Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: DPF-FILTER

19:37 26.04.2012
vurr42
DPF-filter
kuidas on kas ülevaatusel läheb läbi DPF-tahmafilter on läbipuuritud
22:24 26.04.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: DPF-filter
Ei lähe kui ütlete ülevaatajale, et osakeste filter on puuritud. Kui te seda ei ütle siis ma ei ole kindel kas ja kuidas saab antud fakti kontrollida? Kuidas saab ülevaataja teada, et antud masinal peab olema filter on uus teema. Sädesüütega mootorite puhul on reg. tunnistusel KAT märge diislite puhul seda ei tehta. On diisliga masinaid kus leiab kat viite autolt või andmebaasidest. Saab seega vaadata/otsida kas on olemas filter või ei ole aga läbipuurimise asja... no mina ei oska. Usutavasti on siis ka tahmakogus suurem kuid kui torustik on eelnevalt korralikult puhtaks tuuritatud siis saab usutavasti ka puuritud kat/filtriga normikohase mõõtmistulemuse.
20:24 25.03.2013
heldur38
Re: DPF-filter
kus see dpf filter asub ja kuidas seda on võimalik ära tunda et filter on ummistunud ja nagu ma aru saan on tema vahetus kallis lõbu kas ilma vahetuseta ei saa seda filtrit puhastada
21:20 25.03.2013
valdur43 (registreerimata)
Re: DPF-filter
kas keegi ei oska googlet kasutada? sisestage otsingusse ja vähemalt algteadmised tulevad, miks peaks keegi nii lihtsaks asjaks aega kulutama. Nt. remondi all on teema http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=153373
14:27 05.11.2019
uueke1
Re: DPF-filter
Kas on vahepeal selgunud, et mis saab nendest Euro5+dpf masinatest milledelt on
tahmafilter välja roogitud ja välja kirjutatud?
Kuidas seda ülevaatusel läbi OBD kontrollitakse?
Pannakse sundpõletus režiimile ja vaadatakse temperatuure?
16:29 05.11.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: DPF-filter
OBD tegemise kohustus hakkab olema alates Euro6. Trükitakse protokoll mis ütleb kas on heitgaasidega seonduvad vidinad okei.
01:40 08.12.2019
solksolk
Re: DPF-filter
Mis ajast see DPF filtri kontroll pihta hakkab Euro 6-l ?

Kas sellest vanemate autode omanikud ei pea siis midagi kartma, millel on Euro 5 ja madalam, saavad rahuga ilma DPF filtrita sõita, kuni välisel vaatlusel, selle puudumist ei tuvastata?
Teatavasti, selliseid autosid on, kus seda filtrit enam pole.
12:19 08.12.2019
-------------------- ----- (registreerimata)
Re: DPF-filter
Eestlane suudab liisida auto kuid remondiks ja hoolduseks raha ei jätku, nii pekstaksegi kõik tühjaks, tehakse pimedaks, petetakse ära. Kurb, aga pidulik.

Muudetud 18.1.20 21:20

13:03 08.12.2019
passati omanik (registreerimata)
Re: DPF-filter
mina teeks sellise asja rangelt karistatavaks kui auto omanik laseb selle DPF filtri eemaldada. minu autol on see filter all toimib ideaalselt ilma tõrgeteta. autoks on 2008 aasta audi A6 3.0 tdi 171kw. mulle ei meeldi mite üks raas kui eemaldatakse sellised asjad mis on sinna tehase poolt ette nähtud ja sinna pandud. seda võiks juba hakata ülevaatustel kontrollima ja saata sellised autod korduv ülevaatusele kus on see DPF filter eemaldatud.
13:06 08.12.2019
muiduginii (registreerimata)
Re: DPF-filter
Jah, iga selgelt mõtlev külamees saab aru,et igasugu euro5-6 on lollidelt raha kokku korjamiseks,äkki seletad siis kõigele kust see loodusesääst tuleb, kui to dpf iga 200km tagant autoall kärssab.odavam välja ju võtta ,mure lahentatud,et uus osta on vaja hulga raha ,mille teenimise käigus hävitat kuskilt teisest otsast maailma. Näiteks mina müün kruusa või liiva, ,kruusa hind 2,6 euri/t ,uus filter 2000 euri,pean müüma 760 tonni ,,,, suur auk jääb järgi ,tule vaata kui ei usu.
13:19 08.12.2019
muiduginii (registreerimata)
Re: DPF-filter
Tegelt tuleb see korrutada kahega, võtame kulud ja maksud ka maha 1400 tonni ja üks auto saab uue filtri. Tõesti keskonnasõbralik.
13:40 08.12.2019
. (registreerimata)
Re: DPF-filter
Osta bensukas/LPG/CNG siis, kui tahmafiltriga jamada ei viitsi.
14:22 08.12.2019
solksolk
Re: DPF-filter
Tänapäeval hakkab ka bensukatel vaikselt OPF filter peale tulema.

DPF filtri keskonnasääst on ühelt poolt küsitav küll, et ega see ülepingutamine ei ole?
Sest auto kütusekulu ju suureneb, kuna filter on ikkagi teatav takistus, filtril on tühjaks põletamise tsüklid, see kõik on ju keskonnakahju.
Nüüd DPF filtri tootmine, ka sellel on oma ökoloogiline jalajälg.

Tõsi ta muidugi on, et mulle ei meeldi mitte need vanad diislid, millest mitmed tohutut haisu ajavad ja osad isegi tohutut suitsu.
Ma ei ole veel aru saanud, miks osad diislid seda kõike teevad ja teised vähem ning miks ülevaatus selliseid diisleid läbikukutada ei saa.
Olen sõitnud selliste diislite taga, kus mul paha tahab hakata.
Üks oli lausa nii hull, et kui peale ringteed minema kiirendas, siis oli vähemalt 2m kõrgune pikk suitsupilv järel oma 100m pikkuselt.

Muudetud 8.12.19 14:24

15:57 08.12.2019
to solk (registreerimata)
Re: DPF-filter
Asi on selles, et filter püüab kinni tahmaosaksed, mida inimesed sisse hingaksid. Keskkonnaga on siin selles mõttes vähem ühist, rohkem inimeste tervisega.
16:11 08.12.2019
muiduginii (registreerimata)
Re: DPF-filter
Inimese tervisest ei hooli keegi, vaata mis toit poes sisaldab,mis keemia peal kasvab siga veis või kala,põllumehe lemmik haakeseade on mürgiprits jne,,,,
Jäle huvitav ,mis mullis te elate
16:36 08.12.2019
Eestimehaanik (registreerimata)
Re: DPF-filter
Kusagil oli artikkel kus Saksamaa mingi tuntud kopsuarst tegi asja selgeks et tema ei ole ühtegi korda näinud et inimene oleks surnud mingisse kopsuhaigusesse mille on põhjustanud diisli tahm, see on ülepaisutatud teema kõik. Lisaks veel me oleme maailma kaardil olematu suurusega eesti riik. Kui palju üldse maailmas on diiselküttega töötavat erinevat tehnikat(autod, laevad,lennukid jnejne) Mida meie mikroskoopiline eesti riik muudaks kui me kasvõi kõik fossiilkütustel töötava tehnika üldse ära keelaks? Mitte midagi ei muutu meist! Rohkem eesti rahva peedistamine nende filtrite kontrollimisega, kõige väiksem riik meil aga karmimad nõuded.
17:04 08.12.2019
Kus neid (registreerimata)
Re: DPF-filter
diisliga lendavaid lennukeid näha võib? Ise ei sooviks ega soovitaks küll kellegile.
17:06 08.12.2019
Henry69 (registreerimata)
Re: DPF-filter
Täpselt nii ongi nagu Eestimehaanik kirjutas. Krt, meil kõiksugu EURO 5 nõuded, nende masinate sumpsis võib pmst. lilli kasvatada. Eesti teedel liikuvate masinate arv on maailma mastaabis samuti pmst. olematu-ma kujutan ette, et ntx. ainuüksi Moskvas liigub kordades rohkem masinaid kui Eestis ja Venemaal on need euronõuded suht lapsekingades-tossavad Kamaz-id, Maz-id ja mis kõik veel liiguvad seal vabalt ilma igasugu piiranguteta... Hiinast ja Indiast pole üldse mõtet rääkida... Nii, et jh-kõik need meie kliimahüsteerikud ja maailmapäästjad hauguvad ikka väga vale puu all... Tehku krt silmad lahti ja vaadaku mis maailmas tegelikult toimub...
17:10 08.12.2019
- (registreerimata)
Re: DPF-filter
Ma pole juba terve aasta tuba koristanud ja s.tal käin põõsa all- kui mingi vaene hiinlane saab niimoodi elatud, saame meie siin eestis ka. Põrgusse hügieen ja puhas elamine.
17:39 08.12.2019
Jokkvärk (registreerimata)
Re: DPF-filter
To: .
Kus neid Lpg/Cng kallureid saab millega muidugnii oma materjali veab ja kas nende "süsteemide" elushoidmiseks tuleks väiksem auk kaevata?
To: Kus neid ( vb.blond?)
Mis kütust siis lennukid põletavad? See, et seda "lennukipetrooli" tavatanklast ei saa ei muuda ju asja olemust.
21:47 08.12.2019
P9xxxxxx (registreerimata)
Re: DPF-filter
Ja kui OT-ks läks, siis ärge unustage, et terve Balti meri on diisliga müttavaid laevu täis, üks välja arvatud. Vaevalt, et laevadiislitel mingit DPF filtrit kasutatakse. Kütusekulu aga mõõdetakse tonnides.
22:09 08.12.2019
jee.kim (registreerimata)
Re: DPF-filter
Googelda nt. sõna "scrubber"

23:43 08.12.2019
passati omanik (registreerimata)
Re: DPF-filter
selle jätsin muidugi mainimata et auto tease etiketil mis asub bagassis varuratta juures ja teine servise raamatus on märge DPF .
08:44 09.12.2019
Asi on nii, (registreerimata)
Re: DPF-filter
et loll inimene on seadustanud, tapamasinatele need reeglid ei käi! Teenisin kunagi nõuka lennuväes. Üks hävituslennuk võis forsseeritud režiimis 13 tonni petrooli 15 minutiga läbi kütta. Mis dpf?
09:11 09.12.2019
qwfeqw (registreerimata)
Re: DPF-filter
Kuidas kontrollida, kas tahmafilter on minema löödud või mitte? Lähed auto summuti juurde ja tõmbad näpuga toruseest. Dpf filtriga pillidel jääb näpp puhtaks.
Muidugi siin saab ennem ülevaatusele minekut summuti ära puhastada, aga seda mõttelendu saab edasi arendada
17:29 09.12.2019
Nägija (registreerimata)
Re: DPF-filter
Kasutad korstnapühkija teenust. Kindlasti leidub väiksema läbimõõduga torudele sobiv hari.
22:36 09.12.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: DPF-filter
To: solksolk vastus küsimustele 01:40 08.12.19.
Olen tegelenud diiselmootori suitsususe temaatikat puudutavate küsimustega alates 1998, kui alustasime diislitele suitsususe testide tegemist. Lugematu arv kirju riigiametnikele ja arutelusid nendega, samuti ka arutelud siin foorumis, ei ole minule täit selgust toonud. Regenereeriva diisliosakeste filtri visuaalne kontroll kui selline algas sellest hetkest kui ülevaatusele hakkasid ilmuma üksikud masinad mis omasid sellist filtrit. Kui ülevaataja leidis sellise vidina siis vaatas, kas ei ole filtri korpusel näha keevitusi mis viitaksid filtrielemendi eemaldamisele? Mäletan, et esimesed ja üksikud DPF-iga autod hakkasid ilmuma alates 2005 väljalaske aastast ja siis võis leida ka viite Euro 4 -le. Kui 2005 aastal valminud DPF filtriga masinal ummistus filter ja see eemaldati, siis ei osanud ega oska ka täna autot kontrolliv ülevaataja igas olukorras nõuda filtri tagasi panemist. Seletatav on see sellega, et ülevaatajatele ei jagata informatsiooni konkreetse auto tehase komplekteerituse kohta ja väidetavalt puudub Maanteeametil endalgi tihtilugu selline informatsioon. Vaatamata vastava otsingumootori olemasolule ei tee ülevaatajaid päringuid tootja andmete saamiseks konkreetse auto kohta kuna see on tasuline, kohustust selleks ei ole. Euroliidu tehnoülevaatust puudutav direktiiv küll annab riigile kohustuse varustada ülevaatajad nende tööks vajaliku informatsiooniga kuid seda vajalikul määral ei tehta. Koos Euro 4 kohustusega alates 01.07.2008 esmaregistreeritud autode puhul hakkasin nägema palju rohkem DPF filtreid kuid nagu mainisin siis esimesed ilmusid juba 3,5 aastat varem. Olen kohanud ka Euro 4 paberitega masinaid millel ei ole leitav selline filter aga heitgaasitorustik paistab vägagi originaalkomplektsuses seega siin on selle asjaga nii ja naa. Alates Euro 5 ja edasi, peaksid olema kõikidel autodel DPF ja Euro 6 puhul lisandub ka nn. selekteeriv katalüsaator AdBlue süsteemiga. Alates 01.02.2020 on kõikjal meie riigi tehnoülevaatustel kohustuslik OBD testri abil tehtav diagnoos ainult Euro 6 masinatele, mis trükib vastava protokolli kus näidatakse ära kas on heitgaasidega seonduvat süsteemi ja sealhulgas ka filtriteemat saboteeritud või mitte? Euro 6 –le ei pea siis diagnoosile lisaks suitsususe testi tegema. Ma ei imestaks kui eemaldatud DPF-iga saadakse normikohane mõõtmistulemus (k – 1,5) Euro 4 või Euro 5 puhul. Ma ei imestaks kui ei tuvastata filtri eemaldamist kui filter väga peidus mootori või vastavate katete taga, neid juhtumeid aga saab olema päris vähe sest üha enam on hakanud ülevaatajad oma kolleegide peale kaebama …

To: Eestimehaanik 16:36 08.12.19
Eestis ei ole karmimad nõuded kui euroliidus kuna normid tulevadki vastavast regulatsioonist EUROOPA PARLAMENDI JA NÕUKOGU DIREKTIIV 2014/45/EL
10:31 10.12.2019
Tea, (registreerimata)
Re: DPF-filter
kas oma Euro 6 mootoriga diiselmasinaga saab Lätis TÜV tehtud, kas on lubatud või siis, et kas on keelatud TÜV teha euroliidu piires?
11:33 10.12.2019
- (registreerimata)
Re: DPF-filter
Venelastel on hea ütlemine- diisel ei anna sulle säästu, diisel annab sulle laenu, sest kunagi hakkad seda säästetud raha remondile kulutama.
11:45 10.12.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: DPF-filter
Eesti registris arvel oleva auto ülevaatust saab teha ainult meie riigis. Ostes euroliidust kasutatud auto millel hetkel ülevaatus - siis meil uue reg. tunnistuse saamisel ei pea kohe uuesti ülevaatusele minema.
14:07 10.12.2019
. (registreerimata)
Re: DPF-filter
Suurepärane, järgmiste aastatega hakkavad need DPF EGR SCR off diislid ära kaduma. Nüüd vaja OBD-ga kontrollimise nõuet kõikidele autodele laiendada ja saab autoga sõita nii et ei peaks koguaeg õhk väljast/tsirkulatsiooni nuppu klõpsima.
18:12 18.01.2020
uueke1
Re: DPF-filter
20:48 18.01.2020
Vänto (registreerimata)
Re: DPF-filter
Mis see obd kontroll aitab? See ei ütle, kas filter on vahel või mitte.
19:53 19.01.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: DPF-filter
OBD (On-Board Diagnostics) kolme tähe kombinatsiooni all mõeldakse auto pardaarvuti poolt mootorisse tuleva kütuse doseerimise juhtimist ja kontrolli, et optimeerida saastamist. Süsteem kontrollib pihusteid, andureid, tahmafiltriga seonduvat ja selekteerivasse katalüsaatorisse pritsitava urea (kusihape) pihusti tööd diiselmootoriga masinatel Euro 6. Ülevaatajatele on antud kohustus, et alates 01.02.2020 kui tuleb ülevaatusele Euro 6 või Euro VI heitgaasinormatiividele vastav sõiduk bensiini- või diisel mootoriga, siis peab vastava testriga tegema auto ajust võimalike veakoodide protokolli väljatrüki. Nõue on ülimalt rumal ja näitab ametnike asjatundmatust mis on võrreldav sellega kui 70 aastane kojamees koostaks sünnitusabi juhendi. OBD test peab ütlema kas on filter või ei ole AINULT Euro 6 puhul st. euro 4 ja euro 5 ei puutu asjasse kuigi sealgi on samad filtrid kasutusel. EOBD muutus kohustuslikuks euroliidus 2001 bensiinimootorite puhul ja alates 2004 diislitel mis põhimõtteliselt ongi auto armatuurlauas oleva mootori kujutisega märgutuli.
11:06 20.01.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: DPF-filter
Kuna tööd ei ole ja on aega siis lisan eelmisele kommentaarile veel mõtteid.
Euroliidu direktiiv 45 annab selge ja mõistetava juhise, et ülevaatajale antakse valik, kas ta teeb autole ainult heitgaasitesti või siis ainult OBD väljatrüki. Meie ametnikud nõuavad nii heitgaasitesti kui ka veakoodode trükki. Võtan näidisena bensiinimootoriga auto mis peab omama OBD süsteemi alates 2001, seega alates sellest aastast peab olema võimalik saada heitgaasidega seotud veakoodisid - kui neid on. Tulles tagasi kohe kehtima hakkava regulatsiuooni juurde on ülevaatajale antud kohustus bensiini kasutava masina so. "Euro 6 auto" puhul:
1.Kas heitgaasisüsteem on komplektne, st. kas on katalüsator või on jäljed sellest, et katalüsaatori sisu eemaldatud?
2.Kontrollib, kas armatuurlaual asetsev mootori kujutisega märgutuli süttib ja varsti ka kustub? Tähendab, et auto enda pardaarvuti annab informatsiooni kas heitgaasidega seonduvate elektroonikavidinatega on kõik korras, sealhulgas katalüsaatoriga seonduv?
3.Teeb heitgaasitesti millest selgub kas gaasid on OK, sealhulgas katalüsaator.
4.Teeb OBD testriga auto ajust võimalike veakoodide väljatrüki, saamaks teada kas on heitgaasidega seonduvate vidinate probleeme, sealhulgas selgub kas on katalüsaatoriga seonduv korras?
JA SEDA KÕIKE ALATES EURO6 MASINATE PUHUL! Tegemist on täna nende masinatega mis omavad tehasegarantiid heitgaaside asjanduses kuna tootjale on antud kohustus 160 000 km või 6 aastat. Tähendab, et uued masinad mis tulevad esimest korda ülevaatusele vajavad neljakordset kontrolli ja kõik teised alates 2001 seda ei vaja! Kus siin loogika on - ei seda ei ole sest meil on riigiametnikud kes tegelevad tühikargamistegevuse nõudmisega ülevaatajatelt, näiteks nõuavad registriandmete kontrolli kus muuhulgas... Ülevaataja vaatab reg. tunnistusele kus on kirjas sõiduauto kohta, et sellel on KAKS SILDA ja siis vaatab autot, et kas reg. tunnstusel olev info läheb kokku tegelikkusega.... Ülevaataja saadab kodaniku autoregistrisse taotlema auto kasutusluba kui masinal on riknenud teljekaaludega andmesilt.... seejuures andmesildi otsimise kohustus on EBASEADUSLIK kuna ta ei toetu MITTE ÜHELEGI tehnoülevaatust puudutavale regulatsiuoonile (MKM 42 on juba ammu kustutatud ülevaatajale mõeldud regulatsioonide nimekirjast). Sama olukord on siis ka Euro 6 diislitega. Vot ei saa meie riigis teha ülevaataja tööd kergemaks ja mõistuspärasemaks, otse vastupidi terhakse kõik selleks, et ülevaatusele tulev kodanik tõstaks kulmud vaadates auto all aelevat ülevaatajat kes meeleheitlikult puhastab aluspõhja leidmaks vin-koodi. Kõige selle rumaluse põhjustajaks on teatud ametnike KORRUPTIIVNE arrogants mis ei luba reeglite koostamise juurde tegelikke spetsialiste ja ülevaatusreegleid korraldavad kogu riigi peale kolm ülevaatuselu kauget tegelast.
11:49 20.01.2020
mida annab (registreerimata)
Re: DPF-filter
vigade lahtri väljatrükk masinal millel dpf on programmiliselt välja kirjutatud, mitte midagi, sest see ju puhas, saan aru kui ülevaatajad õpetatakse lugema teatud parameetreid ajus, vot siis on asi teine
12:08 20.01.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: DPF-filter
OBD ei kontrolli ja juhi ise midagi!
13:11 20.01.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: DPF-filter
Panin väheke mööda Sorry! Tegelikkuses juhib mootori tööd ECU ja OBD on puhtalt diagnoosimiseks. Pool tundi tagasi lahkus klient, kelle Euro 6 diislile tegin suitsususe testi saades mõõtmistulemuseks K – 0,03 m-1 ja seejärel lubati lahkelt teha ka OBD. Kui oleks veebruar siis tulnuks vormistada kordusülevaatus kuna protokollis on kirjas neli veakoodi P22AE; P0036; P0038; P22AE. Korduvat ei vormistanud kuna seadus ei luba sanktsioneerida asjades mis alles tulevikus hakkavad kehtima. Varsti kehtima hakkavas MKM 77 lisa 4´s on kirjas: “ Pardadiagnostika tester tuvastas veakoodi vahemikust P0001-P0499 või veakoodi P0650.“ = kordusülevaatus.
Vaadates veel sama määrust leiab järgmise selgituse: “Kui sõiduk pole pardadiagnostika kontrolliks valmis või kontrolli pole võimalik teha, siis tuleb kontrollida rikkeindikaatori olekut.“ Tähendab kui heitgaaside mõõtmine näitab korrasolekut siis võib ülevaataja masina korrasolevaks tunnistada jättes ära OBD-ga diagnoosimise kuna sõiduk ei ole ülevaataja arvates „eksamiks“ valmis… Muidugi on üks variant ka see, et kontrolli pole võimalik teha kuna ülevaataja ei ole selleks valmis sest ei leia vastavat pistikut… Tehakse karm nõue mille rakendamise tobedus seisneb selles, et võib nõuet mitte täita?
13:14 20.01.2020
mida annab (registreerimata)
Re: DPF-filter
Mait, kui saladus pole, siis mis progega kavatsetakse diagnosti ehk vigu lugema hakata
15:31 20.01.2020
Sull12
Re: DPF-filter
Eks siis hakkab nalja saama. Mul näiteks Volvo ei lase paljusid seadmeid ligi. Mitmes töökojas probleeme olnud, et näevad ainult "kommunikatsioniviga". Seepärast käingi ainult Volvo esinduses / edasimüüja juures.
Mis saab nüüd ülevaatusel, juhul kui keegi neist kasutab hüpersuper universaalset seadet otse Hiinast ja mu masin ütleb selle peale lihtsalt "kommunikatsiooniviga"?
15:42 20.01.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: DPF-filter
Kustutasin oma selgituse 14:05 kuna jätsin olulise info panemata st. tester peab olema suuteline lugema CAN bus infokanalist koodisid.
14:05 Arvan, et testrite valik saab olema erinev seejuures vägagi oletan, et maanteeameti inimesed võivad tahta eelnevalt teada millise riistaga testi siis ikkagi hakatakse tegema? Põhiline on, et loeks veakoodisid ja saaks väljatrüki teha. Mina kasutan AVL diagnoososeadet kus on heitgaside testimised bensiin/diisel ja ka OBD diagnoososeade kõik ühes. Mis puudutab diagnoosimise programmi siis sellest ma ei tea mõhkugi.

To Sull12:
Nalja saab juba ammust alates sellest, kui algas Aris ülevaatusprogramm mis viis meid tagasi kiviaega kuna vigade arvu vähendati KOLM korda võrreldes sellega mis oli enne arist. Nalja hakkas saama sellest ajast kui auto võrdsustati isikuga ja tema suhtes hakkas kehtima haldusõigus mis on primarsem kui tehnilised näitajad. OBD tehakse alates Euro 6, nii et tester ja selle tarkvara peavad olema küllaltki uued.
15:53 20.01.2020
mida annab (registreerimata)
Re: DPF-filter
ok tester testriks, kas kuskil on näha vigade loetelu ja kirjeldust mis saavad ülevaatusel takistuseks, on see alles projekt kellegi peakolus või eksisteerib midagi ka paberi peal
16:17 20.01.2020
............. (registreerimata)
Re: DPF-filter
No on ju eelnevalt Mait kirjutanud ,et veakoodid P0001--P0499 ja P0650 on korduva põhjuseks. See ,mida need tähendavad, pole tõenäoliselt ülevaataja asi.
16:19 20.01.2020
............. (registreerimata)
Re: DPF-filter
Tähendab ,et kui loetakse veakoodid ,siis nn. tahmatesti poleva ja teha -sain ma õigesti aru?
16:44 20.01.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: DPF-filter
Euroliidu tehnoülevaatuse direktiiv ütleb, et ülevaataja valib Euro 6 masina puhul kas teeb ainult heitgaasitesti või ainult OBD. Meil aga nõutakse mõlema testi tegemist. Seejuures OBD ei tehta kui auto ei ole valmis testi tegemiseks. Mida tähendab, et auto ei ole valmis, selle kohta lisaselgitusi ei ole. Jutt käib ainult euro kuutest.
12:22 21.01.2020
uueke1
Re: DPF-filter
See filter roogitakse tavaliselt sama kiiresti sealt minema, kui ta tehases külge sai.
Vahet pole, kas seda testitakse või mitte. Mõttetu vidin on see filter ikkagi.
Kui hakataksegi OBD kontrolli tegema, siis küll IT mehed selle vastu rohu leiavad.
See on alati nii olnud ja ilmselt on ka edasipidigi.
Vaevalt keegi mingi ultraheli seadme või mingite kaameratega hakkab kontrollima, kas filter on tühi või mitte.
Minu silmis toimub DPF filtri ümber toimuv kargamine vale puu all.
13:02 21.01.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: DPF-filter
Keegi ei testi filtrit sest sellist metoodikat ei ole ma näinud, küll aga kontrollib filtri korrasolekut auto enda elektroonika rõhuandurite ja temperatuuri anduriga. Euro 6 puhul peaks tulema teemasse ka urea pritsesüsteemi korrasolek. Algne teema DPF-filter on tänaseks muutunud teisejärguliseks kui vaadata ülevaatusreeglite uuendusi. Olen näinud, et ka ilma filtrita on mõõdetud suitsusus normi piiridesse jääv kui eelnevalt on torustik puhtaks tuuritatud. Kui filter jääb kusagile mootoriruumi sügavustesse katete alla ja seda sellepärast näha ei ole siis võib tõesti juhtuda, et masin saab OK ka ilma filtrita. Selliseid juhtusid on ülivähe. Kas OBD vastava ümberpogrammeerimise ja mikrokiibi vahetusega toimunud muudatusi avastab - eks näeb tulevikus, ma ei oska täna miskit arvata kogemuse puudumise pärast. Samas arvan, et OBD hakkab masinaid välja praakima suuremas osas muudes asjades kui filtriga manipulatsioonide pärast sest ei ole ülevaatajale antud kohustust ja oskusi kuidas vanu vigasid auto ajus kustutada... Ja ikka lisan lõpuks, et OBD-ga seonduv käib AINULT Euro 6 kohta.
17:07 21.01.2020
kuupjuur (registreerimata)
Re: DPF-filter
Kõik euro 6 diislid ei kasuta kusiainet. Endal euro 6 diisel ja põletusprotsessis kasutatakse diislikütust ennast.
Aga näitude lugemine obd kaudu on kuidagi naljaks lugeda. Eestis on piisavalt ettevõtteid, kes oskavad filtrid ja andurid, ka uurea süsteemi, välja progeda ning obd lugemisse sisestada "tehaseandmed" nii, et lugejale jääb mulje, et kõik on OK.
Kulmu paneb kergitama EL direktiivist möödavaatamine, kus ei nõuta mõlema testi tegemist. Oma uuemal masinal eelistaks kindlasti obd tegemist, sest masin korras ja nii jääb mootori piinamine ära.
21:28 21.01.2020
VL (registreerimata)
Re: DPF-filter
Kuupjuur. Kusiaine prits ei oma seost tahmapõletus protsessiga vaid teeb pigem sama tööd, mis EGR klapp ehk siis neutraliseerib nox gaase. See on õige, et euro6 ei tähenda automaatselt adblued, mul ka sama. Euro 6 on aga ilma kusepritsita.
21:48 21.01.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: DPF-filter
EGR ei neutraliseeri. Kuna mootorisse tulevas õhus on 78% lämmastikku ja 21% hapnikku siis teadupärast nad tavaolukorras omavahel ei ühine. Mootoris suurel rõhul ja temperatuuril toimub lämmastiku ja hapniku ühinemine lämmastikoksiidiks. Selleks, et seda vähem tekiks tuleb käiku EGR klapp mis laseb osa põlenud heitgaase uuesti sisselaskesse. Sellega muudetakse segu kvaliteet nii halvaks, et väheneb mootoris põlemise temperatuur ja sellega tekib vähem nokse. Kuna normatiivid lähevad üha karmimaks siis on võetud kasutusele kusihappe pritsimine selekteerivasse katalüsaatorisse kus järele jäänud noks lagundatakse ammoniaagiks ja veeks. Ja mis puudutab veakoodide kustutamist ülevaataja poolt siis see ei ole aktsepteeritav st. kui ülevaataja oskabki veakoodisid kustutada siis vahelejäämisel ootavad teda sehkendused ametnikega.
22:02 21.01.2020
VL (registreerimata)
Re: DPF-filter
Jah Mait, õige ta on, sõnastasin hooletult.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.