Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: HIRM KORDUSÜLEVAATUSE EES

22:45 06.12.2007
veljevello (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Käisin ülevaatusel, ei saanud läbi. Märgiti korduv passi sisse ja et kuu aja pärast siis uuesti. Nagu ikka...
Kui ma selle kuu ajaga ei jõua autot nii korda saada et ülevatusest läbi läheks, kas ma siis ei või peale seda üldse autoga liikuda?
09:43 07.12.2007
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Vastavalt seadusele tohib ilma kehtiva ülevaatuseta autoga sõita täpselt sama vähe kui kordusülevaatuse saanud autoga so. remont, garaaz, ARK ja tehnoülevaatus. Peab olema täidetud ainult üks tingimus: "autol ei tohi olla liiklusohtlikku riket.
14:30 20.12.2007
anton_2 (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Ülevaatusel oli märgitud kaks puudust, mille ma kuu aja jooksul ka likvideerisin ning kordusülevaatusele läksin päev enne lõppkuupäeva. Koha peal leiti et antud puudused on likvideeritud, aga leiti uus puuduseid (nt rooste), kuigi auto seisukord ei olnud kuu aja jooksul muutunud. Seega on mulle jäänud 1 päev 'uute' puuduste likiveerimiseks

Kas selline käitumine on seadusega kooskõlas? Ma ei leia.

Leidsin riigiteatajast "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskirja", aga see ei käsitle kordusülevaatuse läbiviimise korda.
16:32 20.12.2007
gggggyy (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Ülevaatajal on õigus vaadata terve auto uuesti üle. Kuu aja jooksul võib piirduda eelmine kord leitud vigade kontrollimisega.
17:34 20.12.2007
jfdfgsj (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
suht alatu tegu ikkagi. kui enne roostes probleemi ei nähtud...
04:00 22.02.2008
koke
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Hirmu kordusülevaatuse ees ei ole, käin alati ametlikult ülevaatusel, sest hea on sõita korras autoga. Viriseda ju võib, aga paljudes ülevatuspunktides väga paljusid pisiasju ei kontrollitagi mida peaks ka kontrollima. Näiteks amortide seisukord võib ju ka liiklusohutust mõjutada, ma ei ole veel näinud et seda kontrollitaks, turvavöö seisukorra kontrolli kogesin viimati 8 a. tagasi. Kuna erinevates ülevaatuspunktides on tulemused erinevad, siis tuleb paraku katse-eksitusmeetodil leida see sobiv, kus tõesti koostöö laabub, asjata ei norita ja antakse head nõu. Kahjuks mul kulus selleks päris mitu aastat, et endale see koht leida.
Lõpuks küsimus ka: kui on tunne, et ülevaataja on teinud ebaõige otsuse, kas on võimalik seda kuskile edasi kaevata või vaidlustada?
12:01 22.02.2008
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
To koke
Kuna tehnoülevaatus on antud erakapitali kätte siis aja jooksul hakkab raha oma rolli mängima. Teinekord on ülevaatuspunkti ukse taga ka järjekorrad ja kui ülevaataja kontrolliks kõiki pisiasju siis tuleks ülevaatuspunkti omanik ja teeks temale märkuse, et miks peab järgmine klient nii kaua ootama? Kuna palju asju reguleerib raha siis on esinenud juhtusi kus töötaja vallandatakse kuna ta on oma töö ülesandeid kohusetruult täitnud. Tegemist on ühe maakonna ülevaatuspunktiga kus kohalikud hakkasid rääkima "kurjast ülevaatajast" ja selle punkti käive hakkas langema sest ühes teises naaberpunktis töötasid "lahkemad" ülevaatajad... Nii nagu igal ametipostil nii on ka ülevaatajate tase seinast seina. Mõni tunneb autot ja mõni ei tunne sest ülevaatajate auto tundmist ei kontrollita. Mis puudutab pisiasjade kontrollimist siis mõni autoomanik peab seda norimiseks ja mõni ülevaataja jällegi oskuste taseme näitajaks. Kuhu tõmmata piir oluliste ja vähemoluliste asjade vahele on küllaltki individuaalne, näiteks amortisaatori kontrollimiseks ei pea ülevaatuspunkt omama vastavat raputusstendi sest seda ei peeta oluliseks. Aitab auto õõtsutamisest ja õlilekke otsingust. Siin on jällegi asja paikka pannud kapital kuna oletatavalt leidub ülevaatust puudutavate seaduste väljatöötamist mõjutavaid riigiametnikke kes on ülevaatuspunktide omanikud läbi variisikute. Kapital puutub siia nii palju, et soetatakse odavaid seadmeid mida ei saa kalibreerida. Kui ei saa kalibreerida siis muudetakse seadust ja hetkeolukord on selline, et pidurdusjõu mõõtja ei kuulu kalibreerimisele juba üle 5 aasta. Amortisaatorite kontrollstendi muretsemise kohustus oli aktuaalne 8 aastat ja vahetult enne seaduse jõustumist koristati selline kohustus... Milleks teha kulutusi kui saab ka odavamalt? Kui soovite ka pisiasjade kontrolli siis on Teil õigus seda nõuda sest seda peaks tegema kõik ülevaatajad. Arvan, et õigem oleks rohkem usaldada iseennast kui erineva tasemega ülevaatajaid ja kontrollida autol pisiasju ise sest seda nõuab ka liikluseeskirja §68. Juht on kohustatud: 1) enne väljasõitu veenduma sõiduki korrasolekus ja jälgima teel olles selle tehnoseisundit;
Ülevaataja ei saa teha ebaõiget otsust kui Teie nõuate selgitust. Kui ülevaataja ei anna ammendavat vastust siis on ta vilets töötaja kes kuulub väljavahetamisele. Kuid jällegi hakkab siin olukorrale vastu töötama raha st. reeglina tahab kapitalist maksta vähem palka ja väike palk ei lase palgata kompetentset ülevaatajat. Kui Teil on tunne, et ülevaataja on teinud ebaõige otsuse, siis olenevalt rikkumise iseloomust ja raskusest esitate kirjaliku pretensiooni ülevaatuspunkti juhatajale, ARK tehnoosakonda, Eesti Akrediteerimiskeskusele või Eesti Tehnoülevaatajate liidu aukohtule. Kas ja kuhu Teie jõuate oma kaebusega on omaette teema.

16:33 02.03.2008
citrojonn (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Minul e väga ebameeldiv kogemus ühest Kadaka teel asuva ülevaatuse punktist kus mõlemad ülevaatajad kaua aega ja täis võimsusega omal amordistendil raputasid minu citroeni- nii kaua et tagumised amordid läksid katki. nemad ei teadnud üldse mis see hüdropneumaateline vedrustus on ja minu autol oli lisaks n. n hüdroaktiv süsteem mis arvuti abil kohandab amortiseerimise tase vastavalt teeoludele - vaene ei suutnud värdjate pingutustele vastu, need tähtsid kuvaril õiget graafikut näha. Sõitsin autoga välja ilma rõõmuta - mis sellest et läks läbi aga amortide ost on ees ja see on ainult esinduse ja mitte odav kaup.... Kinugi nende juurde tagasi ei tule -ja sellest on tulnud küsimus? -miks ei ole spetsialiseeritud ülevaatuse punkti, -minu auto piinajad ei teadnud isegi seda, et käsipidur on esiratastele tootja poolt tehtud
00:56 20.04.2008
sõiduõpetaja (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Tere.
Kus on kirjutatud, kui tihti peab õppesõiduk teostama ülevaatust?
10:44 20.04.2008
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12750095
ei ütle kui tihti peab teostama õppesõiduki ülevaatust. Ainuke selgitus on see, et eriliigilise sõiduki ülevaatus ei tohi olla pikem tavaülevaatusest. Tegelikult ei anna seadus tehnoülevaatajatele (§ 3 lg.3) eriliigilise ülevaatuse teostamise õigustki. Samuti ei öelda kas ülevaatus kehtib 1 aasta või 2 aastat (olenevalt auto vanusest). Ei oska arvata miks nii on, võibolla seadusetegija küündimatus või ebakompetentsus? Sellisele asjaolule nagu väga paljudele teistelegi arusaamatustele ei pöörata tähelepanu sest töö käib ja pretensioone ei ole. Üldteada on see, et üle 1 aasta ei taheta vormistada eriliigilist ülevaatust vaatamata sellele, et alla 10 aasta vanune auto omab 2 aastast ülevaatustähtaega.
12:57 08.05.2008
väike lugeja (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri 170

§ 6. Ülevaatusele esitamise tähtajad

(1) Vastavalt sõiduki registreerimiseks kehtestatud korrale peab sõiduki registreerimiseelsele ülevaatusele esitama enne tollivormistust, registreerimist või liiklusregistri andmete muutmist.

(2) Sõiduki peab korralisele ülevaatusele esitama:

1) sõidukid pärast esmaregistreerimist:

a) M1 kategooria sõiduki, v.a alarmsõiduki, õppesõiduki, eksamisõiduki ja takso


12 kuu jooksul, kui esmaregistreerimisest on möödunud 36 kuud

b) N1 kategooria sõiduki, v.a alarmsõiduki ja ADR-sõiduki


12 kuu jooksul, kui esmaregistreerimisest on möödunud 12 kuud

c) L3, L4, L5 ja L7 kategooria sõiduki, v.a alarmsõiduki, õppesõiduki ja eksamisõiduki

d) O1 kategooria sõiduki


hiljemalt 36 kuu möödumisel esmaregistreerimisest

e) M2 ja M3 kategooria sõiduki

f) N2 ja N3 kategooria sõiduki

g) O2, O3, ja O4 kategooria sõiduki

h) üksikkorras valmistatud sõiduki,
v.a O1 kategooria sõiduki

i) eriliigilise sõiduki

hiljemalt 12 kuu möödumisel esmaregistreerimisest



2) kasutatud sõidukid:

a) M1 kategooria sõiduki vanusega mitte üle 10 aasta, v.a alarmsõiduki, õppesõiduki, eksamisõiduki ja takso


üks kord 24-kuulise perioodi jooksul

b) M1 kategooria sõiduki vanusega üle 10 aasta, v.a alarmsõiduki, õppesõiduki, eksamisõiduki ja takso

c) N1 kategooria sõiduki, v.a alarmsõiduki ja ADR-sõiduki


üks kord 12-kuulise perioodi jooksul

d) L3, L4, L5 ja L7 kategooria sõiduki vanusega mitte üle 10 aasta, v.a alarmsõiduki, õppesõiduki ja eksamisõiduki

e) O1 kategooria sõiduk


hiljemalt 24 kuu möödumisel viimasest ülevaatusest

f) M2 ja M3 kategooria sõiduki vanusega mitte üle 10 aasta

g) N2 ja N3 kategooria sõiduki

h) O2, O3 ja O4 kategooria sõiduki

i) L3, L4, L5 ja L7 kategooria sõiduki vanusega üle 10 aasta

j) üksikkorras valmistatud sõiduki,
v.a O1 kategooria sõiduki

k)



l) M2 ja M3 kategooria sõiduki vanusega üle 10 aasta


hiljemalt 6 kuu möödumisel viimasest ülevaatusest

m) vanasõiduk


hiljemalt 48 kuu möödumisel vanasõidukiks tunnustamisest või viimasest
ülevaatusest

siin on ju selgelt öeldud eriliigilise sõiduki
hiljemalt 12 kuu möödumisel viimasest ülevaatusest
16:04 08.05.2008
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Nõustun et eriliigilise sõiduki ülevaatus tuleb teha hiljemalt 12 kuu möödumisel viimasest ülevaatusest ja tunnistan oma lohakust.
13:42 24.07.2008
vanavunts
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Lp.Hr. Millert

Kas see 3a. tagune säädusepügal ikka kehtib?

Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=867273
mis on:
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri
§8. Ülevaatuse töömaht
(3) Kui sõiduk esitatakse korduvale ülevaatusele ühe kuu jooksul pärast korduvülevaatuse määramist, on lubatud piirduda lisas 7 toodud sõiduki tehnoülevaatuse kontrollkaardil (edaspidi kontrollkaart) toodud puuduste kõrvaldamise kontrollimisega.
See seadusesäte kehtib tehnoülevaataja jaoks.

Tänan vastamast.
11:01 28.07.2008
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Seadusepügal https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12750095 kehtib. Samas ei keela seadus kordusülevaatusel autot kontrollida uuesti 100%. Arvan, et valdav enamus tehnoülevaatajaid ei hakka rohkem kontrollima kui on kirjas kontrollkaardil.

22:50 29.10.2008
winnetou1/2 (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Imelik asi.Kõik nagu toimiks.Auto OK!Tühikäigul kõik gaasid paigast ära!Nii,kui pöörded üleval on kõik norm.?Ülevaataja oli nõutu.Milles viga?
13:50 14.11.2008
gt (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
tere! mul pontiac transport-ülevaatusel käidud,ja edasi kordusülevaatusele-kõik on postiivne-1 viga tagumisevasakpoolne seisupidur ja pidur on veidi nõrk,reguleeris kõik ok,klotsil on veidi kuulunud,tellisin,kätte lähemal ajal,aga korduseülevaatusel tähtaeg juba möödas,mis teha kui ootan varsti varuosad kätte! ettetänades!
15:28 14.11.2008
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Seadus kohustab Teid läbima kordusülevaatus tehnoülevaatuse täies mahus uuesti kuna on möödunud rohkem kui 1 kuu kordusülevaatuse saamisest alates.
16:45 17.01.2009
ArturAak
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Tere! Ise olin just eelmisel aastal sellises olukorras, et oli vaja läbida üv Honda Civicul, 89a ja ei läbinud. Auto välimus korralik, pidurid olid korras, kõik kõik oli korras peale heitgaase, mis olid kõvasti üle normi. Kui gaas põhja panti, hakkas sumbutist mootoriõli tulema. Olin päris kindel, et ta läbib, kui ostsin, aga nojahh, seda kahjuks ise ei saa kontrollida, et kas on üle normi või mitte... Mootor tüütas ka nagu kell, vaikselt, aga no näe, mis tegelt sees on... Igatahes, mõte selles, et tempel rikkus auto väärtuse, pidin müüma ära 6000.- eest, samal ajal, kui turuhind oli umbes 10-12000.-eek. Muidugi ütlesin ausalt kõik vead ära. Aga samas, kui lähed ise ostma autot, siis nähes seda ´´inetut templit´´, saab kohe aru, et auto on/oli vigane, seega uurid seda põhjalikumalt ja otsuse, kas ostad või mitte, langetad tõsiselt...
Aga küsimus: varsti pean läbima ühega oma autodest üv, aga ei tahaks uuesti kogeda seda, mis juhtus Hondaga. Et kas iga ülevaatusepunkt peab kliendi soovil tegema eelkontrolli(kas see on poole hinnaga?) ja kas eelnev kontroll hõlmab kõiki samu asju, mis ülevaatus??
Ette tänades,
Artur
11:30 19.01.2009
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Kuna ülevaatuspunktid on eraisikute omandis olevad firmad siis iga firmajuht otsustab ise kuidas ta ennast ära majandab. Eelkontrolli teostamine ei ole kohustuslik ja kui seda tehakse siis hinnad määrab enamasti firma omanik. Mida ja kui palju kontrollitakse, saate alati eelnevalt küsida. Meil näiteks ühe sõlme kontroll tasuta. Kui tahetakse kontrolli ülevaatuse mahus siis 200 EEK. Kui teete ainult bensiini mootoriga autole heitgaasitesti siis ei maksa midagi, diislitest on 200EEK igal juhul sest see võtab aega 15 min - 1,5 tundi olenevalt paljudest teguritest (mootor külm, õli vähe, ei tea millal vahetati hammasrihm, heitgaasitorustik puhtaks sõitmata-puhumata, õhufilter vahetamata).
14:47 12.03.2009
See honda jutt (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
On tõesti humooriline :) Mootor on niivõrd korralik, et õli lendab heitgaasidega koos ja mootori vaikus ei sõltu heitgaaside normist. Teoreetiliselt peaks ka läbi saama, kui toru katist ära lõigata ja sealt mõõta. Aga mis häääääl tuleb ;)
Mina sellist autot ei ostaks ka (turuhind ca 10k), sest mootor tahab kap. remondi saada, mis on ka 5-10k väärt =)
14:48 12.03.2009
Aga see (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
et saab ikka enne ostu kontrollida, suvaliselt tehnoüv punktis. Hind on alates tasuta (norm kohtades nagu Mait Millertil) kuni 200 eeku (nahhalsemad ÜV punktid Tallinnas nagu Ehitajate teel olev budka).
12:08 28.05.2009
Bzzzz (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Selline küsimus, et vaja minna ülevaatusele aga pole külge saanud panna seda salongipolstrit mis on juhi jalgade kohal - pedaalide kohal.

Kas seda loetakse suureks veaks ja on kordusülevaatus soolas?

12:43 28.05.2009
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
To: Aga see
Minu juures saab enne ostu autot kontrollida 200 EEK eest ja seejuures meie ei tee diisli suitsususe testi. Tasuta on veaotsing.
To: Bzzzz
Mina ei loe sellist puudust liiklusohtlikuks rikkeks ega rikkeks mille kõrvaldamiseks on vajalikud eriseadmed ja eriettevalmistusega töötajad. Ütlen autoomanikule, et auto peaks ikka olema seest polsterdatud kuid ei vormista kordusülevaatust.
13:23 28.05.2009
Bzzzz (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Seda, et masinal peaks olema kõik polstrid paigas see on õige jah.

Asi selline, et remondis kaotati vajalikud kruvid ära millega kinni käib ja nii ta sinna pagassi visati. Öeldi, et ehk neil midagi sobivat tuleb siis annavad teada.
17:17 28.05.2009
Bzzzz (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Sai siis ülevaatusel käidud. Tulemus selline: peale 4 aastat ülevaatust leiti, et suunatule pirnid pole ikka kollased vaid valged - ohtlik viga loeti.

Siis veel šarniir ja kont vajab vahetamist - ka ohtlik viga.

Ning vevõlli kaitsekumm katki - ka ohtlik viga.

Seega selle kuu lõpuni aega vahetada - saan niisama ülevaatusele. Uuest kuust saab ainult ülevaatuspuksti ja remonditöökoja vahel liigelda.

Vähemalt kui näitama lähen siis raha enam ei tahetud....
19:02 03.06.2009
bonzik
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Käisin autoga ülevaatusel. Läbi ei saanud. Vähe sellest, ka kehtiv ülevaatus katkestati. Ja põhjuseks oli see, et auto värv ei vasta reg.tunnistusele kirjutatud värvile. Reg tunnistusel valge, aga sellega polnud härrased nõus, samas ei osanud nad öelda, mis värv see on (selline hele, kollaka ja ülihelerohelise vahepealne).
Kõik muu oli auto juures ideaalses korras ja sain ka selle eest kiita, et nii korralik auto (nädal tagasi valmistati Autofortes ülevaatuseks ette ja kõrvaldati kõik võimalikud vead).
Kas keegi oskab arvamust avaldada, et kas härrased rahuldasid minu peal oma kibestumisest tulenevat kirge (oo jaa! seda neil jätkus!), või oli sellel ka mingi seaduslik alus?
Lühidalt siis: Kehtiv ülevaatus katkestati OV (ohtlik viga) alusel, kuna auto värv ei vastanud ülevaatajate hinnangul reg.tunnistusele. Kõik muu oli nagu prillikivi (eelmisel päeval isegi sise+välispesu tegin).

Mainin veel ära, et sellise kibestunud vanameestega tehnoülevaatuspunkti, kus igal juhul mingi viga üles otsitakse, leiab Ehitajate tee 116, Profdiagnostik OÜ.
21:00 03.06.2009
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Eile saadeti tehnoülevaatuspunktidesse ARK poolt infokiri kus lisati ka foto kaubikust millel olev reklaam ja ornamendid võtavad enda alla suure osa autost. Juures on selge käsk, et tehnoülevaatus tuleb katkestada ja auto peab minema ARK-i et märkuste lahtrisse saaks teha märke "mitmevärviline". Sellist olukorda kus kiputakse üle "doseerima" värviliste reklaamidega, püütakse ohjeldada. Kui mingi liiklussituatsiooni menetlemisel ei suuda tunnistaja auto värvust määratleda siis selline korraldus on õigustatud.
Profdiagnostik OÜ töötaja täitis ARK juhendit ja käitus vstavalt määrusele https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12750095
§ 10. Otsused ja nendest tulenevad piirangud
2) «ülevaatus katkestatud» – sõiduki tegelikud andmed ei vasta registriandmetele või registreerimistunnistusele, ...
Palun mitte võtta minu selgitust kui kolleegide kaitsmist vaid võtke seda selgitusena olukorrast ja reeglitest mida meie peame täitma kui soovime edaspidigi tööd teha oma erialal. Kuna mina ei ole isiklikult antud juhtumi tunnistajaks siis usun, et pärast ARK-s auto näitamist selgub kas mainitud ülevaatuspunkti töötaja on natuke värvipime või ei ole? Mõistan Teie arusaamatust kuid uskuge, mitte alati ei ole tegemist kibestunud vanameestega vaid vahel on tegemist ka autoomaniku jaoks arusaamatute regulatsioonidega mis on ülevaatajatele kohustuslikeks. Näiteks numbrimärgi valgustuse mittepõlemine on jätkuvalt ohtlik viga. Kui suunatule pirnilt on oranž lakk maha koorunud siis selline puudus on samuti ohtlik viga sest nii on otsustanud riigiametnikud kes teevad meile ettekirjutusi. Kui videokaamerad üles seatakse siis natuke valgema suunatulega ei läbi ükski auto ülevaatust...
21:37 03.06.2009
Bzzz (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Kui juba auto värvi juurde läks siis minu auto värv on ka huvitav - ARKi mehed ütlesid helepruun, töökaaslased ütlesid, et ilus punane - ja mina ise pakkusin oranž - nüüd siis ei teagi kuidas seda värvi tuvastust need seal ARKis teevad? Ükshetk võib ütelda politsei või ülevaatuspunkt, et värv ei vasta normile....
22:32 03.06.2009
bonzik
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Tänud vastamast!
Seda ma täpselt teada tahtsingi. Paratamatult jäi ülevaatuselt tulles suhu mõru maik. Mulle selgitati, et see ei ole mingi probleem, kui ülevaatus on katkestatud ja kui mind politsei maha võtab. Kui ma üritasin selgitusi küsida, et kuidas pole probleem, kui on selge sõnaga kirjutatud, et ülevaatus on katkestatud? Siis tõusid detsibellid juba üle viisakuse piiride ja nii ma sealt siis lõpuks ära tulingi. Kuna see lahkumisek selline "poolkõva" oli, siis ma hakkasingi kahtlema, et kas oli üldse asjal mingi seadsulik alus või mitte. Rõõm kuulda, et kõik on JOKK (kuigi kaine mõistus natuke tõrgub, kui vaadata oma autot ja siis mõningaid, mis rõõmsalt läbitud ülevaatustega ringi sõidavad).
Hea, et kõik on tegelikult õige, aga järgmisele ülevaatusele lähen siiski kuhugi mujale.
10:15 04.06.2009
värv (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
to:bonzik
Ega tegemist pole Peugeot 407-ga ? Sellel mudelil on tehase sertifikaadil märgitud sõiduki värviks valge, kuigi tegelik värv on nagu kuldne metallik.ARK-is pannaksegi reg. tunnistusele värviks valge.
10:49 04.06.2009
bonzik
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
to: värv

On küll 407. Mis see nüüd siis tähendab, et peabki valge olema ja niisama jooksutatakse mind? Saan ma seda kuidagi tõestada, et peabki valge olema?
11:36 04.06.2009
Bzzzz (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Aga mine käi autofirmas - küsi vastav dokument, et mis värvi see auto on ja sellega mine siis ülevaatusele ja näita ette.

15:09 04.06.2009
bonzik
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Nüüd asi korras.
Helistasin ARK-i, kust esimene küsimus oli, et "miks ma auto üle värvisin?". No ma ei ole pintseldamas käinud ja siis selgus, et värvi vahetamisega edasi minna, tuleb võtta liisingust volikiri.
Võtsin Swedbank liisingust volituse, et võin reg.tunnistust vahetada (vol.tehti valmis ca 1 tunniga. Kiitus!).
Käisin läbi Autofortest, kust sain kaasa värvikaardi tõestuseks, et värviks on valge kuld (H5MO), mille puhul kirjutataksegi passi valge. Soovitati minna otse Profdiagnostikasse ja õigust taga nõuda. Nii tegingi.
Ülevaatuse mehed nähes värvikaart, natuke leebusid, aga siiski sellest ei piisanud. Helistasid kellegile targale ARK-i, kes neile selgeks tegi, et värv "valge kuld" peabki olema valge ja liiga täpseks seal minema ei pea.
Selle peale ülevaatajad leebusid täielikult, palusid ilusti vabandust ja vormistasid ülevaatuse ära. ARKis ei käinudki.

Kokkuvõtteks võiks öelda, et eks me kõik õppisime sellest midagi. Kinni maksin selle õppetunni küll mina (bensiin+aeg+närvid).
Eks klient peab ikka ise tõestama, et ta eesel ei ole.
20:42 11.06.2009
Niru- (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
päris õpetlik, peab meelde jätma, foorumist on vahest tolku ka....
19:16 17.08.2009
janz1111 (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
mul selline lugu, et sain korduv ÜV, tean seda, et kuu aja jooksul pean samasse ÜV punkti pöörduma aga mis siis saab kui on möödund rohkem kui kuu aega.Kas pean samasse punkti minema või võib kuskile mujale üv punkti minna?
13:23 18.08.2009
korduvvvvv (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Kuu aja möödudes enam küll vahet pole kuhu minna ,sest nagunii vaadatakse auto täies mahus uuesti üle ja maksad täie rauaga.
10:13 30.10.2009
Ralf
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Minul nt. kunagi kui oli vanem auto oli suur hirm korduva ees, sest kuna ma töötan linnas ja nädala sees elan ka aga emakodu on maal, siis mulle nagu on meelde jäänud et liigelda tohin vaid töökoja ja ülevaatuspunkti vahel, veab kui mõne marsruudi peale jääb ka kodu, kuid maale minekut ei õigusta enam miskit.
Selle teadmisega üritasin ka just kaval olla ja kasutasin alati võimalust, et 3 kuud enne tähtaja lõppu käisin katsel, parem maksan natuke enne kui pärast jamada. Siis oli aega remontida kui vaja oli. Muidu Pärnus tulid ülevaatajad sellessuhtes mulle ilusti vastu, et kui auto oli korras lükati kohe tempel sisse ja võeti ülevaatuse hind, kuid kui olid vead, siis maksin ülevaatamise eest, läksin likvideerisin nad ära ja tulin tagasi. Sellesmõttes siis tuldi vastu, et ülevaatus korras kontrolliti üle, nagu peab, kuid kui kõik oli korras, siis ei küsitud ülevaatamise hinda vaid anti kohe võimalus ülevaatus ära teha.
18:11 26.01.2010
tiia3006
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
ei karda mina :)
tean,et minu auto on korras,hoian teda korras
ja kui juhtubki teistpidi-mis siis ikka
pole lugu-teen korda ja kõik :)
22:19 20.02.2010
... (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Hm, meie Fiat Punto (2003) passis on kirjas HÕBEDANE. Masin ise on aga selline tumehall... ehk siis kaugelt hinnates musta värvusega. Õnneks pole see veel ÜV silma jäänud...
01:29 04.03.2010
Autoomanik123 (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Vigade tõlgendmine on igalpool väga erinev. Eelmine aasta ülevaatusel kõik ok... esisillas nissanil multilingis oli väike lõtk ja 1 nr tuli ei põlenud. Ülevaatajaks oli vanem härrasmees. Ütles viisakalt, et nr tuli ei põle ja sild vaata üle, aga kuna see multilingi lõtk ei kujuta sõitmisele ohtu siis ÜV sai soortitatud esimese korraga. Nr tuli oli kohe kindalaekast võtta, vahetasin kohapeal ära 1min max. multilingi ostsin uue ning sai ka vahetatud. Lõtku multilingis tingis plastmassist seibi max 1mm kulumine ja tõesti see ei kujutaks elusees ohtu. 5+ sellistele mõistvatele ülevaatajatele.
Teise autoga samas kohas samamoodi mõistev suhtumine. Autoks vana bmw 89a, esistabikatel väike kolks sees... muu oli ok. samuti vormistati ülevaatus kohe ära.
Ühesõnaga kui ülevaatajad oleksid kõik nii mõistvad ja mitte kliendivaenulikud ei oleks vist kellelgi hirmu korduvülevaatuse ees.
02:44 04.03.2010
Korduv (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
ARKi statistikale tuginedes toovad korduvülevaatused keskeltläbi 110 000EEk´i aastas sisse igale tln ülevaatusfirmale. Eks ikka igalpool nokitakse vana auto kallal, aga ega 10a vana masin ei saagi ideaalselt korras olla!!!
08:37 04.03.2010
Valgast31 (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Siinsed kohalikud ülevaatajad on üle 5a autode kordusülevaatusele saatmisega eriti hoolikad.Korduse eest kasseritule ei suvatseta isegi küsimise peale tšekki anda-arvutiprogramm ei võimaldavat.Seepärast Valgas enam ülevaatusele ei lähe.
11:03 05.03.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Kassatšekki tõesti ei saa igas ülevaatuspunktis, aga Teie palvel on ülevaataja kohustatud väljastama sularahaarve, et olete maksnud ülevaatusel mitusada krooni. Arve asendab tšekki suurepäraselt ja ülevaatusprogramm võimaldab sellise dokumendi trükkimist. Nii ta on, et 99% sularahaga arveldajsid ei küsi ei tšekki ega arvet, sellepärast on paljud ülevaatajad loobunud arve pakkumisest. Kui päeva jooksul pakkuda 30 korda sularahaarvet ja igakord on vastus - kellele ma seda näitama pean, siis tõesti aja jooksul kaob ülevaataja poolne initsiatiiv arve pakkumise osas. Tegelikult saab arvet tagantjärele trükkida mis on natuke keerulisem kui seda kohe teha. Kui ülevaataja keeldub siis ta kas ei oska arvutit kasutada või ei kõlba klienditeenindajana oma ametisse. Samuti peaks ülevaatuspunktides olema käsitsi täidetavad arvete blanketid, mida muidugi ei viitsita täita sest arvutist koheselt trükitav on kordades mugavam.
20:27 06.03.2010
karmu5
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
tere,
toledol mootorituli põleb-katalüsaator pidavat läbi olema,kallis ka teine 6000eeku,kas tasub sellises olekus neid segama minna?
Tänan!
09:55 08.03.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Aga äkki on katalüsaatori tööd kontrolliv lambdaandur tuksis? Tuleks eelnevalt teha heitgaasitest.
12:06 08.03.2010
karmu5
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Tere,
mulle öeldi et kindlalt on katalüsaator läbi...
samas võin ka kontrollida heitgaase...
12:25 08.03.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Minul on ülevaatuspunktis lahti lõigatuna katalüsaator mis oli samuti väidetavalt läbi aga ta on seest nagu uus... Usun, et valdavalt eksivad spetsialistid harva ja kui nii on siis võite ju vahetada. Samas võin öelda, et normaalsete ekspluatatsioonitingimuste juures (süütesüsteem korras) peab katalüsaator vastu kuni 250 000 km.
13:54 08.03.2010
qp (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Rohkemgi. Mul juba üle 400 000 km-i.
02:57 20.03.2010
kunn76
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Teate,pooltes ülevaatuse punktides on nii õhku täis mehed et situ või püksi! 14 aastat olen pidanud nendega jahuma-ja ei ole mu autod üldse sarad olnud! Ükskord oleks mu auto kanalisse aetud kui ma poleks karjuma hakanud,isegi ei vabandatud mitte. Teinekord ei tahetud mittepõleva udutule pärast läbi lasta-öeldi et kui on küljes siis peab põlema.Vaidlesin tükk aega et nad põlevad minu autol ainult üks kord aastas-ülevaatusel! Kolmas kord tegin autole täis veermiku remondi-kõik alates piduritest lõpetades amortide ja vedrudega.Paar päeva hiljem läksin ülevaatusele.Seal seletasin et kõik on uus-näha oli ju et kõik läigib ja on uus aga ikkagi kukuti ratast mõnuga väänama nii et teine ratas lohises kaasa! Kurat,tegi ikka hinge täis küll.Võõrast vara mõnuga ja nõrkkemiseni.Oi rääkida oleks palju ja kui kedagi huvitab siis võin isegi mõned kohad õelda on ilged tropid koos,NB-jälgige kõvasti mis riietega teile autosse istutakse-miu helebeez nahksisu oli ukskord tõsiselt määrdunud.Hiljem märkkasin,muidu oleksin jalaga ukse lahti lõõnud ja keemilist pesu nõudnud-mine sa hiljen tõestama!
10:35 21.03.2010
mõttetu tont (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Läikivad sillaosad ja remondiarved pole ettekääne sõlme mitte kontrollimiseks. Võib juhtuda et mõni detail on unustatud näiteks kinni keerata korralikult või mida iganes. Kellaaega vaadates olete arvatavasti korralikult pudelipõhja julgustuseks vaadanud enne kui siia oma vaenuliku postituse panite. Aga edu teile edaspidises elus :)
11:48 21.03.2010
kaaskodanik (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
kunnil on siiski õigus. Olen ka paljudes ÜV punktides õhuga täidetud ülevaatajaid kohanud. Üks on Võrus Koondis Auto hoovil olev ülevaataja ja teine samas linnas ARKi omas olev paksuke. Kallis Jumal, anna neile mõistust!
16:18 21.03.2010
junn76 (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Kui udutuli ei põlenud ja sa ülevaatuselt läbi said, rikkus ülevaataja seadust.
13:23 22.03.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
to: junn76
Huvitav oleks teada millist seadust rikub ülevaataja?
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13221247
§ 9. Ülevaatuse tulemuste hindamine
2) OV – «ohtlikud rikked ja puudused»: tehniliselt keerulised rikked ja puudused, mille kõrvaldamiseks on vajalikud eriseadmed ja eriettevalmistusega töötajad ning liiklus- ja keskkonnaohtlikud rikked ja puudused. Remondi kvaliteedi kontrollimiseks on vajalik korduvülevaatus;

Vaevalt, et udutule mittepõlemine on sama ohtlik rike kui piduritule mittepõlemine sest udutuld kasutatakse üliharva, kui üldse... Ei usu, et '"pirni" vahetus oleks keeruline ja selleks on vaja eriettevalmistusega töötajaid. Ei usu, et udutule mittepõlemine oleks keskkonnaohtlik puudus. Kui tehnoülevaataja arvab, et mittevajaliku (eesmised udutuled ei ole kohustuslikud) udutule pirni vahetust on võimalik nii halvasti teha, et on vajalik korduskontroll siis tõesti on kordusülevaatuse määramine seaduslik. Iseasi on aga see, kas antud tehnoülevaataja on küllalt kompetentne kui ta nii lihtsa puuduse vormistab liiklusohtliku rikkena. Teisest küljest vaadatuna on ARK omal ajal otsustanud, et udutule mittepõlemine on kordusülevaatuse vääriline puudus. Kui palju selline otsus on kooskõlas seadusega, on minu jaoks vägagi küsitav.
Minu arusaamise järgi ülevaataja ei riku seadust küll aga läheb vastuollu Maanteeameti vastavate kontoritöötajate poolt koostatud vigade raskusastmete loetelus olevaga.
23:03 22.03.2010
junn76 (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Siis on ju nokk kinni aga saba lahti.
11:10 23.03.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Siis tuleb kas § 9 muuta või tulevikus kasutusele tuleva Aris2 programmis olevate vigade loetelus toodud vearaskusastmeid. Ülevaatajatele ongi antud ülesanne töötada vigade loetelu kallal aga eks aeg näitab kui palju arvestatakse meie arvamustega. Minu ettepanekutega muudes küsimustes näiteks ei ole kunagi arvestatud igatahes minul ei tule sellist asja meelde.
15:25 20.04.2010
tavaliikleja (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Laki tänavale ei tasu ülevaatust tegema minna.Seal kotitakse justkui mõnuga olematute vigade eest. Teistes ülevaatuspunktis mõistlikud tehnikud,kes juhivad tähelepanu ega vägista aju.Lakis aga justkui elatakse oma koduvägivalda kliendi peale välja....
17:33 20.04.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
To: tavaliikleja.
Minul on Teist siiralt kahju. See, et olete alatu argpüks kes kasutab avalikku saiti meie mustamiseks jäägu Teie südametunnistusele. Teiste foorumi kasutajate suhtes võiksite ausam olla ja kirjutada, ka neile arusaadavalt, millise puuduste avastamisel elati koduvägivalda Teie peal välja. Kui Teie seda ei tee siis nimetan Teid labaseks tühikargajaks.
18:48 24.04.2010
blondiinautoga (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Mul on võibolla ilmselgelt rumal küsimus, aga kuna siin saab küsimuse anonüümselt esitada, küsin siiski:D Nimelt- kas mitte töökorras käsipidur on nö eriti ohtlik viga, millega läbi ei lasta, kui sõidan automaatkastiga? Selles suhtes et pidur ise muidugi töötab, lihtsalt need mingi näitajad või asjad on nö nõrgad. Ja ma tõesti ei ole 2 aasta jooksul kordagi kässarit kasutanud ja tõenäoliselt ei tee seda ka edaspidi, sest ei näe sellel automaadi puhul mingit vajadust. Samas ei tunne, et seetõttu ka mingi ohtlik liikleja oleksin:D Eriti kui kasutaksin käsipidurit teoreetiliselt nagunii vaid seisu ajal. Või siis ikkagi on nii, et kui on küljes, siis peab perfekto ka olema? Suht tobe iseenesest...hakata seda nüüd suure raha eest remontima, kui nagunii never ei kasuta seda:(
10:11 26.04.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Ülevaatust korraldav Maanteamet oma vastavate riigiametnikega on otsustanud või siis kusagilt eurodirektiivist tõlkinud, et autodel olev seisupidur (rahvas nimetab ka käsipiduriks) on tegelikkuses seisu-rikkepidur. Olen antud asja vastu protesteerinud juba kolm aastat tagasi elektronkirjadega ja viimati kuu aega tagasi. Kuna minu argumente ei võeta tõsiselt siis nii on asi jäänudki, et seisupidur on ühtlasi ka rikkepidur mis tähendab, et kui autol mingil põhjusel sõidupidurid kaovad siis on võimalik masinat peatada ka "käsitsi". Mitte töötav käsipidur ei saa olla eriti ohtlik viga, millega vormistatakse sõidukeeld. Selline puudus on ohtlik viga millega vormistatakse kordusülevaatus. On nii, et seisupidur peab töökorras olema?
14:43 16.05.2010
hondaaccord2.0 (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Tere! Sai käidud ülevaatusel, aga pean minema uuesti kordusülevaatusele, sest co2 ei olnud normis. Oli 0,6 lubatud 0,3st. Kas see 0,6 on väga palju üle normi või oleks saanud ülevaataja selle pöörete kõrgel hoidmisega normi saanud? Pöördeid hoidis kõrgel max 2 minutit. Kas mulle tehti natuke liiga või oleks pidanud ise enne ülevaatusele minekut korralikult paarutama?
16:19 17.05.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Kui pöördeid hoiti 2 minutit selleks, et katalüsaatorit ette valmistada siis tehti kõik vastavalt juhendile. Nagu aru saan siis tühikäigul oli CO normis ja tõstetud pööretel ei andnud masin vajalikku 0,3 või väiksemat mõõtmistulemust. Siit saab oletada, et katalüsaator pole päris oma ülesannete kõrgusel. Meie oleme sellisel juhtumil tõstnud mootori pöörded kuni 3500 p/min ja "kütnud katti" 3 minutit. Sellist väheke ekstreemsemat kati kuumutamist ei näe ette vastav ARK juhend kuid samas ei karistata meid kui ülevaataja teeb omalt poolt natuke rohkem kui nõuab vastav juhend. Sellisel ekstreemsel tuuritamisel on iga viies kat. hakanud tööle.... Ei usu hästi, et Teile liiga tehti. Teie ei saa enne ülevaatust kuidagigi kaasa aidata sest poolpidune kat. võib lõpetada toimetamise juba paar minutit tühikäigul töötamisega.
21:50 11.06.2010
ise60
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
isiklikult hirmu ei tunne,hirmu peaks tundma ülevaataja ,kes oma korduvaga kaotab kliendi.järgmine kord kindlasti selle ülevaataja juurde ei lähe,nüüd ju konkurente hulgi,siin Virumaal kuulutavad kohalikes lehtedes...tulge ja saate koti grillsütt kingituseks,irw...
11:41 20.06.2010
mikkrem
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
tervist
küsimus siis selline et kui politsei lööb mulle templi passi et erakorraline(all oli sport pütt ja see ei meeldind neile, kuigi enamus sibulad sõidavad oma bemmi rontidega nii et linn kajab) ja paberil mis nad kaasa andsid oli märgitud lahter et heitgaaside väljalaskesüsteem omavoliliselt muudetud.kui ma panen orginaal püti kas siis ülevaatusel kontrollitakse ainult orginaal püti olemasolu või vaadatakse terve auto üle ja kas see läheb täisülevaatuse hinnakirja või on see odavam?
sai vist väheke segane jutt aga loodan et saate aru.
14:20 20.06.2010
To:mikkrem (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Täis mahus,täis hinnaga
17:56 21.06.2010
eelk (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
18:13 21.06.2010
to eelmisele (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
asi polnud tuunimises.lihtslt orig. pütt oli katki ja miidagi pidid alla panema.kuna sain selle pool muidu siis otsustasin selle panna.hääl oli ka vaid natukene kõvem originaalist.olen asja uurind ja tean miks mulle see ära tehti.
kuna elan ida-virus ja siin enamus muukeelsed mendid siis nad pididki eesti poisse eriti peenestama.ja eriti veel noored mendid.
pole ainuke kellel sellistega kokkupuuteid on
08:54 25.06.2010
eelk (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Ole hea ja pane loll jutt suhu tagasi!Lihtsalt I-Viru politsei teeb korralikult tööd-eesti poisid ,vene poisid plaa,plaa,plaa , aga omal Sul koosneb auto poolmuidu saadud osadest.
22:46 28.06.2010
to eelk (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
ma arvan et kui sa midagi ei tea siis jäta parem rääkimatta.
neid kõiketeadjaid mehi ennegi nähtud.
sul vb koosneb jah auto poolmuidu saadud osades.mul auto enamsati ainult originaal osadega remonditud.
ja politsei teemast rääkides siis nagu öeldud ei tuginenud ainult enda kogemustele vaid seda on öelnud ka nende enda kolleegid.
nii et kui teemat ei valda siis palun jäta oma kommentaarid endale
08:49 02.07.2010
eelk (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Kalkun arvab!! Mina lugesin teksti .(18:13 21,06,2010).
20:56 22.07.2010
1600cm (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Tere Selline mure,et autoks on 90.aasta vw golf mis jätab põõrded 2-3sekundiks peale.Kas seda võidakse lugeda veaks?òlen käinud remondikohtades nemad kehitavad vaid õlgu ei oska aidata.
15:19 09.10.2010
fireforce
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Tere.Auto Opel Omega 94a,soov paigatada xenon tulesid,kuid tehasepoolt pole autole paigaltatud tulede pesureid ega korgusregulaatorit,kui aga ma ise paigaltaks need kas ulevaatusest oleks voimalik labi saada?
Ette tanades!
16:18 09.10.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Asjast on päris palju kirjutatud-räägitud. Põhimõtteliselt on võimalik kui kõik oleks reeglitepärane. Tehnoülevaatajate Liit korraldab kampaania alates tuleva teisipäevast http://tul.ee/index.php?id=4 ja Teie võiksite kohapeale minna ning asju arutada. Samas ei tea mina, et Maanteeameti st. meie ülemustel oleks nende seisukoht vahepeal muutunud. Ja see on - ainult tegasepaigaldusega xenon on lubatud.
23:17 09.12.2010
razor007
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Küsimus selline sain korduva ülevaatuse.
Kui nüüd 30 päeva jooksul ei suuda ülevaatust läbida, kas siis tuleb jälle uue ülevaatuse raha maksta?
Kas ma võin vahetada korduva ülevaatuse ajal ülevaatus punkti?
10:50 10.12.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Jah nii ta on, et kui ei jõuta 1 kuu jooksul läbida kordusülevaatust siis peab tegema uue täis-ülevaatuse Teie poolt vabalt valitud ülevaatuspunktis vastavalt sellele hinnakirjale kuhu ülevaatuspunkti Teie lähete.
16:01 25.01.2011
Priit-audi80 (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Tervist.
Ülevaatusel märgiti ära üks OV, milleks oli SEADUSE/ÜLEVAATAJA SUVA järgi lubamatult suur kere korrosioon (küljekarbid eesmiste uste juures ning tagarataste juures olevad tiivalaiendid). Lisaks esineb kullisilmadega inimeste jaoks ka olulise tähtsusega väiksemat lokaalset roostet (pisikesed roostetäpid ustel). Nagu eelpool mainitud seadustest võis välja lugeda on OV selline puudus, mis on liiklus- või keskkonnaohtlik ning vajab eritöölisi ja -vahendeid likvideerimiseks . Samuti võis eelnevatest postitustest järeldada, et rooste ulatuslikkuse/ohtlikkuse piir on vastava tehnoülevaataja oma suva järgi mõõdetav.
Küsimused oleksid siis järgmised:
1. Kuidas see rooste vastavates kohtades siiski nii liiklus- või keskkonnaohtlik asi on?
2. Mil moel saan ma olla kindel, et pärast rooste likvideerimist (pahtel, krunt, värv, lakk jms), ma kordusülevaatuse läbi saan?
Autoks on '86 aasta Audi, mille valge värv on tema pika eluea jooksul juba ammu moondunud. Ülevaataja oma suva järgi tehtud väline hinnang ei garanteeri ju mulle midagi (hilisemad värvi erinevused või kobrutamine jms nähtused).

Tänud juba ette!
20:44 25.01.2011
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Vastused
1.Roostetavad karbid või tiivaääred ei ole ei liiklus- ega keskkonnaohtlikud puudused.
2.Kui kordusülevaatusel roostet ei ole näha siis läbite ülevaatuse. Ja kui tulevikus hakkab rooste jälle siit-sealt välja ronima siis saab masin sama ülevaataja juures jällegi korduva.

Ülevaataja kasutas kaalutlusõigust mis on seadusega antud volitus kaaluda otsustuse tegemist või valida erinevate otsustuste vahel. Kui olete otsustanud, et ülevaataja poolt toimus kaalutlusõiguse väärkasutamine siis enne vaadake mis on kirjutatud vastavasse määrusesse.
https://www.riigiteataja.ee/akt/13312367
Kood 614. Korrosioon ja välimus
2) kere korrosiooni, värvi jm kahjustus ei tohi olla suurem kui 5 cm2 ja 0,5 m2 pinnal ei tohi olla selliseid kohti üle kolme. Värvi parandused ei tohi oluliselt erineda sõiduki registreeritud värvist;




20:39 28.02.2011
vaz 2106 (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
aga kui mul pole auto ülevaatuselt läbi läinud et lõtk on vasakus välimises roolihoovastiku sarniiris ja tagumised sõidupidurid rakenduvad kolmandal pedaalivajutusel ja lasen need omal ära remontida ja lähen kordusülevaatusele ja see lõtk tekib sinna uuesti ,et kas siis saab veel ülevaatuselt läbi?
22:06 28.02.2011
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Kui vahetatakse rooliliigend, siis tavaliselt peab vahetatud osa vastu palju aastaid. Kordusülevaatusele tullakse ühe kuu jooksul ja selle ajaga ei saa midagi juhtuda just vahetatud sõlmega. Kui avastatakse lõtk mõnel teisel rooliliigendil siis tuleb jällegi kordusülevaatus vormistada ja Teie saate ainult kaevata ülevaatuspunkti vastutavale isikule või omanikule, et ülevaataja ei avastanud esimesel kontrollimisel mõlema liigendi lõtku. Võite öelda, et ülevaataja nöögib või vaatas lohakalt esimesel korral. Juhataja on kohustatud asja läbi vaatama kuu aja jooksul ja kirjalikult vastama Teie apellatsioonile.
16:38 01.03.2011
vaz 2106 (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
tänan vastuse eest
13:56 26.05.2011
HMK
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Selline küsimus, et avastasin täna - ühe tule reflektor võbeleb.

Kas sellega saab ülevaatuselt läbi - et oleks aega uut tuld otsida?
15:30 26.05.2011
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Vastavalt Maanteeameti ametnike poolt koostatud vigade raskusastmetetabelile http://www.mnt.ee/public/M1_N1_kategooria.pdf on ülevaatajal õigus kutsuda kordusülevaatusele või mitte.
vt. 2.1.5.
23:56 31.05.2011
HMK
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Heh. Lasti väreleva esitulega läbi - aga loeti sõnad peale, et vahetada asi ikka ära. Kuigi nad oleks korduva ka saanud väänata.......
09:39 01.06.2011
qp (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Võbelevad esituled kuuluvad teatud markide juurde, kas nüüd Eesti seadused seavad autotootjale ettekirjutusi? Arvan, et omaniku süüd selles loos nagu pole.
16:06 03.06.2011
ET (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
siis mis markide juurde kuuluvad võbelevad esituled? Valgusta palun,
11:18 15.07.2011
Opel Omega 1992 2.0 85kw (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Kas ja kui palju muutusid uue liiklusseadusega heitgaaside normid?
20:43 15.07.2011
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Uue liiklusseadusega tuli Majandus- ja Kommunikatsiooniministri määrus nr. 42 kuhu mahutati ka keskkonnaministri haldusalast heitgaaside asjad https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1160/6201/1008/MKM42_li
sa1.pdf
. Liiklusseaduse kehtima hakkamisel lõpetas eksistentsi Teede- ja Sideministri määrus nr.50.
Koos sellega, et keskkonnaalased nõuded läksid majandusministri "ampluaasse" tulid ka mõned muudatused.
Heitgaasinormid sädesüütega mootorile jäid põhimõtteliselt samaks kuid ilma lambdaandurita katalüsaatoriga (U-kat) masinatel ja gaasil töötavate mootorite puhul kustutati normid mis tähendab nõuete "lõdvaks" laskmist CO 0,5% pealt 3,5% (7 korda lõdvem eelmisest normist) ja HC 300ppm - 600ppm (2 korda lõdvem eelmisest normist).

Sädesüütega mootorile, mis on arvele võetud alates 01. juuli 2002 (VT. kood 708 tabel 19) antakse luba teha kõigele lisaks veel OBD test kui auto heitgaasid on eelnevalt mõõdetud ja nad vastavad esitatud nõuetele st. auto on korras. Seejuures peab OBD testi ajal auto mootor millegipärast töötama tühikäigul.

Varem kehtis ARK direktori käskkirjaga antud kohustuslik suitsususe karmim norm (K-mitte rohkem kui 1,5) kõigile veoautodele, mis on arvele võetud alates 09. nov. 2006. Nüüd kehtib see norm kõigile diiselmootoriga masinatele (M1; N1; M2 jne.) mis on arvele võetud alates 01.07.2008. Seega need N1 diislid kus väga vaevaliselt saavutasid mõõtmistulemuse 1,5 lähevad nüüd üleöö kaks korda lõdvema normiga 3,0 juhul kui nad on arvele võetud enne 01.07.2008.

Nii olen mina aru saanud uutest regulatsioonidest heitgaaside alal. Lõpuks lisaks, et ma ei ole kunagi lõpuni mõistnud heitgaaside normimajandust ja reegleid ja ei mõista neid ka nüüd...
18:04 10.08.2011
värv (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Küsimus oleks värvi kohta. Nimelt on mu auto kameeleon värvi ( värvi variatsioonid on lilla, sinine, kuldne ja roheline ) , mis on passis lilla ja mitmevärviline. Aga kuna rooste on oma tööd teinud, siis tagaluugi olen ma osaliselt mustaks värvinud ning ongi selline küsimus, et kuna masin on juba ARK-is mitmevärvilisena kirjas siis , kas mul ei tule järgmisel ülevaatusel probleeme, et mul tagaluugil jookseb must numbrimärgi laiune triip ülevalt alla?
21:23 11.08.2011
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
16:05 25.08.2011
VVV1
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Ei tea mispärast seda siis kontrollida ei saa kas ostetaval autol heitgaasid normidele vastavad või mitte - puhtalt ju enda pealehakkamise ja laiskusest lahtisaamise küsimus. Ei maksa nagu ka mingeid ulmelisi summasid. Kasutatud auto ostul olekski ainuõige käitumine viia see enne ostu pädevasse kohta kontrolli ja lasta teha täiskontroll (mitte ainult heitgaaside normidele vastavuse kontroll) ja lasta kõik mis vähegi võimalik üle kontrollida. Silmas peaks pidama ainult seda, et see koht tuleb endal leida, mitte usaldada pimesi müüja poolt pakutud kohta.
Tartu autoturul näiteks kohtab seda tihti, et automüüjad töötavad käsikäes mõne tehnoülevaatuse kohaga või mõne muu remondikohaga. Varem tuli ette sedagi, et arvele oli saadud sellised romud, mis tegelikult ülevaatuselt kuidagi ilma täiendavate remontidetta läbi ei saaks.
16:33 12.09.2011
Trebla@hot (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
On küll hirm. Läbikukkumise kui sellise ees. Ikkagi auküsimus nagu. Ma sõidan korras masinaga. Põhimõtteliselt. Sedavõrd, kui võimalik. Ma hoolin sellest. Ja kui selgub, et pole korras, on see hinnang minu hinnangule .... Lihtsalt valus.

Threadist on küll aastaid möödas, aga otsingumootorid tõid mu siia. :)

Tänud Mait Millertile. Mees õige asja eest väljas.
Siin need mõtted on veel kaua olemas/ loetavad.

Ja mul sama eespool küsitud küsimus. Kui liiklusohtlik on põlev signaaltuli "ABS-fault". Pidurid pidurdavad ja ei blokeeru. ega keeldu ka töötamast. "Lihtsalt tuli põleb" :) Aga mida arvab ülevaataja. Kas keeran pirni välja? enne kui kontrolli lähen.
17:49 12.09.2011
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
ABS kontrollambi põlemine ei ole otseselt liiklusohtlik. On ju veel liikluses väga palju masinaid mis ei omagi pidurite blokeerimisvastast elektroonikat ja neil masinatel ei ole vastavat süsteemi korrasolekut/mittekottasolekut näitavat märgutuld. Ei ole mõtet arutleda teemal kas ja kui palju on ABS-ist kasu ja seda, et vilunud juht suudab auto peatada ka ilma ABS-i korrasolekuta ja seda mõnel juhtumil isegi efektiivsemalt. Ülevaatajatele on reeglid ette kirjutatud Maanteeameti vastavate ametnike poolt ja paljudel juhtudel ei olene ülevaatusotsus mitte ülevaataja tahtest vaid meil kasutatava programmiga ARIS2 kaasa antud võimalustest. Kui vaatate vigade loetelu http://www.mnt.ee/public/M1_N1_kategooria.pdf
mis meile ette antud on siis leiate 2.9.4. puudub, ei sütti või jääb põlema ABS pidurite süsteemi toimimise märgulamp. Selline puudus on võimalik fikseerida ainult kordusülevaatusena ja kui võtate märgutule lambi välja siis lambi puudumine on samuti kordusülevaatuse põhjus. Esineb juhtumeid kui ülevaataja kas väsimusest või hajameelsusest ei ole märganud sellise tulukese töötamist kontrollida. Nii võib juhtuda kui ülevaatajale esitatakse eemaldatud ABS kontrollambiga auto millel mootor töötab...
22:11 12.09.2011
Trebla@hot (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Tänan.
(ma ei lootnudki, et keegi nii vana lugu (thread) enam silams peab)
No siis tuleb ikka diagnostikast läbi astuda. Ausalt öeldes - ega ma sellise väljakeeratud piriniga sõita ei tahakski :)

Ja eriti tänan viitamast sellele vigade loetelule. Selle tedmine on abiks. :) kõigile, kel' hirm ülevaatuse, kui eksami, ees. :). Seda on küll kunagi selle loo alguses viidatud, aga minuteada on nõuded vahepeal muutunud.
19:26 05.10.2011
Ragnar111115448 (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Tervitust! sain ülevaatusel korduse, kui teen auto korda kui kaua ma tohin sõita kordusülevaatusega? Muidu on mul ülevaatus septembri lõpuni aga korduva sain septembri keskel kas siis tohin oktoobri keskpaigani korduvaga sõita?
Kas kehtetu ülevaatusega võin sõita remondikohta kus osatakse minu auto korda teha?
11:58 06.10.2011
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Kordusülevaatusega võite sõita ainult remonti, garažeerimiskohta, maanteeametisse ja ülevaatusele ja seda niipalju kui süda lustib. Mujale liikuda ei luba vastav määrus. Kuna Teie auto reg. tunnistusel ülevaatuste lahtris on viimane märge "korduv" siis sellega on annulleeritud kehtiv ülevaatus. Kui teete auto korda siis see kedagi ei huvita sest meie riigis on auto korras alles siis kui ta on pädeva asutuse poolt tunnistatud korrasolevaks ja vastav märge reg. tunnistusel.
13:14 06.10.2011
Ragnar111115448 (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Mis see tähendab seda kui ma nüüd ülevaatusele lähen ja jälle läbi kukun võin jälle sõita kuu aega remonti arki ja ülevaatusele?
15:42 06.10.2011
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Sellist olukorda ei ole üheselt selgitatud. https://www.riigiteataja.ee/akt/122072011001
§ 8. Ülevaatuse töömaht (2) Kui sõiduk esitatakse korduvale ülevaatusele ühe kuu jooksul pärast korduvülevaatuse määramist, on lubatud piirduda kontrollkaardil toodud puuduste kõrvaldamise kontrollimisega.
Ülaltoodud regulatsiooni vaadates olen aru saanud, et kui korralisel ülevaatusel fikseeriti puudused mis tõid reg. tunnistusele märke "Korduv", siis auto suhtes kehtib reegel - kui masin vaadatakse kuu ajalise tähtaja jooksul siis ei pea kogu masinat üle kontrollima. Kui käite vahepeal kontrollis aga remont ei õnnestunud nii nagu vaja siis ülevaataja ei määra järgmist tähtaega kuna Teie autol "tiksub" kuuajaline tähtaeg korduv ees olevast kuupäevast alates. Seega on antud 1 kuu puuduste kõrvaldamiseks ja kui selle ajaga hakkama ei saa siis tuleb täisülevaatus kogu raha eest vaatamata sellele, et masin vahepeal ei sõitnud. Ühe kuuline "armuaeg" antakse korralisele ülevaatusele, mitte korduval ülevaatusel käinud masinale.
23:19 24.11.2011
Millal ometi? (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Olen ka korduvalt ülevaatuselt pea iga aasta läbi kukkunud. Minu arust noritakse pidevalt selliste asjade kallal, mis sõidu ohutust küll ei määra. Aga see selleks.
Huvitaks hoopiski, millal Eestis kaotatakse tehnilise ülevaatuse vajadus eraisikute autodel?
Venemaal vist vastav seadus kohe kohe jõustumas ja nii mõneski riigis veel on ülevaatusel käimine vabatahtlik.
Meie oleme ka demokraatlik vabariik. Võiks ju ka vastava seaduse vastu võtta? Mida arvate?
10:35 25.11.2011
metallihunt (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Vaadates Eesti teede liikluspilti siis peaks autot vähemalt 2 korda aastas ülevaatusel käima. Maanteed on täis sarasi mille koht oleks ainult kuusakoskis pressi all.
11:38 25.11.2011
vanames
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Ei tea kus sa neid sarasi näinud oled, need juba oma 10 aastat tagasi teedelt vähehaaval kadunud. Ja see et auto on vana ei tähenda veel et ta sara on.
Sellest palju uute autode omanikud teenenduses elavad võiks romaani kirjutada.
Mul on kah 23 aastat vana 124 universaal ja küll seda saraks ei loe, parim auto mis on. 4 aastat mis ta on olnud olen ülevaatuselt puhta lehega läbi saanud ilma igasuguste määrimisteta.
22:10 25.11.2011
fireforce
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Kui ülevaatus eestis vabatahtlikuks teha siis ei taha teadagi millises seisukorras aparatuure meie teedel hakkab ringi liikuma ja selle tulemusel kordades rohkem liiklus õnnetusi.Ei sooviks küll seda.Kohustuslik ülevaatusele käimine hoiaks seda asja normipiires.Kui oled venemaal oled käinud siis seal on ikka igast saasta teedepeal näha...mida kohe kindlati ei tohkis teedel liigelda.
Miks meil nii palju ronte on eks see ju ole ne meie majanduslikust olukorrast ja samas ka auto hindadest,inimesed ei jõua uuemaid autosid lihtsalt soetada.
Samas näiteks iirimaa teedel näiteks alla 10a vanuseid sõidukied prktiliselt polegi,mõni üksik,kuna seal auto hinnad kõvasti odavamad ja inimene saab soetada uuema sõiduki sama raha eest mis siin meil kaunis eestimaal:D

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.