Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: KERGHAAGISE VALIMINE

23:37 28.10.2009
eevald5
Kerghaagise valimine
Plaanin lähiajal osta üheteljelise kerghaagise. Elan maal, põllumajandusega ei tegele, kuid prahi või ehitusmaterjalide vedamist tuleb siiski ette.

Müügil olevad kerghaagised on peamiselt 1,25 ja 1,5 m laiuste kastidega. Kas keegi oskab 1,25 m laiuste kärude kohta midagi tarka öelda? Kips- ja OSB-plaatide laiused algavadki kuskilt 1,2...1,25 m. Kas ehitusplaate on 1,25 m käruga väga kehv vedada? Enamus murutraktoreid on kitsamad kui 1,25 m, kuid mulle tundub, et ka neid on kehv 1,25 m laiuse käru peale paigutada.

Kindlasti oleks paari aastases perspektiivis odavam käru laenutada. Samas käruga oled „oma aja peremees“. Lähim laenutus asub ca 15 km kaugusel, mis tõttu röövib juba käru järgi minek ja tagasi viimine aega ja ka raha.
00:20 29.10.2009
VX (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
On Tiki C-265L ja sellega sai veetud nii kipsi, OSB-d kui ka põrandaplaate.
00:30 29.10.2009
tiki omanik. (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Eks sa pead ise vaatama ja kaaluma mida ja kui palju vead.Mina omast kogemusest ütleks seda; mõtle mida saul vaja on ja siis pane 30 prossu otsa. Ütlen seda selleks ,et ostisn käru atv vedamiseks. Ja selleks oleks mulle piisav olnud 1,25*2.0
Aga võtsin suurema ,sest parem natuke rohkem maksta kui hiljem kahetseda.ostetud sai Tiki 1,5*3.75.Ja nagu elu näitab siis oleks vahest ikka tsipa suurem pidanud olema. Loodan ,et saad pointile pihta.Aga see oli minu isiklik arvamus.Kasulikum on paar tuhat juurde panna ja suurem osta kui hiljem kahetseda ja käru hakata vahetama(sest liiga väike sai ostetud).
Reklaami ei tohi siin teha.Aga soovitan sul osta Respo. Kahjuks on Tikil väga õhuksest materialist raam ja see laguneb.Minu Tikil tuli raamiküljest lahti amordi kinnitus.Lausa rebis selle koos raami tükika ära,ja just ülemine kinnitus.Käru pole ülekoormust näinud ja sõidetud asfaldil suuremalt jaolt.Näha oli ,et see rebiv jõud oli suunaga ülevalt alla.St järelikult tühi haagis oli eesti auklikel teedel hüpates selle kinnituse ära rebinud.
Soovisin seda korda teha ja helistasin Bestneti. Kuna kärul oli 2 päeva tagasi lõppenud garantii siis saadeti mind kuupeale.Nii siis rääksin neile oma jutu siiski ära ,et äkki tahate siiski vaadata ja tulevikus seda kohta tugevamaks teha. Selle peale soovitati laisalt pildid saata kui mul huvi on.Noh-jah huvitav suhtumine igal juhul.
Aga sulle ilusat ja huvitavat haagiste valikut. Loodan ,et sain millegiga abiks olla sulle.
06:32 31.10.2009
juri73
Re: Kerghaagise valimine
Siin kuskil foorumis oli väga hea haagiste asi.Kui mu mälu ei peta siis vist tiki vs respo või midagi sarnast.Kõik head ja vead olid välja toodud.
07:54 31.10.2009
Mees_maalt
Re: Kerghaagise valimine
Soovitan siiski Tikit ja 1,25 laia kastiga. Kui sa laiema võtad, siis talvel on käru laiem kui auto ja läbi lume on halb sõita.
Tikil tulid jah lahti need kinnnitused raami küljest, aga tegemist oli hoopis ebakvaliteetsete amortidega, ostsin respost uued. Keevitasin selle klambri uuesti natuke taha poole, sest respo amordid on pikemad ja senini on pidanud.
Respo käru on see vastu ikka õhukesest plekist ja nö. tugesid on vähe. Nt respo esi-ja tagaported on ainult valtsitud plekist, aga tikil on see vastu keevitataud raam portel + siis sile plekk peal. Raami poolest tundub ikkagi tiki kõvem olevat.
09:00 31.10.2009
raam (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
vali ikka respo endal kogemused sai pandud haagisele peale ligi 1,8t ei lagunenud pidevalt vean aga 1t raskust peab vastu hästi
09:30 31.10.2009
grigoori
Re: Kerghaagise valimine
Ostsin majaehituse ajal Respo 1,25*2,5 madala portega käru.
Respo on raami peal, olen samuti oma 400 kg kandevõimega kärul üle tonniseid koormaid vedanud, juhtunud ei ole siiani midagi.
1,25 laiusele läheb kipsplaat ilusti peale, aga soovitan ikkagi 1,5 laius valida. Kui laod 1,25 kärule kipsikoorma peale, on pärast kärust ebamugav plaate kätte saada. Samuti jääb alumine plaat haakeaasade peale kandma. Kui tegemist vähemalt keskklassi sedaankerega autoga, on jama ka tagurdamisega: käru on nii kitsas, et küljepeeglitest ei näe, samuti kaob ta tahavaatepeegli vaateväljast.
Minu soovitus vähemalt 1,5*2,5 ja kõrgemad ported või võimalus hiljem kõrgendused lisada. Kõrgema porte eelisest saad aru, kui vaja liiva, kildu või mulda vedada.

Muudetud 31.10.09 09:31

10:36 31.10.2009
kah käruga (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
minul oli haagise ostmine ees möödunud kevadel. lugesin siin läbi kõik teemad ja tuhlasin interneti. tundus samuti, et tuleb võtta tiki või respo. samas on mõlema koha väga palju kriitikat.

lõpuks maandusin hoopis Farmi haagisele. määravaks sai hind, mida nende edaimüüja kampaania käigus sai pakkuda. tiki ja respo olid lihtsalt nii palju kallimad.

nüüd on terve suvi veetud kõike, mida vedada andis (alates lehtedest ja murutraktorist ning lõpetades vanametalli ja palkmajaga). hetkel on käru väga edukalt vastu pidanud. tõsi, küljed on veidi kummis, aga ma ei ole kindel, et teistel kärudel oleksid need veel hetkel sirged. ametlik rekord 400kg kandevõime kohta on vanametalliga 1430 kg, kuid isegi siis ei teinud käru teist nägu.

seega soovitan enne ostu vaadata farmit ja nende pakkumisi.
14:28 22.11.2009
v6sa
Re: Kerghaagise valimine
Minul on kolmandat aastat Respo 1,25x2,65, üheteljeline. Ehitusplaat läheb täpselt sisse ja külgepidi loksuma enam ei anna. Kandevõime 530 kg. Võin öelda, et vedrud hakkavad vajumaa alles peale 500 kg laadimist ja silmnähtavalt koormatuna mõjub käru alles peale 900 kg pealeladumist. Pidage siis meeles, et seda kerghaagisega teha ei tohi!!!
Üsna tülikas on pealoleva koorma kaalu hinnata, kui vedrud seda ei ütle:(

Ehitusplaate siduda saab ainult üle portede või rihma enne plaate põhjas olevatest kinnitusaasadest läbi pistes. Kuna portes on tugevdusvalts, siis plaatide sissepanekul on võimalik sõrmed toredasti vahele jätta.

Mida suurem käru, seda väiksem kandevõime (suurem tühimass). See võib mingil hetkel olla oluline... Näiteks politsei kaalubussi kõrval seistes... Ebatõenäoline, kuid võimalik.

Kärukeskuse on tõepoolest praegu head hinnad Farmidele. Tasub uurida. Haagised ise on tummise olemisega ja raamid näikse olevat profiilist ja mitte plekist.

Kui haagisega on vahel tahtmist ka suurimat lubatud koormat vedada, siis tasuks eemale hoida polditud või plekkprofiiliga raamiga haagistest. Need on nii Respo kui Tiki odavaimad mudelid. Ka Tikil on Pro seeria, mis tükki tummisem (ja kallim) kui need odavad marketikärud.

Nelja rattaga käru on küll stabiilsem ja mugavam veeretada inimjõul, kuid kaalub nii 100 kg rohkem (vähem kandevõmet).

Rohkem maitse asi, kuid head käru ikka neljakohalise hinnanumbriga ei saa...
21:39 29.01.2010
ee (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
laiemate rehvidega atv 1,25 kärule ei mahu
22:15 29.01.2010
td (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
respo 3m,1,5m ja 40cm porte.alla selle ei vaataks.
22:32 29.01.2010
farmi (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Ostsin Farmi-PRO, see on sama mis Respo ja olen väga rahul.
Mõõdud 1.5x3.75, 4 ratast balansiir sillaga, üllatavalt stabiilne ka 110-ga sõites.
10:16 30.01.2010
külmapoiss (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
üheteljeline pole haagis, see aiakäru! kaheteljeline igatpidi stabiilsem, ei mõjuta autot niipalju ja võid rahumeeli käru haakest lahti võtta koormatuna. Ja minu valik oleks Respo... Tiki on kuidagi "plekisem", selline õrnake, neid amordikronsteine Tikidele tagasi keevitatud liigagi paljudele.. ütleks et enamuste tootjate nõrgad kohad on liigõhuke ja kehva kvaliteediga põhjavineer, selle aluskarkass ja kinnitusaasad, need ei kannata koormust sest kinnitatud tootja poolt ainult ühe poldiga..kallimatel ja suuremat koolmust taluvatel on kolm või neli kinnituspunkti, see lahendus kestab...ja veel leidub selliseid lahendusi et pakutakse liugribidega põhjaplaate..kel raskeid asju vaja libistada soojalt soovitan..muide, see lahendus säästab kinnitusaasu, need ei jää koorma taha kinni.. kes valivad torsoonsillad siis teadku et ülekoormamine lõpeb suht ruttu väga kurvalt..seal kasutatakse nelikanttoru sees torsoonvedru mis on kumeeritud..ülekoormuse tõttu see kumm väsib kiiresti ja sild on nö lääbakil... ja uus tala maksab valusalt palju ...mida ma soovitaks sõltumata firmast? ostke korraga kaasa komplekt tulesid ja võimaluse korral ka katteklaase, probleeme oluliselt vähem..esi ja tagaporte luuk ehitage kohe ringi..see vaid pööratud plekiga lahendus, sinna sisse 20mm nelikantoru, see tõmbneetidega kinni ja kestab! ahjaa..kogu elektrisüsteemi osad laske mingi isoleerõliga kokku..siis ei teki hapendumisi.. ja esiporte ääresed gabariidituled kaitske miskitmoodi, muidu jäätegi uusi klaase ostma. Loodan et väga pikk jutt ei saanud.
10:40 30.01.2010
mul endal (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
selline isend

http://www.tikitreiler.ee/index.php?id=4&gid=1&pid=1
9


selle haagisega on suure maja kõik materjalid ära veetud (va liiv, kruus) ja ära pole midagi lagunenud. koorem tuleb haagisesse ühtlaselt paigutada ning koormaga ei tohi kihutada. mingeid lisavarustusi haagisele ei ostnud, kuna see tõstab hinda ja ega nendest vidinatest puudust ka ei tunne. igati asjalik haagis.
15:45 01.02.2010
v6sa
Re: Kerghaagise valimine
Külmapoisi resoluutne väide näitab, et teda ei huvita seaduses kirjapandu haagisega veetava koorma massi kohta (või veab pidevalt õhku).

Mina oma "aiakäruga" suudan ka selle väiksese, 125x275x33 kastiga pidevalt ajada lubatud massi 540 kg lõhki. Mitte ainult liiva, vaid ka küttepuude, hobusesõnniku, voodrilaua jms (mida mul on õnnestunud kas enne või peale laadimist kaaluda) vedamisel.

Mida siis teevad need, kelle haagise lubatud massist ampsab teine sild koos rataste ja raami täiendustega pea 100 kg ära?

Seni pole see probleemiks, meil kaalutakse kerghaagiseid haruharva. Aga kui hakatakse, siis vast hakatakse mõtlema.
16:13 01.02.2010
ahsel (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
neljarattalisel kerghaagisel (750kg)ei ole üldse mõtet, kui tahad lubatust suuremat koormat vedada salaja siis võib üheteljelisele haagisele ka tugevama silla alla panna ja C- rehvid. või siis osta kohe tugevama sillaga uus haagis. ühe telje kandevõime torosioonsildadel on 1000-1500 kg. millest piisab täielikult .
4 rattaga on rehvikulu palju suurem ,igas kurvis lohistab rehve.Tühimass ka suurem.
16:23 01.02.2010
w (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
oman juba 3 aastat respo kerghaagist 1,5x3,0 Taga luuk on tugevdatud(respo poolt) ehk vineer on sees, oleks pidanud esimese luugi ka ära tugevdama kuna palju on atv vedamist. Sinna sai peale kõveraks minemist armatuur sisse keevitatud. Põhja vineer väga hästi vastu pidanud isegi kinnitusaasad.
Tagumisi tulesid olen pidanud näppima kuna pikapeale see talve sool ja vesi satuvad tulede sisse ja korrodeeruvad ära

Esimesed aastat oli käru pidevalt rakkes, enamus raskused olid tonni lähedal, isegi 1,5t kannatas välja, kui kunagi 2 t peale panin siis vaatasin küll et laiali vajub, aga võta näpust, rohkem üle 1,5 ei pannud.

Kuna koormad olid rasked, siis sai kord aastas kindlasti ratta laagreid vahetatud(see loomulik selliste raskuste puhul) peale teist aastat hakkas sild väsima ja vajus ära. Kui muidu laagrid maksavad 400-500kr (2tk), siis terve sild laagrite ja rummudega maksid 1650 kr.

Kokkuvõtteks tahan öelda, et kui kavatsed suuri koormaid vedada, siis kindlasti respo või mingi muu mark, kuid kindlasti peab raam olema korralik (nelikanttorust). Kui nii sama hobikorras siis ajab asja ära ka odavad plekkraamiga kärud, aga pidama peab silmas, et kaalu ei või neil ületada.
18:05 01.02.2010
Bingo22 (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Soovitaks mitte alla 1.25 -3.0 ja kõrge porte mitte vaadata. Ehitus plaadid olenevalt majast aga igasuguseid laudu ja prusse parem pikemaga vedada. Ise kasutanud kõrge porte ja kõrge plastikuga. Jääb nodi ilusti kuivaks ka, kuna enamus ajast meil sajab ju. Kahe teljelisega on pärnus raske salaja sõita kuna kohalikud politseid haisu ninna saanud ja seal ei loe mitte ainult load vaid ka auto massid, neil kohe näha kui keegi oma golfiga veab kaheteljelist käru.
13:25 02.02.2010
v6sa
Re: Kerghaagise valimine
Miks Golfiga ei või kaheteljelist vedada? Kui massid-load klapivad, siis miks mitte.

Iseasi on see, et 1,5korda3 kahetlejeline kaalub ise 300+ kilo. Kolhvile on lubatud heal juhul 550 piduriteta. Palju õnne, haagisele jääb kandevõimeks 200+ kg...

Pikkade koormate ja kaane kohta käiv jutt on iseenesest õige. Kuid tasub meeles pidada lubatud masse...

Kerghaagise valimisel pole üldse oluline, kui palju sinna on keegi peale ajanud. Ühes teemas kirjutati juhtumist, kus juhmaklas lasi segusõlmes eelminitud 1,5korda3 haagise kuhjaga segu täis...
Lubatud 750 kg lubatud kiirusega sõites kannatavad kõik sillad-laagrid ära.
13:52 02.02.2010
külmapoiss (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
võibolla...ehk olengi ma rumal aga... ma eelistan rasketes teeoludes haagisel kahte silda, koormus jaotub paremini.. kui ikka pea poole rattani sees olla on oluline vahe mitu silda kärul on..no ja veerevosa kestab kauem... ja haakekonksule ei mõju niisuured jõud( ei loobi ja vääna niipalju) ...aga eks see vist rohkem ema - tütre teema sarnane värk ole, kellele mis meeldib.. kui ikka ise rahul siis kõik ok
13:59 02.02.2010
TD (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Kaheteljeline on mõtetu kerghaagise puhul,väike kandevõime,rohkem kuluosi,ja autol raskem vedada.samas kui üheteljelist vead mööda hoovi jne ka käsitsi vabalt,tugiratas alla ja sõidab väga kergelt.saad kasut,murutraktori,atv taga edukalt. Aga respo 3.0 #1.5#0.40 oleks selline ideaal suurus.
19:06 03.02.2010
Bingo22 (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Olen näinud veel suure liiva koormaga kerghaagist millel oli telik murdunud. Oli pärnus tunex auto rendikas. Et seega sillad peavad vastu aga telik läiks.
20:25 03.02.2010
kärukasutaja (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Lihtsalt huvipärast,millise käru siis teemaalgataja ostis? Ise tegin omale käru 1,5m*3,7m porte kõrgus 0,5m üheteljeline,sillatalale Respo omale keevitasin läbipainde vastu tugevduse,kummid panin C14. Abirattale toetudes jõuab tõesti tühja käru üksinda lükata. Veoauto haakes on peal olnud selliseid koormaid mille numbrit ei hakka kirjutama.
22:30 21.05.2010
eeevald5 (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Võtsin teie soovitusi arvesse ja ostsin täna keevisraamiga Respo 1,25x3m, 0,4m kõrguse portega. Oli soodushinnaga, soodsam kui 1,25x2,5m Sellest laiusest on murutraktorile küllalt. Muud kraami pole veel vedanud, kuid varsti plaanin laudu vedada. 1.5m laiune käru paistis müügiplatsil kohutavalt suurena :).

3m pikune käru platsil ja liigeldes üleliia pikk ei tundunud. Samas, kui käru kodus kõrvalhoonesse ajasin, siis oli ikka väga pikk. Pikemast kärust ei unista :P. Õnneks on vana heinaküün rakenduseta, seal ta jalgu ei jää.
19:15 03.05.2015
 karvane (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
to: eeevald5
Kuidas käru on vastu pidanud?
Kas teeksid täna erineva valiku ostul?

Ise ka just valib ja mõtleb kas valida 750kg või 1500kg kandejõuga üheteljeline (kaheteljelist on isegi tühjana üksi raske liigutada, näiteks garaaži nööverdades). Auto ja load lubavad aga raskemaga kaasneb tihem ülevaatus ja talvel sama tüüpi rehvid kui autol.
12:40 08.05.2015
v6sa
Re: Kerghaagise valimine
Huvitab mindki kaaskannataja saatus;) Minu oma teenib vapralt, üks jooks rattalaagreid on vahetatud. Tonnkilomeetreid ja läbitud teede kvaliteeti arvestades täitsa hea tulemus.

Piduritega haagis pole enam kerghaagis, vaid O2.

Kui rahakott ja load vastu löövad, siis O2 on lollikindlam valik. Ning piduriga haagis on ohutum. Ei tasu unustada, et seaduse järgi käib B-kati juhi puhul O2 haagise rehnung mitte tegeliku, vaid registrimassi alusel:(

Respo üheteljeline on tõsise varuga tehtud. Mis paraku tühimassis kajastub. Brentexi oma on kergem. Kewner on kergeim vedada, kuid õbluke. Tikit ei tunne.
21:37 08.05.2015
 karvane (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Olen jõudnud arusaamisele, et valin O2 piduritega haagise, 1500kg ja ühe teljega. (Auto lubab 2000kg ja suur E olemas)

See aga ei muuda järgnevaid küsimusi.

Hetkel on valik Brentex ja Respo. Mõlemal juhul 1,5m x ca. 3m kastiga. Brentexi puhul on 2,75m või 3,25m ja Respo puhul 3m ja 3,25m. Kui vaja ka 3m prussi vedada, siis ikka 3m on vist miinimum kast, siis ei pea lahtise luugiga sõitma.

Kas Brentex tänu oma kergusele ka laguneb kiiremini? Plekk on ju õhem.
Brentexi kinnitusaasad on poortide küljes, Respol põrandal. Minu loogika ütleb, et ehitusplaati ja muud suuremõõtmelist vedada, siis kinnitusaasad on ju kaetud, samas jälle põranda aasad on ilmselt tugevamad.
Kas Raideri ja ATV kinnitus oleks põranda kinnitusega tugevam?

Keegi võiks kommenteerida ka kasti pikkust, mingist hetkest on ju teda juba keeruline käsitleda kui ta parasjagu auto küljes pole. Võibolla peaks just eelistama lühemat 2,75m pikkust ja kui vaja, siis tagumine luuk lahti.

Kellel on, kommenteerige igapäeva kasutusmugavust.
21:41 08.05.2015
 karvane (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Haagist tühjana kuuri lükates on vist iga kg kulla hinnaga?

2000kg täismassiga 2 teljelist naljalt enam musklijõuga üksi ei liiguta, pean ta autoga õigesse kohta kohe parkima ja auto küljest eemaldamine käib juba tugijalaga. Kaalub tühjalt koos kaanega ligi ca 600kg.
12:51 13.05.2015
salvokas (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Ise kasutanud Respo üheteljelist 2,65x 1,25 haagist, porte kõrgus 42 cm ja kaan 70 cm kõrge. Kohe ostes lasin kõik asjad komplekteerida (kallutus amort, tugiratas, taga porte tugevdatud).
Sellise käruga saab üksi vabalt opereerida, kui vajadust pole saab kaane maha võtta.
Pole küll igapäevases kasutuses aga ostes hekseldasin siin auto24 foorumi üksipulgi läbi ja nii saigi Respo võetud.
12:00 14.05.2015
v6sa
Re: Kerghaagise valimine
Kasti pikkus on maitse asi. Piduritega võtaks ise 1,5x3, sellesse mahutab enamuse ära. Kolmemeetrised prussid jälle ei taha 3-meetrisesse kasti ära mahtuda, kuna harva on need kalibreeritud pikkusega. Kui on teada vajadus 3-meetrise siseruumi järele ja vedu tahetakse teha kinniste luukidega, siis peab kast olema pikem.

Portel olevad aasad on vaid pleki küljes, põranda-aasad kinnitvad vähe tummisemalt. Kuid ega tehasekinnitus üle mõnesaja kilo tegelikult kesta. Suure rihmaga tõmbab needid pooleks, proovitud. Porteaasa kinnitusneedid/poldid töötavad siis lõikele, põrandaaasadel tõmbele. Lõikamiseks on vähem energiat vaja... Samas on põhjaaasad laia koorma puhul pahatihti kasutamatud...

Brentexi puhul jäi häirima porte vedelus, tagatala allapööratud serv ja plastporitiib (mis on küll kergem, kuid ei kannata vägivalda).

Haagise parkimiskohale on kaval panna mingi sile alus (vineer, pruss, kõnniteeplaadid vms.) Veereb tüki ladusamalt. Mul on Henra kahetonnine lamavoi ka, mis tühjalt 450 kg kaalub. Murul ja kruusateel üksi väga ei lükka, kuid plankuddel veereb üsna vaevatult.

Sõbral on Respo pooleteisttonnine üheteljeline - seda kannatab täitsa veeretada. Täitsa mõnus käru on, arvestades tugevusvaruks vajalikku lisamaterjali.

Miks Tikit või Kewnerit ei kaalu? Asukoha tõttu?
21:03 17.05.2015
 karvane (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Kewneril pole üheteljelist 1500kg haagist.

Tiki kohta räägitakse ainult negatiivset. Tavaline pidi olema vedrustuse kinnituse purunemised ja elektriprobleemid.
21:16 17.05.2015
G60
Re: Kerghaagise valimine
Mina käisin Respo Tartu esinduses/tehases haagiseid vaatamas. Olen ka otsustamise järgus alles. Müügimehele esitatud 5 küsimusest vastas ühele poolikult peale pikka arvutis klõbistamist, ühele vastas müügimehe kiidulauluga (loe: vastust ei teadnud aga ajas üldist müügimula) ja kolmele küsimusele ei vastanud, viis teema mujale. Mulle jäi mulje, et ta kas ei valda üldse või teda ei huvita üksiku haagise müük, või mõtles juba grillimisele, oli tööpäeva lõpp. Lisaks mulle jäi mulje, et müügimehel omal puudub igasugune haagise kasutamise kogemus, ta ei saanudki osadele küsimustele vastata. Tänasin viisakalt ja lahkusin.
Asjalik müügimees oleks mu viimased kahtlused selgeks selgitanud ja valikud aidanud ära teha, oleks mu ca 2700.- € nende käes täna.

Nüüd vaatan teisi ka aga teistega puudub sootuks kogemus.
Võin siin edaspidi oma kogemust jagada kui targemaks saan.
10:54 18.05.2015
No on mul (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
kõige suuremate mõõtmetega ühesillaline Tiki aastast 2004. Silla tala tugevdatud ja mis seal salata, ka 3 tonni peal olnud ning ei juhtunud midagi. Üldiselt pole eriti vahet mis käru nimi, mida uuem seda rohkem paberist.
11:59 18.05.2015
v_ (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Nagu igas teemas ilmuvad välja kvaliteedi spetsid. Olgu see auto või treileri teema. Mul on 2 käru. Respo 265x125 ja Tiki 275x138. Ei oska ühte teisest paremaks pidada. Tiki omasse läheb 275 kips sisse. See on hea. Käru tootjast on olulisem käru ise ja tema parameetrid. Aga eks ole ka kärudega igasuguseid margipedesid nagu autodega. kelle jaoks tootja nimi ületab kõik muud toote väärtused.
13:00 18.05.2015
... (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
On meil töö juures nii Tiki kui Respo.Sama koorma juures on Tikil ratas koopas kinni,Respol aga ei ole vedrupuksidki veel vastu raami.Nii et on vahe vahel,kuigi müügimees raiub,et mõlemad teevad ühtedest komponentidest?Tiki konstrui on ikkagi notim.
15:44 18.05.2015
v6sa
Re: Kerghaagise valimine
Kewneril on "polutorka" täitsa olemas:
http://www.haagisekeskus.ee/piduritega_haagised.htm

Pildid on lingil endiselt valed...

Kui õbluke vedrukinnitus välja jätta, siis täiesti pandav vidin. Tõsi, üle koormata ma seda väga ei julgeks.

Tartu müügimehed on parajasti tüütud, aga seal on üks käre tüdrik ka - vot see oskab rääkida küll. Ta vaidles üsna leidlikult minuga tagaporte lukuastuse avanemise "õige" suuna üle;)
Tallinna esinduse poiss oli küll püüdlik, kuid ega ta asjast väga teadnud...

Austet v_ võiks siis "margipedesid" valgustada, millised on need olulised käru parameetrid, mida valimisel vaadata...

Muudetud 18.5.15 15:47

16:07 18.05.2015
irwar (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
respo ikka. kannatab rohkem ja kestab kauem. omal 1.5*3.25 kõrged ported +1.40 plastikust kastikate. väga ok koosus.
17:04 18.05.2015
Bingoloto9milli (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Omale valisin Respo haagise. Pärast pikki kaalumisi, proovimisi jne. Proovinud paljusid sõprade/tuttavate eri firmade toodanguid, 1 ja 2 sillalisi, suuri ja väikeseid.
1,5x3m kastiga variantidest jäi silma Respo, kuna lihtsalt tugevam konstruktsioon võrreldes teistega. Kõrge portega.
Lasin ka komplekteerida omale sobiliku, tugijalgade, kallutusamordi, luukide tugevduste ja plastkaanega. Kuna maal tee kehva ning haagise liigutamine ka muru peal (tihti pean haagist ise üksi lükkama/tõmbama/suruma ja alles siis saan autoga ligi), siis selles aspektis läksin sellist teed, et valisin 1 sillaga.
Mina üksi ei suutnud samasugust 2 teljelist haagist liigutada. Kui liikuma sai, siis oli seda väga keeruline ja vaevaline keerata. Kuna sõprade haagise kogemus näitas, et näiteks liival/mullal/murul hakkas rolli mängima tugiratas - see tavaline täiskummist vajus pinnasesse või ei läinud sobivasse suunda.
Seetõttu valisin õhkkummiga tugiratta. Väga super lükata ja liigutada lihtsalt igal pinnasel. Kogu aeg jookseb ilusti kaasa, ei tiri, ei kraabi, ei jookse risti - st ei riku pinnast ära.
Lisaks C rehvid alla.
Kuskilt ei paindu, ei nagise see haagis. Koormarihmad saab ikka väga kõvasti kinni tõmmatud, ilma et haagise külg järgi annaks.
Plussiks oligi selle keevishaagise tugevus ja vastupidavus.
Küll vedanud tonniseid raskusi jne. Murutraktor mahub ilusti peale, lisaks ajanud üle tonni kaaluva väiketraktori sisse ja kaan jäi traktori tagarataste pärast veidi irvakile.
Kuskil 600-700 kg lasti koos plastkaanega - haagist küljelt vaadates pole arugi saada, kas haagis on tühi või antud massiga. Sarnaseid koormaid vedades pole ma sellega saanud kordagi rattaid koopasse (Respol kaane kaal ju lisaks veel), nagu tiki 275 käruga, kus rehv käib vastu porika plekki.
Ja teine asi, miks Respo sai valitud. Selle porikad. Need on väga tugevad, kannatavad oma kaalu + näiteks mingi segukott sülle kaalu, ilma et mõlki või katki läheksid. Lisaks kaane korral on respo haagisesse küljelt hea ronida, see esimene riba - sinna esimene aste, porikale teine aste ja oledki juba kastis. Ei mingit enese venitamist.
Ja hetkel on käru end igati õigustanud.
Kui võrrelda tiki 275 käru respo 3m mudeliga, siis minu kogemuse põhjal on ainus valik Respo. Aga Tiki võiks siis võtta, kui on teada, et sellega kunagi kaalulimiite ei minda püüdma. Lisaks omale ei meeldi Tiki hinged ja luugi ära võtmine ja tagasipanek. Viimast juhul, kui käru on tohutu "*" korra all ja sopane.
Teised 2 pakkujat olid minu jaoks mõeldavad, aga remondikoht kaugel, haagised kerged ja plekk liiga õhuke. Lisaks tugitalad liiga harvalt. Ning ei meeldinud see ümar porikad ega ka plastist porikas - sest minu vajaduste jaoks - ei saa neile peale ronida.
Eks see haagise ost olegi väga individuaalne. Igalühel omad vajadused ja soovid.
Kui küsimsused imelikud, ei puugi jah Respo vennad seal väga vaeva näha. Neid ei huvitavat väga üksik kodumaa klient. Neid huvitab hulgimüük suurtes kogustes välismaale. See toob raha sisse.
Omal pole nende klienditeeninduse kohta halba sõna öelda. Aga paari negatiivset kommentaari olen ka paari tuttava käest kuulnud, kes sealt uue haagise võtnud viimase 2 aasta jooksul.
17:48 18.05.2015
viimasele (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Pärast pikki kaalumise tegid halvema valiku .Respo.
Masstootmises võimalikult odavalt ja eriti õhukesest plekist.Välimus on viisakas aga vastupidavus jätab tõsiselt soovida kuna materjali pealt kokku hoides saab odavalt vaid müüa.
Nii pikakiidulaulu jutu haagisest suudav kirjutada vaid mingi müügimees,kes teeb reklaami.
20:49 18.05.2015
Aston1
Re: Kerghaagise valimine
Ma siis jutustan ka natuke. Kuna ise tegelen haagiste rendiga ning nii mõnigi tuttav veel sama ala peal, siis olen nendega veidi kokku puutunud.
Põhimõtteliselt kerghaagise puhul on Eestis 2 tootjat, kelle toodangut kannatab osta: Respo ja Kernu haagisekeskus. Kestavad mõlemad korralikult ja kannatab isegi rendile anda (Rendile=inimeste kätte lõhkuda). Mõlemalt firmalt võid kerghaagise rahuliku südamega osta, valik tee tarneaja ja hinna põhjal. Ja kindlasti võta keevisraamiga haagis - kannatab tonn-poolteist rahulikult.
Ise kasutame Respo haagiseid.

Samas jälle soovitan eemale hoida Tikist ja Brenteksist, saad küll odavamalt, kui mujalt, aga see-eest remondid ka kõvasti rohkem. Väga suure kaarega hoia eemale Amor-haagistest.

Kui tahad kerghaagisest midagi kangemat, siis unusta Eesti tootjad ära ja vaata piiri taha. Väga häid haagiseid teevad näiteks Blyss, Anssems, Eduard ja nii mõnedki teised lääne tootjad..

Muudetud 20.5.15 22:45

21:18 18.05.2015
 karvane (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
No aga samas on ju piduritega haagise konstruktsioon oluliselt tugevam, silmaga näha. Ja see pole ikka piisav? Peaks eelistama välismaist?
Minu koormad jäävad 1000kg piiresse, seega 1100-1200kg kandevõimega peaks olema väga piisav ja kerghaagise ma koormaks üle.

Blyss haagis maksab ju peaaegu topelt hinna Respoga võrreldes. Erakasutuses see ei tasu kunagi ära. Selle raha eest saab Eestimaist 10 korda remontida. Samas kui üle ei koorma, siis vist remont pole väga teema.

Haagiste rentijad teavad ilmselt ka kommentaare, et kuidas politsei haagisemehi peedistab. Kas pigem kerghaagisega lastakse minna või pigem piduritega haagisega? Oletame, et kaalubussi pole parasjagu käepärast.
21:27 18.05.2015
 karvane (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Aston1, kas tahtsid hoopis seda öelda, et ca tonnise koorma puhul ei tasu üldse piduritega jamada? Võtaks kerghaagise ja jääb kogu jama talverehvidega ja igaaastase ülevaatusega ära? Kuna kestab küll.

Politsei suhtumine? Kui ikka lauakoorem paistab tagant välja, siis hakkavad norima kui hunnik suur?
21:57 18.05.2015
Mahno3 (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Raskete koormate puhul oleks pidurid endale rohkem vajalikud kui politseile. Tonnine koorem + haagise enda mass on päris palju sõiduauto taga.
22:53 18.05.2015
registreerimata registreerinu (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
viimasele - mu arust ajas bingokas õiget juttu. Lihtsalt kogu tekst korraga ja puntras. kui oleks müügimees, ei teeks ju oma firma toodet ka maha.
arvan et jutt keeviliitehaagisest, mitte kehvast poltliideshaagisest mis ülekoormusele vastu ei pea.

kuna ma olen ise ka respo uusi mudeleid kasutanud, siis tahaks näha seda väidet, et respol õhuke plekk võrdluses teiste kodumaiste konkurentidega.

kuna ka ise vedanud tonn ja pluss haagiseid, siis ma tõsiselt soovita kaaluda neil, kes ostu teevad, et kui on pikad sõidud või rohkem kui paar korda aastas vaja sihukesi asju vedada ostke piduritega haagis.
sõitsin kerghaagisega, peal 1,3 tonni rauda, autoks 1400kg kaaluv esiveoline ja tulemus - elu ärevaim sõit üldse. veidi kergem 1,2 tonni last, autoks veidi üle 2 tonni kaaluv nelikveoline - täiesti norm. aga mida raskem auto, seda enam unustad ära et sellise lastiga haagis taga ja pidurdamine...oioi.
ja kui vead sama koormat näiteks piduritega haagisega, see on tunduvalt mugavam parem, pidurdusmaa on lühem ja sõit ei ole niivõrd ärev.
23:27 18.05.2015
viimasele . (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Küsiks otse .
Palju teist on ostnud Respo" kallima" variandi haagise?
Kõik müügipunktid pakuvad neid plekitükidest kokkuneeditud haagiseid .Need on kõigil müüjatel kohapeal olemas . Ise jalutan Espak igapäev ja vaatan ja imestan milline käkk on kokku needitud .
Tavaline ostja ostab ikka selle mis kohapeal olemas ja müügimees pähe tõmbab .Neid needitud plekitükkkärusid laheb Espak kaubaks tihti -hind odav ja kohe saadaval. Tavatarbija ei teagi,et saab tellida ka vähe tugevama asja.
Endal on piduritega haagis ja tehtud korralikult nelikanttorust eritellimusel (välimus nagu enamus haagistel ,aga materjali ei hoiud kokku)
Sõidan haagisega aastas umbes 50000 km (kaubiku taga pea igapäevaselt)
08:11 19.05.2015
Aston1
Re: Kerghaagise valimine
Karvane: Üldjoontes on väikse haagise puhul konstruktsioon sama, suurim vahe on selles, et üks on piduriga ja teine mitte. Erinevused võivad olla veel laagrites ja rehvides ja muudes pisiasjades aga laias laastus on tegu ühe ja sama haagisega.
Kui vead tonniseid koormaid, siis kannatab kerghaagis selle välja. Tegelikud numbrid peaksid olema selliselt, et needitud haagis kannatab kuni 1000kg ja keevisraam kuni 1500kg vedada. Mitte muidugi igapäevaselt ja mööda auke.
Kui nüüd vaadata asja teisest aspektist nagu näiteks mugavus haagisega sõitmisel, siis jah, nagu siin keegi kirjutas - piduritega on sõita oluliselt mugavam ja turvalisem ning väga palju oleneb ka sellest, mis auto sul seal haagise ees on.
St suurema jeebi või kaubiku puhul pole väga vahet, kas sul on haagisel pidurid või mitte. Samas olen ka näinud kliente, kes tulevad 3 tonnise täismassiga autoveotreilerile Sierraga järgi...
Edasi: Kui sa otsustad ikkagi piduritega haagise kasuks ja sõidad haagisega palju, mööda auke ja pidevalt ülekoormatuna, siis ikkagi vaata Blyssi, või Eduardi poole. Nad ei maksa poole rohkem, kui kodumaised ja remondirahadelt tuleb varsti see vahe tagasi.
Ja politsei suhtumine: Politsei kontrollib üldjoontes kahte asja: Esiteks, et sul oleks olemas vastavad kategooriad: haagise puhul siis `E`kategooria, mida sul on vaja alates sellest hetkest, kui haagise ja veduki registrimass ületab 3500kg. Kindlasti tasub ka meeles pidada seda, et kui sul on vedukiks mingi suurem jeep, mille täismass on nt 3000 kg, siis ka kerghaagise veoks on sul vaja juba kategooriat. Politsei seda nüanssi teab ja kontrollib.
Teiseks vaatab politsei mida sa vead ja kuidas. St: Kui sul on järgi kerghaagis, mille koormaks on tonni jagu, või rohkem laudu, ported on kinni ja kaas peal, siis ei koti see kedagi. Kui sa aga vead lahtise kerghaagisega karjäärist kildu niimoodi, et kuhi on porte kõrgusest 2 korda üle ja julged veel midagi kobiseda, siis kutsutakse kaalubuss Tartust ka välja.

Jutt sai pikk ja segane, aga üritasin küsimustele vastata. Kui midagi segaseks jäi, võib täpsustavalt küsida.
08:22 19.05.2015
viimasele. (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Sa ei tea mitte mõhkugi liikluseeskirjast.
Mis jeep 3000kg Ja siis?
Eestis ja mujalgi Euroopas on lubatud Sõita B .kat juhilubadega 3500 kg vedukauto pluss kerghaagis 750 kg.
08:44 19.05.2015
Aston1
Re: Kerghaagise valimine
Paraku see nii siiski ei ole. Kui sul on haagise ja veduki registrimass üle 3500 kg, siis sul on vaja selleks kas 'E' kategooriat või teed maanteametis lisaeksami ning saad lubade peale lisamärgistuse, äkki B42 (täpselt ei mäleta), mis lubab sul vedada kokku 4250se registrimassiga rongi.
Selline seadus on Eestis, euroopa kohta ei tea. Ja vaielda ei viitsi, nii lihtsalt on ja kui ei usu, siis edu katsetamisel.
09:49 19.05.2015
Bingoloto9milli (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Oi. Isegi tuli tagasisidet. Väga meeldiv.
Ei, ma ei ole Respo müügimees ega tegele ühegi haagise müügiga.
Lihtsalt ma räägin omast kogemusest, mida olen varasemalt saanud erinevate sõprade tuttavate haagiseid kasutades (1-2 sillaga, 1,2-2m kasti laius, 2-6m kasti pikkus, platvorm haagised, autoveo treiler jne), kogemused viimase 15 aastaga saadud.
Reaalselt olen ise omanik olnud autoveotreilerile, siis tiki 275 haagisele ja sellest aastast 1,5x3m respo keevisliite haagis koos kaanega, mille lasin kokku panna vastavalt oma vajadustele (st ei võtnud kuskilt ESPAKI vms ehituspoe müügiplatsilt) otse Respo kontorist. Tiki haagis koos respo omaga on hetkel kodus. Tiki on omadega suht läbi läinud viimase 3 aastaga, kui olen omanud. Üldvanus mingi 5 aastat.
Lihtsalt kui ma võrdlen sõprade eri firmade haagiseid ja on olnud juhus, kus on 2-3 haagist korraga hoovis, olen saanud neid omavahel võrrelda ja liigutada (käsitsi erineva pinnase peal) ja pikalt sõita. Lihtsalt teised jäävad Respost veidi kaugele. Jah, kes hinda hakkab taga ajama, sellele tundubki, et Respo tooted on ju kallimad kui teised ja milleks sellist raha maksta juurde.
Nagu eelpool öeldi, et kui soovitakse midagi enamat, siis pean nõustuma, et tuleb teha kas kas meie tootjatele nn eritellimus (st et tead mida soovid ja millist täpselt on vaja) või tuleb osta välismaa haagis.
Lisan siia märkuse, et oma Respo kogu komplekti hind oli ligikaudu 2000 euri.
Tööjuures saab kasutada kuskil 4 aastat vana Saksa suurtootja 2x6m platvormhaagist. Sellega tehakse vahepeal raua jms vedu. Mõnes kitsamas kohas on sellega meie tänavatel ikka päris palju tegemist.
Oma autoveotreiler oli madal ja haagise rattad on kõrval, mis tegi sellest väga laia treileri. Vahepeal näiteks linnas oli tükk tegemist et kogu autorongi ilusti valgete joonte vahele ära mahutada. Kes tootjaks oli, ei mäleta. Haagis 90te lõpus toodetud, müüsin 2 aastat tagasi maha. Lihtsalt polnud mõtet, kuna raam roostetas, veopead ei kestnud, piduritega probleemid (mul ei andnud üldse tagurdada cm-tki), iga aasta uus jooks 14-15" rehve alla, paar kõverat velge ja iga paari kuu tagant muudkui putitasin sildasid.

Mille järgi pleki paksust sain teistel vaadata? Luukide pealt, kui polnud tugevdust. Kõik hinged, tiisli pikkus, millest tiisel valmistatud, millised põranda all on risttalad ja mis profiilist või on nelikanttorud, kui tihedalt on talasid, kui paks on põranda vineer, millised koormakinnitusasad on jne.
Näiteks osadel on probleeme ka tagaluugi kinnituste ja nende asetusega, eriti kui näiteks laaditakse haagisele atv-d või väiksemat traktorit.

Omast kogemusest julgeksin soovitada, et kui ikka valitakse ka haagist, mitte ei võta esimest ettejuhtuvat, siis nagu eelpoolgi välja toodi, et nr 1 oleks Respo, nr 2 Kernu, nr 3 Tiki, siis veidi vahet ja nr 4 Brentex ja muud on rohkem nn ilutooted/auto konksu kaunistused, kui haagised millegi vedamiseks.
Kui valitakse esimene ettejuhtuv, siis ma leian, et seda ka 75% juhtudest kasutatakse vääralt ja antud haagisele ebasobivalt ja koormatakse see alaliselt ja pikalt üle ning sõidetakse omakorda väga halbadel teedel või veel hullem, turnitakse kuskil metsateel. Siis pole ime, kui kõik kohad on haagisel kõverad ja vildakad ja siis kuuled netis, et oi kui pahad selle firma tooted on.
Ma pean nõustuma, et osad tooted võtavad tõesti kukalt sügama, et kellele need mõeldud on. Aga jah, kui haagis on odav (no näiteks alla 700 eurise hinnaga) siis kuskilt on kokku hoitud ja kui tabelites näpuga järge ajada, leiab selle juba sealt üles ja kui kallim ja odavam haagis on kõrvuti, on käega katsudes ja peale vaadates näha, kust on jällegi kokku hoitud.
Piltlikult öeldes, odav haagis on näiteks mööbli, murutraktori, kerge prahi, mõne ehitusmaterjali, mõnede laudade jne vedamiseks. Kallim, pigem 1000+eur siis, haagis on juba palju raskemate asjade iganädalaseks veoks. Ja kui soovitakse sellega igapäevaselt tööd teha ja ka raskeid asju vedada, on hind hoopis teisest puust.
Mõni üksik kord aastas saab ka selle odavaga raskemad asjad veetud. Aga kui seda ikka soovitakse iga kuu teha või tihedamalt, tuleb haagise eluiga arvestades mõistlikum ikkagi kallim haagis osta. Pole ju mõtet haagisega need 2 aastat garantiis istuda ja juppe vahetada ja 3. aastal minna järgmist haagist ostma juba. Kui kallima haagisega remondid tunduvalt vähem, haagisega saad vedada tonni kandis asju (kusjuures haagisele tuleb see number mõnikord päris ootamatult peale, kuskil kaalu peal kontrollid ja vaatad kasti, et seal nagu ei olegi midagi ju) ja eluiga on norm kasutuse korral 5+ aastat.
10:58 19.05.2015
Aston1
Re: Kerghaagise valimine
No bingomees kirjutas põhimõtteliselt kõik nüansid pikalt lahti. Ehk siis, kui otsustad kerghaagise kasuks ja plaanid haagist kasutada sihtotstarbeliselt (loe: vead ainult diivanit ja sõidad normaalse tee peal) siis pole eriti vahet, mis firma toodangut kasutad. Kui sa juba eos tead, et plaanid vedada raskemaid koormaid, siis Respo ja Kernu kannatavad tapmist kõige paremini.
Ja kui otsustad piduritega haagise kasuks, siis pigem vaata piiri taha.
Kui plaanid reaalselt haagist ostma hakata, võid ühendust võtta ja võin rohkem näpunäiteid jagada, mida silmas pidada ja jälgida.
11:08 19.05.2015
liikluseadus (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 28.02.2015, 1 - jõust. 01.05.2015]
12:05 19.05.2015
vordimees (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Mis te poisid tahate nüüd väita, et ca 1000kg kaks-kolm korda kuus vedamiseks ei kõlbagi Respo 1500kg piduritega haagis vaid peab valima välismaise? Ülejäänud koormad on kergemad.
Ma hakkan teist maja ehitama ja esimese puhul sai tehtud see viga, et ei ostnud oma haagist, see laenamine ja sõprade lunimine oli väga tüütu ja kohati ka kallis, jääd võlgu ja kutsud grillile jne. Nüüd alustan haagise ostust ja kõik sujuba palju lihtsamini ja operatiivselt. Hiljem saab ju maha müüa 4-5 aasta pärast.
12:53 19.05.2015
v6sa
Re: Kerghaagise valimine
Aston1, kerghaagise vedu on B kategooriale alati lubatud. Seega Sulle probleeme valmistanud inimene kas vassis koorma massiga või oli kordnike puhul tegemist peast miilitsaga. Mõlemad on võrdselt võimalikud;) Rendileandjana näed ilmselt igasuguseid karvaseid ja sulelisi...

"Kood96" load annavad võimaluse vedada 4250 regmassidega rongi. Teemaks maasturite ja "polutorkade" legaalsel ühitamisel. Ja hobutreilerite;)

Minu Respo kerghaagis on teadlikult võetud kõige kallim toona saada olnud mudel. Nagu edukalt veetud tonnkilomeetritest näha, tasus kulutus ära;) Peale pruukimisest kõverdunud porte, hooletust kallutamisest purunenud tagatule kinnituste ja loomuliku lõpu leidnud kompaktlaagrite vahetuse pole muud märki raskest elust. Ahjaa, põhjavineer on ka kriibitud.

Vordimees, siin räägiti kerghaagise (täismass kuni 750 kg) teadlikust ülekoormamisest. Ma julgeks Respo polutorka puhul samuti eeldada nii kahetonnise koorma üleelamist, kui see on vähegi mõistlikult paigutet ja sõitmisel läbiviidavat koormustesti arvestatakse;)

Mitte, et see kuidagi soovitatav oleks, kuid tehnika ise kestab.
14:26 19.05.2015
Jama jutt, (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
pole need väljamaalased paremad midagi. Vähemalt kahel sõbral olid põdrast toodud erinevate firmade kärud. Kuidagi jäigad, mõlemad hüppasid taga nagu kitsed ka siis kui raskus peal. Pirnid läksid tihti läbi või põrusid pesadest välja. Nüüd ühel respo teisel tiki.
12:04 20.05.2015
v6sa
Re: Kerghaagise valimine
Jama jutt jah, kuniks nende haagiste marke ja mudeleid ei teki. Si**a oskavad kõik kokku keerata.

Muudetud 21.5.15 08:34

21:03 20.05.2015
Aston1
Re: Kerghaagise valimine
Jap, olen süüdi. 3500 registrimassiga haagisele võib tõesti kerghaagise sappa panna. Helistasin Maanteeametisse ja küsisin otse sealt. Eelnevalt fakti välja käies tuginesin kolmele erinevale juhtumile, kus minu kliendid on antud olukorras trahvi saanud.
21:35 20.05.2015
Aston1
Re: Kerghaagise valimine
Ja veel karvasele:
Üritades ümber lükata sinu väidet, et blyss maksab poole rohkem, kui kodumaine, siis panen sulle võrdlusesse kaks (küll piduritega) haagist, mis on mõõtudelt ja kandevõimelt kõige lähemasse auku:

See siis on Eduardi haagis, mida saab osta Blyssi käest: http://www.blyss.de/produkte/anhanger/hochlader/hochlader-ta
ndem-zeus-i/?SF=yes|productname=zeus|

Hinnaks Saksas koos käibega 1963€ + toomine

Ja siin on Respo haagis, mis veel kõigele lisaks on polt- ja neetühendusega:
http://www.respo.ee/et/Haagised/Tootegrupid/25/499/571
Hinnaks Eestis koos käibega 2635€

Ehk siis, hinna suurusjärk on neil täpselt sama, lihtsalt üks on eluaegne ja teine mitte.
21:52 20.05.2015
joss45 (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Märtsis valisin tiki ja respo vahe ja käisin Tallinna esindustes kaemas. Tiki keevisraam jättis tummisema mulje oma keevisraamil luukidega. Respol on standardis plekist luugid ja lisavineeri eest küsisid mõnusat hinda. Tiki standardluugid tänaseks välja kannatanud nii atv-ga peale sõitmised kui ka õlivaadi peale rullimised. Lisaks jäi silma, et tiki kasutab küljeportede ülemise serva all torust tugevust, mis muudab küljed oluliselt jäigemaks. Minule ei sobinud respo puhul ka see, et rihm-aasad põhja külge kinnitatud - jube kehv on liiva ja killustikku maha kühveldada. Tiki müügimees jättis ka igati professionaalse mulje ja kevade kohta üllatavalt sain haagise järgmisel päeva koos lisaks võetud kaanega kätte. Isiklikult meeldis ka tiki välimus kõige rohkem.
22:00 20.05.2015
 karvane (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Mina otsin üheteljelist O2 piduritega 1500kg haagist. Ma sellist konfi ei leidnud blyssi valikus. Vaja on teda käsitsi kuuri sõita ja seda ma kaheteljelisega ei jõua teha.

Selline Respo 1500M301L150 0.41 maksab 2066.- € mida olen vaadanud.
Kast 3.00x1.50, 1500kg, üks telg, topelt lehtvedrud, st neli lehtvedru pakki ja keevitatud raam.
http://respo.ee/et/Haagised/Tootegrupid/27/110/128

Kui keegi oskab kinnitada, et välismaine on sarnase hinnaga oluliset etem, siis miks mitte.

Muide, keegi mainis, et kerg ja piduritega haagised on sama raamiga. Kerghaagisel on kaks lehtvedru pakki, O2 haagisel 4, seega on ikka oluline erinevus.

Ma pigem alguses lootsin, et keegi kinnitab, et ka odavamad Brentexi ja teiste tootjate omad on OK aga saan aru, et odavamad on odavad millegi arvelt.

Kerghaagis pole mind köitnud. Algusest peale vaatan O2 kuna auto ja load lubavad, vähem jama mendiga.

Väga asjalik teema on tekkinud. Tänud osalejatele ja ootame veel asjalikke kommentaare. Eesti keeles on vähe infot haagiste kohta ja on abiks kui kasutajad oma kogemusi jagavad.
07:41 21.05.2015
Aston1
Re: Kerghaagise valimine
Väga palju oleneb oleneb haagisest endast, kas sa jõuad teda liigutada, või mitte.
Kui sul load lubavad ja vahel vaja ka midagi kangemat vedada, siis soovitaks sellist:
http://www.blyss.de/produkte/anhanger/hochlader/hochlader-ta
ndem-zeus-i

Kannatab väga edukalt üksinda käsitsi lükata, lisaks on kõik ported avatavad.
Seisab üks endal hoovis, võid tulla lükkama, tõmbama ja auto taha proovima.

Kui tahad ikka kindlasti ühesillalist, siis Blyss teeb küll. Vaata siit, piduritega hakkavad vist neljandast reast: http://www.blyss.de/produkte/anhanger/pkw-anhanger/?start=24
Need siis meie mõistes tavahaagise kujuga.

Lisaks on valik haagiseid veel siin: http://www.blyss.de/produkte/anhanger/hochlader
Nendel siis rattad kõhu all ja kõik ported avatavad ja äravõetavad. (jube mõnus on liiva küljepealt maha loopida)

09:23 21.05.2015
 karvane (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Ühesillalise point on ainult see, et oleks võimalik võimalikult väikeste kadudega murul ja heinamaal nööverdada ja seda ma pean tegema palju. Üks "koduobjekt" kus haagis hakkab käima ongi keerukas rada mööda heinamaad kuhu saab ligi kuival ajal. Teine koht kitsastes oludes on maja ja abihoonete vahel muru pinnal. Neli ratast vajub pehme maa peal vähem aga keerates hakkab kohe muru ja mättaid lahti rebima, testitud Tiki 2 tonnisega.

Auto küljest lahti ja käsitsi liigutamine toimub ainult kiviparketil ja üle madala roostevaba lävepaku. 2 tonnist Tikit ma sel kiviparketil väga liigutada ei tahtnud.
12:59 21.05.2015
... (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Kellel on kogemusi võiks kommenteerida Haagised OÜ toodangut.Kerghaagist olen korra kasutanud,kannatas liivakoormat välja küll.Ei tea mis nende tummisemad tükid endast kujutavad?
14:49 21.05.2015
Bingoloto9milli (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
karvane- no Auto24 foorum on selline, et kui guugeldad, leiad vähemalt teema ülesse.
Jah, hea, kui siia soovitused tulevad. Võiks olla ka 2 sillalistest rohkem juttu ning piduritega haagistest O2 klassis ehk 1500kg täismassiga.
Seega kui keegi seletab, kirjeldagu veidi täpsemalt ja põhjalikumalt, mida, miks, mismoodi, mille põhjal ja mis haagisest täpselt jutt on.
Ma saan aru, et minu tekst oli tõesti üksteise otsas - pudru ja kapsad, aga vähemalt inimene, kellel tõsine soov, lihtsalt võtab selle aja ja loeb läbi ning saab sellest aru.
Ei ole kõik korraga meeles, kui siin ekraani vahid ja trükkima hakkad.
---

Kui mul õigesti meelde jäi Respo müügimehe jutust, siis odavamatel ja väiksema kastiga kerghaagistel on lehtvedupakk 3 leheline. Suuremate kastidel ja kallimatel 4 leheline. Pannakse ka 5 lehelist, aga siis on tühjalt liiga jäik. Soovisin oma haagiselegi tellida, aga ei saanud ja ei läinud läbi. Seega jäi 4 leheline ja tulemus päris hea nagu ootasin. Ei hüppa, ei kargle jne. Ehk siis sellele haagisele siis standard.
Teine asi, muideks, kas Te teate, mitu kg Teie haagise all olevad rehvid kannatavad? Uurige välja. Standardrehv kannatab vaid 425 kg. Ehk 850 kg kokku. Ja mis me saame, kui haagis kaalub tühjalt näiteks 230 kg ja paneme näiteks 800 kg koormat peale?
Ja siis tuleb näiteks välja, et vedrupakk on ka 3 leheline all ja siis imestame, et huvitav, miks 2-3 aastaga on haagis läbi või kõver või vajab tihedat putitamist või miks sõites rattad koopas ja rehvid lössis või mõnikord ei vea ja hoopis haagise rehv läheb katki?

Ehk kui vaja vedada, siis C indeksiga rehvid alla ja et oleks 4 leheline vedrupakk. Siis kannatab veermik valu ära. Mida rohkem raskust kannatab, seda laiemaks lähevad ka rehvid haagise all. Kui standard laius on seal 145, siis kangematel on laius 175 ja kannatab juba 600 kg rehv.
14" rehvid on 2 sillalistel suurtel kärudel või piduritega variantidel. Neil rehv kannatab juba 900 kg. Sealt omakorda paneb haagisetootja õiged rummud jne.

Kui respo haagise alla vaatan, siis minu meelest on 3x1,5m haagis universaalne tehtud. Et 1 sillalise alla saad ka 2 sillalise panna, kuna avad ja kronsteinid on olemas. Ma pakun, et kastiosa ja raamistik on kerghaagisel üks ja sama. Vahetub ainult sild all ja tiisel ja luugid ja omal soovil elektri süsteem. 1500 kg O2 haagis tundub olevat siiski gramm kangem toode. Aga pakun, et tehakse samamoodi.
Nagu autodki ju - tehakse ühe vormi järgi, enamus auke jms ette puuritud ja tehtud, lihtsalt vastavalt sellele, palju klient rahakotti kergitab ja mis lisasid valib, neid ka sellele samale vormile juurde kruvitakse.
---
Seepärast ma ka omale 1 sillalise võtsin, et põhikohas, kus haagis on "pargitud", pean ma temaga manööverdama käsitsi. On muru, on pinnas, on järsk pööramine kitsastes tingimustes - ja seal saab vaid üheteljelisega. Kaheteljelist mina ei suuda üksi liigutada ja keerata nagu vaja oleks. Kahe inimesega saab küll kuidagi.
Arvatavasti oleks vist isegi võtnud 1 teljelise ja piduritega O2 klassi haagise, aga see hakkas rahakoti peale.
Läinud aasta alguses oli eelarve kuskil 800 eur. Uurisin maad ja ost jäi tegemata. Aasta lõpuks oli eelarve kuskil 1400 euri, uurisin veel - ikka jäi ostmata. Nüüd oli 2000 olemas, ning oli ka saabunud teadmine, mida mul täpselt vaja on ning milleks. Lisaks käinud salongides kohapeal ja lasknud eri firmadel hinnapakkumisi jne teha. Jah, teistelt ma oleksin odavamalt saanud, vist isegi rohkem kui 400 euri. Aga ma valisin kvaliteedi minule vajalike asjade vedamiseks, vastupidavuse ja pika eluea. Ma olen selles kindel.
Hetkel vaatan, mis vana Tikiga teha. Müüa maha. Müüa kellegile tuttavale odavalt või vanarauda või siiski omale jätta ja murutraktori taha nö "aiakäruks" jätta. Aias liikumiseks vist kärab küll veel.
---
Kas liiva jaoks poleks mõtet näiteks rentida hüdrosilindriga, kallutatav platvormhaagis? Kui tappa kerghaagist sellega?
---
Enda Respoga pole veel liiva vedanud. Vana tikiga sai. See eriti ei kannatanudki massi, juba rattad koopas. Samuti saab väga vähe panna puid sinna peale. Eks minu tikiga ole see, et see on juba oma eluea lõpus. Ma ei tee seepärast Tikit maha. Võrdlemiseks olen püüdnud siiski võrrelda sarnaseid asju ja mis on ka toodetud enamvähem samal ajal. Pole ju mõtet võrrelda näiteks 2015 Tikit ja 2002 Respo haagist omavahel? Aga temaga pole kunagi saanud palju vedada, isegi näiteks 3-4 aastat tagasi.
Tikile lasin peale tõsta 1 tonn küttematerjali pakitud alusel. Rattad koopas, lössis, väga ebakindel sõit.
Paar nädalat hiljem oli vedukiks sama auto, aga oma Respo kaanega käru ja lastiks sama, 1 tonn pakitud küttematerjali. Polnud rattad lössis. Küljelt sai aru, et miskit on peal, aga kui palju - ei oskaks väljast öelda. Koobasteni oli veel palju minna. Kaan kinni ja täpselt sama marsruut ~ 100 km. Mitte mingit muret. Kõik stabiilne ja hea. Ainult pidurdusel tuli kogu aeg meelde, et rohkem kui tonn jookseb haagise konksu otsas järel.
11:12 24.05.2015
joss45 (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Imestan ikka nende meeste üle, kes teadlikult koormavad haagist üle ja imestavad, et vedrud on põhjas ja rehvid lössis. O1 haagiste kandevõime jääb reeglina 500-550 kg vahele ja nähtavasti on nad ka sellise kandevõime jaoks ka projekteeritud.
Kui nüüd keegi väidab, et panin O1 haagisele tonni peale ja polnud arugi saada, siis on haagise projekteerimisel midagi puusse pandud ja registreerimistunnistusel välja toodud kandevõime juures selle haagise vedrustus veel ei toimi ja on liikluses ohtlik. Üldiselt ei ole veel kohanud vedrusid, mis suudaksid ühtlaselt hästi toimida nii tühja kui ka maksimaalselt koormatud haagise korral. Kui nüüd, olgu see tingitud tootja ebakindlusest või millestki muust, et kasutatakse igaks juhuks suurema kandevõimega vedrusid, siis sedusekuulelik kodanik saabki sõita oma "puuvankriga" nii koormata kui ka koormaga.
13:32 09.07.2015
martin262 (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Vaja oleks ka üks piduritega haagis soetada kast 3,5x1,5, hinnalt on parim Kewner, aga sellel firmal maksuameti ees üle 13000EUR-i võlgu. Haagise tellimisel soovib Kernu Metall OÜ aga 50% ettemaksu, ei julge hetkel seda neile kanda, on kellelgi kogemusi selle firmaga? Respo letihind aga üle 500EUR-i kallim.
17:38 09.07.2015
tnaator (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
ettemaksu küll ei ole mõtet teha. ma arvan et kui sa respost küsid saad selle 500 kenasti alla.
07:43 17.07.2015
Fantoom
Re: Kerghaagise valimine
Teemat lugedes jääb mulje, et enamus on valmis ostma kallima ja parema haagise ka sel juhul, kui seda tegelikult vaja ei lähe. Minu enda kogemus näitab, et ka odavam haagis on täiesti ok. Ostsin pisut rohkem kui 3 aastat tagasi Tiki odavama haagise, 1,5x3 meetrit, maksis mingi 900 euri kanti. Kuna minu puhul on tegemist väikese ehitusettevõttega, siis on see haagis selle aja jooksul päris kõvasti vatti saanud. Koormad on tihti olnud umbes tonnised. Tänaseks on haagis heas korras, hiljuti vahetasin rattalaagrid ja paar korda on tulnud elektrisüsteemi näppida. Seega tahan öelda, et mõnikord ei ole mõtet maksta kallima asja eest rohkem. Mõni mees ostab kodukasutusse ka Hilti tööriista, et seda siis kord nädalas kasutada.
12:54 17.07.2015
v6sa
Re: Kerghaagise valimine
Ei klapi Fantoomi jutt. Kas ei olnud haagis odav plekkraamil haagis või ei ole koormad tonnised. Või veetakse seda tonni kusagil siseterritooriumi siledal betoonil.

Õige on aga see, et kes haagist mõistusega pruugib, saab ka õblukese asjaga üsna hääste hakkama.

Kernu kärukeskuse eest pead panti panna ei julge, kuid sel nädalal sealt üks koorem läks küll. Seega - toimetavad.

Ma ei usu, et Respo "polutorka" hinnast pelga jutuga veerandi maha saab. Aga mine tea, äkki hea jutuga saab ka.
13:22 17.07.2015
professor_sammaljalg
Re: Kerghaagise valimine
kolm aastat vana odav respo samamoodi - raskeim kaalutud koorem 1300kg, juttude järgi käib aeg-ajalt peal rohkemgi ning sõidud on nii asfaldil kui kruusateedel.
01:47 18.07.2015
Fantoom
Re: Kerghaagise valimine
Herr V6sa, mul pole õrna aimugi, mis raamil on minu haagis. Hind on õige, koormad on olnud tonnised ja rohkemgi, sõitnud enamalt jaolt Tallinna tänavatel. Haagist võin Sulle kasvõi tänapäev näidata, ostudokumente samuti. Sõita oskan küll, nii kiiresti, kui ka aeglaselt, nii ettevaatlikult, kui ka hoolimatult... aga minu jutu mõte oli natuke teine. Ehk, siis minu arvates ei tasu osta kallist haagist kodukasutusse samuti nagu pole mõtet osta profitööriista selleks, et seda kord kuus kasutada :)
10:28 18.07.2015
Mahno3 (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Küllap on tõde kuskil kahe vahel - profitööriista pole kord nädalas kasutamiseks ehk mõtet osta, aga kõige odavamat hiinakat samuti mitte. Küllap on ka kärudel mingi mõistlik miinimumkvaliteet, millest ei maksa alla minna.

Hetkel ongi pigem küsimus selles, et mis on kärude "makita" - et hobikorras oleks väga hea riist ja rahakotti ka tühjaks ei teeks.
21:07 18.07.2015
M@rgus (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Väga hästi öeldud ehk siis küsitud! :)
12:34 21.07.2015
v6sa
Re: Kerghaagise valimine
Kerghaagiste "Makita" võiks olla Kernu meeste haagis. Kuniks üle ei koorma, kestab kenasti. Tuttaval juba kuues aasta, enamus mööblikoormaid on lubatu piires, kuid kilomeetreid on see haagis näinud vast saja tuhande kanti. Senini kõik originaal.

Või Brenteks. Näppides tundus kah asjalik, varemmainitud miinustega. Odavam, kui analoogid Kahelt Suurelt.

Mis puudutab profiriistu: enamasti on need konkreetse töö tarbeks. Universaalsed asjad on rohkem minusugustele harrastajatele;)
16:55 21.07.2015
Binks lühemalt (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Ma sooviks ühte asja lisada.
Seda teemat tuleks jooksvalt täiendada.
Sest ega haagisetootjad siis copy-pastet ei aastate kaupa, nad ka muudavad toodangut.

Leian, et seega on natukene ebaõige soovitada (viimase postituse näite põhjal), et kui tuttaval kestis 6 aastat tagasi soetatud Kernu tänaseni hästi et võite seda täna osta. Äkki võivad konkurendid olla eest läinud selle viimase kuue aastaga?
Ma ei ütle seda paha pärast nüüd. Aga lihtsalt tootmine on vahepeal muutnud, veidi materjalid jne.

Ma arvan, et mõistlik oleks siin soovitada kuni 3 aastaste haagiste põhjal. Pikemalt rääkida näiteks, mis on toimunud 10 aastaste haagiste mida kasutanud või tuttavad kasutanud ja kuidas ja mis moel kasutanud (ehk kas näiteks lagunemine on seotud teedest/hooldusest/veetud massist/sõidustiilist)
Väga positiivne kui see teema jääks aktiivseks auto taga veetavate haagiste teemaks.
Mida rohkem infot tuleb, seda parem. Olgu see hea või halb või mis iganes. Peaasi, et on infot ja et on infot erinevate tootjate ja haagiste tüüpide kohta.
10:52 24.07.2015
teet1209 (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Siin räägiti haagistest pikemalt. Tänan.
Aga mul on küsimus kerghaagise hooldamise kohta.
Millega ja kuidas?
Omal Respo oma, üle 1a vana.
Kasutusjuhendist loen, et tuleb regullaarselt pesta, hooldada, puhastada, õlitada teatud punkte (haakeseade).
Nagu loen, et haagise plekk on tsingitud. Mul on mingisuguse prahi vedamisega haagise sisepinna plekk suhteliselt ära määrdunud, mingid jutid jms on peal. Ei, see ei ole pinnas sees, vaid pinna peal, aga nii kõvasti kinni et maha ei tule. Mis asi see kraam seal peal on, ei tea. Vahepeal oli haagise sisu mitu kuud pesemata, veetud praktiliselt kõike mida vedada andis. Survekaga ja tavalise autopesuvahendiga pesin, ära ei saanud.
Seega oleks järgmised küsimused.
1. Millega puhastada haagise tsingitud pleki pinda tavaliselt? Kas sobib tavaline autopesu vahend?
1.1. Millega puhastada haagise tsingitud pleki pinda siis, kui see on raskelt määrdunud ja tava puhastusega maha ei tule. Millist vahendit tohib kasutada, ilma, et see tsingi kihti kahjustaks ja selle maha võtaks?
2. Millega määrida siis haakeseadme määrimispunktid üle, mis märgitud ka Respo juhendis. Mis ainet selleks kasutatakse? Sobib suvaline ala WD40 või peab olema mingi spetsiifilisem asi? Kui midagi muud, mis selleks olema peab.
3. Mis määret kasutada veopea ja kuuli määrimiseks? Mis on selle tänapäevane määre mida võiks kasutada?
Vanasti pandi mingit vene ajast vene nimelist asja, omalgi riiulis seisab metallpurk, kasutan isegi, aga nimi ei tule kirjutades hetkel meelde.
4. Kas hooldate ka elektri pistikut? Kui jah, siis millega. Lasete kontaktispreid sisse? Omal pole hullu, aga peale seda, kui haagist paarile tuttavale laenasin, siis neil olid vist auto pesad väga mustad. Pärast seda on haagise vastus seest rokane.
Lisaks tahavad hooldust vist vahepeal haagise hinged ja need lukustid ja jalgade kinnituskruvid, plastkaante avamis/sulgemis süsteem jms. Ehk puhastamine ja õlitamine jälle?

Seal pole vahet, kui on topeltsild või mis iganes sild all. Lisa hooldus punkt tuleb vist sisse vaid siis kui on haagis piduritega?
Tänan vastuste eest ette ära.
21:17 27.01.2016
Maqu (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Loeb enne liiklusseadust natuke. Pidurid ei tee haagisest kohe O2 haagist ja alati ei ole ka E kati vaja!
12:20 28.01.2016
v6sa
Re: Kerghaagise valimine
Miks Magu lahtisest uksest sisse murrab? Need teemad on juba lahatud.

Ühtlasi palun näidet mõnest piduriteta O2 haagisest. Piduritega O1 haagised on täitsa olemas ja müügi.
14:47 02.12.2020
bob81
Re: Kerghaagise valimine

Haagist soovitatakse üldse tavaliselt iga 10 000km järel hooldada. Piduritega haagist vaja tõesti natuke rohkem kontrollida et ikka kestaks.
1. Tsingitud pleki pinda võid täitsa tavaliste autopesu vahenditega puhastada.
1.1. Raskemalt määrdunud pinda võid samuti pmst kõigega puhastada põhiline et ei kraabi. Mõne hea svammiga võib proovida. Ja nutipesulates saab nt leotamise ja survega ka haagise hästi puhtaks. Ja kui see ei aita võib tõesti olla, et tsink on juba püsivalt rikutud. Tasub haagisega mõne eksperdi juurde minna kui väga vaja puhtaks saada.
Ja üldse maamehed ei lakugi oma haagist puhtaks! xD
2. Haakeseadmete määrimiseks sobib suht iga suvaline paksem määre väga hästi. Selleks ei pea olema spetsiaalsed ained.
3. Vene ajal kasutati määret nimetusega tavott. Tänapäeval leidub ka uuemaid spetsiaalseid määrdeaineid. nt HHS Lube, mis määrib hästi ja samal ajal tõrjub ka mustust. Ise kasutan ja julgen soovitada. Respo lehel täitsa olemas.
4. Rokased pistikud võid brake cleaneriga puhtaks teha ja siis kontaktspreiga üle lasta küll.
5. Mis liigub, see kulub! Ka hinged, lukustid, kruvid, kaanesüsteemid on mõistlik aegajalt puhastada ja määrida üle mõne määrdeainega (nt HHS).

22:55 05.04.2021
Sibona11 (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Tervist
Räägin teile oma kogemusest. Ostsin Poola haagise Neptun. Kõik ok aga kasti mõõdud 135 ja 265.Tekkis soov kaant kasutada aga sobivat ei leidnud. Otsustasin siis teha põhjaliku uuringu. Kriteeriumiks oli mõõdud 150x300, kerghaagis ning kaanega. Käisin mitmes metalli-töökojas, mitmes esinduses ja püüdsin selgusele jõuda. Ostsin siis Respo poltliidesega. Põhjus- hind mõistlik, konstruktsioon tugev, ühtegi halba sõna keegi ei öelnud. Miks poltliides? Vaatasin et paljud suured ehitusfirmad kasutavad samuti poltliidesega haagiseid...!! Ca 15 aastat haagiseid remontinud töökoja juht, kellel koostöölepingud haagiste tootjatega ütles: katki lähevad need kerghaagised, millega veetakse liiva, kruusa ja sõnnikut! Seega kui tahate vedada raskeid asju, ostke piduritega haagis, muul juhul on poltliidesest küll, mistahes tuntud tootjal.
Edu!
23:57 05.04.2021
. (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Mis zee pidur päästab haagise katki minekust ? Kui mõistuzt pole lõhud kõik ära. Muide respo ise soovitab ikka keevis haagist. Ega asjata need respo keevised juba 20a kesta. Nüüd muidugi tiki suht võrdväärne ,mõni lahendys isegi parem juba,raamil otsaporte ,külgporte nelikant toruga jne. Kuigi tiki oma arenemise suht respo pealt maha kirjutanud,algselt oli ikka väga hädine toode.
09:11 06.04.2021
................... (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
1. Ilma piduriteta haagise kandejõud on suurusjärgus 500kg või vähem (ametlikult), aga 500 kilo liiva on rohkem käru määrimise, kui liiva vedamise moodi. Piduritega haagisel kipub olema suurem kandejõud ja suurem tugevusvaru.

2. Pidurid haagisel raske koormaga aitavad teinekord terveks jääda, sõltuvalt vedavast autost võib koormaga kerghaagis väga arvestatavalt pidurdusmaad pikendada.
12:08 06.04.2021
. (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Paljud piduriga haagised on raamilt samad mis ilma pidurita.
Märksõna on ikkagi ,et kõik on võimalik ära lõhkuda,ilma mõistust kasutamata olgu pidurid või mitte.
Endal respo 3.00 1.50 nii piduriga kui ilma, keevisraamid mõlemal üks ühele.

Kindel on see,et keevisraamid taluvad ülekoormusi pluliselt paremini.

16:36 06.04.2021
................... (registreerimata)
Re: Kerghaagise valimine
Ega siis haagis ainult raam pole - sillad, veopead, rehvid on erinevad (standardis - kui ostja on midagi muud tellinud, võivad erinevused olla ka ainult tehnilises passis).

Ja ei maksa segamini ajada tehnilist kandevõimet tehnilise passi numbritega. Üheteljelisele kerghaagisele on lubatud suurem koorem, kui kaheteljelisele suurele.
09:52 07.04.2021
v6sa
Re: Kerghaagise valimine
Raamid võivad olla "identsed", aga kas on sama pikad ka keevisühendused ja võrdsed torude seinapaksused? Mingil hetkel käis kuskilt läbi, et Brentexi haagisel olid pidurita haagise raamid 20 kg kergemad, kui piduriga samamõõdulised.

PLH kestab väga hästi sellel kasutajal, kes ei koorma haagist pidevalt üle. Ja jälgib, et kusagilt logisema ei pääseks. Ehk hoolikal inimesel.

Hooletul pohhuistil läheb ka keevisraam täitsa ise katki.

Muide, tahesõnniku mahukaal on 650-800 kg kant. Ehk sõnnikuga ei lõhu haagist ära. Küll lõhub haagise ära mulla vedu, mille mahukaal on 1300-1600 kg. 500 kg mulda on päris väike kuhjake 150x300 haagise platel;)

Muudetud 7.4.21 09:52

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.