Sisene

foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: HAMMASRIHM PURUNES

00:19 27.04.2003
vectramees (registreerimata)
Hammasrihm purunes
Tegemist siis vectra(93a) 1,6i mootoriga. Kiirendamisel purunes hammasrihm. Kas antud mudelil võib loota ainult rihma paigaldamise ja süüte sättimise peale või jooksevad sel mootoril klapid pähe?
10:39 27.04.2003
xxx (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
mul tekkis küsimus, et kuidas hammasrihma olukorda kontrollida ???
10:50 27.04.2003
L (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
njaa, 89 aasta Vectral 1.6 monopritse läks kaks rihm puru ja lasin sõbral rihma tuua ning viskasime uue rihma kohe teeääres peale.
11:26 27.04.2003
eints (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
ma mötlesin ka hammasrihma ära vahetada,nii igaks juhuks,kuna auto sai ostetud allis hiljuti ja ei teadnud kaua selle rihmaga söidetud on.niisiis läksin töökotta möttega ära vahetada,seal aga vaadati peale ja öeldi et sellel alles kirjad peal, ja pole vaja veel vahetada.mul oli ta lihtsalt lötv. muidugi kui ta peaks purunema siis vist on mootoriga "nägemist",vöi mis teised arvavad.
13:09 27.04.2003
s. (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
vectratest tekib minu teada rihma purunemisel probleeme ainult 1.8i mootoriga. aga tasub ikka teenindusest üle küsida.
13:13 27.04.2003
juku (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Rihm tasub kindlalt ära vahetada kui ei ole kindel millel ta vahetatud on ja rihma pingutus rull.Mõnedel opelil pingutab rihma veepump.Silmaga ei tasu rihma hinnata.Vahetada odavam kui mootorit remontida.
15:54 27.04.2003
põrr (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Minu teada peaks opelil 1,6 mootori puhul rihma purunemine mootori terveks jätma. Pahandust pidi tegema rihma purunemine vaid 1,8 mootori puhul. Nii et vaheta rihm.
16:04 27.04.2003
mike (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
põrri jutt täitsa õige. rihma purunemine ei tohiks ka 2.0 mootoril suuri vigastusi tekitada. ainult1.8 on rihma katkemisel suhteliselt õnnetumas olukorras.
18:17 27.04.2003
Kärss (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
xxx-le: rihma vanust võib väga kogenud autospets ligikaudselt hinnata pealevaatamisega (kirjade ja rihma välispinna kulumine), kuid sel pole midagi ühist rihma tegeliku seisukorraga. Nii et hindamiseks pead rihma maha võtma ja painutama rihma "tagurpidi" hammashaaval, et leida mõni pragu rihma siseküljel. Ise olen oma lollusest rihma korra ära lõhkunud (mootor jäi terveks), ning seejärel on auto ostmisele järgneval päeval ka alati rihm ära vahetatud (kui just pole just enne müüki vahetatud kvaliteetrihm ja usaldan eelmist omanikku).

Jagan 100% juku seisukohta, et odavam/muretum see kohe ära vahetada, kui pärast mootorit remontida (ei piirdu alati kaaneremondiga, näinud palju mootoreid millel keps kõver, kuid enne vea leidmist 4-5x saaled õhtale lastud paarikümnetuhande kilomeetriga).
20:59 27.04.2003
Edward (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
1,6 agoonial ei juhtunud miskit. ilma rihmata diislil aga seisis klapp risti keset kolbi sissepressituna, tagajärg: kaksteist klappi, kaks kepsu kaks kolbi ja plokikaan ;(
Loo moraal: usalda, kuid vaheta.
10:35 29.04.2003
kuppelvaar (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
1.8 vectra omanikuna teeb ylalkirjutatu mind murelikuks - mis koledaid asju mu kapoti all hammasrihma purunedes juhtuma hakkab ja miks ainult 1.8 mootoriga?
11:52 29.04.2003
kah 1.8 vectra (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Juhtub see, et kallis mootoriremont võib sind ees oodata. Kui on mingeid kahtlusi, tasub lasta teeninduses üle kontrollida. Ka autot ostes... Sinna võib küll mingi kuupäev/läbisõit kirja pandud olla, aga tasub ikka rihma ennast kah kontrollida.
09:37 30.04.2003
omanik (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Sai ka eile Opelil hammasrihm vahetatud, seekord juhtus nii, et rihmal ei olnud mitte midagi viga aga kuna auto otse saksast toodud ei tasunud riskida. Ühe eelneva auto puhul sain õigel ajal jaole, oleks saanud sõita ehk mõnikümmend kilomeetrit. 1,6 VW mootoril on kunagi rihm puru läinud ja sellel mootoril ei juhtunud midagi. Varuosade müüjad soovitavad eriti Fordil koos rihmaga vahetada ka pingutus rull. Opeli puhul pidi seis parem olema.
11:37 30.04.2003
kah 1.8 vectra (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
1.8-l pingutusrulli ei ole.
19:34 01.05.2003
Vectramees (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Et siis ma selle teema algataja- auto nüüd korras ja võin öelda, et ei juhtunud selle 1,6- se mootoriga midagi. Võite julgelt sõita niikaua kui puruneb... :-)))))
20:36 01.05.2003
Toompuu (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Pingutusrullidest niipalju,et iga teise rihmaga soovitaksin vahetada ka pingutusrulli.Maha tuleb võtta rull iga rihmavahetusega ja väga põhjalikult kontrollida.Mootoril kontrollimine ei too asjasse täit selgust.Enesekindlaid vastuvaidlejaid on alati olnud ja kõik nad on saanud varem või hiljem oma põhjendamatu enesekindluse kibedaid vilju maitsta.Juhul kui rihm oli liigselt pingul,tuleb rull vahetada koos uue rihmaga.
KUI vanemal autol (hammasrihmaga)süüde ei seisa paigas vaid nõuab pea igapäevast korrigeerimist,tuleks edasilükkamatu asjana kontrollida hammasrihma veoratast väntvõlli otsas(kiilu seisukorda)Audi/VW 1,6ja 1,9 mootoritel,samuti ühel 2,4(kõik diislid)on seda probleemi ette tulnud.
21:44 01.05.2003
td (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
rihmal garantii ei kehtigi, kui teeninduse vend rulli seiskorda ei kontrolli.
22:20 01.05.2003
juku (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Õige remondimees rihma ilma rullikutta ei vaheta
22:50 01.05.2003
Toompuu (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
See kõik on mulle teada,kuid leidub piisavalt kliente kes kas rahapuudusest või siis iseenese tarkusest teevad selgeks,et rullikut ei ole vaja vahetada.Hiljuti kutsuti süüdet paigaldama ühel diislil,millel kliendi enda poolt vahetatud plokikaan,pingutusrull,hammasrihma veoratas-kõik võetud ühelt teiselt kohviks sõidetud mootorilt.Hammasrihm oli uus. Kahjuks pidin autoomanikule teatama,et sellist kooslust ma oma südametunnistusele ei võta ja tema autot ma ühegi mutrivõtmega ei puutu.ÖÖSITI tahaks rahulikult ikka magada.
08:46 03.05.2003
GTI (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
On ka erandeid-näit. Hondal ei nõua tehas pinguti vahetamist, kui häält ei tee (hakkab enne õhtale minekut pikalt häälitsema, seega alati võimalik enne laialilendamist õigel ajal vahetada). Enne ise ka ei uskunud kui seda mustvalgel rem. juhendis nägin. Eurooplastel rihma vahetus ikka alati koos rullidega.
10:10 15.09.2004
aivar (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
2,0 mootoril rihma purunemine mootorile haiget ei tee,sellepärast et kolvide peal on süvendid mis ei lase klapil kolviga kokku saamist.
11:10 15.09.2004
Bad J'77 (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
mis aja tagant see rihmavahetus omegal olekski?
13:32 15.09.2004
Vaalakütt (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
1,6 8-klapilisel Opelil ei juhtu midagi (seisma jääb), 2,0 8v sama. 1,8 Vectral käivad klapid pähe. 16-klapilisel (1,6) minu teada käivad klapid pähe ära, ka 1,4 16v sama.
Kui sul vana tüübi mootor (8v), on ok (täpselt ei mäleta, 93 oli vist mõlemat, sry). Vaata klapikambri kaanelt kirja.
13:52 15.09.2004
Uri (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Aga kaua siis ühe vahetatud rihma ja pingutiga sõita saab,või võib???????
15:02 15.09.2004
Vaalakütt (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Rull kestab erinevate autotootjate andmetel 2-3 rihmavahetustsüklit (kestaks vast rohkemgi, aga soovitatase vahetada). Rihma vahetan 50 000 -60 000 tagant (rohkem ei riski, see mõnisada krooni südamerahu huvides on tühine). Mina lasen autoostul alati kohe nii pingutusrulli kui rihma vahetada, ei usu ilusaid jutte äsja vahetatud rihmast kuskil Saksamaal. Pealtnäha ilusat rihma olen ka oma ühel autol mahavõetud olekus näinud:). Pikipraod hammaste vahel, hambad ise kulumata suhteliselt.
18:09 15.09.2004
GTI (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Kas klapid lendavad pähe või ei sõltub mootori tähtedest-üldistada ei saa.
08:34 19.09.2004
MadBLS (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Info kõigile. X20XEV mootoril lendavad klapid pähe kahel silindril, lõhkudes seega ka juhtpuksid.
09:09 22.09.2004
reno (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
a on kellelgi infi mida teeb renalut laguna mootor 1.8rt 66kw...
10:41 06.10.2004
mark (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Kas Foord Escort 1.8 clx 16v 93a. Lendaks laiali??
16:03 06.10.2004
küsija (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
sama küsimus VW 93 1.8 66kW kohta. Mootori tähis ABS.
17:04 09.10.2004
Villu (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Laguna mootoril F3P 66kW jooksevad klapid vastu kolbe,
Fordi mootoritel RDA, RKC ja RQB ka,
VW ABS tähisega mootoril sama jutt.
21:53 09.10.2004
citikas (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
nõme teema kui te ei ole kindlad mis juhtub kui rihm lendab siis vahetage ära ja juttul lõpp eriti meeldiv on kui see juhtub talvel mul on kaks sõpra kes on seda proovinud ja nüüd ei võtta seda riski enam nii et jõudu eksperimenteerimisel
22:47 09.10.2004
nolk (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
kuskil topicus juba oli sama teema, siis allolevalt lingilt veel infoks niipalju - * tähistatud mootoritel saavad kolb ja klapid kokku
http://www.lambsauto.com/belts.htm
18:14 10.10.2004
a.t (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Milleks teha tühisest asjast probleemi.Kui mootor on kutu ,siis seda ta on ,kui aga ei ole ,siis osta uus rihm ja pane peale ning kui mootor käivitub ja töötab korralikult siis on ju asi korras .
Kui aga mootor tuksis on ,siis igal juhul tuleb uus rihm muretseda,nii-et kaotada pole ju midagi ainult võita.
Katseta ja saad teada.
01:33 12.10.2004
Astrona (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
"MadBLS (registreerimata) 08:34 19.09.04
Info kõigile. X20XEV mootoril lendavad klapid pähe kahel silindril, lõhkudes seega ka juhtpuksid."

Tänx. Ja ma mõtlesin just, et miks mu Astra käima ei läind peale rihmavahetust. Vana rihm läks puruks, samas ta polnud kulunud ja olid ka kirjad ilusti peal - nagu uus, ainult et kaks hammast tõmbas pooleks.

Samas mul oli 18E mootori peal selline rihm kus oli iga 10. hammas alles ja needki olid pooleks ja tilberdasid - probleeme polnud - iga päev sai see rihm sellisena 7000RPM - kiri selle peal oli goodyear
21:14 18.10.2004
vo (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
2.0 16v klapi juhtpuksid katki vat ei ole veel sellisega kokku puutunud ja kuulnud ka ei ole.
19:19 07.11.2004
tere (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Ford Escort 1.8 clx 16v kindlasti käivad klapid vastu kolbe kui rihm puruneb.Täna saigi uued klapid ära soveldatud.Homme paneb kaane peale ja käima.
23:57 24.05.2006
elupyletaja (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
ei juhtu ka 1,8 monoga midagi vahetasin samamoodi tee ääres rihma ära ja sõitsin edasi
16:15 25.05.2006
õlupõletaja (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Ju sel monopritsel siis madalam surveaste ehk kõrgem põlemiskamber ja võibolla ka klappide jaoks mingid pesad kolbides.

2L ECOTECil, ehk siis X20XEV mootoril läks 10klappi kõveraks.
18:58 10.08.2006
aimar (registreerimata)
Re: Hammasrihm vahetus
kas opel vectral 2.5l v6 94 a on mõttet ainult vahetada hammasrihma või koos rullikute ja pingutiga?kas keegi oskab nõu anda ,mis juhtub kui V6 rihm puruneb?
10:26 11.08.2006
pruun (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
kui rullikuid ei vaheta on tagajärg sama halb - näind ühte küll 96a oma millel rihm jäi terveks ja mootor jooksis kokku
11:21 11.08.2006
ventilaator (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
minu teada kõik 16v mootorid löövad klapid kolbidele pähe... vähemalt ecotecid... Ecoteciga tuleb selles suhtes väga tähelepanelik olla ja rihm kindlasti juba ennem ettenähtud tähtaega ära vahetada...

opeli 1.6 ja 1.4 8 (OHC 8 klapiline) mootor on murevaba selles suhtes minu teada :) Aga noh jama ikka kui rihm puruneb ja pead sellepärast teeääres kükitama, eriti külma talvega.
15:02 03.09.2006
kogemus (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
95 a opel astra 1.7 turbodiisel,viskas rihma maha,läks ainult 2 nookurit
15:40 03.09.2006
omanik (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
loll jutt et 1,8 läheb pähe. kaks korda olen rihma puruks sõitnud ja midagi ei juhtunud.
18:02 03.09.2006
mouse (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Rihma vahetus toimub üldjuhul iga 120 000-nde tagant.Vähemalt Audidel.
20:39 03.09.2006
kulla MOUSE (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Sa mouse ära postita sellist ila.
23:21 03.09.2006
margus (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
mina tean seda et opelite 8klapistel motodel või rihm minna küll aga oli vist 1,8 mudel mis viskas klapid pähe
12:48 04.09.2006
Astrona (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Opeli 8klapilisi 1.8L mootoreid on tehtud külmne erineva kolviga, seega üldistada väga ei saa.
Küll aga naised saunas räägivad, et klapid lendavad pähe.

Endal mul oli 1mm kaant lihvitud ja siis sain nukkvõlli keerata ainult 3-4 hammast, kui juba klapid vastu kolbe läksid.
12:49 04.09.2006
astrona (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
to: õlupõletaja.

Mul läks kah 2L ECOTECil, ehk siis X20XEV mootoril, 10klappi kõveraks.
13:23 04.09.2006
fiat (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
mareal sai rihma vahetatud, vahetusvälp on 60000km, auto oli sõitnud 69t peale eelmist vahetust, silma järgi oli rihm ok, kui maha võeti olid seespool pragu ja ühel rullikul hambad täiesti kulunud, niiet targem on alati rullikud ka vahetada
12:06 05.09.2006
Astrona (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Opeli rullikutel polegi hambaid. Veepumbal, nuki ja vända ratastel on hambad.
Ma ostsin auto kui ta oli 135K sõitnud, ma loll rihma ei vahetanud, kuna kataloogi järgi tal välp 120K km, ja rihm purunes 155K km pealt. Pealt näha oli rihm uus, ei mingit kulumisjälgi. Purunedes tõmbas ta mingi 3-4 hammast liikumissuunas pooleks. Ainuke loogilne põhjus võis olla see, et rihma küljelt oli hakanud niit kuluma, kuna rihma tolmukatte 1 polt oli katki.
Enam tolmukatet ei kasuta. Samas olen kuulnud, et ilma tolmukatteta lendas ühel pezool rihm kohe peale vahetust.
18:04 05.09.2006
cobra113
Re: Hammasrihm purunes
oskab keegi vw mootorite kohta kosta, huvitab 1,8 16v, kas rihma purunemisel klapid pähe või mitte?
18:53 05.09.2006
pets (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Aimarile.Sa ei taha teada mida rihma purunemine 2,5 v6 motole teeb.
21:05 07.11.2006
lupus (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
ei purunend aga vahetaks ära ikka aga kuidas se käib.
kas kellegil äkki mingit manuaali või ms. Mis tuleb kokku ajada ja millega .... kriipsud ja nooled ???
mootoriks X20XEV 2.0 Ecotec
21:05 07.11.2006
lupus (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
ei purunend aga vahetaks ära ikka aga kuidas se käib.
kas kellegil äkki mingit manuaali või ms. Mis tuleb kokku ajada ja millega .... kriipsud ja nooled ???
mootoriks X20XEV 2.0 Ecotec
21:06 07.11.2006
lupus (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
ei purunend aga vahetaks ära ikka aga kuidas se käib.
kas kellegil äkki mingit manuaali või ms. Mis tuleb kokku ajada ja millega .... kriipsud ja nooled ???
mootoriks X20XEV 2.0 Ecotec
22:29 05.12.2006
ardo (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
hullud teadjad kõik siin koos,kes tuleb mulle rääkima et 1,8 klappid pähe jooksevad,pangu ennast põlema,sama 2,0 ja 1,6,häda ainult 1,3 j1 1,4 ja kõik 16v
15:59 06.12.2006
18E (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
1.8 motosid on 10 erineva kolvi krooniga ja erineva surveastmega jne.

Minu 1.8 motol kui rihma maha võtsin, sain nukkvõlli keerata ainult 30kraadi ja klapid olid vastu kolbe.

vb tõesti nendel lahjadel (alla 110hj) vecu mootoritel seda probleemi pole.
11:15 11.12.2006
ventilaator (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
kõikidel opeli 16v mootoritel peaks klapid kõveraks lööma. 8v mootoritel enamjaolt ei löö kolbidele pähe (1.6 ja 1.4 vähemalt). Ülalpool toodud labsauto.com tabelit ärge päris tõepähe võtke, see on usa turul olevatele autodele.

Mul oli selline õnnelik juhus, et sõitsin üle raudtee ja täpselt keset suurt ülesõitu rihm lendas... õnneks vaba hooga veeresin ikka kuidagiviisi üle...

Autoks oli Ford ja pärast võtsin mootori lahti ja üks kolb oli täkkega. Klapp oli täkke sisse löönud aga nii väikese hooga siis, et klapp ise oli ok. Ise ei soovita rihma vahetada kui piisavalt kogemusi ei ole. Rihma vahetus on väga vastutusrikas töö ja võid oma lollusest maksta väga kõva kooliraha.
11:39 11.12.2006
ventilaator (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
muidugi mul päästis midagi ka see, et ei hakanud mõttetult kohe võtmega süüdet andma...

auto suri välja, tajusin olukorra ohtlikkust ja lõin kohe siduri alla, auto veeres uimerdades üle raudtee ja suunasin auto teepervele. Nüüd läksin uurima väljasuremise põhjust. Selgus, et rihm oli puru. Süüte andmisel oleksin klappidele rohkem kahju teinud. Rihma purunemisel on oluline osa ka mootori pööretel. Kui pöörded on kõrged peksavad kolvid klapid segi. Väga madalatel pööretel purunenud rihm ei pruugi põhjustada klappidele kohe surmavat laksu. Olenevalt klapi tugevusest võivad juba esimesed kolbidega kokkupuutuvad klapid teinekord pidurdada kolbide hoo piisavalt maha.
22:35 03.01.2007
Juri Kolk (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
mul on 2.0 Ecotec.Omega soidu peal purunes rihm.mis olukord mind ootab?ja kas ma pean nuud plokki ka vahetama?
23:49 04.01.2007
jantsa (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Mis kataloogis ja mis autole nii pikk välp anti??? (120000km)
01:19 05.01.2007
eelmisele (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
audidele antaxe 120000km rihmale. mingitele uutele isegi 180000km juba
18:38 05.01.2007
kh (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
fordi zetec mootor (16v): vana 120000 km
uus 150000 km
19:34 05.01.2007
v.v. (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
1994a. Fordi DOHC 16v 1,6l ( sama mis alates 1995a. ZETEC) -
hammasrihma vahetusvälp 60.000 km .
Punkt.
10:25 07.01.2007
jantsa (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Uurisin veidi seda Audi asja. Mõnel mootoril antakse tõesti vahetusvälbaks 180000 km ja 120000km. On aga ka mootoreid , kus tuleb vahetus teha 60000 km ja 90000km pealt. Pikkade välpade puhul tuli kindlate kilomeetrite järel rihma kontrollida ja vajadusel ennem vahetada.
09:35 07.03.2007
MANNU21
Re: Hammasrihm purunes
aga kas BMW318i tuleb ka koos mootori rihmaga vahetada veel midagi ja mis see mootori rihm maksab,
10:45 07.03.2007
VVV1
Re: Hammasrihm purunes
Missugusel mootoril on hammasrihma vahetusvälp 180 000 km ?
23:41 07.03.2007
to v.v. (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Volta-auto soovitab hammasrihma vahetust koos rullikute vahetusega 80 000km järel. (mondeo 95, ZETEC 1,6)
00:12 08.03.2007
to VVV1 (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Näiteks Audi AVJ tüüpi 1,8T mootoriga autol on hooldusraamatus antud hammasrihma vahetamise intervalliks 180 000 km
20:56 21.06.2007
stirliz (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Tre! sain hiljuti opel vectra omanikuks,mis on 2oo4 aasta auto ja 1.8 mootoriga.Tal on hammasrihm vahetatud viimati 103 tuhande km.pealt.Kui suure kilometraazi pealt peaxin hakkama uuesti m6tlema rihma vahetamise peale,ja mitu tuhat km. antaxe rihmale keskmist eluiga.Ja mis juhtux siis kui rihm peax purunema 1.8 mootoril?
10:49 22.06.2007
James75
Re: Hammasrihm purunes
Uuel Citroen C4 1,6 hdi-l on rihma vahetusvälp 180000 ... 240000 km.
Siin pakub iga mees omi numbreid. Tasuks siiski usaldada rihma tootja ja auto tootja juttu. Kui auto tootja soovitab kindlat rihma marki ja tootjat, siis võib neid läbisõite ka uskuda. Rihm tasub osta võimalikult kvaliteetne. Kestab kauem ja kindlamini.
17:39 19.09.2007
mell (registreerimata)
Re: nukatsi märgid

opel astra 1,6 16v 95a nukatsi märkide asetus, hammasrihm purunes
19:15 19.09.2007
reits3 (registreerimata)
Re: Hammasrihm purunes
Nuka hammasrataste märgid peavad olema vastakuti ühel joonel.
11:48 20.09.2007
Willem0
Re: Hammasrihm purunes
To v.v. : Mondeo aastast 96 vana kerega 1,8 mootoril, rihm koos rullikutega Bosch´i toodang, vahetus välp oli 120000 tuhat sõitsin ise 110000 läbi ja müüsin auto maha. Seega on erinevaid rihma tootjaid ja sellega ka erinevad kestvused rihmale.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:
  • 1. Foorumis on KEELATUD:
    • a. Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • b. Otsene reklaam
    • c. Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • d. Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • e. Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • f. Teemast mööda rääkimine
    • g. Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • h. Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • i. Sõnumite ja teemade kordamine
  • 2. Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • 3. Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • 4. Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • 5. Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • 6. Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • 7. auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.
Vaata registreerunud kasutaja eeliseid.