Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: TEHNOÜLEVAATUSE NÕUDED??

17:27 22.06.2020
Pisut selgitan (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Asjad on nüüd nii, et Eesti on koolitanud endale terve armee rahvusvaheliste suhete eksperte, ärijuhte, haldusjuhte, sotsiaaltöötajaid, lisaks murdu läbikukkunud politseiametnikke ja muid antvärke, keda pole vaja, kuid kes omavad kõrgharidust tõendavat dokumenti.
Kui panete tähele neid "konkursse" kohtadele, siis on seal nõue "nõutav kõrgharidus" ja isegi mitte erialane.
Kõik, kes nõukaajal keskkooli lõpetanud, need ei jõua ära imestada, kui kitsa silmaringiga võib olla tänapäeva kõrgharidust omav "spetsialist".
Nii, konkurss konkursiks, kuid tavaliselt võidavad selle need, kes kas mingil moel omad, sõbrad, sugulased või tibid.
Ja nii ongi meil endisest lasteaiakasvatajast äkki saanud tehnilise ala peaspetsialist, kõrvalkabinetis istub rahvusvaheliste suhete spetsialist ja ajab teie ohutuse asju jne... jne...
Kuna neil pole ähmastki ettekujutust asjast, siis langetavad nad oma otsused mitte fakti-, kogemuste-, teaduspõhiselt vaid arvamuspõhiselt ja kui asjast ei tea ja arvad, et nii võiks olla, siis on tulemus justnimelt selline kui see meil Eestis on.
Keegi arvab ja teebki oma arvamuse teistele kohustuslikuks.
Kaos on kindel, sest ta on nii ülbe, et ei küsi ka, sest ta ise arvab.
20:01 22.06.2020
to v6sa (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Seda absoluutselt kindlasti, eks elu veereb ikka omasoodu edasi, ükskõik millisest "mülkast" või asutusest läbi käid! :)
Aga vaatleks veel sellist aspekti: "VÄHEOLULINE VIGA: Tagumise registreerimismärgitule
latern.: Registreerimismärk on osaliselt valgustamata." Samas kui :"valguallikas vale, aga väga hästi valgustatud numbrimärk (150+ meetrit), ületab normi mitmekordselt - OHTLIK VIGA."
20:56 22.06.2020
Pisut selgitan (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kui numbrimärk on valgustatud sellisel moel, et seda on näha "väga hästi" ka 150 m kauguselt ja see ületab normi mitmekordselt, siis on kindlasti tegu OHTLIKU VEAGA!
Nimelt pimestab sinu "väga hästi valgustatud" numbrimärk öösel sinu sõiduki taga sõitvaid juhte. Mitteloetav numbrimärk on kindlasti ohutum.
Ju on osaliselt sinusuguste pärast need nõuded?
Esituledesse paneksid ka "mitmekordselt normi ületavad" valgusallikad?
Ametnik pole targem- te keelab ära, mitte ei kehtesta normi, et "tjuuningumees" sellist juttu ei saaks ajada.

Kusjuures- valgusjõud on väga lihtsalt mõõdetav. Selle aeglustusmõõtja/sitanikerdise asemel oleks olnud palju mõistlikum see valgusjõumõõtja ülevaatustele nõuda, odavam ka.
ja LED vaidlused oleksid lõppenud, ka need, kui gabariitidesse 21 vatised pannakse ja nendega pimedas tagasõitjate silmi põletatakse. Olla ka ju jube hästi nähtav.
07:26 23.06.2020
R.K. (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Võsale täpsustuseks. Euroopa kohus tegeleb hoopis muude küsimustega, kui mingi led-tuli ja ei oma jõudu muutmaks kohaliku kõrgeima kohtuastme otsust kehtetuks. Nii et, kel soovi sel teemal kohtu uksi kulutada, siis Riigikohus on viimane aste.
08:46 23.06.2020
v6sa
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Euroopa kohus muu hulgas tegeleb kaasustega, kus riik on kodaniku vastu olnud ülekohtune ja koduriigist abi enam ei saa. Põhjus pole oluline. Oluline on riigi asjakohatu sund, mille vastu minnakse kaitset otsima. Numbritule LED, seadusevastase relva konfiskeerimisel kriimustada saanud kuldsõrmus, Pronksiöö mäsus poevarguselt tabamisel lõhkirebitud jopeäär - juristidel vahet ei ole. Nemad kirjutavad hea tasu eest rõõmuga kaebuse valmis ja siis esindavad kannatanut (enamasti küll "kannatanut") tema enda raha eest lõpmatuseni.

Aga ma tulen tagasi teemasse oma küsimusega:
Palun selgitust, kas tõesti ei kehti kahetelgsele O2 haagisele õigus kasutada erineva turvisemustritüübiga rehve erinevatel sildadel, kui autodel see on lubatud. Või aeti mulle labaselt jama?

Situatsioon: kaheteljeline O2 haagis, mille esiteljel suverehvid, tagateljel suundmustriga talverehvid (naastud eemaldatud). Mustrisügavus kõigil neljal rehvil enam, kui 3 mm. Vedukautol all suverehvid (lähedased haagise esitelje mustrile), mustrit 5+ mm.

Nõuti haagise ettenäitamist võrdsete rehvidega. Rääkisin sodiks, kuna nad said ise ka aru, et kordusülevaatuselle tulles haagise alt leitavad 1,6 mm mustrisügavusega rehvid ei ole ohutumad, kui minu hetkekombinatsioon. Aga mul ikkagi tekkis küsimus, kas on mingi juhend selliseks puhuks, kuna MKM määrusest ma vastavat erisust O2 haagisele ei leidnud.

Muudetud 23.6.20 08:54

09:33 23.06.2020
63amg (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
puhtast loogikast
kui sul ikka on passis,et käru on KAHE teljeline,siis pole nendel midagi plõksida!
autodel on ju lubatud.isegi erineva mustriga rehvid ,st.erinevate tootjate karkassid on lubatud kõigil neljal rattal
10:20 23.06.2020
R.K. (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Võsa siis sellist asja ei tea? Võtab ja otsib internetist, seal kõik kirjas.
19:06 23.06.2020
riisiussike to v6sa (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
1. pole kunagi mõelnud leedi panna sõiduki välistesse valgustusseadmetesse ja ole ka seda teinud!
2. Miks numbrimärgitules juhtus olema leed? Varem polnud kusagil sellist infot, et seda ei tohiks teha vms.
3. Ei viitsi rohkem nn "lollidega" vaielda, sest viga on juba Maanteeametis ja sealt allapoole voolab juba ühtlaselt.
19:13 23.06.2020
riisiussike to v6sa (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Minupoolest võib vabalt olla kaheteljelisel O2 haagisel erineva turvisemustritüübiga rehvid (samas mustri jooksusuund olgu ikka õige! jne), peab ikka peast nikastund olema, et jaburaid nõudeid inimestele pähemäärida ja veel kaabaklikum on nendega inimesi mõttetult jooksutada! :)
19:44 26.06.2020
v6sa
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
To R.K: ma tean väga hästi, mis on kirjas kurikuulsas määruses, aga väidetavalt olla MNT juhis selle kohta. Neid ju ei leia netist.

Määruses sellist erisust pole, on talverehvide nõue veduki järgi.
07:50 27.06.2020
R.K. (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Liiklusseaduse järgi loetakse haagist sõidukiks ja sellele laienevad kõik sõidukile kehtestatud rehvinõuded. Ehk siis, kui sul on kaheteljeline haagis, siis haagise mõlemal teljel peavad olema ühetüübilised rehvid. Kas siis suve, naast, või lamell. Turvisemuster võib erineda. Paarisrataste puhul see nõue ei kehti. Paarisratasteks loetakse kõrvuti asetsevaid rattaid, mitte järjestikuseid.
Nii saan mina sellest aru. Kui vahepeal on midagi muutunud või pole ma asjast õigesti aru saanud, siis palun kergemat karistust.
09:09 27.06.2020
63amg (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
mõlemal teljel ühesugused rehvid
kõik õige ju siis.ees nt.lamellid ja taga suvekad
10:12 27.06.2020
R.K. (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kui kasutatakse naastrehve, siis peavad kõik sõiduki rehvid olema naastrehvid, nii lugesin äsja mingist määrusest välja.Kas naastude välja kiskumine muudab rehvi lamellrehviks, seda ei tea, pigem mitte, aga võiks. Ju seal ülevaatusel, kus võsa käis, nii arvatigi, et tühjad naastuaugud ei muuda naastrehvi lamellrehviks.
Aga seda lamelli ja suverehvi kombot ei suutnud põgusal vaatlusel nagu tuvastada. Fakt, et ühel ja samal teljel ei tohi olla radiaal ja diagonaal rehvid, ega talve ja suve ega maastukurehvid läbisegi. Peavad olema paaris. Aga seda, kas ees mõlemad lamellid ja taga suvekad või vastupidi, selles nagu sotti ei saanud. Ei viitsind rohkem otsida kah. Keegi teab täpsemalt, ehk ütleb või viitab mingile määrusele.
14:12 27.06.2020
63amg (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
on ju öeldud,et ÜHEL sillal peavad olema sama tüüpi rehvid!
vabalt võivad olla ees suvekad ja taga lamellid
10:12 28.06.2020
lamellrehve (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
müüaksegi ju kahte tüüpi- ühed tava-, teised on naastutatavad. Kui naastud välja kiskuda, ongi tavalamellid.
14:24 28.06.2020
63amg (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
korralikul lamellil pole kohtagi ,kuhu naelu sisse taguda.lamellid on nii tihedalt
21:12 29.06.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Tuleks tagasi mootorrataste pidurite testimise juurde sest minuni on jõudnud info kuidas Pärnus ühes ülevaatuspunktis sunnitakse kliente tegema tsiklile piduri testi autole mõeldud piduristendis - mis on minu arvates absoluutne ülevaatuspunkti poolne omavoli. Täna kehtiv ebaseaduslik Maanteeameti direktori käskkiri kohustab tegema piduritesti nii nagu seda on tehtud aegade algusest st. näidispidurdamisega. Mõned ülevaatused on soetanud endale tsiklitele mõeldud piduristendid kus lastakse teha pidurduskatse tsikliga kohale sõitnud kodanikul. Iseenesest nagu mõistlik AGA on KEELATUD teha mõõtmisi neil kes ei ole atesteeritud ülevatajana. Näidispiduritesti jah võib ette näidata kodanik AGA piduriefektiivsuse mõõtmise testi kus saadakse numbrilised näitajad - nüüd küll ei luba ükski seadus teha kodanikul kui ainult atesteeritud ülevaatajal...
17:49 30.06.2020
Gqaz (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kas ülevaataja toimis korrektselt kui ütles peale ülevaatust tehnilist passi tagasi andes, et mine autoga maaletooja juurde ja lase tehnilises passis auto värv hallist muuta tumehalliks? 
20:01 30.06.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Ei toiminud korrektselt sest maaletooja ei pea autode registrit vaid seda peab Maanteeamet, seega oleks pidanud saatma sinna. Olen ise kogenud, et autol tundub visuaalselt olevat üks värv aga reg. tunnistusel on teine mida fikseerib silmanägemine. Vahel on asi selles, et auto värvi kohta antakse dokumentides värvikood mille dekodeerimisel alles saab teada mis värvi autovärviks peab lugema - ja seda mida näed ei loe. Siis olen uurinud kas autol on originaalvärv otsides kohti kuhu autovärvija "prits ei ulatu" Leides, et on originaalvärv ei hakka protsessima kuna ei lähe vastuollu dokumendi väljastanud riigiametnikega kes on minust targemad kuna nemad on pädevad juba ametiseisuse pärast.
08:13 18.09.2020
tekkis huvi (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kas klient võib piduritesti ajal pidurile vajutada või peab seda tegema ülevaataja
08:39 18.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Puhtalt minu spekulatsioon. Kui vormistatakse kordusülevaatus pidurdusjõudude probleemiga siis vajutage palju soovite. Positiivse otsusega ülevaatuse puhul peaks ikka vajutama tehnoülevaataja. Minul oli praktikant kes lõhkus piduristendi jõudünamomeetri mille pärast seisis firma 3 päeva ja jupi järgi käisin Leedu Valgevene piiril. Mõõtja maksis 3 kuupalka.
10:01 18.09.2020
Algaja ülevaataja (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Puhtast huvist ,kuidas praktikant selle lõhkuda sai? Mida ta peale pidurdamise siis tegi , et andur puru läks? Küsimus selleks ,et mitte ise sama viga teha. Tänan!
10:51 18.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Pärast pidurdust kui seiskusid testirullid, hakkas praktikant rullide vahelt välja sõitma ja rullid pöörlesid vähemalt 20 km/h kuna masin ei nihkunud paigast sest auto rattad keerutasid rullisid mis käisid vabalt ringi. Samal ajal kui praktikant vajutas akseleraatorit sooviga rullide vahelt maha sõita, käivitas automaatika piduristendi elektrimootorid, mis keerutavad testirulle kiirusel 5 km/h. Kiiruste erinevusest toimus murdosa sekundiga löök andurile. Praktikant oli eelnevalt kuu aja jooksul teinud vähemalt 50 piduritesti ja see saatuslik hetk oli juhendaja telefonitoru otsas kontoris.
11:06 18.09.2020
Algaja ülevaataja (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
08:30 21.09.2020
MB ML (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kui käisin eel-ülevaatusel-köik autol korras-1 viga tagumised udutuled ei tööta-(mingi juhe massi vöi lahti)- keeldus ülevaatusele-väga imelik ! kuidas saab ?
08:46 21.09.2020
63amg (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
pole ju raske mingit väikest tulukest korda teha!
09:55 21.09.2020
Ülevaataja (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
MB ML - sa läksid ju eelülevaatust teostama. Tagumiste udutulede mitte põlemine on korduv. Sulle anti vast valida, kas korduv või mine tee asi korda. Vaevalt, et keelduti ülevaatusest kui sa korduvat oleks tahtnud.
11:09 21.09.2020
MB ML (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
To ülevaataja ! selge pilt,peab juhe lisama ja ühendama !
23:24 21.09.2020
siberia (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Mootorratta piduristend sellisel kujul on lollus. Käisin ühe enda omaga suvel ülevaatusel , seal kus oli stend ja pidureid mõõtis ülevaataja. Esiratta efektiivsuseks tuli 40 sest mootorratas lendas koos ülevaatajaga rullide pealt tagasi enne kui vana heebli korralikult alla vajutada jõudiski. Tagarattal 80. Mootorratas ei lennanud kuhugi poole, sest minumeelest hoidis ta ka esipidurit peal mis masina korralikult paigale fikseeris.
Hoopis esipidur on loomulikult efektiivsem, seda nii sisetunde kuiu inseneritöö järgi sest seal on kaks suurt ketast tagumise ühe ja väiksema vastu.
Ülevaatustulemust see küll ei mõjutamud, sest keskmisena läks kirja 60 ja see oli väga bro.

Soovitus oleks siis stendil mõõtes masin ära fikseerida, kasvõi üle sadula visatud koormarihma abil nagu laevareisil tehakse. Või selline mõõtmisporno hoopis ära lõpetada, sest tulemused ei vasta nagunii tegelikkusele.
13:50 22.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Mootorratta pidurite testimisega algasid jamad alates 01.02.2020 mille tõttu meie loobusime tsiklite kontrollimisest. Minul ei ole piisavalt teadmisi selles teemas aga küsimus on ikkagi. Huvitav kas Teie mootorratast kontrollinud tehnoülevaataja esirattale piduritesti tegemisel ikka tagaratast pidurdas hoidmaks tsiklit paigas? Kuna tagaratas andis 80% siis see oleks pidanud testitava sõiduriista paigal hidma esiratta pidurdusel?
00:01 23.09.2020
siberia (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Ei pidurdanud tagaratast, sest niisuguse stendi peal peavad mõlemad jalad maas olema ja lenksust kõvasti kinni hoidma sest tõenäoliselt lendab kinnitamata mootorratas rullide pealt minema. Kui ühe jalaga tagaratast pidurdada lõpetavad ülevaataja ja tsikkel küljeli maas.
Tagapidurite testimise ajal saab aga vabalt esiratast pidurdada sest asi see lenksu hoides piduriheeblit siis muljuda.

Sellepärast kirjutasingi, et kui üldse stendi peal mootorratta pidureid testida siis peab tsikkel olema kinnitatud nagu dünostendil . Muidu võib lihtsalt silma järgi öelda, et 51 ja ülevaatus sooritatud.
06:24 23.09.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Aga kui oleks Honda või Bemmi tsikkel olnud?
14:01 23.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Tähendab, et tsikli pidurite testimine testirullidel on lollus kuna ei saa teada tegelikku efektiivsust esirattal kuigi esiratas võtab enda peale üle 50% tsikli (sõiduautol 60% ja rohkem) liikumisenergia maha võtmisel. Tähendab, et võib ülevaatusele minna mitte päris korras esipiduritega.
17:59 23.09.2020
siberia (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Aeglustust mõõdetakse minuteada ja tingarv 100 on aeglustus 1g. Iseenesest pole ju vahet millise rattaga pidurdatakse - kui aeglustus jääb üle 0,5 g ehk 50 siis on kõik korras. Vähemalt sõidukatsel on see niimoodi ja kui esirattal on head pidurid (või vastupidi) kõlbab täiesti kui pidurdada vaid ühe rattaga. Mõnel võistlusrattal on aeglustus 1,5 g, kui sel ühel rattal üldse pidureid pole jääb pelgalt teise jõust ülegi.
Ning teistpidi - kui mõnel vanal ja raskel külgkorviga rattal on kõik tehasekorras ei pruugi see euroametnike seatud piirnormidesse sobida. Loomulikult ei hakka keegi oma uunikumile mingit pornotuuningut tegema. Lihtsam on viia masin Soome registrisse kus mingit mootorrataste ülevaatust polegi.
10:18 25.10.2020
Aga ostke (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Mustalt see ülevaatus. Saab osta küll nagu välja tuleb. Üks läheb katkise ( mõra kojameeste piirkonnas juhi poolt üle poole esiklaasi) ülevaatusele ja voilaa- tehtud- teisel on aknapesuri paak tühi ja viga kirjas. Vot see on müstika. Nii et pole mõtet hakata seletama et ei saa ül osta, tuleb välja, et saab ikka küll.
12:13 25.10.2020
............... (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Unes nägid või [puudub aknapesuvedelik = VO]
13:22 25.10.2020
On ju teada (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kui aknapesuvedelikku juua, siis hakataksegi selliseid postitusi kirjutama, küllap eile oli kõva aknoolipidu?
Ei maksa pahaks panna, vaba valik ikkagi.
Teine võimalus on ogar ametnik Maanteeametist, kes sellise pusserdise kirjutamisega loodab mingi iva saada, no seda, et rahvas hakkaks mingitest ostetud ülevaatustest kirjutama vms.
Viimane tegevus on tüüpiline muide kõikidele riigi repressiivorganitele.
17:45 25.10.2020
63amg (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
kui puudub vedelik paagis,siis ei tööta ka tuledepesurid.siit tuleb ikkagi korduv,juhul kui pesurid on olemas.nagu ikka jäetakse midagi rääkimata
19:47 25.10.2020
Ülevaataja (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Ei tule korduv, ma ei saa väita, et tuledepesurid ei tööta, kuna puudub pesuvedelik. Ja nii teen seni , kuni saan trahvi.
20:13 25.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Ja saadki trahvi kui vahele jääd masina puhul millel nn. xenonid ja pesurid mis ei pritsi kuna vesi otsakorral ja jätkub ainult tuuleklaasile. Meie lisame kraanivett ja saame pesurid tööle ning soovitame autoomanikul vedeliku ära kasutada, et külmakindlat juurde valada.
21:08 25.10.2020
Ülevaataja (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kui pesuvesi on OTSAS siis ei pritsi ka tuuleklaasile, kui pritsib tuuleklaasile ja tuledele ei pritsi siis on OV. Mingit kraanivett ma lisama ei hakka, kui siis ehk allikavett, see ei pidavat talvel jäätama
21:13 25.10.2020
On ju teada (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Vot, vot! Ja selle kraanivee ja lisamise eest võtavad niikuinii kolekorruptiivselt pappi! Nagu mootori töötemperatuurini soojendamise eest!
Homme nõutakse salvestised ja hakatakse uurima!
Proti faabulasse kirjutavad "valades vett kliendi sõiduki pesuripaaki, hõlbustas olles ülevaataja, kliendil TÜ läbimist, millega sooritas korruptiivse teona kvalifitseeruva teo"
Nad panevad su kinni!
22:14 25.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Härra kes Te siin ennast tutvustate kui Ülevaataja, mina kui päriselt ülevaataja tahaks teha korrektuurid Teie selgitustesse sest foorumi külastaja jaoks on olulisem tõde kui "poolikud tõed"
Viga nr.1, Teie väide, et - kui pritsib tuuleklaasile ja tuledele ei pritsi siis on OV.
On poolik tõde kuna vastavalt kehtivale korrale kui pritsib tuuleklaasile ja ei pritsi laternatele siis on VO puudus kui sõidukil on halogeen valgusallikatega laternad. Ja kordusülevaatuse põhjus on sama puudusega siis kui sõidukil on gaaslahendus valgusallikatega laternad millel valgusvoog üle 2000 lm.
Viga nr.2, Teie väide, et - allikavett, see ei pidavat talvel jäätama.
On ebaõige sest allikavesi, tulles maa seest sügavamalt kui on maapinna külmumispiir, on temperatuuril mis rohkem kui 0 kraadi kuid ta jäätub väheke hiljem kuna alustab jahtumist pärast maa alt väljumist. Pealegi jäätub kuum vesi kiiremini kui külm.
Eesti keeles on teada sõna jäätub ja ei ole sõna jäätab. Auto tuuleklaasi ja laternate ühine pesusüsteem on nii tehtud, et kui pesuvedelik väheneb teatud piirini siis sealt edasi ei pese süsteem esilaternaid, et jääks kindlasti tuuleklaasipesuks teekonna lõpuni. Sellepärast meie lisamegi vett, et jõuda selgusele, kas viga on väheses veehulgas, või selles, et mõnel masinal läheb laternapesu tööle alles pärast 5-10 korda tuuleklaasile vee pritsimist. Kui tulevad külmad siis oleme valanud ka külmakindlat pesuvedelikku selgitamaks tõde, kas süsteemis viga või oli ikkagi vähe vedelikku?

Mis puudutab "kinni panemist" siis tänaseni ei ole mitte keegi suutnud minu vastu algatatud kaebuseid (8+ 1kriminaal) "võita" ja kõik on jäänud lolliks ja Millert tunnistatud õigeks.
22:26 25.10.2020
Siiski-siiski... (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Maidu teise vea parandus pole ka päris õige.Nimelt kuum vesi aurustub kiiremini ja aur külmub.Juutuub neid videoid täis kuidas õhku paisatud keev vesi lumena maha sajab.Kui panna kaks nõud -kuum ja külm ,siis külm jäätub siiski kiiremini.
22:33 25.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Siiski-siiski, muidugi on Teil õigus ja ma tõin näite ainult selleks, et öelda - mitte iga tõde ei ole alati lõplik. https://heureka.postimees.ee/4009373/miks-jaatub-kuum-vesi-k
iiremini-kui-kulm-vesi

22:34 25.10.2020
Siiski-siiski... (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
....just,"teatud tingimustes",mitte alati pole see nii.
19:43 26.10.2020
siberia (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
See allikavesi on vanade autojuhtide soovitus noortele nagu ka ämbriga kompressiooni toomine. Ka soola võib radiaatorisse puistada, siis ei löö esimeste külmadega lõhki. Meri ju ei jäätu :)

Ksenoonide tulepesurid on pastakast väljaimetud teema. Tuleklaasid on kuumad, sinna sattunud sopp kuivab kohe ära ja ei tee see pesurist tulev nire neid puhtamaks ega mustemaks. Mul oli ksenoonidega auto mille tulepesuri kohad olid juba tehases nii umbseks pandud et sealt poleks tulnud tilkagi isegi hr Millerti juures. Viis aastat oli Eestis ja järgmised viis Soomes ning ei huvitanud need pesurid kuskil kedagi. Oligi tehase poolt ilma pesuriteta ksenoonidega Audi ja rahu mõisas. Iseenesest oli ka samasuguseid kuid pesuritega.
20:02 26.10.2020
123456789000000 (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Siberia võiks enda jutu tõestuseks auto vin-koodi lisada,et saaks vaadata kas ikka oli tehase poolt pesuriteta või ksenoonideta.
21:01 26.10.2020
Vastan siberia eest (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Korrektsuse mõttes esitan sootsiumile lõigu ametlikust dokumendist mille väljastas Maanteeamet aastal 2019.
Neid "aafrika variant" sõidukeid, millised Maanteeamet vastutulelikult esmaselt ära regas, vurab meil sadu, kuid pöörake erilist tähelepanu argumendile :"Hinnanguliselt on üksiksõiduki kinnituse kaudu registreeritud gaaslahenduslampidega sõidukite arv 200 ringis, mis moodustab väikese osa igapäevases liikluses osalevatest sõidukitest. Selline väike arv sõidukeid ei mõjuta oluliselt üldist liiklusohutust teedel."
Siia võib lisada veel mitusada tuliuuena müüdud "aafrika variant" MB sõiduautot mille saasteklass on EURO-2, milliseid EU-s eu tohi müüa aastast 2008.
Kui nüüd siia veel lisada Maanteeameti peadirektori täiesti hääletu lahkumine ametikohalt 15.sept 2020....
------------------------------------------------

20.02.2019 kiri MKM ministrile Maanteeametilt.

Maanteeamet on tuvastanud, et kuni 03.11.2011 üksiksõiduki tüübikinnitusega sõiduki registreerimisel Eestis esines puudusi gaaslahenduslampidega varustatud sõidukite tulepesurite ja kõrgusregulaatorite kontrollimisel. Need sõidukid registreeriti Eestis tulepesurite ja automaatse kõrgusregulaatorita. Vastavalt kehtinud määrustele oleksid need sõidukit pidanud olema varustatud nii tulepesurite kui ka automaatse kõrgusregulaatoriga. Antud olukorras jõuti lahendusele, et sellistele sõidukitele tulepesurite ja automaatse kõrgusregulaatori paigaldamine 10 ei ole enam põhjendatud. Kaalutlusele aluseks on eelkõige sõiduki omaniku õigustatud ootused. Sõiduki omanik on õiguspäraselt eeldanud, et Maanteeamet kontrollis registreerimisel sõiduki vastavust tehnilistele nõuetele ja ei esita juba kasutuses olevale sõidukile tagantjärgi täiendavaid tehnilisi tingimusi. Samuti tuleb arvestada, et tulepesurite paigaldamine sellistele sõidukitele tagantjärgi on rahaliselt kulukas (ca 700 eurot). Kaaluti lisaks selliste sõidukite ohtu teistele liiklejatele. Hinnanguliselt on üksiksõiduki kinnituse kaudu registreeritud gaaslahenduslampidega sõidukite arv 200 ringis, mis moodustab väikese osa igapäevases liikluses osalevatest sõidukitest. Selline väike arv sõidukeid ei mõjuta oluliselt üldist liiklusohutust teedel. Rohkem selliseid sõidukeid ei lisandu, sest Maanteeamet on oma tegevusi korrigeerinud.
23:04 26.10.2020
To on ju teada (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Ja punktid.. Kui -on ju teada - kasutab endal joomiseks aknapesuvedelikku siis täpselt selline kommentaar tulebki. Pea ikka natuke piiri selle vedeliku tarbimisega. Ja tean mida kirjutasin, auto mark, mudel jm teada. Lihtsalt müstika ongi, ühel esiklaasi mõra kojameeste piirkonnas, kõik ok ja teisel klaasipesuripask tühi. Mõrvaga saab üle läbi, aga tühi klaasipesuripask on eriti ohtlik viga. Ja need peopidajad( kes siin aknoliga pidu peavad) võiks enne postitamist mõelda kui oskavad.
23:20 26.10.2020
E60 5.seeria (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Mul kui annab esimese hoiatus teate “windshield liquid low” siis enam tuledele ei pihusta, pihustab ainult klaasile selle jäägi. Ca 1 liiter on siis sees seda sel hetkel.

Lisaks selline nüans, et kui tuled 0 asendisse keerata mitte A, siis ka enam tuledele ei pihusta.

Aga mul teine küsimus: kas kollase vea tulega armatuuris põrub ülevaatusel? Bmw-l hakkas andma aktiivrooli viga. Rool muidu töötab ja võim isegi taga, kuid “Active Steering” lisavarustus hetkel jamab mistõttu kella blokis on kollane rooli märk ja lisaks DSC (kolmnurk millel ring ümber) märk ka selle active steeringu pärast. Tegemist on mugavusvarustusega ja lisavarustusega, kas selle mitte töötamine mõjutab ülevaatuse otsust?
23:27 26.10.2020
E60 5. Seeria (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
23:31 26.10.2020
Päris tõsiselt tead (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kui selle vedelikupaagi tühjaks oled joonud, siis ära ülevaatusele ikkagi mine.
Ja siin lolli ka ei tasu mängida oma "klaasipesupask tühi" jutuga.
Karta on, et asjad on teisiti kui sina seda siin serveerid.
Ära tigetse- tee oma masin korda.
Ja pea piiri selle olluse tarbimisega, eksjuonju. Ja kui väga ärbelda võib mõra ka mujale kui kojameeste piirkonda tulla.
Kõikide märkide järgi sa niivõrd esinesid ülevaatusel, et sinusse ei olnud võimalik hästi suhtuda hulgivigade tõttu ja mõtlesid kiusuks selle "ülevaatus osteti" muinasjutu välja.
23:52 26.10.2020
Sa tõsiselt (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Ähvardad või? Ah? Loe uuesti- ära tarbi aknapesuvedelikku! Uuesti kui aru ei saanud, auto mark, mudel, vl aasta ja teised andmed olemas mis sellise veaga( mida loetakse ohtlikuks)üle läbinud. Ise mingi ül punkti tööline vist, nüüd oht et välja tuleb. Ei hakka rohkem vaidlema, vaatame, mida teised asutused selle kohta ütlevad.
00:06 27.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
MKM 77 Lisa 4 ütleb - 2.5. Elektrooniline roolivõimendi (EPS) 1) EPS-märgutuli näitab süsteemi riket. = OV ehk kordusülevaatus.
00:50 27.10.2020
siberia (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Täiendan tulepesuri küsimust niipalju, et tehase poolt olid ksenoonid, automaatne kõrguseregulaator ja tulepesurit ei olnud.
Vin-koodi ei mäleta ja otsida ei viitsi.
Ja nagu mainitud, selllest pesurist ei tundnud puudust ei mina ega vastutulijad.
02:17 27.10.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Omasin samuti "xenonitega" autot, aut.regull ja pesurid.
Pesurid olid tehtud eelmise omaniku poolt "pimedaks", et vett mitte raisata(vist), sellel oli ettenähtud 5l tuledele ja 2l esiklaasile.
Ei huvitanud need pesurid ÜV'l kedagi...
06:54 27.10.2020
E60 5.seeria (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
07:25 27.10.2020
. (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Mis vahet on, kui tulesid ei pesta halogeenide või xenonite puhul? Kas üks neist tuletüüpidest määrdub rohkem ja teine vähem?
12:49 27.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Tehnoülevaatuse reegleid (ülevaatusdirektiiv) koostavad Brüsseli bürokraadid, millele lisanduvad MKM ning MA kontorites töötavate ametnike suva (paljudel on auto alane haridus väga küsitav kui vaadata millised on olnud nende diplomitööd). Vürtsi antud määrusesse MKM 77 lisavad TÜL ärimehed ja nii ongi meil palju imelikke ja raskelt mõistetavaid nõudeid sisaldav reeglistik, mille paljudest punktidest ei saa aru paljud tehnoülevaatajad. Liiga palju on olnud keelavaid sätteid mis mingi aja pärast muutuvad jällegi lubatavateks, liiga palju on laustobedust, liiga palju on ametnike survel nõutud ülevaatajatelt tühikargamist. Nii olemegi ametnike poolt tehtud olukorras kus väga paljud ülevaatajad on muutunud ebakindlateks ega tea enam mis on õige ja mis on vale. Mõiste sõidukiohutus on meie ametnikele paljasõnalina ja selgitused kuidas nad tahavad muuta liiklust ohutumaks on kui soe pohmellilõhnaline õhk nende suust. Kuna eelmisel aastal saadeti liiklusesse ülevaatusel mitte korras olevaks tunnistatud 84 761 sõidukit mis omasid võrdseid õigusi korrasolevatega siis mis juttu saab rääkida sõidukiohutusest? Tehnoülevaatuskorraldus on inimeste teha kes vahel tunduvad kui diletandid ja sellepärast olemegi olukorras kus ülevaataja vormistab OK mitte töötava pesuriga sõidukil millel xenonid ja võib saada leppetrahvi 150€ selle eest kui videot vaatav järelvalveametnik ei näe tehnoülevaataja käte vahel tulekustutit millel uuritakse manomeetri näitu...
13:10 27.10.2020
Hea Mait (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
See "leppetrahvija" PEAB tõendama, et ülevaataja silmanägemine on nii kehv, et ta pole võimeline nt pagasiruumis oleva tulekustuti manomeetri näitu ilma seda kätte võtmata tuvastama.
Kui ta, st "leppetrahvija" seda ei tee, siis ei saa mingist "trahvist" olla juttugi!
Mina teeksin ettepaneku mind menetluse korras suunata okulisti juurde, põhjalikule silmanägemise kontrollil, kui seda ei tehta, siis on edasine juba kohtu värk ja "leppetrahvija" kaotab sajaga!
Ma ikkagi ei mõista, kuidas olete ise lasknud asjadel sellise õigusliku absurdini minna!
Teil on seal teie elu üle otsustamas mingi kroomnahka säärikutes, nahkjopedes ja puukabuuriga mausritega troika või?
Nad tuleb kollektiivselt perse saata, nad on ju äbarad psühhopaadid kui nii käituvad.
Te võidaksite ja nemad maksaksid kohtukulusid- kas tõesti on ülevaatajatel nii raske omavahel kokku leppida, et iga teile korraldatud lollus kohtusse kaevata?
14:53 27.10.2020
.............. (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Miks peab just manomeetrit vaatama? Kas kontrollkleebise vaatamisest ei piisa? Miks neid siis rahaeest sinna peale tambitakse?
15:27 27.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Leppetrahve on tehnoülevaatuspunktidele väljastatud üle 2 aasta ja ma ei tea kedagi kes oleks vastu vaielnud kuna trahvi koostaja tunneb oma tööd ja õigusi perfektselt. See, et karistused tunduvad kohati liiga karmid või ebaõiglased ei puutu asjasse kuna lepingus on punkt vastavalt millele võib ülevaatuspunkti trahvida kuni 9600 € leppetrahviga ja enamus jäävad kusagil 150 – 300 kanti. Väikseim mida ma tean oli 50€ ning valdavalt trahvitakse nn. hoooletusvigade pärast. Kui ülevaatuspunkt (leping on ülevaatuspunktiga) hakkab „vastu punnima” siis saab ”täie rauaga” kuigi neljakohalist summat ei ole veel välja kirjutatud ja ega vist kirjutatagi – kuid hirmutamiseks on väga hea vahend. Mina olen pääsenud hoiatusega selle eest, et ei keeranud mõõteriista kella edasi tunni vrra kevadel ja sellepärast oli pidurite väljatrükil vale aeg võrreldes heitgaaside väljatrükiga.

Mis puudutab nägemise korrasolekusse siis leppetrahvide registrist Maanteeameti kodulehel leiab juhtumi kus ülevaataja olevat näinud lisavarustust pagasiruumi põhjas kuid kuna seinale monteeritud videokaamera „silm” ei ulatunud pagasiruumi põhja siis sai Tehnoülevaataja hoiatuse ja nüüd on tolle ülevaatuspunkti videotel usutavasti näha kas masinal ikkagi olid lisavidinad või ei!

Oleme lasknud asja absurdini viia kuna meid st. Tehnoülevaatajaid esindab organisatsioon MTÜ Eesti Tehnoülevaatajate Liit kuhu vastavalt liidu põhikirjale võivad kuuluda AINULT ülevaatusärimehed. Autosid kontrollivad isikud ei tohi kuuluda sellesse liitu ja neid „esindavad” ärimehed tolles liidus. Tõeliste tehnoülevaatajate katusorganuisatsiooni ei ole olemas ega tule kuna mehed on arad sest pere vajab toitmist ja meid on liiga kaua karistatud iga pisiasja eest liigselt karmide karistustega. Ülevaatajate „lambakarja” kuulekusele aitab kaasa aastaid kestnud psüühiline survestamine sest meuile sadetakse pidevalt ülevaatuspunktide ja nende töötajate inspekteerimiste protokolle kus näeb, keda ja mille eest on ikka ja jälle karistatud. Käimas on hirmu õhkkonna tekitamine kui saad teada, et roostega kaetud summutit loeb ametnik autoomaniku poolseks heitgaaside süsteemi ümberehituseks ja ülevaataja karistamist väärivate pahategude nimekirjas selline selgitus on olemas. Minul on prokuröri süüdistusakt kus süüdistatakse ülevaatajat mootori soojendamises, minul on kohtuotsus kus ülevaatajat süüdistatakse selles, et ta sai korras masinal korras heitgaasid ja selle eest 3 aastat tingimisi... Mina sain hpoiatuse, et oli lumi maha sadanud ja parkimisjooned jäid koristamata lume alla...

Olen palju pidanud selgitama, et tehnoülevaatust juhtivad kontrollivad riigiametnikud tunduvad kui tšekistid ajast kui käidi puidust püstolikabuuridega.

Ei saa kedagi kollektiivselt saata sinna... kuna ülevaatusärimehed kasseerivad leppetrahvi tehnoülevaatajalt. Kaebamisest ühel või teisel viisil ei ole kasu kui isegi riigikohtu ettekirjutus ei loe maanteeameti töötajatele, kui õiguskantsler isiklikult rikkus seadust ja ei reageerinud minu kaebusele. Kui peameinister pidi sekkuma, et invaliid saaks Rootsist ostetud invaliidiauto meil arvele võtta, kui politsei liiklusohutuse juhtiv ametnik ütles minule: „Kui läheb politseil Maanteeametiga asjatamiseks siis hakkab maanteeamet mängima „surnud koera””.

Kokku leppida ei ole kellegagi kuna tehnoülevaatajatel ei ole neid kaitsvat organisatsiooni ja sellepärast ongi meil videokaamerad mis paigaldatud kuna juhtiv riigiametnik tõlgendab liiklusseadust nii nagu temale meeldib.
15:44 27.10.2020
2.8 (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Tulepesurid huvitavad 2020a vägagi ülevaatajaid, ära levita aegunud infot.
16:03 27.10.2020
Pisut informeeriks (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Info ei aegu, kui see vastab tõele. Ärikate sissetoodud euronõuetele mittevastavate, kuid odavate "aafrika variant" sõidukite osas on tehtud sadade ja sadade osas, st tervete partiide osas Maanteeameti juhtkonna tase,el "järeleandmisi" ja sellest on ülevaatajaid ka informeeritud, küsige ülevaatajatelt. Seega jutt võrdsetest võimalustest, võrdsusest ja õiglusest EV-s on täielik bluff. Kui ikka 200+ sõiduautot saastenormiga EURO2 arvele saab ärikas, siis on see korruptsioon ja summad on üüratud kui arvestada kui palju on see "aafriklane" odavam kaupmehele osta jne.
16:57 27.10.2020
Pisut informeeriks (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Ja et ei hakataks mingit jura ajama, et nii ei ole- ülevaatajatele saadetud dokument mis käsib tunnistada EURO2 nõuetega masina EURO4 masinaks, kuid saastenormi osas lähtuda 2x suuremast lubatud tahmast vastavalt EURO2 nõuetele.
Jutt on UUTEST masinatest!
Seega- millega tegeletakse riikilikku järelevalvet teostavas ametis tegelikult?
22:00 27.10.2020
siberia (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Oh, "euronõuded" kui mõiste on ise paras müüt. Need erinevad riigiti päris palju. Soomes või Rootsis ei keela keegi tervet auto nina kaugtulesid täis laduda ja kui generaatori võimsusest puudu jääb pannakse suurem. Samuti ei keela keegi sellise välisriigi registris oleva autoga Eestis ringi sõita.

Sellesama ilma tulepesuriteta Audi viisin 2015 a Eesti registrist Soome registrisse ja ei kottinud registreerimiseelsel ülevaatusel ksenoonidel puuduvad pesurid mitte kedagi. Pole ka hiljem tavalistel ülevaatustel sellele tähelepanu juhitud.
Praegusel auto töötavad tulepesurid ainult siis kui käigukang on parkimisasendis. Mõte on ilmselt see, et inimene laseb tuleklaasidele vett ja läheb puhastab laternad paberiga ära ja siis ei pea eraldi pudelit kaasas tassima. Tehasest on see nii seadistatud ja ei hakka mina mingite maanteameti asjapulkade pesurifetishi tõttu seda ümber programmeerima.
23:09 27.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
23 keeles euronõuded direktiivina 2014/45/EL on müüt? https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=celex%3A
32014L0045
. Teie väide, et euronõuded erinevad riigiti päris palju on otsene oletus ja tõestuseks vaadake minu pakutud saidilt direktiivi 2014/45/EL ja näete, et kõikides keeltes on sisuliselt tõlge sama. Mis puudutab kaugtulede arvu siis peatage selline sõiduk ja uurige mitu laternat on ühendatud ühe lüliti alla? Ka meil võib olla suuremal hulgal laternaid mis peavad olema õigesti grupeeritud ja nii võib ka meil kohata masinat millel 10 kaugtuld mis on grupi kaupa teineteisest eraldatud. Soome registrisse ja Eesti registrisse sõiduki arvele võtmiseks ei pea olema pesureid, neid hakatakse usutavasti nõudma siis kui korralisele ülevaatusele lähete. Pealegi on Soomes ülevaatus ilma videokaamerateta ja seal ei vaadata tagantjärele milline oli masin ülevaatuse hetkel. Olen ise käinud Soomes ülevaatuseid inspekteerimas ja tean kui LOHAKAD nad sõna otseses mõttes on masina kontrollimisel. Lohakas ülevaataja Soomes ei tähenda, et seal oleks reeglid vähem karmimad. Paljuski on seal karmim kord mis toob kordusülevaatuse 5 pisiveaga kui meil kõlbab ka 29 pisipuudust. Lohakatest ülevaatajast Soomes saate näha nende endi tehtud videost. https://areena.yle.fi/1-2467213?autoplay=true samas on antud video hea näide millised "vindi ülekeerajad" on seal ametnikud (trafi).
09:42 28.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Mis eriti tülgastav, et korruptsioonist Maanteeametis teavad KÕIK. Teab Raivo Aeg, kes oli minu juures tehnoülevaatusel ja kellele ma seletasin asjadest, teab Helir Valdor Seeder kellega istusin 30 minutit kõrvuti ja ta kuulas kõrv kikkis, teab Vilja Savisaar kellega isiklikult vestlesin, teab ministeeriumi, teab riigikogu majanduskomisjon. Teab enamus Maanteeameti töötajatest, teavad tehnoülevaatusärimehed, teavad tehnoülevaatajad. Olen viimase 5 aasta jooksul kirjutanud korruptsioonist minu ümber ja lausrumalustest meie kohtusüsteemis JA KEDAGI EI HUVITA piisavalt, et alustada mingitki uurimist. Uusi masinaid võetakse arvele tuhandeid kuigi nad ei vasta hetkel kehtivale korrale, seadustega mängitakse väänates neid nii kuidas hetkel soovi on, tehnoülevaatajatele antakse seadusega mitte kooskõlas olevaid juhiseid ja suuniseid. Õiguskord lonkab, ei ole kontrolli kes kontrolliks kontrolli, tehnoülevaatajaid alandatakse ja mõnitatakse juba ka klientide poolt - kuhu me nii jõuame? Tulemas on aeg kus mind enam ei huvita see amet ja need inimesed ja see riik. Ma ei ole esitanud kaebust kuna tean, et minusugune hiirekaka köögipõrandal astutakse laiaks ja kodanikuinitsiatiivist absoluutselt mingitki kasu ei ole, küll aga olen teinud piisavalt, et inimesed kellel on võrreldes minuga 100 korda rohkem mõjuvõimu, võiksid hakata korda looma siin riigis.
09:59 28.10.2020
siberia (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Eks need reeglid on muidugi kõikidesse EL keeltesse tõlgitud. See on tavapärane praktika. Iseküsimus et kas on vaja igasugusesse jamasse takerduda. Kõva 60 protsenti Brüsseli produtseeritud ilukirjandusest võib mu hinnangul julgelt üle õla saata.

Nende lisatulede koha pealt: Eestis oli ju kõva andmine teemal et lisakaugtulesid peab olema paarisarv. Skandinaavias on kolm lisatuld täiesti tavapärane. Ledribade kohta andis maanteeamet kunagi juhise et kasutada tohib mingit teatud Osrami ledbari mis on küll palja silmaga vaadates üks riba kuid koosneb kahest eraldi poolest mis moodustavad siis paari. Mõttetu tilganäppimine.
Pluss asjaolu, et neid nn rekka kaugtuled kus on gabariidituli sees pannakse Soomes ka täiesti auto keskele mis Eestis peaaegu inimsusevastase kuritegu on . Jne.

Minuarust pole ülevaatajad Soomes mitte lohakad vaid keskenduvad olulisele ja näiteks pindmine rooste summutil ei vääri tähelepanu. Olgugi et mõni Brüsseli ametnikuhing näib vastupidi arvavat.
Sellesama tulepesuriteta autoga käisin hiljem Soomes ka ülevaatusel ja mismoodi neid pesureid nõuda saab kui neid tehasest tulles ja riiki tuues üldse ei olnudki? Seda enam et praktikas on neist kasu ainult siis kui on lisaks vana Volvo moodi ka kojamehed tulesid puhastamas.
10:27 28.10.2020
123456789000000 (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Tulede osas on niipalju muutunud et tohib olla paaritu arv ja gabariidituli lisatules ka lubatud.
10:56 28.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Üksik ledbar on samuti lubatud ning ei pea olema enam dual. Jah Soomes on palju mõistlikum ülevaatus ja lohakaid leidub ka meie riigis.
19:23 01.11.2020
kuidas on võimalik (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Ülevaatajale määrati leppetrahv et märkis nö rikkis sõiduki korrasolevaks kuid sama sõiduk on ikkagi korras kuni järgmise ülevaatuseni.
20:18 01.11.2020
.......... (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kui ikka hästi tahad, siis on kõik võimalik. Või kui on hea advokaat, siis on ka kõik võimalik.
10:39 02.11.2020
Selgitan kuidas on võimalik (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
"Ülevaatajale määrati leppetrahv et märkis nö rikkis sõiduki korrasolevaks kuid sama sõiduk on ikkagi korras kuni järgmise ülevaatuseni."
Et kuidas nii saab olla?

Vabalt, sest selle "leppetrahvi" määraja ei tõenda midagi, ta ainult arvab, temale tundub, näib ja mida iganes, või on isiklik antipaatia, paha tuju jms.
Kõik need "leppetrahvid" on tegelikult ebaseaduslikud, sest ühele poolele pannakse rahaline kohustus mingi väidetava rikkumise eest, kuid tegelikkuses seda rikkumist ei toimunud või on rikkumine tõendamata.
See rikub juba Põhiseaduse §22-te ja veel mitmeid seadusi, kuna rikkumine eeldab süüd ja süülisuse tõendamiskooris on seega sel "leppetrahvi" koostajal.
Kui mõni selle "leppetrahvi" asi jõuaks kohtusse, siis kohtunikul oleks üsna suured silmad ja lõug nabani ja ta küsiks "mis asi see on?", sest see on suva isiku poolt õhust võetud rahaline kohustus, mis määratakse lihtsalt kodanikule!
Ülevaataja on ju kodanik ja ka temale laieneb seaduslik kaitse omavoli eest.
On tekitatud olukord, kus mingis kohas, mingis kabinetis istub isik, kes arvab, et ta võib suva arveid välja kirjutada, lihtsalt lambist, võttes kasutusele argumentidena hiromantia, selgeltnägemise ja ka oma luulud...
ja tekitab kellelegi rahalise kohustuse.
Nagu Millert mainis, on summad üsna marginaalsed, kuni mõnisada eurot.
Kuidas oleks, kui teid liikluses peatataks, aetaks mingit mulli, et "ma nägin ja oletan, et rikkusite, teeme nüüd väikese trahvi..." ja kuna see on vaid mõnikümmend eurot, siis maksate selle rõõmsalt ära, sest võiks ju nt 1000 määrata ja teil üldse ei teki küsimust, et mis kuradi rikkumine!? Et pollar ütles ja nii ongi?
Aga- ükspäev tullakse teile järele ja öeldakse, et on oletus, et sööte väikeseid lapsi, mingis videos on kohe selline himur pilk teil, küll juba ametnik seda ilmet tunneb ja teid tuleks ühiskonnast ikkagi eraldada?
Et kuidas meeldiks? Et no kui juba ametnikule tundus- mis siis teha? Pole vaja ei kohut ega uurimist- piisab kellegi luulust?
Ma miskipärast usun, et teile ei meeldi.
Aga just selliste "leppetrahvidega" selline värk algabki. Selleks, et kodanik ei saaks vastu hakata on justmaffia korraldanud nii, et õiglus ja õigus on ülikallid kaubad mida kodanik osta ei jõuaks ja seeläbi kogu sürrealismiga vaikselt sajatades lepiks.
Ma tean pretsedenti, kus terve küla kogus õigusabiks raha ja kaebas omavalitsuse kohtusse. Võitsid, sest advokaat oli tasemel ja ka järgmises astmes võitsid. Kaotaja pool, ehk siis omavalitsus maksis neile kõik õigusabi ja muud kulud tagasi ja küla tegi sellest õigusabi fondi, sellest teada saades käitus omavalitsus edaspidi selle külaga ülikorrektselt. Üks või paar isikut seda kinni maksta poleks jõudnud, küll kõik koos.
Kuidas te ülevaatajad ei mõista, et teie permanentne pedereerimine toimub justnimelt kaalutlusel "tal pole kohtu jaoks raha".
Külaelanike kohta arvati justnimelt samuti kuid nad tegid nii kuis eelpool kirjeldasin ja nüüd on neil raha mistahes keisi tarbeks ja neid enam ei püüta petta, olla nende suhtes ebaõiglane vms, sest saadaks kohtus soolikasse.
Tugevat austatakse, nõrka pekstakse kasvõi niisama lustist surmani.
Kui kõrvalseisvale tehakse liiga, ärge keerake pead ära ja teeselge mittemärkamist, sest homme võidakse teie kallale tulla.
12:37 02.11.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Tänases, kohati absurditeatrina tunduvas tehnoülevaatuskorralduses on lihtne panna vastutust tehnoülevaatajatele endile kuna meie oleme arad ja kuulekad oma orjameelsuses. Selles on minul oma osa kuna minu kirjast võttis Maanteeameti tehnoosakonna juhataja kuulda ettepanekut survestada ülevaatuse ärimeest kui tema alluv miskit eksib. Karistamise mehhanism on selline, et ülevaatuse omanik (kes ostis nuhkimiskaamerad Ma jaoks) saab elektronkirja kus palutakse „pilve“ üles laadida konkreetse juhtumi lahendamiseks sõiduki kontrollimise video sellest kellast kuni selle kellani. Seejärel saadetakse küsimused millele peab vastama 10 päeva jooksul. Nüüd kui ülevaatuspunkti omanik on üles näidanud „koostöö tahet“ siis saadetakse ülevaatuspunktile vastav leppetrahvi teatis. Rikkale ülevaatuspunkti omanikule on summa väike kuid kuna raha võetakse ju hiljem tehnoülevaataja palgast siis on ta piisavalt suur, et mõelda järele kas jätkata töötamist tehnoülevaatajana või vahetada töökohta…
Mis puudutab tehnoülevaatajate kollektiivset kaitset siis seda ju pakub Mittetulundusühing Eesti Tehnoülevaatajate Liit mida juhib Maanteeameti endine tehnoosakonna juhataja kellel kõik ametnikud kui vanad semud.
14:02 02.11.2020
Selgitan kuidas on võimalik (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Hea Mait! TLS ja VÕS järgi ei saa töötaja palgast mitte midagi ilma põhistava ja seadusliku otsuseta maha võtta! Isegi tekitatud kahju mitte, kui see oli tekitatud tahtluseta!
Kui tekib vaidlus, siis selle lahendab kohus, kuid tööandja selliseid asju teha EI tohi!
Samasugune ebaseaduslik tegevus kui see leppetrahvimine ise.
Kui teil nii koostööaltid peremehed on, siis tulekski kolmeks päevaks kõik putkad kinni panna ja sellega luua pretsedent millesse sekkub ajakirjandus ja seejärel PEAVAD seoses suure avaliku huviga hakkama tööle kõikvõimalikud riigiasutused, mis esitavad küsimuse, et "mis toimub", kuna asi on ilmselgelt teie võiduga lõppev, pakuvad ja advokaadid ISE oma teenuseid, sest võit on tõesti 100%.
Septembris võeti Maanteeameti peadirektor maha, mis iganes selgitusega, ma arvasin, et jõuluks, aga näe- juba varem.
Seal toimub veel "muutusi" ja kasutage juhust mehed!
Aga- sain ma õigesti aru, et mingi junn M-ametist tahab vaadata, esitab kolmandale isikule (ta pole ju viibinud kohal) mingeid küsimusi, siis määrab mingi "leppetrahvi" ja läbi kolmanda isiku ütluse kasseeritakse papp lõpuks mittemillegi alusel ülevaatajalt?
Imelik pole?
14:42 02.11.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Jah just nii käibki riikliku tehnojärelvalve korraldamine ja kontroll. Aastaid tagasi käisid inspektorid kohapeal ja nad suhtlesid OTSE tehnoülevaatajaga ning tihti ilma, et ülevaatuspunkti omanik kohal oleks olnud. Oli aeg kus anti võimalus KOHAPEAL vastuväideteks ja vaidlusteks. Nüüd aga "lahendatakse" juhtumeid mis olnud kuu, kaks või kolm tagasiulatuvalt. Kuna tummfilmina videopilt "annab" 10% sellest mida nägi tehnoülevaataja siis me ei saa rääkida mingitest tehnilistest nüanssidest vaid sellest mis paistab videopildil seega käib VALDAVALT trahvimine liiklusohutust mitte mõjutavate hajameelsusvigade eest st. on olulisem, et ülevaatus paistaks olevat nagu ülevaatus. Vähemoluline on aga sõiduki tegelik liiklusohutuse tehniline seisukord, jah pidurid ja heitgaasid saab mõõdetud kuid ei ole videopildis näha kuidas mõõtmine tegelikkuses toimus ja 90% vigade nimekirjas olevatest puudustest (kas kontrolliti või mida nägi ülevaataja) ei ole kontrollitav video vahendusel. Minul on võimekus petta mõõteriistasid ja saada valeandmeid mis lubavad mittekorras sõiduki tunnistada korrasolevaks ja see kõik otse videokaamera salvestava silma all. Ma ei tegele susserdamisega kuid väidan, et videopilt "võib kaitsta" ebaausat ülevaatajat. Minul on arvutis kiri kus ülevaatuspunkti omanik kaitseb oma petisest ülevaatajat toetudes teemat mitte kajastava videopildi kontrollimise selgitusele.
15:02 02.11.2020
Selgitan kuidas on võimalik (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Mind huvitab nt see, milliste argumentidega peetakse midagi töötaja töötasust kinni. See peab olema dokumentaalne, vastasel juhul on see 100% töötajale selle summa võlgujäämine mis seisneb töötrasu täies ulatuses mittemaksmises ja kvalifitseerub koheselt TLS rämedaks rikkumiseks, millise alusel on töötajal õigus tööleping erakorraliselt üles öelda ja saada kolme kuupalga ulatuses nüüd juba endiselt tööandjalt hüvitist.
Kui see töötasu osaline mittemaksmine on aga mingil moel ka põhjendatud ja kajastub kusagil- no mina sooviksin seda dokumenti näha, päriselt ka, sest see on absurd! Kehtetu jne.
Jube arad on inimesed, nõukaajal olid kordi julgemad ja siis muidugi polnud ka orjanduslikku riigikorda kuis praegu on välja kujunenud.
Agaellist massi on jälle vahva juhtida muidugi, ei vaidle.
17:20 02.11.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Ega siis igat leppetrahvi nõua iga tööandja oma töötajalt. On ju temal võimalusi mõjutada oma alluvaid, näiteks öeldes: "Ma ei võta seda raha sinu palgast aga sa pead papi tagasi teenima sellega, et vähendad kordusülevaatuste hulka (nende puuduste mitte fikseerimisega mida video ei näita) sest naaberfirmas on hakanud rahvast rohkem käima ja meil vähem".
Minule tundub, et vähehaaval hakkab tehnoülevaatajatest tekkima defitsiit sest ei ole harvad juhtumid kus käiakse ülevaatuspunktides töötajaid "üle ostmas". Tehnoülevaatus ei ole võrreldes 5 aasta taguse ajaga enam autotehnilise spetsialisti suhe kodanikuga vaid pigem "riietehoiu tädi teema" kes saades mantli annab numbri ja vastupidi. Tähendab, et tehnoülevaataja on isik kes juhindudes kümnetest ja kümnetest erijuhistest, ka vahel ametnike suvast teeb tuimalt linnukesi arvutiekraani tühiringidesse ja ta ei tunne, et on vajalik või piisavalt iseseisev otsuste juures.
19:16 02.11.2020
Selgitan kuidas on võimalik (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Oh, doktor Millert, andke andeks, aga ma ei saa sellest Maanteeameti ja ülevaatajate vahelisest suguelust enam mitte zittagi aru!
Kohati tundub, et see lausa meeldib mõlemale poolele.
Tead ju küll, kes ma olen ja mina eraisikuna olen kaks, ei, isegi kolm korda neist jagu saanud ja tagajärjed on laienenud kõikide kodanike kasuks.
Kättevõtmise asi mehed! Ja samuraitarkus: "Kui enam midagi teha ei ole- astuge samm edasi!"
19:44 02.11.2020
, (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
No kui ülevaatajad tahavad lambad olla, las nad siis olla edasi. Lammast ei saa sundida hundiks hakkama, isegi kui talle hundinahkne kasukas peale visata.
20:09 02.11.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Tehnoülevaatajad ongi lambad kellel on omad isandad ja kogu süsteem on minu arvamuse kohaselt üha rohkem sarnanemas Orwelli igihalja teosega "Loomade farm" http://www.nommeraadio.ee/meediapank.php/Loomade%20farm ja meile selline asi sobib. Ainult üksikud totakad nagu Millert julgeb avalikult öelda, et igatseb aegu tagasi kui tehnoülevaataja oli lugupeetud spetsialist kellega kõlbas ARK inspektoril suhelda silmast-silma. Selleks sõitis ametnik ülevaatuspunkti ja küsis: "Kuidas läheb?" siis läksin ise külla ARK tehnoosakonda. Nüüd ei sõideta kohale vaid esitatakse ülevaatuse omanikule autot kontrollinud töötaja tegevusest videosalvestuse nõue.
13:53 03.11.2020
nuujah (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Mulle tundub et maanteeamet läks kaamerate paneku nõudega alt ja lootsid et leiavad hulga sulisid aga läks vastupidi ja nüüd ongi vaja ennast kuidagi ennast õigustada kuid pole millegagi ja siis otsitaksegi selliseid vigu mis on ülevaataja kohati unustanud teha aga vead on nii koostatud et kui vaja siis alati leiab mille eest keerata.
14:59 03.11.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kirjeldan siin tüüpilist ja minu arvates kõige tihedamini esinevat rikkumist tehnoülevaatajate poolt. Vastavalt halduslepingule algab tehnoülevaatus sellest, et avatakse ülevaatusprogrammis sõiduki andmed, mis tähendab, et enne kui ei ole avatud "auto toimik", ei tohi siseneda sõidukiga ülevaatuspunkti kuna ametlikult loetakse ülevaatuse toimetuste alguseks seda hetke kui siseneb sõiduk ülevaatusruumi. Kui on tegemist kliendiga, kes ei nõustu vigade fikseerimisega, siis tekivad vaidlused või peab andma selgitusi selle kohta, et ei pea kõiki vigu kõrvaldama, või seda, et enne tähtaja lõppemist peab jõudma tagasi ja sinna kus saadi kordusülevaatus. Tähendab, et tihti venitavad kliendid oma küsimustega ülevaatuse lõppvormistamist ja nii PEAB järgmine klient lihtsalt pealt vaatama tühja ülevaatuspunkti kus ei toimu midagi. Sellises olukorras tullakse küsima, et miks tema autot ette ei võeta kuigi on ülevaatuspunktis ringi kõndimas vaba ülevaataja. Ei pea ju kontoris ühe kliendiga tegelema KÕIK ülevaatuse töötajad. Tähendab, et ülevaatuse omanik peaks iga tehnoülevaataja jaoks ostma ühe arvuti millega vormistatakse ülevaatust. Seda lisaarvuti või arvutite ostmist ja vormistamise laudade juurdepanemist aga ei peeta nii oluliseks ja sellepärast vahel alustatakse järgmise kliendi sõiduki kontrolliga samal ajal kui toimub kontoris eelmisele kliendile selgituste andmine... Ei soovita ju näidata kliendile, et teda ignoreeritakse tühja ülevaatuspunkti ja niisama jõlkuva ülevaatajaga. Ja nii võibki juhtuda, et ülevaatuspunkti omanik saab leppetrahvi 50€ kus kirjas järgmised rikkumised:
11.1. Haldusleping punkt 1.1.1 – Ülevaatust alustati ilma sõiduki andmete avamiseta
liiklusregistri infosüsteemis.
11.2. Määrus 77 lisa 2 punkt 8.4.3 – Heitgaaside mõõtmisprotokollil puudus mootori
temperatuur (°C).
11.3. Määrus 77 lisa 4 punkt 4.1.6.2 – Laterna hajutiklaasi puhasti töökõlblikkus jäeti
kontrollimata.
Mootori temperatuur EI OLE kohustuslik vastavalt euroopa liidu tehnoülevaatuse direktiivile, küll aga on mõõteriista kohta esitatud nõudes, et ta peab olema suuteline fikseerima mootori temperatuuri.
Mootori pesuri kontroll võis ju olla aga vee pritsimist ei olnud videos näha ja küllap unistati see asjaolu ülevaatusprogrammis kajastamata kuigi mitte töötav pesur halogeentulede korral EI PEA KORRAS OLEMA sest pisipuuduseid ei pea mitte kunagi kõrvaldama.

Tegelikkuses hakkab tehnoülevaatajate ja klientide vahel suurenema vaenu juhtumid sest liiga palju segavad kliendid autode kontrollimist ja sedasi võib juhtuda, et unustatakse mõni pisipuudus märkimata, see aga on võimaliku trahvi hirmu allikas mis põhjustab pikas perspektiivis stressi. Kui ikka mitu korda päevas tuleb hiljem meelde, et unustasin kirja panna ühe numbritule mitte põlemise või klaasitõstuki probleemi ja kõik selle pärast, et tuli järgmine klient esitades näiteks küsimuse: "Kas Teil tehnoülevaatust teha saab, kui mitu autot on järjekorras, kas ilma kustutita saab läbi jne." Siis on tekkimas soov absoluutselt klienti mitte lasta auto kontrollimise juurde ja temaga vestelda alles dokumentide tagastamisest alates. See aga on kliendi suhtes teeninduskultuuri rikkumine ja ebaõiglane ja nii me siis püüame kõigest väest olla viisakad ja teha oma tööd hävituslenduri tähelepanelikkusega. Näited olid väljavõte 14.09.2020 antud leppetrahvist ühele ülevaatuspunktile.


17:25 03.11.2020
Selgitan kuidas on võimalik (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Hästi, tehakse paljasõnaline otsus, sest selline videomaterjal ei kvalifitseeru tõendiks ja määtatakse ebaseaduslikult mingi "leppetrahv".
Kuidas makstakse leppetrahv?
Kes on selle saaja, sest seda tohib saada vaid Rahandusministeerium, sest Maanteeamet on riigiasutus.
18:20 03.11.2020
siberia (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Need ongi kaks erinevat kontseptsiooni - kas teha kogemuste või instruktsiooni järgi. Üks tuttav Estonian Airi lendur rääkisis kunagi et temale õpetati nõukaajal kogemustepõhist lendamist ja Jaki ja Tu- ga lennatigi nii. Kui lääne lennukid, Fokker ja Boeing tulid muutus kohe ka õpetus ja teha tuli täpselt nii nagu instruktsioonis punkt punktilt kirjas.
Mõlemil variandil on oma head ja vead. Kogemuste kasvades kiputakse ülbeks minema ja midagi poolikult tegema- siis on instruktsioon parem. Või satutakse paanikasse ja ei teata enam mida teha. Või vastupidi - mõnes keerulises olukorras aga võib selguda, et instruktsioonis oli hoopis viga ja kogemus maksab.

Kunagi oli mingis autoajakirjas test kus autol lasti tagavararehv tühjaks ja viidi hooldusesse. Ainult üks töökoda mārkas tühja rehvi ja seda sellepärast et nemad tegid hooldust tabeli järgi. Teised mälu järgi.

Mina soovitaks ülevaatajatel täpselt samuti teha paberi peale kontrollitavate sõlmede nimekiri ja kui on numbrituli kontrollitud siis rist et kas korras või mitte. Ja nii edasi. Jääb ära igasugune unustamine ja stressamine et kas panin numbritule kirja või mitte. Pärast kliendile ka hea näidata, et see ja teine pole korras. Muidu seletatakse pärast midagi mälu järgi ja ülevaataja ise ka enam ei mäleta mida ta üldse vaatas ja mida mitte.
19:54 03.11.2020
Ülevaataja (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Soovitus on kindlasti hea, aga......... siis läheb küll jumala päike enne looja, kui ülevaataja selle registriga valmis saab. Nii ütles köster "Kevade" s.
21:29 03.11.2020
siberia (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Ei lähe kui on auto kohta üks A4 lehekülje suurune blankett, sõlmede nimetused ja taga kaks ruutu kuhu rist tõmmata. Ülevaataja vaatab ju need kohad nagunii üle ja asi see rist tõmmata et OK või mitte.
Praegult olen vaadanud, et ülevaataja tuleb mõnes kohas tuppa, vaatab lakke ja hakkab meenutama, et turvavöö panna oli vist katki või midagi. Need asjad mis meelde tulevad märgitakse lõpuks protokolli.
22:26 03.11.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Tehnoülevaataja töö on piisavalt rutiinne, et pärast tuhandete sõidukite kontrollimist muutuda aasta paari jooksul trafaretseks tegevuseks "automaatrežiimil". Siis on minul päris raske pärast kümneid aastaid sama tegevust käigupealt ümber seadistada seega on Trips-traps-trull on minu jaoks mõttetu selles osas. Jutt ei ole selles, et tehnoülevaataja jätkuvalt ei kontrolli üksikuid sõlmesid vaid ikka tulevad sisse nn. inimlikud vead tänu suurele vanusele ja ülevaatajat segavate "klientide abile". Ma kujutan ette milline kaos tekiks kui KÕIK politseinikud saaksid karistatud kui nad ei reageeri absoluutselt igale rikkumisele teeliikluses... Väike tolerants võiks olla ka tehnoülevaatusel igatahes nende VO puudustega mida EI PEA KÕRVALDAMA ja nad on puudused mis absoluutselt ei puuduta liiklusohutust. Kontrollid teevad oma tööd pühendunult ja ei ületa oma volitusi kuid kompromisse näen ma liiga vähe ja summad tunduvad olevat ebaproportsionaalsed seoses "tekitatud kahjuga" mis tavaliselt on NULL eurot. Kui palju rahalist kahju toob see kui ma ei fikseeri reg. tunnistuse väljastanud Maanteeametniku praaki sõiduki reg. tunnistusel, või mitu euri saab kahju riik kui sõiduki kontroll algas enne selle riista andmete avamist ülevaatusprogrammis? Kuna aga tehnoülevaatajad ei nurise liigse karmuse pärast siis asi sinna jääb ning vanad tehnoülevaatajad kogenud kes võiks veel tööl olla, lahkuvad pensionile kergendusega.
23:55 03.11.2020
Selgitan kuidas on võimalik (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
No kuidas ma saaksin selgeks teha, et selline asi on üldse ebaseaduslik!!!
Siinkohal on imetlusväärse järjekindlusega ülevaatajate pool, kes hakkvadb endale kuidagi vabandusi otsima asjas, milles üldse pole vabandusi vaja otsida!
Sitt silmanägemine, vanus, hajameelsus jms EI ole üldse mingi argument, sest argumente polegi vaja!
Olete viinud olukorra ise nii kaugele, et teile juba tundub normaalne, et selle asemel, et öelda mingi "leppetrahvi" peale viisakalt, et leppetrahvigu oma vanaema või ämma, aga mis alusel see toimub, otsite vabandusi?
Et olla mingi koostööleping ja selle alusel leppetrahvivad?
Ja siis! Kõik lepingud, mis on õiguslik saast, millega rikutakse kellegi õigusi, mis ei vasta seadustele on ÕIGUSTÜHISED! Kas seal on allkirjad, kas on poolearulised milleski kokku leppinud, kasvõi olgu seal teie enda allkiri- need on õigustühised ja mingeid lollakaid "leppetrahve" ei saa olemas olla!
Jah, ma tean isikuid, kes jäid uskuma, et kui töölepingus on konfidentsiaalsusenõue, siis kehtib ka see sellele, et oma õiguste kaitseks ei tohi pöörduda Tööinspektsiooni, kohtu jms poole, sest ta on alla kirjutanud paberile, et siis on "leppetrahv" 5000 EUR!
Kuhu veel?
Te annate end vabatahtlikult psühhopaatide meelevalla alla?
Esimese asjana tuleb teha Maanteeameti juriidilisele osakonnale ja praegusele peavõlli k.t-le selgitustaotlus ja pärida, missugustel õiguslikel alustel see jant toimub ja nõuda, et toodaks välja ka õigusaktide paragrahvid.
Kui ei vasta, kaebus Andmekaitse Inspektsiooni ja MKM-i ja otse ministrile.
Kohe tuleb "ajutiselt peatatud" jutt nende "leppetrahvide osas", kuid mine tea, sel suvel võttis Maanteeameti juriidiline osakond lausa "menetleda", kas Euroopa Kohtu otsused on ikka pädevad. See on märk sellest, et peaga pole neil kõik korras, nad peavad end Piiblis kirjeldet müstilisi omadusi omavate isikutega vähemalt võrdseks või on tegemist erilist tähelepanu nõudvate kõlupeadega.
Kaarepere Portaal on selliste tegevuse elus monument!
Kui sellistele vastu ei hakata, siis lähevad nad üha ülbemaks!
00:35 04.11.2020
siberia (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Esialgu on see "leppetrahv" ebaseaduslik ainult endise riigiametniku peas. Maanteeameti võllide peas on see täiesti seaduslik. Kellel õigus on, otsustab mäletatavasti kohus.
Siia pole vaja üldse segada mingit karistusõiguslikku soga, - võrrelda igaks juhuks trahvi tegeva politseinikuga vms.

Olukord on pigem võrreldav sellega, et talunik tahab suures kaubandusketis oma juurikaid müüa ja kauplus tugevama poolena pakub selleks üsna karmi lepingu . Et kui kell 7 hommikul pole kaup letil siis on leppetrahv mingis summas. Iseenesest pole selline leping ega trahv ebaseaduslik. Trahv võib olla ebamõistlikult suur ja siis saab kohus seda vähendada. Nende ülevaatajate 50 EUR leppetrahvid pole minuarust ebamõistlikult suured. Suur oleks siis kui mingi pragunenud suunatule märkamata jätmise eest 5000 lajatatakse.

Alternatiiv on alati sellise kaubandusketiga tegemist mitte teha või ülevaatajaamet ära lõpetada. Muid huvitavaid erialasid on samuti - näiteks see millega ma tegelen:)
01:13 04.11.2020
Selgitan kuidas on võimalik (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Nagu alati- ilmus areenile järjekordne tarkpea, kes hakkab segast panema.
Juurikamehel ja kaupmehel on VÕLAÕIGUSLIK leping!
Sellisel moel korraldatud "leppetrahv" ei ole seotud võlaõigusliku lepinguga!
Kui nüüd keegi koostab kellegagi lepingu, et kui talle miski ei meeldi, siis võib ta vägistada teise poole tütart, siis on see tõesti leping, kuid selle sisu täitmise korral oleks üks pool seksuaalkurjategija ja teine sellele kaasaaitaja ja tütar kannatanu, ka siis, kui ka tema autentne allkiri peaks sellel suurepärasel lepingul olema.
Selles, kõnesolevas jamas on kõik segamini, tõendamine, süüdlase määramine, kellegi karistamine jms.
Keegi on vusserdanud mingi lepingu, keegi justkui kontrollib midagi, keegi arvab midagi, keegi määrab midagi ja raha võetakse lõpuks kolmandalt isikult, kes üldse pole selle lepingu subjekt! Või nagu ma aru sain, sunnitakse seda kolmandat nüüd juba teadlikult ja seega tahtlikult sooritama ebaseaduslikke tegusid, et tõsta klientide arvu.
Ja keegi julgeb arvata, et nii peabki olema, nii on vahva ja igati seaduslik!?
Terve riik juba toimib permanentselt nii- arvab, tundub, ju ikka on, aga mis siis, mingu kaebama, küll ma juba tean jne...
Ja nagu selgub, osad on mingis rahvuslikus masohhismis sellega nõus ja vaata, et lausa juubeldavad.
Pmt on sellisel riigil jäänud aega veel max 10 aastat kui miski ei muutu, kui seda kümmetki.
Ei imesta, kui nt 5 aasta pärast hakatakse Venemaale põgenema selle hullumaja seest.

Muudetud 4.11.20 08:33

01:20 04.11.2020
siberia (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kah õige.

Ma sellisel tasemel vaielda ei viitsi.
06:08 04.11.2020
, (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
See on nagu perevägivald, kus üks osapool saab pidevalt kolki, aga lahutust ei võta, sest arvab, et ju ma milleski ikka süüdi olen, muidu ei pekstaks ja äkki ta muutub tulevikus leebemaks. Eks me ole vist harjunud pideva mõisatalli peksuga.
11:02 04.11.2020
.. (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Elu hakkab juba Orwell ''Loomade farmi'' meenutama.
11:04 04.11.2020
Selgitan kuidas on võimalik (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Nüüd hakkas ka rahvuslik masohhism!
Mis pidevast peksust mõisatallis on nüüd jutt?
Lisaks veel 800 aastase orjaöö jutu ka siia?
Teadmiseks, et sai küll peksa, said peksa nimelt vargad, kaklejad. ülbikud, joodikud, kuid see tehti rahvusliku masohhismi raames mingiks repressiooniks. Inimest sel ajal kuis pulgakommi vargusega tänapäeval vangi ei pandud, anti kere peale ja sellega oligi kõik. Rahvuslikud masohhistid tegid sellest rahvusliku kannatuse.
Orjaööst niipalju, et ka seda polnud, küll on hulgaliselt kaevekirju arhiivides, kus kurdetakse eesti soost mõisnike pidevat omavoli, merel hansakogede röövimist ja muud, kusjuures sooritati neid tegusid hästirelvastatult.
Mingist orjusest vms saaks ehk kuidagimoodi rääkida 1721- 1816, kui meil Vene Keisririigi all oli nö pärisorjus, milles sõna "orjus" on kontekstiväline, vene keeles on see "krepostnoi" või siis kinnitatud talumees. Oma mõisa kui töökoha külge kinnitatud ja seegi toimus Balti Erikorra raames ja erines oluliselt Venemaa "krepostnoi" värgist. Nt võisid kohalikud osaleda tolleaegsete omavalitsuste töös, olla riigiametis jms.
Muide, relvade kandmine igapäevaselt keelati Rootsi aja lõpupoole.
Ori täisrelvis!?
Aga ju siis meeldib soiguda kuis ikka tallis päevast päeva peksa saadi, takuses ürbis orjati ja aganaleiba järati...
Asi need "leppetrahvid" siis nüüd, suures vabaduses välja on kannatada, mis sest, et mõisale makstav kümnis oli 10%, kuid tänapäeval on maksukoormus koos peidetud ja korduvate maksudega 75% ja me oleme EU-s lausa esimesed oma maksukoormuse suurusega.
Orjus ja peks on ikka kaasajal, mehed. Pekstakse orjusega saadud raha välja.
Kui ei usu, nett on teil olemas, lugege kroonikaid, kaebekirju, tuhnige arhiivides ja saate teada, et see "murumütsides laulurahvas" siinmail oli tegelikult Euroopa üks suurimaid röövleid ja tapjaid kes Marokoni välja piki rannikut rüüstas ja võimalik, et osales koos skandinaavlastega ka praeguse Pariisi põletamises ja rüüstamises kui piki Seine jõge sinna (260 km jõge pidi merelt) aerutati laevadega.
Aga eks orjaööd ja mõisatallid ole enesehaletsuslikel eesmärkidel magusamad?
Mõnus rahvuslik masohhism ja hala on ju tore?
13:17 04.11.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Tunnen ennast tõelise jobuna, et ei lähe Maanteeameti ja ministeeriumi vastu nõudmaks väärikamat kohtlemist. Olen kümneid kordi kirjutanud sellest kuidas alandati minu inimväärikust ja ma seistes direktori asetäitja ees murdunud mehena - nutsin ARK tehnoosakonnas ja ma ei hakka ennast kordama. Oma orjameelsuses olen valmis veel mõned aastad kannatama sest pension ei ole enam kaugel ja siis on tõesti pohhui. Olen kõik need aastad seisnud tehnoreeglite endi mõistuspärasuse eest ja ühte koma teist on tõesti muudetud ülevaatusreeglites ka siit foorumist leitud selgituste abil. Nüüd kus altkäemaksu juhtudest midagi kuulda ei ole on saavutatud olukord kus vanaproua poolt minule toodud vahukoorekook on minu psüühikale kui "näpud elektripistikusse", oleme selle koogi jätnud järgmistele klientidele mugimiseks. Nii on tõeliselt ka juhtunud mitmeid kordi. Kõik assortiikarbid avatakse ja jäetakse meie majas kohvilauale kliendi diivani kõrval, mis sest et kommid toodi mõni päev pärast ülevaatuse vormistamist. Ärge mind mõistke hukka minu alandlikkuse eest seda enam, et on vähemalt julgust (kuna ma ei valeta ja iga sõna on tõestatav vastava dokumendi või e-kirjaga) AINUKESENA SIIN RIIGIS kirjutada avalikus foorumis probleemidest ka riigikogu liikmele sellest mis tegelikkuses toimub. Minu IQ tase on liiga madal alustamaks võitlust tuuleveskitega nõudmaks väärikamat kohtlemist ja selle peaks siis kompenseerima teatud rahakogus juristile mille peaksin ära andma 380 kolleegi õiguste seismise eest?
Sina hea tuttav Andrus oled tubli ja hakkaja tark inimene kes "seljatas" MA ja tänu Sinule muutsid need oma reegleid kusjuures täpselt sama probleemiga maadles üks tehnoülevaatuse firma omanik 1,5 aastat enne Sind ja saavutas sama "võidu". Tahan öelda, et meie riigikorraldus on kui mädasoo st. kui viskad kivi siis korraks tekib selge veering kuid varsti on sama lebra katnud mülka. Olen omalt poolt "seljatanud" Maanteeameti totakaid 4 korda, mille peale kirjutas tehnoosakonna juhataja, et Millert võis ju seljatada kuid meie ei ole mingil spordivõistlusel - ja asjad käivad ikka vanaviisi. Mina saaksin hakkama tehniliste teemade mõistuspäraseks muutmise nõuete esitamisega kuigi neist samuti mingitki kasu ei ole olnud (200 vastavasisulist ettepanekutega kirja). Üksi ma ei saavuta midagi ja mitte ükski tehnoülevaataja ei ole reageerinud minu üleskutsetele alustada vastavasisulisi arutelusid esialgu facebook vastavas rühmas. Sest meie õiguste eest seisb ju tehnoülevaatajate liit - eks ju.
13:19 04.11.2020
maaks
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Ei ole need trahvid ju midagi 50€! Veebist leidsin terve hulga, kus on 1000€ (sunniraha nime all):
https://bit.ly/360kD7n
14:43 04.11.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Hea maaks ja teised. Vaadanud Sinu pakutud konkreetset näidet jõuame järjekordselt arusaamiseni, et tehnoülevaatuse korraldajad ja ülevaatuspunktide omanikud suhtuvad riiklikku järelvalvet tegelikkuses teostavatesse isikutesse kui kõntsa. Riigiamet koostab orjaliku halduslepingu ärimehega kes on õnnelik, et temal lubatakse pappi kokku kuhjata hea haridusega autospetsialisti teadmisi kasutades. Tegelikkuses ei ole autotehniline teema oluline kuna ametnikud ei mõista seda teemat absoluutselt. Ainuke mida nad mõistavad on halduse teema st. ülevaatajate ja nende omanike (ülevatusärimeeste) võimalikult lühikese rihma otsas hoidmine. Selleks koostatakse võrdse kohtlemise või hea ja ausa partnerluse printsiipi rikkuva "võta või jäta" haldusleping ja olemegi olukorras kus ähvardatakse 1000€ trahviga kuna ülevaatajad olid unustanud, et peremehe ja riigi vahel on leping mis ütleb - ülevaatusega alusta alles siis kui arvutis programm avatud... EI OLE OLULINE kas mainitud 317 sõidukit ikka tegelikkuses ka korras olid!!! Tähtis on, et orjad oleksid kuulekad.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.