Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: ÕLI PÕLETAMINE JA KATALÜSAATOR.

20:45 12.01.2015
euph1
Õli põletamine ja katalüsaator.
Tere!

Minu autoks on audi 80 2.8 v6. Katalüsaatorid on tühjad. Ülevaatuspunktis öeldi, et auto põletab õli. NOx oli umbes 170 ppm lubatud 100ppm-i asemel. Mõtlesin, et nüüd on küll jama, et kui uued katalüsaatorid lasen panna siis õli põletamisega lähevad need varsti uuesti läbi ju. Siis hakkasin sirvima oma auto tehase manuali kust ma saksa keelest tõlgituna ''der ölverbrauch kann bis zu 1,0l/1000km betragen.'' sain teada, et õlikulu võib olla kuni 1liiter 1000-le kilomeetrile. Minu jaoks oli see väga hämmastav kuna selle järgi peaks olema normaalne kui ma aastas 10 liitrit õli juurde kallan. Ehk siit tulevad mu küsimused. Kas see ülevaatuspunktis näidatud tulemus ütleb seda, et mu mootor on hõre ja sööb ebanormaalselt palju õli või on see tavaline ilma töötava katalüsaatorita saadav tulemus. Teine küsimus on, et kas selline 1liiter/1000le kilomeetrile põletatav õlikogus katalüsaatoreid kiires korras ära ei peaks lõhkuma? Ja kolmandaks äkki te oskate mulle soovitada, kas ma peaksin valima originaalkatalüsaatorid (sest äkki need ongi ette nähtud saama sellist põlenud õli valangut nagu manualis kirjas) või peaks hoopis valima universaalse aga metall elemendiga kuna kuuldavasti taluvad need rohkem vatti saamist.

Tänades
11:05 13.01.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
1.Katalüsaatorid ei saa teoreetiliselt tühjad olla kuna HC ilma katalüsaatorita on kuni 600ppm, Teie autol ainult 170ppm
2.Teie auto õlikulu on KUNI 1l 1000 km kohta mis ei pruugi olla praktiliselt just maksimum. Eks te ise teate kui tihti peate õli juurde valama.
3.Mõõtor on hõre sellel juhul kui soojaks sõidetud mootoril 80°C tuleb tühikäigul heitgaasitoru väljundil kerge sinine vine.
4.HC suurenenud number tuleb peaasjalikult süütesüsteemi riketest kui puudub sinine suits.
5.Suurenenud õlikogus silindris ei lõhu katalüsaatorit vaid põlemata õli katab katalüsaatoris oleva "meekärje" kujulise elemendi pealispinna õliga millest tingituna ei saa vingugaas ja vesinikuühendid kokkupuudet katalüüsi esile kutsuva plaattinaga.
Esimese asjana oleks vaja selgusele jõuda kas on sinine suitsuvine sooja mootoriga?
Isegi väikese vine korral saab korralik katalüsaator hakkama.
Teie ei pidanud vajalikuks anda infot kuidas on lood vingugaasiga mis järelikult on korras?
Arvan, et ehk oleks mõtet teha veel üks heitgaasitest kuid enne mõõtmist võiks tõsta mootori pöörded 3500 p/min ja hoida 3 - 5 minutit. Alles pärast seda teha mõõtmine. Kui on 100% veendumus katalüsaatori mitte korrasolekus, võib vahetada katalpüsaatori. Ja Teie autol peaks olema katalüsaatorit ennetav diagnoositoru mille kaudu peaks mõõtma heitgaasid enne katalüsaatorit ja alles siis saab võtta vastu otsust kati asjades. Metallvõrguga või rulli keeratud kofreeritud plekilehega katalüsaatorit ei oska soovitada kuna minul ei ole nende asjandustega kogemusi ja tegelikult on 95% katalüsaatorid ikkagi korundiumi kärjega.
12:19 13.01.2015
_hannes
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
Kas ma saan õigesti aru et HC ja NOx on samad asjad? Ennist ma ütlesin, et NOx oli 170ppm mitte HC.

Tänades
12:22 13.01.2015
. (registreerimata)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
Mingi ajani pani tootja sellel versioonil mõlema mootori poole jaoks eraldi mõõteotsikud, et saaks mõõta heitgaaside sisaldust enne katalüsaatorit. Kui need kummilutiga kaetud otsikud on olemas, on ka katalüsaatori võimekust lihtne kontrollida. Normaalne HC ei ole 600 ühikut, vaid enamus autodel on see 300 ja üksikutel lubatakse 400. Tavaliselt on see OK mootori puhul 200 ümber ja vanad VAG Grupi 4 sil. ühe nukkvõlliga suudavad isegi alla 100 ühiku saada. Kui katid on välja taotud, pole mõõteotsikuid vaja ja 170 ühikut on sellisel mootoril vägagi OK ning võib julgelt uued katid panna. Iseasi on universaalkatalüsaatorite võimekus ja sellel mootoril oli minu mäletamist mööda ka probleeme nende mahtumisega mootori ja kere vahele.
13:33 13.01.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
NOx ei ole sama mis HC. NOx on lämmastikoksiid iks astmel mis tekib rohkem diiselmootoritega masinatel. Teie autol on bensiinimootor kus oluline näitaja on HC - vesinikuühendid mida maakeeli nimetatakse ka põlemata bensiiniosakesteks. Eelmisel kommenteerijal on põhimõtteliselt õigus kui ta väidab HC normi väiksema - mida annab valmistajatehas. Mina lähtusin määrusest mis annab normi ilma katita masinale ja minu väide on vähem õige. Seda kas katalüsaator on välja põlenud või vahepeal välja taotud peaks autoomanikul teada olema kui autol eelmisel ülevaatusel heitgaasid olid korras. Kuna tegemist on vana autoga (1991-1996) siis on kerge uskuda, et katalüsaatoritest ei ole suurt järel enam samas ikkagi soovitan korralikuma kati kütmise ja alles siis heitgaaside mõõtmise teha ning vaadata kas on nähtav sinine suitsuvine.
22:56 15.01.2015
ka. (registreerimata)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
Küsin ka targematelt nõu.
Autoks lexus 3.0 183kw. Ning õlikulu on umbes 1l 1500km kohta.Auto ei suitse külmalt ega soojalt ja ei ole lekkeid.Samuti on küünlad ilusad pruunid ja puhtad. Sai käidud ülevaatusel,heitgaasid korras. Ehk siis 700p/min
CO 0,01%, lubatud 0,3
CH 22ppm, lubatud 100
pööretel 2910p/min
CO 0,01% lubatud 0,2
CH 25ppm lubatud 100
λ mõõdetud 1,015 lubatud 1
Kas peaksin selle õlikuluga kiiremas korras tegelema hakkama või laskma edasi niikaua kui näidud hakkavad hullemaks minema?

tänan
00:11 16.01.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
Näitajad on väga head ja mina laseks edasi. Samas õlikulu oleks nagu suurevõitu, mis sest, et 3 liitrine mootor ja vahetevahel võiks pilgu heita heitgaasiväljundile.
06:48 16.01.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
mis tootja ja mis markeeringuga õli on?
08:50 16.01.2015
ka. (registreerimata)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
Õli peab sellel autol vastama vähemalt API-SJ või SL klassile ning soovitavalt kütusesäästlik 5w30. Kuna mootor võttis õli siis ma panin sisse Castrol Magnatec 5W40 API-SM mis on ju viskossem kui 5w30 kuumalt.Lootes,et õlikulu väheneb.Õli sõitnud umbes 8tuh. Aga peaks proovima seda Toyota 5w30 või seda Castrol EDGE 5W30
10:50 16.01.2015
ka omanik (registreerimata)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
mis sa jändad nende õlidega (sul ju sees väga hea õli praegu), klapisääre tihendid läbi - vaheta ära ja asi ok.
17:35 16.01.2015
ka. (registreerimata)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
Mait
Kui nüüd see põlenud/põlemata õli ladestub katalüsaatori kärje peale.Kas seda õli on võimalik kuidagi ära põletada, nt. kui sõita mingi maa suuremate pööretega,millega tõuseb kati temperatuur?
20:54 16.01.2015
... (registreerimata)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
sirvi oma auto kasutusjuhendit, seal peaks olema kirjas kuis suur on selle mootori lubatud suurim õlikulu. arvan et ta ei ole sul veel piiri lähedal. enamasti sellistel suurtel kärakatel 1L/1000km kohta, sul sellest veel kolmandik puudu. kuni sinnani peaks kat veel suutma teda põletada edukalt, aga eks see sõltub ka sõidumaneerist. kui otsad lühikesed ja kat pidevalt effektiivset tempi ei saavuta, siis võib tekkida probleeme küll.
20:56 16.01.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
Arvan, et selline võimalus on olemas samas kui masinal töötab korralikult sundjahutus ja mootor ei lähe keema siis võib katsetada katalüsaatori puhtaks põletamist ilma sõitmata vaid seda teha kõrvalises kohas seisval autol. Tuleb leida oks mille sätib istme ja aktseleraatori pedaali vahele. Istet ette taha reguleerides saab rahulikult pöörded üles tõsta ja ise ei peagi gaasitama. Samuti peab olema eelnevalt kõrvaldatud õli sattumine silindritesse. Olen ülevaatuse käigus saanud kerge sinise suitsuga mootorilt päris häid numbreid kui eelnevalt kütsin 4000 p/min paar minutit. Lasin pöörded tühikäigule 10 sekundiks ja uuesti tuurid üles. Nii tegin 3 korda ja saingi normidele vastavad heitgaasinumbrid. Sama metoodikaga olen "äratanud" ka uue 5 km kasutusel olnud katalüsaatori mis oletatavalt oli liiga kaua riiulil seisnud ning hapnik katalüsaatori pinna oksüdeerinud. 250 00 - 300 000 km sõitnud katti ei ole mõtet põletada kuna aeg on oma töö teinud.
12:50 17.01.2015
ich (registreerimata)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
Mul selline teema.Ostsin 6l bensiinimootoriga Ameerika auto.Eelmine omanik rääkis ausalt ära,et mõlemad katid on juba ammu vahelt välja lõigatud kuskil 100000km juures (ummistumine),hetkel ees 250000km.Seni on ülevaatusest vaevu-vaevu läbi saand,aga pika tuuritamisega ikka kuidagi saand.Kõik 4 lambda andurit aga on alles(petekat pole pandud) ja loomulikult küttesegu vale.Mul siis 3 varianti:
1)minna ülevaatusele nii nagu on ja vaadata mis saab.
2)lasta panna lambdadele petekad (u.100€ lahendus).
3)panna uued katid (u.1000€+vahetus+vb.ka uued lambdad 60€/tk).
Lisaks on autol gaasiseade,99% ajast töötab gaasiga.Tegemist hobiautoga,sõidan väga vähe ja alati gaasiga,seega uute kattide panek on nii majanduslikult kui ka loodusele mõeldes täiesti ebaotstarbekas ja väga kallis investeering.
Teine variant,lambda petekad,meeldib mulle kõige rohkem.See mingil määral parandab küttesegu ja kustutab ka check-engine tule ära.
Jätta nii nagu on ka sobiks mulle.Küttekulu bensiiniga sõites on küll suurem,aga mis seal enam vahet kas 25 või 27 sajale hobi auto puhul,seda enam et sõidan ju siiski gaasiga.
15:48 17.01.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
Kontrollijat ei huvita mis Teie autost saab pärast võrdlemist ehk vastavushinnangut kuna ta näeb aastas tuhandeid masinaid. Ka Teie tagasihoidlik isik ei huvita kontrollijat. Tähtis on, et kontrollimise hetkel sarnaneks Teie auto enamusele etteantud tingimustest mis on Maanteeameti ülevaatusprogrammis nimega Aris-2. Kui tegelete mingite petekatega siis on kontrollija see kes peab tuvastama pettused ja Teil ei ole kohustust tunnistada enda vastu. Mina ei salli pettust kontrollimise juures aga seda tean küll, et gaasil töötades on lihtsam läbida heitgaasikontrolli kui heitgaasianalüsaator töötab Petr. (bensiini) režiimis. Samas ei saa Teie paluda, et tehtaks test gaasil töötava mootoriga kuna vastavalt ARK spetsialisti arvamusele (et meil ei mõõdeta heitmeid gaasil töötavatel masinatel) kustutati reeglitest kohustus teha test gaasil töötaval mootoril.
17:39 17.01.2015
ich (registreerimata)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
Te saite valesti aru,keegi ei peta ülevaatajat.Lambda petekas petab mootoriaju,et see korrigeeriks mootorisse etteandvat kütusesegu reaalajas töötaval mootoril paremaks ja õigemaks.Küsimus on selles,kas ülevaatajal on kohustus tuvastada katalüsaatorite olemasolu,see ju silmaga näha et neid ei ole ja sirged torud asemele keevitatud.Või piirdub ülevaataja testi tulemustega kui need piirnormidesse jäävad?
19:22 17.01.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
Kui reg. tunnistusel on märge bensiin-kat. siis peavad katalüsaatori taolised asjandused heitgaasitorustikul olema. Nagu Teie selgitusest lugeda saab siis 150 000 km läbimisele kulunud aja jooksul on auto korduvalt läbinud ülevaatuse positiivselt ilma katalüsaatoriteta mis annabki Teile vastuse. Oleneb kontrollijast.
08:11 18.01.2015
ich-le (registreerimata)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
See lambda peteka jutt on kõik sinu lollitamiseks. Enne kat. olevad lambdad ongi need, mis annavad ideaalse küttesegu koostisele viimase lihvi, et see tõesti ideaalne oleks. Missugune petekas peale lambda anduri suudab seda veel teha peale teise lambda anduri? Ei ole sellist asja veel välja mõeldud. Petekat võib kasutada tagumiste lambdade imiteerimiseks, et rikketuli ei läheks põlema. Ja veakoodiks oleks sel juhul katalüsaatori vähene effektiivsus. Sinu autost tulev ving on sellise koostisega, et sul ilmselt enne kat. olevad lambdad töötavad ja ka katalüsaatoritest on midagi veel sisse alles jäänud, muidu see ving nii puhas ei oleks.
Konsulteeri parem mõne sellise inimesega, kes saab su lambdad ära kontrollida ja ka kat. võimekuse kontroll ei ole siis eriline probleem. Kolmveerand tunniga peaks asi selge olema.
Lisaks võib see peteka panija su auto segu lihtsalt liiga lahjaks seadistada. Suure mootoriga ei saa väikesest võimsusekaost arugi, aga mingi aja pärast on kolvil augud sees või midagi sarnast.
10:47 18.01.2015
ich (registreerimata)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
Loe:sirged torud asemele keevitatud.Seal pole midagi uurida.
Sain su jutust aru nii,et esimesed lambdad korrigeerivad segu,tagumised aga ei ole ei millekski muuks,kui lihtsalt check-engine tuleks ja veakoodiks et katt ebaeffektiivne?Sain ma õieti aru?
12:30 18.01.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
Jah nii ongi. Pärast katalüsaatorit (Teie auto puhul pärast katalüsaatori asemel olevaid torusid) asuvad hapnikuandurid kontrollivad katalüsaatori tööd. Sellisel juhul on tavaliselt heitgaaside nõuded mis vastavad EURO 4 reeglitele eh vingugaas tühikäigul mitte üle 0,3% ja pööretel mitte üle 0,2. Seda kas Teie auto kohta on vastav märge ka puudulikus ARK detailandmete andmebaasis PEAB kontrollija uurima ja kui nii ongi siis peab Teie auto kohta kasutama tunduvalt karmimaid norme.
13:09 18.01.2015
ich-le (registreerimata)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
Said õigesti aru. Aga mittetöötavad esimesed lambdad panevad samuti rikketule põlema. Kui selline rike on, siis avariireziimis olev juhtplokk korrigeerib küttesegu teiste andurite ja sissesöödetud programmi järgi. Ka siis võib segu ja heitgaasid sellised olla, et napilt mahub ülevaatuse normidesse sisse. Neid mootoreid on väga vähe, mis põletavad nii puhtalt, et ilma katita ülevaatuse normi mahuvad. Suurte ameerika raudade kohta mul nii palju kogemusi pole, aga ma natuke julgen kahelda selles.
14:38 18.01.2015
ich (registreerimata)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
Esimesed andurid võin ära vahetada,kui diagnostis selgub nende mittekorrasolek.Tagumised aga hetkeseisus täiesti mõtetud ja lihtsalt panevad mul check-engine põlema,muud ei midagi.
Ok,lasen diagnosti teha,vajadusel panen uued lambdad esialgu ette.Siis proovin TÜV-lt läbi saada.Kui ei saa - siis uued katid vahele ja vajadusel tagumised andurid ka uueks.
20:48 28.03.2015
euph1
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
Selline küsimus, et kas ülevaatusest saab läbi kui kahe väikese katalüsaatori asemel on paigaldatud üks suur katalüsaator? Minu 2.8 audi 80-l on tehasest määratud mõlemalt poolt mootorit tulevatele torudele üks katalüsaator kuid tahaks paigaldada ühe suure kuni 4000cc kati. Gaaside poolest peaks kõik ok olema aga juriidilises keeles on see väljalaskesüsteemi ümberehitus, aga kas reaalses elus hakatakse sellise asjaga kottima? Selline on see katalüsaator: http://www.lakiauto.ee/templates/race.pdf?ArtID=139&KatI
D=101
10:27 29.03.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
Ei oska teiste ülevaatajate eest vastata. isiklikult ma ei näe siin probleemi kui autot tahetakse korda teha. Kui rääkida otsuse õigsusest siis ülevaatajatele on "peapesu" tehtud palju väiksemate üleastumiste pärast. Tähendab, et antud juhtumil oleneb kontrollijast kas ta kardab või ei karda? Kurb aga tõsi, et paljud kontrollijad ei lähtu mitte tervest mõistusest vaid hirmust saada karistatud, kui võetakse vastu otsuseid mis ei lähe kokku eelnevalt riigiametnike poolt tehtud valikutega programmis nimetusega Aris-2. Tehnoülevaatusel meie riigis otsustavad riigiametnikud kuidas otsuseid vastu võtma peab. selles suunas liigub kogu euroliit sest on kasutusel vastavad direktiivid mis ei anna võimalust endal otsustada. Sellist suunda nimetatakse nimetusega "ühetaoline ülevaatus".
02:25 15.06.2017
järelpärimine (registreerimata)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
Selline küsimus, et kas õlisuits võib katalüsaatorit niimoodi kahjustada, et väljalaskesüsteemist hakkab 1-2 kuuga kõrisevat/plärisevat heli tulema just nagu katalüsaatori kärg oleks lahti vms? Autole sai universaalkatt alla, õlikulu on ca 1l 2500-3000km peale.
Kas auto A-varuosaga samas mõõdus, aga B-varuosa katt mõnelt tuntumalt tootjalt (Bosal, Fenno, Vegaz vms) võiks kauem kesta ja mitte nii kiiresti õlisuitsu tõttu töölepingut lõpetada?

08:15 15.06.2017
.................... (registreerimata)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
Vii see romu romulasse. Saad vaevast lahti.
11:23 15.06.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
Õlisuits ei pane katalüsaatorit plärisema. Pigem usuks, et vahetuskatalüsaator ise on sellise halva kvaliteediga, kõik see on aga oletus. Kui katt koliseb seest siis tal on korundiumkärg loksumas mille vastu aitab vahel ainult ühest haamrilöögist vastu katalüsaatori korpust. Olen korra sedasi ühe katalüsaatori vaikseks saanud riskides veel rohkem lõhkuda alumiiniumsulamist kärge katalüsaatori sees. Kui summutist ei välju silmaga nähtavat sinist suitsu ja heitgaasidki korras siis ei tohiks tiba suurenenud õlikuku katalüsaatorit kahjustada. Ei oska kommenteerida erinevaid katalüsaatorite tootjaid ega kedagi neist esile tõsta sest vahet ei ole kui mootorist tuleb sinist suitsu, ühtemoodi kattub katalüsaatori kärje pind õliollusega mis ei lase katalüüsprotsessi alustada sest heitgaasides olev vingugaas ei saa siis kokkupuudet katalüsaatiri pinnal oleva plaattina või siis roodiumiga. Mõiste romu on väga udune ja nii võib igaüks oletada, et ka kodanik ........... sõidab romuga. Olen kohanud 5 aastaseid romusid ja 50 aastat vanu korralikke autosid.
12:37 15.06.2017
PS (registreerimata)
Re: Õli põletamine ja katalüsaator.
Tavaliselt on kärg sees keraamikast ja haamriga lööd ta kergelt puru - koliseb veel rohkem.

Kaks võimalust on, et koliseb

* kärg on terve, aga kärje ja plekist korpuse vahel on villa moodi matt, mis peab kärge paigal hoidma korpuses. See matt võib sealt lahkunud olla..

* kärg on tükkideks ja need kolistavad niikaua kestas ringi kuni tagant tükkidena välja tulevad..

Õli rikub muidugi kati kiirelt, nagu Mait kirjutas. Seega, esmalt tegele sellega. Muidu pole vahet, kui kalli ja mis tootja kati sa sinna alla paned..

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.