Autondus

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: ELEKTRIAUTO MõTTEKUS JA ELMO

23:14 22.07.2022
tsäus (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Sa ei tea midagi. :D
12:40 30.07.2022
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Automehaanikud arutamas ICE vs EV remondi kulusid ja remondi vajadusi jõuallikates: https://www.youtube.com/watch?v=ap2nUz44IJs

Põnevad noppeid:
* MB diisel mootori asendus (refurbished) plekkis 25k€ + tööjõu kulud.
* MB EQS akupakk hinnanguliselt 60k€, Tesla M3 akupakk ~9k€, teiste tootjate omad seal vahepeal.
* EV akupakke üldiselt ei vahetata välja vaid remonditakse, kulud sinna mõnesaja euro kanti juppide mõttes (Kia Soul näitel) või 1€ kanti (Tesla akupaki näide).


Rohkem aastaid vaja ja rohkem andmepunkte aga jääb mulje, et kui võrreldavaid (alates 2010 toodetud masinad) võrrelda, siis kipub trend olema selles suunas, et EV on vastupidavam ja odavam remontida.
13:15 30.07.2022
Deus
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Vastupidavam mootori suhtes kindlasti, kui laagrid kvaliteetsed.
Akupakk... Näited üleval olemas juba, mis hädad võivad kummitada ja kindlal autol kindlasti kummitavad.
Akupaki remont on riskiga värk, alati!
Iga inimene, kes on kasvõi elementaarseid akupakke ise teinud, teab riske. Õnneks elektroonika päästab kohutaval kombel vigade ja erinevuste jamast.
See jutt kehtis elementide kohta, remondi all saab pigem mõelda taaskasutust, et elektroonika jääb alles ja vahetadki aind elementide plokid välja.
Tesla 1 eur fix? Räägi välja ka see, mida see tegelikult tähendab ajakulus, garantii säilivuses jne.
Tesla on nii rämedalt vendor lock all nagu apple telefon, ära räägi 1 euro parandustest, mis tegelt 700 kuni 1300 läheb.
Kui tuled tõde kuulutama, räägi kogu tõde!
21:20 30.07.2022
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Deus, äkki õpid algatuseks lugema? Väga spetsiifiliselt sai välja toodud, et juppide kulu, mitte remondi kulu.

Ning Tesla 1€ jupiga remondi puhul oligi tegu remondiga sest elemente polnud tarvis puutuda, vaid üks trükkplaadi siin vms oli kahjustada saanud.

Ajakulu on kindlasti, iga remondiga kaasneb ajakulu.
Ja ega iga sosssepp peagi akudesse näppe pistma. Kui oleksid vaevunud süvenema teema arutellu seal, siis teaksid, et tüübid tegelevad aktiivselt teadmiste jagamisega, et rohkemad töökojad oleksid võimelised teenindama EV-sid.

Elemente jah keegi ei remondi vaid akupakke remonditakse. Vigased elemendid vahetatakse välja ja elektroonika teeb oma ettenähtud tööd.

"Tõe kuulutaja" rolli täidad sina päris hästi, räägi meile veel oma 500 tsüklist ja muust ägedusest ;) Demonstreeri oma hiilgavaid "teadmisi", polegi piisavalt veel naerda saanud su kirjutiste üle.
21:31 30.07.2022
lumehelbeke liuglemas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
vaadake levinud vigu elektrikatel, pole nad nii probleemivad ja ei kujuta ette kas eestis ka mõni nii tugeva oskusteabega firma leidub
21:31 30.07.2022
lumehelbeke liuglemas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
23:11 30.07.2022
Deus
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
See, kui su ajumaht ei hooma siin ega üldse elus, kuidas täistsüklid jaotuvad liitiumi puhul, teeb ikka sind lolliks, ürita seda tiitlit nii palju mulle kleepida, kui tahad. Jätkad samas vaimus, teenid veel suisa debiiliku tiitli ära.
Trükkplaat võib euri maksta, selle vahetus on teine asi, differ maksab 500, vahetus on tonn otsa. Ei ole 500 eur remont, 1500 on.
Mine googleda nüüd paar kuud jälle ja tule järgmist konti viskama, seda sa ju tegelt üritadki siin ;)
EV puhul ongi vähem remontida, sellest saab iga laps aru, liikuvate juppide arv on lihtsalt nii palju väiksem.
Jällegi, ei remondita, TAASKASUTATAKSE! Tee nendel sõnadel vahel. Akupakki "remontida" ühe elemendigrupi väljavahetusega on võimalik ainult teatud aeg alguses, mida rohkem laadimisi, seda võimatumaks see muutub.

Muudetud 30.7.22 23:12

08:55 31.07.2022
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Deus, tundub, et lugema sa ikka ei ole õppinud. Või siis on su eneseväljendusoskus nii olematul tasemel, et ei ole võimalik aru saada, et sa oleks osanud lugeda kirjapandut.

Remont vs taaskasutus osas soovitan pöörduda sõnaraamatu poole sest nähtavasti sa ei tea mida need sõnad tähendavad.
Lihtsustatult: akupakis ükskõik millise osa korda tegemine on remont. Sealt välja võetud jupile uue eesmärgi leidmine ükskõik kus on taaskasutus.

Ja oma 500 tsükli tarkust mine räägi Toyotale, kes nende samade liitium akudega pakuvad miljon kilomeetrit mahu kao garantiid. Ükskõik kuidas sa seda ka ei arvuta, siis vähemast kui 100kWh akust sa miljonit kilomeetrit 500 täistsükliga kätte ei saa. Sinu lineaarse jaotusega arvutades vähemalt mitte.
Reaalse mitte-lineaarse tsüklite jaotusega aga tuleb väga edukalt toime.
11:09 31.07.2022
Deus
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Minu väljendusoskusega on kõik korras, tänan muretsemast. Lisaks soovitan sellelt isikliku rünnaku suunalt ümber kalduda.
Ja valesid ei tohi endiselt siin levitada, olgu see toyota miljon või tesla teemantaku.
19:15 23.08.2022
M40 (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
22:09 23.08.2022
wb (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
https://driveteslacanada.ca/news/the-first-ev-from-lexus-com
es-with-a-1-million-kilometer-warranty/

Miljoni km garantiiga elektrilisi linnaliinibusse on hiinlased EUsse juba mõnda aega müünud.

Liitiumi otsa lõppemine on muinasjutt. Kui juba praegu teada olevatest liitiumi varudest ehitada akud, saaks nendega rohkem sõita, kui fossilautode ja praegu teada olevate nafta varudega.
22:15 23.08.2022
Deus
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kus kohast selline muinasjutt pärit on, et liitiumi lõppemine muinasjutt on?
08:05 25.08.2022
wb (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
"Kus kohast selline muinasjutt pärit on, et liitiumi lõppemine muinasjutt on?"

Kas neti ja kalkulaaturi kasutamine on ületamatult raske?
Liitiumi leiukohtade varud aasta taguse seisuga 86 miljardit kg (arvesse pole võetud maailmamerd ja muid allikaid, kust liitiumi eraldamine on kallim).
Aku mass umbes 300kg, liitiumi sellest umbes 8kg. Sellise suurusega akuga saab sõita 300 000 km (uuematel autodel lubatakse suuremat läbisõitu, vanematel oli lühem aku garantii).
Naftavarude suurus ja see, palju fossiilikat kütust tarbivad, on ka netist leitavad. 1000l toornaftast saab umbes 460l bensiini ja 270l diislit (kogustel on "mänguruumi" - kui bensiini toota vähem, saab diislit toota rohkem).
12:24 25.08.2022
Deus
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Ma pean siinkohal rõhutama, et merest, kui ökosüsteemist, liitumi eraldamine on katastroofiliste tagajärgedega. Kui maa seest otsa saab, siis ta on otsas, elusloodusest teda välja rookima hakata on iga elusolendi närvisüsteemi surm.
Ehk siis liitumi otsa lõppemine pole mingi muinasjutt.
13:53 25.08.2022
Liitiumi reservid (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
https://www.statista.com/statistics/268790/countries-with-th
e-largest-lithium-reserves-worldwide/


Sel lehel pakutakse varude hulgaks 14 miljonit tonni. 2018 oli tootmise suurus järk 85 000 tonni. Kui kaevandamine ei kasva, siis jagub 165 aastaks.
14:27 25.08.2022
Deus
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Vedelkütust pidavat jaguma veel 47'ks aastaks, eks näis.
17:37 25.08.2022
käennn (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Lisaks liitium kui selline ei kao mitte kuhugile sealt akust kui sellisest erinevalt õlipõletusest. Juba hetkel on ümbertöötluslahendusi, kus suurem osa väärtuslikust materialist mis akus sisaldub saadakse sealt kätte ning läheb niiöelda uuele ringile.
18:00 29.08.2022
Deus
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Elektrikaga pika maa sõit on kallim kui bernsukaga nüüdseks. Vähemalt brittide maal hetkel, aja küsimus, mil see kõik siia ka järgi jõuab.
telegraph.co.uk
Electric cars will be more expensive to run than petrol
August 27, 2022
Tasuline artikkel aga kui jõuad reading mode nuppu vajutada enne kui tsensuur peale lendab, saad läbi lugeda.
19:55 29.08.2022
... (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Bensiini- ja diiselmootoritega autod on ühed võrratult head asjad, kui neid üleliigselt elektroonikat täis ei topitaks. Inimesele pole palju vaja, et õnnelik olla. Elektriauto on kasulik siis, kui auto katutusel on päiksepaneelid, mis toodavad elektrit või siis lühikeste otste sõitmiseks.
Meie maailmas rikutakse head sisepõlemismootoritega autod elektroonika ja ülemõtlemisega ära ja mõeldakse igasugu lollusi välja. Tehakse elu inimestele enda arust lihtsamaks ja eks mõnes mõttes lähebki lihtsamaks aga enamasti läheb ikka raskemaks ja hinnad tõusevad.
09:42 03.09.2022
dzäoz (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
https://www.youtube.com/watch?v=BtZlR2OY-RI Kas tesladel kõik mudel 3-med suudavad sedasi parkimiskohalt ukse ette veereda? Kui jah siis kas toimiks ka eestis suvalises kortermaja parklas igapäevaselt elu mugavamaks tegijana, et saaks igapäevaselt oma kolaga ukse ees maha hüpata ja ei peaks tassima paarsada meetrit parklast tavaari igapäevaselt. Väikene asi, ent kui igapäevaselt sellist tassimist ja tühja parklast majaukseni kõndimist saaks ära kaotada, siis oleks päris hea eelis minu jaoks.
21:25 03.09.2022
A! (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kõik ei suuda, peab olema FSD ja kui seejuures mõni põõsa tagant välja tormanud penskar rataste alt läbi käib, selgub hiljem loomulikult, et FSD kasutamine igapäevases liiklemises pole veel lubatud, vähemalt EU-s.
22:41 03.09.2022
jee.kim (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kas Te ise sital käia veel suudate, võib see ka juba masina abil toimuma?
Sealt need hädad peale hakkavadki, et abitus muutub nii suureks....
23:05 03.09.2022
Marko
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Nupuvajutusega pühkimine/pesu on ammu olemas, puritaanidele paigaldatakse klassikat ka edasijõudnud maades.
Mulle ka pealesunnitud nn progress ei meeldi, aga peab kohanema ilmselt. Rooli ja pedaalideta liikur auto ei ole, see on kindel.
15:56 04.09.2022
dzäoz (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
selge, fsd siis märksõnaks asja juures, need kes siin ohivad ja kiunuvad, need võivad üldse hobusega jvõi jala käia, mis kradi tänapäeva mugavused nagu auto, krt ei suuda nüüd siis omal jalal käia, esiisad krt oma kätega ajasid metsas sigu taga ja hankisid omale sedasi sööki, minupärast ronige või koopasse tagasi ja tehke mis tahate, mina isiklikult kui võimalus on tänapäevaseid tehnoloogia baasil võimaldatud mugavusi ja elu lihtsamaks tegevaid lahendusi kasutada, haaran neist võimalustest kinni kui rahakott peaks võimaldama. Elamises on keskküte ja konditsioneer jms mugavused kaa, rääkimata pesumasinast, nõudepesumasinast jms, te võite seal käsitsi edasi nühkida neid ja endale vastu rinda taguda kui usinad ja töökad olete ning kõigega omal käel hakkama saate, mind see ei koti, kasutan võimalusel kõiki tänapäevaseid hyvesid ära, mida tehnoloogia pakub ja ei tunneks selle pärast mingit süümekat, kui auto oleks suuteline mulle ukse ette ise vastu tulema ning kasutaksin suurima heameelega sellist võimalust.
10:08 06.09.2022
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
# Kas tesladel kõik mudel 3-med suudavad sedasi parkimiskohalt ukse
# ette veereda?
Selle asja nimi on "Smart Summon" ning kuulub lisavarustus paketi "Enhanced Autopilot" hulka (mitte FSD).
Seda saab pealt auto ostmist tarkvaralise uuendusega lisada masinatele minuteada, Tesla äpis lihtsalt lisad maksevahendi ja lüpsavad sult ~3k selle luksuse eest.
Kui edukalt Eestis ja siinsete kitsaste magala parklate vahel töötab ei oska kahjuks öelda. Seni näinud vaid suurte avarate parklate näiteid a'la kaubanduskeskused vms.

# Elektrikaga pika maa sõit on kallim kui bernsukaga nüüdseks.
Peab ikka säästlik bensukas olema. Enefit Volt tõstis hindu hiljuti jah, juba ~40s/kWh, keskmisel elektrikal (20kWh/100km) seega juba 8€/100km kui ainult kiirlaadijat kasutada. Bensiin on mingi 1.8€/L ehk kui mootor võtab vähem kui 4.5L/100km siis on odavam. Enamik vist ei ole nii säästlikud?

Aga sama trendi jätkudes võib meil muutuda ka avalikest kiirlaadijatest laadimine kallimaks kui bensiini/diisliga liiklemine jamh.
10:34 06.09.2022
Deus
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Sa vaata kõige pealt, millest ja kus räägiti, mitte ära kuku kohe targutama.
22:22 06.09.2022
... (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
"..suvalises kortermaja parklas igapäevaselt elu mugavamaks tegijana, et saaks igapäevaselt oma kolaga ukse ees maha hüpata ja ei peaks tassima paarsada meetrit parklast tavaari igapäevaselt. .."

oot.. mida.. !
Kortermaja elanik peaks üldse trammiga sõitma!

OK.. tglt isejuhtivad autod ongi selleks, et ka kortermaja elanik võiks end vahel sõidutada lasta.. aga parkimist kortermajade rajoonis tulevik küll ette ei näe..
Seega ärge üritage arengust ette jõuda - näete ju täna, mida see enesega kaasa toonud on - mudaplatsid majade vahel..
Eraauto on eramaja omanikule.. kortermajade vahel peab vohama rohelus..
02:59 07.09.2022
dzäoz (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Ei pea, mul on igapäevaselt pagass igasugu tööl vajaminevat manti täis, väärtuslikuma võtan näppu ja tassin keldrisse sooja ja suurem osa jääb endiselt pagassi, lisaks objektid mööda linna laiali, kuhu mingit ühistransat ei liigu, seega ei ole siin minu puhul vaja mingit ühistransa surumist korraldada. Tõenäoliselt ma pole ka ainus, kellel ei tuleks kõneallagi ühistransaga tööle liikumine kuna esiteks enamjaolt ei liigu sinna ühistransa kus vaja ja teiseks vajalik teatud kogus kaupa kaasas tarida, mida käe otsas vedada ei oleks võimalik.
07:09 07.09.2022
Deus
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kortermajade vahel rohelus? Me oleme suht ainukene riik maailmas vist, kelle pealinnas majade vahel muru on olemas, rääkimata puudest.

Tööautod on klass omaette nähtus, siin aasitakse rohkem soccer-mom tüüpi inimeste kallal.

Muudetud 7.9.22 07:10

21:50 07.09.2022
mati1222 (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
22:34 07.09.2022
jee.kim (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Mingi Porschejunni EU reklaamtuuril oli saateauto genekaga kogu aeg kaasas...
17:53 08.09.2022
dzäos (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Ainult hea ju, kui akuauto võimaldab hädaolukorras põhimõtteliselt misiganes kütust endale sobivaks energiaks genereerida. Kuniks laadimistaristu alles areneb ning iga suvalise alajaama kõrval põhimõtteliselt laadijat pole ja kellegil on korra paar aastas vaja kusagil ääremaal käies genekast laadida, no problem. Tõenäoliselt 10 aasta pärast ei leia naljalt euroopas paika, kus vähemalt iga 50 km tagant ka ääremaadel kiirlaadijaid olemas poleks.
00:54 22.09.2022
Deus
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Aasta 2022, reaalse inseneeri, mitte mingi isehakanud foorumiteadlase pilgu läbi seletus energiatihedusest, olem-seosest jne asjadest, mida siin mitukümend korda läbi nämmutatud:

https://www.youtube.com/watch?v=gp0S1xt9msg

Kui olete nagu mingi tavaline keskmine inimene, kes ei suuda keskenduda üle 45 sekundi, siis annan õige koha ette, millest alates kuulata:

https://youtu.be/gp0S1xt9msg?t=579

Peate siiski suutma keskenduda nüüd paarist lausest edasi, õnneks on tabeli peale ka energiate erinevused üles joonistatud.

Ehk siis elektrikas pole mitte mingi maailmapäästja, parimal juhul natukene parem ainult, kui Elmo või mis muu läpaka akudega sõitev vurr.

Muudetud 22.9.22 00:55

15:57 22.09.2022
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Oh sind ja su tüüpilist demagoogiat. Kes küll on kunagi väitnud, et elektriautode akud on parema energia tihedusega kui vedelkütused? Kellele sa seda "õppetundi" omast arust püüad anda?

Elektriautode "maailmapäästmine" ei tulene, ega ole kunagi tulenenud, akude energiatihedusest vaid võimalusest seda energiat saada allikatest, millede poolt tekitatav reostus on väiksem kui vedelkütustel. See, kas seda võimalust kasutatakse ja/või kas selle võimaluse kasutamine on igalpool võrdne on veel omaette teema aga see aitab need kaks nö ära lahutada ja tegeleda selle võimaluse tekitamisega eraldiseisvalt.
15:59 22.09.2022
Deus
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Tänud, ma võitsin just kihlveo.
Lisaks endiselt, tee selgeks endale sõnad demagoogia, targutamine jne. 2 päeva blokki sõnaveebiga tutvumiseks.
18:49 22.09.2022
dzäos (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Lisaks akumasinad jätkusuutlikud, oma elu ära elanud aku on võimalik pea täielikult taaskasutada ja uus aku samadest komponentidest koostada, põletatud õli on ohtliku gaasina läinud ja sealt atmosfärist sa seda enam naljalt kätte ei saa. Looduslikult CO2 uuesti maapõue sidumine võtab miljoneid aastaid, selle aja skaalas vaadates jõuaks inimloom tuhandeid kordi rohkem seda õli ära põletada, kui planeet looduslikult taastoota ja uuesti siduda.
19:15 22.09.2022
Deus
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Sellest on siin tegelikult räägitud juba. Märksõnad:
Liiga kallis
liiga energiakulukas
Liiga vähe saab tagasi.

Umbes sama nimekiri, mis päiksepaneelidega. Õnneks teadlased teevad tööd selle nimel, et vähemalt tagasisaadavust suurendada, sellega tuuakse ka hinda pmts alla aga energiakulukust alla ei too.
Peab majasuurune liitiumipakk, päikest täis, tehase kõrval olema, et saaks inimsuuruse tüki ringi töödelda taaskord kasutatavaks.
Üleminekuks hea küll mõne normaalsema energiaallika suunas, olgu see siis bakterite ja seente uriin mida meta-/etanoolina või vetikate elutegevuse lõppproduktina jne. Ideid on mitmeid.
Hetkel igatahes seoses elektrihindade tõusmisega on pika maa läbimine UK's kallim elektrikaga kui tavakütusega ehk siis see tasuvuse kaalukauss kaldub kuidagi väga viltu. Lühikeste otstega veel särtsukas võidutseb ehk endiselt hea linnaauto.
Sa kässarienn oled siin ennegi figureerinud ju, peaks sellised asjad peas olema või mis?

Muudetud 22.9.22 19:19

01:19 29.09.2022
ahsaa nuga... (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
.. seega äriidee... kaasan raha, ja panen tänavanurgad ja pargid täis hoopis kahetaktilisi punnvõrre.. Hinna teen Boldist 10 % odavama ja see sureb paari kuuga välja.. ja siis - minul pappi muudkui tuleb.. !!!

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood