Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: SAAB 9-3 1,9 DIISEL,2005, AUTOMAATKÄIGUKAST

14:17 22.11.2008
10rutsi
Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
Kas kellelgi on kogemusi kui külmalt lülitub edasikäik kolksuga? Soojalt kõik OK, muud käiguvahetused ka kõik OK. Tänud ette.
11:05 07.10.2009
A. (registreerimata)
Re: Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
Tere. Mul sama auto. Ei ole sellist asja täheldanud. Kõik ok.
18:09 07.10.2009
Haista Gang (registreerimata)
Re: Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
Sa tahtsid öelda, et kui käigu sisse lülitad, võpatab auto korraks, ehk siis käik aktiveerub? Kui kolksub, siis on kastis miskit pees! Lase kast töösoojaks, või vähemalt ära hakka kohe külmalt sõitma, vaid lase töötada mõned minutid!
18:57 07.10.2009
Saulis (registreerimata)
Re: Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
See viga ei pruugi üldse kastis endas ka olla. Külmalt on ikka nii, et soojenev mootor töötab pisut suurematel pööretel ja kui D peale lükkad, siis teed seda nendel suurematel pööretel, millel mootor soojeneb. Ja siis käibki läbi suurem jõnks kui sooja mootoriga.
Viga võib samamoodi olla ka kuskil veermikus. Selline mõte lihtsalt. Aga eks anna meile ka teada kuidas see olukord laheneb.
19:29 07.10.2009
Haista Gang (registreerimata)
Re: Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
Jõnks on tõesti suurem külma mootoriga, ja soojana ei saa eriti arugi! See pisike jõnks on normaalne!
21:41 07.10.2009
Saulis (registreerimata)
Re: Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
Päris külma mootoriga kohe sõitma hakates toimuvad käiguvahetused ka teistel pööretel kui päris sooja mootoriga.
Jõnkse on ka palju rohkem tunda, see on tavaline, mootor ja õli on külmad ning käigukasti ja mootori tarkvara on nn soojenemise režiimis.
08:32 08.10.2009
Haista Gang (registreerimata)
Re: Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
Autol tuleks lasta tühikäigul lasta mõni minut tiksuda, eriti sügisesel või talvisel ajal, et kast ja mootor soojaks saada, külma mootoriga läheb ka kütust rohkem! Suitsumeestel on hea, läidad sigareti nii kauaks kui auto kõrval tiksub ja kuulad hommikust linnulaulu ja kui suits tehtud, peaks ka auto olema piisavalt töösoojaks saanud!
17:46 08.10.2009
Saulis (registreerimata)
Re: Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
Kui rääkida külma masina soojendamisest ja kütusekulust, siis võin rääkida oma aastatepikkusest kogemusest seoses sellega. Minu jutt käib nüüd bensiinimootorite kohta, kuid see võiks kehtida ka diislite puhul.
Nimelt olen talvel ja ka sügisel-kevadel jahedamate ilmade korral lasknud masinal igal hommikul kohapeal töötada ja seda isegi 15-20 minutit. Hommikuti tulen korraks majast välja, keeran masina käima, salongisoojenduse keeran põhja ja siis lähen ise tuppa tagasi, et veel kohvi ära juua ja natukene molutada. Eesmärk miks ma seda olen teinud on see, et saada masina salong soojaks. Külma salongiga on hommikuti maru ebameeldiv sõitma asuda, ise veel unine ka... Lisaks sellele sulavad masina aknad ka lumest ja jääst puhtaks.
Teinud olen niimoodi erinevate masinatega: VW, BMW, Opel...
Märkimisväärne on see, et keskmine kütusekulu ei ole üles läinud, olen isegi proovi teinud sel viisil, et mitu paagitäit sõitnud külmal ajal ilma hommikuse soojendamiseta. Kui mootor saab kohapeal soojaks käia, siis sõitma hakates võtab ta niipalju vähem kütust, et kompenseerib selle kohapeal soojendamiseks kulutatud koguse. Minu sõidukite juures on see seaduspärasus kehtinud kõikidel.
Paraku ei ole kõikidel seda võimalust, et panna masin hommikuti käima ja siis ise minna tuppa tagasi. Kuna elan eramajas, siis minul on see võimalus olnud ja olen seda ka kasutanud. Kui võimalust on, siis proovige järele ja näete, et palju mõnusam on hakata hommikuti sõitma sooja autoga ja kütust ka ei kulu rohkem.
16:46 11.10.2009
Mati. (registreerimata)
Re: Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
Kui auto jõuülekandes loksusid ei ole siis töökorras automaatkast küll kolksuda ei tohiks. Kuid jaheda õli puhul on lülitumisnõksakas tuntavam kui sõidusooja käigukasti puhul nii edasi kui tagasikäikku lülitades.
Kuid minu teada ükski mootorispetsialist ei soovita mootorit tühikäigul soojendada pikalt. Nii mõneski rubriigis on mainitud , et iga minut mootori töötemperatuurini soojendamist võrdub kulumiselt 100 km sõiduga. Ja peale käivitamist soovitatakse sõitmist alustada niipea kui tühikäigul töötav mootor autot sujuvalt liigutada suudab. Mootor sõidetakse soojaks madalamate käikudega ja tühikäigupööretest veidi kõrgemate pööretega. SAAB i salong soojeneb väga kiiresti ja kui keegi soovib oma auto mootorit säästa siis eelsoojendamiseks kasutatakse WEBASTO t või elektrilist seisukütet. Tühikäigul töötav mootor kulutab sõltuvalt mudelist 2-4 l kütust tunnis nii , et kui peale seda sõidad 20 km tööle siis võid näha seda "imelist" reaalkulu peale veerandtunnist mootori soojendamist.
23:33 11.10.2009
Saulis (registreerimata)
Re: Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
Mati, siinkohal ma ei saa Sinuga kuidagi nõus olla. Mis kulutab mootorit? Mootorit kulutab külmkäivitus. Erinevate allikate kohaselt kulutab üks külmkävitus mootorit samapalju nagu mitusada kilomeetrit sõitu. Kui mitu, seda täpselt väita ei saa, sest siis peaks teadma mis õlidega on tegemist, mis mootoriga ja mis temperatuuril käivitatakse. Sellisel juhul ilmselt suudaks kvalifitseeritud insener selle kulumise ka välja arvutada. Tühikäigul mootori soojendamine ei saa kulutada mootorit rohkem kui kohe sõitma hakkamine. Tühikäigul soojendamine kulutab mootorit kindlasti vähem kui kohe sõitma hakkamine. Erandiks võivad olla juba väga kulunud mootorid, mille õlisurve on madalatel pööretel väga madal. Sellistel mootoritel tõepoolest või tühikäigul soojendamine põhjustada suuremat kulumist kui kohe rahulikult sõitma hakkamine.

Minu mitme auto näitel ei ole mõõdukas hommikune kohapeal soojendamine kütusekulu suuremaks ajanud. Endiselt jään oma eelpool nimetatud teooria juurde, et külmalt sõitma hakates kulutab mootor niipalju rohkem kütust, et mõõdukaks tühikäigul soojendamiseks kulutatud kütuse kogus ei aja keskmist kütusekulu suuremaks või siis oluliselt suuremaks. Juba sooja mootoriga sõitma hakates tarbib mootor juba palju vähem kütust ja see korvab mootori soojendamiseks kulunud kütuse. Erinevate sõidukitega olen endale ära tõestanud, et nii see tõepoolest on. Ma ei räägiks kui ei oleks kindel.

Mis puutub külmalt sõidu alustamisse, siis nendes olukordades, kus ma ei saa lasta masinal käi, alustan loomulikult sõitu üsna kiirelt, heal juhul minuti lasen mootoril soojeneda. Enne sõidu alustamist lasen mootoril kohapeal töötada vaid siis kui saan ise tuppa sooja minna, eesmärgiks on just nimelt see, et auto salong saaks soojaks ja oleks meeldiv sõitu alustada.

Erinevate sõidukite juures olen märganud, et külmalt sõitu alustades vahetavad automaatkastid käike suurematel pööretel kui soojalt. Kui soojale teostatakse vahetus 1-2 näiteks 1500 pöörde peal, siis külmalt alles 2000-2500 juures.
09:20 16.12.2009
AS (registreerimata)
Re: Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
See 1.9 on seal Fiati mootor ja seega arvan, et ka kast Aisini oma ning kui külmalt jõkutab või teravam lülitumine, siis tuleks endalt küsida, millal viimati kastis õli vahetati. 60 000km peaks lagi olema.
18:53 23.12.2009
kpl (registreerimata)
Re: Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
tahaks näha seda autot mis tühikäigul võtab 2-4l vahel.pigem võtavad ikka 1-1,5 l kanti,kui just mingi hummer pole.
19:09 23.12.2009
haista gäng (registreerimata)
Re: Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
Seaduse järgi on teatavasti hoovialal (eramaja linnas võrdsustatakse hoovialaga) auto töötamine tühikäigul üle 2 minuti keelatud. Saksamaal on see aeg 0 minutit!
19:22 23.12.2009
Bljaad (registreerimata)
Re: Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
13:52 23.03.2010
10rutsi
Re: Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
tänud arutluste eest. Õli on käigukastis vahetatud, see viga ei kõrvaldanud. Samuti ei muuda asja mootori soojendamine paar või rohkem minutit. Tavaliselt alustan sõitu kui pöörded on alla 1000/min. Praegu teeb kast ka nii, et D lülitamisel käik ei aktiveeru mõnikord kuni pool minutit või isegi rohkem. Samuti on maantesõidul tunda järsku üleminekut kui toimub käiguvahetus viiendalt alla neljandale, kiirenduse puhul lausa kolakas. Muude käikude vahetus üles ja alla on väga sujuv. Seni pole ükski spetaialist osanud muud öelda, kui et ei tea mida teha. Sulenoid polkist on räägitud, aga see on ka ehku peale. Seni tundub viga süveneb aina.
10:33 25.03.2010
Steven29
Re: Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
mul tuttaval oli sama jama, ainult et mitte saabiga. viga seisnes tegelt selles et , autol oli abs andur läbi, tänu sellele hakkas aju valet inffi saama, ja olid samas sümptomid mis su autol. aga noh lihtsalt rääksin, sul nagunii seal armatuuris muud tuled ei põle.
09:25 18.09.2012
AS (registreerimata)
Re: Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
Teema küll vana kuid ehk abiks teistele. Kogu selle kolksu jmt taga on remonti vajav automaatkasti hüdroblokk, remont 680 eurot ja ongi korras. See töö tehakse siis kui see järsk lülitamine ja kolks hakkavad närvidele käima ja häirivad. See kui vahel harva kolksatab, pole hullu - kui just ennast ei häiri. Samas tehakse ka kogu kasti õlivahetus.
10:36 18.09.2012
ghg (registreerimata)
Re: Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
22:43 22.09.2012
opl3 (registreerimata)
Re: Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
AS kas su autol sai sama viga solenoidide ploki vahetusega korda?
1,9 diisli 6-käigulisel kastil võib esineda 2 viga:
1- käiguvahetused 2-3, 3-4 ja võib ka alla vahetustel olla suuremaid jõnksatusi. Üles vahetusel võivad mootori pöörded üles minna (nagu oleks vaba küik sees ja gaas põhjas) ja siis 1-3 sek pärast lülitub käik sisse kolksuga. Siin aitab solenoidide ploki vahetus.
2- kui külma mootoriga (hiljem vea edasi areneded ka sooja mootoriga) kui käigukang D (drive) asendisse viia, siis käik ei lülitu sisse või lülitub sisse viivitusega ning suure kolksu/jõnksatuse saatel. Siin on viga käigukasti sees siduripakis. Aastaid tagasi seda viga remontida ei suudetud, vahetati terve käigukast. Täna me ie tea kas keegi suudab remontida.
09:19 24.09.2012
AS (registreerimata)
Re: Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
17:53 21.09.2014
etkarpruuli
Re: Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
opl3, mul on see esimene probleem, aga ma arvan et 4 - 5dale vahetades, sest ta teeb sama tiptronicut kasutades, kui palju see solenoidi plokki vahetus kuskil viisakas töökojas maksta võib, ja keegi on siin kes on seda teinud ja probleemist vabanenud?
09:14 23.09.2014
Tuscan
Re: Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
to etkarpruuli
Kõige pealt tuleb sul leida eraldiseisev korralik solenoidblokk. Eraldi neid reeglina keegi eriti ei müü vaid müüakse koos käigukastiga. Kui eraldi leiad, siis hind alates 300 eur, komplektne kast alates 500 eur+ siis vahetusraha mõnisada eur.
12:32 01.12.2016
felix51
Re: Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
14:47 01.12.2016
........... (registreerimata)
Re: Saab 9-3 1,9 diisel,2005, automaatkäigukast
Ei, unusta saab ja unusta diisel saab. On oluliselt odavamate varuosadega ning vastupidavamaid asju. Kui disain meeldib siis on teema teine, on ju tegemist äärmiselt omanäolise autoga.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.