Sisene

 

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: LAMBDA NÄIT KÕRGE

18:06 01.04.2013
Petrix
Lambda näit kõrge
Käisin ülevaatusel ja sain sellised näidud:
CO 0,000% (lubatud 0.3)
HC 7ppm (lubatud 100)
lambda 1,144 (lubatud 1)
Ehk siis teised näidud OK aga lambda pärast korduvülevaatus
Mis võiks olla sellise asja põhjus?
Auto on VW Golf 4, mootor 1.6l 74kw
20:19 01.04.2013
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lambda näit kõrge
Lahja segu, kuna nõrk bensiini surve tõstetud tühikäigupööretel kuna pumba tootlikkus väike võrreldes normiga, bensiinikollektori tagasijooksu klapi või vaakumregulaatori ebatihedus. Spekuleerida võiks veelgi kuid õigem oleks minna diagnostiku juurde kes jagab matsu ja teeb auto kütusekoguse pritsungi korda mis paneb lambdanäidu normi. Katseeksituse meetod võib kallimaks minna kui ala spetsialisti külastamine. Lambdaanduri korrasolekut või mitte korrasolekut on õigem kontrollida eriseadmega mis antud juhtumil ei ole minu arvates esmatähtis tegevus vaatamata sellele, et oletatavalt on hapniku kogus tunduvalt suurem kui 0,5%.
07:18 02.04.2013
ˇ (registreerimata)
Re: Lambda näit kõrge
huvitav oleks teada, milles seisneb selle sõiduki keskkonnaohtlikkus? toodab hapnikku?
11:46 02.04.2013
mislambda (registreerimata)
Re: Lambda näit kõrge
13:36 02.04.2013
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lambda näit kõrge
Lambdaarvutuse tulemus peab olema vahemikus 0,97 - 1,03 ja siin ei ole peaküsimus selles, kas hapnkku on palju või vähe? Ei ole teema ka saastamisküsimus. Ei hakka pikalt seletama stöhhiomeetrilisest segust sest peaks piisama sellest selgitusest, et autol peab olema kütuse ja õhu kokku segamisel täidetud tingimus 10 000 liitlit õhku ühe liitri bensiini kohta. Kui autol lambdanäit ei ole korras siis loetakse masin mitte korrasolevaks vaatamata sellele, et vingugaas ja vesinikuühendid on väikese kogusega. See reegel ei ole kusagilt pastakast imetud.
Masin ei tooda hapnikku ta toodab VETT kui katalüsaator on korras. Õhuhapnikku tuleb heitgaasitoru väljundilt rohkem normist (norm on 0,5% või vähem) kui on lahja segu sest vähenenud koguse bensiini kohta jääb osa hapnikku üle mis ei osale bensiini põletamisel. Või on liigse hapniku puhul heitgaasitorustiku ebatihedused -millest teemaalgataja ei ole midagi maininud.
13:49 02.04.2013
ˇ (registreerimata)
Re: Lambda näit kõrge
hm... ma siiani arvasin, et kogu see heitgaaside jama käib meie puhta looduse nimel, aga tundub, et päris nii ta ei ole? õhu ja kütuse vahekord on teada teema, lahja segu pole ka mootori tervisele just kõige parem (kuigi lean burn mootoreid ka tehastes toodetud), aga ikkagi- kas lihtsa inimese keelde annab seda kuidagi tõlkida, et kui auto heitgaasides pole keskkonnale ohtlikke ühendeid, siis miks ei läbi ta ülevaatust?
15:09 02.04.2013
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lambda näit kõrge
Ainukese võimaliku vastuse Teie küsimusele leian Teie viimasest postitusest - lahja segu pole ka mootori tervisele just kõige parem. Teisi selgitusi ei oska mina esitada.
20:58 03.04.2013
Petrix
Re: Lambda näit kõrge
Sai käidud remondis ja selgus, et lihtsalt üks voolik oli lahti kust tõmbas sisse lisaõhku nii, et mootorisse jõudis rohkem õhku kui õhulugejast läbi käis. Sellest siis vale õhu kogus mille põhjal mootori aju koostas lahja küttesegu. Igatahes nüüd asi korras ja ülevaatus ka tehtud. See võib ka olla üks põhjus miks ülevaatusel lambdat jälgitakse, muidu tekib võimalus selliseks JOKK skeemiks kus teed enne ülevaatust augu torusse sisse, süsteem saab sealt lisaõhku, koostab lahja küttesegu ja isegi selline masin, mille näitajad oleks muidu kaugelt üle normi, läbiks ülevaatuse heitgaasi testi lõdvalt (CO ja HC näidud olid minul seekord võrreldes eelmise korraga oluliselt kõrgemad, õnneks normi piires).
13:57 25.04.2018
rein2333
Re: Lambda näit kõrge
audi 80 2.0 1995 CO 0.00 CH 14 LAMBDA 1.094 milles võib viga olla
13:58 25.04.2018
selgetnägija valerka (registreerimata)
Re: Lambda näit kõrge
põlemine pole korrektne
20:04 25.04.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lambda näit kõrge
Valerka jagas matsu. Lambda väärtus on liiga kõrge kuna tekib jääkhapnik. Teie autol doseeritakse silindritesse liiga vähe bensiini mis tähendab, et on liiga lahja segu. Ühest küljest olematu vingugaasi % oleks nagu hea AGA mootorisse peab tulema nn. stöhhiomeetriline segu koostis, siis on lambda 1,0. Stöhhiomeetriline tähendab seda, et bensiini ja õhu omavaheline seos on õige (1 kg bensiini segatuna 14,7 kg õhuga), siis saab olema kütuse põlemine kõige kiirem. Kui on lahja segu siis bensiiniosakeste vahele jääb liiga palju ruumi ning tule edasilevik ei ole õige. Lahja seguga tõuseb põlemistemperatuur ja kolvi pelispinnale võib auk sisse põleda. Viga võib olla mõnes anduris, kütuse surves jne. jne. seega las diagnostik jõuab selgusele.
11:00 08.05.2018
. (registreerimata)
Re: Lambda näit kõrge
Aga tegelikult tuleks ainult sumbutaja ära parandada. Reeglina lahja segu puhul tuleb mingi kütteseguga seotud viga ka ikka sisse. Reinu auto mootori siemensi juhtplokk on üsna arukas. Kui lambda korrektsiooni viga ei ole, siis segu koostist saab ka peale käivitust vaadata. Toredad pilvepealt parandajad.
15:12 08.05.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lambda näit kõrge
Kuna CO = 0% siis jääb ikka kahtlus lahjast segust sest autotootja lubab audi 80-le kuni 0,3% vingugaasi tõstetud pööretel. Samuti pakub tootja, et tühikäigul peaks hapniku kogus jääma 0,1% - 0,5%. Summuti ebatihedused ei mõjuta mootorisse doseeritava bensiini hulka aga arvutatud lambdat küll. Kõigele eelnevale vaatamata kui tõesti on mõni auk heitgasitorustikus siis peaks tõesti enne ebatiheduse kõrvaldama.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.