Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: MODIFITSEERITUD AUTO

17:00 03.04.2017
asjavaataja
Modifitseeritud auto
Tere,

Soovin teada kas on üldse võimalik saada ülevaatuselt läbi ottomootoriga autoga millel on peale pandud turbo (tehasest vabalt hingav). Linnapilti vaadata siis neid pille ikka liigub ja kõigil ka ülevaatus olemas. Kui CO normid ja muud heitgaasi teemad paigas on siis ei tohiks probleeme olla?

Parimat!
19:54 03.04.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Modifitseeritud auto
Kui neid pille ikka liigub siis peatage mõni ja küsige kus kohas saaksite enda autole - ülevaatus olemas? Samas millisest andmebaasist saab ülevaataja teada, kas tehasest tuli masin turboga või ei? Pärast õhufiltrit miskit muuta ei tohi.
14:36 12.05.2017
H.E (registreerimata)
Re: Modifitseeritud auto
Küsiks teemaarenduseks juurde:
Kas on üldse võimalik paigaldada ümberehituse, ükksiktüübikinnituse vms protsessi raames sõidukile turbo, mida tootja poolt ei ole paigaldatud?

Kuidas on lugu masinatega, mis on tehasest väljunud ilma turbota, kuid on paigaldatud samale mootiroplokile ettenähtud turbokomplekt? Näiteks Volvo 740 ja 940 erinevad variandid. Plokk ja plokikaas on sama turbo ja ilma turbota versioonidel.
18:17 12.05.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Modifitseeritud auto
Mootori toiteseadmete muutmise aruteluteema on pigem Maanteeameti tehnoosakonna oma.
15:41 12.07.2017
H.E (registreerimata)
Re: Modifitseeritud auto
Küsiks veel ülevaataja vaatevinklist:
Sõidukil on registreeritud ümberehitusena mootorivahetus. Millistest heitgaasinäitajatest lähtutakse? Auto vana mootori või vahetatud mootori nõuetest? Sama mootori koodiga on olemas erinevaid variante, mis
Volvo 240 1993 2,3i paigaldatakse BMW 528i 1999 mootor.
17:53 12.07.2017
Xa (registreerimata)
Re: Modifitseeritud auto
Lähtutakse sellest, mida kirjutatud registreerimistunnistusel:bensiin või bensiin-kat. Veendumiseks - Maanteeameti programmis avaneb aken,kust näha kuidas vaja lähtuda.
13:29 18.07.2017
H.E (registreerimata)
Re: Modifitseeritud auto
Ma nüüd täpselt küll ei tea aga eeldan, et ~2000 aasta 2,8l mootorile ja 1993 aasta 2,3l mootorile on erinevad nõuded? Kui mootorivahetus on ümberehitusena registreeritud, siis kas see muudab ka konkreetse numbrimärgiga autol heitgaasinõudeid?
22:16 18.07.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Modifitseeritud auto
Ei tohiks muutuda heitgaasinõudeid konkreetsele autole sest Teie autole on tootja andnud algsed heitgaaside puhtuse taseme normatiivid, millest halvemaks masinat muuta ei saa/tohi. Ärge hakake oma masina uut mootorit võrdlema erinevate masinamarkide tootjate mootorite aastaarvude ja kõige muuga. Kui algselt oli reg. tunnistusel bensiin-kat siis jäävad heitmenormid sellised mis on ette nähtud bensiin-kat mootoriga autodele. Teie autole kehtivad ka vahetatud mootori puhul ikka samad heitgaaside normid mis kehtisid ajal kui masin lahkus konveierilt. Ma ei usu hästi, et 2,3 liitrise mootoriga autole tohib asetada 2,8 liitrist mootorit. Mootori vahetuse reeglite kohta on siin foorumis kirjutatud päris palju.
22:45 18.07.2017
jee.kim (registreerimata)
Re: Modifitseeritud auto
Tohib küll panna AGA......
Kui mootori võimsus muutus rohkem kui 25% (võin täpsemas numbris eksida) siis tuleb sõiduk MNT pädevale töötajale ette näidata, kes siis muudatuse teh passi sisse kannab.
Asi omab tähtsust ka kindlustusele, kuna kW ja kindlustusmakse on enamasti üksteisest sõltuvuses, siis tuntavalt võimsama (ebaseadusliku) masinaga "jama" saab kvalifitseerida ka kindlustuspettuseks.
09:39 20.07.2017
ts (registreerimata)
Re: Modifitseeritud auto
kui ma ei eksi, siis oli vahetusel lunbatud võimsus kuni 30%, töömaht kuni 20% ja kaal kuni 10%

ülaltoodud näite puhul -> 240 kapoti all R6 mootori paigaldamine vajab kindlasti ümberregistreerimist, kuna väga raske on inimestele selgitada, miks 4 silindri asemel vaatab vastu 6 silindrit.
Samas kui vahetada viisaka tööga ülaltoodud 2,3 välja mõne teise tehasest turboga tulnud neljasilindrilise mootori vastu ning kõiksugu teise margi eraldusmärgid kaotada, siis kahtlustan, et 95% ülevaatajatest ei märkagi erinevust, kui heitgaasid on normis, mootor ei leki ning mootoriruumis ei ole üle jala kokku keevitatud mootorikinnitusi.
ülejäänutest 5% tõenäoliselt tunnevad ümberehituse vastu täpsemat huvi ja kui aega on, siis saab nendega muljetada...

Kui aga minna ülevaatusele autoga, millel on mootor kaablivitste ning teibiga kinni, siis enamus ülevaatajaid ei hakka isegi heitgaasitesti tegema- sõltumata sellest, kas tegemist on vahetatud mootoriga või originaalmootoriga.
14:50 11.08.2017
H.E (registreerimata)
Re: Modifitseeritud auto
Eesmärk ongi ausalt ja korrektselt vormistada ümberehitusena, et sirge seljaga ülevaatuspunkti julgeks minna. Plaanitav mootorivahetus on seaduste järgi üldiselt lubatud.

Maanteeameti info-meililt saab väga umbmääraseid ja poolikuid vastuseid. Saan aru, et kuna tegemist on vägagi erandlike juhtudega, siis Eesti seadusandlus on ümberehituste kohapealt väga nõrk ja Maanteeamet ei saa juriidiliselt korrektselt vastata, kuna häid vastuseid kõikidele küsimustele ei ole.

Täpsemalt siis teemaks modifitseeritud/isevalmistatud osad. Mootorivahetuse puhul ei ole alati mõeldav originaalosade kasutamine, kasvõi näitena summuti või mootori kinnitused. Seaduse järgi justkui ei ole ise fabritseerimine lubatud aga mootori vahetuse puhul on see kohati vältimatu. Ka võib olla väga raske hinnata mõningate detailide originaalsust, kuna masinaid on palju ja kõikide mudelite või nende erinevate modifikatsioonide kohta puudub täpne informatsioon.

Ehk et üldiselt taandub see ilmselt ümberehitust kontrolliva inimese suvale, mida tuleb siis ümberehituse kvaliteetse töö ja viisaka suhtlusega oma kasuks pöörata.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.