Sisene

 

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: MIDA ARVATE SOOLATAMISE KEELUSTAMISEST?

20:20 16.01.2013
Kärss
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
#Kärss mõistab asja, va naelrehvid mida valitakse ikka pigem sõiduoskuse
#puudumisel või ei osata välja valida toimivaid lamelle.

Lamellid tuleks iga aasta sisuliselt uued osta, kuid naastudega saab hakkama hulga aastaid (kõvem segu, kuluvad vähem). Samuti peab korralikult ehitatud tee suurepäraselt vastu naastukoormusele. Näiteks äsja ülesvõetud lõik Peterburi maanteel püsis sisuliselt remontimata 70 aastat, neist viimased paarkümmend ka pidevat naastuklõbinat taludes. Mu eelmise auto lamellid maksid 580e/komplekt ja esimene talv kippus tõesti ununema, et naastude asemel hoopis lamellid all on. Ei ole mina ega ole ka kogu Eesti ühiskond nii rikas, et osta iga aasta uusi talverehve - see raha oleks vaja suunata riigi sisetarbimise kasvatamiseks, mitte viia riigist välja võõramaistele miljonäridele, kuna seejärel tuleb luua kõigepealt ise siin jälle uusi väärtusi piisavalt palju, mida õnnestub välismaale maha müüa, enne kui tekib võimalus osta juurde kasvõi neidsamu rehve. Me lihtsalt pole nii rikkad. Naastrehvid on kompromiss ja paljudes olukordades muidugi ka paremad:)

Reixmehe üle-eelmine postitus on hea näide, milliseid ootamatuid olukordi soolatamine liikluses võib tekitada. Sellisesse olukorda eelistaks sattuda ka ise pigem naastrehvidega. Aga endiselt ei ole mul õnnestunud lugeda kunagi ühtegi uuringut, kui suured on meie jaoks tegelikult soolatamisega seotud kulud (alates autode korrodeerumisest jalanõude lagunemiseni). Samas jääb aga mulje, et soolatamise tuludest rääkides unustatakse ära just sellised näited (üksik ülilibe lõik tänu soolatamisele) ja seal juhtunud avariisid ei seostata soolatamisega.
22:33 16.01.2013
looder23 (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
ma arvan, et reixmees räägib 27-st detsembrist. tolle päeva õhtul tõmbas keila ja paldiskivahelise mantee korralikult klaasiks. õnnestus tol päeval triikida türi - paldiski vahet. koormaga õhtul paldiskisse liikudes, umbes 16.30 ne paiku oli juba pärast kloogaranna risti merekonteineriga veok koha kraavis leidnud. tee totaalselt kiilakas. hiljem paldiskist tagasi tulles nii 17.45 paiku sai mõned kildid sõidetud, aega oli, tee libe, kiirus 50 km/h. parema pedaaliga tuli olla eriti ettevaatlik. ise veel mõlgutasin mõtet, et vähemalt tunnike on olnud jõrm kiilakas, kedagi ei huvita. sadamast hakkab varsti laev väljuma, veokid hakkavad sadamasse suunduma. nalja saab olema. mõtlesin veel, et helistaks 1510 ja küsiks pidurdamise põhjust. miks soolatamisele ei jõuta? järgi jõudis sõiduauto, ootas möödasõiduvõimaluse ära ja alustas möödasõitu. väike sahin, väike ragin, veoki kõikumine, pilk peeglisse... sõiduauto esituled vastu kütuse paaki. no selge. läks käest ära. tegime paberid, teipisin sõiduauto ripakil tuled. vaadates paremat esirehvi ja kui tal kõik sellised all olid, siis ta pidigi paugu panema. kurb kui talverehv muretsetakse ainult trahvi vältimiseks. oli küll jääki vast nii 6 mm, aga alu-naelad olid kõik kulunud. tõenäoliselt oli rehv juba vanadusest kõvaks tõmmanud. masendav, et sellistega sõidetakse. aga piiga roolis oli maru kena.
samas mingi aeg tagasi kirjutas õhtulehes, kus väikebuss ennast kuskil turbas või riisiperes (seal kandis kuskil) ennast külili viskas. juht kiunub, et rehv on ju korralik all, ees 6mm jääki, taga 4mm. olla võib 3 mm. sellega võib ju veel sõita. halloo, sa vead inimesi. sa oled liinibuss, su marsruudid hõlmavad olematu teehooldusega teid, kurat liiniluba tuleks sellistl ära võtta. panen paugu ja hakkan süüdlasi otsima. omal ulme juust all.
kui sul on sõita pikki maid ja nii öösel kui hommikul, ja hõlmab ka selliseid vähetähtsaid teid, siis ainult naast ja veelkord naast ja mitte mingid 10 aastat vanad, kulund 7 naastu rehvi peale ega mingid naelutatud plast rõngad vaid korralikud rehvid. saad endas kindel olla ja saad lihtsamalt ka teiste vigu korrigeerida.
kui juba soolatama on hakatud, siis tuleb ka edasi soolatada. mitte, et soolatan siis kui tahan. ei saa, et lõuna ajal soolatasin, päike ka veel võttis hästi. vesi lendas. korras. kuigi öösel lubab 5 kraadi külma.
23:18 14.12.2017
9854098508943 (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
nonii, kaevame aga vana teema üles.

sadas siis tartus 0,x cm lund just, kuiva, puhast õhukest, teed olid ka all täiesti kuivad ja miinuskraadis. tuul oleks selle lumekirme õige pea ära puhund.. aga mida ma näen, terve linn soolaautosid täis ja max level plägastamine käib.

mul on tunne, et "teehoolduses" väljendub küll majanduskasv eelkõige pidevas soolatamise intensiivistumises

ja kui inimesed ainult sellise jura peal 98% ajast sõidavadki, siis pole ime et kui 2% ajast on natuke libe on kõigil paanika ja täielik katastroof.
07:24 15.12.2017
........ (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
ja kui ei soolatataks, oleks kohal järgmine inimene oma kisaga, et miks tänavad on libedad. paraku sellised me oleme- kunagi pole rahul.
08:54 15.12.2017
Fritsu46 (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
ma pigem ütleks et soolatavad veel vähe, kuna tartus on nende 0 +-5 kraadide kõikumisega ikkagi veidi libe :) (jah auto on 2012 nelikvedu ja rehvid on hankook 1 talv sõitnud seega välistaks järgmise kommenteerija, et sitad rehvid :) )
09:01 15.12.2017
63amg (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
kurat,mis kiirusega te sõidate,et ei suuda teel püsida!mina viskasin lamellid alla alles 1 dets. nn. kohustatud korras. naeltega pole üldse midagi teha!. Tallinnas soolatavad ka juba 3 kuud jutti absoluutselt iga päev ja veel mitu korda päevas. pole mingi ime,et teed lagunevad
09:33 15.12.2017
........ (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
soolalumesegune asfalt ongi libe, siin ei aita mingi naastud. nagu eile oleks rooli istunud...
10:06 15.12.2017
VL (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Ei meeldi mulle ka see soolaläga, kuid paraku on nii, et muidu turniksime ja rappuksime mööda lumega kinni sõidetud jääkonarusi nii maanteedel, kui linnatänavatel. Lisaks, alati pärast libeduse tõttu juhtunud avariid käib hala, et teehooldus on tegemata ja soolapuistur tuli alles peale õnnetust.
10:15 15.12.2017
Külamiis (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Meil linnast eemal pole nende lamellellikestega midagi teha. Kiilasjää, vesi peal, ainult nael ja korralik.
11:33 15.12.2017
VL (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Külamihe jutt pädeb ainult mägede-eesti kohta, lauskmaal saab vabalt lamelliga hakkama ka külavahel. Olen üle 10 a saanud ja mul on kodust maanteeni 5 km kruusateed.
11:50 15.12.2017
........ (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
eks ka lapsed sõida sellepärast alguses abiratastega jalgrattaga kuniks õpivad ise püsti püsima.
12:26 15.12.2017
Fritsu46 (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
lume-soolalöga vastu pole mul midagi. ma räägin kiilasjääst jäitest. ei poolda ülesoolamist aga tartus on asjad kehvad nii soolamise kui tänavakoristamisega :) linn on meeletult sitane
12:37 15.12.2017
........ (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
nii maanteed kui ka linnad on sellised, aga keegi pole siiani leiutanud ideaalset lahendust. kui temperatuur pendeldab kogu aeg nulli ümber, vahepeal tuleb jälle natukene märga lund, mis ilma soolata kinni sõidetaks vastikuteks lumekuhjadeks-mügarateks, siis jälle miinuskraadid otsa, mis selle jama kõik ära külmutab ja libedaks muudab ja kuna sahaga pole võimalik viimastki kübet ära lükata, seda enam et enne jõuavad autod selle kinni sõita, siis muud lahendust peale soola üldiselt ei olegi. pole võimalik ööpäevaringselt ainult sahata, sahata ja sahata- tohutu kütusekulu ja mehed peaksid töötama kolmes vahetuses. see on meie talvine realism ja kui keegi oskab parima lahenduse välja pakkuda, et teed oleks puhtad ja samas soolavabad, siis arvan, et see võetaks kahel käel vastu
13:41 15.12.2017
pime autojuht (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Ka lumesahkamine tuleks keelustada. Siis jääks sõitjaid vähemaks, seega väheneks ka avariide hulk.
16:32 15.12.2017
kasutajanimi2222 (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Olid ajad, kui soolamine/liivatamine oli ikka väga kaootiline ja spets talverehvist ei teadnud keegi midagi ja ka sõideti ja püsiti ka teel.
OK, autosid oli vähem, aga tänapäeval on paremad autod ja rehvid
See sool teeb nii asfaltikihi kui ka teepadjas killustiku pehmeks ja siis on hädaldame, et naastrehvid võtavad liialt teekatet ülesse, mikropragudesse voolav soolavesi öösel ikka külmub ja lõhub teid jms.
Talvel ei peagi saama samamoodi sõita kui suvel, seega pooldan täiega soolamine üldse keelustada. Tegu oleks "rohelise" teoga - tee püsib kauem terve ja loodusess vähem soola ja autod pole nagu porikäkid ja sellega ka nähtavus parem , jalakäijate saapad püsivad tervemad (nahale pole soolvesi hea) ning ka autod ei korrodeeru nii kiiresti
19:16 15.12.2017
........ (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
"ja kui keegi oskab parima lahenduse välja pakkuda, et teed oleks puhtad ja samas soolavabad, siis arvan, et see võetaks kahel käel vastu"

Sellepeale on kindlasti paljud pead murdnud, kuid äriots on sellel teemal lahtine. Seega see Leidur Leo oleks rikas poiss, kes parema lahenduse leiutaks antud teemale. Stardijoonel oleme me hetkel kõik võrdselt, niiet tuld
20:35 15.12.2017
grigoori
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
_Külamihe jutt pädeb ainult mägede-eesti kohta, lauskmaal saab vabalt lamelliga hakkama ka külavahel_

Käisin kolmapäeval Vigalas. Pärnu maanteelt ära keerates oleks võinud see 10 km Vigalani uiskudel läbida. Naeltegagi oli kurvilisel teel tegu, lamelliga oleks vast ka hakkama saanud, aga mitte üle 30 - 40 km/h.
07:15 16.12.2017
VL (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Kui tee on lausjääs siis 30-40 km/h ongi paras kiirus, ka naastude jaoks. Kuhu kiiret? 60 km/h ja teelt väljasõiduga riskides võidad võib-olla 5 minutit, mida sellega peale hakata, teed auto kõrval suitsu ja kiidad naastrehve?
08:03 16.12.2017
Praegu (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
laulavad kõik, aeg on selline. Elan ka maal ja kasutan ainult naaste, kuigi olen ka lamelle proovinu. Oodi ma ei laula, igaüks sõitku millega tahab, kuid mulle lihtsalt ei meeldi enesepiinamine.
16:12 16.12.2017
grigoori
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
VL, asi pole teelt välja lendamises vaid pidurdusmaas, kui mõni elukas näiteks peaks kraavist tee peale ronima.
20:25 02.01.2018
solksolk
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Mina olen soolatamise keelustamise vastu.
vaadake, millised on teed, kuhu soola ei panda, tavaliselt maateed.
Vaadake, milline jää seal talviti on ja jäine konarlik lumi, selliseid olusid Tallinn-Tartule küll ei tahaks.
Paljud inimesed on harjunud, et tee on puhas ja siis arvavad, et soola pole vaja ,aga just nimelt soola pärast teed nii puhtad ongi.
Sahk ei suuda eluski teed nii puhtaks teha, ta lükkab tee lahti, aga päris puhtaks teeb selle ikkagi sool, koos liiklusega.
Nii, et nii kurb, kui see ka ei ole, peame soola edasi kasutama liiklusohutuse jaoks ja selle kahjulikud mõjud ka ära kannatama, positiivsed mõjud kannavad tugevalt üle.
20:54 02.01.2018
63amg (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
keemiat võiks kasutada nii harva,kui võimalik. mitte vihmasaju ja pluss 5 kraadiga porilompides 3 korda päevas!
16:52 05.01.2018
solksolk
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Seda keemiat kasutatakse libeduse ennetamiseks.
Isegi selle ennetamise peale on paljudel avarii või muidu libeduse puhul kisa lahti, et miks teehooldust pole tehtud.
Ühelt poolt kehv muidugi ,et selle teehooldusega nii ära harjutakse.
Ma usun, et riik kasutab seda üsna mõistlikult ja mitte üleliia, kuna see maksab raha, siis riik kindlasti ei soovi seda raisata ja soolab mõistlikult.

Naastrehviga sõidan mina igal juhul, kuna pakub lisaohutust, mida lamell jääl ei suuda.

Muudetud 5.1.18 16:53

21:05 05.01.2018
63amg (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
selles asi ongi,et riik maksab.erafirma külvab nii kuis jaksab
21:12 05.01.2018
samumeie (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Oleneb, mis soolatamise all mõeldakse. Olen tähele pannud, et kui vähegi lund sadama hakkab, siis on juba soolapuisturid väljas. see on kõige hullem autojuhtidele, sest nüüd läheb tee väga libedaks ja ohtlikuks.

Soolatamine peaks jääma ainult ja ainult jää eemaldamiseks.
11:06 06.01.2018
solksolk
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Ei hakka ka erafirma üleliia külvama, kuna see maksab.
Mis mõttes on sool jää jaoks?
Saa aru, kui soolaga seda lund ära ei koristata, siis see lumi sõidetakse kinni ning lõpuks veel jäätub ära kah ja siis on oi oi, kui halb ja ohtlik tee.
Tundub, et mõni siin ei sõida vist maateedel üldse, kus ei soolatata, et ei tea, mis juhtub, kui soola ei panda.

Mismoodi see sool tee libedaks teeb? Sool sulatab lume ja jää ära ning tee on puhas.
Vahepeal võib tõesti tekkida vastik lörtsisegu, aga üldjuhul on selle kiht nii õhuke pritsib üsna kergelt laiali ja erilist ohtu pole, kui endal vähegi mõistust peas on kiirust tagasi hoida, mitte iga hinna eest 90 ja 100 sõita kogu aeg.
11:27 06.01.2018
63amg (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
sa solk oled ikka kuu pealt! mida rohkem külvab,seda rohkem riik maksab!ma sõidan oma lamellidega absoluutselt igalpool,nii kruusateedel,kui ka kõrvalistel asfaltteedel,ei mingit probleemi.
15:57 06.01.2018
MuriKuriKoer (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Aga kuidas te talute seda meeletut mustust mis talvel teedel on?
Auto ju läheb räigelt poriseks.
Absoluutselt kõik määrib ära, eriti rattakoopad ja põhja. Ajab rooste ka tugevad autod.
18:02 06.01.2018
63amg (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
loomulikult ei talu.see mustus tekib naelrehvide kasutamisest.kui asfalt muutub kuivaks,siis on ilusti näha kuidas kõik tolmab
19:45 06.01.2018
Aga.... . (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
See mustus on enamuses saast mida kruusateedelt kaasa tuuakse ,ei ole need naelrehvid ka kõigis maailma hädades süüdi.
19:53 06.01.2018
Aga.... . (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Tahtsin veel lisada et eespool ollakse soolatamise rahastamisest valesti aru saadud.Tegelikult eraldab riik igale piirkonnale talihoolduseks kindla summa.Ja teehooldaja üldjuhul katsub kulutada nii vähe kui võimaslik.Sellepärast on vähemalt Tallin-Tartu maantee lumesaju korral libe nagu l...i kube.
Ja neile lamelli jumaldajate veelkord-kui lamellid lausa igas asendis ja igal ajal naeltest paremad on siis miks pole kusagil lume-jääraja sõidus nendega sõitjaid või vähemalt võitjaid mitte?
22:35 06.01.2018
63amg (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
mis haiget juttu sa ajad! kruusateedelt toodud mustus! terve tallinna linn tolmab sellepärast või!
22:36 06.01.2018
k... (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Selle soola pärast on terve auto pigipritsmeid täis, proovi sa neist lahti saada. Pigi sulab, fraktsioon tuleb välja ja nii edasi kuni asfalt katki on.
22:45 06.01.2018
Aga.... . (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Ja nii ongi.Tallinna auklikud tänavad raputavad pori maha pluss vihmase ilmaga peseb vesi.Kui te tolad teaksite kui palju tolmu linnast ära veetakse,kui need tonnid kokku arvutada siis ei saaks linnas enam asfalti ollagi.Selle vastu et keemia asfalti lõhub ma ei vaidle.
23:40 06.01.2018
professor_sammaljalg
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
solk on ikka oma ülesannete kõrgusel... mismoodi sa ajuhiiglane kujutad ette, et sõidetakse meist põhjapool? Lumi sajab maha, sõidetakse kinni, teehooldaja sõidab kammiga üle pikisooned sisse ja väga hea. Ainult lollakas hakkab sinna soola peale uhama, et saada mõnus sile jääkiht.

15:00 07.01.2018
Kärss
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Lugesin just ajaviiteks läbi teema esimese postituse. Arutelu käib ikka täpselt samas kohas. Aga taustsüsteem on vahepeal muutunud. Nimelt aastal 2008 tundus vähemalt mulle rehvide kvaliteeditase oluliselt ühtlasem kui praegu ning see naastu-lamelli võrdlus oluliselt mustvalgem tänasest. Täna on meil müügil rehve, mille naast pole enam õige naast, mille pidamine ei kõlba kuhugi juba uuena (rääkimata aasta-paar sõitnud rehvist) või lamellid, mis pole mõeldud üldse meie kliimavööndissegi, kuigi seadused neid kasutada lubavad. Samas suunas edasi liikudes oleks järelikult vaja üha uusi ja uusi regulatsioone...

Mina olen jällegi liberaalse seadusandluse pooldaja. Et riik ei sea mitte raame, vaid annab soovitused. Näiteks rehvide osas, et võid sõita ka kogu talve suvekatega (miks ei võiks seda teha tallinlased, kes kasutavad autot poeskäimiseks ainult ilusa ilmaga, kui väljas on vähemalt +5 soojakraadi?), aga kui põhjustad suvekatega talveperioodil avarii, remondid auto(d) ise oma kuludega, mitte LKFi kaudu solidaarselt teiste liiklejate arvelt. Umbes nagu joogisena sõiteski oled sunnitud vastutama ise oma tegude eest. Selle jaoks oleks aga oluline, et teeolud oleks võimalikult ühtlased, vähem üllatust pakkuvaid olukordi. Kui terve Rapla on lihtne soolatada "korraga" ära, siis terve Tallinna korraga laussoolatamine on juba väga raskesti teostatav ja Tln-Tartu maantee puhul on see ilmvõimatu, sest juba teeolud erinevad sageli maantee ühes ja teises otsas ning Tallinnast Tartusse (ok, moodsal ajal pigem Valka piiripunkti:) sõitja jaoks on ühtlaselt talvisemaks muutuvad teeolud alati ohutumad kui pidev libedate-kuivade-märgade-lumiste lõikude vaheldumine. Kusjuures tänu soolatamisele on need vahed täpsed, nagu noaga lõigatult ja seotud reeglina KOV piiridega. Aga kui soolatamine ohutustki pigem halvendab, milleks see siis üldse?

#Olid ajad, kui soolamine/liivatamine oli ikka väga kaootiline ja spets
#talverehvist ei teadnud keegi midagi ja ka sõideti ja püsiti ka teel.

Autosid oli siis vähem, kuid teed ise olid oluliselt kitsamad, auklikumad ning kiirused samad mis praegu. Mina õppisin 6a Tartus ja sõitsin iga nädalavahetus Tallinnasse nendesamade suvekatega täpselt sama kiiresti kui paari päeva eestki. Ainult et autod, millega kõik sel ajal sõitsid... ja teelt väljasõite ei kohta tänapäeval millegipärast sugugi vähem...

#Külamihe jutt pädeb ainult mägede-eesti kohta, lauskmaal saab vabalt lamelliga hakkama
#ka külavahel. Olen üle 10 a saanud ja mul on kodust maanteeni 5 km kruusateed.

Aga kui lauskmaani jõudmiseks peab esmalt ronima ülesse maa-alusest garaazhist või sõitma välja tänavale, mis on vahepeal meeter kõrgemaks ehitatud, pole ikkagi autol ilma küüsi jäässe lükkamata talvel midagi teha. Vahet pole, kas selline tee asub mägieestis või Nõmmel liivaluidetele ehitatud elamurajoonis. Aga nende kõrgusevahede vastu ei saa kah midagi teha, täisehitatud Nõmmet enam siledaks ei lükka.

PS: paari nädala eest loopisin labidaga kuuseheki alt soolakihti minema, tegemist on olematu liiklusega maakohaga, asulas 30km/h ala. Olematu lumega põlluvaheteede igaks juhuks laussoolatamine tundub üldse absurd kuubis ja tekitab küsimuse, mille krdi eest ma maksud oma koduvalda peaks tahtma tuua...
15:31 07.01.2018
R.K. (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Vau, mõnel läheb ikka väga hästi kui kolkakülla soola raputatakse. Me urkas pole alates septembrist isegi sahka nähtud, mis seda mudamülgast vähegi siledamaks lükkaks. Kogu raha läks vist pukis püsimise kindlustamiseks.
18:46 07.01.2018
kasutajanimi77777777 77 (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Eile kella 18 ajal Mäo risti juures alles hakkas mingit lörtsitaolist ollust sadama, aga soola juba loobiti, niiöelda ennetavalt.
Selle pideva soolamisega juurutatakse õpitud abitust. Nagu kärss kirjutas, vanasti oli see soolamine kaootiline ja ei olnud nagu rohkem neid kraavisolijaid - õppisid sõitma ja oma autot tundma või siis tegid plekitööd ja muud remonti ;)
18:55 07.01.2018
63amg (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
saan kuidagi aru,et vaja soolatada trassidel,kus kiirused suured.linnas ,kus kiirused üldjuhul kuni 50 ja paljud tänavad lausa 30 lubatud ,on ühte sama tänavat 5 minutilise intervalliga soolatada ülemõistuse sigadus!
19:21 16.01.2018
63amg (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Tallinn.8 kraadi külma.teedel pole ei jääd,ega lume kübetki.teed absoluutselt kuivad ja tolmavad,tänu naelrehvidele. sõidab uhkelt nn. soolapuistur mööda Tammsaare pikendust ja kütab pärnu mnteele ja sealt edasi nõmme poole.milleks on vaja kuiva teed märjaks teha.et saaks uuesti tagasi tulla ja hakata libedust tõrjuma.kuidas lubatakse sellist sigadust üldse toimuda.kas saaks kuhugi kaevata
19:25 16.01.2018
.......... (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
kuidas nii tark"mees" nüüd siis ei oska kuhugile kaebama jälle joosta??
21:19 16.01.2018
komvek
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?

firmast|teenused|tehnika|hinnakiri|innovatsioon|päring|konta
kt
KONTAKT
Tänavapuhastuse AS

Mustamäe tee 62, 12916, Tallinn

Telefon: 6998804

Faks: 6562852

E-mail: info@tap.ee
09:03 17.01.2018
vanastivanasti (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Vanasti sõideti hobusega. Vene ajal 30-40 aastat tagasi oli autosid 10 korda vähem, mistõttu nähtigi autosid harva. Vähemalt Lõuna Eestis sõideti lume ja libedaga ca 50 mitte nagu praegused foorumimeistrid 120. Tänapäeva meistreid juba häirib see, kui peab paar kilomeetrit 89 sõitma, sest kuradi tropid pidurdavad liiklust ja eest uttu ei tõmba.

Hea muidugi oli, et ei liivatatud soolatatud. Sai kohe maja ees suusad alla panna ja mitu kilomeetrit eemal olevale suusarajale mööda teid sõita. Täna tuleb see tee autoga ette võtta või siis pole suuskadest rajale jõudes enam midagi järel.

Heldimusega meenutan kevadist libedust ja kevadise sulamisega kaasnenud kuumaastikke sõiduteedel. Ilus aeg oli. Noorena ei olnud hullu, kui käpuli või perseli käisid, aga mida vanakesed pidi seal tegema, ei kujuta ettegi.

Kokkuvõttes ütleks, et parem on puhas tee, sest ise võid ju meister olla, aga teiste eest ei tea rääkida.
21:09 22.01.2018
solksolk
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Ei nõustu ma üldse Kärsa jutuga, et 80ndatel sama kiiresti sõideti talvel, kui praegu, ega ikka ei sõidetud küll.
Liiklus oli palju hõredam ja üldine liiklusvool oli palju aeglasem, 50-70 sõitja talvel polnud midagi erilist, nüüd ollakse 50ga libedaga sõitja peale vihane.

Just nimelt on soolatamisega nii, et riik eraldab raha ja teehooldaja peab sellega hakkama saama. Ehk siis ei pane ta midagi liiga palju soola, kuna see oleks raha raiskamine, ta peaks üleliigse soola omast taskust kinni maksma, mida teehooldaja kindlasti teha ei taha.

Kuid ei nõustu ma Kärsaga ka selles osas, et seadused vabaks lasta rehvide osas. Sa Kärss ei oska vist eriti analüüsida ega ette mõelda.
Kas sa kujutad ette, milliste pasteldega, meil siis sõitma hakatakse massiliselt? Kas sa kujutad ette, millised avariid meil siis olema hakkavad, isegi linnavahel on suverehvid libedaga väga ohtlikud asjad.
50 pealt võib isegi surmapaugu panna libedaga suverehvidega, sõltuvalt autost ja kui piisavalt joppab, sõltuvalt, milline avarii täpselt juhtub.
Meie talverehvi nõue on juba praegu üliliberaalne, vanusepiirangut pole ja rehvimustri sügavuse nõue on vaid 3mm.
Enam liberaalsem ei saaks see nõue olla, üsna vaba.
Saad suht misiganes pastlad, mida saab veel rehviks nimetada kuidagi, alla kruvida 3,5mm mustriga ja sõita talvel kuni 3mm-ni, peaasi, et m+s tähis peal on.


23:24 22.01.2018
Kärss
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Asi pole ju mustris, kuna üks täiesti legaalne iinarehv ei oma pidamist ka kümnemillise mustriga, teine suvekas peab samas paremini ja kui inimene panna ise vastutama oma rehvivaliku eest, teeb inimene kindlasti õigema otsuse kui praegune olukord, kus paljud tunnevad huvi vaid millimeetrite, mitte reaalse pidamise vastu. Mina jätsin möödunud talvel rehvid vahetamata kahel autol, linnasoola sisse asja polnud, maal jäistel teedel probleeme ei esinenud. Sest polnud ka mingeid -30 külmasid, kuid -10 ja lumes kõlbasid kasutada küll legaalsete kiiruste juures teisi takistamata. Täpselt nagu 80ndatelgi. Oma 80ndate jutt on Sul vist aga väljamõeldis, nagu suurem osa muustki jutust. Mina osalesin sel ajal (igapäevaselt siiski alles 80ndate lõpust) liikluses ja sõitsin ka pikki maanteeotsi, täiesti isiklik kogemus mitte kuulujutt. Keskmised kiirused olid ikkagi enamvähem samad mis praegu, kuid üksikuid madallendureid oli tänasest oluliselt rohkem, kuna viinapudeli abil sai lahendada igasuguse probleemi ja sõites oli kõigil totaalne karistamatuse tunne. Samal põhjusel ei jäänud kellelgi ka purjus peaga ükski sõit tegemata. Aga sellest ma just kirjutasingi, et kui panna inimene ise vastutama oma otsuste eest, teeb ta targemaid otsuseid. Nii rehvivaliku, sõidustiili kui -kiiruse osas. Praegune soolatamine garanteerib lihtsalt pidevalt vahelduvad ja halvemini etteennustatavad teeolud.
14:01 23.01.2018
n. (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
"Ei meeldi mulle ka see soolaläga, kuid paraku on nii, et muidu turniksime ja rappuksime mööda lumega kinni sõidetud jääkonarusi nii maanteedel, kui linnatänavatel."

No ma ei tea, käisin nädalavahetusel maal, seal ei kasutata soola. Maanteed olid täiesti normaalsed, ei mingeid konarusi, lumised küll. Just mõtlesin, et ka Eestist ostetud auto võib olla soolavabas keskonnas kasutatud.

Eks selle soolatamisega on, et see lõhub asfaldit ja tekitab mustust, aga väga raske oleks seda ära jätta. Kes soolapiirkondades elavad on ju sellega harjunud, samuti rehvid selle järgi valinud, lisaks puuduvad oskused ilma soolata sõitmiseks. Kui nüüd soolatamine keelata, siis oleks väga palju avariisid. Tallinnas paljud sõidavad nagu suvel - teise auto tagumikus kinni (mitte, et seda suvelgi tegema peaks), sõiduoskus on nullilähedane.

Mina ka ei poolda soolatamist, kuid liiklusohutus kaalub selle praegu üle. Seda peaks ehk järk-järgult, suure etteteatamisega vähendama, et inimesed saaksid kohanduda.
14:59 23.01.2018
RM (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Lõpetage soolatamine(kemikaali laotamine meie teedele)
Organiseerige selline töövahend:
https://www.youtube.com/watch?v=rcLm07HXo6M
Ei pea muretsema teedele rööbaste tekkimise (tekib nkn, isegi kui laotavad sodi)

Kõik võidavad.
16:39 23.01.2018
3rk (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Jääkarestajad on Eestis täiesti olemas ja kasutusel.
Neid kasutataksegi madala liiklussagedustega kõrvalteedel, kus soola ei kasutata.
20:51 23.01.2018
solksolk
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
See ,et praegu sul ei olnud sinu maateel konarusi, ei tähenda, et seda muidu ei oleks.
Praegu pole talve õieti olnudki, ei ole saand neid tekkida.
Sõidan tööga seoses pidevalt maateid ja näen, mis seisus need on.
Praegu on sellises seisus, et tee keskel kannatab sõita, aga serva võttes hakkab autot teelt ära kiskuma, kuna sahaga pole seal lund lükatud.
Seega on vastutulija puhul ainus võimalus hoog maha ja teeserva, grammike kõrgema lume sisse.
Isegi Tallinn-Tartul on see talv olnud konarlikku jäätunud lund, kui ma ei eksi, siis alles üsna hiljuti.
See kadus muidugi ruttu, ilmselgelt tänu soolale.

Kuna tööga seoses olen iga päev roolis, erinevatel teedel ja seetõttu näen väga hästi, mis teeolud valitsevad ja mille jaoks on soola vaja.

Soolal on omad head ja vead, kuid head kaaluvad tugevalt üle.
Jah üks viga on see, et paljud on soolaga ära harjunud ja et pole libe ning siis sõidavad nagu suvel ja on häda täis, kui järsku libe on.
Teine grupp, kes on soolaga ära harjunud, arvab seetõttu ,et soola pole vajagi, et teed on niisamagi puhtad ja ohutud, aga nad ei saa aru ,et teed on puhtad, kuna soola pannakse.

Eks teeb mullegi muret see, musta jää esinemine ebaloogiliselt tänu soolamisele, aga mis teha, peab hakkama saama.

Kärss paraku on sinu jutt väljamõeldis ,et 80ndatel kiirused pea samad olid, mis praegu Tallinn-tartul, aga siin jäämegi vaidlema.
Rehvidest rääkides, tõepoolest leidub neid kaunadega sõitjaid, aga kui rehviseadus vabaks lasta, leiduks neid veel rohkemgi.
Saa juba aru, et suur osa inimesi ei ole võimelised vastutusest aru saama ja kui peavad vastutama, siis on pahased, et nad karistada saavad, isegi siis ei jõua neile kohale.
Leidub ka neid inimesi, kes arvavad, et inimene on ise süüdi, et nende katuse harja alla ronis ja jääpurikaga pähe sai. Ehk siis vabandus nende laiskusele, mitte katust lumest ja jääst puhastada.
Samamoodi võib paljude inimeste suhtumise ka rehvidele üle kanda.
Eesotsas mitmed kokkuhoidlikud pensionärid ja muidu vaesed inimesed hakkaksid suverehvidega talvel sõitma ja suverehviga juhtub avarii ikka väga kergelt.
Mina pole veel kohanud suverehvi, mis talverehvist parem oleks.
Üldiselt on suverehv libedaga täielik kelk ja talveks ei kõlba, tõsi teatud temperatuuridega lumised olud kannatab sõita korraliku suverehviga.
Kuid näiteks sulalumega või kinnisõidetud jäise lumega on suverehv täielik kelk, mustast jääst rääkimata.
Mida võiks teha, tõsta talverehvi mustrinõue 4mm peale.
Võiks viia sisse ka mingi rehvimustri pehmuse testi, mida saaks mingi aparaadiga testida tee peal.
See välistaks 10-20a vanade talverehvide kasutamise.

Muideks rääkides Hiina rehvidest, mul oli vahepeal minu käsutuses Opel Astra G, millel olid all 2006a hiina naastrehvid.
Minu enda Accordil on all 2011a Goodyearid, tean ,et erinevad autod ja erinev rehvimõõt.
Tegin kinnisõidetud lumel pidurdustesti umbes reaalse 50 pealt ja pidurdusmaa oli sarnane, täpselt mõõdulindiga ei mõõtnud vahet.
Kuid mida see näitas, minu üllatuseks, see vana Hiina rehv vähemalt nendes oludes ei olnudki midagi häda tal.
Mis muidugi ei tähenda, et see jää peal sama oleks, rehvitestid ikkagi näitavad, mis rehvi on, laias laastus.
Mis oli minu näite mõte? See, et suverehv kindlasti poleks sama tulemust saavutanud neis oludes.

Muudetud 23.1.18 20:58

21:07 23.01.2018
Marko
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Kaheksakümnendatel sõitsin naastrehvidega samamoodi, nagu praegu. Nende hankimine oli natuke keerulisem. Müra oli loomulikult suurem, pidamine see-eest isegi parem.
21:50 23.01.2018
123azxc (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Tahaks teada kustkohast härra Marko sel ajal naelrehve hankis.Ja milline see pidamine oleks siis pidanud olema võrreldes vene pasteldega.
21:57 24.01.2018
Marko
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Naelutatavate rehvide valikus olid tol ajal Luazi, Volga, Uazi ja Niva rehvid. Naaste toodeti Tallinnas, naelutada sai lasnamäel Mosse? teeninduses. Sai ka kodus tehtud tavalise trelliga ette puurides ja naastud määrde ja toore jõu abil paika lükatud.
Kümne pöidlaga ja/või muidu saamatutel oli raske siis, on ka praegu.
12:44 25.01.2018
k... (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Naelrehve liikus vene ajal täiesti tavalises kaubanduses. Toodi neid nii venest kui soomest. Mingi sõjavõla tõttu saimegi paljusid Soome asju stagna ajal. Mul töökaaslane ostis Nokia naelutatavad kummid mingil 1988 aastal . Aga naelad olid vägevad, samad kummid ilma naelteta ei pidanud libedal asfaldil üldse. Ise kasutasin vene lamellkumme, mille pidamine oli uskumatult hea.
20:03 25.01.2018
solksolk
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Selles, et 80ndate naastrehvidel praegusest parem pidamine sai olla, kahtlen väga, kahjuks ma seda muidugi võrrelda ei saa.
Ainuke asi, kui tollal sai sõita põhimõtteliselt pikkidega, siis küll, muidu ei usu.
Kui sul olid 80ndatel naastrehvid, said muidugi kiiremini sõita, aga enamikel neid ei olnud.
vene aja inimesed teavad mulle rääkida, et naastrehve oli ülivähe saada ja siis pidi autol ka vastav märk küljes olema, et naastrehvid, et taga olija teaks arvestada, suurema pidurdusvõimega, eesoleval autol.

Vene lamellid? Tahaks sellistest kohe pilte näha, minu teada tol ajal lamelle ei liikunud meil siin, ma ei tea kas tollal üldse lamellrehvid olemas olid.
Lisan juurde, et ärge ajage segamini ilma naelata rehvi ja lamelli, lamell on ilma naelata talverehv, aga iga ilma naelata talverehv ei ole lamell.

Muudetud 25.1.18 20:04

20:57 25.01.2018
Aga.... . (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
80 -ndate lõpus polnud mingeid rehve saada kaubanduses ,ainult leti alune kaup.Naastrehve veel vähem.Ise tegemine poltide ja mutritega ei ole arvestatav.Metsamajand tegi vahetuskaupa vist Rootsiga ja sealt tulid esimesed naastrehvid aga neid jagus ainult oma inimestele.
09:17 26.01.2018
R.K. (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
81. aastal sain oma esimesed Nokiad töö autole alla. Tõsi, poes neid ei müüdud või kui, siis lihtsurelik neid ei nii ehk naa osta ei saanud, lihtsalt läksid althõlma tuttavatele hea raha eest. Praeguses mõistes MS oli täitsa saada, marki ei mäleta. Sama mustri baasil olid mingid eksperimentaalid, NISP vist nimeks. Tehase omi saada polnud, aga mäletamist mööda vist isegi Kohtla-Järvel protikana toodeti neid ja tolle aja kohta suht lihtsalt hangitavad. Pidamine oli igati ok.
Mis puutub tolle aja naastrehvidesse, siis naastud olid olulisemalt pikemad ja kogus rehvi kohta polnud nii rangelt piiritletud.
23:16 26.01.2018
Kärss
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Eks need nõuka aja lamellid on jah veidi vaieldav teema, aga muster, millesse on lõigatud lamell, seda võib vast ikka lamellrehviks nimetada. Pidamine oli neil igati eeskujulik. See vist oli ülemöödunud aastal, kui Zhiguli hobiautol rehvivahetus veidi hiljaks jäi ning selliste 80ndatel toodetud rehvidega esimesed libedad teed õnnestus vastu võtta. Pidasid ka praegu, ei ole kõvaks muutunud, aga loomulikult mitte nii pehmed kui kunagi uuena. Eelviimasel pildil on rehvid, millega Pobedaga sai talved läbi sõidetud ja viimasel pildil UAZi rehvid, mis Zhukil all olid. Need kaks viimast ongi pigem näide, kuidas ei peaks, aga reaalselt saadi talv läbi kiiruse ületamise eest trahve, kui nii palju mune polnud, et eest ära sõita... Kõiki neid rehve leidub mul lauda taga hunnikus nii lõpuni kulutatuna kui küljelt rebenenuna, sest kuival asfaldil külgees libisemist need hästi ei kannatanud. 30ndatest pärit Continentalite pilti olen siin foorumis varemgi näidanud.

Ma ei väidagi, et 80ndatel kõik sõitsid sama kiiresti kui praegu. Ikka oli neid, kelle arvates oligi normaalne sõita Tallinnast Tartusse 50km/h ja ka neid, kes lasid tuimalt 130-ga. Aga keskmine liiklusjoru liikus ikka 90-ga, lihtsalt möödasõite aeglasematest oli VÄGA PALJU ROHKEM kui tänapäeval ja samuti ka neid, kes sinust endast mööda sõitsid. Sellepärast ütlengi, et KESKMINE kiirus oli igati võrreldav tänapäevasega, kuigi liiklus tervikuna igati ohtlikum ainuüksi selle pärast, et teed polnud siledad ja need olid palju kitsamad tänasega võrreldes. Mul õnnestus rubla ajal sõita esimest korda elus Eestis üle 200km/h, kui ise zhiguli või zhukiga sellistest kiirustest unistadagi ei julgenud. Meeles on sellest kiirest sõidust eelkõige tee lainetamine, umbes 200km/h oligi see piir, kus kontakt teepinnaga olematuks kippus muutuma ja sellepärast polnud max kiirust võimalik kusagil proovidagi. Tänapäeval täiesti pseudoprobleem, kui just kiiruskatseid mõnele vanale mustkatte saanud kitsale endisele kruusateele tegema ei lähe. See ehk ongi suurim erinevus tänapäevasega võrreldes. Teine suurim erinevus on autod ise. Selles valguses pole praegu virisemiseks nagu üldse põhjust.
23:50 26.01.2018
kersna66 (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Kärsaga täiesti päri.
10:19 27.01.2018
stammer (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
80-ndatel oli Eesti ainus kummiremonditehas Kohtla-Nõmmel, kus valmistati protirehve. Tänases mõistes oli kvaliteet olematu, aga ometigi osteti ja sõideti, sest muid taskukohasemaid valikuid eriti ei olnud.
Teemasse ka: see soola(-lahuse või misiganes - keemik Kärss oskab paremini defineerida) kasutamine on kohati täiesti üle võlli aetud. Parim näide oli pluss kraadise ilmaga soola laotamine Peterburi teel. Milleks? Aga ikka selleks, et kui äkki(?) läheb miinusesse, siis on libeduseennetus tehtud. On ka nii olnud, et õues on 10 kraadi miinust ja Järvevana tee ujub soolalahusest. Tuttava tuttav teehooldaja ütles, et nendel jookseb eriti mõnus tasu tonn/km pealt ehk mida rohkem ringi sõidad ja soola maha uhad, seda kopsakam tasu.
11:45 27.01.2018
.................. (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Vene rehvi dtehti kautsjukist ? Praegu tehakse naftast, sealt ka see külma ilmaga rehvisegu muutus ?
Kärss, äkki räägid korra liiklustihedusest ka mis oli siis ja nüüd ? palju tuli sõidukeid vastu Tln-prnu maanteel ? Kui palju oli sõidukieid ühe keskmise kortermaja peale ? Nüüd on igal korteril vaata et 2autot. Bensukriisi ajal olid nagu Peetrikese unenäos, uhkes üksinduses sõitsid mööda maanteed.
18:12 28.01.2018
grigoori
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Stammer: sest muid taskukohasemaid valikuid eriti ei olnud.

Väide tsipa vale. Muid valikuid ei olnud üldse. Ei taskukohaseid, ei üle jõu käivaid. Ainus võimalus oligi omada vähemalt topeltjooks karkasse, et neid siis Kohta -nõmmel prottimas käia.

Aga Ministre Nõukogu Autobaasi Volgad jooksid kõik originaalnaelutatud Nokiatega.

Libeduse kohta tuleb meelde, et 80-ndate lõpus oli ükskord Tartu maantee nii libe, et 01 siksil võttis ühtlasel kiirusel (ca 70 - 80 km/h) rattad all ringi. Päris kõhe oli, aga sõidud said ikka sõidetud.
Vene ajal soola suurt ei pandud, kuna see kangemate miinustemperatuuridega ei töödanud. Põhiline oli liiv.

Muudetud 28.1.18 18:13

19:51 28.01.2018
Marko
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Vähekasutatud naastrehve tõid ka laevamehed. Väljamaal seoti aluse külge puhvriks, siin võeti maha ja turustati. Kõik olid rahul. Eriti välismaalased, prügi viidi tasuta minema.
22:36 28.01.2018
Aga.... . (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Millegipärast tundub et osadel tegelastel on 80-ndad ja 90-ndad sassi läinud aga raske on nüüd kellegi väiteid ümber lükata.Üks mees ka rääkis kuidas ta 80 aastate lõpus kümnekaupa soomest Georg Otsaga autosi tõi aga küsimusele mitu autot tol ajal laevale mahtus ta vastata ei osanud.
14:05 29.01.2018
grigoori
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Ajastute vahetus toimus väga kiiresti, seepärast aetaksegi segamini.
Kui näiteks 1989 oli veel sulav, kuid siiski suht sügav nõukaaeg, siis 90 - ndatest alates hakkasaid piirid üha rohkem lahti minema.

Georg Otsal oli mälu järgi 7 autokohta üldse.
14:40 29.01.2018
........ (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
14:43 29.01.2018
........ (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Kuid siiski:
1993. aastal reisilaev moderniseeriti Kotka Laevaremonditehases ja üks tekk ehitati ümber autode veoks.

Seega enne vabariiki võis tõesti neid vähe olla.
14:47 29.01.2018
........ (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
14:52 29.01.2018
grigoori
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Küllap see viimane õige on. Enda mälus olid 7 ja 12, emba - kumba. Suurusjärk vähemalt õige.
09:41 30.01.2018
R.K. (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Vene ajal kasutati libeduse tõrjeks liiva soola segu. Seda selleks, et liiv kinnituks kinni sõidetud lume ja jää kihti. Viaduktidel ja sildadel soola ei kasutatud ja ei kasutatud ka väiksematel maanteedel. Kevadeti olid need päris hullud, kuna liivast jäänud tumedamad kohad sulasid päikse käes kiiremini ja teed olid nagu kuumaastik, kraater kraatri järgi. Puhast soola kasutati ainult tõusudel. Tallinnas Tartu mnt tõusul isegi lennuraja puhurit nähtud. Peale lumesadu koristati lumi koheselt ja veeti minema. Parteibosside ja muude väga tähtsate nägude kruntide poole ei tohtinud sahad valli lükata. Kõikidel sahkadel olid ka harjad all. Väiksemaid tänavaid ainult sahatati ja pikapeale tekkisid sinna roopad, millest oli üks jagu tegemist välja saamisega, kui keegi vastu juhtus tulema.
Kui keegi kahtleb tolle aja rehvide saadavust, siis jah, keeruline oli, aga ega poest polnd lõpu poole viinereid ka saada, aga kuskilt ikka sebiti. Suurem probleem oli kaheksakümnendate lõpus bensiin, kui rehvid.
14:34 30.01.2018
grigoori
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Veneaegne sool lakkas töötamast -5 kraadi juures.

Asjade saadavus tol ajal sõltus sellest, kui palju ja kus kohas sul tutvusi oli. Minul näiteks bensiiniga probleeme polnud.
14:46 30.01.2018
k... (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Hakkab pihta... "Vene lamellid? Tahaks sellistest kohe pilte näha, minu teada tol ajal lamelle ei liikunud..." Inimeseloomale peaks olema antud võime õppida ja omandada tarkusi, mida ta ise ei oma. Kui sa asjast ei tea, siis olev ait. Jutt on lamellkummidest, mis paistavad Kärsa kõige vasakpoolsemal pildil. Nendega tulid poest välja Mossed, Žigullid ja Volgad juba alates 70-ndatest. Tegemist oli tõesti väga hea pidamisega kummiga. Suvel kulusid kiiresti ka . Mina vahetasin suveks teised kummid, mis juhuslikult paistavad Kärsa viimasel fotol all poolikuna. See oli ka veidi laiem- 175.

Veidi raskem oli vene ajal kumme saada Vaz 2107 turule tulekust saadik, sest siis hakati kasutama ka 2106-l ilma õhukummita rehve. Kellel tutvusi ja viitsisid hangeldada, said suurelt venemaalt või välisabist omale tihtrehvid. Kellel ärisoont polnud, panid õhukummid sisse või ostsid tavalised veljed. Mul olid viimasel 06-l tihtrehvid. Väga kulunud olemisega maha võttes avastasin kummidest kokku 4 naela, mille olemasolust mai teadnudki.
15:07 30.01.2018
........ (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
eks liikus ka vene ajal seda kraami, aga ennekõike olid mustad volgad jms tehnika nendega varustatud. reg numbril olid tavaliselt tähed эст
20:04 30.01.2018
td (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Igal norm elada oskavad inimesel olid veneajal tutvused kõikjal.hummulis pandi rehvidele protti vist isegi juba 80nda lõpus,kui oli mõni tuttav kellel seal oli tutvusi jne.jne Ei jäänud ükski sõit ei rehvide ega kütuse taha,kütus toodi Venemaalt kui siin polnud.
22:57 30.01.2018
k... (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Vene ajal nokitsesin huvi pärast 3 Mosse 403, 407 ja 423 kallal. Taastasin neid uute osadega. Oli tuttav poemüüja, kest teatas kuna tulevad neile kummid müüki tulevad. Tuligi 4 tk, ma pidin ühe vanamehega peaaegu kaklema hakkama, sest ta oli laoukse vahelt neid märganud ja nõudis neid omale, et on veteran jne. Mina aga, et mul on noor perekond ja väikesed lapsed ning vaja maale vanavanaema juurde sõita... Vana sai siiski oma tahtmise. Kuna olin üsna liikuva iseloomuga, siis leidsin Vilniuse poest vabamüügilt vajalikud vana mosse kummid, mis paistavad Kärsa viimasel pildil paremal. Kummalisel kombel oli just meil Eestis alati kõigest puudus, liikudes Venemaa väikelinnades ja külapoodides imestasin, millist defitsiiti neil vabalt müüakse- ostjaid nagu polegi. Leningradi poes sain veel valida, kas ostan Jawa või CZ. Mul veel siiani alles Lääne elektroonika, mis Moskva ja Lenska poodidest veneajal soetatud.
14:51 31.01.2018
grigoori
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Moskva ja Lenska ja muud kangelaslinnad olid nn. erivarustusega allüksused.
Eestis oli vist ainult üks linn tol ajal erivarustusega - Sillamäe. Mis oli suletud linn.

Aga teema läheb käest ära.

Aastat 15 tagasi sõitsin autoga Piiterisse. Paarkümmend kilomeetrit enne linna tuli liivapuistur vastu ja puisturi kettast lennutas rusikasuuruse kivi mulle vastu esiotsa. Stange ja udutuli puruks. Eestis vähemalt jämesõeluti liiva enne puisturisse laadimist.
10:48 22.02.2018
mrt... (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Tuleme teemasse tagasi. Täna jälle selline olukord, mis paneb kahe käega peast kinni haarama ja küsima, mis toimub. Tallinnas hommikul väljas -15 ning tänavatel veed voolavad. Kas talveks varutud soolakogused on üüratud ja ladusatamise kulud kõrged ning vaja enne kevadet laod tühjaks saada? Teehooldajad kannavad hoolt selle eest, et kevade saabudes oleks piisavalt kahjustatud teid, mida remontida ja end seeläbi suveks tööga kindlustada.

Kärasa poolt teema esimeses postituses kirjeldatud olukord on esinenud ka meil (Tallinnas). 2009/2010 talvel oli sügava kriisi aegu ilmselt rahadega kitsas käes ja paistis, et soola varuti minimaalselt. 2009.a. detsembri keskel läks minu mäletamist mööda külmaks ja esimene 0 kraadiga päev tuli alles 24.02.2010.a. Pesin auto ära vist 15-16 detsembril ja kuni eelpool mainitud veebruarikuu kuupäevani oli auto nagu äsja pesulast tulnud. Klaasipesu vajadus puudus. Lund oli nendel aastatel mäletatavasti palju, teed olid kogu aeg valged ja kuivad ning väga mõnus oli sõita. Tihedama liiklusega teedel (nt Lasnamäe kanal) suudavad naelkummidega autod juba päeva-kahe jooksul sõiduradadelt lume ära süüa ja ei mäleta, et teed oleksid olnud libedad või ebatasased.
Kellel statistilistele andmetele ligipääs olemas, siis oleks hea võrrelda, kas nt 2009/2010 talvel eelpool mainitud ajavahemikus toimus liiklusõnnetusi rohkem kui nüüd, kus soola külvatakse mõnuga. 2010/2011 oli ka veel soolatamist vähem aga sealt edasi on olukord iga aastaga hullemaks läinud.

Olen kahe käega selle poolt, et soolatada ainult neid kohti, kus vajadus on vältimatu (ristmikud ja tõusud ning järsu temperatuuri tõusu korral). Alustada võiks kasvõi sellest, et vähendada oluliselt soolatamist rohelistes linnaosades (Pirita, Nõmme) ning monotoorida jooksvalt olukorda.
17:18 22.02.2018
63amg (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
ka nendel tõusudel pole vaja paanikat tekitada! eile tuli taevast vaevalt 1 cm kiht lund,mida oli võimalik autolt klaasidelt lihtsalt minema puhuda.terve kadaka tee oli kuiv ja lumi lendas minema,kui masinad sõitsid,siis tähetorni mägi oli nagu mingi tatiga koos.see märg tatine asfalt on ju kordades libedam,kui kuiv asfalt
16:40 24.02.2018
parm... (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
head 100 kaasliiklejad. Täna oli siis suure sünnipäeva puhul Tartu mnt ja kanalisse pandud 100 tonni soola. Kõik ujus ja väljas -11. Kus sellised ahvid oma mõistuse ja käsud saavad? Terve talve pole auto värvi muutnud, nüüd läks 10 km mustast täitsa valgeks. See on siis meie liigi säilitamise tase tundub - soolatame sisse, küll säilib!
Rõõmsat meelt peab ikka üleval hoidma. Mujal sellist lollust õnneks eriti ei näe ja on ikka ilus talv!
17:23 24.02.2018
to parm... (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Sisse soolates säilib ka riik kauem. Hapendatud toidud pidid muide kõige paremad olema sest on juba poolseedinud ning seedekulgla omastab neid kergelt. Lisaks sisaldab hapukapsas palju vitamiine ja piimhappebaktereid.
Head 200 hapukapsast ja hapukurki :)
21:54 24.02.2018
R.K. (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Ühe tonni olid nad mu tumeda auto peale ka suutnud puistata- lumi sulas autol, kraad näitas miinus üheksat ja päike säras lagipähe. Kevad pole enam kaugel ja eks seda soola hakatakse päev päevalt rohkem panema. See on hea.
09:05 25.02.2018
63amg (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
saan sinust aru,et elad maal ja pole mitte kunagi happepuistureid kohanud
19:49 26.02.2018
... (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
19:59 26.02.2018
... (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Ja huvtav, et puukallistajad vait on- mingi remmelga pärast istuvad kettidega puu küljes, aga et taoline soolakogus linnaloodust tapab, ei huvita üldse. Mingi roheline sinna linnaviletsusse tööle sai, aga see vist lakib rohkem küüsi (ikka kuusevaiguga) kui tööd teeb.
21:18 26.02.2018
Ehjah (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
See keerulise nimega roheline linnaviletsuses võitles vist selle eest, et saaks Reidi teele vähem ridu ja liikluse läbilaskevõime väiksem, et siis oleks lumehelbekestel kergem Russalka juures üle tee minna vms. Neilt mingit sisulist panust probleemide tegelikuks lahendamiseks oodata on ju ilmselge enesepettus.
21:46 26.02.2018
Täielik saast (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
See lõhub kallid jalatsid ja autod ära. Tore oleks kui seda p***a ei oleks

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.