Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: LED NUMBRIMÄRGITULI

17:14 31.03.2016
Helx77
Led numbrimärgituli
Võru tehnopunktis väideti et see ohtlik viga,kui kasutatakse led nubmrimärgituld..pidavat pimestama tagumist..kas tõesti nii? meil Craisler Vojanger 7 kohaline.. samuti väideti et parktulede rike on väga ohtlik viga ja läbi ei lastud.. kas tõesti nii või lihtsalt kius ?
21:20 31.03.2016
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Led numbrimärgituli
Tehnoülevaatusel avastatud puuduste raskusastmeid ja valikuid reguleerib riigiteatajas leitav MKM 77 lisa 4 https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1290/7201/5007/MKM_m98_
lisa4.pdf#

kus on Teie kirjeldatud numbritule puudused fikseeritavad sellisena, et ei tohiks vormistada kordusülevaatust. 4.7.1.lg 1) Latern heidab otsevalgust taha. VO või siis ka 4.7.2. lg.1) Latern, selle valguse värvus, paigutus või valgustugevus ei vasta nõuetele. VO.

Tähendab, et tehnoülevaataja on Teie auto numbritule suhtes vastu võtnud otsuse mis ei ole kooskõlas kehtiva määrusega. Sellist mõistet nagu parktuled ei esine määruses nr. 77 ja usutavasti peetakse siin silmas nn. ääretulesid mille mittepõlemist saab fikseerida ohtliku puudusena. Kahjuks on kogu määrus suures osas loogikavaene ja mina näiteks ei arva, et parktule/ääretule pirni vahetus oleks nii keeruline, et seda saaks lugeda ohtlikuks puuduseks. Samuti kui on vaja auto jätta pimedas maanteele siis on kasutusel ohukolmnurk ja ka ohutuled aga see on minu arvamus. Mis puudutab LED kasutamist hõõgniitpirni asemel siis selline asi on keelatud, kas keelatud muudab asja kohe liiklusohtlikuks on teine teema.
22:09 31.03.2016
tiit_ (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
Õieti tegi, et ülevaataja LED numbrituledega pidurit tõmbas. Terve linn on selliseid täis kellel tagumine numbrituli särab nagu esilatern.
23:36 31.03.2016
td (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
Mis vajadus sul/teil neid led pirne sinna panna on. Lihtsalt pimestavad teisi.sellise mõtlemisega/mitte mõtlemisega juht ongi ohtlik .
06:36 01.04.2016
ˇ (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
Craisler Vojanger 7 kohaline pole tavaline auto, eriti võru mastaabis...
07:41 01.04.2016
Tahaks (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
näha autot mille tehase paigaldatud NUMBRITULI tagasõitjat pimestab?
08:22 01.04.2016
Helx77
Re: Led numbrimärgituli
tegelikult olid need juba pandud kui eelmiselt omanikult ostsime ja tema tegi just vahetult enne ülevaatuse ja huvitaval kombel ei olnud vale
08:24 01.04.2016
Helx77
Re: Led numbrimärgituli
tegelikult neid autosid Võrus suisa mitu
09:39 01.04.2016
tiit_ (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
Õnneks kuulujärgi tõmmatakse neid ebapädevaid ülevaatajaid nüüd järjest liistule. Aga liiga palju ikka liigub neid isepaigaldatud led esituledega ja isepaigaldatud led numbritule pirnidega tegelasi ringi. Lisaks veel ületoonitud esiklaasid jne jne. Pane siia kirja kus kohas see eelmine omanik ülevaatusel käis ja isepaigaldatud ledidega probleemideta läbi sai?
10:56 01.04.2016
td (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
Kas just need numbritule led id pimestavad aga häirivad kindlasti rohkem,usun selliseid eredaid ntulesid meist igaüks näinud. Kas seda valgusmüra meil ümberringi veel vähe.Kasutage privaatselt nt. salongis jne kus teisi ei sega.Milleks ,küsiks parem.Teeb see teie auto siis pilkupüüdvamaks..korralik orig. ntuli valgustab piisavalt.
Jah kasutan ka ise aga sihtotstarbeliselt.salong, uste nn lombivalgustus jne.
09:18 05.04.2016
Mufffel (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
Led numbritulel on väga praktiline põhjus. Enamus sutodel töötava mootoriga jäävad vähemalt ääretuled ja seega ka numbrituled põlema. Kui tuled on tagaluugi sees, siis seda kinni lüües kipuvad hõõglambid saba andma, led-i puhul seda muret pole.
19:10 06.04.2016
Bromano Elville (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
Kõik võimalikud tuled autos asendatud LEDidega.
ÜV pole mingisugust probleemi, tuled põlevad, täidavad oma funktsiooni ning head teed.

Mingid eluvõõrad bürokraadid, kes ei oska isegi õli vahetada hakkavad sinu auto kasutuse elu üle dikteerima, mida tohib või ei tohi... unustagu ära.

Ülevaatajal peab olema see võim, kui ikka on normaalselt tehtud, mis ei pimesta, põlevad umbes sama valgustugevusega nagu halogeen siis jummel hoidku las see pirn olla seal.

Miks led?
Ei viitsininud enam iga kuu aja tagant oma tagumisi ääretulesid vahetada, seal oli mingi tilluke eriti kiirelt läbi põlev pirn.
Numbrituli ka sureb üsna tihti ära, kuna see niit ei kannata pagasi kinni-lahti prõmmimist.
Kaks korda ühe aasta jooksul tõmbas ment hämaras maha, et miks taguots pime on?
Saigi villand ning paningi LEDid, mis juba 4 aastat põlevad mitte ühtegi tõrketa.

Kumb on siis halvem variant, mittepõlev tuli või LEDiga asendatud?
09:17 07.04.2016
ˇ (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
ühel autol olen nüüd kahe aasta jooksul vahetanud vaid ühe esigabariidi pirni, teisel autol nelja aasta jooksul kaks esigabariiti, ühe tagumise gabariidi, kaks numbritule pirni ja nüüd said mõlemad uued H4 pirnid ette, sest üks oli läbi. seega kestavad need hõõgniidid küll kui auto elektrisüsteem korras ja genekas normaalpingega laeb. varemalt pole ka eelmiste autodega mingeid eirilisi pirnijamasid olnud- tavaline taks on lähitulepirnid ja kõik ülejäänud toimisid probleemideta.
20:12 07.04.2016
looder23
Re: Led numbrimärgituli
no siis vahetad sa ikka päris tihedalt oma pirne. aga autol ja autol on vahe ka. elektrisüsteemid on erinevad ja nõrgad kohad on ka erinevad. ei saa ju kelkida, et mul ei juhtu, kuidas sul juhtub. omal kunagi samamoodi ühel poolhaakel pidevalt üks numbritulepirn põles läbi. pärast pirni vahetamist led-i vastu probleem kadus.

veokal põlesid lähitule h4-d läbi. maksimum mis sai oli 4 kuud. küll sai ostetud hüper super kallid ja põrutuskindlad pirnid. ei miskit. lõpuks jälle kurvalt letiees seistes, ütlesin, et anna kõige odavamad, nagunii tuleb iga paari kuu tagant vahetada. panin odavad sisse. üks põles poolteist aastat, teine 2 aastat. ka pirnidel on vahe. samuti on selle veoka esigabariidid sellise lollaka ehitusega, et vähemalt 2x aastas pead puhastama pirni pesasid ja klemme. nüüd ostsin kohe eraldi valge ääretule (led), vana pesa seest minema, originaaltule klaasile(plastik klaas) augud sisse, sealt juhe läbi, pirni pesa august juhe läbi ja sai ühendatud korralikult termoliidestega veoki vooluvõrku. praegu poolteist aastat 0 probleemi. 2x käidud ülevaatusel, mõlemad korrad vinguti, et mis tilu-lilud seal ees. kui vaadati, et kirjad peal, siis nenditi, et polegi tilu-lilud. täitsa õiged asjad. ei hõõgu, ei värele, ei tuhmu, ei kustu - vaid põlevad ilusti ja selgelt.
20:34 29.12.2016
silvarmehik
Re: Led numbrimärgituli
Tervitus foorumlastele!

Kas oleks võimalik välja tuua see punkt, mis keelab kasutada hõõgpirni asemel LED numbrituld (mitte lihtsalt pirni vahetust ei pea silmas)

Muudetud 29.12.16 23:30

21:41 29.12.2016
Vänto (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
Samamoodi võib küsida pügalat, mis lubaks ledi igale poole toppida.
Tootja pole ledo ette näinud sinna laternasse ja ongi loo lõpp
21:50 29.12.2016
kpl (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
Autopedendusel pole ikka piire.
23:36 29.12.2016
wvpc (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
Tehasest pannakse juba mõnda aega LEDe numbrituleks.
Mingi 2004 aasta masinal on neid LEDe tõesti veider numbrituleks panna ise.
00:00 30.12.2016
Mahno3 (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
Tehase numbritulesse LED pirni jah panna ei või, aga kui ostad vastavate märgistustega LED elemendi, mis igatepidi sertifitseeritud, siis võid auto külge panna küll. Konks on leida selline, mis auto külge füüsiliselt sobib - niisama legaalseid led numbritulesid on veoauto- ja haagisetükkidega kauplejatel letis küll ja veel.
07:00 30.12.2016
........... (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
Igasugu järelturu LED numbriuled valgusavad ju ainul keskmist numbrit ja keskmist tähte. Valgusvihk on vale.
08:06 30.12.2016
........ (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
"Tootja pole ledo ette näinud sinna laternasse ja ongi loo lõpp"

ajal, mil auto toodeti, polnud ledid autonduses veel nii palju levinud, sest esiteks olid nad kallid ja teiseks polnud veel iga pirnipesa jaoks sobivat ledi olemas. led pole saatanast, led on pikaealine, led on väikese voolutarbega- suisa euroopa liidu kokkuhoiupoliitiku märg unistus. need, kes lede pedenduseks peavad, on üsnagi piiratud silmaringiga inimesed ja ilmselt samamoodi ohkisid kui bemari oma angel eye tuled välja lasi- oh milleks, see ju jumalateotamine, mis küll 55W pirnil siiani häda oli...
ja kui paljud teist pidevalt eessõitja numbrit vahivad, et mingi vale valgusvihu üle hädaldada?
08:44 30.12.2016
PS (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
Kokkuhoid kokkuhoiuks, aga kui tuli pole LED-i jaoks tehtud ja LED valgustab teistmoodi, siis pole nagu asi õige või mis?
09:54 30.12.2016
Kpl (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
Kui Euro liit valutaks südant energia kasutamise eest, siis miks tänapäeva autodel põlevad xenonitega koos ka ledid, mõnel lausa 2 paari.
09:55 30.12.2016
PS (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
Aga see-eest on taguots pime :-) Ikkagi kokkuhoid..
12:06 30.12.2016
Ponkspoiss (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
No kui noorem olin ja ametlikku sõidukogemust vaid veidikene, kuid oma auto mis 90te alguses toodetud, tulid ka ledid vabamüüki. Oi kus tahtsin "tjuunida". Saigi tuunitud, omasuguste sees olin kõva tegija, muu rahva ees autopedest tola.

Mingi hetk huvi kadus, kuna ledid olid kehvad ja läksid läbi.

Hetkel sõidan kasutatud autoga, mis kujunemas mõne aasta präast rahvaautoks.
Sellel oli juba tehasest nii esi kui ka taguots LED, koos numbrituledega. Kuna sugulasel sama auto, tundis muret (aga temal madalam varustusklass, seega tagaots sarnane, kuid hõõgpirnidega lahendatud), kuna talle ei meeldinud tema kollast tooni numbrimärk.
No ostis ka ebayst ledid, toppis sisse, valgustas keskmist numbrit ja tähte ja selliselt, et tagant ei näinud mitte midagi. Ühesõnaga paras porr.
Tõmmati ükskord politsei poolt ta maha, teinekord ei saanud ÜV läbi. Pani siis vanad pirnid sisse tagasi ja tuli jälle mu juurde nutma.
Uurisin asja, tellisin oma tutvust kasutades 20 euri eest (komplekt) tehasest selle masina uued orginaal numbrituled, paigaldasin ära ja nüüd vana ilgelt rahul. Lisaks valgustab ilusti kogu numbrimärki ja on ka mitmekümne meetri pealt loetav.

Ehk tehase lahendus on kokkuvõttes odavam, kui eksperimenteerida100x mingite hiina ledidega hõõgniidi jaoks toodetud laternasse ja kogu aeg lahti kinni kruvida, ülevaatuse ajaks hiljem siis jälle välja jne.
Lisaks need led pirnid pimestavad (st sa ei näe ka 5 meetri pealt numbrimärki kokku veerida), valgustavad vale nurga alt (nr. märgil vaid keskmist osa), kohad ülevalgustatud jne.

Ja ka enda peale tagasi vaadates mõtlen hetkel, milleks seda tuuningut vaja oli? täiesti mõttetu. Mingi hetkelise emotsiooni ajendi ost ja siis imetlemine, mis tegelikult mitte mingit praktilist, majanduslikku kasu ei too. Milleks seda jama vaja on. Tõesti, kui raha palju ja tuunida tahad, osta nö tehase versioon, paigalda 1 kord ja asi vask (E märgid jms tuledel, klaasidel jne peal). Aga kui ei taha emotsiooni, paiguta raha parem mujale, ala tee auto tehniline seisukord korda, osta uued kvaliteet kojamehed või uued talve/suve rehvid. Luba midagi praktilist mida iga päev vaja ja kasutad ka reaalselt, mitte mingit saasta.
12:18 30.12.2016
hkljkl (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
mulle need ped*majakad meeldivad, teab kohe sellisest eemale hoida. nagu vahtraleht hoiatab noore ja kogenematu juhi eest. mõned lihtsalt omandavad kogemusi ja saavad täiskasvanuks, teised ei saa seda nii kiiresti (kui üldse) ja siin tulevad mängu igasugu p*demajakad mida oma autole külge kruvida.
13:04 30.12.2016
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Led numbrimärgituli
Kordamine on „tarkuse ema“
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1310/7201/5010/MKM42_li
sa1%282014%29%20hilisem.pdf
Kood 201. Üldnõuded valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmetele
3) laternas kasutatav lamp peab vastama E-reegli nr 37 või nr 99 nõuetele ja sellise lambi asendamine vahetatava LED valgusallikaga on keelatud. Laternale, milles kasutatakse LED valgusallika moodulit, peab olema kantud tähis MD;

Kuna LED teema ei lõpe mitte kunagi, sest ikka ja jälle leidub neid kes tulevad välja oma subjektiivsete argumentidega siis lihtsaim viis on mitte laskuda pikkadesse aruteludesse sellest kui hea või paha on LED. Lihtsaim variant on viidata kehtivale korrale kuna valgustil, kus oli tehase poolt hõõgniitpirn, ei ole MD tähist… Ülevaatusel vormistatakse kordus (OV viga) kui LED aegajalt hakkab vilkuma või annab lehtrikujulise valgusjoonise. Ülevaatusel fikseeritakse (VO viga) kui number saab normaalselt valgustatud ja ta ei vilgu.
13:04 30.12.2016
. (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
Ei tea, kui mitmel auto olen ise pannud LED numbrituled, kabariit ja pidurituled ja pole mingeid probleeme olnud TÜVi läbimisel. Tõsi see et need numbri LEDid ei ole ka kõige suurema valgusega
14:09 30.12.2016
Oh sind lollikest (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
Millal sind kellegi numbrituli pimestanud on? :D :D
Ennem pimestab see, et pool linna on lambaid täis kes sõidavad udutuledega absoluutselt iga ilmaga, kellegi selgelt põlev numbrituli nüüd küll kedagi ei häiri ja politsei ei tee ka selle vastu absoluutselt mitte midagi aga ülevaatuspunktis on paanika selline et ohoho
16:12 30.12.2016
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Led numbrimärgituli
To: Oh sind lollikest
Näed siis, jälle järgmine kes oma arvamusega lagedale tuli. Olen palju aastaid rääkinud ja kirjutanud sellest kuidas riik keerab tehnosüsteemi sinna kust jalad välja kasvavad… kõik tingitud ainult nende härraste arrogantsusest ja ülbest üleolekust tingituna kuna tehnoülevaataja on KÄSUTÄITJA. Riiki huvitab AINULT ärimeeste arvamus. Nüüd siis olemegi olukorras kus ühe numbritule pärast on nii palju kära ja mõne arvates on tegemist isegi paanikaga. EI nii ei ole. Lihtsalt ülevaatajatel ei saa olla arvamust ega kaalutlusõigust. Reg. numbri tule mittepõlemine on OHTLIK riigiametnike arvates kuna ta siis kas saastab keskkonda või on ohuks liiklejatele – vastavalt määruse vigade määratlusele. Nii mõtlevad ametnikud ka pärast seda kui saatsin ministeeriumisse vastavasisulise märgukirja. Kui ülevaataja rikub etteantud TOBEDAT numbritule praakimise reeglit siis on tema „Pätt“ MA eksperdist inspektori jaoks sest ei täida etteantud vigadetabelis olevat nõuet. Kõik asjad mis tunduvad Teile tobedad, ei tule mitte ülevaataja oskuste või teadmiste vähesusest vaid ainult MKM 77 –st Saage palun juba ükskord sellest aru head inimesed.
17:24 30.12.2016
marita57
Re: LED numbrimärgituli
Ponkspoiss on asja kenasti kokku võtnud - lisaks sellele minu meelest põhjendamatule kurtmisele Mait Millerti poolt.
Üldine põhimõte on see, et eesti riik ei tegele ärimeeste arvamuse uurimisega ega ka tehnoülevaatajate kiusamisega. On tähtsamaid ja pakilisemaid asju.
Liiklusohutus on midagi sellist, mis lepitakse kokku kogu EL piires ühtsete tingimustena. Kui näiteks autotootja neid ei täida, siis tüübikinnitust ei saa. Auto, mis on tunnistatud liiklusse sobivaks Eestis, peab olema seda ka Horvaatias ja Hispaanias. Vastavalt sellele on ka seadusandlus ja nõuded tehnoülevaatusele, neid ei mõelda välja Harju tänaval kabinetivaikuses. Pole mõtet pidada end targemaks kui tuhanded autot konstrueerinud insenerid.

Isiklikust kogemusest - kaugele on näha kui numbritules on ise paigaldatud LED-tuled. Tuli on näha, number mitte. Mulle endale on see ükskõik, politseile mitte. Tõenäoliselt põhjusega.
Veel hirmsamad, et mitte öelda lausa liiklusohtlikud on tegelikult mõned isepaigaldatud LED-päevasõidutuled, mis on kehvemini näha kui mõne auto gabariidituled. Õnneks on neid väheks jäänud - tehnoülevaatused teevad ilmselt oma tööd korralikult. Ja liiklusohutuse seisukohalt on mul selle üle väga hea meel!

Muudetud 30.12.16 17:33

18:58 30.12.2016
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Led numbrimärgituli
Kõigil on õigus oma arvamusele ka marita57 -l ja kui Teie arvates on minu seisukoht põhjendamatu siis jäägu see Teie õiguseks nii arvata. Harju tänaval ei mõelda välja seadusandlust, seal võetakse vastu subjektiivseid otsuseid mis hävitavad tehnoülevaatuse põhimõtteid. Seal kummardatakse Strasbourg´ist tulnud SOOVITUSLIKKE miinimum tobereegleid, mis ettenähtud arengumaadele kus tehnoülevaatus on alles algstaadiumis. See on koht kus otsustati ARK poolt 10 aastat koostatud ja läbi arutatud ning vaieldudki, tänasest reeglistikust 3 korda põhjalikum ülevaatusreeglistik, prügikasti visata... Mis puudutab ärimehi siis neil on õigus osaleda ja minul ei ole selle vastu midagi. Mina protesteerin selle vastu, et riigis ei kasutata tõeliste spetsialistide abi ka siis kui seda pakutakse ja minister Michael´i poolt raadioeetris ülevaatuspunkti omaniku pidamine tehnoülevaatajana on tegelikke ülevaatajaid solvav - on minu seisukoht ja mitte põhjendamatu kurtmine.
19:10 30.12.2016
marita57
Re: Led numbrimärgituli
Olen ses osas Mait Millertiga kahtlemata täielikult nõus, mis puudutab spetsialistide kaasamist õigusloome protsessi. Kristen Michali ministrina tegutsemist ses vallas kahjuks või õnneks kommenteerida ei oska.

Küll aga leian, et tegu pole ju mingi suure paanikaga. Inimene ehitas auto reeglitevastaselt ümber ning ülevaataja juhtis sellele tähelepanu vastavalt kehtivale korrale. Kus on siin probleem? Otse vastupidi, kordan veel, et tänavapilti vaadates teevad ülevaatajad minu meelest head tööd. Soovin neile selles jõudu!
20:49 30.12.2016
salvokas (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
ma olen ka vana kooli mees ja nüüd panin nr märgi valgustuseks LED pirnid aga tundub et liiga pimedad on.
Lähen ülevaatamisele kevadel, eks paistab mis öeldakse, peaasi, et valgustab.
Minu arust suht pseudo probleem siin.
Head aasta lõppu!
09:48 31.12.2016
,., (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
Tänapäeval on saada juba väga erinevaid LEDe väga erinevate soklitega ja väga erinevate valgusomadustega- valgustoonid, valgustugevus. Ostes poest kõige odavama, saadki sellise käki, mis ei õigusta end ei päevatulena ega kasvõi numbritulena. Kahjuks on eestis müüdavad LEDid needsamad odavad hiinakad, mida ise võid hiinast tellida, aga kordi kallima hinnaga, kuid võimalik on leida ka korralikke hiinakaid, mis täielikult asendavad hõõgpirni ja ei muuda laterna valgusomadusi. LEDivihkajad on natukene piiratud kodanikud, kes ei taha tunnistada, et LED on asendamas traditsioonilist hõõglampi.
10:49 31.12.2016
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Led numbrimärgituli
Pseudoprobleemi kui selline on olemas, ma ütleks isegi, et superprobleem. Jätaks LED-id hetkeks kõrvale kuid jätkaks numbri valgustusega. Probleemiks loetakse seda kui reg. number ei ole täielikult valgustatud ja sellest tingituna teatud ilmastikutingimusel mitteloetav see kõik on mõistetav. Absurdselt suur probleem selle juures on, et meie riigis ei ole leidunud ühtegi ametnikku kellele jõuaks kohale minu ja kümnete kolleegide poolt 10 aastat ühe ja sama jutu rääkimine, et tegemist ei ole ohtliku puudusega määruse mõistes.
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1300/4201/4001/MKM_m31_
lisa4.pdf#


2.2. OV – „ohtlikud rikked ja puudused”: mittevastavused, mis võivad ohustada sõiduki turvalisust või panna teised liiklejad ohtu või reostavad keskkonda. Mittevastavuse kõrvaldamiseks on vajalikud eriseadmed või eriettevalmistusega töötajad.;

Ausalt meie riigis ruulivad imbetsillid kellele kuidagi ei lähe korda õigusriigi toimimise põhimõtted kus haldus peaks käima vastavalt haldusõiguse tekstides antud mõtetele, kus autotehnilisest õigusloomest võtavad osa eriala profid, kus reegleid tehakse kooskõlastades neid tehnoülevaatajatega. Meil on määrused kuid neis paljusid sätteid ja põhimõtteid ei täideta sest leidub juriidilises mõttes äpusid ametnikke kes on „pädevad“ ja omavad õigust tõlgendada regulatsioone oma isikliku oskuse tasemel. Kui vaadata määrust kus numbri mitte valgustamine on OV siis tahaks neile näkku karjuda mida te rai..d teete, kas te ei mõista mida sellega mõista annate? Sellega sülitatakse näkku kõigile 300 tehnoülevaatajale kes mõistavad ametnikest õigemalt vähemalt 2.2 määruseteksti, sellega näidatakse koht kätte tehnoülevatajatele, sellega öeldakse otse – mis te mulisete oleme ennegi seadisi rikkunud ja teeme seda ka edaspidi Teie asi on mokk maas täita käske. Sellise otseselt määruse vigadeselgitusega vastuollu mindud valik tekitab tahtmise nende ametnike üle irvitamiseks ja ma teengi seda sest ükski minu tehtud ettepanek ei ole neile huvipakkuv. Kuna ametnikud näevad, et võivad karistamatult sigatseda tehnoülevaatuse õigusruumis siis täna valitsed minu nägemuse järgi õiguskorralagedus mille eest ei vastuta keegi. Nad lausa naudivad võimalust kehtivaid regulatsioone oma isikliku suva järgi tõlgendada ja muutagi mida tehti 61 määruspunktis, neil on õigus õiguskantsler Ülle Madisele “kärbseid pähe ajada“ kirjutades kantslerile, et tehnoülevaatajad EI PEA ülevaatusprogrammis vigasid üles tähendama. Kui kirjutan üksikasjalikult milles viga, kus viga siis saan avaliku vastuse – Millert Teie ilukirjanduslikud tõsielu artiklid on huvitavad lugeda... Kui saadan kirja ministeeriumisse, et AINULT tegelikkuses ohtlike vigade raskusastme määramine peab olema kooskõlas punktiga 2.2 OV siis vastab ministeerium, et minu tähelepanekuid võetakse arvesse – ei võeta. Tegin ettepaneku, et kui ilmselgelt mitte ohtlikke puuduseid peab fikseerima kui loodust saastavaid või liiklejaid ohustavaid OV-d siis peab lihtsalt tegema sinna määruse lausesse vastava lause: “... ja puudused mis vormistatakse OV-na vastavalt kokkuleppele tehnoülevaatajatega. Mitte tehnoülevaatajate liiduga, kellel ei tohiks rohkem olla õigust kaasa rääkida kui tehnoülevaatajatel kes on eemale tõrjutud, muidu äkki hakatakse ärimeeste üle irvitama. Kui saadakse teada, et paljudest ettepanekutest näiteks üheks kirjalikult esitatud TÜL inimeste mureks on, et kaubanduses ei ole müügil pikema haamrivarrega haamrit ja tehti ettepanek lühendada määruses nõutud haamrivarre pikkust...
11:30 31.12.2016
stammer (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
Nagu näha, siis 25 aastat võitlust "tuuleveskitega" pole andnud mittemingit märkimisväärset tulemust ja siin on kaks võimalust: kas jätkata või loobuda. Paraku ei muutu ikkagi mittemidagi niikaua kuniks eesotsas on sellised ametnikud, kelle on sinna kaudselt valinud valijad. Kes on siis need valijad, kes meile selliseid ametnikke valivad? Näpuga ei pea näitama - piisab peeglisse vaatamisest.

Ja siit küsimus: kuidas on lood ülevaatusega arenenud riikides? Saksamaal, Prantsusmaal jne? No kasvõi paljukirutud Soomes?
09:07 02.01.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Led numbrimärgituli
Jätkuks Stammeri küsimusele.
Andes selgitusi tehnoülevaatuse arengutest euroliidus siis tahaks ära märkida, et minuni on jõudnud signaalid sellest ajast kui meie mees oli transpordivolinik, kus Saksamaal vastavates ringkondades küsiti kõva häälega: "Who the f is Siim Kallas?" ja küsimus oli selles osas õigustatud, et miks on asjad reguleeritud nii, et saab keegi ametikoha mis reguleerib 50% maa asukate http://ee.vlex.com/vid/vigade-hindamise-direktiivile-haagist
e-212014127

Sakslastel on raske mõista eurodirektiivi algelisi tehnoreegleid mida SURUVAD üleeuroliiduliselt peale euroametnikud. Muidugi peab ühtlustatud euroreegleid võtma kui kohustust kuid samas ka siseriiklikud regulatsioonid peaksid olema au sees. Kui Saksamaa autoinsener loeb tehnoreegleid siis paneb see ikka tema pead vangutama... Lihtsalt oskusteabe ja tehnilise varustatuse tase on euroliidus niivõrd erinev ja kui täna kuulutavad MKM riigiametnikud, et terve euroliit “joondub Eestist tulevate tehnoregulatsioonide järgi“ siis ajab mindki muigama. Jah teatud teemasse puutuvad riigiametnikud avalikult näitavad oma heameelt kuna minu tähelepanekute järgi täna kasutusel olev Siim Kallase allkirjaga tehnoülevaatuse soovituslik direktiiv 2010/378/EL on kodukootud. Reeglistik tundus ka Maanteeameti inimestele parandamist vajav kes tegid omal initsiatiivil suure hulga muudatusi.
Prantsusmaa asju ma ei tea. Ehk siis kui üks naine nad euroliidust lahti ühendab, siis hakatakse ka selles riigis lähtuma tervest mõistusest.
Soomes on olukord selline, et sealse bürokraatia eesotsas asuv “trafi“ on minu jaoks raskelt mõistetavad tegelased. Tegin mõned kuud tagasi pika arvamusloo internetis avaldatud videole “Onko katsastus pelkkä teatteria?“ ja jagasin selle videosoperdise kohta arvamusloo üle vabariigi asjaomastele. Üksikasjalikult ja argumenteeritult selgitasin millega on eksinud soomepoisid kui tegid nn. testostu, millest said ka meie ametnikud indu. Nüüd siis viimase infona Soomlaste tegemistest, vastavalt Arto Lehtinen´i (kes on aastaid koolitanud kogu vabariigi ülevaatajaid ja olnud nõuandjas meie riigiametnikele) ütlusele on Soomlased minemas arengutes tagasi kehtestades diislitele kleebise suitsunormi...paneb ikka pead vangutama küll kui eurodirektiiv ütleb, et auto peab heitgaasinäitajate poolest vastama tehase iseloomustusele viis aastat või 160 000 km.
19:56 03.01.2017
molga (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
kui see töö nadi on ja enda põhimõtetega nii vastuollu läheb, siis tuleks ehk ametit vahetada.
22:47 03.01.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Led numbrimärgituli
Tänan soovituse eest kuid ma ei kavatse vahetada ametit mis on minu jaoks elumõte. Ei vaheta ametit mida tõeliselt armastan. Mis põhimõtete vastuolust Te siin räägite? Minu põhimõte on, et tehnoülevaatus oleks spetsialistide kontrolli all. Minu põhimõte on, et riigiametnikud ei tohi rikkuda seadust ja ei tohiks kuritarvitada oma ametiseisundit. Töö ei ole nadi ta on tihti kohutavalt raske, hirmus stressirikas ja vastutusrikas.
21:37 28.05.2017
vw (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
tere
olen kuulnud et kui paigaldada ledid siis siis pidi see auto aju ja elektroonika lolliks tegema auto aju pidi olema ehitatud vastavalt hõõgpirnide võimsusele,tean oma sõpra kes vahetas kõik hõõgpirnid ledide vastu ja nüüd autos kõik tuled vilguvad
on see siis tõesti võimalik?
22:16 28.05.2017
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
eks käpardid suudavad enamatki
23:39 28.05.2017
td (registreerimata)
Re: Led numbrimärgituli
Oleneb ikka autost,golf 2 vaheta palju jouad jne

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.