Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: LIISING/AUTOLAEN?

18:43 15.08.2017
tauri1986
liising/autolaen?
kumb on mõistlikum kas autoliising või laen?Millised kohad on selleks parimad?
21:27 15.08.2017
........ (registreerimata)
Re: liising/autolaen?
kõik sõltub protsendist, on sellest keeruline aru saada? eri laenajad-liisijad pakuvad eri tingimusi.
21:28 15.08.2017
No vot (registreerimata)
Re: liising/autolaen?
Lase mõlemast kohast pakkumine teha,pakkumised sisaldavad infot mille põhjal saad oma valiku teha
22:18 15.08.2017
m,m, (registreerimata)
Re: liising/autolaen?
pangad annavad liisingu kui hind üle 5000€ alla selle siis autolaen.
22:39 15.08.2017
Lihtne maa inimene (registreerimata)
Re: liising/autolaen?
Liising on odavam aga auto tuleb liisingfirma nimele ning kasko kindlustus kohustuslik ja liising alates 5000eur maksvast autost ning mingi vanuse piir on ka minumeelest.
Laenuga saad auto enda nimele ja kasko kohustuslik ei ole aga intress on kõrgem. Kui on vanem auto ja odavam siis Mina vötaksin laenuga aga kallima liisinguga
01:01 16.08.2017
plaan0
Re: liising/autolaen?
Liisingu % on umbes 2-3. Autolaenu puhul alates 9%. Oleneb, mis hinnaga autot vaatad. Olen ise samuti rehkendanud, et kumb on mõistlikum jne. Üldiselt liising+kasko on tulnud rahaliselt mõistlikum kui autolaen. Viimase puhul vb üldmakse natuke väiksem, kuid puudub kasko(üsna suur turvatunne ikkagi ka maksab). Kui vaatad vanemat autot kui 10a, siis tuleb tõenäoliselt laen otstarbekam. Kui uuemat, siis liising+kasko. Kaskot saad kuni 13 aastalele k.a autole(liisinguperioodi lõpuks auto vanus).
21:25 18.08.2017
tauri1986
Re: liising/autolaen?
07:52 19.08.2017
oijh (registreerimata)
Re: liising/autolaen?
kust siin mõne isiku andmed pärinevad, kohustuslik kasko tuleb alates 10 000 eurosest liisingust, alla selle ei ole kohustuslik.

Isiklikult soovitaks autolaenu võtta, sellega saad auto enda nimele ja juhul kui midagi ebameeldivat või ootamatut juhtub et tööst ilma jääd või mingi vigastuse haiguse pärast rivist ära niidetakse ei saa juudid sind kohe paljaks koorida.
08:21 19.08.2017
professor_sammaljalg
Re: liising/autolaen?
Normaalne inimene valmistub sellisteks juhtumiteks raha kõrvale pannes, mitte ei vali sel põhjusel kallimat finantstoodet
08:35 19.08.2017
To oijh (registreerimata)
Re: liising/autolaen?
Miks sa arvad ,et liisingu puhul midagi teistmoodi on ,kui autolaenuga,kui mingil põhjusel ei suuda enam maksta.
10:40 19.08.2017
normaalne inimene (registreerimata)
Re: liising/autolaen?
Teed kindlustuse peale laenule või liisingule. Ära targuta sammaljalg, ka normaalsel inimesel võib elus juhtuda midagi kardinaalset, et kogutud säästud lähevad võibolla 1-2 ravi/juhtumi tarvis ja tööle saad võibolla aasta või kahe pärast, kui üldse.... Elus tuleb kõike ette. Täna oled normaalne, ülehomme võibolla enam mitte.
13:36 19.08.2017
Sull12
Re: liising/autolaen?
To oijh

Kas äkki saad selgitada natuke mõttekäiku, et autolaenu puhul ei hakka pank sind "kiusama/paljaks röövima" jne, kui sa kohustusi ei täida? Kas autolaen kirjutatakse kliendi haigestumise või töökaotuse puhul korstnasse?
09:30 28.10.2017
juhiabi (registreerimata)
Re: liising/autolaen?
No kui inimene soovitab odava liisingu asemele kallist laenu, siis ilmselgelt ei saa ta asjadest päris täpselt aru. Iga laen/liising tuleb tagasi maksta ja panka ei huvita mitu jäset sulle peale tööpäeva lõppu alles on jäänud. See kui ruttu su võlg õuelt ära viiakse ei sõltu sellest kas sul 8-18 prossane laen või 2 prossane liising
18:29 28.10.2017
siberia (registreerimata)
Re: liising/autolaen?
Raha hind oln ainult üks tegur. Liising võib seejuures olla nii kasutusrent (võimalus jääkväärtusega välja osta) kui kapitalirent (viimase makse tasumisel saadki auto endale).
Kasutusrendi puhul on auto panga bilansis, jääkväärtuse tõttu maksed odavamad, aga igasuguseid lisatingimusi võib olla. Läbisõidupiirang, ümberehitamisekeeld , kui kuhugi öiruliidust väljaspoole tahad minna võib tra teab mis keeles notariaalset volitust vaja olla jms. Kui autot lõpuks välja osta ei taha võib üsna kindel olla et intressiga säästetud raha läheb remondiarveks, sest auto vaadatakse üle ja raudpolt oled midagi seal ära lõhkunud mis garantii alla ei kuulu ja remonti vajab.
Kapitalirent on vähe lõdvem, sest pank eeldab, auto pole tema oma.

Autolaen antakse auto ostmiseks, masin on ostja oma ja täiesti savi, kas ehitad sellest surnukuuri , sõidad aastas 300 000 või mis iganes. Mul on kunagi üks auto olnud autolaenuga ja ainuke märk laenust oli ARK- s võõrandamiskeeld. See kustutati pärast laenu äramaksmist. Lepingus pole auto tavaliselt ainuke tagatis ja kui masin ära lõhutud/varastatud ei takista see pangal raha nõudmast.

Kui autot on vaja turukotiks ja pärast liisinguperioodi poeuksest sise tagasi visatakse käib liising küll. Kui mingid pikemad plaanid ja raha parasjagu puudu, siis ma võtaks parem laenu.
Odavatele autodele ei anta sellepärast liisingut, et pank ei taha igasuguseid läbiaetud räimeid oma bilanssi. (ma ise ka ei tahaks)
21:27 28.10.2017
juhiabi (registreerimata)
Re: liising/autolaen?
Swed ei nõua mult mitte ühtegi notariaalset volitust erinevates väljamaa keeltes, et minna autoga reisile. Olen passis vastutav kasutaja ja sellest piisab. Teisalt ei näe ühtegi põhjust miks tänapäeval veel osta autot lapsele pärandamiseks. Läheb perioodi lõppedes tagasi ja võtab uue. Las need laenuga ostjad siis ehitavad sellest puukuuri või koerakuudi ja maksavad krediitkaardi väärilist intressi investeeringu pealt.
21:30 28.10.2017
juhiabi (registreerimata)
Re: liising/autolaen?
Liidust välja sõnavjäi tähelepanuta, selles osas võib olla küll vajadus notariaalse järele, pole uurinud, kuna pole ka plaanis minna. Ja kui tekib vajadus ju siis saab tehtud, kes venes igapäevaselt kütet suitsu toovad neil võibolla jah tülikas.
21:37 28.10.2017
pangakasutaja (registreerimata)
Re: liising/autolaen?
kuidas suhtutakse tänapäeval sellesse kui ületad lubatud läbisõitu liisitud autoga? Kas vastab tõele et kui siis pärast viimast makset ka välja ostad auto, siis kedagi ei huvita palju tegelt sõitnud oled.
00:02 29.10.2017
siberia (registreerimata)
Re: liising/autolaen?
Äh, inimesed ongi erinevad. Kes liisib jooksvalt igapäevaautot, kes võtab midagi pikemaks perioodiks. Ma sõitsin ühe uuena ostetud autoga 17 aastat ja on praegultki veel õuenurgas vajadusel võtta. Mis seal ikka juhtub kui just kohe alguses pole mingit erilist säästuvarianti valitud.
Praegult vaatan, et üks enam-vähem uus vaja veel osta, siis veab rahulikult pensipäevani välja.
Ma küll ei viitsi neid nagu sokke vahetada. Kui just on huvi vahepeal mingi teistsugusega sõita siis autorendifirmasid maa ja ilm täis. Enamasti tuleb küll pärast tõdeda, et hea auto ja isegi väga hea kuid on paremaid. Selliseid nagu endal:)

Niimoodi pidevalt autosid vahetajate masinaid olen ka aidanud tagasi viia ning kui auto tuima näoga esinduse platsile viia, saab mälestuseks raudpolt mingi 2000-3000 EUR arve ärakriibitud põhjamastiksi vms eest (see ei tähenda veel, et peaks seda jooksujalul maksma tormama: Üle limiidi sõitmine ei huvita kedagi kui pärast välja ostetakse ja teised (taksojuhid, kaubikumehed) kerivad enne tagasi viimist julgelt maha. Kui esindus õige läbisõidu pardakompuutrist, süütevõtmest vms teada saab, tuleb vist mingit kilomeetripõhist lisatasu maksta.

See on küll õige, et swedi liisingu ja laenu hinnavahe on päris suur - 20 000 pealt (rohkem autolaenu ei antaks) pea 80 EUR kuus liisingu kasuks. Tingimusel, et jääkväärtus 0. Aga kasko ja igasuguse bürokraatia pealt kokku hoides saab teatud juhtudel neid numbreid nihutada,
00:08 29.10.2017
siberia (registreerimata)
Re: liising/autolaen?
Muide, juhiabi, Norrast tasuks läbi sõita, ilus maa ja Euroliidust väljaspool:)
Volitustega otseselt mingit probleemi pole, neid jaghatakse lahkelt , aga jama on siis kui tekib reisi kestel vajadus või tahtmine marsruuti muuta. Näiteks Ungaris käies, et vaataks korraks , kas Ukraina poolel on vein parem. Ja mõned Balkanimaad samuti. Norrasse minekul ei tea volitusest midagi - seal vist polegi kuskil piiri peale sadamate,
08:13 29.10.2017
juhiabi (registreerimata)
Re: liising/autolaen?
Ise pole kapitalirendi tagasi saatmiseni veel jõudnud, kuna eisimene poeuus alles, aga rumal eeldus on, et autol viis aastat garantiid ja veel pikem keregarantii mille säilimiseks tehakse korra aastas kere ülevaatus ja kõrvaldatakse selle käigus tekkinud kraapsud kriimud, jah küll kasko omavastutuse hinnaga, aga see siiski väike summa suure asja juures. Seega hetkel veel väga ei põe ja enne auto tagasi andmist tuleb teha nagunii esinduses kontroll autole ja selle käigus saab juba esimese tulemi remondiarvest, seega jääb veel aega otsustada, kas müüa ise, osta välja või anda tagasi. Läbisõidu piirang on läbiräägitav, mina võtsin oma eelmise auto kaheksa aasta keskmise läbisõidu ja lisasin sellele kaks tuhat ja nii lepingusse läks. Kui tahad välja osta ise, siis võid tuimalt üle panna selle muul juhul võib lisanduda suht korralik km hind üle sõidetud km pealt. Üldiselt oleks mõistlik tänapäeval auto hiljemalt neljandal aastal välja vahetada, et säiliks mõistlik kulu auto omamisel. Saab veel garantiilise auto müüa maksimaalse hetke väärtusega.
09:52 29.10.2017
td (registreerimata)
Re: liising/autolaen?
Lupsta saate igast asendist pole vahet millise valiku langetad. Ostad sulas valja ja unustatud.
10:25 29.10.2017
juhiabi (registreerimata)
Re: liising/autolaen?
Kui sul liigub 20-30 tuhat sulas poole aastaga kätte, siis küll, aga muul juhul, et seda summat aastaid korjata, on liisingu intress olematu. Üldjuhul odava intressi puhul pole mõistlik suuri summasi vaba raha kinni panna kiiresti väärtust kaotavatesse asjadesse.
10:51 29.10.2017
professor_sammaljalg
Re: liising/autolaen?
Mõistlik kulu auto omamisel ei ole kuskilt otsast hinnalangus poole võrra nelja aastaga.

Ilmselgelt on reklaamitööstus head tööd teinud ning töömesilased usinalt oma raskelt teenitud raha mõttetuste alla ladumas.
11:27 29.10.2017
juhiabi (registreerimata)
Re: liising/autolaen?
Sügavalt savi kuidas keegi oma raskelt või raskemalt, kodus või mere taga teenitud raha kulutab. Ma ei näe mõtet kulutada oma aega ja raha, et käia kasutatud autode platse mööda muinasjutte kuulamas. Kuni me jõuame tagasi aeg, kus kasutatud auto maksis rohkem kui uus, tuleb kuidagi hakkama saada ja tekitada võimalus, et lapsed saaks kooli ja naine tööle.
12:09 29.10.2017
Kärss
Re: liising/autolaen?
#Kui sul liigub 20-30 tuhat sulas poole aastaga kätte, siis küll, aga muul juhul...jne

Põhjus, miks raha ei ole, peitubki sageli neis endale võetud kohustustes. Arvestades seda, kui palju saab pank ainuüksi iga minu kaardimakse pealt (mille loomulikult mina ise kaudselt kinni maksan), tundub see isiklik panus panganduse kui majandusharu toetamisse täiesti piisav. Rohkem toetusi laenude-liisingutena tunduks juba laristamisena. Ei maksa unustada, et pangad on kõik väga kasumlikud ettevõtted ja neilt misiganes teenust sisse ostes hävid alati (õigemini maksad pankuritele palka ja tõenäoliselt rohkem kui endale). Pangakaartidega seotu puhul on see hävimine jaotatud nähtamatult laia tarbijaskonna peale, aga iga lepinguga võtad omale kohustused, millega kaasnevad kulud ja ka kõik riskid maksad kinni ikka oma sissetulekute arvelt. Kui ettevõtte puhul on liisimine veel majanduslikult mõistetav, siis eraisikuna on tegu luksuskaubaga. Enda võimalustest kallim auto on laenu/liisingu kui luksuskauba kõrval veel teine luksuskaup juures. Riskide puhul pidasin silmas normaalseid majandustsükleid (tõusud ja mõõnad majanduses), kus pankade ja ühiskonna omanduses oleva vara väärtus pikemas perspektiivis ei muutu (muutub küll hetkeks tänu vara realiseerimise tingimuste muutumisele), küll aga muutub iga majanduskrahhiga tänu neile võetud kohustustele vara omandisuhe. Eestis on veel üsna värsked näited olemas sellest, et panka ei huvita sellises olukorras kliendi maksevõime, vaid lepingu täitmise punktuaalsus ja sellepärast võetigi massiliselt käest ära mõttetute väikeste rahaliste kohustuste tagatiseks olevaid talusid, kinnistuid, kortereid ja kallimaid autosid. Nagu ka mängupõrgus, et maja võidab alati ja mida sügavamale kala oma konksu koos ussikesega alla neelab, seda kindlamalt ta õnge otsas on. Ja see kala tõmmatakse kaldale just hetkel, kui ta end piisavalt priskeks on jõudnud süüa, mitte peale konksu neelamist. Selliste asjade peale tasuks mõelda enne panga ees kohustuste võtmist, sest erinevalt lihttöölisest on järgmine (ja ka ülejärgmine) majanduskriis kirjutatud pankadel sisse juba äriplaani kui võimalus oma varade suurendamiseks.
Ja seda ei ole võimalik teha tarkade klientide arvelt...

Teemaalgatajale ikkagi klassikaline soovitus, et löö excel lahti ning arvuta kokku kõik kulud. Ja lisa igasse tulpa juurde ka need kulud, kui ka vähetõenäolised riskid peaksid realiseeruma. Siis on konkreetsed numbrid silmade ees ja saad hinnata neid õhku sisaldavaid kuluridasid (nt kasko), mille arvelt saad ehk toote enda jaoks ka odavamaks teha. Igasuguste finantsasutuste puhul on läbirääkimised siiski olulised, sest kuigi turuhinnad on peale läbirääkimisi suhteliselt samal tasemel, panustavad nad eelkõige ikkagi rumalate klientide peale, kes võrdlevaid tooteid lohakalt (või ainult internetis, ei küsi pakkumist), ei viitsi lugeda läbi lepingutes "mikrokirjas" olevaid punkte ning kellel on seda finantseerimist juba eilseks vaja ja seega ka piiratud aeg pankade pakutavate toodetega tutvumiseks (st kelle arvates liisingukalkulaator pakubki turuhinda). Kui viitsid seda teha, siis tõenäoliselt liigitad auto oma elus nii vähetähtsate tarbeesemete hulka, mille puhul ei teki enam soovi laenu-liisingut võtta. Eks erandid kinnitavad muidugi reeglit, sellepärast tulekski foorumist oodatavate tarkade vastuste asemel need enda kulud/riskid ise läbi arvutada.
12:33 29.10.2017
dkjdf (registreerimata)
Re: liising/autolaen?
kui inimesed hakkasid absoluutselt ratsionaalselt elama ja kõik ette läbi arvutaks suus kukuks tänapäeva majsnus kohe kokku, rääkimata automüügist.
13:24 29.10.2017
professor_sammaljalg
Re: liising/autolaen?
Loomulikult juhiabi, autoostul ongi ju ainult kaks varianti - salongist uus või autojärelmaks24jast laip. Ja kui iga kahe aasta tagant tutikat ei osta, siis järelikult oma perest ei hooli. Saan täiesti aru, et headel aegadel lähtub suurem osa rahvastikust suurte ostude tegemisel pigem emotsioonidest, aga uue auto ostu ratsionaalseks kuulutada on tegelikkuses õigust päris vähestel.

Kärss seletab agaralt millestki arusaamatust jällegi - kui mingid Bigbankid ja Krediidipangad kõrvale jätta, on pankade soov varasid endale saada täiesti null.
14:21 29.10.2017
Kärss
Re: liising/autolaen?
# kui mingid Bigbankid ja Krediidipangad kõrvale jätta, on pankade soov varasid
# endale saada täiesti null.

Nendega pole kogemusi, aga lausa kaks sarnast kogemust viimase MaSu ajast lähemas tutvusringkonnas Swediga. Üritati jõuda ka ajakirjandusse, aga ajakirjandus blokib seda teemat, kuna mõjuvõimsate finantsasutustega ei taha keegi tülli minna. Mõlemal juhul tegemist korduva laenumakse hilinemisega, mitte maksmata jätmisega. Pikemad lood tegelikult, ei hakka siin lahkama. Pered tõsteti välja põlistalust ja kuna on tegusad inimesed, on nüüdseks uuesti jalad alla saanud, aga kurb on sellest, et lastel on "juured" läbi lõigatud, kuna sel hetkel puudus võimalus pangalt oma kodu oksjonilt kõrgema hinnaga tagasi osta. Naiivsusel ongi kõrge hind. Aga sammal võib jääda ka oma arvamuse juurde, et need paar juhtu tuttavatega siit kodust loetud kilomeetrite kauguselt on tõesti vaid üksikjuhtumid... ma ise ei tahaks olla kumbki neist "juhtumitest".
14:51 29.10.2017
professor_sammaljalg
Re: liising/autolaen?
Jah, sest ega inimesed oma finantsdistsipliini kohta kunagi ei valeta. Arusaadav, miks oma eluaseme laenulepingu mittetäitmise eest kaotanud isikutel ei lasta osaleda oksjonil - kui valdaja on lasknud asjadel nii kaugele minna, et kodu käest võetakse, on raske loota, et järsku on lõpuks leitud summad, et maja välja osta.

Mis muidugi ei tähenda, et pangas ebaausaid töötajaid ei leidu, kuid esmajärgus usaldust müüv asutus ei saa endale lubada nõrka sisekontrolli ja sellistel töötajatel pikka pidu ei ole.

Võin samas masuajast tuua vastupidise näite. Korralikult (siiani) funktsioneeriv veofirma lasti pankrotti, eesmärgiga veerem teise kehasse odavalt tagasi osta. Kuna pank siiski kaasa ei mänginud, läksid kolmkümmend pluss komplekti hoopis teise firma bilanssi.
15:43 29.10.2017
siberia (registreerimata)
Re: liising/autolaen?
Kinnisvara peale on pangad üsna maiad kuid sõiduautod nagu teemaalgatajal jms kuulub klassikalise rämpsvara hulka - isegi siis kui nad uued on. Pankadel on müüjatega vahel ka lepingud, et automüüja peab auto jääkväärtusega iga kell tagasi võtma. Pangale iseenesest autot vaja pole ja automüük pole nende põhitegevus.

Järgmise sammuna peaks arvestama inflatsiooni. Juurdetrükitav raha ei ole juba ammu enam kullastandardiga seotud ja seda trükitakse vastavalt vajadusele. Statistikaameti ilustatud andmete põhjal on inflatsioon Eestis vist 3% aastas (kuid minumeelest vähemalt 7%)
Kõik asjad, mille intress on alla 3% aastas on käes odavamalt kui kohe välja ostes.

Inflatsiooni saab mingite pikemate laenude või kogumisfondide näitel illustreerida. Ma tegin kunagi lastele mingi kogumiskindlustuse, 1995 aastal tuli iga kuu ca 200 krooni maksta ja 18 aastaseks saamisel maksti 2000 EUR välja. 1995 oli 200 vaba krooni leidmine mõnel kuul päris keeruline ja 2013 kui 2000 EUR korraga arvele tuli olis see sihuke - elamiseks vähe, suremiseks palju.
Täpselt samamoodi on elumõttetu nuumata mingeid pensionifonde vms - eluilmas ei saa seda raha omaaegses väärtuses tagasi.

Vastupidine näide on ühe korteriga, mille heasse linnaossa ostsin ja samuti oli kuumakse alguses päris krõbe. Nüüd on see juba täitsa talutav ja veel 6-7 aasta pärast ilmselt sama kui ostaks Soomest ühe topeltburgeri friikartulitega. Samas pole mingit mõtet hakata laenu ennetähtaegselt ära maksma kuigi raha nagu oleks. Las tiksub rahulikult lepingu lõpuni - mul pole mingit vahet, et kas seal on hüpoteek peal või mitte. Raha läheb aina odavamaks ja korter ise kallimaks.

Auto liisimisel on mingist tasemest allapoole kindlasti mõtet. Kui näiteks palk 1000 EUR ja kasutusrendi liisingmakse 150 EUR, siis igapäevaseks kasutamiseks võib võtta küll. Kallimat autot ma sellise palgaga küll ei liisiks.
See on ilmselt midagi Skoda Octavia sarnast. Kui selle asemel Audi A8-ga tahaks sõita, venitab 1000 EUR palgaga sellegi välja . Vaja passida kui õige müüki tuleb, varuosade koha pealt silmad lahti hoida ja eeldus on, et endal käed tagumikust välja ei kasva.
20:48 29.10.2017
Kärss
Re: liising/autolaen?
Sammal, illusioonides elada pole keelatud. Neid lugusid leiab Eestimaalt siiski sadades ja pea igast külast, kuhu külla satud. Kusagilt meenuks nagu 700-800 vahemikku jääv number, kus talud laenu tagatisena võõrandati. Üle oma võimete elamine on üks teema, kuid nii tuttavamad kui võõramad lood kõlavad pigem nii, et pank otsib võimalusi, kuidas mitte raha vastu võtta ning kuidas realiseerida lepinguga sülle kukkunud võimalusi. Üks näide paljudest
http://ekspress.delfi.ee/kuum/naine-jatkab-voitlust-suurpang
a-vastu?id=28093993

Kui kahtled, siis piisavalt tuntud inimesed, keda kohtab oma ala üritustel, mine astu juurde ja tee juttu. Kuuled ja heal juhul näed ka dokumente sellest, mida kusagil avaldada ei taheta.

Teemaga haakub nii palju, et oleme praegu jõudmas umbes samasse punkti ja siis on nädalate küsimus, kui turud kukuvad (st reaalsus potentsiaalsete ostjateni jõuab) ning vahepeal loodud/ostetud väärtused jälle omanikku hakkavad vahetama
http://www.aripaev.ee/arvamused/2017/10/29/marek-kerna-roots
i-gripi-vastu-vaktsineeritud
.

Siberia toodud punkt (peab igakell auto jääkväärtusega tagasi võtma) on minu silmis lepingu sõlmimise eelduseks. Tutvusringkonnas pääsesid tänu sellele päris mitu ärimeest oma luksautolõksust üsna valutult. Need on ühtlasi ka riskid, mida pank ullikesta abil maandab. Ja seda mäletame kõik veel, mis hinnaga MaSu põhjas uusi Hummereid müüdi:) Majanduse tsüklilisus on õnneks paratamatu ja hästi ennustatav, sellel põhineb paljude kaasmaalaste jõukus.
21:24 29.10.2017
professor_sammaljalg
Re: liising/autolaen?
Pole väga viitsimist vaielda suure vandenõuteoreetikuga, mida see artikkel näitama peaks ei tea, läbi sai ta loetud juba ilmudes, ka mõned teised lood.

Mingit jääkväärtusega tagasivõttu ükski pank sulle tänapäeval enam ei võimalda, samuti on ka kinnisvara ostuks laenuvõtt tänapäeval korralik kadalipp. Milleks küll, kui pangal oleks ju niivõrd lihtne saada omanikuks nii talule Valgamaal kui kui korterile Paldiskis?
21:59 29.10.2017
siberia (registreerimata)
Re: liising/autolaen?
Jääkväärtusega iga kell tagasivõtmine on normaalsetes riikides tegelikult kasutusrent (üks liisingu tüüp)
See, mida eelnevalt kirjeldatud, et vara jääb panga bilanssi jne. Kui võlgnik rendimakseid ei maksa, viskab ta võtmed telleri lauale, ütleb et auto on maja ees ja koristage ise oma sara. 2008-09 mõned tegid niimoodi ja väga suurt tüli ei tekkinud. Ennetähtaegse lepingu lõpetamise eest (seda saab teha ka rentnik) tuli maksta mõne kuu intress leppetrahviks.
Laenuga ostetud autoga päris niimoodi ei saa, sest pank tahab raha, mitte seda konkreetset autot natuuras.

Sama küsimus oli korterite ja muu kinnisvaraga, sest USA-s on üldtuntud tingimus, et kui laenumakseid maksa ei jõua või ei taha võib võtmed ära viia ja rohkem teema ei huvita. Lätis vist võeti samasugune seadus sellesama 2008-2010 kriisi ajal vastu ehk kui pank on andnud maja tagatisel raha välja rohkem kui see mingil mõõnaperioodil väärt on, on see puhtalt panga mure.
Eestis mingit sellist reeglit kehtestatud pole. Tehti mingi impotentne "vastutustundliku laenuandmise seadus".

Seepärast said ka masu ajal vabalt sündida juhtumid kus Lasnamäe korter hinnati 100 000 Euro peale, võeti sinna 80 tuhat laenu ja siis kinnisvaraturg kukkus. Korter müüdi 50-ga ja inimene oli ikka 30 tuhat võlgu. Tsiviliseeritud riikides niimoodi ei tehta ja võib-olla on ka sellepärast kinnisvara tagatisel laenamine nüüd paras kadalipp.
22:37 29.10.2017
professor_sammaljalg
Re: liising/autolaen?
See "üldtuntud tingimus" on Usa-s tervelt kolmeteistkümnes, elik natuke rohkem, kui igas neljandas osariigis. Ülejäänutes lugu sama, mis meil. Oma krediidiajaloo keerad ikka untsu ka nendes kolmeteistkümnes. Tsiviliseeritud riikides käib asi samamoodi, kui meil. Märksa järsemalt üldiselt.

"Võtmed tagasi" on väga hea süsteem, kui sa oled selline keskmine ullike, kes tahab elamist, mis talle küll selgelt üle jõu käib, aga kaotada pole ju suurt midagi. Palju kehvem on see vastutustundlikule kodanikule, kes elab vastavalt võimetele ning kellele võtmete tagastamine on väga vähetõenäoline stsenaarium. Nimelt üle minnes "võtmed tagasi" süsteemile peavad pangad kordades tõusnud riski kompenseerima kordades tõusnud intressidega. Ühesõnaga hulk normaalseid inimesi maksab kinni ühe ullikese riski.
22:58 29.10.2017
siberia (registreerimata)
Re: liising/autolaen?
Enamasti ei kompenseeri pangad seda intresside tõstmisega vaid omaosaluse tõstmisega, et lõpuks võitu jääda. Nii intress kui ka omaosalus on samas suuremate projektide puhul personaalselt läbiräägitavad ja sõltuvad varasemast krediidiajaloost.
Intresside tõstmist piirab see, et täna peaks Euribor minumeelest juba pikemat aega negatiivne olema ehk pankadel on rämedalt raha mille omamise eest tuleb peale maksta. Kui pakub üks kehva intressiga, siis uks kinni ja järgmisesse panka küsima.
23:15 29.10.2017
professor_sammaljalg
Re: liising/autolaen?
Nojah, ju siis kuskil nii ongi, aga lombi taga kompenseeritakse võtmete tagastamise võimalusest tulenevat riski siiski madal omaosalus kuid kõrge intress kombinatsiooniga. Arusaamatu on ka jutt Euriborist - jutt käis võtmete tagastamisest, mis on modus operandi mõnedes USA osariikides ning Lätis. Lätis on eluasemelaenu intress Euroopa kõrgeim.

00:11 30.10.2017
Kärss
Re: liising/autolaen?
Vandenõu või hulga üksikjuhtumeid... mis vahet sel on? Statistikat saab teha populatsiooni tasemel, kuid üksikindiviidide puhul see ei toimi. Sest statistikas kajastuv madal risk (üksikjuhtumid) tuleb just nende ullikeste arvelt, kes antud näite puhul elavad üle oma võimaluste. Eraisiku puhul auto liisimine, kui selle põhjuseks pole mitte mingi kaval finantsstrateegia, vaid see, et raha ei ole, liigitub siiski üle oma võimaluste elamiseks ja selle suhtumise vastu võitlevad just pangad:)

#üle minnes "võtmed tagasi" süsteemile peavad pangad kordades tõusnud riski
#kompenseerima kordades tõusnud intressidega

#Enamasti ei kompenseeri pangad seda intresside tõstmisega vaid omaosaluse tõstmisega

Mõlemal on õigus ja mõlemad mehhanismid meil toimivadki. Aga see "võtmed lauale" on ikkagi hea variant ka suht kõrge omaosaluse puhul sellepärast, et kui tegu pole hinge seeshoidmisega, vaid luksuskaubaga (X5 või Q7), lubab seda luksust omale ikkagi inimene, kellel on hetkel raha küll ja veel. Ja järjekordse MaSu puhul on ta valmis ka kaotama selle suure omaosaluse, sest erinevalt pangast muutub tema jaoks raha väärtus siis rohkem kordi. Tegelikult võidavad mõlemad, nii luksustarbija kui ka pank, kelle jaoks ei tulnud uus olukord kaugeltki mitte ootamatult ja see kõik oli oma kallisse teenusepakkumisse juba sisse kirjutatud. Selle peale peakski mõtlema enne mistahes finantskohustuste võtmist. Kehtib ka siduvate mitmeaastaste mobiilipakettide ja iphonejärelmaksude kohta, sest palju paralleelseid kohustusi võivad olukorra muutudes vägagi koormavaks muutuda.

Kes lugeda ei viitsi, võib panna omale taustaks käima raadiosaate just sel teemal, et miks targad inimesed Eestis teevad rumalaid finantsotsuseid. Investeerimisjutu võib lasta ühest kõrvast sisse ja teisest välja, kuid ratsionaalsete otsuste tegemiste mehhanismid seletatakse näidete varal kenasti lahti.
http://www.aripaev.ee/saated/2017/10/25/eetris-on-estonian-b
usiness-school
10:38 30.10.2017
nmnmn (registreerimata)
Re: liising/autolaen?
auto tagasivõtjaks ei ole mu teada pank tavalislet, vaid auto müüa.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.