Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: ELEKTRIAUTO MÕTTEKUS JA ELMO

18:05 13.01.2021
Audibemmmersu
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Elektri auto on mõtetus see võtab autolt igasuguse võlu ära.
Autol peaks ikka olema hääl ka kui gaasi pedaali vajutad
Kuulake näitex mingi HEMI mootori või amg urinat... Vot see on Feeling

Feeling on oluline asjades muidu võix ju olla kõik ühesugused kõik majad ka ühte värvi autod ühte värvi

Nii ei saa feeling ja passion on elus tähtis
Aga kui elektriautod muutuvad populaarseks siis läheb ka ju elekter kallimaks, tekib nõudlus seega suureneb ka hind

19:47 13.01.2021
manitseja (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
https://forte.delfi.ee/news/auto/autohinnang-renault-megane-
pistikhubriid-uks-monusamaid-universaale-uldse?id=92242349

Parandage mind kui ma eksin, aga siin oleks nagu üks esimesi masinaid, mille hind pistikhübriidi kujul võib jääda alla 30 000 ?

Igtahes ühest teisest Euroopa riigist ma sellise hinna leidsin...


19:53 13.01.2021
manitseja (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
"...Autol peaks ikka olema hääl ka kui gaasi pedaali vajutad..."

jah...tahab ilmselt harjumist...
eks v.o kutsarid tegid kah autosid maha, et "...hobune peab ikka hirnatama, kui piitsa annad!.. muidu kaob feeling ära..." vms.

aga mida sa sellest mörinast kuulad, kui elektrikate kiirendusnäitajad on 2x paremad ?
19:57 13.01.2021
manitseja (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
ja mis elektri kallinemisse puutub, siis igas probleemis saab näha ka võimalust...
minul on oma elektritootmine juba püsti, arnisel arvatavasti kah...
Entusiaste oli mullu aasta lõpul nii palju, et suvel v-olla läheb hind hoopis negatiivseks.... :(


20:32 13.01.2021
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
# # "...Autol peaks ikka olema hääl ka kui gaasi pedaali vajutad..."

# jah...tahab ilmselt harjumist...

Aga miks peaks üldse ümber harjuma? Tark inimene ei kanna kunagi kõiki mune ühes korvis ja tõenäoliselt jäävad ka tulevikus alles igasugused hemid jms keskkonnasõbralikul kujul. Olgu siis töötamas kas peerugaasiga, vesinikuga, sünteetilise kütusega või millegi praeguseks leiutamata energiakandjaga. Praegu veel ei ole, aga praegu pole veel paljusid asju ja keegi ei keela ka praegu oma hemi lehmapeeru pealt tööle panna.

Ma ise kuulun just vaikuse austajate hulka, isegi chopper on valitud teadlikult mitte pläriseja, vaid helipildilt võrreldav pigem sõiduauto kummisahinaga:) Sellepärast intrigeerib juba ammu ka mõte see elektriliseks ümber ehitada. Ideaalis siis tahaks leida lihtsalt sobiva elektrimootoriga esiratta ja lenksu peal dubleerida kõik vajalik. Küljekottidesse akud ja enamik sõite peaks saama suurepäraselt sõidetud. Tsikli kerge bensiinimootori jätaks ikkagi alles lihtsalt hädaolukorras sõidupikendajaks... ja ülevaatustel käimiseks:))
20:57 13.01.2021
wb (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Mitte küll Hemi, aga muid üle 3l mootoriga lörisejaid 10 aastat saadaval, mis biokütusega E85 sõidavad.
08:22 18.01.2021
xil
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Nüüd siis Leaf kuni -13C külmaga ära proovitud. Esiklaas sõidu ajal jäässe ei läinud, aga nagu arvata võib, tuleb autole enne sõitma minekut rohkem aega salongi soojendamiseks jätta. Probleemiks on kojamehed: Leafi esiklaasi allservas pole elektrilist soojendusriba ning kapoti alt ei tule sooja õhku. Sõidu lõppedes voolab vesi esiklaasilt kojameestele, jäätub seal ning kui käsitsi enne järgmist sõitu kojamehi ei puhasta, siis jäisteks nad jäävadki.
12:46 18.01.2021
jee.kim (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
13:24 18.01.2021
Deus
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Huvitav, et keegi seda artiklit siia linkinud veel pole...

https://www.err.ee/1157236/alan-vaht-elektri-ja-cng-autode-t
asuvuse-analuus


Analüüs näitas, et bensiiniga võrreldes muutuks elektriauto tasuvaks kui aastane läbisõit oleks 55 000 kilomeetrit. Diislikütuse madalamast hinnast tulenevalt saabub tasuvus aga alles 80 000-kilomeetrise aastase läbisõidu korral ning CNG-autoga võrreldes peaks elektriauto aastane läbisõit olema koguni 115 000 kilomeetrit.
16:31 18.01.2021
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Deus, selle artikli põhine arutelu on minuarust läbi käinud aga võib-olla ajan sassi mõne teise foorumiga vms.
Igaljuhul on see tõsi muidugi, et CNG on odavam aga seal on arvutustes ka omajagu kallutatust rakendatud.
Elektrikad on valitud kallimad versioonid (Tesla Model 3 LR on nelikveoga ja kõvasti kallim, kui SR; Enyaq iV80 on vaat, et kalleim versioon Enyaq-st; Leaf-st on samuti võetud kallim versioon ehk e+ jne jne)
Ehk siis ei ole rakendatud kuigi mõistlikku võrdlust. Eks seda võib justkui õigustada, nagu Alan ise välja toob, et sõiduulatus on väiksem väiksema akupakiga aga kui sõita aastas vaid 20k km ehk päevas keskmiselt alla 50km, nagu tema võrdluses aluseks võetud, siis jagub nädala sõitudeks ikkagi ühest "paagitäiest" enamikel juhtudel ning need harvad pikemad sõidud saab ka laadimispeatuse või paariga tehtud. Alani jutu järgi sobib justkui väiksema akupakiga elektrikas teiseks autoks aga ma pigem ütleks, et kuna enamikel on pikemad sõidud harvemad ja lühemad tavalisemad, siis elektrikas sobiks just esmaseks autoks ja vajadusel mingi fossiil siis teiseks, kui need laadimispausid liiga ärevust tekitavad on.
Kokkuvõttes aga artikli on kirjutanud biogaasiga äritsev isik, niiet arusaadavalt on püütud välja tuua oma müüdava kraami "eelist", milles pole nagu midagi valet, kui artikkel ka kenasti "sisuturunduse" vms sildiga märgistada.

# Sitt tulemus, või mis:
# https://forte.delfi.ee
See on kohutav ajakirjaniku töö ma ütleks. Esiteks võtta linnasõidu sõiduulatus ja siis testida seda maantee sõidu vastu ning kiruda, et sõiduulatus on väiksem. Seejärel võita nagu maantee sõidu puhul oleks sõiduulatus väiksem vaid regeneratiivse pidurduse vähese rakendumise tõttu täiesti unustades ära füüsikaseadused ja õhutakistuse mõju energiakulule.
Ning kõige hullem möödapanek on väide "auto taas paariks tunniks laadima jätta". Kui rääkida kiirlaadimisest, siis on mitmekordselt ülepakutud, kui rääkida aglasest laadimisest, siis on aga alapakutud. Aeglast laadimist kasutatakse nagunii siis, kui ei ole oluline kui kaua ta laeb, sest lähiajal ei plaanita sõita, kiirlaadijat kasutatakse siis, kui ongi vaja uuesti liikvele saada.

# Ja soovite seda veel alarmsõidukiks....
Ma arvan, et keegi pole soovitanud põhjamaistesse tingimustesse Ioniq-ut alarmsõidukiks. Arvestades, et Ioniq on vaid 40kWh akuga, siis sellest ka külama ligemale 200km välja pressida maanteel on isegi väga hea tulemus.
Omaette teema on see, kas ühe vahetuse jooksul üldse sõidetakse rohkem kui ~200 km, kui on linnavahele piiratud see sõiduk.
16:42 18.01.2021
Päevanali (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Jee. Kim! No ei tea. Minul kerkis kah talve saabudes kütuse kulu 4.5 pealt 5.1 peale ja seda koos hommikuse klaasi ja salongi soojendamisega. No ei viitsi kraapida. Seda no ei tead võtame muidugi huumoriga eks!
To Deus: paar lehte tagasi käis see artikkel siit ikka läbi, aga sellest libiseti sujuvalt üle. Vaatamata sellele, et just siin ongi teema püstituse point. MÕTTEKUS. Ehk siis mõttekus tekib just nendel läbisõitudel nagu seal kirjas.
Aga kohe kohe, kui fänn klubil saavad õhtused tiirud kodu ümber tehtud ja auto laadijasse pandud. Ja enam kuskile minna ei saa. Saame teada, kui mõttetu ja kallutatud see artikkel on, ning peale elektri ei liiguta seda maailma mitte miski muu enam. Ootan huviga.
NB! Me lastega nüüd läheme teeme kuutsekale ühe tiiru. Siis ehk teepeale tagasi, külastame mõnda metsa järve ja naudime talve ilu koos äkki mõne kerge uisu tiiruga, grillime RMK lõkkekohal, selle asemel, et sirutus peatusi olerexis purksi õgides teha.
19:53 18.01.2021
wb (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Ja olemegi taas selle juures, et erinevatel inimestel on erinevad vajadused ja auto tuleks valida vastavalt oma vajadustele, mitte teiste vajadustest lähtudes. Mul vanemad lapsed sõidavad ise, nooremate puhul peaks füüsilist vägivalda kasutama sundimaks neid 5h autos istuma selleks, et kuskil mäest alla sõita. Ja kui öelda, et pärast peab veel metsas lume sees lõket tegema, ei aitaks vist isegi füüsiline mõjutamine.
21:03 18.01.2021
Marko
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Deusi lingitud artiklis on põhimõtteline viga. Niimoodi saab arvutada ainult siis kui kõik autod 6 aasta pärast vanarauda lähevad. Tegelik elu on palju mitmekülgsem.
21:31 18.01.2021
manitseja (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
kas keegi viitsib arvutada, kuhu platseeruks selles võrdluses minu poolt siin lehekülje alguses viidatud Renault Megane pistikhübriid? Enamuse sõite saaks tehtud elektri pealt, bensule jääks ehk viiendik?

Minu 2020 aasta autokulud kahe vana fossiilauto peale kokku olid 4500 euri (sisaldasid ka mh. meie pere osaluse rendibussikesega tehtud Alpide suusareisis). Aga just eile andis otsad ühe fossiilika sidur.
Putitan üles ja loodan, et peab paar aastat veel. Elektrikaid on lisandumas karjakaupa ja hinnad paistavad olema langustrendis... Hetkel nagu sobivat ei oska leida...
19:14 21.01.2021
elektriautohuviline (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kuidas praegused kogemustega elektriautoomanikud kommenteerivad Škoda Eniaq iV-d?
Milline peaks olema selle ostuhind, et tasuks täna soetada....?
Uue autona ikka, pean silmas....
22:20 21.01.2021
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
#Milline peaks olema selle ostuhind, et tasuks täna soetada....?
Sõltub tugevalt sinu kasutusharjumusest ja võimalustest. Kas sõidad üle 20k km aastas, kas saad kodus laadida jne jne.
Sõltub sellest mis nö varustust pead vajalikuks jne jne.

Kui teed pikemaid sõite vaid paaril korral aastas ja muidu jääb päevane sõidu kaugus alla 150km, siis piisab ka iV50-st. Ka talvel maanteel peaks see üle 150km ühe laadimisega läbima, paremal juhul tegema ka otse Tallinn-Tartu otsa ära.
Omast kogemusest julgen väita, et kiirlaadimiste üle vingutakse või neid kardetakse liigselt. Ehk siis nende pärast ei pea niiväga muretsema, eriti kui vaid korra-paar aastas pikema sõidu teed ja kiirlaadimise vajadus üldse tekib. Enda esimese põlvkonna Leaf-i kogemus Eestit mööda sõites jätab üsna täpselt selle tunde, et tehtav aga umbes 50kWh akupakk oleks sobilikum, sest siis ühtivad auto ja enda puhkamis soovid paremini. Samas sõidan nii pikki vahemaid ka 2-4 korda aastas niiet ei ole kuigi häiriv.


Kui rohkem mugavust tahta, siis Škoda kunstlikult piirab mugavusvarustust suurema ja kallima akupakiga masinatele niiet siis vaja juba vaadata iV60-t õi iV80-t.

Kui iV50 hinnaga tundub see masin veel üsna konkurentsivõimeline IMO, siis suuremate akupakkidega verisoonide puhul hakkab juba vaat, et alla jääma I.D4-le või vähemalt nende vahe on piisavalt väike, et ostja jaoks loeb rohkem auto välimus/emotsioon mitte hind. Ning ka teiste konkurentidega võrredles hakkab pilk kiskuma Kia eNiro vms poole sest hinnavahet enam erilist ei ole.

Nelikvedu on aga ebamõistlikult kalliks aetud minu hinnangul eriti kuna ei pakuta väiksemate akupakkidega. Nissan Ariya tundub ses osas parem olema, et peaks lubama kombineerida neid sõiduomadusi mida soovid selliste aku suurustega nagu sul reaalselt tarvis läheb või rahakott võimaldab.

Kui ise peaksin autot vahetama, siis kaaluksin tõsiselt Enyaq-i peamiselt kuna see oluliselt mahukam Leaf-st ning baashinnaga juba ~2x suurema sõiduulatusega kui esimese põlvkonna Leaf.
14:16 22.01.2021
wb (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Enyaq-i eeliseks on see, et määritakse kaela vähe mittevajalikku kraami:
Küprose elanik saabki hakkama ilma istme- ja roolisoojenduse ning soojuspumbata;
See kes ainsana roolis istub, paneb juhiistme paika ning nii see jääb aastateks - elektrilist reguleerimist polegi vaja;
Tumm ei kasutakski häälkäsklusi;
Nutimobla vihkaja ei kasutaks äppe isegi, kui see võimalus oleks;
Jne, nimekirja Eniaqi baasvarustuses puuduvatest asjadest võiks veel pikalt jätkata.
00:00 26.01.2021
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Hakkavad Hiinast tilkuma meile või lähistele teiste klasside masinad ka.
https://www.is.fi/autot/art-2000007761054.html
Hiinlaste mahtuinversaal, 7 istmeline. Soomes peagi saadaval 48k € eest. 260km sõiduulatust kombineeritult WLTP.
Hind tundub Soomes olema maksudega päris krõbedaks aetud. Norras kus käibemaksu ei rakendu on hind ~38k€. Meie maksudega teeks see üsna sama hinna mis Nissani eNV200 Evalia lihtsalt sõiduulatus oleks suurem.
00:52 26.01.2021
pläralära (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Sattusin koogelmoogeldades juhuslikult selle foorumiteema hetkel viimasele leheküljele ja esimene postitus tekitas kohe ühe huvitava mõtte, millege mõni meie ettevõtja võiks äri käima panna.
Audi-, bemmi- ja mersuvend kurdab, et elektrivurriga ei teki õiget fiilingut, sest pole seda travalist jörinat, mis kapoti alt tuleb.
Aga seda saab ju teha. Läbi kõllide saab lasta igasugust porri sõltuvalt sellest kui palju gaasi surutakse, sõltuvalt mootori koormusest(seda saab mõõta mitmel moel otse ja kaudselt) jne. Vastav tootevalik võib sisaldada erinevate autode mudeleid, mille võib vastavasse mölamasinasse laadida sõltumata elektrivurri tüübist(mölamasinad tuleb küll kohandada erinevate tüüpide jaoks).
Tehke ära, mehed. Meil on elektroonika- ja itispetse küll ja lademetes. See on piisavalt pehmo värk, mis ei nõua räiget rauatootmist. Kõik saab kokku panna juba väljamaal toodetud juppidest. Soft tuleb endal valmis kirjutada.
Ostjaid leidub kindlasti. Palju.
Igal pool meie munal leidub nmeid, kes tahaks elektrivurriga ringi sahistades ferrarit, bemmi või mis iganes kuulata.
18:52 28.01.2021
AUS ARVUSTUS (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
19:37 30.01.2021
Electrosmog in the car (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Natukene teisest probleemist, seoses elektriautodega.

Electric car: are e-cars harmful to health? – autobild.de.

Are electric cars harmful to your health?

It is not yet clear whether electromagnetic radiation is dangerous for humans. What is certain, however, is that electric cars emit these rays. What does this mean for the driver and his passengers?

Electromagnetic rays are part of human life. Man himself also gives off such rays. But with the development of technology, artificially generated electromagnetic rays were added. For example, through mobile communications. Quickly made the catchphrase of harmful Electrosmog the round. This is linked to the question of whether electromagnetic radiation does this in the long term Cancer risk is elevated or harmless. There is still no definitive answer to this.

https://newsabc.net/electric-car-are-e-cars-harmful-to-healt
h-autobild-de/
00:58 31.01.2021
manitseja (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
inimesed on igasuggu värki viimase paari tuhande aasta jooksul leiutanud ja kasutusele võtnud. Viimase paarisaja aasta jooksul veel eriti.
Keskmine eluiga on selle käigus siiani kasvanud.
Seega kui see kahanema hakkab, siis peaks hakkama muretsema...
04:06 31.01.2021
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Esimene lause:
"It is not yet clear whether electromagnetic radiation is dangerous for humans"
ei vasta tõele. Sellest tulenevalt edasi pole mõtet lugeda.
15:02 31.01.2021
Kurmas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Manitseja, tundub, et see Megane on sama klassi, aga tehniliselt vananenud Toyota Priusest üle ja lausa peajagu? Teada on, et siin liiguvad Priuse omanikud, paluks sõna sekka!
22:41 31.01.2021
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Huvitav, kas siin seinast laetavate Priuste omanikke kah on? Tunnistan, et mittelaetavast Priusest, millega nüüd üksjagu nii häid kui halbu kogemusi juba tekkinud, on igas mõttes kõvasti üle. Prius oli ikkagi tase sel ajal, kui turule tuli ja püsis tasemel veel üllatavalt kaua, kuid seda eelkõige HEADE konkurentide puudumise tõttu. Kuna minust niipea veel särtsuka ostjat ei saa (hind/omadused), uudistasin seda plugin Meganet pikemalt. Autot on seal üllatavalt palju, aga selle butiigi toodangut ei julge osta ega ka soovitada kellelegi pikemaks ajaks kui garantiiperiood. Kui peale garantiid mingeid kulukaid jamasid ei teki, on see vaid lisaboonus, aga 5a perioodiks väärib kindlasti kaalumist.
17:50 02.02.2021
rumcais (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kuidas on lood eelmisel aastal muudetud Ehitusseadustikuga, kus on sees uue nõudena elektriautode laadimistaristu ehitamine uute ja renoveeritavate hoonete juurde? On juba kuskil hakatud midagi ehitama või see hakkab puudutamq vaid mingeid tulevasi projekte?
21:50 03.02.2021
manitseja (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
11:38 07.02.2021
manitseja (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
https://insideevs.com/news/486132/california-us-volvo-plugin
s-sales-january-2021/amp/


Need protsendid on ikka päris muljetavaldavad.
Paar aastat veel, ja ongi pool müügist pistikautod....?
Akui ainult akusid suudetaks toota....
12:25 07.02.2021
manitseja (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
12:44 07.02.2021
jee.kim (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Mis selle raisaga teha- pistikus istuda?
"Il est équipé de quatre batteries totalisant 264 kWh pour une autonomie d’environ 200 km."
12:57 07.02.2021
wb (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Artiklist lähtub, et Volvo müüs USAs vaid 8151 autot. Selle põhjal tuleviku ennustada vist ei tasu.

Saksamaal oli jaanuari automüük meeletu tagasilöök - viimati müüdi nii vähe autosid 1975 aastal. Samas el.autode müük kasvas 117% ja on 9,6% müüdud autode koguarvust. PHEV osakaal lisaks veel 12,1%. Fossiile osta enam ei taheta ning elektrilisi on valikus veel napilt.
14:38 07.02.2021
manitseja (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
mina putitasin kah äsja oma tuksiläinud SPM auto töökorda ja lükkasin samal põhjusel uue ostmise edasi, et äkki tuleb sobivamaid elektrikaid 2 aasta jooksul peale...
22:11 13.02.2021
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Selline link, fakte kontrollinud pole (ega ausalt öeldes hästi oskagi, sest suht puudulike algandmete puhul nagunii küsitava väärtusega), aga küsimusi tekitab eelkõige viimane punkt (nr 5). Äkki keegi tahaks kommenteerida?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/484381c5-53a3-4a6a-b3
37-5c54c75b8959


Teen sellest viimase punkti tekstist siia ka kopipasteedi:

Pienen sähköauton kuten Nissan Leafin akku voi olla teholtaan 30 kWh ja ison Teslan akku jopa 100 kWh.

Esimerkiksi uudella Nissan Qashqain bensiiniversiolla (CO2 156 g/km) voisi ajaa 42 400 km ennen kuin Nissan Leafin 30 kWh:n akun valmistuksen aiheuttama päästö olisi kuitattu.

Teslan ison 100 kWh akun valmistuksesta syntyvät hiilidioksidipäästöt vastaavat dieselauton 9 vuoden ajojen hiilidioksidipäästöjä.

Loomulikult ei maksa jääda kinni neisse süsinikunumbritesse, kuna heitmeid tekitavad ka rehvid jpm ning CO2 ise on vaid üks paljudest probleemidest, aga kuna see on otsustatud võtta niiöelda kella sihverplaadiks ja siin võrreldakse just neid numbreid, siis mind küll huvitab, kas ja kui palju need väljakäidud väited tegelikkuses tõele vastavad?
16:32 14.02.2021
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Clickbait põhimõtteliselt.
Pole midagi kommenteerida.
Artikli eesmärgiks on reklaamitulu teenimine +Rudimendid lobitöölistelt.
16:36 14.02.2021
wb (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
2018.a. artiklid on siin varem juba ära lahatud ja praegu enam säänseid ei üllitata.
22:59 14.02.2021
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Jessas, ei märganudki esimese hooga, et 2018 artikkel aga see ilmselt seletab, miks seal 30kWh Leaf-i võrdluseks toodi.
Omaette põnev on ka see, et nende enda välja toodud arvud ei kattu. Ühes lõigus väidavad, et iga kWh akumahtu paiskab tootmisel kuni 200 kilo CO2 õhku ning järgmises juba väidavad, et 30kWh ja 100kWh aku vahe on üle 17 tonni CO2 (kiire matemaatika väidab, et 70 x 200 = 14 tonni)

Ideeliselt on selle artikli mõtted õiged:
* Kõik toorainete kaevanadmised ja ümbertöötlemised on energiamahukad ja see energia tuleb praegusel ajal enamjaolt fossilsetest allikatest
* Puhtalt söe-elektriga toodetud akupakid paiskavad palju saasteaineid õhku
* Akupakid kasvavad mahus iga aasta kuni mingi mõistliku optimaalse suuruseni
* Tootmise kulu tasa teenimiseks on vaja mõnel juhul suurt läbisõitu.

Aga nagu wb mainis on põhimõtteliselt kõik need asjad siit juba läbi käinud ja läbi arutatud.
* Aina enam toodetakse ka rasketehnikat, mis ei tarbi fossiilset kütust
https://www.popularmechanics.com/technology/infrastructure/a
30873539/electric-mining-truck/

Või veel parem näide, kuigi väga situatsiooni spetsiifiline, ise-laadiv täis elektriline: https://www.autoblog.com/2019/08/26/edumper-electric-mining-
truck-self-charging/

* Üldine trend maailmas on suunaga puhtama elektri tootmise poole ja ka akutootjad pigem oma imidži pärast püüavad rohe-energiat kasutada. Mis tähendab, et reaalsuses ei ole akupaki tootmise heitmed nii suured, kui teoreetiliselt vastava riigi või regiooni keskmist elektri tootmist arvestades võiks tunduda.
* Elektriautode akude eluiga on pikem, kui ainult auto liigutamine. Olgu siis tema mahtuvuse vähenemine või sõiduki maha kandmine edasisse ellu astumise põhjuseks aga aku leiab rakendust teistestki kohtades. Ja kui lõpuks on effektiivsus mandunud läheb tooraineteks lammutamiseks ja ümber töötlemisse ning tehakse uus aku. Kergek, kui tooraineid välja kaevata maast.

Ise jätkuvalt arvan, et tegelikult ei ole enamikel vaja suuremat akut, kui 30-50kWh. Lihtsalt oleks vaja harjuda väheke ümber. Aga mõistan, et paljude jaoks see idee on juba absurdne. Ning ka praegune laadimis taristu ei ole veel ideaalne sellise tarbimisega harjumiseks. Aga samas ei ole praegu ka veel piisavalt elektrikate tootmist, et kõik kes tahaks saaksid endale neid osta.
08:51 15.02.2021
manitseja (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
inimloomus on imeline..
kui tahetals elektrikate osakaalu äkki miskipärast tõsta, siis mõjuks see, kui kehtestataks nende ostuload..
ostuloa saaks vaid inimene kellel on võimalik omale kodus laadimistaristu tekitada..
Kõik jookseksid amokki selle peale..

:)

midagi analoogilist juhtus ju mullu päikesepaneelidega.
Aasta algul oli meil neid miski 200 MW jagu, aasta lõpuks 500 MW...
sest tekkis defitsiit... mh. liitumispunkti ühendada lubatud võimsuse osas..
08:57 15.02.2021
wb (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Hetke kuum teema on energiasalvestus, et üle saada roheenergia koguse kõikumistest, ning vanad el.autode akud on 1 võimalustest. Autole nad hästi enam ei kõlba, kui mahutavus on langenud alla 50%, kuid statsionaarses energiasalvestis pole energiatihedus oluline, sel töötavad nad veel teist sama kaua, kui auto peal. Tõenäoliselt on 15-20 aasta pärast akude ümbtöötlemise tehnoloogia edasi arenenud (sellesse maetakse praegu suuri summasid), loodetavasti tehakse neist akudest süsinikuneutraalselt uued akud.
21:13 15.02.2021
Päevanali (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Nuh usuhullud! Tõmbame jälle sae käima. https://www.autoleht.ee/uudised/uudised.php?uid=63887
Varem rääkisite, et kõigile pidi jätkuma ja ülegi jääma. Ja see jutt, et kallutatud artikkel ja kontekstist välja rebitud jne. Rääkige sellest kah!
22:58 15.02.2021
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Imestan, et Arnis artikliga täielikult nõustus ja midagi kommenteerida ei soovinud, kuigi mindki häirisid veidi mõned küsitavused.

# 2018.a. artiklid on siin varem juba ära lahatud

Mis siis vahepeal muutunud on? On fossiilautod muutunud veel janusemaks või saastavamaks, et neid enam võrrelda ei saa? Või muutunud akude tootmine nii palju rohelisemaks?

Labjakale tänu asjaliku ja analüüsiva kommentaari eest! Rebin sealt kontekstist välja ühe lause enda mõttelõnga alustamiseks:

# tegelikult ei ole enamikel vaja suuremat akut, kui 30-50kWh. Lihtsalt
# oleks vaja harjuda väheke ümber.

Ega ma vastu ei vaidlegi. Minu arvates on see 30kWh Leafi suurune linnaauto (mitte otseselt Leaf!) suurepärane näide sellest, mida oleks vaja tegelikult esmajärjekorras ja milleks on olemas oluliselt rohkem tootmisvõimekust kui 100kWh autode tegemiseks. See on ka ülimalt loogiline, sest kui mul on mingi konkreetne fossiilipõletaja, siis selle koormus keskkonnale on üsna üheselt seotud ära põletatud fossiilkütusega, mitte kütusepaagi suurusega. Et kui paak on 50L (linnaautod), siis täis paak kaalub ca 50kg ja enamuse ajast kaalub see paak veel vähem, kuni jälle täis tangitakse. Särtsuautodest... millise aku kaalub ainult 50kg? Kaalub alati rohkem ja olenemata sellest, kas aku on täis või tühi. Kui meil oleks särtsukaid võtta piisavalt heas valikus, piisavalt hea hinnaga ja piisavalt rohelisel kujul, võiks mittevajaliku akuressursi pidev kaasasvedamine olla ju mõistlik, aga kuna see pole nii ja pole veel niipea, nõustun täielikult selle 30-50kWh suurusjärguga. Ja neid, kes vajavad rohkemat, ei peaks rohelist maailmavaadet silmas pidades VEEL särtsukate juurde üldse meelitamagi. Pean silmas eelkõige neid 300km lennukaugusega särtsukate omanikke, kellel on vaja seda 20km kaugusel tööl käimiseks. Erandid kinnitavad muidugi reeglit, näiteks taksod, kullerfirmad, citybee taolised rendikad jne. Nemad tõepoolest kasutaks ära ka seda suuremat akumahtu, aga enamike eratarbijate puhul võiks selle üleliigse akumahu maksustada mingi luksusmaksu taolise asjaga täpselt sama hästi kui "ajuvaba luksuse" fossiilautode puhul. Ikka selleks, et maailm oleks parem kui praegu ja särtsukaid ostetaks võimalikult optimaalselt ilma mittevajalike ressursiülejääkidega.

Veel sellest "enamikule sobib 30-50kWh" väitest tarbimisharjumuste valguses: mul on sõber, kellel on peres 4 last ja neil on ainult üks auto. Mingi 5-kohaline KIA Ceed või ProCeed või misiganes see oligi, pole süvenenud. See ongi neil nn ootamatute olukordade lahendamiseks, kui bussid ei käi, vaja hulgist süüa tuua, taara ära viia jne. Sõidavad sellega mõne üksiku korra nädalas (kui sedagi), kuna maja on ostetud teadlikult kohta, kus igapäevaselt pole auto vajalik. Kui ikka terve perega vaja koos kuhugi kaugemale minna, kuhu bussi/rongiga ei pääse, võtavad suurema rendiauto. Mina vaatan neid imetlusega, sest linnas ja linna lähedal elades just selle poole peakski pürgima, sest meenutame nüüd, et isegi elektritõukekas saastab rohkem kui diiselbuss. Kindlasti ei sobi see kõigile, aga kui suudaks massid niimoodi käituma panna, oleks õhk palju puhtam, linnatänaval palju vaiksem... ja koroonat veel rohkem:) Neile oleks samas üsna ajuvaba hakata soovitama särtsukat, mis enamuse ajast seisaks... täpselt niisama ajuvaba, kui hakata neid karistama mingite maksudega peamiselt seisva fossiilika omamise eest.
08:43 16.02.2021
wb (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
"Mis siis vahepeal muutunud on? On fossiilautod muutunud veel janusemaks või saastavamaks, et neid enam võrrelda ei saa? Või muutunud akude tootmine nii palju rohelisemaks?"

Vahepeal on selgeks saanud, et fossiilkütus ei teki tanklasse jumala tahte läbi, vaid selle valmistamisel toornaftast tekib ka kõvasti süsihappegaasi. Elekter on vahepeal "rohelisemaks" läinud ja vaadates tulevikku läheb veelgi. Kasvõi VW on deklareerinud, et nende uus tehas saab olema süsinikneutraalne. Auto elutsükli lõpp ei tähenda aku elutsükli lõppu jne. Kui need valemisse panna, ei jää pikast võrdsustumise ajast enam palju järgi.

Sellele, et kiirlaadijaid on vähe ja neid tuleks juurde rajada, ei vaidle vist vastu ei el.autode pooldajad ega vastased.
08:59 16.02.2021
maaks
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
"VW on deklareerinud" - naer saalis :-) :-)
10:45 16.02.2021
wb (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
CO2 neutraalsust pole põhimõtteliselt keeruline saavutada: pannakse püsti hulga tuulikuid ja päikesepaneele, mis toodavad aastas keskmiselt sama palju energiat, kui tehas aastas tarbib.
Muide 2020. a. toodeti EUs esmakordselt taastuvallikatest rohkem elektrit, kui fosiilkütustest.
USAs oli fossiili osakaal 60%, aga põhiliselt maagaas, kivisöe osakaal väheneb.
10:59 16.02.2021
jee.kim (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Ja millest need paneelid ja tuulikud tehtud on?
Elekter+ aku on väga kehva energia/-kandja !!!
20:44 16.02.2021
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
#2020. a. toodeti EUs esmakordselt taastuvallikatest rohkem elektrit, kui fosiilkütustest

Taastuvallikateks nimetatakse praegu EU-s ka palgipuu põletamist, mille hakkele suur hulk vanu söejaamu ümber on ehitatud. On jah väga roheline, maailm muutub üha paremaks elurikkuse põletamisel loodud elektrist. Aga jätkaks seda taastuv/mittetaastuv juttu pigem vaba teema all.

Manitseja kirjutas:
# mina putitasin kah äsja oma tuksiläinud SPM auto töökorda ja lükkasin samal põhjusel
# uue ostmise edasi, et äkki tuleb sobivamaid elektrikaid 2 aasta jooksul peale...

Mul saabus ühel enim sõitval fossiilikal samuti üv aeg ja enne otsust sama autoga jätkata viskasin pilgu peale ka alternatiividele. Et praegu ainus reaalne alternatiiv oleks Issand eNV200 7-kohalisena, aga mitte praegu pakutava lennukaugusega... Taaskord torkas pähe mõte, et see auto sobiks juba tänagi, kui saaks võtta vajadusel kaasa varuaku misiganes viisil (konksu külge pakutavate kastide taolisel viisil, taha mingi tootja pakutav poolraamipikendus, miks mitte ka väike/kitsas/voolujoonelise koorikuga järelkäru vm). Niisamuti, nagu vean metsa minnes päris saele lisaks kaasa ka akusaagi ja posu täislaetud akusid, saaks selline suurem "akupank" täita enamuse ajast (neil päevil, kui piisab auto lennukaugusest) kodus energia salvestaja rolli (nt paneelid, tuulik, öise odava elektri salvestamiseks vm) ja võtaks kaasa vaid siis kui vaja. Kui seda teeks rohkem inimesi, aitaks see kaasa võrgu stabiilsusele ja võimaldaks samal ajal kasutada neid särtsukaid palju rohkematel inimestel, kes ainult vahest harva vajavad seda suuremat lennukaugust ja kellele kiirlaadimine ei sobi (mitte ainult asukoht ja ajakulu, vaid praegu teeks 4-5x nädalas kiirlaadija kasutamine ka sõitmise kallimaks nt gaasihübriididest, aga nii oleks see probleem hetkega tasalülilitatud).
08:31 17.02.2021
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kärss, Nissan ei ole enam ainus, kes pakub elektrilisi mikrobusse.
Kohalikult turult saadaval ka PSA grupi omad.
Siin näide Peugeot omast, millest üks kohalik kiire tutvustuse/ülevaate tegi: https://www.facebook.com/technomuha/videos/3929840980400746/
Kuna PSA grupi omi on võimalik saada ka 75kWh akuga, mis on pea 2x suurem kui eNV200 oma, siis ka palju tarbitavam sõiduulatus neil masinatel. Suurema akupakiga hinnad muidugi ka kõrgemad aga siiski soodsad võrreldes EQV või Tesla Model X-ga.

Järelkäruna akupakk on põnev variant. Olen näinud, et eNV200-le lihtsalt on ehitatud lisa akupakk kongi põhja ja seeläbi suurendatud sõiduulatust aga järelkäru varianti veel ei ole kohanud. Nõuaks keerulisemat tarkvara ilmselt ja hästi inseneeritud kiirühendusi, mis oleksid vastupidavad ja jalust ära, kui neid ei kasutata ning kõige enam turvalised, et keegi end ära ei tapaks selle ~400 voldiga, mis sealt läbi jookseb pidevalt.
Kiire Google väidab, et prantslased on sellise vägitükiga mingil määral hakkamagi saanud:
https://electrek.co/2020/02/19/french-startup-proposes-batte
ry-trailers-as-ad-hoc-ev-range-extenders/
08:45 17.02.2021
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Või kui lihtsalt seitsmekohalist tahta ja mitte päris kaubikut, siis Soomes ja Norras saab ellist Hiinlast osta suht sama hinnaga nagu eNV200-t: https://www.is.fi/autot/art-2000007761054.html
Tundub tehniliste näitajate põhjal olema võimekam ka.
08:55 17.02.2021
jee.kim (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
See elektri jura muutub juba naljakaks- järelkäru aku :)
Aga kui tahaks päris järelkäru? Tõstab selle aku-käru järelhaagise peale?
Aga äkki teeks paksu, akupõhjaga, päris järelhaagise? Mitte s*****i sinna peale panna ei saa, sest akupakk kaalub juba pool tonni.....
Tsirkus Barcelona!
09:20 17.02.2021
63amg (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
lihtsam oleks teha pikendatud kerega,nagu limusiin
12:58 17.02.2021
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
jee.kim ja 63amg näitavad jälle oma võimetust ninaotsast kaugemale näha ja lugeda?
Väga spetsiifiliselt oli ju juttu vahendist, mida kasutada ebatavaliste olukordade jaoks sõidukile, mis on ettenähtud olema väiksema akupakiga ja ettenähtud tavaliselt läbima linna/linna-lähi marsruute.
Need kellel vaja järelkäruga asju vedada ilmselgelt ei võta endale väiksema akupakiga masinat nagunii, kui üldse elektrika poole vaatavad.
Nagu Kärss korduvalt öelnud, õige tööriist õige töö jaoks. Või antud kontekstis õige lisavarustus õige olukorra jaoks.

Soovitaks miskit asjalikumat teinekord kirjutada, jätaksid endast ehk arukama mulje. Kuidas see vanasõna oligi, rääkimine hõbe, vaikimine kuld.
Sesmõttes, et kritiseerida on võimalik elektrikaid sajal erineval viisil, pooled neist pädevad. Siin teemas on suur osa erinevaid kriitikaid läbi käinud, jätan teie otsustada millistel pädevatel sooviksite jätkata kriitikaga. Nähke lihtsalt natukenegi vaeva ja liigutage seda hallollust kõrvade vahel, saaks vähe kvaliteetsema arutelu.
18:33 17.02.2021
jee.kim (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Natukene kaugemale kui 200km sõita on ebatavaline olukord tõesti WACK!

18:37 17.02.2021
63amg (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
millist kvaliteetset arutelu härrad soovivad
19:43 17.02.2021
jee.kim (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Ilmselt tuleb takka kiita, kui hea ja tore ja kasulik el. auto on!
Soovitavalt võõrsõnu ja teaduslike termineid kasutades....
19:43 17.02.2021
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
# Natukene kaugemale kui 200km sõita on ebatavaline olukord tõesti WACK!

Huvitav, et vanasti räägiti ilma valehäbita ratastega poekottidest ja maanteelaevadest, aga nüüd on järsku tarvis inimestel mingit all-in-one lahendust, kus iga päev paarikümne km sõitmise jaoks on kah vaja Vahemere äärde sõitmise võimekust ja selle eest nagu tõesti ollakse valmis maksma auto eest mitu korda kõrgemat hinda!! See kõik eeldaks poliitilist tahet, et inimestel oleks kasulikum osta/omada/kasutada kõiki autosid võimalikult optimaalselt, st soosida vanade autode korras hoidmist ja mitme auto omamist. Kuna särtsukate puhul moodustavad akud arvestetava osa nii auto kaalust kui ka hinnast, on minu arvates ütlemata loogiline soovida linnasõitude puhul see mittevajalik raskus koju maha jätta (kuhu nt tuulik või päikesepaneel nädala sees energiat salvestab) ja teha auto selle arvelt raskemaks alles siis, kui seda tõesti vaja on. Aga on olemas inimesi, kes veavad talvel isegi liivakotte raskuseks kaasas:)
23:45 17.02.2021
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
# Natukene kaugemale kui 200km sõita on ebatavaline olukord tõesti WACK!
Ma saan aru, et sinu igapäevane sõit ehk tavaline sõit on üle 200km aga kui võtta Eesti/Euroopa/Maailma liiklemis statistika, siis on keskmise sõitja/juhi päevane sõidukaugus alla 100km ehk keskmine sõit kuni 50km.
Seega jah, mitte igapäevane ehk mitte tavaline ehk ebatavaline on sõita rohkem. Neid sõite muidugi tuleb ette, lihtsalt mitte harilikult, mitte tavaliselt. Seega nende ebatavaliste juhtude jaoks võib vaja minna teistsugust vahendit, kui tavapäraste sõitude jaoks. Või lisandit nagu Kärss oma käru variandi välja pakkus.


**RANT**
#millist kvaliteetset arutelu härrad soovivad
#Ilmselt tuleb takka kiita, kui hea ja tore ja kasulik el. auto on!
No tõin ju välja näiteks, et kuna teile meeldib tegeleda kritiseerimisega, siis leidke mõni nendest pädevatest kritiseerimise variantidest ja lahake aga neid. Mitmekülgne arutelu reaalsete puudujääkide üle on väärtuslikum kindlasti kui see lõõpimine mis enamasti kipub teilt siia sattuma.
Kiita tasub ikka seda ja siis, kui on kiitust väärt.
Näiteid kvaliteetsest arutelust:
* uue info lisamine, olgu need uudised/aritklid/teadustööd vms mida siin ei ole kajastatud aga on teemakohased
* Kellegi poolt jagatud info analüüs toomaks välja mis selles halba/head on ja kas/kuidas võib üldiselt mõjutada autondust/elektrisõidukeid/ühiskonda.
Ja siinkohal sai mul villand kuna tekib tunne nagu ma püüaks oma lastele seletada kuidas viisakas ja arukas inimene olla. Ma saan veel aru, miks ma oma värskelt mähkmetest välja kasvanud lastele pean seletama kuidas suhelda ja ühiskonnas hakkama saada aga kirjutamisvõimelistele ilmselt täiskasvanud inimestele internetis seda teha on ikka nadi küll. Kui ei ole võimelised aru saama iseseisvalt, mis on kvaliteetne arutelu, siis kordan jällegi eelpool mainitud ütlust: rääkimine hõbe, vaikimine kuld.
Samas, mul on ilmselt liiga kõrged ootused anonüümse foorumi keskkonna külalistele.
**RANT**
(Läks tiba off-topic, vabandust)
07:46 18.02.2021
v6sa
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Ma ei pea järelkärul olevat akut sugugi jaburaks. Mul on enamus sõite alla 100 km/päev ja harva on see kõik ühekorraga. Ja siis viskab sisse mõne 700 kilomeetrise päeva. Eriti olukorras, kus mul on võimalik seda kasutada koduse iseseisva (elektrilevita) elektrisüsteemi osana.

Ehk tundub täiesti arusaadav lisavoolu kaasavõtmine selleks puhuks, kui pardalolevast teadaolevalt ei piisa. Sõltub muidugi hinnast: me oleme nõus taluma märkimisväärseid ebamugavusi vaid selleks, et hoida kokku ressursse:)

Veavad ju tühermaadel matkajadki kütust kanistritega kaasas, kuigi enamus liiklejaid siinkandis ei pea kütusekanistrit pakiruumis vajalikuks.

Ma tõmban siit jälle paralleeli sajanditagusesse aega: tõenäoliselt sarnaseid vestlusi pidasid ka hobuste ja autode pooldajad. No kesseloll võtab mõistliku hobuse asemel auto, mida tuleb sepa juures remontida, valada sisse tuleohtlikku kütust ja mis jääb pidevalt porri kinni. Möriseb ja haiseb ka. Kui keegi oleks osanud veel ette näha, milliseid jaburaid mõõtmeid võtab petrokeemiatööstus või millised määratud alad võetakse asfaldi alla, oleks teda ilmselt peetud täieliseks idioodiks. Hea, kui peksa ei tehtud.

Aga täna peame me täiesti normaalseks, et sajad tuhanded tonnid toorõli satub kellegi hooletuse tõttu merre, miljonid hektarid maad kaob asfaldi alla ja miljonid inimesed töötavad vaid selleks, et autod saaks liikuda...
08:08 18.02.2021
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Peugeot jõudis vahepeal avalikustada oma järgmise särtsu MPV, e-Rifter mis peaks aasta lõpus ka meie maale tulema: https://www.peugeot.ee/et/brand-ja-tehnoloogia/uudised/peuge
ot-e-rifter.html


Iseenesest hea, et sellesse segmenti valikut juurde tekib aga otsus piirata see vaid 50kWh akule on küsitav. Vähemalt võimalus võiks olla suurem aku osta. Siis saaks taksodena täitsa kasutusele võtta.
08:15 18.02.2021
63amg (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
pole mõtet keerutada ja rääkida mingist akudest pidevalt! kirjuta konkreetselt palju sellisega sõita saab nt. -20 kraadiga,nagu täna on!
08:27 18.02.2021
üks autojuht (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Värske kogemus 9 aastat vana Mieviga. Õues hommikul temperatuur -23C. Läks käima poolest pöördest, ei mingit tossu ega ägisemist :) No tegelikult oli puldist enne salong soojaks ka köetud.
Kuna auto on viimased paar päeva liikvel olnud ja öösel oli juhtme otsas, siis aku temeperatuur oli vaid -6C. Pärast poolt tundi poolraske jalaga sõitu oli juba +2C.
Salong väga soojaks ei läinud, soojendusvedeliku temp tõusis sõites vaid 40 kraadini, kuigi soojendi oli max rezhiimil ja tarbis keskmiselt 4,2 kW. Kuna auto aku jääk 40 Ah (algsest 45,6 Ah-st), siis range tänase ilmaga 45-50 km. Kui õues -10C, saab sõita sama palju, lihtsalt salong on soojem. Keskmine kulu kilomeetrile 115 Wh soojendus ja 145 Wh edasiliikumiseks, kokku 260 Wh/km. Käib küll ju.
08:35 18.02.2021
marita57
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
# Iseenesest hea, et sellesse segmenti valikut juurde tekib aga otsus piirata see vaid 50kWh akule on küsitav. Vähemalt võimalus võiks olla suurem aku osta. Siis saaks taksodena täitsa kasutusele võtta.

PSA platvormi juurde käib maksimaalselt praeguste mõõtmete kohaselt 50 kWh aku. See on sama platvorm ja sama aku, millega sõidavad 208, 2008 ja kõik teised PSA grupi (Stellantis) särtsukad.

Mitte keegi ei hakka Rifterile eraldi platvormi konstrueerima ega akut aretama, sest see ei tasu ilmaski ära (hind oleks taevas ja keegi ei ostaks). Võetakse see mis on, kereplekke võib igaüks oma maitse järgi peale lüüa.

Kui akutehnoloogia areneb, siis ilmselt mõne aasta pärast pannakse samale kohale lihtsalt pisut suurema tihedusega ja seeläbi mahtuvusega aku. Aga praegu on ainult see, mis on ja sellega tuleb leppida.

Muudetud 18.2.21 08:35

08:50 18.02.2021
wb (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Selle platvormi pikema teljevahega isenditele saab valida ka 75kWh aku. Konkreetsemalt kaubikute L2 ja L3 pikkusi saab suurema akuga, aga L1 on vaid väiksemaga saadaval.
Aga mootoreid valida ei saa - 100kW on ainus.
08:53 18.02.2021
marita57
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Järelikult ei ole tootjal mõttekas teistsugust versiooni pakkuda inimeste veoks.
09:05 18.02.2021
Deus
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Moskvas on keskmine tund aega, et kooli või tööle jõuda, Saksimaal on see 25 mintsa, USA's on see 30 mintsa ja Eesti kohta ei teagi.
Mäletan ühte venda, kes koos minuga Tartust Tallinna tööle käis iga päev. Mina tegin seda ainult aasta aga tema oli seda nägu, et ta on seda juba terve igaviku teinud :)


See Mievi kogemus tegi südame alt soojaks kohe. Kuidas uute särtsukate omanikud seda kommenteerivad ja võrdlevad nn tänapäevastega? Ja paluks ikka päriskogemust nagu mul hetkel on 30 liitrit sajale V8 kütusekulu, mitte 12 sajale nagu müügikuulutustes räägitakse.
09:29 18.02.2021
wb (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kuni 8 inimese jaoks mõeldud Peugeot e-Traveller on 75kWh akuga saadaval.

Täna hommikul -20C külmaga ei suutnud Leafi salongisoojendus esiklaasi täielikult puhtaks sulatada, kuigi panin juba enne hommikukohvi joomist auto moblaga sooja. Tuli enne sõima minukut kraabits üles otsida - el.autodel on veel arenguruumi. Sõidu ajal esiklaas jäässe ei läinud, vaid ka ääred, mida kraapida ei viitsinud, said tasapisi läbipaistvaks. Sõiduvälpa ei oska kommida - ei teinud talvel autoga pikki sõite siis, kui mul fossiil oli, ei tee ka praegu. Aga ilmselgelt tuleb tihedamini laadimisjuhet kasutada, kui suvel.
13:07 18.02.2021
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
# pole mõtet keerutada ja rääkida mingist akudest pidevalt! kirjuta konkreetselt palju sellisega
# sõita saab nt. -20 kraadiga,nagu täna on!
Oleks see nii lihtne. Sõiduulatus ju sõltub energiakulust mis sõltub lisaks temperatuurile ka juhi sõidustiilist, sõidukis olevast lisaraskusest, tuulest, teeoludest (puhas vs lumine) jne jne.
Samamoodi nagu käib mingi lõputu vaidlus selle üle mitu L/100km peale mõni mootor või auto võtab samamoodi varieerub ka sõitjast sõitjasse särtsukal lennukaugus sama akuga.
Aga viitan pilti, mis hiljuti FB elektrikate grupist läbi käis: https://cdn.motor1.com/images/mgl/77me6/s1/fleetcarma-electr
ic-vs-gas-fuel-efficiency-below-freezing3.jpg


# PSA platvormi juurde käib maksimaalselt praeguste mõõtmete kohaselt 50 kWh aku.
Kuna nende suuremal kaubikul on ka 75kWh aku võimalus, siis oleks lootnud, et e-Rifteri venitatud versioonile ka seda pakutaks aga ju siis ikkagi liiga väike masin nende platvormil, et mahutada rohkem akut ära.
13:40 18.02.2021
Deus
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
"Oleks see nii lihtne. Sõiduulatus ju sõltub energiakulust mis sõltub lisaks temperatuurile ka juhi sõidustiilist, sõidukis olevast lisaraskusest, tuulest, teeoludest (puhas vs lumine) jne jne. "

Ma lugesin siit ainult "oleks see .... bla bla bla bla, mingi link, bla bla, kuna ... bla bla ... oleks ... bla bla. Oleks, tahaks, võiks, kõik on head sõbrad.

Seevastu aga Leaf'i kasutaja ütles täiesti normaalselt ja ausalt, mis toimus reaalses elus, reaalselt tee peal, reaalselt sõites nagu see Mievi kasutaja. Vot see on väärt kirjandus!
14:09 18.02.2021
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Deus, ma võin ka Leaf-i kasutajana öelda, et minu jaoks ei muutunud eilse külmaga võrreldes täna midagi, kuigi temp langes üle 10 kraadi võrra. Samas ma hoian autot garaažis ka ehk kogu erinevust tekitav auto ja aku soojenduse osa oli juba tehtud. Samuti reaalne situatsioon ja sama väärtuslik info justkui kui eelnevate oma. Mitte valesti aru saada, ei kritiseeri kuidagi nende kirjutatut, lihtsalt toon välja kui vähe kvaliteetne see info on sest kui seda lugenu läheb ja istub Leaf-i või iMeiv-i, siis ta ei saa suure tõenäosusega sama kogemust sest muutujaid on liiga palju.
Sellepärast ongi selle üle arutamine üsna samasuguse väärtusega, kui arutada kahe Passati juhi vahel mis kütusekulu VW 1.8TSI-l on. Mingi umbkaudse arusaama saab aga midagi konkreetset küll mitte. Või õigemini mitu km ühe paagiga sõita saavad.
Samaväärse umbkaudse arusaama saab ka tootja oma numbrite põhjal aga mingil põhjusel neid tootja numbreid alati kirutakse.
14:11 18.02.2021
Deus
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Näed, jällegi ilus ja väärt info. Ma hoian garaažis ja tingimused hoopis sellised. Nii saabki ilusa pildi ette lõpuks seda teemat lugedes, ma tänan südamest ja ilma irooniata!
15:03 21.02.2021
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
See "auto" on minu arvates täpselt see, mida üksi-kaksi igapäevaselt kuni 50km ulatuses linnaliiklusesse on vaja. Loodetavasti see autoklass täieneb lähiajal jõudsalt ja hinnad veel kukuvad. Tõenäoliselt poleks seda ka väga keeruline ega kallis pakkuda nt 2-3 korda suurema akupakiga neile, kellel linnas tõesti sõitmist palju tööpäeva jooksul. Ja need, kellel on ikkagi vaja sellega Vahemere äärde sõita, võivad visata sappa teisel pildil oleva haagise lisaakudega ja tuleb tankimispeatusi kindlasti vähem kui fossiilikatel:)

https://ee.e-scooter.co/citroen-ami/

See konkreetne putukas on igal juhul supernäide skaalal vajadus vs kompleksid. Ja need ei saa väga popiks just sellepärast, et nüüd hakkavad mõtlema inimesed välja põhjusi, miks see neile ei sobi, kuigi tegelikult paljude jaoks sobiks üle 90% sõitude jaoks (ja need viimased 10% sõitudest teatrisse, ärikohtumistele jm saaks siis teha prestiizhelt haisva diisliga).

Aga ootame ära reaalsed kogemused, kuidas meie kliimas, meie auklikel tänavatel ja talvistes lumeroobastes hakkama saab. Juba kiire pilk peale tekitab mõtteid, kuidas üsna pisikese lisaraha eest selle funktsionaalsust märgatavalt parandada.

# Täna hommikul -20C külmaga ei suutnud Leafi salongisoojendus esiklaasi täielikult
# puhtaks sulatada, kuigi panin juba enne hommikukohvi joomist auto moblaga sooja.
# Tuli enne sõima minukut kraabits üles otsida - el.autodel on veel arenguruumi.

Minul olnud sel aastal mõned käivitused ka ca -30 ringis. Huvitav, kuidas need särtsukad suurema külmaga hakkama saavad? Põhja pool sisemaal neid ometi leidub, kus öised temperatuurid ka -40 lähedale satuvad... või on ka neist olemas mingid spetsiaalsed põhjamaade versioonid? Aga selle Citroen Ami puhul?
15:29 21.02.2021
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Tegin teadlikult eraldi postituse kaherattaliste kohta, kuigi selle müüja Eestis on sama. Tundub, et mu palveid on kuulda võetud ja LÕPUKS OMETI hakkab tekkima midagi ka sellisesse liiklusvahendite klassi, mis särtsukate seisukohast võttes võiks olla just kõige iseenesestmõistetavam. Ehk siis kuni 150km/h, sõiduulatus 200km, ei haise, vibreeri ega plärise ja puuduvad tsikli tüüpilised kallimad hooldused... mida enamat veel tsiklilt tahta? Ei leia sellise konfi-ga särtsumudeli hinda kusagilt, aga võrriversiooni järgi vaadates ei tundu olema nii palju kallim kui autode puhul.

https://ee.e-scooter.co/dako-bigbike/
17:52 21.02.2021
jee.kim (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Sellel sidrunil: nagu välikäimlat veaks kaasas :)

Tsiklid.....
Neid särsukaid on hulgim, pole eriti müügiks läinud, tsiklirahvas on traditsioonides kinni ja sõiduulatus on kõigil veelgi kehvem, kui autodel. Sõidan selle junniga kuskile treffile, mere äärde, kõik on ilus aga kus seda sitanikerdist laadida?
18:07 21.02.2021
63amg (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
loodetavasti see autoklass täieneb lähiajal jõudsalt ja hinnad veel kukuvad.
see lause ütleb kõik ära! koguaeg on mingi kohe-kohe ja kohe varsti hinnad kukuvad! nagu lasteaias!
00:20 22.02.2021
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Eelmine aasta oli alles miskine artikkel tädist, kes elektri motikaga euroopast arktikasse sõitis. https://electrek.co/2020/09/17/electric-motorcycle-rider-cov
ers-7000-km-to-arctic-europe/

Päris pika sõidu võttis ette, ~7000km. Tundub, et sai laetud ja sõidetud.

Ehk neid särtsu motikaid ikka on mitmeid. Pikemateks vahemaadeks ilmselt ei ole parimad variandid jah kuna sõiduulatus alla 200km üldiselt.


Mis puutub särtsukate nö põhjamaistesse versioonidesse, siis on neid olnud küll. Leaf omal ajal tuli eri regioonides eri varutstusega. Need, mis müüdi kaugemale põhja said akudele soojenduselemendid, et suur külm ei kahjustaks akut. Mistõttu võib järelturult lõuna euroopast imprditud Leaf meie kliimasse mitte sobida, kui tavleks õue jätad.
Muidu aga elektrikad töötavad edukalt ka suurema külmaga. Siin näide Kanadast eelmisest talvest, kus tava kasutaja demonstreerib oma Teslaga suure külmaga sõidu alustamist: https://www.youtube.com/watch?v=lL9zveDz8H0
Lühidalt: -34C välis temp, ~4 minutiga oli auto sise temp +20, sõitma hakkamise osas ei olnud mingit vahet.
Tõsi, see oli masin, mis oli juhtme otsas. Omamoodi nii peakski olema, et ööseks jääb auto juhtme otsa aga kuna alati seda teha ei saa, siis ilma juhtmes olemata sööks see öökülm sõiduulatusse kuna auto kulutaks mingi osa energiat , et hoida akut soojana.
17:16 22.02.2021
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Ega ma inimlikult saan aru sellest, et neil särtsumotikatel on üsna vähe nõudlust, kuna neile, kellel on päriselt vaja, piisab nagunii juba rollerist ja valge mees küll räägib, et talle meeldib, aga pigem ostab omale meeldimise asemel võimaluse silma paista, et kõik ikka näeksid (loe: kuuleksid). St paljude jaoks võrreldav tillipikendus-hummeritega, et sõita pole hea, parkida pole hea, aga vaadatakse järele ja see on olulisem. Aga kui on väike ja kuulda kah pole, ei pane keegi tähelegi ja siis peabki piisama sellest, et meeldib ainult iseendale. Samas särtsumotikat peaks olema niivõrd lihtne valmistada tootja jaoks, et siin on ka tootja poolne maine küsimus mängus. See, et on väänet ja kiirendab hästi (kuid kolme sotti välja ei võta), ei ole teemaks, kuna mõne jaoks on see tehnoloogiline lahendus ikka pühaduserüvetamine. Umbes nagu diisel-Porsche. Ka siin teemas räägivad paljud omaduste asemel sellest, et mis ikka on õige ja mis ei ole õige.

Selle 200km lennukauguse kohta ütleks, et autodega tehakse eelkõige vajalikke sõite. Motikaga tehakse pigem lõbusõite. Mõlemal juhul kinnitavad erandid reeglit, aga erandid ei määra trende. Motikaga kõlbab muidugi ka Tln-Tartu otsa sõita ilma vahepeal koibasid sirutamata (motikate puhul teeb seda siiski oluliselt suurem % kui autode puhul), aga mingi 1000km (või isegi 500km) range vajadusest motika puhul rääkida oleks kah ilmselge liialdus. Eesti oludes tahaks muidugi vahepeal "tankimata" ikka Tartusse jõuda, aga neid aku mahtusid vaadates tekib küsimus, et kas peaks igaks juhuks pistma taskusse mõne suurema akupanga või laen puuduva lisasärtsu oma 10.000mAh akuga telefonist? :D

Jee.kimile: see teine pilt ongi välikäimlast:)

TO 63amg: Sa pole veel märganud, et kogu aeg juhtubki. Paraneb funktsionaalsus ja kukuvad hinnad. Hetkel pole juhtunud veel maailmas midagi sellist, et nende areng vastupidise suuna võtaks.
18:26 22.02.2021
63amg (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
sooviks konkreetseid numbreid,kui palju on hinnad langenud. elektrikat pidi ju olema odavam toota.tähendab fabia klassi masin ei tohiks üle 10 tonni maksta
18:47 22.02.2021
sedapsi (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
keskmise sikli sõiduulatus ongi ju 200 km. paak tavaliselt 17L, kulu 7-8L/100.
sikli juures muidugi mootori hääl on pool lõbust aga metsas sõitmiseks ostaks endale küll särtsuka enduroks kui oleks õigete parameetrite ja hinnaga asja. ktm freeride on liiga väikse sõiduulatusega (45min) ja ikka väga kirve hinnaga.
11:57 23.02.2021
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
# sikli juures muidugi mootori hääl on pool lõbust

Lõbus nii kaua, kuni sõitmine piirdub tähelepanu kerjamise või naabrite häirimisega. Aga iga päev tundide viisi pole üldse enam lõbus ega taha keegi seda müra kuulata (erandid kinnitavad reeglit). Kehtib ka autode puhul.

# sooviks konkreetseid numbreid,kui palju on hinnad langenud.

Kaks Nissan Leafi eri põlvkondadest peaks olema igati võrreldavad autod, aastal 2012 maksis 30kWh akuga Leaf 40K
https://www.whatcar.ee/proovisoit/3957/nissan-leaf-esimene-p
aris-elektriauto

Praegu maksab 40kWh akuga Leaf alla 30K
https://www.eurostauto.ee/nissan/laos-olevad-soidukid?apply_
filter=1&~.model*.*=LEAF

Aku maht on ainult üks pool sellest, sõiduulatus on arendustöö käigus suurenenud ca 3x. Täna saadki vähema raha eest rohkem autot.
15:54 23.02.2021
wb (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Täpsustaks:
2012 a. Leaf oli 24kWh akuga.
3x suurem on sõiduulatus tõenäoliselt 64kWh akuga variandi puhul.
17:26 23.02.2021
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
See vana vist oli jah 24kWh hoopis, mitte 30kWh.

# 3x suurem on sõiduulatus tõenäoliselt 64kWh akuga variandi puhul.

Ega ma võrdlesin lihtsalt netist võetud numbreid, 8 aastase vahega uusi autosid võrrelda reaalses kasutuses poleks nagunii mõeldav. Tõe huvides olgu öeldud, et 62kW versioon maksab ka praegu 40K (plussmiinus olenevalt varustusest), aga läbisõiduvahe muidugi veel suurem. Ega siin võibki jääda juuksekarva lõhki ajama, sest algsest 40K hinnast sai peagi 37K hind ja juba aasta hiljem sai baasvarustuses (millel polnudki varustust, püsikiirushoidjat jne) juba 34K-ga. Eks õigem olekski rääkida rahasummade asemel sellest, et mida aeg edasi, seda rohkem autot saad n tundi tehtud töö eest.
14:33 24.02.2021
kärsale (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
kui see mootorihääl kõrvalseisjale positiivset muljet avaldab, juu siis saab see hääl ka omanikule meeldida. või kuidas selline loogika toimiks?

selge on, et isased püüavad elus ikka teistele isastele muljet avaldada ja emased emastele aga eks seal ole natuke ikka muud mõnu ka lisaks.

ma nt armastan käia motokrossi aeg-ajalt vaatamas ja sätin ennast stardi ajaks ikka võimalikult lähedale, et kogu elamust saada. kui nüüd rattad elektriliseks peaks minema, siis ma ausalt ei usu, et ma enam sinna kohale läheks.
14:40 24.02.2021
63amg (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
jah tõesti.pea 10 aastaga 10 tonni langust.10 aasta pärast ehk hinnad ühtlustuvad.20 aasta pärast peaks hind odavam olema,mis on normaalne.see ,et sinna varustust peale rohkem pannakse,ei huvita nagunii kedagi.ostetakse ju hinda.püsikiirushoidjat poleks elektrikale üldse vaja.vähemalt sellistele punnidele.need ju mõeldud tegelikult linnaautoks.
07:58 25.02.2021
A! (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Võibolla lihtsalt huvitav vaatamine, mida meist mitte eriti kaugel elektrivallas osta oleks võimalik. Hiinlased on oma tootmise päris korralikult käima tõmmanud, sealhulgas euroopa tootjad seal. Ukraina eeliseks on ka mitte kuulumine eu-sse ja tollimaksu puudumine sisseveetavatele elektriautodele. Sellest siis numbrid, mis tunduvad siit vaadates küllaltki ahvatlusväärsed.

https://voltauto.com.ua/
12:31 26.02.2021
manitseja (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
näe - vähemalt Nissani akudele on taaskasutus leitud :
https://www.pv-magazine.com/2021/02/26/relectrify-launches-3
6-kw-120-kwh-storage-system-made-of-second-life-ev-batteries
/


12 aasta pärast, kui taastuvenergiatoetuse maksmine lõpeb, on ka meie paneeliomanikel vaja ringi vaadata, mida oma ülearuse elektriga peale hakata?
Selleks ajaks ehk saab siis ka koduturult II ringi EV akusid ?
18:18 26.02.2021
goelro (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
'Tallinna südalinn sai esimese ultrakiire elektriautode laadija.

Elektriautode laadijaid arendav start-up RUEX paigaldas Rotermanni ja Sadama vahelisse kvartalisse esimese ultrakiire avaliku laadija võimsusega kuni 120 kW, mis teeb sellest peaaegu kolm korda võimsama kui praegu kesklinnas asuvad laadijad.

Näiteks saavad Tesla Model 3 omanikud laadida 100 km läbimiseks piisavalt elektrit 10 minutiga. Laadimise hind on 24 senti/kWh kohta ja taksod saavad laadimise ajal parkida tasulises parklas tasuta. Samaaegselt saab laadida nii CCS kui CHAdeMO pistikuga elektriautosid.'

https://majandus24.postimees.ee/7188891/tallinna-sudalinn-sa
i-esimese-ultrakiire-elektriautode-laadija

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.