Sisene

 

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: MOSSE MOOTORI VAHETUS

10:25 11.09.2017
Vahur13
Mosse mootori vahetus
Tervist, uuriks siis teadjate meeste käest kas oleks võimalik mossele aretada BMW 2.0i 110kw mootor vahel koos kastiga kas mahub ära? Kuidas jääb kast kas läheb sama moodi alla nägu mosse originaal? Kas mootori käppad ja kinnitused tuleb ümber teha või kas klappivad?
11:17 11.09.2017
Z (registreerimata)
Re: Mosse mootori vahetus
Bemmi mootor ilmselt R6, tea kas kapoti alla ära mahub üldse. Tulemüüri auk teha. Kui rallit hakkad sõitma ja aega ning viitsimist on võid nokitseda. Igapäeva kasutamiseks ei pruugi arvelegi saada. Originaalis tal nii võimast mootorit pole olnud ju.
21:58 14.10.2017
k... (registreerimata)
Re: Mosse mootori vahetus
Mossel on 4-sil BMW mootor. Kui otsid hilisema 4 sil variandi kui originaal, saad võimsust piisavalt juurde. Ei pea midagi ümber tegema.
13:38 15.10.2017
To k... (registreerimata)
Re: Mosse mootori vahetus
Milleks hakata üldse otsima u 30 aastat tagasi tootmisest mahavõetud mootorit? jutt siis BMW M10 mootorist, mosse uzam-412 baseerub sellel, aga pole ikkagi üks-ühele sama. K.a. Mootorikinnitused.
Võetagu mingi suvaline 4-pütane pikimootor, töömahtu soovit. 2.3-2.5 litra, et madalal pöördel ka rammu oleks ja asi voosem. Mootori kõrgus tuleks enne originaalilt eeskujuks võtta, mosse kone ju oma 20 kraadi viltu kapoti all, et ära mahuks. Pigem mahub mõni pisem V6 sinna paremini ära kui kõrge ridaneli.
20:52 20.01.2018
Mosse tuunija (registreerimata)
Re: Mosse mootori vahetus
Tere,

Juhtusin lugema siinset foorumit ja käesolev teema tuletas mulle meelde nooruspäevil läbielatud unustamatuid kui ka unustatud seiklusi milledest nüüd põgusalt ka teile väikese tagasivaate kirjutan. Algatuseks siis autost: moskvitš 2140, helebeež, aastast 84 (või oli 85) mille ostsin oma suvise teenistuse eest tollases põllumajandusettevõttes. Esiti ei olnudki autoga mingisuguseid plaane kui vaid, et täiesti tavaline tarbesõiduk. Ja seda ta ka oli kuni hetkeni kui naaberküla "kraade" enda tollase üleküla toonklaaside ja pioneer-kleepsudega e-kolmekümne ühel varakevadisel peojärgsel hommikupoolikul pool kilomeetrit ennem kodauväravat üle kraavi põllule kivihunnikusse ära "parkis" nii, et auto esi- ja tagaosa ei asunud enam ühel sirgjoonel vaid moodustas kolmekümneviie kraadise nurga. Jutt levis loomulikult üle küla nagu seakatk mööda baltikumi ja peagi pakuti mulle müügiks bmw mootorit millel töömahtu maailma-maa kaks ja pool liitrit ja käigukasti saab kaasa täiesti tasuta, millel tervenisti viis käiku !. Kuna mul oma moskvitsil tol hetkel oli mootoris mingisugune seletamatu anomaalia, millest peale minu ka ükski küla mehhaanik ega endine nsv-liidu rallimeister aru saanud siis tekkiski idee sobitada see bmw reas-kuuene mosse kapoti alla. Kaks nädalat ja 30 kasti "kuldset otra" hiljem oligi see valmis. Bõl-jääd. Mosse, millel 125 kw, viis käiku ja täiesti originaalsed trummelpidurid ja lehtvetruv tagasilla ülekanne ! Asi toimis esimesest käivitusest ja kohe esimesel õhtul otsustasime koos projektis osalenutega minna kohalikule küla simmanile. Loomulikult oli auto toona väga ekslusiivne, midagi sellist polnud külainimesed varem näinud. Ja ka politsei polnud varem näinud. Politsei, kelle käsutuses oli vaz-null viis takseeris asjalikult karmil ent asjalikul ilmel ümber peoala ja ilmselt jäi meie moskvits neile silma kuna selle ümber pidevalt palju inimesi seisis ja uudishimulikult kapotialust uurisid. Umbes kella 2 paiku öösel oli vaja Atsil (Ats vedas kogu auto juhtmestiku, taibukas poiss, helge tulevikuga, pidavat nüüd saksamaal töötama, rohkemat kahjuks ei tea) oma südamedaamile külla minna, mis asus peopaigast täpselt viie kilomeetri asfalt- ja kolme kilomeetri pikkuse kruusatee kaugusel. Kuna ta ise pidavat teed hästi teadma ja väitis olevat ka meist kindlalt kõige kainem otsustas ta ise rooli istuda ja meie ei pidavat üldse muretsemagi, et küll saab. Ja saigi nii, et nii kui auto käima keerati, olid kohe ka vilkurid ei tea kust meil seljataga. Loomulikult ei jäetud võimalust kasutamata ja otsustati toonase super-sportauto võimed proovile panna. Õnneks olid mul toona juba mossel all pööratud-laiendatud plekkveljed, millel peal juba ka läänemaailma 185 laiusega rehv mis andis meile juba eos väga suure eelise muu nõukogude tehnika ees. Vaatamata sellele käisid esimene-teine ja kolmas käik vast-pinnatud asfaldil tühja, nelja noore puhtatõulise eesti testosteroonist pakatava maanoorega pardal. Sirge teelõik, millel vanasti punnvõrridega mõõdu võeti kulus kiiremini kui põgeev Siim Kallas küsimuse eest: kuhu kadus 10 miljonit ja peagi oli politsei tahavaate peeglist kadunud. Veel mõned lauged kurvid, ja siis algas kruusatee ja niipea kui see algas, algasid ka probleemid auto teepeal hoidmisega. Ja ega kaua ei hoitudki kinni. Mingilt hetkel oli targem lahti lasta ja välja hüpata sest no kuule ! Hei ! Kaua sa jaksad lapata seda õnnetuse hunnikut millel kaalujaotus 99 ees ja 1 taga ja seda ühte hoiavad ka kinni lehtvedrud ja läbikulunud cccr´i aegsed plastmasspuksid. Õnneks saime kõik autost välja hüpatud kui see kurvist välja, läbi metalist teepiirde, karjääripervest alla üle kivihunniku läbi saja-aastase lepavõsa ja lõpuks ojja maandus ja plahvatas. Suur tuleleek ja suitsusammas tõusid üle horisondi ja pidasime sõnagi lausumata vajalikuks sellest paigast võimalikult kiiresti sääred teha. Jäime taamal asuvasse põlluserva vahti pidama, et mis saab. Midagi ei saand. Aitäh.
14:09 21.01.2018
upupumps (registreerimata)
Re: Mosse mootori vahetus
Huvitav kuidas te sealt 125kw mossest kõik korraga välja hüppasite ega see motikas pole?
Muidu täitsa tore vahelugemine.Kirjuta veel midagi.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.