Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: TEHNOÜLEVAATUSE NÕUDED??

17:27 22.06.2020
Pisut selgitan (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Asjad on nüüd nii, et Eesti on koolitanud endale terve armee rahvusvaheliste suhete eksperte, ärijuhte, haldusjuhte, sotsiaaltöötajaid, lisaks murdu läbikukkunud politseiametnikke ja muid antvärke, keda pole vaja, kuid kes omavad kõrgharidust tõendavat dokumenti.
Kui panete tähele neid "konkursse" kohtadele, siis on seal nõue "nõutav kõrgharidus" ja isegi mitte erialane.
Kõik, kes nõukaajal keskkooli lõpetanud, need ei jõua ära imestada, kui kitsa silmaringiga võib olla tänapäeva kõrgharidust omav "spetsialist".
Nii, konkurss konkursiks, kuid tavaliselt võidavad selle need, kes kas mingil moel omad, sõbrad, sugulased või tibid.
Ja nii ongi meil endisest lasteaiakasvatajast äkki saanud tehnilise ala peaspetsialist, kõrvalkabinetis istub rahvusvaheliste suhete spetsialist ja ajab teie ohutuse asju jne... jne...
Kuna neil pole ähmastki ettekujutust asjast, siis langetavad nad oma otsused mitte fakti-, kogemuste-, teaduspõhiselt vaid arvamuspõhiselt ja kui asjast ei tea ja arvad, et nii võiks olla, siis on tulemus justnimelt selline kui see meil Eestis on.
Keegi arvab ja teebki oma arvamuse teistele kohustuslikuks.
Kaos on kindel, sest ta on nii ülbe, et ei küsi ka, sest ta ise arvab.
20:01 22.06.2020
to v6sa (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Seda absoluutselt kindlasti, eks elu veereb ikka omasoodu edasi, ükskõik millisest "mülkast" või asutusest läbi käid! :)
Aga vaatleks veel sellist aspekti: "VÄHEOLULINE VIGA: Tagumise registreerimismärgitule
latern.: Registreerimismärk on osaliselt valgustamata." Samas kui :"valguallikas vale, aga väga hästi valgustatud numbrimärk (150+ meetrit), ületab normi mitmekordselt - OHTLIK VIGA."
20:56 22.06.2020
Pisut selgitan (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kui numbrimärk on valgustatud sellisel moel, et seda on näha "väga hästi" ka 150 m kauguselt ja see ületab normi mitmekordselt, siis on kindlasti tegu OHTLIKU VEAGA!
Nimelt pimestab sinu "väga hästi valgustatud" numbrimärk öösel sinu sõiduki taga sõitvaid juhte. Mitteloetav numbrimärk on kindlasti ohutum.
Ju on osaliselt sinusuguste pärast need nõuded?
Esituledesse paneksid ka "mitmekordselt normi ületavad" valgusallikad?
Ametnik pole targem- te keelab ära, mitte ei kehtesta normi, et "tjuuningumees" sellist juttu ei saaks ajada.

Kusjuures- valgusjõud on väga lihtsalt mõõdetav. Selle aeglustusmõõtja/sitanikerdise asemel oleks olnud palju mõistlikum see valgusjõumõõtja ülevaatustele nõuda, odavam ka.
ja LED vaidlused oleksid lõppenud, ka need, kui gabariitidesse 21 vatised pannakse ja nendega pimedas tagasõitjate silmi põletatakse. Olla ka ju jube hästi nähtav.
07:26 23.06.2020
R.K. (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Võsale täpsustuseks. Euroopa kohus tegeleb hoopis muude küsimustega, kui mingi led-tuli ja ei oma jõudu muutmaks kohaliku kõrgeima kohtuastme otsust kehtetuks. Nii et, kel soovi sel teemal kohtu uksi kulutada, siis Riigikohus on viimane aste.
08:46 23.06.2020
v6sa
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Euroopa kohus muu hulgas tegeleb kaasustega, kus riik on kodaniku vastu olnud ülekohtune ja koduriigist abi enam ei saa. Põhjus pole oluline. Oluline on riigi asjakohatu sund, mille vastu minnakse kaitset otsima. Numbritule LED, seadusevastase relva konfiskeerimisel kriimustada saanud kuldsõrmus, Pronksiöö mäsus poevarguselt tabamisel lõhkirebitud jopeäär - juristidel vahet ei ole. Nemad kirjutavad hea tasu eest rõõmuga kaebuse valmis ja siis esindavad kannatanut (enamasti küll "kannatanut") tema enda raha eest lõpmatuseni.

Aga ma tulen tagasi teemasse oma küsimusega:
Palun selgitust, kas tõesti ei kehti kahetelgsele O2 haagisele õigus kasutada erineva turvisemustritüübiga rehve erinevatel sildadel, kui autodel see on lubatud. Või aeti mulle labaselt jama?

Situatsioon: kaheteljeline O2 haagis, mille esiteljel suverehvid, tagateljel suundmustriga talverehvid (naastud eemaldatud). Mustrisügavus kõigil neljal rehvil enam, kui 3 mm. Vedukautol all suverehvid (lähedased haagise esitelje mustrile), mustrit 5+ mm.

Nõuti haagise ettenäitamist võrdsete rehvidega. Rääkisin sodiks, kuna nad said ise ka aru, et kordusülevaatuselle tulles haagise alt leitavad 1,6 mm mustrisügavusega rehvid ei ole ohutumad, kui minu hetkekombinatsioon. Aga mul ikkagi tekkis küsimus, kas on mingi juhend selliseks puhuks, kuna MKM määrusest ma vastavat erisust O2 haagisele ei leidnud.

Muudetud 23.6.20 08:54

09:33 23.06.2020
63amg (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
puhtast loogikast
kui sul ikka on passis,et käru on KAHE teljeline,siis pole nendel midagi plõksida!
autodel on ju lubatud.isegi erineva mustriga rehvid ,st.erinevate tootjate karkassid on lubatud kõigil neljal rattal
10:20 23.06.2020
R.K. (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Võsa siis sellist asja ei tea? Võtab ja otsib internetist, seal kõik kirjas.
19:06 23.06.2020
riisiussike to v6sa (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
1. pole kunagi mõelnud leedi panna sõiduki välistesse valgustusseadmetesse ja ole ka seda teinud!
2. Miks numbrimärgitules juhtus olema leed? Varem polnud kusagil sellist infot, et seda ei tohiks teha vms.
3. Ei viitsi rohkem nn "lollidega" vaielda, sest viga on juba Maanteeametis ja sealt allapoole voolab juba ühtlaselt.
19:13 23.06.2020
riisiussike to v6sa (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Minupoolest võib vabalt olla kaheteljelisel O2 haagisel erineva turvisemustritüübiga rehvid (samas mustri jooksusuund olgu ikka õige! jne), peab ikka peast nikastund olema, et jaburaid nõudeid inimestele pähemäärida ja veel kaabaklikum on nendega inimesi mõttetult jooksutada! :)
19:44 26.06.2020
v6sa
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
To R.K: ma tean väga hästi, mis on kirjas kurikuulsas määruses, aga väidetavalt olla MNT juhis selle kohta. Neid ju ei leia netist.

Määruses sellist erisust pole, on talverehvide nõue veduki järgi.
07:50 27.06.2020
R.K. (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Liiklusseaduse järgi loetakse haagist sõidukiks ja sellele laienevad kõik sõidukile kehtestatud rehvinõuded. Ehk siis, kui sul on kaheteljeline haagis, siis haagise mõlemal teljel peavad olema ühetüübilised rehvid. Kas siis suve, naast, või lamell. Turvisemuster võib erineda. Paarisrataste puhul see nõue ei kehti. Paarisratasteks loetakse kõrvuti asetsevaid rattaid, mitte järjestikuseid.
Nii saan mina sellest aru. Kui vahepeal on midagi muutunud või pole ma asjast õigesti aru saanud, siis palun kergemat karistust.
09:09 27.06.2020
63amg (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
mõlemal teljel ühesugused rehvid
kõik õige ju siis.ees nt.lamellid ja taga suvekad
10:12 27.06.2020
R.K. (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kui kasutatakse naastrehve, siis peavad kõik sõiduki rehvid olema naastrehvid, nii lugesin äsja mingist määrusest välja.Kas naastude välja kiskumine muudab rehvi lamellrehviks, seda ei tea, pigem mitte, aga võiks. Ju seal ülevaatusel, kus võsa käis, nii arvatigi, et tühjad naastuaugud ei muuda naastrehvi lamellrehviks.
Aga seda lamelli ja suverehvi kombot ei suutnud põgusal vaatlusel nagu tuvastada. Fakt, et ühel ja samal teljel ei tohi olla radiaal ja diagonaal rehvid, ega talve ja suve ega maastukurehvid läbisegi. Peavad olema paaris. Aga seda, kas ees mõlemad lamellid ja taga suvekad või vastupidi, selles nagu sotti ei saanud. Ei viitsind rohkem otsida kah. Keegi teab täpsemalt, ehk ütleb või viitab mingile määrusele.
14:12 27.06.2020
63amg (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
on ju öeldud,et ÜHEL sillal peavad olema sama tüüpi rehvid!
vabalt võivad olla ees suvekad ja taga lamellid
10:12 28.06.2020
lamellrehve (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
müüaksegi ju kahte tüüpi- ühed tava-, teised on naastutatavad. Kui naastud välja kiskuda, ongi tavalamellid.
14:24 28.06.2020
63amg (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
korralikul lamellil pole kohtagi ,kuhu naelu sisse taguda.lamellid on nii tihedalt
21:12 29.06.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Tuleks tagasi mootorrataste pidurite testimise juurde sest minuni on jõudnud info kuidas Pärnus ühes ülevaatuspunktis sunnitakse kliente tegema tsiklile piduri testi autole mõeldud piduristendis - mis on minu arvates absoluutne ülevaatuspunkti poolne omavoli. Täna kehtiv ebaseaduslik Maanteeameti direktori käskkiri kohustab tegema piduritesti nii nagu seda on tehtud aegade algusest st. näidispidurdamisega. Mõned ülevaatused on soetanud endale tsiklitele mõeldud piduristendid kus lastakse teha pidurduskatse tsikliga kohale sõitnud kodanikul. Iseenesest nagu mõistlik AGA on KEELATUD teha mõõtmisi neil kes ei ole atesteeritud ülevatajana. Näidispiduritesti jah võib ette näidata kodanik AGA piduriefektiivsuse mõõtmise testi kus saadakse numbrilised näitajad - nüüd küll ei luba ükski seadus teha kodanikul kui ainult atesteeritud ülevaatajal...
17:49 30.06.2020
Gqaz (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kas ülevaataja toimis korrektselt kui ütles peale ülevaatust tehnilist passi tagasi andes, et mine autoga maaletooja juurde ja lase tehnilises passis auto värv hallist muuta tumehalliks? 
20:01 30.06.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Ei toiminud korrektselt sest maaletooja ei pea autode registrit vaid seda peab Maanteeamet, seega oleks pidanud saatma sinna. Olen ise kogenud, et autol tundub visuaalselt olevat üks värv aga reg. tunnistusel on teine mida fikseerib silmanägemine. Vahel on asi selles, et auto värvi kohta antakse dokumentides värvikood mille dekodeerimisel alles saab teada mis värvi autovärviks peab lugema - ja seda mida näed ei loe. Siis olen uurinud kas autol on originaalvärv otsides kohti kuhu autovärvija "prits ei ulatu" Leides, et on originaalvärv ei hakka protsessima kuna ei lähe vastuollu dokumendi väljastanud riigiametnikega kes on minust targemad kuna nemad on pädevad juba ametiseisuse pärast.
08:13 18.09.2020
tekkis huvi (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kas klient võib piduritesti ajal pidurile vajutada või peab seda tegema ülevaataja
08:39 18.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Puhtalt minu spekulatsioon. Kui vormistatakse kordusülevaatus pidurdusjõudude probleemiga siis vajutage palju soovite. Positiivse otsusega ülevaatuse puhul peaks ikka vajutama tehnoülevaataja. Minul oli praktikant kes lõhkus piduristendi jõudünamomeetri mille pärast seisis firma 3 päeva ja jupi järgi käisin Leedu Valgevene piiril. Mõõtja maksis 3 kuupalka.
10:01 18.09.2020
Algaja ülevaataja (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Puhtast huvist ,kuidas praktikant selle lõhkuda sai? Mida ta peale pidurdamise siis tegi , et andur puru läks? Küsimus selleks ,et mitte ise sama viga teha. Tänan!
10:51 18.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Pärast pidurdust kui seiskusid testirullid, hakkas praktikant rullide vahelt välja sõitma ja rullid pöörlesid vähemalt 20 km/h kuna masin ei nihkunud paigast sest auto rattad keerutasid rullisid mis käisid vabalt ringi. Samal ajal kui praktikant vajutas akseleraatorit sooviga rullide vahelt maha sõita, käivitas automaatika piduristendi elektrimootorid, mis keerutavad testirulle kiirusel 5 km/h. Kiiruste erinevusest toimus murdosa sekundiga löök andurile. Praktikant oli eelnevalt kuu aja jooksul teinud vähemalt 50 piduritesti ja see saatuslik hetk oli juhendaja telefonitoru otsas kontoris.
11:06 18.09.2020
Algaja ülevaataja (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
08:30 21.09.2020
MB ML (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Kui käisin eel-ülevaatusel-köik autol korras-1 viga tagumised udutuled ei tööta-(mingi juhe massi vöi lahti)- keeldus ülevaatusele-väga imelik ! kuidas saab ?
08:46 21.09.2020
63amg (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
pole ju raske mingit väikest tulukest korda teha!
09:55 21.09.2020
Ülevaataja (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
MB ML - sa läksid ju eelülevaatust teostama. Tagumiste udutulede mitte põlemine on korduv. Sulle anti vast valida, kas korduv või mine tee asi korda. Vaevalt, et keelduti ülevaatusest kui sa korduvat oleks tahtnud.
11:09 21.09.2020
MB ML (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
To ülevaataja ! selge pilt,peab juhe lisama ja ühendama !
23:24 21.09.2020
siberia (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Mootorratta piduristend sellisel kujul on lollus. Käisin ühe enda omaga suvel ülevaatusel , seal kus oli stend ja pidureid mõõtis ülevaataja. Esiratta efektiivsuseks tuli 40 sest mootorratas lendas koos ülevaatajaga rullide pealt tagasi enne kui vana heebli korralikult alla vajutada jõudiski. Tagarattal 80. Mootorratas ei lennanud kuhugi poole, sest minumeelest hoidis ta ka esipidurit peal mis masina korralikult paigale fikseeris.
Hoopis esipidur on loomulikult efektiivsem, seda nii sisetunde kuiu inseneritöö järgi sest seal on kaks suurt ketast tagumise ühe ja väiksema vastu.
Ülevaatustulemust see küll ei mõjutamud, sest keskmisena läks kirja 60 ja see oli väga bro.

Soovitus oleks siis stendil mõõtes masin ära fikseerida, kasvõi üle sadula visatud koormarihma abil nagu laevareisil tehakse. Või selline mõõtmisporno hoopis ära lõpetada, sest tulemused ei vasta nagunii tegelikkusele.
13:50 22.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Mootorratta pidurite testimisega algasid jamad alates 01.02.2020 mille tõttu meie loobusime tsiklite kontrollimisest. Minul ei ole piisavalt teadmisi selles teemas aga küsimus on ikkagi. Huvitav kas Teie mootorratast kontrollinud tehnoülevaataja esirattale piduritesti tegemisel ikka tagaratast pidurdas hoidmaks tsiklit paigas? Kuna tagaratas andis 80% siis see oleks pidanud testitava sõiduriista paigal hidma esiratta pidurdusel?
00:01 23.09.2020
siberia (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Ei pidurdanud tagaratast, sest niisuguse stendi peal peavad mõlemad jalad maas olema ja lenksust kõvasti kinni hoidma sest tõenäoliselt lendab kinnitamata mootorratas rullide pealt minema. Kui ühe jalaga tagaratast pidurdada lõpetavad ülevaataja ja tsikkel küljeli maas.
Tagapidurite testimise ajal saab aga vabalt esiratast pidurdada sest asi see lenksu hoides piduriheeblit siis muljuda.

Sellepärast kirjutasingi, et kui üldse stendi peal mootorratta pidureid testida siis peab tsikkel olema kinnitatud nagu dünostendil . Muidu võib lihtsalt silma järgi öelda, et 51 ja ülevaatus sooritatud.
06:24 23.09.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Aga kui oleks Honda või Bemmi tsikkel olnud?
14:01 23.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Tähendab, et tsikli pidurite testimine testirullidel on lollus kuna ei saa teada tegelikku efektiivsust esirattal kuigi esiratas võtab enda peale üle 50% tsikli (sõiduautol 60% ja rohkem) liikumisenergia maha võtmisel. Tähendab, et võib ülevaatusele minna mitte päris korras esipiduritega.
17:59 23.09.2020
siberia (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse nõuded??
Aeglustust mõõdetakse minuteada ja tingarv 100 on aeglustus 1g. Iseenesest pole ju vahet millise rattaga pidurdatakse - kui aeglustus jääb üle 0,5 g ehk 50 siis on kõik korras. Vähemalt sõidukatsel on see niimoodi ja kui esirattal on head pidurid (või vastupidi) kõlbab täiesti kui pidurdada vaid ühe rattaga. Mõnel võistlusrattal on aeglustus 1,5 g, kui sel ühel rattal üldse pidureid pole jääb pelgalt teise jõust ülegi.
Ning teistpidi - kui mõnel vanal ja raskel külgkorviga rattal on kõik tehasekorras ei pruugi see euroametnike seatud piirnormidesse sobida. Loomulikult ei hakka keegi oma uunikumile mingit pornotuuningut tegema. Lihtsam on viia masin Soome registrisse kus mingit mootorrataste ülevaatust polegi.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.