Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

Viimased sõnumid

järgmine lk »
23:51 eile
Deus
Ma täiendan ennast, mitte ülevaatusel ei loksuta vaid töökoda, kes mu auto ülevaatusele viib, sest ma olen ilgelt laisk ja ei viitsi sellega ise tegeleda, teeb seda enne ülevaatust. Olen ka saanud veovõlle vahetada tänu nende avastamisele peale ülevaatust kuu hiljem, kui jupid kohal ja neil ajakavas auk sees.
23:45 eile
Kärss
Esisild-tagasild loksutatakse loomulikult läbi, aga ma pole kordagi elus näinud, et keegi ülevaatusel veovõlle loksutaks. Sageli on need sõiduautodel niimoodi muu mudru vahel, et ei pääse käsipidi korralikult loksutamiseks ligigi.
23:40 eile
Deus
Vaidlen vastu. Koht, kus ma käin ülevaatust tegemas ja ka ühtlaselt tehnilises kontrollis, loksutab kõik ristid ja võllid läbi. See on täiesti tavlaine praktika, kui ma AB'sse viin ja ütlen, et vaadake terve auto üle. See on samuti neile kasulik, sest tellin ju jupid ja vahetuse ka neilt, kui mul just ülikiire pole asjaga, ja ise ära vahetan kuid jupi nende kaudu kiirelt saan.
Kõik kardaaniristid, tagaluku sisu ja muud ringi käivad jubinad on sel teel ära vahetatud, isegi ventilaatori visco :D Võite küll öelda, et tünga tehti vb aga mina usaldan neid ja isegi kui nad on mingi jupi vahetusega üle pingutanud, siis minu seisukoht on nii kui nii, et parem varem vahetada kui pärast puksiiri kutsuda kuskil korea peruus.
23:27 eile
Kärss
# Neid pooltelgi hiljem kah läinud nagu leiba /.../ suur loks üles-alla ja pöörates
# sõitmise ajal ragiseb /.../ kuniks ühel parempöördel...krõks-krõks ja kööga!

Endal olemas sarnane kogemus, aga selle erinevusega, et ei teinud häält ega ragisenud pöörates. Lihtsalt suur ristiloks, mis tuli juhuslikult välja mingi muu asja remontimise käigus (Passat:). Juhtus loomulikult keset ööd "karuper5es" tanklast välja keerates ja külma ca 30 kraadi. Eredalt meeles, kuna see on üks neist üksikutest kordadest elus üldse, kui sõit mingi tehnilise rikke tõttu pooleli on jäänud. Praegu hakkan mõtlema, et niimoodi suure ristilõtkuga pooltelgi võib olla autodel rohkem, kui arvata oskame, sest neid ei loksutata ju mitte kunagi ega kusagil. Minulgi oli puhas juhuleid ilma igasuguste tajutavate sümptomiteta.
23:20 eile
........ (registreerimata)
Täitsa hea oli, ainult põhjagaasiga ei olnud märjaga pidamist ja kuivaga libises sidur. Vilega diisel oli katsealuseks.
23:16 eile
Kärss
Registreerimiseelsele ülevaatusele tuleb tänapäeval eelregistreerida. Mulle tuli see möödunud aastal üllatusena. ÜV teed ära Soomes või võtad arvele siin ja seejärel sõidad mõnda üv punkti. Numbrid saada kätte kohe eeldusel, et kõik dok-id on korras ja auto vastab tehniliselt ka Eestis kehtivatele nõuetele ega nõua ümberehitusloa taotlemist enne esmast registreerimist (meie nõuded on absurdselt karmimad lähiriikidega võrreldes). Aga kõik enda nimel Soomes olnud autod olen ilma probleemideta Eestis arvele saanud. Ainus erinevus, et pole vaja teha ostu-müügi lepingut:)
23:10 eile
Kärss
# hiljem 2+2 tehes niiehknii tehakse uus teetamm ja kõik vana läheb raisku.

Ehh, see ongi ju eesmärk... pole muud öelda, kui et iga rahvas väärib oma valitsejaid.
22:35 eile
arnis
60km jah, pisikese soojaga, ongi see mida ta sõidab külmakraadidega.
Suvel saab linnas hea ilmaga 2x. Ja kõik muu jääb sinna vahele.
Muideks soovitan ABS andurid välja võtta ja pori nende avast kõrvatikuga välja kookida, siis kestavad. Liivapori tahab need ära rikkuda :(
Keskmiselt off-roadi sõidan, aga ega linnad ka väga puhtad pole.
22:10 eile
karvanejakole
1+2 teed on ka minu silmis kehv variant. Võinuks teha nt 5km 1+2 asemel 3km 2+2 sellisesse trassi ossa, kus tulevikus 2+2 saab olema, jääks see üherealine möödumisvõimaluseta osa ära, hiljem 2+2 tehes niiehknii tehakse uus teetamm ja kõik vana läheb raisku.
21:42 eile
viimasele (registreerimata)
Esindus väitis korduvalt, et kuiv ei vaja mingit hooldust. Nende nõrk koht pidi olema sidurite kulumine ning see sõltub omakorda sõidustiilist ja kasutatakse nõrgemate mootorite puhul. Võimsamatel juba märg ja hooldusvälp 60 tuh. orienteeruvalt. Jutt siis seitsmekäigulistest ja infost, mida teenindaja laua tagant jagas. Vaielda ei soovi, eks elu näitab, kuidas kestavad.
20:40 eile
ahhh (registreerimata)
Eesti ülevaatuspunktid ei tegele välisriigi sõidukitega .
Ülevaatuse saad teha peale sõiduki registreerimist Eestis.
Esmalt ikka maanteameti teenindusbüroosse ja angaari ettenäitamisele .
Kaasas peavad olema Soome auto teh .passid osa 1 ja osa 2.(Soomes paraku osa 2 enam ei kasutata ,aga välisriiki viimiseks saab selle tellida Soome kontorist)

19:38 eile
Mari95
Hei!
Küsimus selline. Soovin Soome registris oleva auto, mis on minu enda nimel, võtta Eesti registrisse, samuti enda nimele.
Huvi pakub see, et autol puudub ülevaatus. Kui sõidan ARKi, kas saan sealt numbrid kohe, või pean enne ülevaatusele minema või mismoodi?
Hiline aeg ja kuskile enam helistada pole kahjuks.
19:34 eile
sokota (registreerimata)
Skoda Octavia esmane reg. 18.07.2006 üv 22.07.2019 293869km
19:09 eile
A66 (registreerimata)
Esiteks tehke kindlaks mis kast on, kas kuiv dq200 või märg dg500. Mõlemad on seitse käiku ja kardinaalselt erinevad. Vanematel on veel dq 250, mis on kkuene ja märg. Selline umbluu ja üldistav jutt siin võiks olemata olla. tekitab rohkem segadust kui kasu. Kui on märg, tuleb õli vahetada.
18:38 eile
Xlsx (registreerimata)
Ütlen kohe ette ära, et ei pretendeeri absoluutsele tõele, kuid sooviksin avaldada siiski enda kogemused. Ma ei tea, kui vanast autost küll jutt aga see selleks...

Minevikus olnud kahel esivedusel autol analoogsed ilmingud.
Ühel oli üks mootoripatjadest läbi. Mingil teatud kiirusel hakkas kere konstruktsioon kergelt vibama ja mingi veider müra kostus salongi. Müstilisel kombel seda igakord polnud, pigem tekkis lampi mingi aja möödudes.
Samuti sai sillakontrollis käidud, aga viga koheselt üles ei leitud.
Teisel auto oli pooltelje välimine ots.
Neid pooltelgi hiljem kah läinud nagu leiba ja üldiselt kerge tuvastada, kui juba lõpusirgel (suur loks üles-alla ja pöörates sõitmise ajal ragiseb)
Aga see ükskord, ei olnud alt midagi käega tunda, kaitsekumm terve ja muidu ok. Sõitsin mingi pool aastat sedasi, et kord tegi häält, kord vaikus, siis jälle lampi mingi nädal hiljem hakkas salongi kostuma hääled jne. Kokku vurasin nende sümptomitega mingi pool aastat, kuniks ühel parempöördel...krõks-krõks ja kööga!
Nagu öeldud..ma ei tea, mis Sinu autol võib täpsemalt viga olla, kuid minu omadel oli sedasi!




18:16 eile
Kärss
# Tegemist on esiveolise autoga.

Palun kirjuta ikka mark/mudel/aasta, kuna esiveo lahendusi on vibra/müra tekke seisukohalt juba mitmeid erinevaid.

Olen ka ise mitmeid kordi sellist seletamatut müra/vibra elus otsima pidanud ja leidnud selle teinekord üsna huvitavatest kohtadest:

1. Tagaveolistel on kardaanipukk/tugilaager üsna sage põhjus.

2. Pikimootoriga esiveolistel sisemised veovõlliotsad (tripoidid, T-liigendid või misiganes). Need niisama naljalt ära ei kulu, pigem mõni nõel sealt ära pudenenud vms.

3. Põikimootoriga esiveolistel konkurentsitult kõige sagedasemaks jamaks osutunud pika pooltelje tugilaager, mis ei pruugigi kunagi häält hakata tegema, aga mingist kiirusest alates tekib vibra sisse: mõnel juhul kerge, mõnel juhul kiiremini sõitmist takistav. Olenevalt konkreetsest autost võib juhtuda, et seda saab ajutiselt likvideerida nii, kui platsil teha üks ring väljapööratud ratastega (ühes või teises suunas, olenevalt sellest, kummas suunas konkreetsel autol keerutamine tugilaagrilt pinget maha võtab). Kui selle laagri vahetus ees ootab, tasub enne vastava margi spetsidelt uurida, mõnikord on tööle kuluva aja vahe tõttu terve komplektse (laagriga) pooltelje vahetamine odavam, kuigi ise tehes maksaks laager vbl ainult "kopikaid" (probleem pigem laagri õigesse kohta saamisega vana rooste vm pisemate pinnadefektidega pooltelje peal).

4. Laiade (esiveolistele tüüpiliste) rattalaagritega kehtib rusikareegel, et 90% juhtudest läheb läbi välimine laagrisaale (see, mille diagnostikast igal pool foorumitest räägitakse) ja 10% juhtudest sisemine laagrisaale, kuid see tekitab paremal juhul "laagrihääle" valele poole ja halvemal juhul mingi sellise mööda keret kanduva fantoomheli, et kahtlustatakse esiratta abil tagaratast vm. Üks sõber vahetas seetõttu paar kuud tagasi ükshaaval kõik rattalaagrid, vigane sisemise saalega laager oli loomulikult viimane:)

5. Ddigi pakutud õhuvooluga seotud vibra võib olla midagi täiesti jaburat, nt ukse sees olev kile, kapoti mürasummutus, kinnitusest lahti tulnud aknapesuvoolik jne. Paremal juhul üldse õhu (mitte otseselt mingi asja) resoneerimine kusagil praos, kui miski on originaalist muutunud, nt jääklomp kusagil peegliklaasi taga reguleerimismehhanismi vahel või uksepraos või üldse kõva klaasitihend nii, et klaas pole lõpuni kinni ja ca 5mm on põhjani klaasi sulgemisest puudu (kõik näited elust enesest).
järgmine lk »