Sisene

 

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: KIIDA ÜLEVAATUST

13:26 23.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Kiida ülevaatust
Tahan alustada uue aruteluteema. Minu postitused foorumisse on tihti negatiivse alatooniga kuid sellele vaatamata on ka palju positiivset toimunud ja toimumaski. Et foorum ei paistaks liiga palju kellegi Millerti nutulauluna tahaksin, et kirjutaksite positiivsetest juhtudest ülevaatustel. Ainult ärge kirjutage sellest kus ülevaataja rikkus reeglit Teie kasuks millest saite + emotsiooni.
15:40 23.11.2017
xps0
Re: Kiida ülevaatust
Sai käidud Kadaka teel Targa ülevaatuspunktis, mis autoplatside kõrval, asjalik ja normaalse suhtumisega koht oli. Ühe piduritoru üle noriti, mis siiski korduva andis aga sai aastatega pori ja soolaga punsunud toru ära vahetatud, ühtlasi tagapiduritel pidurikolvid paremini liikuma pandud ja ülevaatus tehtud vigadeta. Selles plaanis oli kogemus positiivne, sest pidurite, rehvide ja tulede osas on enda nõudmised ka ranged ehk siis ei taha enda turvalisuse pärast sõita autoga, millel pidurdamisel auto risti läheks teel või lumisel teel kurvis otse.
19:01 23.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kiida ülevaatust
Ei ole halba ilma heata. Näiteks ministeeriumi poolt tehtud uuendus alates 04.09.2017 kus muudeti mõistet OV - ohtlik rike teise mõiste vastu so. oluline puudus, annab ülevaatajatele natuke hingamisruumi. Näiteks kui minule ja paljudele klientidele oli vastukarva teadmine, et täielikult valgustamata numbrimärk kuulutati ohtlikuks rikkeks siis täna on sama probleem OLULINE puudus. Seega jäävad ära vaidlused on siis tegelikult ohtlik või ei ole? Ohtlikult rikkelt üleminek oluliseks puuduseks vähendab tunduvalt vaidluseid - nii on otsustatud kõrgemalt poolt ja kõik.
19:03 23.11.2017
Ekipaaz (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
Aga miks mitte kiita ülevaatajat selle eest, et ta tühiste asjade kallal ei noki, nagu nr tule pirni töötamine, tõkiskingade puudumise või aegunud tulekustuti üle.
Tihtipeale on ülevaatajad tõsise oleku ja ülbe suhtumisega, kohati ka arusaadav. Kui ikka tulla roostest puretud rondiga, millel üks või teine OV küljes, siis pole imestada, et ise järgmisena võid ülevaataja stressi pooleldi omal nahal tunda saada.
Kiitus aga neile, kes oma stressirohke töö juures suudavad päeva lõpuks ka rahulikuks ja sõbralikuks jääda ning puudused omanikule mõistva suhtumisega üle annavad, mitte teemaga: "Mida krdit sa tuled üldse siia, mine tee auto korda"!
Ülevaatus ongi minumeelest selleks, et teada saada, mis autol viga, vead kõrvaldada, tempel passi ja nägemiin....
08:39 24.11.2017
maaks
Re: Kiida ülevaatust
Jah, muidugi pange siia ülesse need kohad, kes romusõiduki liikluskõlbulikuks tunnistavad, siis kapo teab kuhu sammud seada :-)
PS Sõiduk ei muutu ohtlikuks ülevaatust mitte läbides vaid rikke tekkides.
11:26 24.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kiida ülevaatust
Tean üht juhtumit kus siin foorumis keegi kiitles, et kusagil ülevaatuspunktis ei kontrollitud tsiklil mingeid värke ja vend oli väga rahul. Siis hiljem kuulsin, et mehele tehti "tutituti". Arvan, et vahel käivad siin foorumis ka Maanteeameti inimesed, politsei, ja harva ka ministeeriumist. egas siis muidu ei muudetud määruses lambda normatiivi varsti pärast minu märkust, et lambdat ei arvestata tühikäigul.
12:17 24.11.2017
td (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
Kiidan ikka ennast,sest 20 aasta jooksul ,pole kunagi probleeme esinenud. Miks ma ulevaatajat peaks kiitma?
Ametnik istub lihtsalt autosse , 10min protsetuure, firma 50eurot rikkam.

Kas saab olla lihtsamat raha teenimis moodust? Mugav elu ,oleme ausad.
Ja ei tasu unustada,et enamusele unustati varasemalt tihtipeale ka tehnilise-passi vahele meelehead.
13:28 24.11.2017
stammer (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
td-ga täiesti nõus.
Sa maksad teenuse eest (ja mitte vähe) ja pead selle eest veel raha äravõtjat kiitma?
Kui jaburaks saab veel minna?
15:03 24.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kiida ülevaatust
Kuna ülevaatajate teadmiste ja erialaste oskuste tase on seisnast-seina siis ma mõtlesin, et pole paha kui teada, et mõnes ülevatuspunktis on leitud autol asju, millele isegi autoesindus ei ole pihta saanud. Ehk oleks mõnel foorumi külastajal hea teada, et on ülevatuspunkt kus leitakse võimalus ülevaatuse ajal ära vahetada see "õnnetu" piduritule pirn, et mõnes kohas ei vormistata korduvat valesti reguleeritud lähitulede pärast, vaid timmitakse tuled paika 30 sekundiga... Kuna maanteeamet ei pea vajalikuks tunnustada head ülevaatajat või ülevaatuspunkti siis sellele vaatamata ma usun, et ülevaatusmaastikul on palju häid spetsialiste ja jobusidki. See, et autot kontrollival isikul on kohustus küsida osutatud teenuse eest vastavalt tööandja koostatud hinnakirjale ei anna Teile õigust suhtuda halvustavalt töötajasse. Väidan, et kohati on ülevaataja töö absoluutselt stressirikas pisarate sõimu ja psüühiliselt ebastabiilsetega jahmerdades. Minu puhul lubas klient tagasi tulla kirvega, et siis mind tükkiudeks raiuda. Ülevaatusele on kohale kutsutud kiirabi 2 korda ja ükskord politsei.
16:29 24.11.2017
vova.. (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
no mis eestis viga siis, kui ainult lubati kirvega tagasi tulla, venemaal ju igal autol pagasnikus vähemalt kurikas või kirves, seal kedagi läbi kukutada ülevaatuselt pole vist eriti tervislik
18:11 24.11.2017
vanames
Re: Kiida ülevaatust
Käin pidevalt mitu aastat ühes ülevaatuspunktis ja pole juba 15 aastat korduvat saanud. VO vahest mõni tuleb sisse sest on asju mida kodus põlve otsas lihtsalt ei näe.
Ehki mul kaks autot mis 93a ja 95a vastavalt. Tuleb lihtsalt pidada masinat millest mõistus kuid siiski rohkem rahakott üle käib. Ja oma masinat tuleb armastada ja tema hinge eest hoolt kanda :)
Ma ei saa aru tegelastest (juhtum elust) kes tulevad 3 aastat ikka nendesamaste läbiroostetanud piduritorudega. Enne mind oli ülevaatusel masin millel piduritorustik stendis torujuppidena alt ära kukkus. Siis kukkus mees ülevaatajat pisarsilmis moosima et lase ikka läbi et aega pole ja blää- blää.. ei saanud.
Ülevaataja ütles pärast et näeb seda autot aina hullemal kujul juba 3 aastat. Auto 8 sic! aastat vana.
Kusjuures auto omanik polnud vaene penskar vaid linnas tuntud jõukas ettevõtja, aga näe , mõneeuroste piduritorude jaoks raha pole. Tegelikult on see pohhuism ja eestlane ei investeeri autosse sentigi enne kui see kokku kukub.
18:19 24.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kiida ülevaatust
Venemaal on eraisikute omanduses olevate sõiduautode ülevaatus seotud kindlustusega. Kui sõiduauto omanik, kes ei osuta taksoteenust, ei ole käinud oma raudruunaga ülevaatusel siis teda ei trahvita ülevaatustalongi puudumise tõttu. Kui aga toimub avarii siis maksab täie rauaga...
20:49 24.11.2017
sesamunegiuss (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
A kuidas saab kiita inimesi /üv punkte kui nad su autot lõhuvad? mina enam ei taha sinna minnagi. no sõida ilma ülevaatseta juba kasvõi no a masin jääks väemalt terveks. ütlevad et pöördeid peab oma 5000 pigiistama välja 25aastasest diiselmootrist no. ajulage täielikult mumeelest. tehase piirajad on natuke üle 4tuhhikumi pandud! kas ma sõidan siis 66kw vormeliga et pöörded peavad põhja käima väi ah? auto on korras ja ei sutse miskist otsast , igapäevaselt pole mul vajagi isegi üle 2000pöörde mootorilt. milleks seda jama vaja on öelge ah, Millert milleks ? kas on mõni salajane ettekirjutus ja altkäemaks et vanad ja pommikindlad masinad tuleb sunniviisilisse suitsiiti saata või. täielik absurd on see ülevaatus mingite võhikute poolt.
21:25 24.11.2017
selgertnägija valerka (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
sesamunegiuss (registreerimata) - mis piinad seda miljonäri seal 1500 pöördega, ta tahab ka veel ringi tõmmelda nagu poisike ja lasta lõõrid valla, ning hoida pulssi laes
21:32 24.11.2017
jee.kim (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
KLE siidiuss- Su Audi pidi ju pommi-ja lollikindel olema?
Aga tundub, et AVDi pole ÜV-kindel...
22:12 24.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kiida ülevaatust
To: sesamunegiuss
Diisli suitususe mõõtmise temaatika on siin foorumis üleval olnud alates 10.07.2005 ja kuni tänaseni leidub neid kes 12 aastaga ei ole suudetud mõista, et kogu euroliidus toimub ülevaatustel suitsuse test vastavalt euroliidu reeglitele. Saan väga hästi aru, et test võib tunduda absurdsena nende jaoks kes ei mõista, et reeglid on tehtud targemate inimeste poolt selleks, et paljude muude põhjuste hulgas ka vähendada diisli suitsust põhjustatud vähihaigete hulka (on 6%). Ma ei hakka siin ümber seletama Kyōto protokolli, seda saate ise lugeda https://et.wikipedia.org/wiki/Ky%C5%8Dto_protokoll ma ei hakka ümber seletama Pariisi kokkulepet https://www.riigiteataja.ee/akt/201112016002. Kõik on ümberringi mures keskkonna saastumise probleemidega ja selleks tulevad maad ja rahvad kokku, et võidelda kliimamuutuste, keskkonna saastumise vastu. Selleks väga paljude meetmete hulgas on vaja ka tehnoülevaatusele „sõela“ mis praagiks välja liigsed saastajad. Ülevaatuspunktide mehed „lõhuvad autosid“ kuna on Majandus- ja keskkonnaministri määrus 42 https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1090/6201/7005/MKM42lis
a1.pdf#
kus on leitav järgmine selgitus - Kood 709. Diiselmootoriga sõiduki heitgaasi suitsusus ja kahjulike ainete piirsisaldus Kontrollimine: vaatluse ja mõõtevahendiga (tehnonõuetele vastavuse kontrolli esitatud sõidukit direktiivi 2009/40/EÜ nõuetele). Kui nüüd vaadata euroliidu direktiivi http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX%3A3
2009L0040
siis sealt leiab järgmise selgituse:
8.2.2. Survesüütemootoriga (diiselmootoriga) mootorsõidukid a)Heitgaaside suitsusust mõõdetakse vabakiirendusel (koormust ei rakendata miinimumpööretest kuni katkesti rakendumiseni), käigukang on neutraalses asendis ja sidur on lahutatud.
Kui Te ei tea mis on vabakiirendus siis selgitan – gaasipedaal vajutatakse sekundi jooksul vastu põrandat ja vabastatakse siis kui mootor enam suuremaid pöördeid ei suuda tõsta.
22:43 24.11.2017
sesamunegiuss (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
no aga ülevaatuspärdik poln rahul et tehasepiiraja ons 4200 pealt. ma arvasin ka. võiks vähem natukenegi olla. a siiamaani ned retsidivistid pole mul Audist veel jagu saand! no ega saagi ilmselgelt! Audi paneb ja laseb igale ülevaataja punktikesele ära pisukse kaarega! imestada ple vaja sest ned semud ons kohand autode kuningat ! Audi ei vannu alla ja muudkui kihutab edasi, rumalaid ta ei salli tõesti! rumal olend lööb raudkangigakangi ja ka oma pealuu lõhki ja ei saa aru kah mis juhtus nu ei saa! Audi mul nooruke kuid annab uutele masinatele silmad ette ja näitaks mis puust ons õige autu tehtu !
23:07 24.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kiida ülevaatust
Soovin pikka eluiga Teie noorukesele Audile ja Teile veel pikemat. Hoolitsege ta eest ja vaadake, et hammasrihm koos pingutajaga saab õigel ajal vahetatud ning õhufilter ja õli õigeaegselt uuendatud.
13:32 25.11.2017
to sesamunegiuss (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
Kui ülevaatusel pööretel autolt juppe pudenema hakkab ja mootor kotti jookseb siis on tegemist ju mittetöökorras autoga. Ohtlik viga kui keegi liikluses su autolt lendavate pulkadega pihta saab.
Neid 25 aastat vanu Audisid on maantee servas nukralt längus seismas nähtud küll.
05:36 26.11.2017
väike vend (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
Kiidan vahelduseks ka tehnoülevaatuspunkti. Toon nime ka ära. ABC Tehno OÜ.
Kiidan, sest pole veel põhjalikumat ega viisakamat ülevaatuspunkti kohanud.

Kui minu vanas kohas Viimsis (mille nime ei nimeta) kontrolliti vaid elementaarset kohustuslikku osa (heitgaasid, tuled, pidurid, põhjaalune), siis ABC Tehnos kontrollitakse lisaks elutähtsale kõik üle, sh nõutud lisavarustuse reaalne olemasolu, tuled, udutuled, klaasipesu, signaal, turvavööd jms.

Ja kui peakski leiduma midagi, mis ei tööta või ei ole korras, siis selgitatakse viisakalt mis ei ole korras, kuidas ei ole korras ning mida peaks tegema, et oleks korras. Mitte nii nagu vanas kohas, et ülevaatust teostav isik vaatab ülbelt ja kurjalt otsa ning nähvab vea leidmisel sellise tooniga nagu ma oleks nimme tulnud tema päeva oma mittekorras autoga rikkuma.

Lisaks on ülevaatajad kahtluse/vaidluse korral valmis tehnonõuete määrusest järgi vaatama, kas ühe või teise tule olemasolu on konkreetsel autol kohustuslik või mitte ning viga tunnistama, kui nemad on nõudnud, kuid määrus ei nõua.

Viimase boonusena on kordusülevaatus tasuta.
10:03 26.11.2017
R.K. (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
Eespool jäi silma mingi tutituti tegemine. Kellele tuti tehti, ülevaatajale või kliendile.
12:24 26.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kiida ülevaatust
To: väike vend.
Hea meel, et on olemas positiivset tagasisidet sest viimasel ajal meedia ja ametnikud muud ei teegi kui materdavad seda kõige nõrgamat viimast lüli - ülevaatajat. Ülevaatajate mahategemine võttis juba nii suured "pöörded" et ülevaatajate liit tegi vastava märkuse politseile - pidage poisid hoogu. Mis puudutab mitte kohustuslikku eesmist udutuld siis kui ta on olemas nõutakse, et ta ikkagi põleks ja oleks õigesti reguleeritud. Teine teema on see, et kas just kordusülevaatust peab vormistama eesmise udutule probleemi puhul?
To: R.K.
Ikka ülevaataja sai tutituti, kliendid pakuvad huvi pigem juhtudel kui nad pakuvad meelehead.
14:08 26.11.2017
R.K. (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
Ja millega põhjendati? Et keegi kuskil midagi rääkis. Sinnasamusesse tulnuks see tutistaja saata oma a'la naised saunas rääkisid jutuga. Aga noh, kuidagi muinasjutuna tundub see teema. Üks vähegi ametnik võiks teada mis kas ja kuidas sellised asjad käivad ja lampi ilma tõenditeta uksest sisse ei saja ja näpuga vibutama ei hakka. Aga noh, maailm on lolle täis ja eks mõni võib ka sellisele kohale potsatada.
14:54 26.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kiida ülevaatust
Ka mina kirjutasin - Siis hiljem kuulsin, et mehele tehti "tutituti" mis sarnaneb naiste saunaskäiguga. Tutistajatega on see teema, et kui tutistatav vastu ei vaidle siis saab väiksema karistuse... Tegelikult tahaks siin teemas rohkem kiitvaid hinnanguid mis sest, et on vähe näiteid aga ikka. Näiteks nüüd on kehtiv määrusemuudatus mis vähendas rikkumiste arvu oluliselt. Enne kordusülevaatusega tööle sõites olid rikkuja, nüüd isegi kuni 2 kuud võib ringi sõita puudustega mis varasemalt tõid kaasa trahvi. Samas tahaks küsida kas autotööstuses on toimunud revolutsioon või on toimunud muudatus reeglite tegijate peades? Teisest küljes liberaalne suhtumine ehk ei olegi kõige nõmedam. Vahel mõtlen, et milleks üleüldse on ülevaatust vaja kui näiteks Venemaal oli korruptsioon ja ülevaatuse otsuse ostmine nii massiline, et sekkus nende peaminister Medvedjev ja lubati eratranspordil ülevaatusel mitte käia. Kuna selles riigis olevat ka vastavat statistikat tehtud siis ülevaatuse massilise ostmise ajal oli liiklusavariide % halva tehnilise seisukorra pärast kõikide avariide puhul 0,5. Nüüd kus suur hulk rahvast ei käigi ülevaatusel on toimunud 100% muudatus halvemuse poole sest mittekorras sõidukite osalemisel avariis kõikidest juhtudest on juba 1%
15:24 26.11.2017
R.K. (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
Kiidame siis kah. Viimane ülevaatus ei tehtud mittepõlevast parktulest probleemi. Lihtsalt juhiti tähelepanu. Väga broo oleks olnd sealtsamast ka pirn osta, aga polnd neil sellist teenust. Kusjuures kõrval asuvas sörkiva gei burksiputkas polnd kah.
Aga mis puutub Venemaasse, siis sarnast teemat on ka mujal maailmas. Ülevaatuse kui sellise saad servises tehtud. Ja see oleks päris teretulnud süsteem. Lükkad auto uksest sisse ja olge meheks, auto korras ja ülevaatus tehtud.
17:40 26.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kiida ülevaatust
Kuhu me küll jõudnud oleme kui kodanik on tänulik selle eest, et tema auto suhtes võeti vastu määrusega kooskõlas olev otsus... Vt. https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1010/9201/7009/MKM_2808
2017_m47lisa%204.pdf#

4.2. Eesmised, tagumised ja külgmised ääretulelaternad 4.2.1. Seisund ja toimimine 1) Valgusallikas on defektne - väheoluline rike või puudus.
18:42 26.11.2017
........ (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
Üldiselt on see kõik ülereguleerimine. Peab eksisteerima selline lihtne asi nagu isiklik vastutus ja sellele aitab kaasa kindlustus ning kui tahad, et sinu eksimused ei tekitaks sulle tõsiseid mõrvu rahakotis, siis hoolid auto tehnilise seisukorra ja kindustuspoliisi olemasolu eest. Kuid kindlustus ei anna sulle poliisi ilma tehnilise seisukorra tõendita, st tõendita, et auto on korras ja selle tõendi väljastab suvaline tunnustatud töökoda, kellega kindlustus on lepingu sõlminud, olgu siis esindus või tavaline. Ja kui sul ikka kõigest poogen (ei tee kindlustust) ning tekitad liikluskahju, siis saad täie rauaga, alates juhiloa hoiustamisest, auto konfiskeerimisest ja lõpetades korraliku trahvi või ükt-ga.
Meil aga sunnitud kindlustus, sunnitud ülevaatus, pidevad kired selle ümber- nahh... nado.
19:30 26.11.2017
td (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
Meil peab ju ulevaatus olema ka kerghaagisel, vaiketraktoril jne..enamus riikides seda nouet pole..veel kergem raha ulevaatajale nt.kerghaagis. kaugelt pilk peale ja jokk.ikka vigiseme. . Eestlane niigi rahulik ja seaduse-kuulekas.
09:35 27.11.2017
R.K. (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
Kuule Mait, sorry et eesnime pidi, mida ma siis kiitma peaks? See, et asjasse puutuv inimene teab ja peab teadma kõiksuguseid määruseid, ei tähenda ju seda, et ka tavakodanik neid teadma peaks. Minu jaoks oli see sel hetkel meeldiv kogemus.Edaspidi võtan siis vabalt ja kui ametimees mingile väheolulisele veale tähelepanu juhib, kehitan ükskõikselt õlgu. :)

Aga tegelikult ka, millist kiitust siis vajatakse? Tavaline töö, nagu iga teine siin maamunal. Teenus. Aitähh ja head päeva peaks nagu piisama. Mida siin veel üle kiita? Jootraha ju ka anda ei tohi. Samas huvitav, taksojuhile tohib, kelnerile tohib, kassapidajale tohib, kuigi keegi ei anna, aga vot auto ülevaatajale ei tohi. Kuigi ju võiks ja lausa peaks, kui töö ihu ja hingega tehtud. Säästab ju see mees nii mõnelegi mõne unetu öö. ;)
12:18 27.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kiida ülevaatust
Vabandust kui miskitmoodi ärritasin, mina ei kritiseerinud Teid Hr. R.K. Ma vihjasin sellele, et palju on "vindi" ülekeeramist ja kohati mõttetuid määrusepunkte (kui ei põle mittekohustuslik eesmine udutuli on oluline puudus ja 45% sõidupiduri erinevust sobib???), mis on muutnud nii mõnedki kodanikud eriti tundlikuks. Tuntakse suurt muret, et mida siis ikkagi saab kustutiga, millel ei ole kehtivat kontrollkleebist, mõni lausa hakkab vabandust paluma. Kohati liigselt karm ülevaatusreeglistik ja mõned ülbikud ülevaatuspunktis on kujundanud paljude kodanike arusaamist mingist eriti karmist korrast ülevaatusel. Kui mõni ülevaataja hakkab pragama mittepõleva ääretule pärast siis see on nõme sest irisema ei pea mitte ühegi avastatud puuduse pärast ja kui klient on tänulik, et ei hakatud pragama tühiasjaga siis see on mõttekoht. Mõttekoht selles, et mitte iga inimene ei kõlba ülevaatajaks. Kiida ülevaatust teema sai tehtud selleks, et foorumi külastajad teaksid kus on rohkem oskust ja tuge autoomanikule, kus on parem ja kliendisõbralikum suhtumine sest olen kohanud ülevaatajat kellele thaks kohe pasunasse anda selle eest kuidas ja millise hääletooniga ta räägib? On teada ju juhtum kus remondi pärast ülevaatuspunkti ukse ees sunniti kliente ülevaatusruumi sõitma tagurpidi ... aga siin tahaks rohkem positiivsust lugeda Teie poolt head foorumi külastajad.
14:12 27.11.2017
R.K. (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
Ei mind ei ärritand kuidagi, nii et pole probleemi. Lähme teemaga edasi.

Kui nüüd võtta ja mingit ülevastuspunkti lihtsalt hea teeninduse eest kiita või ma ei teagi mille eest, siis nagu ei tulegi ühtki ette. Aastaid juba ühes ja samas kohas käinud, autod alati korras olnud, no see parktule pirn, ok, pisiasi. Nii et, raske teema.
17:43 30.11.2017
november3011 (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
Kiidaks Maitene OÜ-d. Olen seal nüüd 2 aastat oma vana diisel Volvoga käinud ja kogemused alati positiivsed.
18:45 30.11.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kiida ülevaatust
Minu jaoks on raske teema see, et täna pidin valima vigade tabelist 4.5. Esimesed ja tagumised udutulelaternad 4.5.1. Seisund ja toimimine 2) Valgusallikas on defektne või puudub (tuli koosneb üksikust valgusallikast; LED valgusallika puhul töötab alla 1/3). - OV = kordusülevaatus. Samas tagatelje pidurite lubatust suurema erinevuse lugesin nõuetele vastavaks. Tahaks kiita aga raske on kui riigiametnike pädevus ei luba mõistlikke otsuseid vastu võtta. Pean ebamõistlikuks mittekohustusliku eesmise udutule mitte süttimist oluliseks puuduseks fikseerimise kohustust KUI samal ajal samal masinal ohtlikult mittekorras sõidupiduri pean lugema nõuetele vastavaks ... Autoomanik ei pea remontima pidureid vaid pärast vasakpoolse eesmise udutule süttima hakkamist tuleb ja läbib kordusülevaatuse ilma, et peaks pidureid üle kontrollima...
23:07 10.12.2017
kah keegi (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
Käisin keset suve hobiautoga ülevaatusel millel tegelik aeg märtsis (1 on viimane nr).Enne äraminekut ülevaataja ütles et 1.detsember võid juba uuesti tulla ja saad 15 kuuks.
Seda on hea teda kuna meil tihti pikad soojad sügised aga märtsis kõik paksu lume all.
01:28 11.12.2017
USDM (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
Mind aga huvitab, et kui mul on usa turule toodetud masin, millel tagumised udutuled puuduvad ja salongis pole ka vastavat nuppugi, siis kuda ülevaataja sellesse suhtub, kas laseb läbi, kuna polegi neid või käseb leiutada need tuled sinna ja salongi nupu aretada?
07:47 11.12.2017
eelmisele (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
Mitte ükski seadus ei kohusta panema külge tagumisi udukaid kui neid pole olnudki.
09:41 11.12.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kiida ülevaatust
Tagumise udutule lisamist ei kohusta keegi kuid selleks, et masinat saaks arvele võtta peab olema täidetud MKM 42´s olev Kood 208 6) alates 1. jaanuarist 1998. a esmaregistreeritud M, N ja O kategooria sõidukil peab taga olema üks või kaks E-reegli nr 38 või direktiivi 77/538/EMÜ nõuetele vastavat tagumist udutulelaternat ja nende paigaldus peab vastama E-reegli nr 48 või direktiivi 76/756/EMÜ nõuetele. On erandeid kus mainitakse pärandusena saadud sõiduriista, ümberasujat ja saatkonna töötajaid.
15:13 11.12.2017
........ (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
Absurd. Et kui tehas ei pannud külge, nõuab euroametnik selle panemist?
17:16 11.12.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kiida ülevaatust
Jah nii ta on, et kuni 1997 arvele võetud masinal ei pea olema tagumist udutuld, ta võib olla ja alates 1998 peab olema. USA - s toodetud masinad alluvad neil kehtivatele reeglitele ja euroliidus on omad nõuded. Neid erisusi on tegelikkuses üsna vähe.
22:57 12.12.2017
Toomas369 (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
Ma kiidaks Sergeid. Põhjalik, tunneb oma tööd ja peedistab tõesti asja eest.
20:18 05.01.2018
Heino_Torm (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
Noh, võib ka kiidosõnu öelda.
Käisin vana Nissaniga Ahula ülevaatuspunktis Järvamaal. Käiati pikalt ja põhjalikult, nii mahukat ülevaatust kuskil mujal pole teinudki. Pidin ka ise vajutama pidureid ja keerutama rooliga, vahepeal sõidukit ka edasi liigutama, kuna ülevaataja ju auto all. Kusjuures ka tagasilla lõtke kontrolliti. Loomulikult ka kustuti, klotsid ja vedelikud + klaaside ja tulede läbipaistvus mingi erilise seadmega. Kuigi läbi ei saanud, siis soovitan igal juhul sinna minna, hind pole ka kallis - oli see 32.- M1 kategooria. Mati või Raivo oli härral nimeks - väga konkreetne, põhjalik ja asjalik mees.
21:16 05.01.2018
eelmisele (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
läbi ei saanud? miks siis?
taolist sorkimist loen mina urgitsemiseks või oli su auto tjuunitud, et tulesid-klaase mõõdeti?
17:00 06.01.2018
Georg Maaks (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
Nüüd on hind kallim, vist 37€.Tegelikult ülevaataja ei tohi klienti kaasata ülevaatus protsessi ,peab ise hakkama saama.
19:19 06.01.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kiida ülevaatust
Head Uut Aastat. Ülevaataja ei peaks klienti kaasama rohkem kui kontrollimise protsessis info jagamiseks, seda siis kui klient nõus on. Minule on pahur klient lausa kärkinud - sina tee oma tööd ja ära targuta.
20:54 06.01.2018
Ei midagi isiklikku... (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
Aga olgem ausad, ega midagi valesti see klient ka ju öelnud, vai mis?
09:44 07.01.2018
........ (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
valesti? vale oli suhtlusvorm, kõike saab ka viisakalt selgitada.
11:05 07.01.2018
Ahula (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
ei ole hea koht ülevaatuseks. See kibestunud vana toriseb kõigiga. Kui sa tema käest kohvijoomise ajal midagi küsid siis tuleb päris ärritunud ja tige vastus. Ta arvab, et on jumal ja võib kommenteerida teiste rahalist seisu (huvitav kust ta seda teab palju kellelgi raha on?). Tal on kombeks pensioniealisi naisterahvaid auto alla kamandada ja siis käsib ta naisterahvastel kanali pealt maha sõita. Selle s__a teeninduse tõttu oleme leidnud teised kohad kus autosid kontrollimas käia.

Sai valesse rubriiki aga teemat ülbikutest ülevaatajad ei leidnud. Kõike kaunist nendele ülevaatajatele, kes saavad oma töö ise tehtud ja on ka viisaka käitumisega.
12:41 07.01.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kiida ülevaatust
Loodetavasti Ahula ülevaatuspunkti omanik satub siia Teie postitust lugema. Kasulik info igal juhul. Ma ei tahtnud algatada teemat - halb kogemus või halb ülevaataja sest negatiivset ikka leiab ja ei ole miskit halba kui siia satub ka negatiivset kogemust. Ise olengi kõige suurem haliseja foorumis, mis sest et alati toetun faktidele. Minu isiku kohta halba leiab Auto 24 foorumistki. Tõestus selle kohta, et siia satuvad ka ülevaatuspunktide omanikud on, et ühel suurel koosolekul kuhu kogunesid ülevaatuspunktide omanikud üle Eesti, ütles MA töötaja üle saali: "Kui tahate teada mis tegelikult toimub ülevaatusmaastikul - siis vaadake Auto 24 foorumit!" Seda öeldi küll väikese muigega aga eks tema sõnumis ole omajagu tõttki sest minu poole juba ammu ei pöördu kolleegid jutuga, miks valetan. Pigem vastupidi, minu poole pöördutakse kirjalike abipalvetega üha rohkem.
20:25 07.01.2018
........ (registreerimata)
Re: Kiida ülevaatust
Tekib tunne, et see heino torm ongi ise sealt üv punktist ja püüab rahvast meelitada sinna tulema.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.