Sisene

 

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: MITSUBISHI I-MIEV, CITROEN C-ZERO, PEUGEOT ION

08:38 05.01.2018
Ruudi05
Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
Tegin siia selle teema, et pealkirjas nimetatud elektriautodega sõitjad saaks omavahel arutada nende masinate häid ja mitte nii häid külgi. Oodatud on ka nipid ja trikid kuidas nende masinatega ühe laadimisega kaugemale sõita.
Kõik postitused mis lähevad teemast mööda kustutatakse!
14:47 05.01.2018
wb (registreerimata)
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
Huvitav, kas Eestis on üldse CITROEN C-ZERO ja PEUGEOT ION autosid arvel?
16:12 05.01.2018
hlm (registreerimata)
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
31.07.17 seisuga oli neist kumbagi kaks arvel. Seega mingit arutelu nende kohta siin vaevalt tekkida saab.
21:25 05.01.2018
Ts (registreerimata)
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
Tehniliselt on tegemist badge engineering autodega.

Olles kõigiga sõitnud väidaks siiski, et mingil veidral põhjusel tundus ion teistest mugavam...

Head küljed - parkida on jube hea, isikliku kiirlaadija olemasolul on ühtlasi ka võimalik suvalisel ajahetkel läbida sügisel ca 100lm

Sõiduulatuse pikendamise nipid on lihtsad - maanteele ei lähe ja soojendust/jahutust sisse ei lülita. Kui teemaalgataja oli see, kes planeeris mingis teises teemas autonoomset vedelkütusel soojendust, siis see kindlasti päästab.
Ülejäänud nipid on ikka samad - vähem kiirendamist, vähem pidurdamist ja rahulikud sõiduvõtted.

Siiski juhiks tähelepanu sellele, et siia foorumisse ei satu neid inimesi, kes igapäevaselt nende autodega liikuma peavad :)
13:05 07.01.2018
Ruudi05
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
Alles oli siin auto24-s müügil must peugeot ion ja hiljuti sinine ion mis on nüüd läinud. Tean ise ühte inimest kellel on citroen c-zero.
Nende erinevused ongi pisidetailides, salongiviimistlus on erinev. Ning vastupidiselt i-MiEV-le ei saa citroenile ega peugeotile puldiga laadimise- ja kliimajuhtimist. Veel on ion ja c-zero ilma jäetud B ja C sõidurežiimidest kus B on braking mis annab tugevama regenereeriva pidurduse, c on comfort mis annab väiksema pidurduse ja oli maanteele mõeldud. Mina ei kasuta kumbagi lisarežiimi sest kiirenduspedaaliga ettevaatlikult ringi käies saavutab sama effekti seega see pole põhjus, et masinast loobuda.
Parkida on lihtsam, kuna auto on nii kitsas. Keerab ka hästi pöörderaadius 4,5m. Kuigi 2017 aasta talv oli suht soe, 0 ümbruses siis mina ei suuda ilma soojenduseta sõita. Olen reguleerinud teda optimaalseks nii, et külm ei hakka ning olen kasutanud istmesoojendust. Vaatamata sellele jäävad tihti küljeaknad uduseks. Väikse miinuskraadiga sain sõita 60km ühe laadimisega. See on päris täpselt kiirlaadijate vahemaa.
Kuna kõik muu on suht vaikne siis salongiventika müra häirib nt. leafil on see asi palju paremini õnnestunud. Uksed on autol väga õhukesed seega välis müra talverehvidest ja mujalt kostab sisse.
Millises foorumis on need inimesed kes nende kõige odavamate elektriautodega sõidavad?
Kui oma igapäevaseid sõite koguaeg teha selle autoga siis tekib huvi, et kui kaugele ma veel saan sellega sõita ja nii ma olen proovinud Lõuna Eestist - Pealinna ja kesk Eestist - Lääne Eestisse selliseid vahemaid. Temaga pole maanteel just mugav ega ka kiire aga huvitav on, et piirid teada saada. Tõsi küll, selle elektriautoga ma pole julgenud veel akut täitsa seismajäämiseni tühjendada. Aga peale seda kui järelejäänud sõidu näidik näitab 0km ja tuleb kilpkonna märk olen 4 km veel sõitnud.
Hästi suur mõju on läbisõidule ühe laadimisega ka kiirus, just maanteel. Mujal kirjutatakse, et seal 80-85-kandis on enamvähem hea, tuuletakistus ei avalda ulmelist mõju ja enamvähem normaalse ajaga jõuab kohale. Olen mõelnud, et kumb on selle autoga mõistlikum kas sõita aeglasemalt ja jätta kiirlaadimine vahele või sõita kiiremini ja kiirlaadida.
20:20 07.01.2018
ts (registreerimata)
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
need inimesed, kes igapäevaselt nende autodega sõidavad töötavad enamjaolt sotsiaalsfääris ja ei käi üldse foorumites.

60 km miinusega on maanteel väga tubli tulemus iseenesest...

80 ja 90 vahel ma ise küll mingit muutust ei märganud (suur muutus oli 70 ja 90 vahel); tühjaks sai uuel autol aku (soojaga) ca 10km peale kilkonna, seega vana aku puhul ma ei julgeks alla 0 üldse lasta.

Üldiselt aga- kui Sa tahad võtta ette ükskõik millist üle 60km trippi, siis arvesta julgelt marsruudil kiirlaadija kasutamisega (ja vali teekond vastavalt sellele, et seal oleks piisavalt laadijaid)
20:28 07.01.2018
........ (registreerimata)
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
aga see on ju hea- ütled naisele, et ämma juurde ei sõida, sest seal piirkonnas pole laadijaid ning sõidad parem sinna suunda, kus volli elab ja sauna kütab.
10:01 11.01.2018
Ruudi05
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
Olen märganud, et oma pikemate sõitude puhul kus on vaja leida kompromiss võimalikult pika läbisõidu ja soojenduse kasutamise vahel hakkavad jalad külmetama. Siin on üks elektriasjanduse fänn lihtsa lahenduse leidnud.
http://300mpg.org/2016/11/01/insulating-an-electric-car/
Tema jutus on ka ära põhjendatud miks jalad külmetama hakkavad, üks põhjus on kehvas "tulemüüri" soojusisolatsioonis ja selles, et kapotiall puudub kuum sisepõlemismootor. Siit tekib kohe küsimus kas siis sisepõlemismootoriga tagamootoritega autodel esineb ka sellist nähtust?
10:24 11.01.2018
........ (registreerimata)
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
kui sa pead silmas õhkjahutusega sapakat või põrnikat või porsset, siis on küsimus asjakohane, aga ainuke tagamootoriga laiatarbeauto on hetkel vist twingo, aga sel vesijahutus ning soe vedelik kütab seal, kuhu juht õhujoa suunab. tegelikult on lihtne ja odav jalgade soojendus ammu leiutatud- talvesaapad, vildid või minupoolest kasvõi untad.
11:40 11.01.2018
wb (registreerimata)
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
Sapakal oli õhkjahutus ning sõltumatu soojendusmootor ees, seetõttu ta näitena ei sobi.
Sapaka soojendusmootorit võiks el.auto soojenduseks kasutada, kui akust muidu tõesti ei jätku. Aga lahendus nr.1 võiks siiski olla salong ümberringi ning alt (pealt on veidi keeruline) ära soojustada. Sõidumüra sisse kostmine võiks kehvale soojustusele viidata, kuna soojusisolatsioon toimib tavaliselt ka heliisolatsioonina.
12:24 11.01.2018
........ (registreerimata)
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
loomulikult ei sobi sapakas või muu selline näitena, sest kõigil neil oli mingi küttesüsteem peal. lihtsalt küsimuse loll püstitus ajendas mind sama lolli vastust koostama. mis pagana vahet sel on, kus mootor asub, salongi ikka miski asi sooja annab. kui elektriautol pole võimalust sooja õhku jalgadele suunata, siis on paraja käkiga tegu.
11:23 12.01.2018
Ruudi05
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
Saab ikka soojendust jalgadele suunata aga nagu ma ütlesin selle soojusega pole seal priisata. Kuna elektriauto veomootor ja kontroller on nii energiasäästlikud siis seal tekib liiga vähe soojust, et selle salongisoojenduseks kasutamine ei anna effekti. Tol ajal (2009 kui see auto projekteeriti) oli ainuke mõeldav variant elektriline 360V pealt töötav keraamiline takistuslik PTC küttekeha (pildil) mis asub eesosas väljas, põhja all aku lähedal ja soojendab vedelikku mida edasi pumbatakse salongiradiaatorisse. Selle maks võimsus on 5kW kuid kui seda pruukida maksimaalselt siis kulub liigselt elektrit mida võib pikemal sõidul hoopis edasiliikumiseks vaja olla.
Küttekeha ja osad voolikud katsin juba armaflex torusoojustus materjaliga kuid selle töö effekt on väike, myimiev foorumis arvutati mõni kuni 7%. Muutust ma mõõta ei osanud ega viitsinud.
Sisepõlemismootoril jääb kümnete kilovattide jagu soojusenergiat üle, mida saab meeldivalt kuhu tahes pumbata ja kasutada kas õue või salongi kütmiseks. Lisaks kui mootor asub eesotsas teeb ta ka tulemüüri soojaks i-MiEVil on see koht täitsa külm ja "õhkab" külma.
14:21 12.01.2018
wb (registreerimata)
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
2009.a. oli soojuspump ammu leiutatud ning autodel kasutusel. Oleks tulnud vaid kaks 3T ventiili lisada, et jahuvast jahutav+soojendav soojuspump teha.
14:33 12.01.2018
Ruudi05
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
Võibolla tõesti. Ma mäletan, et lugesin suure põnevusega 2009 selle uue tuleva auto kirjeldusi ning mäletan et seal oli mainitud õhksoojuspumpa kütmiseks paraku see jäigi ainult jutuks. Me kõik ju saame aru, et auto masstootmisel on omad reeglid. Mistõttu ilmselt jäi sel mudelil see lahendus paigaldamata, et autot oleks odavam toota. Ta oli niigi ju jube kõrge letihinnaga 30000€ vist aastal 2010. Ja põhiline oli ikkagi aku mida sel ajal pold ju võtta väga kuskilt. Nt. Tesla Roadsteril olidki siis sisuliselt läpaka akud sest neid toodeti suurtes kogustes.
Siin GM alles hiljuti kirjutas, et Opel Ampera-e ga on see jama, et seda peab kahjumiga müüma. Mina seda muidugi ei usu, et keegi toodaks mingit asja kahjumiga, milleks?
22:13 13.01.2018
Mahno3 (registreerimata)
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
Tegemist on jah üsna külma autoga. Soendus võiks kasvõi gaasiga käia, kui akudest ei jätku.
20:25 14.01.2018
Ruudi05
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
Kas keegi teab mõnd autosse mõeldud märga gaasisoojendit? Mina pole näinud. Ainult bensiini ja diisliga liigub neid siinkandis. Diiselsoojendisse võib panna ka biodiislit ja bensiinisoojendisse peaks vist ka bioetanool sobima, et oleks öko.
Webasto lehelt leidsin sellise OEM-dele mõeldud jutu: "Keskkonnasõbralik kütmine bioetanooliga. Meie bioetanooli soojendil on tõhusust 85 protsenti, sujuvalt reguleeritaval küttevõimsusel 1,5-4,6 kW ja vajab see pidevalt töötades keskmiselt 0,4 liitrit bioetanooli tunnis . Põlev materjal, millena kasutame bioetanooli, on taastuv ja seega CO2-neutraalne tooraine.Soojendi eelis: See ei tarbi voolu akust ja seetõttu sobib elektriautodele segmendile."
10:29 15.01.2018
Mahno3 (registreerimata)
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
No tegelikult pole eriti vahet mida seal põletada, võib ka piiritust. Peaasi et soe oleks.
13:36 15.01.2018
wb (registreerimata)
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
Bioetanooli on vist raske aktsiisivabana hankida? Ma ei tea, kas Kolmekordset veel liigub, sellega oleks odavam kütta.. ja lõhnakuuse arvelt hoiaks ka kokku.
13:50 15.01.2018
Mahno3 (registreerimata)
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
Milline etanool see mitte bio on? Ega puskarit siis naftast aeta :)
15:09 15.01.2018
wb (registreerimata)
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
Just nafta krakkimisel eralduvates gaasides sisalduva eteeni hüdraatumise tulemuseks ongi sünteetiline etanool. Praeguste nafta hindade juures on bioloogiline vist odavam.
17:19 15.01.2018
A! (registreerimata)
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
Lõpuks jõutakse aruteluga ikke sinnamaani, et tuleb kuhugi selle kuudi külge üks väike vesijahutusega genekas kruttida, mis laeb jõudumööda akut ja üleliigne soojus läheb jalgade soojendamiseks. Või pane siis juba burzuika peale, kui laadida ei taha, hea odav puudega kütta.
23:34 15.01.2018
Mahno3 (registreerimata)
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
Sa oled selle kuudiga sõitnud või targutad niisama? Natuke nõme on sõita 30 000 eur autoga, mis ei suuda normaalselt talvel klaase sulatada ja suvel salongi maha jahutada, samas kui 9000 eur fabia seda kõike suudab. Ma ei taha mingeid fäänsisid hipsterilahendusi, tahaks selliseid mis töötavad.
09:58 16.01.2018
A! (registreerimata)
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
Eks ikka niisama targutan. Kaasasõitjana olen ükskord sees istunud. 8 kilomeetrit sõitu oli. Rohkem ei taha. Ka mulle meeldivad päris autod, kuhu mahud sisse ja välja ronima, mis lähevad soojaks, omavad teatud mugavusi, viivad sind ühe tankimisega veidi kaugemale kui 50km ja sedasi edasi. Samas ei mõista kuidagi hukka, kui keegi vabatahtlikult ja ise peale makstes inimvõimete piiridega katsetab. Meid on erinevaid, mõnele see isegi meeldib, las siis toimetavad.
10:34 16.01.2018
Ruudi05
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
Ma sõidan igapäev, täna oligi hommikul ärgates suur põnevus hinges sest väljas oli jahe -10C. Eelsoojendatud autosse istudes aga oli kõik sama nagu +10C juures kui välja arvata, et laadimisjuhe oli kangem. Sellise külmema ilmaga sõites on näha, et energiat läheb rohkem, energiamõõturi osuti läheb märgatavalt kaugemale, et saavutada tavapärast kiirendust. Kui plusskraadidega üritan kiirendusel püsida eco piirkonna lõpus mis peaks olema umbes 50A siis tänase temperatuuriga tahab ikka vähe rohkem voolu saada u. 100A. Startides pole õli reduktoris väga vedel ja külmad määrded laagrites ning veovõllide liigendites samuti takistavad.
Veel on tunda, et regeneratiivse pidurduse vool on väiksem sest Li-ion akut ei tohi miinuskraadidega laadida.
11:36 16.01.2018
........ (registreerimata)
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
et siis ootame kevade ära ja hakkame laadima?
11:54 16.01.2018
VL (registreerimata)
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
Juhend ütleb, et alates -25 c," laadimine võib osutuda võimatuks". Üldiselt pannakse laadima sõidust tulles, soojenenud akuga. Käivitumisest keeldumine on alates -30 ja seal see piir ka reaalselt on.
19:57 30.01.2018
Ruudi05
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
i-MiEV-i akude remontimisest leidsin siit sellise kunagise uudise.
http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=28288
Kas kellegil on Eestis akut vahetatud? Kas keegi on ise üritanud akuelementi vahetada?
11:45 17.03.2018
. (registreerimata)
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
Mis firmad nende autode hooldusega tegelevad, tihti üldse hoolduses vaja käia on ja palju keskmiselt maksma läheb?
09:11 19.03.2018
Ruudi05
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
Ametlikud hooldajad võiksid olla praegu kõige proffesionaalsemad. Need ettevõtted kes müüsid Mitsubishisid, Citroene ja Peugeot-sid. Neil on tehase manualid ja ühilduvad originaalarvutid. Hoolduse eest küsivad saja euri kandis ikka (ise pole käind). Aga kui auto on juba üle 5 aasta vana siis pole vist mõtet nii palju kulutada. Nende masinate puhul on kõik sama nagu tavalisel autol, välja arvatud see, et: mootoriõli, mootori-, kütuse- ja õlifiltrit ei pea vahetama. Õlidest ja vedelikest on vaid jahutusvedelikud kahes eraldi süsteemis (ees ja taga on paisupaagid). Reduktoriõli, sisuliselt sama harva vaja vahetada nagu manuaalkäigukasti õli. Ja pidurivedelik mida peaks igal autol 2 aasta tagant vahetama. Veoakut mootorit ja muud kontrollitakse visuaalselt loetakse arvutiga veakoodid, mida saab ka nt. Bosch KTS diagnostikaarvutiga teha. Mul peaks kuskil tabel olema hoolduste kohta, kasutusjuhendis oli äkki ka.

Muudetud 20.3.18 11:29

11:27 20.03.2018
Ruudi05
Re: Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero, Peugeot ion
Leidsin hooldamise tabeli üles, mille olen 7 aastat tagasi saanud.
Mootori ja kütteseadme jahutusvedelikku tuleb vahetada iga 20aasta järel.
Pidurivedelikku tuleb vahetada iga 2 aasta järel.
Reduktoriõli (käigukastiõli) vahetada iga 40000km järel.
Salongifilter vahetada iga aasta.
Aku mahutavuse kontroll on samuti ette nähtud iga 2 aasta möödumisel.

Rohkem ei leidnud tootjapoolseid kulumaterjale või aineid, ülejäänud asju tuleb kontrollida iga aasta ja vajadusel tegutseda.
Hoolduste hinnad esindustes peaks olema selle vana tabeli põhjal orienteeruvalt 100€ ja 200€ sõltuvalt kas on see aasta kus vahetatakse vedelikke või mitte.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.