Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: AUTO TEHNOÜLEVAATUSEL SEISUPIDURI KONTROLLIMINE

17:23 30.06.2010
Tbundy
Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
2003 a. Ford Mondeo auto kasutusjuhend näeb ette, et enne seisupiduri kangi tõmbamist peab sõidupiduri vajutama TUGEVASTI põhja. Ülevaatusel kasutatakse seevastu auto juhtimisseadet viisil milleks valmistajatehas pole ette näinud. Kuidas kommenteerite?
10:44 01.07.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Ülevaatustel tehakse palju asju valesti. Ei ole vaja otsida süüdlast sest riiklik hariduspoliitika mis viis kutsekoolid varjusurma on viinud meid selleni, et ei jätku haritud ja tarku autospetsialiste. Olukord on paremaks muutumas kuna enam ei soovi kõik hakata ärijuhtideks või itivendadeks. Mondeol on automaatselt reguleeruv seisupiduri hoova käik ja ka tagapiduritel toimub automaatne klotside reguleering. Kui tehnoülevaataja teeb piduritesti, siis vajutab ta kaks korda kõvasti piduripedaalile kui teeb esitelje testi ja kui teeb tagatelje testi ja alles siis tehakse seisupiduri test. Seega on Teie poolt kirjutatud seisupiduri testile eelnev toiming tehtav lausa 2 korda.
11:14 01.07.2010
AS (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Kui midagi ära lõhuti, siis ekspertiis ja kohturing, teisiti nende ajusid paika ei saa, sest sageli ollakse seal kõiksetargemad.
11:33 01.07.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
To AS
Jah tean, et tehnoülevaatustel on lõhutud klientide masinaid. Meil lendas ventilaator tükkideks ja purustas radiaatori. 28 aastasel masinal purunes hammasrihma pingutusrull. Esitule reguleerimise reduktor lagunes. Fordi väntvõll keris õli temperatuurianduri koos kõige täiega enda ümber. Üks klient sõitis ilma loata sõbra autoga kanalile nii, et auto vajus külgepidi kanalisse. Aga mondeo seisupidurit ei ole võimalik tahtlikult rikkuda. Kui nii arvate siis on see Teie arvamus ja minul on oma arvamus. Ülevaatuse käigus katkevad läbi roostetanud seisupiduri trossid, lõhkevad pidurivoolikud ja piduritorud kuid uskuge - pahatahtlikkus ei ole siin tegur vaid oma aja ära elanud sõlmed. Kes arvavad, et nad on kõiksetargemad ongi tegelikkuses kõikselollimad.
11:44 01.07.2010
? (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Topelt ikka ei kirjutaks...Kes arvavad, et nad on kõiksetargemad ongi tegelikkuses kõikselollimad.
12:40 01.07.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
To ?
Tunnengi ennast lollina et unustasin eelmise teksti kustutada. Ainuke vabandus oleks see, et ukse taga on 5 masinat ja ma näpistan oma töö kõrvalt aega, et osaleda foorumis. Kaks teksti tuli sellepörast, et minu arvuti klaviatuuril ei ole nn. täppidega tähti ja kiirustades tulid õ asemel ö tähed. Vabandan härra kõverküsimärk Teie ees kui oma lollusega teie päevarahu rikkusin.
20:01 05.07.2010
kässar (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
mind saadeti korduvale sellepärast, et käsipiduri näit oli nõrgem, kui väidetavalt oleks pidanud olema. ma ei ole seda oma automaatkäigukastiga autol MITTE KORDAGI elus kasutanud ja ilmselt ei tee seda ka tulevikus. mille kuradi pärast ma pean sellise asja pärast nüüd remonditöökotta minema? julgen oletada, et see ei ole ka mingi odav lõbu...siit küsimus- kas mul reaalselt on õigus minna kuskile teise ülevaatuspunkti, kus sellise minu jaoks mõttetu vea koha pealt pigistataks silm kinni ja lastaks läbi ning saada seeläbi ikkagi ülevaatus läbituks? SEST MA TÕESTI EI RAATSI REMONTIDA ASJA, MIDA MA NAGUNII KUNAGI EI KASUTA!!!

21:00 05.07.2010
keskmine peeter (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Ei tea kas see on ametlik seisukoht, aga minuteada on asjalood nii:
Kõik mis autol küljes on, see peab töötama. Ülevaatusel raadio korrasolekut ei kontrollita, aga see, et Te pole käsipidurit kasutanud, ei muuda tõsiasja, et tegemist on siiski olulise sõlmega. Eriti koomiliseks muudab asja küsimus: "kas mul on õigus minna kohta, kus silm kinni pigistatakse".
Omalt poolt soovitus on see, et püüdke ikka leida see raha ja asi korda teha.
Aga vist on nii, et kui sellest läbikukunud ülevaatusest on möödas rohkem, kui 1 kuu, siis saab minna ükskõik kuhu punkti.
21:53 05.07.2010
audi a4 v6 (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
to: kässar

Siis peaks sinu autole tegema eraldi märke, et laevadele ja praamidele ei lasta, seal sinu loksuva automaatkastiga võib palju halba korda saata! Mul ka üks on aut kastiga ja pole ka kunagi käsipidurit kasutanud, aga sain nädal tagasi ülevaatuselt puhaste paberitega läbi, üldse mitte midagi halba ei öeldud terve auto kohta!
Asju ei saa niimoodi individuaalsel tasandil võtta, et vot ma ei kasuta ja ei pea korras olema. Äkki ma ei kasuta ka esiklaasi, vaatan ainult küljeaknast välja, kas mul võib siis see olla läbinähtamatu? Vaevalt küll!
12:58 06.07.2010
(: (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
kodanik kässarile lihtsalt pole see päev veel saabunud, mil tal käsipiduri/seisupiduri/rikkepiduri olemasolu marjaks ära kuluks. loodame, et ei saabugi, sest siis jäävad ka teised autod terveks.
00:50 22.07.2010
WGASAI (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Olen päris veendunud, et seisupidur lõhutakse ära paljudel automarkidel just ülevaatuse käigus nendel pöörlevatel rullidel rapsimisega. Üks selline automark on näiteks Volvo. Nimelt on teatud mudelitel seisupiduri jaoks olemas eraldi trummelpidur, mis asub tagumiste ketaste sees. Kui Volvole kässar sõidu pealt peale tõmmata, ootab peatselt ees üpris kopsakas remont. Miks peaks asi nende liikuvate rullikutega kuidagi teisiti lõppema? Selge kui hädavajadus - aga ise proovitud, et ei suuda need väikest mõõtu klotsid hoo pealt 2 tonnisele masinale midagi eriti teha. Kui masin juba seisab, hoiavad kenasti paigal. Kas mitte Mondeo ei võtnud sellist seisupiduri ehitust Volvolt üle? Kui jah, siis tõesti toimub ülevaatuspunktides (miite kõigis, muide) seisupiduri halastamatu lõhkumine.
Kui seisupiduri ajam käitab mingil moel sõidupiduri (põhipiduri) klotse, siis andke aga rullide peal tuld - halvemal juhul lendab tross pooleks ja ülevaataja saab sinise küünarnuki. Aga kui seisupiduril on oma eraldi süsteem (kas elektriline või mehhaaniline), siis käpad eemale rullikutel. Süsteem pole selliseks kohtlemiseks loodud.
08:31 22.07.2010
Süsteem (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
BMW kasutab juba vähemalt 80-datest kõigil tagumiste ketaspiduritega autodel sama süsteemi, kus käsipidur käib eraldi süsteemiga (klotsid asuvad tagumise ketta nö trumli sees).
10:05 22.07.2010
Murfen1 (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Tegemist on ju SEISUPIDURIGA, siis krt kontrolligu seda ka seistes mitte sõitu imiteerides ehk rullidega jebides.
10:08 22.07.2010
vanames
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
MB on sama süsteem. Vähemalt seal kus mina ülevaatusel käin pole kunagi seisupidurit rullikute peal kontrollitud. Ülevaataja ütles et seda võib kontrollida õues kallaku peal, kas hoiab masina paigal, kuid ei hakanud seda tegema.
Ükskord unustasin seisupiduri peale, sain sõita oma 10m kuid selle maa peale olid uhiuued piduriklotsid siledad ja aru ei saanud et oleks kässar peale jäänud. Reeglina ei kasuta kunagi kässarit, sellest kah see apsakas.
Üleüldse on sõiduautodel kasutatav selline süsteem täiega ebatöökindel ja metsa!
Miks ei ole võidud mõelda välja töökindlat käigukastile vöi kardaanile rakenduvat seisupiduri süsteemi?
12:27 31.07.2010
Ingu87
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Käsipiduriga saab vabalt kahe tonnise auto pidama. BMW-ga (E34) on see järgi proovitud ja mägi ei olndu üldse väike (Kõrgemägi Viljandis). Midagi ei tohiks katki minna, kui süsteem on korras.
15:44 31.07.2010
audi a4 v6 (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
kas e34 kaalub 2t?
00:38 02.08.2010
Ralf
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
No ma ei tea, kuid minu aru saam on ikka sellest, et käsipiduri puhul on tegemist nii sesupiduriga, mida rakendatakse töötava mootoriga kui käik väljas on või siis parkides, kuid samas on ikkagi tegu ka kui "RIKKEPIDURIGA" st. siis et kui jalgpidur ülse ütleb, siis on võimalik autot seisma saada kuidagi moodi. Manuaal kastide puhul on see probleem küll natuke väiksem, sest seal saab 1 käigu sisse lükata ja sidur lahti, süüde välja- noh kuidagi on võimalik ja ka toimib, kuid automaatkastide omanikel on see asi igati välistatud, sest käike ju ei ole ja sõidu ajal "P" peale ka lükata ei saa!
Seega minu arust kui ta on autol olemas, siis ta PEAB ka töötama sest ta on sinna ette nähtud ja kindlal eesmärgil.
Aga ega siin kõvatajad "polesedakäsipiduritmeilvajalollidonneedkesselleväljaonmõte
lnud" enne selle vajalikusest aru saa kui mingi moment mõni pidurivoolik puruks läheb! :D Senikaua ärge kihutage ja tehke täpselt nii nagu tahate! Edu teile!
10:20 02.08.2010
qp (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Esiteks, automaatkastis on käigud ilusti olemas- täpselt nagu manuaaliski, kuid nende lülitamine toimub vastava automaatika abil. Variaatorkastil pole nö. käike.
Teiseks, IGAL autol on pidurisüsteem dubleeritud. See ei puuduta seisupidurit ja on sellest vägagi lahus. Kui tekibki ühes ahelas leke, töötab teine edasi. Mõnel autol diagonaalselt, mõnel esi ja taga eraldi. Kui kegi apelleerib käsipidurile, kui jalgpiduriga võrdsele, siis see inime on tehnikast natuke valesti aru saanud. Me saame aru, et inimese intellektuaalid ja vaimsed seisundid on erinevad, kuid sellest peab küll iga homo sapiens aru saama, et ei lähe autoga reisile, kui jalgpiduri üks ahel juba katki on. Sest milleks siis on vala seisupiduriga liikuvat autot peatada, kui täiesti ülesütleva jalgpiduri korral? No mina pole sellist seika veel oma elu jooksul kohanud.

Küll aga on tõesti juhtunud, et kuskilt on mõni piduritoru lõhkenud. Üks kord hõõrus käsipiduri tross tagapiduri metalltorule augu sisse, teine kord teisel autol roostetas kõhu alt jooksev metallpiduri toru lihtsalt läbi. Võimalus, et nüüd koju või kohe remondikohta sõites kohe ka teine pool välja langeb, pole kohanud. Teoreetiliselt võib siiski küll.
Samamoodi(sama suur võimalus) võiks kanda kaasas puust pulka puust rooliga, et teel olles purunenud roolivarda asemel kasutada...
18:30 02.08.2010
p9xx
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Kui siin juba käsi- või siis seisupiduri vajalikkusest aruteluks läks, lisaks ka oma kommentaari. Juhtus see täiesti uute ketaspiduri piduriklotsidega. Lähenesin ristmikule, vajutan ja ei mingit pidurit. Polnud ka mahti enam midagi käiguga pidurdada, niikuinii esimene. Ainult korras käsipidur päästis ristmikul peateele väljasõidust. Põhjus- klotsikate oli metallosa küljest lahti tulnud ja oma teed läinud. Mis kasu oli mul dubleeritud pidurisüsteemist, millest eelkõneleja lahkelt pajatas? Ja käsipidur pole midagi nii seisupidur oma ehituselt. Näiteks piduriketta keskosas olev trummel on samasugune trummelpidur nagu eelmise sajandi keskel enamusel autodel kasutati. Nii et see seisupidur peab alati korras olema, sest see on viimane, kes piduriprobleemide korral päästa saab.
19:43 02.08.2010
hämmingus (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Ühel käsipidur ei tööta ja teisel läheb see vähe "äkilisemas" situatsioonis kohe katki...

Mehed, kas teie kodud on kah sellised tubli timurlase pesad, kus iga asi kõvema katsumise peale ragiseb ja tükkideks pudeneb?!
18:59 03.08.2010
läbitud (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Nii kümmekond aastat tagasi kadusid Nissan Bluebirdil enne ristmiku lambist pidurid. Kässariga sain pidama 10cm enne vasakult lähenenud autot. Peale seda ei tule selle pealegi, et rikkepidur ei pea töötama.
Veider on loo juures see, et peale seismajäämist oli piduritega kõik ok.
Ka edaspidi ei olnud selle auto piduritega mingit probleemi.
15:19 06.08.2010
Kärss
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Tsiteerin Tbundyt:
> enne seisupiduri kangi tõmbamist peab sõidupiduri vajutama TUGEVASTI põhja

Tsiteerin hr. Millertit:
> Mondeol on automaatselt reguleeruv seisupiduri hoova käik ja ka
> tagapiduritel toimub automaatne klotside reguleering... mondeo
> seisupidurit ei ole võimalik tahtlikult rikkuda.

Eraldi seisupiduri klotsidega autodel (kas see puudutab ka Mondeot?) on nende klotside tööülesanne vaid suruda, mitte pole need pehmed klotsid mõeldud külgsuunas survele ja kulutamiseks. St igasugune liikuva autoga seisupiduri tõmbamine kulutab neid klotse, mis ainult otse vastu surudes (kui sõidupidur on juba põhja vajutatud) ei kuluks kunagi. Kas see ei ole siis rikkumine? Samas muidugi mitte tahtlik auto rikkumine, sest seadus ju nõuab... Kui juht ise kasutab autot sihtotstarbeliselt (ei käi talvel jääväljadel kässariga lolli mängimas), toimubki ju ülevaatustel sisuliselt see kontroll, kui palju on eelnevad ülevaatused autot rikkunud... On mu mõttekäigus mõni loogikaviga?
16:44 06.08.2010
vanames
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Täiesti õige jutt Kärss, mõned eelnevad tehku endale selgeks auto ehitus.
Bluebirdil ja vanematel audidel on hea kässeriga pidurdada kuna seal juhitakse lihtsalt tagumise tööpiduri klotse.
Nendel autodel millel on eraldi trumlis pisikesed klotsid on ainult KOHAPEAL HOIDMISEKS. Hoo pealt pidurdamine rikub, Loe -teeb siledaks koheselt sellise piduri klotsid ja pidurduseffekt on olematu.
Kes ei usu sõitku vabakäiguga ca 20-30 km/h ja proovigu sellega pidurdada, no aru küll ei saa et eriti pidurdab.
Ning enne võiks valmis varuda uus komplekt kässari klotse..
20:18 06.08.2010
püssimees. (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
tõestage ära et liikuva rattaga käsipidurit kasutada ja kontrollida ei või ning peale seda ülevaatused enam seda ei kontrolli, lihtne, edasi võiks veel midagi ette võtta-asja tuleb muidugi ajada maanteeametiga.
00:26 07.08.2010
Ralf
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Lgp. Kärss ja vanamees- sry, kuid te ajate natuke IBA! Ma olen nõus kõigi nähes Teie ees vabandama oma sõnade pärast kui te toote mulle näite BMW või Mesa kasutajajuhisest punkti kus õeldakse, et käsipidur on mõeldud vaid kohapeal hoidmiseks!? Klotsid on küll väiksemad kuid on samast materjalist enamus mis on sõidupidurid, on klotside karkassi külge liimitud sama liimiga millega sõidupidurid, vaid on õhemad sest nad ei ole mõeldud sõidu ajal kogu aeg pidurdama, KUID on sobilikud täiesti kasutust leidma eriolukorras RIKKEPIDURINA!
Ja olen BMW 524tdiga sõitnud, küll mitte 20-30km/h, kuid linnakiirusel, seal kuskil kuni 60km/h, olen proovinud ja on pidanud ja ei ole pidanud vahetama uuesti klotse, isegi peale seda kui peale Rapla kardirajal "lolli" sai mängitud oma 20 ringi- lihtsalt sai just uued sisud, klotsid, kettad ja väga ilusti pidasid- ei tõmmanud plokki, seda küll, kuid pidamist oli tunda!
Loomulikult tulevad vanadel seisnud klottsidel katted maha kui neid ei kasutata ja kui vanadel ketastel on trummliosa seest juba roosteselt karedaks muutunud- absoluutselt ei vaidle vastu, tulevad maha kui ludiseb ja siis hakkab kohisema ja krõksuma ja igasuguseid imelike hääli tegema. Täiesti nõus. Kuid kui korralikult kasutada ja hooldada kui vaja, siis kõik toimib ja ülejäänu on jura, või siis ei tasu igasugust odavat saasta oma autole soetada- võib valusalt kätte maksta!
MB puhul on tõesti ainuke mure nagu ka enamustel ameeriklastel kuigi neil on enamustel ainult trummel, kuid käsipiduri süsteem (pedaal ja päästemehanism eraldi kohtades) ikka sama, et jalaga võid ju sõidu ajal kässeri peale lükata kuid päästmiseks peab päästikut otsima hakkama. Samas talvel sai teha nii, et tikutops läks täpselt päästiku väljatõmbamisel päästiku ja armaturi vahele ja esisillaveolise ameeriklasega sai küll "talvemõnusid" nautida! Ja sellel nautimisel pole midagi viga kuni liiklust ei häiri, pigem hoiab käsipididuri süsteema pidevas töös! :D:D
Ja pealegi hr. qp ma saan aru, et inimese intellektuaalid ja vaimsed seisundid on erinevad, kuid sellest pead ka sina nagu iga homo sapiens aru saama et ÜKSKI inimene ei lähe kunagi (va. enesetaputerrorist) kuskilt autoga sõitma teades, et tema auto kohe-kohe laguneb ja midagi kindlasti lõhkeb. Paraku kahjuks on enamus inimesi, kes ei käi regulaarses tehnohooles sest peab seda kalliks ja paraku peab tunnistama et paljud teeninduskohad ei vaevu 1 töö käigus lihtsamaid sõlmi üle kontrollima, sest klient alati selle eest maksma ei hakka, uksetaga ootab juba teine klient ja aeg pressib peale või lihtsalt ei viitsita ja osata tähelapanu pöörata! Sellepärast ka palju teadmatusi kliendil oma auto kohta kui ta seda ise juhuslikult võimeline remontima ei ole! Seega ma olen enam kui kindel, et alati juhtub midagi mingite pikemate sõitude puhul. Ja pealegi ükskõik mis liigend või voolik on mõeldud ikkagi temale max koormuse või pinge kannatamiseks, seega kui mingi nõrgem sõlm auto juures annab järgi, siis oli see sõlm "nõrgim lüli" ja tuleb välja vahetada. Auto korrasoleku hooletusse jätmine ei ole just asi millega hoobelda! :D:D
Kaunist nädalavahetust Teile! :D Minul ta tulb kindlati ilus, sest minu autol kõik sõlmed töötavad nagu peavad! Kas ka sinul? :D:D

Muudetud 7.8.10 00:34

20:34 07.08.2010
(: (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
ma olen päris mitmel oma autol , nii vene kui lääne omadel, saanud kässari niimoodi käima, et kruusal tõmbavad mõlemad rattad kenasti ja võrdselt plokki. tegu siis süsteemiga, kus sõidu ja seisupidur toimib samadele klotsidele (trummelpidurid). praegu on üks autodest tagumiste ketaspiduritega ja kässar kasutab samamoodi neid klotse. ka sellel autol on kässar nii kõva, et kohalt minema ei lähe- kas lohistad rattaid järgi või sureb auto välja. hoo pealt pidamist pole eriti katsetanud, vaid vahel maanteel, kui mõni hakkab ette jääma ja ei viitsi jalga liigutada, sikutan kergelt kangi hoo vähendamiseks. mersul olid jah eraldi trumlis ja ülevaatusel probleemi polnud- pidas kenasti. on olnud kirjanduses jutte tõesti, et mõnel autol on kässar juba tehaseseades nii nigel, et õiget matsu ta mingil moel välja ei anna, aga siiamaani pole ma küll ühegi auto puhul kurtnud käsipiduri töövõimetuse üle.
15:43 12.08.2010
WGASAI to ralf (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Eeh. Jutt ongi ju selles, et need erimehhanismiga sisupidurid on reeglina mõeldud auto koha peal kinni hoidmiseks. Loomulikult saab kasutada ekstreemoludes rikkepidurina, kuigi tõhusus väike, noh eks midagi ikka peab kinni. Aga koheselt selle ekstreempidurduse järel ootab ees teeninduse külastus. Seega - miks peab olema ülevaatus korraldatud selliselt, et pärast seda tuleb lõhutud osi asendama hakata oli küsimus.

Ja mis puudutab tõhusust hädapidurina. Vana Volkari buss, see ninatu, ei suvatse end eriti liigutamagi hakata, kui kässar peal. Samas ei saanud Volvoga liikumahakkamisel arugi - oma viga, muidugi. Muidu seda muret pole, et kässar kinni jääks vms Volvoga muide kunagi olnud. Isegi kui sihipäraselt kasutada harva, siis asi toimetab.
04:24 13.08.2010
Ralf
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
wgasai, hei, aga mis on "erimehanismid"? Palun seleta mulel lollile, mis on seal teisiti? hoob või pedaal on millest pidur rakendada? On! trossid millega klottse liigutada on? On! klottside liigutamis mehanismid on? On! Jne.
Mis on PALUN teisiti? Tõsiselt!
Mis minu juttu põhimõte on, on see, et olgu sul manual või automat kast, kui on 1-3'est (seisupidur, käsipidur, rikkepidur) olemas, siis ta PEAB ka töötama kui seda vaja on ja kui midagi järgi annab, siis järelikult ta ei ole korras ja vajab remontimist. Kõik lihtne ja loogiline! Ei taha kuulda mingit iba sellest et "pole vaja ja pole kunagi kasutanud"! Kui 1 kord vaja on siis see kes seda iba ajanud on ja edasi ajab, las tuletab mu sõnu meelde!
Muud ei tahtnudgi öelda! Elage hästi, ärge kihutage ja nädalavahetusel ma Teie kommentaaridele ei vasta, sest veel selle kuu lõpuni on vähipüük tavalise kalastusloaga lubatud teatud kohtades, seega ma kasutan selle võimaluse! Soovitan asjaarmastajatel ka sama teha! :D
11:25 13.08.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Mait kah asjaarmastaja, kes ei vahetaks oma ameti ühegi teise ameti vastu.
Seisu-rikkepidurist nii palju, et minu kindel arusaamine asjast on selline. Seisupidur on seismiseks või parkimiseks. Sõidupidur on kasutamiseks sõidukiiruse aeglustamise mõttes. Tean kuidas seaduseid valesti tõlgitakse. Tean kuidas tõlgitud tekste valesti tõlgendatakse. Tean kui madala autotundmise oskustega on mõned riigiametnikud. Tean, et siis kui selgub, et miskit on valesti tehtud, siis mitte alati seda ei tunnistata. Üks väga kõrge riigiametnik küsis minu käest umbes 2 kuud tagasi: "Millert, miks Teie tahate avalikkustada Aris 2 vigade klassifitseerimistabelid? Miks Teie tahate kõigile näidata kui rumalad oleme? Nimelt ma palusin luba üles panna teadetetahvlile need tabelid, et igaüks näeks, millise rikkega on võimalus saada kordusülevaatust?
Seisu-rikkepidurist veel nii palju, et minule on mõistmatu, kuidas suudetakse segi ajada nii ilmselget asja, et seisu-rikkepidur on AINULT elektromehaaniline seisupidur, mille juhtimine käib nupuvajutusega, mis omab stabiilsuskontrolli. Kui sellised pidurisüsteemid välja ilmusid siis nimetati neid secondary braking system. Mina kohe mitte ei suuda tõlkida neist kolmest sõnast - seisu rikke pidur. Mõistan, et seisupiduriga saab auto hoogu vähendada kuid ei kujuta endale ette kui seda püütakse teha täiskiirusel või käigukasti väljundil asetseva piduriga mille kasutusel on auto 99% kraavis. Need tarkurid kes väidavad, et traditsiooniline käsipidur ongi rikke-seisupidur võiksid oma kindlameelsuses anda ka selgitusi, millise kiiruse juures ei ole ta enam rikkepidur või kui pidur on käigukasti otsas kas see ikka on seisu-rikke. Täiesti mõistetamatu on minu jaoks kui võrdsustatakse elektroonilise kontrollmehhanismiga seisupidur tavalise, hoovast käsitsi rakendatava seisupiduriga.
11:20 14.08.2010
Hiugo (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Käsipidur on mõeldud ikka seisva auto paigal hoidmiseks, aga vähemalt minu auto käsiraamatus on mainitud, et ka hädaolukorras auto peatamiseks. Mõeldus siis seda, kui pidurid peaksid üles ütlema. Kraavi auto küll ei lähe, kui just jõuga peale ei rebi ja rattaid plokki ei lase, pidurdusteekond on muidugi kordi pikem. Ära proovitud variant.
13:09 14.08.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Jah olen nõus. Kuid ikkagi on naljakas, et meie ametnikud leiutavad jalgratast ise seejuures kiivalt oma seisukohta kaitstes. Kes küll näitaks minule mõnda ametlikku regulatsiooni väljaspool "meie banaanivabariiki" kus traditsiooniline seisupidur oleks ümber nimetatud - out of order - standing brake või midagi sinnapoole. Ei ole palju aega tagasi sellest mui meie autod tootsid suhkruasendajat sest nii arvasid keskkonnaministeeriumi mehed sest üheks heitgaasikomponendiks olid sahhariidid... Uskumatu kui kergelt inimesed kaasa lähevad lausrumalustega ja hakkavad lolli juttu suust välja ajama kui riik seda ees teeb. Ka mina rääkisin siis sahhariididest ja pärast seda kui austatud professor Naams mind sarjas, sain asjadest õigesti aru.
Jah nn. käsipiduriga saab auto hoogu vähendada kui seda oskuslikult teha šumi ja teised kasutavad nn. kässarit "autovalsiks" kuid ikkagi, selle piduri ümbernimetamist seisu-rikkepiduriks ma ei pea õigeks. Õige oleks sellise nimetusega nimetada elektromehaanilist seisupidurit ülekandearvuga kuni 1:150
21:29 15.08.2010
jeebik55 (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
to: Ralf

Mis moodi see käsipiduri klotside ja tööpinna hooldus sinuarust käib? Et "vahetevahel käin lolli peaga kardirajal kässarit tõmbamas ja trumlit lihvimas ???
Kui sa ütled, et vanadel klotsidel ja roostes trumliga tuleb kate muidugi maha, siis millal need klotsid muutuvad "vanaks"?
Isegi kui igapäevaselt ja SIHIPÄRASELT kasutada sellise ehitusega (eraldi klotsid ja trummel) käsipidurit, siis trummel ongi kogu aeg roostes ja kare ning klotside kulumine minimaalne/olematu. Auto hoolduse käigus võibolla tehakse ka kässari hooldus-ja puhastustöid aga seda mitte iga hooldus, seega tavaliselt üks kord iga 2-3a. tagant, aga ka see ei takista trumlil edasi roostetamast ja karedaks minemaks, sest käsipidurit SIHIPÄRASELT kasutades klotsid seda pinda ei lihvi
23:43 15.08.2010
jeebik55 (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
to: Ralf

Unustasin veel küsida, mida sa mõtled "vanad ja seisnud" klotside all? Mis asi teeb klotsi nooremaks/paremaks, kui teda pidevalt kasutatakse? Minuarust kässari klotsid "seisavad" ja "vananevad" trumli sees ühtemoodi, olenemata sellest, kas kässarit kasutatakse või mitte. Pigem võib klotsil kate maha tulla mitte vanadusest vaid juhi lollusest. ( ehe näide: talvel sõidust tulles tõmmatakse ööseks kässar peale ja hommikuks on klotsid kinni külmunud) Eeldan siiski, et 10-ne aastaga ei tohiks klots "läbi mädaneda" ja peaks tehniliselt vastu pidama, kui teda eriti ei kasutata.
19:19 19.08.2010
Hiugo (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
No vähemalt kiadel roostetavad trummelpiduritel katted pealt maha kuskil 3-4 aastaga. Klots ise täiesti normaalne ja töökorras, kuid kate kukub pealt maha. Seal polegi muud, kui lasta kas katted peale neetida või osta uued klotsid.
10:06 11.09.2010
inimene10203 (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Käsipiduri puudumine võib olla ohtlik seisval autol aga samas seisval autul ei peagi ülevaatust olema :D
Siin annaks pisut seadusega norida
03:14 16.09.2010
pärnumies (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Tõesti annab. Kuid seisval autol pole vaja ka kindlustust, kütust, õlivahetust, ega ka vastava ilma jaoks rehve- seega seisev auto on ka nagu natuke mõttetu asjandus, sest teatavasti seismine on autole alati kahjulik, mil iganes moel. Kehtib ju ka ütelus, et "seisab ja mädaneb"! :D Seistes ju vananevad need osad, mis sõiduajal töötades elus püsivad. akulumaterjal tõesti samas kulub rohkem, kuid mis ei kuluks kasutamisel? :D
15:30 09.10.2010
fireforce
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Hirmsat moodi tahavad koik targad olla.:)
18:32 28.10.2010
Üle Vaataja (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
M-412 seisupiduri kontroll on ettenähtud kallakul. Kord ülevaatusel ei meeldinud ülevaatajale midagi ja Ta ajas auto piduristendilt tagasi õue ja käskis käsipiduri korda teha. Vastasin, et käsipidurit ei oska, aga seisupidurit tuleb tehase andmetel kallakul kontrollida. Vana jäi juhmi näoga otsa vaatama, mõtles (huuled vaikselt liikusid) ja mõtles siis välja. Kuna ülevaatuse ees on väike kallak, lasti mul seisupidur peale tõmmata ja siis ülevaataja toetas käega esiporitiivale ning lükkas kergelt. Auto ei liikunud ja siis läks ülevaatus edasi.
23:41 28.03.2020
Kattai75
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Tere! Mul on chrysler.pt cruiser.automaat.Aga käsipidur nõrk.
Kas saab ülevaatuselt läbi.või peaks rattad plokkis olema.kui käiguga kohapeal proovin.Aitäh.
10:11 29.03.2020
... (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Selle, kas saad läbi, saadki teada ülevaatusel. Internetis on keeruline pidurdusjõudu näha.
10:33 29.03.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Ei pea plokkis olema. Kui ikka väga "sügeleb" see teema siis pange seisupidur peale, tõstke ratas üles ja proovige rattamutrit pingutada. Kui ratas kasvõi natukenegi oma telje suhtes liigub enne mutri pingutuse suurenemist siis on ülevaatuse läbimine kahtlane. Samas minge julgelt ülevaatusele, sest liiklusseadus lubab masinat kasutada vabalt kuu aega. Hoidke ülevaataja suhtes distantsi ja õhutage autot enne kui ära sõidate. Kui ülevaataja desinfitseerib oma käed enne Teie auto kontrolli siis ehk ei pea Teie auto sisemust üle pritsima. Tegelikkuses on nii mitmedki ülevaatajad päris suure psüühilise pinge all seega palun mõistvat suhtumist.
16:50 29.03.2020
Kattai75
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
16:54 29.03.2020
. (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Autot pole erilist mõtet õhutada, sest viirus püsib pindadel päris kaua. Pigem jätta ta paariks ööpäevaks ülevaatuse parklasse ehk siis enne ülevaatust kaks ööpäeva ja peale ülevaatust sama. Siis on enamvähem kindel, et ülevaataja võtab puhta auto ja peale seda omanik samuti.
08:41 30.03.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Teil võib ju õigus olla, et mõni minut kestnud õhutamine miskit ei anna kuid sellegi poolest ma jätkan Maanteeametist tulnud soovituse täitmist. Kui klient näeb, et ma käed desinfitseerin, siis alles reg. tunnistuse istmelt võtan ja jätan autouksed lahti niikauaks kuni avan ülevaatusprogrammis auto andmed - siis jääb kliendile mulje, et meil tehakse midagigi viiruse leviku pidurdamiseks.
14:04 30.03.2020
tiit_ (registreerimata)
Re: Auto tehnoülevaatusel seisupiduri kontrollimine
Väljahingatavad piisad tuulutab välja. Raskel ajal abiks seegi.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.