Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: ARK-I SÕIDUEKSAM

16:58 20.07.2017
Nimi reserveeritud (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tere,
Tänan esialgsete vastuste eest.
@Marko. Ausalt, enamikule ei oska ma isegi vastuseid pakkuda, rääkimata kindlast teadmisest. Kiirushoidiku kasutamise infot võiks teada.
@A! Oleks tore, kui keegi, kellel on juba load olemas, võiks need küsimused esitada. Nagu üks sõiduõpetaja/eksamineerija eespool mainis, võivad enne eksamit esitatud lollid küsimused eksami sooritamist mõjutada. Äkki MNT pressiesindaja saadab kirja edasi samale inimesele, kes hiljem sinu eksamit vastu võtab.
Super, kui küsimused vaataks varasemalt üle juristi haridusega inimene, kes nt esimesele küsimusele seadusliku põhjenduse leiab.
@arvan. Selleks, et pistisevõtja vahele võtta ja kohtus ise karistamata jääda, peaks olema käimasoleva uurimise/menetlusega seotud isik (politseiuurija). Vist peab olemas olema isegi kohtu luba.

Kuna autokooli kohta käivat küsimust tagasi ei lükatud (rangelt võttes teemaväline), küsin seda, mis tõesti huvitab. Autokooli õppekava järgi minnakse juba 4. sõidutunnil (2. moodul) tänavale. Kui oled autoga üldse sõitnud 90 minutit (1. akadeemiline tund on "tööasend ja turvavarustus"), kas see veidi vara äkki ei ole?
Siin foorumis on juttu olnud ARKi ümbruses kasvavatest puudest. ARK/MNT-l on sõidueksamit tutvustav ARKi/MNT video http://youtu.be/8tpSzHXzWfg . Mingil ajal jäi nagu videost meelde, et eksamineerija oleks öelnud juhile, et puu taga oli peidus liiklusmärk, aga praegu ma seda kohta ei leidnud. Kui kellelgi seisab ees sõidueksam, võiks seda videot siiski vaadata.
Juriidilise osa täienduseks, tahaks esitada teemavälise retoorilise küsimuse, miks küsitakse liikluskindlustust eurodes, kui kindlustusseaduses on lubatud vaid kroonid?
17:37 20.07.2017
MerilinH1234 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Käisin 18.juuli tegemas sõidueksamit Tartus. Kellaaeg oli pärast lõunat. Ei ütleks, et palju liiklust oli, ja et nüüd hommikul vara parem eksamit teha on. Minu arvates oli pärastlõunasel ajal väga hea eksamit teha. Esialgu lubas eksamineerija ARKi platsil nö proovika teha ja siis edasi juba eksamiga alustada. Tegin ühe tiiru ja läksime eksamit tegema. Eksami käigus siis 15min asulavälist sõitu ja ülejäänu asulas sees. Lisaks tuleb teha kolm harjutust. Kui esimese korraga ära ei tee, siis saad ühe korra veel proovida. Mina pidin siis asulavälisel teel tegema tagasipöörde, linnas sees parkima poe parklas ja pöördega tagurdama üle parema õla. Harjutused sain kõik esimese korraga ilusti tehtud ja sõitmine tuli ka hästi välja. Eksami lõpus sain kiita ilusa sõidu eest ning sooritus oli positiivne. Eksam kestis kokku 45min.
Mida mina soovitan on see, et ärge ajage ennast närvi. Võtke vabalt. Ise olen suur eksamite põdeja, aga mõtestasin endale selle eksami kui tavalise sõidutunni võõra õpetajaga. Eksamineerija oli väga rahulik, sõbralik ja selgitas eksami käiku.
Eksamit tehes ära unusta suunatuld ja ära sõida ega pargi haljasalale (parkides ei tohi ka auto nina ulatuda haljasalale). Jälgi kogu aeg peegleid ja liiklusmärke!! Ja kui lähened ristmikule, kus sinul on teeandmise kohustus, siis hakka juba aegsasti hoogu maha võtma. Kui sa jääd nt ristmikul natuke liiga eemale seisma ja tahad autot natukene edasi lasta, et paremini näha, siis ütle eksamineerijale, et sa liigud natukene edasi, muidu võib ta aru saada, et sa kavatsed ristmiku ületada ja kui peaks mõni auto tulema, siis võid eksamil läbi kukkuda.

Nael kummi!!!
20:15 21.07.2017
TK (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
On keegi teinud hiljuti Põlvas sõidueksamit? Millised on kogemused?
22:36 21.07.2017
Sõidueksam (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Keegi sümboolse tasu eest oma eksamikohta ei sooviks loovutada? Sobiksid kõik ajad Tartus enne Augustit.
10:21 22.07.2017
Sõiduõpetaja (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
@Nimi reserveeritud
Pole ise küll eksamineerija, aga piisav kogemus õpetajana annab võimaluse suuremale osale küsimustest vastata.
1. Jah, sõidukiirus tuleb vastavalt oskustele ja oludele valida. Samas peaks eksami ajaks olema oskused sellised, et segavate asjaolude (halb teekate, piiratud nähtavus jms.) puudumisel sõidetaks ikkagi antud kohas lubatud kiiruse lähedase tempoga.
2. Kaamerate kohta kahjuks puudub info.
3. Kindlasti oleks võimalik kasutusjuhendiga tutvuda. Samas - praegused eksamiautod on kõige madalama varustustasemega, nii et seal lisaseadmeid, kaasa arvatud püsikiirushoidjat, pole. Riigihankega võetud masinad, odavaim pakkumine võidab.
4. "Kui juht ei järgi korraldusi" märgib seda, et eksamisooritajal on inimesena õigus eksida: parempöörde asemel pöörata vasakule, mitte sooritada mingit manöövrit esimesel võimalusel, vaid hiljem jne. Eksamineerijal on eksitavate korralduste andmine keelatud.
5. Liiklusohu tunnetamine ja pidurdusvalmidus tähendab just risti vastupidist küsimuses esitatud näitele. Ehk kui eesolija äkkpidurduse teeb ja eksamiautos peab pidurdama eksamineerija, läheb kirja antud viga. Tavaliselt muidugi nii ekstreemset varianti ei tule, aga põhiliselt tehakse too viga lähenemisel ristmikele, kus võib olla vajadus teed anda (liiga suur kiirus ja liiga hiline aeglustamine) või siis ülekäiguradadele.
6. Tavaliselt teekonda ette üle ei vaadata, kuna eksamineerija ei tohi eeldada, et eksaminant linna tunneb. Tallinna inimesele ei ütleks "sõidame Annelinna" mitte midagi, tartlasele oleks see muidugi lihtne.

Mis puudutab tehnika õpetamist autokoolis, siis see on suht vaeslapse osas jah. Kui viimati riiklik õppekava muutus ja sellega vähenes kohustuslike teooriatundide arv 40 pealt 26-le, kadus suurem osa tehnikateemadest üldse õppekavast. Samas pole näiteks minu enda õppeautos varuratast: autotootjad teevad kaalu kokkuhoiu pärast ikka igasuguseid vigureid.

Loodan, et on abiks!
11:02 31.07.2017
ToomasKP (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kas esmane juhiluba hakkab kehtima kohe kui vanus kukub? Ehk südaöösel?
01:47 03.08.2017
Ilre (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tere, kas keegi oskab soovitada, kus teha sõidueksam, kas Paide või Jõhvi?
15:14 05.08.2017
Koalabear (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tegin täna Tartu ARK's sõidueksami. Eksamiajaks oli 8:00 - soovitan. Vähe liiklust ja laupäeviti pole (vähemasti minul polnud) ükski teetöö tegemises.
Marsruudist siis - ARK juurest sõitsime mööda Sepa tn kuni Võru mnt. Võru mnt sõitsime linnapoole ja Aardla ristist vasakule. Vastutulev liinibuss keeras samuti vasakule, aga keerasime kenasti teineteise eest. Oli ka ainus kord kui kartsin, et mulle pidurit vajutatakse. Aardlast Ringtee Selverini ning siis Lõunaka ringini. Edasi suund Elva poole. Oli kollane st ajutine kiiruspiirangu märk 70, sõitsin vastava kiirusega kuni ristmikuni ja siis edasi 90'ga. See loeti aga veaks, sest asulast väljaspool lõpetab ainult märk mõjuala - okei, mõtlesin, et that's it :D. Edasi keerasime Külitse poole ja sõitsime lennujaamani välja. Võru mnt mööda sõitsime linna poole, Roopa tänvale. Sealt otse Aardlani, Aardlast vasakule Võru mnt'ni ja mööda Võru mnt Alasi tänavale. Alasil tegin esimese harjutuse - ùmber parema õla tagurdamise. Karete Konsumi parklas vabalt valitud kohta parkimise ja Vasara tänaval kolme punkti tagasipöörde. Kõik harjutused sooritasin esimesel katsel. Oligi suund tagasi ARK juurde. Parkisin ennast ära ja ei osanud midagi oodata ega arvata. Õpetaja ütles aga, et sooritatud, isegi kiitis. Tõi ainsaks veaks välja kiiruse ületamise maanteel. Olin väga üllatunud aga sain tõestust, et eksamineerijad ei ole mingid kollid, kes sind läbikukutada tahavad. Kahjuks enda eksamineerija nime ei mäleta, olin liiga paanikas kui ta end tutvustas lol :D

Loodan, et julgustan tulevasi Tartu autojuhte ja soovin kõigile eksamisooritajatele külma närvi.
08:31 07.08.2017
Eelmisele..... (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Pakun, et 70km/h märk kaotas tegelikult linnast väljudes oma mõju. Linnavälise tee alguses oleks pidanud olema veel üks märk.
21:00 07.08.2017
Viimasele (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Ee ma arvan, et ajutine 70 oli ikka 90 asemel ju. L2ks elva poole juba, linnast v2ljas. Siis ei l6petagi lihtsalt ristmik kiiruspiirangu 2ra.
21:18 07.08.2017
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
ikke lõpetab, oletame et keerad sellelt ristmikult selle teele millel oli kuskil 70 märk mida sa ei tea, huvitav mis kiirusega alustad sõitu?
17:11 13.08.2017
loadkaes (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Mina sain eelmisel nädalal tallinnas load kätte. Oli 5.kord teise aasta jooksul teha lubasid. Teisel korral eksamil käies oleksin saanud load kätte aga tegin suure hurraaga enne mnt teenindusbüroosse tagasisõidul ühel ristmikul pöörde vastassuunda jõgeval. Ülejäänud korrad ei sobinud eksamineerijad. Üks langes lausa nii madalale, et otsustas karjuda minu peale olgugi, et mingit viga ma ei teinud ja põhjus miks ta karjus oli see, et teetöödega teelõigul ei olnud kiirusepiirangut välja pandud, mina sõitsin umbes 35-40km/h kuna suunavööndeid eraldasid postid ja oli väga kitsas sõita. Tema arvates oli vaja sõita 50km/h, olgugi et tagasisõidul kui tema roolis oli siis oli kiirus samuti 30km/h kanti.
Aga eksamist siis. Auto kontroll, platsile ma ei läinud, -Trummi-nõmme ühesuunalised-pärnu mnt-laagri rimi parkimine-narva suunas-viaduktilt tagasi tallinna suunale-laagri taha kus on need tööstushooned (tagurdamine pöördega, tagasipööre piiratud alal), kadaka pst, mäepealse büroo. Ühtegi viga välja ei toodud, imestati et varem lube kätte pole saanud. Ütlesin, et üks kord olin loll ja keerasin valesti teised korrad iseloomud ei sobinud eksamineerijatega.
Soovitan siis kõigile, kes meeleheitel on ja lubasid ei saa hoida külma närvi - küll saad, ega tulemata ei jää need load.
Raadiot võid ise näppida kui on soovi, samuti kliimat - nii nagu endal mugav on. Eksamineerijaga sain kokku maja ees.
22:05 13.08.2017
to irle (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Naljahammas, miks teha paides eksamit?
Et lebolt läbi saada ja siis kui tallinna satute oleksite räiges paanikas ja paugutaksite kuskil vastas suunas või pööraksite jumal teab kuhu?

Isiklikult toetan käte ja jalgadega, et need külakohtade eksami võimalused ära kaoks.

Eksam tulekski sooritada suuremas linnas ja kui ei tunne end kindlalt rooli taga siis miks üldse raha raiskasite ja autokooli läksite? Hämmastav.
22:10 14.08.2017
-------------------- ---- (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
tallinnas ühest foorist teiseni on isegi lihtsam kulgeda, kui maakohtades pidevalt märke jälgida. tallinnlased on edast liiga heal arvamusel. pole siin see liiklus nii eriline midagi.

mis eespool mainitud 70 kiirusepiirangusse puutub, siis väljaspool asulat lõpetab selle anna teed märgiga ristmik või lõpetav märk.
13:17 22.08.2017
paar küsimust (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Üks üldine küsimus teise artikli kohta.
Enamasti võime eeldada, et eksamisõiduk on korras, ja eksamineerijad jätavad aja säästmiseks vahel sõiduki kontrollimise vahele, aga mis on üldine tegevusplaan, kui auto ei ole korras?
Teoreetiliselt peaks olema 3 olukorda, mille puhul võib jõuda järelduseni, et sõiduk ei sobi eksamiks. Sisuliselt variandid, kus eksamineeritav kontrollib autot ja leiab enda meelest vea. Ühel juhul kinnitab viga pardakompuuter, teisel mitte. Kolmandana sõiduki kontrollimist ei tehta, aga autol süttib hoiatustuli.
Mis on sellistel juhtudel edasine tegevus? Võetakse kohe teine auto ja tehakse eksam, sõidetakse katkise autoga või määratakse uus eksamiaeg?

Küsimuste juurde ka vastuseid. Äkki kellelgi on sellest lehest abi: https://www.mnt.ee/et/liikleja/eksamid/soidueksam
Huvitava kohana näiteks tehakse sõidueksameid tundmatut marki 2015. aasta luukpäraga.
19:53 13.09.2017
saskanor
Re: ARK-i sõidueksam
Jagan eilset Tartus tehtud sõidueksami kogemust.

Teel eksamile olin väga närvis, kuid kui autosse istusin, ei osanud ma selle peale enam mõeladagi - kõik oli tuttav ning varem läbi tehtud.

Esmalt tuledekontroll: piduri-, ohu- ning esituled. Järgnevalt lubas eksaminaator teha platsil vabal valikul paar ringi, et auto tunnetuse kätte saaks. Tegin mitu kohaltvõttu ning läksime parklast paremale. Parklas on oluline sõita suunaga paraja kaarega ning sõita välja õigelt poolt (paremalt, isegi siis, kui nõutakse vasakpööret).

Marsruut: Sõitsime Ihaste silla kaudu Ihastesse. Seal tegin üle nurga tagurdamise ning ka kolme manöövriga tagasipöörde. Midagi keerulist polnud, ei tohi lihtsalt muru peale sõita. Tegime paar tiiru Ihastes, siis sõitsime teele, kus oli mitu kilomeetrit 70 km/h sõitmist, liiklust polnud üldse. Pärast seda sõitsime maanteele, et sõita tagasi Tartusse Räpina maantee kaudu. Jõudsime Annelinna, seal mitu ringteed, ka Anne ring, sealt sõitsime Sõpruse pst. tulles sillale. Läksime Rimi parklasse, et parkida, nina ees. Sõitsime parklast välja ja võtsime suuna tagasi ARK-i poole ja oligi kõik.

Kokkuvõttes ei olnud midagi keerulist, peab tähelepanelik olema lihtsalt. Eksaminaatori nime ei mäleta, tundus veidike imelik. Sõit oli veatu, ütles, et enam-vähem ja lasi läbi.

Soovitan kindlasti võtta sõidutunde vahetult enne eksamit. Ja autokooli läbides ärge kartke vahetada sõiduõpetajat või isegi autokooli. Tegin kõik kohustuslikud 21 tundi Kiivi autokoolis, õpetajad ei tundunud sümpaatsed, teooriaeksamit tehes kuulsin, kuidas käis üks suur õpilaste tagarääkimine. Ei leidnud mingit klappi sõidutundide ajal, mõtlesin, et niimodi jäävadki load kätte saamata. Läksin Vasara autokooli, tegin 3 sõitu, sõiduõpetajaks Arvo. Väga abivalmis, sõitsime kõik 'tõmbeka' kohad läbi, tegime ka ARK-i eksami sarnase sõidutunni ja saingi esimese korraga läbi.

Muudetud 13.9.17 20:18

16:06 17.09.2017
läheb lihtsamaks (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
14:52 11.10.2017
KP (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kas keegi ka nüüd lähiajal Tallinnas sõidueksamit on sooritanud? Ehk viitsiksite enda marsruudi siia kirjutada, et saaksin enne eksamit veel ohukohad üle käia!
Ette tänades!
16:03 14.10.2017
At (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Oskab keegi öelda ka millal lihtsamaks läheb ?
08:22 16.10.2017
Ndnz (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Eksami marsuudid kirjutatud mitmeid lehekülgi. Vahepeal pole keegi tallinna ümber tõstnud nagu lego klotse. Eksamineerijatel pole ühtset marsuuti - igaühel enda oma olenevalt tujust.

Kergemaks? Mida mõtelda kergema all? Pigem eeldatakse, et kergemaks mõne väiksema veaga - nt suunatuli jne. Enamus eksameid kukub läbi teeandmise kohustuse mittejärgimises, vasakpöördes jne. Statistika maanteeameti lehel olemas. Need on vead mille peale jumal ka ei andesta kui lubadega sõidad.

Mõte selline - minge ja katsetage. 40€ pole nii suur raha, et teada saada enda sõiduoskusi. Pole mõtet oodata mingit halastust sealt nii või naa...
16:34 23.10.2017
varstieksamile (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tere

Mõtlesin uurida, kas keegi on hiljuti teinud ARKi eksamit algusega Sauelt? Kuhu on viidud, mis vead on olnud jne?

Homme hommikul on eksam, äkki jõuan veel mingeid näpunäiteid/vastuseid saada. :)

Tänan!
13:44 23.11.2017
xxxr45uy (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Sõidueksami tegemine ei lähe lihtsamaks niipea-see alles mingi mõte või eelnõu.Küsisin seda teooriaeksamil eksaminaatorilt paar nädalat tagasi.

Tegin eelmine nädal eksamit Tartus, hr. Ardi Jalak oli eksamineerija.
Marsruut: Suunaviitade järgi Roiule ja pärast linnas õnne tänava ühe ja kahesuunalised (peaksid olema keerulised, kuid tegelikkuses on vastupidine efekt, sest enamus autokooli lõpetanutest on need risti-põiki läbi sõitnud)
Eksaminaator sõbralik, konkreetne ja aus, midagi ei jäänud arusaamatuks.
Lõpuks ARK-i platsil arutelu, mis sai hästi, mis halvasti (suund liiga vara sees, käiguvahetus) Eksami alguses muide küsis, kuidas saame kõik tuled korraga kontrollida?Võttis korra jahedaks, närv ka sees..Siis mul plahvatas, et ohutuled krt.-Õige.
Teisel katsel siis sooritatud.Kõigile eksamile minejatele soovitan samuti nagu siin ka eelpool mainitud-Minge nagu võõra õpetajaga õppesõitu tegema.Ärge mõelge eksamile.Täiesti ükskõik, kukun niikuinii läbi, savi, tulen veelkord.Ei tohi närvi üles kütta teel sinna(Mida sõbrad, tuttavad mõtlevad, kui läbi kukud.Vanemad kodus vaatavad-jälle krt kukkus läbi, nüüd paar sotti lisakulu)Rahu ainult rahu ja hoolas märkide ja liikluse järgimine.
NB!See ARK-i eksamiauto pidur võtab maru kõrgelt, teisel katsel oli hoopis lahedam seda punni käsitleda.
08:42 30.01.2018
Spioon123 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
https://auto.geenius.ee/uudis/laksin-18-aastase-soidukogemus
ega-maanteeameti-soidueksamile-mis-saaks-valesti-minna/


Ma ei saa hästi aru, seal mahakeeramisel on "anna teed" märk, aga kedagi sa ei saa takistada kui sa keerad sinna peale otse, kuna teistel on pidev joon.
13:53 08.02.2018
poleoluline223 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Sai ka nüüd 4 katsega läbitud. ÜTleme nii et kui ikka sõita oskad, siis pisivead ju antakse andeks. Esimesel katsel sõitsin maanteel vasakul reas, kukkusin läbi. Teisel korral vasakpööret lõikasin ja kolmandal Hiiu ristmikul ei veendunud toplet ohutuses enne ristmiku ületamist. Nüüd neljas kord sõitsime üsna sarnast marsuuti, akadeemia ringilt esimene väljasõit nõmme suunas, sealt hiiu ristile, üle raudtee ja nõmme ühesuunalised, kus oli ka kaks harjutust: pöördega tagurdamine ja sirgjooneline tagurdamine, lumistes teeoludes oli seda oluliselt kehvem teha aga ta veendus, et nägin piire ka lumes hästi. Sealt edasi sõitsime maanteele Laagri suunas, äkki on valdeku pst? Sealt siis Laagrisse jõudes palus mul ''shoppama'' minna, ehk pidin ise valime parkla ja kus parkida tahan, lumes jälle üks eelis, piirjooni ei näe ja pargid umbes autodega ühel liinil, sealt sõitsime siis Pärnu suunas pikalt kuni tuli viaduktilt üles minna, Narva suunas ja tagasi Tallinna, raudteelt seal hessi juures üle ja tagasi maanteeametisse :) Autos oli mul kaks eksamineerijat, üks nendes praktikal, võttis ikka jala tudisema algues, et no üks silmapaar rohkem, vigu oli pisut, ühes kohas ei näidanud suunda ning maateel kiiruspiirangumärgid olid lume all ja nii sõitsin kogemata 70ne alal 50ga, anti andeks ning nõmmel parem pööret tehes üks rehv komistas üle äärekivi, kuid eksamineerija ütles, et ka tema seda ei näinud vaid tundis et jõnks käis, mina ise arvasin et sõitsin üle lume või jää :D no ja siis ma arvasin et ütleb et mittesooritatud aga siiski sain õnnitlused ja et võin ennast kallistada :) Hästi tore eksamineerija oli.
01:23 27.03.2018
Jackhunter
Re: ARK-i sõidueksam
Tere! Palun abi. Kas sirgjoonelise tagurdamise korral peab suunatuld näitama? Või kuidas see täpselt peab toimima? Ning kui palju suunatuld peaksin kasutama tagasipöördel piiratud kohas? Suured tänud.

Muudetud 27.3.18 15:31

22:22 27.03.2018
teehöövel (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tagurdamisel ikka ohutustuled peale ja sellest peaks jaguma.
09:22 28.03.2018
Ihukarvad tõusevad püsti, (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
kui näed ullikesi tagurdamas. Miks peab eksamil, kuskil suvalises kohas, tagurdama? Sellist jama võiks ainult platsil teha. Liikluses on kaks väga ohtlikku manöövrit, mida soovitaks võimalusel vältida:

1. Tagurdamine.
2. Möödasõit.

Kutselise juhina näen palju õnnetusi just nende kahe manöövri tegemise tõttu. Tagurdamisel kasutan ise ohutulesid ja helisignaali, kui viimane on masinale paigaldatud. Kaasreisija või -töölise olemasolul saadan ta veoki taha ohutust tagama, sest kunagi ei või olla kindel, kes kuskilt veoki taha jookseb/hiilib/roomab/kakerdab. Veokitel tuleb tööülesannete tõttu palju tagurdada, aga sõidukitel pole praktiliselt kunagi vaja pikalt tagurdada, peamiselt tuleb seda ette parklates. Muudel juhtudel ei ole sõidukil vajalik kuskile tagurdada, eriti veel üle parema õla kuskil ristmikul urkasse, absurdne tegevus.

Aga möödasõidul on Eesti juhid omaette klass kogu Euroopas - eesoleval masina hoitakse tagumikust kinni 4 m kauguselt; möödumisel ei viitsita või ei osata vastasuunavööndisse korralikult ümber reastuda ja tahetakse nn ümberpõikega oma sõiduvööndi kaudu sinust mööduda, vaata, et küljed saavad kokku; ja see ettereastumine, oi mai gaaad!, nii, kui auto esiosa on natukese eespool, siis kohe rool paremale ja mööduvale ette.

Veokiga juhtun kaks korda, et sõiduk reastunud kohe ette ja järsult pidurdanud ja ma pidanud tagant sisse sõitma. Õnneks ainult masinad viga saanud, aga sõiduauto juhid süüd omaks ei võta, sest tagasõitja peab ju pikivahet hoidma. Õnneks kasutan videosalvestit ja saan oma süütust tõestada. Mõlemal juhul ei veendunud sõiduauto juht, et möödasõit pole ohutu, ja tagasireastumisel tuli takistuse (mõlemal juhul tee ääres seisev sõiduauto ja vastutulevad sõidukid) tõttu liiga tugevalt pidurdada, mis jättis minule veelgi vähel aega ohutuks pidurdamiseks.

Tavaliselt siunatakse rekkamehi, et ei oska sõita ja nad juhmardid. Paraku on hoopis vastupidi, et sõiduauto juhid ei oska sõita ja tekitavad väga palju ohtlikke olukordi.
13:59 28.03.2018
R. (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
See ettekeeramise teema jah, krdi kaks rada läheb ühes suunas. Vasakult sõidavad mööda ja otse ette. Krt terve rada vaba ja ikka vaja ette keerata. Ühel autol oli mul distantsi hoidev püsikas ja pidevalt ajas vihale, sest keerati nii lähedal ette, et auto tõmbas korralikult endal hoo maha
12:35 15.04.2018
R (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Mul oli eile sõidueksam Pärnu ARK-is kukkusin läbi . Eksamineerija oli Pavel Kollist. Sõitsime arkist vasakule ja mööda ehitajate teed Lihula poole. Pool tundi sain sõidetud kui sain rumalusega hakkama . Nimelt harjutuse ajal ( ümbernurga tagurdamisel) sõitsin vastassuunda . Tee oli kitsas, äärekivi polnud ja mõistus sai otsa. Väitis et sõitsin vastassuunda kui teine auto poleks niikuinii mu kõrvale mahtunud. Vaidlema ei hakanud ja ütles et mine õpi kodus. Enne mind oli üks naisterahvas see kukkus ka läbi. Tuleb uuele katsele minna .
19:17 15.04.2018
noteretalv (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
ise kukkusin eksamil läbi kui olin sõidukiga tondi ristmikul foori taga ja öeldi, et "sõida siit otse." tol hetkel nagu mõistus ütles, et sõidan siis üle risti tondi lõpuni ja lõpetan pärnu maanteel, aga peale manöövrit öeldi, et eksam ebaõnnestus, oleksite pidanud juurdeveo tänavale sõitma ja nii see katse ebaõnnestuski. teisel katsel sain ühegi veata läbi ja juhiluba taskusse.
08:01 17.04.2018
A! (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Asja on eravestlustes päris mitme valkonnaga kokkupuutunud inimesega arutatud ja järeldus on suht ühene. Üks ja suur põhjus omaalgatuslikuks ja pidevaks läbikukutamisteks on elanikkonna vähenemine ja sellest tulenev nn.töö hoidmine. Keegi asjaosaliselt seda siiski otseselt ja kõva häälega välja ei ütle. Ministeeriumist otsest juhendit ka vaevalt et laiali on saadetud, aga läbi lillede on arvatavasti mõista antud ikka. Kindlasti on veel rida põhjuseid, aga nendest on eespool palju kirjutatud ka juba. Üldine elanikkonna lollistumine seoses nutiplutinuhtlusega jne.
01:13 09.05.2018
Ei viitsi registreeruda (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Nii. Peaaegu kuu on edukast eksamist möödas, kirjutan siis kahe eksami muljetest, vähemalt niipalju, kui mäletan.
Esimene katse oli Tallinnas. Klienditeeninduse poolest oli kogemus päris hea. Eksamineerija rääkis enne eksamit põhilise info auto kohta ära, vahest liiga palju. Kas päiksepaistelisel pärastlõunal on mõtet seletada tagumiste udutulede lüliti tööpõhimõtet? Mis sõiduki kontrollimisse puutub, siis öeldi mõlemal juhul ette mida võiks kontrollida (tuled, rehvid, klaasid). Tallinnas anti täpselt nõuetekohane 5 või 10 minutit autoga tutvumiseks (tänaval sõit). Aega mõõtis eksamineerija auto kellalt. Kukkusin läbi Pääskülas paremakäereegli ala viimasel ristmikul enne Pärnu maanteed. Loll viga, sõitsin ristmikule liiga kiiresti. Eksamineerija võttis juhtimise üle ja seletas üsna pikalt mis läks valesti, miks oleks tulnud hoog maha võtta (olematu nähtavus) ja kuidas tulevikus vältida.
Tähelepanekud eksami korraldusest: päikeseprille võib kanda, aga ei soovitaks, sest spidomeetri punast kriipsu ei ole siis hästi näha. Tallinnas oli eksamiautol GPS koos kiiruspiiranguinfoga. Kuna GPS ei ole taadeldud mõõteseade (eksamineerija sõnad) arvestatakse vaid põhimõttelist kiiruseületust, ehk nt sujuvalt 53km/h sõit pole viga, aga 45 pealt 55 kiirendamine oleks (eeldusel, et mõlemal juhul on tegelik kiirusepiirang 50km/h. Tallinnas oli kummaline, et alustasime enam-vähem korraga 5 eksamit, aga pool tundi hiljem jõudsime tagasi neljandana (80% kukkus sel pooltunnil läbi).
Ametlikult peab kahe eksami vahel olema vähemalt 2 nädalat (aeg võib olla muutunud). Uuele eksamile registreerumisel ei pea ootama 2 nädalat, vaid programm ei pakugi aegu, mis on piirist lähemal. Kahe eksami vahele jäi haiguse tõttu üle kuu. Harjutasin sel ajal põhjalikult ristmikule sõitmisel hoo maha võtmist.
Pärnus oli eksamineerija eelpoolmainitud Pavel, aga ma ei usu, et eksamineerija nime teadmine kuidagi aitaks. Igal juhul marsruut sarnane eelmisega. Mööda E67 kuni pöördeni Lihula suunas mntl 102. Tee lõpus parempööre teele 60, esimesel võimalusel tagasipööre ja sealt märkide järgi kesklinna. Minu meelest olid veaohtlikud kohad Pärnu linna piiri märk teel 102 (linnapiir, aga pole asulat ega 50km/h piirangut) ja tagasipöörde kiirendusrada (minu loogika järgi ei tohiks sõita üle kiirendusraja eraldunud pidevjoone, eksamineerija väitis, et kiirendusrajale ei tohi poole pealt sõita).
Ma ei tunne Pärnut, seega kirjeldan vaid mõningaid osi. Kogu edasine eksam oli mere pool jõge. Peale silda tuli teha vasakpööre (st sõita Endla eest läbi ja tulla tagasi). Suurem osa sõidust toimus Aia tänavast läänes (paremakäereegli ala). Põhiline etteheide oli seal, et sõidan ristmikule liiga aeglaselt!! Kiita sain veel kummalisema asja eest: ma ei andnud eelpoolmainitud alas vasakult tulijale teed ja ületasin ristmiku enne, kui paremalt lähenev auto kohale jõudis. Külgboksi harjutus sisaldas teooriaküsimust "kui palju tuleb külgboksis ruumi jätta?" Vastus: 1+1 meetrit.
Tagasi ARKi/MNTsse jõudes tuli teha veel tõusult startimine. Kummaline nõue, et käsipidurit ei tohtinud kasutada. Vead tagantjärele olid 2x liiga aeglane kiirendus ristmikult väljudes (tagatulija jõudis järele) ja "koostöö teiste liiklejatega" (võtsin reavahetusel hoo maha aga tulnuks kiirendada). Pärnu liikluskorralduse eripära võrreldes Tallinnaga on palju teeandmismärke, veerand linnast on üks suur 30+paremakäe ala ning ülekäiguradadel on neoonkollast palju kulutatud.
Pärnus oli autoga harjumine platsil u 2-4min. Ainus tingimus oli, et ei tohi sõita üle äärekivi, aga kui ma sõitsin, andis ta siiski andeks. Pärnu Toyotal ei olnud GPSi, kiirust kontrolliti spidomeetrilt.
Miskipärast tuttavad väitsid kogu aeg, et eksamineerijad üritavad suunata seadust rikkuma (nõuda keelumärgi alt sisse sõitmist jms). Pavel ütles, et seda saab nõuda ainult siis, kui antud kohas on liikluskorraldus viimase tunni jooksul (kahe eksami vahel) muutunud ja eksamineerija ei olnud muudatusest teadlik.
Tuli pikk jutt, aga loodetavasti on kellelegi abiks.
11:00 16.05.2018
Al (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Mis marsruut teil oli Tallinnas?
Aitäh
15:28 17.05.2018
Miski 2,5 aastat staaši (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Päris tore siia sattuda jälle.

Nüüd paar aastas sõitnud ja minuarust kõige hullem ongi just see ARK sõit.

Mäletan, et ise enne ARK'i eksami sõitsin ka lubadeta, et lisakogemust saada. Jah suur risk aga autokool tihti õpetab "karguga" sõitma. Ise üks rooli sattudes või kui eksaminant kõrval siis nagu uus olukord ja tekib paanika.

Siiamaani tean ühte inimest kes ei julge üksi linnas näiteks sõita.

Aga jah nüüd siis mõni aasta staaši seljataga ja tuleb öelda, et kujunesin selliseks pool-patustajaks. Miski ~300 euri eest trahve makstud ja 2 avariid toimunud. Muidugi roolis olen suhteliselt mitu mitu tundi igapäev tööst olenevalt seega see liikluse lugemine on suhteliselt ok juba.

Täna sai just VEHO's käidud ja üle pika aja bussiga sõita kuna asendusautot polnud kohe võtta. Päris jube kogemus. :D Umbne, inimeste miski jube higihais, nagu piinakamber.

Siiski peab suhteliselt ebaõnnelik või täisidioot olema, et liikluses hakkama ei saa. Rohkem käivad just need motoässad pinda kes satuvad BMW'de rooli kui miskid algajad juhid. Algajad juhid on tavaliselt lihtsalt aeglased või pika juhtmega teatud raskemates sõlmedes. Bemmivennad aga on nii oskust täis, et tipptunni aeg linnas lasevad 70ni välja ja siis pidurdavad või sõeluvad mööda pikivahe auke kui neid peaks tekkima, ohustades ja häirides teisi.

Seega mu sõnum oleks, ARK eksami minejad enamus vigu tuleb tõesti närvi pärast kuna miski tüüp hindab ja istub kõrval. Tegelt ma olen 90% kindel et enamus teist oskaks üksi liikluses toime tulla. Ostke miskit kergmat rahustit enne eksami, see balanseerib selle adre laksu mis tekib eksami olukorra tõttu. Kasvõi blaseebo efekti pärast on see hea.
14:42 14.06.2018
mari42
Re: ARK-i sõidueksam
Mina olen teinud nüüdseks eksamit mitmel korral ja kõik korrad Tallinnas, alguses peale igat läbikukkumist on ooteaeg olnud põhimõtteliselt kuu-poolteist, aga kuna ma pidevalt uuendanud lehte, siis olen teinud mitu eksamit sisuliselt 3 kuu jooksul, üsna lühikeste vahedega. Ilmselt leidub siin neid, kes arvavad, et peaksin nüüd lõpetama ja mulle polegi neid lube vaja, aga ise arvan, et närv on alt vedanud.
Sõitudest üleüldiselt, ehk abiks kellelegi: eksamineerija nr 1 väga, väga rahulik, viisakas ning sõbralik. Vaatasin üle tuled ja muud polnud vaja. Sõit kahjuks kestis väga lühikest aega sest Hiiu ülesõidul lähedal on parkla, kus sooritasin esimese ülesande ja sealt väljasõidul vasakpööret tehes sõitsin üle äärekivi. Neljast eksamist kahel olen seal parklas käinud ja ka viimane kord olin äärekivile väga lähedal ja seetõttu kaldusin vasakpöördel vastassuunda. Väikese autoga ei ole sealt parklast välja pööramisel mingit probleemi, aga natukenegi suurema autoga on see minu kui algaja juhi jaoks keeruline.
Eksam nr 2. Taaskord lühike eksam, eksamineerija seekord üsna vaikne ja neutraalne. Viga tuli Hiiu ülesõidu juures kui tulin vasakut kätt ja pidin sõitma otse, aga valisin selleks parempoolse rea. Soovitan kindlasti see koht läbi sõita enne eksamit, sest sõiduradade märk on kohati lehtede varjus ja kui närv ka veel sees võib see jääda märkamata.
Eksam nr 3. Kõige meeldivam eksamineerija siiani, käsklused väga arusaadavad, ei pahandanud kui magasin õige väljasõidu maha ja tegin ühe tema sõnul "auringi". Sõit läks viitade järgi Pärnu suunas, mis Tallinnas elades on üsna lihtne, kuna väga palju seda teed sõitnud. Edasi tuli minna Narva suunas, olin seda enne ka sõitnud, aga kuna suures ähmis panin suuna sisse ja hakkasin viadukti peale sõitma, siis ei vaadanud piisaval määral temapoolsesse peeglisse ja sellist viga lubada ei saa, sest keegi võib tagant selga sõita. Enne seda sooritasin parkimise Laagris ühes parklas, 3 minutit oli lubatud ühe katse jaoks, minul kulus esimese ebaõnnestunud katse peale 5 minutit, esimene kord kui nägin et stopperil aeg jooksis ja eks see süvendas närvi ka kindlasti. Teisel katsel tegin ideaalse soorituse. Samas teise eksamineerijaga sõites ütles ta, et ei pea vahtima kogu aeg sinna peeglisse, et ta saab aru küll, et ma vaatan ja et manöövrite puhul keegi aega ei võta ja joonlauaga täpsust ei mõõda, aga see on pigem ilmselt tema isiklik tegutsemine ja 90% eksamineerijatest peavad oluliseks aega ja täpsust paiknemisel.
Kokkuvõtteks: siiamaani kõigil kordadel pööranud arki juurest paremale, esimene väljasõit ttü ringil, platsielementidest on olnud tagurpidi parkimine, nina ees parkimine, pöördega tagurdamine, sirgjooneline tagurdamine ja kõik. Eksamineerijad on olnud vägagi normaalsed, kiitnud sõiduoskust ja andnud väga palju kasulikke näpunäiteid edaspidisteks eksamiteks, aga jah väga raske on teha eksamit kui näiteks pöördega tagurdamisel jalg väriseb nii hullult, et sidurit on raske lasta. Kuna erinevaid elemente tehes keeran tavaliselt peeglid või vähemasti kõrvalistuja poolse peegli alla, siis närviga olen unustanud need tagasi keerata, soovitan kindlasti ka sellepeale mõelda.
16:57 14.06.2018
sõidueksam NARVAS (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tere, kas keegi on teinud lähiajal sõidueksamit narvas ja oskab öelda, mis marsuuti ta sõitis ning kuidas seal eksamineerijad?
12:40 26.06.2018
Sõidueksam (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Hei!
Kes on hiljuti Võrus teinud ja räägib mulle oma marsuudist ning üleüldiselt mis mind ees võib oodata järgmine nädal :)
19:28 31.07.2018
Väike Tom (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kui praegu sõidueksamile ennast registreerida Tartus, kui pikk see järjekord oleks?
22:35 01.08.2018
avevalge
Re: ARK-i sõidueksam
Paar päeva tagasi oli augusti lõpp.
06:05 24.08.2018
Anne42
Re: ARK-i sõidueksam
Postitasin küll eraldi teema ARK-i eksami kohta Pärnus,ag küsin siis siit.Nimelt kellel kogemus eksamineerija Tikkiga? Sai käidud 3x eksamil.Eimene kord vedasid täiega närvid alt,teine kord oli eksamineerija teine,sõidu lõpetas parkimine,kus läksin vastu äärekivi.Nüüd siis see kolmas,eksamikokkuvõttes 1 B kategooria viga ja 3 A viga,kas see annab aluse varem eksami lõpetada,st linna ei saanudki ja eksam lõppes varem ära.Seega oleks jäänud veel 15 min sõita. Minu sõiduõpetaja teised õpilased on ka olnud antud inimesega olnud hädas,õpetaja üks parimaid ja kes nii naljalt sind eksamile ei saada-luba,kuna tahab õpilastele parimat.Enne eksameid olen võtnud lisatunde ka.Nüüd uus eksam oktoobris alles,mis muud kui sõita ja edukalt läbida.
10:47 16.09.2018
Harjutus teeb meistriks (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
"Maanteeameti eksamid muutuvad oluliselt: teooria- ja sõidueksameid tulevad reaalsele elule lähemale."

https://auto.geenius.ee/uudis/maanteeameti-eksamid-muutuvad-
oluliselt-teooria-ja-soidueksameid-tulevad-reaalsele-elule-l
ahemale/

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.