Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: VIGANE TESTIMISE TEHNIKA ÜLEVAATUSPUNKTIS?

17:53 24.08.2005
Kärss
Vigane testimise tehnika ülevaatuspunktis?
Küsimus puudutab ühte konkreetset xxx linna ülevaatuspunkti, kus juba palju aastaid on rikkis piduristend. St õieti töötavate piduritega näitab aparaat tulemust, et üks pool on tugevam kui teine. Lastakse asi paika panna mistahes mujal töökojas, ja sinna kordusülevaatusele minnes on sama probleem uuesti. Heal juhul jääb napilt normi piiridesse, halvemal juhul mitte. Tegemist on nö avaliku saladusega ja seda on arutatud väga paljude autode margifoorumites ja autoklubides, kuid keegi ei ole osanud midagi muud ettevõtta, kui käiakse oma autosid lihtsalt mujal ülenäitamas, kus seda "piduriprobleemi" ei teki. Ma ei tea, aga eeldan loogiliselt, et kõik testseadmed nõuavad mingi aja tagant ülekalibreerimist ja selle kohta peab olema ka mingi sertifikaat. Keegi pole julenud seal ninapeale hüpata ja seda sertifikaati nõuda (kartes et kordusülevaatusel peedistatakse veelgi rohkem), aga kui see on olemas, siis saab see olla saadud ainult samal moel ebaseaduslikult, nagu mõned inimesed ostavad oma rikkis autodele ülevaatusi. Kuhu peaks pöörduma sellise murega? Praegu on lihtsalt nii, et väga paljud teavad, aga keegi midagi ette võtta ei oska/julge. Ja kui esitada kuhugi ametlik kaebus, kas äkki pole sel juhul tegemist sama ametkonnaga, kelle käest (altkäemaksude abil?) see ebaseaduslik sertifikaat on saadud?
14:27 25.08.2005
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Vigane testimise tehnika ülevaatuspunktis?
Loodan, et asi nüüd siis nii hull ka ei ole. Kui olete lugenud "ausalt piduritest" siis seal on lugu sellest kui meie piduristend "praakis" pidurite erinevuse pärast auto. Poole tunni pärast taksopargi ülevaatuspunktis näitas korras pidureid. Selleks, et sellist asja ei juhtuks saab vaadata pidurite pidurdusgraafikut ja vajadusel teha kasvõi kolm piduritesti nii nagu meie vahel teeme. Kõik oleneb ikkagi tehnoülevaataja vastutulelikkusest. Meie vahel teeme autoga ühe tuuri ümber tehnoülevaatuspunkti ja tallame piduripedaali ning sikutame seisupiduri hooba. Selle tulemusena on iga 5 piduripuudus saanud positiivse lahenduse. Piduristend ei ole apteegikaal ja piduritesti tulemust on võimalik muuta kui kasutada valesid piduritestimese võtteid.
Altkäemaksu eest ei ole võimalik saada piduristendi taatlemis- kalibreerimistunnistust. Kui piduristend on hakanud millegi pärast valetama siis peab ikkagi tehnoülevaatuspunkti omanik koheselt töö lõpetama ja kutsuma kohale Metroserdi mehed ja piduristendi tootnud firma esindaja.
Vahel võib tõesti tunduda, et piduristend "valetab" tegelikult valetavad enamjaolt saamatud remondimehed ja selline asi, et mingis linnas mingi piduristend annab pidevalt valeandmeid on ausaltöeldes väga raskelt usutav.
15:03 25.08.2005
Kärss
Re: Vigane testimise tehnika ülevaatuspunktis?
Tänud vastuse eest! Mu postituses ei olnud mitte midagi süüdistavat, ja selle xxx linna all ei pidanud silmas Tallinna. Tõin probleemi esile, kuna see konkreetne ülevaatuskoht on tuttav väga paljudes autoklubides ja seda juba aastaid, sest midagi pole muutunud. Sellepärast ongi raske uskuda juhust, et kõigi autode pidurid "on kaldu" vaid ühes suunas, seda enam, et asi avaldub vaid selles konkreetses stendis ja igal pool mujal on pidurid taas ühtlased. Endal ei ole pretensioone, kuna käisin selles kohas viimati 1993 aastal ja kõik läks tookord ilusti. Kuid nagu juba ütlesin, tegemist on avaliku saladusega, ning kuna olen seotud mitmete autoklubidega, siis tean seda (sh ka mitmed tuttavad üritanud minna tõestama vastupidist, edutult). Aga inimene tänavalt, kes ei käi foorumites ega lävi vastava seltskonnaga reaalelus, saab seal kaela korduvaid ülevaatusi ja mõttetuid remondikulusid. Mind huvitavadki pigem selle asja tagamaad, et mil moel oleks võimalik kaitsta lihtinimest. Kaevata (kuhu?) ei julge kah keegi, sest väiksemas linnas teavad kõik inimesed kõiki ja ka tulevikus on vaja oma autole ülevaatust saada. See konkreetne probleem on kestnud igal juhul aastaid ning veel juunikuus polnud midagi muutunud. Ehk praeguseks on
15:09 25.08.2005
Pets (registreerimata)
Re: Vigane testimise tehnika ülevaatuspunktis?
Huvitav huvitav. Tundub, et jälle emotsioonid. Esiteks on ülevaatupunkt eraettevõte mis allub konkurentsile. Seetõttu kui ühes kohas ikka pidevalt läbi kukutatakse siis rahvas hääletab jalgadega ja läheb mujale. Enamust huvitab mitte auto korrasolek vaid ülevaatuse saamine.Eks ükski ülevaatuspunkt ei tohi ka 100% läbiminekut teha siis on kontrollid kaelas.
Väga paljudel töökodadel stendi ei ole ja töö käib pidurite kallal põhimõttel, et silmaga nähtavad vead kõrvaldatud ja peaks töötama. Alati see ei ole nii.
Pigem olen näinud, et stendis pingutatakse, et ikka söödavad andmed kätte saada. Need andmed trükitakse välja ja lambist ei ole võimalik panna.
16:44 25.08.2005
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Vigane testimise tehnika ülevaatuspunktis?
Pets räägib õiget juttu.
Seisupiduri trossid tõmmatakse puruks, et poolpidune seisupidur saavutaks nõutud efektiivsust. Kuna piduripedaalile avaldatava jõu anduri olemasolu ei ole kohustuslik siis vajutatakse piduripedaalile nii kõvasti, et rohkem roostetanud piduritorud lõhkevad ja pidurivoolikud plärtsuvad. žigulitel purunevad seljatugede fiksaatorid.
16:51 25.08.2005
R.K. (registreerimata)
Re: Vigane testimise tehnika ülevaatuspunktis?
trossi ei ole vaja ju puruks tömmata, et seisupidur nõutud efektiivsuse saavutaks. piisab ju sõidupiduriga veits kaasa aitamisest, või mess?;)
03:02 26.08.2005
Erci (registreerimata)
Re: Vigane testimise tehnika ülevaatuspunktis?
Miks sa Kärss ei julge öelda kus see xxx ülevaatuspunkt siis on, milleks salatseda, saavad teised ka teada selle nn. "avaliku saladuse"?
13:08 26.08.2005
v6sa
Re: Vigane testimise tehnika ülevaatuspunktis?
Kärssale: ARK tehno on see koht, kust peaks alustama. Aga ilmselt peaks olema mõningane kogus tõendusmaterjali. Teisest küljest tekib mul küsimus: kas kõik selle "xxxx" linna autoomanikud ong sellised lambad, et lasevad sellel punktil endale pähe istuda?

Üldiselt saab kõiki inimesi lollitada mõnda aega ja mõnda inimest kogu aeg, kuid pole võimalik lollitada kõiki inimesi kogu aeg.

Seetõttu usun, et pigem on selline väidetavalt "kaldne" stend ilmselt kellelegi veel kasulik. Kui ise ei julge asju torkida, siis EE ja Pealtnägija abx. Kui on sulid, siis need ei taha tähelepanu. Kui on ausad, saabki asi selgeks.

Ja remondikodade stendidest: olen mitmel pool näinud kleebisteta stende. Mis liigub, see kulub ja ega ilma asjata ei kuulu mõõteseadmed perioodilisele kontrollimisele... Mina ei usaldaks neid stende pimesi.

Tasub meelde tuletada Ivo Schenkenbergi:"Me kõik oleme ostetavad! Mõni on lihtsalt natuke kallim..." Seetõttu saab ilmselt ka rikkis stendile vajadusel kleebise. Iseasi on see, kas taoline, eeldatavalt kallis, väljaminek end ära tasuda jõuab...
16:56 26.08.2005
Kärss
Re: Vigane testimise tehnika ülevaatuspunktis?
> Miks sa Kärss ei julge öelda kus see xxx ülevaatuspunkt siis on, milleks
> salatseda, saavad teised ka teada selle nn. "avaliku saladuse"?

Foorumites on keelatud reklaam, sh ka antireklaam. Seda enam veel foorumi administraatori poolt. Kogu lugu ma tõestada ei saa (see stendi viga jääb tõenäoliselt siiski napilt normi piiridesse, sest mitte kõiki ei saadeta sealt tagasi) ja niisama ei taha kedagi konkreetselt hakata poriga ülevalama. Mulle ei meeldi selline mentaliteet, kui keegi näitab tänaval näpuga ja karjub "varas", ning siis võibolla ilmsüütu inimene peab hakkama tõestama, et ta ei ole varas. Teema tegin hoopis sellepärast, et saada teada, kustkaudu sellele probleemile lahendust tasuks hakata otsima
19:24 26.08.2005
Mega (registreerimata)
Re: Vigane testimise tehnika ülevaatuspunktis?
ega jut ei käi Tartust ja Tarbusi punktist? selline kuulujutt on tekkinud küll
14:34 28.08.2005
Rein (registreerimata)
Re: Vigane testimise tehnika ülevaatuspunktis?
Minul oli Tartu Tarbusi ülevaatuspunktis probleeme heitgaasidega.Ka käsipidur ei töötanud korralikult.Okey-käsipiduri sain ise tööle ja tunnistan viga.Enne heitgaaside mõõtmist paarutasin kõvasti,aga ei midagi-tuuride andes CO tase langes normi ja siis ühel hetkel lõi mõõtja displeile väga imelikud arvud ning näitas arvu 7, millegagi.See oli juba teine mõõtmine.Ülevaataja mainis jutu käigus veel,et hästi paljud kukuvad siin niimoodi läbi.Panin tähele,et mõõdik visati räpakalt põrandale ja soovitati Aasta Autosse minna.Käisin seal ära ,aga targemaks ei saanud.Räägiti,et ministeeriumis on võetud vastu ranged määrused,mille autotehaste näidud ei vastagi.Otsustasin minna Tähe tänava ülevaatuspunkti heitgaase mõõtma.Esimese korraga olid näidud normis.Ka teine mõõtmine kinnitas seda.Võtsin heitgaaside mõõtmistulemustega paberi ja sõitsin Tarbuse ülevaatuspunkti.Seda paberit aktsepteeriti koheselt,mis üllatas mind väga.Mitte ühtegi kommentaari ma ei kuulnud,kõik tehti nohisedes kiiresti ära.Isegi sooviti head aega.
01:43 31.08.2005
Scorp (registreerimata)
Re: Vigane testimise tehnika ülevaatuspunktis?
Hr.Kärss.Siis läbikukkumis % on sel juhul 100%.See pole loogiline.Ok kel pole korras siis stend näitab et on korras,siis oleks % kuskil 95%.Kuidas seletate.Mina ei mõista.
22:52 01.09.2005
Tupsik (registreerimata)
Re: Vigane testimise tehnika ülevaatuspunktis?
Viimasele küsijale: vastuse leiad laulusõnadest : "väikse papi eest ..."
20:32 28.09.2005
Tjorven (registreerimata)
Re: Vigane testimise tehnika ülevaatuspunktis?
Praegu kehtib mkm nr. 110 määrus mis kohustab muuhulgas ka kõiki ülevaatuspunkte lasta enda mõõtetulemusi EAK-l hinnata. 1 jaanuar 2006 on kriitiline piir ja selleks ajaks peavad kõik Eesti ülevaatuspuntid hinnatud olema. Kes ei ole see ei tööta.
Kõikidel ülevaatuspunktidel kes on vastavad tunnistused kätte saanud peaks asi korras olema. Seadmed kalibreeritud/taadeldud. Osaletud võrdluskatsetes jne. Kõikidele mõõtmistele on ESMAKORDSELT lisatud mõõtja parim mõõtevõime. Piduristendil on see 15%, sädesüütega mootoril lambda mõõtmisel 0,3% klaaside läbipaistvus mõõtepiirkonnas 60..100 10% jne.
Kui nüüd Teie autot mõõdetakse ja tulemus satub piiri peale, siis tuleb parima mõõtevõime määramatus alati kliendi kasuks arvutada. See tähendab, et kui on lambda 1,033 siis tuleb ka see veel läbi lasta. Samuti võite alati on pidurdusjõu tulemusest 15% maha lahutada. Kui ikka kahtlus tekib küsiga mõõtjalt seadme kalibreerimis või taatlemis tunnistust. Kui süda ka seejärele verd tilkuma jääb võite võrdlusmõõtmiste protokolle küsida.
Muidugi kui olete kõva jurist saate absoluutselt ükskõik millise tulemuse vaidlustada. Põhjus on väga lihtne. Parim mõõtevõime on EAK tunnistusel antud 95% tõenäosusega (k=2). Paraku pole Eestis kehtivas Mõõteseaduses (2004 mai vist) kirjas, et mõõtetulemusi 95% tõenäosusega peaks võtma kui "õigeid". Sest kes natuke metroloogiat õppinud on teab, et mõõtetulemuse 99,7% tõenäosustasemel saadud määramatus on täpselt poole suurem kui tõenäosustasemel 95% saadud.

PS OÜ Maitene sai vist esimesena Eestis selle tunnistuse.
21:51 29.09.2005
ttt (registreerimata)
Re: Vigane testimise tehnika ülevaatuspunktis?
EAK-hinnang on ainult paberimäärimine ja raha välja pumpamine firmadest,tolku pole sellest kottigi.
19:33 02.10.2005
kruvi (registreerimata)
Re: Vigane testimise tehnika ülevaatuspunktis?
Poleks mõtet seda jama siia kirjutada,kui ei ütle seda kohta
19:40 02.10.2005
a6 (registreerimata)
Re: Vigane testimise tehnika ülevaatuspunktis?
ega see TÜ punkt juhuslikult ei asu jõhvis ?seal oli minul ka piduri probleem,näitas sanuti et üks pool on nõrgem,sai siis lahti kougitud ,uued klotsid,silindrid pandud,kuid asi ei muutunud.
23:26 04.10.2005
vecu (registreerimata)
Re: Vigane testimise tehnika ülevaatuspunktis?
Pärnus statoili taga TÜ punktis sama asi ...kõik klotsid trumlid tutikad ja kaks korda sama jama:S
08:47 05.10.2005
Scorp (registreerimata)
Re: Vigane testimise tehnika ülevaatuspunktis?
Paistab,et autod on vigased kuna hakkab tulema üle vabariigi neid vigaseid seadmeid.
13:30 26.05.2018
nimrodogor (registreerimata)
Re: Vigane testimise tehnika ülevaatuspunktis?
Huvitav mis see ülevaatuse läbisaamise tõenäosus siin foorumi külastajatel ka on? Pean silmas autosid vanuses 10-25 aastat. Tihti sõidan ühest tüv punktist mööda ja mõtlen kas minna läbi või mitte? Asja teeb huvitavaks fakt, et kui hakata ülevaatajaga rääkima, siis on harva pakutud võimalust et maksan raha vaid siis kui sõiduk läbib esimesel korral. Aga mainitakse moka otsast, et kuskil seal Alutaguse punktis saab kergemini läbi. Kas neil on seal siis aparaadid, mille näitu saab üv tegija mõjutada? Seni pole aru saanud sellest.
14:13 26.05.2018
... (registreerimata)
Re: Vigane testimise tehnika ülevaatuspunktis?
no mina oleks viimati kahe autoga läbi kukkunud kui ülevaataja oleks näpuga seadusest järge ajanud. et aga tegu oli inimesega, siis löödi tempel sisse. iseenesest polnud kumbki autodest liiklusohtlik, kuid seadust järgides poleks läbisaamine võimalik olnud. eks see on näide, et seadus ei ole alati reaalse eluga kooskõlas.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.