Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: LIIKLUSVIISAKUS

22:50 24.12.2007
qwe2
liiklusviisakus
sõites veokaga mööda maanteid on tekkinud minus küsimus-kas tänapäeva autokoolides räägitakse üldse midagi nn. kirjutamata seadustest(abistamine möödasõidul,tänamine,vabandamine).Tihti juhtub,et näitan suunaga märku-tee on vaba,mine mööda...näitan teistkorda(äkki ei märganud)-ei midagi.Jääb mulje,et ei saada lihtsalt aru,miks need suunad korraks vilguvad.Ise sain load(BC-kat,5 kuud oli koolitus)89.a,ja räägiti sellest(kuid rõhutati,et see on viisakus,mitte seadus).Aga nüüd?
23:34 24.12.2007
parmaat__
Re: liiklusviisakus
nüüd on sinusuguseid ÕILSAID juhte vähe ja keegi ei ole enam harjunud parema suunaga, aga ka on VÄGA palju neid, kes ei saa aru, mis see tähendab ning alustavad möödasõitu hoopis pimedas kurvis näiteks :) Tuleb tuttav ette? Aga oleks meil rohkem sinusuguseid, oleks meie liiklus PALJU PALJU sujuvam ja mõnusam. Aitähh sulle :) Kena püha!
23:54 24.12.2007
Hiljuti lõpetasin (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Minule sellest isegi räägiti AGA natuke teist moodi, nimelt see polevat vajalik asi :P maanteel teised vaadaku ise kuidas mööda saavad, kui saavad. Parema suuna näitamise peale küsis õpetaja, et kus sa sellist lollust õppinud oled ja lisas, et see pidavat ainult teisi segadusse ajama.
00:26 25.12.2007
McÜlari (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Väga tore, et Sa suunda näitad, aga mina kui taga sõitev auto pean ju kontrollima ka.. Äkki läksid kangile pihta või mida iganes, ma ju ei saa kohe uljaspäi mööda hakata sõitma, et kindlasti kedagi ei tule. Võib-olla ma aga ka ei julge minna möödasõidule, lihtsalt kardan. Õpetati autokoolis mulle veel ka seda, et kui ma näiteks 10 kilomeetri pärast ära keeran, ise sõidaks 90'ga ja Sina 80'ga, siis vahe sinna ära keeramise kohapeale tuleks 15 sekundiline (arvud on umbkaudsed, vb ka valetan, aga sinna kanti need jäid). See aga pole minu jaoks küll mitte piisav aeg, et ma viitsiks möödasõitu ette võtta, eriti maanteel, kus peal on tihe liiklus.

PS! Kindlasti jäi mulje, et mul on täitsa poogen, kas Sa näitad seda suunda, või mitte, aga nii ei ole. Olen väga tänuväärt, kui keegi mind möödasõidul aitab!
Liiklusviisakust võiks jah rohkem olla.. :)

Kusjuures kui nüüd mõtlema hakata, ega siis ei räägitud meile küll sellest autokoolis (07 kevad-suvi) ja võib-olla siis tõesti sellepärast, et vaadaku ise, kuidas mööda saavad. Siis lasub ju mulle ka vastutus.

12:44 25.12.2007
vast sellest abi. (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Ise praktiseerin rohkem parema teeserva tõmbamist nii palju, kui võimalik sellest palju rohkem abi tagant tulia ka näeb mis toimub, suunaga ikka nii mökutavad taga õige aja maha enamus.
12:52 25.12.2007
red1 (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Mujal maailmas kasutatakse ka sellist asja kui vasaku suuna hetkelist vilgutamist ja see tähendab" ma nägin sind taga kuid praegu on tee kinni või pime kurv ees vms.".Sellele järgneb möödasõidu võimaluse tekkides ka parema suuna vilgutus ja siis pole küll enam muud kui suund,gaas ja ongi kõik.Muidugi ei unustata tänada.
Neid kirjutamata asju on veel palju.Näiteks riikides kus politseist vilgutamisega teatamine on keelatud,viibutatakse nimetis sõrmega,imiteerides spido seierit.
Paremat suunda kasutatakse ka situatsioonis kus,liiguvad kaks veokat suht suure pikivahega(200-300m) ja kui esimene on juba kurvi lõpus või tõusu lõpus siis parema suunaga vilgutamine esimese auto poolt on mõeldud sellele,kes teise veoka taga sõidab.Sama asja kasutatakse ka traktorite taha jäädes ja lihtsalt esimesena mööda saaja aitab nii ka teisi mööda.
Muidugi kõike seda saab kasutata juhul kui liiklejad on viisakad ja mõtlevad ka teiste peale.Tartu maanteel ei saa sellistest asjadest 90% muhvigi aru.
12:54 25.12.2007
red1 (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
PS. Paremas tee servas sõidetakse peaaegu igal pool tsiviliseeritud riikides,isegi Lätis,aga mitte Eestis.
12:59 25.12.2007
tegelikult (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Ah ja, kui olen hiilia mööda aidanud ükstas puha kuidas, olge siis kenad ärge kohe esimeses kurvis pidurit hakkake näppima, muidu see abi lõppeb enamasti minu segamisega armastan sõita piirajas, vast on ikka mõtekam võtta taga sisse sobiv pikki vahe ja sõita sujuvalt sobiva kiirusega, kui mängida jojood.
13:19 25.12.2007
v6imalik-- (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Kui ma ei näe mis seal rekka ees toimub ja rekka näitab suunda siis ma mitte mingil juhul ei soorita möödasõitu. On olnud juhuseid kus rekkajuht paneb suuna sisse ja kui ma mööda hakkan minema siis tõmbab ruttu vasaku suuna sisse et ikka tuleb auto. Väga hea kui keegi märku annab, eriti pimedas, aga ikka enda silmaga tuleks üle vaadata.
13:36 25.12.2007
Ma juba kardan seda liiklust. (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Kui pimedas ka vastu tulevat sõidukit enam ei nähta, siis peab ikka väga sügava nägemis häirega tegu olema.
13:41 25.12.2007
red1 (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
To:v6imalik
Ilmselt oled sa üdini ebakindel roolitaga ja niikaua kui kindlust kogud ongi tee juba kinni ja veoka mees näitabki vasakut suunda.Tema istub sinust paar meetrit kõrgemal ja selle pärast vilgutabki,et sa ise ei näe ja ei saagi näha.Selles selle asja point ongi.Kui sa veokast,kurvist või mäest läbi näeksid siis ei vilgutaks sulle ju keegi.See ongi koostöö,üksteise mõistmine ja viisakus ühekorraga ning mõeldud sulle,kes sa ei saa eesliikujast mööda.
14:40 25.12.2007
haistagäng (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Olen ise kasutanud rusikareeglit,et abistan tagasõitjat 2-3x paremat suunda vilgutades ja võimalikult paremale hoides.Kui sellele ei reageerita 1.-l ja 2.-l korral,siis 3-ndat korda ma enam ei tõmble.
Kui taganttulija näeb-teab-oskab ise paremini,siis vähemalt olen teada andnud,et teda on märgatud.
Ei pea ju kedagi möödasõidule sundima.
Pole harvad juhused,kui ta pöörabki hoopis trassilt varsti maha või on näiteks tegu tugevasti koormatud sõidukiga ja tal vaja pikemat maad möödasõiduks vms.
P.S.Ka mulle ei õpetatud sellist käitumist 86-l aastal autokoolis.Küll aga teadsin sellest juba aastaid varem.Nimelt õpetas mulle liiklusviisakust elukutselisest autojuhist isa.
14:51 25.12.2007
red1 (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Minule õpetas ka paljutki isa ja ka motika lubade tegemisel oli viimase peal õpetaja,nii et siiani on see meeles,mis seal õpiti.
Meie liiklus kultuurituse üks põhjus on kindlasti see,et väga paljud on saanud nüüd ja äkki autoomanikeks,omamata mingitki kogemust lapseeas või noorukina.Muidugi oli see tingitud mitte meist endist vaid meie riigikorrast ja vaesusest.
15:09 25.12.2007
imelikud... (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
ma küll ei soovitaks kellelgi sõita võimalikult paremal tee ääres, et keegi saaks möödasõitu teha. Pimedal ajal paremal teepervel sõita on äärmiselt ohtlik. Nii need inimesed maanteel autoalla jäävadki, jalutavad rahulikult aga mingi geenius arvab, et tema sõidab pigem nii paremal tee ääres, kui saab, et siis keegi saab tast mööda sõita. No tule taevas appi. Näita parem seda paremat suunda, et möödasõitu võib teha.
Isa näitan alati suunda, kui on tegemist kohaga, kus keegi tahab mööda sõitu sooritada ja saan aru, et ta ise ei näe väga täpselt mis minu ees toimub.

15:32 25.12.2007
vot (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Tule taevas appi pimedas mull nähtavus vaid 150m ja ma ei mõtlegi sulle midagi pakkuda on veel metsloomi ja doonoreid teeääred täis või väidad et saad minust 150m JOOKSUL mööda ohutult, mis omad F1 VÕI.
17:41 25.12.2007
parmaat__
Re: liiklusviisakus
ma loodan et viimane postitus oli iroonia, muidu võiks küll need 2 viimast postitajat pokri ära panna, kõigil kindlam ja rahulikum pühade ajal!
"imelikud"> sa ikka tead, et sa PEAD sõitma oma sõidurea paremal pool ääres, asulast väljas olles?? Keegi ei käsi sul sõita teepeenral! Kui hoiad sõidurea paremasse äärde, siis see on väga piisav, et taganttulija saab aru, et oled teda märganud/oled valmis tema möödumiseks ning tagab ka piisava nähtavuse tema jaoks. Ja helkurita jalakäijad....... nendest ei hakkaks üldse rääkima, annaks peksa peale alla ajamist veel!
Kena jõulu :)
18:05 25.12.2007
on sellel mõtet. (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Iroonia on selles, et ise ei tee kunagi takistusi mööda sõidul ja aitan alati kaas see manööver ohutult lõppule viia, aga tänutäheks saan tavaliselt ühe töllerdava tegelase oma nina ette jojood mängima ja seda just pimedal ajal.
23:19 25.12.2007
realist
Re: liiklusviisakus
Oma tuttavate käest pärides on küll jäänud mulje, et sellised kirjutamata reeglid on autokoolides ammuilma unustatud. Harvad pole juhused, kus õpetaja suisa taunivalt näiteks suunaga vilgutamisse suhtub. Ju siis on ökonoomsussõit selliste asjade õpetamisest tähtsam.

"Õpetati autokoolis mulle veel ka seda, et kui ma näiteks 10 kilomeetri pärast ära keeran, ise sõidaks 90'ga ja Sina 80'ga, siis vahe sinna ära keeramise kohapeale tuleks 15 sekundiline (arvud on umbkaudsed, vb ka valetan, aga sinna kanti need jäid). See aga pole minu jaoks küll mitte piisav aeg, et ma viitsiks möödasõitu ette võtta, eriti maanteel, kus peal on tihe liiklus."
Tegelikult peaks see vahe tulema umbes 40 sekundit, aga see selleks. Kui kümne kilti pärast on vaja ära keerata, siis polegi mõtet rekkale eriti sappa võtta, 100-150 meetrit vahet hoida pole palju. Nii ei teki ka arusaamatusi rekkajuhi ja sinu vahel (suuna vilgutamine).

"Tule taevas appi pimedas mull nähtavus vaid 150m ja ma ei mõtlegi sulle midagi pakkuda on veel metsloomi ja doonoreid teeääred täis või väidad et saad minust 150m JOOKSUL mööda ohutult, mis omad F1 VÕI."
Ega kommenteeria "vot" juhuslikult teises nooruses naisterahvas pole? Jutt on igatahes midagi sinna kanti. Parem suund on märguanne sellest, et tee on VASTUTULIJATEST vaba.

Üsna mõtetu tundub tagant tulija aitamine Eesti liikluses. Pole siis ime, et nii mõnigi käega lööb ning ega iga möödasõitja ei vaja kah seda "abi". Samas kui mõni sind pärast tänab, on optimismi jälle tükiks ajaks..

Muudetud 25.12.07 23:21

00:12 26.12.2007
Vahest võib viisakus mõlemile (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Heakene küll nimetate iroonjaks või mis iganes sellist olukorda, pikk sirge vastu tulijaid ei ole annan tagant tulijale märku suunaga alusta mööda sõitu täistuled näitavad kuskil 150- 200m ette ja siis järsku ilmub mulle vastu mingi takkistus pimedusest, pidurdusmaast enamb ei jätku teine on kõrval, mis siis ainult paremale poole kraavi minema või.
Omal vähemalt paar sellist juhust old ja viimane kord sattus mingi mökutaja kõrvale ja asi läks ikka päris sentimeetriteks kätte ära.
13:02 26.12.2007
parmaat__
Re: liiklusviisakus
oot oot, kuda siis nüüd 150m enam pidurdusmaad ei ole? Enne ei ole eriti mõtet ka oma täistulesid ära keerata, kui teine omad peale lülib, või siis ette tuleb juba(päris selga ei saa näidata, aga kui ta ei ole ikka pannud täistulesid, siis on ta ohuks nii endale kui sinule!) Konkreetne näide - eile pimedas/vihmas tegin möödasõidu 5 seeria bmw'st (neil tuled nagu küünlad) ja lülisin täistuled peale sel hetkel kui olin vastassuuna vööndis(enne taguotsa siis) ja tee äärest tuli nähtavale põllul seisev kits, kes oli valmis teed ületama! Nüüd kui mina ei oleks pannud täistulesid peale ja kits oleks teele jooksnud, siis ei oleks enam olnud pidurdusmaad (nähtavus max 45m sellise ilmaga) ning minu pidurdamise peale oleks võinud olla väga verine õnnetus!
VIIMANE POSTITAJA - ära palun hakka arutama, KAS IKKA ON MÕTET NÄIDATA SUUNDA kiiremale taganttulijale, teed ennast lolliks ja saad endale aasta ebaviisakustiitli. Ei saa ainult oma molli vaadata, tuleb teisi aidata/toetada, siis on loota et saad ka ise kunagi selle osaliseks! Jõuluaeg ka veel!
13:49 26.12.2007
onju (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Mõne puhul viisakus piirdub ainult tee andmisega, aga edasi ka kõik, munetakse selja taga manööver võttab nii palju aega et seatakse juba teine ohtu, siis kui juba möödas leitakse vett vaja viskama minna, või koni vaja tirimist seistakse mõne kilomeetri pärast poolenisti teepeal, on veel selliseid ja mitte vähe sirgetel sõidame aga kui tee kuhugi poole kulgema hakkab, hakkab ka sõidu oskus otsasaama, või leitakse ennäe koduvärav tuli kohe, kohe vastu nii et katsuks kuidagi ikka nii kui teile on pakutud ja lastud möödumist, et siis jätkate ka oma kulgemist samas tempos mitte ei hakka trikke tegema teise nina ees või see pole enamb viisakus.
14:32 26.12.2007
G (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Liiklusviisakusest, copy biker.eest:
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=254111#254111

Mõtlesin, et pajatan oma tänased teravad elamused ja kui keegi juhuslikult valge MB Vito nr 311 MGO lähedale peaks juhtuma siis hoidke heaga eemale. Sellist hälvikut pole ma enne kohanud. Käisin Narvas treila järgi, jäi teine mõned päevad tagasi tasulisse parklasse ühte "elukat" ootama, mis vene poolt pidi tulema aga paraku tulemata jäi. Navara kärutasin treilale selga ja Rakvere poole punuma, parkla valvur, selline elu näinud vahva sell, käis veel igavusest juttu puhumas, vaatas palju ma rihmasid sinna pookisin, nii et kummid olid kortsus ja arvas, et ei neid nii palju küll vaja pole..., peale selle veel kässar ja 4x4 sisse, et kässariga kõik küüned maas oleksid. Peale K-Järvet hakkas eepool mainitud sõiduriist kaugelt paistma, kuna mul see aparaat jookseb 90-ne pealt piirajasse, läks sõidukaid pidevalt mööda, ja jõudsid Vitole sappa. Mul hea kõrge vaade ja mida ma näen, kui keegi vastu tuli andis Vito sangas olev tegelane parema suunaga taga olevale märku, et mine mööda ja nii mitu korda. Ise veel mõtlesin, et äkki tulede vahetusega kaugete pealt pooltele vennikesel käsi vääratab kuidagi aga kui ees olevad lõpuks mööda said ja minul temani veel hulga maad oli siis vennikesel selles osas enam käsi ei vääratanud Rolling Eyes Varjal jõudsin talle järgi, sõitis pidevalt nii 75-80. Enne Purtset pikk ja lauge kurv vasakule ja enne kurvi, üle väikse künka tulles, vaatan, et ühes jorus tuleb vastu 5-6 autot ja siis tee pikalt vaba, hakkasin kiirendama sellise arvestusega, et kui rodu on vastu tulnud saan parasjagu suuna sisse ja mööda. Vito ees ka täielik tühjus, tähelepanu vastutulevate viimase auto peal ja raalin vahemaad ja kiirust, kui minu suureks üllatuseks just see aeg, kui hakkasime vastutulevatega kohakuti jõudma vajutas tüüp pidurid põhja ja seda, sõna otseses mõttes Wack Kõik räägivad, et Actrosel on head pidurid ja nüüd veendusin selles ka ise. Algul tundus, et sõidan selle Vito lihtsalt kotletiks, pidurdusmaad mingil määral pikendas ka rihmad puruks rebinud Navara, millel oli treila esimese otsani paar meetrit maad ja see pauguga sinna laekus Shocked (mulle ei jõua kuidagi kohale, kuidas blokkis ratastega navara suutis palja pidurdamise tulemusena kaks jämedat koormarihma puruks venitada, mis olid tõmmatud ümber rataste, nii, et kummid olid kortsus.)No pidama kuidagi sai, oli aga suitsu... Tüüp aga tagus uuesti käimad sisse ja kadus. Peale Purtset ja enne Rannut jõudsin mõrvamõtetega talle uuest järgi ja otsustasin siiski aupaklikku kaugust hoida, kuigi... Tont aga jätkas möödaminejate puhul ikka parema suuna näitamist ja seda ainult vastutulevate puhul.
Oleks ma sel hetkel, kui ta pidurit vajutas, korra pilgu peeglisse visanud, või kahe tonni asemel 20t seljas olnud siis oleks laibad taga olnud. ***. küll, kui tõesti kollektiivset (vähemalt kolm inimest oli autos) enesetappu plaanitakse, siis jätku vähemalt teised mängust välja ja sõitku krt kusagilt panga pealt alla.
17:04 26.12.2007
parmaat__
Re: liiklusviisakus
aga miks politseisse ei helistanud?? See aitab, alles ise veendusin selles pärnu poole sõites!
18:52 26.12.2007
G (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
See ei juhtunud minuga, seega ei oska kommenteerida, kas minategelane politseisse helistas või mitte. Samas on loo moraal pigem selles, et igasuguseid m*nne liigub ringi ja kunagi ei tea, millal selline sulle ette satub. Usalda, aga kontrolli -- või otsesemalt öeldes, igaüks peab ikkagi iseenese eest väljas olema praeguse liikluskultuuri juures.

Isiklikult on kahju, et Actrosel nii head pidurid on..
21:13 26.12.2007
täitsaperse (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
To rekkajuht.lugupidamisega ja kaastunne.see vito juht ikka **** küll.311 MGO.REKKAJUHT HAKKA SELLE VITO NUMBRIL POLITSEISSE HELISTAMA JA LUULUSI RÄÄKIMA.*** kui **** võiib inimene olla ja sarnaseid jätkub koormate kauppa.Mia kribasin selle numbri üles ja hoian silmad lahti lootes seda ****i märgata.Teine kord keerake tollele juhmile ikka tõsine käru maha siis **** harib ennast.debiil va värd311 MGO
22:12 26.12.2007
haistagäng (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
to eelmine:natu imelik sõnade kasutus selles teemas,siin vist räägitakse viisakusest:(
Ka enda nähtavaks tegemine ja trassil teeääres seistes lähitulede välja lülitamine peaks olema praeguse kehva nähtavusega aastaajal elementaarne viisakus.Pole ju harvad juhud,kui paljukirutud Tln-Tartu mnt-l pimeda ajal näed vastassuunas tulesid säramas ja loobud möödasõidust.Tuledele lähemale jõudes selgub aga,et sinu(vbla järgneva 30km) möödasõidu plaani tühistas teepervel lähitulede säras põit tühjendav kodanik.
Eile sattusin Vaidas remondilõigul avariipaigast mööda sõitma.Kell oli u 17.00.Väljas pime ja sadas korralikult.Operatiivsõidukid ja ametnikud olid oma töö lõpetanud ja minema sõitnud.Küll aga seisis tee ääres 2 autot ilma igasuguse valgustuseta,lisaks teepeenrale jäetud vrakile.Nende juures sagisid inimesed ja ajasid veel omavahel mingit paberimajandust.MITTE ÜKSKI neist ei kasutanud helkurvesti(mis peaks ju seaduse järgi olema igas sõidukis)Samuti ei kasutatud seisvatel autodel ohutulesid:(
23:39 26.12.2007
pioot
Re: liiklusviisakus
ja kokogetud samarnast situatsiooni kus kõik tegiadad olid kohal kuid märgistamatta ja siblisisd mööda teed kus juhtus.välismaaga ei anna võrrelda mõnadasi olukordi.algul oli tunda klaasilde rataste all,siis lömmis masinaid siis üle maantee jooksvaid inimesi ja siis politsei masinaid
08:38 27.12.2007
teadja
Re: liiklusviisakus
teemaväliselt - pioot saa jõukoomast üle ja siis hakka kommima, su tekst on hullem sonimine kui kunagi varem...

siinkohal tahaks tänada ühte rekkajuhti, kes näitas mulle kohas kus oli pidev joon ja pime kurv, et võiks mööda minna(mõni km ennem juulikut), kuna kedagi ei tule(kuna ise ei saanud peale mahapidurdamist ja 90kraadist kurvi hoogu ülesse ja ma talle nii poolkogemata saba-alla oleks roninud).... muidu oleks pidanud nii mõnegi km sõitma ta järel...
Nii palju kui ma olen tähele pannud, siis sadulveokate juhid on kõige mõistlikumad - sõidavad nii enam vähem kiirusega ja annavad ka võimaluse mööduda, mida suurem osa tavaliset rekkate juhte ei tee...
10:50 27.12.2007
margus sierraga (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Paiknemisest sõidurajal.

Aga teemast rääkides pimedas sõidan võimalikult tee keskel (lähemal tee keskel asuvale katkendjoonele). Kui pole teisi autosid ja on libe ka - siis , päris tee keskel (sirgel kus pole ristmik) sest nii on ohutum (rohkem ruumi ümber metslooma põikamiseks+ratastealune siledam/puhtam).

Kui võrrelda, mis on olulisem, kas tagumine mööda lasta või jalakäija elu, siis mina küll ei saa aru nendest kelle jaoks on tagant tulev (tavaliselt kiirust ületav ohtlik kodanik) olulisem jalakäija-metslooma elust. Sellised tegelased kes sõidavad pimedas mööda tee ääri või pimedas kurvis möödasõite teevad, tuleb kohe lubadest ilma jätta ja kohitseda, kui sellele vaatamata liikluses lollusi tõime panevad.

natuke karmid sõnad, aga liikluses elude osas nalja ei mõista

Olgu järmine aasta rahulikum!

peace ;)
11:02 27.12.2007
a.t (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Kui ma sõidan maksimaalse lubatud kiirusega ,siis ei näe mingit põhjust ,miks ma peaksin tagant lähenevat kiiruseületajat aitama.

See oleks ju siis õigusrikkumisele kaasaaitamine ,mis on ise õigusrikkumine.

Piisab täiesti sellest ,kui ma ei tee talle takistusi.
11:27 27.12.2007
baranka (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
sadulveokite juhid on mõistlikumad kui tavaliste rekkade? aga rekka ongi ju sadulveok?
12:37 27.12.2007
Peeedu (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Jälle tulevad isehakanud politseinikud platsi. Liikluseeskirjades pole midagi räägitud sellest küll aga küll mittetakistamisest. Kodanik võib valida mobiililt numbri 110 ja teatada mitte hakata ees slaalomit sõitma.
kui eesliikuja vaba tee korral sõidab vastavalt reeglitele kaugtuledega näeb ta piisavalt kaugele, et korraks paremat suunda näidata ja korraks natuke paremale võtta. Ei pea kogu aeg pervel sõita. Ja taga olev närvilise kodaniku tuled peeglites ei suurenda kuidagi eesliikuja nägemisvõimet.

Las inimene sõidab kuidas tahab. Ta teeb selle möödasõidu nigunii ja palju vähem kontrollitud tingimustes kui eesliikuja ei abista. See kes tahab hirmsasti mööda sõita teeb seda nigunii. Ja kui seda tehakse ikka hullult siis kõne 110 sse. Soovitavalt koos auto numbriga kuna väga tihti saab isegi tänapäeval juhi mobiilile helistada ja teda noomida kui just patrulli ei ole.

Muidugi oleks tore kui kõik voolus sõidaksid. Aga sinna läheb veel aega ja menti mängides tegelikult midagi paremaks ei lähe. Kui inimene on võtnud endale eesmärgi jõuda n ajaga x punkti siis tegelikult peale seda peitusemängu tõuseb tal adrenaliin ja ta vajutab veelgi rohkem.
12:49 27.12.2007
R.K. (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
ah et, ainuke viisakus, mis mainimist väärib on tagant tulijale suunaga märguanne, et anna minna, tee on vaba? vähe küll siis.;)))
14:55 27.12.2007
asddd (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
2000 küll midagi ei räägitud sellest.

Aga teemaga seotult... Ei ole mõtet igasugu tänamisega ka liiale minna... Kui ma sõidan max lubatud kiirusega (üle selle nagunii ma ei sõida), siis 99% ma ei näita paremat suunda, et teised saaksid kiiremalt mööda minna. Ma võin küll paremini näha, et tee vaba, aga ei ole mul vaja endale mingit vastutust võtta selle eest, et kusagilt ikkagi mingi auto järsku tee peale ilmub ja möödasõit ei õnnestu.

Kui ma sõidan alla lubatud kiiruse mingil põhjusel, siis küll näitan suunda võimalusel ja tõmban rohkem paremasse serva vajadusel. Kui seda viimast (LE poolt pandud) nõuet ka kõik teised oluliselt aeglasemalt liikuvad sõidukid täidaksid, siis jääks vähemaks aegalste autode taha tekkivaid ****e. Keegi ei sunni neid kiiremini sõita, kuid nad võiks ikkagi lihtsalt LEd täita ja aegajalt auto taha tekivad tropid mööda lasta.

Väga mõttetu on ikkagi suunatuledega tänamine peale möödasõitu. No milleks? OHUtuled on need... Parim viisakus on see, kui möödasõitja enne ja pärast manöövrit korralikult (taaskord LEd jälgides) suunatuld näitaks... Mitte ei vilguta heal juhul pooleks sekundiks suunda.
15:25 27.12.2007
R.K. (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
möödasõidu võimaldamine, paremasse teeserva tõmbamine- kogu viisakus ja ei enamat?
kole üksluine on see teie viisakus, justkui väljapressitud- aeglane, ole viisakas, tõmba teeserva ja näita suunda! parem kui üldse liiklusest kaod, viisakalt, teisi häirimatta, äärmisel juhul ohutulede vilkudes.

aga konide aknast välja mitte loopimine? naaberauto juhiukse mitte kinniparkimine? jalakäijate mitte täis pritsimine? jne, jne? pole vist märkimist väärt viisakused?
15:58 27.12.2007
Peeedu (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Viisakus on niiõrd lai teema, et sellest võib rääkida lõpmatult. Lihtsalt teema kaldus möödasõidu poole.
16:01 27.12.2007
R.K. (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
mis meelel see keelel.;))
16:31 27.12.2007
teadja
Re: liiklusviisakus
"sadulveokite juhid on mõistlikumad kui tavaliste rekkade? aga rekka ongi ju sadulveok?"
No vaata, minu blondiini mõtteviis klassifitseerib kõik rekkaks.... Kuid kuidas ma siis ütlen nende ülejäänute kohta - kastiautod v? Tahtsin lihstalt välja tuua, et just need rekkad, millel pole statsionaarset haagist küljes... Sigh - kas sai parem?
16:41 27.12.2007
tln-trt-tln (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Tänane juht on uhke juht. Veereb uhkelt 80-ga tee keskel, pikk autode rivi taga jõlkumas ja hoiab võimalikult tee keskele. Gaasipedaaliga mängib, et sõit liiga monotoonseks ei läheks.
Ja kui keegi teine uhke juht tahab tast mööduda või tuleb vastu möödasõitu lõpetav juht ning möödasõit kisub napiks(suitsiidseks) siis uhke juht ootab, kuni vea tegija ja vastusõitja "kuidagi" asja ära "lahendavad".
Kindlasti ei tõmbu ta tee äärde või isegi, hoidku jumal selle eest, vajutaks pidurit, et juba eespol olev tagasireastuja saaks, oma saamatu manöövri ohutumalt sooritada.

Ise vahest sellise taga sõitjana vajutan, sellise situatsiooni puhul, hoogsalt pidureid, sest kui pilpaid hakkab lendama siis pole erilist reageerimisaega. Mida aga see eespoololev uhke juht mõtleb...või kas ta üldse mõtleb...ei tea.

Kuid sellest suunanäitamisest...enne tuleb ikka veenduda. Endal olnud juhtum kui passisin kalluri taga, see näitas korra suunda. Võtsin vastasssuuna vööndisse kui märkasin, et veok kaldub paremale ja pidurdab - hakkas pöörama külavaheteele ja suund ei jäänud sisse. Samal ajal tuli liinibuss vastu. See oli esimene aasta kui load sain, siiamaani ei lähe meelest kuigi väga hulluks tõmblemiseks ei läinud ja sain kalluri taha tagasi reastuda.
Samas on ka piisavalt olnud neid piilujaid, kes julgevad kiirust ületada kuid kui möödasõit on vaja teha siis passitakse kümneid kilomeetreid sabas, hoolimata sellest, kas vilgutad/võtad hoogu maha või hoiad võimalikult tee äärde.
17:27 27.12.2007
registreerimata mina (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
paar aastat tagasi sattusin olema sõitjaks ühes autos, mida juhtis üks tuttav tüdruk. Me olime mõlemad umbes ühel ajal autokoolis käinud. Sõitsime umbes 70ga ühe veoka taga (kitsas käänuline tee ja veel piirang oli ka 70km/h). Kuna autojuht oli mitu korda juba uurinud möödasõidu võimalust, nägi veokijuht teda ka ilmselt peeglitest. Õhe tsuti sirgema lõigu alguses näitas veokijuht vasakut suunda. Selle peale asus autojuht möödasõidule. Ma pidin ennast vigaseks karjuma, et ta kähku tagasi oma ritta läheks. Muidugi tuli varsti vastu auto, mida möödasõidu alguses näha ei olnud. Juhi kommentaar oli midagi sellist: aga ta näitas ju vasakut suunda. see peaks ju tähendama "mine mööda".

Natuke teine teema, aga üks teine tuttav, kes praegu autokoolis käib, ütles, et talle oli sõiduõpetaja öelnud, et ühesuunalise teega ristudes ei ole vaja mõlemale poole vaadata.
17:33 27.12.2007
To tln-trt-tln (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
see juht oli ju idioot.sellistele ära pelga signaali anda või tulesi vilgutamast.tee temasugustega ka pulli.rahu eeskujulikele liiklejatele
19:18 27.12.2007
tln-trt-tln (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
to: 17:33
Selles point ongi, et liiklus ei ole "pullitegemise" või "tagasitegemise" koht.

Mäletan, et oli kergelt avariilise ninaga auto, (mille remont läks ~10k maksma), ükspäev sõitis mulle parklast julmalt peateele ette auto, mis tegi vasakpööret. Refleksid - sidur/pidur põhja, ~pool meetrit jäi puudu. Loll eksole - oleks saanud tasuta auto korda...aga autos, millele oleks külljepealt sisse sõitnud, oli väike laps tagaistmel, turvavööta...
20:14 27.12.2007
haistagäng (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
to asdd:ohutuledega tänamist kutsutakse kutseliste juhtide hulgas "poola moodi viisakuseks".Võid teha oma valiku,keda järgida:)
to margus sierraga:"Kui võrrelda, mis on olulisem, kas tagumine mööda lasta või jalakäija elu, siis mina küll ei saa aru nendest kelle jaoks on tagant tulev (tavaliselt kiirust ületav ohtlik kodanik) olulisem jalakäija-metslooma elust."
Tea,et veoautodel on kiirusepiirajad Eesti Vabariigis kehtiva seaduse järgi seatud 85(+2)km/h peale.Kui Sa oma Sierraga Tln-Tartu mnt-l pimedas veokast mööda tahad sõita ja ta Sinu moodi telgjoonel kõõlub,siis Sa vaevalt helkurita jalakäijate ja metsloomade peale mõtled.Ta ei riku alla 90km/h sõites seadust,aga paremale hoides võimaldab Sul rohkem ette näha.Seega vaata vahest oma egost kaugemale ja rohkem mõistmist!
10:45 28.12.2007
Peeedu (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Ilma helkurita ja üldse tee sõiduosal liikuv jalakäija on samuti liiklusrikkuja. Huvitav miks teda ühikodlikud inspektorid kasvatama ei haka.

Ning vasak suund rekkal näitas ju vastupidi, et keegi tuleb. Möödasõidule kutsutakse parema suunaga. Siis on kaks võimalust. Kas juht pöördub paremale ära ja sa pead temast mööduma vasakult või ütleb, et möödasõit ohutu. Kui näidatakse vasakut suunda siis auto kas keerab vasakule ja tagantsõitja peab temast mööduma paremalt või siis mööda sõita ei saa kuna keegi tuleb vastu.
See juht kes arvas, et vasak suund tähendab sõida mööda on ohtlik igal kiirusel ja tal ei ole ajukääre liiklusloogika mõistmiseks. Kunagi ei tea 100% kas suunaga juhendatakse möödasõitu või on tõesti kuskil võimalik ära pöörata.
Ja liiklusõpetajal on teoreetiliselt õigus, et ühesuunalisele teele minnes pole vaja teise suunda vaadata ning algajale on see ka mugavam. reaalselt ei või kunagi teada kas mõni loll vastasuunas ei tule. Veel hullem kui mõni rullnoks näiteks suurel kiirusel põgeneb politsei eest. Juriidiliselt jäed õigeks aga isei kui tervis kannatada ei saa siis alati on auto mõlkimine isegi kõiksuguste kindlustustega igavene jama ja aja ning närvikulu.
12:19 28.12.2007
margus sierraga (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Kas olen mina imelik või saabki Eestis nii palju jalakäijaid surma seepärast, et juhid sõidavad mööda teeperve seepärast, et äkki tahab keegi tagumine kiirust ületada :(

Ma ei kirjutanud, et sõidan igal pool keset teed. Hoian igal pool pimedas rohkem tee keskele, sest helkuriteta jalakäijad ja jalgratturid on Tallinn-Peterburi mnt-l (Tartu mnt pidi sõitsin viimati veebruaris) reegel, mitte erand ja mina ei taha olla see, kes mõne neist alla ajab. Kui näen, et keegi tahab minust mööda minna, ootan olukorda kus saan kaugtuled sisse lükata (et veenduda kergliikluse olemasolu puudumises), näitan paremat suunda ja tõmban veidi paremale.

Oletame, et ees sõidab 85 km/h rekka, no mis sa siis teed, see on reaalsus. Palju sa kaotad, kui pead näiteks 5 kilomeetrit seda kannatama. Ja oma kogemusest võin õelda, et enamusel juhtudest ei olegi võimalik sellest rekkast kohe mööda sõita, sest liiklus on liiga tihe et seda ohutu varuga teha. Kui hoida normaalset pikivahet, siis näeb ka rekka tagant möödasõiduvõimalust. (mitte ainult vasakult poolt piiludes, vaid kurvides ka rekkast paremalt poolt vaadates)

Aga pidevalt paremas teeservas (eriti veel lähituledega) sõitmine on idiootsus, olgu liiklus tihe või hõre. Loll õpib oma vigadest, tark inimene (Homo Sapiens) aga peaks olema võimeline õppima teiste vigadest.

Aga eks liikluses ole samuti nagu evolutsiooni ja näiteks kunstiga, kui tekib kõrgem liik (ahvist inimene) või areneb uus moevool, siis vana ei kao kuhugi ja eksiteerib samamoodi edasi. Seetõttu ei maksa imestada, et liikluses on palju ahve, kes ei mõista viisaka, ohutu liiklemiste eeliseid ja ei mõistagi, miks mõni käitumisviis ohutum on kui teine (sõidukiiruse valik, kaugtulege kasutamine, asend sõiduteel, pikivahe, suunatulede kasutamine, teeserval peatudes lähitulede kustutamine jne).

Samuti Homo Sapiens saab aru, mida ma selle jutuga õelda tahan (vihje, kui sa jalakäija all ajad, siis ei ole enam vahet, kes on süüdi ja mitut autot sa oleks pidurdanud, kui sa oleks 0,5 meetrit vasemal sõitnud)
14:06 28.12.2007
a.t (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Mina käisin autokoolis 80.-date alguses ja seal õpetati nii ,kuidas nõuaab LE ja õpetati ka seda ,kuidas liigelda nii,et liikluses terveks jääda.

Näide-liigeldes toimi alati nii nagu sõidaksid kõrvalteel.isegi siis ,kui oled oma õigustes 110 protsenti kindel,sest kunagi ei tea mis idioot võib sulle kõrvalteelt ette keerata ja paremakäe reeglile ei tasu üldse loota.

Need ettevaatusabinõud ei pruugi küll alati ära hoida liiklusõnnetust ,kuid leevendavad selle tagajärgi.
14:31 28.12.2007
juhed (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
te ka avastate asju .kes on käinud sõjaajal koolis ja nüüd targutades jätab lamba muljie.see loomulik et tuleb olla tähelepanelik.paljud sõjaajal koolis käinud ja ka praegused libled sõidavad nii nagu paberil peaks olema ja nii jättes kahesilma vahele ohtlikud erand´liiklussõlmed kus sõidavad kivuistunult silmapilgutamata peateel liikujatest läbi leivapoodi.uurrrrrr.Ausalt need teemad juba toovad esile paljude liiklémis oskuse olenematta vanusest.
17:57 28.12.2007
parmaat__
Re: liiklusviisakus
ja ma arvasin, et mina kirjutan segaselt :) (juhed)

Jaaa, SIerra mees > sinusuguseid "ohutuid sõitjaid" näeb iga päev järjest rohkem. Huvitav on aga fakt, et kui ma jõuan sellisele lähedale ja tahan mööduda, siis mitte ei liigu see auto paremasse SÕIDUREA (et ei tekiks segadust siin jalakäijatest ja loomadest ülesõitmisega) äärde ja ka parem suunatuli ei sütti iseenesest! Ja OTSUSTA ära, kumb parem variant: 1) Sõidad otsa loomale või helkurita joodikule! 2) sõidad kokku vastassuunavööndist tuleva autoga (näiteks jäi möödumine hiliseks või rekka haagis liikus tuulega natuke üle telgjoone)
Sinusuguste pärast peab iga päev närve raiskama - ei mõista, täna oli samasugune Suur-sõjamäel (ja ei olnud veel väga pimegi). Kena sile tee, aga tema peab sõitma tee telgjoone peal peaaegu. Läksin mööda ja näitasin igasugu suunamärke jne, aga ei midagi. Juhm mis juhm! Parim viis sellise vastu on politseisse helistada ja kui mainid, et auto sõidab keset teed, sis puhumine on kindel! Alles sai pärnu mnt peal üks selline politseile söödetud (ujus ikka päris üle telgjoone ja kogu aeg sõitis selle ääres, isegi siis kui vastutulev auto tegi möödumist traktorist ja sellel "ohutul liiklejal" oli olemas ka veel kiirendusrada tee kõrval) ja enne pärnut võeti maha vilkurite saatel! Hea et enne laksu ei pannud! Kokkuvõtteks on "margus sierraga" kasutajal väga imelik arusaam viisakusest ja OHUTUS on täiesti võõras sõna!
12:21 30.12.2007
mel080 (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
alati tänan neid vendi, kes suunavilgutamise vaevaks võtavad ja mööda viitsivad aidata :) eriti vihmas ja udus.
sõidan tihedalt sõidukaga tartu-tln vahet ja tunnen küll igat kurvi ja sirget, aga alati on suunavilks heaks abiks. ja õnneks on viisakaid veoka ja bussijuhte minu arvates ikka suht palju :)))

samas ära qwe2 ka väga pahanda kui sinust vaatamata sinu heasoovlikkusele kohe mööda ei tormata, sest pahatihti kohtab ka siiski selliseid "aitajaid", kes aidata paraku ei oska (ilmselt tahtmine suur, aga kogemus väike veel), seepärast peab ikka möödasõitja ise olema samuti veendunud manöövri ohutuses

aeg-ajalt olen ka ise CE-treileriga teel ja vangutan pead küll kui tagapassiv juht äärmiselt aeglaselt mõistab, et teda aidata püüan. kuid eks tuleb leppida sellega, et inimeste võimed on erinevad ja kes iga päev ise teel pole, sellel lihtsalt on juhtmed pikemad - enamasti ei tasugi selliseid aidata, muidu kutsud veel õnnetuse kaela

üht asja aga ma siiski sõidukajuhina rekkameestelt väga ei soovi - ärge päris teepeenrale suurest viisakusest tõmmake, seal on hullult tolmu, sodi ja ****a mida ma aknasse saada ei taha
AITÄH !
13:18 30.12.2007
Tiit_v (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Ise annan igal võimalusel suunaga märku kui tee ees vaba on ning valgel ajal tõmban ka võimalikult paremasse serva.

Paljud väidavad, et kui nad sõidavad suurima lubatud kiirusega, siis nad suunda ei näita. Kuid kuidas nad teavad et nad sõidavad just selle kiirusega? Kui mul maanteel näitab spidomeeter 90 km/h siis tegelik kiirus on 84 km/h. Seega ma sõidan üldjuhul nii, et tegelik kiirus oleks 90..92 km/h ning väga harvad on juhud, kui keegi minust mööda sõidab. Enamasti pean mina 80...85 sõitvatest juhtidest mööda sõitma ja mind peetakse hullemaks liiklushuligaaniks, kuna nemad sõidavad enda arvates 90 km/h või isegi natuke peale. Peaaegu kõik spidomeetrid näitavad tegelikust vähem(Saabide spidomeetrid on vist ainsad täpsed). Väga palju mõjutavad ka rehvide mõõdud ja rehvirõhk. Seda eriti talvel, kui kasutatakse kitsamaid rehve(mida ma isiklikult ei poolda).


Muideks, MB Vito(esimese põlvkonna omadel vähemasti) elektrisüsteem ongi nii halb, et kaugtulesid vahetades võivad suvalised tuled vilkuda või hoopis ära kustuda. Probleemile ei oska ka Silberauto lahendust pakkuda.
16:35 30.12.2007
einohjaa (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
saate üldse aru asjade erinevuses.üks on suunaga märguandmine kas tee vaba või kinni ja see pole tänamine.kui tagumine sinu märguande ppeale et tee vaba ja möödub sinust seejärel alles ohutuledega tänades.lambid täiega
10:14 31.12.2007
mel080 (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
paistab,et EINOHJAA on ise üks paras lamp, täiega...
loomulikult tänatakse ohutulede paari vilksuga...

kujutan ette milline juht on EINOHJAA liikluses - ilmselt just selline, kellele igasugu imemõtted pähe tulevad ja vaid norimine mõttes on... ise aga asja ja olukorda süveneda ei viitsi
10:31 31.12.2007
mel080 (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
saksamaal on tavaks (ja vist isegi liikluseeskirjas kirjas), et juhul kui kahest sõidurajast üks lõpeb, siis IGA põhirea sõiduk laseb ÜHE kaduva rea sõiduki vahele.
Tähtis on justnimelt see, et IGA sõiduk laseb vaid ÜHE !
mitte nii nagu meil - kui keegi "loll" augu jätab, siis kõik üritavad sinna auku tormata... ja ongi loomaaed...

juhul kui meil seda reeglit täidetaks, ei tekiks ilmselt meie siiski suhteliselt hõredas liikluses (võrreldes saksamaaga) üldsegi miskeid ****e

või mida arvate ?
13:18 31.12.2007
parmaat__
Re: liiklusviisakus
no ummiku olkukordades ikka see "tõmbeluku meetod" ka toimib. Aga näiteks kiirendusrajalt autosid teele lastes jne, arvan et ei toimi, kõik on nii tähtsad ja nad ju jääksid ühe auto võrra tahapoole! Ülbus ja selline väärastunud uhkus(pigem just nimelt kiuslikkus) on meie liikluse põhitegurid!
13:45 31.12.2007
põdra (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Kui sa soomes kedagi sel moel vahele ei lase, siis signaali ei lasta ja trahvi ei tehta, aga jube tigeda pilguga vahitakse seda lolli virolaist.
11:16 02.01.2008
m102 (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
eks see Issanda Loomaaia (TM) kommete pilt ole kirju küll. Meil tähendab vasaku suuna sissepanek üldjuhul märguandmist, et mine mööda. On maid, kus seda antakse _parema suunaga_ - "võtan eest ära", vasaku suuna siselülitamine tähendab keeldu. On maid, kus tänatakse ohutuledega, on maid kus näidatakse tänamiseks vaheldumisi paremat ja vasakut suunda.
Võib-olla läks biker.ee-st kopeeritud loos sõnum tõlkes kaduma - Vito juht oma arust hoiatas, aga tagasõitjad mõistsid teda risti vastupidi - kultuuride konflikt...
Elust enesest - maakoju sõites tuleb teha väravasse vasakpööre. Tihti aga tekib olukord, kus jõuan näiteks piirkiirusega liikuvatele eessõitjatele järele ja mööda sõita pole enam mõtet. Jään nende taha ja lasen need viimased kilomeetrid veidi väiksema kiirusega. Ajakaotus on olematu. Taganttulijad aga hakkavad järele jõudma ja minu manööver takistaks ka nende sõitu. Siis olen juba kauge(mal)lt hakanud veel rohkem kiirust vähendama, kui vastutulijaid pole ja andnud suunatulega märku, et minust möödutaks. Pole veel juhust olnud, et keegi taha koperdama oleks jäänud. Kui taganttulijad on mööda saanud, suurendan kiiruse viimase mööduja omaga võrdseks ja teen oma vasakpöörde taganttulijaid segamata. See aga eeldab juba kaugemalt mõtlemahakkamist.
Viisakas olemisel tuleb vahel ka piir ette - sõidad rahulikult piir- või veidi väiksema kiirusega eessõitva kolonni järel, aga piisava pikivahega, et eessõitjate rataste alt lendav sodi niiväga klaase ei saastaks ja kiirematel tagatulijatel oleks, kuhu tagasi reastuda. Kiiret pole, kellelgi möödasaamisega ka probleeme ei teki, sest piisava pikivahe hoidmisel üldjuhul ei ole täheldanud, et enda taha mingi **** tekiks.
Ja nüüd kõik need möödasõitjad hakkavad kogunema sinu ette, sest kolonnist möödujaid neist ei ole, välja arvatud mõned üksikud.
Mida pikemaks kolonn venib, seda suuremad pikitõmblused tekivad. Hullematel juhtudel (viimati Tartu maanteel teise jõulupüha õhtupoolikul) kõikus kiirus 60 ja 110 vahel. Ilmselt on põhjus selles, et kõik sõidavad eelmisel autol tihedalt sabas kinni ja kui esimene mingil põhusel veidi pidurdab (kasvõi puudutab kergelt pidurpedaali nii, et tuled korraks süttivad, auto ei pea isegi aeglustama), reageerib tema taga sõitja veidi üle ja vajutab piduripedaali tugevamalt ja nii see pidurdamise laine läheb piki kolonni tahapoole ja aina tugevneb. Piisavalt pika ja tiheda kolonni puhul võib sellisel juhul toimuda tagant otsasõit näiteks täiesti takistusteta sirgel teel.
OK, Tartu maanteele tagasi.... Vaatad, kuidas taganttulijad su ette ****i kogunevad ja kiiruse kõikumine aina suuremaks läheb ning siis saab siiber.... Valid koha ja astud rivist (küll LE-d rikkudes) mööda ning jätkad sõitu, aga pisut suurema kiirusega kui kolonni esimene auto liigub. Paar tükki neist varasematest möödasõitjatest (enamasti mitte need, kes äsja sust mööda sõitsid, vaid varasemad) võtavad möödasõidul nüüd sappa aga enamus sinna kolonni tahaotsa jäävadki.
Teed vahe sisse ja lähed oma teed. Kui nüüd aga jõuad neljarealisele teeosale, siis paiskub tagant valla "sirge tee kangelaste" hord ;-)))))

Viisakas (ja ka kasulik) on minu meelest hoida suuremat pikivahet:
- kiiremini sõitjatel ei teki probleeme mööda saamisega. Kes tahab mööda sõita, see teeb seda niikuinii, aga oluliselt pingelisemas olukorras
- klaasid seisavad paremini puhtad
- pinge roolis on väiksem, sest reageerimisaega on rohkem kui tihedalt sabas sõites
- ei teki ülemäärast kiiruse kõikumist - liiklus on oluliselt sujuvam, piisab gaasipedaalist, pidurdada pole tihti üldse vaja
- kohalejõudmise aega suurem pikivahe ei mõjuta
- möödasõidud on ohutumad, sest hoogu saab hakata võtma kaugemalt ja manööver võtab seetõttu vähem aega
- maanteehüpnoosi oht on väiksem - essõitja tagatulede liiga lähedalt pingsalt vahtimine tekitab unesarnase seisundi ja reageerimisaeg pikeneb

See nüüd kisub küll teemast välja, aga otsapidi käib siiski ka siia - miks on enamus juhte eessõitja suhtes ebaviisakas, sõites tolle tagumikus kinni talle ebamugavust põhjustades?

Ahjaa, head uut aastat kah!
12:33 02.01.2008
KimmoL
Re: liiklusviisakus
Loodaks, et m102-e taolisi juhte oleks meie teedel rohkem.

Lisaksin veel tihedalt sabas sõitjate kohta niipalju, et nad tekitavad ohuolukorra nii teistele kui ka endale.

Teistele seega et ees sõitja peab eestoimuvale lisaks ka tihti tahavaatepeeglisse vaatama, et kolonni kiiruse langedes ei pidurdaks nii et saab sabas istuja oma tagumikku.

Endale seega, et tihedalt sabas istudes ei ole võimalik vastutulevaid autosid näha ja seetõttu alustatakse möödasõitu idiootsetes kohtades. Räägimata aeglasest kiirendusest, kuna hoogu peab võtma alles vastassuunavööndis.
23:05 02.01.2008
ats59
Re: liiklusviisakus
Sõitsin siis täna pealinnas mööda Vabaduse puiesteed suunaga kesklinna poole ja tekkis vajadus keerata vasakule Järve selveri poole.

Kiire pilka peeglisse ,sisse vasak suunatuli ja lustasin manöövrit.

Korraga lendas tagant ligi mingi takso ja kukkus tulesid vilgutama ja signaali andma, selle asemel .et ümberreastujale võimaldada oma manööver sooritada(LE nõue).Nähes et ma järele ei anna siiski rahunes maha.

Siis aga reastus ise ümber ja möödus must paremalt ja sõitis hoopis edasi otse kesklinna poole.

Viisaka inimesena näitasin talle läbi küljeakna keskmist sõrme.

Leidub ikka haigeid taksojuhte!
23:24 02.01.2008
G (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
m102:eks see Issanda Loomaaia (TM) kommete pilt ole kirju küll. Meil tähendab vasaku suuna sissepanek üldjuhul märguandmist, et mine mööda.

Et siis mis maal m102 ka elab?

m102:On maid, kus seda antakse _parema suunaga_ - "võtan eest ära", vasaku suuna siselülitamine tähendab keeldu.

Jah, näiteks Eestis.

m102:Võib-olla läks biker.ee-st kopeeritud loos sõnum tõlkes kaduma - Vito juht oma arust hoiatas, aga tagasõitjad mõistsid teda risti vastupidi - kultuuride konflikt...

Loomulikult kultuuride konflikt, järsk pidurdus möödasõiduks kiirendava rekka ees oli ka arvatavasti mõnel maal puhas viisakusavaldus..


Üldjoontes võib sinu ülejäänud jutuga nõusse jääda, kuid see esimene ots läks küll aia taha..
18:11 03.01.2008
liikleja öös (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
viisakas oleks oma amorte aegajalt kontrollida - vastasel korral, viletsal teel, ei saa aru, mida see vastutulija nii meeleheitlikult vilgutab oma tuledega. Tekib tahtmine vastu vilgutada.
22:21 03.01.2008
to:liikleja öös (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
ehk on hoopis sportvedrustus mis kõigutab autot !!!
23:08 03.01.2008
m102 (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
G-le
Seda erinevate kultuuride teemat käsitleti juba omal ajal juba ee.auto uudisegrupis, kui Usenet kui nähtus sinu peas mingi lambikese põlema süütab. Nüüd siis siinses foorumis.
Aga see, et sa oma mätta otsast kaugemale ei näe (BTW "mina ja minu paar lähemat tuttavat" on arvamusuuringute juures ühte teatavat sisu omav mõiste), ei tee veel maailma väiksemaks ;-)
23:32 03.01.2008
G (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
m102: Mees, ära targuta. Kui sa mu küsimustele (mis maal sa elad, kui saad väita, et "MEIL tähendab vasaku suuna sissepanek üldjuhul märguandmist, et mine mööda" ja mis võimalik "viisakas" põhjus oli äkkpidurdusel), siis hoia oma lõks kinni ja ära mängi mingit kosmopoliiti.

Teame sinusuguseid trolle, ka ee.auto ajast, kes armastasid asju kontekstist välja kiskuda ja ennast jube erudeerituna tunda.. kasutades suhteliselt haledat demagoogiat sealjuures. Hale ma ütleks.

00:13 04.01.2008
hummik (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
ma oletan, et euroopas ehk inglased võiksid suunatuledega möödasõidu abistamisel vasakut ja paremat vastupidiselt mandrieuroopale kasutada. ise ei ole seda küll kusagil näinud, et vasak tähendaks võimalust mööduda. aga ma pole brittide trassidel ise roolis ka kunagi olnud.
20:46 05.01.2008
DT 75 (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Enamasti on enesest ja teistest lugupidav,hea väljaõppe ja piisava ajavaruga juht viisakas juht.Kui mõni komponent on puudu...
21:45 05.01.2008
SpikeBMW
Re: liiklusviisakus
minu teada seda tänapäeval autokoolis ei räägita.
üldiselt näen juba ise enne teise mehe suuna näitamist et tee vaba. kui märkan viimasel hetkel isegi, et näitas paremsuunda, siis tänan.
kui kiire, siis usaldan täielikult rekkamehi, lihtsalt pimedat. tee on piisavalt lai, et vajadusel kolmene teha.
bussijuhid seevastu nahaalsed ja enesekesksed. üliharva näeb märguannet nende poolt. ja tavaliselt sõidavad ka keset teed 60-70km/h

igatahes mina tänan alati, kui mind aidatakse :D
14:26 06.01.2008
asddd (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
"vajadusel kolmene teha"

spikebmw -- loodan sinusugustega elu sees mitte kohtuda...
15:43 06.01.2008
parmaat.. (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
no jah asddd, kui su ego ära ei mahu, siis ei taha küll kohtuda. Autod mahuvad küll ära, mine mõõda! Tunne oma auto gabariite, siis ei ole vaja põdeda igasugu pisiasjade pärast!
19:32 06.01.2008
on siin igasuguseid (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
kuule parmaat -
esiteks - kõik maanteed ei ole nii laiad, nagu põhitrassid - ikka ei mahu igale poole asfaldile rekka+2 sõiduautot.
teiseks - autod võivad mahtuda kuid kuid kui vastutulev baretiga vanamees, ei taha siis on laibarida järgi. Ja mille nimel - et keegi võidaks 5 minutit?
kolmas jama on veel - tee ääres on kivid ja need hakkavad lendama vastu tagasõitja esiklaasi...
21:08 06.01.2008
asddd (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Kallis parmaat... Nagu eelmine inimene juba rääkis, siis on paljupalju teid, kuhu kolm autot kõrvuti ei mahu. Aga võibolla olen ma tõesti lihtsalt rumal, kruusa pealt saab ju veel juurde võtta, näedsa, polegi selle peale varem tulnud. See pole üldse oluline, kas tee servas veel mõni jalgrattur või jalakäija on. Ning see, et sellised pimedad möödasõidud õnnelikumaid või kurvemaid avariisid tihti tekitavad, on samuti politseinike väljamõeldis ning teema on meedias lihtsalt ülesse puhutud. Mul tuttav kaotas sarnases õnnetuses jala, see oli ka ilmselt tema enda probleem, et tee servas kõndis... Mnjah...
22:00 06.01.2008
parmaat__
Re: liiklusviisakus
loomulikult on teid erinevaid, ei vaidle. Tallinn ringtee, enne rapla maanteed, on normaalse laiusega tee > sai seal sõidetu mööda traktorist, mis ole asfaldi peal ja vastu tuli rekka (selle tagant üks rekka piilus veel välja, seega telgjoonel olid põhimõtteliselt) ja mahtus väga kenasti, jäi umbes pool meetrit mõlemile poole VÄHEMALT!!
Ja sellised õnnetused ikka juhtuvad enamasti oskamatute pärast, kes ei julge 30 cm ka paremale liikuda, kuna kujutavad end sõitvad krdi kombainiga!
Asddd - kas oled mõelnud millest tekivad TIHTI pimedad ja ohtlikud möödasõidud?? Liiklus on meil VÄGA ebaühtlane ja kui keegi sõidab 90 alas 65, siis taga olijad MUUTUVAD närviliseks ja tehakse rumalusi. Aga kes süüdi on?? Nägin paar päeva tagasi, kui politsei sõitis mööda 65ga liikuvast vanurite autost(keset sõidurida loomulikult), ilma et oleks mingit tähelepanu pööranud!! Neil on suva, teevad ainult seda mis kästakse ja ÜTLEVAD mis kästakse, aju ei ole ja mõtlemisvõime puudub! Ja see et kõik on hullude kihutajate süü - hea lihtne põhjus ja nagu näha KÕIK usuvad ka ju!
Ma ei tea kuidas su sõber jala kaotas, aga alati ei ole asi KIHUTAJATES!

60ga sõitjale ongi 95ga liikuv masin kihutaja!

Kui kõik suudaksid sõita ühlaselt kasvõi 90ga, siis oleks meil palju palju vähem õnnetusi. Parem oleks saata igasugused nn standardist kõrvale kaldujad kordusõppele saata ja siis võib olla oleks ka muutusi oodata !
22:26 06.01.2008
SpikeBMW
Re: liiklusviisakus
oli kord juhus, kui rekkajuht (palgikas+haage - u.16m+).
tee oli pikalt ette näha ja nägin ka seda, et üks auto tuli suht kaugelt.
kuna sõidan seda teed iga päev, siis oskan väga hästi arvestada oma auto võimeid ja umbkaudset maad, mis mul kulub möödasõiduks.
minu arvestuste kohaselt oleks pidanud veel 3 minusugust rekkast ilma probleemidets mööda saama.
kui olin jõudnud haage kõrvale, sain aru, et minu arvestus on natuke mööda, sest vastutulev auto sõitis u 150km/h. hakkasin pidurdama ja kuna autol polnud ABS-i läksid rattad plokki ja libisesin lihtsalt rekka kõrval vastassuunas teisele masinale vastu. ja kuna ka rekkamees pidurdas, et temast ette jõuaksin, siis olime suht kõrvuti. kasu 0!
minu ja mu sõbra jaoks oleks see sõit peaaegu viimaseks jäänud.
mõni sekund enne kohtumist jõudsin keerata vastassuuna teepeenrale, mis oli õnneks nii lai, et seal edasi sain sõita probleemideta.
ja ega vastutulev autojuht ei pidurdanud ka. ju arvas et jõuan ära.
joppas, jõudsingi :D

ja olen veel paar korda väga kiiresti õnnetuse vältimiseks teepeenrale pöörama kuna vastutuleva auto kiirus on liiga suur...
ja tõesti, kui vaja siis ma teen kasvõi neljase, peaasi et auto ja kaasreisijad terveks jääksid.

"kolmese tegemine" ei olnud mõeldud mitte nii, et sõidan mööda telgjoont, vaid vajadusel oskan ka kõrvale keerata!

Capice?!
22:40 06.01.2008
parmaadile taaskord (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Nonäe, ära palun tee mõttetuid üldistusi. Laial teel teeservas traktorist möödasõit => Sa ei saa seda üldistada, et järelikult saab alati kolmes reas suvalisel teel sõita. Samuti ei ole neid "90 alas 65" inimesi niivõrd palju, et sellist käitumist tavaliseks pidada. Jah, eks see teeb inimesi kahjuks närviliseks ja hakatakse tõmblema (mind ei tee tõesti ntx närviliseks, planeerin oma aja ja sõitmised nii, et lisaminutid ei tekita probleeme), aga see ei saa ikkagi õigustada pimedaid möödasõite ja kahe rea asemele kolme sõidrea tekkimist.

Loomulikult ei ole asi ainult "kihutajates". Nii nagu on asi 65ga sõitjates (nad ei anna teed tagant tulijatele), on asi ka sinusugustes (kes on palju "hullemad") LE rikkujates.

Ahjaa, ja bussijuhid -- aeglased maaliinide bussid, mis kulgevad ~70ga näitavad just tihtipeale paremat suunda möödumiseks. Ja ei sõida nad sugugi tee keskel. Aga ega see ei tähenda ikkagi seda, et ma nendest pimesi mööda vuraks.

Aga ega siin mulisemine nagunii ei aita, paadunud LE rikkujad teevad oma tegemisi nagunii edasi (jah, ka need 60ga sõitjad), niikaua kuni nad liiguvad. Seda foorumit siin aegajalt lugedes viskab lihtsalt veidi üle tegelaste poolt oma vale käitumise õigustamine, üritad siis natukene rääkida, aga ikka aetakse oma joru edasi...

Nagu enne juba ütlesin -- loodan, et Sind autoteel ei kohta, samuti loodan, et leiad oma tee tühjal heinamaal, mitte mõne rekka otsas. Nägemist sellele teemale.
22:43 06.01.2008
to spikebmw ka korraks (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Kas möödasõite tehes eeldad alati, et vastutulev auto kiirust ei ületa? Mnjah, seda nüüd küll ei tasu teha, mõtle ja vaata enne kui mööda sõidad. Kõik.
01:34 07.01.2008
KimmoL
Re: liiklusviisakus
Sorry kallid kaasliiklejad, aga mul ajab kohe harja punaseks kui hakkan lugema õigustusi kolmestele ja neljastele. Ja need inimesed rääkivad veel ohutusest?

Kordan veel mida olen mitu korda varemgi öelnud: möödasõit on ALATI möödasõitja enda otsus, seega ka tema vastutusel. Tagant kellelegi lähenedes ei ole lähenejal võimalust teada, millisel põhjusel eessõitja aeglasemalt liigub. Seega loodaks, et seda "põhjendamatult aeglase sõidu" mantrat kasutatakse veidi vähem.

Hea näide oli online Eesti Päevalehes paar päeva tagasi: mingi bussijuht sõimas kommentaarides traktorijuhti, kes tema meelest oli liiklust takistanud. Lõpuks oli ta "sunnitud paremalt mööduma et mitte lootusetult graafikust maha jääda". Halloo, buss möödumas traktorist paremalt? Sunnitud? Õnneks ei sattunud ma kohale vastassuunavööndis. Huvitaks, mitusada meetrit see bussijuht pidigi traktori sabas sõitma, et "lootusetult" graafikust maha jääda.

Möödasõit on võimalus, mitte kohustus.
09:59 07.01.2008
jauraja (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Ei poolda ka siin kolmanda reatekket, prooviks ikka olemas olevate joonte sisse äramahtuda, muidu kisub asi ikka päris veriseks siin, iseasi kui mööduja ikka tõesti pani puuse, võiks natuke paremale hoida ja pidurit kasutada ei maksa siis kohe ka kaasliiklejat maha tappa ja kui see manööver väga närvi ajas siis soovitaks endamisi kõvasti vanduda võttab kohe pinge maha.
12:21 07.01.2008
Andres V (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Kui siin räägitakse, et mõni tee pole nii lai, et kolm autot kõrvuti mahuks ning seega ei tohiks mitte ühelgi teel avarii vältimiseks kolm autot kõrvuti sõita, siis andke andeks.

Mõni tee on nii kitsas, et ei mahu kaks autot ka kõrvuti (rekka ja sõiduauto). Kas seal peaks ka siis jääma asfaldi peale ning rekale otsa sõtima?

Minule igatahes meeldib lätlaste komme teeäärde hoida (kuigi nad teevad seda liiga palju). Möödasõidu võimaluste arv suureneb ikka kümnetes kordades.

Kui lätis tuli kaks autot kõrvuti vastu, siis piisas ainult natuke paremale hoidmisest, eestis aga tuleb julmalt pidurit vajutada, et möödasõitja sinu suunavööndist ära kaoks.
12:35 07.01.2008
Mees metsast (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Kui rääkida liiklus viisakusest siis viisakas juht :
1 Ei tekita kolmandat sõidurada
2 Lülitab kaugtuled ümber samal ajal kui seda teeb vastutulev autojuht
3 Sõidab lubatud sõidukiirusega
4 Teavitab ja tänab teisi autojuhte.
5 Ei pressi peale oma "seadusekuulekust"
6 Sõidab ise ja laseb ka teistel sõita.

Seda rida võib iga üks täiendada.

Mis aga puutub (liiklus)viisakuse õpetamisesse siis sellega peaksid tegelema juba lapsevanemad oma laste kasvatamisel.
Vaadake kui palju on inimesi, kes ronivad üle laipade ja siis tõdevad, et see teguviis ongi JOKK.

16:08 07.01.2008
jorsikari (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Liiklus tekib siin pooldada pole midagi.Teiesugused kes porisevad ja kiruvad kindlaid automarke ja mõeldes masinapeale vaadates et see polegi inimene kes sellega sõidab .Olete oskamatud ja leiutate asju välja mis põhjustab ohu liikluses.Liikluse muutusega peab korralik juht arvestama ja tegutsema vastavalt situatsioonile.Kunagi tekkis möödasõit selline et ühest masinast möödusin mina ja minust omakorda kolmas ja vastu tuleja oli ka olemas .olukrd lahenes probleemideta ja pärast sai naljatatud olukorrast.Kui kõik sõita oskavad ja vastavalt olkordadele toimida liikluses poleks karta midagi.Aga sellised juhid kellel kindlad harjumused ja kinnistunud sõit mingil kindlal lõigul ja kui tekib teistsugune olukord ta ei suuda otsustada ja reageerid ning sõidab surnuks süütuid kui ka enda.OLGU TAL TAGA KLEEPS ANDEKAS LIIKLEJA VÕI MIDAGI MUUD.See ei tee juhist korraliku juhti
14:34 08.01.2008
parmaat__
Re: liiklusviisakus
parmaadile taaskord> loe mu esimest lauset lammas!

to spikebmw ka korraks > kahju et meil ikka nii rumalaid inimesi on liikluses. Oli isegi saade, mis tõestas, et inimese silm ei suuda hoomata vastutuleva auto kiirust, ega ka aega, millal see jõuab sinuni. Me näeme ainult vahemaad ja JUST NIMELT eeldades, et auto sõidab umbes 100 km/h, teeme me oma kalkulatsiooni ning sooritame/või ei soorita möödumise.

KIMMO L > kas sellele mõtlesid, MISMOODI ON VÕIMALIK bussil traktroist mööduda paremalt?? Krdi klähvijad küll, mõtle enne kui maha teed kedagi. See traktor pidi selleks sõitma keset teed ja ka kiirendus/aeglustusradade juures mitte kõrvale tõmbama, muidu ju EI SAA PAREMALT MÖÖDA bussiga!! Ja kui sina oled see tossike, kes midagi selliste si...apeade vastu ette ei võta - palju õnne! Oled kunagi signaali kasutanud selliselke traktorile, et oma pahameelt näidata või tema tähelepanu äratada!??

Mees metsast > vaidleksin nr2 punkti vastu - jälle sama teema, aga osad keeravad tuled ära 2km kauguselt ja mina tühipalja lolluse pärast küll ei hakka oma elu kaalule panema! Tulesid tuleb kasutada ÕIGESTI, mitte nii nagu TEISED teevad!
18:44 08.01.2008
KimmoL
Re: liiklusviisakus
Mõtlesin kõigepealt sellele, kas viitsin kellelegi lahmijale üldse midagi vastata. Aga siiski:

Just nimelt mõtlesin, mismoodi on bussil traktorist mööduda paremalt. Kui buss läheb teepeenra kaudu mööda, trügib ta väga tõenäoliselt traktori üle telgjoone, st. osaliselt vastassuunavööndisse. Kas see nüüd kuidagi parendas liiklusohutust? Isegi kui antud kohas oleks kiirendus-/aeglustusrada (mina ei tea), on paremalt möödumine selgesõnaliselt keelatud.

Vaevalt et see traktor kilomeetride kaupa bussi ees koperdas, seega ei saa aru, kuidas buss nii "lootusetult" oli graafikust maha jäämas.

Eelmine postitus on järjekordne hea näide meie liikluses levinud mõtteviisist: viisakus on midagi mis muud peavad sulle osutama, mitte iial et sina osutaksid teistele. Ja kui keegi teeb midagi valesti, tagasitegemisest saab kohe prioriteet nr. 1.
22:32 08.01.2008
parmaadile üks mõte (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Kui Sinu jutuvada juba selline on, siis huvitav milline sa liikluses oled... Keegi teine ei sõima sind mingil moel, Sina aga kisendad nagu õnnetu hädavares nüüd. Kas Sa eladki ennast niimoodi liiluses välja? Vastust ei oota.
23:35 08.01.2008
parmaat__
Re: liiklusviisakus
mis mõttes "vaevalt, et traktor kilomeetrite..."?? Ise olen korduvalt näinud kui sellised juhid ei tõmba EI bussitaskutesse, EI aeglustus/kiirendusradadele ja väga vähe üldse tõmbavad tee äärde!
Ja kui sa Kimmo tulid selle peale, et buss lükkas traktori vastassuunda, siis natuke imeliku nurga alt lähened! Kas sina siis näed ainult viisakaid aeglaselt liikujaid?? Ma tahaks ka sinna ÕNNEMAALE saada!
Ja ära tule mulle rääkima mõtteviisist, olen ise väga viisakas ja ka alati aitan teisi liikluses ning olen ka ise sõitnud aeglasema sõidukiga (sellepärast ei mõistagi neid, kes aeglaselt keset teed sõitma peavad!) Ja tagasitegemisega ei tegele! Tegelen küll endast teada andmisega, kui keegi niisama käru keerab või ei täida LE-d!
10:15 09.01.2008
Mees metsast (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Parmaat - Kus on kirjas ÕIGESTI kasutamine?
Minu jaoks ongi õige tulede kasutamine selline, et kui vastutulev juht mulle märku annab (lülitab tuled ümber või vilksab tuledega) siis saan aru, et minu kaugtuled häirivad teda, sama ümberlülitamise "tehnikat" ootan ka mina kui mulle vastusõitev autojuht pimestab mind. Muide toimib vägagi hästi.
LE on punkt kus on kirjas kahe autovaheline pikivahe millepealt ON KOHUSTUSLIK tuled ümber lülitada.
Teatud liiklustegelaste soovitused - sõita võimalikult kaua täistulesega - on vaid SOOVITUS. Ja paraku ei ole kusagil kirjas, et see soovitus on ÕIGE kasutamine.
Jäägu Sinule siis vastusõitva autojuhi täistuledega pimestamine eralõbuks. mina teen nii nagu mina õigeks pean.
Loe ka minu poolt väljakäidud punkti nr 5, sellest Sa ei saanud vist õieti aru.
10:35 09.01.2008
jauraja (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Viisakas oleks, kui viisakad juhid ültse teele ei ilmuks on teatud seltskonna seisukoht.
13:13 09.01.2008
parmaat__
Re: liiklusviisakus
??????? Mees metsaaaas?? Kas siin kajaaab? Millest sa räägid? Mis seadusekuulekuse pealesurumine?? Osad ei kasutagi täistulesid, kas SA siis teed ka nii?? Mis lambakarja mentaliteet siin levib? Ma saan aru, et foorum on selleks, et selgitada põhimõtteid ja leida viise liikluse turvalisemaks ning paremaks muutmiseks!? Või ma eksin?
SINA (metsast mees) siis oled valmis RISKIMA OMA eluga, kuna sulle vastutulev juht ei oska/taha/suuda tulesid kasutada?? Aga palun, tapa end, aga ma parem "pimestan" vastutulijat 1.5 km KAUGUSELT, kui et riskin oma ja teiste autosolijate eluga! Konkreetne näide > eile tuli mulle Tln ringteel vastu suur rekka, millel oli katusel 4 lisatuld. Me sõitsime normaalkaugusele täistuled peal ning seejärel vahetasime ümber. Selge on see, et oleneb ka ilmast (vihmaga oleks hullem olnud), aga sel korral ei olnud mingit pimestamist.
Väike soovitus metsmehele > enne kui teed OMA tarku järeldusi, võiksid võtta malli kogenud ja proffesionaalsetelt juhtidelt (mitte igalt suvaliselt "autojuhilt", kes sulle vastu juhtub tulema). Usu mind, neil on millele toetuda - KOGEMUS ja OSKUSED!
13:40 09.01.2008
R.K. (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
aga parmaat, miks sa siis ühes teises teemas mulle nii hirmsasti vastu vaidlesid, kui siin kogemusi ja oskusi esile tõstad? ;))))
14:30 09.01.2008
parmaat__
Re: liiklusviisakus
millele ma vastu vaidlesin?? Värskenda mu mälu palun! Ja konkreetne näide oli sellest, et see suur auto kasutas tulesid selleks et teed näha ja sellest ei tekkinud mingeid probleeme kellegile! Ei ütle, et kõik suured autod tulesid nii kasutaks, aga parem neid vaadata, kui väikse auto amatööre! Onju nii :) Ja kui suur auto sõidabki pooltuledega, siis on tal ka ekstra ~25 t, millega teele ette jäävat/jooksvat takistust ilma probleemideta nügida :) Meil väikeautojuhtidel seda ei ole, tuleb ikka loota nähtavuse/nägemise peale ja selleks on meil tuled eelkõige! ohutut liiklemist ja mõelge oma eludele, mitte 2 km kaugusel oleva autojuhi silmadele!
16:34 09.01.2008
Mees metsast (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Ülimalt (liiklus)viisakas lause Parmaadilt - ."..aga ma parem "pimestan" vastutulijat 1.5 km KAUGUSELT, kui et riskin oma ja teiste autosolijate eluga!"
Kogemused ja oskused minul ütlevad seda - kui Sinu nähtavus halveneb siis vähenda sõidukiirust. Oled kuulnud lauset - ära sõida oma tuledest ette.
Sinu näites kui Sulle sõitis vastu "suur rekka, millel oli katusel 4 lisatuld" - kas sa endalt küsisid - "Huvitav miks see rekkamees niipaljude tuledega mulle vastu sõidab? Äkki on ta jonnakas ning üritab ka viimasena täistuled ümberlülitada?" Vaevalt sinul see mõte läbi jooksis - oled ju tuntud viimasena lülitaja.
Ja kui nüüd teemast mööda minna ühele portsule "viimasena lülitajatele" annaks küll pikki pead - neile, kes pimedas, künka tagant tulles, ei oska näha teise auto tulede ümberlülitamist vaid lajatavad vastutulevale autole täistuledega silmade vahele.

PS Parmaadile
Ole hea ja tee väike teene ühiskonnale
Varusta oma auto korralike tuledega ja siis vestle ümberlülitamise teemadel edasi.
Niipalju kui mina olen siit foorumist arusaanud siis sa kulged autoga, millel pooltuled on suhteliselt halva valgustamisega.
Tunnistan, et oman ka ühte kehvade tuledega isendit ja tean millest sa jaurad. Samas enamus sõite (pimedas) teen tööautoga mille pooltuledele pole mitte midagi ette heita. Ehk siis proovi korra ka teist naist siis tead mida oma naiselt soovida.
17:39 09.01.2008
parmaat__
Re: liiklusviisakus
Kas sa viisakalt võtad salli kaelast ära, kui keegi sul kirvega pea maha tahab võtta? Viisakusel ja lollusel on suur vahe!
Ja viimasena lülitus võistlusi ei ole pidanud, sel korral keerasin ka ise enne ära ja sinumoodi mõtet ei tulnud, kuna vahemaa oli piisavalt suur! Künka näide on muuseas väga hea - eile peale seda suurt autot (Jüri lähedal) Tln ringteel tuli auto vastu künka tagant ja keeras mingi hetk tuled ära. Ma ei saanud aru asjast (vist ikka pimestasin teda läbi künka-sinu 2 punkt, mees metsast!) ja ise sain veel sõita umbes 10 sek, siis keerasin ära, ilma et oleksin silma näidanud!
Vähenda kiirust > kas sa pidurdad 60 peale, kui pooltuled põlema paned? Jala võib ju gaasilt ära võtta, aga ega see 7 km/h kiiruse vähendamine sind päästa millestki. Ja nagu aru saan, siis sinu HEAD pooltuled sama head nagu täistuled, no on ikka jutt! Mees, sa võrdled 50m ja 150m omavahel, mis sul viga on? Lihtsalt vaja vaielda??

Pooltulede effektiivsus oleneb VÄGA palju ilmast! Vesise ilmaga tee neelab enamuse ära, näidaku siis su tuled näiteks 52m ja minu omad 40m, vahet ju pole! Põdrast sõidad ikka läbi kui teele hüppab!
18:00 09.01.2008
KimmoL
Re: liiklusviisakus
Parmaat: "Kas sina siis näed ainult viisakaid aeglaselt liikujaid?"

Ei, kõik aeglaselt liikujad ei ole viisakad. Arvatavasti too kõnealune traktorist sõitis ka keset teed täitsa meelega. Aga viisakus ongi seda et ei hakata vägisi temast mööda trügima.

Parmaat: "olen ise väga viisakas"

Loodetavasti liikluses. Vesteldes vähemalt minuga võiksid sõimusõnad ära jätta. Ega ole ka vaja nii palju näpuliigutusi teha :)

Parmaat: "tagasitegemisega ei tegele"

Sinu tükk aega tagasi toodud näide Pärnu kandis keset teed sõitnud juhi peale politseisse kaebamine lõhnab ikkagi kättemaksu järele.

Aga see selleks. Loodan et saame vestlust veidi vähem agressiivselt jätkata.
18:17 09.01.2008
parmaat__
Re: liiklusviisakus
kättemaksu järele?? Ma ikka eeldasin et ta purjus või ei oska lihtsalt sõita ning seesama auto oleks ka Pärnu-Jaagupi juures keset teed sõitmise pärast laksu pannud!! Kas sa näed kõike ainult mingi oma nurga tagant, et selliseid asju üldse pakud välja??

Asooo, et kui traktor sõidab ekstra käki keeramiseks keset teed, siis viisakalt talud seda! No tere talv, ikka peris soe peast? Kättemaksumõtteid ei mõlgutaks sellise põkamehe vastu, aga läheks paremalt mööda ja viskaks ka kivi ratta alt aknasse kui võimalik! Kas on piisavalt viisakas?? Ma lihtsalt näen et ei ole mõtet rääkida, probleemist kui sellisest siinsed kirjutajad (metsmees ja Kimmo) aru ei taha saada! Lihtsalt mingi inin tuleb vastu, ei ühtegi tarka mõtet, mis meie liiklust kuidagi aitaks paremaks muuta! Viisakamaks!
Jätaks viisakused neile, kes seda väärivad ja neile, kes eeskirju ei täida, mõtleks midagi muud peale viisakuste välja!! Proovime ikka olla inimesed, mitte mingid tuimad tükid, kes kõike taluvad! Sellise suhtumisega võib meie idanaaber ka rahulikult üle piiri talluda ja meie võtame ta VIISAKALT vastu! Kõik algab väikestest asjadest!
19:15 09.01.2008
tulgemõistusele (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Nii öelda eeskujulikud luiiklejad endi arvates siis tegelevad pidevalt tahtliku liiklus takistamisega ja karpi võtuga viimane eriti populaarne vanemate juhtide seas aga pldiselt siis need head liiklejad .Kiiremad liiklejad ei saa mitte kuidagi takistada teiste liiklemist.nad mööduvad aeglasest ja vsioo aga kui aeglane teeb situatsiooni keerulisemaks ja teistele naljaga pooleks ohtlikumaks kus suures osas ise kannatajaks jäädes oma kinnistunud ja kadeda mõttemaailmaga.Nad on loomad
21:13 09.01.2008
ssssssssss (registreerimata)
Re: liiklusviisakus
Ei ole küll väga tihe maanteel sõitja aga nii palju kui mina olen täheldanud, siis ikka õnneks veel leidub veoauto juhte, kes viitsivad märku anda, et eespool on piisavalt vaba möödasõiduks, tavaliselt siis teen kiirema möödasõidu, tänan paarikorra ohukate vilgutamisega ja eriti teeb südame soojaks see kui siis veoka juht korra veel tuledega vastu vilgutab, tavaliselt on neid tal hästi palju ja näitavad hulka.
Ise omast kogemusest olen täheldanud veel sellist asja, mis küll nüüd otse ei haaku antud teemaga, aga linnavahel tänavad rohkem uuemate autoga inimesed kui neid liiklusvoolu päästad.
Selja tagant kiiremaid tulles üritan sõita mõistlikult paremas serva ääres, et nad näeksid paremini ees toimuvat, mis sääl ikka laiata teepeal, peame ju kõik kunagi kohale jõudma kas siis kiiremini või aeglasemalt....
Jääb ainult soovida rohkem koostööd liikluses ja vähem tagasi tegemist.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.