Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

[email protected]

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: ELEKTRIAUTODE ROHEÖKOMÖKO OFFTOPIK: CO2, KLIIMA, P

22:00 05.07.2021
wb (registreerimata)
Re: Elektriautode roheökomöko offtopik: CO2, kliima, paneelid jne
"SF6 on asendamatu kõrgepingelülitites – see suudab ainsa olemasoleva lahendusena blokeerida elektrikaare tekkimise kõrge pinge juures."

Tavaline vale. "SF6 alternatives" otsingusse panna poleks mingi kunst, aga kui postulaat tõekspidamistega sobib, siis milleks..
SF6 on võimalikest mitte ainus, vaid odavaim. Kasutatakse teda, kuna see pole keelatud. Keelatud ta siiani pole, kuna SF6 osa kliima soojenemises arvatakse olevat vaid 0,2 prossa.
10:46 06.07.2021
Deus
Re: Elektriautode roheökomöko offtopik: CO2, kliima, paneelid jne
https://www.err.ee/1608268236/pelletitoostus-voib-sattuda-el
-i-kliimavaidluste-keskpunkti


Endiselt suur lootus, et see rohepesu osa kaob ära, mis meil hävitab liike kõige rohkem hetkel.

Tore uudis oli lugeda, et liitiumit ei kaevandata ookeani põhjast vaid filtreeritakse andmekeskuste jahutusveest välja, tänud Markole selle viite eest.
Siiski jään skeptiliseks veel ja kardan, et rohelise elu eesmärgil minnakse ikkagi ühel hetkel planktoni elukeskkonna kallale ja siis olemegi suht prses. Üksi mets ei suuda nii palju hapnikku toota, kui ookean seda praegu teeb.
17:27 07.07.2021
Kärss
Re: Elektriautode roheökomöko offtopik: CO2, kliima, paneelid jne
# aga kui postulaat tõekspidamistega sobib, siis milleks.

Milleks järjekordsed väljamõeldised? Mis postulaadid ja tõekspidamised, kui kirjutatakse selgelt, et võhik ega tunne teematki? Kui tunned paremini, kirjuta põhjendatud vastulause, mitte ära reklaami oma tarkusi lihtsalt autofoorumis.

# Pane omale puhas anum räästa alla ja vaata peale vihma, palju seal liiva,
# mulda ja killustikku on.

Tänan, võtsin hüva nõu kuulda, aga kuna meid ei huvita praegu veekogude sade, tegin pildid hoopis pindade pealt, mis teoreetiliselt peaks püsima puhtad (vihm), aga praktika paraku erineb, on alati erinenud. Paneele pole mõtet näidata (sest neid peab ju regulaarselt puhastama:), aga vaatasin, et hoovis peaks olema päris heaks näiteks autod, mis nüüd kevadel ja suve hakul sõitnud ei ole. Kõik autod pesen alati puhtaks peale talve (tavaliselt aprillis). Mai alguses oli siin ka viimane kevadvihm. Mitte piiskagi vahepeal, millele järgnes jaanipäevatorm (umbes tunnine vihmasadu). Pärast seda jälle täiesti kuiv kuumaperiood (klaasidele sadenenud udu/kastet on küll olnud). Ja nagu tellimise peale tuli eile õhtul maha selline padukas, et kogusin maja katuse ühelt külje pealt paar kantmeetrit kastmisvett, ehk siis peaks olema üsna ideaalne "survepesu" igasugustele pindadele. Esimene pilt on tehtud üleeile ja teine pilt samast kohast on tehtud täna, kuna vihma sadas eile pimedani välja.

1-2 piltidel on maastur, enne ja pärast vihma, viimane sõit oligi aprillis peale pesu selle koha peale, kus praegu seisab, kaugel kõigist puudest.

3-4 piltidel on ühe universaali katus (horisontaalpind) enne ja pärast vihma, samuti kaugel kõigist puudest, sama koha peal seisnud umbes mai algusest.

5-6 piltidel on teise universaali katus (horisontaalpind), sõitis viimati märtsis ja pestud täpselt sama koha peal aprillis, puudest paari meetri kaugusel (sellest ka sodi katusel).

7-8 pilt on puust umbes meetri kaugusel seisvast autost, aga kuna tuul oli puu poolt, siis sellepärast see esiklaas ei saanud otseselt "survepesu", vaid ainult tundide viisi tavalist vihma peale seda, kui torm üle oli käinud. Kusjuures klaas sai märtsis veel vahatatud, et sodi kinni ei võtaks.

Kokkuvõtteks võib öelda, et jah, vihm pesi puhtamaks nii esiklaase kui ka horisontaalseid pindasid, aga kas peale vihma (kusjuures ülitugevat "survepesu"!!) on nüüd need pinnad puhtad? :D
Või nii vähene mustus ei mõjutagi paneelide tootlikkust? Ei ole iroonia, sest ma ise ei tea vastust ja mõne % tootlikkuse puudujäägi korral nõustuks täielikult, et nende pesemine ongi mõttetu vähemalt väikese kodupaneelipargi puhul.
20:06 07.07.2021
Ontario Solar Installers (registreerimata)
Re: Elektriautode roheökomöko offtopik: CO2, kliima, paneelid jne
22:02 07.07.2021
Deus
Re: Elektriautode roheökomöko offtopik: CO2, kliima, paneelid jne
Äärmiselt kitsalt ühes kohas tehtud test, mitte globaalsemas võtmes mõtlemine. Lisaks ei ole vihmad siiani paari nädala vanust kajaka väljaheidet ei värvi ega klaasi pealt maha loputanud... kahtlustan Fukushima kajakate sissetungi, normaalsete kajakate oma oleks pidanud esimese vihmaga lahkuma siinse kirjelduse järgi.
"Minul kodus" on ka muidugi omaette hea ütlus, sest pärispäiksepargid on ikka ruutkilomeetreid suured ja sellistes kohtades, kus vett pole kilomeetrite raadiuses saada ehk tuleb kohale vedada, sest seda isegi ei tule taevast alla. Mina raiun praegu siin just nende koha pealt, mitte see, et mõnel tegelasel katuse peal on paneelike LED pirni põletamiseks.

EDIT: Eelmise lingi kohta on muidugi tore see, et seal all nurgas hüppab iga natukese aja tagant aknake püsti " SisestaLambiNimiSiia tellis just hunniku paneele" Äärmiselt tõsiseltvõetav leht peab ikka olema, mis müüb asju nii mis mühin ja samas taktis nagu suvaline robotleht, mis bensiini või elektrisäästjaid müüvad. Pidin selle nägemiseks muidugi pop-up blockeri suisa kinni keerama.

Muudetud 7.7.21 22:09

23:42 07.07.2021
Kärss
Re: Elektriautode roheökomöko offtopik: CO2, kliima, paneelid jne
See "minu kodu" on teadlik valik. Arnise või punktikese kodus ongi kindlasti teisiti, sest see tekkiv õietolmu kogus sõltub peale õietolmu enda tekke (õistaimed:) veel väga paljudest muudest asjadest. Ka nt "märjamaal" on tõenäoliselt lood paremad vihmaga kui mul siin mere ääres. Ainult et endale päikesepaneele ostes pole just väga palju kasu teadmisest, et keegi teine elab kusagil, kus elusat loodust ümberringi pole, tolmu ei teki ja neid ei peagi pesema.

PS: ma olen tänu oma haridusele harjunud lugema mitte "tõestatud tõdesid", vaid erinevaid uuringuid, mis peaaegu kunagi ei kattu teineteisega sajaprotsendiliselt. Kui oled lugenud kümme sarnast uuringut ja süvenenud metoodikasse, suudad ka ise tabada probleemi olemust ja panna omad huvid nende suhtes õigesse konteksti. Seda, muideks, teevad ka kõik nende uuringute läbiviijad, olgugi et nende isiklikud tulemused võivad paikneda ka kusagil äärmustes, mida nad neis uuringutes just kirjeldavadki. Selle "uuringu" tõsiseltvõetavust Deus juba kirjeldas... ma ei suutnud selle spämminfo taustal lehte väga kaua lahti hoidagi, sisuturundust oli seal kindlasti rohkem kui midagi muud:))
22:46 11.07.2021
Kärss
Re: Elektriautode roheökomöko offtopik: CO2, kliima, paneelid jne
03:21 13.07.2021
Kärss
Re: Elektriautode roheökomöko offtopik: CO2, kliima, paneelid jne
Täna sõnastati eri väljaannetes erinevatel viisidel uudist, et rattad ei ole rongi oodatud ja kes rattata ei saa, sõitku ühistranspordi asemel parem autoga.

https://arileht.delfi.ee/artikkel/93983317/otsustatud-edaspi
di-tuleb-rongiga-reisides-osta-jalgrattale-eraldi-pilet-valk
a-soites-tuleb-ratta-eest-valja-kaia-8-60-eurot


https://epl.delfi.ee/artikkel/93989009/elroni-uus-kord-kusid
a-rongis-ratta-eest-raha-tekitab-pahameelt-nii-soitjates-kui
-poliitikutes


https://epl.delfi.ee/artikkel/93989237/juhtkiri-elron-valis-
lihtsa-aga-vale-tee


Tsiteerin mõned lõigud.

# Lisavagun tähendaks kümnetesse miljonitesse ulatuvat investeeringut.

Usas kohtab sageli ühistranspordi küljes rattahoidjaid. Omahind peaks peaks jääma alla soti. Kümned miljonid vaguni eest on samas kontekstis veidike absurdne ja kindlasti mitte keskkonnasõbralik.

# Tallinnast Tartusse sõitmine ühes rattaga tähendab seega umbes 16 eurost väljaminekut.
# Seega tuleb üksinda ökonoomse autoga selle otsa läbimine rahakotile valutum.

Kahekesi juba väga oluliselt valutum. Rääkimata autos viiekesi sõitmisest nii, et rattad taga rattahoidjas.

# piiratud mahutavuse puhul tuleb mõista, et ratastool või lapsevanker on
# hädavajalikud, jalgratas tihti aga pole.

Aga see, kelle jaoks ratas on rongi kasutamise võimalikkuse eelduseks, sõidab edaspidi autoga, mis on lisaks ka soodsam.

# Rattapilet ei kehti kokkupandava raamiga rattale, mis on kokku pakitud;
# rattale, mille kõik rattad on läbimõõduga alla 25 cm (nt minitõukeratas).

Mulle meeldib see nn tagauks, sest järgmiseks ostetakse omale siis suvalise ratta asemel lihtsalt kokukas ja seal, kus on välja ehitatud kergliiklusteed, paari km kauguselt rongijaama tulija jaoks on ka tõukekas ikkagi variant jalutamise asemel. Aga need, kelle koju läheb kruusatee või pinnasetee juba kümmekond km rongijaamast, neid see ei aita. Nagu ka autostumispoliitika puhul, et lahendatakse probleeme, nägemata nende põhjuseid. Ja seejärel tegeletakse tagajärgedega põhjuste asemel, sest tegelejad ei kujuta ise ettegi, milles need põhjused seisnesid, kuna tegeleja sõidab nagunii autos või elab üldse linnas ega teagi, miks teised inimesed rongi kasutavad.

Olen ka varem kirjutanud, et meie pere käis varasemalt mitu korda aastas Pärnu rongiga naise vanemate juures (st mitte Pärnus), sest rongijaamast oli ainult ca 18km jalgrattaga taluhoovini ja see oli paras distants ka lastele, oli olnud ka abikaasale ja tema vanematele kogu elu. Nüüd käime alati autoga, sest see on ainus valik, mis jäeti. Ei pea vist omama erilist fantaasiat, et aimata, kui paljude elu sellega peale peale keerati, kes samas raadiuses rongijaamast elasid, kelle jaoks jalgratas oli põhjus rongi kasutamiseks ja kes ainult kehitavad õlgu selliste rohepesuloosungite peale, et tulevikus saab railbaltikaga Pärnusse sõita.

PS: artiklite kommentaare lugedes saan aru, et tegelik probleem polnud mitte "rattad ei mahu ära", vaid hoopis need klounid, kes kasutavad rongi ratta vedamiseks Balti jaamast Lillekülla või Järvele ja võtavad sellega võimaluse kasutada ratast neil, kelle jaoks on see vajalik. Jälle rohkem inimesi sõidab edaspidi autodega, rattaid on rongis vähem, eesmärk on täidetud. Järgmiseks võidab ka mõni eraettevõtja, kellelt neid kümnemiljonilisi rattavaguneid hakatakse meie kõigi raha eest tellima...
23:41 13.07.2021
Kärss
Re: Elektriautode roheökomöko offtopik: CO2, kliima, paneelid jne
Tänane tulemus on loomulikult ka paar uut jalgrattavihkajate artiklit, aga lisaks vihkamisele suudeti ka linnakeskkonna teemadel midagi mõistlikku avaldada.

https://epl.delfi.ee/artikkel/94000241/60-kraadine-saun-huug
ab-jalge-all-tallinna-varsked-teeremondid-ei-arvesta-kliimam
uutustega
04:52 14.07.2021
Deus
Re: Elektriautode roheökomöko offtopik: CO2, kliima, paneelid jne
Kliimasse, kus on nüüdseks põhimõtteliselt 70 kraadine kõikumine aastas, ongi raske midagi peale killustiku maha panna.
21:46 17.07.2021
jee.kim (registreerimata)
Re: Elektriautode roheökomöko offtopik: CO2, kliima, paneelid jne
08:59 18.07.2021
. (registreerimata)
Re: Elektriautode roheökomöko offtopik: CO2, kliima, paneelid jne
kolmesilindriline mikromootor on janune ja saamatu justnimelt maanteel.

Mina ütlen vastupidi- maanteel öko ja linnas, pidevalt kohalt võttes ja kiirendades, janune. Enne oli renault kolmene ja nüüd psa toodang ja ning vahet ei ole- linnas aitab turbo janule kaasa, aga sõita osates on siiski võimalik ka ökotada. Ja mitte mootorile kahjulikult, vaid täitsa normaalselt.
Aga artikkel on hea ja selle kliimafriiginduse tagajärjed saavad ilmselt valusad olema. Kuid arvata võib, et kuskil on mõned nukujuhid, kes ametnikke suunavad, sest elu on näidanud, et mõtlemisvõimelist ametnikku pole olemas või siis jääb tema töö ja karjäär selles süsteemis üsna lühikeseks.
17:21 18.07.2021
M40 (registreerimata)
Re: Elektriautode roheökomöko offtopik: CO2, kliima, paneelid jne
Sõidan ka kolmesilindrilise cng autokesega. No saab kõik sõidud tehtud ju niikaua, kui kiirendusvõistlusele ei lähe. Suurema kola transpordiks saab kõrvaltänavalt kaubiku minuti hinnaga rentida....
19:42 18.07.2021
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriautode roheökomöko offtopik: CO2, kliima, paneelid jne
# Siiski jään skeptiliseks veel ja kardan, et rohelise elu eesmärgil minnakse ikkagi
# ühel hetkel planktoni elukeskkonna kallale ja siis olemegi suht prses. Üksi mets
# ei suuda nii palju hapnikku toota, kui ookean seda praegu teeb.
Kui tunned muret vetikate kasvu üle, siis tasub üldisesse kliima temperatuuri tõusu üsna tõsiselt suhtuda. Mida soojemaks planeet muutub seda soojemaks veed muutuvad ja mingist temperatuurist alates hakkab see vetikate kasvu ja elutegevust pärssima. Optimaalne temperatuuride vahemik peaks olema 25-30C vahel, sealt üle läheb siis on juba kehvasti.
http://www.jlakes.org/config/hpkx/news_category/2016-03-22/1
-s2.0-S1364032115004839-main.pdf


Selle kõrval aga tasub tähele panna, et kõik vetikad ei ole võrdsed ning on küllaga neid, kes oma elutegevusega kahjustavad ülejäänute elutegevust. Niiet teel liiga kuuma veeni käime läbi ka olukorra kus on suures mahus toskiliste vetikate vohamist, mis mõjub vägagi negatiivselt kalastusele ja seeläbi ka meie söögilauale. https://phys.org/news/2020-10-algae-temperatures.html


Päikesepaneelidest jäi silma selline lahendus, mis on mitmel pool kasutusel ja mitmel pool kasutusele võtmisel: https://www.youtube.com/watch?v=DAEGNL56sEM
14:29 eile
Deus
Re: Elektriautode roheökomöko offtopik: CO2, kliima, paneelid jne
Tuleb vist sõnu sööma hakata, kui sõltumatud organisatsioonid tunnistavad elektrimasina rohelisemaks juba alates tootmistsüklist kuni lõpp-produktini:

https://www.err.ee/1608290934/keskkonnauhendus-elektriautode
-co2-emissioon-on-bensiiniautode-omast-marksa-vaiksem


Ei taha uskuda seda aga vist peab hakkama.
14:40 eile
jee.kim (registreerimata)
Re: Elektriautode roheökomöko offtopik: CO2, kliima, paneelid jne
Ei usu, et on arvestatud u 3-4 akuga eluea jooksul....
21:55 eile
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriautode roheökomöko offtopik: CO2, kliima, paneelid jne
Tundub, et tehakse ka edusamme tuulikutele enim ette heidetud murega: vanade tuulikute poolt tekitatud jäätmed.
Üks tootja vähemalt on välja töötanud täis lahenduse kuidas ümber töödelda vanad tuuliku labad uuteks: https://electrek.co/2021/05/17/wind-giant-vestas-says-it-can
-now-fully-recycle-turbine-blades/



jee.kim, ja kui mitu mootorit või mootori ümberehitust on sisepõlemismootoritega masinatel tavaliselt vaja, et 500 000 + kilomeetrit läbida? (elektriautode akud on võimelised üle selle vastu pidama, seniste näidete põhjal, mida netist leida võib)
21:58 eile
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriautode roheökomöko offtopik: CO2, kliima, paneelid jne
# juba alates tootmistsüklist kuni lõpp-produktini
Kust sa sellise asja välja lugesid? Võimalik, et ma kehv lugeja aga sellist asja päris välja ei lugenud. Seal kirjas, et tootmisest elu lõpuni vaates on elektriauto väiksema CO2 heitmega.
22:05 eile
Deus
Re: Elektriautode roheökomöko offtopik: CO2, kliima, paneelid jne
See oli mu enda meelevaldne tuletus tekstist lihtsalt. Praegu tiksuvad teedel veel 80 ja 70 tehtud autod, enamus muidugi uuemad ja tekib küsimus, et kui hoida elus miskit antiiki, kas siis oled rohelisem kui särtsuka soetaja või mitte...

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.