Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: ELEKTRIAUTO MÕTTEKUS JA ELMO

18:09 29.04.2019
marita57
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Ei pea olema tunnipõhised. Vabalt võivad olla ka aastapõhised. Lihtsalt kuna taastuvenergia tootmine on oluliselt kallim, kui energia tootmine fossiilsetest kütustest (hakkpuit on erand, aga erandid teatavasti kinnitavad reeglit), siis keegi peab selle hinnavahe kinni maksma. Üht osa sellest hinnavahest saab näha oma igakuisel elektriarvel.

Riigi tasemel ei ole mitte mingisugust vahet, mis kell mingit energiat toodetakse. Taastuvenergia toetusskeem kellaaegadest ei küsi. Kel rohkem huvi, süvenegu ELTS-i, aga elektriautosid see praegu ei puuduta, kuna ka toetust hetkel (rõhk sõnal "hetkel"!) enam ei maksta.

https://www.riigiteataja.ee/akt/113032019044?leiaKehtiv
18:24 29.04.2019
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Täpselt. Elektriturg on nagu suur ämber. See, mis kell keegi miskit sealt ämbrist endale kallas, ei ole tähtis. Kui ma panen täna sinna 10 rohelist marja ja Narva paneb 10 000 musta marja, siis kui mina saan 10 rohelise eest raha kätte, siis on minu osa sealt müüdud. Tegelikkuses sõi keegi keset päeva minu rohelised ära ja elektriauto sai kellegi teise kinni taotud mustad marjad ära. Kui keegi aga rohelist ei osta, vot siis on jama, et rohelised marjad tarbiti ära aga keegi kinni ei maksnud. Faktiks jääb see, et rohelised marjad ASENDAVAD osasid mustasid kuna kogu tarbimine toimub pimesi ämbrist marju noppides.
18:24 29.04.2019
marita57
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Aga mitte taastuvenergia toetusskeemidest ei tahtnud ma täna rääkida...
Vaid hoopis kalli kaasfoorumlase Kärsa hiljutine postitus ei lasknud lõpuni vait olla ja sunnib siinsamas sulge haarama, ehkki tegu pole minu meelest elektriautode spetsiifilise teemaga:

#Kasvõi sellest alustades, et teha liikluskindlustus juhipõhiseks ja vaatama põhjalikult üle ülevaatusenõuded, mis teeks selle teenuse paljupalju odavamaks. Selle tulemusena suureneks kindlasti ka särtsukate hulk tänaval, kui maasturi või mahturi pidamise kulud seal kõrval oluliselt väheneks, nö win-win kõigile.

Liikluskindlustust ei saa teha juhipõhiseks, sest vanglate ehitamine on pikaajaline protsess ning olemasolevate mahutavusel on piirid.
Selgitan.
Tehnoloogiliselt ei ole 21. sajandi maailmas selles mitte midagi võimatut, iga asjalik itifirma teeks selle rakenduse valmis ja LKF hakkaks jooksutama. Probleem on ühiskonnas, täpsemalt solidaarsusprintsiibis.
Juhipõhisel liikluskindlustusel on mõte juhul, kui sellega kaasnevad erinevad kindlustuspreemiad eri riskiastmetega juhtidele, vastasel juhul on tegu mõttetu ja isegi kahjuliku lahendusega. Erinevad kindlustuspreemiad sunnivad sel juhul aga omakorda kõrgema riskisusega juhte üha enam rikkuma liikluskindlustuse nõudeid ning tulemuseks on kindlustamata juhid, kes enamuses teevad avariisid, kohtuprotsessida ja võlavanglad. Ainsad, kes sellest võidaksid oleksid korralikud juhid, kuid ühiskonnas kehtivate reeglite kohaselt peavad nemad osa rullnokkade riskist enda kanda võtma. Praegu, autopõhise kindlustuse kaudu on seda võimalik vaikselt ja ilma kärata teha.

Mida aga ülevaatuse nõuetes üle vaadata on, sellest ma aru ei saa. Niigi on tänavad täis suitsevaid ja haisvaid saksa ronte, mille puhul jääb sügavalt arusaamatuks, kuidas nad liiklusse pääsesid.

PS tegelikult kindlustusseltsid kontrollivad vägagi juhi tausta ja liikluskäitumist, aga sellest mõistagi avalikult ei räägita.
09:56 30.04.2019
wb (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Praegune liikluskindlustus on segu juhikesksest ja autokesksest - kindlustussumma sõltub nii juhist kui autost ja eri kindlustusfirmad kasutavad erinevaid "valemeid". Näiteks peale seda, kui mu naistuttav mu autoga teist autot veidi mõlkis, tõstsid osad kindlustusfirmad oluliselt mulle pakutava liikluskindlustuse hinda, osad jätsid endiseks.
15:05 30.04.2019
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
# Juhipõhisel liikluskindlustusel on mõte juhul, kui sellega kaasnevad erinevad
# kindlustuspreemiad eri riskiastmetega juhtidele

Absoluutselt! Näiteid on võtta mitmelt poolt üle maailma. Mul oli sel ajal, kui ise Eestis ei elanud, iga kord USAs käies autorent märgatavalt odavam, sest kindlustusriske arvutatakse seal ikka reaalsete riskide (ja kliendipoolse maandamise) põhjal, mitte solidaarsuspõhimõttel. Sisuliselt ongi valida solidaarsusprintsiibi (põhjus, miks elu aeg avariideta sõitnud juhid palju maksavad) ja isereguleeruva anarhia omavahelise tasakaalu vahel. Enamus me planeedist elab endiselt nii, et inimene ise vastutab oma liikluskäitumise, tervise, kodu tuleohutuse jne eest. Isegi suur osa arenenud maailmast. Kindlustamise põhimõtete muutmine pole eesmärk, vaid üks väike osa vahenditest, mille eesmärk oleks muuta kindlustamine efektiivsemaks.

Lihtlabane näide: mul seisab hoovis üle kümne kindlustatud auto, aga korraga sõidan ainult ühega. Teiste puhul maksan, aga mitte KINDLUSTUSKAITSE eest. Kui oleks tuhat autot, oleks need numbrid veelgi illustratiivsemad, kuid potentsiaalsel avarii põhjustajal on võimalik sõita endiselt ainult ühe autoga korraga. Reaalsus on see, et osa sõite teen üldse kindlustamata-ülevaatuseta autodega, sest ilma provotseerimata vahele jääda pole peaaegu võimalik ning karistus selle eest pole mitte eluaegne vangistus ega surmanuhtlus, vaid väiksem summa, kui oleks seaduse korrektne täitmine. Kusjuures kindlustamata autoga sõidan liikluses kindlasti tähelepanelikumalt, ületan vähem kiirust jne. See oli lihtsalt näide. Aga see sama maainimene, kellel PEAB olema maastur ja kaubik, jätab täna kolmanda (elektri- või üliöko väike-) auto ostmata just sel põhjusel ja töristab aastaringselt sellepärast ringi maasturi ja kaubikuga. See pole ei roheline ega ka ratsionaalne, samas kaasaegse ja "linnaõhust puhtamate heitgaasidega" mõne Toyota Aygo sõsarmudeli saab kätte juba 1000e eest. Aastat kümme veel ja see võiks olla ka Leaf (selleks ajaks on mullist vast õhk juba väljas ja akusse tuleb vist suhtuda kui äraantavasse panditaarasse:).

Seisvate autode kindlustamisest ei saa kasu ei kannataja ega ka mitte loodus vaid üks konkreetne eraettevõte... natuke imelik eesmärk kindlustamisel, kas pole? Kindlustamise teemadel pikemaks arutlemiseks on siin foorumis hoopis teine koht loodud.

Ülevaatusel on praegu punasteks joonteks mittetoimiv juhiaken, ümberehitused mh ka mitteolulistes sõlmedes (originaale ei müüdagi enam paljudele liiklemiseks lubatud sõidukitele), tulekustuti kummihaamriga koputamise kuupäev jms. Aga keegi ei kontrolli väga lihtsalt kõrvaldatavaid ja sõiduohutuse seisukohast äärmiselt olulisi asju nagu kokkujooks või rattakalded. Ka sellest on siin foorumis jahutud pikalt ja põhjalikult ja spetsialisti asjaliku kriitika all on seda mõistlikum jätkata siinse foorumi ühes teises alajaotuses.

Minu poolt selle OT lõpp siin, kuna ei ole särtsukate kohapealt eriti relevantne - need on kõigest ühed paljudest hoovakestest, mida targalt kasutades võiks jõuda lähemale rohelisemate tulemuste poole.

Teemasse kah, mulle tundub see Taxify viimase aja tõmblemine üha segasem, sest ei näe siin mitte innovatsiooni, vaid mõningate turunishide käestandmist mulle täpsemalt arusaamata põhjustel. Loodetavasti hõivatakse need nishid kiiresti teiste poolt:)
https://www.accelerista.com/arvamus/bolt-viskab-tesla-patta/
09:17 02.05.2019
wb (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kui selle ülal viidatud loo autor veel teaks, et ühelgi Tesla mudelil pole alates 2017. aastast nahkistmeid, ainus valik on sünteetika - "vegan leather".
17:32 02.05.2019
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Jah, kasutada sõna "nahkiste" tänapäeval on liigselt ebamäärane.

Üldiselt on olukord selline, et head sünteetilised materjalid löövad tavalise nahkistme oma omadustega üle. Hingavad rohkem, kergem hooldada, ei ima lõhnu sisse ja vahest isegi kestavad kauem.

Muidugi armatuurlaua ja toolide valmistamise eesmärgil hukata loomi on täispauk raiskamine. Kurb tõsiasi on see, et enamus neist ei lähe isegi lihaks. Pole nagu mõtet plõksida ökoloogilise auto üle, kui selle tegemiseks on vaja kümme tonni dinosauruse sõnnikut ja 5 elavat lehma.
00:30 06.05.2019
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Arnis, proovi vaadata veidi avaramalt, Su jutt kehtib kindlasti autode puhul, mille eesmärk ongi 5a liising ja seejärel recycling, mille puhul jõuab põletusahju nii sünteetika kui naturaalne nahk. Aga on autosid, mida hoitakse käigus aastakümneid, sest need pole head mitte ainult ühes asjas, vaid väga paljudes asjades (sisuliselt kõik toodetud RR-d on ju kasutuses tänaseni, mis pole päris mahakandmiseni liikluses kokku kägardatud). Asi polegi selles, kelle meeldib vakstu või kellele lehm, aga see on samuti huvitav olukord, et tänaste särtsukate hulgas pole vaatamata absurdselt kõrgele ostuhinnale veel neid, mida tootja ise ühekordsest taskurätikust väärtuslikumaks on disaininud. Ega see RR näide polegi eeskujuks mõeldud (miks ka mitte??), aga "igiliikureid" on läbi aegade toodetud siiski igal kontinendil ja väga paljude eri tootjate poolt ja isegi väiksemas keskklassis ja neid hoitakse jätkuvalt käigus, kuigi raiskav ja emotsioone müüv kapitalism püüab seda tarbimissuunda kõigi võimalike vahenditega alavääristada. Fossiilipõletajate puhul ongi läinud nii, et "igiliikurite" väheste nõrkade kohtade parandamiseks on loodud taskukohased kitid, mootori-kasti saab ühe päeva jooksul asendada mitme põlvkonna jagu uuema versiooniga ja lõpuks makstaksegi vana auto eest hinda, mille eest teine ostab juba päris uue. Elektrimootori ja akude puhul peaks ju auto kaasajastamine olema tehniliselt suurusjärgu võrra lihtsam? Miks ükski tootja selle peale välja ei mängi, et see auto võiks sõita ringi ka näiteks 50 aasta pärast? Sel juhul võiks juba ka lehma nahka kasutada selle asemel, et see hõberebastele toiduks müüa? Tesla on paraku kõigi oma materjalide poolest selline, et... paljud kuni 1K hinnaga autode ostjad võiks öelda, et neil pole terve elu jooksul nii halba autot olnud:)
16:52 06.05.2019
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Keskmiselt hakkavad autod hauda minema kolmandal sajatuhandel.
Kui mõni neli ära kestab, see on kõva sõna.
See, et kuni 1% kestavad enamvähem seisus natuke kauem ei ole mingi põhjendus nahkistmetele. Faktiliselt "peaaegu kõik" lõpetavad varem. Seega teeme istmed, mis on optimaalsed sellisele kilometraažile. Kes tahab uunikumi taastada, siis see taastab istmed ka.
17:39 06.05.2019
manitseja (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
enamasti sõidetakse autoga üksi, seega peaks olema normaalne vahetada 200 000 peal juhiistet ?
21:43 06.05.2019
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Arnis, arvestades seda, mida Saksast või Rootsist Leedu platsidele pidevalt tassitakse, peaks see protsent olema ikka märgatavalt suurem. Ja ei kesta (mootori poolest) ulmeläbisõite mitte ainult osad Volvo või Mersu tänased mudelid, vaid isegi mingi väike osa Golfide-Corollade tehnikakooslustest. Minu eelistus pole mitte kunagi nahk vaid just ülimugav ja kvaliteetne sünteetika, mida odavautodelt ei leiagi, kuid paneb imestama, et kui särtsuautodega püütakse (siiamaani veel) ühiskonna jõukamat osa, siis miks pole nende hulgas isegi seda 1%, mis olekski projekteeritud nn isalt-pojale autoks, niiöelda legend juba sündides? Potentsiaali võiks selleks olla juba praegugi. Või eksin väitega, et see nish on täitmata? Või on see nish ikkagi olematu... et kui luksautode ostjate mõttemaailm suudab elada ühe autoga koos ka 10+ aastat, siis särtsukaostja on nii palju edevam, et tahab kiiremini autot uusima mudeli vastu vahetada?
08:42 07.05.2019
wb (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Legendid ei teki sündides, legendiks saadakse peale surma. Ja enamus legendaarseid autosid on legendid piiratud seltskonna jaoks. Inimkonna enamus näeb neid vanade rontidena.
Teslad on huvitav nähtus: Mitteomajad ei väsi kirjutamast, kui kehvad autod nad on ning teisalt tarbijate rahulolu-uuringutes, millele vastavad autode omanikud, on Teslad tipus.
14:09 07.05.2019
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
TO wb: Sa oskad kindlasti nimetada päris mitu legendi, mis olid seda juba tehasest välja veeredes.
Prowlerid ja Gullwingid pole vaatamata vanusele vanad rondid. Isegi uppununa ja roosteaugulistena maksavad nad rohkem kui siit enamike kommenteerijate autod.

Tesla ongi nähtus, ikkagi esimesi kevadlinde, kes kohale on jõudnud ja kes lisaks laulmisele ka muneda suudab. Ma olen ka Scania mitteomanik, kuigi omanikud ainult kiidavad neid. Ka Ferrarit ei tahaks omada, sest ma ei sõida peaaegu kunagi üksi-kaksi, lihtsalt ei oska ihaldada seisvat autot, sest oma kiiresõidu elamused saan Ferrari tasemel kätte ka üksinda bikega. See pole mitte võrdlus, et mis on parem või halvem, vaid mõnegi materjali kvaliteet Tesla puhul jääb alla paljudele 1K eur maksvatele autodele olenemata sellest, kui palju Tesla omanikud oma autosid kiidavad ja MUUDEL PÕHJUSTEL rahul on.

Näide väärtustamisest: ma tegin hommikuse sõidu autoga, mis olnud suvesõidukiks enda käes juba terve inimpõlve ega ole kordagi veel tekkinud müügimõtteid (ja lükanud tagasi kõik ostupakkumised samas hinnaklassis odavamate kasutatud särtsukatega). See, et mina olen rahul ja sõitnud sellega kauem, kui ükski Tesla siin maamunal, ei tähenda, et seal puudusi poleks. Aga need häirivad järelikult vähem kui Tesla omanike puhul, sest neist tüdinetakse ja paisatakse millegipärast müüki juba palju lühema kasutusaja järel... kusjuures maapiirkondade autoparki vaadates jääb mulje, et isegi Sierrade ja kandiliste Passatite omanikud väärtustavad oma autosid kõrgemalt kui Tesla omanikud enda omi, kuigi nad igasugustes rahulolu-uuringutes oma valikuid järjekindlalt ja valjuhäälselt riigipoolsete toetuste valguses õigustavad:P

Mulle meeldiks siin rahulolu mõiste natuke ümberdefineerida: rahulolu näitab seda, kui kaua (km või aastat) soovib inimene oma autot kasutada.
13:46 10.05.2019
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Hind tuleb ca 25K ilma toetusteta? Loodetavasti näitab see suunda, millest paremat auto/hinna suhet konkurendid peagi pakkuma püüavad hakata.
https://www.accelerista.com/uudis/valismaa/eesti-id-3-kvoot-
otsas/
19:40 10.05.2019
A! (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Eks katsejänkusid peab ikka olema. Ise kindlasti nii värsket asja ei tahaks, las parandavad oma kalad ennem ära. Piltide järgi on raske hinnata, aga kui tegu on renault zoe suuruse autoga, siis ütleks, et see baashind on isegi liiga kõrge, kui nüüd suunanäitamisest rääkida. Pealekauba, volksvaagenit ostma minnes paned alumisele hinnale vähemalt kolmandiku otsa, et elementaarsed lisadki külge saaksid.
Teine asi on väljalubatud tootmistähtajad. Kui juba kordades kallimale e-tronile on akude piisavas mahus tootmisega suured probleemid, siis ilmsesti kanduvad need mured üle ka volkari "odavelektrikatele". Nagu ümbritsevast näha, siis seda paar aastat tagasi loodetud kasvuhüpet seoses suurte tootjate lavaleastumisega seekord ei tule. Midagi tilgutavad ja ongi kõik. Polegi see kõik vist nii lihtne.

Siinkohal peaksin lisama eraldi tänusõnad Kärsale v60 phevi promomise eest. Muidu poleks ehk märganudki, et odavelektrikatele on täiesti arvestatav ja seest üsna kvaliteetselt kokku pandud konkurent. Ise sihtisin alguses vw gte-d, aga need on kohe kindlasti veel liiga kallid.
Hetkel siis ühe sellisega v60-ga mõned tuhanded sõidetud ja hakkab juba suurusega(väiksusega) ära harjuma. Lektriga saab sõita keskmiselt 20-40 km ja enamuses sest piisab. Omaette porgand on ka see, et olen nüüd grammikene korralikum liikleja. Tähendab ju iga järsem tallamine tulevaste kilomeetrite kadu. Ja alati tahaks elektriga veidi kaugemale saada. Kiirenduses on ta tunde järgi Leafi eco ja power reziimide vahele. Ristmikul keegi veel tagant signaalitanud pole, ju sest siis jätkub. Rattad ka niisama tühjalt ringi ei käi. Lisaks on täis akuga maanteel möödasõit omaette elamus, on ju sedavõrd väikese auto kohta diisli+el-i kilovatte ikkagi üsna palju kokku saanud. Nagu ikka, heade asjadega harjud kähku ära ja võtad seda nagu asjade loomulikku arengut.
Eks ta ole mõne koha pealt ka väheke toores. Salongisooja tehakse endiselt diislist, kuigi selle raha eest oleks saanud arvatavasti isegi soojapumba panna(uuest peast oli nende masinate hind 60tuhhi ümber). Menüüsüsteem on ka väheke logisev. Elektrikulu ei näidata numbriliselt(sest see on päris suur). Ja eks seal ole veel üht kui teist sellist imelikku asja. Aga ei midagi üle mõistuse hullu, tegelikult on päris mõnus masin. Ja kena näeb välja. Ja on universaalkerega, mis on minu jaoks küllalt oluline. Kui nüüd mõttes ajas tagasi minna, siis nad oleks ikkagi võinud ka v60xc ja xc60 hübriidseks teha. Sellisel juhul oleks minu esimene eelistus olnud xc60, siis v60xc ja hetkel kasutada olev oleks saanud tubli kolmanda koha.
13:25 15.05.2019
wb (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
XC60 PHEV on olemas, aga ülalpool käib jutt vist vanaaegsetest autodest.
15:20 15.05.2019
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Ei tahaks seda diiselpistikhübriidi offtopikut siin väga suureks ajada, aga eks ta harjumise asi ole, üsna kiirelt kukub reaalne kulu ligi 2 korda puhtalt oma sõidustiili muutmisega. Sama saaks öelda ka talvel ostetud Priuse kohta, kuluvahe kukkus enne suviseid temperatuure ca 2x ja seal peaks veel seda kukkumise potentsiaali olema. Tavalise sisepõlemismootoriga on sellised vahed oluliselt väiksemad ja see piir, kust enam ökonoomsemaks ei lähe, tuleb väga kiirelt vastu. Su loetletud miinustega nõustun täielikult, vana auto ikkagi (on Sul facelifti eelne või järgne?).

Huvitav on ka see, et iga elektroonika süsteemiuuendusega suureneb lennukaugus ca 20-25% (nii väikese lennukauguse puhul vägagi märgatav!). Omaniku teooria on selline, et kuna neid üksikuid elemente kaob akust kogu aeg, siis miskit hoitakse reservis (et säilitada aku garantiid!!) ja neid võetakse koos updatega kasutusse juurde. Näiteks oli 200tkm täitumisel tema autol läbisõit kah sinna 40tkm peale kukkunud, peale uuendamist järgmisel päeval (ja sealt edasi juba kuude kaupa) on tema põhitrajektooril see nr jälle 50+km. Nii ongi paarsada tuhat sõitnud auto lennukaugus elektri pealt täiesti võrreldav uuega, mis samal ajal ei tähenda, et aku ise uuevääriline oleks. St minu soovitus, et jälgi hoolega, mis kaasneb updatega iga kord. See võib olla erinev ka eri aastakäikudel. Ma usun, et midagi sarnast peaks toimuma ka Leafidel jt akumahu säilitamise tagamiseks, eks igaühel natuke erinevalt. Minu nish see V60 paraku ei ole, sest auto ise on ikka jube väike ja ma jaksan õnneks pidada täisverelist sportautot tarbesõidukite kõrval ega ootagi pereautolt sportauto dünaamikat. Pigem näeks seal natuke suuremat akut ja mingit liitrist diiselmootorit, et ükski sõit aku tühjaks saamise pärast ka päris tegemata ei jääks. Nojah, aga sellise mõtteviisi puhul ei saaks see olla ju enam Volvo:)
20:57 15.05.2019
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
21:40 15.05.2019
A! (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Algul oli volvol plaan teha pheve praktiliselt terve mudelirivi ulatuses. Olen arvutist näinud kontseptversioone nii v70-st kui xc60-st. Oleks huvitav teada, miks lipsustatud härrad peakontorist selle toreda plaani kuhugi alumisse sahtlisse ära panid?

Aga jah, meil on 2013 aasta masin. Tarkvara veel uuendamas käinud pole. Täis akuga startides lööb 50km ikka ette, aga seda täis sõita pole mitte mingi nipiga võimalik. Olen meelitades saanud nõks alla neljakümne. Vaatasin huvi pärast järgi, et konkreetse eksemplariga on diisliga läbitud 250tuhhi ja elektriliselt 50. Aku maht on kirjade järgi 11,2kWh ja keskmiselt tangib laadimistsükli jooksul 9-10kWh. Kas hoitakse midagi tagavaraks, või on see 10 prossa mahtuvusest vaikselt ära kadunud, nagu nende asjadega ikka läheb. Kahju et keegi pole v60 spyd viitsinud kirjutada, saaks neid akuasju lähemalt vaadata. Volvu kohta on üldse raske kuskilt konkreetset infi saada, kuigi aru ei saa hästi, mida seal niiväga varjata on. Samasugune plekist kast nagu iga teinegi. Pealekauba on paljud asjad kapoti all fordi kirjadega.

Kuskilt on meelde jäänud, et see 50km ongi mingi EU normatiiv phevide jaoks. Ega autovabrikud väga pingutama ei hakka ka, peaasi et läbisõidunumbrid paberil klapiksid. Kui arvestada, et v60 gibriide hakati tegema 2012 aastal, võiks sarnase suurusega ja tänapäevaste akuelementide varustatud aku mahutavuse julgelt kahega korrutada. Samas pole uuemate phevide puhul sellistest läbisõidunumbritest kuulda olnud. Ikka see standartne 50 km ja kogu musoon. Ilmselt pannakse kokkuvõttes lihtsalt väiksem ja kergem aku külge. Autotootjal linnuke jälle kirjas ja vastutav bürokraat on ka rahul, et kõik ümberringi rohetab.
21:52 15.05.2019
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kui laadimistsükliga laeb 9kWh, siis efektiivne väljundmaht võiks olla umbes 7,5kWh. Sellise energia kogusega saab ilma kliimata (ja soojata) maanteel 90-ga sõites 40km. 45km peaks ökotamisega välja venitama küll.

Kuna aku pisike, siis arvatavasti 20kW väljundvõimsust ei anna välja kui akus 10-15% alles ja appi tuleb masuudipress.

Kui sooja või külma toota, siis loomulikult vähem.
07:38 16.05.2019
A! (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Eks see värk umbes sedamoodi ongi, arnis. Niipalju kui neid kulumitulpasid jälginud olen, siis kõige ökom on asi kuskil 60-80km/h ühtlase kiirusega liikudes. Peale üheksakümmet tõuseb kohe astme võrra kõrgemale. Maanteel on seega odavam naftafirmasid toetada.
Kui nüüd väheke arvutama hakata, siis ega tänapäeval (pool)elektrikaga sõit enam sedavõrd tasuta olegi, kui selle teema algusaegadel. Oletame, et õnnestub kolme korra laadimisega umbes 100 kilti ära sõita. See on siis 30kwx0.12€, mis võrdub juba 3.60-ga. Otsustad siis hommikul natuke soojas autos sõita, tuleb määramatu summa diisli eest kohe eelnevale juurde maksta. Talvel on lisasoojendi kogu aeg taga. Ja nii edasi. Eks neil läks kunagi seda asja kokku klopsides pisut kiireks ja süsteemi efektiivsus jäi kuhugi tahaplaanile.
Seda konkreetset mudelit on Eestis uuest peast vaid üks eksemplar ära müüdud kuulu järgi. Selge siis, et sihtgrupp asub hoopis mujal, kui meie paljukannatanud ja vaesusega täidetud maal. Ja seal kaugel-kaugel oli müügiargument pigem maksusoodustus, ehk pisemal määral ka roheline mõtteviis.
11:04 16.05.2019
wb (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
"Algul oli volvol plaan teha pheve praktiliselt terve mudelirivi ulatuses. Olen arvutist näinud kontseptversioone nii v70-st kui xc60-st. Oleks huvitav teada, miks lipsustatud härrad peakontorist selle toreda plaani kuhugi alumisse sahtlisse ära panid?"

Volvol ongi PHEV versioonid pea tervest mudelirivist, eranditeks on näiteks mudelite Cross Country variandid, kus elektrimootoreid ei pakuta.
Selle aasta lõpus peaks ka esimene täiselektriline mudel (XC40) tulema, aga tõenäoliselt on sellele tellides ligi aasta aega ootamist, kui nad ta selle hinnaga müüki panevad, mida praegu lubavad..
20:57 16.05.2019
A! (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Väheke kahemõtteliselt kukkus see wb poolt viidatud lõik välja jah : )

Silmas sai peetud aastaid 2011-12, kuhu aega need esimesed pääsukesed neil jäid. Või siis pääsuke, kui nüüd tagantjärgi vaadata.
11:07 18.05.2019
natuke retrot (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
"Germany tests first eHighway autobahn

Germany's first real-time test of electrified trucks fed via overhead cables amid heavy motorway traffic has begun near Frankfurt."

https://www.dw.com/cda/en/germany-tests-first-ehighway-autob
ahn/a-48632817
12:22 18.05.2019
jee.kim (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Punnitatakse ja junnitatakse seda särtsuautot aga no ei tule!
16:04 18.05.2019
arrrrw (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
15:34 24.05.2019
vene elektriauto (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
16:49 24.05.2019
manitseja (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Škoda, a Czech automaker owned by Volkswagen, has unveiled today the Citigo iV, an all-electric city car that is expected to cost less than $20,000.

https://electrek.co/2019/05/23/skoda-citigo-iv-electric-car-
cheap/


ei olegi ju nii kallis...
01:27 27.05.2019
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Elektrilennukid väljatöötamisel, kuigi õigem oleks vist nimetada hübriidideks.

https://www.gasworld.com/nasa-funds-aviation-research-on-new
-fuel-concept/2017228.article


Mulle meeldib see praegune rmk reklaam, et ühe inimese keskmise aastase autosõiduga tekkiva süsiniku saab tasa teha, istutades 30 puud. Mina olen ainuüksi sel kevadel istutanud juba kõigi auto24 aktiivsete foorumiliikmete eest. Huvitav, mitu on istutanud teised roheliste ideede eest võitlejad? See ei kõlba vastuseks, et ma maksin raha, et keegi teine seda minu eest teeks. Sest raha ei saa süüa ega hingata.
13:04 27.05.2019
wb (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
See puude istutamine hapniku tekitamiseks on kõige tobedam puukallistajate idee üldse, paras nad lamemaalastega paari siduda ja vastvett ujuma panna:
1km2 rohumaad toodab ~9x rohkem hapnikku, kui 1km2 metsa. Hapniku % suurendamiseks õhus tuleks, vastpidi, metsad maha raiuda.
14:13 27.05.2019
Samunegiet
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Pole küll selle teemaga seotud aga....
Iga puu tarvitab hiljem metsas kõdunedes/ ahjus nn roheenergiat tootes sama koguse hapniku ära kui ta tootis oma elu ajal. Muide nii on kõige rohelisega, mis hapniku tootmiseks süsinikku õhust seovad....
19:10 27.05.2019
marita57
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Ei ole tõesti üldse selle teemaga seotud, aga hapniku sidumine ja emiteerimine ei ole tänapäevases kliimapoliitikas teema. Hapnik ei kvalifitseeru kasvuhoonegaasina.
Tänapäeval on rahvusvaheliselt kokku lepitud, et kliimamuutusi (ei tohi öelda kliimasoojenemine, see on vale ja poliitiliselt ebakorrektne!) tekitavad gaasilised süsinikuühendid, peamiselt süsihappegaas, aga ka metaan (viimase tõttu on soovitatud kõigil loomaliha tarbimisest loobuda planeedi päästmiseks).
Metsas kõdunev puit eritab sellesama süsiniku ajapikku, mida ta kasvades sidus. Hapnik ei puutu asjasse.

Muudetud 27.5.19 19:18

21:42 27.05.2019
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kõigil on õigus, aga uba on selles, kui kauaks see süsinik seotuks jääb. Miljoniteks aastateks vist enam ei õnnestu ja ilma väärindamata (mets vs rohumaa, palkehitis vs paberipuu/pellet või metsa alla kõdunema) jääbki see süsinikuring väga lühikeseks. Eks igaüks otsib endale sobiva vabanduse, miks tema tohib põletada, aga ei pea enda valikuid loodusele kuidagi korvama.
22:46 27.05.2019
komvek
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Millal teete nupu tagasi ülesse?
23:01 27.05.2019
Marko
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
12:32 28.05.2019
48v poolhübriidid... (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
07:09 30.05.2019
mukikuki (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
09:09 31.05.2019
wb (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Oh issanda rist..

"Tesla aktsia kukkus neljapäeval kohati kuni 10,7 protsenti, sest investorid on pettunud madalates esimese kvartali tarnenumbrites, mis jäid kõvasti alla analüütikute prognoosidele."

Kuna ise olen TSLA lühikeseks müügiga taskuraha teeninud (õigemini, tänu sellele on mu palk muutunud rohkem nagu taskurahaks), ei saa kuidagi näppe klaverist eemale hoitud:
Eile, neljapäeval, kukkus TSLA 0,86%. See eilse artikli must neljapäev oli ma-ei-tea-mitu nädalat tagasi.
13:56 03.06.2019
manitseja (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kõdunedes eraldab biomass ka metaani, see olla veel hullem.
Seega tuleb biomass ladustada kõdunemisvabalt.
Sahaara tuleb täita palkmajadega, sisustada põhumadratsitega ning rännuhimuline biomass sinna elama panna.
Kes kooleb, see enne mahamatmist päikese käes kuivatada..
13:34 04.06.2019
wb (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Miks rännuhimuline biomass ja mitte nood õelusekotid, kes arvavad, et mingi tükk maad vaid nende oma on? Sealt leiaksid maatüki, kuhu keegi tulla ei taha.
01:01 06.06.2019
KKülaline (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
11:20 15.06.2019
A! (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Pikk jutt laiatarbe elektroautost, saksakeelne. Kui subtiitlid sisse lülitada, saab vähemalt numbritest aimu, kes keelt ei mõista.

https://youtu.be/US3vccIQn2g

12:15 18.06.2019
KITECH (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Technology for compact, safe batteries for EVs developed.

SEOUL, June 17 (Yonhap) -- A South Korean research institute said Monday that it has developed a technology to make solid-state batteries that are very compact and safe for use in next generation electric cars and energy storage systems (ESSs).

https://en.yna.co.kr/view/AEN20190617002400320?section=scien
ce/science
21:04 18.06.2019
manitseja (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
selle foorumi teemast küll pisut mööda, aga Le Bourget lennundusnäitusel näidatatakse seekord ka elektrilennukeid...
09:54 20.06.2019
manitseja (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
sattus ette autode koguarvu statistika

https://www.statista.com/statistics/281134/number-of-vehicle
s-in-use-worldwide/

Maailmas on iga sõiduauto kohta 8 inimest.... kõik korraga ei saa sõita....

10 aastaga kasvas sõiduautode arv maailmas 40%
270 miljonit autot tuli sel perioodil juurde.
Rahvaarv kasvas u 760 miljonit.

19:18 16.07.2019
kohustuslik elektriautolaadija (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Ühendkuningriik on esimene riik maailmas, mis on välja pakkunud, et igas uusehitises peaks elektriautolaadija olema kohustuslik.
Värskelt välja pakutud plaani kohaselt peaksid uusehituste arendajad tulevikus igale uuele majale elektriauto laadimiskoha ehitama. Jutt käib just eramajadest, korterelamute tarvis on valitsus investeerinud 40 miljonit naela, et luua ka sinna laadimisvõimalused. Praegu uuritakse nende tarvis näiteks juhtmevaba laadimise ja teest välja kerkivate laadimiskohtade rajamise võimalusi.

https://forte.delfi.ee/news/auto/uhendkuningriik-tahab-elekt
riautolaadijad-kodudes-kohustuslikuks-muuta?id=86849731
00:07 18.07.2019
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Taaskord ennustus, mille paikapidavust ma täiesti usun, sest elektriautode kõige pisemad esindajad (nt eUp) on juba praegu suurtel turgudel bensuautodele vägagi kandadele astumas ja samas heitgaasisõja käigus muutuvad bensiiniautod kallimaks just seetõttu, et need muutuvad keerukamaks. Midagi sarnast, mida nägime diislirevolutsiooni ajal, et odavatest, tehniliselt ülilihtsatest ja uimastest igiliikuritest said vägagi jõulised masinad, mis on juba mõnda aega olnud keerukama ehitusega ja seetõttu pirtsakamad ja kallimadki bensiiniautodest. Arnise ennustused peavad tõenäoliselt paika, et varsti pole pointigi osta midagi muud kui elektriautot... aga mitte sellepärast, et särtsukad oleks paremad, vaid kõik muud on keskkonnanõuete tõttu muudetud absurdiks ja seetõttu ka vähetöökindlateks. Mina ootan aga autode asemel endiselt elektrimotikate ajastut, samal ajal kui enamik paistab rahulduvat elektritõukekatega:)

https://forte.delfi.ee/news/auto/automuujad-mone-aasta-paras
t-on-elektri-ja-bensiiniautode-hinnavahe-olematu?id=86870761


PS: pilt ei käi artikli juurde. See on lihtsalt iroonia teemal, et Eestis tuleb "roheliselt" käitudes ikkagi midagi ära põletada. Praegu on vääriselupaikade põletamine moodi minemas, sest loomade-lindude-putukate-seente elukeskkonna asemel nähakse tänapäeval vaid puupõldusid ja arvestatakse linnulaulu asemel kütteväärtusi.
11:44 18.07.2019
manitseja (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Esialgu hakatakse suurlinnadesse (ja miks mitte varsti ka riikidesse) saastavate autode sisenemist piirama. Brüsselisse sissesõitmiseks peab su auto täna näiteks netis registreeritud olema, vana diisliga sa sisenemisluba ei saa, üheks korraks pead ostma päevapileti.

inimesed peavad ükskord aru saama, et avalik kiirlaadimispunkt ongi mingil määral sarnane puksiirteenusega ja see ei peagi odav olema. Iga auto seisab keskmiselt 95% oma elueast paigal ja enamuse sellest ajast võib ta tegeleda võrgukoormuse silumisega.. ehk siis nokkida elektrit odavamatel hetkedel.
19:44 18.07.2019
marita57
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kutsun kõiki elektriautode praegusi ja tulevasi omanikke sellele küsitlusele vastama:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdRc4C-cOLk9TvgLliT
v4uytrWh8lF53C1cdP10Ngj8AkJ0EA/viewform


Elektritransport, kes on selle küsitluse autor, on üks asjalik ettevõtmine (olen mõistagi ka nende klient). Aga palun seda küsitlust tõsiselt võtta, sest kui sul särtsukat ei ole ja ei plaani ka, siis pole mõtet oma aega raisata.
01:34 21.07.2019
Mahno3 (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Sul võiks olla seal elektriautode leviku piiravaks teguriks ka sobiva auto puudumine. Sest ainus võimalik keremudel on hetkel väike luukpära. Kui sul mingil põhjusel on vaja universaali (koerad näiteks), siis sobilikku elektriautot lihtsalt ei ole.
09:26 21.07.2019
jee.kim (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Lisame veel järelkäru...
11:49 21.07.2019
Päevanali (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Siin viimaste postituste kriitikale tuginedes, kas keegi seletab mulle ühe asja lahti!
Miks tehakse ja arendatakse neid elekteikaid täiesti eraldi? Tehakse mingid ufo d. Jne. Ma ei ole veel ühtegi normaalset elektrikat näinud, aga ega ma neid palju näinud pole kah. Et miks ei tehta nii, et arendatakse üks põhi, sinna siis pannakse nii diisel, bensiin ja elekter peale. Üks auto erinevad mootorid. Ruumi ju on. Miks kulutada aastaid ja palju raha lihtsalt elektri autole. Ühele platvormile pannakse ju Tänapäeval mitu autot peale, kõik erineva suunitlusega. Miks ma ei saa minna poodi golfi ostma ja seda siis elektri mootoriga. Universaal hall metalli. Inimestele ju läheb just see keremudel peale. Miks on mingeid peletis vaja sünnitada suure raha eest.
12:54 21.07.2019
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Väga lihtne, Päevanali. Esiteks elektrikad näevad ufod välja sellepärast, et need, mis on samasugused nagu tavaautod, neid sa (ja teised) lihtsalt ei märka. Ja märkad ainult ufosid.Teiseks, kui teha autod nii benad dislad ja elektrikad sama platformile, siis tuleb halb tulemus, nii raskuskeskmega kui kaubaruumiga, kui ka mõttetu ruumiga kapoti all.

Ahjaa, Golf elektrikas on täitsa tehtud. Nii et 'hopp ostma'!! (Teisisõnu nüüd kui see on lahendatud, otsi teine vabandus, miks Golf elektrikas enam ei sobi sulle).
13:21 21.07.2019
Heh arnis (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Arnis muidugi siuke elektri fänn, punn püsti iga elektri pilli peale. On rõvedad ebamugavad ja väiksed tõesti elektri autod.
13:59 21.07.2019
pime mehaanik (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kust otsast tesla x ja s on väiksed või ebamugavad või jaguar
18:34 21.07.2019
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Hetkel elektrikatest konks on nendel:
Model X, E-Tron, EQC, i-Pace, e-NV200, Model 3.
Järgmisel aastal tuleb paar tükki veel.
18:36 21.07.2019
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Laigin Arnise eelviimast postitust, sest Päevanali vastabki sisuliselt iseenda küsimusele. Elektrimootoriga Golfi, Cliot, Liberot jpt autosid sai osta juba 90ndatel, kui bensiini või diislit või gaasi ei tahtnud. Jah, Eesti turul neid ei pakutud, aga mitmetel teistel turgudel sai ja neid kõiki on jõudnud mõni üksik eksemplar ka Eestisse, ainult et keegi ei tea neist midagi, sest need nägid välja täpselt nagu teised Golfid, Cliod ja Liberod:) Tegelik probleem on vast ikkagi selles, et need, kes on tänapäeval nõus maksma nii kallist hinda, kui küsitakse elektriautode eest, tahavad paista silma "ufodega", et kõik ikka näeks, kui rikkad nad on (kui rikas nende pank on:) ja selleks need "hallmetallikdiiselgolfivälimusega" autod ei sobi. Natuke kannatust, küll jõuab särts ka säästuautode segmenti.
21:45 21.07.2019
arnis ja pojad (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Päevanali tahtis osta universaalkerega golfi, sellist mu teada ei müüda, ega ka teisi universaal kerega elektrikaid.
22:34 21.07.2019
jee.kim (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
"Model X, E-Tron, EQC, i-Pace, e-NV200, Model 3.
Järgmisel aastal tuleb paar tükki veel. "

Ja nende võrride sõiduraadius käruga on? (Talve igaks juhuks ei maini, laadimisajast rääkimata).
15:27 eile
v6sa
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Mida suurem käru, seda väiksem. Ma pakun puusalt, et elektriautoga toimib sama, nagu väikese bensumootoriga: vähegi käru korral kütusekulu kahekordistub, läbisõit seega väheneb vähemalt kaks korda.

Mingi jetihaagis ilmselt pole mureks, aga kahetonnine haagissuvila teeb akule kiiresti põhja peale.
16:06 eile
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Milleks spekuleerida.
Väike haagis:
https://www.youtube.com/watch?v=up5lGfEKZGo
Suur haagis: numbrid 17. minutist:
https://www.youtube.com/watch?v=wgaQNOt7L7g

Käru puhul omab rolli põhimõtteliselt mitte mass, vaid tuuletakistus.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.