Sisene

 

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: 2016 - 2025 RIIKLIK LIIKLUSOHUTUSE PROGRAMM.

11:08 29.09.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
2016 - 2025 riiklik liiklusohutuse programm.
Väljavõte programmist - Valdkond „Ohutu sõiduk“ näeb ette tegevused, mis on seotud sõiduki turvalisuse, tööga seotud sõidukite ohutusega …

Käesoleval aastal on ülevaatajaid Maanteemeti poolt pandud otsustama (j.o.k.k.), et remondi töökojas ei peagi kõikki puuduseid likvideerima ja kordusülevaatusele võib tulla varasemalt avastatud VO riketega kui neid on 4 või vähem. Lihtsamalt öeldes võite „laia kaarega“ lasta ülevaataja peale ning sõita edasi LED sinist värvi tulukestega või liiga lühikeste pidurivoolikutega... Ministeerium on nüüdseks oma allasutuse Maanteeamet “üle trumbanud“ ja alates 01. oktoobrist Teie masin ei saa kordusülevaatust kui temal on fikseeritud igast veagrupist 4 väheohtlikku puudust. Kui nüüd natuke teema kallal utreerida siis saabki auto positiivse otsuse kui pannakse kirja 29 VO puudust ja J.O.K.K. Muidugi nii absurdset olukorda ei teki aga teoreetiline võimalus on olemas. Ülevaatajatele antakse võimu juurde sest kahe pisivea korral nende koosmõjus võib tunnistada masina OV vääriliseks ja kahe ohtliku vea koosmõjus võib tunnistada masina liikluses kasutamiseks eriti ohtlikuks. Ühe käega võetakse ja teisega antakse või mis?
12:19 08.11.2017
Qwerty.... (registreerimata)
Re: 2016 - 2025 riiklik liiklusohutuse programm.
No aga tahtsid ju et ülevaataja oleks sama kõva tegija/otsustaja kui kunagi vanadel aegadel, siin selline kena võimalus paistab. Inimfaktor on kogu aeg pilti mõjutanud ja vahel tuleb teha valikuid kus - ei lase läbi, on halvasti ja lased läbi ,on ka halvasti.....
13:59 08.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: 2016 - 2025 riiklik liiklusohutuse programm.
Ma ei tea kas olen ainuke siin riigis aga kusagilt ei ole kuulda, et keegigi protesteeriks ametnike rumaluse vastu. Minu jaoks on tehnoülevaatus muutunud osaliselt laadatsirkuseks sest selliseks on ta muudetud Majandus-ja kommunikatsiooni ministeeriumi eestvedamisel. On ainult aja küsimus kui pidurite probleemiga kordusülevaatuse saanud masin teeb "kabelimatsu" ja kõik sellepärast, et nüüd on lubatud avastatud tuksis piduritega sõita kuhu iganes ja seda isegi kuni KUUSKÜMMEND päeva. Vahel on auto kasutajaid rohkem ja mitte iga auto kasutaja ei ole teadlik, et masin "põrus" sõidupiduri probleemidega. Mis kurat võtaks "põrus" - ülevaatajal on "Mõõteseadusega" antud kohustus tunnistada sisuliselt mitte korras sõidupidurid nõuetele vastavaks RIKKUDES euroliidu vastavat pidurite direktiivi (erinevus mitte üle 30% - kui meil aga on lubatud erinevus kuni 45%). Seega meie riigi ametnike nn. pädevus (õigus teha rumalaid reegleid ja selle eest mitte vastutada) on muutunud tapvaks. Vot nii täidetakse siinmaal liiklusohutuse programmi mis on - rohkem mittekorras masinaid liiklusesse! Aitähhhhh ministeerium, Maanteeamet, ja Mtü Eesti Tehnoülevaatajate liit kes teevad ülevaatusreegleid. Riikliku liikluse ohutuspoliitika järgi, auto korrasolek ei ole enam tähtis, tähtis on, et masin vastaks ainult neile juriidilistele klauslitele mis kirjas määruses nii nagu on tavaks HALDUSÕIGUSES.
15:26 08.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: 2016 - 2025 riiklik liiklusohutuse programm.
To: Qwerty
Jah ma tahan endiselt, et ülevaataja amet oleks austust vääriv. See mida täna nõutakse on alandav, näiteks on mõistetud vanglakaristus Pärnu ülevaatajale kes tegi oma tööd õigesti. Mees sai vastavalt kohtuotsusele 2 kuud vanglat kolme aastase katseajaga. Kohtuotsuses (mis 90% toetus heitgaaside mõõtmisele) oli kirjas, et mõõteriistaga manipuleerides sai ülevaataja normikohased mõõtmistulemused. Tegelikkuses saigi ülevaataja normikohased tulemused kuna mõõtis vastavalt mõõtmisjuhendile, kussjuures teda samal ajal jälgisid eemalt KAKS politseinikku ja mees ei kasutanud nn. "doonorautot". Hiljem tehti tollele masinale heitmete mõõtmine rikkudes metoodikat sest heitgaaside väljatrükil on kirjas mootori temp 37°C mis tähendab, et süüdistava otsuse vastuvõtmiseks kasutati absoluutselt valesti mõõdetud mõõtmistulemust. Olin isiklikult Tallinna Halduskohtus seda palagani vaatamas ja see mida nägin ajab tagantjärele oksele, kuidas kotitakse vaest 56 aastast, varem karistamata inimest selleks, et õigustada Maanteeameti ja politsei ühist diletantlikku mõõtetegevust ja hilisemat hinnangut. Teist ülevaatajat karistati muu hulgas ka selle eest, et ei tunnistanud roostes summutit omavoliliseks heitgaasitorustiku ümberehituseks ja menetluses osales jällegi sama MA töötaja kes oli juures kui tehti valesti heitgaasitest järelkontrollimisel mis lõpptulemusena tõi vanglakaristuse? Kõik need otsused ja asjad on leitavad Maanteeameti kodulehel. Riigitöötajate poolset ülevaatajate mõnitamist on nii palju, et see "saast" rõhub mind tekitades valu. Meil mõjutab ülevaatuspoliitikat mitte inimfaktor vaid ametnike pädevusfaktor nagu saate selgemat pilti minu 13:59 08.11.17 postitusest.
16:05 08.11.2017
Küsija (registreerimata)
Re: 2016 - 2025 riiklik liiklusohutuse programm.
Tekib õigustatud küsimus, kas meie riigis pole siis pädevaid advokaate, kes sellele palaganile pidurit oleks tõmmanud? Tegelikult suudaks iga vähegi kaitsja nime kandja REEGLITEKOHASE mõõtmistulemuse õiguslikkuse tõestada ju. Aga jah - meie kohtutes on ennegi must valgeks tõestatud. Kellel jõud (raha), sellel õigus.
16:59 08.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: 2016 - 2025 riiklik liiklusohutuse programm.
Vanglakaristuse saanud ülevaataja advokaat olevat asja edasi kaevanud ringkonnakohtusse. Teades lausa isiklikest kogemustest seda kui mäda on tegelikult meie kohtusüsteem, on raske uskuda, et mees "võidu" saavutab? Ma olin ju seal kohapeal kui kohtusse ametlikult ütlusi andma kutsutud mõõtmise EKSPERT ütles selge ja kõlava häälega süüdistatavale kõigi kohalolejate kuuldes: "Sina mees tegid kõik õigesti, Sinul ei ole siin midagi karta". Hilisemalt kohtuotsust lugedes mõistsin, et meie riigis võivad nii mõnegis asjas kohtuorganid teha koostööd ebapädevate riigiametnikega selleks, et nende kuriteod ei tuleks avalikkuse ette. Rääkides rumalatest ülevaatuse reeglitest on täpselt teadaka nende isikute nimed kes teevad reegleid mis suurendavad ohtlike masinate hulka teedel, sest piisab kui vaadata määrusemuudatuse seletuskirju. Riigikogu poolt on ju ülevaatusreeglitele sõelaks vastavas komisjonis istuvad tuntud auto- ja liiklusspetsialistid kui Märt Sults ja Erki Savisaar näiteks.
17:28 08.11.2017
küsitleja (registreerimata)
Re: 2016 - 2025 riiklik liiklusohutuse programm.
Annab (kesk)partei ameti - annab mõistuse kaasavaraks :)))

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.