Registreeri

Milline näeb välja ring FK Keskuse rajal?

04.05.2017

FK Keskuse Õismäe rada on sõitjate vaieldamatu lemmik. Tegemist on tõelise vana-kooli kardirajaga, kus rajakonarused koos suure lõppkiirusega pakuvad rohkelt adrenaliini ka väga kogenud võidusõitjatele.

Milline näeb välja üks ring FK Keskuse rajal?

Lühikesele stardisirgele järgneb täisgaasil läbitav vasakkurv. Oluline on see võtta piisavalt seest, sest kuiva rajaga ei ole siin kiirus nii suur, et tekkida võiks libisemine. Sisekurvi hoidmise kasuks räägib mõistagi lühem trajektoor järgmise kurvini.

Veidi pikem sirge viib järgmise kurvideni, mis kujutavad endast samuti peaaegu täisgaasiga läbitavat kiiret parem-vasak kurvikompleksi. Siin on väga oluline ära tabada õige kurvi sisse keeramise nurk - see ei tohi olla liiga väike ega liialt suur. Viimase puhul tekkiv esirataste libisemine viib kiiruse alla, esimese puhul tuleb kurvi läbimiseks jalg gaasilt tõsta.

Kiirelt järgnevasse vasakkurvi tuleb samuti läheneda ühe ja õige nurga alt. Võib juhtuda, et keset kurvide kompleksi tuleb jalga hetkeks gaasipedaalilt tõsta, et anda kaalu ümberjaotumise abil esiratastele hetkeks rohkem pidamist.

Vasakkurvist väljumine peab olema täpne, sest rada piiravad rehvid võivad ühtäkki ohtlikult lähedale sattuda. Nende riivamine vähendab aga oluliselt kurvist sirgele väljumise kiirust. Antud kaks kurvi on aga õige läbimise korral väga nauditavad. Kiired, täpsust nõudvad ning eksimuste korral järgneval sirgel möödasõiduvõimalusi pakkuvad.

Väljutakse sirgele ning tee muutub ühtäkki väga hüplikuks. Ühtlasi jõutakse autotee kõrvale ning silmanurgast on võimalik näha, et liigutakse neist kiiremini. Kiiruspiirang on sellel teelõigul muuseas 50 km/h. Oluline on konaruste peal mitte liigselt aega kaotada, sest järgnev pikk ja nõudlik vasakkurv on üheks paremaks möödumiskohaks tervel rajal.

Edasi lähenetakse ehk kogu võistlussarja ühele kõige elamusterohkemale kurvile. FK Keskuse kuulus tagakurv on muutuva raadiusega. Algab see kui kerge vasakpaine, kuhu sisenetakse täisgaasil. Seejärel muutub kurv järsemaks ning väga oluline on tabada kurvi keskel asuvat abrasiivset asfaldilappi. Ehkki kart võib enne sinna jõudmist juba kergelt libiseda, leiavad rehvid sellel lapikesel hoopis teistlaadi pidamise.

Sama kehtib kurvist väljumisel. Kui kiirus on olnud liiga suur ning hetkeks võib tunduda, et kart ei õnnestu rajapiirete vahel hoida, tasub jällegi otsida päästvat teist värvi asfalti. See asub kurvist väljumisel paremal ning kas või ühe rattaga sellele jõudnuna püsib kart rajal justkui liimitult.

Edasi järgnevad kiired vasak-parem kurv, mis läbitakse täisgaasil kiirendades. Sellele järgnev lühike sirgejupp kulub samuti abrasiivsemat tüüpi asfaldilapikeste silmamiseks. Tänu neil on võimalik edasised parem-vasak kurv läbida samuti peaaegu täisgaasil. Jällegi, esiratastele parema pidamise andmiseks on mõistlik jalga korraks gaasipedaalilt kergitada. Kes liialt palju pidurdab, see võib kindel olla, et konkurent tema selja taga ei jäta võimalust kasutamata.

Mõlemad kurvid on justkui kerged tagasipöörded ning alagaja sõitja võib esialgu ära ehmatada, kui kiirelt neid tegelikult on võimalik läbida. Oluline on just teise kurvi täpne läbimine, sest see määrab ära kiiruse, millega väljutakse pikale kiirendavale tagasirgele. Loid väljakiirendus avaldub võimenduvas kaotuses terve sirge peale ning annab võimaluse konkurentidel järele jõuda.

Raja eelviimased kaks kurvi on samuti tõelised klassikud. Ülikiire parem-vasak ei vaja jala gaasilt tõstmist, veel vähem pidurdamist. Piisab meelekindlusest ja täpsest käest rooli keeramisel.

Edasi jõutakse lühikesele sirgele, mille käigus hakkab osav sõitja otsima õiget hetke pidurdamiseks. Enamasti on tark sõitja leidnud endale referentspunktid, mida märgates või milleni jõudes on saabunud õige hetk piduri vajutamiseks. Tegemist on ehk parima möödasõidukohaga tervel rajal. Oluline on end mitte kinni pidurdada, sest hobikardi kiirendus on tagasihoidlik.

Aeglane ja väga suurt täpsust nõudev vasak tagasipööre toob sõitja tagasi stardi-finišisirgele ning alata võib uus ring.

auto24 TALENDID RAJALE 2017 neljas võistlus peetakse juba sel pühapäeval FK Keskuses. Ära maga maha suurepärast võimalust startida sellele suurepärasel rajal!

Foto: Pille Russi / Autoleht


 

Koostööpartnerid