Sisene

 

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: HÜBRIID YARIS JA AURIS

11:48 01.10.2012
rtfm99
hübriid yaris ja auris
värsked hübriid yariste ja auriste omanikud kiitke või kiruge oma ostu.

Muudetud 1.10.12 12:05

18:55 16.10.2012
Toomas Kadarpik (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Testisin paljusid autosid, Hyundai, VW, Skoda, Seat, Renault, Ford, Dacia, kõigiga võtsin sõita ja sain väga suured kulud. Yaris oli hoopis teine lugu, mida suuremad ummikud, seda väiksem kulu. Praegused vahemikud linnas on 3.4-4.5, suurem kulu tuleb hommikusest külamst mootorist aga kokkuvõttes olen päeva lõpus ikka 4 peal või pisut alla. Korralikul teel tulen Tartust 4l/100le ära, halvem tee annab maanteel 4.5 kui sajab veel ka. Kiirtee 120 Km/h 5.5-6 pole ka paha. Näiteks vihmaga Haapsalu Tallinn, kiirtee lõik 120 Km/h ka sees andis viimane kord 4.4.
1.5 dCi Renaultiga ei anna kulu võrreldagi, see oli küll diisel aga ikka võttis 1.5l rohkem ja 2x rohkem kui sõita külma motoriga 5 kilomeetrit. Hübriid on ka siin väga tõhus, mootor käima ja soojenema, aku laeb samal ajal ja pärast sõidad ülejäänud 2 kilomeetrit linnas elektri toel. Kui lõppu jõuad on soojus ja elekter ära kulutatud ja oled 5.5 peal ja ei külmeta ka.

Teine eesmärk oli meie pere CO2 jalajälge vähendada, see on üks osa selle poolitamisest, see on põhiliset arenenud riikides levind lähenemine aga mind see huvitab.

Tehnilist valikut mõjutasid käigukasti puudumine (ei ole variaator, nagu isegi autoajakirjanikud väidavad vaid elektriline ülekanne ilma sidurita), siduri puudumine, rihmade puudumine, pidurite pikk eluiga, praktiliselt vajabki see auto ainult õli vahetamist - tunnen omaarust asja, sest uusi autosid olen ostnud aja jooksul 16 tükki, mitmed on sõitud 250 tuhat ja igasugu rihmad, pidurikettad, sidurid ja kastid on tohutud kulud ja kerged purunema.
19:23 16.10.2012
matihk (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Mis sa jamad, HSD-l ongi variaatorkast. Elektriautodel käigukast puudub. Ja variaator pole sugugi ülitöökindel. Toyota kohta ei tea, kuid Nissanil, Mersul ja Hondal on need küll remonte tahtnud.
08:05 17.10.2012
Toomas Kadarpik (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Ei ole variaator, jõud kantakse üle elektrimootori vahendusel, vaata http://www.youtube.com/watch?v=9IodzwsdGKM kui ei usu. Honda, mersu variaatorid on ikka kindlad konstruktsioonid. E-CVT on Elekctronic Continuous Variable Transmition mitte variator transmission.

Seega põhimõtteliselt pole selles konstruktsioonis ühtegi käiku, samuti pole hüdraulikat ja libistuvat sidurit. Ülekanne sõltub MG2 tööreziimist ja tagurpidi käik on ainult elektriga.
09:28 17.10.2012
4444678 (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
siis ju peris hea autu....mul vanematel 99 aasta golf 4 näitab keskmist kulu 4,6 sajale.....
09:29 17.10.2012
AS (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Tahate väiksemat kulu, pange kohe ostes Webasto peale, endal soe ja mootoril samuti :-)
09:43 17.10.2012
toomasele (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
09:49 17.10.2012
Toomas Kadarpik (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
See jutt 99 aasta Golfist on naljakas, minu võrdlus on toodud Tallinna kesklinna ummikusõidust, selle Golfiga oleks sarnane sõit 9 liitri kandis, olen seda ka paljude autodega proovinud, pool kütust läheb ummikus kohaltvõttude ja kohapeal tõristamise peale. Keskmine kiirus kipub olema 22-28 Km/h
09:57 17.10.2012
Toomas Kadarpik (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Yarise ülekanne on uuest disainitud, seal rihmasid pole. Sama mudel on USA-s prius C panen selle tehnilise esitluse lingi siia
http://www.scribd.com/doc/80918671/12Prius-c-Technical-Prese
ntation-v3-2


head lugemist:
10:12 17.10.2012
4444678 (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
diisel golfiga pole 9 liitrit võimalik. seotamiskuludest ja sõiduomadusetest vist pole mõtet rääkidagi. kes räägivad ,et kulud puuduvad-kas hübiididel ja elektriautodel puudub vedrustus ja sarniirid näiteks. tasuta lõunaid pole olemas.
10:16 17.10.2012
Toomas Kadarpik (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Kas Yaris HSD-le saab panna huvitav Webasto ? Üldiselt on HSD-l soojusvahetiga EGR, seega soojeneb ruttu aga mugavuse mõttes arvasin, et paneks DEFA ventika salongi, teeb salongi ja ilmselt ka akud soojaks. Mingi paanika pole kui keerad hommikul võtit ja auto soojeneb kohapeal, aku laeb täis, tavaautoga läheb palju soojusest sedasi raisku. Plokisoojenduse kohta pole veel infot saanud, see külge liimitav ei pidanud suurem asi olema.
11:15 17.10.2012
keemik1
Re: hübriid yaris ja auris
to Toomas Kadarpik: kõigepealt tänud korraliku ülevaate eest. Nüüd paar küsimust - mis oli Yarise soetamise hind? Teiseks - CO2 vähendamine on küll üllas eesmärk kuid igal mõõgal on 2 tera. Nimelt uuri mitu hektarit vihmametsa peab Toyota Corp. istutama, et ükski müüdud hübriid tõeliselt "roheline" oleks. Samuti uuri missugused haruldased metallid lähevad hübriidide akudesse ja kuidas (ning millises suurepäraste inimõigustega riigis) neid kaevandatakse. Lisaks kui pikk on Toomase hübriidikogemus? Oota palun normaalne talv ära ja miinuskraadid ja siis kirjelda kui tihti hübriidi "osakond" end sisse lülitab.
Nagu keegi varem kirjutas - Webasto peale ja tänapäevane diisel võtab vähem kütust. Rääkimata maanteesõidul kus hübriid mõttekusest hetkel üldse rääkida ei saa. Ahjaa... VAG grupi 1,2TDI Bluemotionil CO2 on 89g/km kohta. "Ülirohelisel" Yarisel 85.
CVT käigukast - täiesti tundetu asjandus. Mulle ei sobi, et kui gaasi põhja vajutan, siis kõik mis toimub, on pöörded põhja ja paar sekundit mootori kisa saatel ootamist kuni auto viitsib kiirendama hakata. Nagu kummi venitaks.

PS. Et Toomasele ei tunduks, et ma päris laest võetud labaseid väiteid loobin, siis olen osa võtnud mõnest hübriidikoolitusest ja veidi ka siseinfot kuulnud. Nimelt sellist mida südametunnistusega rohenäppudele päris salongis promo tehes ei räägita. Mitte paha pärast aga no nii roheliste prillidega pole mõtet ostuotsuseid teha:) Miks neid autosid arenenud riikides päris palju ostetakse, on see, et riik taob olulise osa meeletust hinnavahest analoogsete tavamudelitega kinni. Vähegi majanduslikult mõtlev (kuitahes rohelise mõtlemisega) lääne inimene päris loll ei ole...
12:38 17.10.2012
n. (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
diisel siiski ei sobi ainult linnas sõitmiseks (loe: ummikutes seismiseks). kütusekulu võib ju olla väikene, kuid tahmumisest tulenevad lisakulud nullivad selle täiesti ära.
13:08 17.10.2012
keemik1
Re: hübriid yaris ja auris
to n.: tahmumise lisakulud??? Misasjad need veel on?
13:44 17.10.2012
Toomas Kadarpik (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
to Toomas Kadarpik: kõigepealt tänud korraliku ülevaate eest. Nüüd paar küsimust - mis oli Yarise soetamise hind?
17000€ on standardmudel.

Teiseks - CO2 vähendamine on küll üllas eesmärk kuid igal mõõgal on 2 tera. Nimelt uuri mitu hektarit vihmametsa peab Toyota Corp. istutama, et ükski müüdud hübriid tõeliselt "roheline" oleks.
SIIN ON SUL KÜLL NÜÜD ARVUTUSVIGA, MA SÕIDAN SELLE AUTOGA MAHA 200.000, IGA KILOMEETRI KOHTA VÕIB NENDE VÄIKESTE OTSTEGA TAVAAUTOGA ARVESTADA 50G, SEE TEEB 10000 Kg Co2-te, JA TAVAAUTO VALMISTAMISEKS KULUB SEDA KA, AKUDE TOOTMIST OLEN NÄINUD JA MINGI ERILINE CO2 EMISSIOON SEAL TAGA KÜLL POLE.

PRANTSUSE TOYOTA TEHAS ON SUHT ESIRINNAS ROHELISE MÕTLEMISEGA, VIHMAVESI, PÄIKESEPATEREID, PÄIKESEKÜTE, ÜMBERTÖÖDELDUD PLASTIKUD JNE. AKUD ON AINUS SUUR VÄÄRISMETALLIDE HUNNIK AGA SEE LÄHEB JU OTSE ÜMBERTÖÖTLUSSE, SEEGA EI NÄE SIIN PROBLEEMI, PALJU HULLEM ON MOBIILIAKUDE MILJON ISENDIT, MIS IGAL AASTAL PRÜGIKASTI RÄNDAVAD. AKU ON 0.9 KWh, SEEGA MITTE JUST ERITI SUUR JA ÕNNEKS MODULAARNE.

Samuti uuri missugused haruldased metallid lähevad hübriidide akudesse ja kuidas (ning millises suurepäraste inimõigustega riigis) neid kaevandatakse.
NIKLIT KAEVANDATAKSE SUURES KOGUESE NÄITEKS SOOMES JA TALVIVAARAS ON SELLEGA KA KESKKONNAPROBLEEME, PÕGILINE OSA AGA EI LÄHE HÜBRIIDAUTODESSE VAID MILJADRISSE TELEFONI.

Lisaks kui pikk on Toomase hübriidikogemus? Oota palun normaalne talv ära ja miinuskraadid ja siis kirjelda kui tihti hübriidi "osakond" end sisse lülitab.
HETKE KOGEMUSED AMMUTATUD SOOMEST, PRIUSEGA ELATAKSE PÄRIS HÄSTI, OLEN SEAL 8 AASTAT ELANUD JA OSKAN INFOT IKKA HANKIDA. EESTIS TEEN TOYOTALE VAHETEVAHEL TÖÖD JA SUHTLEN SEALSETE INIMESTEGA. SA VÄIDAD, ET 0.9 KWH AKU EI TÕMBA 1.5 L BENSIINIKAT TALVEL KÄIMA ? VÕI EI TÖÖTA FET TRANSISTORID KÜLMAS HÄSTI ?

IGA TEHNIKAGA VÕIB MIDAGI JUHTUDA, SELLES MA EI KAHTLE AGA SIIN ON TÕESTI KOMPONENTE SUHTELISELT VÄHE

VÕI ON SUL MISKI MUU MÕTE ? HUVITUKS KINDLASTI, PIGEM ON PROBLEEM 30 KRAADI SOOJA KUI KÜLM, SEST SIIS PEAB SÜSTEEM AKUT JAHUTAMA HAKKAMA.

Nagu keegi varem kirjutas - Webasto peale ja tänapäevane diisel võtab vähem kütust. Rääkimata maanteesõidul kus hübriid mõttekusest hetkel üldse rääkida ei saa. Ahjaa... VAG grupi 1,2TDI Bluemotionil CO2 on 89g/km kohta. "Ülirohelisel" Yarisel 85.
WEBASTO ON MUL OLNUD KOLMEL AUTOL JA ON EBATÖÖKINDEL LAHENDUS KUI KÕIK SÕIDUD 5-15 Km, AKU SAAB PIDEVALT TÜHJAKS JA WEBASTO TEEB VEEL OMA TÖÖ, SEST PUMBAMOOTOREID AETAKSE RINGI JNE, SELLE KOGEMUST ON MUL 15 AASTAT JA VIIMASE MÜÜSIN PAAR NÄDALAT TAGASI MAHA. ENAM EI TAHA, HOOLDUSE PEALE LÄHEB 10 AASTA JOOKSUL KA UMBES 500€ PER WEBASTO SÜSTEEM, SUVEL JÄÄVAD PUMBAD KINNI JA SÜSTEEM TAHMAB AJA JOOKSUL JNE. LÜHIKESE OTSTEGA ON KÜLMUNUD MITMEL AUTOL HOMMIKUKS AKUD, SEST EI JÕUA DIISLIGA ÄRA LAADIDA. KUI OLEKS PIKEMAD OTSAD, SIIS MÕISTAN TEIE VÄIDET.


NATUKE SIIS EMISSIOONIST VEEL: ESITEKS ASI POLE AINULT CO2-S, LÄMMASTIKÜHENDID ON YARISEL AINULT 6 MG, SEE ON 10X VÄIKSEM JA SEEGA TORUST TULEV EI HAISE VASTIKULT. LISAKS ON LINNAUMMIKUTES IKKA TULEMUS HOOPIS TEINE KUI TDI BLUEMOTIONIGA, VAHE ONGI UMBES 2X KUIGI MAANTEEL ON TULEMUS EHK TDI KASUKS AGA TAHMATA MA SEDA ÕHKU ENAM KA EI TAHA, SEST LINNASÕIDUL ON KOGU DIISLISÜSTEEMI TAHMAMINE TAVALINE, SAMUTI KÜBEMEFILTRI KORRASHOID. OLEN ISE KOGENUD, KUS KOLM AASTAT SÕITNUD KORRALIKULT HOOLDATUD DIISEL EI LÄHE ÜLEVAATUSELT LÄBI.



CVT käigukast - täiesti tundetu asjandus. Mulle ei sobi, et kui gaasi põhja vajutan, siis kõik mis toimub, on pöörded põhja ja paar sekundit mootori kisa saatel ootamist kuni auto viitsib kiirendama hakata. Nagu kummi venitaks.
KAS OLED PROOVINUD VÕI RÄÄGID SIIN VARIAATORKÄIGUKASTIST, HÜBRIID EI OLE TUNDETU, KAHE MOOTORI VÄÄNDEMOMENT ON HEKTEGA TAGA JA 0-50 ON VÄGA ÄKILINE. HÜBRIIDI ELEKTRILINE VÄÄNE ON ESIMESEST PÖÖRDEST JU TAGA. MUL ON C180K JA UUS FORD MONDEO 2.0, VÕIB ÖELDA, ET LINNAS ON SEE HSD VÄGA ÄKILINE. SEEGA EHK ÜTLEKSID, MILLEGA VÕRDLED VÕI TESTINUD OLED. PRIUS ON MUIDUGI ERI ASI JA EI SARNANE PÄRIS TAVAAUTOGA.


PS. Et Toomasele ei tunduks, et ma päris laest võetud labaseid väiteid loobin, siis olen osa võtnud mõnest hübriidikoolitusest ja veidi ka siseinfot kuulnud. Nimelt sellist mida südametunnistusega rohenäppudele päris salongis promo tehes ei räägita. Mitte paha pärast aga no nii roheliste prillidega pole mõtet ostuotsuseid teha:)

Miks neid autosid arenenud riikides päris palju ostetakse, on see, et riik taob olulise osa meeletust hinnavahest analoogsete tavamudelitega kinni. Vähegi majanduslikult mõtlev (kuitahes rohelise mõtlemisega) lääne inimene päris loll ei ole...
EI OLE SEDASI.
13:55 17.10.2012
TAHMUMISE LISAKULUD (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
EKS IKKA NEED TOREDADAD KÜBEMEFILTRID, TAHMUNUD TURBOD, PÖÖRDED ON MADALAD JA DIISEL TAHMAB. DIISLI JA HÜBRIIDI HIND JU AUTOMAADIGA SAMAS HINNAS !!! SAMUTI ET KÄID KAKS KORDA ÜLEVAATUSEL, SEST MOOTOR TAHMAS.

SAAN ARU, ET LUGEJATEL ON SIIN UUTE ASJADE EES HIRM JA PALJU PARALLEELE TUUAKSE ELEKTRIAUTODEGA JA NENDE AKUDEGA VMS. AGA EKS EESTIS JÕUAB SEE KESKKONNASÄÄST KOHALE IKKA ÜHE SUURE PAANIKAGA, NAGU KÕIK ASJAD SIIN TOIMUVAD, LÄTIS JA SOOMES ON CO2 AUTODEL MAKSUSTATUD JA EESTI PEAB TEGEMA NAGUNII ÜHEL PÄEVAL SAMA. MEIL VAADATAKSE ASJA PRAEGU PIGEM MAJANDUSE SEISUKOHAST.


14:54 17.10.2012
keemik1
Re: hübriid yaris ja auris
to Toomas: nüüd hakkavad emotsioonid välja pressima... ära kirjuta suurte tähtedega palun - ebaviisakas nimelt. Ja samuti kirjuta palun samas teemas sama nime alt.
Aga teemast. Toredad kübemefiltrid on tänapäeval normaalsetel firmadel ammu hooldusvabad - omanik teeb protseduuri ise 15 minutiga läbi ja sõidad jälle aasta-paar rahulikult.
Eks see et teed Toyole kaastööd näitab ka vast veidi kuhu poole kaldu oled (võibolla):). Mina isiklikult mingile autofirmale võlgu-tänuvõlgu pole. Kuid olen piisavalt autonduses peadpidi ja kõrini sees, et julgen väita, et Toyo köögipoolt tunnen üsna hästi. Kui "Toyotaonud" räägivad koolitusel ka veidi muud tausta kui Sinu uuringud netist (ja loomulikult müügikonsultandilt), siis ära seepärast palun RÖÖKIMA(!!!) hakka:) Nimelt kõige hinnalisemad väärismetallid akudesse (nii liitium- kui nikkelakudesse) tulevad Hiina kaevandustest. Ja need varud kestavad veel mõned aastad - siis on jokk. Kui uue lahendusega lagedale ei tulda. Toyota istutab kenakese hulga reaalset vihmametsa, et oma "rohenäpplusega" tegelikult punasest sinisesse tulla. Sellepärast ka üliroheline tehas Prantsusmaal. Muidu oleks ta labane valetaja... Nii see on.
Minul on konkreetselt kogemus viimase põlve Priusega (nii hübriidi kui plug-in-ga) ja Aurisega. Kahjuks viimase Yarisega kogemus puudub. Ja hübriidide lipulaeval Priusel käitus käigukast täpselt niimoodi nagu eelnevalt kirjeldasin. Kohaltminek on tore just sellesamal põhjusel - elektrimootori kohene ja suur moment. Aga käigukast ja elektroonika seal vahel on kahjuks nii võlts kui võlts. Ja edaspidine dünaamika nii roosiline enam polnud. Ja see on minu isiklik arvamus ja tunne mis ei pruugi absoluutselt Sinu autotunnetusega ühtida.
Kuidas siis mujal maailmas see teema on Sinu arvates? Kui raha poleks argument "mõtlevale" inimesele siis sõidaksid seal kõik Fiskeritega ringi. Londonis saad linna sõita tasuta kui istumise all hübriid. See pole argument? Väga kobe % auto hinnast makstakse riigi poolt auto hinnast kinni... pole samuti argument?

Kahjuks pole mu silmad veel kunagi lugenud ÜHTEGI lühi- või pikaajalist testi kus hübriid oleks saanud ligilähedalegi oma ametlikele kulunumbritele. samuti omad sõidukogemused. Need käärid on hübriididel ikka oluliselt suuremad olnud kui diislitel:) Erinevatel sõitjatel erinev sõidustiile kuid Priusest saab ühe või teise sõidustiiliga ikka väga erinevaid kulunumbreid välja võluda. Diislitel see "keel keset suud" sõitmine nii palju kütusekulu ei mõjuta.

Lisaks - mõneaasta tagune jutuajamine ühe Soome taksojuhiga kes sõitis eelmise põlve Priusega kinnitas, et tegu on väga vastupidava autoga. Ja peabki olema - kuna hinna ja sõidumugavusega seda autot ostma ei meelitanud (vähemalt esimesi eksemplare).

Ja nüüd lõppsõna. Kõige sellega ei taha ma öelda et Toyo hübriidtehnika on kuidagi mahavisatud vaev... Kõik mis aitavad arengule kaasa, on tubli töö. Aga öelda, et eestlane on kuidagi rumal uusi asju vastu võtma on sama mis hüpata suure hurraaga iga uue asja kallale. Näiteks i-Pad on tore asi aga kas tasub 5 ööpäeva järtsus seista et osta endale kallis vidin mille funktsioonid on olemas ka odavamal ja kohe saadaval Asusel...
Seni kuni riik ostab pisikesi elektrikärusid ja linn doteerib tobedal kombel bussisõitu (piirates muid liiklejaid), ei maksa ma kuidagi 17000 ühe pisiauto eest kus on taustal "roheline mõtlemine".
Muide ma olen kahekäega nõus et kui ükskord autosõit maksustada tuleb siis tulekski seda teha just CO järgi. Mitte mingite tobedate kilovattide-litraazide kaudu.
Ütlen ausalt - mul pole nende sõidukite vastu absoluutselt mitte midagi. Silmaklappidega fännklubi suhtumine mulle lihtsalt vastukarva veidi (sellest ka eelnev võrdlus i-toodetega) . Ise vaataksin sellist autot hetkel vaid siis kui nr.1 - ta hind poleks Eestis nii proportsioonist väljas või nr.2 - keegi mulle selle "rohetamise" siis kaudselt premeeriks (nagu tehakse elektrisõidukitega)


19:14 17.10.2012
............. (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Osta kasvõi 10 aastat vana väikse bensu või diiselootoriga isend ja sõidad sama ökolt. Isegi vana Golf 2 , 1.6l 40kw diisel tarbis linnas maksimum 5 sajale. Tuttuue hübriidiga saada numbrid 4-4,5 sajale ei ole asi millega kekutada ? Volvo s80 diisel võtab maanteel 100km/h sõites võtab ka ideaalis 3,5-4 sajale.
19:16 17.10.2012
........... (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Ah jah, jäi lisamata, et igasugu probleemid diisli tahmumisega on tulnud sellest, et inimestel on millegipärast komme oma diislitega töristada väääga madalatel pööretel(1200rpm), ei tea miks?
20:35 17.10.2012
absik (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Hei, ärge hakake toyotainimesega vaidlema! See on lootusetu üritus. Las ta parem olla õnnelik oma hübriidiga... Toyota Baltic on oma ajupesutööd hästi teinud.
20:56 17.10.2012
uyf (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
21:19 17.10.2012
kapa kohila sari sittuja (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Tahmumise lisakulude all peetakse silmas ilmselt ummistunud EGR süsteemi, kübemefiltreid ja ummistunud summuteid, jne.
Millegi pärast segatakse meil müüdavat kütust millegagi, sest soomes oli minul kütusekulu väiksem, kui on siin eestis praegu ja minek oli ka oluliselt parem.
21:39 17.10.2012
to kapa kohila (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Soomes on sul sellepärast väiksem kütusekulu, et seal on su kütus palju kallim. Ei jõua ikka iga päev tankida. Autokütust ei oska kommenteerida.
22:42 17.10.2012
copy paste (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Okei, toon näite:
Toyota Prius (linn/maantee/keskmine) 3.9/3.7/3.9
VW Golf BlueMotion 1.6TDI 5.2/3.5/4.1 (maanteel Priusest üle)
Skoda Fabia 1.2TDI Greenline 4.1/3.0/3.4 (maanteel ja keskmine parem)
BMW 116d EfficientDynamics 4.4/3.4/3.8 (maanteel ja keskmine parem)
Citroen C3 e-Hdi 70 3.6/3.2/3.4 (igas asendis üle Priusest)
Seat Ibiza 1.2TDI E-Ecomotive 4.1/3.0/3.4 (keskmine ja maanteel parem)

Kõik loetletud autod pakuvad Priusest paremat dünaamikad (va C3) ja on ka odavamad, kui Prius (va BMW). Lisaks on nende diislite hoolduskulud ka soodsama, kui Priusel. Ja veel- kuskil mingid targad onud (autoajakirjanikud ja teadlased) on väitnud, et pikemas perspektiivis toodab Prius (koos tootmise ja jääkidega) rohkem kahju, kui Hummer H2.
23:12 17.10.2012
karvanejakole
Re: hübriid yaris ja auris
Arumaeisaa, mis te kiunute siin ühe rohelise kallal. Roheline mõtlemine on üldjuhul oma ajast ees ja pälvibki kaasaegsete mittemõistmise. Linnasõidul on hübriid öko, nagu on diisel kiirteel, seda keegi kahtluse alla ei seagi. Hübriidide ja elektriautode tootmisele kuluv CO2 maht ei ole oluliselt suurem tavaautode tootmise omast, küll on suur vahe hilisemas ekspluatatsioonis. Uus ja arenev tehnoloogia on alati kallim, kui vana ja järgiproovitud. Ise ei ostaks hetkel ei hübriidi ega elektriautot, kuid vähe on neid, kes eitavad nende järjest suurenevat populaarsuse kasvu. Tootmismahtude suurenemisega kukub hind ja areneb edasi tehnoloogia, mis omakorda suurendab müüki, alandab hindu jne .... kuni tuleb uus ja parem, algul kallim ja üldsusele mõistetamatu ning ilmselt ka (esialgu) ebapraktilisem tehnoloogia. See kõik ei toimu ehk lähitulevikus, aga toimub kindlasti!
10:41 18.10.2012
keemik1
Re: hübriid yaris ja auris
to karvanejakole: absoluutselt nõus - uus tehnoloogia on kallim. Vahe meil siin Kapa-Kohilas on see, et võrreldes arenenud maailmaga (mida autoomanik siin meile eeskujuks tõi) toetab riik igakülgselt hübriidtehnika levikut, et õnnetu omanik ei peaks end autopoes tropina tundma, et ta eesrindlikumalt mõtleb kui teised autoostjad. Võrdle mis maksab Prius näiteks Usas ja Eestis. Ehksiis millest me räägime? Enne kui vastuargumente vingumiseks tembeldad. loed ehk teksti mõttega läbi. Muide Mitsu-Peugeot-Citroen on oma visioone (pärast kordades väiksemat loodetud elektriautode läbimüüki Euroopas) kõvasti tagasi tõmmanud. Isegi riikide ülisuurel dotatsioonil ei taha neid sõidukeid seal eriti keegi osta. Ja Eestis ostab elektrisõidukeid oma ametnikele riik... sellest ka see Sinu "järjest suurenev populaarsuse kasv". Aga vähemalt keegi plekib selle katsetamise osaliselt ostjale kinni. Hübriidi puhul see paraku Eestis nii ei ole...

Muudetud 18.10.12 10:41

14:09 18.10.2012
barbados
Re: hübriid yaris ja auris
see hübriid kõlab nagu krokodill gena multikas......potsataja lausub* gena las mina kannan kohvreid...ja sina kanna mind....
18:10 18.10.2012
Toomas Kadarpik (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris

Osalt naljakad vastused, ma lihtsalt testisin suure hulga autosid ja olen nendega seisnud ka Tallinna ummikutes päeva keskmise kiirusega 20-25 Km/h, jutud suurest dünaamikast on sellel kiirusel muidugi muigama panevad, mingi võidusõit see pole ja kurvi võtmine ka ja üldse pole see asi laste kooli viimise puhul grammigi tähtis, veel vähem Tartusse sõites.

Diislitega on tõesti hoolduskulud kordades suuremad võrreldes hübriididega, olgu kõigile teadmiseks, et nii MB, BMW, FORD jt toovad järgmine aasta välja palju hübriidmudeleid ja sellest saabki ilmselt standardtehnoloogia, põhjus on hübriidaku oluline odavnemine, mille hind tootmises on 1000€ klassi. Diislitehnoloogia on kallis ja keerulisem toota, samuti on päris valus tagada EURO6 normid, seega tehnika kallineb veelgi.

Negativismi on alati eestis palju ja seepärast ongi väga raske meil teisetega sammu pidada, ilmselt õige varsti tormatakse ka siin säästlike tehnikate poole.

Asjad on ju lihtsamad, inimesed võrdlevad siin õunu ja pirne, võtsin praegu VW lehe, seal maksab VW polo 16.000€, automaatkasti pole diislile saadavalgi. Bensiinikas on 1.2 TSI, mida käisin testimas ja ummikutes ei saa kuidagi normaalseid kulusid, ikka 6-7 kipub külma käivitusega ära tulema kui vaikselt sõita. Yaris on 1000€ kallim, päris lihtne arvutus ju.

Hübriidi hooldus kallim või looduse jääksaast suuremad ? Palun esitage ikka mõned konkreetsed faktid, mitte ärge viidake mingitele ajakirjanikele. Hübriidi tavahoolduse valmis pakett maksab Toyotas hübriidile -40% , huvitav miks see nii on ? Vaatasin läbi ka hooldusprogrammi, seal polegi suurt midagi peale kontrolli ja õlivahetused ning hilisemad vedelike vahetused.

Ja natuke eestlusest ka, siin arvatakse tihti, et teised teevad igal pool asju raha pärast või maksude pärast või et riik nõuab, see on postsov kultuuriline arusaam, mujal teeb ikka riik tihti asju mida inimesed soovivad ja milles nähakse ühist eesmärki probleeme lahendada - meie oleme selles mõttes Euroopast 15-20 aastat maha jäänud ja demokraatias umbes 100 aastat maas. Minu ja ilmselt ka väga palju teiste jaoks on 10 tonni CO2 kogust väga oluline.

Nafta tootmise mahtu enam tõsta ei saa aga vaadake kuidas ostetakse autosid Hiinas ja mitu miljardit seal elab ja arvutage, paari aastage on 95E Eestis 2€/l, diisel ilmselt veelgi kallim.

Oma arvutused tegin 10 aasta peale, käisin gaasiautosid proovimas, rääkisin taksojuhtidega tänaval ja tanklates, kui arvate et tegin ainult paberitööd. Samuti tegin arvestuse odavautode Daciate peale ja samuti arvestasin olukorda, et võibolla tuleb hübriid konverteerida pistikuhübridiiks kui asi kütuseturul masendavaks muutub, praegustel hübriididel on see võimalik ja ilmselt suudetakse teha see ka Yarisele.Teha saab isegi Soomes juba.

Sellisel juhul saan ma hakkama ilmsetl 1.5l/100 Km kohta, sest Yarise elektrimootor on auto kohta piisavalt võimas, et sõita 70 Km/h, praegu takistab auto kiirust 60 peale aku 19 KW võimsus.

Kui keegi arvab, et on hea lahendus ja tahab sisusse süübida, siis kirjutagu otse kadarpik@gmail.com. Ja edu Lätile ja Soomele, kes liikluses CO2 emissioonile tähelepanu pööravad, ilmselt juhtub ka see meil, sest rahvamajandusele on see palju kasutoov otsus, inimestel jääb raha muuks toiminguteks. Praegu on raiskamine kasulik valitsusele ja aitab makse paremini koguda, inimesed kulutavad aga tohutul hulgal raha autodele.






18:44 18.10.2012
, (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
co2 on üks suur ärimull. veaks õige kihla selle nafta lõppemise kohta. vaata elektrisaanide müüginumbreid maailmas ,miskipärast ei tõuse vaid langevad need. jah just nimelt tehakse asju raha ja maksude pärast. hübriid pole mingi tuleviku tehnoloogia. heal juhul lihtsalt üks ülemineku etapp.
20:01 18.10.2012
algataja (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
saaks kohe tulevikku ilma üleminekuta...
20:38 18.10.2012
Toomas Kadarpik (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
TAHAKS HEAD ARGUMENTEERITUD VASTUVÄIDET SIIS, MIKS EI TASU OSTA KUI TEENID 10 AASTAGA 10 K SÄÄSTU ? ARVESTATUD HOOLDUSKULUSID, KÜTUSE KALLINEMIST, JA KULU. EELDUS ON, ET AUTO SÕIDAB 200.000 KM. JA MIS SIIS TULEKS ODAVAM, DIISLITE HOOLDUSAJALUGU EI TASU KÕRVALE PANNA, PALUN PÕHJENDAGE IKKA SELLELT BAASILT KUI OLETE MÕNE AUTOGA NULLIST 200.000NI SÕITNUD JA HOOLDUST JÄLGINUD.



co2 on üks suur ärimull. veaks õige kihla selle nafta lõppemise kohta. vaata elektrisaanide müüginumbreid maailmas ,miskipärast ei tõuse vaid langevad need.
ÄRIINIMESED ON CO2 PROBLEEMI VEIDI VÄÄNANUD KÜLL AGA EGA SEE KESKKONNAFÜÜSIKAS SEEPÄRAST MISKIKS MUUKS MUUTU. SAMAHÄSTI VÕIKSIME VÄIDELDA AATOMI OLEMASOLU ÜLE JA OLEN SELLIST LOENGUT KA ÜLIKOOLIS KUULANUD, VÄGA HUVITAV TEEMAPÜSTITUS, LÕPUKS ON ENAMUS ASJU USU KÜSIMUS - KA TEADUS ON USK, MIS OMA VAATEID KÜLL KIIREMINI MUUDAB KUI KIRIK.

MIS NEED ELEKTRIAUTOD SIIA PUUTUVAD, HÜBRIIDIDE OSAKAAL ON PIDEVALT KASVANUD. CO2 ON ELEKTRIAUTOL UMBES 50G, ON VEEL VARA RÄÄKIDA PÄRIS ROHELISEST ELEKTRIST.


jah just nimelt tehakse asju raha ja maksude pärast. hübriid pole mingi tuleviku tehnoloogia. heal juhul lihtsalt üks ülemineku etapp.
MA VÄITSIN ET RAHA JA MAKSUD KEHTESTAVAD INIMESED, MITTE ABSTRAKTNE RIIK, SEEGA EI TEHTA ÜLDSE MAKSUDE JA RAHA PÄRAST - IKKA OMA TULEVIKU PÄRAST. SEE ET MEIL RIIK RAHVAST VÄGA KAUGEL ON JA OTSUSTAJAID ON KAHEKÄE SÕRMEDEL, SARNANEB PIGEV VENEMAALE KUI SOOMELE VÕI ROOTSILE. TEISALT ON RAHVAS ÜKSKÕIKNE JA EI SUUDA VALIMISTE AJAL OTSUTADA. PRAEGU EI LASTAGI ENAM OTSUSEID TEHA, SEST UUED TULIJAD JU PARTEITOETUST RIIGIKASSAST EI SAA, SEEGA NAD EI SUUDA KONKUREERIDA. AGA OK SEE POLE PRAEGUNE TEEMA.

PRAEGUSES MÕTTES ON TULEVIKUTEHNOLOOGIA, EESTI EI SAA KAHHJUKS ÜLE VARJU HÜPATA JA KOGU ELEKTRIAUTODE PROGRAMM ON SUHTELISELT AJULAGE VÄLJAMÕELDIS KÜLMAS TALVES, SEST AKUD TAHAVAD VEEL KÕVASTI ARENEDA. JA MIS TÄHTSUST SELLE ETAPI PIKKUSEL AUTO ELUTSÜKLI JUURES ONGI, SEST SÕIDAB AUTO JU AINULT 10 AASTAKEST. ELEKTRIAUTOSID PROOVISIN JA ARVUTASIN, ET ERITI KUHUGI SÕITA EI SAA, SAMUTI EI PEA ÜHTE PÄEVA LINNAS VASTU, JUTT ON IKKA HÜBRIIDIDEST.

TULEVIK KAHJUKS NIISAMA EI TULE, SEDA NÄITAB NÄITEKS EESTI VAESUS JA KORRATUS RIIGI TASANDIL, MEIL ON 50 AASTAT ÄRA LÕIGATUD JA MIDAGI POLE PARATA. AUTOPARK ON SAMUTI SPEKTRILT SARNANE ARENENUD RIIKIDE MINEVIKULE.

SELLE LARISTAMISEGA ON NATUKE NII, ET ON KATKINE MAJA JA ILUS FASSAAD, MIDA SIIS KÕIGILE EKSPONEERITAKSE, ÖKOLOOGILISE TRANSPORDIGA OLEKS EESTLANE TUNDUVALT RIKKAM, RAHA JÄÄKS KA ÜHEKS PUHKUSEKS ÜLE, NEED ARVUTUSED, ET SÄÄST ON 200€ AASTAS EI KANNATA 1 KLASSI TASET VÄLJA, ENAMUS INIMESI TIIRUTAB IGAL TÖÖPÄEVAL 100 KM MAHA JA SEEGA ON SÄÄST PÄEVAS IKKA PAAR LIITRIT.

20:48 18.10.2012
siimrasmus
Re: hübriid yaris ja auris
Oleks nüüd viisakas,ja ei karjuks siin teiste peale.Vist olid sakslased,kes testisid neid hübriidide tehase pooolt lubatud kütusekoguseid.Ei saadud kuidagi ligilähedalegi tehaseandmetele.
20:52 18.10.2012
To Kadarpik (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Tõeliselt häirib suurte tähtedega kirjutamine.
21:09 18.10.2012
........ (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Ära karju ! Kui Priust testiti siis saadi normaalse sõiduga linnakuluks 8, sajale ! Ehk kui pead liiklusvooluga kaasas püsima ei ole see kütusekulu mitte nii väike. Ära võta kõike südamesse, paista et sa oled eriti haavatav hingega Kadarbik.


Lugupidamisega.
10:06 19.10.2012
Toomas Kadarpik (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
SAKSA TESTE EI VÕTA ERITI TÕSISELT, NENDE MAHAJÄÄMUS ON KESKKONNA SUHTES VÄGA SUUR JA NEIL ON VAJA SEDA VÄGA NÄIDATA, NENDE SÕIT ON KA TIHTI KIIRTEEL. EMOTSIOONIDEGA POLE MU KIRJADES MIDAGI PISTMIST, LIHTSAD MÕTTED AINULT. SUURTE TÄHTEDEGA ON ERISTATUD VASTUSED.

JA MIKS TE TOPITE SIIA KOGU AEG PRIUST SISSE, SEE ON SISULISELT ÜHE TEHNOLOOGIA LÕPPSIRGE, MIS LÄHEB JÄRGMINE AASTA AJALUKKU, SEST HÜBRIIDMUDELID ON VARSTI VÄLJAS MONDEOST,AVENSISEST,MB S KLASSIST JNE JNE JNE. FORDI TEHNIKA ON TÄPSELT SAMA, MB-ST TÄPSELT EI TEA.

soovitan lugeda järgnevat artiklit ja mõelda, miks sellised lepingud on paberil, emotsioonidega pole mõtet siin toimetada, et halb hea, mulle ei meeldi.

http://www.greenpacks.org/2010/09/23/daimler-toyota-negotiat
ing-new-deal-on-hybrid-tech/


KUI TE TUNNETE KUIDAGI, ET TEEMA EI MEELDI JA TAHATE VANAMOODI EDASI SÕITA, SIIS MEIE RIIGIS ON SEE VABADUS IGAL ÜHEL JU VALIDA. JA KUI TALLINNA KESKLINNAGA SUHTES POLE, SIIS EI TASU HÜBRIIDILE MÕELDA, MINUL AGA ON SEE PIDEV VAJADUS.
10:23 19.10.2012
Toomas Kadarpik (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Priuse 8 liitrist tuli vele meelde, et linnas on see ikka < 5 kui liiklusvoolus kaasas püsid, Saksa autode puhul on näiteks MB C klassil mul väga hea kiirtee tarbimine aga linnas on 10l, kiirteel saab 140 Km/h hakkama 6.5 peal ja see on väga hea tulemus. Seega on need mõlemad asjad kui õun ja pirn ja neid pole mõtet 1:1 skaalas võrrelda. Eestis kiirteid pole ja eriti sellest kasu ka seega pole.


10:50 19.10.2012
raizxc
Lp Toomas Kadarpik
Teile on juba mitu korda mainitud.

1. Foorumis on KEELATUD:

j. Läbivate suurte tähtedega kirjutamine
12:32 19.10.2012
kaader
Re: hübriid yaris ja auris
Toyota hübriididel ei ole rihmaga variaator, vaid elektrimootoritega mängides. Varasematel versioonidel kantakse rihma või ketiga jõud vedavale sillale, kuid see pole ülekande suhte muutmise osa. Lahendus on lihtne ja geniaalne. Traditsiooniline sidur puudub üldse. Mehaaniliselt pole käigukastis midagi vaja juhtida. Seega võiks eeldada, et Toyota hübriidide käigukastid on väga vastupidavad, isegi paremad kui manuaalkastid.

See video teeb "puust ja punaseks":
http://www.youtube.com/watch?v=ZmHpSyTsfm0

Toyota hübriidid on lahedad tehniliselt, aga nende soetusmaksumus on liiga kõrge. Majanduslikult on mõistlikum lihtsalt väike ja säästlik auto.
13:18 19.10.2012
teema algataja (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
see mees kes priusest linnas 8l/100 km välja pigistab teeb sama ka tõenäoliselt nissan leafi roolis. uuel tehnoloogial polegi arenemisvõimalust kui keegi ei taha kasutada ja maha laidavad kohe kui kuulevad sõna hübriid.
14:46 19.10.2012
ahCO2 (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Muig. Ei võta ühtegi arvamust, ega testi tõsiselt, mis oma arvamust ei toeta. Hübriid ja elektriauto on säästlik seistes (ummikus), mitte sõites. Põlevkivielektri pealt sõites on elektriauto CO2 kulu suurem kui sama kw diisliga sõites.

Hetkel on CO2 vajalik eluks maal. Kas seda on täna palju või vähe, selle kohta on ainult spekulatsioonid.
09:56 21.10.2012
Tassike (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Kunagi sai hübriid Aurist proovitud.Parim tulemus oli linnas 4,2 l sajale aga see polnud ka normaalne liiklemine.Tavasõiduga võttis rahulikult 5 l.Kilovatte nagu oli paberi peal aga edasi eriti ei astunud kuigi oli ka mingi power režiimi nupuke seal.Ainult palju lärmi oli kui gaasi vajutasid.Ütleks ,et auto ainult linnasõiduks.Praegune diisel Yaris võtab vast pool liitrikest kokkuvõttes ronkem aga astub ka edasi vähemalt.
13:19 21.10.2012
Toomas Kadarpik (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Aurist pole proovinud aga endal oli linnas ka alguses harjutamist, pidurdada näiteks tuleb järsemalt kui tavalise autoga, sest regeneratsioon muidu ei toimi (madal kiirusel pidurdades lülitub välja, seega tuleb pidurdus teha > 10 km/h), samuti tuleb pikematel sirgetel lasta süsteemil ise otsustada ja kasutada kiirusehoidikut. Auto peab võnkuma elektri ja täiskoormuse bensiini vahel ja seda on lihtne saavutada, ei pea teistele jalgu jääma - sellisel juhul on kasutegur suur. B reziimi ei tohi linnas kasutada, sest siis võetakse pidurfamisel mootor appi jne. Kuna sõidan iga päev samu marsruutte, siis ei lähe ma ummikusse tühja akuga, vaid üritan seda enne täis saada.

Mürina osas ma ise pole muret tundud, MB C klassiga võrreldes on YARIS HSD linnas palju vaiksem auto ja vibratsioonidoos hoopis pisem ka. Kiirendused on vastupidiselt väga vaiksed. Müra võib kosta maksimumvõimsuse juures aga seda on vaja ehk kord kvartalis kui sedagi.

Ilmselt on selle müraga lihtne analüütiline nõks, inimesed ei vaata spidomeetrit, vaid tavaauto kasutajana ootavad autolt häälitsuse mustrit, seda aga ei tule ja siis vajutatakse aga juurde. Ise sõidan eri autodega ja tunnen sama asja. Tavaautol harjud ära, et kiirendus käib jõnksudega ja pead seda heaks asjaks. Kui asi toimib pidevalt ja sujuvalt ja samas muide üliökonoomselt, on tunne teine. Loodetavasti inimesd harjuvad sellega ära.

Diisliga võrdlus on huvitav, sest mina oma 1.5dCi-ga selliseid numbreid ei saanud, sõitsin sellega 4 aastat, pikal sirgel on küll Vabaduse peal 4.5l aga Järvevanast kipub selle ukerdamisega ikka 6l tulema, kohaltvõtte on seal alla Stockanni juurde teinekord 20 tükki. Aga siit tuligi hea mõte, võtan testiks Diisel Yarise ja teen hommikul külma mootoriga võrdleva testi täpselt samal marsruudil. Testi teen metroloogiliselt korrektselt, mitte nagu seda harrastavad autoajakirjanikud ja siis saavad kõik vaadata.

Ja lõpuks lihtne tarkus, kiirustada pole teoreeriliselt selles liiklustiheduses mõtet, te ei võida nagunii suurt midagi, keskmine kiirus sellest enamasti oluliselt ei tõuse, võidate ehk paar minutit.
13:33 21.10.2012
teema algataja (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
sõidustiilis on jah palju kinni. pole mõtet sõita gaas-pidur. sedasi saab iga autoga maksimaalse lubatud kütusekulu kätte.
12:40 22.10.2012
keemik1
Re: hübriid yaris ja auris
to Toomas Kadarpik:
"ENAMUS INIMESI TIIRUTAB IGAL TÖÖPÄEVAL 100 KM MAHA JA SEEGA ON SÄÄST PÄEVAS IKKA PAAR LIITRIT."

no on vast väide... kas tõesti tuleb pealinnas selline kilometraaz igapäevaselt täis?

Sinu Yaris vajab akulaadimiseks tavalisest järsemat pidurdamist... Kas see on nii ka auto kasutajaraamatus kirjas? Seljuhul Sa ei karda et oma tõmblemisega tekitad liikluses põnevaid situatsioone?:)

Võibolla on mul pikkade SUURTE TÄHTEDEGA vastustes kaduma läinud info kas kavatsed sõita antud sõidukiga 10 aastat ja 200 000km. Seega siis 20 000km-i?

PS. Tulihingelise hübriidilobistina, oleks mul siiski Sulle küsimus... Kas on üldse miskit mis sulle selle ostetud auto juures absoluutselt ei meeldi?

Ise näeksin hübriidina ideaalis pigem Peugeoti jt lähenemist (ehksiis põhjus miks arendamine nii kaua aega on võtnud) - ökonoomne diiselmootor seotud elektrimootoriga. Tulevikus ehk hoopis 0-saastega vesinikautod.
19:20 22.10.2012
kaader
Re: hübriid yaris ja auris
Ma kunagi arvasin põhimõtteliselt samamoodi nagu keemik1, et küllap tolle hübriidi tootmine reostab rohkem.
Kui ma nüüd uurisin, mis seal toyota hübriidi sees on, siis vaevalt, et selle auto tootmine keskkonda rohkem reostab. Elektrimootorite osa on suhteliselt lihtne. Käigukast on lihtsam kui manuaalil. Sisepõlemismootor on täiesti tavaline.
Ma just ütleks, et Toyota hübriidi eelis on vastupidavus ja isegi parem käivitumine külma ilmaga, arvestades tema võimast akut ja starterit.
Kütuse kokkuhoid on märkimisväärne. Ma ei tea ühtegi bensiinimootoriga seeriatootmises autot, mis suudaks sama kulu juures samasugust võimsust näidata. Diiselautosid on, millel on paremad tulemused.
See on iseasi, et hübriidide eest küsitakse liiga palju raha. Kui hind oleks mõistlikum, siis ma küll valiks hübriidi. Nagu nii ma ei osta igapäevaseks sõitudeks autot, millest sõidumõnu tunda.
20:21 22.10.2012
............ (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Näe, auto24.ee täitsa uudis üleval, et :

" Inglismaal peetud võidusõidu MPG Marathon võitjaks tuli diiselmootoriga Ford Fiesta Econetic, mis kulutas 2,6 liitrit diislikütust sajale kilomeetrile.


624 kilomeetri pikkuse võistlusraja läbimiseks kulutas Ford 16,22 liitrit mootorikütust.


Ametlikust kütusekulu näitajast oli tulemus parem 21 protsendi võrra.

Ford Fiesta Econetic on Fordi kõige ökonoomsem sõiduauto, selle mootoriks on 1,6-liitrine 95-hobujõuline diiselmootor."

Milleks mingisugune hübriid ?
21:11 22.10.2012
teema algataja (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
diisel ja diisel. diisliga võib maanteel ökotada aga linnas kus on liiklus tihe ja vaja kümneid kui mitte sadu kordi paigalt võtta ja seisma jääda pole diisel päris see. paljudele ökodiislitele pakutakse automaatkäigukasti?
22:43 22.10.2012
Toomas Kadarpik (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Hypermilerite võistlusi ei saa küll võrrelda linnasõiduga, seal pole ummikutega midagi pistmist ja samuti ei võta hüpermilerid 100 korda päevas kohalt ja ei stardi. Seega väga asjakohatu võrdlus, lihtsalt annate mingid numbrid aga sisu on taga ju hoopis teine.

Kui võrdleksime Tallinn Pärnu otsa, võidaks tõenäoliselt diiselauto väikse edumaaga, samas kui võtaksime arvesse, et sõit algaks Tallinna kesklinnast Pärnu kesklinna oleksime juba tasa või hübriidi võidu poolel, 30 minutit linnas jorutamist on üsna suur osa sõidust.





16:02 23.10.2012
keemik1
Re: hübriid yaris ja auris
to kaader: mis siis sinu uurimistulemused näitasid? Akude tootmine on see osa protsessist, mis teevad selle rohelise auto suht pruunikaks.

to Toomas Kadarpik: ekstreemsed ökosõidud võib tõesti kõrvale jätta kuid kas sa tõesti arvad siis et Toyo on oma ametlikud tulemused kuidagi teistmoodi saanud? Ikka laborites mis kõik reaalse elu välistab. Seega... ühed mustad mõlemad.
17:27 23.10.2012
To:teemaalgataja. (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Diisel ja diisel ? Lammas, diisli ökonoomsus tulebki välja linnaliikluses !
Diiselautol on madalatel pööretel meeletult jõudu ja ei ole vaja pedaali tallata, väändemoment on selle asja nimi.
Tee endale kõigepealt mootorite tööpõhimõtted selgeks.
..ja kui väljas on -25 kraadi ja pead linnasiseselt tööle sõitma 6-7km siis kumb auto on ökonoomsem kas diisel või bensiin ? ...ja korras diiselauto, olgugi kasvõi 25 aastat vana käivitub ka -30 kraadi juures.
01:53 24.10.2012
to: to teemaalgataja (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Jah aga pidevalt madalatel pööretel penskari stiilis linnas sõitmine tahmab lõpuks su auto mootori ära. DPF mootoriga sa kaua ei kökerda madalatel pööretel. Diisel tahab pöördeid ja pikki sõite, lühikesed madalatel pööretel linnaotsad on diiselmootori surm, seda teab iga diislivurle. Ja ega need lühikesed otsad pole ka bensumootorile head, sest ka õlidel on teatud temperatuuridel paremad määrdeomadused.
Ps! Tänapäeva bensukad on juba kõvasti arenenud ja dislad hakkavad neile jalgu jääma. Pealegi kui vaatad tanklates kütusehindasid, siis näed väga hästi, et diisel on kohati isegi kallim kui bensiin. Ja kui diislil midagi peese peaks minema, siis arvesta suuremate summadega, kui bensiinimootoril. Ja tänapäevaste diiselmootoritele, mida juhib hunnik elektroonikat ja posu ajusid ei saa kallata paaki kõike, mis tünnis loksub ja haiseb nagu diisel. Seda võid teha 20 aastat vanale volkari masuudipressile või mersu masuudipressile, aga mitte praegustele mootoritele. Sa lihtsalt ei kalla neile toiduõli paaki, ega naerata nägu peerul, vaid hakkad peesse auto remontima nägu enam mitte nii naerul.
Diiselmootor tasub ära neile, kes sõidavad 30000km ja rohkem aastas, alla selle pole mõtet diiselautot endale soetada.
07:33 24.10.2012
................ (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Keegi ei olegi suvalises trafoõli paaki valamisest rääkinudki.
Räägin enda kogemustest. Saab 9-3 turbo bensumootor võttis talvel tööl käies kütust keskmiselt 13 kuna mootorit ei saa lõplikult soojaks, suve keskmine 9 (puhas linnasõit) diisel seevastu aga maksimum 7,5 sajale, suvel 6,2 (linn) vahe on märgatav.
Loomulikult diisel TAHAB saada pöördeid, miks inimesed üldse arvavad, et kui on diisel siis üle 1500 pöörde ei sõida ?
Diisli tasuvusest räägitakse siiski aastase läbisõiduga 60 000km.
Mina tegin omad arvestused ja olen aastaga diiselautoga sõites puhtalt kütuse peal kokku hoidnud ca. 1200 euri.
Miks diiselauto puhul kohe räägitakse pihustite, kõrgsurvepumba või pumppihustite vahetusest ? Vaadake mida ostate ja ärge tankige naabri Vasja kanistrist !
09:29 24.10.2012
Lunks (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Toomas on suhteliselt asjaliku jutu kokku kirjutanud. Linnasõidul on hübriidil selge eelis, maanteel ei erine kulu diisli omast. Ise olen Priusega palju sõitnud. Eriti kiidaks vastupidavust, sõiduomadused üldse ei meeldi. Hoolduskulu on väga madal. Kuna Yaris hübriidi hind on sisuliselt sama diisel automaadi hinnaga, siis ma diisli peale üldse ei mõtleks. Hübriid Yarise hind on ikka väga hea, sõiduomaduste kohta ei oska öelda, pole proovinud. Toomasel on ka täiesti õigus Webasto kohta. See pole üldse vastupidav ja peale kahte 300 EUR remonti ja uut viga loobusin selle kasutamisest. Tehases pandud Ford Transiti oma on vajanud 5 aastaga 1 korra remonti, aga seda on ka iga kord koos autoga mitte väikse raha eest hooldatud. Kõige naljakamad on need kommenteerijad, kes räägivad oma vanade diiselvolkarite 3-4 l kütusekulust. Tartu maanteel sirgel teelõigul mäest alla... Reaalselt kulub mu 2006 a. BMW 525d-l 8,7 l 100km, rahulik sõiduviis, küll rohkem linnas. Sõbra Q7 3.0 TD võtab 13,5, rohkem linnasõit. Prius võttis 6,3 talvel ja 5,3 suvel, Prius 1 võttis 5,3 ja 4,7, 90% linnasõidud.
14:32 24.10.2012
............. (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
No võrdled ju siga ja kägu, hübriidi ja suur Q7 linnamaasturit ? Paneks Hübriidi saadud numbrid võrdlusesse Hummer H1-ga on kontrast suurem ?
Võrdleme siis väikeautosi ja väikeauto hübriide.
14:49 24.10.2012
teema algataja (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
no siin võrreldakse ju 25 aastat vanu dislasid ja uut toyota yaris hsd miks siis ka mitte hummerit mängu võtta? maanteel ökotamisest ja linnasõidust pole mõtet rääkidagi.
15:37 24.10.2012
Saksa AB ülevaatevideo teemal (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
15:55 05.11.2012
hübriidiomanik (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
minul igatahes on 2011 a hübriid Auris ja olen väga rahul, aastaga on sõidetud 40 tuh km ja mitte ühtegi muret ei ole olnud. Kaks soodsat hooldust ja bensiinivõtt, muud ei midagi - ainult sõida ökonoomselt. Rahul!
22:20 05.11.2012
siimrasmus
Re: hübriid yaris ja auris
To hübriidiomanik:Palju sa oma ökonoomse mudilase eest maksid? 20keuri?
Tõesti soodne ost sellise mudilase kohta.
08:57 06.11.2012
ökopunn (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Ma sõidan Superb Greenline TDI-ga 3,7 liitrit Tallinnast-Tartusse. 5 inimest võivad autos laiutada ja tagaistmel jalg üle põlve lehte lugeda. Miks vaja piinelda mingisuguses punnis mis võtab samapalju või isegi rohkem?
08:57 06.11.2012
ökopunn (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
10:54 06.11.2012
to Ökopunn (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
kus on sellel greenlinel AT?palju ta linnas tiheda liiklusega võtab. suur auto on mugav küll jah aga selle hind on juba tunduvalt kõrgem. kõige lihtsam greenline 23160.-. 6000.- kallim kui väike punn yaris. kuidas su superbi tervis on peale viit aastat eesti diiselkütust?
11:55 06.11.2012
.............. (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Ökoautode võidusõidul RAC Future Car Challenge 2012 osalenud BMW 116d EfficientDynamics tarbis 64 miili pikal võidusõidul Londonist Brightonisse vaid 2,7 liitrit kütust sajale kilomeetrile.


Võrreldes BMW 116d ametliku kütusekuluga on see 39 protsendi võrra parem tulemus.


RAC Future Car Challenge on 2010. aastast peetav võidusõit, millel võivad osaleda elektri- ja hübriidautod, samuti väikese kütusekuluga bensiini- ja diiselmootoritega sõiduautod.

Võidusõidu võitja on see, kes tarbib kõige vähem kütust/energiat.

BMW 116 EfficientDynamicsi jõuallikaks on 2-liitrine turbodiisel võimsusega 116 hobujõudu. Kütuse säästmiseks on auto varustatud näiteks madala veeretakistusega rehvide ja õhutakistust vähendava aerodünaamikapaketiga.

Nullist sajani kiirendab kuuekäigulise käsikäigukastiga varustatud auto 10,5 sekundiga, BMW maksimaalkiiruseks on 195 kilomeetrit tunnis.
............................................................
............................................................
..

Lõpetage oma hübriidide jutt ära, nad ei ole niivõrd ökod ja odavad, et elu hingega reklaamida. Tänapäeva väike diisel ja bensuautod on juba sama ökonoomsed, jah linnas võibolla on 100km läbimine 1.5 eurot kallim kui hübriid.
12:02 06.11.2012
........... (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Kuule ja ära võrdle olematu kvaliteediga Totyotat mille plastik on salvokelgust väänatud, külmemate ilmadega tahab salongi nagisemine kõrvakuulmise ära võtta.. Võrdled ikkagi Superbi mis on Škoda kõige luksuslikum mudel ja suvalist Toyota punni mis ei paista mitte kuskilt otsast silma, samuti on hinnavahe 6000 euri "olematu" Üks on auto, teine on mingisugune isend. Mis Škoda diislil pärast 5 aastat viga peaks olema ? Firmas alates 2002 aastat kõik töömasinad Octaviad ja Superbid, 1 autol on olnud selle ajaga toitesüsteemiga probleemid. Sellisel suurel autol saada maantekulu 3.7 mis on täitsa reaalne ja linn 6-7 sajale on ülihea tulemus. Üks on suur auto, teine on suvaline punn. ZAZ vs. Pobeda.
12:03 06.11.2012
to:...... (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
aga mis selle ökobemmi hind oleks?nojah aga ikkagi bmw...
16:57 06.11.2012
... (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Ei tea mis selle bemmi hind on ja ausalt isegi ei huvita, ei ole BMW mees, näide lihtsalt sellest, et ka tavalised "lihtsurelikud" võivad olla ökonoomsemad kui hybriidid.
15:47 07.11.2012
n. (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
selle BMW hind hakkab 25 390€-st, hübriid Yaris 16 990€, normaalne võrdlus.

kõik diislinäpud unustavad, et jutt oli linnasõidukist. milleks hakatakse kõvatama maanteekulu näitudega?
15:53 07.11.2012
teema algataja (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
diisliving hakkab mõistusele vist.
16:28 07.11.2012
Lenuks (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Ma käin jala Tartusse, palju soodsam kui Superbi 3,7 l 100/km. Liisngut ka pole, kaalus võtan ka alla. Toyota hübriidtehnoloogia on väga vastpidav ja hea, kütusekulu pole päris see, mis räägitakse, aga sarnane lugu on ka teiste autodega. Saad hea varustuse ja automaatkastiga vastupidava sõiduki. Maksab natsa rohkem kui bensukas, aga see vahe on väga väike. Ainult täielik idioot võrdleb seda Superbiga, Yarisel on sellega samapalju ühist kui jala käimisega.
16:59 07.11.2012
Toomas Kadarpik (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Ei taha siin asi kuidagi teljel püsida, teksti lugemine ja kirjutamine on vist taandarenenud.

Yaris HSD-st veel, praegu on talvekad naeltega all ja ilmad hommikul külmemad, tulevad 4.2l/100le linnaotsad, pole paha. 3.8 tuleb ka mõnel otsal kui mootor eelnevalt on soe ja suht ökonoomne marsruut on.

Igaühel on muidugi enda valik, kuidas ta taheb liigelda ja loodusega suhestuda, vaatasin eile üle ka USA-s Prius C võrdlusarvutuse, arvestades sealseid odavaid kütuse hindasid, tasub linnasõidus auto (Yaris HSD on seal Prius C ehk kompakt) ikkagi 3-4 aastaga ära. Et asi ei jääks uduseks, siis siin ka link http://www.fueleconomy.gov/feg/hybridCompare.jsp
Arvestatud pole siin lihtsas tabelis poole väiksemaid hoolduskulusid. Sinna võib sööta ka meie Eesti hinnad.

Kõigile head looduhoidu ja odavaid kilomeetreid ja kõige olulisem on sõitmisel ikka endal kõrvade vahel.


16:06 12.11.2012
riisiraketike (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
No neh eks iga lits kidab enda v...u!
Aga mitu aastat nood akud kestavad? Kas uued antakse tasuta? Kohe kuskil ei ole näinud, et mõni aku kestaks 10 aastat. Üldreeglina nagu ma asjast aru saan on akudel keskmine nn. laadimiskordade arv. Kui sa pead enda riistal iga õhta juhet seina toppima kas oled rehkendanud kui palju Co- d sealt seina kaudu sinu autosse läheb? Ja kui palju uue akukomplekti tootmine Co-d tekitab ning kui palju too üldse maksma läheb? Tavalise sisepõlemismootoriga maisna puhul selline "lisakulu" puudub.
Olen päri, et miski tehnoloogia saab kindlasti kunagi tavalisele sisepõlemismootorile alternatiiviks. Olgu siis tegemist bensiini või siis diisli põletajaga. Praegu aga hõisata täiest kõrist - mina tean, et see on ainuõige ja parim lahendus...
Ei oska kohe muud kosta, kui ära rohkem peale võta. See milline naine või auto sulle meeldib ei pruugi minul isegi "miskit" mõtet tekitada. Aga eks neid "kõige targemaid ja ilusamaid" ikka aeg-ajalt trehvab.
Keegi tõi siin näite BMW 525 td-st näite. Väimehel kah selline isend ja minu suureks üllatuseks on temagi 120 kW mootoriga masin janune. Väita aga, et Toyota on maailmas ainuke õige masin - mina seda küll ei julge kuigi endalgi üks garaažis olemas. Ja ostetud sai too ainult "tööloomaks" tehnilisest seisukohast tulenevalt ( kliirens kõige suurem ).
11:34 18.11.2012
................. (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Elektriauto tootmine on näiteks kordades keskkonda saastavam kui tava auto tootmine (loe: akud) . Kuskil oli keegi välja arvutanud, et puhtalt elektriauto kilomeetri hind tuleb kõrgem kui väike diisel või bensuauto, arvestatakse just, et 5 aasta pärast tuleb hankida uued akud, kuna 5 aastaga langeb läbisõit kuni 75%.
Esimesed mehed on juba oma esimestel Priustel akusi vahetanud, tehase garantii on 8a või 160 000km, akude hinnad 3000-4500 euri. Jutt oli ainult Priusest millega on oma kogemus .
09:33 12.02.2013
hall toyota (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Pärast pikka kaalumist soetasin ka Aurise hübriidi. Muljeid on vähe, ei oska öelda hoolduse jms. kohta, kuid sõidu osas on küll üht-teist kogetud. Auto sobib ideaalselt stop-and-go liiklusesse - kogu sõit on vaikne ja sujuv, auto läheb kiiresti soojaks, ei lärma, kogu see ülekanne töötab sujuvalt ja vaikselt. Maanteel on möödasõidud veidi emotsionaalsed, elekti ja bensiini koostöös tekkiv kiirendus on natuke ehmatav, jõud tekib kuidagi liiga ootamatult. Aga mööda saab sõidetud. Reaalne kütusekulu on 5,5, sooja mootoriga ühtlaselt sõites saab muidugi ekraanile ka numbreid 2,x ja 3,x, kuid külmkäivitused ja 92-93 kmh maanteesõit teevad selle tulemuse ikka 5,x kanti. Seda siis nii, et sõidad reaalselt paagi tühjaks ja siis vaatad, kui palju sellega sõita said. Raha mõttes on ilmselt palju odavamaid viise ja autosid liikumiseks, reaalsesse argiliiklusesse sobib see masin oma omadustelt ideaalilähedaselt.
10:31 12.02.2013
vers (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Üks normaalne inimene on sattunud kirjutama üle pika aja, Tallinna ja lähiümbruses sõiduks on leitud kõige parem lahendus. Huvitav oleks veel teada mida ütlevad väikeste automaatkastidega diislite omanikud.
10:51 12.02.2013
.................... . (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
2.0 diisel, 96kw, väändemoment on 1800rpm juures 350Nm, mis teeb linnasõidu äärmiselt mõnusaks, auto(universaal) tühikaal 1500kg, linnas keskmine kütusekulu nüüd talvel 6,2. . Kui oli -25 kraadi siis tõusis kulu 7,2 peale kuna masin käis pm. hommikust õhtuni. Suvel olid numbrid 5,8, maanteel olen saanud kuluks 4,2 sajale( 3inimest autos ja natukene muud tavaari). Tõsi, tegemist on siiski 3 pedaaliga masinaga.
Tuba on soe, raadio mängib, esiklaasi-istme soojendus ja väga mõnus on talvel ringi liigelda. Ei ole isegi mõelnud, et peaks mingisuguse elektriauto või hübriidi hankima.....ah jaa, auto on nüüdseks juba 10 aastat vana ja sellise vanuse kohta suht öko.... Võrreldes hübriidi reaalse 5,5 vastu, mis tundub nagu natukene palju ?

Lugupidamisega !
11:28 12.02.2013
vers (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Aitäh sekkumast .96 kw on küllaltki suur linna sõitudeks, see sobib rohkem välja ja see peaks ka DPF olema.On olemas väiksemaid automaatkastida diisleid, huvitavad just need.
13:54 12.02.2013
kaader
Re: hübriid yaris ja auris
Mul on prantsuse mahtuniversaal diisel 68 kw, start-stop ja robotkastiga. See sama platvorm on ka nende hübriidil. Soetushind on Aurise hübriidist 7 keuri väiksem.
Olen kõik tankimised ja kilomeetrid esimese aasta jooksul üles märkinud. Talvine keskmine on praegu kujunenud 6.3 sajale. Suvel oli 5.7 sajale. Parim paagitäis oli 5.4 sajale. Linna ja maantee kulul vahet pole, maanteel on kulu isegi suurem kui sajaga sõita, kuna kere on kõrge.
Minu jaoks on start-stop ja robotkast täiesti talutavad, jõnksutavad, kuid mitte rohkem kui manuaaliga. Kindlasti ei ole asi nii sujuv kui Toyota hübriidil.
Minu arvates on Toyota hübriidid liiga kallid. Nad on head küll, aga turul leidub tervikut arvestades soodsamaid variante.

16:34 12.02.2013
hall toyota (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Ilmselt oleks pidanud veel infoks lisama, et mul oli üks valiku piiraja automaatkast, naine keeldub selleta sõitmast. Teiseks oli tähtis masina vastupidavus, murevaba pidamine, kuna olen ise väga autokauge inimene. Eks see hübriidi võtmine nende piirajate vahel tehtud kompromiss oli. Olin teadlik, et tegemist ei ole kõige odavama valikuga, ei taha kellegi teise valikud hinnata, igaühel on õigus sõita meelepärase masinaga. Diisel ei olnud minu jaoks valikus, kuna suure kasuteguri tõttu ei soojene see linnasõitudel. Lisaks on mul eelarvamus, et diislid tahmavad linnas ära, need on pigem maanteele head. Hübriid on minu jaoks nagu kodumasin, minimaalse stressi ja emotsiooniga punktist punkti. Ei enamat. Siia kirjutan seetõttu, et ise hübriidi kaaludes ei leidnud siit eriti asjalikku, päris kogemust.
17:09 12.02.2013
......... (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Keskmine 5,4-6,3 hübriidi kohta on ju palju, või tundub ?
20:21 12.02.2013
eelmisele (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
See kulu oli diisli kohta, mitte hübriidi kohta.
23:39 12.02.2013
Toomas Kadarpik (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris

Hübriidi külmkäivutustega olen õppinud, et salong tasub DEFA-ga soojaks lasta, siis on ka kulud ok ja olen oma hommikuselt ringilt Yarisega 4.5-ga tagasi. Kuni -5 ni pole soojendust pannud. Ei tea kas aitab aku soojenemine, sest see on praktiliselt salongis või lihtsalt väiksem energiatarve.

Täisakuga külmad stardid on paremad, külma mootoriga töötavad alguses elekter ja bensiin palju paralleelselt ja seega ei nõuta külmalt mootorilt palju võimsust. Kahjuks ei saa akut koju jõudes täis laadima sundida.

Veel üks talve nipp on ukerdamised teha EV reziimil (suvel on see nagunii automaatselt EV peal aga talvel on vaja salongi pidevalt soojendada), alguses mõtlesin et aku tühjendamine külmaga on kurjast aga tegelikutl on nagunii pärast ummikut jälle jahutusvedeliku tempi tõsta ja samas sõita ka, seega mootori suurem võimsus annab hea kasuteguri. Näiteks kui jõuan kodu lähedale, lükka EV peale ja saab garaazi mõnusalt puhta õhuga.

Yarisel ja Aurisel on mõlemal ka elektrisoojendid radiaatori ees, need on aga väljas kui sõidate ECO reziimis. ECO reziim siiski muudab mootori tööreziimi, täpselt pole veel aru saanud aga ainult kiirendustes asi pole, külma ilmaga ECO reziimil töötab elektrimootor sagedamini.



12:04 09.03.2013
hay (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
kas siis oleks arukas talvel ecoga mitte sõita?
16:59 07.04.2013
Toomas Kadarpik (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Sai siis üks ECO 1.2 TDI ka kasutusse võetud, linnasõidus täpselt samadel marsruutidel (8000 sissesõidetud) jääb liitriga hübriidile alla, kusjuures sõites tuleb sellisel juhul päris palju vaeva näha. Maanteel saab hübriidiga sarnased tulemused.
Lõhikesed otsad < 15 Km, on vahe isegi 2 liitrit. Siin on arvestatud seismisi ristmikel ja mitukümmend kohaltvõttu, need ristmikud just vahe sisse teevadki. Õhtlasel liikumisel 60-ga on kulu diislil kenasti 3.5-4 peal. Hübriid on väga suure kasuteguriga just stop and go liikumises ja aeglsel kiirusel < 60 Km/h liikumisel.

Seega järeldus on lihtne, hübriid on tiheda linnaliikluse jaoks sobivaim lahendus ja diisel sobib kui käid linnalähedalt tööle ja linnasõidu osakaal on väiksem.

Majanduslikult kannatab liikuda mõlemaga, hübriidi vaiksus ja vibratsiooni puudumine on muidugi lux omadus.

05:57 26.04.2014
yaris hsd (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
nüüd aastakese kasutanud yaris hsd.läbisõit ainult 15000 ja seega pole midagi ette heita.kütusekulu soojal ajal 4.4 l/100 normaalse sõiduga ja päris palju maanteed.ökotades saaks kulu ka 4.1 peale.sel talvel kui paar nädalat oli külma ja hommikul koha peal sulatamist 10 minutit tavaliselt tõusis kulu 5.5 peale.kompuuter valetab.reaalse kulu saamiseks tuleb näidule lisada 0.1.
09:59 26.04.2014
Ventilaator
Re: hübriid yaris ja auris
VAG Grupi autodel on lisavarustus väegama pikk. Pole küll Polo olnud kuid Golfile võid lisavarustusest võtta start-stop süsteem ja ummikutes seistes kulu sisuliselt puudub.

Mul oli ka A4 (2009) start-stop süsteemiga, 2.0 diisel ja keskmine kulu jäi sellel 6 liitri ringi linn/maantee segiläbi. Hetkel sõidan Skoda Superb Greenline TDI. Läbisõit juba üle 200 tuhande (kuna öko auto saab pidevalt valu) ja maanteel Tallinn-Tartu olen saanud 3,7 ja üldine keskmine talvel 5,7 ja suvel 4,7-5,1. Madala kulu saavutamiseks tuleb sõita ühes tempos püsikiiruse hoidjaga. Kuna igasugused möödasõidud, kiirendamised kasvatavad kulu. 100km/h sõites on sellel autol umbes 1650 pööret. Pagasnikusse võib ühe Yarise visata vajadusel. DPF filtriga pole veel probleeme olnud (sülitan kolm korda üle õla). Mootoririhma vahetused on siiani suurim kulu kuna läbisõitu ikka sellel loomal on.

Muudetud 26.4.14 14:23

15:27 26.04.2014
yaris hsd to ventilaator (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
pole paha jah kaubiku kohta.yarisel pole vaja midagi juurde võtta kõik on standardis ja kõige kõvemas varustuses hind alla 20 000.sõitsin ka golf VII päevakese aga polnud see ikka.ma sõidan kuu jooksul umbes 800 km maanteel ja 300- 400 linnas.aunult lunnas sõites oleks kulu kütusele väiksem.
18:17 26.04.2014
sibiuss (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
ventilaator tuli oma saksa panne siia kiitma irw! mõtetu, kõik juba teavad et need ühed lagunevad juustud on!
08:31 28.04.2014
Toomas Kadarpik (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Diislitega pole mõtet väga võrrelda, mul on ka 1.2 TDI Fabia, külma mootoriga linnas 15 Km tööle sõidul jääb Yarisele 2 liitriga alla.
08:40 04.07.2014
hübriid (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
suht palju Aurise HSD-sid järelturul. Mis see põhjus võiks ka olla ? Akude suremine ?
09:18 04.07.2014
Hallpall (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Pigem inimesed tahavad vaheldust ja uut autot. Paljud on ju veel garantiiga masinad müügis. Samas on Auris kasutatult Priuesega samas hinnas, uuena palju odavam. See ütleb mõndagi head Aurise kohta.
11:21 04.07.2014
to hübriid (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
jah akud surevad kohe kui oled maanteeametis auto enda nimele vormistanud.
02:10 05.07.2014
TK (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Elektrimootori kasutegur 90%, sellest peaks jätkuma salongi kütteks küll, lihtsalt vaja kere soojustada. Diislite kasutegur 40 % tähendab seda, et 60% läheb soojuseks, salongi saunaks kütta ja jääb veel ülegi. Iseasi kui see sumpa kaudu väljub, või kere sooja ei pea, siis on talvel autoroolis külm.
11:02 05.07.2014
Toomas Kadarpik (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Akude suremine hübriididel on udujutt, neid hoitakse laadimisel väga optimaalsel reziimil ja seda pole karta. Aurist testisin ka, see ei tundunud kuidagi ökonoomne linnapill olevat, Yarise tehnika tundus palju tõhusam olevat või on auto kergem lihtsalt - seega on Yaris parem linnauato. Lühikeste sõitudega on ikka parem kui mu skoda 1.2TDI kolmesilindrine ja palju mugavam ning vaiksem on Yarisega sõita ka. Suuremad vahed on hübriidi kasuks külmade ilmadega.

Endale tundus, et Auris on disainitud Euroopas maskuvabastust pakkuvate riikide jaoks, kus madala emissiooniga saab alet. Meil seda pole ja seetõttu see väga ei huvitanud. Yaris on aga reaalne ökonoomika linnas ja ka maanteel on 1.2 TDI-ga võrreldavad numbrid.
19:06 30.09.2017
Toomas Kadarpik (registreerimata)
Re: hübriid yaris ja auris
Hübriid on kesklinnna ummikusõitudes elektri kõrval järgmine õkonoomsuselt, isegi 3 silindriline diisel jääb kõvasti alla, umbes 2 liitrit. Start stop aitab natuke parandada aga yarise 4.7 - 4.9 peale ei saa ma sõite mitte kunagi teiste autodega. Vaikne ja mugav on olnud ka, endal kogemus selle autoga 5 aastat. olen proovinud erinevaid autosid ja eri hinnaklassis linnaliikluses, ei vahetakse iialgi hübriidi enam muu vastu. Harjud ära kui vaikselt ja kindlalt asi töötab ,alati on õige kõik sees ja ei pea kütuse kulu kuidagi optimeerima. Soome kolides, saab ka Yarisega bussiradadel osades kohtades sõita.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.