Sisene

 

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: DIISELMOOTORI TAHMATEST.

20:29 08.10.2017
Janek8181
diiselmootori tahmatest.
Kas on normaalne, et vanemaid diiselmootoreid kräunutatakse 5000 pöörde peal enne tahmatesti tegemist? Oli juhtum, kus igapäevases sõidus olnud auto mootor ei pidanud ülevaatusel kräunutamisele vastu ja tuli nööriotsas koju vedada. Hiljem lahkamise selgus, õlipump ei tööta ja turbo kinni jooksnud. Ju oli vilets mootor siis!?
21:20 08.10.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: diiselmootori tahmatest.
Kui autoomanik oleks piisavalt informeeritud ja ka ise huvitatud, kuidas tänapäeval selle suitsususe testiga ikka on, siis oleks temal endalgi võimalik midagi ära teha, et see test mööduks ilma liigsete jamadeta? Alles eelmisel nädalal läks minu silme all mootor "lõhkuma" kuna pöörded tõusid 7040 p/min peale ja süüte välja lülitamine ei aidanud. Autoomanik oli väga frustreeritud sellest, et andis testimisele tema arvates normaalses seisukorras masina ja tema nina all vägistati mootorit sellistel pööretel. No ei ole mitte midagi sellega pärata, kui suitsususe test käibki nii, et aktseleraatori pedaal peab käima vastu põrandat. Sellised suured pöörded tulevad sellest, et lekkiva turbo õlitusest satub mootori õli mootorisse tuleva õhu sisselaskesse ning kompressioonisüüte mõjul muutub mootori õli kütuseks ning jõuagregaat töötabki ilma diiselkütteta oma enda õlituse peal. Mootori saab seisatada ainult manuaalkastiga auto puhul käik sisse, ja pidurit all hoides sidur lahti lasta. Automaatkäigukastiga masinal oleks vaja purustada mootori karteri põhi või siis eemalt vaadata kuidas mootor tükkideks lendab sest kust leida julget kes ei karda lõhkuva mootori juurde minna ... Jah on normaalne kui enne ülevaatusruumi sisenemist puhutakse heitgaasitorustikust Teie kokku kogutud tahm välja. Sellist kiirendamist (vähemalt 3 korda) nõuab ka ARK koostatud suitsususe testimise juhend. Kahjuks nii ta on, et kõik 300 ülevaatajat on varasemalt kogenud äärmiselt ebameeldivaid olukordasid just diiselmootoritega ja kõiges on süüdi pigem lohakad autoomanikud. Kui oled soetanud omale turbodiisli siis peab selle eest ka hoolitsema 3 korda rohkem kui bensiinimootoriga masina eest. Korras õlipump ja korras turbo ei anna otsad suitsususe testis. Jah autoomanikul on võimatu kontrollida kas õlipump peab vastu ülevaatusel või, et kas turbiin ikka suudab 11 000 p/min ringi ajada. Kui ei taha probleeme siis ostke bensiini mootoriga auto, ega siis asjata ei lõpeta Volvo järgmisest aastast diislite tootmise, saastamise pärast lõpetab Hiina diislitega kaubitsemise omal maal. Diiselmootoriga varustatud masinate markidest enamus ei vasta CO2 osas tehase lubadustele ja on tavaline, et kasvuhoone gaaside osas ületatakse normatiive isegi 10 KÜMME korda. Vastava uurimustöö tegi eelmisel aastal Saksamaa keskkonnaamet ja ma ei tea, et meie riigis oleks avaldatud seda protokolli. Lugesin tollest uurimustööst Soome netiavarustes.
Ju siis oli masin nii suure läbisõiduga, et õlipump ning turbo vajasid juba vahetust.
21:59 08.10.2017
Marko
Re: diiselmootori tahmatest.
Mis saab siis kui vanemale autole panna gaasihoovastikule piiraja näiteks 3500 pöörde juurde? Just ülevaatuse ajaks. Enne muidugi peab omanik torud oma tundliku varba abil puhtaks puhuma.
Minu jaoks puhtteoreetiline küsimus, ühtegi diiselkütust tarbivat sõidukit pole mul kunagi olnud ja loodetavasti ei tule ka.
22:01 08.10.2017
Vänto (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Ka subaru ei anna uuele xv le enam diisel mootorit valida.
22:08 08.10.2017
Aga.... . (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Tahaks natuke täpsustada Maidu juttu.Mitte alati ei satu sisselaske süsteemi õli lekkivast turbost vaid karteri gaaside tagastuse kaudu.Mida kulunum mootor seda rohkem pritsmete ja õliudu näol.Koguneb intercoolerisse või torudesse ja kui tavasõidul eriti pöördesse ei lase ei puhu seda mootorisse vaid koguneb..Aga kui juba lõhkuma läheb siis enamus autodel on sisselaskes klapp mis süüte väljakeeramis sulgeb õhu pealevoolu ja mootor peaks seiskuma.Aga see süsteem paljudel et tööta ja siis pole tõesti midagi teha.
See diiselautode keelustamise teema on omaette huvitav.Kelle huvides või mis eesmärke teenib see selgub võibolla aastakümnete pärast.Aga seni pole veoautode osas mingit muutust või tulevad GAZ,ZIL,bensiinimootoriga URAL tagasi.
22:22 08.10.2017
td (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Uuemad audid vw(ehk veel moni mark) ei lasegi kohapeal poordeid ule 2500 . Huvitav kuidas sellega saab siis leppida?? Kuigi miks tahmatesti uldse vaja kui autol tehasest tahmafilter..
22:40 08.10.2017
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
minu omal lükatakse ülevaatusel esp välja ja pöörded lähevad piirajasse
23:07 08.10.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: diiselmootori tahmatest.
Usun, et kommertssõidukid ikka jäävad enamuses diiselmootoritega sõitma. Selle suitsususe testi teemaga olen isiklikult tegelenud varsti 20 aastat kuid mitte mingit muudatust ei ole toimunud otsustajate peades. Kedagi ei paista huvitavat ebavõrdsus kus, paljudel uutel masinatel ei ole võimalik üle 2700 p/min pöördeid üles tõsta ja vanal masinal antakse nii palju kui torust tuleb. Ei ole kuulda, et ülevaatajaid oleks karistatud selle eest, et massiliselt rikutakse eeskirja kus üks annab masinale 3500 p/min ja järgmine ülevaataja saab samal mootoril 5000 p/min. Paljusid ülevaatajaid ei huvita Maanteeameti märgukiri kus on selgelt öeldud, et suitsususe normid käivad vastavalt normatiivi kehtestamise daatumile mis tähendab, et mina panen mõnel masinal suitsususe normiks 3,0 ja teine ülevaataja paneb samal masinal normiks 0,5. Kõige rohkem segadust, ebavõrdsust ja jamasid on just suitsususe mõõtmisega seonduvalt ja 20 aasta jooksul ei ole leidunud ametnikku kes omaks piisavat kompetentsi või tahtmist lõpetamaks korralagedused sellel mõõtmisel, et kõik kontrollijad hakkkaks ühtemoodi töötama.

Teatud BMW mudelitel võetakse need sisselaske pöördklapid välja, et nad juba tavasõidulgi silindrisse ei lendaks ja paljudel mudelitel neid klappe ei olegi. Minu käes on kaks masinat lõhkuma läinud ja kummalgi ei aidanud süüte välja keeramine. Minu paarimehel kolm masinat kus samuti sai mootorid suretatud käiguga. Õnneks ei ole olnud automaatkastiga masinaid mis resonantsi läheks.
23:27 08.10.2017
Aga.... . (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Ei pidanud silmas neid pöördklappe mis ära lagunevad ja mis tõesti on tihti lihtsam eemaldada vaid ikkagi konkreetset siibrit mis on ette nähtud õhu pealevoolu sulgemiseks.Vanematel juhitakse vaakumiga uuematel elektrilised ja nagu mainitud on need paljudel korrast ära.
23:28 08.10.2017
VW jetta (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Eelmine aasta sai kah töö autoga ülevaatusel käidud,autoks VW jetta 2012a 1,6 TDI,üritati ka hirmsalt pöördesse ajada aga ei saanud,üle 2500 ei läinud.mehed esimest korda tegid nii uuele autole ülevaatust,ise ka imestasid,et mismoodi üldse teha kuna mnt nõuab kõrgemaid pöördeid,kuidagi tehti ära aga mehed laiutasid käsi,peale seda sai ka autoga esindusse hooldusesse mindud ja seal tehti veel tarkvara uuendus seoses suure pettusega diisli heitgaaside näitudega,esindusest öeldi et nii uutel autodel ei tohigi ülevaatusel pöördeid üle 2500 lasta.
23:39 08.10.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: diiselmootori tahmatest.
Olen kohanud mitmeid esinduse inimesi kes labased petised. Elke auto mingi spetsialist saatis inglisekeelse juhendi pidurite vaakumpoole kohta kohta kus anti mõista, et piduripedaali põrandani vajumine testimisel on normaalne. Üks autoesinduse peaspetsialist väitis, et autoomanik peab iga kord enne rooli istumist kontrollima õlitaset. Opeli esinduse tehnikadirektor kunagi ammu tegi minule koolitust telefoni teel, et masinatel on väljaheite gaasid. Enamus lollusi olen ära unustanud samas ega mina ise ole palju parem sest olen siin foorumiski aastate jooksul mõningate asjadega "puusse pannud".
06:49 09.10.2017
.................. (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
MIs sa arvad, et sinu vana diiselmasin pole oma esimeses nooruses kiirteedel rohkem "pähe saanud" kui nüüd ülevaatusel ? :D See, et korra aetakse kõrged pöörded mõneks hetkeks on mootorile mõrvarlik ?
07:47 09.10.2017
.... (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Mina olen pannud gaasipedaali alla ühe asja, et pedaal sügavamale ei vajuks ning test sai tehtud ca 3500 p juures. Ei näe mingit mõtet mootorit täiskoormusel piinata, kuigi see toimub vaid tõesti paari sekundi jooksul ja korras mootoriga pole hullu.
08:08 09.10.2017
seeasi (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Sai ka piiraja pandud 3500 pöörde peale. Diiselmasin. Originaal piiraja asub 4100 peal. Ülevaataja ütles et tal vaja 5000 kätte saada muidu üv ei saa läbi! Norm v ?
08:28 09.10.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: diiselmootori tahmatest.
Manteeamet nõuab ülevaatuspunktidelt, et nad oleks varustatud andmebaasidega ja üks piisavalt asjalik ongi "Autodata" kus on olemas 95% masinate diisli suitsususe testi jaoks nõutud pöörded. Need kes ei oma andmebaasisid annavad mootorile 2/3 max. pööretest kuna enam ei julge mootoreid lõhkuda ja seda lubab teha tehnoülevaatuse eurodirektiiv - KUID ainult automaat käigukasti olemasolul. Nii ongi siis ülevaatajaid kes teadlikult ei tee manuaalkastil ja automaatkastil vahet ja annavadki manuaalset käigukasti omavatel masinatel samuti kolmandiku võrra vähem pöördeid ja mõõtmistulemus on tihti nulli lähedane. Tuleb aga sama masin minu juurde ja kuna ma saan aru mis asi on manuaalkast ning annan tuure kuni rakendub maksimaalpöörete piiraja siis sama 0,2 mõõtmistulemusega mootor annab minul 2,8 suitsusust.
16:48 09.10.2017
lihtne inimene (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Vanematel mootoritel tuleb kruvikaga lihtsalt kütus "maha" keerata ja suitsususel pole vigagi. See muidugi pole kõigil autodel võimalik. Samas korras mootoriga ei juhtu midagi, mõned vanemad diislid saavad ka igapäevaselt sellist vilet, et ülevaatuse torts kahvatub selle kõrval igavikku. Mootorid, mis lõhkuma lähevad, jätavad peremehe nagunii peagi jalameheks, seega pole kahju kuigi suur.
20:47 09.10.2017
J871 (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Alates 01.01.2018 uus määrus.

OV alla läheb alates 01.01.2018:
3) Mootori pööretepiirik on töökõlbmatu.

https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1010/9201/7001/MKM_2808
2017_m47L4.pdf#


https://www.riigiteataja.ee/akt/101092017010
21:49 09.10.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: diiselmootori tahmatest.
Mis asi on "Mootori pööretepiirik" kui pöördeid piiratakse sissepritse ajastusse muutmisega auto mootori juhtbloki poolt kus pihustite avamiseks pinge andmise hetke muudetakse kolvi ülemise surnud seisu suhtes? Jah aurumootoril on tõesti pööretepiirik aga ühisanumpritse puhul on selle asjanduse olemasolu küsitav. Sõnastus on siin ebaõnnestunud minu arvates?
22:34 09.10.2017
J871 (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Määrus lk 24; 8.2.2.2. Suitsusus
1) Suitsusus ületab nõuetega
kehtestatud piirväärtuseid.
2) Töötava mootori püsival
töörežiimil väljub nähtavat suitsu (v.a
veeaur).
3) Mootori pööretepiirik on
töökõlbmatu.
22:57 09.10.2017
J871 (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
14:25 26.12.2017
ahto42
Re: diiselmootori tahmatest.
Diiselmootoritel on segusiibrid kübemefiltri põletamise jaoks. Kui hakkab põletusprotsess, siis siiber sulgub piisavalt, et diisli segu läheb rikkaks ja heitgaaside temp tõuseb(vastupidiselt bensiinimootoritele). Mõnedel ka õhukeeriste tekitamiseks. Uuel BMW mootoritel polegi enam segusiibrit, et parendada pedaali ja mootori reageeringut. Segu teeb muutuv nukkvõll.
15:14 15.01.2018
1Diislitahm (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Majandus- ja kommunikatsiooniministri määruse nr 42 lisa 1 kood 709 nõude 31 kohaselt kehtib piirnorm 1,5 m-1 sellisele diiselmootoriga sõidukile, mis on heitmenormiga Euro 4, Euro IV, Euro V, Euro EEV või esmaregistreeritud alates 01.07.2008.

Seega kehtib nõuete kohaselt piirnorm 1,5 m-1 ka kõikidele Euro 4 diiselmootoriga sõidukitele olenemata nende esmaregistreerimise ajast.

Hr. Millert hiljuti olete siin foorumis väitnud ,et Teie juures läbib vanem kui 01.07.2008 euro4 diiselmootor K: 3.33 näiduga?
17:46 15.01.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: diiselmootori tahmatest.
Jah täna saadeti Maanteeametist vastav märgukiri kus on kirjas, et peab panema normatiivi 1,5 olenemata auto arvelevõtmise ajast siis kui leitakse konkreetse sõiduki kohta märge mis viitab, et antud autol on tootja iseloomustusega Euro 4 normatiivide kohane heitgaaside puhtuse võimekus. Euro 4 puhastusvõimekusega masinaid toodeti vähesel määral juba 2005 aastal ja paljudel ei ole isegi regenereerivat filtrit DPF aga Euro 4 viite leiab, mis paneb pead vangutama ja on väheusutav. Suitsusega seonduv on olnud ülevaatajatele peavaluks varsti juba 20 aastat aga tänaseni ei ole leidunud inimest kes teemat lõpuni valdaks. Eurodirektiiv annab liikmesriikide vastavatele institutsioonidele kohustuse pakkuda ülevaatuspunktidele vajalikku informatsiooni AGA meie riigis on vajalik diisliinfo puudulik just vanemate masinate puhul so. enne 01.07.2008. Ülevaatuspunktidele on saadetud ka sellist infot, et osad autod mis peavad olema registreerimisjärgselt Euro 4 AGA suitsususe normatiiv on 3,2 mis ei vasta ühelegi Euro normatiivile …

Minul on olemas samuti täpselt sama teema kohta Maanteeametist saadud paari aasta tagune kiri mille sisu pean mõistlikuks lahenduseks ja mõistlikkus seisneb selles, et vastavalt tollele kirjale meie ei pea taga otsima kas ülevaatusele tulnud masinal on informatsioon Euro 4 kohta Maanteeameti andmebaasis. Tähendab 1,5 tuleb normiks alates 01.07.2008 ja nii lihtne see oligi. Nüüd aga leidus teine kodanik Maanteeametis kes on oma kolleegi arvamuse ja mõistliku lahenduse põrmustanud.

Jah ma olen siin foorumis väitnud, et Meie juures läbib vanem kui 01.07.2008 arvele võetud euro4 diiselmootor K: 3.33 näiduga on tõsilugu sest on olemas kirjalik soovitus Maanteeametist. Sellise mõistliku soovituse põhjuseks, mitte kasutada Euro 4 normatiivi vanematel masinatel sain sest andmebaasid on puudulikud ja palju otsuseid jäävad muidu juhuse hooleks. Muuseas, ka täna võib leida ülevaatajat kes paneb 10 aasta vanusele masinale normiks 0,5 vaatamata sellele, et Euro – 6 masinal on normiks 0,7. Kuna aga täna tuli eelmist kirja kustutav korraldus, eks me siis hakkame vanematel Euro 4 masinatel tunnistama mõõdetud suitsususe nõuetele vastavaks kui mõõteriist trükib välja tulemuse 1,66.
Muuseas mina tunnistan nõuetele vastavaks ka ohtlikult tuksis oleva sõidupiduritega auto sest seda nõuab Mõõteseadusega antud akrediteering ….
19:11 15.01.2018
to Mait Millert (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Kui kaasaegsem diiselmootor hakkab just tahmasuse mõõtmishetkel filtrit puhastavat põletusprotsessi läbi viima, siis kuidas see kajastub mõõtmistulemustes ning kas vajaduse korral katkestate alustatud tegevuse, kui see peaks vajalikuks osutuma?
19:43 15.01.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: diiselmootori tahmatest.
Kui masina pardaarvuti alustab diisli osakeste filtri regenereerimise protsessi siis selleks oli põhjus mis tavaliselt on filtri läbilaskevõime vähenemine. Auto pardaarvuti saab teada filtril suurenenud takistusest sellega, et on gaaside rõhuandur enne filtrit ja rõhuandur pärast filtrit. Kui rõhkude erinevus ületab teatud piiri on filtri puhtaks põletamise aeg kätte jõudnud. Samuti on temperatuuri andur mis jagab vajalikku infot süsteemi juhtblokile. Minul ei ole veel suitsususe testi ajal hakanud masin tegema filtri puhtaks põletamist. Küll on aga mõned korrad kus vanad masinad "lõhkuma läinud" kus pöörded tõusevad 7000 p/min lähedale, tuleb kohutavalt palju musta tahma ja süüte väljalülitamine ei aita.

Olen arvamusel, et pigem peaks laskma autol DPF filtri puhtaks põletuse lõpuni viia ja siis teha suitsususe test. Olenevalt sellest milline on konkreetse auto mootorijuhtimise tarkvara st. tootja programm siis võib kohata masinaid kus maksimaalpöörded üle 2700 p/min ei tõusegi, seal ei ole vahet. On aga ka sellised kus saab stabiilsuskontrolli välja lülitamisega viia pöörded ikkagi maksimumini. Kui on teada, et tahmaosakeste kogumise filter on ummistumas siis ma enda autol küll laseks enne filtri põletusprogrammil ära toimetada kui, et hakata tuuritama pööretel 4700 - 5000 kus maksimaalpöörete piiraja on rakendunud.
19:52 15.01.2018
jyjrytdjy (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Kohapeal ei hakka ta sul mingit põletusprotsessi tegema, selleks on ettenähtud tingimused, millal DPF põletama hakkab. Kohapeal saab teha osadel maasturitel ainult, sedagi vastavat nuppu vajutades, kui armatuuris DPF filtri täituvuse kiri tekib.

21:49 15.01.2018
eelmisele (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Ülevaatuspunkti sõidetakse enamasti ikka omal jalal (ratastel) ja sõidu ajal alanud põletusprotsess jätkub ka siis, kui auto tühikäigupööretel, koha peal, töötab. Sellest olukorrast lähtudes küsimuse esitasingi. Ilmselgelt ei ole heitgaaside näitajad paigas, kui protsess pooleli ja loodetavasti ei saada sellest lähtudes keegi võhiklikum ülevaataja klienti kordusülevaatusele. Mulle pole DPF-i põletuse iseärasusi tarvis selgitada, sest oman mitut euro 5 ja euro 6 normidele vastavat, erinevate tootjate, sõiduriista ja seda juba aastaid ning asja erinevates olukordades piisavalt nähtud.
23:00 15.01.2018
vaba mees (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Imelik,mul pole millalgi olnud probleemi selle tahmatestiga,viimati käies ammu leerist läbi autoga mõõdeti 0,5. Isiklik järeldus on,et kogu see kõrgtehnoloogiline euro mis iganes number on üks suur bluff ja uued autod palju suuremad saastajed kui vanad.
06:36 16.01.2018
............... (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Mis piinamistest koguaeg räägitakse, see kui hetkesk 1-2sekundit ca 4000pöördeni lastakse ei ole ju piinamine...ja kui tõesti tulemust ei saada ja on vaja pikemalt käunutada siis tuleb viga mujalt otsida, mitte seadusest.
07:23 16.01.2018
........ (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Jah, minu vanakooli diisel aastast 96 läbib ülevaatuse samuti alla 1 näiduga ja seega kõlbaks samuti uute euronormide hulka sõitma. Seega pole diisli arengus erilist hüpet toimunud, kuigi igasugu nikerdisi sinna mootori külge kruvitakse.
07:27 16.01.2018
fhrdrxhx (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Ma toonitan jätkuvalt, et kui põletusprotsess jääb pooleli kasvõi ülevaatuse ukse taga, siis kohapeal tuuritades ei jätku põletusprotsess, justnimelt ohutuse seisukohalt, et midagi põlema ei läheks, kuna sumpa läheb ikka jõhkralt kuumaks seal. Süsteem on ooteseisundis kohapeal seistes.
10:55 16.01.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: diiselmootori tahmatest.
Ma ei mõista miks on vaja arutada teemat kui naisel puhkeb õide punane lill siis kas saab või ei saa?
17:37 16.01.2018
to Mait Millert (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Kui pole vaja arutada, siis ära sisene siia foorumisse, see ongi pahatihti arutamise koht, kus palju küsimusi, veel rohkem vastuseid ja erinevaid seisukohti. Hetkel jätsid endast aga allapoole naba nalju tegeva teismelise mulje. Ja selliste kätte peame meie oma autod usaldama? Kui oli paha päev ja oled palju heitgaase sisse hinganud, siis meie ei pruugi su udusest seisundist aru saada ning neid vigureid, mida oma naisega teed, ei peaks siin foorumis tõesti kajastama:)
17:41 16.01.2018
eelmisele (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
oled sa ise üldse paljast naist nurga tagant näinud?
18:00 16.01.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
lahe kui kokad ja rätsepad tahavad süveneda teiste elukutsete pärusmaale, ütlen ausalt minu kasutada olevatest neljast dpf iga autodest ainult üks teeb aegajalt üle 5-6 põletuse ühe kõva põletuse mille käigus sõidab auto üks käik madalamalt ja hullu sumpsi kärsakaga, muid märguandei ei ole sellelgi puhul, aga küllalt jäetud auto seima ja järgmine hommik sama jama asi läheb edas
18:20 16.01.2018
valerkale (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
No ja mis imeuudis see siis oli? Tahad oma "pädevusega" rekordite raamatusse pääseda?
18:29 16.01.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
tahan jõud sinnamaale, kui tead et põletus käib siis nahhui sa ronid uksetaha, tee väike sõit ja lõpeta protsess, aga ei, vaja mingist lollusest teema käima tõmmata, et mis siis juhtub, ma loeks horoskoopi parem enne ülevaatusele sõitu http://maaleht.delfi.ee/news/horoskoop/mang/
18:37 16.01.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: diiselmootori tahmatest.
Vabandan kui keegi siin isiklikult pihta sai.
19:10 16.01.2018
Siidiuss. (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
see dpf on täielik naljanumber. odav viis kuidas ennast euro 4 ja 5 normidele erebida paberi pealt. mul oli viimasel ülevaatsel 0,3 tahmatest voh. 1996a 1.9 tdi 66 vastab euro 5 nõutele nagu naksti. aga samas euro 5 masinatel juba sekuradimapaha dpf juba peal millejaoks. dpfiga koguneb tahm mis siis ennem ülevaatust välja pursatakse ühekorraga, soovitavalt enne ülevaaust sest muidu ei lähe läbi . mina loen ridade vahelt et vanadel disladel ons tahmanorm euro5 tasemel kuigi neil vaid 1 või 2 nõutud. et uuemad masina saastavad hoopis rohkem kui euro2 nõudle vastav masin- se dpf ons suur petuskeem hoopis mittemingine euro5. mul üvl pandi kirja et mu isiklik 96a Audi ei suitse üldse. tahmasus nullilähedane. sellele masinale võib ilmselt euro10 kleepsu juba kohe külge panna
20:12 16.01.2018
valerkale (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Ära ärritu ja ära ropenda ning talitse oma sisemist looma. Närvid läbi, nagu "staarülevaataja" Millertil :)?
00:13 17.01.2018
siberia (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Ma olen täheldanud, et enda autodel on see suitsususe või neeldumisteguri number kere küljes lipiku peal ja see mis seal kirjas ongi õige näit. Kui maanteeemati vendadel on mingi teine arvamus kui mootori ehitanud inseneridel, siis on see vale arvamus

Teine teema,ehk mootori lõhkumaminek on eelkõige põhjustatud hõredaks kulunud kolvigrupist. Karterisse tuleb surve ning et karterituulutus on puukallistajate rõõmuks sisselaskekollektoriga ühendatud, läheb õliudu sisselaskesse ja ajab pöördeid kontrollimatult kõrgemaks. Mida kõrgemaks pöörded lähevad, seda rohkem õliudu tuleb ja väntvõll saab ainult hoogu juurde.

Kui auto piisavalt arhailine on saab selliste nähtuste vältimiseks tuulutuse sisselaskest lahti ühendada ja otse maha või südametunnistuse olemasolul ämbrisse/pudelisse suunata. Kunagi ammu sõitsin räimeksaetud Toyota Hiacega ja lõhkumaminek oli igapäevane teema. Standardlahendus oli 5 käik sisse ja kahe jalaga piduripedaalile (ilma sidurit lahutamata) et masin maha rahuneks. Sidur ja pidurid peavad sel juhul enam-vähem olema, muidu käib mootori jõud neist üle.
Pärast lõin keskkonnateadlikusele käega, tõmbasin karterituulutuse vooliku lahti ja pistsin otsapidi Coca-cola pudelisse. Kui pudel täis sai , kallasin mootorisse tagasi - ega õlil ei saa lasta raisku minna.

Automaatkastiga autodel ja muudel keerulisematel juhtudel tuleks õhu pealevool blokeerida. Mõnedel autodel võib olla eraldi klapp sisselaskes ja kui seda ei ole aitab ka mingi kaltsu õhuvõtutorusse toppimine.
Ülevaatuse ajal kui täispöördeid vajutatakse on kapott nagunii lahti. Eelnevalt võiks uurida, et kust õhufiltrisse minev toru algab ja olema valmis seda kinni lööma. Jällegi - on autosid , mis võtavad õhku huvitavatest kohtadest. Läbi mingi võre või jumal teab millisest kinnisest koopast. Siis võib julgelt sissetuleva toru filtri kopsiku küljest ära tõmmata ja karvamütsi valmis hoida, et see vajadusel sinna avasse suruda.
Ei ole vaja hakata karteripõhja puruks peksma.
10:41 17.01.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: diiselmootori tahmatest.
Austatud siberia
Teie autol olev andmesilt võib ju olla õige kuid see ei pea tähendama, et kõikidel teistel masinatel oleks andmesildil olev info õige. Näiteks. On absoluutne tõde, et alla 0,5 numbriga ei saa olla andmesilti sest see number tuleb labori tingimustel saadud mõõtmistulemus + 0,5. Seega nullist väiksemat mõõtmistulemust ei ole võimalik saavutada. Sellele vaatamata olen isiklikult kohanud masinat millel oli andmesildil tunduvalt väiksem number kui 0,5. Seega Teie tähelepanek on küll õige Teie auto kohta kuid suitsusse numbei usutavus ei pruugi laieneda kõikidele masinatele. Arvamuse avaldamine on lubatud kuid kui näen, et keegi hakkab poolikuid tõdesid kuulutama siis sekkun.

Siberia jutus puudub veel üks tähtis selgitus. Reeglina lähevad mootorid lõhkuma kui turbo õlitus on ebatihe. Kui ei vahetata õigeaegselt sisse tuleva õhu filtrielementi siis tekib õhu sissevõtus ebamõistlik vaakum mis hakkab kaasa aitama õli imendumisele õhukanalisse. Mina ei tea ühtegi vabalthingavat diislit mis oleks lõhkuma läinud. Kui on ka õhu eeljahuti nn. cooler siis rahuliku sõiduga turbost immitsev torbot jahutav ja määriv õli valgub ja koguneb vähehaaval õhu lõdvikusse - ongi viitsütikuga "pomm". Suitsu testi tegemisel esimesel paaril korral ei pruugi veel mootor lõhkuma minna mis tähendab, et test alguses ei ole mõõtja jaoks näha mitte mingeid märke ees ootavast jamast. Esimese ettevaatliku pöörete tõstmisega, kuni rakendub maksimaalpöörete piiraja, tavaliselt midagi ei juhtu sest õhuvool ei jõua esimese korraga kaasa imeda kuuleri süsteemi valgunud õli. Kuna mõõtjal on selge, et esimesel korral aeglasel pöörete tõstmisel paistis kõik normis olevat siis minnakse järgmisesse mõõtmise faasi kus seekord vastavalt mõõtmisejuhendile tõstetakse mootori pöördes sekundi jooksul maksimumi. Ka siin veel ei pruugi kuuleri süsteemi lõdvikutest õli jõuda sisselaskesse. Kolmas kord on nagu kohtuseadus ja siis aitab ülevaataja kiire reaktsioon. Õnneks ei ole veel lõhkuma läinud automaatkastiga masinat. Ja mis puudutab kaltsuga õhuvõtuava sulgemist siis see on asjalik mõte kuid ülevaatajad ei hoia vastavaid kaltsutompusid käepärast. Pealegi enamus masinatel ei olegi juurdepääsu õhuvõtu avale.
21:15 17.01.2018
siberia (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Üleüldiselt lähevad kulunud kolvigrupiga diiselmootorid, millel korralik surve karteris on, üsna lihtsalt lõhkuma. Polnud ka minu Hiacel mingit turbot.
Ülevaatusel võib-olla ei lähe, sest lõhkumaminekuks peaks mootor juba nii ront olema, et ülevaatusele sellisega keegi tulla ei julgegi.

Turbost vahejahutisse immitsenud õli ärapõlemine nagu päris klassikaline lõhkumaminek pole. Olen samuti vahel mõnda autot lammutanud ja vahejahutis on peaaegu alati õli kuid mitte liitrite kaupa. Suurusjärk on olnud max 50 g kanti ja see põleb nii kiiresti ära, et üldjuhul mootor laiali lennata ei jõuagi.
Endal oli kunagi turboga diiselpassat, jäin talvel lumme kinni ja seal edasi-tagasi rapsides tõusid mootori pöörded korraga üle punase piiri ja tagant lendas selline tahmalont välja nagu oleks vedurit käivitatud. Võib-olla läks summutis ka nõgi põlema, sest lumi oli pärast mitme meetri raadiuses must.
Kogu nähtus kestis igatahes kõvasti alla kümne sekundi, sest ma ei hakanud veel närvi minema.
Vahejahutisse või torustikku kogunenud õli põleb ära ja ega seda turbost samas tempos peale ei tule. Teie asi on siis kui turbo ise laiali lendab ja ta laagri määrimiseks mõeldud õli sisselaskekollektorisse hakkab minema. Selline asi on mul traktoritega paar korda juhtunud ja siis on mootori seismajätmine päris tükk tegemist.
19:04 10.02.2018
Vänto (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
2 aastat tagasi tehtud test, dpf peal. K näit 0,07. Dpf väljas ja K 0.45. neste pro diisliga sõitnud kuid juba. Peaks veel tavalise diisliga proovima, tea kas ongi vahet? On keegi testinud äkki?Norm on muidu 1.5. vahe ikka suur kas filtriga või ilma.
19:17 10.02.2018
olen näinud (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Olen oma autol tahmafiltri maha võtnud, enne filtrid oli toru täitsa tahmane ja peale filtrid täitsa puhas, lausa läikis sest.
21:03 12.02.2018
ee (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Kas peale tahmafiltri eemaldamist ka tehnilist ülevaatust on võimalik läbida
tavatingimustel.
21:14 12.02.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
kindlasti mitte, kui neid sellest teavitad
17:15 21.03.2018
uueke1
Re: diiselmootori tahmatest.
Ja kui ei teavita, kuid mootor ise korras, siis ei ole probleem.
Omal dpf seest tühi ja ülevaatusel ei mingit kobinat.
20:14 21.03.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: diiselmootori tahmatest.
Enamus ülevaatajatest teavad, et DPF eemaldamisega suureneb mõõtmistulemus diislitestis kuid nad teavad ka seda, et mitte nii palju, et ületaks lubatut. Tihti on tagatud normikohane mõõtmistulemus kohustusliku diisliosakeste filtrita, kui enne ülevaatusele tulekut on heitgaasitorustik korralikult puhtaks tuuritatud/puhutud . Tihti on diisliosakeste filter sellises kohas, et ülevaataja ei näe kas see on eemaldatud ja tihti on veelgi vähem võimalik tuvastada, et seadme seest on eraldatud filtri sisu. Tunnen üht Tehnikaülikooli lõpetajat kes tegi eelmisel aastal lõputööna uurimustöö DPF filtrite eemaldamisega seonduvalt, ja tulemused olid muljetavaldavad … On aja küsimus, millal tuleb ülevaatusel kohustus vastava seadme abil teha auto nn. OBD pistikust vastava protokolli väljatrükk mis usutavasti näitab, kus on puhastusseadmetega manipuleeritud. Siit soovitus neile kes tahavad diiselmootoriga masinat soetada - enne ostu jõudke selgusele kas autol on DPF asjadega ikka kõik korras?
09:45 22.03.2018
Joppenpuhh (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
viisakamad kohad kirjutavad ajust DPF filtri välja ja ei ole ka vajadusel probleem sinna siis kirjutada juurde siis väljatrükiosa. kas teha kulutus ca 400 eur ja unustad ära lühendi DPF või tegeled veateadete kustutamisega, miittetäieliku põlemiseteemad, jne ehk investeerid igal aastal ca 400 eur et olla paduroheline
21:50 16.04.2018
solksolk
Re: diiselmootori tahmatest.
Sellised need inimesed on, kes räägivad, kuidas diiselmootor ikka nii ökonoomne ja murevaba on ja kuidas tal midagi ei juhtu.
Ehk siis need, kes vaidlevad vastu, kui neile räägid, kuidas diiselmootoriga rohkem muret on.
Eks selliste omanike diiselmootorid ülevaatustel siis eelkõige lendavadki, kuna nad ei hoolitse selle eest piisavalt ja mõtlevad, et diisel on nii murevaba.

Ega olen minagi mõelnud vanemate diislite järel sõites, kus ilmselgelt on tunda diisli ving, miks sellised ülevaatustelt läbi saavad.

Mingi 7a tagasi mulle üks ülevaataja väitis ,et diislite tahmanormid läksid lausa leebemaks.
Kas see vastab tõele?
Kui ma ei eksi, rääkis tema ka tollal midagi 3-st.
22:58 16.04.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: diiselmootori tahmatest.
Diisli ving, millest kirjutate, koosneb paljudest erinevatest komponentidest on nähtamatu gaas ja seda ei mõõdeta sest loeb ainult nähtav tahm. Kuna süsinikmonooksiid ehk vingugaas on lõhnatu gaas siis küllap kirjutasite NOx gaasist mis on samuti nähtamatu aga vastiku lõhnaga seega sellised masinad saavad ülevaatuselt läbi kuna NOx gaase ei mõõdeta. Tahmanormid ei muutu. Muutunud on ülevaatuse korraldajate poolt seaduste tõlgendamised. Tähendab, et ülevaatuspunktidele on saadetud aastate jooksul mitmeid erinevaid juhiseid suitsuse normatiivide valikute osas ja kuna on kohustus käituda vastavalt "ülevalt" tulevatele juhistele siis ongi nii, et ülevaatajate valikud olenevad sellest kuidas muutub mõtlemine riigiametnike peades või kui tuleb uus ülemus kes mõtleb ja tõlgendab asju tiba teisiti...
08:37 17.04.2018
874P (registreerimata)
Re: diiselmootori tahmatest.
Vabandust kui kirjutan natukene teemast mööda, kuid minul ei ole olnud kunagi probleeme turbodiisliga. Ei ülevaatusel, ei näitude, ega muuga. Kas pime õnn? Võimalik. Lihtsalt oma diiselmootoriga tean juba eos, et kui väristan koguaeg 1200 p/min, siis lõpuks tulebki ainult tõrva ja tahma tagant välja. Sõidan normaalselt, kütusekulu on ehk veidi suurem kui tavalisel diislimehel (5,4l/100km) 1,6TDI, kuid torust ei tule midagi peale puhta õhu. Olenemata asjaolust, et kellal 212K. Eeliseks muidugi see, et ma ei osta "kirikuõpetaja" autot saksast, vaid kohe uue. See välistab üldiselt kahtlased tegurid ning julgen vajutada ka gaasi. Valgusfoori tagant ei stardi 6 käiguga, vaid pöörded liiguvad ka kõrgemalt. Kui nüüd keegi hakkab seletama, et lõhkumine, siis palun tõestust? Kõik asjad toimivad, turbo töötab, ei keera kohe 4500 pöörde pealt mootorit välja maja ees, hoolduse teen alati õigel ajal, mitte ei venita näiduni ja siis ootan veel nädala aega esinduses. Mõtlen natukene ette. Ülevaatusel on öeldud korduvalt, et näidud on väga head. Vaata, et isegi paremad kui uuel autol.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.