UUED MUDELID

Kandiline ja selle üle uhke

Kandiline ja selle üle uhke

Need, kelle ettekujutuses peab Ameerika auto olema suur, võimas ja mugav, leiavad Lincoln Navigatori kujul just selle õige Ameerika auto. Suuri, võimsaid ja mugavaid luksusdžiipe leidub muidugi mõista ka ...

TULEVIKUAUTOD

Näe, auto lendab!

Näe, auto lendab!

Lendavast autost ehk hinna ja käsitsetavuse poolest paljudele jõukohasest väikesest lennumasinast on unistatud iidamast-aadamast. Airbusi, Aston Martini, Audi ja paljude teiste firmade lubadusi uskudes ...

AUTOTÖÖSTUS

Honda CR-V: praktiline ja ootuspäraselt töökindel

Honda CR-V: praktiline ja ootuspäraselt töökindel

Eelmise põlvkonna CR-V pole täiuslik, kuid on kasutatuna siiski väga hea linnadžiip. Kui hakata Eesti foorumites CR­-V tausta uurima, avaneb esimese hooga päris ehmatav pilt: näib, et sõltumata auto ...

AUTONDUS

Uued Eestis

Uued Eestis

Suzuki Jimny tuleb  askeetliku baashinnaga Suzuki väike maastikuauto sai täiesti uueks, kuid selle kontseptsioon jäi endiseks: raamil kandiline kere ja lülitatav aeglustiga nelikvedu. Jõuallikaks on nüüd ...

MOOTORISPORT

Ralli: Toyota avaldas sõitjate koosseisu

Ralli: Toyota avaldas sõitjate koosseisu

Toyota kinnitas pressiteate vahendusel ametlikult Kris Meeke’i liitumist nende rallitiimiga. Samuti teatas Toyota, et lisaks Ott Tänakule ja Kris Meeke’ile jätkab tuleval aastal võistkonnas ka Jari-Matti ...

AJALUGU

Raul Aarma: lihtsalt vana ja roostes auto ei vahenda ajalugu

Raul Aarma: lihtsalt vana ja roostes auto ei vahenda ajalugu

„Roostes punased „kärakad”, millel on pooleks läinud sinine vilkur katusel ja mille lugu keegi ei tea, ei ole ajaloo õpetlikkuse seisukohast suuremat väärt,” ütleb Raplamaa tuletõrjeautodest raamatu ...

MEELELAHUTUS

Harry's Garage: Lamborghini Espada juubelituur

Harry's Garage: Lamborghini Espada juubelituur

Harry Metcalfe ja tema Lamborgini Espada käisid möödunud suvel ringsõidul Itaalias, kus tähistati poole sajandi möödumist Espada tootmise algusest. Ringsõit kaunitel teedel ei läinud aga täielikult nii nagu ...

HOOLDUSKUTSED

Toyota C-HR võib tagaratastest ilma jääda

Toyota C-HR võib tagaratastest ilma jääda (21)

Toyota kutsus USA-s hooldusesse linnamaasturid C-HR, põhjuseks oht, et nende tagarattad võivad auto alt pudeneda. Probleemi põhjus on lihtne: mudeliaastast 2019 pärit autode tagaratta rummu kinnitusmutter ...

MARGID

ABT AC Acura Aixam Alfa Romeo Alpina Alpine Apollo Apple Aprilia Arctic Cat Ariel Artega Aston Martin Astra Audi Austin Autobianchi Avia Belarus Belaz Benelli Bentley Bimota BMW Bombardier Borgward Brabus Brilliance Bristol Buell Bugatti Buick BYD Cadillac Cagiva Can-Am Case CAT / Caterpillar Caterham Chevrolet Chrysler Citroen Claas CZ Dacia Daewoo DAF Daihatsu Daimler Datsun Dehler Dethleffs DeTomaso Deutz Deutz-Fahr Dinli Dnepr Dodge Dong Feng Donkervoort DS Ducati Eterniti Fendt Ferrari Fiat Fisker Ford Foton Gas Gas GAZ Geely Gemballa GMC Google Great Wall Harley-Davidson Hino Honda Hummer Husaberg Husqvarna Hymer Hyosung Hyundai Ikarus Indian Infiniti Innocenti Isuzu Iveco IZ Jaguar Jawa JCB Jeep Jensen John Deere K Kamaz Kawasaki Keeway Kia Koenigsegg Kögel Komatsu KTM Kymco Lada Laika Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Liaz Lifan Ligier Lincoln LMC Lotus Lynk & Co Mahindra MAN Maserati Massey Ferguson Maybach MAZ Mazda McLaren Mega Mercedes-Benz Mercury MG MINI Mitsubishi Morgan Morris Moskvich Moto Guzzi Moto Morini MV Agusta Neoplan Nissan NSU Oldsmobile Opel Pagani Peugeot Piaggio Plymouth Polaris Pontiac Porsche Proton Qoros RAF Ram Renault Rolls-Royce Rover Royal Enfield Saab Sachs Samsung Saturn Scania SCG Schmitz Scion SEAT Setra Shelby Shuanghuan Skoda Smart Solaris Spyker SsangYong Subaru Suzuki T-40 Talbot Tata Tatra Tesla Thomas Tiki Treiler Toyota Trabant Triumph TVR UAZ Ural Valmet Valtra Van Hool Vauxhall VAZ Venturi Vespa Victory Volkswagen Volvo Westfalia Wiesmann Willys Yamaha ZAZ Zetor ZIL ZIS Zuck

Eesti autoomanike lemmikbrändid on Toyota, Volkswagen ja Škoda (46)

Toyota on üks kolmest eestlaste lemmikbrändist. Foto: Toyota

Eesti autoomanike lemmikbrändid on Toyota, Volkswagen ja Škoda, selgub Kantar Emori ja Kantar TNSi värskest uuringust „Car Brand Health“.

Eesti autoomanikest mainis ligi kolmandik Toyotat ja Volkswagenit, veerand aga Škodat.

Kui kümmekond aastat tagasi, enne majanduskriisi, mainiti sagedamini Saksa premium-marke, siis praeguseks on lemmikute tipp märksa pragmaatilisem, selle on vallutanud kõikjal Balti riikides Volkswagen ning Toyota.

Lätis on eelistuste tipus Volkswagen (32%), järgnevad Toyota (26%) ja Audi (25%). Leedulaste lemmikud on pea võrdsete tulemustega Audi, Toyota ja Volkswagen.

Kui Toyota, Volkswagen ja Audi on olnud potentsiaalses ostukorvis tugeval positsioonil läbi aegade, siis näiteks 2005. aastal mainis Škodat vaid üks protsent küsitletutest. Samuti on ühelt protsendilt kümne protsendi lähistele jõudnud Korea margid Kia ja Hyundai.

Premium-markide osas on seekord aga tähelendu teinud kõigis Balti riikides uute mudelitega autoostjailt tunnustust pälvinud Volvo.

Nõrgeneva trendiga jäävad aga silma mitmed Jaapani margid nagu Honda, Mazda, Subaru ja Nissan, mille poolehoidjate ring on pisut kahanenud teistest kahvatuma uute mudelite valiku tõttu turul.

„Aastatuhande alguses olid Baltikumi autoostjad uuele märksa enam avatud kui praegu ja erinevate markidega eksperimenteeriti rohkem,“ märkis Kantar Emori juhtekspert Triinu Ojala. „Nüüdseks on autoomanike lojaalsus oluliselt kasvanud. Sama margi juurde jäämist kaalub 68 protsenti vastanuist.“

Lojaalsem klientuur on markidel, kes on suutnud suurepärase järelteeninduse või autode vastupidavusega tagada oma klientidele muretuma elu. Just esinduste võrk ja nende töö on tugevuseks Toyota, Škoda ja Volkswageni puhul.

Škoda on kõigis Balti riikides saavutanud madalaimate ülalpidamiskuludega margi maine ning ta on kannule jõudmas Toyotale, mis seni naudib kõige enam oma hinda väärt oleva automargi staatust.

Volvo puhul tuuakse lisaks klassikalisele turvalisuse etaloni staatusele esile ka kvaliteeti ja vastupidavust.

Muidugi on marke, mille juurde jäädakse tänu emotsionaalsele sidemele, mis pakuvad teistest enam sõidurõõmu ning aitavad kaasa ka autoomaniku kuvandi loomisele: Honda, Subaru, Audi, BMW, Mercedes-Benz.

Automarkide maineprofiili paluti vastajail hinnata kümnepalliskaalal, seda läbi 14 erineva vaatenurga. Ka nendes edetabelites on markidel kõigis Balti riikides üsna sarnane positsioon, kuid need näitavad ka mitmeid müüte, mis on rahva seas visad kaduma. Tipus on loomulikult premium-margid Audi juhtimisel.

Nn tavamarkidest on esirinnas kõikjal kõige sagedamini Toyota. Kõige tublimad maineprofiili parandajad on aga Korea margid, Eestis eriti Kia. Et tegu ei ole pelgalt näilise kuvandi loomisega, kinnitab fakt, et Korea markidele on otsustanud truuks jääda üle kolmveerandi nende praegustest omanikest. Küll aga on põhjust muretsemiseks Prantsuse päritolu markidel ning Dacial, kes hoolimata soodsamast hinnakuvandist ei suuda teenida kõrgemaid hindepalle muudel teemadel.

„Autoostjal on varasemast märksa lihtsam end kurssi viia nii mudelite uuenduste kui teiste kasutajate kogemusega. Samas – kui infot on ülekülluses, on just automüüja roll välja peilida, milliseid vajadusi auto tegelikult peres peab rahuldama ja välja tooma need omadused, mis sellega kõige enam haakuvad. Kuid eks ilu ole ikka vaataja silmades,“ nentis Triinu Ojala.

Kantar Emor ja Kantar TNSi partnerid küsisid kõigis kolmes Balti riigis ka elanike eelistusi nende tulevase auto kütuseliigi kohta. 42 protsenti eestlastest soovib soetada bensiinitoitel auto, suurem osa ehk 44% lätlastest ja 31 protsenti leedulastest eelistaks endiselt diiselmootorit. Samas on diiselmootori eelistajate osakaal eeskätt Leedus ja Eestis tugevalt langemas, asendudes hübriidajamiga autode huvilistega, mille ostu kaaluks vastavalt 29 protsenti ja 22 protsenti, Lätis oli hübriidihuvilisi vaid 16 protsenti vastanuist. Huvi elektriautode vastu on endiselt tagasihoidlik ja üllatuseks on see Eestis Balti riikidest madalaim – kolm protsenti. Küllap pärsib praegust ostuhuvi samavõrd helde toetusskeemi puudumine kui oli aastail 2013-2014, mis samas võimaldas elektriauto olemust teadvustada kogu Eestis. Lätis on huvi nelja protsendi tasemel, leedulastest kaalub elektri abil sõitva jõuvankri soetamist tulevikus koguni 12 protsenti. Leedus oleks aga eelistatud Euroopa päritolu margid, kuivõrd puudub sõltuvus Jaapani standardiga kiirlaadijate võrgust.

Uuring tõi esile ka selle, et saasteemissiooni näitajad pole endiselt Balti riikide autoostjaile kuigivõrd tähtis argument. Kui eelmises uuringus sai Volkswagen oma vitsad kätte just madala keskkonnasõbralikkuse reitinguga, siis seekord oli CO2 skandaal unustatud ning Volkswagen ülekaalukalt populaarseim valik diiselmootori huviliste seas. Ka hübriid- ja elektriautode huvilistele läheb eeskätt korda nende säästlikum ülalpidamine ning tehniline uuenduslikkus. Keskkonnasõbralikkuse poolest on esirinnas Lexus, Toyota ning Volvo.

„Car Brand Health“ automarkide tuntuse ja maine seireuuringut on Kantar Emor Eestis ja Kantar TNSi firmad Lätis ja Leedus korraldanud aastast 2005. Igas riigis küsitletakse telefoni teel 500 kuni seitsmeaastase auto omanikku, kes otsustavad ise uue auto margivaliku üle. Seekordne uuring toimus aprillis-mais.

KOMMENTAARID

fi 23. juuni 2018  09:55 Ebasobiv kommentaar
Mida selle artikliga siis nüüd tõestada tahetakse,ega ometi seda ,et need on parimad autod!NAER SAALIS.
To fi 23. juuni 2018  11:53 Ebasobiv kommentaar
Raske on mōista, mis saal see koguaeg naerust rōkkab, kui mingi teema taas üles vōetakse. Ilmselt nōuab see erilist vaimset taset. Samas oleks tōesti huvitav teada, millised siis on need head ja veel paremad autod. Kui see selge oleks, tuleks järgmine lemmikute loetelu ehk hoopis harivam.
V 23. juuni 2018  12:00 Ebasobiv kommentaar
No kahju siis kui muid marke ei tunta
janno 23. juuni 2018  13:36 Ebasobiv kommentaar
Te olete ikka erilised udud! Need on kõige populaarsemad margid müügi ja registreerimisel põhjal! Kuskil ei ole midagi maha tehtud! Aga no näitab eel kommenteerijate taset, et pealkirja põhjal kohe mingit jama suust välja ajada!
To vanauss, palun mulle statistikat, et audi on esikohal!?
Teadja mees 23. juuni 2018  15:06 Ebasobiv kommentaar
Kahjuks jah, teatud osa inimesi peab parimaks Autoks 20a vana läbiaetud Audi või Bemmironti ning eelistab pidevalt kallis remondis käia.

Mõnedel ei ole ajumahtu, arusaamaks sellest, et mitmed inimesed eelistavad mõistlikke autokulusid ja töökindlaid autosid, nii ostetaksegi uuemaid Jaapanlasi. Skoda on ka korralikult ilma teinud, vähemalt on soodus pidada ja normaalne auto.
Japside vihkajad on ka kinni aastas 85, võrdlevad uusi Japse näiteks 85a Civicuga, arusaamata, et uued Hondad on hoopis midagi muud.
Aga eks see naeru lõkkamine ja muu sõimamine siin jah näitab teatud arengutaset.

Ei ole ka minul isu pidevalt autosse raha tampida ja remondis istuda ja nii eelistan pigem uuemat Jaapanlast, antud hetkel.
Tõsi, ostan tulevikus selle, mis tundub meeldiv ja normaalsete kuludega, ei vali riigi järgi autot.
Z 23. juuni 2018  15:18 Ebasobiv kommentaar
Ainus põhjus osta Honda või Toyota on, et VW jaoks polnud raha.
Teadja mees 23. juuni 2018  15:20 Ebasobiv kommentaar
Lisan veel seda, et olen saanud proovida erineva klassi autosid ja korralikel kesklassi autodel pole häda midagi.
Sobivad väga hästi sõitmiseks ja on kenad ning jooksevad kenasti stabiilselt, kui rikkur ei ole, ei pea ostma premium klassi autot, mis mõne arvates paistab ainuke valik olema.
Teadja mees 23. juuni 2018  15:53 Ebasobiv kommentaar
Z, seda mõtled võibolla sina oma ajunatukesega.
Kuni Accord oli tootmises, ei olnud WV, midagi erilist peale Phaetoni.
Kuna Accordi hetkel Euroopas ei saa, siis jah on Hondal see koht lihtsalt täitmata, muidu 8nda generatsiooni Accord 2008-2015 on suurepärane auto ja rahapuudusega siin küll, midagi pistmist ei ole.
Teadja mees 23. juuni 2018  15:55 Ebasobiv kommentaar
Inimesed teevad lihtsalt valikuid, kui suuri autokulusid nad endale tahavad ja sestap ka Jaapanlasi valivad.
Pluss maitse üle ei vaielda.
Toyota mulle disainilt ei meeldi, aga saan aru, miks inimesed neid endale ostavad.
Teadja mees 23. juuni 2018  15:57 Ebasobiv kommentaar
Ostuhinna poolest oleksin ma ka võinud pigem Mondeo valida, aga Accord on mõnusam ja sai rohkem makstud ja see võetud, järelturult siis.
Passati oleksin saanud veidi soodsamalt, aga ka seda ma ei soovinud, kuigi oli üks variant.
Volkswageni valimine küll mingi premium klass ega rohke raha värk ei ole.
Mõned inimesed võiksid oma Saksa teatud markidest välja tulla ja näha laiemat pilti, maailm on erinevaid autosid täis ja väga normaalseid, igaüks valib oma ja nõme on see halvustamine.
igal autol omad omadused ja inimestel omad eesmärgid ning maitsed, häid ja normaalseid autosid on palju.
Audi_mees123 23. juuni 2018  16:21 Ebasobiv kommentaar
Ma muidu terve oma elu olnud bemmiusku, kuid kui ma nägin, et naabrimees alumiselt korruselt (elan sotsiaalkorteris) on ostnud endale uhke ja läikiva 2001a A6 universaali teadsin ma, et pean midagi ette võtma. Aega võttis, kuid lõpuks kuidagi läbi ussi mnni sain ma endale iga Eesti mehe unistuste töökoha - rakkenusmies. Rügasin pea pool aastat tööd, kuid seda ka asja eest - täna saan ma uhkusega öelda, et ma olen turu kõige odavama C6 kerega Audi A6 omanik (otse loomulikult on ta 3lidrase diisli ja automaat kastiga). Nüüd ma saan täiesti aru kui öeldakse, et Audi on palju parem kui beemvee! Minu eelmist autot - BMW E36 316i'd - ei saa võrreldagi praeguse C6 Audiga! Ma olen oma elu jooksul sõitnudki ainult nende kahe autoga ning võin käsi piiblil väita, et Audi on palju parem auto.
B 23. juuni 2018  17:06 Ebasobiv kommentaar
Masendav pole niivõrd mitte see, et selliste masinatega sõidetakse, kuid lemmikbrändid Toyota, VW, Škoda... wtf?
Teadja mees 23. juuni 2018  17:19 Ebasobiv kommentaar
Inimesed eelistavad ikka seda, mis on vastupidav, ökonoomne ja väikeste pidamiskuludega ja ostukulu, pole liiga suur.
Samuti jõutakse neid uhiuuena osta, uhiuut Audi A6-te või BMW 5ndat seeriat ikka keskmine Eestlane osta ei jaksa.
Aga paremal järjel keskmine Eestlane uue Skoda Octavia võibolla liisib kuidagi ära jne ning sealt ka populaarsus.
Samas on need Toyotad, Skodad ja Hondad kõik vägagi normaalsed autod.

Olgem ausad, kui raha oleks kõigil küll, arvata on, et enamik sõidaks siis uue 7nda seeria BMW või Audi A8 jne autodega, nagu ka vägevaim Lexus jne.
Teadja mees 23. juuni 2018  18:11 Ebasobiv kommentaar
Ei ole minul soovi, nii vana auto alla, sellist pappi tampida, mis selle turuväärtuse peagi mitmekordselt ületab.
Ei tasu unustada ka tõsiasja, et ka uus Toyota Corolla on turvalisem, kui vana 1998a Audi A6, kui peaks raske avarii juhtuma.
Lihtsalt autode turvalisus on vahepeal kõvasti arenenud, mida ta 20a tagasi veel polnud.
Teadja mees 23. juuni 2018  18:14 Ebasobiv kommentaar
Lisame veel asjaolu, et see uus bensiini Toyota Corolla võtab vähem bensiini, kui see 20a vana v6 110/132kw diisel Audi A6 diislit võtab.
Nimi :
Kommentaar :
 
 

VEEL UUDISEID

F1: Vettel peab stardirivis loovutama kolm kohta

F1: Vettel peab stardirivis loovutama kolm kohta

Sebastian Vettel peab USA GP esimesel vabatreeningul juhtunud intsidendi eest loovutama karistuseks kolm kohta stardirivis. Vabatreeningul kandis korraks välja sõitnud Charles Leclerci auto rajale rohkelt ...

F1: Hamilton valitses märjal rajal sõidetud vabatreeninguid

F1: Hamilton valitses märjal rajal sõidetud vabatreeninguid

Austini ringrajal toimuva USA GP reedeseid vabatreeninguid valitses Lewis Hamilton. Austinis sadas päev otsa vihma ja kahe vabatreeningu kokkuvõttes said sõitjad läbida suhteliselt vähe ringe. Näiteks ...

VW on tootnud Poolas 100 000 uue põlvkonna tarbesõidukit

VW on tootnud Poolas 100 000 uue põlvkonna tarbesõidukit

Poolas Wrzesnias asuvas VW kontserni tehases lahkus konveierilt 100 000. uue põlvkonna tarbeveok. Juubeliautoks osutus kirsipunane 140-hobujõulise mootoriga VW Crafter 2.0 TDI, mis on mõeldud kliendile ...

Euro NCAP testis moodsaid autopiloote

Euro NCAP testis moodsaid autopiloote

Testiorganisatsioon Euro NCAP korraldas esmakordselt testitsükli, kus uuriti moodsate autode "autopilootide" käitumist, ükski testitud sõiduk ei suutnud kõiki teste edukalt läbida. Testitud sõidukiteks olid ...

Raha võitis: Ford pikendas kahe aasta võrra superauto GT tootmist

Raha võitis: Ford pikendas kahe aasta võrra superauto GT tootmist

Ford teatas, et pikendab kahe aasta võrra superauto Ford GT tootmisaega, seda tingituna erakordselt suurest nõudlusest selle sõiduki järele. Kui algselt plaaniti toota 1000 GT-d, siis nüüd kasvab nende ...

F1: Esteban Ocon võib siirduda Williamsi võistkonda

F1: Esteban Ocon võib siirduda Williamsi võistkonda

Williamsi võistkond on huvitatud Esteban Oconi palkamisest järgmiseks aastaks, aga see sõltub uute sponsorite leidmisest. Williams sõlmis järgmiseks hooajaks juba lepingu George Russelliga ja tiimi teise ...

Peugeot loobub rallikrossi MM-sarjast

Peugeot loobub rallikrossi MM-sarjast

Peugeot teatas, et loobub tänavuse hooaja järel rallikrossi MM-sarjas tehasetiimiga osalemisest. Kuna rallikrossi MM-võistlused lähevad 2021. aastast üle elektriautodele, siis soovib Prantsuse autotootja ...

 
F1: Sergio Perez pikendas lepingut Force India tiimiga

F1: Sergio Perez pikendas lepingut Force India tiimiga

Juba viis hooaega Force India võistkonnas sõitnud Sergio Perez pikendas tiimiga lepingut ka järgmiseks aastaks. Suvel algatati Force India tiimi pankrotimenetlus ja üheks võlausaldajaks oli Sergio Perez, ...

Volvo veokite väljalaskegaasid võivad olla lubatust räpasemad

Volvo veokite väljalaskegaasid võivad olla lubatust räpasemad

Rootsi veoauto-, ehitustehnika- ja bussitootja Volvo tunnistas, et nende sõidukite väljalaskegaasid võivad olla lubatust räpasemad. Eelkõige puudutab see lämmastikoksiidi hulka väljalaskegaasides. Ettevõte ...

Austraalias ehitati maailma suurim Lego klotsidest haagissuvila

Austraalias ehitati maailma suurim Lego klotsidest haagissuvila

Järjekordne automaailmaga seotud maailmarekord tuleb meile Austraaliast: seal ehitati maailma suurim Lego klotsidest haagissuvila. See koosneb 288 630 klotsist. Haagissuvila ehitamine võttis aega viis ...

VIDEO: Kas Porsche 911 GT2 RS on võimeline elama ka väljaspool ringrada?

VIDEO: Kas Porsche 911 GT2 RS on võimeline elama ka väljaspool ringrada?

Henry Catchpole ja Youtube kanal Carfection viivad meid täna kohtumisele Porsche kupeega 911 GT2 RS, et teha kindlaks, kas see ringrajal paljukiidetud auto sobib kasutamiseks ka tavalistel teedel ja ...

Volvo V60 on nüüd tellitav ka pistikhübriidina

Volvo V60 on nüüd tellitav ka pistikhübriidina

Rootsi autotootja Volvo alustas tellimuste vastuvõttu universaalkerega sõiduauto Volvo V60 pistikhübriidsele versioonile. Mudelivaliku lipulaevaks oleva V60 T8 Twin Engine AWD bensiini- ja elektrimootori ...

Ares Design võtab sihikule järjekordse klassikalise Ferrari

Ares Design võtab sihikule järjekordse klassikalise Ferrari (3)

Itaalias tegutsev firma Ares Design on oma uue projektiga sihikule võtnud järjekordse klassikalise Ferrari, seekord mudeli Ferrari 412. Ferrarit meenutava disiainiga sõiduk kannab hetkel nime Project Pony: ...

Volkswagen jagab esi- ja tagatuledele uusi ülesandeid

Volkswagen jagab esi- ja tagatuledele uusi ülesandeid (14)

Volkswagen töötab praegu välja uut tehnoloogiat, mis annab esi- ja tagatuledele täiesti uusi ülesandeid ja funktsioone. Nimelt testib VW lahendusi, kus valgust genereerivad nn mikropikselid, neid võib ühes ...

 
Suzuki ja Mitsubishi lõpetavad Euroopas diislite müügi

Suzuki ja Mitsubishi lõpetavad Euroopas diislite müügi (12)

Jaapani autotootjad Suzuki ja Mitsubishi teatasid, et lõpetavad Euroopas diiselmootoriga autode müügi. Praegu müüakse veel vaid ladudes olevaid diiselmootoriga autosid. Suzuki müügist moodustasid ...

Global NCAP testis vana ja uue Fiesta turvalisust

Global NCAP testis vana ja uue Fiesta turvalisust

Sõltumatu testiorganisatsioon Global NCAP viis läbi kahe Ford Fiesta võrdleva avariitesti: ninapidi said kokku autod, mis olid toodetud aastatel 1998 ja 2018. Selle testiga märgiti 20 aasta möödumist ...

Seat Tarraco jõudis konveierile

Seat Tarraco jõudis konveierile

Volkswageni põhitehases Wolfsburgis algas Seati uue maasturi Tarraco seeriatootmine. Kuna Tarraco kasutab veermikuarhitektuuri MQB, valmistatakse teda samal konveieril VW mudelitega Tiguan ja Touran. Kuigi ...

Mash suurendab oma mootorrataste jõuallikate töömahtu

Mash suurendab oma mootorrataste jõuallikate töömahtu

Mootorrattatootja Mash, mis on eelkõige tuntud oma 400 cm3 mootoriga retrohõnguliste mootorratastega, hakkab peagi klientidele pakkuma aga 600 cm3 jõuallikaga masinaid. Esimesed sellised kaherattalised ...

Škoda tootis miljon autot rekordilise ajaga

Škoda tootis miljon autot rekordilise ajaga

Tšehhi autotootja Škoda on tootnud sel aastal miljon autot rekordilise ajaga: miljones auto lahkus Mlada Boleslavas konveierilt eile. Sel aastal jõuti miljonini kaks nädalat varem kui eelmisel aastal. ...

FOTOD. Harrastajate krossisarjad lõppesid Viljandimaal

FOTOD. Harrastajate krossisarjad lõppesid Viljandimaal

Viljandimaal Raassilla rajal sõideti autokrossi Tarvastu ja Lõuna-Eesti karikasarja hooaja viimased etapid. Mõlema sarja ja ka Piiroja karikasarja hooaja kokkuvõte tehakse reedel, 16. novembril Põltsamaa ...

VIDEO. BMW Cupi hooaja parim oli Gregor Miller

VIDEO. BMW Cupi hooaja parim oli Gregor Miller

/Uudist on muudetud 19. oktoobril, kuna korraldaja muutis punktitabelit./ LaitseRallyPark´i BMW Cupi võitis hooaja kokkuvõttes Gregor Miller Mart Soo ja Vahur Mägi ees. Viimasel etapil oli esikolmik Sten ...

 
Škoda Kodiaq GT jääb vaid hiinlastele

Škoda Kodiaq GT jääb vaid hiinlastele (13)

Hiina autoostjad saavad peagi rõõmustada selle üle, et seal hakatakse müüma maasturi Kodiaq kupeed meenutava katusejoonega versiooni Kodiaq GT. Baasmudelist erineb see alates B-piilarist ja seda kupeed ...

Land Rover Discovery saab uue diiselmootori

Land Rover Discovery saab uue diiselmootori (4)

Briti autotootja Jaguar Land Rover hakkab maasturit Land Rover Discovery pakkuma uue diiselmootoriga. Tegu on kahe turboga V6-ga, mille maksimaalne võimsus on 306 hobujõudu ja maksimaalne pöördemoment 700 ...

Porsche mudelivalikusse jõudis Panamera GTS

Porsche mudelivalikusse jõudis Panamera GTS

Saksa autotootja Porsche esitles järjekordset mudelit, millest pakutakse versiooni mudelitähisega GTS: selleks on Porsche Panamera GTS. Sama lisanimega pakuti ka Panamera eelmist põlvkonda, uus mudel saab ...

Harry's Garage: Lamborghini Espada juubelituur

Harry's Garage: Lamborghini Espada juubelituur

Harry Metcalfe ja tema Lamborgini Espada käisid möödunud suvel ringsõidul Itaalias, kus tähistati poole sajandi möödumist Espada tootmise algusest. Ringsõit kaunitel teedel ei läinud aga täielikult nii nagu ...

Jäätiseautod moodustasid rekordilise kolonni

Jäätiseautod moodustasid rekordilise kolonni

Inglismaal sündis järjekordne autodega seotud maailmarekord: seal said kokku 84 jäätise müümiseks mõeldud autot. Kolonnis osalesid autod kõikjalt Euroopast. Kolonni pikkuseks mõõdeti pool miili (802 ...

Ralli: Esapekka Lappi liitus Citroeniga

Ralli: Esapekka Lappi liitus Citroeniga

Viimased kaks hooaega Toyota võistkonnas sõitnud Esapekka Lappi jätkab oma karjääri Citroeni tiimis. Citroen kinnitas ametlikult, et võistkonnas sõidavad järgmisel aastal Sebastien Ogier ja Esapekka Lappi. ...

Ralli: Toyota avaldas sõitjate koosseisu

Ralli: Toyota avaldas sõitjate koosseisu

Toyota kinnitas pressiteate vahendusel ametlikult Kris Meeke’i liitumist nende rallitiimiga. Samuti teatas Toyota, et lisaks Ott Tänakule ja Kris Meeke’ile jätkab tuleval aastal võistkonnas ka Jari-Matti ...

 
Venemaal ehitati turboreaktiivmootoriga BMW

Venemaal ehitati turboreaktiivmootoriga BMW

Venemaa meistrimehed ehitasid erilise BMW: selle südameks on pisike lennukilt pärit turboreaktiivmootor. Mootor kannab nime ТС20Б, seda kasutati erinevate lennukite põhimootori käivitamiseks. Konkreetne ...

Moto Morini läks hiinlastele

Moto Morini läks hiinlastele

Legendaarne Itaalia mootorrattatootja Moto Morini sai endale uued omanikud: 100 protsenti ettevõtte aktsiatest läks Hiina firmale Zhongneng Vehicle. Aktsiad müüs Moto Morini president Ruggeromassimo ...

MAN hakkab elektribusse tootma Poolas

MAN hakkab elektribusse tootma Poolas

Saksa veoauto- ja bussitootja MAN teatas, et ettevõte hakkab elektribusse tootma oma Poolas asuvas tehases. Selleks moderniseeritakse olemasolev bussitehas Starachowices. Elektribusside tootmisesse ...

Uue Mitsubishi L200 esitlus on 9. novembril

Uue Mitsubishi L200 esitlus on 9. novembril

9. novembril esitleb Mitsubishi kuuenda põlvkonna kastiautot Mitsubishi L200. Tootja ise kasutab autost rääkides hüüdlauset "Engineered Beyond Tough". Autoga seoses lubatakse paranenud dünaamikat, ...

Škoda Rapid Spaceback saab nimeks Scala

Škoda Rapid Spaceback saab nimeks Scala (1)

Auto, mis hakkab peagi Škoda mudelivalikus asendama luukpära Škoda Rapid Spaceback, saab endale nimeks Škoda Scala. Nimi Scala tuleb ladina keelest ja tähendab seal treppi või juhti. Oma avaliku debüüdi ...

F1: Sarja võib lisanduda veel üks debütant

F1: Sarja võib lisanduda veel üks debütant

Toro Rosso teiseks sõitjaks tuleval aastal võib saada 22-aastane Tai sõitja Alexander Albon. Tänavu F2 sarjas enne viimast etappi punktitabelis teisel kohal paiknev Albon sõlmis küll juba lepingu Nissani ...

Opel kasutas samuti petutarkvara

Opel kasutas samuti petutarkvara

Saksamaa ametivõimude kinnitusel on ka autotootja Opel kasutanud sarnaselt Volkswagenile oma jõuallikatel tarkvara, mis võimaldas manipuleerida väljalaskegaaside koostisega. Seetõttu viidi esmaspäeval, 15. ...

 
BMW esitles maasturit X7

BMW esitles maasturit X7

Eile õhtul esitles BMW uut lisandust oma maasturite valikusse: selleks on mudelivaliku hetke kõige suurem nelikveoline BMW X7. Tegu on otsese konkurendiga sellistele masinatele nagu Range Rover ja ...

Raul Aarma: lihtsalt vana ja roostes auto ei vahenda ajalugu

Raul Aarma: lihtsalt vana ja roostes auto ei vahenda ajalugu

„Roostes punased „kärakad”, millel on pooleks läinud sinine vilkur katusel ja mille lugu keegi ei tea, ei ole ajaloo õpetlikkuse seisukohast suuremat väärt,” ütleb Raplamaa tuletõrjeautodest raamatu ...

SUV, SUV, hurraa!

SUV, SUV, hurraa!

Uus Honda CR-V astub koos teiste Kaug-Ida džiipidega võrdlustestis Volkswagen Tiguani vastu. Just Volkswagenit on 4,5 meetri pikkuste kompaktdžiipide seas seni parimaks peetud. Lisaks Hondale haaravad ...

Lexus RX L: luksust peaaegu seitsmele

Lexus RX L: luksust peaaegu seitsmele

Lexus RX-i lisaistmetega versioon pakub palju head, kuid seitset kohta ainult tinglikult. Selleks et RX-­i seitse istekohta mahutada, venitati see 11 sentimeetri võrra pikemaks. Telgede vahe jäi samaks ning ...

Suur seiklus: kiirendusautoga viis päeva mööda USA maanteid

Suur seiklus: kiirendusautoga viis päeva mööda USA maanteid

Andres Arnover võttis USAs osa raskest jõuproovist: läbis kiirendajate aasta suurimal võistlusel põrgukuumuses viie päeva jooksul pea 2000 kilomeetrit ning startis iga päev ka kiirendusrajale. Pingutust ...

Kolme sorti Fiestad Saaremaal poodiumil

Kolme sorti Fiestad Saaremaal poodiumil

Georg Gross / Raigo Mõlder võitsid Saaremaa ralli Ford Fiesta WRC-ga, Fiesta baasil iseehitatud autoga sõitnud Egon Kaur / Silver Simm olid teised ja Ken Torn / Kaido Kaubi Fiesta R5-ga kolmandad. Ralli ...

Järelhaagiste rent: tanklad ehituspoodide vastu

Järelhaagiste rent: tanklad ehituspoodide vastu (2)

Otsisin kiireks tööks kerget järelhaagist. Oluline oli mõistagi hind, aga ka teeninduse kiirus, rendikohtade valik ja haagise seisukord. Valikusse võtsin kaks tanklat ja kaks ehituspoodi. Esimese ...

 
Honda CR-V: praktiline ja ootuspäraselt töökindel

Honda CR-V: praktiline ja ootuspäraselt töökindel

Eelmise põlvkonna CR-V pole täiuslik, kuid on kasutatuna siiski väga hea linnadžiip. Kui hakata Eesti foorumites CR­-V tausta uurima, avaneb esimese hooga päris ehmatav pilt: näib, et sõltumata auto ...

Näe, auto lendab!

Näe, auto lendab!

Lendavast autost ehk hinna ja käsitsetavuse poolest paljudele jõukohasest väikesest lennumasinast on unistatud iidamast-aadamast. Airbusi, Aston Martini, Audi ja paljude teiste firmade lubadusi uskudes ...

Kandiline ja selle üle uhke

Kandiline ja selle üle uhke

Need, kelle ettekujutuses peab Ameerika auto olema suur, võimas ja mugav, leiavad Lincoln Navigatori kujul just selle õige Ameerika auto. Suuri, võimsaid ja mugavaid luksusdžiipe leidub muidugi mõista ka ...

ITALDESIGN: loovuse etalon

ITALDESIGN: loovuse etalon

Pärast ligemale kümmet aastat palgatööd eri kerefirmades asutas kujustuskunstnik Giorgetto Giugiaro koos Fiati päevilt tuttava inseneri Aldo Mantovaniga 13. veebruaril 1968 oma firma S.I.R.P. SpA.   ...

Subaru on nagu Tallinna linn, mis kunagi valmis ei saa

Subaru on nagu Tallinna linn, mis kunagi valmis ei saa (2)

Kulude poolest oli tänavuse aasta keskpaik ehk auto varasemat ajalugu arvestades senisest tagasihoidlikum, kuid seda tänu heale sõbrale ehk Subaru "ihumehaanik" Raigole ning kasutatud varuosadele. Subaru ...

Ots: Raske ennustada!

Ots: Raske ennustada!

BENSIINILIITRI HINNA KERKIMINE üle 1,4 euro ja naftabarreli oma tõus kõrgemale 80 dollarist ei tähenda sugugi, et maailmast hakkaks nafta otsa saama. Vastupidi, seda pumbatakse praegu maardlaist rekordilise ...

Kumb kasutatud auto valida: Audi A6 või Lexus GS?

Kumb kasutatud auto valida: Audi A6 või Lexus GS? (1)

AUDI A6 Eelmise põlvkonna Audi A6 saab osta 13 000 – 14 000 euroga, aga pigem siiski paari tuhande võrra enama eest. Valik on metsik, pakutakse rohkem kui 200 erineva kere, mootori, käigukasti ja ...

 
Uued Eestis

Uued Eestis

Suzuki Jimny tuleb  askeetliku baashinnaga Suzuki väike maastikuauto sai täiesti uueks, kuid selle kontseptsioon jäi endiseks: raamil kandiline kere ja lülitatav aeglustiga nelikvedu. Jõuallikaks on nüüd ...