Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

[email protected]

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: VIHMAREHVID MEIE KLIIMAS?

15:54 17.07.2010
matike65
Vihmarehvid meie kliimas?
kas vihmarehve tasub osta meie kliimas,kas kuluvad kiiremini,kui tavarehvid?

Muudetud 12.9.10 10:31

22:34 16.09.2021
Kärss
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Vastus vanale küsimusele, et loomulikult tasub.

Aga uus küsimus kohe juurde, et milliseid UUSI vihmarehve soovitate? Jutt käib siis otseselt "vihmamustrist" (sageli V-mustrist, aga mitte alati), mis jätab vihmaga kiiresti sõites rattajäljes "asfaldi kuivaks". Lootsin, et saan selle hooaja veel vanadega lõpuni sõita, kuid rehve lähemalt uurides ei tundu enam hea mõte, sest märkamatult on "vihmarehvidest saanud kiirendusrehvid":))

Kui soovitusi millegi muu proovimiseks ei tule, ostan sellised Uniroyali Rainexperdid nagu tavaliselt.
https://www.rehviliider.ee/autorehv/uniroyal/rainexpert-3/21
5-60-r16-95h-79960
23:02 16.09.2021
jee.kim (registreerimata)
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
23:12 16.09.2021
Kärss
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Thanks! Tasus küsida järelikult:) Ma fännasin pikalt erinevaid Michelin Alpineid, aga see Crossclimate on siiani kuidagi täiesti kahe silma vahele jäänud. Oled ise või on keegi teine siit kasutanud? Kogemusi reaalsest elust?
09:21 17.09.2021
maaks
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Pole küll puhastverd vihmarehvid, aga möödunud sügisel said mu autole alla (ja nüüd kevadel uuesti) Goodyear UG500. Tihedas vihmas ja/või väga märja teega päris hea valik - ja olid odavad (tasuta) :-)
https://5.allegroimg.com/s1024/0caabf/5fd7fecd4711af2ef262fd
2630c5
(illustreeriv)
10:27 17.09.2021
K. (registreerimata)
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
https://www.rehviekspert.ee/michelin-mich-crossclimate2-et-5
Olen nende rehvidega sõitnud, väga hea pidamisega ja vaiksed.
Proovisin ka talvel nendega sõita aga sula lumega on ikka väga libe.
15:51 17.09.2021
to maaks (registreerimata)
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Mul õnnestus mõned aastad tagasi samuti saada odavalt üks jooks UG500 rehve.
Olid ostu hetkeks küll juba 10 aastat laos seisnud (DOT 08) aga väidan siiski et see on parim rehv millega olen saanud sõita. Vedas ja pidas nii vihma kui lumega. Kahjuks ei toodeta seda rehvi enam ammu ja rohkem ei ole mul õnnestunud ühtegi "laojääki" leida.
21:49 19.09.2021
ddig
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Michelini Crossclimate viide tundub huvitav aga hea oleks saada ka natuke taustainfot, et mida millega võrreldakse. Visuaalselt on need rehvid paljulubavad, ent isiklikud kogemused M+S rehvidega neid küll ühegi päris vihmarehviga võrrelda ei lubaks.

Sama lugu ka viidatud legendaarsete UG500 naastrehvidega, mis natuke enam kui 15a tagasi olid vististi ka testivõitjad ja talvistes oludes olidki väga hea valik. Käisin nendega nii jäärada sõitmas, kui ka talvistes oludes offroad´i (sõiduautoga) tegemas ning kõikides olukordades käitusid ootuspäraselt või paremini.


Konkreetsemalt vihmarehvidest, siis minu esimene kogemus nö vihmarehvidega oli GoodYear Eagle F1 (vististi esimene põlvkond, mis on nö kalasaba mustriga). Need sattusid mu kätte puht juhuslikult, sest olin äsja kruusateel ühe esisilla Michelin PilotSport rehvi katki sõitnud ning oli nädalavahetus ja vaja kiiresti midagi alla leida. Aasta võis olla 2003 või 2004. Suvalisest rehviputkast sain need kaks kasutatud F1-te ja võis edasi kihutada :-)
Mingit päevikut pole pidanud aga kuna nende käitumine oli teistsugune, siis tekkis teema vastu huvi ning järgmiseks hooajaks sai auto alla Uniroyal RainSport (1) rehvijooksu. See kogemus viis arusaamise auto käitumisest ekstreemsetes oludes (paduvihm ja veevaalud suurel kiirusel) täiesti uuele tasemele.

Koguni sellisele tasemele, et olen sestsaadik oma nö põhisõidukile alati suvehooajaks ostnud alla just vihmarehvid. Tänaseks on läbi sõidetud eespool nimetatud Uniroyal Rainsport esimene põlvkond, kaks jooksu RainSport2-esid, üks jooks RainSport3-esid ning hetkel on autol all RainSport5 rehvimudel.
Siinkohal on tegemist autoga mille parimad omadused tulevad välja maanteesõidul ja suurematel kiirustel ning just seal ka vaja neid "ulmeliselt" häid vihmarehve, sest teadmine/tundmine, et võin ka paduvihmas muretult möödasõite teha on minu jaoks muutunud elementaarseks.

Paralleelselt on teise auto all, mida kasutan peamiselt linnas sõites, ära hõõrutud üks jooks Uniroyal RainExpert3-esid ning nende veekiilu omadusi ma ei ole samal määral testinud nagu äsja kirjeldatud RainSport mudelitel. Nendest pean lugu seetõttu, et (ilmselt) tänu pehmele segule on nendel ülihea pidamine meie kliimas domineerima kippuvates jahedates ja niisketes oludes. Need rehvid on mul täiesti tavalise igapäevasõiduki all, mis ei ole tänapäevases mõistes kuigi võimas aga nt Kiltsi betoonrajal saavutasin nende rehvidega parimaks 60ft ajaks 2,0s.

Pere ülejäänud sõidukitele olen reeglina paigaldanud tavalised preemium rehvid, kuigi katsetatud on ka kamaluga nn keskklassi rehve. Hetkel on kolmel autol all GoodYear EfficientGrip rehvid, mis ahvatlesid nii müranäitaja kui ka hinnaga. Üldhinnang neile on selline, et tavaline preemiumrehv, mis ei üllata mitte millegagi, ei heas ega halvas mõttes.

Kõiki proovitud (suve)rehvimudeleid kindlasti ei mäleta aga lisaks eespool nimetatutele on läbi hõõrutud mitu jooksu Continentali ja Nokiani preemiume, mis nagu juba mainitud reeglina ei üllata millegagi, aga lisaks ka posu nn keskklassi suverehve (Gislaved, Barum, Sportiva), mis on pakkunud nii positiivseid kui ka negatiivseid üllatusi. Mõnel on täiesti ulmeline pidamine, aga samas omadused muutuvad juba peale esimest hooaega märkimisväärselt, teine käitub piiriolukordades ebastabiilselt ning pidamine kaob väga ootamatult, kolmas hakkab mõningase kulumise järel undama vms.


Puhtalt veekiilu aspektist lähtudes ei oskagi midagi muud soovitada kui Uniroyal RainSport rehve, aga ... neid kahjuks ei pakuta normaalmõõdus* ning seetõttu olen ka südame kõvaks teinud ja oma lemmikautole suveks 16" veljed paigaldanud - ainult selle pärast, et saaks RainSport rehve kasutada.

15" mõõdu puhul peab RainExpert-idega leppima.


*normaalmõõdus rehv selles kontekstis on 195/65R15
07:26 20.09.2021
Kärss
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
# Michelini Crossclimate viide tundub huvitav aga hea oleks saada ka natuke taustainfot,
# et mida millega võrreldakse. Visuaalselt on need rehvid paljulubavad, ent isiklikud
#kogemused M+S rehvidega neid küll ühegi päris vihmarehviga võrrelda ei lubaks.

Hmm, miks? Muster on ju "õige"? Jääb mulje, et tegu on vanade Alpinite edasiarendusega ja vaevalt need halvemaks on läinud. Ma olen kasutanud Alpineid vist alati ainult ühel sillal korraga, nii esi- kui tagavedustel, nii on üsna hea võrrelda:P Aga võrdleks siiski "vihmarehvidega", mis lööb alati asfaldi ratta alt kuivaks. Talveks selliseid ümara servaga M+S "suvekaid" siiski ei ostaks. Praegu tulin just põiki läbi Eesti koju, trassilt eemal teed mõnusalt jääs - septembris ju naaste alla veel ei kruviks, suvekatega sõit tähendas valikut, et kas kannatad ära kellaplokis oleva disko või lülitad juhiabid välja jätad samad tulukesed lihtsalt põlema... Kuna talveks tulevad ikka naastud alla, siis praeguste ilmadega kuni esimeste "päris külmadeni" võiks selline vihmakõlbulik M+S olla igati omal kohal, võiks ehk olla kogu suvegi?

Goodyear UG500 on peale vaadates igati õige asi. Ja tavaliselt on nii, et mida raskem auto, seda rohkem tuleb rehvi "headus" välja. Mul on olnud kokku neid 3 komplekti (2x uued ja 1x 2/3 mustriga), kasutanud kokku 5 erineva auto all. Suvekana vihmarehvi tööd see ca 5mm mustrijäägiga igatahes ära enam ei teinud. Aga selle testivõitja talveomadused üllatasid hoopis selle poolest, et mida kergema auto all olid, seda paremini oma ülesannet täitsid. Raskema auto all olid pigem nagu "iga teinegi", kuid üherattaveoga kippusid kraapima end sisse sellisesse "pudrusse", kuhu kõrval teine samasugune auto mingi muu samas mõõdus rehviga ei kraapinud. Sellepärast (minu oludes) ei meeldinud eriti ja rohkem ei taha, sest on alternatiive. Samas väikese Quattro alla jää nühkimiseks ma midagi sobivamat kunagi ei leidnudki, aga see on juba teine teema.
07:37 20.09.2021
. (registreerimata)
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Tõesti jah, teed jääs?
Ehk siis kärss kärnas ja maa külmunud...
12:07 20.09.2021
ddig
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Kuna mul Michelini emmessidega kogemus puudub, siis ei julge nende kohta midagi konkreetset väita. Minu skepsis tingitud sellest, et ükski M+S rehv pole kunagi pakkunud selliseid omadusi nagu on vihmarehvidel.

Aga keskendume hetkel vesiliu tekkimist puudutavatele omadustele ning põhjuste üle edasi spekuleerides võib oletada, et suvest suveni rehve ei kannata vihmarehviga võrrelda sest mustri sooned täidavad erinevat ülesannet ja on seetõttu erineva profiili ja asetusega. Muda- ja lumerehv peab klotsivahe tühjaks loopima aga veerehvil seda omadust vaja ei lähe. Ka on selge erinevus "kalasaba" diagonaalide nurgas, mis annab alust arvata, et isegi kui see Crossclimate rehv on väga hea "veeväljasurvega", siis tõenäoliselt on ta seda oluliselt väiksematel kiirustel kui vihmarehv.
Aga, nagu öeldud, siis see kõik on vaid spekulatsioon ning oma kann on kuningas.


Punktikesel ilmselt ei olnud hommikul härmas ei klaviatuur ega ka monitor, mis annab aluse väita, et teed ei saa (veel) jääs olla ...
15:18 20.09.2021
Kärss
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
# Minu skepsis tingitud sellest, et ükski M+S rehv pole kunagi pakkunud selliseid
# omadusi nagu on vihmarehvidel.

+1, ega päris sellist ei tohigi pakkuda, sest on ju tehtud teisel otstarbel. Kui Nüüd oli aega ja lugesin läbi kümneid lehti nende Crossclimate2 kohta. Juttu ja arvamusi on erinevaid, aga siin üks link, kus vast kõik oluline ära öeldud ja mitte mustvalge/halbhea stiilis, vaid kaasa mõeldes saab hästi aru, miks kasutajad arvavad just nii nagu nad arvavad.
https://www.carshtuff.com/post/michelin-crossclimate-2-tire-
review

Lühikokkuvõte võiks olla midagi sellist, et iseenesest väga hea rehv, aga Eesti oludes toimib ideaalselt ehk vaid tallinlase jaoks, kus lume koristusega ikka tegeletakse - st ideaalne "sügis-kevadrehv", aga nõudlikumatesse oludesse talverehviks ei ostaks ja kuna minu eesmärk on lisaks sügis-kevadele sõita ära ka kogu suvi, siis ainult selleks uusi Crossclimatesid osta on kah kuidagi veider... Kui poleks "koroona-aasta" ja plaaniks autoga okt/nov veel ühte autoturneed Euroopas, tunduks need jällegi väga mõistlik valik.

# isegi kui see Crossclimate rehv on väga hea "veeväljasurvega", siis
# tõenäoliselt on ta seda oluliselt väiksematel kiirustel kui vihmarehv.

Kuna see "veeväljasurvet" puudutav osa tundub üsnagi identne Alpinitega, ei tahaks uskuda, et on kehvem. Erinevate Volvode all jättis lauspadukas maha kuiva jälje, samal ajal kui teisel sillal väljanopitud naastudega UG500 jättis märja jälje (ega ma üle 150 ka möödasõitudel ei liigu, pigem legaalsetel plussmiinus 10 olenevalt oludest). Loomulikult oleks huvitav testida samal viisil nii, et teise silla all on "päris" vihmarehvid. Praegu neid osta ei plaani, aga võibolla Volvo jaoks ühel hetkel ostan, siis saame teha ehk vihmaperioodil "paaride vahetust" ja testida mõlemad;)

Avastasin aga uue probleemi: nii crossclimate kui rainexpert (ja ka paljude teiste) reklaampildid oleks nagu poolkulunud pastlatest, mis on ära vistatud. Tõenäoliselt valguse mänguga saavutatud efekt, et pilt ise oleks efektne olenemata sellest, kui suurel ekraanil potentsiaalne ostja seda vaatab. Pildid reaalsetest rehvidest viitavad õnneks sellele, et müüakse uute pähe ikka uusi:) Kuna vihmarehvi puhul on mustri sügavus (ja ka soone laius) eriti oluline näitaja, avastasin end olukorras, et praegu müüdavate rehvide kohta ei leiagi kusagilt seda infot, kui sügav on uue rehvi protektor. On ju vahe, kas ostan kulutamiseks 8mm rehviprotektorit või 15mm rehviprotektorit (mis tänapäeval on vist juba väga haruldane?). Kindlasti kusagilt leiab seda infot, tõenäoliselt isegi tabeli kujul... on kellelegi äkki silma jäänud?

Punktikese rõõmuks kulutasin minuti oma elust ja tegin pardakaamera videost kehva kvaliteediga screenshoti seal Kose kandis olevast temperatuuride tabloost. Kuna ma sealt alles trassile keerasin, pole vist vaja erilist taiplikkust mõistmaks, et eelnevad mõnisada km väikesi teid olid enamjaolt miinuses. Samas auto alla -4 ei näidanud kah kusagil ja kelladest mõistagi eraldi pilte tegema ei hakanud. Koju jõudes lõhkusin igatahes loomade madala jooginõu pealt jääkirmet.
17:16 20.09.2021
. (registreerimata)
Re: Vihmarehvid meie kliimas?

Selge värk, miinus siis miinus ja hoolimata kuivast ilmast on teed lausjääs.
Järgmine asi, mille kohta tahaksin selgitust saada on see, et kuidas on võimalik paduvihmas sõites näha, et maha jääb kuiv jälg?
Ja mitu kuud aastas meil seda paduvihma on, et mingite rehvide teemal peab nii megalt tõmblema ja teoretiseerima?
17:46 20.09.2021
Deus
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Päris palju kusjuures. Viimane oli paar nädalat tagasi, kus tänu oma uute rehvide olemusele ehk V kuju puudumisele ja roolis tuntavale auto ebakindlusele pidin oma tavapärast kiirust alandama suisa 90 peale 110 alas. Enne seda oli 24 august ja enne seda ei mäleta enam täpselt aga ikka väga palju on neid olnud. Hetkel on vihmahood läinud selliseks, et tuleb korraks ja palju, mitte ei saja vaikselt mitu päeva. Kliima muutub oma normaalses tempos lihtsalt. Kruusa ja metsateel ei häiri ja miski vana väga krobelise asfalti peal ka mitte aga uuema ja siledama tee peal kipuvad vahel munad peitu pugema, kui karmim lahmakas alla tuleb.
19:58 20.09.2021
Kärss
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
# hoolimata kuivast ilmast on teed lausjääs.

Lausjääs on need Sinu väljamõeldistes. Või siis unenäos. Reaalselt on lihtsalt libe, kui kaste/härmatis tee peal jäässe läheb. Tõenäoliselt on ka kõige kehvemal M+S rehvil (eeldatavasti minimaalselt nn kõva lamell) siis mõningaid eeliseid tüüpilise suverehvi ees.

# kuidas on võimalik paduvihmas sõites näha, et maha jääb kuiv jälg?

Kui on esi- ja tagasillal erinevad rehvipaarid, jääb igas lauges kurvis maha 4 rehvijälge, kus eristuvad suurepäraselt esi- ja tagasildade rehvijäljed. Valgel ajal on see ALATI näha küljepeeglitest. Alati, kui just keegi tagumiks kinni ei istu. Lihtsalt rehviga, mis vett kontaktpinna alt minema ei viska, ei ole seal midagi vaadata...

# Ja mitu kuud aastas meil seda paduvihma on, et mingite rehvide teemal...jne

See ei puutu asjasse. Siis, kui pole vihma (ega lund ega jääd), saab igasugune rehv suurepäraselt hakkama igal pool. Paduvihm on poole aasta jooksul praktiliselt ainus ilmastikunähtus, mis üldse mingid nõuded rehvile seab. Teine pool aastast on autol nagunii all talverehvid. Minu küsimus polnud mitte teoreetiline, vaid täiesti praktiline ja see on kirjeldatud väga üheselt mõistetaval viisil mu selle teema esimese postituse viimases lauses.

Muudetud 10.10.21 17:58

00:33 21.09.2021
siberia (registreerimata)
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Paduvihmas sõites piirab kiirust hoopis vāga kehvaks muutuv nähtavus ja rehvid on teisejärguline teema. Eestis võib neil mingi efekt olla sellistel teelõikudel kus on kindel et ees vihmasajus ei pargi keegi keset teed (loe: ei sõida 50 km/t, pole poe poole rühkivaid külamehi ega ei jookse seakari eespool risti üle. Selliseid teid on vāhe.
Risti läbi Euroopa sõites on muidugi sobivaid kiirteelõike kuid sealgi segavad ees olevad aeglasemad autod sest kõigil selliseid rehve pole.

Ühesõnaga, ma löön nüüd sügisel Nokia Seasonproofid alla, muster on ūsna sarnane nn vihmarehvile ja kavatsen nendega aastaringselt sõita :)
07:12 21.09.2021
. (registreerimata)
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
rehviga, mis vett kontaktpinna alt minema ei viska, ei ole seal midagi vaadata

tegelikult juhib iga rehv vee välja, lihtsalt kärss ei tea seda. kui ei juhiks, oleksime kõvad vesiliul surfajad.
aga naljakas on lugeda teemasid, kus inimesed iseendale probleem juurde tekitavad ja mingi viieminutilise padukahoo pärast nii palju tõmblevad. lisaks ka rohkem raha kulutavad. ja kui satud paduka hetkel veel linnas olema, siis oled oma vihmarehviga üle linna ülbeim kärbes. aga loomulikult on parklas uhke tunne, kui rooli välja keerad ja kõikidel oma V mustrit imetleda lased.
13:06 21.09.2021
Deus
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Nähtavuse parandamiseks on Aquapel, rehvid on siiski peamine takistus, kui oled auto eest hoolt kandnud. Kui keegi paduvihmas udukaid ei kasuta, siis see läheb muu teema alla sõimlemiseks.
14:20 21.09.2021
Kärss
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Punktike demonstreerib taaskord oma isiklikke komplekse (nagu kedagi huvitaks Su rehvid kusagil parklas) ja seda, kuivõrd võõrdunud ta päriselust on. Hetkel sajab õues seenevihma ja maanteedel on asfaldiroopad vett "ääreni täis", st sama palju vett nagu paduvihma ajal, sest ülejäänu voolab juba teelt ära. Jääb mulje, nagu tema kogemused autosõiduga piirduks ainult arvutimängudega. Jutt on küll selline.

Ma ei tõmble midagi, küsisin, kas on teisi pakkumisi. Minu mõõdus/sobivaid ei olnud ja uued vihmarehvid tellitud (needsamad, mitte V-mustriga).

PS: kasutan klaasivaha KÕIGIL oma autodel juba "eimäletamitu" aastat, ei kujutaks teisiti enam ettegi. Sellest on siin foorumis ka hulgim teemasid. Pole näinud padukat, kus oleks vaja kasutada kojamehi...
18:40 21.09.2021
. (registreerimata)
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Ära siis sõida seal roopas. Alati kui su tekste lugeda, kumab sealt läbi pidev probleemidepundar. Ennast ei tüüta juba selline muredes elamine?
18:40 21.09.2021
siberia (registreerimata)
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Paduvihmas sõites pole ju põhiküsimus selles et kas kojamehed jõuavad klaasi puhastada või mitte. Küsimus on õhus rippuvas ja langevas vees mis piirab nähtavust. Täpselt samamoodi ei aita klaasivaha udu vastu. Ükskõik kui puhas klaas on , mingist piirist kaugemale ei näe.

Ääreni täis asfaldiroopad mulle pole probleeme tekitanud kuigi pole seniajani vihmarehve kasutanud. Kui selles roopas vesiliug tekibki siis ainult mõneks sekundiks sest auto kandub rööpa serva ja seal tuleb haardumine kohe tagasi.
Pealegi pole sellises rööpas sõita hea mõte sest traditsiooniliselt on kuskil vee all üks auk kus võib silla alt sõita.
19:14 21.09.2021
Deus
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Kui udus ei näe, siis on kehvad tuled, kui vihmas ei näe, on aeg klaasi vahetada ja Aquapel'i kasutama hakata, kui maanteel libedaks läheb, siis on vaja rehvi uudistada ja see välja vahetada, vihmarehvid on head asjad, nii mõnegi õnnetuse ära hoidnud kui veel noor ja julge ja kogemusteta roolija olin kerge auto roolis.
19:20 21.09.2021
siberia (registreerimata)
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
No ei tea. Ka lennukitele antakse teatud tingimustes maandumiskeeld. Võib-olla peaks tsiviillennundusele Aquapel'i soovitama :)
19:40 21.09.2021
. (registreerimata)
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Kui udus ei näe, on kehvad tuled? Tõesti või, selline otseses mõttes loll möla tulebki suust välja? Ja korralikus paduvihmas jäävadki paljud tee serva seisma, sest kojameeste mootor lihtsalt ei käi nii kiiresti, et kojamehed jõuaksid valingu klaasilt pühkida. Ja sinu arust aitab siin mingi aquaplöga? Veesein on ees ja eessõitvat autot näeb ehk alles 20m kauguselt. Aga sellist ilma on meil ikka üliharva.
Ma pole iial mingeid erilisi vihmarehve vajanud ja kõik sõidud on iga ilmaga sõidetud saanud. Möödunud aasta jooksul oma autoga 30 000km, tööautoga kübe veel lisaks. Seega päris lambist ei kommenteeri, natukene kilomeetreid ikka kogunenud aastakümnete jooksul. Kärsaga muidugi võistelda ei suuda, sest ei istu hommiku kell kuus rooli ega lahku sealt öösel kell 12.
20:09 21.09.2021
Kui udus ei näe (registreerimata)
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
egas udu ainult öösel ole :)
21:00 21.09.2021
Deus
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Äkki prooviks ise enne järgi ja siis pauguks, mitte enne? ;)
21:01 21.09.2021
Kui udus ei näe (registreerimata)
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
21:47 21.09.2021
Deus
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Aastaid kasutaja olnud, ei ütle ühtegi halba sõna, kuid sa tõid madala klassi toodete näited siia. Siiski siiski, tegu on rehvi teemaga! Kui ma maasturiga ei sõidaks vaid tavalise autoga nagu eelmised fiatid ja audid ja cadillacid on olnud, siis alati V lõikega vihmarehvid all olnud tänu lapsepõlvetraumale, kus üks A6 vesiliuga mind kurvis keeramise asemel kraavi poole tüüris uuel asfaltil Taeblast Haapsalu suunas sõites. Mul on hea meel, et te pole pidanud seda kogema ja rehvivalikust suva on.
00:07 22.09.2021
Kui udus ei näe (registreerimata)
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Deus loodame et teed paar head videot siia, ja ära poe põua taha
06:41 22.09.2021
. (registreerimata)
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Siin hakkab jälle läbi kumama see suhtumine, et rehv hoiab autot teel, mitte juht. Suht solksolgilik lähenemine.
09:00 22.09.2021
Deus
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Kui rääkida tänapäevastest autodest, siis hoiab teid teel üldse elektroonika, mitte juht, selle koha pealt võiks mokad maas hoida. Vanadel talasillaga ja lehtvedrude peal olevatel masinatel oli kerekallet juba nii palju, et enne kurvi võeti hoog maha ja keset kurvi hakkasid uuesti kiirendama, ka tagavedu mängis siin oma rolli. Vanasti olid ka kruusteed. Praegu saab tuimalt 90 kuni sotiga sõita nendel teedel, kus vanasti talasillaga siksi või mazdaga pidi hoogu maha võtma, et mitte välja lennata või üle juhtida.
Videod on tehtud juba aastaid tagasi aga ma eelistan, et lähed teed ise selle 10 euri väljamineku ja investeerid tunnikese selle klaasi nühkimise peale nii nagu juhend ette näeb, et klaas soojaks, õhutemp paigas jne. Minu eelistatud mark on öeldud, sest ta kestab ca 20t km, kui need odavaid Turtelwaxe ja muid vedelikke pidi pea iga kuu peale kandma, et efektsiivsus säiliks.
Rehv on nagu juhiabi, ta aitab sind aga ta ei päästa sind lollustest.
12:39 22.09.2021
ddig
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Kummaline on see mürgisus järjekordse teemakäsitluse puhul. Kasutajad nende negatiivsete kommentaaride taga kipuvad küll korduma. Taaskord paistab, et peamiseks argumendiks on kogemuste vähesus.

Saab ja on sõidetud nii kulunud pasteldega kui säästurehvidega. Väga hästi saab sõidetud tavaliste testivõitjatega. Selleks, et sõita nii nagu mulle meeldib võib olla kasulik teha teistsuguseid valikuid.

Sõltumata sellest, kas vihma just hakkas sadama, on sadanud juba tund aega järjest või sadu just lõppes, võib veekihi paksus teekattel olla piisav, et tavapäraste kiiruste juures hakkab haardumine teepinnaga kaduma. Samas nähtavus võib-olla võimaldaks kiiremini sõita. Mulle meeldibki oma (põhi)sõiduk selliselt varustada, et ei peaks teel oleva veekihi pärast hakkama mingeid valikuid tegema.

Kevadel alla pandud GY EfficentGrip Performance rehvidega olen sel suvel korra vesiliu kätte saanud ca 130km/h reavahetusel vaalusid ületades. Sadu oli tugev aga nähtavus siiski piisav.
Ühegi Uniroyal RainSport rehvijooksuga pole esimesel ega teisel hooajal see õnnestunud ka suuremate kiiruste juures.
14:09 22.09.2021
siberia (registreerimata)
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Vesiliug on rehvitestides üks mitmest komponendist. Mõõdetakse siis seda, et kui suurel kiirusel vesiliug tekib ja mida madalam kiirus seda kehvem rehv selles plaanis. Samas võib vesiliualdis rehv mõnes teises kategoorias hoopis testivõitja olla. Mārghaarduvus ehk pidurdusmaa mārjal teekatte on ka üks küllalt oluline asi.

Mingi objektiivse pildi saamiseks peaks mõõtma ka reklaamitud Uniroyal RainSporti haarduvust, rehvimüra jne ning tegema endale sobiva kompromissi.

Kui Deus uuel asfaldil äärepealt kurvi sirgeks sõitis võis põhjuseks olla ka liiga suur kiirus vòi konkreetse auto jaoks liiga laiad rehvid. Mõlemad soodustavad samuti vesiliu teket.
14:21 22.09.2021
--, (registreerimata)
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Vaadake härrased, te ei tea iial, millal see +0,1km/h võib osutuda saatuslikuks ja auto teelt viia hoolimata igasugu superrehvidest ja juhiabidest ja aastatepikkusest sõidukogemusest või arvamisest, et see on olemas. Juhus või teie kontrollist sõltumatu tegur on see, mis võib ühel hetkel kogu liigse enesekindluse koos vihmaveega rentslist alla viia.
14:26 22.09.2021
Deus
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Täitsa tehase mõõtu rehv oli all ja kiirus oli 90 nagu lubatud on seal. Järgmise kurvi ees passisid mendid tavaliselt ja Waze tollel ajal veel ei kasutatud.
15:40 22.09.2021
ddig
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
RainSportide kohta leiab netiavarustest mitmeid testitulemusi. Eestis pole need mingil põhjusel popid (meil ju vihma ei saja, eriti :-) aga Lääne-Euroopas ja Mikistanis on üsna tuntud kaubamärk.
https://www.tyrereviews.com/Tyre/Uniroyal/RainSport-5.htm


Sõltumata tehtavatest valikutest ja sõidukogemusest jäävad alles kõikvõimalikud ohutegurid. Mõned(ele) tulevad ootamatult, mõned(ele) mitte. Enda hoiakuid muutes on võimalik olukorda parandada.


Sõidukogemus üksinda ei anna ka mingeid eeliseid ühe või teise rehvitüübi hindamiseks - kui teema huvi ei paku, siis ei saa ka erilisi kogemusi olla. Huvtav mida 30a EX-idega Lada all põristanud papi arvaks sellest, et keegi kusagil vihmaga kiirust maha ei taha võtta :-)
16:58 22.09.2021
. (registreerimata)
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Kui juba testide peale läks, siis näiteks GT Radial esineb vesise ilmaga vägagi eesrindlikult ja ei mingit V mustrit. Seega kõik need siinsed eelistused on niivõrd subjektiivsed, et kisub sinna talverehvide suunda, kus katsutakse näpuga mustrit ja noogutatakse elutargalt- hea rehv...
https://www.tyrereviews.com/Article/2021-Tyre-Reviews-UHP-Su
mmer-Tyre-Test.htm
01:34 23.09.2021
Kärss
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Kes siin üldse V-mustrist räägib? See on vaid üks viisidest vesi rehvi alt minema juhtida. Pole seda ka need Uniroyali RainSpordid ega RainExperdid.

Igaks juhuks kordan juba räägitut, et märja asfaldi omadused ja paksus veekihis rehvi alt vee ära juhtimine vesiliu vältimiseks on erinevad asjad. Ainult et praktilises elus on vaja mitte lihtsalt neid mõlemaid, vaid veel väga palju teisigi omadusi, millest üks on ka hakkama saamine sellise jäätunud asfaldiga nagu hetkel õues.
19:41 12.10.2021
Kärss
Re: Vihmarehvid meie kliimas?
Tegin just pildi Jeebi all olnud pasteldest - raske auto all kitsad BF Goodrichid, mis suudavad vaatamata juba märkimisväärsele kulumisastmele lüüa rehvialuse pinnalt vee minema. Just said talvekad alla (lamellid), mis on vaid kopika võrra laiemad, aga millega satub maanteekiirusel igas ääreni täis (tüüpilises, kuni ca 5cm sügavuses) roopas vesiliugu, st ei saa nii kiiresti enam sõita. Iseenesest huvitav, sest rehvitüüp, mida nimetatakse kõvaks Kesk-Euroopa lamelliks, peaks tegelikkuses olema just nimelt vihmarehv, kuna veekihi tekitamiseks seda soola ju teedele laotataksegi...

Sama puudutab ka teema algust, et ostsin küll vihma osas A-klassi (premium) rehvid, mis tegelikkuses tähendab, et need on väga head nii kuival kui ka märjal teepinnal. Niipea, kui veekiht ületab rehvi mustri sügavuse (tüüpiline asfaldiroobas), ei vaju rehv enam teepinnani läbi, sest vesi püütakse mahutada pikisoontesse, mitte ei juhita külgedele ära (juhitakse, aga minu amatööri pilgu läbi on sooned selleks liiga kitsad). Võrreldava auto RainExpertidega ei teki sellist küsimustki (tõe huvides olgu öeldud, et kõik oleneb siiski kiirusest, mina räägin siin "mõistlikest" maanteekiirustest, mille eest politsei kedagi ei trahvi), sest vesi suunatakse kõrvale (Ei RainExpert ega RainSport ei ole edevad V-mustrid, aga selleks disainitud mustriprofiil teeb sama töö ära igati edukalt).

Eks ta ole jälle selline pisike nüanss, aga kuna ma ise ei pea märga teepinda kunagi kriitiliseks probleemiks (erinevalt vett täis asfaldiroobastest), siis rohkem nii kergelt seda rehvitähistust (vihmapiisk + A-klass) uskuma ei jää. Ühtlasi tekibki küsimus, et huvitav, miks ei ole lisatud rehvidele tähistust rehvi alt vee ärajuhtimise võime kohta? See ei peaks olema ju mingi testimise lisakulu tootjatele, vaid täiesti labaselt välja arvutatav omadus kontaktpinna mustri omaduste kaudu?

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.