Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: TEHNOÜLEVAATUSE NÕUDED??

18:08 29.12.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kaitseraudade valiku saate leida siit : http://www.autokataloog.ee/et/search/query?keyword=kaitserau
d&search=
Tähendab meie mõtleme erinevalt kuna mina pean nn. stanget ka põrkerauaks kuid mitte mingil juhul ei pea mina seda kaitserauaks nagu seda teete Teie J871. Ammugi ei pea mina teemaalgataja auto tagastanget ei allasõidutõkkeks ega esikaitsesüsteemiks. Olen ennegi kohanud ametnikke kes ajavad segamini noku ja näpu nagu seda teete Teie. Võite minu murejuttu nimetada demagoogiaks sest Teie ei tee vahet ilmlihtsatel asjadel siis olgu nii.
03:16 02.01.2019
J871 (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kaitse+raud = põrke+raud (nt autol).

http://eki.ee/dict/qs/index.cgi?Q=kaitseraud&F=M

Millert - õige aeg 2019 puhul kooli minna või vähemalt mõned kursused võtta ning ilmselt siis läheb ka vähem mõnuaineid, mis mõtted püksi vm ajab.
09:41 02.01.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Olete paar aastat tagasi korra näidanud oma seisukohta ülevaatuse temaatikas. 19:25 03.05.2016 tegin Teile abipalve, et tuleksite ja aitaksite ülevaatusel korda majja saada aga millegipärast kadusite? Sellegipoolest tänan Teid hea soovituse eest sest igasugune koolitus aitab vähemal või suuremal määral. Sõrmel kasvab küüs ja sel teisel võivad hambad olla. Mis puudutab mõnuainete kasutamist siis vahel ikka tuleb ette, et heade sõpradega koos... Head Uut Aastat Teilegi!
14:45 03.01.2019
.................... (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Jama värk küll ! Mu sõidumassinal põlegi kaitserauda ja esikaitsevärgeldust põle kah, on hoopistükkis esipamper , kas ma sellega saan ülevaatuselt läbi?
16:25 03.01.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Loodetavasti saan Teie irooniast õigesti aru kuna mina ise suhtun ülevaatuse korraldusesse teatud irooniaga sest viimaste aastate jooksul on ülevaatustemaatika minu jaoks tundmatuseni muutunud. Muudatus on toimunud selles, et autotehniline ohutushinnang kui selline on minu nägemuse kohaselt riigiametnike poolt asendatud HALDUSÕIGUSEGA mis reguleerib kodanike ja riigi koostoimimist ja sellega seonduvat. Varasemalt oli ülevaatus autopõhine ikka selleks, et masin oleks liikluses ohutu. Nüüd aga on auto ülevaatus kodanikupõhine kus piirang kui selline pannakse auto liikumisele KUID auto roolis on ju kodanik … Väga raske on minul enda mõtteid siin arusadavalt paberile panna kui igapäevaselt toimub surve „kõrgemalt“ mis ütleb: “Sina oled käsutäitja ja ei muud midagi, oled jobu kes allub minu korraldustele!“ Täna on rõhuasetus nihkunud pigem auto registriandmete pideva ülekontrollimise vajadusele sest see võib võtta kuni 10% ülevaatusajast. Jah enamus ülevaatajatest sülitab ülalt tulnud tobejuhistele ja mina seda ei tee, sellepärast siis minu turrisolek. Kerel loetav rikkumata Vin-kood tundub olevat ametnikele olulisem kui esisilla kokkujooks. Seda sellepärast, et reeglites ja juhistes nõutakse tänapäev vana „sara“ Vin-koodi ülelöömist MA kontoris aga auto juhitavuse seisukohalt üliolulise silla õige reguleeringu korrasolek ei huvita kedagi kuna sellest ei ole midagi kirjutatud „ülevaatusotsuste määruses“. Miks ei huvita kedagi? Sellepärast, et ülevaatajatel on KLEELATUD sanktsioneerida asjades millest ei ole selgitusi MKM 77 lisa 4´s ja seda olenemata ülevaatusdirektiivi nõudest mis annab juhise, et ülevaataja PEAB probleemi kirja panema alati… Tulles tagasi algusesse tahan öelda, et tehnoülevaatusel töötavad professionaalid kes palju ei lase ennast mõjutada tobekäskudest ülalt. Mina teen seda ja sellepärast “põlen sisemiselt“ tundes kui ülekohtune on olukord kus olen ülemuste lükata ja tõmmata.
Te saate ülevaatuselt läbi.
23:16 03.01.2019
Lv (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Tõsijutt. Ülevaatuselt läks probleemideta läbi auto, mille mootoris oli alla miinimumi õlitase ja mootori kett jubedalt kolises. Ülevaatajal polnud midagi öelda, kuna seda polnud veatabelis kirjas. Uksel vaid mokaotsast mainis, et äkki kui viitsid kalla õli juurde ja lase kett ülekontrollida/vahetada.
08:08 04.01.2019
.................... . (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Tänan! See oli tõesti öeldud irooniaga ja kindlasti mitte Teie pihta.
Jõudu tööle ka algaval aastal!!
07:47 05.01.2019
... (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
kett pole just väga liiklusohtlik, lihtsalt ühel hetkel sa enam koju ei sõida, aga õli võiks iga endast lugupidav autoomanik küll ise kontrollida.
08:07 05.01.2019
selgetnägija valerka (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
no praeguste si..ade teeoludega võib selle purunemine tuua kaasa ka fataalseid tagajäri
11:47 05.01.2019
... (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
samamoodi võib hammasrihm katki minna ja seda ei kontrolli ülevaatusel keegi.
14:25 05.01.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Ülevaatusel ei kontrollita mootori mehaanilist seisukorda sest piisab korras heitgaasidest. Hammasrihma kohta piisab infost, millal see viimati vahetati ja see ei ole ülevaataja kohustus. Küll aga diisli suitsususe testile eelneva tegevuse hulka kuulub küsimus autoomanikule, et millal siis rihm viimati vahetati? Mis puudutab ketti siis see puruneb 10 korda harvemini kui hammasrihm. Kett kuludes pikeneb, kulub ketiliin, ketipingutist enam ei piisa ja nii tekivad kolinad ja klapijuhtimise süsteem hakkab andma häiret. Seega enne keti purunemist antakse piisavalt palju informatsiooni probleemidest. On ka erijuhtumid aga need on üksikud, samas ega autoesindustel ei ole alati piisavat kompetentsigi kui tehnikud ei kasuta oma pead vaid mingeid tuimasid juhendeid. Nii oligi, et ühel masinal vahetati nukkvõlli andureid siis kui vajas kett vahetamist … Autoesinduse tehnikud ei suutnud mitme aasta jooksul selgusele jõuda miks samal masinal mootor ei lähe soojaks, miks tekib emulsioon? Töökoja juhataja ajas rumalat mula pool aastat ja me kaotasime isegi tarbijakaitses. Alles pärast minu argumentide saatmist Londonisse selgus, et autoesinduse mehed olid otseselt süüdi selles, et auto mootor purunes teeninduse meeste käte vahel.
09:34 06.01.2019
Lv (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Asi on tegelikult naljakas seetõttu, et kui pesuvedelik otsas panevad kirja veana, kui kaasidele ja tuledele ei pritsi, kuigi süsteem tegelikult töökorras. Õli kadumine mingil hetkel mootorist oli ootamatu, sest seni oli hooldusest hoolduseni aasta jooksul kadu olnud max ja min tähise vahel vast 1/3.
12:16 06.01.2019
... (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Asi on ju lihtne- kolisev kett ei ole liiklusohtlik (kuigi mõni seda väidab), aga mudase- lögase esiklaasi või tuledega ei näe sõita. Pidurid, rool, veermik, tuled- need ehk ohutuse tagamisel olulisemad.
13:21 06.01.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kui ülevaataja toimetusi auto juures salvestab videokaamera siis laternapesu mitte töötamine on ju tagantjärele tuvastatav ja miks ei võiks inimesed natuke mõelda enne ülevaatusele tulekut. Samas on tänased reeglid teinud võimalikuks oluliste vigadega kordusülevaatuse saanud M1 ja N1 kategooria autodel kuni 60 päeva liikluses osaleda. Minule paistab hetkeolukord sellisena, et isegi tuksis pidurite või rooliga taksole ei saa juriidiliselt peale panna liiklemispiirangut sest ka väikekaubik võib tööd edasi uhada kehtiva kordusülevaatuse tähtaja jooksul … Jah piirang tuleb nn. kommertssõidukitele aga need on üle 3,5T.
15:38 06.01.2019
63amg (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
kui saad korduva ja lähed 59-l päeval uuesti ja saad jälle korduva,kas siis saab jälle 60 päeva rahus liigelda
16:12 06.01.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Olenevalt sellest kui palju varem tullakse ülevaatusele võib saada kuni 60 päeva korduvat ainult 1 kord. Pärast kordusülevaatuse dokumendi kehtivuse lõppemist ei ole mõtet minna ülevaatusele lootuses saada järgmist ringiuhamise luba.
19:26 16.02.2019
sass12345635 (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Tere

Kui roostes võivad olla terasest piduritorud, et auto veel läbi läheks? Asi selles, et ma pole kohanud üle 10 a vanusega autot, millel torudel kuskil üleskobrutanud kohta poleks, samas rõhutesti (täie jõuga töötava pidurivõimendiga pedaali muljudes) läbib ilusti. Samas kas on aktsepteeritav sellise üleskobrutanud rooste eemaldamine liivapaberiga ja toru ülevärvimine või kindlasti toru vahetus?
20:04 16.02.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Roostetamise ehk korrosiooni temaatika on jätkuvalt vastava juhendi puudumise tõttu küsimusi tekitav sest on erinevat suhtumist, seega otsustab ülevaataja kas tema arvates on roostet liiga palju? Mis on aga liiga palju, võib lugeda MKM 77 lisa 4 olevast selgitusest:
2.8. Korrodeerunud – sõiduki ja selle osa keemiline ja elektrokeemiline roostetamine, mille
tõttu on vähenenud sõiduki osa tugevus või jäikus. Kuidas jäikuse või tugevuse vähenemist hinnata, see jääbki subjektiivseks arvamuseks mida peaks aktsepteerima kui nii on otsustanud kontrollija kes annab hinnangu antud hetkel kuid mõtleb ka tuleviku peale. Pindmine rooste ei tohiks veel mõjutada piduritoru tugevust, sellist toru võiks aerosoolõliga üle õlitada. Selleks, et vähendada võimalikku erimeelsust ülevaatajaga, peaks üle 10 aastasel masinal kobrutava piduritoru välja vahetama. Vahel on lihtsam vahetada vasktoru vastu kui hakata roostet maha kraapima, et siis hiljem veel värviga katta või õlitada. Kui ülevaataja näeb, et piduritorudega on tegeldud ja toru paksus paistab olevat sama mis ilma roosteta torul siis ei hakata nurisema.
21:31 16.02.2019
dgbd (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Odomeetri numbrid kadusid ära. Kas ülevaatusel on see probleemiks?
07:49 17.02.2019
... (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
ülevaataja peab kirja panema hetkeläbisõidu ja kui ta seda teha ei saa, ei saa ka ülevaatust.
12:07 17.02.2019
K5 (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
7.11. Läbisõidumõõdik - Ilmselt ei tööta - VO viga.
Ülevaataja paneb näiduks 0km ja läbid ülevaatuse.
15:14 17.02.2019
63amg (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
huvitav,milles seisneb km lugeja mitte töötamise ohtlikus.saan veel aru,et kiirust ei näita,aga seda ju ei kontrollita
15:16 17.02.2019
63amg (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
tegelikult saab ju obd-st näidu kätte,kui vaid tahtmist oleks
19:37 17.02.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Läbisõidu mõõdiku probleemi ei võeta kui ohtlikku puudust, sellepärast ongi ta VO - viga mida ei pea isegi kõrvaldama. Nii ta on, et tänaste reeglite järgi võib teatud juhtudel olla tarbesõidukil kuni 29 VO puudust mida ei pea kõrvaldama sõiduki kasutusea jooksul ega enne romulasse andmist.
07:52 18.02.2019
63amg (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
mille alusel see viga kirja pannakse.kas siis,kui ls pole nähtav,või ls pole ka muutunud
09:02 18.02.2019
to 63amg (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Sobivad mõlemad lihtsalt näit vaja panna see mis oli eelmisel ülevaatusel
10:56 01.03.2019
ellekas5
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Tere.Nagu teada ,ei vöi ülevaataja teha ülevaatust oma pereliikmetele,ega sugulastele.On ikka haige seadus välja möeldud,kui kaugele suguvösast siis vöib teha?Kas omaküla mehale ikka vöib?
12:52 01.03.2019
xxxxxxl (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
2.2.1. Ülevaataja ei tohi teha ülevaatust sõidukile, mille omanikuks, kasutajaks või vastutavaks
kasutajaks on ülevaataja abikaasa, vanavanem, ülevaataja või tema abikaasa vanem või
vanema alaneja1
sugulane, sealhulgas ülevaataja laps või lapselaps või isikud, kellega on
ühine majapidamine;
2.2.2. Ülevaataja ei tohi ülevaatuseid teha sõidukitele, mis on seotud ülevaatuspunkti haldava
ettevõtte juhatuse liikme/omaniku või tema lähedastega;
2.2.3. Kui ülevaatajal või tema lähedasel/elukaaslasel/äripartneril on osalus ettevõttes või nad
kuuluvad ettevõtte juht- või kontrollorganisse, ei tohi ülevaataja sama ettevõtte ega selle
töötajate või juht-/kontrollorgani liikmete sõidukitele ülevaatust teha. Lisaks pole
ülevaatajal lubatud enda või lähedastega seotud autoremondifirma klientide sõidukitele
ülevaatuseid teha, kui vahetult enne ülevaatuse teostamist on seal sõidukit remonditud
(vastavalt KVS § 11 lg 1 p 2).
2.2.4. Kui ülevaatajal on veel teine tööandja, kellele ülevaataja allub, siis antud firmaga seotud
isikute sõidukitele ei tohi ülevaataja ülevaatust teha;
1 Alanejad sugulased on lapsed ja nende järglased.


https://www.mnt.ee/sites/default/files/content-editors/Faili
d/Ylevaatajad/Juhendmaterjalid/korruptsioon_tehnonouetele_va
stavuse_kontrollil_ja_sellest_teatamine_2.pdf

17:11 01.03.2019
... (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Ehk siis juba loomuldasa eeldatakse, et ülevaatajad on korruptandid. Inimlik riik meil...
17:38 01.03.2019
63amg (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
see on ikka äärmiselt perverssne seadus! totaalselt haiges riigis elame!
21:11 01.03.2019
Loodame (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Loodame, et sellise seaduse loojad on kord situatsioonis, milles neile on vaja teha kiirelt vältimatu kirurgiline opp, kuid ainus lähedalolev arst on "korruptiivse sugulusega" ja laiutab käsi- ei tohi, selline seadus on, et arstid korruptiivseks kätte ei läheks.
Ma kordan jälle- meid on sattunud valitsema ja ametnikeks on saanud egoistlikud, diletantidest, profaanidest egomaniakaalsed tüübid.
00:51 02.03.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Tegelikkuses hr. xxxxxxl ei toonud saidile vaatamiseks mitte korruptsiooniseadust ennast vaid väljavõtet Maanteeameti töötajate poolt koostatud tegevusjuhendist tehnoülevaatajatele ja neilt palka saavatele ülevaatajatele. Ülevaatajate ja nende ülemuste st. tehnoülevaatajate ajusid on riigiametnike poolt nii palju töödeldud, et mina hakkan harjuma kõigi alandustega mida meie suhtes korda saadetakse. Teades, et minu üleskutsed mõistusele, et minu palved arvestada minu tehtud soovitustega ja kogu senine aktiivne tähelepanu on jäänud „hüüdja hääleks põrgus“ – mõistan, et õigem on lõuad pidada ja edasi teenida kui tahan pappi teenida. Tunnen, et pean kaitsma kodanike vaimset tervist andes selgitusi, et mitte meie ei komposteeri klientide ajusid vaid lihtsalt reeglid on sellised. Riigiametnike väga omapärase kompetentsi pärast olengi sunnitud vastu võtma kõike seda paska mida minule pähe valatakse. Pasa all mõtlen ülevaatajatesse alandavalt kahtlevat suhtumist kuna meie oleme ametnike jaoks madalama kasti inimesed nagu olid neegrid omal ajal. Jah me võime liikuda nendes ruumides kus on riigiametnikud AGA meid koheldakse kui potentsiaalseid kurjategijaid st. ilgelt ahneid altkäemaksuvõtjaid. Ega siis asjata ei kirjutanud kohtunik oma otsuses: „Isikliku kasu saamise eesmärgil võttis 2 eurot altkäemaksu ja tunnistas mittekorras sõiduki korrasolevaks“ Selline kohtuotsus tehti ajal kui oli SEADUSEGA antud kohustus tunnistada mittekorras sõidupiduriga sõiduk korrasolevaks. Selline seadus kehtis 12 aastat ja needsamad korruptantidest ülevaatajad rikkusid KÕIK seadust ja ei lasknud ülevaatuselt läbi mittekorras piduritega sõidukeid. Vot selline on meie riigiametnike kompetents ja täna võib kohata nn. nutitaksosid mis on saanud kordusülevaatuse tuksis pidurite või rooliga AGA neile on määrusega antud õigus kuni 2 kuud sellises tehnilises seisukorras edasi osutada taksoteenust … Selline on meie riigiametnike tase ja ma nendega ei vaidle pikalt sest ametnikel on alati õigus kuna „nemad on valged ja mina neeger“. Mis puudutab väljatoodud juhenditeksti siis teen Teile väljavõtte antud juhendist:
“Lisaks pole ülevaatajal lubatud enda või lähedastega seotud autoremondifirma klientide sõidukitele ülevaatuseid teha, kui vahetult enne ülevaatuse teostamist on seal sõidukit remonditud (vastavalt KVS § 11 lg 1 p 2).“
Toetudes ülal olevale korruptsioonijuhendile nüüd küsin, et miks on korruptsioonijuhendi rikkumisele vaatamata lubatud autoesindustele omad ülevaatuspunktid, miks on paljudel ülevaatustel remonditöökojad? Vastan - sest meil on riigiametnikel kui kõrgemas seisuses olevatel lubatud o m a s u v a järgi tõlgendada kõike, olgu tõlgendus kui tahes vale. Neil on ka õigus oma tööd õigesti teinud ülevaatajale määrata vanglakaristuse tingimisi selle eest, et kontrollid eksisid …
10:10 02.03.2019
Loodame (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Eilne pretsedent. Hankisin ühele oma Piiteri sõbrantsile otse tehasest ühe spordivahendi. Teie ostaks selle poest ja seal maksab kõnesolev ese 1550 EUR.
Kuna kuulsa "välismaa firma" teehas asub tegelikult siinmail ja mul on seal nö "käsi sees", kujunes tehasehinnaks 499 EUR.
Kuid- kuna ese läheb EU-st välja, makstakse neile tagasi VAT ja eseme hind on 415 EUR.
Kuna juba oldi tehase laos, siis lahkelt lubati veel "sõbrahinnaga" oste sooritada 245 EUR eest tema mehel.
Kõik absoluutselt legaalselt, lihtsalt eraisikule müüdi tehasehinnaga.
Ametlikud invoice-d, ostja nimed jms peal.

Nii- nüüd teemasse ametnike kontekstis.
Narva piiripunktis tuleb VAT tagasisaamiseks kaup EU-st välja deklareerida, kokku sellelt kaubalt tagasisaadav summa on 149 EUR. Teades, kuidas tüdruk selle siinmakstava raha kokku laenas, on see 149 EUR tema kontekstis hetkel oluline.
Ja nüüd astub areenile riigiesindajast ametnik, noor tütarlaps, kes kauba deklareerimise asemel deklareerib, et "tšekki, kassatšekki pole..." ja seega lakkuge panni!.
Minu sõbrants, kes valdab vaid vene keelt läheb paanikasse, et raha ei saa, öeldakse, et asjad nii, kas Vene pool ütleb "a kust sa said" jne.
Palun temal mitte mingil juhul tütarlast uskuda ja rahulikult nõuda mingit "ülemust".
Punnimise peale, (ta helistab mulle veel kaks korda ja ma ütlen, et ei sammugi tagasi!) tulebki kohale "ülemus", kes rahulikult aitab deklaratsioonid ära täita ja mitmetunnine košmaar lõpeb, Vene toll märkimisväärselt suure eseme peale ei liiguta kulmugi, sest hinnad, kaalud jms on maksuvaba piires ja EV deklarid näpus.
Resümee:
Riiki esindav ja meie asjade üle otsustav ametnik ei tea tihti üldse, millega ta tegeleb.
Antud keisis ei kõlvanud firma plankidel ametlikud invoice-id, koos kõikvõimalike rekvisiitidega nii siin kui Norras, kõik väljatoodud maksuarvestused jms ja väideti, et sobib vaid taskussekortsutatud mistahes poetšekk, mis tundub tegelikult sürrealistlik.
Selge, et nii ei ole!
Kuid- valdav enamus inimesi ei tea ei oma õigusi, usuvad pimesi esimest ettejuhtuvat ametnikku, ehk "riiki", kes/mis käitub mingite ebaselgete motiivide ajendil ja loobuvad koheselt.
Kõikidele, kes ametnikuga "võitlusolukorda" satuvad, soovitus Samuraikoodeksist:
"Kui enam midagi teha pole- astu samm edasi!"
11:40 02.03.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Eestis on süvenemas ametihaigus mis muudab muidu normaalsed inimesed ennasttäis tuimadeks ja abituteks riigiametnikeks kes oma alluvaid süstemaatiliselt ahistades omakorda muudavad meid süsteemi orjadeks. Juht oma kompetentsi ja teadmiste vähesuse tõttu koostab ametijuhiseid millest ei ole kohati võimalik aru saada kuna juhi madal IQ ja emakeeleoskus ei võimalda alluvate jaoks arusaadavaid lauseid koostada. Seejuures ei pea juht vajalikuks küsida kuidas asjad tegelikult käivad sest kuidas sa siis saad endast madalamas seisuses inimestele näidata kui abitu sa tegelikult oled? Mis ma siin juhistest - mõned aastad tagasi tegin isiklikult MKM 77´le 192 muudatusettepanekut kui saatsin need ka ministeeriumisse ja kolleegidele. Ega siin miskit imestada ei ole kui ülevaatusreeglite mõistuspärasuse kontrollsõelaks on papa Märt Sults ja Erki Savisaar, on ju nad mõlemad tuntud autospetsialistid ... Seda abitust ja alandlikkust peavad ülevaatajad omakorda edasi riigikodanikesse süstima tunnistades liiklusesse mitte sobivaks masina millel auto kaalu näitav andmesilt on riknenud, millel vin kood on roostes kui see on loetav veel kahest kohast... See ametnike diktatuur on lammutamas tehnoülevaatuse olemust ja põhimõtteid ning juba täna tahan öelda, et ainult loll alustab oma tööliskarjääri ülevaatajana kui ta on valmis 2 eurose kingituse eest saama kriminaalkaristust mis jääb plekiks elu lõpuni.
12:23 02.03.2019
Loodame (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Elust enesest:
Diletantide koostet meie Relvaseadus kohustab hoidma püssirohtu raudkapis ja veel selles eraldiasetsevas lukustatavas raudsektsioonis.
Mujal maailmas on see rangelt keelatud!
Miks?
Nii, nitrorohi põleb tikuga süüdates lihtsalt susinaga ära, põleb, mitte ei plahvata ja muu, arukas maailm keelab selle hoidmise umbses teraskestas, seda hoitakse lukustatavas kohas, kuid sellises, mis süttimisel ja püssirohu põlemisel lihtsalt kas avaneks, maha põleks vms.
Meie seadus on selline, et iga relva kohta võib kodus hoida 1 kg rohtu ja minul on olnud seega kodus ka 5kg rohtu, sest omavahel ei tohi vahetada käsirelva, vintraudse karabiini, sileraudse jms rohtu, sest see lõpeb fataalsete tagajärgedega.
Meie RS kohustusega aga loome enda majapidamisse pommi! Vabalt põledes on püssirohi kergestisüttiv aine, nt nagu atsetoon, bensiin vms, kuid kahekordses kestas, nõutud siis 2x4=8mm teraskestas on see pomm, mille ekvivalent on nt 5 kg korral 5000:2,62= 1908 ühikut NATO WIN308 padrunit, mis teevad korraga pauku, sest umbses "seaduslikus" teraskestas vallandub hoopis teine reaktsioon kui niisama põlemine...
Aknast väljalendavale tuletõrjujale on raske selgeks teha, et "RS ju nõuab!"
Seega tekib hämmastavalt arulage situatsioon, milles saab arukat ja tegelikult ohutust tagavat kodanikku karistada RS kvalifikatsiooniga selle eest, et ta püüdis tagada ohutust!?
Kontsadel tibi, Erki, Märt jms kooslus ei taipa midagi ei sise- ega välisballistikast ja neile tundub süütu püssirohi nii koleda ollusena, et nad sunnivad tegema teil koju lõhkekeha! Ma väidan, et selliste hoiutingimuste juures ON tegemist lõhkekehaga!
Nende arvates tagavad aga nemad teie ohutuse, rõhk on "nende arvates", aga nende arvamus ei maksa midagi, sest nad ei tea asjust mitte midagi!
Aga on ju asjatundjad, eksperdid?
ON!
Juba aastat 12 tagasi esitasime Riigikogule põhjaliku selgituse, välisriikide relvaseadused (Suomen Aselaki on paljudele teist loetav, vaadake) ja kõikvõimalikud argumendid, et see meie Relvaseadust naeruvääristav nõue muudetaks!
Tuli isegi vastus, Jaanus Rahumägi oli allkirjastanud.
Tänati, et tublid asjatundjad, spetsid juhtisid tähelepanu niivõrd olulisele aspektile...
Ja nüüd HETKEL kehtivast RS-ist:
" (2) Relvakapis peab olema vähemalt kaks eraldi lukustatavat laegast, millest üks on ettenähtud laskemoona ja sütikute ning teine püssirohu hoidmiseks."
Vot nii!
Rahvaesindajad nõuavad ikka pommi toanurka! Nemad juba teavad! Paremini, kui ülejäänud maakera elanikud kokku!
See oli siin praegu lihtne näide sellest, mis toimub.
08:20 06.04.2019
solksolk
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Ega ei ole konkreetsemalt kuulda olnud, kas diisli DPF/tahma filtri põhjalik kontrollimine ka millalgi ülevaatusele lisatakse?
Pean silmas siis, OBD seadmega selle kontrollimist jne.

Sellised asjad on endal kaotanud igasuguse diisli omamise isu.
Samas tean, et on meil on turul väga pallju diiselautosid, kus DPF on välja programmeeritud ning ühel või teisel moel vahelt eemaldatud.
Sellise kontrolli teke tähendaks vist hulga kasutatud diiselautode odavalt müüki tekkimist?
00:03 07.04.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
DPF kontrollimine ei tule kõne alla kuna OBD tuleb kasutusele alles alates Euro 6 keskkonnanõuetele vastavate masinate testimisel sest nii selgitab vastav ülevaatusdirektiiv. Tähendab, et alates Euro 4 masinatel võib ju olla tahmaosakeste filtrielement eemaldatud kuid kuna tihti on see seadeldis mootori läheduses põhjakatte all peidus siis ei ole võimalik visuaalselt tuvastada filtri eemaldamist. On teada, et ilma tahmafiltrita annab korras mootor normatiivist madalama mõõtmistulemuse. Filter on mõeldud pikemaajaliseks tahma kogumiseks, et seejärel vastusurve tekkimisel saab toimuma kokku kogutud tahma järelpõletamise protsess. Kui filter on eemaldatud siis ei toimu tahma kogumist ja see paisatakse ümbruskonda kuid nii väikeses koguses läbitud kilomeetri kohta, et mõõteriist ei näita suurenenud tahmasisaldust ühes kiirenduses. Isegi keevitatud korpusega filtri puhul ei saa 101% kindlusega väita, et filtrielement on eemaldatud kui mõõtmistulemus jääb normi sisse.
Heitgaaside temaatika on kui amatöörametnike korraldatud sest jätkuvalt saab panna ühel ja samal masinal suitsususe normiks 0,5 või 3,0. Siis kui heitgaasidega seonduvat kureeris Keskkonnaministeerium siis oli heitgaasinormidega kord majas. Tollel ajal kui masinal oli nii LPG kui bensiin kasutusel, siis pidi tegema kaks heitgaasi testi mõlema kütuse põletamisel. Gaasi kasutusel oli teine normatiiv kui bensiinil, nüüd aga on norm üks mõlemale, mis on amatöörlik lähenemine. Miks nii? Ühel heal päeval saabus Maanteeametisse kiri ministeeriumist, kus küsiti: "Kas ülevaatusel tehakse kaks testi so. LPG ja bensiinil töötava mootoriga?" Kuna ARK ülevaatuse talituse ekspert vastas: "Ei tehta", siis lõpetatigi kahe testi tegemine. Tegelikkuses aga tehti nii mõneski kohas vastavalt reeglitele kaks testi ja sisuliselt tunnistas nn. ekspert, et nemad ei kontrolli ülevaatuseid selles vallas. Mis on vägagi usutav sest ülevaatusel on rõhuasetus pigem laternate tähistuse, andmesiltide ja graveeritud vin-koodi otsingutel. Tähendab, et sõiduki ohutustehniline seisund on sekundaarne. Näiteks tänaste reeglite järgi lubatakse ju tarbesõidukile teatud skeemiga kuni 29 pisiviga MIDA EI PEA kunagi kõrvaldama. Näiteks täna (vastavalt kehtivale korrale) saadetakse tuhandeid mittekorras tarbesõidukeid liiklusesse, millel on sõidupidurid tuksis, rooliliigendid loksuvad, tuled pimestavad ja liigselt tossavad - kuni kaheks kuuks. Läksin teemast natuke kõrvale ja nüüd jätkan.
Kuuldes kuidas tegeldakse keskkonna probleemidega paneb irvitama mõeldes sellele, et heitgaasitest tehakse ainult ühel kütusel. Jah CNG puhul on see alati gaas aga LPG puhul peaks tegema 2 testi sest olen näinud kui palju võib saastada valesti reguleeritud LPG süsteem. Või kui bensiini doseerimine on paigast ära siis tullakse vedelgaasil töötava masinaga ja OK? Selgitades LPG´ga seonduvat - kuna me elame nn. õigusriigis siis ei saa nõuda gaasiseadme korrasolekut sest ei nõuta kaht eraldi testimist. Kui autoomanik teab, et bensiinil masin saastab, siis ta tuleb gaasil töötava mootoriga ja ongi OK sest test tehakse sellel küttel millega masin tuli ülevaatusele. Ja mingid tädikesed ja onukesed kes selgitavad kui vingelt meil tegeldakse saasteprobleemidega, tunduvad minule kui totakad kes ei tea pooli pudrunõusidki.
14:27 08.04.2019
Mait ei ole vinguviiul (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Küll vinguvad paljud, kui neile nende endi vaikival nõusolekul labaselt ametnikud kändu kannikasse topivad.
Ametnike ja eriti täiesti diletantlike ametnike terrorile peabki vastu hakkama!
Ja asi pole isegi alati diletantluses, julgen arvata, et mõnel on ka peas viga.
Mida arvata punaprilltädi-sisemiini jutlustest?
Nt, kui avaldas, et vanad autod tuleb keelustada, kuna need põhjustavad liiklusõnnetusi?
Statistika aga näitab kuiva matemaatilise tehtega, et 60% liiklusõnnetusi põhjustatakse sõidukitega, mis nooremad kui viis aastat.
Statistika on avalik, kuid ministritädi teab omaenese tarkusest kindlasti paremini.
Sellised ei tohiks üldse ametite ligi pääseda!
Ja kõik peavad neile vastu hakkama, sest nende otsuseid, määruseid ei õnnestu neil isegi mitte millegagi põhistada ja seega on need õigustühised.
11:19 16.04.2019
uusmees 999 (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
oli plaan ülevaatusele minna aga juhipoolse ukse elektriline aknatõstuk andis otsad. kas on lootust et muus osas tehniliselt korras autoga ikka läbin ülevaatuse
22:31 11.05.2019
Aitab ehk pe.. uritest (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Küsimus nüüd- kuidas näitab s saab ül tehtud kui esisild vajab remonti, tulede aut regulator ei tööta, käsipidur ei tööta, armatuuris näitab piduriklotside vahetuse vajadust, holdusvälp ületatud ja samuti näitab vahetust, taga koliseb tõsiselt jne. Kuidas on ül läbida sellise autoga? Ül tehtud. Õnneks kontrollisin enne ostu. Tahan nüüd selgeks teha kuidas selline asi
saab toimida, kui kogu aeg seletatakse et pole võimalik.? Ja selliseid autosid tegelikult turg täis..
08:43 12.05.2019
63amg (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
peaks ju olema tuvastatav millises tüv-i punktis tehti ja millal
09:53 12.05.2019
pime autojuht (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
maanteeameti sõiduki andmete juures on ka ülevaatuste info milles selle teostanud ettevõtete nimed.
10:11 12.05.2019
Aitab ehk pe.. uritest (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Aitäh vastamast. Aga õnneks loobusin ostmisest. See mida kirjutasin on enda reaalne kogemus. Ja vaadates palju on "just ül läbitud" autosid müügis.. Kindlasti pole kõik sellised ja vabandan ausate müüjate ees, aga soovitus- kui lähete autot ostma siis laske kontrollida kindlasti päevas remondikohas või ül punktis. Pe.. uritele tuleb asi kiirelt selgeks teha. No ja "kerimisest" ma parem ei kirjuta. Kui l. ll võib olla, et algusest peale Eestis sõitnud auto näitu kerida? Kõik on kontrollitav, ka väljaspoolt toodud sõidukite ls. Tänan.
12:58 12.05.2019
Yota (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
kas 36 aasta vanust diisel autot peab ikka ülevaatusel veel "Kräunutama" ?
17:22 12.05.2019
Xa (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Jah! Alates 1980.a
22:12 12.05.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Mis diislite juures on tõsiselt häiriv minule - so. ametnike küsitav suhtumine või suhtumise puudumine, kes vaatavad "läbi sõrmede" kui uuel autol ei lase mootori juhtimise elektroonika tõsta mootori pöördeid üle 2700 p/min. Ja 39 aastat vanal masinal 5600 p/min on reeglitele vastav? On ju kirjas, et mootor peab minema "pöörete piirajasse" ja kui uuel masinal rakendub piiraja "tühikäigul" ja ülevaataja "peedistab penskari vana kronu" siis on miskit valesti minu arvates.
06:39 13.05.2019
... (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
ongi valesti, väga palju asju on valesti, aga rahvas käib valimas ja midagi ei muutu ja ei hakkagi kunagi muutuma. pean silmas paremuse poole, halvemuse poole läheb nagunii pöördumatult.
13:25 13.05.2019
Yota (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
No siis peab lootma, et korra aastas "helisemine" korras mootorile midagi ei tee.
Aga samas ruumis 36 aastat vanat diislit "helisemas" kuulata on suhteliselt nukker.
Lihtsalt lootsin, et see on seotud auto vanusega/vanaks saamisega, mitte valmistamis aastaga enne 1980...

Ju peab seda kräunutamist siis ka see aasta taluma
17:46 13.05.2019
63amg (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
sel 36 aasta vanusel diislil peaks ju saama piirajakruvi peale keerata,et nt. üle 3000 ei lähe
18:08 13.05.2019
... (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
pole seal mingit piirajakruvi, keera lihtsalt pumbast kütet vähemaks ja kogu lugu. aga samas ei ole vahet kui vana on mootor- kui ta on töökorras, siis ei tee ka pöörded talle midagi. kas läheb kolb või keps katki? miks peaks kui siiani pole läinud.
18:24 13.05.2019
Seda et (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
kui tõesti piirajat pole saab tallalaua alla mingi telliskivi aretada küll ju :)) Osadel markidel muide on tehas ka reguleeritava piiraja paigaldanud.
18:50 13.05.2019
stammer (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
see, et vana diiselmootor siiani elus on, ongi tänu sellele, et ei ole mittekunagi piirajas käinud, vaid on popsutatud 1000-1200 pöördega. Muidugi iseenesest on see hea kui aastas korra ülevaatusel tahm välja köhitakse.
19:12 13.05.2019
Õiguslik seisukoht (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Piiraja puudumisel PEAB olema kehtestatud norm, sest fakt on see, et vastasel juhul on võimalik mootor termineerida.
Võõra vara kahjustamine on seadustega keelatud ja riik kui seadusandja ei tohi jätta sellist võimalust.
Kui normi pole kehtestatud, siis ei tohiks ka piirajata mootorit testida selles osas kuna puudub juhend ja omaalgatuslikult järelevalvet, mille alla kuulub ka tehniline ülevaatus, teostada ei tohi.
Riik on sujuvalt end muide vastutusest vabastanud ja mitte ainult selles osas, sama toimub nt kohtutäiturite osas, kes on FIE-d ja seega on riik kogu sellses valdkonnas teostatava ebaõigluse vastutusest nagu prii.

Kuid- on olemas Riigivastutuse Seadus:
§ 7. Vastutuse alused

(1) Isik, kelle õigusi on avaliku võimu kandja õigusvastase tegevusega avalik-õiguslikus suhtes rikkunud (edaspidi kannatanu), võib nõuda talle tekitatud kahju hüvitamist, kui kahju ei olnud võimalik vältida ega ole võimalik kõrvaldada käesoleva seaduse §-des 3, 4 ja 6 sätestatud viisil õiguste kaitsmise või taastamisega.

(2) Tegevusetusega tekitatud kahju hüvitamist võib nõuda üksnes juhul, kui haldusakt jäi õigeaegselt andmata või toiming õigeaegselt sooritamata ja sellega rikuti isiku õigusi.

(3) Käesoleva paragrahvi lõigete 1 ja 2 alusel hüvitatakse otsene varaline kahju ja saamata jäänud tulu.

(4) Kui seadusega pole sätestatud teisiti ja see pole vastuolus avalikõiguslike suhete olemusega, kohaldatakse avaliku võimu teostamisel tekitatud kahju hüvitamisel lisaks käesolevale seadusele ka eraõiguse kahju hüvitamise sätteid.
§ 8. Varalise kahju hüvitamine

(1) Varaline kahju hüvitatakse rahas. Hüvitisega tuleb luua varaline olukord, milles kannatanu oleks siis, kui tema õigusi ei oleks rikutud.

(2) Kehavigastuse tekitamisel või tervise kahjustamisel võib kannatanu nõuda sellega tekitatud kulutuste hüvitamist. Sealhulgas võib kannatanu nõuda järgmiste kulutuste hüvitamist:
1) vajalikud ravikulud;
2) vajaduste suurenemisest tingitud kulud;
3) töövõimetuse tõttu saamata jäänud tulu, sealhulgas sissetulekute vähenemisest või edasiste majanduslike võimaluste halvenemisest tingitud kahju.

(3) Hüvitist töövõimetuse tõttu saamata jäänud tulu eest ei saa nõuda osas, milles kannatanul on õigus kahju tekitamisest tulenevalt saada töövõimetuspensioni.

(4) Püsiva terviserikke tekitamisel tuleb kahju hüvitada perioodiliste rahaliste maksetena iga kolme kuu eest ette. Kahju iseloomu arvestades võib hüvitise määramisel või väljamõistmisel seda ajavahemikku muuta või näha ette ühekordse makse.
§ 9. Mittevaralise kahju hüvitamine

(1) Füüsiline isik võib nõuda mittevaralise kahju rahalist hüvitamist süüliselt väärikuse alandamise, tervise kahjustamise, vabaduse võtmise, kodu või eraelu puutumatuse või sõnumi saladuse rikkumise, au või hea nime teotamise korral.

(2) Mittevaraline kahju hüvitatakse proportsionaalselt õiguserikkumise raskusega ning arvestades süü vormi ja raskust.
[RT I 2004, 56, 405 - jõust. 25.07.2004]
21:40 13.05.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Pöörete piiraja on olemas kuid see töötab alles 5600 p/min juures nagu auto mootori tootja ette näeb. Lihtsalt erinevus on selles, et selline maksimaalsetel pööretel töötav mootor on 39 aastat vana ja paar aastat vanal mootoril rakendub mitte maksimaalpöörete piiraja vaid paigal seisva auto töötava mootori pöörete piiraja. Kui selline masin sõidaks siis tõuseks ka sellel masinal pöörded lakke aga ülevaatusruumis sellist katsetust teha ei saa ja ei pea. Minu tähelepanek seisneb mõttes kui ebaõiglane on olukord mille lahendus ei huvita kedagi ei Brüsselis ega meil. On olemas metoodika mis lubaks vanadel mootoritel ilma ekstreemsuseta ametlikku testi teha kuid ei ole ametnikke kes seda mõistaks ja võtaks vastutuse muutmaks korda õiglasemaks.
10:12 14.05.2019
Õiguslik seisukoht (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
"(2) Tegevusetusega tekitatud kahju hüvitamist võib nõuda üksnes juhul, kui haldusakt jäi õigeaegselt andmata või toiming õigeaegselt sooritamata ja sellega rikuti isiku õigusi."

Tegemist on seega vaieldamatult tegevusetusega.
11:11 14.05.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kas Te tõesti usute, et jeesti on õigusriik? Mina seda ei usu kuna olen omal nahal seda tundnud - et ei ole sest meil on ametnike diktatuur ja Te teate ka mida ütles õigusriigi kohta Kaur Kender.
11:52 14.05.2019
Õiguslik seisukoht (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Ei ole õigusriik. Kuid- riigi vastu kohtusseminek on tasuta!
Kui kõikide sigaduste peale hagi esitada ja kõik esitaksid, lööks see statistika rahvusvaheliselt valusalt ja riik hakkaks oma ametnikke julmalt peksma. Ühel päeval oskavad nad isegi teretada, saavad kodanikku mõnitamata ka hakkama ja täisidioodid filtreeritakse välja.
Seni, kuni keegi vastu ei hakka saab- asi vaid hullemaks minna.
13:38 14.05.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Jeestlane on teise jeestlase jaoks toit ei ole minu väljamõeldud ja ma näen sellist suhtumist vaadates mis toimub meedias. Autoesindus lõhkus auto mootori ja nõuti naisterahvalt 6000€ uue mootori jaoks. Ülevaataja sai tingimisi vanglakaristuse selle eest, et tegi oma tööd õigesti. 58€ altkäemaksu võtnud ülevaataja istus eeluurimisvanglas 2 kuud ja kolm päeva. Ülevaatajat süüdistati altkäemaksu võtmises kuna kuriteo matkimise käigus olevat politsei kits visanud masinasse ümbriku rahaga... ah mis ma siin ikka elu on ilus. Enamus rahvast käitub kui lambakari kui esioinas ees määgib siis enamus on kohe kõigega nõus. linnapea saab taristuministriks ja kohe nõuab 3 aasta pärast kõrgmäestiku talverehve nagu E märgisega rehvid enam ei kõlbaks? Orjameelsus ia isandate kummardamine on meil DNA´s ning elu paremaks teha tahtjad tembeldatakse rahvavaenlsteks. Vabandust et liiga poliitilisseks läksin aga see on minu arvamus mis on kujunenud viimase 10 aastaga oma elust. Käisin ka mina kunagi nn. riigivastutuse seadust kasutades riigi vastu kohtus kuid ei suutnud tõestada, et 47% on vähem kui pool. Vastav riigi tellitud ekspert oma kirjalikus lõppsõnas avaldas arvamust - aga see in ikkagi rohkem kui pool... Eesti ja õigusriik - lubage kahelda.
19:09 01.07.2019
Kas tõesti (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
on nii, etpole enam sõiduautos kohustuslikud kustuti, tõkiskingad ja ohutusvest?
09:32 02.07.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Ohutusvest ei ole nõutav ülevaatusel, küll aga rehvi vahetades peaks seljas olema. Sõiduautos on kohustuslikud ohukolmnurk, tõkiskingad, tulekustuti ja tööautos veel ka käsiapteek kui neid ei ole siis pole hullu sest positiivse otsuse jaoks ei pea neid olema kuigi on kohustuslikud. Takso puhul kustuti puudumine või aegunud kontrollkleebis = kordusülevaatus. Segadust võib tekitada see, et Teie ei pea mitte kunagi kõrvaldama avastatud pisipuuduseid (VO) kui neid on 29. Kui on 30 puudust siis kõrvaldate ühe ja jälle on kõik OK. Minule kuidagi ei mahu pähe, miks meil ruulivad koduperenaise loogikaga riigiametnikud kes teevad selliseid reegleid. Absoluutne diletantsuse tipp on see, et nüüd liiguvad meie teedel kuni kaks kuud kümned ja kümned tuhanded mittekorras sõidukid M1 ja N1 ning võivad töödki teha kui pidurid tuksis, tossavad, tuledega pimestavad ja rooliliigendid lõtkudega. Perepea võib vastava loa olemasolul teha õppesõitu peetis piduritega ja kõik on seadusega kooskõlas. Oleks minu teha, saadaks vastavad asjapulgad seadusesepad metsa vihtasid tegema sest nad ei kõlba rohkem millekski.
15:10 04.10.2019
Küsimus asjaosalisele, ülevaat (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
On tekkimas või õigemini juba tekkinud kentsakas olukord.
Nimelt sõidukitele, vanuses 15 ja + mõeldakse viga külge. Väheohtlik viga nimelt.
Absoluutselt korras sõidukil avastatakse Maanteeameti andmebaasist viga. Nt täiesti uue kustuti olemasolul on tekkinud andmebaasi "tulekustuti puudub või ei vasta nõuetele", või on suunatule pirn vale värvusega vms, aga alati mingi väheohtlik viga.
Olen sellega kokku puutunud isiklikult ja ka minule ei olnud mingeid pretensioone, ka teistele mitte ja hiljem avastavad, kuis oleks olnud. Nagu minagi hiljuti avastasin, et mu tuliuus kustuti, mida ülevaataja isegi hetkeks kätte võttis "ei vasta nõuetele", kuigi 100% vastab. Sama lugu sõbra mersuga, sama lugu teise mersuga, mil signaalil mingi "rike".
Ülevaatuspunktis mida kontrolliti hetkel, arvatavasti Maanteeameti poolt, püüti ühele AUDI-le viga kõikvõimalikul moel leida, hullumiseni!
Masin oli autopleku enda masin ja korras 100% ja oldi lausa nördinud.
Kuna teema läks juba huvitavaks küsisin siit ja sealt ja tulemuseks oli see, et selleks, et Maanteeameti sõgedat kontrolli vältida, pannakse vanematele sõidukitele mingi viga, mingi tühine viga külge, et ametnikunärud ametist oleksid rahul, sest neile ei mahu pähe, et ka vanad sõidukid on 100% korras. Kui on korras, siis kindlasti on korruptiiv asjas nende meelest?
Kas tõesti on need asjad nüüd nii hulluks läinud?
Kui on, siis nende andmete põhjal ju tehakse statistikat, mille alusel on vanemad tihti vigased, mis tegelikkusele ei vasta.
16:19 04.10.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kentsakaid olukordasid tuleb ikka ette. Alles eile süüdistas klient mind, et ma ei ole loonud tema auto kontrollimise jaoks vajalikud tingimised. Autol ei töötanud xenon laternate pesurid. Klient väitis, et tema töö alase ametinimetuseks olevat autotehniline analüütik siis ei olnud minul mõtet temaga pikemalt vaidlustesse laskuda. Seda enam, et kui ma hakkasin selgitama nagu oleks minu arvates vähe vähepesuvett siis kodanik järsult ja käskivas toonis katkestas minu jutu avaldades arvamust, et mina ei tunne absoluutselt autotehnikat. Kuna autol jätkuvalt ei tulnud pesuvett laternatele (tuuleklaasile tuli) siis hakati süüdistama minu paarimeest kes istus autoroolis ja süüdistus seisnes selles, et kuidas me üleüldsegi võime ülevaatust teha kui ei oska isegi laternapesu tööle panna? Ütlesin siis: „Aga palun aidake meid ja pange ise laterna pesu tööle“. Vastus oli, et peab sisse lülitama kaugtuled ja ülevaatusruumi ära pimendama, mille peale oli minul selge mis analüütikuga on tegemist… mina lahkusin ülevaatusruumist kontorisse, et mitte kuulata kodaniku edasisi tänitamisi ja ütlesin, et tehku kirjalik kaebus. Paarimees suutis kliendi ja tema poja nõusse rääkida ja siis lisati aknapesu anumasse vett. Ja oh imet – pesurid hakkasid tööle ilma kaugtuledeta ja ilma ülevaatusruumi pimendamiseta…

Nüüd teemast. Tehnoülevaatuse reeglid on koostatud riigiametnike poolt kes ei ole töötanud ülevaatajana, seega on reeglid kohati raskelt mõistetavad, ka arusaamatud ja eluvõõrad nii ülevaatajate jaoks ja ka klientidele. Põhjus on lihtne – palju lollusi tuleb kohustusliku tehnoülevaatuse direktiiviga „EUROOPA PARLAMENDI JA NÕUKOGU DIREKTIIV 2014/45/EL“ millele lisatakse ka kohalikud iseärasused ja saadaksegi MKM 77 lisa 4. Kuna kohalike ülevaatusreeglite tegemise juurde EI LASTA ülevaatajaid siis ongi palju küsitavusi, millest saate lugeda siinsamas foorumis kui teete lahti teema: „Nõuded mis panevad kulme kergitama“.
Äkki on tegemist uue tulekustutiga mille tegelik vanus oli üle 2 aasta? Siis tõesti ei vasta kustuti nõuetele kuna temal puudub kehtiv kontrollkleebis. Kui suunatule pirn on aja poolt puretud defektidega st. on suures osas maha koorunud oranž lakk, siis selline puudus on oluline viga ja tuleb kordusülevaatus. Kuna kirjeldate mitmeid küsimusi tekitanud episoodisid siis soovitan enne vaadata kehtivat määrust https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1190/7201/9008/Lisa4_31
012020.pdf#
ja leiategi, et 7.7. Helisignaalseade 2) Töökõlbmatu = kordusülevaatus. Ei ole mõtet pahandada ülevaataja peale kelle iga liigutust salvestab videokaamera ja maanteeameti vastav organ väljastab 100€ leppetrahve ülevaatajatele. Kirjutasite: “ Ülevaatuspunktis mida kontrolliti hetkel, arvatavasti Maanteeameti poolt, püüti ühele AUDI-le viga kõikvõimalikul moel leida, hullumiseni!“ See on minu jaoks tuttav teema kuna olen teinud kaks pikka kirjatükki sellest kuidas ametnikud „vinti üle väänavad“ kontrollides ülevaatajate töid/tegemisi ja oskust mõelda nagu mõtleb ametnik. Olen arvamusel, et viimasel ajal on riigi poolsel kontrollimisel rõhuasetus viidud pigem ülevaataja tähelepanu testimisele ja õiguskuulekusele. Selleks antakse juhendeid milledes on palju küsitavusi ja vaadatakse kas ja kuidas neid juhiseid täidetakse? Minu jaoks on tõesti asjad hulluks läinud ja neist asjadest olen avameelselt kirjutanud nii maanteeametisse kui ka ministeeriumisse. Kuna minusuguse madalama astme spetsialisti probleemkäsitlused on paremal juhul „huvitavad lugeda“ siis ainult üksikud soovitused lähevad arvesse. Statistikat tehakse aga viimasel ajal seda ei avaldata kuna pärast minu tähelepanekut, et videokaamerate paigaldamisega on muutunud olukord positiivsemaks lohakusvigade fkseerimisel, siis enam ei tea meie kui palju tuleb kordusülevaatuseid. Oletan, et ametnikud kardavad näidata statistika numbritega kui mõttetu oli kaamerate amoraalne pealesurumine sest tegelikkuses ei ole midagi paremaks muutunud ja korruptsiooni need kaamerad ei vähenda. See on aga uus teema.
16:37 04.10.2019
Küsimus asjaosalisele, ülevaat (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Tulekustutiga on kõik korras, vastab 100% nõuetele.
Ka Mersu kustutiga on kõik korras, hetkel viibib sõiduk Saksamaal ja vaadati üle.
Helisignaali kohta on märge, et sel justkui oleks ja samas ka ei oleks midagi viga ja liigitub väheohtlike alla, mis ei annagi vastust, mis siis lahti on... töötab ju!
Ja neid vigu, puudusi või misiganes- neid ei öeldud sõiduki omanikule või kasutajale!
Mina nt küsisin spetsiaalselt, kas ON mingeid puudusi, millega edaspidi arvestada ja sain vastuseks konkreetse EI!
Arvuti ees, vaadates Maanteeameti leheküljelt ülevaatustevahelist läbisõitu, avastasin aga selle kustutivärgi.
Mul on savi, sest kustuti on OK ja nõutust isegi mahukam, kuid statistiliselt on masin nagu veaga ja vot see minule ei meeldi!
Kui ülevaatajad on tehnilist kretinismi põdevate ametnike poolt poolsurnuks piinatud ja kardavad juba kemmergus oma pätsi potsatustki- no olgu, kui on neil sellest kergem.
Imetlusväärne on aga see, et seadusi kinnitavad meil mingid komisjonid, milledesse kuuluvad endised punkarid, alkohoolikud, suusatajad, odaviskajad, lauljad, isegi kriminaalid ja muud klounid, kuid neisse ei kaasata isegi mitte poolspetsialiste!
Kui nt Loomakaitseseadust koostavad hüsteerilised vinnilised tüdrukud, kes end loomakaitsjateks nimetavad, kuid mitte veterinaarid, Relvaseadust paranoikud, kes pole relva käeski hoidnud jne... jne...
Kuidas niikaugele jõuti?
Haiglaid juhivad tegelased, kes ei tea, kus kops ehk maks ja ei tee vahet lobotoomial ja vasektoomial!?
Kaua see pull käib?
17:21 04.10.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
See pull käib nii kaua kuni lehma tiineks saab. Ega minul küll usku ei ole, et riigis asjad mõistusepäraseks muutuvad. Aastakümneid on riik arenenud valitseva eliidi sigaduste tolereerimise all ja J.O.K.K. esmakordne lubamine oli allakäigu algus ning põhiseaduse pidev riivamine on meid viinud sinna kus ruulivad rumalad ja rahvas on nõus sellega. Teineteisele ärategemine ja oma võimu karistamatu kuritarvitamine on igapäevane, juhtide ülbus ja üleolek on saanud elunormiks. Alt tulev initsiatiiv on valitsejatele olnud soe õhk ja ei midagi muud. Mis on saanud "täna otsustan mina" rahvaalgatustest? Mis kasu on mõttetalgutest? Mis kasu on Millerti ettepanekutest ja märgukirjadest ministeeriumisse ja maanteeametisse - valdavalt mitte halligi. Eks vaatame kui palju suudab seda seisma jäänud veega konnatiiki nimega EV loksutada uued tegijad, nad ju alles alustasid.
21:02 04.10.2019
Küsimus asjaosalisele, ülevaat (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Hästi, aga see lehm, keda tiineks püütakse teha, lisaks läbi seedekulgla ebasihipärase kasutamise- see lehm vist oleme meie.
Tegelikult meenutab see kaasajal paljukirutud koolikiusamist. Nii, kiusata saab pööraselt, aga kiusataval võib juhe kokku minna ja tagajärjed on ettearvamatud.
Kuid- meil on juba see olnud, peale sõda, mil kõikvõimalikes ametites olid täielikud diletandid, nt Estonia Ooperi- ja Balletiteatri kunstiline juht, kes repsi üle otsustas, see oli kahe klassi haridusega mees. Aga moraalselt kindel kommunist.
Isegi siis saadi varsti aru, et miski on nihu ja tehaseid pandi juhtima inseneriharidusega tegelased, finantsistid tegelesid hoiukassadega, pimesoolt opereerisid arstid jne.
Tänapäev on hull ja asi progresseerub ja nii leitakse varsti, et ka torulukksepp võib olla gastroenteroloog, sest mis seal vahet on- torud ja soolikad ju nii sarnased- saab hakkama! Partei aitab! Annab nõu!
Et teile ei meeldi? Torutangid kõhus ei meeldi? Aga miks- odaviskaja ju võib teie ja riigi asju otsustada! Tagaotsimises olnud luureekspert, punkarist anarhist, koomik või kehvapoolne näitleja samuti.
Äge ju!
Aga vot selle lahutatud mees oli jahimees- las istub komisjonis mis relvaseadust menetleb, midagi ikka teab ja vot tema vanaisa oli Eesti Laskurkorpuses- ju miskit temalegi rääkis, istugu riigikaitsekomisjonis!
Nii käibki muide!
See ülevaatusteasi on koomiline, kuid riigikaitse, sisekaitse jms kõrval üsnagi marginaalne jura.
Loll lugu on see, et 1960-nendate paiku juba ennustati, et Euroopas parlamendid nii kord koostatakse ja juhivad seda janti hoopis teised inimesed, kellede etturid on ka see maailma üks hästitasustatumaid komöödiateatreid 101 näitlejaga ja asukohaga ühes linnas, mille merekaldal seisab tiibadega naine ristiga, varem oli mees granaadiga ka sealsamas, aga isegi see on hoolimata toredast argumendist, ehk siis granaadist käeulatuses, ikkagi hirmust sääred teinud.
Asi on palju suurem kui kaamerad, ülevaatus, otsitud "väheohtlikud vead" ja muu mudru.
Tekib siiski küsimus, kelle meelevalla all me oleme? Kes on need sportlased, pullimehed ja muu kooslus ja kuidas on saanud võimalikuks, et nemad otsustavad asjade üle, millest neil endil vähimatki aimu pole.
Just see totuke Rootsi plika etles nii, et tatti lendas ja kuulajate esiread nägusid kuivatasid. Kenasti etles! Hingega! Luges ja etles kuis õpetet.
Kuid- on ka klipid, kus ajakirjanikud küsivad temalt samade asjade kohta ja ta ei saa üldse küsimustest aru, sest ta pole arutlusteks võimeline.
Jah, maha võivad ettesokutatud teksti lugemisoskusega iimesed lugeda ja vägagi ilmekalt ka siis, kui nad sellest üldse arugi ei saa.
On meil sellist jama vaja?
Mõelge, inimesed!
23:56 04.10.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kordan Teie lauset - "Kes on need sportlased, pullimehed ja muu kooslus ja kuidas on saanud võimalikuks, et nemad otsustavad asjade üle, millest neil endil vähimatki aimu pole." Nemad otsustavad kuna neil on meie endi poolt valimistel antud mandaat. Demokraatia Eesti moodi on rumala aga aktiivse vähemuse diktaat passiivse enamuse üle.
07:49 05.10.2019
lisan teemasse (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Ehk eksin aga nagu ma aru saan siis ratas võib olla kinnitatud 2 mutri/poldiga ilukilp peal seda ülevaataja ei näe ei ole ohtlik aga kui üks kaugtuli ei põle või klaasipuhastid pesurid suvisel ajal näiteks on ohtlik. See sõiks just ära märkida väheohtliku veaga.
10:22 05.10.2019
. (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
"Aga miks- odaviskaja ju võib teie ja riigi asju otsustada! Tagaotsimises olnud luureekspert, punkarist anarhist, koomik või kehvapoolne näitleja samuti."

Lihtne ju- see on läbilõige rahvast ja iga nö ühiskonnakihi esindatus on valitsuses olemas. Ei ole ju sugugi hea, kui sinna satuksid istuma ainult poliitikutest diletandid, kes reaalse eluga mingit kokkupuudet ei oma, aga võtavad vastu reaalset elu muutvaid otsuseid.

Aga kui nüüd tõsiselt rääkida, siis ega viimase pea 30a jooksul sealt head nahka tõesti pole tulnud. Aga ei saagi tulla, kui "valimas" käib ca 50% elanikest ja "võitja" saab ca 30% häältest. Ise oskate arvutada, mitme valija häält sellised võitjad esindavad.
Aga kõik on demokraatlik...
12:08 05.10.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Mis puudutab ülevaatusreeglite mõistuspärasuse kontrolli siis sellesse komisjoni kuulusid hiljuti ja ehk nüüdki papa Märt Sults ja Erki Savisaar juunior. Mitte, et minul oleks midagi antud kodanike vastu, mõlemad on tublid mehed AGA neile ju sobib, et vastavalt liiklusseadusele omavad õigust vabalt liigelda mitte korras olevaks tunnistatud piduritega tarbesõidukid. Absoluutne diletantlus ja rumalus riigiametnike poolt oli 12 aastat kehtinud mõõteseadus mis andis kohustuse tunnistada korrasolevaks kui pidurite erinevus oli kuni 45% ja õnneks kõik ülevaatajad rikkusid kehtivat seadust. Vormistati ikkagi kordusülevaatus kuna sülitati seaduse nõudele - tunnistada korrasolevaks tuksis piduritega masin. Nüüd aga kui ongi tunnistatud pidurid nõuetele mitte vastavaks siis annab riik ÕIGUSE liigelda M1 ja N1 kategooria sõidukitega kuni kaks kuud, võrdsustades pees olevaid masinaid korras autodega. Ja kui 2 kuud saab läbi siis hopsti on masin JURIIDILISELT nii tuksis, et tohib sõita ainult remonti ja garaaži … Vot selline loogika!!! Oleks minu teha siis ma paneks mõned pead veerema ja ma tean täpselt kelle omad ja need ei ole eelmainitud kaks tublit rahvasaadikut vaid teada tuntud seadusesepad.
Ise küsin ise vastan: "Miks ma nii muretsen eelmainitud teema pärast?" Vot sellepärast, et riigiametnikud, oma absoluutse diletantlusega näitavad kui vähe neile tegelikkuses korda läheb liiklusohutus või tõesti on nad nii lollid - pigem viimane. Tegelikkus on aga see, et sellise õiguskorraldusega ülevaatusmaastikul näidatakse selgelt kui mõttetu on tegelikkuses tehnoülevaatus. Kuna venemaal, valgevenes ning ukrainas ei ole ülevaatuskohustust eraisikute masinatele ja neil on avariide hulk suurenenud 1% siis minu poolest võiks teha ka meil ülevaatuse vabatahtlikuks sest senine käsu/keelu reeglistik on muutnud ülevaatuse palaganiks.
13:55 05.10.2019
Küsimus asjaosalisele, ülevaat (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Millertiga nõus, kuis siin on eespool toodud ühe kodaniku arvamus:

"Lihtne ju- see on läbilõige rahvast ja iga nö ühiskonnakihi esindatus on valitsuses olemas. Ei ole ju sugugi hea, kui sinna satuksid istuma ainult poliitikutest diletandid, kes reaalse eluga mingit kokkupuudet ei oma, aga võtavad vastu reaalset elu muutvaid otsuseid."

Mina ei nõustu, kuigi kodanikule on juba müts silmile veetud, mingi läbilõikega, mingi jutuga, et nt odaviskaja on tegelikkusega äärmiselt kursis.
Ei ole! Ta on terve elu oda visanud!
Mida teab ta õiguskorrast, erinevate seaduse vastuvõtmiseks vajalikest reglementidest jms.
Kusjuures- propa mingist läbilõikest, mittediletantlusest, elutarkusest jms on pretsedendi põhjal õnnestunud.
Kui seaduste, nõuete jms vastuvõtmisesse ei kaasata spetsialiste, tuleb välja progresseeruv korratus, vene keeles bezpredel!
Sellist olukorda väldivad oma sootsiumis isegi kurjategijad.
Totraid seadusi ja nõudeid lihtsalt ei täideta!
Siis leiavad tarkpead, et siis on vaja seadusi ja nõudeid karmistada! Pmt veelgi lollimaks teha.
Tulemuseks on veel suurem protest.
Siis tehakse asjad veel karmimaks ja püütakse kontrolli vägivaldseks muuta. Vägivald on ka teie rahakotis sorimine, st püüd teid küürakaks trahvida.
Ühel päeval on rahvas tänavatel laamendamas kuis Prantsusmaal nt.
Mäletate laternate ülelugemist? Erakorralistele ülevaatustele saatmist?
REF arv 75- sõitke kuulmise järgi!
Siis suurenes REF 100-mi.
26. august tõi meile paaritu arvu lisatulesid- et nüüd võib ja muud järeleandmised. Veokil 10 lisatuld äkki lubatud!
Mis enne viga oli?
Aga küllap keegi EU-st käskis, et kaua te pullite oma totrustega- meie omad on keeluseaduste tegijad.
Kuna asjad muutuvad üha enam naeruväärseteks, kasvab idiootsuste eirajate arv ja see viib selleni, et ka arukate nõuete peale sülitatakse ja ongi käes suur jama.
Seadusloomet teeksid kuis anarhistid, kes ei tea, mida tahavad, aga teavad kuidas seda saavutada ja tulemuseks on üleüldine anarhia.
See on juba üle 100 aasta vana lugu, sest juba 1917 kandsid üsna runalate nägudega inimesed plakateid kirjaga: "Anarhia- mat porjadka!" ehk meitekeeli: "Anarhia on korra ema!".
Alaarenenutele meeldiks selline riigimudel- kindel see, aga me ju teame, mis naabritel peale 1917 aastat juhtus.
Prillikandja võis tänaval kuuli saada, sest prillid ju buržui tunnus- siga oskab lugeda- buržui!
See, mis peale 1940. aastat siiagi jõudis on murdosa sellest, mis neil endil toimus, marginaalne!
Kõik on juba olnud!
Hästi, ajalugu ajalooks, kuid lootus, et mingi "läbilõige ühiskonnast" valitsejatest peaks õnne õuele tooma, see on pigem luul.
Mõelge nüüd, kui peaksite oma lähisootsiumis asjad andma kohaliku BOCK-Klubi, puberteetide, peast vigaste, laiskvorstide jms "läbilõike" kätte?
Ei meeldi? Miks?
Arvamus, et Riigikokku pääsevad rahvavalitud tarkpead- see on ka luul. Sinna pannakse just need, keda vaja, teised ei osutu valitukski.
Nemad on suures osas kriminaalide käpikud, sest pankureid suurärikaid, finatsspetse, kes pesevad lõdvalt 260 miljardit, no ma ei nimetaks neid muul moel kui kriminaalid. Kriminaalid kentsaka moodustise, mida "riik" nimetatakse, protektsiooni all.
Niikaua, kui ei kaasata seadusloomesse spetsialiste- niikaua ei muutu mitte midagi, läheb veel hullemaks.
Mida hullem- seda parem, see on kasulik neile, kes teid paljaks varastavad. Järjekindlalt, tükk tüki haaval varastavad ja müüvad ka maa teie jalge alt.
Jaurates, kuidas kõik toimub teie hüvanguks ja ohutuse nimel.
14:45 05.10.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Tehnoülevaatuse töö tegelikke tegijaid, oma ala suuri spetsialiste ei võeta/kutsuta ülevaatuse reeglite koostamisele kuna siis tunneksid riigiametnikud kui tühised ja elukauged nad tegelikkuses meile paistavad. Selleks, et mitte ärritada lumehelbekese hingega ametnikku, olen loobunud otsestest süüdistustest. Selle asemel teen nn. ilukirjanduslikke kirjatükke kus "muigega" osutan rumalustele mis "ülevalt" tulnud, näiteks võrreldes vinti üle keeravat ametnikku Walt Disney multika kangelase hundiga kes hüüdis kanakarjale: "Taevas kukub alla". Võrdlen videokaamerate ostmist miljon dollarit maksva tiibraketiga mis tulistas alla paarsada dollarit maksva drooni...
08:47 09.11.2019
................... (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
:-) Jah ,aga ametnik vastab sellepeale , et muidu oleks ju droon edasi lennenud ja võib-olla miljari eest kahju teinud. Loll on see ,kes põhjendust ei leia.:-):-)
14:36 09.11.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Rumal on see kui loll on lastud "pumba juurde" ja ka see veel ei ole halb. Halb on see, et loll arvab - et ajab õiget asja. Halb on nartsissistlik ametnik kelle võimuses on kutsuda seadusloomesse ülevaatust tegevaid eksperte - seda ei tee. Ja nii me saamegi vaadata liiklusseadust https://www.riigiteataja.ee/akt/117032011021?leiaKehtiv mis muuhulgas ütleb järgmist:
Käesoleva paragrahvi lõikes 72 nimetatud perioodi jooksul ei ole mootorsõidukit ega selle haagist lubatud kasutada sõitjateveoks ühistranspordiseaduse tähenduses ega veoseveoks autoveoseaduse tähenduses.
Eesti keeles tähendab see seda, et mittekorrasolevaks tunnistatud sõiduk võib võrdselt korrasolevaga olla liikluses kuni 2 kuud ja ainult taksol, bussil ja kommertssõidukil tuleb liiklemispiirang kuni ta korda tehakse. J.O.K.K. kui kohtate õppesõidukit millel pidurid tuksis... Nii näen mina tänast seadust.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.