Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: KAHEMASSILINE HOORATAS, SELLE HINGEELU

11:08 22.06.2017
kupu_3 (registreerimata)
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
"2 massilist pidi "lõhkuma" tühikäik. Kas see on ka õige jutt, ei tea." - Ei usu. Siit käis läbi ka arvamus, et käik sees kallakul pidi venitama hoorattavedrusid- ka ei usu ma seda eriti. Mu auto töötas 7 aastat ööpäevas enamuse ajast tühikäigul kui tai sõitnud. Pargitud sai ka käiguga ja kässar sai peale alles pärast käigu panemist. Praegu 450 th km ja kogu sidurivärk tehase oma. Ega see pole ka VW 77 kw diisel, millel sai nneid vahetatud 300 tu jooksul 3 korda.
11:19 22.06.2017
ronn01
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
Kuna ei oska teiste mõtteid lugeda siis palun pange ka auto mark, mudel, aasta või mingigi täpsustav info.
20:18 22.06.2017
R6 (registreerimata)
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
volvo V50 2,0d- 04.2005a. Kogu kahemassilise tehase komplekt sai vahetatud samaväärsega 04.17. ls.289000 km. Aasta aega tühiküigul kergelt rabeles ja nõrk kolin sees, Hoorattal ja kettal olid nähtavad kulumised, kohati lillad e. saanud kuuma aga ei ületanud kriitilist piiri. Sach ja Luk on head mõlemad.
Häid pühi!



22:00 22.06.2017
Marko
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
Kas see rabelemise aasta oli enne vahetamist?
00:16 23.06.2017
Kärss
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
Nii palju, kui ma oma väheste kogemuste põhjal aru olen saanud, siis seosed kahemassilise hooratamise vedrude väsimise/purunemise ning sidruniketaste kulumise vahel piirduvad sellega, et korras hooratamine säästab ketast. St kulub aeglasemalt kui ühemassiliste puhul. Seevastu logisema hakanud hoorattad hakkavad mingist piirist alates üsna isukalt kettaid sööma ja see on osadel juhtudel ka peamine põhjus vahetuse tellijatel, et kolinast on küll pohlad, kuid pidev ketaste vahetamine muutub tüütavaks. Seda räägivad mitmed tuttavad remondimehed nii siin kui sealpool soolast vett
00:51 23.06.2017
Marko
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
Lasin selle jutu peast läbi kiirelt ja ühtegi füüsikalist põhjendust ei tundu olevat. Vihjeid?
09:25 23.06.2017
Kärss
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
Korrektselt autoga ringi käies vast polegi vahet, kuid enamus inimesi pigem käivad siduriga ringi oskamatult või lihtsalt lohakalt. Proovi järgi, kahemassiline silub ikka jube kenasti neid sõiduvigu oma eritüübiliste vedrude hunnikuga nii, et ketas ja hooratas on samal ajal pidevalt koos. Kohalt minek logiseva hoorattaga on hoopis midagi muud, libisemine pikeneb ka käiguvahetusel, sest tänapäeval ju vahegaase jms faastfuurius trikke keegi enam ei praktiseeri, lüüakse lihtsalt käik sisse ja sidur lahti. Nõrgemate mootorite korvid nagunii eriti võimsuse tõstmist kinni hoida ei jaksa ja eks see on ka põhjus, miks need diislid, millel väänet juba seal poole kilo lähedal, just tänu kahemassilisele ka igasuguse ignorandi käes vägagi sujuvalt sõidetavaks muutuvad ja ühemassilisega asendamise puhul hakkaks kuluma rohkem sidureid, kaste või rehve. Hästi näha see noorte tänavakiirendajate foorumeid lugedes. Sisuliselt peabki sõiduvea puhul midagi järele andma. Kahemassilise puhul on selleks need vedrud ja sõiduveaga kulutatud energia ei muutu mitte soojuseks mõnel hõõrduval pinnal, vaid kasutatakse kiirendusel ära väikese viivitusega
19:09 23.06.2017
Siidineuss (registreerimata)
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
pole olnud siiani vaja ühtegi hooratast vahetada veel .ei ühe ega kahe massilist. ma kardan et rumal inimene lõhub hoorratta, raudkangi ja ka oma silmamunad ära.
22:44 23.06.2017
Alone (registreerimata)
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
Väike küsimus-mul Volvo XC-70 2009 vl manuaal,120 kw,on tal kahe-või ühemassiline ja kas on ka sellega probleeme?
23:38 23.06.2017
2 massi (registreerimata)
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
jah 2 massi, usu varsti probleemid tulemas, vabane koormast
01:17 24.06.2017
Alone 2 massile (registreerimata)
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
Kas pean vahetama ühemassilise vastu või vahetama autot
22:57 24.06.2017
to Marko (registreerimata)
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
Tühikäigul oli kõrin ja väike vibra, mis siduri lahutades kadus. Siduri enda tööle kaebusi polnud. Tehase komplekt on alles kui näitlik õppevahend.
07:21 25.06.2017
Täpselt sama, (registreerimata)
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
mis siis täpselt viga oli? Kas sellise, vahel esineva kõrinaga veel sõita võib, sidur töötab muidu tõrgeteta?
09:21 26.06.2017
joppenpuhh (registreerimata)
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
sõitsin ford galaxy 1,9 tdi seiasmajätmisel märgatava kolinaga (tühikäigul natuke kolises kui mootor külm) 2massilise hoorattaga ca 150 tuh ja juba ostes tegi natuke häält. nüüd sõidab järgmine- mingiaeg muidugi oleks mõistlik äravahetada
13:10 26.06.2017
MaruKaks (registreerimata)
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
Mõttetu teema mille üle jahuda, osta lihtsalt uus ketas kui vaja ja ongi kõik. Ma olen ka mingeid hirmulugusid kuulnud, aga kui natuke otsida siis saab sama hinnaga selle ketta mis tavaketas. Ma olen kahel autol uurinud ketast, bmw 320 DM 07a 120€, audi allroad DM 00a 100€. Otsisin muidugi www.päring.ee kaudu kasutatud, aga garantiiga ketast.

Muudetud 26.6.17 18:45

00:37 11.08.2017
soomea
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
tere.kas khemassiline võib tekitada tühikäigul vibratsiooni,käigukang väriseb ,liigub risti auto keret,kui seisma jätad käib kolin .autoks passat 2003a.diisel 74kw

Muudetud 11.8.17 00:38

07:05 11.08.2017
Võib, (registreerimata)
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
10:00 11.08.2017
soomea
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
kas 74kw passat ja 96kw sharan on sama hooratas ja sidur

Muudetud 11.8.17 13:04

02:03 15.08.2017
Kärss
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
Viskaks natuke õli tulle. Mitte oma tarkusest, vaid tsiteerin ühte diislitele juba aastakümneid tagasi spetsialiseerunud sõpra, kes tänasel päeval peab mh lahendama ka palju neid kahemassiliste hoorataste jamasid. Ma siin varem parafraseerisin teisi selles osas, et VAGi 90ndate teise poole 1.9TDI mootorite kahemassilised olevat osutunud üllatavalt vastupidavateks just selles osas, et hoorataste sümptomid tekivad küll varakult, aga need süvenevad uskumatult aeglaselt ja nii sõidetaksegi nendega reeglina kaugelt üle poole miljoni km, enne kui reaalne vajadus vahetamise järele tekib.

Nüüd minu jaoks uus info on see, et just neil samadel VAGi mootoritel pidi sageli lahenema see kahemassilise jama iseenesest - nimelt kiilub lõpuks ühte "serva" kinni:) Mõnedel autodel kaasnevat sellega vaevumärgatav vibra, teistel mitte sedagi. Ta ütles, et kuna tänaseks on ka läbisõidud suuremad, siis üha rohkem kohtab autosid, millel hooratas on väidetavalt korras, kuigi peale (jäädavalt!) kinnikiilumist käituvad nad edasi ühemassilistena ja paljud ei teagi, mis tegelikult on juhtunud. Tema jaoks on see siiski (väike) probleem, kuna kinnikiilunud hooratta kättesaamine on tülikam ja reeglina paljuski relakatöö.

See vist seletab ära ka fenomeni, miks mõnel autol kaasneb kahemassilisega kerge vibra, kuid tüüpilisi sümptomeid pole, häält ei tee, sõita saab, sellepärast ka keegi ei vaheta neid ega teagi, mis seal sees täpsemalt toimub...

Ma ei oska neid väiteid ise kaitsta, see kõik on lihtsalt minust targema ja kogenuma jutt, kelle töökojast läbikäivate autode hulk võimaldab teha statistikat, milleks tavakasutajal võimalused puuduvad. Igasugused kommentaarid ja arvamused on oodatud!
17:00 15.08.2017
td (registreerimata)
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
Enamus tanapaeval nagunii ei tea, mis on hooratas ,kahem.hooratas jne.See ongi siin lihtsalt foorumi teemax hea,sest kes see viitsibki enam kodus seda vahetada jne. Oma kogemusest,siis omanud igasugu vag mootoriga masinaid,pole veel uhelgi mingeid mootori, siduri ega hooratta jamasid esinenud. Kuigi moni praegugi kasutuses olev vag labinud ehk juba 500tuhat.
17:17 15.08.2017
osta vaz (registreerimata)
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
Misse nii probleemivaba mudel ja mootor siis on, teaks ise ka osta vbl. Ehk siis vbl 85 KW diisel? sest 77 kw omadel (vahet pole, kas mootor risti või otse) saab seda hooratast vahetada 200 tuhhi juures 3 korda. Küll aga superbi ja sama põhjaga a4 soojendusradikad on lausa tavaline kuluosa. Lisaks ootamatult töölepingu lõpetavad kliimaseadmed igal vag mudelil. Lisame väga sagedased aknatõstukite- ukselukkude- juhtmete-lülitite- airbagi vead 2000- kuni 2009 vag autodel. Bensiinimootoriteni ma veel ei jõudnudki...
Pole üldse nii lihtne leida teist autotootjat kus selline vigade loetelu omanikke häiriks. No Fordi ma just ei mõelnud.
17:30 15.08.2017
Kärss
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
Eelmisele: ma ju rääkisin 90ndatest ja omal olnud ja käinud käest läbi mitmeid kaugelt üle poole miljoni ls masinaid (vt läbisõitude teemat), millel kergekujulised sümptomid olnud juba ammu olemas ja minu käes aastate jooksul need süvenenud pole, kuigi läbisõitu kerinud juurde üsna jõudsalt. 90ndatel ei toodetud VAGi 77 ega 85kw 1.9TDI-sid. Siin teemas on palju olnud juttu ka kasutamisest, neid 100k sõitnud ja lausa hirmutavalt koliseva kahemassilisega masinaid leiab turult küllalt, nagu ka neid, millel iga 20tkm tagant siduriketast vahetatakse, kui kehv tehniline teostus ja ignorandist kasutaja kokku saavad:)

Siin küsiti varasemalt, kas automaatkastidel kah kahemassilisi hoorattaid on. Üksikutel vanadel autodel olen kohanud, üldistada ei oska. Sel teemal võiks võiks võtta sõna keegi, kes nendega rohkem kokku puutunud
12:39 16.08.2017
granada12 (registreerimata)
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
millegipärast tekivad kõhklused selle väite paikapidamises, kuna sõit muutub sellise kinnikiilunud hoorattaga üpriski huvitavaks. Kes on labadega ketast proovinud tavahoorattaga saab aru. Tavalise hoorattaga isendil on leevendusvedrud kettas, kahemassilisel kettas leevendid puuduvad. Kahemassilise eesmärk iseenesest on ilmselgelt leevendusaja pikendamine, et iga kodanik suudaks kohalt minema saada.
13:25 16.08.2017
Kärss
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
Tähelepanek on õige, aga neid ei saa vist ka päris võrrelda, kuna labadega ja keramiliste ketastega praktiliselt sidurit ei libistatagi (autosport, mitte suvaline tänavaauto). Muuhulgas puudub neil selleks ettenähtud suure pindalaga, paks ja kulumist võimaldav kontaktpind. Kui piltlikult öeldes likvideerida lihtsalt leevendusvedrud, nii et jääb alles tavaline ketas, on siduri libistamise võimalus endiselt olemas. Sisuliselt peaks see näide kehtima ka vastupidises olukorras, kus kahemassilisel osa vedrusid purud ja hooratas "laperdab" äärmuste vahel, mis selgitab selles olukorras ka siduriketta kiiremat kulumist, millest siin varemgi juttu oli. Parandage, kui praegu millegagi mööda panin.
PS: igasuguste sportsiduritega olen sõitnud piisavalt, kuid sellise kinnikiilunud kahemassilisega (enda teada) kogemused puuduvad. Sellepärast siin praktilisi kogemusi küsisingi
15:30 16.08.2017
professor_sammaljalg
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
Ootaks laiendatud seletust selle hoorattaga automaatkasti arvelt, tundub intrigeeriv.
16:09 16.08.2017
Kärss
Re: Kahemassiline hooratas, selle hingeelu
Samblale: nt Volvo 960 3.0 atm 1991a. Ma polnud kah varem näinud, sisemine-välimine eraldi, selline väga prosta versioon sellest, mida kahemassisteks tavaliselt nimetatakse. Samasugune nagu siin gif failis
https://media.giphy.com/media/3ohryllN2OgqVdSHwk/giphy.gif

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.