Saksamaa plaanitakse alustada ülipikkade veokite teste, uurimaks nende sobivust Euroopa teedele.
Kui siiani on veokite maksimaalseks lubatud pikkuseks Euroopas 18,75 meetrit, siis peagi alustatakse proovisõite kuni 25,25 meetrit pikkade veokitega.
Seejuures autode maksimaalne lubatud täismass 40 tonnilt 44 tonnini ei muutu.
Testisõitude plaani toetavad Saksamaa autoklubi ADAC, Rahvusvaheline veoautotootjate ühendus VDIK ja autotootjate ühendus VDA.
Ülipikkade veoautode kasutuselevõtu põhjuseks on fakt, et kaks sellist veokit suudavad ära vedada kaubakoguse, mille veoks on vaja kolme tavapikkusega sõidukit. Kütusekulu väheneb seejuures 30 protsendi võrra ning samaaegselt väheneb ka atmosfääri paisatava CO2 kogus.
Testisõidud ülipikkade veokitega on esialgu plaanitud eelkõige kiirteedele, linnadesse neid ei lubata. Välistatud on esialgu ohtlike veoste, elusloomade ja vedelike transport.
KOMMENTAARID