Sisene

 

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: ROOSTE

22:24 21.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Rooste
Tegelen Maanteeameti koostatud, uuest aastast käiku mineva „roostejuhendi“ läbitöötamisega ja tahaksin Teie abi, kas on mõtteid? Alates 01.01.2018 kehtima hakkavast MKM 77 lisa 4 https://www.riigiteataja.ee/akt/101092017010 leiab 6. RAAM, KERE JA SELLELE KINNITATAVAD OSAD 6.1.1. Üldine seisund 5) Konstruktsiooni kandevelement on korrodeerunud. – OV. Kui leidub hakkajaid teemat arendama siis esitan arengute käigus täpsustavaid lisaküsimusi. Vaadates määruse (mitte maanteeameti juhendit) regulatsiooni, tahaks alguseks küsida. Kas Teie arvates on auto rehvi vahetuseks tungrauaga tõstmise koht kandevelement kui jah siis kas on õige nõuda roostetava tungraua kinnituskoha pärast kordusülevaatust, kas ebakindla tõstekoha pärast on õige vormistada auto kasutuskeeldu vt. 6.1.1.6.? Kas küljekarbi katteplekk on kandevelement?
07:29 22.11.2017
ahhh (registreerimata)
Re: Rooste
Eks teeme makroflex ja pahtliga uued küljekarbid ja kivikaitse tõrv peale.
Kas tuled kirvega lõhkuma minu autot?
See kes tahab ,saab ka igasuguse roostes rondiga ülevaatuselt läbi,asi on vaid ettevõtmises. Värvin roostelaigud ära aerosooliga ja keegi ei saa viriseda.
07:49 22.11.2017
........ (registreerimata)
Re: Rooste
Tahaks teada kui palju roostet on ohtlik. Lause "5) Konstruktsiooni kandevelement on korrodeerunud." ei ütle mitte midagi.
08:59 22.11.2017
noh (registreerimata)
Re: Rooste
mis asi on konstrukstsiooni kandevelement?kui seda tõlgendada sedasi et pea kõik sõiduautod on ehitatud kandva kere põhimõttel siis igasugune roostetäpp auto kerel on konstrukstiooni korrudeerumine.kui üritada seaduse sõnastaja moodi mõelda siis ilmselt on peetud silmas detaile kuhu kinnituvad veermiku osad.mõtet edasi arendases võiks siis läbiroostetanud põhja aga korras lansekatega auto olla tehniliselt korras.tungraua peasa ja küljekarbi katteplekk ei ole kindlasti kandvad konstrukstioonid,et selliseid norimisi ja valesti tõlgendamisi vältida peaks ülevaatust teostav isik(ametnik?)tundma auto ehitust.
09:01 22.11.2017
jee.kim (registreerimata)
Re: Rooste
Kahtluste ja väliste tundemärkide korral torkida ei saa- leidub alati keegi, kes väidab, et torgiti/sorgiti/kraabiti liiga suure jõuga, liiga terava esemega jne

Tungraua koht on kandevelement, sest ta PEAB kandma vähemalt veerandit auto raskusest.
Lisaks veel sildade/amortide kinnitused jne.

Tegelikult on jama, et oma auto korrasolekust absoluutselt mittehoolijate pärast tuleb riigil, ametnikel ja muudel töötajatel igatsugu jama ja regulatsioonide sünnitamisega tegeleda!
09:09 22.11.2017
........ (registreerimata)
Re: Rooste
Need ametnikud sünnitavad nagunii kogu aeg, see nende töö pehmes tugitoolis. Peab ju enda olemasolu kuidagi tõestama.
09:16 22.11.2017
Soomestööl (registreerimata)
Re: Rooste
Soomes on see mu teada ammu juba nii aga roostekäkke ikka leidub liikluses vahel.
Eks siin ka uute autode müüjatele tehakse kerge kummardus riigi poolt.
10:12 22.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Rooste
Mida kõike peab ülevaataja tulevikus Teie auto põhja all toimetama on vastavalt riigiametnike juhistele järgmised tegevused - Vaatlusega kontrollimine hõlmab endas ka sõiduki või selle osa käsitlemist (nt koputamine, raputamine, surumine, tõmbamine vms) või abinõu kasutamist (nt seebivesi, traathari, heebel vms), kui sõiduki või selle osa korrasolekus ei saa ainult vaatlusega veenduda.
To: jee.kim
Palun mitte pahandada sest ma vahel meelega pisut õrritan, et rohkem saada igatsorti arvamusi ja väiteid. Kuna Teie selgituse kohaselt on tungraua koht kandevelement, siis auto kapott on samuti kandevelement kuna tüdrukutel meeldib vahel auto kapotil istuda… Ka minu arvamus on, et kandevelement on see mis midagi kannab, millele miskit toetub kui auto on liikluses.
10:27 22.11.2017
........ (registreerimata)
Re: Rooste
Tungraua koht on tungraua jaoks, autot ta ei kanna. Välja arvatud juhul, kui tahad autot üles tungida. Kui nüüd maanteel ratast vahetades seda teha ei õnnestu, sest tung vajub otsapidi karbi sisse, siis on ilmselt kogu see osa autost mäda, mitte ainult tungi koht.
10:43 22.11.2017
Mahno3 (registreerimata)
Re: Rooste
Autot ei pea tõstma tungi koha pealt :) Võid panna laua alla ja tõsta kogu karbist. Või talasilla korral tõstadki sillatalast. Pealegi tungi kinnituskohti on erinevaid. Enamusel lääne autodest on tegemist lihtsalt tugevamate kohtadega, mille alla läheb käärtungraud. Aga zigulil on tegemist plekist keeratud kandilise toruga, kuhu sisse läheb tungraua "pulk".

Kas uks on kandev element? Minu arusaamise järgi mitte, sest ukse eemaldamisel seisab auto endiselt päris edukalt koos. Samas - avarii korral on uks oluline jäikust lisav element koos oma turvataladega.

Aga läheme oma spekulatsiooniga edasi - kas bensiinipaagi luuk on kandev element? Aga katuseluuk? Aga klaasist katuseluuk? Ja kui klaasist ei ole, siis miks plekist on :)
11:06 22.11.2017
........ (registreerimata)
Re: Rooste
11:07 22.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Rooste
Kena, et teema pakub huvi. Kuna tehnoülevaatusel hinnangut saava auto tehniline seisukord on riigi valitsemise kompetentsete riigiametnike poolt muudetud HALDUSÕIGUSEKS siis peabki asjad selgeks vaidlema pigem siinsete ülevaatuse- ja autokompetentsetega sest mida sa vaidled ametnikega kes ei jaga "ööd ega mütsigi". Siin foorumis on palju asjalikumad inimesed kui ministeeriumites sest mida siis ikka arvata neist tühikargajatest kes annavad välja seaduse mis kohustab liiklusesse lasta mittekorras sõidupiduritega surmapillisid???
Oleme siis selles asjas enamvähem ühel arusaamisel, et kendevelement on ikka see mis kannab midagi pidevalt. Tungrauapesa ei kanna mitte midagi ja on küll olulise tähtsusega kuid liikluses ohtu ei kujuta kui ta on roostes.
11:09 22.11.2017
Küljekarp (registreerimata)
Re: Rooste
ühe küljekarbi eemaldamisel püsib ka koos, teise eemaldamisel enam mitte nii hästi ja kui katus eemaldada siis vast on kõht vastu maad. A mul tekkis küsimus et misasi see küljkarbi katteplekk on, kas neid karbi katteid plastikust ei tehta ja siis veel et kas küljekarp on selleks mõeldud et ma saaks tee ääres ratast vahetada ja luksepp auto õlivahetuseks üles tõsta?!?
11:32 22.11.2017
Küljekarp (registreerimata)
Re: Rooste
Täiesti nõus sinuga, punktiir!
12:33 22.11.2017
punktiirile (registreerimata)
Re: Rooste
Muidugi võiks olla välimine osa plastikust.
Aga tehnoloogiliselt on hoopis hõlpsam (ja odavam) teha metallist.


13:05 22.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Rooste
Kindlasti peab rääkima ka kere tugevdavatest, jäikust suurendavatest komponentidest nagu küljekarp või katus või liimitud tuuleklaas. Teema alguses viitasin konstruktsiooni kandevelemendile ja nüüd oleme jõudnud ka kere tugevdust suurendavate komponentideni mis on õige. Tahaks meenutada venelaste ütlust: "Peab kärbsed kotlettidest eraldama" mis minu jaoks tähendab ainult üht. Kuna sõidukite tehnoreeglid on allutatud haldusõigusele siis peab seda tegema 100% ulatuses. Kui määrus on puudulik siis sellele vaatamata on ülevaatajal KEELATUD otsuse vastuvõtmisel juhinduda millestki muust kui määruses olevast. Usun, et väga paljud ei nõustu minu selgitusega sest nemad ei tea mis on haldusõiguse põhimõtted. Lihtsamalt selgitades, kui ei taha korruptsioonisüüdistust siis EI TOHI sanktsioneerida asjadega millest määruses ei kirjutata. Kui rikutakse haldusõiguse reegleid so. MKM 77 lisa 4, et ei sanktsioneeri vastavalt määruses olevale või sanktsioneeritakse teiste asjadega, millest ei ole kirjutatud määruses siis see võib kaasa tuua korruptsioonisüüdistuse.
14:24 22.11.2017
Küljekarp (registreerimata)
Re: Rooste
Küljekarp ei ole pelgalt kere jäikust suurendav element, tema ülesanne on palju olulisem,eks!
15:20 22.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Rooste
Nõus, AGA kas küljekarp on "Konstruktsiooni kandevelement" oli minu küsimus. Kuna tungrauapesa on üks lahutamatu osa küljekarbist, siis ei saa seda pesa võtta eraldi kui kandevelementi sest ta ei kanna midagi. Ma ei alatähtsusta tungraua pesa korrasoleku vajadust, ma tahan endale selgeks teha - kas inspektoril on õigus mind karistada? Kui roostes tungraua pesa ei ole kandvaks elemendiks siis ma ei tohiks korduysülevaatust vormistada - ainult selles on küsimus! Küljekarp on vaid üks komponent paljudest kere jäikust suurendavastest struktuursetest osadest. Aga kirjutage milline on siis palju olulisem ülesanne küljekarbil, õpetage palun mind ja teisigi sest foorumi üks põhiülesannetest ongi see, et saada teadmisi targematelt?
19:04 22.11.2017
Küljekarp (registreerimata)
Re: Rooste
Me vist räägime üksteisest natuke mööd, viga vist minus, ei oska ennast piisavalt täpselt väljendada, ma tahtsin lihtsalt seda ütelda et mu meelest karp on osa tuumikust mis on jäik ja selle tuumiku jäikust suurendatakse siis igasugu ristaladega jne,ehk siis jäikust suurendavate "elementidega". Tungraua pesa võib aga ei pruugi olla karbi lahutamatu osa, "sigulli" puhul ma näiteks ei ütleks et ta nii väga lahutamatu on, täiesti vahetatav detail ju, ja kas selle jublaka korrosioon võiks olla korduva põhjuseks kui karp ise korras- see oleks mu meelest rumalus.
20:05 22.11.2017
jee.kim (registreerimata)
Re: Rooste
Muidugi võib autot ka lattidega karbi all kergitada, kui need on läbi siis saab veel aknad alla lasta ja kahveltõstukiga katusest kergitada jne-kuliibineid peaks jaguma.
Autotootja on ette näinud TUGEVDATUD kohad, kust autot turvaliselt kergitada. iga koht peab taluma vähemalt 1/4 auto kaalust, ilma, et midagi kuskilt läbi vajuks ja keereks läheks(kes veel mäletab: kui 09't tõsteti, kas uksed tulid lahti?)

Mida rohkem selliseid kohtuvaidluseid tuleb, seda enam olen veendunud, et detailseid määruseid ja (meie arvates) totakat bürokraatiat on vaja kodanike enda kaitseks! "Lumehelveste" põlvkond teab ülihästi oma õiguseid,(kohustustest pole aimugi), omavad vähemalt kolme vasaku käe pöialt(loe:ei oska oma kätega midagi teha) jne.
Rooste autol on omaniku hooletuse märk!
22:00 22.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Rooste
Püüan oma arvamustega näidata, et minu nägemuse järgi Majandus- ja kommunikatsiooni ministeeriumiga eesotsas kujundatakse tehnoülevaatust selliseks kus autot kontrolliva isiku jaoks ei ole enam oluline kas masin on päris korras. Oluline on, et autosid kontrolliv alluks täielikult isegi ka ametnike suvale ja seda on korduvalt toimunud varasemalt. Ülevaataja jaoks on väga oluline pingsalt jälgida, et ei toimuks korruptiivset otsust sest otsus on seda kui ei juhinduta 100% määrusest 77. Samuti ülevaatuspunkti omanikuna pean eriti tähtsaks olla kursis sellega, millepärast on karistatud ülevaatajat siis oskan juhendada töötajat, et mitte sattuda patustajatega ühte punti. Kuna määruses ei ole kasutusel kasvõi kaudseltki viidet uksekarbile (ei ole kasutusel mõistet kere jäikus) siis võite kõik kontrollivad ametnikud kukele minna sest vastavalt haldusõigusele EI TOHI mina oma rangelt etteantud volitusi ületada ja PUNKT. Roostes või auklik küljekarp ei ole absoluutselt ülevaatuse teema sest sellest ei ole kajastust määruses 77. Hea ülevaatajana aga ütlen kliendile, et on tema enda huvides hoida auto tõstmise kohad korras ja väike rooste ei ole veel täna probleem aga paari aasta pärast ehk ikka.

Kõik mida ma viimasel ajal teen teenib ainult üht eesmärki. Saage aru riigaiametnikud - auto ei ole suhtlemisvahend riigi ja kodanike vahel saage aru, et autotehnilise ohutuse kriteeriumeid ei tohi kinnistada haldusõigusega mis tegelikkuses on riigivõimu ja riigikodanike omavahelisi suhteid reguleeriv õiguskord. Tehnoülevaatuse reeglistik peab olema suunav ja soovituslik ja loodud koos autosid kontrollivate inimestega. Mujal maailmas on tehnoülevaataja tunnustatud spetsialist, meie riigis aga riigi käepikendus ning marionettnukk keda seotakse algelise määruse, miinimumnõudeid kajastava direktiiviga ja kitsarinnaliste juhenditega.
22:21 22.11.2017
Mahno3 (registreerimata)
Re: Rooste
Et noored ei targutaks niisama, siis vaz tungraua pesa näeb välja selline:

https://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_38103389.jpg

Kui see on kandev osa, mis annab autole jäikust ja terviklikku struktuuri, siis mina olen mikihiir.
Mis puudutab auto jäikust, siis üldjuhul on auto valmistatud massiivse varuga. Võta kaubikud, mis seisavad koos ja on võimelised kaupa vedama vaatamata sellele, et neil sisuliselt ei ole roostest ja läbivast roostest kahjustamata osi. Ja kered ei vaju kokku. Enamasti annavad tagavedrude kinnitused järgi ja vedrud vajuvad lõpuks salongi.
Kui sa sellist autot lõigud vanarauaks, siis saad alles aru inseneritöö mahust, kus õhukesest mitmekordsest lehest on kokku väänatud imetlusväärse jäikusega struktuur. Püüdke aru saada, et auto kerel ei ole ühte kohta, mis hoiab kõiki teisi koos - sellisesse kohta tekiks aastatega väsimuspragu. Koormused jagatakse üle kogu struktuuri.
00:13 23.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Rooste
Rääkides kere jäikusest ehk tugevusestki viidatakse rohkem reisijate ohutusele võimaliku avarii korral mis on tänapäeva autokere ehituse üks peasuundasid. Selleks kasutatakse erinevaid teraseid, metalle, komposiite ja konstruktsioone - see kõik on selge ja arusaadav. Kümme ja kümneid aastaid kasutatud auto kerele ja selle vastupidavusele hinnangu andmine on kordades raskem kui mis iganes muu ohutushinnang. Palju võib mõjutada otsust nn. sotsiaalmajanduslik aspekt. Jah on igatpidi õige kui auto kasutaja teaks oma autost kogu tõde, näiteks seda, et masina kere ei vasta oma vanuse tõttu mitte ühelegi "Crash Test" kriteeriumile. On õige kui auto kasutajad teavad millega nad riskivad kui kasutavad vanemat autot kus rooste on oluliselt vähendanud autokere ohutustaset sees olevale sõitjale. Kui aga hakata andma oletustele ja spekulatsioonidele toetuvat hinnangut auto kere vastupidavuse kohta mis saadakse, raputamise, surumise, tõmbamise, kraapimise, koputamise abil saamaks oletust rooste sügavuse kohta... Ma ei arva, et see oleks õige, ma ei usu, et on õige panna vastutama ülevaataja selle eest, et tema arvates oli autol piisab tugevusvaru. Ehk sellepärast ongi määrus 77 konkreetselt rääkimas AINULT kandevkonstruktsioonidest sest vedru toetuskoha või roolikarbi kinnituse kindluse kohta on lihtsam anda hinnangut kui öelda näiteks, et auto kere tugevusvaru avarii puhuks on säilinud 50% ulatuses ... Ükski juhend maailmas ei pane 300 ülevaatajat vabariigis ühtemoodi hinnangut andma sest nagu ennist mainisin on veel üks eriti tugevalt mõjuv sotsiaalmajanduslik aspekt mille tõestuseks on vanemate inimeste kasutuses olevate autode keskmine vanus...
08:06 23.11.2017
........ (registreerimata)
Re: Rooste
Minu tagasihoidlik arvamus arvab, et kui juba tungi koht on niivõrd ussitanud, et enam tõsta ei saa, siis on seda ka ülejäänud karp. See on tehtud paksemast plekist kui kereplekk ning niisama lihtsalt pehmeks ei muutu. Aga näiteks vana 124 või 190 mersu oli veel tõstetav kui karp ümbert mäda.
http://s30.postimg.org/ovzk9x28x/image.jpg
08:59 23.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Rooste
Väga nõus, et raud vananeb ja väsib, et rooste närib ja auto kere konstruktsioonidele on ekspluatatsiooni käigus mõjunud väänded ning jõud mis muudavad masina kere nõrgemaks. Mõistan kui oluline on, et masinat saaks ilma ohuta tungida rattavahetuseks. On teada juhtum kus teel suri autojuht kes ratast vahetades jäi enda auto alla. Kõik on arusaadav, ka see et riik peab hoolitsema oma kodanike eest kehtestades reegleid sest liikluses leidub ikka neid kes ei hooli ei endast ega kaasliiklejatest. Samas on ka neid kes ei oma piisavat sissetulekut soetamaks uuemat ja ohutumat ja autot. Ülevaataja jaoks on vahel "võimatu missioon" tegemaks kompromissi reeglite ja kodaniku võimaluste vahel. Ma ei räägi siin pidurite ja muu sellise temaatikas vaid antud juhul ikkagi kere roostega kaasnevast. Minule ütles kunagi ARK osakonna juhataja: "Mait Sa peaksid hoopis olema sotsiaalhoolekandes tööl." Küllap tal oli õigus omamoodi. Räägin sellest, et paaril korral olen ülevaatusprogrammi märkuste lahtrisse kirjutanud, et olen kokku leppinud autoomanikuga - järgmiseks ülevaatuseks lubab ta tungraua pesa korda teha, et järgmiseks ülevaatuseks vahetatakse piduritorud. Ka politsei on teel üles näidanud inimlikkust mis ei tähenda, et nii on õige kui vaadata korruptsiooniküti vaatenurgast.
09:30 23.11.2017
Mahno3 (registreerimata)
Re: Rooste
Ülevaataja ei saa vastutada keeruka kolmemõõtmelise struktuuri tugevusvaru säilimise eest, ta pole võimeline seda mingil moel määrama. Seetõttu tulebki ilmselt määrata mingid kaudsed võimalused (a la roosteaukude arv ruutmeetrile) ja loota, et enamuse autode puhul on see adekvaatne.

Korrosioon ei tule ainult väljast sisse vaid ka seest välja või erinevate metallikihtide vahel - seda ei pruugi olla võimalik määrata ei vaatluse ega ka mitte koputamisega.

Me räägime siin küljekarbi jäikusest. Aga küljekarp ei ole üks plekk. On sisemine plekk, välimine plekk ja siis on veel vähemalt üks "nähtamatu" plekk nende kahe vahel.
Mis on ohtlikum - kas laus pinnaroostes küljekarp või karp mis on muidu ilus, aga keskel on roosteauk?
09:44 23.11.2017
........ (registreerimata)
Re: Rooste
Ei taha olla eriti inimvaenulik, aga kui inimene, kellel puudub sarnane sissetulek, mis võimaldaks autot mõistlikus korras pidada, siis kuidas saab tal olla raha sinna kasvõi kütuse ostmiseks, kindlustuse ja ülevaatuse tegemiseks? Kui auto lastakse nii rooste minna, et isegi tungi enam alla ei saa panna, siis on asi rohkem suhtumises kui vaesuses ja vaevalt see auto ka muus osas eriline prillikivi on.
10:06 23.11.2017
Mahno3 (registreerimata)
Re: Rooste
Kui sul on piiratud ressurss, siis sa validki, kas teha keretöid või ostad kütust või parandad pidureid. Mädanenud kerega sõiduauto on üldjuhul ohtlik ainult iseendale - ja filosoofiline küsimus on see, kui palju inimene võib riski võtta ja kui palju seda riik peaks reguleerima. Esteetikat kõrvale jättes - tead sa juhtumeid, kus auto on sõidu ajal tükkideks lagunenud? Kas on mingi statistika inimvigastuste kohta, mis on seotud kere halva seisukorraga? Ja kui sellist statistikat ei ole, siis kas mitte ei ole tegemist ametniku suval ja emotsioonil põhineva ülereguleerimisega.

Piisavalt vana auto puhul võibki olla majanduslikult mõistlik kere lõpuni sõita. Ja kui me keskkonnasõbralikult mõtleme, siis seda tulekski teha, mitte kasutamata ressurssi kuusakoski tassida.
10:31 23.11.2017
........ (registreerimata)
Re: Rooste
Kere lõpuni sõita? Mis piirini siis- kuni ühel hetkel keset teed kokku vajub? Kui sa igal aastal jõllitad neid üha suuremaks minevaid roostelaike ja ei suuda kätte võtta tükikest liivapaberit, pintslikesega roostesurma ja suvalist spreivärvi või kivikaitset peale lasta ning seda vajadusel korrata järgmisel aastal, siis minu jaoks on see ikkagi suhtumise küsimus, mitte rahaprobleem. Ükski auk ei teki üleöö, selleks on aastaid vaja.
11:56 23.11.2017
Mahno3 (registreerimata)
Re: Rooste
Ma just küsisin - kas sa oled näinud sõiduautot, mis on keset teed kokku vajunud? Kas need kered, mis kuusakoskis seisavad, on kokku vajunud?

Sa roostes kaubikuid oled näinud? Mida sa seal paberikese ja pintslikesega teed? Keegi ei räägi mingitest iluvigadest ju.
12:03 23.11.2017
63amg (registreerimata)
Re: Rooste
rooste ei teki ainult kapotile ja uksele,et oleks hea lihtne liivakaga nühkida! ükski tavainimene ei hakka iga aasta põhja all roomama,et eemaldada roostet ja plätserdada värviga!10 aastat vana idamaa toodangul on põhja all augud sees ja amordikannud läbi ussitanud! sellised rapped tuleks koheselt panna liiklemis keelu alla!
12:06 23.11.2017
........ (registreerimata)
Re: Rooste
Ma räägin sellest, et kui inimene laseb asjadel nii kaugele areneda, et kereplekkidel augud sees, siis on oma osa ka tema ükskõiksusel, mitte ainult looduse loomingul. Loomulikult ei vaju veel kokku kui karbi välimine plekk juba auklik, kuid kui on läbi välimine, on juba korrodeeruud ka keskmine ja sisemine, rääkimata põhjast ja kindlasti on midagi ka lansekatel jne- uss ei söö ainult ühte kohta vaid võtab ette terve auto. Ega see värviga tupsutamine ka asja eriti paremaks tee, sest värvikihi alt ronib saadanas ikka edasi ja mingil hetkel on nagunii kuusakoski sõit, sest pole sügavat materiaalset mõtet lasta see 300€ turuväärtusega käru 1000€ eest üle keevitada.
22:14 23.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Rooste
Kui auto alt väga roostes siis rooliliigendi vahetusega võib ju mõned kohad vana õli sisse kastetud pintsliga üle käia... Ma ei kujuta mis juhtuma hakkab kui mõni aktiivsem hakkab kruvikeerajaga urgitsema ja haamriga koputama, kuidas temasse suhtub autoomanik. On ju "issanda loomaaias" palju erinevaid isendeid. Tuleb meelde üks meesterahvas kes tuli oma kalli autoga ülevaatusele ja ei tahtnud kuidagi auto roolist lahkuda. Kui ütlesin, et pean tema autosse istuma siis oli vastus: "Minu piip, minu naine ja minu auto on minule kasutamiseks" ja nii see mees siis meilt ka minema sõitis ...
06:59 24.11.2017
........ (registreerimata)
Re: Rooste
Noormehel tuline õigus :)))
17:06 25.11.2017
solksolk
Re: Rooste
Ma ise kujutan ette, et kandevelement on ikkagi kereosa, mis kannab, tavaliselt kapott, esitiivad, uksed ja pagasiluuk ei kanna.
Tegelikult ei kanna isegi katus tervikuna, vaid katuse ümber ja sees on talad, nagu ka karbid, uksepostid ja põhja all mitmed talad ja niiöelda kardaanitunnel, need on põhiasjad mis autot kannavad.
Pluss mõned muud asjad, tagatiivad on ka minu teada asjaga kokku viidud ja ilmselt kandvad suures osas, kuigi ka seal on omad talad.

Kui tulla nüüd selle tungraua koha juurde, siis väga sõltub.
Minul näiteks oli vana Civicuga juhus, kus tungraua koht ise oleks isegi kandnud, aga karp andis järele, mistõttu tungraua koht paindus kõveraks.
Kes ei tea, siis Vana Civicu tungraua koht on lihtsalt metallijupp karbi ja kere vahele keevitatud tehase poolt.

Ehk siis, kuna tungraua koht on ikkagi autoga väga seotud, siis on iga juhtum erinev ja vajab väga hoolega vaatlemist ja uurimist, kas karp ja kere sellest kohast veel ise ikka kannavad.

Sierra esimene tungraua koht oli tõesti selline, et lõi alumise pleki laiali, aga auto enda kere kandis endiselt kenasti edasi.
Taga oli Sierral aga korralik raud ja see oli tagasilla kinnituse juures, seega pakun, et kui Sierral oleks tagumine tungraua koht järgi andnud, siis lmselt oleks lähedal sillakinnitustega ka juba midagi jamasti olnud.

Ma täitsa mõistan seda meest, kes ei tahtnud oma kalli auto rooli kedagi teist lasta.
Endal on mul oma autoga sama teema, aga ülevaataja ja esinduse töötaja olen ikkagi sinna rooli lasknud, ei ole teist valikut paraku olnud.

Sõltub, kui uuel autol nad seda põhja koputama hakkavad, kui mu praegusel, siis oleks ikka vastik tunne küll, kui ülevaataja seal all lõhub.
Kuigi põhjust hetkel selleks ei ole, et seal all lõhkuda.

Tooksin siinkohal välja, et tean juhust, kus ühel autol kukkus summuti alt, koos kere tükiga.
Ükskord nägin ühte vana Ford Escortit lamava politseiniku peal ja tagaratas viltu all. Ma ei tea, kas tal juhtus midagi veermikuga või murdus roostes kere küljest sillakinnitus lahti.
Rooste otsimine ülevaatusel on kindlasti õige, selle vastu ma ei vaidle, just nimelt ohtliku rooste, aga kui asi läheb pinnapealse ja ebaolulise koha rooste üle norimiseks, siis on jama küll.


punkireale vastuseks, ka odav vana auto tasub 1000 euro eest korda teha, kui tulemus on korralik auto, mis sind veel kaua teenib, aga siis pead selles kindel olema.
Ega see teine 300 või 1000 eurone autol, mille ostad ei pruugi ka ilma remontimata sõita, nii jädki neid vahetama.
Ise eelistan ikka ühe auto korda teha, nii, et temaga ohutult sõita saab.
Tõsi, kui auto ikka päris läbi on, eriti kere, siis pole jah mõtet remontida.

Muudetud 25.11.17 17:13

12:47 26.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Rooste
To: solksolk
Vedru toetuskoht on see mis kannab autot, pendelhoova kinnituskoht poolraamil kannab pendelhooba, lanseronidele toetub mootor, kütusepaak on riputatud kandvale konstruktsioonile jne.
Kirjutasite - Tegelikult ei kanna isegi katus tervikuna, vaid katuse ümber ja sees on talad, nagu ka karbid, uksepostid ja põhja all mitmed talad ja niiöelda kardaanitunnel, need on põhiasjad mis autot kannavad.

Ei tohiks asju ühte patta panna, tahan öelda, et peaks eristama kaht asja, et on kandvad konstruktsioonid mis ei pea igal juhtumil ainult autot kandma vaid on muudki mis vajavad kandmist, ja on olemas sõiduki struktuursed osad mis tagavad kere tugevuse, jäikuse, avariienergia summutamise ja suunamise ning seega ka reisijate ohutuse ja kaitstuse võimaliku liiklusõnnetuse korral. Usun, et ülevaataja ei viitsi kõiki masinaid läbi koputada ja "rähniks" muutub ta alles siis kui näeb, et karbid on suurte aukudega.
14:03 27.11.2017
Karbiuss69 (registreerimata)
Re: Rooste
Küljekarbi katteplekil on sama funktsioon nagu trussikutel, et püksid kakaga kokku ei saaks. Kui karpidel katteplekki pole nagu enamusel vanematel autodel, läheks sool ja muu sodi otse vastu põhikonstruktsiooni. Terv!
14:15 27.11.2017
........ (registreerimata)
Re: Rooste
...nagu enamusel vanematel autodel

täitsa huvitav oleks mõnda sellist näha.
18:05 27.11.2017
Küljekarp (registreerimata)
Re: Rooste
Kas keegi hea inimene seletaks mulle ära, misasi see küljekarbi katteplekk on, ma olen näinud karbi katteid mis on plastikust aga plekist pole silma hakanud. Aitäh sellelele kes valgustaks,hetkel natuke nagu segaduses.
19:19 27.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Rooste
19:26 27.11.2017
Mahno3 (registreerimata)
Re: Rooste
See on täitsa kandev plekk, annab karbile jäikust.
19:30 27.11.2017
vanames
Re: Rooste
Mõnedel uutel autodel polegi vanakooli mõistes küljekarpi, on ainult kandev sisemine karp ja väljaspool plastik kate.
Ning see välimine 0,XX mm plekk küll mingit jäikust ei anna, jäikuse annab sisemine paks karp, selle külge on ka põiktalad ja tugevdused kinnitatud.

Muudetud 27.11.17 19:33

22:46 12.12.2017
Toomas369 (registreerimata)
Re: Rooste
Uus määrus saadab ju sisuliselt juba 5-6 aastat vanad autod korduvale. Tungikohtadelt kraabitakse ju alatihti värv maha ja meie soolakurgivees (loe: tänaval) on see kiire rebase peale võtma. Kergelt roostene = korrodeerunud = OV. Palju õnne, ametnikud!

Lada (VAZ, Žiguli, heal lapsel mitu nime) tungikoht ei ole kandevelement. Seda näeb igaüks, kes nimetatud autot altpoolt vaatab. Küll aga ei mõistnud seda ühe ülevaatuspunkti töötaja (mitte Laki tänaval), kes arvas, et see on kandevelement ja seetõttu korduva möödunud aastal määras. Piisas tungikohtade küljestlõikamisest ja auto uuesti ettenäitamisest. Sobis. Ka nii saab. Veelkord, palju õnne.

Eelnevalt näidatud Lada tungikoht on odav vuhvel (õhukesest plekist) ning tõstmiseks (ega kellegi kandmiseks) need ei sobi.

Ma isiklikult arvan, et ülevaataja võiks nii pädev olla, et saab aru, milline rooste on ohtlik, milline ei ole.
00:30 13.12.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Rooste
Nende juhenditega on see teema, et osaliselt nad on abiks ja osaliselt segavad kui neid koguneb nii palju, et enam ei mäletagi mida siis antud konkreetse asja kohta on juhises kirjas? Ülevaatajatele aastatega saadetud juhiste hulk on aukartustäratavalt suur ja vahel on tiba tobe ennast tunda ebakindlalt kui ei mäleta neid sadu lehekülgesid juhiseid kui tekib kartus midagi teha nii nagu on ette näinud ülemused. Liigne hulk juhiseid võib tekitada hoopiski abituse tunnet kui ei tea mis päeval 5 aastat tagasi saadeti juhis antud asja kohta. Klient vajab aga kiiret teenindamist ja on tobe hakata kirjakastis sobrama otsides juhist. Seega kogemustega ülevaataja saadab vahel Maanteeameti oma mõttes kukele ja teeb otsuse vastavalt oma enda pädevusele. Jah nende juhistega on nii ja naa värk. Kõiksugu juhendeid on vaja vahel ka selleks, et vähendada ülevaatajate vassimist. kes kasutavad juhendi puudumist igal võimalusel ettekäändena oma tegevuse õigustuseks a´la „ei tea, ei oska, ei ole kuulnud, ei ole näinud, keegi pole õpetanud, keegi pole rääkinud. Ma ei teadnudki, et valesti teen jne. jne. Arvan, et tegelikkuses teavad enamus ülevaatajatest täpselt kuidas asjad peaksid käima ja mõned ka pigem "keeravad vindi üle". Samas olen kohanud ka riigiametnike hulgas liigselt karmi või mitte adekvaatset füüsikareeglite mõistmist.
07:46 13.12.2017
........ (registreerimata)
Re: Rooste
Ülevaatus ongi rohkem autoomaniku ja ülevaataja vaheline asi- mitte keegi ei hakka liikluses kontrollima, kas tungikohad on roostes või ei. Isegi peale liiklusõnnetusi ei viida läbi mingit ekspertiisi, et kas avarii võis juhtuda tehniliselt mittekorras auto tõttu. Ehk vaid surmaga lõppevate avariide korral seda tehakse. Kui ikka näha on, et auto püsib koos, heitgaasid normis, rool, pidurid ja tuled toimivad, siis kõik need määrused võib vaikselt kukele saata. Bürokraadist ametniku töö on pabereid vorpida, terve mõistusega inimene pühib nendega peput.
10:18 13.12.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Rooste
Terve mõistusega inimeselt võeti ülevaataja litsents sellepärast, et tema ei tunnistanud roostes summutit autoomaniku poolseks lubamatuks süsteemi ümberehituseks. Teine ülevaataja mõisteti kaheks kuuks vanglasse kolme aastase katseajaga selle eest, et tema tegi autole heitgaasitesti vastavalt juhendile ja õigesti ... Ma ei ole väga kindel, et nemad mõlemad pühivad peput kus pere vajab toitmist ja sinul on läinud töökoht ja teisel veel lisaks kriminalkaristus. Keskkriminaalpolitsei korruptsioonitalituse mehed teevad harjutusi K-komandole, et saaks altkäemaksu võtnud mehele käerauad ümber randme ja selleks kasutatakse kosmonaudi ülikonnas kiirreageerimisrühma .... Tule taevas appi!!! Ülevaatajale on riiklik kohustus suunata liiklusesse avariiohtlikke masinaid ja üks ülevataja istuski vanglas 2 kuud ja kolm päeva kuna võttis 48€ altkäemaksu ja samas Villu Reiljan liigutas miljoneid ning võttis altkäemaksu üle 200 korra ning jalutab kokkuleppemenetluse tõttu vabaduses VAK see meie riigikord mis kõike seda võimaldab.
14:24 13.12.2017
muraste3
Re: Rooste
Ma ei leia, et tungraua pesa on alati küljekarbi lahutamatu osa nagu Hr. Millert ennist väitis, võtame kasvõi raami peal oleva maasturi... Seal on ikkagi raami küljes olev eraldi toetuskoht, millel pole mingit pistmist küljekarbiga. Kas siis rooste mis asetseb mingis raami x nurgas, muudab automaatselt kasutuskõlbmatuks ka tõstekinnituse? Ma küll ei poolda roostetamist, aga rooste autot kandval raamil ja õhukesel plekil on ikka kaks väga erinevat asja...
15:51 14.12.2017
AnnaMeelehea (registreerimata)
Re: Rooste
No ilmselgelt võttis see ülevaataja altkäemaksu päevas mitu korda ja nii mitu aastat. Kui üks episood ära tõestatakse ei tähenda see ju ilmselgelt et võttiski aint ühe korra.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.