt vähenema, justkui lambda hakkaks tasapisi režiimi tagasi jõudma, kuid endistesse piiridesse kulu siiski ei taastu.
13:56 19.12.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Lambda andur .
nüüd on jäänud pildile üks probleem- random misfire ehk siis süüte vahelejätmised ja põhiliselt 3 ja 4 silinder. said sisse uued küünlad ja uued süütepoolid- muutusi ei olnud. lambda vahetasin- ikka sama seis ja arvuti andmeil töötas siiski ka vana probleemideta, seega tühi vahetus. silindrite surved sai üle mõõdetud- paistsid kõik sarnased ja normis. vaakumlekkeid ei ole.
on ideid?
14:12 19.12.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lambda andur .
Autodiagnostiku suurimaks "hirmuks" loetakse ideede otsalõppemist. Põhimõtteliselt ei tohiks hapnikuandur mõjutada süütesüsteemi tööd kuigi siis kui segu läheb väga lahjaks, hakkab toimuma mootori "lonkamine", seda saab põhjustada vaakumi vähenemine sisselaskekollektoril kui lõdvikus pragu sees. Äkki oleks ikkagi mõttekas viia auto spetsialisti juurde kes antud probleemidega päevast-päeva tegeleb?
14:36 19.12.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Lambda andur .
no oli kahtlus, et segu rikkust põhjustab väsinud lambda või tuleb kuskilt lisaõhku, mida MAP ei mõõda, aga ilmselt neid vigu ei ole. pika pusimise ja netis otsimise peale hakkan juba vist ise diagnostikuks muutuma ja kuigi sai ühe piisavalt tuntud tegija abi kasutatud, ei olnud sealgi muud tulemust kui süüteprobleemide nentimine. jäänud on esindus, aga teades nende tööstiili, kus lükatakse samuti juhe taha (mis mul omalgi kodus olemas) ja nenditakse fakti, et veakoode pole või on need ja need koodid ning hakkame aga katse eksituse meetodil juppe vahetama, siis sellise tasemeni olen ka ise arenenud- võin samamoodi järjest kõik jupid välja vahetada. kahjuks hetkel ei saa autot mitmeks päevaks kuskile remonti (loodetavale veatuvastusele) jätta, sest sõita on vaja. eks ma siis üritan edasi pusida, sest tekkinud on teatud sportlik huvi- mida paganat tal siis lõpuks viga on.
18:29 19.12.2015
... (registreerimata)
Re: Lambda andur .
kontrollida võiks pihusteid...
09:28 20.12.2015
._. (registreerimata)
Re: Lambda andur .
Kas sumbuti on tihe ja auke pole?
10:21 20.12.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Lambda andur .
kõik sellised elementaarsed ja lihtsamalt ülesleitavad võimalikud veakohad on läbi uuritud ja probleeme ei ole. auto käivitub normaalselt iga ilmaga ja igal ajal, sõidab normaalselt. vene foorumites on samade sümptomitega teemasid lahatud, isegi samad veakoodid välja toodud, aga lahendusi ei ole, kõik vaid oletavad.
10:58 20.12.2015
._. (registreerimata)
Re: Lambda andur .
Vaatasin su postitused uuesti läbi ja ei leidnud veakoode mille põhjal kaasa mõelda?
11:09 20.12.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Lambda andur .
P0300 ja sealt tulenevad enamasti 3 või 4 silindri põhised koodid. esimese ja teise kohta vigu ei tekita.
21:22 20.12.2015
._. (registreerimata)
Re: Lambda andur .
Need asjad on arvatavasti juba siis enamuses proovitud?

http://www.obd-codes.com/p0300

Praeguste vesiste ilmadega olen täheldanud, et isegi täiesti korras elektrisüsteem võib hakata umbluud ajama.

06:39 21.12.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Lambda andur .
Faulty spark plugs or wires- tehtud
Faulty coil (pack)- tehtud
Faulty oxygen sensor(s)- esimene uus, teine vahetamata, kuid see ei tohiks midagi mõjutada lähtudes siinsest infost, et kontrollib vaid katalüsaatori tööd
Faulty fuel injector(s)- tehtud
Burned exhaust valve- võimalik, kuigi sai surveid mõõdetud ja kõik paistis ok.
Faulty catalytic converter(s)- tundub küll, et mitte
Stuck/blocked/leaking EGR valve / passages- võimalik, kuigi proovisin sulgeda sisselaskesse mineva otsa ja et midagi paremaks ei muutunud, siis ilmselt vigane ei ole.
Faulty camshaft position sensor- võimalik, kuid siis peaks ehk ka käivitusraskused olema
Defective computer- täitsa võimalik, et läks lolliks


21:57 21.12.2015
diversant (registreerimata)
Re: Lambda andur .
tulistan küll puusalt aga minul oli sarnaste hädade põhjuseks mootori temperatuuri andur mis andis infot ajule, andur töötas aga edastas natukese valet infot...
06:58 22.12.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Lambda andur .
arvuti näitab, et nii mootorisse mineva õhu temp kui jahutusvedeliku temp on reaalsed. üldiselt vägagi tundub, et viga on mehhaaniline ehk siis kuskil mingi raud on väsinud või tahab regullimist (nt klapid) ja selle vea leidmine on liiga töö- ja rahamahukas ettevõtmine, et end ära tasuks. tahtsin EGRi maha võtta, aga üks polt sellises karupe..ses, et ei kujuta ette, mismoodi sinna ligi pääseb. MAPi kätte saamiseks tuleb jahutussüsteem tühjaks lasta ja radikas eest võtta. krdi insenerid on ikka suutnud kompoti kokku panna.
aga las olla, sõidab veel palju sõidab ja kui ära sureb, siis tuleb järgmine osta.
10:38 22.12.2015
spekulant456 (registreerimata)
Re: Lambda andur .
Vahelduseks võiks öelda ka, et mis marki pillist jutt käib? Aasta, mootor, läbisõit?
10:45 22.12.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Lambda andur .
mootorijuhtimine on tänapäeval kõigil sisuliselt samadel põhimõtetel. aga moto on QQDB
11:14 22.12.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Lambda andur .
kaks veidrat asja millele ei oska seletust leida- linnas ammu mootor soojaks sõidetud ja kui maanteele lähen, siis ühtlasel sõidul umbes 20-30km pärast langeb kulu üsnagi normi lähedale. muidugi kui kiirendada või mäkke tõusta, kerib kohe hoobilt ülespoole. teine on see, et kui kiirendad näiteks 110 peale ja siis jalg gaasilt ning pidurdad mootoriga ca 90ne peale ning kui siis uuesti gaasi anda, teeb kolm jõnksatust, enne kui korralik vedu jälle taha tuleb. iga kord kolm jõnksu. absurdikas.
16:12 22.12.2015
jhjkfgjhjdfjhgjg (registreerimata)
Re: Lambda andur .
provi teha drosselklapi asendi adaptatsioni. kontrolli igaks-juhuks elektrooniline gaasipedaal. ja diagnostikat parem teha ford vcm 2 skaneriga.
18:35 22.12.2015
. (registreerimata)
Re: Lambda andur .
Loogiline ju, et gaasiklapp või gaasipedaal panevad 2 silindrit tööle teistmoodi kui ülejäänud. Või mis teised arvavad?
Vaataks parem sisselaskes olevaid siibreid, mis on vähe vanemate fordi mootorite probleemide esirinnas kuni mootorilõhkumiseni välja.
19:25 22.12.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Lambda andur .
siibrite peale kiskus ka mõte, kuigi liigutav hoovastik väljaspool kollektorit paistab ilusti funkavat. aga juba kollektori mahavõtmine on paras ajude... vähese ruumi ja kuhugi karup.. topitud mutrite pärast. üldiselt plaan osta teine auto ja kui viitsimist on, hakkan millaski lammutama või kui ei viitsi, siis lükkan odavalt turgu ja aitab küll jamast.
20:19 22.12.2015
. (registreerimata)
Re: Lambda andur .
Väljast pole kunagi midagi näha. Ja lisaks on sellel kollektoril veel 2 erinevat klappide süsteemi. Variable intake ... on iga sisselaskeklapi ees ja need lendavadki vanematel mootoritel klappide vahele. Lisaks veel whirl flap, mis tekitab keerisliikumisi ja rakendub kuskil 2500 pöörde juures vist. Eriti huvitav mõistatada.
11:09 17.02.2017
Sahtel91
Re: Lambda andur .
Tere,
Tegemist pole küll päris lambda anduriga aga andurite kohta on mul küsimus seoses eesootava elu esimese tehno ülevaatusega.

Kui mootorituli põleb ja viga on õlirõhu anduris ja ABSi andur vasakul tagumisel rattal vajab ka vist välja vahetamist (vahel harva hakkab tuli põlema), kas nende pärast ma ei pruugi ülevaatuselt läbi saada? Mootori tuli küll pole juba 2 nädalat enam põlenud...aga juhul, kui see peaks põlema hakkama just ülevaatuse ajal...kas siis seal vaadatakse ka milles asi, või kohe, kui mootorituli põleb, ülevaatuselt läbi ei saa?
Enam nädalaga ma ei jõua neid andureid ära vahetada, kuna nädala pärast lähen kuuks ajaks eestist minema ja auto jääb seisma...ülevaatus saab küll läbi märtsis aga mõtlesin, et hea oleks, kui käiks enne ära, kui auto jääb kuuks ajaks seisma...
19:54 17.02.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lambda andur .
Kui ülevaataja näeb pidevalt põlevat ABS tulukest siis korduv. Õlirõhu anduri rike ei tohiks kollast mootorituld põlema panna. Kui heitgaasid korras siis see kollane tuluke tavaliselt ei too kordust.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.