Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: ÜLEVAATUSEL KINDLASTI LÄBI?

15:27 02.09.2009
viper87
Ülevaatusel kindlasti läbi?
Tere, sooviksin teie kogemusi seoses Tallinnas asuvate konkreetsete ülevaatuspunktidega, kus saab kergelt läbi ning kus ei saa? Enda kogemused on Tallinnas ehitajate tee Eesti Posti kandekeskuse juures oleva ülevaatuspunktiga, auto oli täiesti korralik (äsja kõik kulunud osad vahetatud), kõik vajalik olemas, kuid nemad läbi ei lasknud, öeldes, et autot on vaja remontida (loetledes hulgaliselt vigu) ning soovitasid isegi remondiettevõtet. Hetkel on ülevaatus nädala pärast lõppemas ning ei tea kuhu minna, kust saab probleemideta läbi nõndaviisi, et ei hakata mingisugust käru keerama või soga ajama?
16:35 02.09.2009
VVV1
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
Kui autol kõik korras ei hakka keegi kusagil mingit käru keerama või soga ajama.
See, et kellegi soovitusel on autol mingid jupid vahetatud ei taga seda mittekuidagi, et ülevaatuselt läbi saab. Ülevaatuselt saab läbi tehniliselt korras autoga, vahet pole palju seal juppe vahetatud on või vahetamata.
Ehk ülevaatuselt tagab läbisaamise juppide vahetamine ainult siis, kui on õiges koguses õigeid juppe vahetatud.
Pole ka ju raske lasta enne ülevaatust auto veermik, heitgaasid, pidurid ja tuled üle kontrollida, et ülevaatusel üllatus ei tabaks.
16:55 02.09.2009
,, (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
päris huvitav oleks kuulda,mis vead siis ette loeti? ja mis jupid enne ülevaatust vahetati? niisama kilkamine,et masin korras,aga läbi ei läinud, on suht mõttetu teemaalgatus. ise käisin üleeile ülevaatusel ja ilma ühegi probleemita hoobilt läbi. masin ostetud platsilt jaanuaris 09, aastaarv 95 ja praegune üv oli juba teine sel aastal-ostujärgselt pidin ka käima. niiet korras masina juures tõesti keegi ei noki.
17:10 02.09.2009
niisama mehike (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
Tallinnas küll kogemused puuduvad, kuid Pärnus Papiniidu Tehnokulleris paar aastat tagasi ei võetud mu autot sissegi, sest mõnest kohast paistis roostet. Teises kohas ei häirinud rooste kedagi ja lasti läbi.
17:54 02.09.2009
.............. (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
..kui veermik ja pidurid korras on siis ülejäänud võib vähe kehvem olla..Loeb just pidurid ja veermik.
08:55 03.09.2009
viper87
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
Sai käidud enne ülevaatust kontrollis, teostati ketaste ja klotside vahetamine ning vp sarniir, reguleeriti tulesid ning heitgaasid pidid olema normis. Ülevaatusel loeti kõik need vead ette. Aga raha on ikkagist läinud, saa nüüd aru, kas meistrimehed olid väheke mööda pannud oma tegemistega või on ülevaatuspunkti töötajal mingid seired. Seepärast otsingi korralikku ja kindlat kohta?
15:44 03.09.2009
audi a4 v6 (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
ma ei saa nüüd aru, et käisid ÜV punktis eelkontrollis, seal loeti need vead üles ja tegid korda ja uuesti sinna ja uuesti loeti samad vead üles? Kaasaarvatud tulede reguleerimine ja sarniir? Piduritega on asi teine, need ei koosne ainult ketastest ja klotsidest!
16:09 03.09.2009
,, (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
üldiselt olen mina seda meelt, et mõnes mõttes on meie seadused liiga üle kruvitud- üks natuke logisev puks või rooliots tähendavad sisuliselt sõidukeeldu, aga liiklusohutuse seisukohalt ei pruugi need asjad veel tegelikult midagi tähendada- andke meile tagasi see kuu aega, mis vanasti oli ja said rahuga sõita, enne kui kordusülevaatusele pidi minema. samas ei saa nuriseda piduritele seatud nõudmiste osas- siin on antud siiski päris suur protsent erinevuste osas ja kui nendesse piiridesse tõesti ei mahu, siis võib juhtuda, et vähegi järsema pidurduse korral on masin teel risti või jääb pidurdusteekond liiga pikaks- see siiski oluline enda ja teiste tervise huvides. heitgaasid on nagu on- mõni diislivend tossutab linna vahel nii et vähe pole ja siis tekib tõesti õigustatud küsimus,et kui minu bensukal on CO naaaaatukenegi üle normi, kas siis olen hoobilt julm maailmasaastaja? kuid peab nentima,et korras auto puhul on meil lubatud 0,5 ikka väga raskesti saavutatav tulemus- minu masina näit oli viimati 0,01.
aga kui juba autot omada,siis võiks ta tehniline seisukord siiski sellisel tasemel olla,et saad igal hommikul julgelt rooli taha istuda ja ei pea liikluses kogu aeg kalkuleerima ja võimlema, et kas nüüd jään õigel hetkel pidama ja et kas see kurv on võimalik läbida probleemideta või hakkab auto oma trajektoori leiutama. aga eks see eesti elu ole selline- auto on suht kulukas pereliige.
17:48 03.09.2009
viper87
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
to: audi a4 v6, oled asjadest õieti aru saanud. Kahtlane, kuid kuna pole kuhugi oma muret kurta, siis otsingi foorumist abi, kus on sellised normaalsed ülevaatuselt läbi laskjad, sellised kes ei soovita nurgatagust remonditöökoda ning seni kuni pole sinna läinud, sa ka läbi ei saa.
18:10 03.09.2009
Hm (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
ÜV punktil ja ÜV punktil on kindlalt vahe. Paar aastat tagasi läksin autoga Tulika ÜV punkti, onud vaatsid autot ja ütsid, et sellega pole mõtet üritadagi, tal ju avarii jälg (tõsi, esitiiva rattakoopas oli väike lohk.) Sõitsin sealt otse kadaka teel ABC ehituse kõrval asuvasse ÜV punkti - auto läbis ülevaatuse veatult.

Lugu rakverest. Autot esisilda sai korralikult enne ülevaatust lapitud. Onud lõgistasid ülevaatusel kõvasti ja teatasid, et üks välimine roolivarda ots, mis oli äsja vahetatud (2 päeva tagasi) on läbi (osa ei saand ka juust olla, oli võetud mersu esindusest. Kusjuures kurioosum oli selles, et kui auto läks kordusülevaatusele oli all täpselt sama munakas, täpselt samas seades ja auto läbis ülevaatuse.

Tallinnas julgen veel soovitada Sõle tänaval Säästuka kõrval asuvat üv punkti. Seal on selline tüsedam härrasmees - suht sõbralik ja ei hakka juuksekarvu poolitama.

Kokkuvõtteks: autoga ülevaatusest läbisaamine sõltub kindlalt kohast.
20:32 03.09.2009
,, (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
viper ütles:
Seepärast otsingi korralikku ja kindlat kohta

pigem sõnasta oma soov ümber- otsin kohta,kus keegi ei nori, mehed on ******stid ja minu hädise masina seadust rikkudes läbi lasevad. ühest küljest nõuad korralikku tööd nende käest,kes su masinat remontisid ja teisalt jälle püüad leida neid inimesi,kes oma tööd lõdvalt võtaksid ja mitmete asjade puhul silma kinni pigistaksid. suht kahepalgeline ja võlts suhtumine. või kuidas?
20:39 03.09.2009
viper87
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
Suhtumine on konkreetne - vaja on läbi saada, sest pere vajab sõidukit, millega ringi liigelda. Auto on tehniliselt täiesti töökorras ning nagu postitaja "hm" kirjutas, siis üv punktil ja üv punktil on ikka vahe sees.

Lähen proovin selle Sõle säästumarketi juures oleva üv järgi ning annan teada, kuidas kulges :-)
11:21 04.09.2009
vunt$$ (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
viper87

Eks proovi jah ;-)
Minu autol olid muidu pidurid, gaasid, amordid jm. korras , ainult et tuled keerati "metsa" seal Sõles . Pakuti tulede reguleerimist 60eeq eest ja nüüd näitab vasak latern paremale kraavi serva :)

Möödunud aastal küsiti Sõles ka tulekustutit näha, vaadati kontrollkleepsu, tänavu ei küsitud ei kustutit ega tõkiskingi ega ohukolmnurka.

Mis on muidu ü/v puntidel vahet - ei miskit.
Kui ikka pidurid võtavad liig erinevalt - on lubatud %-st väljas, siis on ka Mait Millerti juures korduv ü/v garanteeritud !
Ise kogenud ;-))
12:37 04.09.2009
Kärss
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
Mõne vana auto käsipidurisüsteem ei olegi mõeldud olema nii täpne kui tänapäevased nõuded. Olen ise kogenud olukorda, kus tõmbab esimene kord kässari peale - vasak ratas liiga nõrk, tõmbab teist korda - parem ratas liiga nõrk, tõmbab kolmandat korda - suht ühtlane ja mahub normi piiridesse. Hea ülevaatuspunkt pole mitte see, kes kindlasti läbi laseb, vaid kellel on suhtumine paigas ja mees vaevub "kolm korda kässarit kontrollima", mitte ei saada üle 30a vana autot esimese kehva näidu pärast minema. Tulede ja heitgaaside (karbussi) regull on täpselt sama teema, mõned virutavad kohe korduva, teised pakuvad võimalust needsamad asjad kohe siin samas korda teha. Mul avastati ükskord lahtine sharniiri mutter (äsja vahetatud, ei taibanud teeninduses tehtud tööd ise üle kontrollida), mulle midagi ütlematagi toodi mutrivõti ja taheti vinguma hakkamise asemel see kinni keerata, paraku oli USA auto ja mutrid tollimõõdus ning ei õnnestunud mm-mõõdus võtmega. Mõnes teises kohas oleks lubatud auto ära viia vaid treila peal...
Sõles ja hr. Millerti juures on suhtumine paigas, vigadega läbi ei lasta, kuid ei hakata ka oma komplekse vanade autode omanike peal välja elama, soovitan.
13:45 04.09.2009
Tuscan
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
Mina soovitan valida sellise ülevaatuspunkti, millega ühes hoones või kõrvalhoones ei asu kohe remonditöökoda. Kõige hullem variant on kui remoditöökoda ja TÜV punkt kuuluvad samale firmale.
Isiklikult küll kogemusi pole, aga paaril sõbral on nii olnud, et öeldakse, et see asi on läbi, aga näe meil seal kõrval naabrimees teeb selle kohe korda.

Kärsa toodud kirjeldus vastabki just normaalsele ülevaatajale, kes viitsib lisaks kässarile ka tagapidureid mitu korda proovida, sest tavapäraselt pidureid kasutades võivad nad tõesti kinni jääda. Kes meist ikka teeb iga päev äkkpidurdusi. Viimati oli mul küll juhus, kus auto läks ülevaatuselt puhtalt läbi aga 3 km hiljem avastasin et auto ei liigu mitte nii nagu peaks ja selgus, et pidurid suitsevad. Piduristendis tallati esipidureid testides pedaali nii kõvasti(testimisel viskas auto lausa rullikutelt tagasi maha), et kolvid olid niivõrd palju peale jooksnud et enam tagasi algasendisse ei läinud.
Tartus olen omale normaalse suhtumisega ülevaatuspunkti leidnud. Kuna punkte on linnas 8tk, siis ütles üks ülevaataja, et suhtumine peab olema mõistlik, muidu kaotad kliendi. Kes see ikka läheb tagasi kohta kus eelmine aasta hullult peedistati.
Ma leian, et kuldne kesktee on midagi sellist kus hullult ei peedistata(roostetäpid, kustuti kleepsud) ja samas ka ohtlike vigadega läbi ei lasta.
14:04 04.09.2009
jaak.tamm (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
Mul lihtsalt oli kõrini direktoritest kes pidid ennast auto all käimisega vaevama!!!!
Juba mitu aastat tagasi leidsin hea koha ja kõik peres olevad ja sugulaste autodele lasen ÜV teha Tartus Alpteris.
Käin just suhtumise pärast - mehed proovivad mitu korda, pigem 5-6 korda, enne kui loobuvad - vahest on tõesti probleemid suuremad.
Midagi pole teha, mul pole ühtegi alla 10 aastast masinat ja näen ise vaeva korras hoidmisega, seepärast näen heldimusega, et keegi hoolib minu vaevast.
16:28 04.09.2009
Hm (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
mis puutub vahukustuti kleepsu, siis see tasub meeles pidada. Ja seda mitte ainult ülevaatuse jaoks. Tuleb siin jälle härradel miilitsatele käsk eelarve aukude lappimiseks ja juba nad on sul pagassis ja vaatavad, et ikka kõik kleepsud oleks paigas.
18:41 04.09.2009
viper87
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
Käisin Sõles ning sain ilma ühegi nurinata läbi, kõik olevat töökorras ja tipp-topp. Täiesti hämming!
14:29 19.09.2009
viper87
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
Eile käisin teise autoga ülevaatusel, täpsemalt siis Opel Astraga Laagris Vae 2, väga asjalikud vanemad härrad, 15 minutit ning kõik vajalikud ning nõutud toimingud tehtud, auto läbis täiesti puhtalt ning esimesel korral. Heitgaasid olid nõnda madalad nagu äsja uuena tehasest välja sõitnud öko masinal.

Muudetud 19.9.09 14:29

17:49 23.09.2009
kalle435 (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
Mul üks tuttav soovis autot lihtsalt kontrollida (vist tulede suhtes ) ja mitte teostada ametlikku ülevaatust.Ülevaataja aga teostas ülevaatuse ja autol enam edasi sõita ei lubanud.Auto polnud üleüldse ülevaatuseks ette valmistatud,sest omanik soovis teatud seadmeid kontrollida,seega leiti palju vigasid. Tegemist on Assotransi juures oleva riikliku ülevaatuse punktiga Paides (vanem mees ülevaatajana ). Mida üldse sellises olukorras teha kui ülevaataja teostab vastu omaniku tahet ülevaatuse ja autol enam edasi ei luba sõita.Oleks vist tulnud nõuda ülevaatuse lõpetamist ja õigustühiseks kuulutamist.
Teistes ülavaatuspaikades antakse inimesele palju varu aega auto korda tegemiseks ja ei keelata edasi sõitmist.Selles ülevaatuspunktis keelati kohe sõitmine ja seega ülevaataja käitus valesti ja selgelt pahatahtlikult.
21:29 23.09.2009
,, (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
kus sa kalle elad? juba ammu kehtib seadus,et ülevaatusel põrumise korral on ainuke edasine sõit garaazi või remondikohta- ei mingit aega ega tiirutamisvõimalust sulle enam ei jäeta.
aga see,et kellegile hakati ülevaatust vormistama, tulenes ehk sellest,et klient ei väljendanud oma soovi korrektselt ja ülevaatajal jäi üheselt mõistmata,mida kodanik soovis. aga võib olla leiti tehnilisel kontrollil hoopis mõni selline viga või vigade kogum,mis oleks olnud otseseks ohuks endale ja teistele ning seetõttu lähtuti tervest mõistusest ja pandi masin hoobilt seisma.
23:45 23.09.2009
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
Kui teostatakse mitteametlikku ülevaatust siis tihti ei anta ülevaatajale auto dokumenti sest nn. tehnokontroll ei ole ühegi seadusandliku aktiga reguleeritud, esitulede kontrolliks ei võta ükski ülevaataja kliendilt auto reg. tunnistust. Kuna Teid ega mind seal kohal ei olnud, siis on igasugused spekulatsioonid kerged tulema kui autoomaniku tuju on rikutud. Juba see, et tehnoülevaatuspunkt on riiklik ei vasta tõele sest nad kõik on erafirmad.
17:13 24.09.2009
jorss
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
Kalle ajab minu jaoks natuke imelikku juttu. Mis krt tähendab, et auto ei olnud ülevaatuseks ette valmistatud, ülevaatuse jaoks teete auto enam-vähem korda ja muidu sõidate lagunenud rontidega. Kui nii, siis tuleks teid seal pidevalt maha võtta ja erakorralisele saata. Ehk saate siis kunagi aru, et auto hoitakse pidevalt korras, mitte ei tehta enam-vähem korda paariks päevas aastas, et saaks ülevaatuselt läbi.
19:36 24.09.2009
as4y (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
To *****
Üks lihtne näide,kui lähed ülevaatusele - sõida eelnevalt mitukümmend kilomeetrit maha enne kui lähed heitgaase kontrollima,sest selle sõitmise tagajärjel lähevad heitgaasid normi.Juhul kui põrutad kodust otse ülevaatusele läbides ainult paar kilomeetrit, siis seadmed näitavad, et heitgaasid on normist väljas.See tähendabki ülevaatuseks ettevalmistamist juhul kui sellest aru saad ? (lisaks veel tulekustuti ja teised asjad ).
20:43 24.09.2009
viper87
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
Kusjuures mul sugulasel oli kunagi sarnane olukord. Ostis omale sügisel kasutatud auto, lükkas selle garaaži ning järgmisel suvel ajas masina garaažist välja. Sõitis ülevaatuspunkti, et saada teada mis masinal viga on, kuid ülevaataja küsis kohe dokumente ning vaene mees ka need andis (ei oleks andnud, siis kõik korras), ülevaataja tegi ülevaatuse ära ning ei lubanud edasi sõita, seepeale vastas sugulane, et tema soovis ainult eelülevaatust, et saada teada auto vead, kuid ülevaataja vastanud selle peale, et ise andsid vabatahtlikult dokumendid. Sugulane lasi kohale kutsuda ülevaatuse juhataja ning selgitas tekkinud olukorra ja peale seda muutus kardinaalselt ülevaataja jutt ning sugulane sai ikkagist vead teada ja sõitis autoga minema (nõnda, et seda ei vormistatud ülevaatusena vaid siiski tehno seisundi kontrolliga), kuid selle kogemuse võrra on tema nüüd targem ja muidugi need, kes seda lugu teavad. Ülevaatuspunktiks oli Maardu sissesõidul, vasakut kätt asuv tehnoülevaatus punkt.
22:29 24.09.2009
eelmisele (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
Su sugulane naljamees ostab auto ,et garaazi seisma panna ja siis järgminsel aastal minna autot kontrollima.Ega auto omamine pole kohustus.
06:19 25.09.2009
jorss
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
Ma sõidangi otse ülevaatusele, kolm-neli kilomeetrit ja pole gaasidega mingit jama. Kodus käib mõne minuti, kuni väravad kinni paned ja suitsu ära teed, ülevaatuse ukse taga käib mingi minuti, kuni mees tuleb ja uksed lahti teeb ning selleks ajaks on julgelt temperatuur üleval. Enne sisse sõitmist võid ju korra pööret ka anda, et torudest ving välja saada. Ülevaataja muuseas on kohustatud enne gaasitesti autot kütma. Muidugi, kui Sa oled käinud säästlikku sõidu koolitusel ja sealset juttu kõike tõena võtnud ning põhilised sõidud on ainult linnas(viies käik ja pöörded ikka alla 2000), võib tõesti gaasidega ja üldse mootoriga jama tekkida. Sellest tulekustuti ja teised asjad, kas Sa tahad öelda, et küla peale on üks kustuti, kolmnurk ja kingad ja neid siis tõstetakse autost autosse, vastavalt ülevaatusel käimisele.
20:58 25.09.2009
viper87
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
to: "eelmisele"
Sugulane on mees, kes ostab kokku vanu hinnalisi masinaid, lööb nad üles ja müüb mitmekordse hinnaga maha.
21:20 25.09.2009
,, (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
kuidas ta selle siis üles lõi,kui sügisel ostis ja alles kevadel uuesti garaazist välja lükkas ning ülevaatusele läks masinat uurima. oleks ju võinud siis peale ostu tehnilise kontrolli läbida ning talve jooksul korda teha.
ja vana hinnaline masin on ka imelik mõiste- tegu siis uunikumidega? või on 83a sierra ka hinnaline,sest ta on vana?
10:07 26.09.2009
7 (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
kahjuks ,väga paljudel on vale armus tehnoülevaatuse kohta. Tehnoülevaatus ongi selle jaoks et oma autod kontrollida, ja kui on vead siis remontida.Mingi pärast meil teevad auto korda et ülevaatus läbida, aga tegelikult peab ennem autod laskma ülevaatusel kontrollida ja siis remontida, kui on vaja.
11:29 26.09.2009
,, (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
kahjuks on meie riigis see üritus muutunud karistuseks- esiteks saad sa sõidukeelu, teiseks muutub sinu niigi kõhn rahakott hoobilt veelgi kõhnemaks- 500üv +kordusüv ca 150+ varuosad+ remondikodade töötunnid. kui mõningad veermikutööd saad ehk ise ära tehtud(kui kellegil on võimalus oma hoovi peal autot remontida),siis elektroonikaprobleemidega enam nii lihtsalt ei pääse. näiteks on heitgaasid väheke nihu- mitte väga palju,aga just piisavalt selleks,et üv kinga saada. siis hakkad otsima töökodasid,kus oleks võimalik remontida. pane tähele,et kogu see aeg kehtib sul sõidukeeld! kui saad kuskile ilma järjekorrata (tavaliselt ikka mõni päev või nädal järjekorda), siis on 50/50 võimalus,et masinal mingi viga avastatakse ja remondiga saab asja korda. samas on aga ka teine võimalus,et remondikoja mõõteriistad ja diagnoosiaparaadid tunnistavad su auto täiesti sõidukõlblikuks ning mehed laiutavad käsi. mis edasi? olet täiesti nõutu ja võib ju viperi moodi teises üv punktis katsetada- ka siis on50/50 võimalus,et saad läbi.
ühesõnaga mõne rikke korral võid end halliks joosta ning haigeks maksta, aga tegelikult on auto täiesti liikluskõlbulik ega ohusta mitte kellegi elu.
viimase punktina tooks siia veel ülevaataja kui sellise- paljudel juhtudel on tegu morni ning suhtlemisahtra kujuga, kes su auto sisse ja alla ronib,klõpsutab oma pulti, laseb masinal rappuda ja siis pärast poetab ühe lause, mida sa just eriti oodanud ei ole. ning hoolimata sellest,et su masin igati seaduslikult just sõidukõlbamtuks tunnistati,pead selle eest veel viissada krooni lauale laduma.
selline mulje on mul sellest protsessit jäänud,kuigi ise pole seda läbi teinud-autod on kõik sisuliselt probleemideta üv läbinud. aga kerge kõhedusega astud sellest uksest alati sisse- seal ruumis pesitseb siiski VÕIM.
12:57 26.09.2009
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
Nõustun 100% Püüan jätkuvalt riigiametnikega arutelusid arendada suunas, et ülevaatus muutuks vähem kurjaks. Kahjuks teevad "reegleid" kontorilaua taga istuvad "lipssärklased" kes ei konsulteeri vajalikul tasemel töö tegijate praktikutega.
13:37 26.09.2009
,, (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
minu visioon võiks ju muutuda,kui ülevaataja muutub karmist seadusejälgijast sõbralikuks teenendajaks, kel palju kogemusi, annab sulle nõu, vahel mõne targema inimese telefoninumbri, aitab rahulikult numbritule pirni ära vahetada kui tegu näiteks remondikauge naisterahvaga, mainib ära,et rooliots hakkab peagi vahetust nõudma,aga praegu veel laseb läbi jne jne jne- tahaks ükskord ka sõbralikku riiki tundma saada.
niiet jõudu Maidule :)
21:25 26.09.2009
gt (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
mait millert on ausmees ja tubli mees tunnen tema ok
19:08 25.11.2009
tonn666 (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
Kood 306. Roolihoovastiku liigendid

Nõue: roolihoovastiku liigendid peavad vastama valmistaja poolt ettenähtule, neis ei tohi olla ülemäärast lõtku. Lõtkuks ei loeta liigendi amortiseerivat liikumist.

[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]

Kuidas oleks õige aru saada sõnast ülemäärane? Kuidas on võimalik vaidlustada auto sõidukõlbmatuks tunnistamist vaevuaimatava rooliotsa lõtku tõttu?
22:50 25.11.2009
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
Kui andsin aru Maanteeameti ülevaatustalituse ruumides oma "teleesinemises öeldu kohta", siis lisaks muule sai arutatud ka rooliliigendite lõtkudele antavast vea raskusastmest. Maanteeameti tehnoosakonna juhataja hr. Jürgo Vahtra ütles: "Rooliliigendi pisilõtk ei pea alati olema kordusülevaatuse põhjus". Kolmas isik sellel vestlusel peale minu, oli ülevaatuse talituse juhataja Hr. Karmo Uusmaa kes ei vaielnud vastu sellisele ütlusele. Olen samal seisukohal kõrgemalseisvate ülemustega, et rooliliigendi pisilõtk ei ole ei kordusülevaatuse ega ka sõidukeelu põhjus. Ei ole kunagi vormistanud sõidukeeldu rooliliigendi lõtkuga. Kui ülevaataja otsustas sõidukeelu kasuks siis on temal selleks olemas "seaduslikud vahendid" vastava määruse ja ülevaatusprogrammi toetusel. Kui Teie ei ole rahul sellise otsusega siis järgmine kord saate minna mujale ülevaatusele. Ülemäärane on minu meelest lahti selgitamata, ja kus on piir määrase ja ülemäärase vahel, oleneb ülevaataja aususest... Vahel oleneb ka erialastest teadmistest. Paljudel veoautodel on liigenditel amortiseeriva liikumise tolerants. Kuna osad meie seast ei õpi ja neile ei õpetata siis mõned aastad tagasi tekitas suurt pahameelt see kui paljud "praakisid" rekkadel korras rooliliigendeid ja probleem kasvas nii suureks, et autoesindus pidi vahele sekkuma.
09:48 26.11.2009
tonn666 (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
Tänan asjaliku vastuse eest. Kahju, et pole seaduslikku protesteerimisvõimalust, see annab madala enesehinnanguga inimestele pisut liiga palju võimu.
Kui lugeda kehtivat määrust, siis kordusülevaatusele määratud sõiduk on ka automaatselt liiklusest kõrvaldatud, samas kui korduvale saatmise põhjus võib olla küllaltki tühine. Kas on kuulda arutelusid selle vastuolu kõrvaldamise kohta?
11:03 26.11.2009
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
Umbes 300 tehnoülevaataja hulgast üle Eesti leiab kindlasti igat sorti "spetsialiste". Kuna ülevaatus on riigi poolt võrdsustatud "vaba ettevõtlusega" siis kapitalist ei ole alati huvitatud haritud töötajast kellele peab suurt palkka maksma... Auto kontrollimise võtted ja seadusesätted saab selgeks õppida aga oskus tehniliselt mõelda ja kaalutleda, vajadus ennast pidevalt erialaselt täiendada on asjad mida jääb madalapalgalisel väheks.
Regulatsioonide vastuoludest on riigiametnikud teadlikud ja küllap nad ka arutavad neid asju aga kahjuks on muudatused tulemas hirmus aeglaselt.
12:36 28.11.2009
Niru... (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
katsetasin omal nahal, ülevaatusel(juunis) vaevumärgatav lõtk muutus novembriks päris keskmiseks lõtkuks mis ka sõidu ajal kruusateel kobisema hakkas, see lõtkuvärk sõltub palju muudest teguritest, kas on tegu tervere porikaitsega puhtalt kulumisest tingitud lõtkuga või on porikaitse katki ja liiv kulutab seda hoopis kiiremini või on löögist tingitud vigastusega, veel muidugi sellest kui palju autoga sõidetakse, kus sõidetakse jne. ehk siis vaevumärgatav lõtk peaks kahe aastase ülevaatusaja jooksul kui klient juhtub selle tõiga ära unustama muutuma ära lagunevaks komponendiks küll.
Jah, meie inimesele sobiks et käib ülevaatusel ära, öeldakse vead ja sõit läheb edasi kui seadusandlus selliseks muutub siis minupärast las olla
10:46 29.11.2009
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
Toetan hr. Niru arvamust ja ka Maanteeameti ülemuste arvamust, et väike lõtk rooliliigendis ei ole liiklusohtlik puudus kuna usun, et juhul kui autoomanik teab puudusest siis ta laseb üpris varsti liigendi vahetada. On muidugi ka erandeid st. ohutunnet mitte omavaid uljaspäid kuid see on ikkagi erand. Kõiki autoomanikke kohelda kui nõrgamõistuslikke kodanikke ei ole õige juhul kui rooliliigendi pisilõtkuga auto tunnistatakse sõidukõlbmatuks. Aga seadusandlus ja muud regulatsioonid on kohati nõukogude aegse mentaliteediga.
11:39 29.11.2009
,, (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
ei saa hetkel aru,et kas jutt käib mingist erakorralisest sõidukeelust või tavalisest kordusülevaatusest,mille määramisel samuti keelatakse osalemine liikluses,v.a lühimat teed pidi sõitmine remonti või garažeerimiskohta?
kunagi ju lubati kuu aega veel sõita,aga huvitav oleks teada,kes oli see ametnik, kes oma täispeeretatud kabinetis selle seadusepunkti ära muutis? ehk keegi mäletab?
22:00 29.11.2009
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
To:kakskoma
Jutt käib sellest, et ülevaatajale on antud kaalutlusõigus, mida on võimalik karistamatult kasutada selleks, et ahistada autoomanikku. Sellise mõttearenduse andis tonn666 oma kahe viimase postitusega. Usun, et selliseid asju juhtub harva aga ikkagi on kurvastav kui mõni kolleeg "vindi üle keerab". Tean millest räägin sest olen ise samuti liiga karme otsusid teinud kui olin algaja ja võim lõi pähe nagu piss, millest on südamest kahju.

Mina tahaks ka teada veel lisaks, kes oli see riigiametnik/ud kes aastaid tagasi julges avalikult mõõteseaduse peale sülitada ja kustutas piduristendi pidurdusjõu dünamomeetri kalibreerimiskohustuse? Või kes kustutas amortisaatorite testri soetamise kohustuse vahetult enne selle nõude jõustumist. Kes ja miks küsimusi on rohkemgi.
22:45 29.11.2009
Niru... (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
neid unustavaid kliente võib päris palju olla- kel vaja auto ära müüa, kes avastab varuosapoes et nii kallist juppi ta ikkagi ei osta, et kui ülevaataja ikka templi alla lõi ju siis kestab veel ja veoautod kus on vaja vedada ja tööd teha(see reis on vaja veel ära teha, siis järgmine jne) ning raha panek masinasse on puhas miinus...nii ja naa, usas vastutab autoomanik rohkem, muiduigi see kelle ta laiaks sõitis seda ei tooks ka pikad vanglaaastad tagasi.
Selle rooliotsamajanduse juures käib jutt ikka korduvülevaatusest, sõidukeeld tuleb siis kui miski ähvardab kohe lähemal ajal küljest tulema hakata ja seda juhtub väga harva, viimane otsus kipub paratamatu olema kui pidurisüsteem järgi annab ja vajalikud vedelikud masinast lahkuvad.

Milleks see amortisaatorite tester ilmtingimata vajalik oleks? siis peaks mingid normatiivid ka kehtima? see oleks taas selline abstraktne asi mis paksu verd tekitaks...hea kui pidureidki ollakse nõus remontima.
00:22 30.11.2009
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
Arvan jätkuvalt, et erasõidukile kordusülevaatusega antav liikluspiirang on enamasti mittevajalik kui puudus likvideeritakse ühe kuu jooksul. On isegi mõttetu kuna mitte keegi ei täida seda seadusesätet ja eelmisel sajandil anti "karistus tingimisi" st. lubati liigelda.
Normatiivid on olemas aga mitte Eestis kasutatavad. Testri vajalikkus võib ju küsitav olla kuna auto õõtsutamisest ja lekkekontrollist peaks nagu piisama. Ka piduripedaali jõuandur (pedomeeter) ei ole vajalik sest pidurite nõutava efektiivsuse saavutamiseks vaja mineva jõu jälgimine pole oluline. Kui ülevaataja on "vastutulelikum" siis nõrkade tagapidurite korral vajutab piduripedaalile nii, et istme seljatoe fiksaator laguneb...
Tulen tagasi amorditestri juurde. Kuna minu kasutuses olev tester näitab auto teelpüsivust siis oleme paljudel juhtudel suutnud aidata neid kes tulevad murega, et tunnevad ennast roolis ebakindlalt. Näiteks mõne auto puhul uus amort vahetamata pehme vedruga võib olla mitte parim lahendus. Kui ei viitsita rehvirõhkusid kontrollida siis amorditest näitab selgelt kui mõnel juhul tehase poolt pakutav rehvirõhk on teelpüsivuse kohalt ohtlikult suur. Paljudel juhtudel tagateljele tulev tegelik koormus ja vedrustuse seadistus ei ole kooskõlas parima tulemuse saamiseks. Probleeme olen näinud uutel tühja kaubaruumiga Berlingodel. Probleeme võib tekkida tagasildade seadistuse muutuste pärast kui vahetatakse rehve, vedrusi ja amorte. Penskari rahuliku sõidustiili juures ei ole teema väga oluline. Jään oma kodulehel öeldu juurde, et nii mõnigi mõistatuslik sõidusuunast kõrvale kaldumine võis olla tingitud vedrustust puudutava ühe teguri puudulikkusest.
10:15 30.11.2009
Niru... (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
idee oleks siis et korduvülevaatus oleks aga liikumispiirangut mitte?
nagu sel ajal kui ma veel ülevaatust ei teind...kuulda oli et sellega tekkis see jama et kui veok oli väga ära lagunenud siis tehti talle iga kuu uus ülevaatus ja korduvülevaatus võimaldas rahulikult nt. palke edasi vedada, sealt tulenevalt tuli asja piirata, ka sõiduauto võib omada selliseid rikkeid kus 500 eeku kuus on odavam kui kallis ja spetsiifiline remont
10:40 30.11.2009
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
Idee on selline, et kui esimese kordusülevaatuse kuuajaline tähtaeg kukub siis rakenduks liiklemispiirang ja uusi korduvaid ei vormistata. Täna ongi kasutusel süsteem mis lubab pidevalt korduvaid ja on politseinikke kes suhtuvad korduse olemasolusse "pehmelt" kui ei ole möödunud kuu ajalist tähtaega. Selline regulatsioon vähendaks kindlasti korruptsioonijuhtumite arvu, st. kordusülevaatuse saanud eraauto omanik ikka saab sõita suvilasse ja tööle omal vastutusel ja tal ei teki tahtmist pakkuda altkäemaksu mis nüüd läheks varuosa ostmiseks. Räägin "karistusest tingimisi" mida loetakse demokraatliku riigi üheks põhitunnuseks. "Esimese matsuga" liiklemispiirang on totslitaarsele režiimile iseloomulik karistus.
12:11 30.11.2009
Niru... (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
päris vastuvõetav ja loogiline, alles tuleks jätta piirang neil sõidukeil mis on otseselt ohtlikud aga muidu ok.
00:48 29.07.2020
sadf (registreerimata)
Re: Ülevaatusel kindlasti läbi?
vot Mait eelnevate postitustega suutis tõestada,et ca 2 mm roolihoovastiku lõtk on sõiduautol korras roolipts võrdles seda veoki omaga,mis on 100 % väär,ükski sõiduki tootja ei luba selliseid lõtke küll aga veokite tootjad...see selleks,nüüd on eesmärk saavutatud,et ülevaatajal praktiliselt puudub võimalus määrata vea ohtlikust,see juba maantee ameti poolt paika pandud ja absurdse lollusega...kui puudub ühelt poolt käsipidur,siis peab tellima punkti ukse taha treila,kes teie auto minema viib,sest sõidukeeld ju...samas tagumine udutuli,mida minul pole veel 30 aasta jooksul eestis õnnnestunud kasutada ja mida mõne aastad tagasi ükski ülevaataja ei kontrollinud on ka kordus ülevaatus.Et ülevaataja peab märkima vead vastavalt kellegi poolt ette kirjutatuna,enda otsustusvõime enam ei huvita kedagi,,kui ei märgi proovib olla mõistlik ja inimlik,siis keegi vaatab videot ja leiab,et on võetud altkäemaksu või on lohakas...hiromant pole ei Mait ega Ark töötaja,küll aga tasuks maapeale tagasi tulla ja mitte ajada asju nii,et klient teadmatusest ummikusse ajada....Mõelge kui ohtlikud need vead kokkuvõttes ikkagi on,vähe ohtlik viga peaks olema igasugune udutili ja ohtluk ehk ühe poole käsipidur...

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.