Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: MIDA ARVATE SOOLATAMISE KEELUSTAMISEST?

20:20 16.01.2013
Kärss
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
#Kärss mõistab asja, va naelrehvid mida valitakse ikka pigem sõiduoskuse
#puudumisel või ei osata välja valida toimivaid lamelle.

Lamellid tuleks iga aasta sisuliselt uued osta, kuid naastudega saab hakkama hulga aastaid (kõvem segu, kuluvad vähem). Samuti peab korralikult ehitatud tee suurepäraselt vastu naastukoormusele. Näiteks äsja ülesvõetud lõik Peterburi maanteel püsis sisuliselt remontimata 70 aastat, neist viimased paarkümmend ka pidevat naastuklõbinat taludes. Mu eelmise auto lamellid maksid 580e/komplekt ja esimene talv kippus tõesti ununema, et naastude asemel hoopis lamellid all on. Ei ole mina ega ole ka kogu Eesti ühiskond nii rikas, et osta iga aasta uusi talverehve - see raha oleks vaja suunata riigi sisetarbimise kasvatamiseks, mitte viia riigist välja võõramaistele miljonäridele, kuna seejärel tuleb luua kõigepealt ise siin jälle uusi väärtusi piisavalt palju, mida õnnestub välismaale maha müüa, enne kui tekib võimalus osta juurde kasvõi neidsamu rehve. Me lihtsalt pole nii rikkad. Naastrehvid on kompromiss ja paljudes olukordades muidugi ka paremad:)

Reixmehe üle-eelmine postitus on hea näide, milliseid ootamatuid olukordi soolatamine liikluses võib tekitada. Sellisesse olukorda eelistaks sattuda ka ise pigem naastrehvidega. Aga endiselt ei ole mul õnnestunud lugeda kunagi ühtegi uuringut, kui suured on meie jaoks tegelikult soolatamisega seotud kulud (alates autode korrodeerumisest jalanõude lagunemiseni). Samas jääb aga mulje, et soolatamise tuludest rääkides unustatakse ära just sellised näited (üksik ülilibe lõik tänu soolatamisele) ja seal juhtunud avariisid ei seostata soolatamisega.
22:33 16.01.2013
looder23 (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
ma arvan, et reixmees räägib 27-st detsembrist. tolle päeva õhtul tõmbas keila ja paldiskivahelise mantee korralikult klaasiks. õnnestus tol päeval triikida türi - paldiski vahet. koormaga õhtul paldiskisse liikudes, umbes 16.30 ne paiku oli juba pärast kloogaranna risti merekonteineriga veok koha kraavis leidnud. tee totaalselt kiilakas. hiljem paldiskist tagasi tulles nii 17.45 paiku sai mõned kildid sõidetud, aega oli, tee libe, kiirus 50 km/h. parema pedaaliga tuli olla eriti ettevaatlik. ise veel mõlgutasin mõtet, et vähemalt tunnike on olnud jõrm kiilakas, kedagi ei huvita. sadamast hakkab varsti laev väljuma, veokid hakkavad sadamasse suunduma. nalja saab olema. mõtlesin veel, et helistaks 1510 ja küsiks pidurdamise põhjust. miks soolatamisele ei jõuta? järgi jõudis sõiduauto, ootas möödasõiduvõimaluse ära ja alustas möödasõitu. väike sahin, väike ragin, veoki kõikumine, pilk peeglisse... sõiduauto esituled vastu kütuse paaki. no selge. läks käest ära. tegime paberid, teipisin sõiduauto ripakil tuled. vaadates paremat esirehvi ja kui tal kõik sellised all olid, siis ta pidigi paugu panema. kurb kui talverehv muretsetakse ainult trahvi vältimiseks. oli küll jääki vast nii 6 mm, aga alu-naelad olid kõik kulunud. tõenäoliselt oli rehv juba vanadusest kõvaks tõmmanud. masendav, et sellistega sõidetakse. aga piiga roolis oli maru kena.
samas mingi aeg tagasi kirjutas õhtulehes, kus väikebuss ennast kuskil turbas või riisiperes (seal kandis kuskil) ennast külili viskas. juht kiunub, et rehv on ju korralik all, ees 6mm jääki, taga 4mm. olla võib 3 mm. sellega võib ju veel sõita. halloo, sa vead inimesi. sa oled liinibuss, su marsruudid hõlmavad olematu teehooldusega teid, kurat liiniluba tuleks sellistl ära võtta. panen paugu ja hakkan süüdlasi otsima. omal ulme juust all.
kui sul on sõita pikki maid ja nii öösel kui hommikul, ja hõlmab ka selliseid vähetähtsaid teid, siis ainult naast ja veelkord naast ja mitte mingid 10 aastat vanad, kulund 7 naastu rehvi peale ega mingid naelutatud plast rõngad vaid korralikud rehvid. saad endas kindel olla ja saad lihtsamalt ka teiste vigu korrigeerida.
kui juba soolatama on hakatud, siis tuleb ka edasi soolatada. mitte, et soolatan siis kui tahan. ei saa, et lõuna ajal soolatasin, päike ka veel võttis hästi. vesi lendas. korras. kuigi öösel lubab 5 kraadi külma.
23:18 14.12.2017
9854098508943 (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
nonii, kaevame aga vana teema üles.

sadas siis tartus 0,x cm lund just, kuiva, puhast õhukest, teed olid ka all täiesti kuivad ja miinuskraadis. tuul oleks selle lumekirme õige pea ära puhund.. aga mida ma näen, terve linn soolaautosid täis ja max level plägastamine käib.

mul on tunne, et "teehoolduses" väljendub küll majanduskasv eelkõige pidevas soolatamise intensiivistumises

ja kui inimesed ainult sellise jura peal 98% ajast sõidavadki, siis pole ime et kui 2% ajast on natuke libe on kõigil paanika ja täielik katastroof.
07:24 15.12.2017
........ (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
ja kui ei soolatataks, oleks kohal järgmine inimene oma kisaga, et miks tänavad on libedad. paraku sellised me oleme- kunagi pole rahul.
08:54 15.12.2017
Fritsu46 (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
ma pigem ütleks et soolatavad veel vähe, kuna tartus on nende 0 +-5 kraadide kõikumisega ikkagi veidi libe :) (jah auto on 2012 nelikvedu ja rehvid on hankook 1 talv sõitnud seega välistaks järgmise kommenteerija, et sitad rehvid :) )
09:01 15.12.2017
63amg (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
kurat,mis kiirusega te sõidate,et ei suuda teel püsida!mina viskasin lamellid alla alles 1 dets. nn. kohustatud korras. naeltega pole üldse midagi teha!. Tallinnas soolatavad ka juba 3 kuud jutti absoluutselt iga päev ja veel mitu korda päevas. pole mingi ime,et teed lagunevad
09:33 15.12.2017
........ (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
soolalumesegune asfalt ongi libe, siin ei aita mingi naastud. nagu eile oleks rooli istunud...
10:06 15.12.2017
VL (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Ei meeldi mulle ka see soolaläga, kuid paraku on nii, et muidu turniksime ja rappuksime mööda lumega kinni sõidetud jääkonarusi nii maanteedel, kui linnatänavatel. Lisaks, alati pärast libeduse tõttu juhtunud avariid käib hala, et teehooldus on tegemata ja soolapuistur tuli alles peale õnnetust.
10:15 15.12.2017
Külamiis (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Meil linnast eemal pole nende lamellellikestega midagi teha. Kiilasjää, vesi peal, ainult nael ja korralik.
11:33 15.12.2017
VL (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Külamihe jutt pädeb ainult mägede-eesti kohta, lauskmaal saab vabalt lamelliga hakkama ka külavahel. Olen üle 10 a saanud ja mul on kodust maanteeni 5 km kruusateed.
11:50 15.12.2017
........ (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
eks ka lapsed sõida sellepärast alguses abiratastega jalgrattaga kuniks õpivad ise püsti püsima.
12:26 15.12.2017
Fritsu46 (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
lume-soolalöga vastu pole mul midagi. ma räägin kiilasjääst jäitest. ei poolda ülesoolamist aga tartus on asjad kehvad nii soolamise kui tänavakoristamisega :) linn on meeletult sitane
12:37 15.12.2017
........ (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
nii maanteed kui ka linnad on sellised, aga keegi pole siiani leiutanud ideaalset lahendust. kui temperatuur pendeldab kogu aeg nulli ümber, vahepeal tuleb jälle natukene märga lund, mis ilma soolata kinni sõidetaks vastikuteks lumekuhjadeks-mügarateks, siis jälle miinuskraadid otsa, mis selle jama kõik ära külmutab ja libedaks muudab ja kuna sahaga pole võimalik viimastki kübet ära lükata, seda enam et enne jõuavad autod selle kinni sõita, siis muud lahendust peale soola üldiselt ei olegi. pole võimalik ööpäevaringselt ainult sahata, sahata ja sahata- tohutu kütusekulu ja mehed peaksid töötama kolmes vahetuses. see on meie talvine realism ja kui keegi oskab parima lahenduse välja pakkuda, et teed oleks puhtad ja samas soolavabad, siis arvan, et see võetaks kahel käel vastu
13:41 15.12.2017
pime autojuht (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Ka lumesahkamine tuleks keelustada. Siis jääks sõitjaid vähemaks, seega väheneks ka avariide hulk.
16:32 15.12.2017
kasutajanimi2222 (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Olid ajad, kui soolamine/liivatamine oli ikka väga kaootiline ja spets talverehvist ei teadnud keegi midagi ja ka sõideti ja püsiti ka teel.
OK, autosid oli vähem, aga tänapäeval on paremad autod ja rehvid
See sool teeb nii asfaltikihi kui ka teepadjas killustiku pehmeks ja siis on hädaldame, et naastrehvid võtavad liialt teekatet ülesse, mikropragudesse voolav soolavesi öösel ikka külmub ja lõhub teid jms.
Talvel ei peagi saama samamoodi sõita kui suvel, seega pooldan täiega soolamine üldse keelustada. Tegu oleks "rohelise" teoga - tee püsib kauem terve ja loodusess vähem soola ja autod pole nagu porikäkid ja sellega ka nähtavus parem , jalakäijate saapad püsivad tervemad (nahale pole soolvesi hea) ning ka autod ei korrodeeru nii kiiresti
19:16 15.12.2017
........ (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
"ja kui keegi oskab parima lahenduse välja pakkuda, et teed oleks puhtad ja samas soolavabad, siis arvan, et see võetaks kahel käel vastu"

Sellepeale on kindlasti paljud pead murdnud, kuid äriots on sellel teemal lahtine. Seega see Leidur Leo oleks rikas poiss, kes parema lahenduse leiutaks antud teemale. Stardijoonel oleme me hetkel kõik võrdselt, niiet tuld
20:35 15.12.2017
grigoori
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
_Külamihe jutt pädeb ainult mägede-eesti kohta, lauskmaal saab vabalt lamelliga hakkama ka külavahel_

Käisin kolmapäeval Vigalas. Pärnu maanteelt ära keerates oleks võinud see 10 km Vigalani uiskudel läbida. Naeltegagi oli kurvilisel teel tegu, lamelliga oleks vast ka hakkama saanud, aga mitte üle 30 - 40 km/h.
07:15 16.12.2017
VL (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Kui tee on lausjääs siis 30-40 km/h ongi paras kiirus, ka naastude jaoks. Kuhu kiiret? 60 km/h ja teelt väljasõiduga riskides võidad võib-olla 5 minutit, mida sellega peale hakata, teed auto kõrval suitsu ja kiidad naastrehve?
08:03 16.12.2017
Praegu (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
laulavad kõik, aeg on selline. Elan ka maal ja kasutan ainult naaste, kuigi olen ka lamelle proovinu. Oodi ma ei laula, igaüks sõitku millega tahab, kuid mulle lihtsalt ei meeldi enesepiinamine.
16:12 16.12.2017
grigoori
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
VL, asi pole teelt välja lendamises vaid pidurdusmaas, kui mõni elukas näiteks peaks kraavist tee peale ronima.
20:25 02.01.2018
solksolk
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Mina olen soolatamise keelustamise vastu.
vaadake, millised on teed, kuhu soola ei panda, tavaliselt maateed.
Vaadake, milline jää seal talviti on ja jäine konarlik lumi, selliseid olusid Tallinn-Tartule küll ei tahaks.
Paljud inimesed on harjunud, et tee on puhas ja siis arvavad, et soola pole vaja ,aga just nimelt soola pärast teed nii puhtad ongi.
Sahk ei suuda eluski teed nii puhtaks teha, ta lükkab tee lahti, aga päris puhtaks teeb selle ikkagi sool, koos liiklusega.
Nii, et nii kurb, kui see ka ei ole, peame soola edasi kasutama liiklusohutuse jaoks ja selle kahjulikud mõjud ka ära kannatama, positiivsed mõjud kannavad tugevalt üle.
20:54 02.01.2018
63amg (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
keemiat võiks kasutada nii harva,kui võimalik. mitte vihmasaju ja pluss 5 kraadiga porilompides 3 korda päevas!
16:52 05.01.2018
solksolk
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Seda keemiat kasutatakse libeduse ennetamiseks.
Isegi selle ennetamise peale on paljudel avarii või muidu libeduse puhul kisa lahti, et miks teehooldust pole tehtud.
Ühelt poolt kehv muidugi ,et selle teehooldusega nii ära harjutakse.
Ma usun, et riik kasutab seda üsna mõistlikult ja mitte üleliia, kuna see maksab raha, siis riik kindlasti ei soovi seda raisata ja soolab mõistlikult.

Naastrehviga sõidan mina igal juhul, kuna pakub lisaohutust, mida lamell jääl ei suuda.

Muudetud 5.1.18 16:53

21:05 05.01.2018
63amg (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
selles asi ongi,et riik maksab.erafirma külvab nii kuis jaksab
21:12 05.01.2018
samumeie (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Oleneb, mis soolatamise all mõeldakse. Olen tähele pannud, et kui vähegi lund sadama hakkab, siis on juba soolapuisturid väljas. see on kõige hullem autojuhtidele, sest nüüd läheb tee väga libedaks ja ohtlikuks.

Soolatamine peaks jääma ainult ja ainult jää eemaldamiseks.
11:06 06.01.2018
solksolk
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Ei hakka ka erafirma üleliia külvama, kuna see maksab.
Mis mõttes on sool jää jaoks?
Saa aru, kui soolaga seda lund ära ei koristata, siis see lumi sõidetakse kinni ning lõpuks veel jäätub ära kah ja siis on oi oi, kui halb ja ohtlik tee.
Tundub, et mõni siin ei sõida vist maateedel üldse, kus ei soolatata, et ei tea, mis juhtub, kui soola ei panda.

Mismoodi see sool tee libedaks teeb? Sool sulatab lume ja jää ära ning tee on puhas.
Vahepeal võib tõesti tekkida vastik lörtsisegu, aga üldjuhul on selle kiht nii õhuke pritsib üsna kergelt laiali ja erilist ohtu pole, kui endal vähegi mõistust peas on kiirust tagasi hoida, mitte iga hinna eest 90 ja 100 sõita kogu aeg.
11:27 06.01.2018
63amg (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
sa solk oled ikka kuu pealt! mida rohkem külvab,seda rohkem riik maksab!ma sõidan oma lamellidega absoluutselt igalpool,nii kruusateedel,kui ka kõrvalistel asfaltteedel,ei mingit probleemi.
15:57 06.01.2018
MuriKuriKoer (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Aga kuidas te talute seda meeletut mustust mis talvel teedel on?
Auto ju läheb räigelt poriseks.
Absoluutselt kõik määrib ära, eriti rattakoopad ja põhja. Ajab rooste ka tugevad autod.
18:02 06.01.2018
63amg (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
loomulikult ei talu.see mustus tekib naelrehvide kasutamisest.kui asfalt muutub kuivaks,siis on ilusti näha kuidas kõik tolmab
19:45 06.01.2018
Aga.... . (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
See mustus on enamuses saast mida kruusateedelt kaasa tuuakse ,ei ole need naelrehvid ka kõigis maailma hädades süüdi.
19:53 06.01.2018
Aga.... . (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Tahtsin veel lisada et eespool ollakse soolatamise rahastamisest valesti aru saadud.Tegelikult eraldab riik igale piirkonnale talihoolduseks kindla summa.Ja teehooldaja üldjuhul katsub kulutada nii vähe kui võimaslik.Sellepärast on vähemalt Tallin-Tartu maantee lumesaju korral libe nagu l...i kube.
Ja neile lamelli jumaldajate veelkord-kui lamellid lausa igas asendis ja igal ajal naeltest paremad on siis miks pole kusagil lume-jääraja sõidus nendega sõitjaid või vähemalt võitjaid mitte?
22:35 06.01.2018
63amg (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
mis haiget juttu sa ajad! kruusateedelt toodud mustus! terve tallinna linn tolmab sellepärast või!
22:36 06.01.2018
k... (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Selle soola pärast on terve auto pigipritsmeid täis, proovi sa neist lahti saada. Pigi sulab, fraktsioon tuleb välja ja nii edasi kuni asfalt katki on.
22:45 06.01.2018
Aga.... . (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Ja nii ongi.Tallinna auklikud tänavad raputavad pori maha pluss vihmase ilmaga peseb vesi.Kui te tolad teaksite kui palju tolmu linnast ära veetakse,kui need tonnid kokku arvutada siis ei saaks linnas enam asfalti ollagi.Selle vastu et keemia asfalti lõhub ma ei vaidle.
23:40 06.01.2018
professor_sammaljalg
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
solk on ikka oma ülesannete kõrgusel... mismoodi sa ajuhiiglane kujutad ette, et sõidetakse meist põhjapool? Lumi sajab maha, sõidetakse kinni, teehooldaja sõidab kammiga üle pikisooned sisse ja väga hea. Ainult lollakas hakkab sinna soola peale uhama, et saada mõnus sile jääkiht.

15:00 07.01.2018
Kärss
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Lugesin just ajaviiteks läbi teema esimese postituse. Arutelu käib ikka täpselt samas kohas. Aga taustsüsteem on vahepeal muutunud. Nimelt aastal 2008 tundus vähemalt mulle rehvide kvaliteeditase oluliselt ühtlasem kui praegu ning see naastu-lamelli võrdlus oluliselt mustvalgem tänasest. Täna on meil müügil rehve, mille naast pole enam õige naast, mille pidamine ei kõlba kuhugi juba uuena (rääkimata aasta-paar sõitnud rehvist) või lamellid, mis pole mõeldud üldse meie kliimavööndissegi, kuigi seadused neid kasutada lubavad. Samas suunas edasi liikudes oleks järelikult vaja üha uusi ja uusi regulatsioone...

Mina olen jällegi liberaalse seadusandluse pooldaja. Et riik ei sea mitte raame, vaid annab soovitused. Näiteks rehvide osas, et võid sõita ka kogu talve suvekatega (miks ei võiks seda teha tallinlased, kes kasutavad autot poeskäimiseks ainult ilusa ilmaga, kui väljas on vähemalt +5 soojakraadi?), aga kui põhjustad suvekatega talveperioodil avarii, remondid auto(d) ise oma kuludega, mitte LKFi kaudu solidaarselt teiste liiklejate arvelt. Umbes nagu joogisena sõiteski oled sunnitud vastutama ise oma tegude eest. Selle jaoks oleks aga oluline, et teeolud oleks võimalikult ühtlased, vähem üllatust pakkuvaid olukordi. Kui terve Rapla on lihtne soolatada "korraga" ära, siis terve Tallinna korraga laussoolatamine on juba väga raskesti teostatav ja Tln-Tartu maantee puhul on see ilmvõimatu, sest juba teeolud erinevad sageli maantee ühes ja teises otsas ning Tallinnast Tartusse (ok, moodsal ajal pigem Valka piiripunkti:) sõitja jaoks on ühtlaselt talvisemaks muutuvad teeolud alati ohutumad kui pidev libedate-kuivade-märgade-lumiste lõikude vaheldumine. Kusjuures tänu soolatamisele on need vahed täpsed, nagu noaga lõigatult ja seotud reeglina KOV piiridega. Aga kui soolatamine ohutustki pigem halvendab, milleks see siis üldse?

#Olid ajad, kui soolamine/liivatamine oli ikka väga kaootiline ja spets
#talverehvist ei teadnud keegi midagi ja ka sõideti ja püsiti ka teel.

Autosid oli siis vähem, kuid teed ise olid oluliselt kitsamad, auklikumad ning kiirused samad mis praegu. Mina õppisin 6a Tartus ja sõitsin iga nädalavahetus Tallinnasse nendesamade suvekatega täpselt sama kiiresti kui paari päeva eestki. Ainult et autod, millega kõik sel ajal sõitsid... ja teelt väljasõite ei kohta tänapäeval millegipärast sugugi vähem...

#Külamihe jutt pädeb ainult mägede-eesti kohta, lauskmaal saab vabalt lamelliga hakkama
#ka külavahel. Olen üle 10 a saanud ja mul on kodust maanteeni 5 km kruusateed.

Aga kui lauskmaani jõudmiseks peab esmalt ronima ülesse maa-alusest garaazhist või sõitma välja tänavale, mis on vahepeal meeter kõrgemaks ehitatud, pole ikkagi autol ilma küüsi jäässe lükkamata talvel midagi teha. Vahet pole, kas selline tee asub mägieestis või Nõmmel liivaluidetele ehitatud elamurajoonis. Aga nende kõrgusevahede vastu ei saa kah midagi teha, täisehitatud Nõmmet enam siledaks ei lükka.

PS: paari nädala eest loopisin labidaga kuuseheki alt soolakihti minema, tegemist on olematu liiklusega maakohaga, asulas 30km/h ala. Olematu lumega põlluvaheteede igaks juhuks laussoolatamine tundub üldse absurd kuubis ja tekitab küsimuse, mille krdi eest ma maksud oma koduvalda peaks tahtma tuua...
15:31 07.01.2018
R.K. (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Vau, mõnel läheb ikka väga hästi kui kolkakülla soola raputatakse. Me urkas pole alates septembrist isegi sahka nähtud, mis seda mudamülgast vähegi siledamaks lükkaks. Kogu raha läks vist pukis püsimise kindlustamiseks.
18:46 07.01.2018
kasutajanimi77777777 77 (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Eile kella 18 ajal Mäo risti juures alles hakkas mingit lörtsitaolist ollust sadama, aga soola juba loobiti, niiöelda ennetavalt.
Selle pideva soolamisega juurutatakse õpitud abitust. Nagu kärss kirjutas, vanasti oli see soolamine kaootiline ja ei olnud nagu rohkem neid kraavisolijaid - õppisid sõitma ja oma autot tundma või siis tegid plekitööd ja muud remonti ;)
18:55 07.01.2018
63amg (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
saan kuidagi aru,et vaja soolatada trassidel,kus kiirused suured.linnas ,kus kiirused üldjuhul kuni 50 ja paljud tänavad lausa 30 lubatud ,on ühte sama tänavat 5 minutilise intervalliga soolatada ülemõistuse sigadus!
19:21 16.01.2018
63amg (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Tallinn.8 kraadi külma.teedel pole ei jääd,ega lume kübetki.teed absoluutselt kuivad ja tolmavad,tänu naelrehvidele. sõidab uhkelt nn. soolapuistur mööda Tammsaare pikendust ja kütab pärnu mnteele ja sealt edasi nõmme poole.milleks on vaja kuiva teed märjaks teha.et saaks uuesti tagasi tulla ja hakata libedust tõrjuma.kuidas lubatakse sellist sigadust üldse toimuda.kas saaks kuhugi kaevata
19:25 16.01.2018
.......... (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
kuidas nii tark"mees" nüüd siis ei oska kuhugile kaebama jälle joosta??
21:19 16.01.2018
komvek
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?

firmast|teenused|tehnika|hinnakiri|innovatsioon|päring|konta
kt
KONTAKT
Tänavapuhastuse AS

Mustamäe tee 62, 12916, Tallinn

Telefon: 6998804

Faks: 6562852

E-mail: info@tap.ee
09:03 17.01.2018
vanastivanasti (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Vanasti sõideti hobusega. Vene ajal 30-40 aastat tagasi oli autosid 10 korda vähem, mistõttu nähtigi autosid harva. Vähemalt Lõuna Eestis sõideti lume ja libedaga ca 50 mitte nagu praegused foorumimeistrid 120. Tänapäeva meistreid juba häirib see, kui peab paar kilomeetrit 89 sõitma, sest kuradi tropid pidurdavad liiklust ja eest uttu ei tõmba.

Hea muidugi oli, et ei liivatatud soolatatud. Sai kohe maja ees suusad alla panna ja mitu kilomeetrit eemal olevale suusarajale mööda teid sõita. Täna tuleb see tee autoga ette võtta või siis pole suuskadest rajale jõudes enam midagi järel.

Heldimusega meenutan kevadist libedust ja kevadise sulamisega kaasnenud kuumaastikke sõiduteedel. Ilus aeg oli. Noorena ei olnud hullu, kui käpuli või perseli käisid, aga mida vanakesed pidi seal tegema, ei kujuta ettegi.

Kokkuvõttes ütleks, et parem on puhas tee, sest ise võid ju meister olla, aga teiste eest ei tea rääkida.
21:09 22.01.2018
solksolk
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Ei nõustu ma üldse Kärsa jutuga, et 80ndatel sama kiiresti sõideti talvel, kui praegu, ega ikka ei sõidetud küll.
Liiklus oli palju hõredam ja üldine liiklusvool oli palju aeglasem, 50-70 sõitja talvel polnud midagi erilist, nüüd ollakse 50ga libedaga sõitja peale vihane.

Just nimelt on soolatamisega nii, et riik eraldab raha ja teehooldaja peab sellega hakkama saama. Ehk siis ei pane ta midagi liiga palju soola, kuna see oleks raha raiskamine, ta peaks üleliigse soola omast taskust kinni maksma, mida teehooldaja kindlasti teha ei taha.

Kuid ei nõustu ma Kärsaga ka selles osas, et seadused vabaks lasta rehvide osas. Sa Kärss ei oska vist eriti analüüsida ega ette mõelda.
Kas sa kujutad ette, milliste pasteldega, meil siis sõitma hakatakse massiliselt? Kas sa kujutad ette, millised avariid meil siis olema hakkavad, isegi linnavahel on suverehvid libedaga väga ohtlikud asjad.
50 pealt võib isegi surmapaugu panna libedaga suverehvidega, sõltuvalt autost ja kui piisavalt joppab, sõltuvalt, milline avarii täpselt juhtub.
Meie talverehvi nõue on juba praegu üliliberaalne, vanusepiirangut pole ja rehvimustri sügavuse nõue on vaid 3mm.
Enam liberaalsem ei saaks see nõue olla, üsna vaba.
Saad suht misiganes pastlad, mida saab veel rehviks nimetada kuidagi, alla kruvida 3,5mm mustriga ja sõita talvel kuni 3mm-ni, peaasi, et m+s tähis peal on.


23:24 22.01.2018
Kärss
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Asi pole ju mustris, kuna üks täiesti legaalne iinarehv ei oma pidamist ka kümnemillise mustriga, teine suvekas peab samas paremini ja kui inimene panna ise vastutama oma rehvivaliku eest, teeb inimene kindlasti õigema otsuse kui praegune olukord, kus paljud tunnevad huvi vaid millimeetrite, mitte reaalse pidamise vastu. Mina jätsin möödunud talvel rehvid vahetamata kahel autol, linnasoola sisse asja polnud, maal jäistel teedel probleeme ei esinenud. Sest polnud ka mingeid -30 külmasid, kuid -10 ja lumes kõlbasid kasutada küll legaalsete kiiruste juures teisi takistamata. Täpselt nagu 80ndatelgi. Oma 80ndate jutt on Sul vist aga väljamõeldis, nagu suurem osa muustki jutust. Mina osalesin sel ajal (igapäevaselt siiski alles 80ndate lõpust) liikluses ja sõitsin ka pikki maanteeotsi, täiesti isiklik kogemus mitte kuulujutt. Keskmised kiirused olid ikkagi enamvähem samad mis praegu, kuid üksikuid madallendureid oli tänasest oluliselt rohkem, kuna viinapudeli abil sai lahendada igasuguse probleemi ja sõites oli kõigil totaalne karistamatuse tunne. Samal põhjusel ei jäänud kellelgi ka purjus peaga ükski sõit tegemata. Aga sellest ma just kirjutasingi, et kui panna inimene ise vastutama oma otsuste eest, teeb ta targemaid otsuseid. Nii rehvivaliku, sõidustiili kui -kiiruse osas. Praegune soolatamine garanteerib lihtsalt pidevalt vahelduvad ja halvemini etteennustatavad teeolud.
14:01 eile
n. (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
"Ei meeldi mulle ka see soolaläga, kuid paraku on nii, et muidu turniksime ja rappuksime mööda lumega kinni sõidetud jääkonarusi nii maanteedel, kui linnatänavatel."

No ma ei tea, käisin nädalavahetusel maal, seal ei kasutata soola. Maanteed olid täiesti normaalsed, ei mingeid konarusi, lumised küll. Just mõtlesin, et ka Eestist ostetud auto võib olla soolavabas keskonnas kasutatud.

Eks selle soolatamisega on, et see lõhub asfaldit ja tekitab mustust, aga väga raske oleks seda ära jätta. Kes soolapiirkondades elavad on ju sellega harjunud, samuti rehvid selle järgi valinud, lisaks puuduvad oskused ilma soolata sõitmiseks. Kui nüüd soolatamine keelata, siis oleks väga palju avariisid. Tallinnas paljud sõidavad nagu suvel - teise auto tagumikus kinni (mitte, et seda suvelgi tegema peaks), sõiduoskus on nullilähedane.

Mina ka ei poolda soolatamist, kuid liiklusohutus kaalub selle praegu üle. Seda peaks ehk järk-järgult, suure etteteatamisega vähendama, et inimesed saaksid kohanduda.
14:59 eile
RM (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Lõpetage soolatamine(kemikaali laotamine meie teedele)
Organiseerige selline töövahend:
https://www.youtube.com/watch?v=rcLm07HXo6M
Ei pea muretsema teedele rööbaste tekkimise (tekib nkn, isegi kui laotavad sodi)

Kõik võidavad.
16:39 eile
3rk (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Jääkarestajad on Eestis täiesti olemas ja kasutusel.
Neid kasutataksegi madala liiklussagedustega kõrvalteedel, kus soola ei kasutata.
20:51 eile
solksolk
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
See ,et praegu sul ei olnud sinu maateel konarusi, ei tähenda, et seda muidu ei oleks.
Praegu pole talve õieti olnudki, ei ole saand neid tekkida.
Sõidan tööga seoses pidevalt maateid ja näen, mis seisus need on.
Praegu on sellises seisus, et tee keskel kannatab sõita, aga serva võttes hakkab autot teelt ära kiskuma, kuna sahaga pole seal lund lükatud.
Seega on vastutulija puhul ainus võimalus hoog maha ja teeserva, grammike kõrgema lume sisse.
Isegi Tallinn-Tartul on see talv olnud konarlikku jäätunud lund, kui ma ei eksi, siis alles üsna hiljuti.
See kadus muidugi ruttu, ilmselgelt tänu soolale.

Kuna tööga seoses olen iga päev roolis, erinevatel teedel ja seetõttu näen väga hästi, mis teeolud valitsevad ja mille jaoks on soola vaja.

Soolal on omad head ja vead, kuid head kaaluvad tugevalt üle.
Jah üks viga on see, et paljud on soolaga ära harjunud ja et pole libe ning siis sõidavad nagu suvel ja on häda täis, kui järsku libe on.
Teine grupp, kes on soolaga ära harjunud, arvab seetõttu ,et soola pole vajagi, et teed on niisamagi puhtad ja ohutud, aga nad ei saa aru ,et teed on puhtad, kuna soola pannakse.

Eks teeb mullegi muret see, musta jää esinemine ebaloogiliselt tänu soolamisele, aga mis teha, peab hakkama saama.

Kärss paraku on sinu jutt väljamõeldis ,et 80ndatel kiirused pea samad olid, mis praegu Tallinn-tartul, aga siin jäämegi vaidlema.
Rehvidest rääkides, tõepoolest leidub neid kaunadega sõitjaid, aga kui rehviseadus vabaks lasta, leiduks neid veel rohkemgi.
Saa juba aru, et suur osa inimesi ei ole võimelised vastutusest aru saama ja kui peavad vastutama, siis on pahased, et nad karistada saavad, isegi siis ei jõua neile kohale.
Leidub ka neid inimesi, kes arvavad, et inimene on ise süüdi, et nende katuse harja alla ronis ja jääpurikaga pähe sai. Ehk siis vabandus nende laiskusele, mitte katust lumest ja jääst puhastada.
Samamoodi võib paljude inimeste suhtumise ka rehvidele üle kanda.
Eesotsas mitmed kokkuhoidlikud pensionärid ja muidu vaesed inimesed hakkaksid suverehvidega talvel sõitma ja suverehviga juhtub avarii ikka väga kergelt.
Mina pole veel kohanud suverehvi, mis talverehvist parem oleks.
Üldiselt on suverehv libedaga täielik kelk ja talveks ei kõlba, tõsi teatud temperatuuridega lumised olud kannatab sõita korraliku suverehviga.
Kuid näiteks sulalumega või kinnisõidetud jäise lumega on suverehv täielik kelk, mustast jääst rääkimata.
Mida võiks teha, tõsta talverehvi mustrinõue 4mm peale.
Võiks viia sisse ka mingi rehvimustri pehmuse testi, mida saaks mingi aparaadiga testida tee peal.
See välistaks 10-20a vanade talverehvide kasutamise.

Muideks rääkides Hiina rehvidest, mul oli vahepeal minu käsutuses Opel Astra G, millel olid all 2006a hiina naastrehvid.
Minu enda Accordil on all 2011a Goodyearid, tean ,et erinevad autod ja erinev rehvimõõt.
Tegin kinnisõidetud lumel pidurdustesti umbes reaalse 50 pealt ja pidurdusmaa oli sarnane, täpselt mõõdulindiga ei mõõtnud vahet.
Kuid mida see näitas, minu üllatuseks, see vana Hiina rehv vähemalt nendes oludes ei olnudki midagi häda tal.
Mis muidugi ei tähenda, et see jää peal sama oleks, rehvitestid ikkagi näitavad, mis rehvi on, laias laastus.
Mis oli minu näite mõte? See, et suverehv kindlasti poleks sama tulemust saavutanud neis oludes.

Muudetud 23.1.18 20:58

21:07 eile
Marko
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Kaheksakümnendatel sõitsin naastrehvidega samamoodi, nagu praegu. Nende hankimine oli natuke keerulisem. Müra oli loomulikult suurem, pidamine see-eest isegi parem.
21:50 eile
123azxc (registreerimata)
Re: Mida arvate soolatamise keelustamisest?
Tahaks teada kustkohast härra Marko sel ajal naelrehve hankis.Ja milline see pidamine oleks siis pidanud olema võrreldes vene pasteldega.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.