Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: NÕUDED MIS PANEVAD KULME KERGITAMA.

16:49 27.09.2018
Endiselt endine riigiametnik (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Valerka võiks vähem targutada, peab nentima, et tihti on puude reaalsusega tema sõnavõttudes puudulik või puudub.
Aga hunt temaga.
Käisin täna ülevaatusel ja nägin kogu selle komöödia ära- kõigi nelja ukse avamise, sulgemise tuulelukku ja lõpuni, turvavööde väljatõmbamise, kontrollimise, ka vööde luku kontrollimise, vajaliku instrumentaariumi eksponeerimise jms. Kusjuures- suvel raskeveoki ülevaatusel sellist komejanti polnud.
Ei läbinud- vasakul pool šarniir ja rooliots olid tõepoolest väga kahtlased ja paneb imestama, kuidas 10 000 vaid siledat asfalti need selliseks muutsid- ju olid seebist tehtud, 5000 sõitnud kardaani tolmukumm ka puru.
Kusjuures- tõesti said vahetatud need tükid 10 ja 5 tuhat tagasi, kontrollisin just, mul on kirjas kõik.
Ei saa vaielda, nirud nad olid.
Ülevaatajat oli koomiline vaadata selles etenduses aga tõepoolest.
Ja ikkagi! Mis õigusega vaatavad kolmandad ja täiesti kõrvalised isikud, mis on minu sõidukis? Ülevaataja teostab ülevaatust, kuid neil puudub õigus jälgida mind ja minu vallasasju!
16:56 27.09.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Endiselt endine riigiametnik (registreerimata) - ei targuta, vaid räägin nähtut ja vaevalt et on seadust mis käseb tulekustutit või tõkiskingasid kaamera ette vedada, eks komejandimehi igasuguseid
17:37 27.09.2018
... (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Sa Mait pane must kalts kaamera peale- siis saab näha, kui kiiresti riigiametnik kohale jõuab või helistab. Sellest nähtub ka nende huvi pilti jälgida.
18:21 27.09.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Täna oli autoga ülevatusel Soome Vabariigi kodanik kes irvitas, nähes kuidas meie püüdlikult traatharjaga puhastasime vin-koodi teeporist ja roostest kuna tema autol on see parempoolse küljekarbi läheduses. Mees ütles, et nende riigis piisab auto tuvastamisest ja ta ei ole varem sellist komejanti näinud ning tundis siiralt kaasa auto kõrval pikali aelevale ülevaatajale. Ütles, et soomes on autoomaniku mure ohurihmad sest need ei mõjuta liikluse turvalisust ja neid ei kontrollita ülevaatusel. Ütlesin selle peale, et meie riigis on mootrratturid need kelle isiklik turvalisus ei huvita riigiametnikke kuna organidoonoreid on vähe, sellepärast ei ole meie asi millise pearätiga ta ülevaatusele tuleb? Küll aga auto puhul on tegemist teistsuguste inimestega sest apteeki ei pea olema eramaniku masinas ja asutuse masinas peab...

Minul on kombeks lepingut täita mis tähendab, et ma ei kata kaamerat kuna vastavalt Maanteeameti ja Maitene OÜ vehelisele halduslepingule pean ma selle eest hea seisma, et kaamerasilmal ei oleks ega tekiks mingitki kõrvalist takistust.
18:52 27.09.2018
Endiselt endine riigiametnik (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Mul selline totakas küsimus:
Kas ma võin nüüd kordusülevaatusele klounid kaasa palgata? Need tantsiksid ja teeksid kaamerate ees nägusid, et kontrollijatel kabinetis lõbus oleks. Pärast ülevaataja võib öelda, et mul olid sugulased kaasas.
Kui ülevaataja pannakse teatrit tegema- no olgu siis täiega.
Või on see mingi lepingupunktiga keelatud?
Või stripparid nt?
Pmt on ülevaataja need ruumid kas rentinud või kuuluvad need temale- seega ei tohiks nagu keeldu olla.
Muidugi võiks seda janti ise ka salvestada ja netikeskkonda panna, sest kui ülevaataja peab klouni kombel žongleerima kolmnurkade ja kustutitega, tegema võimlemisharjutusi ustega, venitama rihmu, roomama rattakoopas, siis minule oleks see nagu igav vaadata ja hallide, haigutavate ja debiilsusi genereerivate ametnike ellu pisutki rõõmu tuua oleks kodanikele lausa kodanikukohus.
Aga sõiduki omanik nt šeikida tohib auto kõrval?
19:00 27.09.2018
looder23
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
valerka, kes keelab praegu sõita 1 firma kaubikuga 3x üle kanali, kui kõik on ühte marki, ühte värvi ning iga kord vahetatakse nr.märk? summa eelnevalt kokku lepitud ja üle antud?
19:04 27.09.2018
iseenesest (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
see strippari idee on iseenesest täitsa lahe, aga kohe tekib dilemma, kummast soost see kooritav olema peaks?!? Täpselt teadmata ju, kellele seda etendatakse. Vahest ekraani taga padulilla hoopis....:)
19:32 27.09.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
looder23 - nõus sinuga, aga küsiks Maidult, kas kõik punktid käite üksipulgi läbi või paljud lastakse üle jala ? Käies aastas 4 raskeveoki ja olenevalt aastast paari sõidukaga, siis võin öelda et väga paljud lastakse üle jala
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1010/9201/7010/MKM_2808
2017_m47L4.pdf#
lugege ja imestage
19:34 27.09.2018
Endiselt endine riigiametnik (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Tegelt oleks ikka väga vahva, kui stripparid ametnikele ka vajalikke aksessuaare kaamera ees eksponeeriks, nt lakuks meelalt kustutit, hüpitaks rindade peal tõkiskingi, libistaks ohukolmnurka intiimpiirkonnast üle ja vehiks hoogsalt ohutusvestiga pea kohal.
Minu vara, ise tean, kuidas eksponeerin. Vot volitan stripparid eksponeerima ja mitte üks seadus ei saa seda keelata!
Rsk, selle pulli võiks tõesti ära teha, järgmine kord rahvariietes neiud jälle.
No kui on idiootsus- no siis tuleb nii ka vastata ja teha maailmale ka avalikuks, millest see persesuurune "eduriik" tehtud on- no põhiliselt lollustest ju!
20:05 27.09.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Ei ole olnud käsku eksponeerida lisavarustust kuid on arusaadavalt mõista antud, et videokaamera vaatevälja peab jääma kogu ülevaatusprotsessist niipalju kui võimalik ja kuna lisavarustuse kontroll on kohustuslik siis seda ka tehakse. Mina ei tantsi auto ümber kuid kaks tõkiskinga saavad küll nähtavaks kui nad tagavararatta koopast välja kaevan. Korra olen Maanteeameti inimestele teinud ettepaneku, et nemad paneks kirja mida siis ikkagi peab kaamerale näitama - vastus oli, et auto ülevaatus peab jääma videosse. Nüüd siis ka kordusülevaatus peab toimuma videokaamera vaateväljas ja ei ole oluline, et kordus oli turvapadja märgutule põlemise pärast, mis sai ausalt kirja pandud. Tähtis on, et järjekorra olemasolul tolkneks autoomanik mõttetult ukse taga niikaua kuni tema auto saab ajada kanalile kus kaamerate all toimub masina identifitseerimine ülevaataja poolt mis sest, et kontroll ise võtab aega 5 sekundit - kuni kustub turvapadja märgutuli. Tegin siira ettepaneku Maanteeametile, võtta kasutusele kordades odavamad nn. mundrikaamerad mis salvestavad 100% ülevaataja tegevusest selleks, et Maanteeamet näitaks välja kas neid ikka huvitab tehnoülevaatus ka tegelikkuses? Ei needsamad odavad kaamerad ei ole neile vajalikud, vajalik oli ülevaatajatele "koht kätte näidata" nõudes hirmkalleid kaamerasüsteeme mis salvestavad 30% tegelikust ülevaatustegevusest, ega siis asjata minule ei öeldud kaheksa tunnistaja juuresolekul: "Teid me kohtleme ainult piitsa ja piitsaga" see on absoluutselt hea näide kelleks meid peetakse.
20:35 27.09.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Mait pikk jutt aga minu küsimus jäi vastuseta?
20:45 27.09.2018
Endiselt endine riigiametnik (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Huvitav, et nii kontrollivad, aga minu valduses on EV riigiprokuratuuri riigiprokurör Kaire Jaaksoni allkirjastatuid dokument, et kui raskeveokil oli EV ülevaatus dokumentide järgi läbitud, siis ei saa olla töötaja teadlikku ohtuseadmist, mis on siiski tunnistus, et teid, st ülevaatajaid usaldatakse jäägitult isegi riigiproksi tasemel.
Vaidlus oli seetõttu, et rämpsvedajad saatsid talvel tööle kogenematuid juhte sõidukitega, mis olid eluohtlikus seisukorras, kuid omasid kehtivat ülevaatust, mida ei oleks mitte mingil juhul tohtinud neil olla. Omanikud olid eluohtlikest vigadest teadlikult ja tegutsesid tahtlikult, lootuses, et läbikräunutatud masinad saaksid läbi liiklusõnnetuste kindlustusega kaelast ära. Jube küüniline- kas pole?
Asi toimus 2014 ja proks keeldus isegi uurimast, kas ülevaatusega on seotud kohtu all olevad/olnud ülevaatajad.
Meie TÜV on seega ju jube usaldatav kui nii on vaja. Ja vaja oli selleks, et omad inimesed ajasid seda äri ja tegid muidki inetuid tempe. Justmaffia justmaffiat ei murra!
21:20 27.09.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Vastan valerka küsimusele - absoluutselt palju laseme üle jala. Teen ainult väga lühikese selgituse sest kui paneksin kirja mida me kõik jätame kontrollimata siis saaks mitu lehekülge.
Mina ei kontrolli kas ja kui palju on piduriklotsid kulunud kui autol on trummelpidurid, kui ma ei saa mõõta friktsioonkatte paksust, sama ka piduritrumli või ketta kontrollimisel. Ma ei uuri, et ega piduritross ei ole sõlmes kuna ta on enamuses katte all. Ma ei kontrolli kas piduri survekolvil või -membraani on ebapiisav või ülemäärane vabakäik. Ma jätan kontrollimata kas pidurdusjõu regulaatori andmesildi andmed ikka vastavad nõuetele või ei. Ma jätan seisupiduri teekatse tegemata seega ei saa ma teada kas sõiduk kaldub teekatsel sirgjoonest kõrvale. Ma jätan kontrollimata kas pidurivedelik on saastunud. Ma jätan uurimata kas pidurivedelikul on olemas ilmse tõrke tekkimise oht, sest seda ma ei oska teha jne. jne. jne. see oli kaduvväike osa sellest mida ma jätan tegemata. Mida ja kuidas ma kontrollin on Teil võimalus tulla kohapeale vaatama sest meil on uksed alati auto ülevaatuse ajal avatud (kui ei ole liiga külm, ei ole õues torm ja ei saja paduvihma) ja kõik kliendid võivad auto kontrollimise ajal viibida ülevaatusruumis olenemata sellest kas kontrollitakse tema või kellegi teise autot - see välistab mõõtetegevusel doonorite kasutamise.
21:46 27.09.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Aitähh ausa vastuse eest, usun, ausaltöelda lugesin seda paberit esimest korda täna ja mõtlesin, kes kurat sellise soperdise autor on?
22:04 27.09.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Autorid vastavalt panusele on järjekorras Euroopa parlamendi vastav nõukogu kes võtsid direktiivi koostamisel kuulda meie ministeeriumit ajal kui ruulis meie oma mees so. "Siim kloostritaga metsast" + Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium + Maanteeamet + MTÜ Eesti tehnoülevaatajate liit.
09:50 28.09.2018
looder23
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Käisin täna raskeveokiga ülevaatusel. Puudus igasugune tsirkus. Kõrvalistuja uks küll avati, mida vaadati ei tea. Ei kottinud kedagi ei tõkiskingad, ei tulekustuti, ohukolmnurk jne. Oluline oli pidurid, tahm, veermik, tuled.
09:54 28.09.2018
selgetnägija valerka (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
ja vaadati vast ka tahhograafi klepsu
10:06 28.09.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Selline tegelikkus ongi, mõnes kohas täidetakse ülevaatusreegleid punktuaalselt ja teises kohas seda ei tehta. Kui Teile tundub, et ülevaatusega oli tolles ülevaatuses okei siis see ei tähenda, et igal pool nii on. Niikaua kui ülevaatuse teostamise kontrolli ei tehta video vahendusel, niikaua kui ei tulda ütlema ja paljud jätkavad vanaviisi riskides tulevikus sattuda "punasele vaibale". Need ülevaatajad kellega on läbi viidud vastavad "järelkoolitused" vaatavad masinat rohkem, nii lihtne see ongi.
10:07 28.09.2018
looder23
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Jah, seda ka. Kapoti alt andmesilti ka, aga ei pannud tähele, et oleks roomanud rattakoopasse vin koodi otsima. Võib olla oli juba eemalt näha ja porist puhas.
10:23 28.09.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Meie roomame sest see teema on Maanteameti inimestega kirjalikus menetluses läbitud etapp (suhtlen võimalikult palju kirjalikult, et tulevikus kui tekib vajadus, ei oleks minu selgitused paljasõnalised). Mis puudutab ülevaatuspunktis liiklusvahendi kontrollimise jälgimist siis ma ei usu, et riigiasutuse töötajatel selleks eriti aega on ja nagu minule video paigaldaja kirjutas siis ei ole küsitud temalt ühegi ülevaatuspunkti kaameratesse sisselogimise koodisid. Ja kas seda on vajagi kui asju menetletakse "signaalide" saamisel. Ja ametniku elu on nüüd ju nii mugav, et tema saadab kirja ülevaatuspunkti ning küsib selle päeva sellest kellaajast alates selle kellaajani video üleslaadimist.
10:31 28.09.2018
.......... (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Ma käin samas üv punktis ühe autoga juba 4a, teisega 6a- mehed teavad mind ja minu autosid, seega mida neil seal enam otsida on. Kokku olen seal üv punktis käinud vist mingi 15a ja kunagi pole autodega probleeme, seega pole ülevaatajatel ka mingeid kõhklusi, et tuleks nüüd hoolega nuuskida. Vahel leitakse mõni pisiasi, mis kiirelt ja kergelt kõrvaldatav ning ei tehta sellest probleemi- nad teavad, et teen auto korda. Paar nädalat tagasi käisin jälle ühe autoga, vaatas pidurid ja tahma üle ning vormistas ära, ei mingit väänlemist kaamerate ees.
11:31 28.09.2018
XXXXXXL (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Nüüd kirjutage siia ka auto reg nr. ja ülevaatuspunkt ka kus käisite.Siis hea MA meestel salvestusi nõuda
11:42 28.09.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Oli ju juhtum kus siin foorumis kiitles üks tsiklimes kui lihtsalt tema läbis ülevaatuse konkreetses ülevaatuspunktis ... külalised tulid varsti. Tähendab, et seda foorumit külastavd ka mitmed riigiametnikud. Kui tahad teada mis tegelikkuses toimub tehnoülevaatusel siis siit on võimalik teada saada piisavalt palju kuna mina ei valeta. Küll aga vahel kasutan tiba palju vürtsi ja arvamuse avaldamine on veel meil lubatud.
12:19 28.09.2018
Endiselt endine riigiametnik (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Mina olen nt kordusega seekord igati nõus, samuti olen külastanud ühte ja sama ülevaatuspunkti aastaid. OLID ja nässus need sõlmed, kukkugu ma või istuli hämmastusest, et need nii kehva kvaliteediga olid, olukord on reaalsuses just selline.
Vaidluse koht puudub ja eks ülevaatuspunkt olegi valdavale enamusele see koht, kus diagnostikavõimekus on, sest sõiduomadused tegelikult ei muutu või on nende kulumismuutumise siinus nii nii sujuv, et see on tähelepandamatu ja sellega lihtsalt harjub.
Neile, kes nõukaajal sõitsid pooleringise rooliloksuga veokitega- neile on see nii OK, et palju hullemastki ei tehta välja.
Ja Maidul on õigus- koheselt lendasin ÜV-lt oma remondikohta juppe tellima ja seal oli laual mahtuniversaali ülevaatusakt, mis oma sisult ja koosseisult muljetavaldav, kuid üks punkt oli just nimelt see, et üks istmerida oli puudu.
12:26 28.09.2018
......... (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Jah, istmete puudumine mõjutab tohutult liiklusohutust. Ilmselt arvab nii mõnigi maanteeametnik niimoodi. Samamoodi mõtlevad politseinikud- pasundavad nutijoobest ning hakkavad selle peale maanteedel kiirust mõõtma.
13:27 28.09.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Kesolevaga mina Mait Millert teatan ametlikult, et rikkusin kehtivat korda (mkm77) ja Maanteemeti eksperdi kirjalikult antud kohustust. Täites EUROOPA PARLAMENDI JA NÕUKOGU DIREKTIIV 2014/45/EL, nõuet kohaldada Euro 6 kompressioonisüütega mootorile normatiivi 0,7 läksin teadlikult vastuollu kehtiva määruse ja kõrgemalseisva organisatsiooni eksperdi seisukohaga.
13:46 28.09.2018
......... (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Selline tsirkus ainult lõbustab ametnikke ja annab võimaluse külla tulla ja jätkuvalt ajusid peedistada. Need, kes vaikselt oma tööd edasi teevad, säästavad närve ja aega jantimise arvelt. Kuidas kroonus lollid ohvad pikalt saadeti- näo ees löödi kulpi ja pärast aeti oma rida edasi.
13:56 28.09.2018
Endiselt endine riigiametnik (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Mait oma rikkumisega on täielik algaja.
Nt EV kohtud langetavad järjekindlalt otsuseid, mis on räiges vastuolus Euroopa Kohtu artikliga 93/13, mis on meie kohtutele ülimuslik.
Miks?
A seepärast, et selle artikli täitmisega oleksid EV-s plaksust kehtetud meie liigkasuvõtukontorite võlaõiguslikud laenulepingud, ka pankade omad suures osas.
Mis aga puudutab seadusi, eeskirju ja muid elutähtsaid otsuseid vastuvõtvate komisjonide töösse, siis aastal 2013 olin komisjonis, mis hääletas asja üle, mis otseselt puudutab EV 15 000 kodaniku elu- ja heaolu. Komisjoni liige, kes istus minu kõrval, ajas hääletamise ajal koos oma naabriga käe uljalt püsti ja jätkas oma naabriga elavat vestlust, igatahes mitte arutluse all oleva teema osas.
Siis pöördus minu poole ja küsis poolsosinal: "Oota, mida praegu hääletati?"
Siinkohal on selge, mismoodi tegelikkuses töötavad "rahvaesindajate" poolt koostatud komisjonid.
Arvata, et selliste koosseisudega võiks sündida midagi tervet- see on arvatavasti siiski väga loll lootus.
Siinkohal on paslik lisada väljavõte hiljutisest artiklist:
"Eriarstide sõnul on erialase ettevalmistuseta ametnikud ebakompetentsed.

Sotsiaalkindlustusametis töötab suur ametnike kogu, kes otsustab selle üle, kes ja mis alustel on õigustatud teenuseid saama. Näiteks ekspertiisi ja sotsiaaltoetuste osakonnas töötab 39 ametnikku, kellest 21 on keskharidusega, kellest üks on kokk, üks maaler ja üks majutusteenindaja, ülejäänud 18 on lihtsalt keskkooli lõpetanud inimesed. 12 ametnikul on tehniline ja põllumajanduslik kõrgharidus ja ainul kuuel on ameti enda kehtestatud erialane pädevus.

Maalri ja koka ettevalmistusega peaspetsialistide tööülesanne on puude raskusastme tuvastamine ja puuetega inimestele sotsiaaltoetuste määramine ning püsiva töövõimetuse ja lapsinvaliidsuse tuvastamine."

Ja mida te siis tahate?
15:21 28.09.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Ega ei tahagi kui tehnoülevaatuse reeglite kõlblikkuse üle otsustavad Märt Sults ja Savisaar juunior ...
15:42 28.09.2018
... (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
ametnike töökohad liiguvad sugulaste, sõprade ja tuttavate ringkondades. käsi peseb kätt süsteem laguneb muidu ära. ekspress just kirjutas talina lastekaitse "tööst" ühe poisi lapsendamisel- sihuksed madalad ametnikuhinged et anna olla.
03:36 29.09.2018
ford usa (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Aga kuidas siis kohaldatakse seda tahmasuse normi, kui auto sildile on märgitud 4.0?
08:07 29.09.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Vastavalt hea halduse tavale PEAB valima 4,0. Kui on andmesildil 0,5 AGA normatiiv 1,5 siis tuleb valida 1,5. Väga paljud ülevaatajad ja nii mõnigi riigiametnik kahjuks ei mõista mida tähendab hea tava ja valivad võimaliku väikseima normi.
09:53 29.09.2018
AntiPD (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
BMW originaalvarustuse on olnud ajast aega 1 (loe: ÜKS) tõkisking. Küsimus: Kas pean teisest autost teise laenama ja selle LAHTISELT autosse juurde viskama?
10:41 29.09.2018
63amg (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
milleks neid tõkiskinge vaja on,kui puudub kohustus,nõuda tagavararatast!
11:59 29.09.2018
looder23
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Sellepärast, et kui su autol on tehniline rike, ning mingil põhjusel ei saa seisupidurit või käiku rakendada, siis kasutad tõkiskingi.
12:16 29.09.2018
Endiselt endine riigiametnik (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Eile oli ESTONIA hukkumise aastapäev- vaadake, kes osalesid selle katastroofi uurimiskomisjonis! Ikka rahvasaadikud Toompealt, kes merendusest ja laevaehitusest mõhkugi ei taipa!
Mida siin mingi sõidukite ülevaatuse teemas imestada- samasugused ju otsustavad ja teadmised on umbes sellised: "punased autod on kiiremad kui sinised autod".
See on tegelikult riigi viinud katastroofini- kui diletandid otsustavad, siis teisiti polekski võimalik. Pimedate teejuht ei saa olla ise pime, aga nii just meil on.
15:41 29.09.2018
AntiPD (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Looder, kas auto veereb mäest üles või mäest alla? Lisaküsimus: Kummas suunas auto veereb horisontaalsel teel? Täiendav lisaküsimus: mitut tõkiskinga on vaja, et piirata auto veeremist mäest alla?
15:56 29.09.2018
looder23
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Kui sul silmaga nähtavat kallakut ei ole tuleb panna tõkiskingad mõlemale poole ratast. Või on sul alati loodlaud kaasas, et mõõdad teepinna kalde ära?
18:03 29.09.2018
AntiPD (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Kas paned igal hommikul (tõkiskingad igale poole)?
18:36 29.09.2018
63amg (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
no lihtsam on terastross pagassi visata.seod ümber puu või posti ja ei liigu masin kuhugi
19:48 29.09.2018
looder23
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Mida te nüüd üritate? Kes ägedama killu rebib? Miks peaks tegelema igal hommikul tõkiskingadega? Kas auto läheb rikki alati puu või posti juures? Ärge enam peale võtke.
13:13 30.09.2018
Lv (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Kusjuures mul oli auto, millel läks tõmmates käsipiduritross katki. Niikaua, kuni lasin korda teha sõitsin 2 nädalat niimoodi, et parkides iga kord kas tõkiskingad mõlemale poole või parkisin parklates kallakul ratastega vastu äärekivi. Autol oli nn. robotkast, millel pole park asendit. Kui mootor välja lülitatud, siis see käigukasti elektroonika ka vabastab siduri isegi juhul, kui käik on sees.
14:53 30.09.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Oleme natuke teemast kõrvale kaldunud. Mind paneb kulme kergitama uus suund ülevaatusel kus riigiasutuse Maanteeamet nimel saadetud juhiste järgi on minu hinnang, et rõhuasetus on suunatud pigem tühikargamisele. Tähendab lisaks pidurite kontrollile on pandud ülevaatajatele kohustus iga auto puhul ikka uuesti ja uuesti kontrollide, et registriandmed reg. tunnistusel ja auto ise oleks ühesugused. Kuna meie riigis on võimalik autoomaniku vahetus ilma riigiametniku poolse ülekontrollita siis on „kenasti“ see kohustus üle kanditud ülevaatajale. Ma saan aru, et auto peab saama tuvastatud visuaalselt sest äkki võib juhtuda nii, et mõni vanainimene ealistest iseärasustest lähtuvalt võtab ülevaatusele kogemata hoopis naabrimehe auto. Nüüd ei piisa ülevaataja jaoks masina margi, mudeli, värvuse, reg. numbri, ja sildilt loetud kerenumbri võrdlemisest reg. tunnistusel olevaga. Vastavalt MA juhiskirjale on antud kohustus üles otsida ka „KOLMAS“ vin-kood mis on sõiduki kerele tootja poolt graveeritud kujul. Ülevaataja jaoks frustreeriv on see teema sellepärast, et Maanteameti vastav andmebaas on minu arvates absoluutselt nõme kuna pooltel juhtudel tolle koodi asukohaks pakutakse kohti mida autol olemaski ei ole. Olen tihti tundnud absoluutset abitust otsides seda neetud numbrit kolmandast kohast, kui olen ta leidnud juba andmesildilt ja tuuleklaasi vasakust allservast. Autoomanik iriseb minu kallal, et mis ülevaataja ma olen kui ei suuda üles leida vin-koodi ja ukse taha on tekkinud oma ülevaatuskorda ootavatest klientidest ja nende autodest järjekord. Mina aga nagu tola tantsin auto ümber otsides seda jobannõi koodi. Kui MA andmebaas ütleb, et sellel mersul on kood tagaistme all siis vedin istme välja ja otsin AGA EI. Rahvas kiikab uksevahelt ülevaatusruumi ja küsitakse: „Kas kaua läheb veel?“, mis lisab velgi abitustunnet nii, et tunnen kuidas pingest murdumas olen? JA kõik see kammajjaa on seotud ainult sellega, et vastavalt Maanteeametist saadetud kirjale olevat olnud juhtum kus keegi olevat autol vin koodi välja lõiganud ja teisele kerele paigaldanud kuid jätnud andmesildi vahetamata kuna sildi vahetus oleks sildi rikkunud. Johhaidii, mingi 20 aastat vana ront mis maksab 500€ vajab lisaks VIIELE tuvastusfaktile veel üht koodi leidmist mis mõnikord on läbiroostetanud. Maanteeamet toetub väitele, et vastavalt AUTOTOOTJATELE antud eorodirektiivi kohustusele peab andmesilt olema selline, et ta püsiks riknematul kujul 30 aastat … Mida fukki ma küsin, et miks on antud ülevaatajatele kohustus tegeleda riigiasutusele pandud kohustusega tegelda toodangu järelvalvega saamaks teada kas lisaks andmesildile ja tuuleklaasi alusele koodile on normaalkonditsioonis veel kolmaski kood. 95% me ka need koodid ikka lõpuks leiame aga kui palju energiat ja aega kulub selle käsu täitmisele mõnikord. Ma ei mõista kuidas saavad hakkama „konveierülevaatused“ kus aeg broneeritakse interneti vahendusel ja on antud kindel aeg ülevaatuse läbiviimiseks? Tulles tagasi tolle mersu juurde, jõudsime arusaamisele, et istme all seda koodi ei ole. Lõpuks me selle ikkagi leidsime. Kood asub paremal pool tagaistuja jalgealust valgustava lambi taga. Tuli eemaldada valgusti ning siis sai parem kõrv vastu autopõrandat lugeda seda koodi … Paljud tahavad küsida, et miks sina Millert täidad tobekorraldusi? Ju siis on see seotud minu “kinderstube´ga“, et ma täidan kokkuleppeid st. Maanteeameti ja Maitene vahel sõlmitud lepingut mis kohustab täitma ülevalt tulnud juhiseid.
16:42 30.09.2018
... (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
jääb arusaamatuks, miks sa seda kolmandat koodi nii meelheitlikult otsid? st miks niimoodi neid lolle käske täidad? loomulikult hakkavad inimesed sumisema kui ülevaataja mõttetut tsirkust teeb. vaevalt, et sel ajal ükski mnteeameti inimene pilti vahib.
16:44 30.09.2018
... (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
võid ju leppeid täita, aga igal asjal on mõistlikkuse piir, millest üle normaalne inimene üle ei astu ja saadab leppe pikalt. kasvõi vaikselt omas peas ja ajab oma igapäevast asja rahuga edasi.
16:51 30.09.2018
Endiselt endine riigiametnik (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
" olevat olnud juhtum kus keegi olevat autol vin koodi välja lõiganud ja teisele kerele paigaldanud "
Nomaeitea- nõukaajal sai seda tihti tehtud, võetud sai teise kere küljest terve suure tükiga.
Ka mootoriploki number oli passis ja neidki sai ümber taotud, viisnurgad ja tärnid tuli laenata, tähed ja numbrid olid endal.
Pmt oli vaja seda koleda bürokraatia vältimiseks, mitte kriminaalsetel kaalutlustel.
Vana number tuli mäsaks taguda, lisaks igaks juhuks vahepeal mõni sümbol ka lüüa, et mitte mingil moel seda ei saaks lugeda, lõpus liivapaberist läbi löödi uus "valumuster" ja siis vajalik nr selga.
Kui MNTameti omad arvavad, et autovargad jätavad selle kolmanda kohendamata, siis nad eksivad- "leedu auto" peaks tihti muidu kolme erineva VIN koodiga olema.
Samas- nad saavad sellise vaatemängu vajalikkust alati põhjendada ja just sellega, et omanikuvahetusel keegi ei kontrolli.
Pmt- kui andmebaas ütleb, et on seal, seal seda aga pole, ülevaatust EI läbi, ei pea seda otsima- niikaua, kui see lollus lõpetatakse. Kui andmebaas ei vasta tegelikkusele- pole ülevaataja asi. On kaks võimalust- kas teevad andmebaasi tõeseks või lõpetavad jandi üldse ära.
17:30 30.09.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Enne kui ei saadeta minema MKM transpordisektor, ei juhtu mingeid muudatusi ja veel peaks vahetama elukutset 75% Maanteeameti tehnoosakonna töölistest. Seega kõik jääb nii nagu ta on olnud st. kui minule ütleb riigiematnik: "hüppa!" Siis ma ei imesta ja ainuke asi mida võiksin teha on küsida: "Kui kõrgele?" Niikaua kui süsteem sobib enamusele riigikodanikest ja ülevaatajatest, niikaua ka mina olen selles, sest mind absoluutselt ei huvita Teie arvamus kuna papi kokkukuhjamine on olulisem! Minu arvamus on - tehnoülevaatus peaks toetuma pigem mõistusele, kui "ärategemisele"!
18:03 30.09.2018
... (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
siis teegi seda mõistusega, mitte ära hüppa, kui mnteeametnik seda nõuab. ametnik istub oma kabinetis ja ei tea, et millert ei viitsi seda kolmandat koodi alati otsida kui ei taha. tehke ülevaatus ära mõistusega, mitte bürokraatiaga ning elu läheb sujuvalt vanaviisi edasi. arvan, et teised üv punktid ei võta seda jama üldse nii palju südamesse ning lähevad õhtul töölt koju normaalse tujuga ning ei mõtle 24/7 bürokraatiast.
18:36 30.09.2018
looder23
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Aga tõesti, mait, miks sa võimled? teeskle seda vin-koodi kontrolli. tee nagu sa vaatad sinna, kuhu mnt amet käsib vaadata, nooguta targa näoga ja saada auto välja. lükkad porikoopast paar korda traatharjaga, näed või mitte seda numbrit, nooguta targalt ja jätka. kui rahvast järjekorras ei ole, siis võid ju lihtsalt omale huvi pärast asja selgeks teha, aga kui järts on seljataga, siis tuleb raha teenida, nagu sa ise ütlesid. ega see järjekord seal koguaeg ka ukse taga ole. kuskilt maalt tuleb liberaalsemalt tegeleda.
20:09 30.09.2018
väike vend (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Olen samuti seda meelt, et kui tehnoülevaataja peab 3. VIN koodi otsingul lähtuma MNT infosüsteemist (nagu ka lubatud rehvi- ja veljemõõtude puhul jms), siis olekski igati pädev tuvastada, et VIN kood pole leitav kohast, kus infosüsteem väidab seda olevat, järelikult pole võimalik tuvastada, kas see on olemas, kas seda on muudetud või rikutud (kuna infosüsteemis pole piisavalt infot, et üheselt tuvastada VIN-koodi asukoht). Ülevaataja kohustuseks ei ole ega saa olla otsida VIN-koodi, mida võib-olla ei olegi olemas, seda enam, et kui ülevaataja peab lähtuma MNT infosüsteemi andmetest, siis isegi kui ta teab, kus antud tootjal see kolmas VIN-kood asub, kuid infosüsteem ei tea, siis ei ole ju ülevaataja kohustatud seda leidma, kuna ta ei pea järgima tootja ettekirjutusi vaid MNT omi.
(Sama, mis saada Maanteeametist ettekirjutus, et kuskil sõiduki kerel, raamil või agregaatidel (aga MNT ei tea, kus) on võib-olla kirjas "elagu Stalin!" ning tehnoülevaataja ülesanne on see tekst üles leida, isegi kui seda olemas ei ole).

Minu silmis jääb samasse auku ka ülevaatajate virisemine teemal, et sõiduki all olevate rehvide mõõt ei kattu andmesildil olevate rehvide mõõduga, olukorras kus MNT infosüsteemis rehvide mõõtu märgitud ei ole.

Üldises plaanis on aga Rein Langi 1999. aastal väljaöeldud kuldsed sõnad siiani aktuaalsed. Ainult et kui siis oli Kultuuriministeerium asutus, mille aknasse tuli granaat visata, siis täna on nendeks MKMi transpordiosakond ja MNT tehnoosakond. Kahju et pole kedagi, kes selle mõtte poliitilisel tasemel välja ütleks.
21:52 30.09.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Kogu eelneva kokkuvõtmiseks arvan, et minust ei ole riigiametnike kapriiside ja tobenõuete täitmise näitlejat. Mina täidan korraldusi ja reegleid seejuures avalikult ja AUSALT neist kirjutades siin foorumis. Minule ei meeldi ülevaatusnäitlemine ja lolli mängimine kuid kõigele vaatamata ma täidan kõiki etteantud, minu arvates tobekohustusi mis eemalt paistavad kui lollitamine ja ütlen kõva häälega, et minule ei meeldi see mida teen. Kui kõik ülevaatajad täidaksid korraldusi ja juhiseid siis ammu oleks Maanteeamet vallandanud inimese kes annab tobekäske sest varasemalt so. 2015 aastal on juba üks kord ära lõpetatud andmesiltide otsingud kui ARK ruume ummistati kodanikega kelle reg. tunnistused ootasid märget - lubatud kasutada ilma andmesildita ... Miks ma siis näen nii palju vaeva andmekoodi otsimisega? Sellepärast, et minul ei ole soovi saata inimest Maanteeametisse saamaks teada mis kohast siis tegelikkuses saab leida seda koodi, ma pigem ise näen vaeva guugeldades ja auto ümber tuuseldades ja siis paari kuu pärast tean iga auto koodi asukohta. Õnneks on seda va tobetegevust 10% ülevaatusprotsessist.
23:15 30.09.2018
Endiselt endine riigiametnik (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Siinkohal on ka konks. Nimelt, kui nt Mait osutub tülikaks tegelaseks, siis võidakse temale saata sõiduk, millel püha kolmainu VIN+VIN+VIN nõuded täitmata ja siis ülbelt temale näidata videot, milles Mait just " lükkad porikoopast paar korda traatharjaga, näed või mitte seda numbrit, nooguta targalt ja jätka" etlemist teinud on ja küsida, kas tal on hallukad...
See omakorda annab põhjuse temale hoolsuskohustuse mittetäitmist ette heita ja sellisele hooletule kahe jalaga selga hüpata.
Ma olen näinud, kuidas äärmiselt kohusetundlik ja seadusi täitev ametnik hakkas poliitilistel kaalutlustel kaks noomitust päevas saama. Iga haldusakti peale kaks korda päevas TLN Halduskohtule kaebus kirjutada on koormav.
Lõpuks söödi ikka "kokkuleppel" välja ja isegi maksti hullusti, peaasi, et ausast lahti saaks.
Meie riigis on omavoli lihtsalt nii suur.
Tark oleks mitteleidmisel just saata Maanteeametisse jalgu trampima.
Minul on selle ametiga olnud ka vaidlus, mis lõppes neile äärmiselt kulukalt, ma pakkusin kordades odavamat varianti, aga mingi arrogant saatis mind lihtsalt seedekulglasse.
Mees ei teadnud, et oman õigusteadmisi.
Sellisest saab jagu kas teadmiste või toore jõuga, parem mõlemaga korraga.
"Hea sõna võidab võõra väe, aga püstoliga läheb kiiremini" meetodil.
Kui neil taguots põlema panna, siis väljuvad nad stuuporist ja siis liigutavad nad end imetlusväärselt kiiresti.
06:53 01.10.2018
... (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
kui klient näeb, et üv punktis tuleb mõttetult kaua järjekorras oodata ja sees tehakse mingeid tavainimesele mittearusaadavaid ning ajakulukaid liigutusi, siis ta viib oma raha mõnda teise üv punkti. niiet lisaks töökoormuse suurenemisele ähvardab maitene oü-d ka raha alalaekumine.
07:53 01.10.2018
looder23
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Põhimõtteliselt võivad kõik meetodid viia rahade alalaekumiseni, aga neist kõige kiirem variant on pika järjekorras nägemine ja mingi tilulilu toimetamine. Klient pöörab lihtsalt otsa ringi. Paraku olen seda ka ise teinud. Sama võib juhtuda kui klient mnt-sse saata, ning neil tuvastada vin koodi asukoht ning klient järgmine aasta ei tule, kuna toimub mõttetu joppimine. 3 meetod võib kõige fataalsem olla, aga siis läheb ka asi kohtusse, miks me peame tegelema mnt puudulike andmetega. Mnt peab siis ise teadma, et tal on andmed vigased ja tuleb vigaste andmetega kontrolli tegema.
17:33 01.10.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Kirjutasin 20 juulil eksperdile kes nõuab kolmanda koodi leidmist. Kirjas oli palve, et nad mataks valehäbi ja paluksid meie abi saamaks õiged andmed. Siiani ei ole saanud vastust. Samas kui auto saadetakse Maanteeametisse ja sealt tullakse tagasi teadmisega kust seda koodi otsida siis MIKS te pasatskid ei korrasta andmebaasi, et lõpeks see kammajjaa??? Just hetk tagasi lahkus Roveriga tõeliselt ärritunud klient kes teatas, et meie oleme ainukesed kes otsivad seda koodi. Raske on emotsioonidest pakatava inimestega suhelda sest nemad ei mõista, et ülevataja peab videosilma all täitma korraldusi. Minu puhul on see eriti päevakorral kuna olen pinnuks riigiasutuse mõnedele töötajatele. Kui ikka väga tahetakse siis saaks nad nõuda kolme kuu tegemised videona ja küllap midagigi ikkagi leitakse, siis on põhjust millertile tagasi teha. Sellist asja veel tehtud ei ole ja loodetavasti ka ei tehta kuid sellele vaatamata pean õigeks teha just nii nagu nõutakse kõrgemalt poolt. 2012 aastra Range Rover´il on tehasetähis ikka absoluutselt raske leida kui MA infobaas "saadab" parema raami pikkitala juurde, tegelikkuses asub see aga - vot ei ütle, otsige ise!
20:37 01.10.2018
... (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Ja nii need kliendid kaovad.
22:03 01.10.2018
sass12345635 (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Tegelikult sama teema on sõidukeksamitega, kus samuti tuleb täita NÕUDEID. Ilmekaks näiteks on see, et 18 a igapäevasel sõitev juht ei täida neid nõudeid ja eksamit ei läbinud. https://www.youtube.com/watch?v=lzFGAmxkJiU .
07:10 02.10.2018
... (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
enamik juhte sõidab nii. liikluses peaks kehtima vaid üks reegel- ära sega teisi liiklejaid.
12:04 02.10.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Täna oli meil "menüüs" Jaguar, mille koodi otsisime 15 minutit ja ei leidnudki. No kas pole TOBE kui meile on antud käsk - autol on oluline viga kuna ülevaataja ei ole suuteline leidmaks kolmandat vin - kood (eitud on andmesildil ja tuuleklaasi allservas) sest Maanteeameti vastutav isik ei ole pidanud vajalikuks oma töökohustusi täita, et andmebaasis oleksid kohustuslikud andmed arusaadavalt välja toodud??? Kui kõik ülevaatajad täidaksid oma töökohustusi siis oleks MA "uputatud vin-koodi otsijatest" ja vähemalt üks tobekäskija saaks teada kui nõme on käsk mille täitmiseks ei ole loodud mõistlikke võimalusi ...
12:33 02.10.2018
... (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Soovitan Maidul ametit vahetada ,aru ei saa miks peab nii vastumeelselt ametit pidama,,
12:56 02.10.2018
...... (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
12:57 02.10.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Mait absoluutselt armastab seda ametit ja ei kujuta endale ette, et peaks millegiu muuga tegelema. Ülevaataja ametis on omad võlud, eriti siis kui saan aidata klienti saavutamaks õiglust sest näen kuidas diletantidest autoesinduse töötajad valetavad, vassivad ja varastavad autoomaniku tagant. Seda teevad kindlustused, liisingufirmad, töökojad ja automüüjad. Minult on abi saanud kümned autoomanikud ja saavad edaspidigi. Minule tekib vastumeelsus tühikargamisega tegelemisel ja erinevalt mõnedest on säilnud ametiuhkus, enesehinnang mis kohustab kinnipidamist lepingutest ja lepetest.
13:07 02.10.2018
Endiselt endine riigiametnik (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Amet ei pruugi olla vastumeelne- küll aga selles asjade üle otsustajad, kes tihti on psühhopaadid.
Neile on omane kõikvõimalike vahenditega kraapida end mingile võimule, kuid nad ei saa aru, mida tähendab võim ja sellega seonduv vastutus.
Nad ei õpi, sest teavad ju kõike ise ja see luulusarnane sündroom paneb neid tegutsema moel, mis hakkab asja hävitama.
Kõigepealt lahkuvad ametist spetsialistid, kes pole nõus kõige elementaarsemate üldtuntud reeglite eiramisega. Nimelt tõlgendavad end võimulekraapinud tegelased kõiki seadusi jms äärmiselt perversselt ja läbi nende väärtõlgenduste teostavad võimu teiste kiusamise läbi.
Järgmisena lahkuvad ametist keskpärased, sest ka nende kannatus katkeb. Järgi jäävad üsna nirud tegijad ja asutus hakkab vähemalt mingi osakonna piires alla käima.
Aga lahkunud spetside asemele tuleb ju kedagi asemele võtta!
Jah, kuid "Suur Ülemus" ei kannata enda kõrval arukaid inimesi, neid tööle ei võeta, tööle saavad mingi kassikooli ja ebaselge erialaga tegelased, kes muidugi on usinad pugejad ja "Suur Ülemus" lööb nurru.
Kuna see ülemus on hingelt ja iseloomult saast, siis püüavad pugejad olla temasarnased.
Mida kõrgemal kohal on selline võimuahnur- seda hullem rahvale.
Sellisele ei tule hetkekski pähe ei vastutus ega kohustus muuta kodanike elu parimaks- vastupidi, ta teeb kõik, et ta tunneks end mingi kuningana ja nii tema, kui ka tema pugejalikud alluvad mõtlevad välja üha uusi tõkkeid, koormisi, eeskirju, et kodanik ägaks.
Nii on minu silme all hävitatud mitmeid täiesti toimivaid struktuure. On toimetatud vastuhakke, nt on rahva eest varjatud selle sajandi teise dekaadi alguses toimunud Lääne- Harju politsei "ülestõusu", milles alluvad keeldusid sellise juhtkonnaga töötamast.
Aga vastu tuleb hakata ja ka Maidu protest on vastuhakk, sest olukord on iseenesest ju ülinõme.
Ametil pole viga midagi, kuid ehk ei soovi Mait teid represseerida kusagilt "ülalt" ja eelpoolkirjeldet kontingendi poolt leiutatud lollustega?
18:03 02.10.2018
63amg (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
ma ei saa aru milleks sellist tralli on vaja tekitada! jaguar kanalile ja kutsuge tähtsad mehed arkist kohale.las näitavad näpuga,kus vin nr. on.kui vini ei leita,siis arve arki.ja nii igakord,kuni lõpuks hakkavad ajusid liigutama.siin foorumis niisama halada on mõttetu!
19:40 02.10.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Hr.63amg, mis reaalsuses Te elate kas tõesti arvate, et autoomanik on nõus ootama kuni leidub Maanteeameti tehnoosakonnas inimene kes suvatseks kohale tulla. Kas Te tõesti arvate, et Maanteeametis leidub inimest kes jätab kõik omad toimetused katki selleks, et sõita läbi linna mingisse ülevaatuspunkti kus teda ootab klient? Mina teen kõik selleks mis minu võimuses on, et see õnnetu vin - kood üles leitaks ja selleks otsin internetis infot. Näiteks ühe masina info sain Ungarist ja vahel aitab ka autodata ja eks neid kohti kus infot otsida on veelgi sest vahel aitab autoesinduski. Aga on tõesti juhtumeid kus see kood on näiteks mõne istme seljatoe taga kuid andmebaas saadab otsima suvalise tagumise pikkitala pealt. Tralli tekitab Maanteeameti ekspert kes enne nõuab ja siis alles saab minu käest teada kui problemaatiline ja liiga tihti on tema korralduse täitmine, sest ametis endas on lohakust palju. Kannatab aga klient ja ülevaatajagi ja mis kõige tobedam, seda käsku täidavad üksikud ülevaatajad riigis sest piirdutakse andmesildi koodiga kui sedagi. Et Teie peate reaalsuse näitamist halaks või probleemide avalikustamist siis soovin, et Teiegi satuksite korruptiivsesse büprokraatiaveskisse kus kõigega näidatakse kes oled Sina ja kes on nemad! Ega siis kolmas vinkood ei ole ainuke kohustus mida me peame otsima, pidin ju mina otsima tehase paigaldusega laternatel tähiseid, saamaks teada mis laternaga on tegu, näiteks tänaste reeglite järgi peame üle lugema ülevaatusele tulevate autode sildasid kuna seda nõuab Aris-2 ülevatusprogrammis olev. Ei ole raske seda meil teha kuid on minu arvates hea näide ametnike pädevusest kes arvavad, et autol võib mõni sild ära kaduda või mõni juurde tekkida … Olen arvamusel, et enamus arusaamatusi ja raskelt mõistatavaid reegleid tekib sellepärast, et ministeeriumil on sellised partnerid, sellepärast et ülevaataja ei ole riigi jaoks spetsialist.
22:29 02.10.2018
sass12345635 (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Tundke rõõmu, et rattaid ei pea kokku lugema, siis oleks tööd topelt.
23:07 02.10.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Mis puudutab rattaid siis olen siin foorumis kirjutanud sellest, et masinalt nõuti vastavalt MA andmebaasile 210 km/h rehve kui spidomeetri viimane number on 190 km/h … Sõiduautod mis on vormistatud veoautodeks N1 ei pea omama nn. C - rehve ja N1 masinad peavad enamuses omama C-rehve … Mis veel puudutab rehve siis võib rahulikult tulla ülevaatusele suvel naastrehvidega ja ülevaatajal ei ole õigust vormistada seda kui probleemi sest rehv ju vastab tootja iseloomustusele. Naastrehvi kasutamise õiguslikkuse/keelu selgitust ei ole MKM 77 lisa 4-s seega vastavalt heale haldustavale EI tohi sanktsioneerida.
08:21 03.10.2018
Hmm.... (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
..... näiteks tänaste reeglite järgi peame üle lugema ülevaatusele tulevate autode sildasid kuna seda nõuab Aris-2 ülevatusprogrammis olev. ....

Ja mida oleks Mait teinud sellel juhul, kui tehnilises passis on kirjas, et "sildade arv 1, millest vedavaid sildu 2"???
Kusjuures see ei ole nali.
Omal oli kunagi Sierra, mille tehnilises passis see kild oligi!
11:55 03.10.2018
Endiselt endine riigiametnik (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Ei midagi erilist- üks sild tuleb demonteerida, aga kuidas allesjäänust kaks vedavat teha- no ausõna, no ei oska arvata.
Siinkohal on loodetavasti tegemist mingi sisestusveaga, sest nii rumalate inimeste olemasolus Maanteeametis ma siiski kahtlen. Kui nad just pole avanud kokkuhoiu kaalutlustel (ullikestele maksab esinese 6 kuu palga Töötukassa, kui tööle võtad) osakonna mõnes psühhokroonikute kodus.
Viga võis hakata jooksma juba esmasel ülevaatusel tehtud sissekannetest.
On muutunud ka sedaan invasõidukiks nii.
15:06 03.10.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Tehnoülevaatajana olen näinud asju mida on raske uskuda. Kui ma seda isendit nägin 2016. aastal ja registreerimistunnistuses olevat lugesin siis ma ei uskunud oma silmi. Edaspidi olen püüdnud rahulikult suhtuda ja nõustuda sellega, et minu silmad valetavad kuna riigiasutuse väljastatud dokumendis olev on õige. Tegemist on mootorrattaga L7e millel autorool, neli roomikut ja hüdrotõstukiga kallurkast. Isendi keretüübiks on sellel mootorrattal "veokvadrik".

Muudetud 3.10.18 15:08

16:53 03.10.2018
63amg (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
seda ma ju räägingi,et arve läheb ark-i! hoiatad lihtsalt ette,et selline masin on tulemas ja kasseerid min. 50.-euri tunnist ooteaega.las tulevad ja kaevavad terviseks
17:15 03.10.2018
Endiselt endine riigiametnik (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Pmt on 63amg isegi õigel teel. Kui nüüd minna seadusega peale, siis on võimalik Maanteeamet kohtusse kaevata. Nimelt tekitavad valeinfoga VIN koodi otsimise nõudega nemad ülevaatajale materiaalset kahju. Kui tuleb otsida- siis selleks kuluv aeg on de jure MA poolt edastatud valeinfo tõttu põhjendamatu ajakulu ja samas ka materiaalset kahju tekitav, sest tänu sellele lükkub teiste sõidukite ülevaatus edasi ja mõni sõidab ka minema.
See ei ole äririsk- see on MA hoolsuskohustuse täitmatajätmise tõttu tekkinud varaline kahju ja vastavalt seadusele on nad kohustatud selle 100% hüvitama.
Hea jurist taoks neil kohe sääreluud paberitega kohtus puruks.
17:38 03.10.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Tegelikkuses peaks auto keresse pressitud vin-koodi teema olema reguleeritud autotootja ja meie riigi vastava organisatsiooni vahelise lepinguga. Tegevust nimetatakse toodangu järelvalveks kuna kood peab vastama ISO 3779-1983 nõuetele siis autotootjale on standardiga antud kohustus teha vin kood selline või siis sellisesse kohta, et ta ei rikneks 30 aasta jooksul. Kui nüüd mõnel masinal on kood läbiroostetanud siis see ei ole omaniku süü vaid tootja oma ja vastava lepingu olemasolul peaks asjaomane instants sellest teavitama tootjat. Et ülevaatajad on pandud ühe nn. eksperdi poolt tegelema toodangu järelvalvega on kurb tõsiasi nagu seegi, et need kes täidavad korraldusi kaotavad kliente ja need kes ei täida naeravad minu üle sest kontrolli korralduse täitmise üle EI OLE.
19:13 03.10.2018
... (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
häid juriste on meil vaja, sest jäkuv solkseadusloome annab põhjust pidevalt hageda. varsti elu nagu ameerikas- iga s.ta pärast annab kohtusse minna.
20:16 03.10.2018
tobuke (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Aga mida teha mida sõidukiga, mille passi Maanteeamet on kirjutanud õhkvedrustus, aga sellel sõidukil pole kunagi seda olnud. Selgelt ja ühemõtteliselt on sel sõidukil lehtvedrud?
Ajasin käed puusa ja jalad harki ning nõudsin õigete andmetega tehnilise passi väljastamist.
21:11 03.10.2018
... (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
rehvides on õhk ja see vedrutabki.
09:36 04.10.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Meie riigis igal elualal oleksid asjad palju paremas seisus kui otsustajate hulka võetaks ka sinikraedest spetsialiste. Need nn. eksperdid on vahel kui "elevant portselanipoes" ja nad teevad oma tööd uskudes, et teavad teemasid kõige paremini ja sellepärast praktikule kui mina, vaadatakse liiga tihti ülevalt alla, vähemalt nii tundub minule. Kuna vaidlustes maanteeameti töötajatega on paljud asjad läinud ikka nii nagu ma algselt selgitasin siis kahjuks ei arvestata võimalusega, et seegi kord võib ju millertil õigus olla. Olen sellest ka kirjutanud öeldes, et olulistes asjades, mis puudutavad ülevaatuspoliitikat, olen varasemalt 4 korda vaidluse võitnud mille peale vastati, et tegemist ei ole spordivõistlusega - kes peale jääb? Nii pean pikalt ja kaua ühte aukku tampima lootuses, et lõpuks kohale jõuab ja see ei ole halamine/hädaldamine vaid oma ja kui tahate siis ka kliendi õiguste eest seismine. Näiteks täna on keelatud roostes summutid kui ei ole loetav summutil tootja markeering. Jällegi on leidunud üks MA inspektor kes tõlgendab summuti tootjale endale etteantud kohustust (markeering peab säilima summuti kogu tööa jooksul) kui kohustust autoomanikule. Nii ongi olemas ülevaataja kontrollimise dokument kus kirjas, et roostes summutit loetakse MA inspekteerija poolt heitgaasitorustiku omavoliliseks ümberehituseks. Ülevaatuspunkti töötaja kiusamiseks otsitakse mõne riigiasutuse töötaja poolt põhjuseid ja selleks seadusevastaselt sanktsioneeritakse sest toote järelvalve ei ole ülevaataja kohustus.
17:39 08.10.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Kaua ei ole 15. juunil alustatud teemat arendatud, nüüd jätkaks. 1.4.1.Seisupiduri toimimine. 2) Ühe või enama ratta pidur on töökõlbmatu = EOV (ohtlik rike).
Tihti ühe ratta seisupidur praktiliselt ei pidurda, kuna mehhanism on kinni kiilunud, st. pidur on tööks kõlbmatu siis miks ei tohi auto ülevaatuselt lahkuda teisiti kui ainult evakuaatoril? Jällegi näeme määruse koostajat kes usutavasti ei ole päevagi ülevaatusel töötanud, näeme olematut autotundmist või mis veel hullem - inimene ei oska lauset koostada, et õigesti edasi kanda mõtet arusaadavas ka lihtsas lauses. Nähes tobereeglit rikuvad kõik ülevaatajad teadlikult seda määruspunkti ja irvitavad riigiametnikue vähese IQ üle aga keegi ei teata arusaamatu reegli olemasolust. Kasutan mitmuse vormi kuna antud reeglit on lugenud ka kümned silmapaarid ministeeriumites ja asjaomastes instantsides sest iga säte läbib kooskõlastusringi. Tähendab - tehnoülevatuse mõistuspärane ja teadmistepõhine korraldamine ei huvita tegelikkuses absoluutselt mitte kedagi.
12:23 16.10.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Helkurid 4.8.1.2)Kahjustunud või puudub = OV. Arvan, et kui ühe helkuri puudumine on kordusülevaatuse vääriline siis siin on "vint üle keeratud" võrreldes ühe ääretule (gabariidi) puudumisega = VO puudus (4.2.1.3)
21:39 16.10.2018
k... (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
... meenutades kuidas vene ajal ÜV-d tehti. Inspektor vaatas tuled üle, masin aeti estakaadi peale ja kontrolliti käsipiduri toimimist. Apteek ka pidi autos olema.

A nüüd n...sitakse mingi seisupiduri erinevusega... Auto seisab kallakul nagu vastu seina kuid väike erinevus... ja kordus ÜV.
21:55 16.10.2018
Forever Ford (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Tahm on 1.1 (norm 1.5)

Muid vigu pole.

Turbost lekib veidi õli väljalaskesse.

OV, Korduv.

???

Otsustasin, et sõidan kuni vahele jäämiseni ilma ÜV aga tänaseni siis ligikaudu 2a möödas.

Oli see siis õigustatud läbi kukutamine või niisama kellegi arvamus?
22:22 16.10.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Mõõdetud 1,1 ja norm 1,5 siis otsus saab olla ainult OK.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.