Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: MILLINE MUGAVUSVARUSTUS PEAKS SINU AUTOL OLEMA

16:43 26.01.2012
Niru
Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Paneks kirja milline oleks kohustuslik mugavusvarustus sõidukile mida soetad ning mis poleks nii oluline ja mis on suisa mõtetu.
Punktist A punkti B saab liikuda masinaga millel on ainult rool ja pedaalid, samas luksmasinatel on vidinaid mida pähegi ei tule nimetada.
Alustame siis väga lihtsast keerulisemateni:

kesklukk- igal juhul mugav ja ilmselgelt koos puldiga
roolivõimendi- suurematel masinatel standard, väikeste ja kergete puhul pole suurt vahet
elektriaknad- kliimaga autol polegi neid vaja, piisab kui on esiustel
konditsioneer-kuumal suvel igatahes eelistatud
kliima- ise hoiab ette antud temperatuuri- minu valik
automaatkäigukast-linnas hea, minu valik
ksenontuled- sõltub mis seisus on, väsinud ksenonid pole paremad korralikest halogeenidest, kui kehvad siis kulukas lõbu, ei teagi kui oluline on
vihmasensor-võib ka olematta olla, valgustundlik, ei toimi alati nii nagu tahaks, reguleeritav intervall võib asjalikum (eks sõltub ka tootjast)
tagurdusandurid- tegelikult täiesti asjalik lisa, minu valik
GPS- kasutatud auto küljes aegunud, CD-dega jamamine, mõtetu, eelistan igal juhul Grminit, TomTomi vms.
isetumenevad peeglid- mugav tegelikult, vanematel masinatel ei pruugi toimida
mäludega iste- kui põhiliselt sõidad ise pole mõtet, asend niikuinii kogu aeg sama
autotelefon-mugav tegelikult, aga topelt SIM-kaart on lisakulu, uuemad masinad suhtlevad vist bluetoothiga
esitulede pesu-kui on koos väikeste kojameestega siis täitsa efektiivne
istmesoojendus- maitseasi tegelikult, kellele meeldib kellele mitte, mina seda eelistuseks ei pea
roolisoojendus- haruldasem lisa, tegelikult täitsa vahva oleks, kinnastega sõitma ei pea





17:17 26.01.2012
vana hall hunt (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Tegelikult see on üks põnnide jura.Kõik seesama asi on ammu omal nahal läbi katsetatud.
Mugavusvarustus sõidukile oleks järgmine.
1.Sul on garaaz oma isiklik (mitte rendi) tööriistadega.
2.Sul on vanakooli korralik diiselauto.
3.Kütust saad sa odavalt või poolmuidu.
4.Sa ei pea toppima alarmi alla ja süütevõtit eemaldama.
5.Elektrilised lisad kustutad nimekirjast ja jääb vaid 1 juhe.
6.Sul jääb raha üle ka laevaga ja lennukiga liigelda(oma isiklik).
7.Vaatad sõprade surma pealt kalleid liisinguid kuidas taovad tühja.
8...
17:29 26.01.2012
........... (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Auto peab olema enda oma, mitte panga. Idiootsus on auto kasutamise eest maksata sadu eurosi kuus, lisaks kütus, kindlustus. Auto võib olla ka 20 aastat vana, ei ole midagi selle vastu. Ideaalis peaks olema 2 pedaaliga, diisel, kliima, püsikiirus ja võiks olla ka el.aknad. Ülejäänud on tuul teema ja ei näe mingit vajadust.
Kõige olulisem on siiski, et auto on enda oma ja ei laguneks !
17:54 26.01.2012
siidiuss (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Auto peab sõitma punktist A punkti B. Salong võiks talvel soojaks ikka minna ja auto peaks vastu pidama st mootor ja veermik eelkõige... Muid nõudmisi mugavuse osas ei ole. Ei ole ka vaja kesklukku, kliimat, roolivõimu, stereot, katuseluuki. Aknad võivad käia vändaga. Mootori käivitamiseks võiks ka vänt olla kui aku vanaks kipub jääma siis hea vändaga käima lüüa.
19:38 26.01.2012
Mahno3 (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Mina tahan, et minu autol oleks automaatkast, kliimaseade, el aknad, soovitavalt nelivedu. Muu on tore kui küljes on, kui pole,siis ma ka nutma ei hakka.

Auto ise peaks olema võimalikult värske, soovitavalt päris uus, et teenindusse poleks asja enamat kui korralisi hooldusi tegema.

See, et ta soojaks läheb, ei kolise ega värise - see peaks igal uuel autol juba põhivarustuses olema.

Loomulikult saab liigelda ka a la plank golf2 diisliga, ja eks olen seda ka teinud, aga mingi unistuste meeldiv asi see ei ole. Elame ju üks kord ja raha kokkuhoid ei saa ainus eesmärk olla. Iseasi kui võimalusi pole või kui säästad raha mõne muu meeldivama asja jaoks - kellele meeldib reisida, kellele naised...
20:27 26.01.2012
2004 masin (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
kindlasti peab olema istmesoojendus (hetkel olemas) ei kujuta ette ilma

suht mõttetu on püsikiiruse hoidja (hetkel olemas) kuna tallinntartu maanteel on niipalju uimajaid, et peab pidevalt möödasõitu tegema

kindlasti peab olema mäludega elektrilised istmed, kuna vahest sõidab autoga naisterahvas ja siis ei viitsi pärast terve kilomeeter istet sättida

kindlasti 4x el aknad (hetykel olemas)

samuti on kohustuslik automaatne kliima seade (olemas)


vähem tähtis pole MF rool, kust saab maki nuppe näppida (olemas)


puudust tunnen xenonidest (hetkel H1 halogeenid osram nightbreaker)

helisüsteem peab olema kvaliteetne (hertz ntx)

23:31 26.01.2012
Kärss
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Sarnane teema peaks juba olema ammusest ajast, aga mis sellest.

Minu puhul on olnud alati 2 olulist asja, mille järgi autot valin - püsikiirushoidja ja katuseluuk. Kõik muu on üsna teisejärguline. Natuke vähemtähtsateks, aga kah olulisteks asjadeks auto juures on nelivedu, automaatkast ja nn põhjamaade varustus (st esiklaasi ja peeglite soojendused, võimsam tagaklaasisoojendus, võimsam salongiradikas jne).

Kõik muu (navi, elektrilised istmed, tagurduskaamera, ksenoonid, konks, kesklukk, soojendusega rool jne) on juba nii lihtsad/odavad ise paigaldada, et selle järgi ju ometi autot valima ei hakkaks? Erandiks ehk kliimaseade - kellele see on oluline. Mul enda autol on peal peaaegu kõik selles postituses mainitud lisad (puudubki just nimelt katuseluuk, mis on minu jaoks üks olulisemaid asju auto valikul), aga mitte et ma kõiki neid lisasid spetsiaalselt otsinud oleks, kuid valides suure automaat-neliveo, on peaaegu alati tegemist kunagi üsna kõva hinda maksnud masinaga, millele uuena lisade ostmisega just ei koonerdatud ja nii sealt leiabki igasugust mõttetut tilulilu, mille üle ei oska ei rõõmustada ega kurvastada, veel vähem kasutada... sest ma lihtsalt ei reguleeri ju peale ostmist enam peegleid või istmeid, praegu külmaga oleks vändaga aken ja plüüzhistmed juba oluliselt mugavamadki, tagurduskaamerat ei viitsi käia pidevalt lumest/tolmust puhastamas (garaazhist välja sõites pole vaja, kuid sõidust tulles, kui kuhugi tagurdada vaja, on see juba must või lumine!), nii et jällegi milleks? Samas aut/manuaal käiguvahetuseelistust, püsikiirushoidjat jms kasutad ju sõites kogu aeg.
00:08 27.01.2012
naera puruks... (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema

katuseluuk on tõesti vajalik/nõutav mugavus.... :D
00:27 27.01.2012
Kärss
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
On jah, lihtsalt meeldib. Vaatamata sellele, et praktilist väärtust sel eriti pole. Kuid see pole lisa, mida oleks mõistlik järelpaigaldada.
00:39 27.01.2012
... (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Jääteedel sõites ja järvedel kalal käies võib katuseluuk mõnigi kord elupäästjaks osutuda.
01:21 27.01.2012
ostuhuviline (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Minu jaoks tähtsad lisad, ilma milleta ma autot ei osta:

0. kesklukk ja alarm

1. kütusekulu - üle 7 liitri on katastroof. Tänapäeval saab isegi disla luxmasinaid mis võtavad linnas alla 7 liitri.

2. 4 x elekriaknad... raske ette kujutada, et 2012 aastal on autosid 2x elektriakendega.

3. kliimaautomaatik - ei saa võrrelda isegi poolautomaatset konditsioneeri täisautomaatse kliimasüsteemiga.

4. püsikiiruse hoidja - suur küttekulu säästja mul pikematel sõitudel... samuti kui on ise eesõitja auto järgi kiirust reguleeriv seade siis on üpris mõnus tiksuda kolonnis ja vaadata kuidas raha küttekulu pealt taskusse jääb. Samuti ka ohutuse kohapealt hea asi.

5. kiirusetundlik roolivõimendi ja hea kui tuled pööravad rooli liikumise suunas!

6. Peeglisoojendused. Uskumatu kuid paljud Saksast sisse veetud autod ei oma tegelikult peeglisoojendusi. Proovige meil lumetormis sõita peeglid lund täis. Ma lähen suure kaarega autodest mööda millel pole peeglisoojendusi. Lihtsalt kui oled harjunud siis pärast sõita jäiste peeglitega on ikka väga väga masendav.


Vähem vajalikud lisad kuid mis alati tulevad kasuks:

1. Multifunktsionaalne rool, kui oled harjunud kasutama siis pärast on suhteliselt ebamugav näiteks telefoninumbreid valida või raadiolaineid kruttida sõidu ajal. Samal ajal ma ei pea autotelefoni alati kõige olulisemaks lisaks. Miks? Sageli on vaja rääkida privaatseid asju mida teised autos ei peaks pealt kuulama. Siis on hea kõrva külge käiv bluetooth handsfree.

2. Navigatsiooniseade - tõsi ikka see värvilise ja eriti hea kui puutetundliku ekraaniga. Igasugu poolpidused ajast ja arust seadmed on rohkem naljanumber muidugi.

3. Parkimisabi/kaamera. Pole veel olnud automaatselt parkivat autot kuid tahaks ära proovida.

4. Vihmasensor. Väga vahva ja vajalik lisa minuarust. Samas saab ka ilma hakkama kui sõrmi viitsid liigutada.


Lisad millest enam väga lugu ei pea:

1. Istmesoojendus - mul on 3 viimasel autol olnud istmesoojendused ning kui aus olla siis ega ei kasuta seda asja. Tõstab küttekulu ning kui unustad liiga kuumaks siis on selg higine ja autost väljudes võib väga kergelt külma saada.

2. Automaatkast on elustiil. Tõstab linnaliikluses mugavust. Samas ma ei pea seda enam oluliseks - kuna olen ökomees ja tahan ise sõita ning aastas suuri summasid kütuse pealt koonerdada.

3. Väldin peale GLK-d ka nelikvedu ja kõrgust. Seda läheb vaja ainult talvel ja ainult 1-2x aastas. Sõidan 40 tuhat km aastas ja see on räige raiskamine. Auto ei pea olema kõrge ja suure tuuletakistusega. Auto peab olema ökonoomne, et ma saaksin kasvõi igal nädalavahetusel oma lapsi viia eesti teise otsa maailma avastama, mitte, et peaksin iga sõidu peale kütusekulu arvestust.

4. xenon laternad - kui aus olla siis uute autode tuled on kõigil juba nii head, et ma ei pea seda enam oluliseks. Tõsi praegusel autol on xenon aga järgmisel ma ei sea seda eesmärgiks. Ikkagi xenon võib tõsta võimalikke ülalpidamiskulusid ja vanal autol ma lausa väldiks seda.
08:53 27.01.2012
joppantoonio (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
esiklaasi soojendus (millegipärast on peamiselt fordidel) on kasulik lisa ja ka tagaklaasi soojendus.
10:06 27.01.2012
markoyyy (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Vajalik mugavusvarustus
1. Elektriliselt reguleeritavad peeglid (kuna kõrvalistujapoolset peeglit on ebamugav reguleerida käsitsi).
2. Istmesoojendus (talvel suurte külmadega on ilma selleta ebamugav).
3. Küljepeeglite soojendus (ei ole kokku puutunud aga tundub kasulik asi)
4. Puldist juhitav kesklukustus ja alarm.
5. Tulede kõrguse reguleerimine salongist (Praegusel autol saab parempoolset tuld reguleerida vaid siis, kui aku maha võtta. Seda avastasin siis, kui auto ja pakiruum olid raskelt koormatud ja tuled näitasid taevasse ehk pimedas oli väga ebameeldiv sõita).

Mittevajalik mugavusvarustus
1. Kõik muud elektrilised abimehed (näiteks el. aknad, kliimaseade, el. reguleeritavad istmed jne)
10:22 27.01.2012
Niru. (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
püsikiiruse unustasin, tõesti hea asi, eriti loogiline koos automaatkastiga, kel pole olnud ei tea tahta
11:03 27.01.2012
... (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Imelik küll, miks peaks peeglid lumepilves sõites lumiseks minema, ilmselt on tegemist mingi konstruktsiooniveaga. mul pole küll veel ühelgi autol sõidu ajal seda juhtunud.
13:23 27.01.2012
audi_a6_v6
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
to: ...
Miks arutada peeglisoojenduse üle, kui see nagunii kõigil peal juba 20 aastat! Peeglisoojendusi läheb vaja hommikul jääst sulatamiseks ja niiske ilmaga udust puhastamiseks, mis muide tuleb aeglasema sõiduga tagasi!
Muidu minu eelistuste järjekord:

1. kliimaautomaatik või äärmisel juhul ka ainult kliima, aga jahutus PEAB olema.
2. Vaikne ja stabiilne mootor nii tühikäigul kui pööretel, seega mingi 6 või 6+ silindriga bensukas, sest diislit üldiselt sellist ei pakuta siiani.
3. Püsikiirusehoidja, mis mul pereautol on, aga kupeel ei ole, veel:)
4. Hea muusika süsteem, sest meeldib muusikat kuulata, ei pea olema midagi überit, näiteks 2000+ audi orig rahuldab täiesti.
põhiline saigi kõik, vähem olulised aga mitmetes oludes mugavust lisavad on:
5. ESP
6. Aut kast
7. comfort suunatuli jms
8. mäludega elektri rool, istmed, peeglid, vajalik, kui on pidevalt vahetuv
sõitja, nagu näiteks minu pereautol.
9. nelikvedu
10. 4x el aken, lastega hea variant
Igasugu klaasisoojendused, roolivõimendid, pidurivõimendid eesmine käetugi on nii elementaarsed, et ei mainikski.

Kõige mõtetumad lisad IMO:
1. katuseluuk
2. istmesoojendused
3. parkimisandurid
4. ...

Muudetud 27.1.12 13:27

13:24 27.01.2012
qp (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Mul ka peeglid ilma soojenduseta ja ei jäätu nad kunagi. Küll aga tean juhust, kus ühel autol sattus salongi soojus uksepolstri kaudu peeglikorpusesse. Hommikuks oli see peegel jääs, kuigi vihmagi ei sadand. ABS- no maite, mul üks on sellega ja lumel on pidurdusteekond linnutee pikkune. Kliima on hea asi, kui autol aknaid palju(universaal või laugsaba). Roolivõimendi hoiab käsi nikastamast. Pidurivõimendi on elementaarne. El aken on ka hea, saab kõrvalaknast õunasüdame välja visata sõiduajal:-))
Lahtise aknaga sõitu ei poolda, salongis käib siis väga ebameeldiv keeristuul. Xenoone ei igatse- vaevalt 2 aastat vanal Hondal mu tuttaval juba üks vasakpoole on tumelilla...
13:30 27.01.2012
audi_a6_v6
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
to: qp

Huvitav, teistel on autod pidevalt lume ja või jääga kaetud ja väga mugav on, kui ei pea kraapima ja asi ise kiirelt ära sulab nagu esiklaaski, aga sina siis elad kuskil mujal kliimas?
13:56 27.01.2012
itimees932 (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
mugav on siis, kui auto

1. käima läheb.
2. talvel soojaks läheb
3. pidurdab, kiirendab, pöörab.

muud ei ole vaja, rahaga võib ka midagi muud teha, õlut juua näiteks.
ja naerda kuidas rooza särgiga iizingumehed "rikastele" tagantpoolt suguühtesse langevad
14:26 27.01.2012
Rainmees27 (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
No mugavusvarustus või mis iganes, mida mina vajan oma autol on, aga kõik ei ole muidugi must have, aga võiks olla.
1. kesklukk(võimalusel ka puldist)
2.manuaal käigukast (ärge hakake siin sappi pritsima, minu jaoks on manuaal mugavam, kui automaat)
3. roolivõimendi
4. el. katuseluuk
5.el. aknad ees (võibolla ka taga)
6. esitulede elektrilised regulaatorid (võiks olla aga ei pea)
7. el. peeglid
8. mehaanilised istmed, mitte elektrilised
9. võiks olla pagasiluugi avamine ka salongist, kuid pole kohustuslik
10. võimalus kasutada 15" velgi
11. võibolla võiks olla ka konditsioneer, aga üldjuhul on meil suve jooksul 2-3 sellist ilma, kus seda reaalselt vaja oleks.
üleelmine suvi oli haruldus, kus tõesti sellest puudust tundsin natuke.


Rohkem nagu ei meenu, muud, muid lisasid ei salli ja ei vaja, pean mõttetuks, milleks osta kallis auto kallite lisadega, mis katki lähevad, mille remont on kallis ja mida keegi eriti ka remontida ei oska.
Auto tuleb tihti autoelektriku juurest tagasi sama targalt, aga kaasas on arve näiteks 5000kr, selle eest ,et prooviti, vahetati mingeid juppe, aga need ei olnud katki ja viga ei kadunud kuskile.





Kusjuures vana hall hunt, sinu välja toodud ideoloogiat olen isegi mõnda aega vahepeal viljelenud, see on päris mõnus ja sellel on palju plusse.
Tõesti on hea auto pealt raha säästa, samal ajal, kui teised taovad hulle rahasid oma mõttetuid lisasid täis autodesse.
14:27 27.01.2012
Kõik lisad (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
jummalast äge oleks, kui VW Jettal saaks hommikul aknakülge kinni külmunud kojamehed ära puhastada töötava mootoriga, aga ei saa...kojamehed on kapoti serva all peidus
14:58 27.01.2012
20120127-9085 (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Kliimaseade, püsikiirushoidja, kojameeste ja peeglite soojendus, automaatkast

Millest puudust tunnen, on rattakoopasoojendus (kas üldse pakutakse?)
15:55 27.01.2012
Kärss
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
# comfort suunatuli

Mis see on? Et peale keeramist lülitab ise suuna välja? Või mingi piidapostist välja hüppav semafor nagu vanadel Saabidel? http://peacetek.net/saab-92/1951-saab-92a-rear.jpg

Tegelikult on päris suur osa siin teemas mainitud lisadest juba üsna vanad leiutised: juba 80ndatel sõitsid suvalised Ford Escortid ringi esiklaasisoojendustega ja 60ndatel oli päevatulede automaatika Rootsi raua puhul iseenesestmõistetav, kuigi praegu küsitakse isegi uute autode puhul nende eest lisaraha, konditsioneer-kiirushoidja jms on juba päris arhailised asjad. Samuti on enamikke siin mainitud lisasid (kesklukud-peeglisoojendused-navid jne) odavam järelpaigaldada kui tellida uuele autole või maksta rohkem sobiva lisaga vastava vana auto eest. Ka see ei pea alati paika, nt vana Audi TDI puhul ei maksa püsikiirushoidja paigaldamine rohkem kui kang + linnuke vagcomis, st sisuliselt tasuta, sama vana ja sama mootoriga Volvo V70 puhul maksab ainuüksi softi näppimine 640euri pluss jupid - alati tasuks end enne kurssi viia.
16:12 27.01.2012
audi_a6_v6
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
to: Kärss

Suunatule kangi puutudes näitab suunda kolm korda, ma pikemalt ei viitsi selgitada, küllap saad aru, millest räägin.

Automaatsed päevatuled peaks ka viimase 10a audidel olema ainult softis linnukese tegemine ja ka püsik on enamikel vaid kangi lisamine ja linnukese tegemine, enne seda, kui ei olnud elektroonilist gaasi, oli asi keerulisem.

Lisaraha küsitakse juba vanade lisade eest vast seetõttu, et kõik ei pea neid vajalikuks, tore ju kui pakutakse võimalust. Huvitav on see, et järgmises teemas herr kärss vingub, et miks ei saa ma osta uut autot ilma selle ja tolle lisata:)
16:14 27.01.2012
hossa (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Selle comfort suunatulede all on vist mõldud seda,et ühe puutega vilgub 3-4 korda.
18:08 27.01.2012
Badj77
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Tõeline mugavus on see, kui lähed -30 kraadi juures autosse, käivitad, läheb kohe käima, vajutad istmesoojenduse ja kliimaautomaatika sisse; nühid klaasid puhtaks kui vaja ja lähed sõitu.
Elektriaknad, vägev tümps, mitte udused aknaklaasid, nelivedu on iseenesest mõistetav :)
18:19 27.01.2012
Rainmees27 (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Kui -30-ga auto käivitad, siis ei ole mootorile kasulik kohe sõitu minna, kui sa just kerot või plokisoojendust enne pikalt järgi ei hoidnud, siis jah võib.
18:31 27.01.2012
Badj77
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Ega piinama muidugi kohe ei hakka.. lubatud 2min asemel lasen mootoril rahus tiksuda niikaua kui tundub, et nüüd on OK.
19:10 27.01.2012
to istmesoojendus mõttetu (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Istmesoojendus on minu arust küll hea asi. Ma ei kujutaks ette praegu -12 ilmaga, kui istun hommikul autosse ja istmesoojendust ei oleks. päris külm esimesed 15 mints sõita, aga istmesoojendus läheb ju 15 sekundiga soojaks peale auto käivitamist
19:50 27.01.2012
Avalik Mees (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Huvitav, et keegi ei maini korralikku heliisolatsiooni...
20:59 27.01.2012
avalik sõna (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
ah mis heliisolatsiooni- poiskesed koos, kes järgmises teemas hakkavad võrdlema kellel on suurem...

21:59 27.01.2012
ostuhuviline (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Heliisolatsioon vast ei ole lisavarustuses vaid oleneb automudelist endast. Aga mulle on see väga tähtis komponent kuna mulle meeldib vaikuses või jutusaateid kuulates pikki sõite teha siis isegi pisem kõrin kindalaekas või nagin tuhatoosis sunnib mind vahetevahel auto peatuma ja otsima mis asi see häält teeb...
10:36 28.01.2012
to Badj77 (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
mis sa sellest kliimaautomaatikast sisse lülitad peale igakordset käivitust. piisab kui seda ühe korra sisse lülitad ja edaspidi ei pea seda näppima. kui auto käima paned siis juba automaatika töötab ja pole vaja eraldi sisse lülitada.

muidugi -30 kraadiga ei tööta nagunii kliima pump ja pole üldse vahet kas ta OFF või AUTO peal.
11:14 28.01.2012
qp (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Ehee, vihmamees tunneb puudust kaugjuhitavast kütusepaagi korgist:-))

Siin mainiti paar korda mingit tümpsu... no on ikka nihkega tüübid... mina unistan hoopis autost, milles kuuleb vaid mootori häält ja kummide sahinat! Ning hea, kui omi mõtteid kaa. A see vist liiga kallis lisa.
11:34 28.01.2012
markoyyy (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
ossOssvald, kui sa peegleid kasutada ei oska ja ei saa aru, miks tulede kõrgust on vaja reguleerida olenevalt auto koormatusest, siis on see sinu probleem, mitte minu.
11:52 28.01.2012
maitse asi - kellele ema kelle (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
MUSTBE varustus:

bens mootor
mootor vähemalt 2,5l
automaat käigukast
16:9 ekraan
nahksisu
mäludega istmed
kliimaautomaatik
bi-xenon
must värvus autol
esmane reg mitte vanem kui 2004


Vähemtähtis, aga võiks veel olla
softclose doors
Head-up display
4-vedu

11:59 28.01.2012
noojahhhh (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema

hakkab minema rullnokside ja osside jututoaks ära juba....
12:29 28.01.2012
kanad (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
valuvelg, sportgaas ja spoillaring ka
12:32 28.01.2012
golfile (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
metallivärvi pedaalid
13:27 28.01.2012
td (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
minu chia mondeol kõik need loetletud lisad olemas.ja kuna põhjamaade pakett,siis isegi gero tehase oma. kuigi enamus uutel kallimatel autodel, pole ei esiklaasi soojendust,ega paljusid lisasid kohanud.tõesti ega ilma kliima.ja muude el. lisadeta enam sõita ei sooviks.+ muidugi öko diisel mootor. muidugi katuseluuk pigem häirib,sest see lisavalgus( tänavalaternad,päike) see segab+müra kui avatuna hoida.jääbki ainult suletud asendis hoida,seega kasutu,ja teinekord tekivad lekked ja muu taoline lisaks,sulgumis mehanismide rikked jne.
20:50 28.01.2012
ossOsvald (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
normaalne auto reguleerib ise tulesid ja peeglid on mäludega mida ei pea krt näppima mingi imeviguritega.1x paika mitu varianti ja toimib ka tagurdamisel vastavalt nii nagu peab.
21:21 28.01.2012
m00nakas (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Et üldse ostuke läheb peavad autol olema:
-kliimaautomaatik
-automaatkast
-püsikiirusehoidja
-el. aknad
-el. peeglid soojendusega

Roolivõim on nagunii standardis. El. istmed on plussiks pluss muud igasugu vidinad. Jutt, et el. lisad lähevad kogu aeg katki ei ole eriti objektiivne (kui väitja just mingi uppunud autoga ei sõida).
Endal ei ole auto elektriliste lisadega kunagi mingit probleemi olnud, aga autod on olnud ka suhteliselt vanad.
12:49 30.01.2012
ZF (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Kliima, automaatkast, 4-vedu ja kõik muud taolised on väga head ja vajalikud lisad aga kõige olulisem on täisteenus auto juures ehk täiskindlustus. Kõik, mis vaja on ühe telefonikõne kaugusel. Kui midagi juhtub, võtad vaid ühe kõne, ütled, et andke mulle asendusauto ja viige see risu minema. Saad asendusauto, risu viiakse minema tehakse korda ja tuuakse sulle tagasi. see on küll mingi paarsada euri kuus lisakulu aga see on seda väärt.
17:46 30.01.2012
Kärss
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
TO ZF: Sa selle peale pole mõelnud, et ka takso on täpselt ühe telefonikõne kaugusel ja selleks, et sõita igas kuus maha paarsada eurot, peaks auto ikka tõesti palju lagunema (sel juhul ka risuks nimetamine igati põhjendatud!). Muidugi on alternatiiv sõita ka veidi vanema põlvkonna autoga, mis jätab teele mitte vigade vaid puhtalt autoomaniku hooletuse tõttu - erinevalt elektroonikast annavad mehaanika vead endast alati aegsasti märku ja ka seda mehaanikat on vanades autodes vähem (lihtsam jõuülekande ja sildade ehitus). Mind on näiteks kõik vanad autod kokku enam kui 20 aasta jooksul jätnud teele täpselt ühel korral (ka siis oleks saanud edasi sõita, aga ei viitsinud külmaga põhja alla ronida, mobiilid olid just leiutatud ja lihtsam oli teha üks telefonikõne), uus auto (VW) garantii aja jooksul samas mitu korda (anduri rikked, mis enam käivituda ei lubanud). Mitte et uus halvem oleks, lihtsalt vana auto puhulgi on see tõenäosus nii väike, et ei ole sügavat mõtet veel midagi kindlustama hakata, kui kindlustus on sisuliselt olemas ka juba ilma maksmata, lihtsalt telefoninumber, kuhu helistada, on erinev;)
11:40 31.01.2012
Tuscan
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Mulle on auto ostmisel 3 nurgakivi, ilma milleta autot osta ei taha:
1) Manuaal käigukast
2) Vähemalt 2x elektriaknad
3) Konditsioneer või kliimaseade

Vähem olulised asjad, aga siiski meeldivad asjad on:
1. Püsikiirusehoidja
2. Kesklukk
3. Esitulede pesurid
4. Sujuvalt seadistatava intervalliga kojamehed
Roolivõimu ei hakka mainima, see peaks igal tänapäevasel autol juba standardis olema.
Lisad mida ei taha oma autole on:
1) Automaatkäigukast, see nõksutamine ja kiirendusel justkui kummi venitamine on paraku automaatkastidel endiselt reegliks, sujuvalt kiirendavaid, ilma liigselt pöördeid üles ajavaid käigukaste on turul endiselt vähemus. See on üks lisa, mis vajab endiselt suurt arendustööd.
2) Veojõukontroll (viimastel aastatel kahjuks standardis). Kui talvel soovid lootusetult kinni jääda, siis hoia seda sisselülitatuna. Senine kogemus näitab, et kogenud gaasijalg on iga kell parem sellest elektroonilisest gaasijala katkestajast
13:59 31.01.2012
A6__
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Kärss kirjutas:
#mis jätab teele mitte vigade vaid puhtalt autoomaniku hooletuse tõttu

#erinevalt elektroonikast annavad mehaanika vead endast alati aegsasti märku

Olen aegade jooksul jäänud teele:
Audi 100-ga
Gaasitross jäi külmaga kinni, gaas jäi peale.

Audi A6-ga
1. Mootorist jooksis külmaga õli välja
2. Sõidu pealt purunes sissepritse kinnitus (kolvis sees)

Audi A8-ga
1. Sõidu pealt andis otsad bensiinipump
2. Automaatkast hakkas 4-3 vahetusel paukuma, järgmisel päeval läks lõplikult katki

Milline neist teelejäämistest oli Sinu arvates minu hooletusest tingitud ja milline neist oli elektroonika viga?

Teemasse ka: meie kliimas peaks autol tingimata olema seisusoojendus. Ülejäänud asjakesed on eelnevalt juba nimetatud.
18:15 31.01.2012
R (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Mina hindan eelkõige neid asju:
kesklukk, mis lukustab ka paagi luugi ja ei pea olema puldiga, sest siis kui lõpuks vaja ei keera ükski lukk võibolla.
Siis võiks olla elektrilised tagaaknad et saaks sõidu ajal avada tuulutuseks ja esimesi saab ju niigi.
Peeglite ja esiklaasisoojendusest ei tunne puudust, kuna mootor soojeneb piisavalt kiiresti ja istmesoojendusest samuti kuna on tekstiilistmed mis pole külmad istuda.
Roolivõimendist ei tunne puudust, kuna tühimass on alla 1100kg ja see rikub roolitunnetuse tavaliselt.
Soojendust ja ventilaatorit jõuan veel käega lülitada ja saab reguleerida jalgadele, kätele ja klaasile puhuvat õhku eraldi.
Seega on nõudmisi vähe, aga üks nõudmine on ja see teeb valiku väikseks.
Nimelt peaks need vähesed asjad ja terve auto olema eelkõige töökindel ja usaldusväärne ja lihtne hooldada ja remontida et mitte sõltuda teenindustest.
19:20 31.01.2012
qp (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Nii, ja mis auto see nüüd on? Mis läheb soojaks ja püsib hästi koos kah? Tavaliselt kahte asja koos ei saa;-)) plz, ütle meile ka!
20:20 31.01.2012
Kärss
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
TO A6___: irw, ainus mõistlik järeldus Su jutust, et vaheta ometi kord marki juba... mõne sellise vastu, mis ka talvel kasutada sünniks:). Aga kui gaasitrossi külmumine teele jätab, on tõesti õigem vast taksot kasutada. Ja kui natuke norida, siis korras tross kinni ei külmu ja kulunud tross annab endast märku (iseasi, kas seda märgata viitsitakse), samuti nagu ka kulunud bensiinipump või remonti/hooldust ootav automaatkast. Ja alati jäävad erandid - minu 20a peale ainus erand oli poolteljeots, juhtus olema lihtsalt defektiga, kuna see ots oli seal uuem, kui enamus liisinguautosidki. Ja poleks ka see teele jätnud (tee äärest okastraati, kinni jooksev sõlm ja teine ots kere külge), kui oleks viitsinud külmas jännata. Kunagi 80ndate lõpus sidusin volgal ühe lõpuni kulunud munaka tee ääres traadiga kokku, et koduni jõuda, kuid elektroonilise probleeme traadiga ei lahenda. Sellepärast tögasin ka ZF-i, kuna takso+pamper on isegi väga laguneva auto puhul odavam kui paarsada eurot iga kuu kohta ning kuna ma ei sõida linnas vaid peamiselt kusagil "karup#rses", siis ma eelistaksin vigasid, millega on võimalik ise midagi ette võtta ja ise ette võttes saab reeglina kiiremini tsivilisatsiooni rüppe tagasi kui taksot-pamperit oodates - aeg maksab. Naise auto puhul on see eriti oluline, et teele ei jätaks ja selle arvelt tasub tõesti tingida ka mõne mugavuslisa arvelt, kuna praegu -25 juures võib kusagil metsavahel pamperit oodates lihtsalt surnuks (haigeks) külmuda ja kuna ka mobla akud surevad külmas kiiresti, ei saa ka pamperit kohale juhatada - sellises olukorras on kindlustusest või kurvituledest suht vähe abi.
20:33 31.01.2012
escort asd (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Kindlasti tahaks enda autole kah katuseluuki. Kunagi isa saksast toodud autol oli läbipaistev katuseluuk, aga varaste kartuses lasi ta selle silikooni täis :D Seega ma olen väiksena katuseluuki nii palju näinud, aga mitte kunagi kasutanud.
Ja lisaks tahaks veel tollel escordil olnud tahhomeetrit. Ehk siis mitte seieriga, vaid tal oli kollane ja punane tuli ning kõik.
20:39 31.01.2012
mumps kurnjauhh (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
kärss, ainuke mõistlik järeldis on see, et oled niisama tühja plähvinud ja tegelikult nimetatud nimekirjas etteaimatavaid või hooletusvigasid ei esinenud. seega saab sinu jutu ühemõtteliselt praalimiseks nimetada ja hilisema margivahetamise jutu lihtsalt ebaõnnestunud katseks totaka naljaga ennast välja keerutada.
siia peaks lisama veel mõne ilase jutulõnga ürgvana volvo ülimuslikkusest automaailmas ning nipsaka märkuse mistahes teise sõidukimargi kohta ja olekski klassilaine foorumifluud a la kärss vormistatud.

minu auto peaks olema kindlasti volvo, soosivtavalt ürgne peletis nagu nad kõik. siis saaks kiidelda.
21:23 31.01.2012
Kärss
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Mumpsile: aga ma ju ei sõida Volvoga. Sõidan hoopis Saabide ja Chevyga ja naudin kõiki neid olulisi ja ka täiesti mitteolulisi mugavusi, mida oma esimeses postituses mainisin. Mitte ühe mõistliku vanakooli igiliikuriga, mis peaks soosima igati kõhnemat rahakotti, kui autokulud muret tekitavad. Lihtsalt neid uuemaid on ikka väga keeruline valida, et pärast autoga rahul olla... ja mitte foorumis eriarvamuste kohta sappi pritsida, kuna kadedus on nii suur, et äkki kellelgi on parem auto kui mul endal, millega ma tegelikult üldse rahul pole ja seda ebaõnnestunud valikut sellepärast pidevalt foorumites õigustamas käin;)

Muide, praegu on peaaegu kõik autoklubide foorumid täis halamist, et küll ei käi külmaga uksed lahti, või siis kinni, küll sulab lumi luku sisse jääks, küll ei lähe soojaks ja küll ei lähe käima jne. Ja täpselt samad inimesed käivad siin auto24-s oma autosid pidevalt kiitmas, veider kas pole? Mitte et see keelatud oleks, aga veider ikkagi, selle asemel, et osta ja teha enda jaoks korda auto, millega tõesti rahul saab olla ja mille olemasolu ei ole vajalik õigustada igal pool :D

PS: Volvost räägid siin praegu Sina. Mina mainisin selles teemas ainult juba veidi uuemat Volvo V70-t, tegin nimelt maha, mitte ei kiitnud. Mida Sa küll tarbid, et nii "kenijaalseid" järeldusi tühja koha pealt välja suudad mõelda?
21:34 31.01.2012
A6__
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
To Kärss:
Pika jutu kirjutasid, aga Sa ei vastanud mu lihtsatele, üheselt mõistetavatele küsimustele. Ma ei palunud Sul järeldusi teha. Ükski nendest vigadest ei andnud ennast eelnevalt märku; automaatkastiga sõitsin kohe järgmisel hommikul remonti ja kast suri testsõidul. Jutt ei ole üldse minu võimekusest kusagil Tallinna ja Valga vahel maanteel gaasitrossi remontida või Sinu võimekusest okastraadiga ma ei tea mida parandada. Jutt on Sinu kategoorilisest väidetest, et mehhaanilised vead annavad endast enne märku ja jätavad teele omaniku hooletuse tõttu. Kõik mu autod on alati regulaarselt hooldatud ja seetõttu tunnen ennast puudutatuna.

Kui Sa ei suuda vastata ilma pika sisutu triaadita, siis ära parem vastagi.

Ja kui väidad, et takso on ühe telefonikõne kaugusel, siis proovi Tallinnas laupäeva öösel taksot saada ühe telefonikõnega.
22:02 31.01.2012
grigoori
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
A6 jutu täienduseks: taksoga ei ole Tallinnas probleeme mitte ainult laupäeva öösiti vaid näiteks Pääskülas suisa suvalisel ajahetkel. Taksode kriitiline mass hängib kesklinnas ning enne kui takso Pässasse saad, tuleb mitmeid firmasid läbi helistada. Küllalt tihti on juhtunud, et ei saagi taksot, vähemalt mitte mõistliku ooteaja piires.

Tuscanile ütleks, et ta ei ole ilmselt tänapäevase automaatkastiga sõitnud. Pealegi on aeg edasi läinud ning pea igal tootjal on valikus ka robotiseeritud kahesiduriline kast.

Miks keegi telefoni käed - vabad seadet pole maininud?
22:11 31.01.2012
audi_a6_v6
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
to: grigoori

Ma arvan, et ta on ses suhtes lihtsalt pirtsakas ja selliseks olen muutunud ka mina, sest oman multitronic käigukastiga audit! Kõik teised mitte variaatorkastid tunduvad jõksutavat, kui oled variaatoriga harjunud. Minul on 2002a variaator ehk siis suht vana ja sellel on kohalt minnes kerge kummivenimise effekt ikka, seega päris veel ei vasta Tuscani nõuetele, muus osas aga küll, samas võibolla on uuemad paremad? Sina grigoori ei ole vist jälle robotiseeritud manuaalidega sõitnud, kui neid sujuvaks nimetad:)
22:37 31.01.2012
grigoori
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Eelmine 2008 aasta auto oli 6 käiguline automaat, nüüdne 2011 aasta oma 6 käiguline topeltsiduriga ning kui lapatsit põrandasse ei vajuta, siis käiguvahetusi küll ei märka. Eriti viimase autoga.
22:42 31.01.2012
audi_a6_v6
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
to: grigoori

Võrreldes millega? Sul ei ole võrdlusmomenti lihtsalt, sellest ma räägin. Proovi näiteks 2011 multitronicut, saad aru, millest mina räägin:)
22:50 31.01.2012
grigoori
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Küllap ma ikka tean, millest räägin :)
Aga see selleks. Manuaalkastiga auto on minu jaoks totaalselt out ning see oligi jutu mõte.
01:39 01.02.2012
Kärss
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
TO A6__: vihjeks, et tõsiste süüdistuste puhul ei ole enamikel inimestel, ka mitte minul, kombeks kasutada ":)" märke. Ja kirjutasin juba varem, et erandid kinnitavad reeglit. Ka mina olen korra elus sellise erandiga kokku puutunud. Sama hästi oleks võinud puutuda kokku ka mõned korrad rohkem, nagu Sinul juhtus. Reeglina on igasuguse (juba eelnevalt karvaseks muutunud) trossi kinnijäätumine, automaatkasti ärasuremine, mootorist õli väljajooksmine ja bensupumba otsasaamine siiski ette ennustatavad (autoga sõitvate vanaemade jaoks tõenäoliselt mitte, autofoorumi autohuvilistelt võiks mingit huvi ja oskusi oma auto hingeelu osas siiski eeldada) ja sellepärast on ka mul olnud kombeks juba esimeste kahtlaste märkide ilmnemisel vahetada vastav tross, vahetada kastiõli, kontrollida sügiseti karterituulutust ja vähegi häälitsema hakanud bensupump ära vahetada. Ja ikka juhtub, mõnikord õnnestub isegi kaks rehvi samal päeval katki sõita... aga mitte nii sageli, et ma peaks vajalikuks maksta nende juhtumiste eest kindlustamiseks 200e iga kuu! Ja kui tõesti sõidetakse nii sageli laupäeva öösiti ringi, siis tõenäoliselt on telefonis lisaks takso numbritele ka mõne sõbra number... enamikel vast ikkagi on.
Ma arvan, et kui ma ise tunnistasin juba eelnevalt reegleid eiravate erandite olemasolu, on minu väidete never-ever absoluutseks nimetamine natuke üle reageerimine...
12:22 01.02.2012
ZF (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Kärss alustas ühte oma postitust sellise fraasiga
TO ZF: Sa selle peale pole mõelnud .......
Just nimelt, ma ei ole mõelnud ja ei kavatse ka seda teha. Ma ei kavatse raisata auto peale mõtlemisele mitte ainsatki minutit. Kuigi olen omal ajal õppinud autoremondilukksepaks olen viimased ca 10 aastat autosse ainult lisanud kütust ja klaasipesuvedelikku ning viinud teenindusse. Mul on täiesti ükskõik, kas kapoti all on mootor või paar pisikest neegrit. Mul on tähtis, et auto liigub ja liigub nii nagu minul tarvis ja et ma ei peaks selle üle mõtlema miks ja milleks. Selle pärast kasutan eranditult uusi (kuni 3 aastat) autosid ja suht korralike firmade toodangut ja kasutan ka täisteenindust. Seda läheb küll vaja harva, nii kord-paar aastas aga ta on olemas.
Kuna mul on nii-öelda ametiauto, siis mul on suht ükskõik, mis see maksab. Peaasi, et on mugav.
13:04 01.02.2012
James75
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Minnes tagasi algse küsimuse juurde, siis pakun välja et ei ole mõte trääkida el. peeglitest, kesklukust, tagaklaasikütet ja palju muid asju ilma milleta enam viimase 15 aasta jooksul pole autosid tehtud või on tehtud väga vähe ja odavaid mudeleid.
Ise ei loobuks mingil juhul konditsioneerist ja püsikiirusehoidjast.
14:09 01.02.2012
Tuscan
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Täpsustuseks minu pirtsakuse osas seoses automaatkäigukastidega :) Olen sõitnud erinevate automaatkäigukastiga autodega väljalaskeaastatega 1992-2010. Pole neist ühtegi küll omanud, kuid olen läbinud sõprade/tööandjate autodega suht pikki vahemaid. Ainsad mitte jõnksutavad (kuid siiski teatud kummivenitamise efekti omavad) automaatkastid, mida oma kogemusest kasutuskõlbulikuks pean on 2002-2008 MB E-klassile pakutav variaator, Audi A6 Multitronic hoolimata kasinast töökindlusest ja 2008 BMW X5 automaat.
Täiesti kohutav on näiteks tänase Opeli Easytronic robotiseeritud kast, mis maanteel möödasõidul rammib kiirendades käigu viienda pealt teisele ning 5000 rpm huilates teeb lendu mineku häält, aga minekut ikka ei kaasne. Ilma pidevate jõnksudeta see ka läbi ei saa. Ka uue Kia Cee’di 4-käiguline automaat on mingi jää-aja relikt.
Samas tuleb tunnistada, et on ka manuaalkaste, mille siduri eripärade tõttu (haagib väga madalalt ja kitsas vahemikus) on sujuv liikuma saamine üsna pikaldast õppimist vajav protsess.
Kuna meeldib ise käike valides teinekord sportlikumat minekut kasutada ning Tallinnas liiklen üsna harva, siis seetõttu ma välistangi enda jaoks automaatkasti. Mida küll proovida tahaks on VAG grupi kiidetud ja kirutud DSG kast.
19:46 01.02.2012
63amg (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
mb E -klassil on tiptroonik mitte variaator.5 või 7 käiguline.
20:36 01.02.2012
57amg (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Mu teada on ka Mersul hammasratastega automaat, mille käiguvahetuse sujuvus on viimistletud võimalikult "variaatori tasemele."
10:31 02.02.2012
A6__
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Tiptronicu puhul tasub maanteel möödasõidul käsitsi õige käik sisse panna, näiteks kolmas. Siis ei ole vajalikul hetkel kiirendades mingit venimist. Venimine avaldubki minu meelest ainult gaasi põhja vajutades, kus ta mõtleb ca ühe sekundi, milline käik sisse panna. Linnasõidul võib kang kogu aeg olla asendis "D".
11:09 02.02.2012
audi_a6_v6
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
to: A6_

Ja mugavuse teemas ajad sellist juttu:)
11:25 02.02.2012
A6__
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
To audi_a6_v6

Muidugi, muidu oleksid kriitilised möödasõidud maanteel väga ebamugavad. Näed, kuidas vastutulev auto jõuab ikka lähemale ja lähemale, sina aga muudkui venid ja venid. Sellises olukorras haarab inimest suur ebamugavustunne. Mugavusvarustuse hulka peab kuuluma võimalus sipsti mööda saada.
17:55 26.02.2012
marita57
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Eks ta üks selline kellele ema, kellele tütar teema ole. Aga arvamuste paljusus on demokraatia alustala ja erinevus rikastab nagu plakatite pealt võis linnas hiljuti lugeda. Seega kõigepealt:

Nelikvedu või esivedu, bensiin või diisel, automaat või manuaal ei ole mugavusvarustus, vaid pigem ikka valikuvariandid. Ja kui minu hetke-eelistus on diisel, nelikvedu ja manuaal, siis ei tähenda see, et nii jääks igavesti. See aga, et auto peab olema kõrge kliirensi ning ohtra pearuumiga, on ilmselt muutumatu nõue.

Lisad, ilma milleta tänapäeval auto ostmine on samahästi kui võimatu (me räägime nüüd ja edaspidi ikka tavakasutuses olevast sõidukist, mitte hobiautost!) on tagaklaasi soojendus, tulede kõrguse reguleerimine salongist, tehaseraadio-CDmängija, puldist avatav kesklukk, alarm, immobilaiser ja ABS. Nendest pole mõtet rohkem rääkida.

Minu jaoks tähtsad lisad, ilma milleta ma autot ei osta:

1. Kütusel töötav eelsoojendus (tavaliselt Webasto või Ebersprächer).
Ma olen vana ja haige inimene, ma ei saa istuda talvel külma autosse ja oodata tund aega, millal tänapäevane diiselmootor linnatsüklis salongi soojaks kütab.

2. 4 x elekriaknad... lihtsalt peab olema võimalus neid juhikohalt juhtida ilma akrobaadi trikkideta.

3. püsikiiruse hoidja - see ei aita küll kütust säästa (pole vaja uskuda muinasjutte, tundlik gaasijalg on alati säästlikum), kuid kesse jõuab jalga ühes asendis hoida näiteks Tallinnast Tartuni. See on ju katastroof. Sõidan aastas üle 40 000 km ja autost väljudes pean suutma ka omil jalul käia, sest jalad on inimesel teadupärast kõndimiseks, mitte näitamiseks.

4. Muusika mängimine USB-sisendist. Ma imestan, kui paljud sõidukid aastal 2012 saavad Euroopa tüübikinnituse ilma sellise elementaarse asjata.

5. Juhi parempoolne käetugi. Selleta on raske sõita linnas, kuid maanteel praktiliselt võimatu.

6. Karterikaitse. Varem või hiljem lõpeb selle puudumine kehvasti.

7. Bluetooth handsfree. Soovitavalt tehasevariant, sest juurdeostetud Parroti mudelid on vaatamata soliidsele hinnale üleeilne päev ja ei ole võimeline haldama andmemahte, mida tänapäevaste nutitelefonidega ühilduvalt seadmelt nõutakse.

8. Kliimaseade-konditsioneer. Vähemalt manuaalne (miinimumnõue).


Vähem vajalikud lisad, kuid mis alati tulevad kasuks:

1. Multifunktsionaalne rool. Teeb elu ikka väga mugavaks, kui ära harjud

2. Navigatsiooniseade - muidugi ainult juhul, kui seal on hea Eesti ja Euroopa kaart. Samas kuna korralik Garmin olemas, ei ole tema puudumine probleemiks.

3. Parkimiskaamera. Taga oleva pildi kuvamine tahavaatepeeglisse on ilmselt möödapääsmatu tulevikutrend. Tänapäevaste autode tagaaken on ju nagu laskeava ja jätab alla suure pimeda tsooni.Aga paljudele autodele lihtsalt ei saa.

4. Vihmasensor. Hea kui on ja ära harjud, aga saab ka ilma hakkama

5. Esiklaasi soojendus. Ilma saab hakkama, aga meie kliimas pagana hea asi.

6. Kliimaautomaat. Ka manuaalsega saab sõita, aga ei ole pooltki nii lahe.

7. Valuveljed. Sõidad ka plekistega, aga kuidagi ei taha enam väga.

8. Istmesoojendused. Talvel vahetevahel abiks ikka, sest kogu aeg ei sõida ju pika drappmantliga.

9. LED päevatuled, Xenon laternad ja tulepesu. Meie kliimas on palju poristes tingimustes pimedas sõitu, nähtavus on oluline.

10. Hea stereosüsteem, kus uksed plärisema ei hakka, kui volüüminuppu natuke päripäeva keerata (vahel ju tahaks!)

11. Elektriliselt kokkuklapitavad peeglid. Linnas on see mõnikord väga vajalik vidin. Ja defaultina on nad sel juhul ka köetavad.

12. Kärukonks on asi, mis asendab paljuski tagurdusandureid. Aga eraldi seetõttu ostma ei hakka, kaamera on odavam. Siiski, kui kunagi rikkaks saan ja tekib vajadus käru vedada, siis ostan. Aga igaks juhuks on mungal m... kärukonksu alla pole mõtet selleks raha panna.

13. Rooli elektriline soojendus. Kahjuks pakutakse väga vähestele automudelitele.

Nahksisu on asi, millest ei oska midagi arvata. Pole omanud.

Lisad, millest hoian kohe eemale või vähemalt ei pea lugu:

1. Udulaternad. On oluline disainielement, aga sellega nende praktiline väärtus lõpeb. Peale ei maksaks.

2. Katuseluuk. Tavaliselt on tegu mõttetu riistapuuga, mis ainult röövib laes väärtuslikke sentimeetreid (näiteks Qashqai+2 jäi ostmata omal ajal just sel põhjusel, et ilma katuseluugita ei saanud)

3. Tagumised parkimisandurid. Täiesti kasutu vidin, mis on meie kliimas pidevalt porine, ainult karjub (ajab närvid läbi nagu piirivalvekoeral, mõtle, mis antidepressandid maksavad!) ja samas reageerib nii hilja ja kõrgelt, et maast mõnekümne sentimeetri kõrgusele ulatuva kivi või posti otsa tagurdad ikka. Mahavisatud raha ühesõnaga.

Muudetud 26.2.12 18:14

19:26 26.02.2012
63amg (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
originaal parkimisandurid töötavad igasuguse mustuse kihi all.ei mingit probleemi!karjuvad pidevalt just isepaigaldatud(esindustes) junnid.katuseluuk on väga hea ventilatsiooniks(nagu korsten majal).ükski tom ega garmin ei saa iialgi vastu auto originaal navile,mida on võimalik seadistada mugavalt suurest nupust(ka kiirustel 100-150 km/h) ja mida on võimalik kuvada ka nn. spidoplokki.ütlemata mugav on ka automaat kaugtulede ümberlülitaja.
20:30 26.02.2012
kanad (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
ma olen neid mersu orig navisi näinud küll, ja täielik sitt on peab ütlema, TomTomiga ei anna võrrelda kuidagi!!
21:03 26.02.2012
kõuejumal (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Turbo ja mida rohkem seda uhkem.
21:36 26.02.2012
marita57
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
63 amg, tänud, see info parkimisandurite kohta on tulevikus kasuks!
11:48 27.02.2012
parm... (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
63amg - jaaa, neid originaal navisid oleme näinud küll Top Gear saates ka kõige kallimatel autodel ja ükski neist ei tööta just eriti loogiliselt ega normaalselt.
Mis peaks olema - endale on esikohal autonoomne eelsoojendus (Webasto, Eberprächer), kui on kavas autot pidada vähemalt 5 aastat, siis tasub igal juhul ära. Mugavus ja kokkuhoid kõigis kuludes. Siis püsikiiruse hoidja, reguleeritava intervalliga kojamehed ja katuseluuk. Pereautol kindlasti lükanduksed taga.
21:15 27.02.2012
63amg (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
no ausõna,ma ei pinguta üle kui ütlen,et viskasin tom-i minema ja kasutan originaali.kogu euroopa peal,pluss "laivis",kas on ummikud ja kas on liiklusseisakud.seda enam,et kasutada(näppida)teda sõiduajal(suurtel kiirustel)on tunduvalt mugavam,ohutum,kui kuskil klaasi küljes läbi liaanide mingit puutetundlikku ekraani näppida.ma ei tea mis asendis teised inimesed sõidavad,aga mina peaks oma masinas ennast turvavööst vabastama,et ulatada näppida midagi esiklaasi küljes.
23:54 27.02.2012
Kärss
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Eelmisele: mul küll juba vana TomTom, aga sellel samuti antenn taga, suunab ummikutest mööda jms (ei ole kunagi Eestis seda proovinud, kuna siin ma oskan ise paremini ummikutest mööda sõita:). Ja miks klaasi küljes? See on 10cm kaugusel roolist, armatuurlaual, otse vaateväljas, erinevalt paljudest originaalnavidest. Puutetundliku ekraani kaudu navigeerimine on loomulikult teine teema, see kõik võiks ka neil suvalistel navidel käia ju nupu alt puldi kaudu, mille kinnitad just enda jaoks sobivasse kohta. Ja suurim puudus on see, et kui on kombeks auto uksi mitte lukustada, siis tuleb TomTom autost alati kaasa võtta, taskus üks klobakas juures...
10:38 28.02.2012
grigoori
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Kärsale: ummikutest mööda juhatamine (RDS TMC) Eestis ei toimi.

Tehase navi on tunduvalt mugavam kasutada, kui tavalist handheldi. Miinuseks aeglasemalt uuenev või suisa puuduv kaardibaas (Fordile pole näiteks siiani võimalik saada Ida - Euroopa kaarti).
11:30 28.02.2012
............ (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Mehed sõidavad kaardi järgi, poisikesed kasutavad GPS-i. GPS on abivahend täpse aadressi leidmiseks.
13:12 28.02.2012
grigoori
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Viimasele.

Ja su auto tagaaknal on kleeps"Siin autos surrakse nagu mehed, turvavööd lahti"?

ja üleüldse kasutavad õiged mehed hobust, mitte ei sõida autoga.

Muudetud 28.2.12 13:16

16:24 01.03.2012
Ford? (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Minujaoks on väga oluline "mugavuslisa" -25 juures auto käima läheks, siis saad aru mis vajalik mis mitte.
17:19 01.03.2012
ostuhuviline (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Uutest autodest rääkides siis isegi 3 gen. Audi navi jääb isegi Tom-Tom-ile alla nii kaartides kui ka navigatsioonidisplei kaarti kuvamises. Mul on viimased autod kõik naviga olnud aga ma ei saa aru miks nad ei võiks tom-tom softi üle võtta. Jube hea on ikkagi sõita nii,e tee jookseb sul ees ja read on kõik näha. Mitte ei ole punkt kaartil. Ja mulle jubedalt meeldib VW/SKODA puutetundlik ekraanisüsteem (kallimatel mudelitel). Ma ei saa aru miks peab Audil ja BMW-l mingi nuppu keskkonsoolil keerutama. Tunduvalt rohkem kulub aega.

Neid vanu luxautode navisid mis on kahevärvilise display jne... Neid ma ei oskagi liigitada. See on paras komöödia ja 21 sajandil selline asi ammu enam ei kõlba.
21:37 01.03.2012
63amg (registreerimata)
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
puutetundlik ekraan on mugav näppida siis kui auto seisab.suurematel kiirustel on vaja ka navi kasutada ja siis on ohutum kasutada suurt nuppu.(audi,mb,bmw).paljudel masinatel on ekraan nii kaugel,et norm. isteasendis ei ulatagi seda puudutama.maitse asi muidugi ,aga mina ei kasuta ka puutetundliku ekraaniga telefoni.
23:17 03.03.2012
Kärss
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Üks huvitav lisa/omadus, mis siin veel mainimata, on kojamehevarre küljes või sees olev klaasipesuvedeliku pihustamine. Tagab lihtsalt selle, et kõik vedelik jõuab väga kiiresti ja kindlalt ikka klaasini ka külgtuule puhul ja pihustab otse harja ette, mitte suvaliselt üle terve klaasi. Mu praegusel autol on see originaalis ja pihustab vaid luua otsast. Oluliselt mugavam lahendus oli kunagi Scania esindusest ostetud nelja pihustiga süsteem, mis kattis äärmiselt ühtlaselt ära kogu harja pikkuse ala. Esimene sarnane lahendus, millega kokku puutusin, oli 90ndate algul oma 84a BX Citroenil, millel oli hirmus jäme pihusti luua varre kinnituse küljes ja sealt "pissis" jämeda joana harja ette, algeline kuid samuti hästi toimiv lahendus. Päris imelik, et sellest pole saanud standard, vaid enamik tootjaid paigutab düüsid endiselt kusagile kapoti peale ja tagaluugi ülemisse serva.
23:30 03.03.2012
audi_a6_v6
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
to: Kärss

Täiesti mõtetu asi minu silmis, lisaks kõigele on ilmselt küttega düüside puhul see juhe seal varres jälle vägagi potentsiaalseks rikkekohaks jne. Sa ikka suudad üllatada oma mugavus soovidega:) Minu arust plaanitakse seda ikka vedeliku kokkuhoiuks?
00:04 04.03.2012
ddig
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Mul on ka mingitel (rendi-)autodel olnud see klaasipuhastaja varre küljes olev pihusti ning esmapilgul on see naljakas, kuid ilmselt on see tõepoolest üsna praktiline. Praegu on selline lahendus kasutusel kõigi mu kolme auto tuleklaasipuhastitel.
Selle üle võib küll eraldi mõtiskleda, kuid mis puutub talvist autokasutust, siis ma annaksin üsna palju krediiti Rootsi inseneridele. Kui nemad leidsid, et tuleklaasipuhastitel on see lahendus hea, kuid tuuleklaasil mitte, siis ma oma kogemustele tuginedes ei julgeks vastupidist väita :-)

Düüside kütmise mõttekusest ei ole ma tegelikult kunagi aru saanud. Esimene auto, kus seda kohtasin oli 96a Golf 3, kuid enamus autosid on siiski ilma selleta olnud ja ma pole küll aru saanud, et see kuidagi abiks oleks. Kui kapott on paksu lume all, siis ei tule sealt nii kui nii midagi läbi ja kui vedelik on külmunud, siis ei ole soojast pihustist üksi mingit tolku.

Lisavarustusest olulisimaks pean konditsioneeri olemasolu (sobib nii automaatne kui manuaalne, automaatne muidugi mugavam = kliimaseade) ja püsikiirushoidjat.
Minu huvialasse jäävatel autodel on need küll enamasti olemas olnud, kuid olen ka lasknud järelpaigaldada originaal püsikiirushoidja.
Ainus asi, mida nende kõrval näha sooviksin on nn vihmasensor. Mingi periood oli see ka järelturutootena saadaval, kuid ...

Igasugused muud lisad liigituvad minu jaoks kategooriasse "nice to have". Olen rohkem või vähem kokku puutunud kõigiga neist, kuid absoluutset sõidumugavust ja stabiilsust ei ole nõus ühegagi neist asendama. Auto, mille istmed ja rool on sajas suunas elektriliselt reguleeritavad, ei eruta mind kui rehvimüra ja teekonarused moodustavad suurema osa sõidukogemusest.

Elementaarseks pean kesklukku, el.aknaid, aut.päevatulesid (mida saab välja lülitada), el. peegleid ja nende soojendusi, istme kõrguse ja nurga reguleerimist, klaasipesuvedeliku taseme indikaatorit. Tänapäeval peab siia nimekirja vist lisama ka jahutusvedeliku temp. näidiku - nii imelik kui see ka ei oleks.
00:27 04.03.2012
Kärss
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
TO audi_a6_v6: Jääb mulje, et Sul pole kogemust: ühenda nt Scania nelja pihustiga kojamehesüsteem oma autol vooliku otsa - sama kogus vett ja esiklaas ujub täielikult, kuid eemalt pritsides lendab osa veest ka sellele alale, kust kojamees üldse üle ei käi ja osa lendab üldse üle katuse. Kokkuhoid on lisaboonus, aga eesmärk on ikkagi saada klaas puhtaks. Mul olnud ikka päris mitmeid masinaid sellise originaalsüsteemiga ja mõnedele ka ise paigaldanud, kuid pole SENI näinud veel MITTE ÜHTEGI eemalt pritsimise süsteemi, mis oleks sama tõhus (eeldab tõenäoliselt oluliselt võimsamat pumpa, jämedamaid voolikuid ja jämedamaid pihusteid, lisaks üle katuse lendav vedeliku kulu oleks oluliselt suurem). Samuti on peenematel düüsidel kombeks ummistuda mõnikord, kojamehe küljes on düüsid ikka hirmus jämedad ega ummistu sisuliselt kunagi (Citroenil oli düüsi ava ca 5mm, st sama mis voolikud pumbast düüsini). See on kah lisamugavus. Samuti pole need kunagi lume/jää all, mida hommikul auto pealt puhastama peaks hakkama.

Pigem küsiks, et mis point on soojendusega düüsidel? Kui sees on liiga lahja vedelik, siis on ka kogu ülejäänud süsteem jääs (ja oleks vaja soojendust ka mujale). Samas kui raatsid osta piisava kangusega vedelikku, pole reeglina vaja soojendada ka düüse... Kusjuures düüside külmumise probleem tekib sageli just sellest, et need on suunaga ülesse, sinna võib sadada/sulada sisse vett ja kuna need on nii peenikesed, siis võivad jäässe minna. Kojamehe küljes olev düüs on aga jäme, on suunaga alla poole (sinna ei saja kunagi midagi sisse) ega vaja sellepärast ka soojendamist. See on ikkagi autotootja, mitte kliendi huvi, et auto koosneks võimalikult paljudest rikkealtidest osadest, mis pidevat tähelepanu (soojendamist, puhastamist) nõuavad;)
08:11 04.03.2012
audi_a6_v6
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Soojendusega düüsid aitavad ikka sinna peale sulanud lume vastu, mis jääks muutub ja läbi ei lase enam vedelikku, mõtetu on tuua näiteid, et kui ikka kapott lume all, siis läbi ei tule midagi, iga asjaga võib ju selliseid näiteid tuua, et kui auto näiteks betooni all, siis pole kojameestest midagi kasu, miks need siis üldse küljes! Aga maitse asi, lihtsalt üldsusest väga erinev maitse siinsetel (endistel) volvo kastide omanikel:)
09:43 04.03.2012
ddig
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Näited näideteks, nendega võib tõepoolest igatpidi üle pingutada. Praktikas ei ole ma aru saanud, et neist soojendustest tolku oleks. Kui kapott on lumine, siis tavaliselt tõmban enne sõitma asumist harjaga sealt üle. Kui lumekiht on õhuke, siis ei pruugi sellekski vajadust olla. Pihustite kinnijää(tu)mine ei ole ühegi autoga probleem olnud, siis ei näe ka mõtet omistada tähtsust vidinale ilma milleta süsteem niigi suurepäraselt töötab.

Üldsuse maitsele rõhumisest lahjamat argumenti annab ikka otsida, kui nende kastide talveomadusi tavaliste (loe: üldsuse maitsele sobivate) autodega võrdlema hakata :-)
10:48 04.03.2012
grigoori
Re: Milline mugavusvarustus peaks sinu autol olema
Pigem on düüside soojendamisel see mõte, et jääkvedelik, mis jääb düüsi suudmesse, külmub peale alkoholi väljaaurustumist ära. Küll kohanud situatsiooni, kus düüside otsad jäätunud.

Düüse kinnitatuna otse kojamehele leiab tavaliselt sportautodelt. Suurtel kiirustel ei jõuaks kapotil asuvast düüsist ilmselt tilkagi esiklaasile.

Muudetud 4.3.12 11:16

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.