UUED MUDELID

Mercedes toob Pariisi uue B-klassi luukpära

Mercedes toob Pariisi uue B-klassi luukpära

Mercedes-Benz toob nädala pärast algavale Pariisi autonäitusele uue põlvkonna B-klassi luukpära. Ettevõtte info kohaselt saab B-klass endale mitmed juhiabi- ja turvasüsteemid, mida kasutatakse näiteks ...

TULEVIKUAUTOD

Aston Martin arendab projekti 003

Aston Martin arendab projekti 003 (1)

Aston Martin avaldas esimese joonistuse keskmootoriga hüperautost Aston Martin Project 3, mille debüüt toimub millalgi järgmise kümnendi esimeses pooles. Autotootja enda kinnitusel on seda autot ...

AUTONDUS

Jalgrattur kihutas 240,05 kilomeetrit tunnis

Jalgrattur kihutas 240,05 kilomeetrit tunnis (3)

Briti jalgrattur Neil Campbell suutis maasturi Porsche Cayenne Turbo tuules sõites saavutada maksimaalkiiruseks 240,05 kilomeetrit tunnis. Uus Euroopa rekord sündis Inglismaal Yorkshires asuva lennuvälja ...

LIIKLUS

ABT annab VW tarbesõidukitele elektrilised südamed

ABT annab VW tarbesõidukitele elektrilised südamed

Saksa tuuningufirma ABT Sportsline esitles Hannoveris kahte uut elektriautot, mis põhinevad Volkswageni tarbesõidukitel Caddy ja Transporter. Neist esimene kannab nime ABT e-Caddy ja see jõuab müügile 2019. ...

MOOTORISPORT

Jaguar ja BMW esitlesid uusi elektrivormeleid

Jaguar ja BMW esitlesid uusi elektrivormeleid

Detsembris algava Formula E viienda hooaja eel esitlevad tiimid järjest oma uusi autosid. Nii Jaguar kui ka BMW Andretti autodele on tootjad konstrueerinud ise mootorid ja jõuülekanded. Uue põlvkonna autod ...

PROOVISÕIDUD

Mazda 6: mugavamalt ja vaiksemalt

Mazda 6: mugavamalt ja vaiksemalt

Uuendatud Mazda panustab sportlikkuse asemel mugavusse. Mazda 6 kolmanda põlvkonna teine värskenduskuur tõi terve rea väikesi kohendusi, mis muudavad auto mugavamaks, ilusamaks ja ökonoomsemaks. Ühtlasi on ...

AJALUGU

Lotus otsib oma looja esimest autot

Lotus otsib oma looja esimest autot

Sportautode tootja Lotus on alustanud otsinguid, et leida esimene ettevõtte asutaja Colin Chapmani poolt ehitatud auto. Selle sõiduki ehitas ta oma tulevase kaasa Hazeli vanematele kuulunud garaažis 1948. ...

MEELELAHUTUS

VIDEO: Kuidas peab auto vastu aasta maa all?

VIDEO: Kuidas peab auto vastu aasta maa all?

Youtube kanal Garage 54 otsustas uurida, mis juhtub siis, kui auto matta üheks aastaks maa alla. Mullatoidul oli seejuures kolm autot: üks Venemaalt, üks Jaapanist ja üks Saksamaalt.

MARGID

ABT AC Acura Aixam Alfa Romeo Alpina Alpine Apollo Apple Aprilia Arctic Cat Ariel Artega Aston Martin Astra Audi Austin Autobianchi Avia Belarus Belaz Benelli Bentley Bimota BMW Bombardier Borgward Brabus Brilliance Bristol Buell Bugatti Buick BYD Cadillac Cagiva Can-Am Case CAT / Caterpillar Caterham Chevrolet Chrysler Citroen Claas CZ Dacia Daewoo DAF Daihatsu Daimler Datsun Dehler Dethleffs DeTomaso Deutz Deutz-Fahr Dinli Dnepr Dodge Dong Feng Donkervoort DS Ducati Eterniti Fendt Ferrari Fiat Fisker Ford Foton Gas Gas GAZ Geely Gemballa GMC Google Great Wall Harley-Davidson Hino Honda Hummer Husaberg Husqvarna Hymer Hyosung Hyundai Ikarus Indian Infiniti Innocenti Isuzu Iveco IZ Jaguar Jawa JCB Jeep Jensen John Deere K Kamaz Kawasaki Keeway Kia Koenigsegg Kögel Komatsu KTM Kymco Lada Laika Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Liaz Lifan Ligier Lincoln LMC Lotus Lynk & Co Mahindra MAN Maserati Massey Ferguson Maybach MAZ Mazda McLaren Mega Mercedes-Benz Mercury MG MINI Mitsubishi Morgan Morris Moskvich Moto Guzzi MV Agusta Neoplan Nissan NSU Oldsmobile Opel Pagani Peugeot Piaggio Plymouth Polaris Pontiac Porsche Proton Qoros RAF Ram Renault Rolls-Royce Rover Royal Enfield Saab Sachs Samsung Saturn Scania SCG Schmitz Scion SEAT Setra Shelby Shuanghuan Skoda Smart Solaris Spyker SsangYong Subaru Suzuki T-40 Talbot Tata Tatra Tesla Thomas Tiki Treiler Toyota Trabant Triumph TVR UAZ Ural Valmet Valtra Van Hool Vauxhall VAZ Venturi Vespa Victory Volkswagen Volvo Westfalia Wiesmann Willys Yamaha ZAZ Zetor ZIL ZIS Zuck

Värskes Autolehes. Aina leviv diislikatk: kübemefiltri eemaldamine ja chiptuning

Remonditöökojad on hädas ning Euro 6-st saab Euro 1: diiselautode omavoliline ümberprogrammeerimine võib nende hilisema remondi muuta ülimalt tülikaks ning heitgaasid väga mürgiseks. "Autode küljest ...

KOMMENTAARID (25)

4cwt 18. oktoober 2017  18:07 Ebasobiv kommentaar
Diisli rohi on rohke gaas. Vajuta pedaali ja ära vaheta käiku kompuutri järgi. Ära sõida nagu taksojuht 40km/h ja juba 6 käik sees. Kõige odavam remont on aegajalt suuremate pööretega sõitmine. Näiteks minu 5 aastaga 200 000 km sõitnud masuudipressi CO2 on parem kui salongist tuleval - ülevaataja sõnad korralise kontrolli käigus. Muidugi ma olen need 200K km ise läbi veerenud, mitte saksast kirikuõpetaja auto ostnud.
Ehee 18. oktoober 2017  19:50 Ebasobiv kommentaar
Japside töökindlusest räägivad ikka need, kel kogemus puudub. Oli tööautoks 2013 a. Avensis. Ausalt, annab ikka tänasest mudelivalikust halvemat autot otsida. Mootor ja autom. kast omavahel üldse hakkama ei saa, tõeline ikaldus. Kui masin paar päeva seisab, saab armatuuris kõik tuled põlema, midagi enam ei tööta. Siis polegi enam muud, kui treilaga esindusse. Vahetasin selle japsijunni uue Passati vastu välja, elu parim otsus. Japside toodangut soovitaks vaid vihavaenlasele, las piinleb.
joppenpuhh 18. oktoober 2017  20:37 Ebasobiv kommentaar
samamoodi nagu autoajusse programmeeritakse kübemefilter ja pannakse andur saab selle anduri eemaldada ja programmist väljakirjutada. hetkel on paremate tegijate teadmised juba paremad kui klassikalistel mutrikeerajatel ja ei ole mingeid probleeme uue tarkvara töötamise osas (vajadusel kirjutatakse üle).
dkld 18. oktoober 2017  21:00 Ebasobiv kommentaar
KõikeEseda tehakse ju üle terve euroopa. Ja ei muutu midagi vanarauaks kohe. Karla lihtalt peab endaga töötaa veidi tugevamalt.
Grandmaster B 18. oktoober 2017  22:45 Ebasobiv kommentaar
Mida sellest uudisest välja lugeda? Seda, et garantiiaja ületanud tänapäeva diisel sõiduauto on ise üks suur katk ja kasutatud ca 10 aastase diiselauto soetamine on üks suurimaid rahakoti mõrvu üldse.
Miks see nii on? No seletame nii lihtsalt lahti kui võimalik, et iga viimnegi loll aru saaks. Kui suur on Eesti keskmine palk? Ütleme et 1100 eurot. Juhul, kui kübemefiltri remonditöökojas tühjaks põletamine ei aita, siis kui palju maksab uus filter? Muidugi sõltuvalt automargist, aga väga jämedalt võib arvestada 1500 euroga, sitemal juhul isegi 2000 euri. Ja kübemefilter ei ole kindlasti hoolikal kasutamisel igavese elueaga element auto küljes. Tal on kindel eluiga, st. ta kannatab TEATUD hulga põletustsükleid. Ja nüüd - lihtne loogika - kui palju on Eestis inimesi, kes on hoobilt valmis välja käima ca 1500 euri, et oma hüperökonoomne giga väändemomendiga sõiduriist uuesti tip-top töökorda saada? Vastus - neid inimesi on kuratlikult vähe. Ja loomulikult läheb hädas inimene kergema vastupanu teed, ja üritab tülikast elemendist auto küljes vabaneda. Aga siit tuleb järgmine tünn - selle autoga ei saa enam ülevaatuselt läbi (parandage kui eksin).
Ja see ei ole veel kõik... Lisame siia diisli pumbad, pihustid, sageli probleemsed kahemassilised hoorattad, kapriissuse kütuse kvaliteedi suhtes... Iga nimetatud probleemse koha lahendamine maksab RASKET RAHA. Põhimõtteliselt inimesed sõidavad tiksuvate finantspommide otsas.
Ja ma EI NÄE diisel sõiduato juures mitte mingit kokkuhoidu ega ökonoomiat. Panen prillid ette, vaatan luubiga, uurin mikroskoobiga - ikka EI NÄE. Ok, kütuse kokkuhoid on, aga olgem ausad, see on väga väike summa võrreldes samaväärse ottomootoriga autoga. Riskid on mäekõrguselt suuremad.
Võtke roosad prillid eest ja katsuge aru saada - TASUTA LÕUNAID EI OLE!!!
eelmisele 18. oktoober 2017  22:58 Ebasobiv kommentaar
Eestlase kadedus.
ibm 18. oktoober 2017  23:57 Ebasobiv kommentaar
isiklikult hoian diisel autoga ligi 1000eurot kokku aastaga kui võrrelda bensuka kütusekulu juba. remonti pole mpidand tegema. pump pihustid originaalid ja kestavad paremini kui bensukal. bensukal on ka pump ja pihustid muide , ja väga kapriisne jagaja/süütepoolid. rasket raha hoiab tegelikkuses dislaga kokku. raske raha kulub bensuka kütuse ostmiseks
Zolge 19. oktoober 2017  00:24 Ebasobiv kommentaar
Diisliga on lihtsalt tore sõita, sinu ottomootoriga on paras piin
ruberti kotlet 19. oktoober 2017  00:48 Ebasobiv kommentaar
Huvitav, milles see toredus seisneb...lõuad alatihti kõrvuni, nagu seeni söönud Vitalil...ei aitäh!
Hmm... 19. oktoober 2017  08:24 Ebasobiv kommentaar
To Zolge.
Mis siin toredat on???
Kui ma tahaks traktoriga sõita, siis läheksin maale traktoristiks....
Eks 19. oktoober 2017  08:46 Ebasobiv kommentaar
On diisli ja bensiiniaustajad,ūksūhe mahategemine nåitab harimatust!Maitse ūle ei vaielda vaid kakeldakse.Igalūhel oma head ja vead,bensukat kergem ūleval pidada,diisel seevastu tööloomana etem.Diiselauto vaenlaseks on rumal ja vaene inimene,kes arvab et vaikselt töristades sååstab kūtet jamootorit.
v_ 19. oktoober 2017  09:35 Ebasobiv kommentaar
Selle asja nimi on vaesus ja jõuetus autot remontida. Ära osta vaese idaeurooplase käest pruugitud autot ja ei pea muretsema, et auto on poolenisti ümber ehitatud.
Ruudi 19. oktoober 2017  09:53 Ebasobiv kommentaar
Tänud Autolehele ja Auto24-le teema tõstatamise eest! Olen täiesti ühel meelel ka Grandmaster B arvamusega.
Tuleb välja, et osad Eesti diiselsõidukite kasutajad pole sugugi "puhtamad poisid" kui diiselsõidukite tootjad ise. Ma ei saa aru miks lubatakse ettevõtetel pakkuda illegaalset teenust? Kas pole seadust, või ei saaks siis maksuraha? Miks tehnoülevaatus ei kontrolli diislitel kübemefiltri olemasolu ja toimimist nagu kunagi oli bensukatel katalüsaatoritega? Kuidas saavad need susserdajad ilma tahmafiltrita tagada heitgaasiosakeste normidele vastavuse kui autotootjal see ei õnnestunud, või kas meil siin on üldse seadmeid mis seda tuvastavad äkki ei mõõdetagi seda? Karla auto esindaja jutt on täiesti õige, tänapäeva diiselmootori juhtimine on nii keeruline, et tehase originaal ehituses juba annab viga otsida ja kui seal mingi "autohäkker" on veel midagi teinud mille kohta pole ühtegi dokumenti ega infokildu mida ta tegi siis ei suuda ka Eesti parimad diagnostikud midagi parandada. Siit tulebki välja, et võibolla need chippijad tekitavad endale vaeste diisliomanike arvelt püsiklientuuri kuidas nad muidu ikka püsima jääks. Sellise probleemi otsa sattudes oleks tõesti bensukale (või lausa elektrikale) üle minna kui on tegemist sõiduautoga.
AntiOpel to Ehhee 19. oktoober 2017  10:11 Ebasobiv kommentaar
Tee oma peldik korda. Korralik jaapanlane kestab iga sakslase üle. Aga see pole siin teemaks.

Diisel ei ole üldse halb asi iseenesest, öko ja puha, aga seda ostes võiks inimesed selle tahmafiltri vahetuse juba kuludesse ette ära arvestada. Miks? Sest see on teatud eluajaga vidin, mis varem või hiljem vahetamist tahab. Ja see ei ole odav lõbu, nagu siin eelpool ka kirjutati.
12 points goes to Grandmaster B- ütlesid ära selle, mida mõtlesin isegi.

Ibm, jah, sa hoiad kokku temaga mingi aja sõites, aga järgmine omanik saab hakata vahetama neid loetletud asju mõnuga. Selleks ei pea olema raketiteadlane, et aru saada, et kaasaegsed diislid on kapriissemad ja keerulisemad, kui bensiinimootorid. Ja tuletagem meelde, et me ei räägi siin 30a vanadest W124 kerega mersu diislitest või mureta pool miljonit sõitvatest VAG 1.9TDI 66/81kw mootoritest. Räägime ikkagi mootoritest, mis tulevad 2014-2015-2016a autodelt. Jah, kütusekulult sa säästad "rasket raha", aga seda kuni esimese remondini- siis on kogu sinu roosade prillidega saadud "raske raha" mingi pumba, pihusti või kasvõi sellesama kahemassilise hooratta peale läinud. Oman ise ka praegu diislit, poolteist aastat vana. Aga kindlasti enam diislit ei osta, pigem ikkagi bensuka peale- lihtsalt on elu muretum.

Õnnesoovid neile, kes heas usus lasevad oma autodel tahmafiltri välja progeda ja siis üritavad ülevaatuselt läbi saada ametlikult. Jälle üks asi, millega bensiinimootoriga auto puhul muretsema ei pea.
pekka 19. oktoober 2017  11:32 Ebasobiv kommentaar
kübemefiltri eemaldamaine küll ülevaatuselt läbisaamist ei takista. Vähemalt siiani. Ka Soomes neid eemaldatalse massiliselt ja käivad siin ka ülevaatusel rahulikult ära.
joppenpuhh 19. oktoober 2017  13:28 Ebasobiv kommentaar
ülevaatusel mõõdetakse diiselautodel tahmasisaldust (midagi sellist) heitgaasidest ja see on kõik. Katalüsaator, kübemefilter, egr ei mõjuta seda näitu- peaks olema lihtne arusaada. Kõik eelnevalt väljatoodud kolm roheliste märga unenägu ei ole vajalikud mootori tööks ja kuna see takistab heitgaaside voolavust (egr segab tossu õhuga) siis on nende eemaldamisel võit kütusekulus ja mootori töö paranemises. kui 2001 vw sharan1,9tdi egr võtsid vaakumvooliku lahti ja panid poldiette ja katalüsaatori lõid kangiga seest puhtaks siis nüüd tuleb ka ajus andureid maha kirjutada
Ruudi 19. oktoober 2017  15:48 Ebasobiv kommentaar
4cwt: ütleb et diislil tuleb pedaali tallata. Minumeelest enamasti tallataksegi ja siis viskab musta tahmalondi sumpsist välja. Liikluses näeb väga vähe ökonoomselt sõitjaid - järelikult kütusekulu pole asi mille peale autojuht mõtleb pigem arvatakse ekslikult, et liikluses tõmmeldes võidab aega, võibki võita minuti või kaks samas tehnika saab palju koormust. Mina järeldan sellest, et kütus on liiga odav.
Bensukatel jätkub ka jamasid, kordades vähem kui diislitel aga neil tuleb mingil ajal katalüsaatorit vahetada.
Grandmaster B 19. oktoober 2017  20:35 Ebasobiv kommentaar
Minu teada hetkel enam eemaldatud DPF-iga autoga ülevaatuselt läbi ei saa. Asi on väga lihtne, kui DPF on tehnopassi sisse märgitud, siis see peab ka auto küljes olema. Kui ei ole - ülevaatusega kohe cancel! See vist oli isegi mingi EL-i nõue. Iseenesest mõistetavalt ei ole ma diislimees, seega vabandused ette-taha kui eksin, aga kuskilt möödaminnes lugedes jäi meelde. Minu meelest Autolehe artiklis mainiti see ära, vt. artikli kõrval "spetsialisti arvamus".
Olgem ausad - bensuka katalüsaatori vahetus on ikkagi köki-möki võrreldes diisli tahmafiltriga. Mis see katalüsaator üldse maksab tänapäeval? 100 eurot ikka venitab välja?
Jah, eks bensukaga võib ka suuri muresid olla. Kohe meenuvad VW grupi toodangu killer probleemid välja venivate mootorikettide ja ülemõistuse õlikuluga. Aga see on rohkem ühe tootja bläkk ja võssapanek. Reeglina on bensukas ikkagi pommikindel, seda eriti võrreldes ca 10 aastase või garantiiaja ületanud diisliga.
Päris 100 protsenti diislivihkaja ma ei ole. Maasturi või kaubiku puhul on diisel ainuõige valik. Üks on lihtsalt suur ja teisega tehakse tööd - mõistetav. Aga minu puhul kasutatud diisel sõiduauto peal trummi lööma ei hakka.
eelmisele 19. oktoober 2017  20:49 Ebasobiv kommentaar
Aga sa sõidagi oma bensukaga, ole õnnelik ja ära sori teiste rahakotis. Miski aga ikka kripeldab, et siia korduvalt ja pikalt oma jutukesi vorpida. Meenutab juba taimetoitlaste artikleid, kus nad iga hinna eest oma maltsavitsutamist õigustavad:)
Zolge 19. oktoober 2017  22:30 Ebasobiv kommentaar
Hmm... ja ruberti kotlett...
Tore on diisliga sõita selle tõttu et 0-100 5,7sek, 500nm ja 6l/100km
Nimi :
Kommentaar :
Kontrollkood:
Sisesta pildil nähtav kood.
 
 

VEEL UUDISEID

VIDEO: Uus Toyota Supra valmistub esimeseks etteasteks

VIDEO: Uus Toyota Supra valmistub esimeseks etteasteks (2)

Jaapani autotootja Toyota andis valitud ajakirjanikele võimaluse teha proovisõitu uhiuue kupee Toyota Supra prototüüpidega. Kas see legendaarne auto saab endale lõpuks väärika järeltulija? Vastust otsib ...

RBW muudab klassikalise MG elektriautoks

RBW muudab klassikalise MG elektriautoks (1)

Briti firma RBW teatas, et hakkab klientidele pakkuma elektriautoks ümber ehitatud klassikalist rotsterit MG B Roadster. Kõik need masinad saavad endale uhiuued kered, mis on toodetud British Motor Heritage ...

VIDEO: Mida toob VW elektriautodele mõeldud veermik MEB?

VIDEO: Mida toob VW elektriautodele mõeldud veermik MEB?

Youtube kanal Autogefühl viib meid Dresdenisse, et tutvustada Volkswageni kontserni uut elektriautode jaoks mõeldud veermikku MEB. Tegu on veermikuga, mille baasil sünnivad tulevikus kõik VW kontserni ...

Volvo tootevalikusse jõuab V60 Cross Country

Volvo tootevalikusse jõuab V60 Cross Country

Rootsi autotootja Volvo avalikustas eile ametliku info uuest autost ettevõtte tootevalikus: selleks on suurendatud kliirensiga universaal Volvo V60 Cross Country. Sellise sõiduki kliirens on 210 mm ehk 75 ...

Mis saab liisitud autost, kui pereliige sureb?

Mis saab liisitud autost, kui pereliige sureb?

Lähedase ootamatu surm sunnib ümber korraldama ka perekonna vara kasutamise. Milleks tuleks olla valmis liisitud auto puhul ja kuidas oma õiguste eest seista? Järgnev sündmuste ahel pole väljamõeldis, vaid ...

KIA CEED: mis on edu võti?

KIA CEED: mis on edu võti?

Korea margid jätkavad jõulist arengut, laiendades mudelivalikut ning tõstes üha seniste autode taset. Ka uus Kia Ceed on lühikese aja vältel palju kiitust teeninud. Mida uus mudel siis eelkäijast paremini ...

Suzuki Jimny: väike, aga karm

Suzuki Jimny: väike, aga karm

Millega saab võrrelda Suzuki Jimnyt? Ainult Suzuki Jimnyga. Väikesi autosid on teisigi, ka väikesi linnadžiipe leidub, aga mitte sellist nagu Jimny: raamil kere ja aeglustiga päris maastikuauto, mis on vaid ...

 
VIDEO: Kuidas peab auto vastu aasta maa all?

VIDEO: Kuidas peab auto vastu aasta maa all?

Youtube kanal Garage 54 otsustas uurida, mis juhtub siis, kui auto matta üheks aastaks maa alla. Mullatoidul oli seejuures kolm autot: üks Venemaalt, üks Jaapanist ja üks Saksamaalt.

Esmaesitlused Tartu Motoshow’l

Esmaesitlused Tartu Motoshow’l

Autoleht tegi valiku Tartu Motoshow’l toimuvatest Eesti ja Baltikumi esmaesitlustest. Honda CR-V on Eestis olnud aastaid menukas. Uus mudel on mugav ja ruumikas, kuid enam ei pakuta seda diiselmootoriga, ...

GHIA, ameeriklaste lemmik

GHIA, ameeriklaste lemmik

Carrozzeria Ghia roll Chrysleri ja Fordi stiili kujunemises mitme aastakümne kestel oli võrreldamatu, aga areenile tuli Torino kereehitaja juba 1915. aastal. Maailmasõda juba käis, kui Giacinto Ghia ja tema ...

Õnnel ja juhusel polnud edus rolli

Õnnel ja juhusel polnud edus rolli

Krossisõitja Kert Varik lõpetas esimese hooaja külgvankrite MMil koos lätlasest korvipoisi Lauris Daidersiga. Tänavu tehtud arenguhüpe tõi kaasa poodiumikohad neljas sõidus ning kokkuvõttes 7. koha. ...

Eesti meistrid selgusid pingelises võitluses

Eesti meistrid selgusid pingelises võitluses

Kulbilohus selgusid rallikrossi Olerex Eesti meistrivõistluste parimad. 67 võistlejat hooaja jooksul rajale toonud sarja seitsmest etapist viimane oli igati finaali vääriline. Nelikveoliste masinaklassis ...

Kuidas osta hobiautot: Ford Sierra

Kuidas osta hobiautot: Ford Sierra

Ford Sierra 1982–1993 Miks osta? Põhiliselt nostalgia pärast. Kunagine rahvaauto tekitab paljudes sooje tundeid. Eeliseks on ka see, et Sierra on odav tagaveoline – sääraseid pole kuigi palju saada.   ...

Kas väiksem on parem?

Kas väiksem on parem?

Olen nüüd sõitnud Renault Traficuga juba mõne kuu üle kahe aasta. Tasapisi hakkab tekkima mõte selle väljavahetamisest, aga milline auto mulle sobiks? Näib, et Trafic hakkab korda saama. Sidur ja käigukast ...

 
Seat Ibiza ja Cordoba: lihtne auto, odav pidada

Seat Ibiza ja Cordoba: lihtne auto, odav pidada

Tuttav Volkswageni tehnika veidi edevamas kestas kui kontsernikaaslastel: väikesed Seatid erilisi üllatusi ei paku. Kolmanda põlvkonna Seat Ibiza ja selle sedaanversioon, teise põlvkonna Seat Cordoba, olid ...

DAF: ainus ja kordumatu

DAF: ainus ja kordumatu

Veokitehas DAF, mis oli kõigest kaheksa aastaga haaranud lausa kolmandiku kodumaisest turust, esitles 1958. aasta Amsterdami autonäitusel kerget kahesilindrilist sõidukit DAF 600, mille esimesed eksemplarid ...

Mazda 6: mugavamalt ja vaiksemalt

Mazda 6: mugavamalt ja vaiksemalt

Uuendatud Mazda panustab sportlikkuse asemel mugavusse. Mazda 6 kolmanda põlvkonna teine värskenduskuur tõi terve rea väikesi kohendusi, mis muudavad auto mugavamaks, ilusamaks ja ökonoomsemaks. Ühtlasi on ...

Tatrik: Valvata ja karistada

OLEN JÄÄNUD TALLINNA-TARTU maanteel kahe veoki vahele üsna rumalasti karpi. Tagumine veok vajub mulle selga ja võin üksnes oletada, et selle juht püüab mulle meeleheitlikult mõista anda, et ma möödasõidu teeks ...

Kumb valida: kas Lexus või Lincoln?

Kumb valida: kas Lexus või Lincoln?

LEXUS LS430 Lexuse kunagine tippmudel pakub tohutul hulgal omas ajas moodsat varustust, võimsat V-8-t ja palju ruumi. 18 aasta eest oli kindlasti tegu maailma ühe parima autoga, mis avaldab muljet ...

Uued Eestis

Uued Eestis

Uuenenud Kia Optima küsib 25 000 eurot Kia suur sedaan ja universaal saavad sügiseks pisut värskendust ning täiesti uue mootorivaliku. Autosid saab juba tellida, seda hinnaga alates 24 490 eurost, kui ...

Nädal piltides

Nädal piltides

Eesti BMW Klubi jäädvustas Tõstamaal Merelaiu puhkekülas toimunud suvepäevad Eesti Vabariigi 100. sünnipäevale kohaselt.   Talsinki – Monte Carlo elektriautode maratoni Tallinna stardijoone ületas ka AK ...

 
Nädal ette

Nädal ette

Motoshow 28.–30. septembrini toimub Tartus traditsiooniline autonäitus Motoshow. Info: www.motoshow.ee   Veoautokross Veoautokrossi Liqui Moly Eesti meistrivõistluste viimane etapp sõidetakse 29. ...

Lühiuudised, 26. september

Lühiuudised, 26. september

Raamat Raplamaa tuletõrjeautodest Raul Aarma sulest ilmus raamat „Autod, mis jahutasid Raplamaad”. Teos käsitleb Raplamaal aastatel 1936–1996 kasutusel olnud tuletõrjeautosid. Autode käekäigu põhjal tekib ...

Seati uus lipulaev Tarraco tuleb Saksamaalt

Seati uus lipulaev Tarraco tuleb Saksamaalt

Seat kroonib mudelivaliku senistest suurema džiibiga Tarraco, mis tehnikalt põhineb emakontserni mudelitel Škoda Kodiaq ja Volkswagen Tiguan Allspace.   Suurimale Seatile tuletati nimi Tarraco Kataloonia ...

Peugeot’ ideeauto sõidab ise ja meenutab kupeelegendi

Peugeot’ ideeauto sõidab ise ja meenutab kupeelegendi

Peugeot paneb kodusele Pariisi autonäitusele ideeauto e-Legend, mille disain viitab ammusele kupeekaunitarile Peugeot 504 Coupé.   Nii katusejoon kui ka tulede asetus tuleb ette kunagiselt kupeemudelilt, ...

Ferrari panustab miniseeriatele

Ferrari panustab miniseeriatele

Ferrari esitles erimudeleid Monza SP1 ja SP2, mis kujutavad endast esimesi väikeseeriamudeleid uuest sarjast Icone.   Superautode tootjad teevad kõiksugu erimudelitega head äri ning Ferrari asutas nüüd ...

Uus BMW Z4: esialgu 197–340 hobujõudu

Uus BMW Z4: esialgu 197–340 hobujõudu

BMW avalikustas värsket infot uue sportauto Z4 kohta, mis tuleb esmalt müügile kolme erineva mudelina. Baasmudel Z4 sDrive 20i saab 197 hj tubomootori ja teeb sprindi 0–100 km/h 6,6 sekundiga. Tublisti ...

VW elektrikaubik 2021. aastaks?

VW elektrikaubik 2021. aastaks?

Volkswagen esitleb neil päevil Hannoveri näitusel elektrikaubikut I.D. Buzz Cargo, millel põhinev seeriamudel võib müügile jõuda 2021. aastal. Lähiaastail elektriautode buumiks valmistuv Volkswagen ei jäta ...

 
ELEKTRIDŽIIBID: nüüd on Audi kord!

ELEKTRIDŽIIBID: nüüd on Audi kord! (1)

Täiselektriliste luksusdžiipide järel Jaguarilt (mudel I-Pace) ja Mercedeselt (mudel EQC) esitles nüüd oma tulevikukujutluse ka Audi. Esimene elektri-Audi kannab nime e-tron ja võib reaalselt müügile tulla ...

Sooper: Autonäitust on endiselt vaja

KÄESOLEVAL NÄDALAL toimub taas Tartu Motoshow, autonäitus, mis on üle elanud kõik kriisid. Mida aeg edasi, seda rohkem arutatakse, kas autonäitust, mitte konkreetselt Motoshow’d, aga üldisemalt, on digiajastul ...

F1: Sauberi tiim sõlmis lepingu Antonio Giovinazziga

F1: Sauberi tiim sõlmis lepingu Antonio Giovinazziga

Kimi Räikköneni tiimikaaslaseks palgati järgmiseks aastaks Antonio Giovinazzi, kes oma debüüdi F1 sarjas tegi juba mullu. Antonio Giovinazzi on Ferrari noorteakadeemia liige ja ta asendas möödunud aastal ...

Uaz alustab toodete eksporti Mehhikosse

Uaz alustab toodete eksporti Mehhikosse (2)

Lisaks Itaaliale hakkab Vene autotootja Uaz oma toodangut lähiajal müüma ka Kesk-Ameerikas, täpsemalt Mehhikos. Autode eksportööriks on kohalik firma Logistics Dynamics Corporation. Esimene partii vene ...

FOTOD. BMW Cup jätkus põnevate sõitudega

FOTOD. BMW Cup jätkus põnevate sõitudega

LaitseRallyPark´i BMW Cupi viienda osasõidu parim oli uustulnuk Argo Verk, järgnesid Sten Suvemaa ja Mart Soo. Vabaklassis oli võidukas Margus Olle. Sprindiklasside parimad olid Marek Meindorf, Meelis ...

Lotus otsib oma looja esimest autot

Lotus otsib oma looja esimest autot

Sportautode tootja Lotus on alustanud otsinguid, et leida esimene ettevõtte asutaja Colin Chapmani poolt ehitatud auto. Selle sõiduki ehitas ta oma tulevase kaasa Hazeli vanematele kuulunud garaažis 1948. ...

 
Peugeot 508 ja 3008 muutusid pistikhübriidideks

Peugeot 508 ja 3008 muutusid pistikhübriidideks (4)

Prantsuse autotootja Peugeot toob müügile mudelite 508 ja 3008 pistikhübriidideks muudetud versioonid. Uued jõuallikad on loodud turbomootori 1,6 Puretech baasil. Mootoriga paaris töötava elektrimootori ...

Fiat plaanib luua konkurendi Dusterile

Fiat plaanib luua konkurendi Dusterile (1)

Veebikanali Fiat Group World andmetel on Fiat asunud arendama konkurenti Dacia crossoverile Duster, müügile peaks soodsa hinnaga sõiduk jõudma paari aasta pärast. Väidetavalt kasutatakse selle auto puhul ...

Mercedes toob Pariisi uue B-klassi luukpära

Mercedes toob Pariisi uue B-klassi luukpära

Mercedes-Benz toob nädala pärast algavale Pariisi autonäitusele uue põlvkonna B-klassi luukpära. Ettevõtte info kohaselt saab B-klass endale mitmed juhiabi- ja turvasüsteemid, mida kasutatakse näiteks ...

VIDEO: Mida teeb õli diferentsiaalis?

VIDEO: Mida teeb õli diferentsiaalis? (1)

Kõik autoomanikud teavad, et õlil on oluline roll auto erinevate mehhanismide määrimisel, kuid kuidas see täpselt toimub, jääb tavaliselt peitu. Nüüd varustas üks USA meistrimees oma Ford F-150 tagasillaga, ...

Hummer muudeti ringrajaautoks

Hummer muudeti ringrajaautoks (1)

USA firma Mil-Spec ehitas esimese ringrajale mõeldud versiooni militaarmaasturist Hummer H1. Ümberehitus ei piirdunud vaid sportrehvide auto alla kruvimisega, sellega koos muudeti nii vedrustuse geomeetriat ...

Vesinikelemendiga LMP2 klassi sport-prototüüp kihutas Spa rajal

Vesinikelemendiga LMP2 klassi sport-prototüüp kihutas Spa rajal

Nädalavahetusel toimunud European Le Mans sportautode sarja etapil Spa ringirajal demonstreeriti vesiniku kütuseelemendiga LMP2 klassi prototüüpi. GreenGT poolt ehitatud sport-prototüüp on osa Le Mans’i ...

Ralli: Duellis Poola EM-etapi võidule jäi peale Nikolai Gryazin

Ralli: Duellis Poola EM-etapi võidule jäi peale Nikolai Gryazin

Nikolai Gryazin ja Jari Huttunen pidasid maha pingelise duelli Poola ralli esikohale, milles lõpuks jäi peale Venemaa rallisõitja. Nikolai Gryazin (Škoda Fabia R5) võitis kaheksa kiiruskatset ja Jari ...

 
Kyle Buschile hooaja seitsmes etapivõit

Kyle Buschile hooaja seitsmes etapivõit

NASCAR Cup sarja etapil Richmondis saavutas esikoha Kyle Busch, kellele see oli tänavuse hooaja seitsmendaks võiduks. Toyota sõitja Kyle Busch alustas võistlust kvalifikatsioonis juhtunud avarii tõttu ...

VIDEO: Kas Bugatti Chiron sobib ka kurvilistele teedele

VIDEO: Kas Bugatti Chiron sobib ka kurvilistele teedele

Henry Catchpole Youtube kanalist Carfection otsustas uurida, mis juhtub siis, kui hetkeks unustada Bugatti Chironi lubatud maksimaalkiirus sirgjoonelisel kulgemisel ja minna 1500-hobujõulise autoga ...

VW I.D. luukpära hakkab maksma alla 25 000 euro

VW I.D. luukpära hakkab maksma alla 25 000 euro (7)

Saksa majandusleht Handelsblatt kinnitab oma allikatele tuginedes, et 2020. aastal müügile jõudev VW elektriauto VW I.D. hakkab baasvarustuses maksma alla 25 000 euro. Siiani räägiti, et auto hind jääb alla ...

Mercedes hakkab USA-s müüma Indias toodetud maasturit

Mercedes hakkab USA-s müüma Indias toodetud maasturit

Saksa autotootja Mercedes-Benz plaanib USA-s müüa Indias toodetud maastureid Mercedes-Benz GLC, kirjutab Automotive News Europe. Mercedese eeskujuks siin on Ford, kes samuti müüb Indias toodetud autosid oma ...

Audi elustab Horchi

Audi elustab Horchi

Saksa autotootja Audi plaanib pärast 76 aastat kestnud pausi hakata taas kasutama kaubamärki Horch, kirjutab Automotive News Europe. Selle nime all toodeti hinnatud luksusautosid aastatel 1904 kuni 1942. ...

Nitro World Games rallikrossi võistluse võitis Timmy Hansen

Nitro World Games rallikrossi võistluse võitis Timmy Hansen

Ekstreemspordivõistluse Nitro World Games raames esimest korda korraldatud rallikrossi võistluse võitis Timmy Hansen. Finaalsõidus osalesid kaheksa sõitjat, nende hulgas ka kaks MM-sarja tippsõitjat – ...

Johan Kristoffersson krooniti Skandinaavia turismiautode meistriks

Johan Kristoffersson krooniti Skandinaavia turismiautode meistriks

Kindlalt teise järjestikuse rallikrossi MM-tiitli poole liikuv Johan Kristoffersson võitis lisaks ka tänavuse Skandinaavia turismiautode meistritiitli. Tänu viimasel etapil saavutatud esimesele ja viiendale ...

 
Insignia pöörab kruusateele

Insignia pöörab kruusateele

Pisut suurem kliirens, maastikusõitu esile toov disain ning nelikvedu – see ongi Opel Insignia Country Toureri retsept. Väga hea retsept, muide. Insignia Country Tourer põhineb Insignia Sports Toureril, mis ...