Sisene

 

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: ARK-I SÕIDUEKSAM

12:27 10.02.2017
adfadf (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Aga igat harjutust on võimalik 2 korda teha. Küljeboskil peab auto ju jääma max. 20 cm kaugusele teepeenrast?

Ise sain Tallinnas teisel korral load. Eksamineerija oli seekord teine. Palju rahulikum ning mingit meelega jama ei korraldanud. Sõitsime põhiliselt Tallinna ümbruses maanteedel ning harjutused olid ka lihtsad - parkimine, sirgjooneline tagurdamine ning tagasipööre piiratud kohas. Sain läbi.
21:38 12.02.2017
korduseksamite arv (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
"Eesti Autokoolide Liit ja maanteeamet püüavad parandada olukorda, kus B-kategooria juhiloa taotlejad riiklikul sõidueksamil massiliselt põruvad.

Eelmisel aastal tegi esimese korraga sõidueksami ära vaid 46 protsenti tulevastest autojuhtidest, aasta varem oli protsent 51. Korduseksami tegijad, keda on aastas ligi 18 000, pikendavad oluliselt eksamijärjekorda, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Kui rohkem kui pool juhiloa taotlejatest riiklikul sõidueksamil põrub, on tegemist tõsise probleemiga, tõdes ka maanteeamet. B-kategooria omandamise eest tuleb autokoolis maksta 350-400 eurot, selles summas sisaldub paarkümmend sõidutundi. Lisatund maksab keskmiselt 18 eurot, mis tundub paljudele kallis ja nii minnakse eksamile puudulike oskustega - lootuses, et ehk veab.

"Kui läbisaamise protsent oleks suurem, siis oleks meil ka vähem pahameelt nii autokoolide poole pealt kui ka nende juhikandidaatide poole pealt, kes täna tahavad lube saada. No keskmiselt teise korraga tehakse eksam ära. Harva on neid, kus käiakse kolm korda, kuus korda ja kaheksa korda," märkis maanteeameti eksamiosakonna juhataja Tarmo Vanamõisa.

Vanamõisa lisas, et aastate rekord on umbes viiskümmend korda ja see ei ole üldse naljakas, sest eksami riigilõiv on 40 eurot. Aastas tehakse 18 000 korduseksamit.

"Kui ikkagi kool ütleb, et te peaksite võtma natuke sõidutunde või mingeid asju lihvima, siis parem võtke see kaks-kolm lisasõidutundi ja tulge siis eksamile, see on rahakotile oluliselt kergem kui te pärast maksate mitu korda riigilõivu," soovitas ta.

Küsimusele, millega sõidueksamil peamiselt põrutakse, vastas Eesti Autokoolide Liidu president Enn Saard, et läbikukkumise põhjused on väga tihti kõige lihtsamad. "Parkimine, ümber nurga tagurdamine. Hästi tihti on lihtne asi: inimene sõitis 40 minutit ära ja siis ei saa lihtsa parkimisega hakkama," nentis ta.

Saard sõnas, et õigem oleks suhtuda rangemalt nendesse eksimustesse, mis liikluses toovad kaasa raske tagajärje, näiteks eksimine tagasipöördel või möödasõidul.

Samuti pelgavad paljud seda, et eksamit ei saa teha kooliautoga.

"Me küll loodame, et seda hakatakse uuesti lubama. Siis inimene saab teha selle autoga, tal kaob üks hirm ära, et see on võõras auto," lausus Saard.

Kui kooliautosid lubada, tuleb neile paigaldada salvestusseadmed, nagu praegu on eksamikeskuse autodel. See investeering pole aga kõigile autokoolidele jõukohane."

Toimetas
Laur Viirand

http://uudised.err.ee/v/eesti/5c4f19bb-cc63-4818-9dfd-582309
d2807f/autokoolid-ja-maanteeamet-uritavad-vahendada-kordusek
samite-arvu
17:03 08.03.2017
Kõik on võimalik (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Lõpuks sai ka minu kadalipp edukalt läbitud . 6 kord Tallinnas .Kõik ikka sõltub ka eksamineerijast .Seekord oli väga rahulik eksamineerija ja midagi ülemõistuslikku ei olnud .Teekond oli suhteliselt lihtne kuid pidin olema väga, väga tähelepanelik ,seda eriti linna tihedas liikluses .Püüdsin sõita sujuvalt liiklusvoolus ,et ei jääks kellelegi jalgu ja samas ei ületaks piirkiirust .Harjutustest oli : piiratud alal tagasipööramine (minu lemmik) ,pöördega paremale tagurdamine ja sõidu lõpuks ka ühes väikeses parklas parkimine .Eksamineerija jäi mu sõiduga üldiselt rahule,üks väike viga oli aga mitte midagi liiklusohtlikku .Võin öelda,et ikka kõik sõltub oma närvist ja ka eksamineerijast millises tujus ta on .Edu eksamil.
P.S Enne eksamit võtsin palderjani .
08:44 15.03.2017
maaks
Re: ARK-i sõidueksam
09:19 15.03.2017
loolek (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
kukkusin kiiruse ületamise eest läbi XD
09:43 20.03.2017
Prillid nurjasid sõidueksami (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Prillid nurjasid sõidueksami

õiduõpetaja Andrei Naani õpilasel jõudis pärast pooleteistkuulist ootamist möödunud laupäeval kätte B-kategooria sõidueksami aeg. Naine ei jõudnud Saue büroos autossegi istuda, kui eksamineerija teatas, et eksam on lõppenud – nimelt olid juhikandidaadil ees prillid.

Prille ei olnud aga märgitud tema kehtivale tervisetõendile.

Sarnane kogemus oli mõni aeg tagasi ka Testudo ning Radial autokoolide sõiduõpetajal Tõnu Karbil. «Minu õpilasele öeldi, et võta prillid eest ära ja kui oled suuteline eksamit tegema, siis võid teha,» rääkis Karp. Kuna õpilane tundis end prillidega kindlamalt, ei tohtinud ta rooli istuda. Ta pidi uuesti riigilõivu tasuma ja ootab nüüd uut eksamit.

http://pluss.postimees.ee/4049995/prillid-nurjasid-soidueksa
mi
08:38 25.03.2017
Läbikukkuja (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Käisin eile 4. Korda tegemas sõidueksamit, kukkusin läbi. Sõitsin 2 korda ristmikule liiga kiiresti veendumata ohituses. Midagi ei juhtunud, viisakas oleks olnud teistele teed anda. Pikivahe hoidmine asulavälisel teel, paaris kohas suunatuli ununes. Eksamineerijad on erinevad, seda olen õppinud. Mõni karjub, mõni ei vaevu suhtlemagi. Eilne eksamineerija oli super. Peale eksamit vaevus 20min analüüsima minu sõitu ja minu vigu. Samuti analüüsisime ka poditiivsed asjad läbi. Kokkuvõtteks: tuleb olla rahulik, mitte tormata. Läbisin autokooli 2012, praegu sõidan tallinnas õppesõidumärgiga naisega. Eks siin ongi see suurlinna ja väikelinna vahe. Ise läksin väikelinna kuna sinna sain kõige kiiremini aja. Väikelinnades on autojuhid harjunud rahulikult liiklema, samuti jalakäijad ja muud liiklejad on harjunud, et neile antaks teed isegi kui neil ei ole õigust.
20:50 01.04.2017
Pahalane (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Mina nüüd ka arki eksamil ja no nii tige juba... esimene kord oli loll viga maanteel tagasipöördega, liiga kiiresti ühinesin liiklusvooga ja teised autod jõudsid järgi...
Teine kord ei saanud parklast väljagi, enda lollusest oleksin teisele autole otsa keeranud...
Nüüd lähen varsti uuesti eksamile, ehk saab seekord tehtud ka... järjekorrad on ikka eepilised... esimene kord ootasin 2 kuud ja nüüd oleks peaaegu sama kaua pidanud ootama kuid õnneks sain aja varasemaks :)
Võtan autokoolist veel lisatunde ja loodan et seekord ikka ära ka teen...
Ma olen arki eksami alguses jube närvis, esimene eksamineerija võttis alguses kohe närvi ära kuid teine tekitas seda vaid juurde... vb ka siis balderjani nuusutama ennem kui eksamile?
10:26 05.06.2017
Spioon123 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kui keegi soovib teooria.ee materjalidele ligipääsu siis saan anda kasutaja. Eesti keeles/vene keeles. Nädala jagu õppimist veel ja teste. Endal vaja pole, enam.

iparnaste@gmail.com
17:17 06.06.2017
Ee (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kas kellegil on kogemusi sõidueksami vaidlustamisega. Käisin Tartu arkis sõidueksamil, kõik harjutused said sooritatud positiivselt esimesel katsel 10min enne eksami lõppu pidin aardla-jalaka tn ristmikul andma teed vasakult tulevatele autodele. Nägin ka märki aga ei jõudnud niikiiresti reageerida kui juba eksamineeria pidurit vajutas ja eksami mitte sooritatuks luges. Pigem on minu puhul asi põhimõttes sest ma ei olnud kuskil kesetristmikku ega sõitnud kellegile ette lihtsalt läks reageerimisega sekund kauem kui eksamineerial. Leian et ta vajutas pidurile natuke ennatlikult ja ei lasknud mul olukorda lahendada.
Kas saan õigesti aru et kui eksami vaidlustan ja see kinnitatakse siis pean ikkagi sõidu uuesti tegema lihtsalt saan seda teha riigilõivuvabalt. Internerist ja mnt.ee ei suuda seda infot leida.
Tänan kes vastavad. ☺️
18:34 06.06.2017
Sebija1 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Sa vaidlustad tulemuse. Kui määravaks sai ainult see eksimus siis negatiivne otsus tühistatakse ning loetakse positiivseks, sest neg otsuse alus langeb ära ja uut eksamit sooritama ei pea.
18:43 06.06.2017
Ee (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kuna nüüd on võimalik eksamiprotokolli e-teenindusest vaadata siis seal on märgitud ainult see raskeks veaks. Keskmiseks veaks on märgitud asulvisel teel käiguvahetus kiirendamine. Ehk siis ei saanud 90km/h nii kiiresti yles võetud peateele keerates samas yhegi auto sõitu ma ei takistanud sest tee oli tyhi. Aga tänan vastamast
08:34 07.06.2017
jarru (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Oma tegevusest peab andma märku aegsasti, et toimuks sujuv ja õigeaegne pidurdus, suhtes teepikkusega, mis on jäänud ohtliku kohani. Antud juhul siis õigeaegne pidurdusega alustamine. Asulakiirusel liigub auto sekundiga edasi 14 meetrit, see on peaaegu 5-kordse maja kõrgus. Kui sellise maa võrra hilineda teatud olukorras pidurdamise algusega...Ega sinu eksamineerija ei aima ju, kuidas käitud analoogolukorras, kui juba üksi sõidad ja ta kahtleb, kas ei ole sul siiski vaja teha mõned lisatunnid. Võid vaidlustamist proovida, kuigi sügan kahtlevalt...
10:40 07.06.2017
18 eurt tund ja kallis (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
18.- tund on kallis??? Autoremont on 49.- tund. Oleneb sellest kas hoolid oma elust ja varast ning teiste eludest. Sellise tunnihinnaga ei saa riigi maksegi makstud ja mustalt tegutsevad ettevõtte on vist hinna nii alla tõmmanud. Takso seisuhind tunnis on ka kallim ja taksosid kasutatakse nii, et järjekord on taga. Eelistuste küsimus rohkem ikkagi.
10:43 07.06.2017
Tuleb vaie esitada (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
11:48 07.06.2017
Xxxxccc (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Käisin tegemas sõidueksamit. Saatuslikuks sai parkimine. Nimelt asulavälisel teel pidin parkima auto. Esimesel korral parkisin auto võimalikult teeäärde, mille peale eksamineerija ütles et nii teeäärde parkides võib näiteks kaassõitja kukkuda kraavi. Teisel katsel parkisin sirgemale pinnasele poolenisti teele ja murule. Sõidueksam läbi - haljasalal ei tohi parkida.
20:20 07.06.2017
prillid (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Käisin täna tegemas Tallinnas sõidueksamit ja läbisin edukalt. Käisin eile Sauel eksamit tegemas, aga kuna ma läksin prillidega ning neil polnud sellest mu tervisetõendil märget siis ei lastud isegi autosse istuda. Ma küll vaatasin päev enne sellel eesmärgil oma tervise tõendit ja seal olid justkui prillid märgitud, ju siis oli vales kohas. Aegadega läks väga hästi, sest teooriaeksamile registreerimisest kuni juhilubade kättesaamiseni läks vaid kaheksa päeva aega. Mulle öeldi ka et saan riigilõivu tagasi küsida tegemata jäänud eksami eest, kui teen avalduse, et tegemist oli arsti veaga.
18:39 10.06.2017
p3771 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kas keegi oskaks öelda, kui pikad on ARKi järjekorrad Tartus praegu?
21:26 10.06.2017
ARK eksam on liiga ohtlik (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
18:54 12.06.2017
Tallinna vahtraleht (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kui eksamineerija juba pidurdab ,ongi hilja ja see loetakse raskeks veaks .Minu õpetaja soovitas kui on" anna teed" märk näha, hakka aegsasti hoogu maha võtma ehk pidurdama .Nii tegin ka eksamil ja sellega probleeme polnud küll aga ei saanud parkimisega hakkama ja see tõttu sai paar korda läbi kukutud Tallinnas .Praegu vaatan oma kodu maja ees ,igaüks pargib nagu tahab .Mõni on joone peal lausa .Kurb aga tõsi .
15:25 13.06.2017
Eksam Viljandis (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tartus järjekorrad u 2 kuud. 18. mai sain 4. juuliks alles aja. Pidevalt peab mntameti lehel jälgima, kas kuskil vabaneb aeg. Ise võtsin niimoodi hoopis Viljandisse aja 23. maiks, päev enne eksamit. Kutiga sõitsime linna läbi (esmakordselt käisin üldse Viljandis). Järgmine päev siis eksamile. Jube närv oli sees kyll. Olin viimane, eksam oli 16.15.
Eksamineerijaks oli Peeter Kohv. Kohe algusest sain hea enesetunde, tutvustas ennast ja eksamit ja oli väga toreda hoiakuga. Ytles kohe ära, et 3 asja tuleb sooritada, igaks asjaks 2 katset. Vaja oli teha kylgboks, mäe pealt minek ning ümber nurga tagurdamine. Sidur võttis maru ülevalt sellel autol, ytles et algul harjutame ja siis mingi hetk läheb eksamiks (ytleb seda ette). Algul maantees6it, siis linnas ja harjutused. Kylgboksis natuke mähkisin, mäe pealt minek sai teise katsega tehtud ning tagurdamisega probleeme polnud. ARKi ees analyysis mu sõitu ja vigu ning ytles, et liiklusohtlikud ei olnud, vaja lihtsalt rohkem kogemust ja autotunnetust aga eksam sooritatud!! :) kokkuv6ttes v2ga tore eksamineerija. Linn on väike ning ei oskagi muud soovitada, kui et märkide järgi sõita. Ei ole midagi teises linnas hullu teha eksamit.
Edu teistele! :)
07:52 15.06.2017
Arkijuhiload (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
mina käisin Tartu eile ehk siis 14,06,2017 ja olin Kuulo Kade all ja päris hea eksamineerija soovitan sain ühe korraga läbi.
09:21 16.06.2017
pikad järjekorrad (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
"Sõidueksamil hakatakse eelistama äsja autokooli lõpetanuid.

Pikkade sõidueksamijärjekordade leevendamiseks eelistatakse nüüdsest sõidueksami aegu broneerides äsja autokooli lõpetanuid, korduseksamit saab A- ja B-kategoorial sooritada alates 30 päeva möödumisest luhtunud katsest.

"Korduseksamid on üks nendest põhjustest, miks sõidueksamitele tekivad pikad järjekorrad. Äsja autokooli lõpetanud juhikandidaadid on oodanud nädalaid enda võimalust ning eksamile tulles võib saada neile saatuslikuks pikk paus sõidupraktikas," selgitab Maanteeameti eksamikeskuse juhataja Risto Kasemäe.

"Nüüdsest registreerime sõidueksamile eelisjärjekorras autokooli äsja lõpetanud juhikandidaadi, korduseksamile saab registreerida 30 päeva möödudes ebaõnnestunud katsest. Igal läbikukkumisel on oma põhjus või põhjused, juhikandidaadil tuleb oma oskusi veel lihvida ning selleks on mõistlik võtta lisatunde autokoolist või juhendajalt. Sõiduoskuste lihvimine nõuab aga omakorda lisaaega."

http://www.ohtuleht.ee/811495/soidueksamil-hakatakse-eelista
ma-asja-autokooli-lopetanuid
12:01 25.06.2017
MM (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kus kohas sõitsite (mis suunas jne.)
Ise lähen ka kohe, kohe eksamile, siis saaksin ka need kohad enne läbi käia.
Nagu aru olen saanud, siis külgboks, sirgjooneline tagurdamine on kindlasti sees?
17:22 26.06.2017
Sõidueksam Tallinnas (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Minu marsuut oli selline : Mnt .parklast välja tagurdamine siis edasi parklast väljasõit vasakule - sealt siis " anna teed " märgi juurest paremale (mäepealse tee ) otse ja siis jälle vasakule (raja) tn -seal paremale akadeemia teele -siis tuleb ring ja ringilt tagasi pööre 4 väljasõit - otse edasi akadeemia tee ja sealt tuleb ristmik (Konsumi juures olev ristmik ) sealt paremale (kadaka teele ) otse edasi ---kuni tuleb kadaka tee ja ehitajate tee ristmik ,sealt vasakule (ka üks raskemaid kohti ) (hoolega vaadata märke ) ja pööre tuleb teha väga filigraanselt ja õigesti - edasi haabresti ringi suunas ja sealt Keila suunas sõit - kusagil enne Tabasalu märki tuli keerata paremale ja seal pidin tegema esimese harjutuse : piiratud alal tagasipööramine -siis otse ja sealt foori juurest jälle vasakule (Tallinna suunas tagasi ) -seejärel kusagil kõrvalilses kohas keerasime paremale ja sõitsime niisugusse kohta kus sai teha järgmise harjutuse: pöördega paremale tagurdamine - seejärel suundusin maanteele tagasi ,sõit läks edasi Tallinna suunas ,hiljem päris täpselt ei mäleta aga kusalit keerasin paremale (seal oli tee remont ja pidin pingsalt jälgima märguandeid ja et auto ei läheks kusagile posti vastu ja samas hoidma ka pikivahet 4s nagu maanteel ettenähtud,siis jõudsin Kadaka puiesteele ,seal siis oli väike parkla ,selles sai tehtud 3mas harjutus :parkimine omal vabal valikul (tegin tagurpidi boxi) -edasi suundusime mööda Kadaka pst Mnt ameti ette parklasse tagasi .Eksam kestis ligi tund aega.
Ma ei tea kuidas praegu lood Haabersti ringiga kuna siis oli talv kui eksamit tegin aga ilmselt viiakse praegu enamik Nõmmele .
19:39 26.06.2017
A! (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Iga autojuht võib järgi proovida-kõrvalistmel istuda on palju hirmsam, kui rooli taga.
Sama efekt võib olla ka eksamineerijatel, kes vähe varem pidurdama kukuvad, kui asjad juhikohalt vaadates veel täiesti kontrolli all on.
Üks selline hetk ja eksam lõppenud. Täiesti subjektiivne värk, sõltuvalt isiku närvikavast ja muudest tehnilistest üksikasjadest.
No tuleb järsku jube põis peale vms, aga sõidu lõpuni veel hulk aega. Kui oled kogenud hunt, võid igal hetkel eksamineeritava selle baasilt üle kavaldada. Kuulduste järgi on neile veel ette antud protsent, palju võidakse eksamitelt läbi lasta. Seetõttu kuu lõpupoole vist suht võimatu üldse läbi saada-preemiat ikka ju tahaks.

Ja täitsa huvitaks veel selline asi. Kui näiteks tuua üks paide eksamineerija tallinna ja anda talle kaasa kõige õelam kohalik asjapulk, kui kaugele nad jõuaksid sealt mäealuselt? Või vastupidi. Sotsiaalse eksperimendi korras oleks täiesti kasulik ka maja siseselt selline asi läbi teha ja vaadata, mis saab.
23:20 26.06.2017
Tartukad (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kas keegi Tartu omadest ka hiljuti on eksamit teinud? Kuhu siin viiakse ja mis ülesandeid tegema peab? Millises kohas olete läbi kukkunud jne?
00:19 28.06.2017
Examilt (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Mina olen kukkunud läbi Tartus juba 4 korda. Esimesel korral keerasin ringil ette. Teisel korral ületasin mitu korda kiirust ja 2 viimast kukutati läbi. Üleelmisel korral ma sõitsin 50. alas 45-ga ja hakkasin aeksalt juba pidurdama aga ikkagi pani plokki ennem ristmikku väites, et lähenesin liiga kiiresti kuigi pärast hiilisin ristmikule veel päris pikalt(õnneks lubas edasi ise sõita) Ja viimane kord oli kõik ok ja kiitis ka veel aga siis ma ei tea kas talle meenus, et tal kiire ja järksu tetas, et ma sõidaksin bussipeatusse(maantee ääres) ja teatas, et exam läbi kuna keerasin ette. Aga autod olid päris kaugel ja ei takistanud ma kedagi. Ennem arki jõudmist helsitati talle ja ta teatas: Olen kohe Arkis ja panen auto garaazi ja tulen. Muideks minu exami lõpuni oli veel u 15 min. jäänud.....kuhu kurat sul kiire on minu exami ajal???? Kõik seigad Tartu arkis.
09:24 28.06.2017
A! (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Hakkab tulema juba.
Julgemalt kodanikud läbikukutatud, julgemalt.

Sihuke kamm ajab meele ikka vähe mõruks, sest pole see esimene kord sarnaseid jutukesi kuulda.
Päris nii ikka ei saa, et tööajal käiakse ülemusega kohvikus või titel mähkmeid vahetamas ja kinni maksab selle jama maksumaksja. Rääkimata ebamugavustest eksamineeritavale ja riigi usaldusväärsuse löögi alla panemise.

Siinkohal sügav kummardus nendele eksaminööridele, kes oma tööd hingega ja ausalt teevad. Te väärite tunnustamist. Mõtlen siinkohal ka seda, et pärast sõitu väike analüüs vigadest ja soovitusi edaspidiseks või midagi selles vaimus. Väike nali enne sõidu algust, et pingeid maha võtta või pisike julgustus ei teeks ka paha. Tean, sellie suhtlemine sõidu ajal on keelatud, kuid oleks inimlik siiski inimlikuks jääda.

Samas,kui ülevalt poolt on peale pandud läbitavuse protsent ja teisalt on ka pahatahtlikke inimesi sel alal, siis nagu teada rikub juba väike tilk tõrva terve meepoti. Just selle väärosa käbe eemaldamine oleks oluline eeskätt nendesamade tublide inimeste hea nime taastamiseks. Politseist ju kunagi ka sihuke kahtlane kaader minema saadeti ja enam mingit suuremat jama ses osas pole, et peaks maksma altkäemaksu ja nii edasi.

Ehk saakski osaliselt asja põhjusena näha seda, et altkäemaksu enam küsida ei juleta, kuna eks sealgi ole inimesi vahele võetud küll ja veel, ja nüüd siis elatakse oma kibestumust nõrgemate peal välja. Vale amet siis valitud, soovitaks soojalt mingi muu tootva tööga tegelda, kus ei pea inimeste saatuse üle sel viisil otsustama. See spekulatsioon on küll veidi pahatahtlik, pean tunnistama ja mul oleks üsna hea meel, kui see nii poleks.

Seega, organisatsiooni ja ameti hea nime taastamine eeldab ausust ja otsustavust suisa süsteemi seest, et võõrkehad saaks välja puksitud. Tavaliselt küll kipuvad hammasrataste vahele jääma head inimesed, kes juba oma loomult ehk tagasihoidlikumad ja suli petab kontrolli tavaliselt ära. Nii, et on oma ohud ka ses seespidises puhastamises. Kuigi öeldakse veel, et kala hakkab mädanema peast, eks ole siingi oma tõetera sees.
Aga uuriv ajakirjandus arvatavasti juba tegutseb, tuleks head materjali, kui vähe otsida, inimesi ära kuulata.
13:48 28.06.2017
R.K. (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kui vaadata seda pilti, mis meil tänavatel toimub, siis ma pigem usuksin eksamineerijaid, kui korduvalt läbi kukkunuid. See on ikka masendav, kuidas sõita ei osata.
18:45 06.07.2017
peeterp aan (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Käisin täna just sõidueksamil Sauel, esimese korraga sooritatud. Kõik väga lihtne ja muretsemiseks oli põhjust tegelikult oluliselt vähem kui vaja oleks olnud. Peale eksamit sain lausa kiita, et väga hästi sõidetud, tundis end kogu aeg turvaliselt ja kui ühte olukorda poleks olnud, oleks hindeks 5+.

Enne sõitu uuris tulede kohta, pisut läks segi, mis on mis, aga sellest suurt numbrit ei tehtud, rehve kontrollima ei pidanud hakkama, uuris vaid, mis on kõige olulisemad tuled ja kontrollisime, kas põlevad. Selgitas kenasti ära, kuidas eksam hakkab välja nägema ja ei ühtegi närvilist hetke.

Ring siis Sauelt Tallinna, Laagris üle raudtee, Hiiu parklasse, sealt üle raudtee ühesuunalisele, vasakpööre, Vabaduse puiesteele, Saku turboringteele ja sealt tagasi Saue ARK-i. Kogu marsruut siin: http://imgur.com/80exVJo

Harjutused tagurpidi parkimine oma valitud kohale, pööre kitsas kohas ja tõusult minek, kõik esimese korraga.

Eksamineerija nime ei mäleta, aga väga sõbralik venelane, kes tuli tegelikult Tallinnast. Sõit reaalselt kokku 45 minutit, platsil tegin ringi ümber Maanteeameti hoone ja alustasime.

Paar pisiviga tekkis, ühesuunalise tee pealt kitsasse tänavasse pöörates läks pisut üle joone vastassuunavööndisse, aga korrektuur kohe ja tegi vaid väikese märkuse. Kõige suurem ehmatus tuli Vabaduse puiesteel sisuliselt fotofinišiga vilkuva rohelise/kollase tule situatsioon. Mainisin kohe ära, et siin läks nüüd väga napilt. Peale sõitu mainis, et ta ei näe ka millisekundiga ja meetri jagu antakse armu, seega veaks ei lugenud, aga palju puudu ei jäänud. Järgmise foori all pidurdasin juba agressiivsemalt. Vabaduse puiesteel kindlasti ette vaadata kuna mõned foorid lähevad seal rohelisest kollase peale kiiremini kui isegi reageerida jõuab, seega kui juba on pikalt roheline olnud, võib julgelt kiirust vähendada.

Kokkuvõttes soovitan ainult märke jälgida, nende järgi sõita ja kui tundub, et tegid kerge eksimuse, tundub parem seda kohe peale vea tegemist ka kõva häälega eksamineerijale öelda, et oleks aru saada, et said ka ise aru, mis valesti läks.

Minu poolt väga positiivne kogemus ja seda närvi, mis päevi enne eksamit kaasas käis, polnud küll vaja. Kui oskad sõita ja suudad roolis rahulikuks jääda, läheb kõik sujuvalt. :)
15:20 18.07.2017
designated driver (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Sooritasin eelmine nädal sõidueksami Tartu ARKis esimeselt korral. Sõitsin teeviitade järgi Tartu Lennujaamani, seal parkisin ja sõitsin teistpidi tagasi. Kuskil tänavatel pidin tegema kolme manöövriga tagasipöörde ja siis üle vasaku nurga tagurdamise. Kuskile keerulistesse kohtadesse ei viidud, eksamineerija oli kaa väga okei.
19:20 19.07.2017
Nimi reserveeritud (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tere,
Esiteks mainin ära, et ei käi veel autokooliski. Kui mingi minu väide on vale, ärge liigselt pahandage. Tekkisid mõned küsimused ja märkused, mille puhul usun, et need võisid olla ka teistelgi.
1. Kas liiklusseadus mitte ei kohusta juhte valima teeoludele ja _oskustele_ vastavat sõidukiirust? Teoreetiliselt ei tohiks lubatust aeglasem sõitmine (eeldusel, et ei takista teisi) olla keelatud.
2. Kas eksamisõidukil salvestatakse ka sõiduki ümber (taga, küljed) toimuv? Manööverdusvigu ei saaks ette suunatud kaamera põhjal tuvastada, vaidlustada.
3. Kas eksamineeritavatel on võimalik eelnevalt vajadusel tutvuda auto kasutusjuhendiga? Konkreetselt huvitaks auto kiirushoidiku olemasolu ja kasutamine.
4. MKM 2011. a määrus nr 50 lisa 4 ei loe eksamit mittesooritatuks, kui juht ei järgi eksamineerija korraldusi. Kas see tähendab, et eksamineerija võib igal hetkel oma suva järgi nõuda juhilt seaduse rikkumist? Teisest küljest oleks eksamineerija pidev jutt juhtimist segav asjaolu ja vist liiklusseadusega vastuolus.
5. Sama määruse punkt 2.1.1 kohaselt loetakse sõidueksamil tõsiseks veaks (ehk eksam mittesooritatuks) "liiklusohu tunnetamine ja pidurdusvalmidus". Kui eessõitja teeb äkkpidurduse, tuleb talle otsa sõita, sest muidu näitad üles valmisolekut pidurdada ja kukuksid eksamil läbi? Sama punkt ei saa olla mõeldud eitavana, sest järgmine punkt oleks "foori või reguleerija keelava märguande eiramine".
6. Kas enne sõitu on võimalik eksamineerijaga plaanitav marsruut üle vaadata? Vastasel korral võiks ta nõuda viimasel hetkel mitmerealisel teel parempoolsest reast vasakpöörde tegemist vms.
Lõpetuseks teemakauge, väga üldine küsimus autokoolidest. Vanaonu oli aastakümneid sõiduõpetaja, kellele meeldis kontrollida (uudse mõistena "läbi kukutada") õpilaste teadmisi mootori tööpõhimõtte kohta. Nüüd vist ei õpetata koolides vist isegi rehvivahetust? Osad klassikaaslased on juba load teinud ja kommenteerisid näiteks esmaabikoolitust nii, et maksad raha, istud ühe päeva loengus ja saad linnukese kirja.
Tuletan veelkord meelde, et kindlalt tean autodest ja liiklusest niipalju, kui igapäevane jalakäija või kaasreisija võiks teada. Olen huvi pärast lihtsalt natuke seadusi ja foorumeid sirvinud.
21:56 19.07.2017
Marko
Re: ARK-i sõidueksam
Väga head küsimused!
Ma vastama ei hakka ,kindlasti tead neid vastuseid isegi. Pealegi ei ole sellel eksamil läbisaamisega erilist pistmist. Minu tütar, kes oli päriseksami ajaks peaaegu igapäevaselt kolm aastat Tallinna kündnud, sai eksamil läbi alles siis kui ma eksamiautole enda omaga järgi sõitsin. Ma tahtsin lihtsalt näha, mida ometi ta siis eksamil valesti teeb, mida ma igapäevaselt ei märka.
Jõudu ja jaksu!

PS tol ajal ei salvestatud midagi.

Muudetud 19.7.17 22:00

23:07 19.07.2017
A! (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Hea tõdeda, et veel lubasi mitteomav persoon suudab nii hästi formuleerida sellise hulga valupunkte.
Siit võid sa küll vastukaja saada, iseasi palju sel kõigel seaduslikku kaalu on ja mis selle teadmisega pärast eksamit teha ongi. Eriti kui läbi saad.

Soovitaks sarnase kirja otse eksamite korraldamisega tegelevale organisatsioonile saata.

Päris huvitav oleks isegi neile küsimustele ametlikke vastuseid kuulda.
Selgeid ja üheseltmõistetavaid vastuseid, mitte mingit laialivalguvat sedasamust.
Huvitav, et ajakirjandus ei viitsi selle teemaga eriti tegeleda. Lihtsalt korrutatakse pressiteateid ja ongi kõik. On meil üldse veel uurivat ajakirjandust, või teevad kõik ainult tellimise peale lugusid?
15:10 20.07.2017
arvan (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Üldiselt on loogika selline, et kui ikka pidevalt läbi kukutatakse , on see tegelane korruptant ilmselt, ootab altkäemaksu, sest enne peab ju klientuuri sellega tekitama, et oleks eksamineeritaval kindel tunne, et ausalt polegi võimalik läbi saada.Mõni kontrollija võiks sellised vahele võtta, teha pisivea ja vaadata, mis vana vunts tahab.
16:58 20.07.2017
Nimi reserveeritud (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tere,
Tänan esialgsete vastuste eest.
@Marko. Ausalt, enamikule ei oska ma isegi vastuseid pakkuda, rääkimata kindlast teadmisest. Kiirushoidiku kasutamise infot võiks teada.
@A! Oleks tore, kui keegi, kellel on juba load olemas, võiks need küsimused esitada. Nagu üks sõiduõpetaja/eksamineerija eespool mainis, võivad enne eksamit esitatud lollid küsimused eksami sooritamist mõjutada. Äkki MNT pressiesindaja saadab kirja edasi samale inimesele, kes hiljem sinu eksamit vastu võtab.
Super, kui küsimused vaataks varasemalt üle juristi haridusega inimene, kes nt esimesele küsimusele seadusliku põhjenduse leiab.
@arvan. Selleks, et pistisevõtja vahele võtta ja kohtus ise karistamata jääda, peaks olema käimasoleva uurimise/menetlusega seotud isik (politseiuurija). Vist peab olemas olema isegi kohtu luba.

Kuna autokooli kohta käivat küsimust tagasi ei lükatud (rangelt võttes teemaväline), küsin seda, mis tõesti huvitab. Autokooli õppekava järgi minnakse juba 4. sõidutunnil (2. moodul) tänavale. Kui oled autoga üldse sõitnud 90 minutit (1. akadeemiline tund on "tööasend ja turvavarustus"), kas see veidi vara äkki ei ole?
Siin foorumis on juttu olnud ARKi ümbruses kasvavatest puudest. ARK/MNT-l on sõidueksamit tutvustav ARKi/MNT video http://youtu.be/8tpSzHXzWfg . Mingil ajal jäi nagu videost meelde, et eksamineerija oleks öelnud juhile, et puu taga oli peidus liiklusmärk, aga praegu ma seda kohta ei leidnud. Kui kellelgi seisab ees sõidueksam, võiks seda videot siiski vaadata.
Juriidilise osa täienduseks, tahaks esitada teemavälise retoorilise küsimuse, miks küsitakse liikluskindlustust eurodes, kui kindlustusseaduses on lubatud vaid kroonid?
17:37 20.07.2017
MerilinH1234 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Käisin 18.juuli tegemas sõidueksamit Tartus. Kellaaeg oli pärast lõunat. Ei ütleks, et palju liiklust oli, ja et nüüd hommikul vara parem eksamit teha on. Minu arvates oli pärastlõunasel ajal väga hea eksamit teha. Esialgu lubas eksamineerija ARKi platsil nö proovika teha ja siis edasi juba eksamiga alustada. Tegin ühe tiiru ja läksime eksamit tegema. Eksami käigus siis 15min asulavälist sõitu ja ülejäänu asulas sees. Lisaks tuleb teha kolm harjutust. Kui esimese korraga ära ei tee, siis saad ühe korra veel proovida. Mina pidin siis asulavälisel teel tegema tagasipöörde, linnas sees parkima poe parklas ja pöördega tagurdama üle parema õla. Harjutused sain kõik esimese korraga ilusti tehtud ja sõitmine tuli ka hästi välja. Eksami lõpus sain kiita ilusa sõidu eest ning sooritus oli positiivne. Eksam kestis kokku 45min.
Mida mina soovitan on see, et ärge ajage ennast närvi. Võtke vabalt. Ise olen suur eksamite põdeja, aga mõtestasin endale selle eksami kui tavalise sõidutunni võõra õpetajaga. Eksamineerija oli väga rahulik, sõbralik ja selgitas eksami käiku.
Eksamit tehes ära unusta suunatuld ja ära sõida ega pargi haljasalale (parkides ei tohi ka auto nina ulatuda haljasalale). Jälgi kogu aeg peegleid ja liiklusmärke!! Ja kui lähened ristmikule, kus sinul on teeandmise kohustus, siis hakka juba aegsasti hoogu maha võtma. Kui sa jääd nt ristmikul natuke liiga eemale seisma ja tahad autot natukene edasi lasta, et paremini näha, siis ütle eksamineerijale, et sa liigud natukene edasi, muidu võib ta aru saada, et sa kavatsed ristmiku ületada ja kui peaks mõni auto tulema, siis võid eksamil läbi kukkuda.

Nael kummi!!!
20:15 21.07.2017
TK (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
On keegi teinud hiljuti Põlvas sõidueksamit? Millised on kogemused?
22:36 21.07.2017
Sõidueksam (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Keegi sümboolse tasu eest oma eksamikohta ei sooviks loovutada? Sobiksid kõik ajad Tartus enne Augustit.
10:21 22.07.2017
Sõiduõpetaja (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
@Nimi reserveeritud
Pole ise küll eksamineerija, aga piisav kogemus õpetajana annab võimaluse suuremale osale küsimustest vastata.
1. Jah, sõidukiirus tuleb vastavalt oskustele ja oludele valida. Samas peaks eksami ajaks olema oskused sellised, et segavate asjaolude (halb teekate, piiratud nähtavus jms.) puudumisel sõidetaks ikkagi antud kohas lubatud kiiruse lähedase tempoga.
2. Kaamerate kohta kahjuks puudub info.
3. Kindlasti oleks võimalik kasutusjuhendiga tutvuda. Samas - praegused eksamiautod on kõige madalama varustustasemega, nii et seal lisaseadmeid, kaasa arvatud püsikiirushoidjat, pole. Riigihankega võetud masinad, odavaim pakkumine võidab.
4. "Kui juht ei järgi korraldusi" märgib seda, et eksamisooritajal on inimesena õigus eksida: parempöörde asemel pöörata vasakule, mitte sooritada mingit manöövrit esimesel võimalusel, vaid hiljem jne. Eksamineerijal on eksitavate korralduste andmine keelatud.
5. Liiklusohu tunnetamine ja pidurdusvalmidus tähendab just risti vastupidist küsimuses esitatud näitele. Ehk kui eesolija äkkpidurduse teeb ja eksamiautos peab pidurdama eksamineerija, läheb kirja antud viga. Tavaliselt muidugi nii ekstreemset varianti ei tule, aga põhiliselt tehakse too viga lähenemisel ristmikele, kus võib olla vajadus teed anda (liiga suur kiirus ja liiga hiline aeglustamine) või siis ülekäiguradadele.
6. Tavaliselt teekonda ette üle ei vaadata, kuna eksamineerija ei tohi eeldada, et eksaminant linna tunneb. Tallinna inimesele ei ütleks "sõidame Annelinna" mitte midagi, tartlasele oleks see muidugi lihtne.

Mis puudutab tehnika õpetamist autokoolis, siis see on suht vaeslapse osas jah. Kui viimati riiklik õppekava muutus ja sellega vähenes kohustuslike teooriatundide arv 40 pealt 26-le, kadus suurem osa tehnikateemadest üldse õppekavast. Samas pole näiteks minu enda õppeautos varuratast: autotootjad teevad kaalu kokkuhoiu pärast ikka igasuguseid vigureid.

Loodan, et on abiks!
11:02 31.07.2017
ToomasKP (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kas esmane juhiluba hakkab kehtima kohe kui vanus kukub? Ehk südaöösel?
01:47 03.08.2017
Ilre (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tere, kas keegi oskab soovitada, kus teha sõidueksam, kas Paide või Jõhvi?
15:14 05.08.2017
Koalabear (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tegin täna Tartu ARK's sõidueksami. Eksamiajaks oli 8:00 - soovitan. Vähe liiklust ja laupäeviti pole (vähemasti minul polnud) ükski teetöö tegemises.
Marsruudist siis - ARK juurest sõitsime mööda Sepa tn kuni Võru mnt. Võru mnt sõitsime linnapoole ja Aardla ristist vasakule. Vastutulev liinibuss keeras samuti vasakule, aga keerasime kenasti teineteise eest. Oli ka ainus kord kui kartsin, et mulle pidurit vajutatakse. Aardlast Ringtee Selverini ning siis Lõunaka ringini. Edasi suund Elva poole. Oli kollane st ajutine kiiruspiirangu märk 70, sõitsin vastava kiirusega kuni ristmikuni ja siis edasi 90'ga. See loeti aga veaks, sest asulast väljaspool lõpetab ainult märk mõjuala - okei, mõtlesin, et that's it :D. Edasi keerasime Külitse poole ja sõitsime lennujaamani välja. Võru mnt mööda sõitsime linna poole, Roopa tänvale. Sealt otse Aardlani, Aardlast vasakule Võru mnt'ni ja mööda Võru mnt Alasi tänavale. Alasil tegin esimese harjutuse - ùmber parema õla tagurdamise. Karete Konsumi parklas vabalt valitud kohta parkimise ja Vasara tänaval kolme punkti tagasipöörde. Kõik harjutused sooritasin esimesel katsel. Oligi suund tagasi ARK juurde. Parkisin ennast ära ja ei osanud midagi oodata ega arvata. Õpetaja ütles aga, et sooritatud, isegi kiitis. Tõi ainsaks veaks välja kiiruse ületamise maanteel. Olin väga üllatunud aga sain tõestust, et eksamineerijad ei ole mingid kollid, kes sind läbikukutada tahavad. Kahjuks enda eksamineerija nime ei mäleta, olin liiga paanikas kui ta end tutvustas lol :D

Loodan, et julgustan tulevasi Tartu autojuhte ja soovin kõigile eksamisooritajatele külma närvi.
08:31 07.08.2017
Eelmisele..... (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Pakun, et 70km/h märk kaotas tegelikult linnast väljudes oma mõju. Linnavälise tee alguses oleks pidanud olema veel üks märk.
21:00 07.08.2017
Viimasele (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Ee ma arvan, et ajutine 70 oli ikka 90 asemel ju. L2ks elva poole juba, linnast v2ljas. Siis ei l6petagi lihtsalt ristmik kiiruspiirangu 2ra.
21:18 07.08.2017
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
ikke lõpetab, oletame et keerad sellelt ristmikult selle teele millel oli kuskil 70 märk mida sa ei tea, huvitav mis kiirusega alustad sõitu?
17:11 13.08.2017
loadkaes (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Mina sain eelmisel nädalal tallinnas load kätte. Oli 5.kord teise aasta jooksul teha lubasid. Teisel korral eksamil käies oleksin saanud load kätte aga tegin suure hurraaga enne mnt teenindusbüroosse tagasisõidul ühel ristmikul pöörde vastassuunda jõgeval. Ülejäänud korrad ei sobinud eksamineerijad. Üks langes lausa nii madalale, et otsustas karjuda minu peale olgugi, et mingit viga ma ei teinud ja põhjus miks ta karjus oli see, et teetöödega teelõigul ei olnud kiirusepiirangut välja pandud, mina sõitsin umbes 35-40km/h kuna suunavööndeid eraldasid postid ja oli väga kitsas sõita. Tema arvates oli vaja sõita 50km/h, olgugi et tagasisõidul kui tema roolis oli siis oli kiirus samuti 30km/h kanti.
Aga eksamist siis. Auto kontroll, platsile ma ei läinud, -Trummi-nõmme ühesuunalised-pärnu mnt-laagri rimi parkimine-narva suunas-viaduktilt tagasi tallinna suunale-laagri taha kus on need tööstushooned (tagurdamine pöördega, tagasipööre piiratud alal), kadaka pst, mäepealse büroo. Ühtegi viga välja ei toodud, imestati et varem lube kätte pole saanud. Ütlesin, et üks kord olin loll ja keerasin valesti teised korrad iseloomud ei sobinud eksamineerijatega.
Soovitan siis kõigile, kes meeleheitel on ja lubasid ei saa hoida külma närvi - küll saad, ega tulemata ei jää need load.
Raadiot võid ise näppida kui on soovi, samuti kliimat - nii nagu endal mugav on. Eksamineerijaga sain kokku maja ees.
22:05 13.08.2017
to irle (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Naljahammas, miks teha paides eksamit?
Et lebolt läbi saada ja siis kui tallinna satute oleksite räiges paanikas ja paugutaksite kuskil vastas suunas või pööraksite jumal teab kuhu?

Isiklikult toetan käte ja jalgadega, et need külakohtade eksami võimalused ära kaoks.

Eksam tulekski sooritada suuremas linnas ja kui ei tunne end kindlalt rooli taga siis miks üldse raha raiskasite ja autokooli läksite? Hämmastav.
22:10 14.08.2017
-------------------- ---- (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
tallinnas ühest foorist teiseni on isegi lihtsam kulgeda, kui maakohtades pidevalt märke jälgida. tallinnlased on edast liiga heal arvamusel. pole siin see liiklus nii eriline midagi.

mis eespool mainitud 70 kiirusepiirangusse puutub, siis väljaspool asulat lõpetab selle anna teed märgiga ristmik või lõpetav märk.
13:17 22.08.2017
paar küsimust (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Üks üldine küsimus teise artikli kohta.
Enamasti võime eeldada, et eksamisõiduk on korras, ja eksamineerijad jätavad aja säästmiseks vahel sõiduki kontrollimise vahele, aga mis on üldine tegevusplaan, kui auto ei ole korras?
Teoreetiliselt peaks olema 3 olukorda, mille puhul võib jõuda järelduseni, et sõiduk ei sobi eksamiks. Sisuliselt variandid, kus eksamineeritav kontrollib autot ja leiab enda meelest vea. Ühel juhul kinnitab viga pardakompuuter, teisel mitte. Kolmandana sõiduki kontrollimist ei tehta, aga autol süttib hoiatustuli.
Mis on sellistel juhtudel edasine tegevus? Võetakse kohe teine auto ja tehakse eksam, sõidetakse katkise autoga või määratakse uus eksamiaeg?

Küsimuste juurde ka vastuseid. Äkki kellelgi on sellest lehest abi: https://www.mnt.ee/et/liikleja/eksamid/soidueksam
Huvitava kohana näiteks tehakse sõidueksameid tundmatut marki 2015. aasta luukpäraga.
19:53 13.09.2017
saskanor
Re: ARK-i sõidueksam
Jagan eilset Tartus tehtud sõidueksami kogemust.

Teel eksamile olin väga närvis, kuid kui autosse istusin, ei osanud ma selle peale enam mõeladagi - kõik oli tuttav ning varem läbi tehtud.

Esmalt tuledekontroll: piduri-, ohu- ning esituled. Järgnevalt lubas eksaminaator teha platsil vabal valikul paar ringi, et auto tunnetuse kätte saaks. Tegin mitu kohaltvõttu ning läksime parklast paremale. Parklas on oluline sõita suunaga paraja kaarega ning sõita välja õigelt poolt (paremalt, isegi siis, kui nõutakse vasakpööret).

Marsruut: Sõitsime Ihaste silla kaudu Ihastesse. Seal tegin üle nurga tagurdamise ning ka kolme manöövriga tagasipöörde. Midagi keerulist polnud, ei tohi lihtsalt muru peale sõita. Tegime paar tiiru Ihastes, siis sõitsime teele, kus oli mitu kilomeetrit 70 km/h sõitmist, liiklust polnud üldse. Pärast seda sõitsime maanteele, et sõita tagasi Tartusse Räpina maantee kaudu. Jõudsime Annelinna, seal mitu ringteed, ka Anne ring, sealt sõitsime Sõpruse pst. tulles sillale. Läksime Rimi parklasse, et parkida, nina ees. Sõitsime parklast välja ja võtsime suuna tagasi ARK-i poole ja oligi kõik.

Kokkuvõttes ei olnud midagi keerulist, peab tähelepanelik olema lihtsalt. Eksaminaatori nime ei mäleta, tundus veidike imelik. Sõit oli veatu, ütles, et enam-vähem ja lasi läbi.

Soovitan kindlasti võtta sõidutunde vahetult enne eksamit. Ja autokooli läbides ärge kartke vahetada sõiduõpetajat või isegi autokooli. Tegin kõik kohustuslikud 21 tundi Kiivi autokoolis, õpetajad ei tundunud sümpaatsed, teooriaeksamit tehes kuulsin, kuidas käis üks suur õpilaste tagarääkimine. Ei leidnud mingit klappi sõidutundide ajal, mõtlesin, et niimodi jäävadki load kätte saamata. Läksin Vasara autokooli, tegin 3 sõitu, sõiduõpetajaks Arvo. Väga abivalmis, sõitsime kõik 'tõmbeka' kohad läbi, tegime ka ARK-i eksami sarnase sõidutunni ja saingi esimese korraga läbi.

Muudetud 13.9.17 20:18

16:06 17.09.2017
läheb lihtsamaks (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
14:52 11.10.2017
KP (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kas keegi ka nüüd lähiajal Tallinnas sõidueksamit on sooritanud? Ehk viitsiksite enda marsruudi siia kirjutada, et saaksin enne eksamit veel ohukohad üle käia!
Ette tänades!
16:03 14.10.2017
At (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Oskab keegi öelda ka millal lihtsamaks läheb ?
08:22 16.10.2017
Ndnz (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Eksami marsuudid kirjutatud mitmeid lehekülgi. Vahepeal pole keegi tallinna ümber tõstnud nagu lego klotse. Eksamineerijatel pole ühtset marsuuti - igaühel enda oma olenevalt tujust.

Kergemaks? Mida mõtelda kergema all? Pigem eeldatakse, et kergemaks mõne väiksema veaga - nt suunatuli jne. Enamus eksameid kukub läbi teeandmise kohustuse mittejärgimises, vasakpöördes jne. Statistika maanteeameti lehel olemas. Need on vead mille peale jumal ka ei andesta kui lubadega sõidad.

Mõte selline - minge ja katsetage. 40€ pole nii suur raha, et teada saada enda sõiduoskusi. Pole mõtet oodata mingit halastust sealt nii või naa...
16:34 23.10.2017
varstieksamile (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tere

Mõtlesin uurida, kas keegi on hiljuti teinud ARKi eksamit algusega Sauelt? Kuhu on viidud, mis vead on olnud jne?

Homme hommikul on eksam, äkki jõuan veel mingeid näpunäiteid/vastuseid saada. :)

Tänan!
13:44 23.11.2017
xxxr45uy (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Sõidueksami tegemine ei lähe lihtsamaks niipea-see alles mingi mõte või eelnõu.Küsisin seda teooriaeksamil eksaminaatorilt paar nädalat tagasi.

Tegin eelmine nädal eksamit Tartus, hr. Ardi Jalak oli eksamineerija.
Marsruut: Suunaviitade järgi Roiule ja pärast linnas õnne tänava ühe ja kahesuunalised (peaksid olema keerulised, kuid tegelikkuses on vastupidine efekt, sest enamus autokooli lõpetanutest on need risti-põiki läbi sõitnud)
Eksaminaator sõbralik, konkreetne ja aus, midagi ei jäänud arusaamatuks.
Lõpuks ARK-i platsil arutelu, mis sai hästi, mis halvasti (suund liiga vara sees, käiguvahetus) Eksami alguses muide küsis, kuidas saame kõik tuled korraga kontrollida?Võttis korra jahedaks, närv ka sees..Siis mul plahvatas, et ohutuled krt.-Õige.
Teisel katsel siis sooritatud.Kõigile eksamile minejatele soovitan samuti nagu siin ka eelpool mainitud-Minge nagu võõra õpetajaga õppesõitu tegema.Ärge mõelge eksamile.Täiesti ükskõik, kukun niikuinii läbi, savi, tulen veelkord.Ei tohi närvi üles kütta teel sinna(Mida sõbrad, tuttavad mõtlevad, kui läbi kukud.Vanemad kodus vaatavad-jälle krt kukkus läbi, nüüd paar sotti lisakulu)Rahu ainult rahu ja hoolas märkide ja liikluse järgimine.
NB!See ARK-i eksamiauto pidur võtab maru kõrgelt, teisel katsel oli hoopis lahedam seda punni käsitleda.
08:42 30.01.2018
Spioon123 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
https://auto.geenius.ee/uudis/laksin-18-aastase-soidukogemus
ega-maanteeameti-soidueksamile-mis-saaks-valesti-minna/


Ma ei saa hästi aru, seal mahakeeramisel on "anna teed" märk, aga kedagi sa ei saa takistada kui sa keerad sinna peale otse, kuna teistel on pidev joon.
13:53 08.02.2018
poleoluline223 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Sai ka nüüd 4 katsega läbitud. ÜTleme nii et kui ikka sõita oskad, siis pisivead ju antakse andeks. Esimesel katsel sõitsin maanteel vasakul reas, kukkusin läbi. Teisel korral vasakpööret lõikasin ja kolmandal Hiiu ristmikul ei veendunud toplet ohutuses enne ristmiku ületamist. Nüüd neljas kord sõitsime üsna sarnast marsuuti, akadeemia ringilt esimene väljasõit nõmme suunas, sealt hiiu ristile, üle raudtee ja nõmme ühesuunalised, kus oli ka kaks harjutust: pöördega tagurdamine ja sirgjooneline tagurdamine, lumistes teeoludes oli seda oluliselt kehvem teha aga ta veendus, et nägin piire ka lumes hästi. Sealt edasi sõitsime maanteele Laagri suunas, äkki on valdeku pst? Sealt siis Laagrisse jõudes palus mul ''shoppama'' minna, ehk pidin ise valime parkla ja kus parkida tahan, lumes jälle üks eelis, piirjooni ei näe ja pargid umbes autodega ühel liinil, sealt sõitsime siis Pärnu suunas pikalt kuni tuli viaduktilt üles minna, Narva suunas ja tagasi Tallinna, raudteelt seal hessi juures üle ja tagasi maanteeametisse :) Autos oli mul kaks eksamineerijat, üks nendes praktikal, võttis ikka jala tudisema algues, et no üks silmapaar rohkem, vigu oli pisut, ühes kohas ei näidanud suunda ning maateel kiiruspiirangumärgid olid lume all ja nii sõitsin kogemata 70ne alal 50ga, anti andeks ning nõmmel parem pööret tehes üks rehv komistas üle äärekivi, kuid eksamineerija ütles, et ka tema seda ei näinud vaid tundis et jõnks käis, mina ise arvasin et sõitsin üle lume või jää :D no ja siis ma arvasin et ütleb et mittesooritatud aga siiski sain õnnitlused ja et võin ennast kallistada :) Hästi tore eksamineerija oli.
01:23 27.03.2018
Jackhunter
Re: ARK-i sõidueksam
Tere! Palun abi. Kas sirgjoonelise tagurdamise korral peab suunatuld näitama? Või kuidas see täpselt peab toimima? Ning kui palju suunatuld peaksin kasutama tagasipöördel piiratud kohas? Suured tänud.

Muudetud 27.3.18 15:31

22:22 27.03.2018
teehöövel (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tagurdamisel ikka ohutustuled peale ja sellest peaks jaguma.
09:22 28.03.2018
Ihukarvad tõusevad püsti, (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
kui näed ullikesi tagurdamas. Miks peab eksamil, kuskil suvalises kohas, tagurdama? Sellist jama võiks ainult platsil teha. Liikluses on kaks väga ohtlikku manöövrit, mida soovitaks võimalusel vältida:

1. Tagurdamine.
2. Möödasõit.

Kutselise juhina näen palju õnnetusi just nende kahe manöövri tegemise tõttu. Tagurdamisel kasutan ise ohutulesid ja helisignaali, kui viimane on masinale paigaldatud. Kaasreisija või -töölise olemasolul saadan ta veoki taha ohutust tagama, sest kunagi ei või olla kindel, kes kuskilt veoki taha jookseb/hiilib/roomab/kakerdab. Veokitel tuleb tööülesannete tõttu palju tagurdada, aga sõidukitel pole praktiliselt kunagi vaja pikalt tagurdada, peamiselt tuleb seda ette parklates. Muudel juhtudel ei ole sõidukil vajalik kuskile tagurdada, eriti veel üle parema õla kuskil ristmikul urkasse, absurdne tegevus.

Aga möödasõidul on Eesti juhid omaette klass kogu Euroopas - eesoleval masina hoitakse tagumikust kinni 4 m kauguselt; möödumisel ei viitsita või ei osata vastasuunavööndisse korralikult ümber reastuda ja tahetakse nn ümberpõikega oma sõiduvööndi kaudu sinust mööduda, vaata, et küljed saavad kokku; ja see ettereastumine, oi mai gaaad!, nii, kui auto esiosa on natukese eespool, siis kohe rool paremale ja mööduvale ette.

Veokiga juhtun kaks korda, et sõiduk reastunud kohe ette ja järsult pidurdanud ja ma pidanud tagant sisse sõitma. Õnneks ainult masinad viga saanud, aga sõiduauto juhid süüd omaks ei võta, sest tagasõitja peab ju pikivahet hoidma. Õnneks kasutan videosalvestit ja saan oma süütust tõestada. Mõlemal juhul ei veendunud sõiduauto juht, et möödasõit pole ohutu, ja tagasireastumisel tuli takistuse (mõlemal juhul tee ääres seisev sõiduauto ja vastutulevad sõidukid) tõttu liiga tugevalt pidurdada, mis jättis minule veelgi vähel aega ohutuks pidurdamiseks.

Tavaliselt siunatakse rekkamehi, et ei oska sõita ja nad juhmardid. Paraku on hoopis vastupidi, et sõiduauto juhid ei oska sõita ja tekitavad väga palju ohtlikke olukordi.
13:59 28.03.2018
R. (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
See ettekeeramise teema jah, krdi kaks rada läheb ühes suunas. Vasakult sõidavad mööda ja otse ette. Krt terve rada vaba ja ikka vaja ette keerata. Ühel autol oli mul distantsi hoidev püsikas ja pidevalt ajas vihale, sest keerati nii lähedal ette, et auto tõmbas korralikult endal hoo maha
12:35 15.04.2018
R (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Mul oli eile sõidueksam Pärnu ARK-is kukkusin läbi . Eksamineerija oli Pavel Kollist. Sõitsime arkist vasakule ja mööda ehitajate teed Lihula poole. Pool tundi sain sõidetud kui sain rumalusega hakkama . Nimelt harjutuse ajal ( ümbernurga tagurdamisel) sõitsin vastassuunda . Tee oli kitsas, äärekivi polnud ja mõistus sai otsa. Väitis et sõitsin vastassuunda kui teine auto poleks niikuinii mu kõrvale mahtunud. Vaidlema ei hakanud ja ütles et mine õpi kodus. Enne mind oli üks naisterahvas see kukkus ka läbi. Tuleb uuele katsele minna .
19:17 15.04.2018
noteretalv (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
ise kukkusin eksamil läbi kui olin sõidukiga tondi ristmikul foori taga ja öeldi, et "sõida siit otse." tol hetkel nagu mõistus ütles, et sõidan siis üle risti tondi lõpuni ja lõpetan pärnu maanteel, aga peale manöövrit öeldi, et eksam ebaõnnestus, oleksite pidanud juurdeveo tänavale sõitma ja nii see katse ebaõnnestuski. teisel katsel sain ühegi veata läbi ja juhiluba taskusse.
08:01 17.04.2018
A! (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Asja on eravestlustes päris mitme valkonnaga kokkupuutunud inimesega arutatud ja järeldus on suht ühene. Üks ja suur põhjus omaalgatuslikuks ja pidevaks läbikukutamisteks on elanikkonna vähenemine ja sellest tulenev nn.töö hoidmine. Keegi asjaosaliselt seda siiski otseselt ja kõva häälega välja ei ütle. Ministeeriumist otsest juhendit ka vaevalt et laiali on saadetud, aga läbi lillede on arvatavasti mõista antud ikka. Kindlasti on veel rida põhjuseid, aga nendest on eespool palju kirjutatud ka juba. Üldine elanikkonna lollistumine seoses nutiplutinuhtlusega jne.
01:13 09.05.2018
Ei viitsi registreeruda (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Nii. Peaaegu kuu on edukast eksamist möödas, kirjutan siis kahe eksami muljetest, vähemalt niipalju, kui mäletan.
Esimene katse oli Tallinnas. Klienditeeninduse poolest oli kogemus päris hea. Eksamineerija rääkis enne eksamit põhilise info auto kohta ära, vahest liiga palju. Kas päiksepaistelisel pärastlõunal on mõtet seletada tagumiste udutulede lüliti tööpõhimõtet? Mis sõiduki kontrollimisse puutub, siis öeldi mõlemal juhul ette mida võiks kontrollida (tuled, rehvid, klaasid). Tallinnas anti täpselt nõuetekohane 5 või 10 minutit autoga tutvumiseks (tänaval sõit). Aega mõõtis eksamineerija auto kellalt. Kukkusin läbi Pääskülas paremakäereegli ala viimasel ristmikul enne Pärnu maanteed. Loll viga, sõitsin ristmikule liiga kiiresti. Eksamineerija võttis juhtimise üle ja seletas üsna pikalt mis läks valesti, miks oleks tulnud hoog maha võtta (olematu nähtavus) ja kuidas tulevikus vältida.
Tähelepanekud eksami korraldusest: päikeseprille võib kanda, aga ei soovitaks, sest spidomeetri punast kriipsu ei ole siis hästi näha. Tallinnas oli eksamiautol GPS koos kiiruspiiranguinfoga. Kuna GPS ei ole taadeldud mõõteseade (eksamineerija sõnad) arvestatakse vaid põhimõttelist kiiruseületust, ehk nt sujuvalt 53km/h sõit pole viga, aga 45 pealt 55 kiirendamine oleks (eeldusel, et mõlemal juhul on tegelik kiirusepiirang 50km/h. Tallinnas oli kummaline, et alustasime enam-vähem korraga 5 eksamit, aga pool tundi hiljem jõudsime tagasi neljandana (80% kukkus sel pooltunnil läbi).
Ametlikult peab kahe eksami vahel olema vähemalt 2 nädalat (aeg võib olla muutunud). Uuele eksamile registreerumisel ei pea ootama 2 nädalat, vaid programm ei pakugi aegu, mis on piirist lähemal. Kahe eksami vahele jäi haiguse tõttu üle kuu. Harjutasin sel ajal põhjalikult ristmikule sõitmisel hoo maha võtmist.
Pärnus oli eksamineerija eelpoolmainitud Pavel, aga ma ei usu, et eksamineerija nime teadmine kuidagi aitaks. Igal juhul marsruut sarnane eelmisega. Mööda E67 kuni pöördeni Lihula suunas mntl 102. Tee lõpus parempööre teele 60, esimesel võimalusel tagasipööre ja sealt märkide järgi kesklinna. Minu meelest olid veaohtlikud kohad Pärnu linna piiri märk teel 102 (linnapiir, aga pole asulat ega 50km/h piirangut) ja tagasipöörde kiirendusrada (minu loogika järgi ei tohiks sõita üle kiirendusraja eraldunud pidevjoone, eksamineerija väitis, et kiirendusrajale ei tohi poole pealt sõita).
Ma ei tunne Pärnut, seega kirjeldan vaid mõningaid osi. Kogu edasine eksam oli mere pool jõge. Peale silda tuli teha vasakpööre (st sõita Endla eest läbi ja tulla tagasi). Suurem osa sõidust toimus Aia tänavast läänes (paremakäereegli ala). Põhiline etteheide oli seal, et sõidan ristmikule liiga aeglaselt!! Kiita sain veel kummalisema asja eest: ma ei andnud eelpoolmainitud alas vasakult tulijale teed ja ületasin ristmiku enne, kui paremalt lähenev auto kohale jõudis. Külgboksi harjutus sisaldas teooriaküsimust "kui palju tuleb külgboksis ruumi jätta?" Vastus: 1+1 meetrit.
Tagasi ARKi/MNTsse jõudes tuli teha veel tõusult startimine. Kummaline nõue, et käsipidurit ei tohtinud kasutada. Vead tagantjärele olid 2x liiga aeglane kiirendus ristmikult väljudes (tagatulija jõudis järele) ja "koostöö teiste liiklejatega" (võtsin reavahetusel hoo maha aga tulnuks kiirendada). Pärnu liikluskorralduse eripära võrreldes Tallinnaga on palju teeandmismärke, veerand linnast on üks suur 30+paremakäe ala ning ülekäiguradadel on neoonkollast palju kulutatud.
Pärnus oli autoga harjumine platsil u 2-4min. Ainus tingimus oli, et ei tohi sõita üle äärekivi, aga kui ma sõitsin, andis ta siiski andeks. Pärnu Toyotal ei olnud GPSi, kiirust kontrolliti spidomeetrilt.
Miskipärast tuttavad väitsid kogu aeg, et eksamineerijad üritavad suunata seadust rikkuma (nõuda keelumärgi alt sisse sõitmist jms). Pavel ütles, et seda saab nõuda ainult siis, kui antud kohas on liikluskorraldus viimase tunni jooksul (kahe eksami vahel) muutunud ja eksamineerija ei olnud muudatusest teadlik.
Tuli pikk jutt, aga loodetavasti on kellelegi abiks.
11:00 16.05.2018
Al (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Mis marsruut teil oli Tallinnas?
Aitäh
15:28 17.05.2018
Miski 2,5 aastat staaši (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Päris tore siia sattuda jälle.

Nüüd paar aastas sõitnud ja minuarust kõige hullem ongi just see ARK sõit.

Mäletan, et ise enne ARK'i eksami sõitsin ka lubadeta, et lisakogemust saada. Jah suur risk aga autokool tihti õpetab "karguga" sõitma. Ise üks rooli sattudes või kui eksaminant kõrval siis nagu uus olukord ja tekib paanika.

Siiamaani tean ühte inimest kes ei julge üksi linnas näiteks sõita.

Aga jah nüüd siis mõni aasta staaši seljataga ja tuleb öelda, et kujunesin selliseks pool-patustajaks. Miski ~300 euri eest trahve makstud ja 2 avariid toimunud. Muidugi roolis olen suhteliselt mitu mitu tundi igapäev tööst olenevalt seega see liikluse lugemine on suhteliselt ok juba.

Täna sai just VEHO's käidud ja üle pika aja bussiga sõita kuna asendusautot polnud kohe võtta. Päris jube kogemus. :D Umbne, inimeste miski jube higihais, nagu piinakamber.

Siiski peab suhteliselt ebaõnnelik või täisidioot olema, et liikluses hakkama ei saa. Rohkem käivad just need motoässad pinda kes satuvad BMW'de rooli kui miskid algajad juhid. Algajad juhid on tavaliselt lihtsalt aeglased või pika juhtmega teatud raskemates sõlmedes. Bemmivennad aga on nii oskust täis, et tipptunni aeg linnas lasevad 70ni välja ja siis pidurdavad või sõeluvad mööda pikivahe auke kui neid peaks tekkima, ohustades ja häirides teisi.

Seega mu sõnum oleks, ARK eksami minejad enamus vigu tuleb tõesti närvi pärast kuna miski tüüp hindab ja istub kõrval. Tegelt ma olen 90% kindel et enamus teist oskaks üksi liikluses toime tulla. Ostke miskit kergmat rahustit enne eksami, see balanseerib selle adre laksu mis tekib eksami olukorra tõttu. Kasvõi blaseebo efekti pärast on see hea.
14:42 14.06.2018
mari42
Re: ARK-i sõidueksam
Mina olen teinud nüüdseks eksamit mitmel korral ja kõik korrad Tallinnas, alguses peale igat läbikukkumist on ooteaeg olnud põhimõtteliselt kuu-poolteist, aga kuna ma pidevalt uuendanud lehte, siis olen teinud mitu eksamit sisuliselt 3 kuu jooksul, üsna lühikeste vahedega. Ilmselt leidub siin neid, kes arvavad, et peaksin nüüd lõpetama ja mulle polegi neid lube vaja, aga ise arvan, et närv on alt vedanud.
Sõitudest üleüldiselt, ehk abiks kellelegi: eksamineerija nr 1 väga, väga rahulik, viisakas ning sõbralik. Vaatasin üle tuled ja muud polnud vaja. Sõit kahjuks kestis väga lühikest aega sest Hiiu ülesõidul lähedal on parkla, kus sooritasin esimese ülesande ja sealt väljasõidul vasakpööret tehes sõitsin üle äärekivi. Neljast eksamist kahel olen seal parklas käinud ja ka viimane kord olin äärekivile väga lähedal ja seetõttu kaldusin vasakpöördel vastassuunda. Väikese autoga ei ole sealt parklast välja pööramisel mingit probleemi, aga natukenegi suurema autoga on see minu kui algaja juhi jaoks keeruline.
Eksam nr 2. Taaskord lühike eksam, eksamineerija seekord üsna vaikne ja neutraalne. Viga tuli Hiiu ülesõidu juures kui tulin vasakut kätt ja pidin sõitma otse, aga valisin selleks parempoolse rea. Soovitan kindlasti see koht läbi sõita enne eksamit, sest sõiduradade märk on kohati lehtede varjus ja kui närv ka veel sees võib see jääda märkamata.
Eksam nr 3. Kõige meeldivam eksamineerija siiani, käsklused väga arusaadavad, ei pahandanud kui magasin õige väljasõidu maha ja tegin ühe tema sõnul "auringi". Sõit läks viitade järgi Pärnu suunas, mis Tallinnas elades on üsna lihtne, kuna väga palju seda teed sõitnud. Edasi tuli minna Narva suunas, olin seda enne ka sõitnud, aga kuna suures ähmis panin suuna sisse ja hakkasin viadukti peale sõitma, siis ei vaadanud piisaval määral temapoolsesse peeglisse ja sellist viga lubada ei saa, sest keegi võib tagant selga sõita. Enne seda sooritasin parkimise Laagris ühes parklas, 3 minutit oli lubatud ühe katse jaoks, minul kulus esimese ebaõnnestunud katse peale 5 minutit, esimene kord kui nägin et stopperil aeg jooksis ja eks see süvendas närvi ka kindlasti. Teisel katsel tegin ideaalse soorituse. Samas teise eksamineerijaga sõites ütles ta, et ei pea vahtima kogu aeg sinna peeglisse, et ta saab aru küll, et ma vaatan ja et manöövrite puhul keegi aega ei võta ja joonlauaga täpsust ei mõõda, aga see on pigem ilmselt tema isiklik tegutsemine ja 90% eksamineerijatest peavad oluliseks aega ja täpsust paiknemisel.
Kokkuvõtteks: siiamaani kõigil kordadel pööranud arki juurest paremale, esimene väljasõit ttü ringil, platsielementidest on olnud tagurpidi parkimine, nina ees parkimine, pöördega tagurdamine, sirgjooneline tagurdamine ja kõik. Eksamineerijad on olnud vägagi normaalsed, kiitnud sõiduoskust ja andnud väga palju kasulikke näpunäiteid edaspidisteks eksamiteks, aga jah väga raske on teha eksamit kui näiteks pöördega tagurdamisel jalg väriseb nii hullult, et sidurit on raske lasta. Kuna erinevaid elemente tehes keeran tavaliselt peeglid või vähemasti kõrvalistuja poolse peegli alla, siis närviga olen unustanud need tagasi keerata, soovitan kindlasti ka sellepeale mõelda.
16:57 14.06.2018
sõidueksam NARVAS (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tere, kas keegi on teinud lähiajal sõidueksamit narvas ja oskab öelda, mis marsuuti ta sõitis ning kuidas seal eksamineerijad?
12:40 26.06.2018
Sõidueksam (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Hei!
Kes on hiljuti Võrus teinud ja räägib mulle oma marsuudist ning üleüldiselt mis mind ees võib oodata järgmine nädal :)
19:28 31.07.2018
Väike Tom (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kui praegu sõidueksamile ennast registreerida Tartus, kui pikk see järjekord oleks?
22:35 01.08.2018
avevalge
Re: ARK-i sõidueksam
Paar päeva tagasi oli augusti lõpp.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.