Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: KAS PRAEGUSEL AJAL VEEL MUSTALT TEGEMINE VÕIMALIK

09:00 02.10.2013
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Tulles vastu Sergei soovile tahaks teada kas lisaraha eest saab ikka veel osta positiivset otsust? Oleks kena kui kommenteeritaks tegelikult toimunud "kauba ostmist". Ei pea hakkama konkreetselt näpuga näitama. Ka mina olen maksnud 10 rubla, et tööauto saaks ülevaatuse läbitud. Siis veel kaeti miilitsale rikkalik laud kus kindlasti pidi pidulikust banketist osa võtma minis üles mukitud sekretär. Peo lõpuks toimetati ülevaataja veel taksoga kodu ukseni. Nii käis ülevaartus vene ajal.
15:37 02.10.2013
okastraadiots (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Kui vaadata autosi mis tänaval liiguvad ja müügis on siis ei tohiks enamus inimeste jaoks mustalt tegemine mingi probleem olla. http://www.auto24.ee/used/1557387 Ilmselgelt juba omaniku kirjelduse järgi ei ole auto kaugeltki korras, käsipidur kinni roostetand ja kere mäda jne... aga üllatus-üllatus ülevaatus 12.2014 ehk tehtud siis edukalt maksimum eelmine kuu.
16:13 02.10.2013
irwar (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
..kõige eest saab raha..raha eest saab kõike ..nii oli on ja jääb.
18:32 02.10.2013
Raintzzz (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Eks ta ikka on võimalik, olen lasknud isegi mustalt teha.
19:19 02.10.2013
Ka elu näinud. (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Teema huvitav.
Vaadates tänavatel liikuvaid sõidukeid, siis nii mõnigi on silmnähtavalt korrast ära. Olgu need mootori suitsemised nagu on. See viga võib äkki tulla. Kui aga tiivakaartes suured augud sees ja/või karpides samuti allpool tühjus, siis see asi küll ühe aastaga tekkida ei saa, kui just soolakuhjas auto ei vedele.. Räägin Lõuna Eesti kandist, Põlvast ja Tartust. Pealinnas võibolla asjad teistmoodi.
Nii et see jutt jama, et mustalt ülevaatusega aamen.
Samuti sai paar kuud tagasi käidud ühte vanemat B3 Passatit vaatamas, et endale soetada. Käsipidur ei pidanud grammigi, piduritorud "õitsesid" väga silmnähtavalt, lambda anduril ei olnud juhet küljeski jne. Ometigi oli ülevaatus läbitud poolteist kuud tagasi. No vaevalt, et need pisivead nüüd nii äkitsi vahepeal tekkisid.
Omanikuga sai vaieldud, et kui lambdaanduril ei ole juhet küljeski, siis kuidas saavad CO näidud korras olla. Väitis, et mootor lihtsalt nii heas korras. Võibolla olen ise loll selle koha pealt. Keegi targem võiks seda kommenteerida. Tegu oli monopritse isendiga.
Huvitav, kuidas härra Millert tõlgendab olukorda, kui ülevaatusele tuleb auto, mille käsipiduri kangi külge on "pooljuhuslikult" kummiga seotud 50eurone?

19:19 02.10.2013
. (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Kõik on võimalik, isegi Soomes Espoos tehakse autole ülevaatus läbi sõrmede, ammugi siis Eesti nii eriline on
08:25 03.10.2013
võimalik vaid saksamaal (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Sõber ostis äsja Saksamaalt toodud Volvo v70. ARK is vormistasime ära löödi veel Saksa ülevaatus kehtima peaaegu kaheks aastaks. Järgmine päev sai sõber aru ,et midagi on nagu nihu, esisillast kostub mingi klobin. Läksime ülevaatuspunkti seal oldi nõus auto korra kanalipeale ajama. Selgus et üks zarniir ja rooliots olid kriitiliselt kulunud ja loksud olid väga suured. See tõmbas küll vähe pahviks kuna ei uskunud ,et selline asi on võimalik sellises heaoluriigis nagu seda on Saksamaa. Paberites oli näha ,et auto oli peale ülevaatust sõitnud kuu aja jooksul 1500 km.
09:38 03.10.2013
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Kui ülevaatusele tuleb auto millel seisupiduri kangi küljes pangatäht tõlgendab Millert nii, et kontrollijale pakutakse altkäemaksu lootuses osta mitte korras masinale ülevaatust kui kaupa. Usun, et vähehaaval on hakanud sagenema altkäemaksu pakkumiste juhtumid sest minule on pakutud pistist aasta jooksul juba kolm korda kui vahepeal ei ole sellist asja tehtud mitu aastat. Kodanike silmis on ülevaatuse kui sellise mentaliteet ja soliidsus piisavalt vähenenud, et jälle julgetakse raha pakkuda sest riigipoolne süsteemi "modifitseerimine" hakkab üha rohkem vilju kandma. Uuendused seisnevad selles, et ei ole ju enam tehnoülevaatust – on ametnike koostatud nõuetele vastavuse kontroll, ei ole tehnoülevaatajat - on kontrollija, keelatud on ARK logo ülevaatuspunkti infotahvlil, riigiülesannete koondamine monopolistide kätte avaldub selles, et ülevaatusteenust pakutakse vautšerite toetusel mida reklaamitakse koos sukkpükstega ja ka kõrvuti autošampooniga alapealkirja all "Autokaubad". Riigi poolne ülevaatuse monopoliseerimise lubamine toob kaasa olukorra kus reegleid „aitavad“ välja töötada kapitali huve teenivad ärimehed ja teisest otsast ülevaatuspunktide arulage juurdekasv lagastavad ülevaatusmaastikku. Ülevaatuse korraldamine on riigi kohustus ja kvaliteedi eest vastutab riik.

Nii Saksamaal kui siin tuleb ette lohakaid ülevaatajaid, samas kontrollijale ei taheta igas töökohas head palka maksta sest ärimudel ei luba palju vahendeid palgafondi. On tavaline, et väikesepalgalised teevad rohkem praaki ja vahel võtavad ka palgalisa.
11:40 03.10.2013
ahah (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Kas Maitene OÜ ajaloos on olnud altkäemaksu vastu võtmise juhtumeid?
13:58 03.10.2013
jarru (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Vastan ise suht tobedale küsimusele. See raha on liiga väike, et firma litsentsiga riskida. Targem teenida käibe pealt ja ausalt. Sest siia ei laiene poliitikute ringkaitse. Näiteks linnavalitsuselt ei võeta selle eest litsentsi. Loodan, et vastus piisavalt arusaadav.
15:13 03.10.2013
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Maitene OÜ ülevaataja tegeles altkäemaksu väljapressimisega nii, et lugu jõudis isegi Eesti Energia direktorini, see ülevaataja jäi lõpuks ka ARK meestele vahele - väidetavalt, igastahes ta juba ammu on pensionil. Maitene OÜ juhataja ei võta altkäemaksu kuna tema abikaasa raamatupidajana saab kirjurtada preemiat millist vaja.
17:41 04.10.2013
Niikaua (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
kui raha on jumal ja pank kirik...
12:04 20.10.2013
nojah (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
naine võib ju raamatupidja olla aga kui sisse tulekut pole firmal,siis jääb ka preemia ära või tuleb võtta otse kliendilt
20:49 09.11.2013
viimasele... (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Usu mind, arvestades autode hulka Tallinnas ja ülevaatajate arvu, siis ei teki seda ohtugi, et ülevaatajale ei jätku kliente...
11:30 12.11.2013
Kus on inimeste silmad? (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
http://www.osta.ee/isuzuga-talvele-vastu-soodsalt-42215799.h
tml
Päris masendav on ikka lugeda mis seisukorras autosi müüakse. Ülevaatus tehtud edukalt 3-4 kuud tagasi :o sellised rikked ei teki ju paari kuuga. Täielik surmapill on liiklusesse lastud.
13:04 12.11.2013
............... (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Vaatan ka pilte ja kuskilt ei paista välja kas gaasid on korras , kas rool ja pidurid töötavad , see ,et see tööloom ei läigi nagu autopede märg unenägu ei tähenda ju veel seda ,et selle autoga liigelda ei tohiks.
17:11 12.11.2013
Kus te silmad on (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
............ Pole hullu, ega kõik ei peagi lugeda oskama, hea kui piltidestki aru saad, kuid need kelle haridustee vähe pikem on olnud saavad aru millest siin jutt on. Kui omanik kirjeldab juba asja seisukorda nii siis mis veel reaalselt on. Selline tööloom metsas ja põllul on jah täiesti suva ja ei peagi läikima las roostetab aga antud asi on saanud legaalseks liikuma linnatänavatel. Päris kurb.
18:29 12.11.2013
............. (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
No kuule, piduriklotsid puudu, toru pimedaks tehtud....milline on siis ülejäänud tehnika kui isegi selliseid elutähtsaid sõlmi ei suudeta remontida ? Õli on ikka kunagi vahetatud ? Ise ma hoiaks sellistest asjadest eemale, sest tegeliku seisukorda ei taha isegi teada...(raam läbi roostetanud ja mitmeid kordi paigatud)
18:38 12.11.2013
sitrus* (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
See on auto,mille kordategemiseks vaja vaid mõni euro ja nädal tööd.Pimeda saab lahti ja klotsid paned millised tahad,raam ei ütle midagi,seda peab kobama kust ja mis.Hind hea.Läheb ära nagu kolin ja osaleb aktiivselt probleemivabalt liikluses.
09:30 30.01.2014
UUdisedd (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
13:00 30.01.2014
vanames
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Ma ei saa aru mis risudega sõidetakse et sellise jamaga peab tegelema?
Auto vanus ei loe midagi , ta peab lihtsalt KORRAS olema. Ise olen omanud kogu aeg ca 15- 25 aastaseid autosi ja pole enam ca 10 aastat mustalt teinud, odavam on auto korda teha.
1. Pidurid
2. Tuled viled
3. Gaasid

Kui need 3 tegurit on korras, saad alati ülevaatuselt läbi kui just mingi kompleksides tegelase otsa ei satu. Olen ise kah ülevaatustel saanud 2-3 VO viga, mis ka järgmiseks ülevaatuseks alati likvideeritud.
Viimasel üv sain 1 VO- kerel on korrosioonikahjustusi.
Kuigi neid pole, lihtsalt ülevaataja ütles et kui 25 aastane masin lasta läbi ilma ühegi veata, tunduks asi kahtlane ;-D
11:31 03.02.2014
amelik (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Saab ka tänapäeval.Tartust osteti auto, millel dets. 2013 tehtud ülevaatus.
Tehpassis ilusti tempel T598 ja puha.Kuna ostja oli vähe autodega tegemist teinud, siis ei osanud kõiki asju vaadata, aga hiljem selgus, et kõrvalistuja nturvapadi puudub (pirn lihtsalt välja võetud),rehve vahetades (kuna olid suht siledad) ilmnes, et mõlemad rooliotsad suure lõtkuga.Vigu on veelgi.Kuna müüja on mingi autoplammutusega tyegelev isik, siis usun, et selliseid kehtiva tga autosi tuleb sealt veelgi.
16:06 03.02.2014
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Esimene kord kui keegi julgeb ülevaataja numbri siia foorumisse kirja panna. Sellise infoga võiks autoomanik pöörduda ARK tehnoosakonna poole ilma valehirmuta sest kehtivat ülevaatust EI SAA nii lihtsalt annulleerida. Ainult politsei kes teeb teelkontrolli, omab õigust saata masin erakorralisele ülevaatusele millega tühistatakse kehtiv ülevaatus. Muidugi oleks mõtet ka pöörduda auto müüja poole sest tema ei märkinud ostu/müügi lepingus varjatud vigasid mis annab õiguse auto tagastada ja raha tagasi küsida. Auto ostnud isikul on minu teada isegi 2 aastane protsessimisõigus ja mina katsetaks isegi auto müüja survestamist "Kaua võib" saatesse sattumise võimalusega. Tean, et meie riigis on kenad seadused mis peaksid kaitsma kodanikku aga kuidas asjad tegelikkuses on välja kukkunud on kah teada... Mis puudutab turvapatja siis peaks ju olema näha, et kõrvalistuja turvapadi on lahti käinud sest siis jäävad ikka päris koledad jäljed järgi ja hilisen armatuurlaua "silumine" reeglina ei aita piisavalt peita sellist asja. Muidugi peaks alati kontrollima liikluskahju päringuga auto ajalugu kui just laks ei käinud ajal kui ei olnud kehtivat kindlustust.
21:07 06.02.2014
mittemidagiuut (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Nagu aru võib saada on ülevaatajad nummerdatud nagu lehmad karjamaal? Tavaliselt on ju nii, et nendele maanteemiinidele hangib tehnoülevaatuse vahetult enne müüki auto vana omanik ja kui ARK-is omanikuvahetus teha siis kaob see nn. number ära tehnilises passis. Kui vaadata odavama klassi automüügi kuulutusi, siis tihti on pildipeal kuusakoski poolt juba aastaid tagaotsitav pann aga ülevaatus äsja edukalt läbitud või siis infoks kiri ,et soodushind ei sisalda tehnoülevaatust. Tule taevas appi.
10:51 15.02.2014
nissanprimera6666 (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Muu informatsioon;
Vasak pooltelg tahab vahetamist, esineb mõningast roostet. Ülevaatust ega kindlustust hetkel ei ole, kuid võib korraldada kui huvi on. Hind ei ole kivist.


Tekst kopeeritud automüügikuulutusest kus ilusti näha et autol küljekarbid läbi roostetanud jne.
19:26 23.02.2014
gyu. (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Kas see on ka mustalt ülevaatuse tegemine, kui TÜP-il ei ole akrediteeringut juba tükk aega või ei koti see kedagi?
20:38 23.02.2014
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Kui akrediteeringu tähtaeg on lõppenud siis peaks firma uksed sulgema vaatamata sellele, et koos mingi dokumendi kehtivuse lõppemisega ei kao inimeste kompetents. Käesolevast aastast hakatakse ka autot kontrollivaid isikuid eksamineerima. Nii akrediteering kui eksamineerimine on minu arust mõttetud tegevused aga eks igaüks vaatab kuidas meie käest raha rohkem saab. Akrediteering tähendab, et ülevaatuspunktil on mingi kaust kuhu on kokku kogutud vastavad tööjuhendid. Sellist kausta vaadatakse akrediteerijate poolt kord kolme aasta jooksul ja kasseeritakse tunniajalise kohalkäimise eest 1280€ ja sellest on veel vähe sest nüüd tõstetakse hinda vaatamata sellele, et korduval akrediteerimisel mitte midagi ei uuendata... Ma ei leia, et akrediteeringu aegumine autoomaniku jaoks midagi muudab.
01:00 26.02.2014
vellu. (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
vähemalt saad lohutuseks sügisel atesteerimisele minna......
11:17 26.02.2014
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Oletan, et mingi % ülevaatajatest võivad "põruda" ja teenitud pensionile minna kuna vanim on 80 aastane ja kontrollijate keskmine vanus on 50 aastat. Mind eksam ei morjenda aga siit/sealt kostub nurisemist, et miks ei pea eksameid tegema teised riigiametnikud kui ainult ülevaataja on ju meil riiklikku järelvalvet pidavaid ameteid veel oi kui palju... Arvan, et ülevaatajad peavad saama pigem uue tehnika alast koolitust aga mtte ei pea tegema eksameid määruste ja eurodirektiivide tundmises kuna kontrollitavad autod vastavad autoehituse direktiividele. Meie peame ju kõigele lisaks veel tehnoülevaatusel kontrollima kas tehases valmistatud auto vastab tehase dokumentatsiooniga antud iseloomustusele st. peetakse pahaks kui kontrollija ei otsi üles laternatel vastavaid tähistusi või ohurihmadel tehasesilte, või klaasidel markeeringuid või heitgaasitorustiku markeeringuid või tehase paigaldatud andmesiltide vastavust jne. jne. isegi tehases paigaldatud ukesklaasi paksust peab mõõtma supleriga kui tehakse klaasitumestuse mõõtmist. Enne kui teha seda toimetust peab ka akupinget mõõtma, et ta ei oleks alla 12 voldi mida nõuab mõõteriist...(huvitav millise sõitva autoaku pinge on alla 12V?) Meie tööd-tegemised on ülevalt poolt tulnud juhistega päris tobedaks tehtud.
20:10 02.03.2014
;.....; (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
kas sellise rooliga on võimalik ülevaatuselt läbi saada
http://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_9_16113684.jpg
21:09 02.03.2014
MB (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Kus kohast tulevad, nii tobedate lugude ja küsimuste esitajad ???
21:23 02.03.2014
raintzzz (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Iseenesest on võimalik kui roolil on CE märgistus. Samas kui teistpidi võtta siis selle rooliga kindlasti mitte. Seadused on lihtsalt nii ajuvabad siin riigis et nendest ei saa mitte keegi aru...
22:44 02.03.2014
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Vastan väljavõttega kehtivast määrusest.
Kood 302. Rooliratas
Nõuded: 1) rooliratas peab vastama sõiduki valmistaja nõuetele;
2) mitmel mootorsõiduki tüübil kasutatav rooliratas («general steering control») peab omama E-reegli nr 12 või direktiivi 74/297/EMÜ nõuetele vastavuse sertifikaati ja valmistaja tõendit selle kohta, millisele mootorsõiduki tüübile on rooliratas sobiv. Turvapadjaga rooliratta asendamine ilma turvapadjata roolirattaga on keelatud.
Eesti keeles - kui masinal on ettenähtud juhile turvapadi siis ei saa. Kui turvapadi ei ole ette nähtud ja on rooliga kaasas paberile trükituna vastav sertifikaat ja rooli tootja märge, et see rool sobib ka Teie autole siis on nõuded täidetud ja võite minna Maanteeametisse ning registreerida roolivahetus vastava märkega reg. tunnistusel.
22:49 11.05.2014
suht hull (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
http://www.auto24.ee/used/1732420 Kas sellise autoga sai mõned kuud tagasi, ilma altkäemaksuta ülevatuselt läbi???
13:10 15.05.2014
wk (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Biitlid kunagi laulsid, et armastust ei saa osta. Teadmata on see kui kallis keegi on.
22:03 20.05.2014
vello. (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Sellest klaasi paksuse mõõtmisest ei saa ma aru, no klaasi paksus mõjutab läbipaistvust, samuti sõltub paksusest kui palju lisavalgust külgedelt seadme mõõtealasse satub, kuid selle mõõdetud klaasi paksusega ei tehta midagi. Oleks siis veel et see saadud mõõde arvutatakse kuidagi läbi saadud tulemusega ja sellest klaasi paksusest sõltuks midagi, aga seda peab lihtsalt mõõtma ja protokolli kirja panema ja paremal juhul kolme mõõtmise keskmist ka arvutama. Pointless.
Edasi tekib küsimus kas seade millega aku pinget mõõdetakse peaks olema kenasti Metroserdis kalibreeritud, muidu pole loetud tulem usaldusväärne.
15:39 22.05.2014
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Tere Vello
Ma arvan, et ma ei eksi kui arvan - avaldate imestust akrediteerijate poolsele nõudele. Kui jah siis võin soovi korral Teile saata minu tehtud pikema arvamuskirja sellel teemal kui saan Teie elektronpostiaadressi. Ka mina ei mõista miks nõutakse klaaside tumestuse kontrollmõõtmise protokollil klaasi paksuse mõõtmist kui masinatel on tehaseklaasid millel kile mis ei tee klaasi oluliselt paksemaks... Mind paneb imestama, miks me peame samale protokollile sisestama tumestuse mõõteriistale antud tööpinge (tavaliselt auto akupinge) kui me ei pea akupinge mõõtmiseks kasutatavas multimeetris oleva sisemise "kroona patarei" pinget mõõtma. Varsti soovitakse ehk piduristendile tuleva tööstusvoolu mõõtmist mis eeldab vastavat elektriohutuse tunnistust....
10:12 27.05.2014
roostespann (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
http://www.auto24.ee/used/1741485

Mark: VOLKSWAGEN
Mudel: GOLF VARIANT
Esmane registreerimine: 25.03.1996

Kehtivad ülevaatused: Korraline (kehtib kuni 04.2015).

Rohkem küsimusi ei tohiks olla kuda see ülevaatus tehti.
07:54 28.05.2014
.................... (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
No mis sel golfil siis viga on ? Stereo on ja kõlarid on! Ma saaks aru ,kui stereo oleks ilma kõlaritete ,et siis ei saa ülevaatusest läbi........................... !?
08:21 28.05.2014
jarru (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
to roostepann---- ka mina ei saa aru, miks ei peaks see pann läbi saama. Kui ei ole nii roostes, et istmed hakkavad tee poole vajuma, või silla kinnitused olematuks ussitanud...Pindmine rooste põhja all on OK, kuna elame soolases keskkonnas. Kui teedele enam soola ei panda, vaid hakatakse korrapäraselt lund koristama, siis tulevad ka uued nõuded roostele.
19:38 29.05.2014
giuo (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Majandus- ja kommunikatsiooniministri
18. juuli 2011. a määruse nr 77
„Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuetele
vastavuse kontrollimise tingimused ja kord”
lisa 4
(majandus- ja kommunikatsiooniministri
25. aprilli 2014. a määruse nr 31 sõnastuses( Lugege neid vigu )
Millise vea põhjal see sõiduk ei või sõita ?
15:51 28.06.2014
Väärtnõu (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Muidugi võib ka mitme samasuguse sõidukiga opereerida.
15:26 06.09.2014
hahah (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
tervitused L-VIRUMAA ..MUSTALT käime ikka...terve virumaa käib mustalt
14:44 16.09.2014
maa maakas (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Kas saaremaal ka keegi mustalt ülevaatust teeb? Oleks vaja tööautol teha korra mõneks kuuks, siis läheks ametlikult. Tänud vastamast!
19:43 15.01.2015
Õlileke (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
http://www.auto24.ee/used/1922772 MUU INFORMATSIOON; Auto ei sobi enam liiklusesse (põhi läbi roostetanud) veel kehtib kindlustus ja üv. Lihne matemaatika näitab ,et auto viimane ülevaatus on tehtud umbes 3 kuud tagasi. Maanteeameti meestel peaks olema mõtteainet küll?
21:46 15.01.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Maanteeameti spetsialisti üleriigiline kirjalik juhis ütleb, et kui ülevaatusprogrammis ei ole veakirjeldust siis tuleb masin tunnistada korrasolevaks. Näitena toodi tagumise kojamehe probleemikirjelduse puudumist st. peab kõik tagakojameeste probleemidega autod korrasolevaks tunnistama. Kuna riigiasutuse esindaja ei saa kõikide programmipuuduste kohta esitada MA seisukohta siis võib ülevaataja improviseerida. Ülevaatusprogrammis Aris-2 ei ole veakirjeldust kere roostes seega tõmmates paralleeli MA esindaja seisukohast võib auto korrasolevaks tunnistada. Vastavalt Aris-2 sisule saab ainult sellel juhtumil vormistada kordusülevaatust kui auto tähtsad kandevkonstruktsioonid on ohtlikult roostes, näiteks tõstekohad, sildade kinnituskohad, roolikarbi kinnitus. Seega kui antud masina olulised konstruktsioonid veel peavad siis J.O.K.K. skeemi kasutades saab antud masina korrasolevaks tunnistada.
17:12 16.01.2015
eeeelk (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Valge sõiduk, esitiivad mustad peaks TÜV-i puhtalt läbima või saab korduse ?
17:32 16.01.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Teie valge sõiduk peaks antud värvikombinatsiooniga TÜV-i puhtalt läbima kuna mitmevärvilise nõue tekib Teie autole siis kui on raske otsustada kas masin on musta värvi või valget värvi?
09:53 17.01.2015
fm98 (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Siinkandis peaks saama tuttava tuttava kaudu, ehk, et keegi peab mind ülevaatajale käendama. Aga viimati sain veel ise läbi. Küsiti küll airbagi ja klotsikulumise hoiatustulede kohta, aga paberile märkust ei tehtud.
13:53 17.01.2015
mf (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Mõni kohe ei suuda kaevu kusemata olla!
14:53 17.01.2015
pugejad ja viiemehed (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Pugege aga.Varsti istutegi oma ülevaatuseta rondi otsas.
19:24 07.02.2015
mustalt-tegemine (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
22:50 07.02.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
See, et riigi vaeseima maakonna töötajad otsivad võimalust palgale lisa teenida mind imestama ei pane. Altkäemaksu antakse ja võetakse ja seda tehakse ka edaspidi mitte ainult tehnoülevaatusel ning meie riigis on rohkem vangi mõistetud kohtunikke kui ülevaatajaid. Muidugi on korruptsioon autotehnoohutuse garantii asjades puhas rumalus ja samas tahaks ära mainida seda, et meie riigiametnikud oma kompetentsi puudumisega on palju suurem risk kui mõned rahanäljas ülevaatajad. Räägin sellest, et meie riigis kehtib mõõteseadus mis kohustab korrasolevaks tunnistada auto mille pidurite efektiivsus on 40% kui samal ajal on kogu euroliidus nõue - vähemalt 50%. Euroliidu reeglite järgi ei tohi telje kohta olla pidurite erinevus rohkem kui 30% ja meie riigis lubatakse erinevust 45%. Sisuliselt mittekorras piduritega auto peab saama tunnistatud korrasolevaks. Ülevaatajad mõistavad - mõõteseaduse täitmine toob kaasa avariid ja surmad sellepärast ei räägita rahvale kehtivast seadusest. Meie riik ongi ainuke omalaadne kus ei kehti mõistus vaid riigiametnike kompetentsitusest tingitud lollus.
20:05 08.02.2015
kohtukull666 (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Miks tundub ,et selliseid korruptsiooni kuritegude avastamisi püütakse avalikuse eest maha vaikida. Kui keegi kantsleri abi kaubamajast pudeli päikesekreemi varastab ,siis leierdatakse seda igas meediakanalis nädal aega hommikust- õhtuni. Kumb kuritegu on siis ühiskonnale ohtlikum?
21:06 08.02.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Kuritegu on see kui riik kohustab kontrollijaid tunnistama korrasolevaks tuksis piduritega masinaid.
07:16 09.02.2015
Tulin (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
kord aastaid tagasi ülevaatuselt. Pidurid ideaalselt korras. Enne koju jõudmist oli tugev äike, vihma valas võimsalt, kõikjal suured lombid. Mingil momendil pidureid nagu polnudki. Põhjuseks vesi ja mitte rehvide ning kruusatee vahel! Tahan öelda seda, et ega ülevaatusmoment ei anna mingit garantiid. Aga mis teemasse puutub - kuniks raha on jumal...
15:52 10.02.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Kuna kohtulahendite register on vabalt kasutusel siis võib igaüks tutvuda täpsemalt millega kontrollijad hakkama said kui klikite alloleval aadressil.
https://www.riigiteataja.ee/kohtuteave/maa_ringkonna_kohtula
hendid/otsi.html?kohtuasjaLiik=0&detailsemOtsing=false&a
mp;kohtuasjaNumber=1-14-9786&lahendiKuupaevAlates=&l
ahendiKuupaevKuni=&menetlusKuupaevAlates=&menetlusKu
upaevKuni=&_koikAsjaLahendid=on&kohtumajaId=0&la
hendiLiikiId=0&lahendiSisu=&otsi=

Ehk tekitab mõtteid - kas tasub vastu võtta (tagasi pole vaja) 2€ või ei kui sellinegi loetakse altkäemaksuks?
20:04 10.02.2015
kabu (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
See sama kohtuotsus tuleks panna tehnoülevaatajetele kes hakkavad seda ametit õppima õppekavasse.Nõrga närvilised ärge seda ametid õppige! Sa ei pea pistist võtma piisab sellest kui sa lased sõiduki mingi pisiveaga läbi ja oled juba kriminaal kurjategija.Oleme ausad 4 pisiviga võib ka uuelt sõidukilt leida.See muidugi ei õigusta neid Ida-Virumaa tegelasi keda ei huvitanud nii võrd see pistis ,kui firma käive millest sõltus ka nende endi palk.Firma juhte muidugi karistatud.
11:53 16.02.2015
googel/tehnoülevaatu s (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
http://www.postimees.ee/78208/seadusemuudatus-toob-tehnoulev
aatusele-kaamerad
..... Kuue aastaga pole suudetud kaamerate paigaldamisega isegi mitte veel algust teha? Keegi peab selle vastu, et neid tehnoülevatuspunktidesse paigaldada ikka tõsiselt võitlema, sest eksamiklassides ja õppesõidukites need on ju juba ammu.
23:48 16.02.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Hr. kommenteerija 11:53 16.02.15
Keegi ei võitle kaamerate paigaldamise vastu ja ei ole seda kunagi teinud. Probleem seisnes selles, et üks riigiametnik (R.E.) ARK-st pidas vajalikuks võtta kõigi ülevaatajate "pähklid" ühte pihku. Tegemist on inimesega kelle kohta ütles üks ARK ametnik minule: "R.E. on öelnud, et inimesel võib kaks arvamust olla - üks on vale ja teine on minu oma...
Kaamerate saaga kestis kuus pikka aastat ja selle aja jooksul juhtus nii mõndagi. ARK poolt viidi läbi hange parima kaamerapakkuja suhtes, tehti küsitlus ülevaatuspunktide omanikele ja mida kõike veel... Ametnik R.E. soovis, et ministeeriumi poolt koostatavasse uude määrusesse oleks lisatud ülevaatuspunkti kohustusliku varustuse nimekirja auto kontrollimisele mitte kaasa aitavad kaamerad koos salvestusseadmetega. Seejuures nõuded video kvaliteedile olid üle mõistuse karmid mis lubasid ARK kontoris vaadatava On-line pildis tuvastada kas mehel on teise päeva habe või ei. Kokku oleks kogu riigi kohta kaamerate hange maksnud kusagil 4 000 000 krooni ja see oleks kinni makstud ülevaatuspunktide poolt kes annavad oma soetatud sidevahendid ARK kasutusesse tasuta. Selline plaan oli äärmiselt amoraalne (kooskõlas R.E. rikutuse astmega) mis tingis vajaduse pöörduda riigikogu majanduskomisjoni poole ja nii koostati vastav märgukiri minu ja minu kolleegi ühistööna. Täna on asjalood nii, et ARK omab vähemalt 2 komplekti kaameraid mida paigaldatakse "probleemsetesse ülevaatuspunktidesse". Samuti on mitmed ülevaatuspunktide omanikud omal initsiatiivil ise soetanud tiba odavamad turvakaamerasüsteemid mida jagatakse ARK-ga ülevaatuspunkti omaniku valikute järgi. Ülevaatuspunktid on eraõiguslikud kasumile töötavad eraettevõtted kellelt ei saa riik nõuda nuhkimiskaameraid kui ainult vastavate signaalide saabudes nad ise paigaldavad oma seadmed. Minu arvates liigub täna kogu tehnoülevaatussüsteem nõukogude aegse plaanimajanduse sarnase organiseerimise suunas kus igasugune initsiatiiv ja isemõtlemine on välistatud ja ülevaataja on võrdne "piletikontrolöriga" jah/ei otsustaja ja ei muud midagi. Euroliit on tänaseid arenguid vaadates üha enam kui nõukogudeliit.
18:37 24.02.2015
88899 (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
"Juba sellest kevadest on aga kõigi ülevaadatavate sõidukite omanike jaoks uus see, et kordusülevaatuse vajadust ei märgita enam registritunnistusse – sinna läheb kirja vaid kinnitus ülevaatuse läbimise kohta. „Arvet kordusülevaatuste üle peab maanteeamet sellegi poolest edasi, kuid natuke inimsõbralikum peaks ülevaatus tänu sellele saama. Eesmärk on, et inimene ei võtaks tehnoülevaatuse kohustust nagu karistust. Ülevaatus aitab ju hoopiski sõiduki vead välja selgitada ja need saab siis kõrvaldada, et sõiduk oleks enda ja teistele liiklejate jaoks ohutum,“ meenutab Vahtra."
Tsitaat on pärit siit:
http://arileht.delfi.ee/news/uudised/altkaemaksu-eest-tehnou
levaatuse-labimine-muutub-jarjest-keerulisemaks?id=70860745


Kas Hr. Millert võtaks vaevaks tsiteeritut kommenteerida?
21:17 24.02.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Uus ülevaatuse korralduslikku poolt puudutav MKM regulatsioon ei ole veel jõusse astunud. Tulevik paistab toovat veel palju muudatusi näiteks sedagi, et kordusülevaatuse olemasolu ei too varsti enam kaasa riigi sisest liiklemise piirangut tarbesõidukitele nagu ta seda täna teeb kõigile. Mind rõõmustab teadmine, et paljud muudatused on just nagu minu kirjalikest soovitustest maha kopeeritud.

Selleks, et vaadata millised saavad olema tehnonõuded peab vaatama üleeuroopalist direktiivi mis ilmus 2014 aastal
http://eur-lex.europa.eu/legalcontent/ET/TXT/PDF/?uri=CELEX:
32014L0045&from=ES
mis käivitub 2018 aastal. Ülevaatusdirektiivi ei võeta üle kohaliku ministeeriumi haldusdokumendina, ta jääbki direktiivina otsekasutusesse. Ma ei oska siin välja tuua mis on olulisem, mis mitte aga muudatused mis tulevad on suured, näiteks tuleb luba kasutada pidurite vaipstrendi mis minu ülevaatuspunktis lisaks rullstendile on olemas. Ülevaatus ei pea omama mitut pidurite kontrollimise seadet aga näiteks vaipstend on 4WD sõbralikum. Tuleb OBD, tuleb pidurite mõõtmise aeglusti kasutusele, ka pedomeeter (piduripedaalile avaldatava jõu mõõtmise andur). Amorditester ei tule.
Rahvale tahaks öelda, et artikli kirjutaja on ülevaatustemaatikakauge inimene kes hirmutab asjatult oma jutuga rahvast. Ülevaatuse läbimine ei muutu kodaniku jaoks keerulisemaks, küll aga kontrollija jaoks. Ülevaatuse läbimine muutub lihtsamaks sellega, et lubatakse rohkem pisivigu ja kui nad ei ole kõrvaldatud järgmiseks ülevaatuseks siis muutub pisiviga oluliseks veaks (minu antud soovitus). Palun mitte alustada poleemikat, et numbrituli võib ju ka teist korda läbi põleda enne järgmist ülevaatust... Muudatusi ja uuendusi tuleb nii palju, et kõikki ei jõua ära tuua ja Teie jaoks on põhiline see, et nõuded ei karmistu pigem vastupidi, nad muutuvad detailsemaks ja vigade määratlemine arusaadavamaks st. kui asi selgem siis kuidas ta saab olla keerulisem? Ülevaatusreeglid ei lähe karmimaks kuna direktiivis ongi ju kirjas, et tegemist on miinimumnõuetega (vt. lõige 45 ).
09:16 25.02.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
11:58 26.02.2015
Tsirkust ja leiba!! (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
....2014. aastal sai maanteeamet tööle ülevaatuspunktide järelevalve – kaks spetsialisti jõudsid üle kontrollida 40% punktidest ning see töö jätkub. Lisaks võtsime kasutusele komplekti teisaldatavaid järelevalvekaameraid.

Tundub nagu natukene naeruväärne. Huvitav kuidas see järelvalve kontroll toimus, kas nad käisid seal ülevaatuspunktides iga nädal, korra kuus või kvartalis? Kas tulek oli ette teada või üllatusena? Üks komplekt kaameraid terve Eesti ülevaatuspunktide peale? Savisaar võiks vähem iluuisutamisega tegeleda, jääks raha teistesse valdkondadesse ka.
12:12 26.02.2015
.................... (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Tühja sellest leivast . peaasi .et ÕLUT ja tsirkust oleks...............
15:45 26.02.2015
:) (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Mina kuulun pigem lahkete ülevaatajate hulka sest kui on võimalus teha valik kahe erineva otsuse olemasolul ühe kindla puuduse fikseerimiseks siis pigem valin kergema astme vea fikseerimise.

Kas siis ülevaatust reguleerivad seadused on nii laialivalguvad, et võimaldavad sama puuduse fikseerimisel teha ülevaatajal 2 erinevat eri raskusastmega otsust? Sellisel juhul on juba seadusesse sisse programmeeritud ülevaatajale meelehea pakkumine-et oleks "lahke" ülevaataja?
15:45 26.02.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Teine kaamerate komplekt on plaanis soetada käesoleval aastal. Järelvalve kontroll toimub ülevaatusandmete analüüsimise teel. Näiteks kui auto sai korduva mõne olulise puuduse pärast ja poole tunni pärast läbis ülevaatuse edukalt teises ülevaatuspunktis siis on põhjust võtta natuke piinlikuma kontrolli alla positiivse otsuse teinud ülevaataja. On autod mis ületavad riigipiiri näiteks laeval koos piiriületuse fikseerimisega ja vahepeal ei ole tagasi tulnud kuid uue ülevaatuse on saanud. On ülevaatajad kes vormistavad suuremal hulgal kordusülevaatuseid pisipuudustega ja pidurite probleemiga ainult üksikutel juhtudel mis on märk sellest, et suli püüab "kunstlikult" üleval hoida kordusülevaatusele suunatud autode osakaalu. On üldtuntud arusaam, et kui kordusülevaatuste osakaal on lausa kordades väiksem kui riigi keskmine siis võib ülevaataja olla kas natuke mittekompetentne või „lahke“. Mina kuulun pigem lahkete ülevaatajate hulka sest kui on võimalus teha valik kahe erineva otsuse olemasolul ühe kindla puuduse fikseerimiseks siis pigem valin kergema astme vea fikseerimise. Ülevaatuspunktide inspekteerimise vajadusele aitavad kaasa nii kodanikelt kui konkureerivate ülevaatuspunktide töötajatelt saadud vihjed. See, et esineb meelehea eest auto korrasolevaks tunnistamist mõnes ülevaatuspunktis näitab üks ilmekas fakt. On põhjust kahtlustada ebaausat ülevaatustegevust kui näiteks ühte ülevaatuspunkti paigaldati oktoobrikuus kaamera ja seal vähenes ülevaatusel käinud masinate hulk 34% võrreldes eelmise aasta oktoobriga…? Ei saa väita, et neil esineb 34% altkäemaksu võtmisi aga statistiline näitaja räägib siin enda eest kui autode hulga 1/3 vähenemise juures suurenes kordusülevaatuse saanud autode hulk 11,5% pealt 13%-ni . Alates 31.10.2014 on kasutusel sõidukitega tehtavate toimingute jälgimise süsteem nn. häireinfo mille toimimise aluseks on: vihjed, avaldused, teel kontroll, reidid, riskianalüüs. Tähendab meediast läbi käinud hiljutine MA tehnoosakonna juhataja ütlemine, et altkäemaksu eest ülevaatuse tegemine muutub üha raskemaks – peab paika.

16:03 26.02.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
To :)
Sellest ma räägin ja kirjutan juba üle 10 aasta. Vigade määramise asjad on liikunud paremuse poole ja liiguvad samas suunas edasi ja teha on veel palju. Tänane suurim probleem on selles, et riik on pannud ülevaatajatele kohustuse tunnistada mittekorras piduritega auto korrasolevaks. Seda tegevust nõuab Mõõteseadus ja tegevuse nimetuseks "mõõtemääramatuse kasutamine". Õnneks on enamus ülevaatajaid mõistlikud sest seda seadust RIKUTAKSE 10 aastat. Alles eelmisel nädalal so. 18.02 suudeti ministeeriumi inimestele selgeks teha millise lollusega on hakkama saanud riik ja nüüd ollakse ootel kuidas ministeeriumi inimesed reageerivad saadud infole? Et mis saab akrediteerimisest, kas jätkata reeglitega mis lubavad auto korrasolevaks tunnistada kui on sõidupidurite erinevus 45% (euroliidu miinimumnorm mitte üle 30%) kas jätkuvalt peab korrasolevaks tunnistama auto kui mõõdetud sai sõidupidurite efektiivsuseks 40% (euroliidu miinimumnorm - mitte alla 50%) kas jätkuvalt peab tunnistama korrasolevaks seisupidur millel mõõdeti efektiivsust 6% (euroliidu miinimumnorm 16%) kas jätkuvalt peab tunnistama korrasolevaks auto millel mõõdeti suitsususeks 2,0 (euroliidu norm mitte üle 1,5) kas jätkuvalt.......................
Veel on lausrumalaid asju näiteks mõnes ülevaatuspunktis tehakse diislitest maksimaalpööretel ja teises 50% maksimaalpööretest ja ma ei tea, et kedagi oleks karistatud. Samas ma väga usun, et asjad on hakanud paremuse poole liikuma ja seda teevad nad üha kiirenevalt.
11:05 27.02.2015
Häire-Häire (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Kuidas see häireinfo siis töötab? Kui minu ees sõidab täna suitsev ja läbipaistev vana opel, mille numbri lõpp on 1, kas saan siis kodanikuna kuidagi sellele kaasa aidata ,et see auto enam liikluspilti lähitulevikus ei risustaks?
12:42 27.02.2015
muhv,30 (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Kas hr. Häire suudab siis pelgalt pealevaatamisega öelda, et mis koostisega heitgaasid on?
RETSEPT
16:07 27.02.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Usutavasti on Maanteeameti spetsialistid piisavalt haritud, et mõista - kõik diislid suitsevad eriti paigalt võttes kuna kiirendusel pritsitakse rohkem diiselkütust ja siis mootor ei tööta õhuliiaga. Need mis ei suitse omavad korras olevaid DOC või DPF või SCR seadmeid. Paljudel vanematel masinatel aga ei ole kübemefiltrit ega katalüsaatorit nii, et vihje andmisega selles asjas võib isegi "mööda panna". Oletan, et riigiametnikud võtavad asja rahulikult nii, et "punane lipuke heisatakse" ikka sellisele autole mille probleemide olemasolu kohta on olemas tõestus. Arvan, et osa vihjeid saadakse ka antud foorumi automüügi kuulutuste kaudu. Tegelikult mina seda köögipoolt ei tea nii täpselt kah.
16:22 27.02.2015
häire-häire (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Ma pidasin silmas pigem neid bensiiniga töötavaid autosi, millel sõites selline sinine lont taga, et kui kilomeetrit pikkivahet ei hoia, siis hakkab tagumises autos sõitjatel pea ringi käima.
16:41 27.02.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Siis tuleb mõte kirja panna nii, et teised kah sellest aru saavad, mitte ainult kirjutaja. Kui on pidev ja tugev sinise suitsu vine siis ei saa heitgaasinäitajad korras olla. Väikese vine korral olen saanud nõutud numbrid samas on raske tõestada kas ülevaatuse tegemise hetkel oli sinine suits või mitte? Väga väga väga umbes õhufilter toob samuti sinise suitsuvine.
18:54 27.02.2015
A! (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Ostsin hiljuti auto, mis oli saanud kaks kuud varem ametlikust ülevaatuspunktist hinnangu - korras, võite sõita.
Kahe kuuga siis olid juhtunud järgmised asjad.

Tagumistest tuledest(4tk) oli korras vaid üks, teistel klaasid katki, pirnid läbi või pistikud täiesti oksüdeerunud ja paksu tolmu all. Kaasaarvatud numbrituled, mis hinnanguliselt olid midagi valgustanud ehk viis aastat tagasi.
Eest olid ka pea pooled pirnid õhtal.
Käsipidur puudus täielikult.
Karpidel läbiv rooste.
Loomulikult puudusid nii tulekustuti, tõkiskingad, turvavest ja esmaabipakike.
Armatuuris põlevad nii ABS-i kui Airbagi tuled.
Muidu ka veel katkine ja kole nii seest, kui väljast.

Ostsin aparaadi selleks, et maal vanemale poisile sõidutunde anda või midagi suuremat vedada vajadusel jne. odavalt sai kätte ka muidugi.
Nüüd olen enamus asju juba korda teinud ja natuke puhtamaks rookinud seest. Saab sõita küll.
Lihtsalt alguses pani nähtu veidi pead kratsima, et kuidas nii armetus korras masin on omale ülevaatuselt seesuguse positiivse hinnangu saanud. Kuna uutele paberitele ei ole selle koha andmeid kantud, siis ei oska kahjuks täpselt välja tuua, kus sellist teenust pakutakse. Vanadel paberitel oli midagi võruga seoses aga täpselt ei mäleta kaa.


19:57 27.02.2015
professor sammalhabe (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
See sinine suits ei näita midagi, lihtsalt mootor sööb õli natuke. Ülevaatuse läbimist see ei mõjuta kui kat korras veel on.
Ise ostan pea iga aasta üv, lihtsalt on odavam ja hoian aega kokku, mul lihtsalt kat puudu vahelt ja pole mõtet teda ka paigaldada ainult üv jaoks , küttekulu ka tõuseks liitri jagu ja auto oleks üldse uimasem, mõtetu. Tuleb mõelda enda peale mitte mingi ametliku riigi jama peale!
21:13 27.02.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Kui soovite saada infot Teie auto varasemate ülevaatuste kohta siis sisenege Maanteeameti kodulehel olevasse "sõiduki taustakontrolli" Leiate vajaliku info ülevaatusajaloo kohta sealt.
https://eteenindus.mnt.ee/public/soidukTaustakontroll.jsf
21:52 27.02.2015
A! (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Tänud, Mait.
Vaatasin huvi pärast järgi jah. Ei olnudki võrus tehtud, vabandan võrokate ees asjatute kahtluste külvamisel.
Kuna koht on iseenesest vajalik ja ainuke piirkonnas, siis jätan selle nime avalikustamata. Võibolla saadan sealsele pealikule väikese märgukirja ja las siis klaarivad kollektiivis omavahel. Ei tahaks hästi uskuda, et omanik oma litsentsiga nii kergekäeliselt toimetab, pigem ikka on mõni allpool olev üksus pätti teinud. Ja ei tahaks riigi sunniaparaadile mingist kerget trahvivõimalust kätte mängida sel juhul. Las luuravad parem parklates edasi.
10:38 28.02.2015
Gunn68. (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
http://www.osta.ee/ford-cargo-0913-598-aou-1988-a-61269324.h
tml?_src=listing


Olin huvitatud antud autost, tegin Teie soovitusel sõiduki taustakontrolli. Selgub ,et 10a. jooksul pole autol tehnoülevaatusel avastatud mitte pisimatki puudust. Viimased 7 aastat on ta käinud ühes ja samas firmas. Omanik kirjeldab sõidukit: Kere, raam: roostes ; Salong: istmed kulunud, katki ; Tõstuki hammaslatt ja masti hammasvöö on kulunud. Sõiduk käinud viimati ülevaatusel 3 kuud tagasi.
598AOU
VIN: SBCCXXCCDCJA97507
14:31 28.02.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
To: Gunn68.
Esimese asjana tahaks Teile öelda, et minagi pean tunnistama Teie mainitud masina korrasolevaks kuna seda nõuavad vastavad reeglid. Palun natuke kannatust ja ma selgitan nii kuidas oskan.
Autode tehnoülevaatust reguleerivad kaks reeglistikku millest kõige tähtsamaks loen mina üldist reeglistikku mis sobib kõikidele liiklusvahenditele tehniliste- ja muude nõuete asjades selgusele jõudmiseks. Tegemist on MKM määrusega nr. 42 kus on ka lisad. Tehnoülevaatuse vormistamiseks ja liiklusvahendite registriga toimetamiseks olevat riik maksnud 20 000 000 krooni vastava programmi eest mille mimetus on: „Autoregistri infosüsteem – 2“ lühendatult Aris-2.
Selleks, et ülevaatajad teeksid võimalikult ühtemoodi tööd ja võtaks vastu ühesuguseid otsuseid nii Narvas kui Haapsalus, on välja antud teine määrus mis on MKM nr. 77 ja selle lisa 4 millele tegin omal algatusel auditi. Kogu määruse läbitöötamine võttis minul aega 4 kuud mille lõpptulemusena pakkusin välja 192 muudatusettepanekut. Oma auditis ma kirjutasin muuhulgas, et MKM 77 lisa 4 on võrreldes sellele eelneva regulatsiooniga palju algelisem kuna vanas oli KOLM korda rohkem veakirjeldusi. Olen seisukohal, et tegemist on CITA reguklatsiooniga mis on mõeldud kommertssõidukite tehnoseisundile hinnangu andmiseks ja selles ei ole kajastatud tarbesõidukite kõikki tehnonõudeid. Samas paljud nõuded ju ikkagi kattuvad.
Loodan, et saate siiani aru protsessidest millest olen kirjutanud. Ühesõnaga võeti kasutusele uus reeglistik mis mahutati Aris-2 ülevaatusprogrammi ja ta peab tänaseni sobima kõikidele liiklusvahenditele võrdlushinnangu andmiseks.
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1300/4201/4003/MKM_m31_
lisa4.pdf#


Minul on tööarvutis Maanteeameti spetsialisti poolt saadetud üleriigiline kiri kus tema selgesõnaliselt annab kohustuse mitte vormistada kordusülevaatust asjades millest ei ole veakirjeldust ülevaatusprogrammis. Sellega antakse otsene juhis mitte välja teha MKM nr. 42 olevast ja tööülesannete täitmiseks peab kasutama AINULT Aris- 2 olevat MKM 77 lisa 4 kuna meil teisi alternatiive ei ole ülevaatuse vormistramise programmis. Siis toodi näitena see, et ei pea välja tegema sellest kui ei tööta tagumine "kojamees" kuna selle seadme nimetust ei ole reeglistikus. Ja sellist puudust ei saagi ju minu arvates fikseerida kuna rekkadel sellist asja reeglina ei ole mis on veelkordne tõestus sellest, et sõiduautodele antakse tehnohinnangut rekka reeglistikus oleva nimistu järgi.

Tulles tagasi Teie arvamuse juurde soovitan vaadata kas leiate mõne Teie poolt äratoodud puuduse tollest MKM määruse nr. 77 lisa 4 olevast nimekirjast?

10:44 10.04.2015
Ruslan/666 (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Tere, kas see autoga saama Teie juures ülevaatuse läbi? http://www.auto24.ee/used/1977442
16:57 10.04.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Ei oska vastata kuna reeglina võetakse otsus vastu alles pärast sõiduki kontrollimist. Piltide vahendusel arvamuse avaldamine ei pruugi olla piisavalt õige.
19:48 10.04.2015
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Oleneb ülevaatajast kas peab auke plekkides normaalseks nähtuseks või mitte. Ja mis see lõpuks ülevaataja asi kui keegi tahab sõelapõhjaga liigelda. Kui sillad all seisavad ja piduritestil küljest ära ei jookse siis mõni ülevaataja võib läbi küll lasta. Enne ikka soovitav aukudele kus pääsukesed läbi lendavad plekki peale kasvõi neetida ja jänkusabaga värvi ka peale. Kui uhkus lubab ja julge hundi rind rasvane siis otsemaid maanteele ja põhjagaas!
22:09 10.04.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Mina küll ei mõista miks roostes kerega masinatele kordusülevaatus määratakse kui sellist puudust aris-2 programmis ei ole olemas. Vastavalt MA kirjalikule seisukohale ei kuulu need vead fikseerimisele mille kirjeldust ei ole. Seega on kordusülevaatuse vormistamine roostes poritiibade uste ja muu sellisega riigiasutuse üheselt mõistatava juhise eiramine. Vaadake ise kas Teie leiate kehtivast regulatsioonist https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1300/4201/4003/MKM_m31_
lisa4.pdf#

kere rooste kohta veakirjeldust (6.2. Kabiin ja kere.)
23:04 10.04.2015
tõlgendaja (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
6.2.10. Porikaitsmed
(poritiivad,
-põlled,
porikaitsevarustus)
1) Detail puudub või olulisel määral kahjustatud või selle kinnitus on
halvenenud.
VO veana võiks ikka kirja panna läbipaistvad poritiivad
15:15 27.04.2015
huup (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Mida lähemal Maanteeameti asutusele ülevaatuspunkt on,seda lõdvamalt on võimalik mustalt teha.Harjumaal vähemalt on küll selliselt.
01:12 28.04.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Ainult autoasjanduses väga kauge inimene arvab, et sõiduautol poritiiva puudumine on VO viga. Ikka ja jälle jõuan arvamisele, et antud reeglistik on mõeldud pigem "Rekka" jaoks kuna ei ole juttu roostest sest plastmassist poritiivad mis kasti all peidus - ei roosteta. Ülevaatajatele ei ole antud teist valikut kui olulisel määral (näiteks roostest) kahjustatud sõiduauto tunnistada VO veaga ülevaatuskõlblikuks ja seda ka siis kui detail puudub, ma mõtlen siin poritiiba või poripõlle. Sellise olukorra on loonud riik Aris-2 ülevaatuse vormistamise programmi kesiste vigade valikutega.

Minule on vägagi selgelt kirja teel mõista antud, et üle kümne aasta kasutusel olnud MKM 42 ei ole enam nii oluline kui Aris-s sisalduv MKM nr. 77 ja selle lisa 4
12:35 09.05.2015
Black Tehno (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Päris jube vaatepilt. Küljekarbid jne selle ajaga ei saa nii ära kaduda.

http://www.auto24.ee/used/1997257


Ülevaatus läbitud 06.03.2015 , avastatud 0 viga.
Järgmine ülevaatus 03.2016
Teostanud ülevaatuspunkt; AK Tehno OÜ

14:11 09.05.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Mina ei näe Teie pakutud autol mingeid kerepuudusi mis keelaks masina korrasolevaks tunnistamist. Vähemalt pakutud pildimaterjali põhjal mitte. Samas tahan meelde tuletada, et kehtiv reeglistik lubab ülevaatuse edukalt läbida ka ilma poritiivata. Manteeameti ülevaatust kureerivad spetsialistid on üleriigilise infokirjaga teatanud, et kui ülevaatusprogrammis ei ole puudust kirjeldatud siis ei pea tähelepanu pöörama avastatud puudusele. Näitena toodi tagaklaasi kojamees. Vaadake palun tehnoülevaatuse reeglistikku https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1300/4201/4003/MKM_m31_
lisa4.pdf#
ja leidke veakirjeldus alates 6.2. Kabiin ja kere "küljekarbid"? Kui ei leia siis ei pea roostes karpide puhul sellisele asjaolule tähelepanu pöörama. Ülevaatajad on kohustatud järgima "ülevalt tulnud juhiseid" isegi siis kui neile need juhised tunduvad tobedad olevat.
18:43 23.05.2015
JOPÜÄÄ (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Käisin haagisega l kohas ÜV-sel ,oli vana sini pass millel viimane lahter täis kirjutatud.Öeldi et tuleb minna MNT büroosse ning uus reg. tunnistus võtta.Seal öeldi ,et võib kirjutada serva peale naguniii on kõik arvuti põhine. Läksin l ÜV kohta tagasi seal öeldi et nemad ei tohi kuskile kõrvale kirjutada.Läksin ll ÜV kohta ja kirjutati servale ning sooviti head sõitu. Kuidas saab olla nii et nõutakse erinevalt, ma ei saa aru ?
19:57 23.05.2015
must njeeger (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Black Tehno . Ülevaatusel ei vaadata mingeid küljekarpe, olgu kuitahes läbimädand ,kirja lähebki 0 viga. Ise mitmeid kordi sarnaste autodega üv läbitud ausal teel.
23:18 23.05.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Tehnoülevaatus on reguleeritud just nii targalt kui targad inimesed on ARK-s. Omal ajal lahkus ARK ülevaatustalitusest arusaamatutel asjaoludel mitmeid pika töökogemusega spetsialistid. Üks spetsialist A. R. külastas ka mind ja ütles pisarsilmi: "Tead Mait, ma olen andnud oma hinge ülevaatusele ja oleks veel mõnedki aastad aga tead ma olen vana mees ja mind sunnitakse tegelema mingite exel tabelitega ma ei suuda enam pean vist sealt ära tulema" ülevaatuse talituses said inimesed otsa aga töö vajas tegemist. Siis saadeti üleriigiliselt kõikidesse ülevaatuspunktidesse kiri kutsega tulla tööle - ja keegi ei tahtnud sinna minna. Mind kutsus tehnoosakonna juhataja isiklikult tööle lootuses, et hakkan vastutama ülevaatajate professionaalsete teadmiste eest. Tänasin ja ütlesin : "Tead Andres Teil on siin nii kurjad inimesed ja halb tööõhkkond, et mina siis ussipessa tulla ei taha." Riigiasutus oli lõhkise küna ees ja siis tehti ARK tehnoosakonna juhataja eestvõtmisel seletuskiri/ettepanek ministeeriumile (mul on see arvutis olemas) muutmaks seadust mis lubab ülevaatajaks hakata kasvõi koduperenaistel sest määrusesse lisati klausel: "Kui inimene ei vasta nõuetele siis otsustab tema sobivuse ülevaatajana töötamiseks ARK" Nüüd siis on selles asutuses eksperdid kes nõuavad, et lisaks tehnilisele korrasolekule peavad ülevaatajad otsima ja üles leidma tehasetoodangul markeeringuid. Auto on originaal ja esimest korda ülevaatusel kuid ülevaataja peab töö kaotuse kartuse hirmus käima ümber auto ning kasutama luupi, et leida näiteks tagatuledel 1mm kõrguseid tähiseid ja markeeringuid... Olin ARK eksperdiga olnud kirjavahetuses sellel teemal ja panen siia ühe väljavõtte tema kirjast.

Antud juhul on tulede märgistuse kontrollimine seotud otseselt tulede nõuetelevastavusega, mis on näiteks lähi- ja kaugtulelaternate puhul kirjas ka MKMm nr. 77 lisa 4-jas punktis 4.1.4. „Vastavus nõuetele- Valgusallikas või latern ei vasta nõuetele.“ Tekib küsimus, kuidas Te seni olete valgustusseadmete nõuetekohasust hinnanud!?

Mis puudutab reg. tunnistuse täissaamist siis on olukord selline, et meilt tõesti väga karmilt nõutakse ülevaatuse mitteläbimise vormistamist ja kodaniku ARK-i saatmist kuid see kuidas me seda teeme on väga omapärane. Ma kirjutasin sellest üleriigiliselt ülevaatuspunktidele ja ainult üks inimene kogu riigi peale andis mõista, et olukord on mittetavaline. Lühidalt on olukord selline, et vastavalt hetkel kehtivale korrale peab vormistama ülevaatuse katkestamise kuid selline võimalus on meilt võetud ARK poolt kuna nad on ajas ette rutanud ja teinud tulevikus kehtima hakkavad muudatused ülevaatusprogrammis ning need muudatused ei lase täita kehtivat korda. Seega kui auto pass saab täis siis ülevaataja fikseerib elektroonilises õlevaatuste andmebaasis Aris2, et Teie 17 korda ülevaatusel käinud auto tehasetähisega on miskit halvasti ehk sõiduki dokumendid sisaldavad ebatäpsusi. Kaasa antakse lisaselgitus, et; „Esitada liiklusregistri andmete täpsustamisele“ Ehk mõistate miks ma läksin nii kaugele tagasi ajalukku oma jutu alguses. Miks käitutakse erinevalt võib peituda selles, et mõnes kohas kardetakse ülalt võimalikke tulevaid sanktsioone kui ei täideta käske/korraldusi ja teises kohas mõistetakse ning usutakse, et Teie ikkagi nüüd siis vahetate reg. tunnistuse. Kui rääkida karpide roostetamisest siis esitasin sellise küsimuse ARK eksperdile: „Kuidas fikseerida olukorda kus auto kerel (uksed poritiivad karbid ja muu nähtav) on roostes?“ Vastus oli:

Sõltub olukorrast, üks võimalus on 6.2.1. Kabiini ja kere seisund: 6.2.1.1. Katmikupaneel või detail on lahti tulnud või kahjustunud nii, et see võib tekitada vigastusi. Või 6.1.1. Šassii, raami ja kandevkere üldine seisund: 6.1.1.3. Konstruktsiooni jäikust mõjutav ülemäärane korrosioon.

Kehtiv ülevaatusmäärus ei tunnista selliseid asju nagu küljekarbid kuna reeglistik on mõeldud rekka tehnoülevaatuseks mis tähendab, et ministeeriumi inimesed on ülevaatajatele andnud sõiduautole hinnangu andmiseks N3 kategooria sõiduki tehnoreeglid mis lubavad ülevaatusele tulla kasvõi ilma poritiivata sest selline puudus on fikseeritav AINULT pisipuudusena. https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1220/4201/5009/MKM_m31_
lisa4.pdf#

6.2.10. Porikaitsmed (poritiivad, -põlled, porikaitsevarustus) veavalik pakutakse väheohtliku puudusena VO 1) Detail puudub või on olulisel määral kahjustatud või selle kinnitus on halvenenud. Sellepärast on ka sõiduautol šassii ehk raam riigiametnike arvates...
18:44 24.05.2015
JOPÜÄÄ (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Külekarbi jutt on tõesti asjakohane ,aga ma tahaks ikkagi teada kumb üv punkt käitus seaduslikult kas l või ll -ne ? Kuidas saab olla et seadusi tõlgendatakse erinevalt ?
19:05 24.05.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Reg. tunnistuse sissekannete lahtri täitumist ei reguleerita ei konstitutsiooni ega seadusega. nii nagu ei reguleerita seadusega millal peaks vahetama sokke või nuuskama taskurätikusse. Reg. tunnistuse ülevaatuste registratuuri lahtrite täitumisega seonduvat reguleerib ARK ja kui dokumendis ei ole kohta kuhu teha sissekannet siis kuulub dokument vahetamisele. Seega rikkus juhist ülevaatus nr.II ja seadusega ei ole siin midagi pistmist, lihtsalt nii on otsustanud riigiasutus ARK.
19:38 24.05.2015
jee.kim (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Väike noriv küsimus:
"Kes või mis on ARK?"
:)
20:56 24.05.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
ARK on maanteeameti üksus mis tegeleb kõigega mis on seotud mootorsõidukite registreerimise ja nende tehnoseisundi kontrollimisega. Tallinnas aadressil mäepealse 19 võite leida hoone mille sissekäigu kohal ilutsevad suured tähed ARK mis on selle asutuse kaubamärk ja tähendab autoregistrikeskus.






Mustamäel aadressil Mäepealse 19
21:15 24.05.2015
jee.kim (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
Sealt leiab:
"Liiklusregistri Tallinna Mustamäe büroo"

ARK'i ei ole vist enam mingi paar aastat, on MNT koos oma liiklusregistri büroodega....
14:45 25.05.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Niikaua kui selle maja sissepääsul on ARK ja niikaua kui minul lubatakse pöörduda tehnoosakonna ülevaatustalituse meeste poole kui ARK inimeste poole, niikaua kui kasutan templijälge kus all tähed ARK niikaua ma kasutan seda tähekombinatsiooni.
00:22 27.05.2015
Vello. (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?
See A.R. oli mingi legendaarne tegelane? Ega ometi Arvo? Sellelt mehelt millegi telefoni teel küsimine oli kordi suurem julgustükk kui tänasel päeval, seda peab küll märkima.
09:21 27.05.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik
Arvo oli legendaarne tegelane ja ta vahel tõesti võis ta tunduda tülinorijana kuid selle mehe panust kogu tehnoülevaatussüsteemi ülesehitusel ei saa mina alahinnata. Tegemist oli mehega kellele vahel meeldis vaielda, kes vahel ajas oma jonni, kes oli vahel ka jäik ja paindumatu oma seisukohtades. Kõigele vaatamata oli võimalik selle mehe arvamust muuta kui ainult oskasid oma seisukohta arusaadavalt motiveerida. Kogu välise karmuse juures oli sellel mehel süda paigas ning tänu temale ma sain ülevaataja eksamil läbitud parema hindega kuna Arvo ütles eksamil ühe õige vastuse ette.
17:10 02.12.2015
huiiaveii (registreerimata)
Re: Kas praegusel ajal veel mustalt tegemine võimalik kuskil on?

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.