Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: LISAPIDURITULI

19:17 20.12.2014
Geroy
Lisapidurituli
Tere.
Mis nõuded on hetkerl kehtivad lisaspiduritulele salongis. Kui on toonklaasi taga kas siis tõesti peab toonklaasile augu lõikama?
21:57 20.12.2014
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lisapidurituli
Jah peab,
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1240/7201/2016/MKM42_li
sa1_parand.pdf#

Kood 201. Üldnõuded valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmetele
9) sõidukile paigaldatud laterna kaitseks ei tohi kasutada selleks mitte ettenähtud vahendit. Sõiduki osad või veos ei tohi katta laterna valgusava ning vähendada selle tule nähtavust;

kuna toonkile vähendab piduritule nähtavust.
23:56 29.12.2014
Marttamm1 (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
Kuidas lood sellega kui salongis olemas originaal pidurituli ja nüüd paigaldasin autole originaal tagatiiva, milles sees ka originaal pidurituli ? Tegu sedaaniga ja pidurdades põlevad nüüd mõlemad tuled. Kas pean salongi omast pirnid välja võtma ?
10:43 30.12.2014
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lisapidurituli
Võiks küll sest nn.antitiiva pidurituli on kindlasti autot ilusamaks tegev.
18:04 30.12.2014
irc81032
Re: Lisapidurituli
Ei otsi ilu vaid pigem legaalsust ?
01:38 31.12.2014
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lisapidurituli
Minu teada kasutatakse meie riigis ainult tehasetoodanguna toodetud legaalseid antitiibasid "moosiriiulite" aeg on lõppenud. Kui keskmine originaalpidurituli välja lülitatakse selleks, et süttiks kolmanda piduritulena antitiival reeglitele vastav ledribana olev siis mina ei näe sellises muudatuses vastuolu. Samas ärge unustage, et minu arvamus ei pruugi kokku minna bürokraadi arvamusega kes otsib alati ja kõiges legaalsust. Nii paigaldatakse meil "legaalselt" Ameerika autode tagurdustuledesse suunatulede pirne ja võetakse masin arvele. Nii vormistatakse sõiduautod veoautodena kus piisab paari istme väljaviskamisest vaatamata sellele, et kehtib vastav eurodirektiiv mis selgesõnaliselt lubab veoautoks vormistada masin millel ei ole tehase iseloomustusega antud sõiduauto keretüüpi... See on aga teine teema.


15:06 31.12.2014
Marttamm1 (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
Ok . Lisa tiib on jah tehase originaal.
07:56 31.05.2018
kiletoon (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
Mul oleks sama küsimus. Kui tegu on originaal toonkilega, kas tuleb ka sellesse auk lõigata? Eelmistel ülevaatustel seda probleemiks ei loetud, kuid selleaastasel soovitati auk lõigata, kuna tehnoülevaatuse nõuded olla sellest aastast alates muutunud. On see nii?
08:12 31.05.2018
............... (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
Originaal toonkile ????????? Mis asi see on ?
09:06 31.05.2018
stammer (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
see on tehases külgepandud tumedam klaas ehk siis klaasi sisene tumedam kile. Sinna auku lõigata...nomaeitea...
09:16 31.05.2018
............... (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
tehases ei panda kilet vaid klaas on "värvitud".
15:15 31.05.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lisapidurituli
Hetkel kehtiv Majandus- ja kommunikatsiooniministri määrus 77 lisa 4 https://www.riigiteataja.ee/akt/122072011001?leiaKehtiv ütleb: 4.3.3.5 Miski vähendab laterna valgustugevust. - OV st. kordusülevaatus.
Selline nõue sai alguse 01.01.2018, mis tähendab, et enne seda kuupäeva puudus alus kordusülevaatuse vormistamiseks kui keskmine pidurituli jäi tumeklaasi taha.
06:48 01.06.2018
... (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
Paljudel autodel on nn tehase toonklaas alates b-piilarist ja lõpetades tagaklaasiga ja vahel on see ka üsna tume- autosse sisse ei näe- kas tõesti hakkavad nüüd kõik seda auku sinna tule ette kraapima kui see üldse võimalik on? Absurd ju.
Ma isegi pole uurinud, mis tehnoloogiga see tehakse, on see üldse kraabitav?
09:01 01.06.2018
.................. (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
Ei ."registreerimata" kraapida ei ole vaja , sinna tuleb klaasi sisse auk lõigata.
14:11 01.06.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lisapidurituli
Jah tahan siinjuures veel lisada, et alates 01.07 hakkavad kõikides ülevaatuspunktides tööle videosalvestuse süsteemid... siis ei hakka ükski ülevaataja riskima oma töökohaga ja vormistabki kordusülevaatuse.
16:52 01.06.2018
joppenpuhh (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
enne ülevaatusele minekut eemaldad lisatuled, laiemad veljed, osadel juhtudel sisuvahetus-istmevahetus jne. sama mõistlik teema nagu nõukogudeajal alkoholivõitluse tippajal et viina ei tohtinud juua ja viinapudelit laual ei olnud. viin oli laual veekannus paar jõhvikat sees
17:44 01.06.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lisapidurituli
Viin oli lillevaasis, lilled sees.
21:14 03.06.2018
Navara3000 (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
Mul on lisapiduri tule ees veel ka klaasisoojenduse "niidid", ju need tuleb ka relakaga eemaldada
22:12 03.06.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lisapidurituli
Usutavasti klaasisoojenduse niidid võivad alles jääda AGA teetolmuse tagaaknaga võib aknal olev teetolm küll olla see - Miski vähendab laterna valgustugevust. Luukpära puhul tagaluugil oleva akna pesuri korrasolekut ju ei nõuta vastavalt minu tööarvutis oleva MA eksperdi kirjalikule selgitusele...
08:05 04.06.2018
... (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
ja veel universaalid, mille tagaluuk kiiresti sodiga kattub. kas universaali tagapesur ja kojamees peavad töötama?
10:02 04.06.2018
Lv (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
Kõik seadmed, mis autol küljes on peavad ka reaalselt töötama.
17:36 04.06.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lisapidurituli
Hr. Lv - öelge seda Maanteeameti tehnoosakonna tehnoülevaatuse talituse ekspertidele. Nagu juba kirjutasin, on minul elektronkiri vastavalt millele ei loe Maanteeameti ekspert probleemiks kui tagaakna kojamees ei tööta. Meil ei ole ükski auto saanud kordusülevaatust millel ei tööta tagakojamees.
Nõustun Teie seisukohaga seda enam, et 20 mail rakendus tehnoülevaatuse eurodirektiiv siis on tõesti küsitav kas selle direktiivi valguses on nüüd muutunud Maanteeameti eksperdi arusaam tagakojamege korrasoleku vajadusest? Teema iseenesest on väga päevakajaline sest minul ei ole siiani teada kuidas siis ikkagi selle haldusõigusega ikka on? Eurodirektiiv nõuab kõige kontrollimist AGA maanteeameti tehnoosakonna peaspetsialisti ja inspektori seisukohad on sellised, et millest ei kirjutata MKM 77 lisa 4´s - sellega ei tohi sanktsioneerida. Kuna sellist mõistet nagu tagaklaas ei eksisteeri MKM 77 lisa 4´s siis selleks, et mitte minna vastuollu riigiametnikega peaks ülevaataja ennast lõhki kiskuma. Tähendab, et ametnikele üht juttu rääkima ja ise teistmoodi käituma kuna eurodirektiiv on tugevamal positsioonil kui tehnoosakonna peaspetsialisti seisukoht haldusõiguses.
00:07 05.06.2018
Lv (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
Mul kunagi oli sellekohane vaidlus, et kas tagakojamees peab töötama või ei, siis väideti, et kõik seadmed peavad töötama.....sel hetkel hakkas tagakojamees töötama. Nimelt oli mul tollasel sõidukil tagakojamehega mingi probleem, millele ma sõiduki eluea lõpuni jälile ei saanudki. Kui lülitist kojamehe sisse lülitasid siis enamasti nii 8 juhul 10 st hakkas kohe pühkima, aga mõni kord hakkas pühkima alles 10-20 s viitega või siis mingil hetkel jättis pühkimise mingil hetkel järgi.
07:11 05.06.2018
... (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
kõik seadmed põhimõtteliselt peaksid töötama, iseasi, kas mittetöötamine tähendab kordust või väheohtlikku viga.
10:37 05.06.2018
AntiOpel (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
Tehasest toonklaasiga tulnud autodel on lisapiduritule kohal vastav auk sisse jäetud, et toonklaas ei vähendaks lisapiduritule nähtavust. Loll jutt, et tehase tooniga autodel tuleb mingeid auke kuskile tegema hakata.
14:00 21.07.2018
markIIVI (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
Tehase poolt toonitud tagaklaas on vastavalt markeeritud, kuna tehas on saanud sellel heakskiidu vastavast institutsioonist.
16:24 21.07.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lisapidurituli
Tuleb auk sisse teha. Öelge, et tagaklaas on markeeritud Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi Teede- ja raudteeosakonna Veondus- ja liiklustalituse peaspetsialist Sven Nurk´ale kes isiklikult on kõikide tehnoreeglite üks autoritest 6256498 sven.nurk@mkm.ee. Seni aga ülevaataja täidab ette antud ülevaatusreeglit https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1040/5201/8016/MKM_2704
2018_m23%20lisa%204.pdf#

mis ütleb:4.3. Piduritulelaternad 4.3.3. Vastavus nõuetele 5) Miski vähendab laterna
valgustugevust. = OV ehk kordusülevaatus. Keegi ei hakka videosalvestuse tegemisel otseselt rikkuma reeglit nii, et hakake nüüd klaase vahetama või piduritule kohal auke lõikama.
21:17 21.07.2018
Navara3000 (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
Ei hakka mina sinna midagi lõikama, ega klaasi vahetama. Just käisin ülevaatusel, pole keegi kobisenud. Poest ta sellisena tuli ja kõik. Ju "looduslik valik" teeb oma töö ja sellise idiootsuse pärast kottijatel varsti nälg pitsitama hakkab...
11:39 22.07.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lisapidurituli
Ülevaatajaid on jäetud litsentsist ilma ainuüksi kliendi usaldamise pärast ja nüüd kus käib kahest küljest videosalvestus võib aja küsimus olla millal Teie oma autoga enam ei läbi ülevaatust. Kui kolmas pidurituli on tänu mustale klaasile vaevu nähtav siis peaks ikka nõudma, et teha tuli nähtavaks taga sõitjale, ega siis asjata pole tehtud ta kohustuslikuks. Kelkides siin sellega, et ülevaataja rikkus reeglit ma ei ütleks, et piduritule mittenähtavaks tegemise keeld oleks idiootsus? Võimalik, et konkreetselt Teie autol ikkagi on pidurituli piisava valgusjõuga ülevaataja arvates.
13:03 22.07.2018
Navara3000 (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
Ei maksa ennast nii käima ka tõmmata.
Nüüd räägime juba piisavast läbipaistvusest, enne oli operatsioon "kõik toon maha" ja mismoodi on võimalik videosalvestiselt hinnata piisavat valgusjõudu? Keerad ekraani pimedamaks või vaatad ekraani päikesekäes ja ükski auto ei peaks läbima ülevaatust, rääkimata ekraanide RGB tonaalsuse erinevusest, tõenäoliselt ei ole need süsteemid kalibreeritud.
13:44 22.07.2018
... (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
kusjuures viimasel ajal on silma jäänud mõnede uuemate autode tagumised suunatuled ja ausalt öeldes tekib küsimus, et miks selline tikutopsi (isegi vist veel väiksem) suurune moodustis sinna üldse projekteeriti- päikeselisema ilmaga pole seda tuld sisuliselt üldse näha kui just hoolega ei vaata. liiklusohutuse seisukohalt on see küll täiega möödapanek.
13:58 22.07.2018
Endine riigiametnik (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
Olin 15 aastat ametnik ja nägin kogu nalja päris lähedalt.
Eesti ametnike põhieesmärk justkui oleks see, et kodanik ei tohi olla mitte mingilgi moel õnnelik. Iga pussakas hõõrub taguotsaga toolist välja uue määruse, eeskirja ja ka seaduse. Teised diletandid kinnitavad selle ära, sest kui ikka ametnik selle leiutas, siis on ju kindlasti hea. Nii tuleb Loomakaitseseadus, mille koostamisel võetakse kampa hüsteerilised harimatud tüdrukud, aga veterinaaride käest ei küsita midagi, Relvaseadus, mis on muu maailma sarnaste seadustega võrreldes ogar, sest miski pikakoivaline plika ministeeriumist "kardab pauku" jne. RS on lausa koomiline, sest selles on koht, mis on kohustuslik Eestis, kui muus maailmas selle ohtlikkuse pärast keelatud- seda hoolimata ekspertide korduvast sekkumisest- aga eks tibid tea ikka paremini.
Paljud määrused ja eeskirjad on üldse vastuolus kehtivate ülimate ja EU ülimuslike seadustega.
15 aastat vaatasin seda nalja, püüdsin kuidas sain sellele vastu hakata, kuid lõpuks sai silmini.
Õnnelik ei tohi vist tõesti olla, sest kõik tehakse selleks, st kodanik kannataks pideva alandamise all. Oleks hirmutatud, kui on tal mingi otsustusõigus, siis ta PEAB otsustama kodaniku kahjuks, sest muidu ülemused hakkavad teda väänama.
See viimane ongi minu jaoks siiamaani müsteerium, sest ma ei saa aru sellise käitumise motiivist.
Kättemaks? Kehv elu? Naine peksab? Mees tõmbab ringi? Lihtsalt sant iselioom?
16:09 22.07.2018
... (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
riigiamet on hea- palk on stabiilne, mõtlemine pole ametijuhendis nõutav, antakse pehme tugitool ja pikk puhkus ning aina naudi.
16:49 22.07.2018
stammer (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
Kättemaks? Kehv elu? Naine peksab? Mees tõmbab ringi? Lihtsalt sant iselioom?
See kõik kokku ongi riigiametniku ühine nimetaja, kes lisapidurituleseaduse välja mõtles.
17:33 22.07.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lisapidurituli
Endine riigiametnik teab millest räägib. Ka mina arvan, et tean millest räägin ja räägin seda, et minu arvates peaks Ministreeriumis tegema suurpuhastuse ja minema saatma Veondus- ja liiklustalituse koduperenaise kompetentsiga ametnikud kes liiga kaua on tegelenud ülevaatuse solkimisega. Jah on karmid sõnad aga kuidas siis suhtuda inimestesse kes lubavad teedele KÕIK kordusülevaatuse saanud tarbesõidukid isegi kuni 60 päevaks. Jah ka varem sõitsid kordusülevaatuse saanud masinad rikkudes liiklemispiirangut (võis sõita remonti ja tagasi) teades, et on võimalus saada karistatud. Nüüd aga annab riik ÕIGUSE vabalt ringi uhada kui pidurid ei ole korras, kui rooliliigendid loksuvad, kui auto tuled pimestavad, kui masin tossab ja asfalti õlitab. Kui "kukub" kordusülevaatuse tähtaeg ALLES siis tuleb kasutuspiirang. Kuulge teie - tapva kompetentsiga seadusesepad mis on Teil seal kõrvade vahel kui teete reegli mis lubab vana rondiga liikuda ja kui tähtaja lõppemisega tuleb liiklemispiirang siis tahan küsida, et mis autoga siis juhtub kui eile võisid sõita ja täna ei tohi? Muutes mittekorras oleva auto ohutustehnilise hinnangu sõltuvaks kuupäevast/tähtaja kukkumisest on tegemist inimestega kes peaksid oma ameti maha panema. On teada, et ülevaatuse kaupmehed tegid ettepaneku lubada sõiduautole teatud juhtumil kuni KAKSKÜMMEND ÜHEKSA väikeviga MIDA EI PEA KÕRVALDAMA ISEGI JÄRGMISEKS ÜLEVAATUSEKS ja see sobis ministeeriumi inimestele??? Määrus küll ütleb, et puudused tuleb kõrvaldada esimesel võimalusel KUID kui auto läheb remonti SIIS EI PEA kõrvaldama väheolulisi puuduseid. Nimelt kordusülevaatuse positiivse otsusega läbimiseks ei pea likvideerima VO puuduseid sest ei ole selgitatud mida tähendab - esimesel võimalusel HA HA HA. Mida tahta kui ülevaatusreegleid hindavad muu hulgas ka sellised autospetsialistid nagu kasiinosaarest unistaja papa Märt Sults ja Erki Savisaar... Minge vihtasid tegema või öövalvuriks seadusesepad.
18:11 22.07.2018
... (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
Ära pinguta sarjamisega üle- sõitis see "logisev" auto ka enne ülevaatusele tulekut ja ei juhtu temaga midagi, kui ta 60 päeva veel seda teeb. Üldjuhul proovib korralik omanik ta kiiresti korda teha ja tegelikult pole ühe rooliotsa vms vahetamiseks kahte kuud tõesti vaja. Samasugune sõiduõigus oli ka enne, kindlasti üheksakümnendatel, aga täpselt ei mäleta, millal see lõpetati. Ja alati on ülevaatajal võimalik peale panna liikumiskeeld kui viga on tõesti nii ohtlik, et võib suvalisel hetkel miskit puruneda. Natukene loksuv õõtsapuks või rooliots seda kohe kindlasti ei ole.
18:16 22.07.2018
... (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
Ja muideks- leidsin vin koodi järgi juhuslikku autot (Focus) kontrollides ühe Maitene üv punkti ülevaatuse otsuse 26.04.2018 kuupäevaga, kus autole määrati korduv, sest valgusallikas oli valesti laternasse paigaldatud (lähi ja kaugtuled): parempoolne latern.
Päris karm otsus sellise pisivea pärast?
18:34 22.07.2018
Endine riigiametnik (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
Kodanik Millert mängib tulega... Aga parem ikka kui lasta endale vaikides taha keerata. Ametnike viha on pikk ja ka lai.
Nt minul tuli paras jama selle pärast, et ma aastal 2013 avalikustasin selle, et kodanikke on trahvitud alates aastast 2011 täiesti ebaseadusklikult, kuna aastal 2011 on Riigikohus sellise tunnistanud lausa põhiseadusevastaseks. Püüdsin alguses juhtida tähelepanu kohtulahendile, et tehku eeskirjad ümber.
Vastuseks sain juristilt, et "meil on omad eeskirjad ja neid ei saa muuta". Jurist deklareeris, et meil Eesti vabariigis on asutus, milles on nende eeskiri ülim Põhiseadusest. Õnneks on ajakirjandus, kus saab avaldada, kuidas asjad tegelikult on.
Pmt näide, kuidas ametnik arvab, et ta on targem kui terve RK kriminaalkolleegium, sest talle on nii mugavam.
Ma väidan, et nii on kõikjal ja need, kes kodanike asju ajavad- need süüakse välja kui tülikas element.
19:11 22.07.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lisapidurituli
Hea härra …
Teil on raskusi mõista, et ülevaatust teostatakse meie riigis MKM 77 lisa 4 sisule vastavalt. Ülevaataja on kohustatud tegema oma tööd mitte teadmistele toetudes vaid meil on kohustus vaadelda autot ning leida vigadetabelist olukorda kajastav veakirjeldus. https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1040/5201/8016/MKM_2704
2018_m23%20lisa%204.pdf#

Ütlete, et - Päris karm otsus sellise pisivea pärast? Saage aru, et otsus on ära tehtud kabinetivaikuses ja pandud määruses leiduva vigadetabeli sisse sest nii on kirjas 4.1.2. Lähitulelaternate reguleeritus 3) Valgusallikas on valesti laternasse
paigaldatud. - kordusülevaatus. Ärge süüdistage inimest kes on sunnitud oma tööülesandeid täitma vastavalt kellegi teise otsustaja riigiametniku/euroametniku nägemusele. Ülevaataja võib ju ignoreerida etteantud reeglistikku kuid ega ta kaua seda ametit pidada saa, ükskord jääb ikka vahele ja siis peab kodus ütlema, et perekonnapea jäi ülevaataja õigustest ilma kuna videosalvestise järgi tuvastati kuidas ta jättis vea fikseerimata.
Jah ma mängin tulega kartes võimalikku vastukäikku milleks on mugav tagantjärele vaadata ülevaatuspunkti videosalvestisi, et leida väiksemaidki üleastumisi ja tegelikkuses on väike hirmgi, teades kuidas autoasjandust mitte tundev hilises keskeas kohtunikuproua tunnistas süüdiolevaks ülevaatajale kes tegelikkuses oli absoluutselt kõik õigesti teinud ... Teadmine, mida "nemad" kõike võivad teha kartmata süüdistust ja teades mida on tehtud "meiega" tunnen pidevat psüühilist survet ja näitan rõõmsalt kaameratele vahel keskmist sõrme.
23:31 22.07.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lisapidurituli
Mis riik see küll on kus 12 aastat kehtis MKM allasutuse poolt kehtestatud mõõtemääramatuse kohustus millega oli käsk saata liiklusesse mittekorras sõidupiduritega autosid. Ministeeriumi inimesed teadsid seda ja vaikisid ja KÕIK ülevaatajad rikkusid teadlikult mõõteseadust ning ei saatnud liiklusesse tuksis piduritega masinaid. Tavaliste ülevaatajate kaine mõistus oli üle akrediteerimiskeskuse nõudest ja üle 10 aasta rikuti absoluutselt rumalat seadusepügalat selleks et vähendada võimalike liiklussurmade %. Alles siis kui mina tõstsin üles küsimuse sellest, et 300 ülevaatajat RIKUVAD kehtivat kuid lolli seadusesätet kuna kohustust ei täideta, siis hakati ennast liigutama. Täna on minu jaoks uus tobedus päevakorral kuna nõutakse minult Ford Transiti rattakoopa puhastamist traatharjaga leidmaks vin-koodi ja seda vaatamata asjaolule, et olen leidnud vin koodi tuuleklaasi all, olen leidnud sama koodi andmesildil. Kui kolmandat vin-koodi ei leia siis ülevaatust kah ei saa - vot nii juhendatakse ülevaatajaid kõrgemalt.
07:04 23.07.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lisapidurituli
Tahaks natuke tuld vähendada aurukatla all. Võimalik, et olen üle reageerinud sest midagi halba otseselt juhtunud ei ole peale selle, et nii mõnigi ülevaataja on päris väsinud vintsutustest. Rääkides akrediteerimisest olin mina see kes tundis uhkust, et minu firma sai riigis esimesena akrediteeritud. Siis ma ei protesteerinud kohustuse vastu saata liiklusesse teatud piirini mitte korrasolevate piduritega autosid, teatud piirini normatiivi ületanud saastavaid masinaid. Probleeme on meil palju ja nende lahendamine võtab liiga kaua aega sest uued probleemid jõuavad vanadele peale tulla. Mõni on isegi naljakas. Näiteks tuleb kasutusele aeglusti mis mõõdab pidurdava sõiduriista aeglustust pidurikatsel AGA selleks peab katsetatava sõiduriista kiirus olema 30 km/h? Kui mitu ülevaatuspunkti omavad võimalust ohutult läbi viia selliseid katsetusi?
07:31 23.07.2018
... (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
Kui vaadata liiklusõnnetusi, siis on probleemid kaugelt mujal kui mingis pidurite erinevuses või lisapiduritule nähtavuses.
12:01 23.07.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lisapidurituli
Hr. kolm punkti.
Olen Teiega väga nõus. Tehnoülevaatus on paljuski lihtsalt üks eraettevõtluse vorm nagu on meile riigiametnike poolt teada antud. Rohkem kui kümme aastat tagasi oli ARK tehnodirektor selle vastu, et ei ehitataks ülevaatuspunkte liiga lähestikku ja ta sai ministeeriumist vastuse, et ei tohi piirata vaba ettevõtlust. Sellepärast erineb tänane auto kontrollimine paljuski kuna ettevõtjad ruulivad ja teevad 25% reegleid mis on absoluutselt nende õigus, valikuid aga teeb ministeerium. Enne oli tähtis ohutu auto, ja tehnoülevaataja amet austustväärt, nüüd on tähtis, et tähised oleksid loetavad ja andmesildid alles. Probleem on tegelikkuses kala peas mis pidi kõige enne mädanema hakkama... See, et küsitavad ja kohati tobedad nõuded annavad selge signaali riigi peataolekust ja piisava kompetentsi vähesusest on tänane ajamärk. Tegelik põhjus on üleriigiline probleem, mitte ainult autovaldkonnas ja probleem on valitsejate arrogantsuses ütlen nagu varasemalt - meie riigis on riigiametnike diktatuur ja teadjamehed hoitakse teemadest eemal sest enam ei kuulata "alt üles" tulevat oskusteavet.
12:21 23.07.2018
... (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
Bürokraatia sünnitab bürokraatiat. Pole ju tegelikult keeruline teha üks seadus, mis kestaks aastaküneid ja oleks lihtne ning kõigile arusaadav ja elu muutudes saab seda vajadusel täiendada, aga mida hakkavad siis tegema ametnikud, kui kõik asjad riigis toimivad? Loomulikult tuleks neist siis vähemalt pooled lahti lasta, sest nö korras asju ei pea hooldama sada hooldustöötajat, piisab kümnest. Ja nii nad istuvad ja püüavad näidata, et nad on oma kohal vajalikud ning mõtlevad lollusi välja.
Ilmselt käivad ka nemad oma autodega ülevaatusel ja vot tulebki üks selline tegelane käsile võtta ning kaks tundi talle ülevaatust teha ning mõne väikese asja eest korduv väänata. Ehk siis mõikab midagi.
14:48 23.07.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lisapidurituli
Väikse asja eest korduv väänata - ei ole probleemi sest tänane mkm77 lisa 4 leidub selliseid väikseid puuduseid. 2 tundi ülevaatust teha - ei ole probleemi kui alustan ülevaatajale saadetud juhendite lugemist, ainüksi registreerimistunnistuse andmete õigsuse kontrolli peale saaks kulutada tunnikese kui hakkan mõõtma sõiduki laiust kõrgust ja pikkust vastavalt juhendile kasutades loodi. Tegelikkuses ma ei ole pahane kui inimestel ei ole vajalikke teadmisi või auto kontrollimise kogemusi, ma olen pahane sellepärast et nad peavad endid kõrgema sordi inimsteks käitudes vastavalt. Kui näen uksel Maanteeameti inimest siis esimese asjana tõmbab kõhu alt külmaks ja tuleb mõte - kas nüüd on siis minu kord kätte jõudnud? Vot nii nõrgaks on minu psüühika aastate jooksul tehtud ülemuste poolt sest iga ebaausalt karistatud ülevaataja teema läheb hinge ja minuga on ühendust võtnud pajud, olen ise paljudes ülevaatuspunktides käinud ja vestelnud kolleegidega ning kuulnud nii mõndagi.
16:05 23.07.2018
... (registreerimata)
Re: Lisapidurituli
Ja tulebki niimoodi teha- kui nemad arvavad, et see ongi normaalne ülevaatus, mis nad kabinettides välja mõtlevad, siis peavad ka praktikas seda tunda saama. Praegu on ju olukord, kus seesama ametnik läheb ülevaatusele ja talle tehakse see 15 minutiga ära- ilmselge seaduserikkumine ja tema kabinetitöö mitteaustamine. Tuleb järgijäänud sõbrad-ülevaatajad ühe mütsi alla saada ning kõik ametnikud niimoodi läbi nu..ida, et läheb kabinetti tagasi ja kisub puruks kõik seni kaustadesse trükitud määrused.
18:02 23.07.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lisapidurituli
Ei usu, et ametniku autole ülevaatus 15 minutiga ära tehakse, vanasti viidi auto reg. tunnistus ARK-i kui ülevaataja ise ei julgend... See on aga aegunud kuritegu ja kurjategijadki enam ei tööta seal. Nüüd on nende asemel tegelased kes ei oma piisavalt ülevaataja kogemust ja nii nad siis mõtlevad, et teevad hea reegli kuid ikkagi tekitab see hämmingut sest tihtilugu on elu tiba teine kui kontoriaknast välja vaadates... Ülevaatajal ei jää muud kui täita reegleid ja ega siis olukord nii katastroofiline kah ei ole, mõõtemääramatuse jama lõpetati 01.06. ja sellega võib harjudagi kui mõned korrad nädalas klient meid vaatab kui kuutõbist ja küsib kas ongi nii?

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.