Liiklus

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

Matsid liikluses

 
A6__
20:43 22.01.2013
Täna kogesin jällekord huvitavat olukorda meie liikluses. Vahtralehega auto läheneb ringristmikule. Tema järel sõidab A8. Mõlemast tuhiseb mööda Mercedes-Benz 600, tõmbab vahtralehele ette, ületab ringristmiku ja põrutab edasi. Järgmisel ringristmikul kohtuvad Mersu ja Audi, vahtraleht pööras vahepeal ära. Mersu annab lapsega emale teed, aga Audi juht kukub signaalitama!? No tõesti krt. Nagu idanaabri juures. Naine, laps kelguga järel, lähevad ülekäigurajal üle tee ja see idioot signaalitab.
eks ta ole
21:26 22.01.2013
Omaette küsimus on, kas iga matsi pärast on mõtet vihastada?
audi a8 v8
22:00 22.01.2013
Kui vene liikluskultuuri vaadata, siis peaks selge olema mis rahvust peame tänama et meil matsid liikluses...
parm...
22:51 22.01.2013
A8 ei mahu ju hinge, kui keegi temast mööda sõidab. See ju tavaline! Endal auto on, aga sõita ei mõista ja kui keegi teine siis sõitma hakkab, siis ei mahu hinge. Oi kui smardiga möödud sellistest, siis mõnel on selline nägu, et ei tea kellele otsa sõidaks. Aga eks on põhjust ka, sest kui auto, millel on umbes 6 korda vähem kW mööda ajab, siis paneb mõtlema küll :)
Matsid on meil need, kes teisi ei austa. Ei suunatulesid, ei normaalset tulede kasutamist ei mingit normaalset reastumist, ega tee pakkumist teistele jne. Selliste ahvide pärast on meie liiklus selline. Ja siis on need nö "rahulikud" matsid, kes valgusfoori ees olles esimesed, otsustavad, et just nüüd hakkavad kütust säästma ja siis väääääga rahulikult saab kiirendada ja kulgeda, sest TEMA saab ju üle ristmiku. Kui natukene inimesed teaks, mis tegelikult ökonoomne on, siis oleks meil poole vähem ummikuid ja kuluks poole vähem piduklotse :)
njah..
23:10 22.01.2013
No inimesed on kõik erinevad. Nii palju on ka erinevaid sõidustiile ja tõekspidamisi. Kusagil ei ole kirjas, et peab foori alt startima nii, et rattad teevad kohapeal enne vähemalt 10 tiiru ja siis täie lauluga minema. järgmise foori alla saavad ikka nagunii kõik kokku ja see kes rahulikult startis jõuab võibolla just selleks ajaks järgmise rohelise tule ette ja ei pea käikugi vahetama ja see on juba puhas ökonoomia ja lisaks sellele on siduri, piduriklotside ja muude detailidi kulumine ka minimaalne eks ole:)
eks neid jagub
23:38 22.01.2013
:)
Mul naine hiljuti rääkis, et jäi fooritaga punase tulega seisma ja kuuleb tagant kahte signaali. Vaatab, taga audi. Laiutab käsi, et nagu mida??? Tagant tüüp näitab kellapeale käega kaks korda. Tal kiire ju:D
Tra kust sellised tulevad. Ta ütles kusjuures, et jäi puhta punasega seisma veel. Mul endal suur länkar ja sõidan väga korralikult, viisakalt ning ka minuga käitutakse viisakalt aga kui naise väikeautoga vahest sõitnud olen. No minge metsa... Sõida linnas 60ga, ikka iga viies meesterahvas sõidab mööda, vahele, ette. Kui meesterahvas mingi väikeauto roolis, siis see mu meelest osades meestes veel eriti "mingi" tunde tekitavad. Enamus on siiski viisakad.
ongi nii
23:50 22.01.2013
Mina liiklesin aastaid linnas väikese Fiatiga. Kõik surusid mööda - olgugi, et maanteel 100 90 alas sees või ristmikutelt lendasin minema. Tõsi, mootor sellel oli oluliselt tuunitud ja mõnelegi bemmimehele võis lendav Fiat üllatuseks olla:)

Nüüd ostsin suure maasturi, sõidustiil sama, kuid äkki kõik on jube viisakad. Saa siis aru. Nagu keskajal elaks, kus tugevama ja suurema võim loeb.
oot?
01:05 23.01.2013
Ma ei saanud aru, mis rolli mängis selles sissejuhatuses vahtralehega auto? No sõitis, keeras ära, aga mis point?
.......
07:07 23.01.2013
Aga sõitke diisel Moneoga ja küpsetage kuskil mõni BMW või MB ära...vaadake siis reaktsioone...
karvanejakole
09:46 23.01.2013
Njah, ei ole ainult must ja valge, keegi ei rääkinud kummivilistamisest midagi. Kui rohelise saabumisel hakatakse analüüsima, mis käiguga kohalt võtta ja tehakse seda eriti aeglaselt, ajab närvi küll.
A6__
10:02 23.01.2013
To: oot?

Audi sõitis vaikselt tiksuva vahtralehe järel ja rada vahetada ei saanud, sest kõrvalrajalt lendas Mersu mööda ja tõmbas enne esimest ringristmikku napikaga vahtralehele ette.
looder23
10:06 23.01.2013
aga kas keegi selle peale ei mõtle, et see a8 signaalitas sellele mersu vennale, sest talle ei mahtunud hinge, et mersuvend nii nahaalselt sõitis. ma ei usu, et see signaal oli jalakäijale mõeldud. pigem konks seal.
looder23
10:10 23.01.2013
mitte, et ma õigustaksin a8 juhi käitumist, aga mõte jooksis selline läbi.
63amg
17:08 23.01.2013
teemaalgataja!nägid tõesti mb-600 W-100 Tallinnas???võib-olla tehti pulmasõitu.sellised üle 40 aasta vanad ja liikumisvõimeliste hinnad algavad 50000.- eurist.
stammer
18:13 23.01.2013
Pigem oli see S600 ja pakun, et musta värvi. Nähtud küll liikluses ja olen sellele isegi mõned korrad "ette jäänud".
td
20:59 23.01.2013
Taolised mesa-vennad pigem ajavad muigele,isegi enamus tavasõidukeid suudab taolisel pinge-vabalt linnaliikluses sabas-püsida või eest spurtida. Kunagi oli juhus oma diisel omegaga..taolisele suurele mersule vist elu mark teha..Viljandist kuni Tartuni. Viljandist väljasõidul tegi kiire möödasõidu, istusin siis sappa..küll üritas/pingutas kuni tartuni, aga eest ta ära minna ei jõudnud, kiirused olid pidevalt 100km-200km/h. Tõesti pigem muigan taoliste üle kuidagi väiklane.Palju mõnusama tunde saab kui käitud liikluses viisakalt ja abivalmilt.
..
22:23 23.01.2013
Kärss
12:37 24.01.2013
Mats on mats nii liikluses kui ka igal pool mujal. Ehk siis täpselt samad tüübid, kes ropendavad foorumites, sülitavad maha, teevad suitsu rahvaüritustel ja viskavad konid tänavale, kakerdavad joogistena kontserditel, viskavad oma burksipaberid maha suvalises kohas jne. Palju oleks eeldada, et see sama inimene rooli taga järsku "inimeseks" hakkab.

Lihtsam on mitte vaevata pead, miks tegi mingi juht liikluses nii või teisiti, ju tal on selleks omad põhjused, olgu selleks siis mõni auto tehniline probleem või siis kasvõi sile ajukoor. Jääd ise inimeseks ja käitud loogiliselt, oskavad nad vähemalt aimata ette sinu käitumist ja ei teki probleeme. Aga kui hakkad tõmblema ja laskud tema tasemele... mille poolest siis ise parem oled?
karvanejakole
13:35 24.01.2013
Td on ise selline s***pea, kelle ego ei ela endast möödumist üle, istub ilma pikivaheta sappa ja püüab kõigiti oma pahameelt väljendada. Mersu kindlasti ei möödunud Sinust selleks, et tõestada enda auto paremust, vaid liikumiskiirus oli suurem. Sellised ahvid kõrvetan tavaliselt tagant ära omade vahenditega.
td
21:58 24.01.2013
To kolekarvane ..mis see sind segas..eks see ole arusaadav kes ja mis põhjusel mööda sõidab ja kui endalgi juba kiirus üle lubatu veits ,siis ei saa väita nagu sel põhjusel jalgu jääksin. Lihtsalt vahel-harva aasta-kahe-kolme jooksul korra ehk teen väikse kiirenduse kui mõni väga esineb..kuigi endal kõik masinad diisel-mootoriga pole nagu probleeme olnud igasugustele suure-mootoriga bensukatele veidi nalja teha..sest meil pole nii heas korras teid,et see võimsus eriti löögile pääseks..kuni 200km läheb iga korralik tänapäeva diiselgi suht reipalt. Kes ütles,et keegi otseselt sabas istus ohutu pikivahe oli loomulikult..siiamaani pole ükski ÄSS suutnud midagi/kedagi tagant ära kõrvetada peale oma EGO ilmselt. Põhilised meistrid ..lasevad juba esimese 10km pärast gaasi maha..huvitav miks neil siis enam kiire pole..muidugi igasugu idioote nähtud ,kes hakkab ees sik-sakke tegema kes aeg-ajalt pidurit põhja vajutama,kes kätega sestikuleerima..kui sul on nn kiire siis sõidagi mööda ja sõida ka edasi kiirelt, mitte ära möödu vaid möödumise pärast,et hiljem ees tolkneda.
A6__
22:14 24.01.2013
To: td

Küll teemast mööda, aga oleks siiski huvitav teada, kuidas saab ees tolkneda kiirusel 200 km/h. Eriti veel, kui arvestada, et enne ees tolknemist oli kiirus "üle lubatu veits".
..
22:30 24.01.2013
ei ole teemast mööda, ilmselt siin pada sõimab katelt.
td
22:44 24.01.2013
see 200km oli ju veidi hilisem saavutus mis kujunes distantsi jooksul.. mitte koheselt. ees tolknemisest rääkisin üldisemas mõttes,mitte otsese näite puhul. nagu kirjutasin siis minul oli juba algselt kiirus veidi lubadust kõrgem..järelikult ei saanud möödasõidu põhjus olla minu sõidukiiruses või et ma oleks kedagi takistanud oma aeglase liikumisega.Taolised bmw ,mb ja muud margid. .need nn Ässad ju kaugelt juba oma auto ja sõidustiili poolest äratuntavad, ja nende puhul lihtsalt vahel sobib neile sama naljaga vastata.
td
23:00 24.01.2013
ei ole pada ega katel,igapäevaselt kiirema sõidustiiliga,aga seejuures ülimalt korralik/viisakas liikleja.Lihtsalt väga harva, kui mõni eriline nahaal esineb siis saab samaga vastu. kes mõistab- see mõistab mida mõtlen. taolistele jorssidele kehtib ainult üks valem ,et neile midagi kohale jõuaks..nagu kroonus..vastad samaga(lõuga) ja siis saadakse aru.
njah..
00:40 25.01.2013
Saan aru mida td öelda tahab ja olen temaga päri. Kui eesolev auto juba sõidab nõks üle lubatu siis ei ole teistel enam nagu asja mööda sõitmiseks ja need kes sõidavad need hakkavad hiljem ees tolknema lubatust aeglasemalt ehk siis milles on mööda pressimise mõte kui ei suuda tempot hoida? Ja nii võib kemplemine alata. Sõltub juhtidest ja kuidas neil tuju on. Kas viitsivad nö tagasi teha.
audi_a6_v6
08:29 25.01.2013
to: njah..

Kus kirjas on, et tolknema jäi selles olukorras? Minu arust on td puhul tegemist probleemi otsijaga ja sooviga ennast kuskil välja elada, kompleksid võivad olla tingtud sellest, et sõidab diisel opeliga. Mina näen temas selle jutu järgi vaimselt haiget inimest, kellega peaks asjatundjad vestlema ja selgitama, et maailm nii ei tööta.
Praktiliselt kõik viimase kümnendi bemarid ja mersud, mis ei ole päris baasmootoriga, vajutavad su diisli väikeseks täpiks tahavaate peeglis, meie teed võimaldavad seda vabalt. Ütled, et suure mootoriga autode jõud ei pääse mõjule, ütleme nii, et just suure mootori puhul on kiirendus näiteks 100-200 km/h nii palju parem, et läheb väikse mootoriga masinal eest ära suhteliselt kiiremini kui 0-100km/h. Tuleb kuidagi tuttav olukord igatahes selle td jutuga meelde, ilmselt olen ta juba täpiks vajutanud:)
Küsimus veel selles, et kui sõidad suurima lubatud kiirusega või isegi natuke kiiremini ning kui siis keegi möödub, kust võetakse õigus hakata seda möödasõitu takistama või peale seda kedagi oma endist kiirust suurendades tagaajama?

Muudetud 25.01.13 08:37

A6__
08:35 25.01.2013
Möödasõiduks võivad olla mitmed põhjused. Näiteks haiseb ees sõitva auto mootor. Tekibki olukord, kus haisutajast sõidetakse mööda ja jäädakse "ette tolknema". See oligi eesmärk.

Võib ka olla, et eessõitja ei hoia ühtlast tempot, sirgel kiirendab ja kurvides võtab kiirust maha. Kui endal on soov sõita ühtlase kiirusega, siis tulebki mööda sõita.

Samuti võib olla, et eessõitja on muidu normaalse sõidustiiliga, aga ei julge või ei saa ise mööda sõita. Kolonnide tekkimise vältimiseks tulebki temast mööda sõita.

Kas suure musta autoga liiklemine on juba iseenesest esinemine ja ässamine ?
RolandUlm
09:34 25.01.2013
Inimesed ikka on erinevad. Erineva sõidustiiliga ja oskustega.
Aga on ju vahe, kas rohelise tulega jõuavad ristmiku ületada 2-3 või 7-10 masinad.
ee
10:15 25.01.2013
huvitav lause , vahtraleht tiksus a8 ees, mersu sõitis kõigist mööda. tundub et vahtralehte kandev masin ei olnud märkimist väärt. ju ei töötanud mersu pidurid korralikult ja ta oleks a8 le jaVAHTRALEHELE tagant sisse sõitnud.
looder23
10:45 25.01.2013
siin on selgelt aru saada, et härra td vaevleb raskekujulise kompleksi käes. siin aitab ainult arst. tema ego saab ränga hoobi, kui keegi temast mööda sõidab. ta elab kujutelmas, et kui tema sõidab lubatust kiiremini, siis seda tohib ainult teha tema ja kui keegi julgeb temast mööda sõita, tuleb talle kohe koht kätte näidata.

minu soovitus, mine ravile või kui raha pole, siis võtta kätte ja rahulda ennast ära. kui inimesel on suguelu korras, siis on ta palju rahulikum. liiklus ei ole koht, kus end välja elada.
A6__
12:43 25.01.2013
To: ee

See kõik toimus pimedas ja vahtraleht võis olla Škoda Oktavia, aga ma ei ole kindel. Otsustades Mersu sõidustiili järgi, ei pea märkus pidurite kohta paika.
td
21:37 25.01.2013
Saage üle,liiklen 99% üliviisakalt. Pole lihtsalt taoline tüüpiline eestlane, kellel võib rahulikult toidukausi eest tõmmata ja tema julgeb vaid sellepeale midagi vaikselt /omaette umiseda. Kui vaja näitan taolistele ässadele..lihtsalt koha-kätte,mis siin nõnda segast. õiglus-tunne selle nimi.
td
22:00 25.01.2013
to a6-a6 . See konkreetne näide oli aastast 2000 ja omega oli 97a oma. maanteel ma ei peagi pidevalt 0-100ni ega 100-200ni kiirendama ,see kiirendus toimub seal suht sujuvalt. Pole mida ravida,sest pole probleeme. Aga sul (a6-a6) endal vist midagi pidevalt sügeleb, selle igas teemas tarkkka panemisega. Hetkel 2004a a6 2.5tdi 132kw pole reaalis neid täpiks-laskjaid kohanud,aga nagu juba 10x öelnud need üksikud juhused kui mõni lihtsalt eriliselt võimlema hakkab. Ja et isegi kõik Loodri sugused peale 10x aru saaksid. siis selline käitumine vaid eri-juhtudel,erilistele Jorssidele. Loodan ,et rohkem kordama ei pea.Saage nüüd üle,kui teile sellise käitumise põhimõte kohale ei jõua
td
22:21 25.01.2013
Ja et asi selle konkreetse mersu näite puhul arusaamatutele täielikult selge oleks.. siis kuna mersu kiirendas eest minema, lihtsalt lõbu pärast võtsin sappa( ei sundinud teda mingi valemiga tagant jne),et näha kauaks tal minekut jagub ja kas saab siis edumaad(ei saanud).Selle konkreetse teemaga ehk ei ühtigi see näide otseselt. Algse postituse mõte oli öelda..et pole vaja taoliste ässade ees lömitada alati ja lasta neil segamatult liiklust/teisi juhte eirata. Aga näib hoopis et.. enamus käivad vist foorumis igas suvalises teemas,et saaks vaid Ärapanijat mängida,tunnen kaasa.
karvanejakole
22:51 25.01.2013
td, kui Sa oleksid registreeritud kasutaja, saaksid oma esimese nõmeda kommi ära kustutada ja vaikselt häbeneda, mitte ei peaks siin uute õigustavate kirjadega järjest sügavamale vajuma. Kui teiste möödasõit tundub erilise võimlemisena (ka üksikjuhul) mida on vaja "paika panema hakata" soovitan siiski psühhiaatri juurde vastuvõtule minna. Nii enese õigustuseks võid siia oma auto numbri ka lisada (kui julged) teaks mina ja teised ka "aupaklikult" eemale hoida ja väldiks möödasõitu.
audi_a6_v6
22:52 25.01.2013
to: td

Mis sa käid siin nüüd iga 20 min tagant oma "au" päästmas või? Pole mõtet, mis läind see läind ja pead jälle uut kasutajanime mõtlema hakkama.

to: karvanejakole

Las paneb oma auto numbri jah, siis saab näha, kuidas tema 132kw masuudipress ikkagi mul tahavaate peeglisse kaob, kui üritab tõmblema hakata. Õnneks kohtab selliseid tüüpe harva, kes peale möödasõitu kiirust tõstavad ja sellega leppida ei suuda, aga jah, see td ei ole paraku ei esimene ega viimane.

Muudetud 25.01.13 22:55

parm...
23:45 25.01.2013
matsid või täpid on teema? Kui ma oma 30Kw sulle sappa tulen, siis olengi juba TÄPP, sest auto on väike :) Aga eest ära võid küll sõita, aga siis ikka kohe lõplikult. Mööduda tuleb siis, kui eesolijale oma tavakiirusega järgi jõuad, päris lihtne ju.
njah - sa oled jube tark nagu näha. Eks 2/3 gaasi vajutamine tähendabki ju 10 ringi koha peal. Ja kui sa ei oska kiirendada, ning sis õigel ajal gaasi lahti lasta, et saaks teha natukenegi ökosõitu ja säästa kõiki neid asju, mis nimetasid, siis on see sinu probleem. Meie liikleja on tavaliselt jobu, kes teistest ei hooli. Kui mina olen foori taga esimene, sis tavakiirendusega tekib kõigiga vahet umbes 100 m. Arvuta, mitu autot sinna mahub ja siis arvuta, mitu autot selle jobutamise pärast üle ristmiku sõitmata jääb. Ainult oma nina ette nähakse, mitte mingit arusaama liiklusest ega asjade sujuvast toimumisest.
Soomes oli huvitav - meie sõimame soomlasi flegmadeks, aga seal sõites ei kohanud sellist jobutamist, vaid kiirendused olid reipad ja piisavalt kiired, et liiklus sujuks. Eks seda lameajundust meil ka palju, aga flegmad on ikka siin pool lahte. Aga noh, SINA ju säästad ASJU nii, njah!
..
00:22 26.01.2013
''Kui vaja näitan taolistele ässadele..lihtsalt koha-kätte,mis siin nõnda segast. õiglus-tunne selle nimi. ''


Kahjuks see ei ole õiglustunne, see on probleem.
Parm...
11:05 26.01.2013
kus te neid ässasid näete üldse? Talvel on vist kõik sõitu vähegi oskavad inimesed soojale maale sõitnud ja sis siia vahetuseks Lõuna-Aafrika tudengida autode rooli saadetud. Ma sõidan 95 kmh õige kiirus ja sellega pean kogu aeg mööduma. Kus need täpiks laskmist vajavad tegelased kõik on? Ma sõidan pealinna ümbruses. Kas kusagil mujal Eesti otsas?
Matsid - rekkajuhid on 80% mädad tegelased. Kahju ja hirm kohe, sest nemad peaks olema need oskajad ja profid. Viimase aasta 2012 jooksul, näitas mulle ees olev aegalsemalt sõitev suur auto paremat suunda umbes 3 korda! Welcome to Estonia. Kui keegi teist rekkaga siin sõidab, siis öelge oma ametivendadele edasi, et nad on mõttetud silmaklappidega rumalad juhid, kellel pole viisakusest, ega seadustest aimugi! Ja jällegi ei lahmi niisama, sest ka minu peres on suureauto juhte ning nemad oskavad ja mis põhiline, TAHAVAD liigelda nii, et kõigil oleks turvaline ja mugav sõita!
audi_a6_v6
11:43 26.01.2013
to: Parm...

Ei ole neid ässasid ka teises Eesti nurgas, vähemalt probleemi pole, vast mõni ikka leidub:)
Rekkajuhid aga, olen tähele pannud, on siinkandis küll viisakamad, annavad nii üht kui teistpidi suunaga märku, mis nende ees toimub.
juhanipoig
12:19 26.01.2013
mis hala....kadus eest ära, sõitis mööda.....suur õnn ju, et ei jäänud ette koperdama, nagu enamik möödasõitjaid seda teevad.
Sõidan ka ise rekkaga ja linnas fooritaga olles on kummaline vaadata, kuidas mõni tegelane paarutab ja siis suure kimaga minema tormab nagu kuradid oleks kannul.....põletab mõttetu liitri kütust ja mõttetu mm rehvi.....ja järgmise foori taga seisame jälle kõrvuti...mina rekkaga ja tema oma ....pikendiga....
parm...
12:47 26.01.2013
no vot täpselt juhanipoigm, aga vaata oma pikenduse taha, kas seal mõnda autot näed - ei näe, sest jobutasid ja hoidsid kokku, aga keegi peale sinu ei saanud üle ristmiku. Aga selle paarutaja taga on peaaegu kaks korda sinu rekka pikkuses autosid. Loomulikult kui koorem on sul peal ja ei saa liikuma, aga kui ise pedereerid ja arvad et hoiad kokku, siis parem hoia eemale ja mine sõida põllul. Seal ei sega kedagi ja saad kokku hoida nii palju kui soovid. Lahe vaatenurk ikka küll ja see on ALATI see sama - MINA MINA MINA ja ei midagi muud. Harimatuse ja rumaluse tipp!
Ja kiirendatakse reipalt, siis on endal kasulik ja ka teistel. Natuke võiks teada, mis annab kokkuhoidu ja mis mitte! Kummivenitamine seda ei anna, vihjeks!
juhanipoig
13:12 26.01.2013
Parm...tead.....mulle tundub, et oledki lihtsalt üks eputis siin foorumis ja ei näegi oma lauatagant kaugemale. Soovitus, mine tõmba paar kopsutäit värsket õhku endale rindu ja maailm paistab helgema paigana!
Kes krt Sulle ütles et rekka jobutab ristmikul fooritaga? Vaata kordki rekka juhikohale.....mul pole seal isegi käigukangi enam ja kogu tegevust juhib arvuti, mis ütleb käigukastile, mis käik antud koormuse juures on optimaalseim........nii- et sohvrist kahjuks sõltub juba vähe kiirenduse juures.....ja selle krdima aeglase ja säästliku ja mida iganes programmi sinna nn "ajudesse" on "kudunud" Sinusugused ajuhiiglased, kes arvavad kõike teadvat ilma lauatagant lahkumata vaid interneeduse avarustes toimetades.
kihutaja180
13:35 26.01.2013
Kõige parema effekti saab kui autole paigaldada punased vahtralehed(bensukad müüvad neid).Mitte keegi ei taha siis Tallinnas mööda minna+Tartus oli sama effekt :D
audi_a6_v6
17:10 26.01.2013
to: kihutaja180

Mina olen oma kogemustele tuginedes sellistest, kellel see märk küljes (või peaks olema) just võimalikult kiiresti möödunud, sest nendelt võib igasugu lolle liigutusi ja ebaloogilisi käike oodata, isegi siis kui nemad pole süüdi on see ikkagi teistele ebameeldiv. Ühe sellise saarlase pärast Tartus (noh seaduse järgi ikka minu süü), on toimunud aastaid tagasi ka minu senine ainuke plekimõlkimine. Öeldakse ka nii, et kui elad koos huntidega, siis ka ulud koos nendega.
kihutaja180
17:47 26.01.2013
Kunagi sai pulli tegemise mõttes need ostetud ja siis sõpradega testisime neid.Igatahes tol päeval päris löbus oli bemmi vendasid kiusata ja kogeda,et tegelikult on nad üsna arad liikluses
kihutajale
18:01 26.01.2013
sa pole just kõige teravam pliiats....
punane vahtraleht
20:42 26.01.2013
mis selles siis nii erilist on, et keegi mööda ei sõida?
td
22:01 26.01.2013
to a6-a6 ..Pole mul midagi vaja päästa,ega ka välja mõelda. Neid kahte kasutajanime kasutanud, nagu algselt suvalt juhtusid. Teiesugustele peadki esimese postituse puust ja punase tegema,et hiljem vähem lünki täita oleks. Lihtsalt uskumatu, kuidas alati mõned tegelased viitsivad ainult ühes suunas mõelda. Jaa muidugi pole a6-a6-el postitust,kus enda autosid kiitmast ei väsi,eks igaüks kiidab oma...
parm...
22:19 26.01.2013
sulle võib igasugu asju tunduda, aga sul tundub siis eriline viga olema, kui kõik on arvuti otsustada - sa ei taha gaasi vajutada. Jutt ei ole paarutamisest, vaid normaalsest liikumisest. Viimasel ajal jääb silma, et kõik poola rekkamehed on ka säästumehed - sõidavad maanteel 65ga ja foori tagant lähevad ära taktis, üks samm edasi ja kaks tagasi. Väga kena käitumine, aga noh tegelikult olen ju mina loll ja sõidan ringi kirjutuslauaga ning interneedusega. Pane aga edasi ja peaasi, et ise oled rahul. Rõhk sõna ISE (MINA MINA MINA)! Liiklus koosnebki ainult SINUST!
xaxaxa
23:00 26.01.2013
ohhh teid külll :D
njah..
23:11 26.01.2013
Liiklus koosneb ikka SINUST, MINUST ja NENDEST teistest paljudest:) Aga seda ei maksa vist loota, et kõik hakkaksid sõitma ühtemoodi ja ühtemoodi kiirendama ja ühise kiirusega sõitma. Autod on erinevad ja mootorid. Juhid on erinevad. Üks tahab ja oskabgi sõita ainult 65 ga. Teine tahab vähemalt 90 ga kulgeda. Sinna ei ole midagi parata kui keegi sõidab nii ja teine sõidab naa.
looder23
23:20 26.01.2013
tundub, et parmul on reede õhtu pikale läinud. õige väge täis teine. mõnes teemas tundus, et pärin normaalne mees, aga noh, mõni õlle vist liiale läinud.
ma sõidan, ka raskeveokiga, ja tead, isegi ei viitsi enam tõmmelda selle suunakaga. pikk sirge ees, sõidukas järel, tee vaba, näitad paremat suunda ja hoiad paremale. ei midagi. näitad veel korra, ikka ei midagi. näitad veel, ika sitsib sabas. hakkad kurvini jõudma siis tuleb tagumisel vennal elu sisse. näed, et hakkab säbelema, piiluma mis ees toimub. mõni nagu ootakski kurvi või vastutulevat autot. siis ju huvitavam. eestis sõites suuna näitamine möödasõidu võimaluseks täiesti mõttetu tegevus. vaadake ise kuidas saate. mida ma sellest tulest vilgutan, ei saada paremast ega vasakust suunast aru. ja olen suhtumises, et kui ei suudeta lubatud kiirusest aeglasemast sõidukist mööda sõita on see sügavalt tagumise auto probleem. ei hakka mina oma 44 tonnisega kellegi meeleheaks kraavi hüppama. linnas sama. kiirendan omas tempos. kellegi luulude pärast, ei hakka mina oma esirattaid maast lahti kangutama, et 2 autot rohkem üle ristmiku saab. isiklik auto, omast taskust maksan kütte ja remondi. ja kui te juhanipoigi jutust aru ei saanud, siis pole mõtet rohkem kulutada oma klaviatuuri.
parm...
23:31 26.01.2013
mis seal aru saada siis oli? Valgusta meid palun. Minu jutust ei saanud sa midagi aru? Ei saanud aru, mis mõte on liikuda normaalse kiirendusega, mitte mõelda ainult enda peale ja teha kõigi elu natuke paremaks! Ei ole ju väga keeruline.
Rekkamehed - jah olen kuulnud, et see nii käib, aga näitena toon välja, et kui ise sõidan autoga, siis tahavaatepeeglitest saab suht kenasti aimu, kes on möödasõitja ja kes mitte. Kui ma ikka oluliselt suurema kiirusega rekkale järele jõuan, hoian kena pikivahe, et ette ka näha ja vilgutan ka mõnikord tulesid, et äkki rekka näitaks suunda. No tavaliselt ei midagi ja lisaks sellele on vaja oma 75-80 km/h kiirusega sõita võimalikult keset teed. Ka ei paku rekkad üldiselt (siiani 1 tuhandest on pakkunud) teed kohtades, kus on kiirendus ja aeglustusrajad - no tõmbaks nats kõrvale, saaks mööda minna, aga ei sõidab keset teed ja jälle midagi. Enne sai vähemalt legaalselt kiirenduraja kaudu mööduda, nüüdne seaduse seda ei võimalda. Seega ei viitsi rekkamees näidata üles 4 sekundit viisakust ja kui ma ikka mööda tahan saada, siis pean seadust rikkuma! Tasakaal paigas - jummala eest ei tohi kedagi aidata, ega viisakas olla, siis võib juhtuda, et keegi on äkki sinu vastu ka viisakas! Lisaks saaks möödasõit sooritatud ja kõigil oleks ohutum edasi liigelda.
njah..
00:03 27.01.2013
Mind õpetati nii, et õige on paremat suunda mitte näidata sellele kes vb soovib mööda sõita. Põhjus lihtne. Kui juhtub, et keegi ikkagi kusagilt ootamatult välja ilmub sõiduteele. Olgu see kurvist või kõrvalteelt ette sõitja siis pärast minul ka osa süüd sest andsin nagu tagumisele märku, et möödasõit on ohutu. Seepärast ei ole väga arukas tagumistele suunda näidata. Kui tagumine hoiab lubatud pikivahet siis näeb väga hästi ka veoauto või bussi kõrvalt ette kas keegi tuleb vastu või ei. Ja need kes sabas sitsivad ja mööda ei saa on kobad ja ei tea ka seda mida tähendab pikivahe ja kuidas see sõltuvalt kiirusest peaks muutuma ning mida väiksem pikivahe seda kehvem nähtavus ju eesmise sõiduki ette.

Mööda tee ääri ei ole ka mõtet sõita. Seda enam kui tegemist veoautoga. Ka siis mitte kui keegi soovib mööda sõita. Elu näitab, et need möödasõitjad on tihtipeale nii ülbed või laisad ja lohakad või teadmatud, et ei sõida möödasõidul vastassuunavööndis vaid vajuvad mulle nö selga ehk küljealla ja kui mulle ilmub samal ajal ootamatu takistus teele siis minul ei ole enam kuhugi taganeda kui rattad plokki või maanteekraavi vajuda. Kui juhtub, et vastutulev auto liiga laiutab tee peal siis tuleb vastu laiutada sest muidu ta arvatavasti ei taipa kus on telgjoon ja ka seda, et sõidutee ei ole laiamiseks. Ja seetõttu on eriti ohtlik sõita paremas tee ääres just talvel. on mõtekas sõita võimalikult telgjoone lähedal. On hiljem vähemalt paremale hoidmise võimalus. Aga kui sõita võimalikult paremal siis pole ootamatu takistuse või otse vastutuleva sõidukiga kokkupõrke vältimiseks kuhugi hoida kui otse kraavi ja see ei ole just kõige parem variant.
..
00:35 27.01.2013
Vot ei saa aru mida te sellelt rakkamehel ootate, kas omal silmi pole peas või jäi aju koju. Mind pole küll kunagi kellegi suunatule näitamised huvitanud, mööda sõidan ainult siis kui ise olen veendunud vabas tees ja mööda on alati sõidetud, vahel läheb lihtsalt vastutulejate tõttu rohkem aega.
audi_a6_v6
10:36 27.01.2013
to: ..

Mida ootame? Tema näeb paremini ja ega keegi ei ole öelnud, et peale vastava suuna näitamist pimesi möödasõidule tormatakse, see on lihtsalt viisakus ja märguanne, et tema arust on nüüd tee vaba, siis on tagumisel autol põhjust vaatama hakata, kas keegi tuleb ja kas saab ohutult mööda. Üldiselt need asjad toimivad kenasti ja sellest ei saada valesti aru, aga leidub vist ka erandeid. Huvitav, kas inimesed ongi niisuguse maailmapildiga nagu siin foorumis kirjutatakse või kisutakse lihtsalt tüli?
td
11:25 27.01.2013
See rekkajuhi/bussijuhi suunaga märguanne ,lihtsalt suuresti abiks, eriti just halva nähtavusega ilmastiku puhul.Mida rohkem rehve(metsaveo rekkad) või üksteise sabas sõitvaid rekkasid,seal ees seda lumetuisku/vihmasadu üles keerutavad seda kehvem nähtavus isegi pikal sirgel. Sõiduauto vaateväli ju täpselt rekka rehvide kõrgusel,sama ilmastiku puhul ei jõu rekka esiklaasile isegi 30% seda saasta mis sõiduautole. Viisakuse ja ohutuse mõttes võiksid rekkad ikka suunaga märku anda, muidugi paljud ka teevad seda, eks ohutu möödasöidu otsustab ikka juht ise. Kui isegi liiklen millegi suurema/aeglasema sõidukiga näiteks kõrge kaubik/järelkäru siis jälgin ka liiklust tagapool. Võib-olla suures osas elukutselisi rekkajuhte lihtsalt nõnda väsinud oma magamatuse/pikast distantsist/kehvast palgast /venivad tööpäevad/tehniliselt,moraalselt lagunenud veokist/ülelaskvast firmajuhist/ootamisest väsinud naisest,et neil polegi tahtmist liikluses viisakuse-pisidetailidega tegeleda.
njah..
11:31 27.01.2013
kle td. Mis siis saab kui seal lumetuisus "rekka" soovib parempööret teha ja lülitab suuna aegsasti sisse. Sina aga arvad, et nüüd on võimalus mööda kihutada aga seal lumetuisus tuleb keegi hoopis vastu? Lumetuisus või lumes mis teiste rataste alt lendub on seda ohtlikum möödasõit. Ja mingeid teiste suunatulesid ei maksaks sellises olukorras kohe kindlasti mitte usaldada.
td
12:11 27.01.2013
to..njah.. No peab mingi enese-hävitus vajadus olema kui torman palja märguande peale pimesi möödasõitu sooritama.Nagu juba mainisin otsustab iga juht ise möödasõidu ohutuses ja tavalisel kui eesolev sõiduk hakkab paremp. sooritama,kaasnevad sellega ka muud ilmingud..kiiruse langetamine jne.Loomulikul leidub alati ehk mõni kes liikluses võib kõigest valest aru saada,üldiselt see märguanne ikka positiivne tegu. Samamoodi nagu vasak-märguanne lähenevast ohust.Kindlasti statistiliselt neist vasak-parempoolsest märguandest rohkem kasu kui kahju,ehk hoitud inimelusid.
juhanipoig
12:16 27.01.2013
Ja vaja mööda kippuda, minu 2008a MAN oma 440hj-ga sõidab 89km/h.......jah, 1km/aeglasemalt, kui lubatud. Ja, et rekkamehed ei näe ega kuule endaümber toimuvat...tule parm maapeale.....sellisel juhul oleks sind ammu mõne rekka esiklaasilt pahtlilabidaga maha kraabitud või rekkaratta alt välja kangutatud.
Ja möödasõijaid on jämedalt kaht liiki....ühed normaalsed, suht kaugelt juba liiguvad vastasvööndisse ja kiirust vähendamatta sõidavad mööda, 300m ja nad on manöövri lõpetanud! Teine sort sõidab end alustuseks sappa kinni, lumeudu ja sopa sisse, siis rabelevad taga, vilgutavad tulesid ja pimestavad sellega ka mind ja lõpuks üritavad mööda sõita aga siis nende vaene autoke kooleb ära kui suure auto tagant välja sõidavad, tuuletakistus lööb nad hea mitu meetrit tagasi kõigepealt....manöövriks kulub terve kilomeeter.....
Ja siin sõimu jätkamiseks, parm.....eraelus sõidan ma bemmiga......tegelt oled vist ikka üks tühipüks küll... :)
R.K.
12:26 27.01.2013
ma saan loodrist täitsa aru. korduvalt ise kohanud sääraseid, mitte rekka roolis, aga sõidukaga järgi jõudnuna. no ma suht viisakas, lasen endast eespool olija oma möödasõidu enne ära teha ja ootan kannatlikult oma korda, aga jah, teatud olluse ajavad mõned keema küll. vaatad, eest pikalt vaba, rekka näitab suunaga kah, et mine, ei ta passib ja ootab seda viimast võimalust ja siis kui läheb, on minul möödasõidu võimalus selleks korraks läbi. lähed ise esimesena, tagant hooga tulles, siis oled mölakas ja mats. no krt, ärge magage. sama asi peateele väljasõiduga- vennike ootab, no lased vahe sisse, vilgutad tuledega, ei, too magab või vahib teisele poole. no kaua sa ootad, omal kolonn taga, annad minna, siis ärkab, nägu selline peas, et näe kus emm, ei võind vahele lasta.
ausalt, teinekord tabad end mõttelt, et kuradile see viisakus, olen mats liikluses, aga vähemalt ei pea kellegi taga kokutama.
njah..
12:41 27.01.2013
Ikka vaja mööda kippuda. 1km/h lisakiirust annab ajavõitu ju 10 km kohta tervelt 4 sekundit! 100 km peale oma 40 sekundit heal juhul! Selle asemel, et 1-2 minutit sõitu varem alustada hakatakse liikluses üksteise taga tõmblema ja ohtlikke manöövreid tegema ohtrate kiirendustega. Inimeste arusaam ja närvikava on erinevad. Mõni lihtsalt ei suuda ega oska hoida pikivahet ja sõita 89 km/h. Aga teise auto konksu otsas meeldib sõita. Kas sellest saab adrenaliini laksu või midagi muud ei tea aga paljud sõidavad teiste sabas kinni. Ja siis kui mingi laks eespool käib siis on ahelavarii ja kõik üksteise seljas. Siis tuleb küll meelde mis on ohutu pikivahe ja kuidas see sõltuvalt kiirusest muutub aga see on juba tagantjärele tarkus. Tõmblemisele kulub kütust ka rohkem ja auto kulub ka rohkem. Aga jh igaühe oma asi kuidas meeldib sõita ja kuidas oma raha kulutada.
karvanejakole
12:55 27.01.2013
R.K, ise teen just Sinu toodud põhjustel möödasõidu alati siis, kui soodne võimalus tuleb, mitte ei hakka vaatama, mida teised eespool plaanivad. Arvatagu mind matsiks või mitte, kuid nii jääbki, just möödasõidu alustamisega ilmnevad koomikute parimad omadused kõige ebakindlamal moel.
td
14:21 27.01.2013
Kui minu möödasõidu alustamise hetkel, eespool olijatel ühtegi manöövrialustamis märguannet ei põle,alustan möödasõitu, mõni võibki ju sinna rekka sappa passima jääda.Või kui rekka liikub piisava kiirusega siis suurem pikivahe ja sobib ka tagai liigelda. Suurem pikivahe samuti ohutum,parem nähtavus kaugemalt ja mis veel oluline ei lase seda tõsist saasta pidevalt autost üle/läbi käia. Meil muidugi põhimaanteed suht kitsad, aga paljudes välisriikides kus samuti kaherealised maanteed aga laiemad, käib see möödumine pigem kolme-realiselt. Algselt tundub ohtlikum, aga üldiselt vist sujuvam möödasõit,sest osteselt kellegi taga ei passita lihtsalt mõlemad vastassuuna juhid tõmbavad teeservale ja tagant tulev kiirem sõiduk möödub omal kiirusel. Selline möödumine eeldab piisavalt laiu teeääri/teid. Aga tundus mugavam,kuigi ei tea kuidas see liiklus-seadusega kooskõlas.
juhiabi
19:32 27.01.2013
Sa parm mõnes teemas räägid päris juttu kohe, aga liikluses tundud olevat ikka hädakott, küll sõidetakse valede tuledega, aetakse inimesi laibaks, siis ei saa sa "rekkast" mööda, häda, et 40 tonni ei kiirenda foori alt piisavalt kiiresti, saa üle, elu ei ole tegelt nii hull :D
Huvitav, et mujal sõidetakse veokist mööda silmagi pilgutamata, aga meil peab kraavi ära tõmbama kui parm tagant paistma hakka.

looder23
22:20 27.01.2013
ka meie enamus teid on nii laiad, et seal mahuks kolm sõidukat kõrvuti sõitma, aga eestlane on selline töll, et tema paremale ei võta. ei ole vaja teepervele sõita, vaid asfaltil paremas servas. ruumi nagu löga. sa ei pea vasakute ratastega mööda telgjoont sõitma, aga see on meie liiklejate arusaam, et nii on kohustuslik. nagu ka piirkiirus, milles allpool ei tohi sõita, olenemata teeoludest ja ilmast. ise sõidan palju (võiks vist öelda, et isegi väga palju) riia vahet. lätis on jah laiad teed ja kui kõik liiklejad hoiaksid paremale, siis mahuks sinna vabalt 3 veokit kõrvuti, aga on tulnud ka 4 tükki kõrvuti pressida. adreka pauk oli võimas, aga ära me sinna mahtusime. sedasi kolmandana keskel möödasõitu sooritada on seal suht riskantne, sest sa ei tea kunagi kes sulle vastu tuleb ja arvab, et tema õigus (mis muidugi ka on)on sõita vasakud rattad telgjoone lähedal. kolme aasta jooksul olen ma näinud oma kangust/õigust taga ajamas ühte lätlast, aga 5 või 6 eestlast. reg. märkide järgi. ta sõidab või vastutulevale veokile alla, aga jumala eest, paremale ei tõmba, sest tal on õigus ja rooliliigend kulub. saan või surma, aga suren õigena. sellest pole nagu midagi kuulnud, et liikle ise ja lase teistel liigelda.
ma võin julgelt väita, et mingi 85% eesti liiklejatest on matsid. jah, ka mina aegajalt, aga ma püüan end parandada.
td
22:48 27.01.2013
Tavaliiklejale kes harva väljaspool eestit liikleb, võib selline kolmest reast möödasöit, kaherealisel teel kerge stressi algul tekitada.. aga tavaliselt mõistlikum selle riigi(kus parajasti liikled) sõidu-tavasid jälgida ja püüda nende järgi kohanduda,on kõigil lihtsam..
khm
23:32 27.01.2013
Ei, mina ei hakka kusagil mingist kolmest reast möödasõitu tegema. Kui midagi juhtub siis jääd hiljem ikka ise lolliks, et trügisid vahele. Mööda tee ääri ka sõitma ei kavatse hakata. Rehviremont maksab ka midagi ja tee ääres võib igasugu naelu ja muud metalli olla ja pärast rehv tühi! Vaadaku ikka ise kuidas mööda saavad ja oodaku oma aega millal möödasõit on ohutu.
heh
23:43 27.01.2013
Seletage mulle ,kas ma olen pidur või ei aga kui mina sõidan Tallinnast välja mööda Tartu mnt. ja enne ehitusi pole mul taga sisuliselt kedagi tagumikku naksamas siis nii kui satun ehitustsooni seal kus on piirangud siis poole maa peal on uss taga, et siis mis toimub, kas olen ise loll, et sõidan ettenähtud piirkiirusega ja "keeran käru" oma tolknemisega teel teistele ? Ja kellele need piirangud võiksid siis olla kui mitte liiklejatele ?
juhiabi
23:45 27.01.2013
Teeääres sõitmisega tuli kunagine juhus meelde, kus sai ka tõmmatud serva viisakusest, sest koorem oli laiem kui 2,5m, et taga sõitev juht näeks ees toimuvat ja saaks võimalusel mööduda. Lõpptulemus oli see, et see tolgendas tihedalt sabas ja esimesel laiendusel tõmbas ette, pidurdas kinni ja väitis, et tänu minu tee serval sõitmisele on nüüd tema esiklaas kivi saanud.
Milleks mulle selliseid tegelasi vaja on? Kusjuures siia teoreetikutele, et ei sõitnud mitte kruusal vaid ribal asfaldil mis jääb valge joone kruusa vahele.
parm...
01:32 28.01.2013
njah - sinuga pole peale su lauset "on mõtekas sõita võimalikult telgjoone lähedal" mitte midagi rääkida. Sa ei tea viisakusest, ohutusest ja ka seadusest midagi.
juhiabi - eks lolle on alati, aga sa oleks võinud teda LE/LS vastu pead taguda :)
Aga noh kui rekkade matslikkusest saab jutt, et SINA ei saa mööda ja parm ei saa mööda jne, siis on tunne nagu oleks lasteaias. Tavaliselt teen möödumisi 4 või 5 autona, ei jõua ära oodata eesolevate geeniuste otsustushetke. Täitsa suva mida need eesolevad töölid mõtlevad, sest seda nad ka on 90% juhtudest. Möödumisoskus on jummala olematu ja jääb see just selle alustamise taha. Enne on ju vaja veenduda umbes 30 sekundit küll. Njah taga veendujad saavad oma peeglitest ka veel lahti, sest keset teed sõitev rekka on ju kõigile ohutu. Geeniuste kamp täitsa :)
karvanejakole
09:00 28.01.2013
Khm - matsid jäävad matsideks! Mul tööjuures üks samasugune m***.
Heh - Tartu mnt ehitustsoonis on märgid pandud nii, nagu oleks kaks pooletoobist kastis kaarte mänginud ja meelevaldselt kiirusepiiranguid maha visanud. Kui jõnks eriti vastik, seal 50, kus kannataks vabalt ka 70-ga, seal 30. Keset sirget silla ees ka 30. Kui kiirusepiirangud vastaksid oludele, täidetaks neid ka, Tartu mnt-l oleks mõistlik põhipiirang 7-19. Heh, eeskirjadejärgselt sõites ei saa olla pidur, piduri on need, kes Sulle sappa jäävad tõmblema, aga mööda ei suuda sõita.
juhiabi
10:14 28.01.2013
Parm, ega ta minu käest omale uut klaasi ei saanudki, aga ise olen teinud kõige pikema möödasõidu pärnu maantel umbkaudu(polnud enam aega neid kokku lugea) paarikümnest sõidukast ja poola rekkast ühe jutiga.
Ega ta ilus ei olnud, aga läks vähe kiireks ka juba ja pikal põlluvahelisel lauges paremkurvis, kus tee mitu km ette näha ilusal suvisel ajal, ei suvatsenud ükski sõidukas alustada möödasõitu 75 km/h sõitvast rekkast. Kiirus läks lõpuks juba päris suureks, aga sain sellest lõõtsutavast rivist vähemalt rahulikumasse temposse.
juhiabi
10:17 28.01.2013
Tol hetkel ajas veel muigama ka, et mis huvitavaid kommentaare sellest rivist küll minu suunas lendas, kuna autoks oli veel kõigi poolt põlatud bmw :D
ˇ
10:48 28.01.2013
huvitav, et sellist möödasõidul kolmanda raja tekitamist normaalseks peetakse. minu arust on see just mats, kes arvab, et tema möödasõidu pärast peavad teised kahte lehte tõmbama ja vaatama ise, kuidas ennast seal teepervel paigutavad, sest temal on õigus sooritada möödasõit talle sobival hetkel. kui ikka eesliikuja(d) sõidavad lubatud kiiruse piires ja ilmaoludest lähtuvalt ehk aeglasemalt, siis miks peab kellelgi olema mingi eriline õigus nende sõidutrajektoori ja kiirust muuta? ehk on kuskil riigis see mingiks kirjutamata normiks muutunud, aga liiklusseaduse ja üldiste käitumisnormide seisukohalt see küll normaalne ei ole- ei ole kellelgi liikluses rohkem õigusi kui teistel. hoopis nõmedamad on mõttetud möödasõitjad- liigub 4-5 autoga kolonn kenasti lubatud kiiruse piires ja minu taga veel üks auto, mille juht siis ühel hetkel arvab, et möödasõit minust on vajalik tegevus ja sõidabki mööda ning jääb siis minu ees olnud auto taha edasi passima, kuigi võimalusi järgmiseks möödasõiduks on küll ja veel. mis oli sellise tegelase möödasõidu eesmärgiks? krt seda teab. ja muidugi pikivahe, see igavene teema. kui hoitaks pikivahet, poleks ka mingit vajadust mitmest autost korraga mööda kimada ja asja ohtlikumaks ajada kui see väärt on. niiet matse on tegelikult rohkem kui mõned üksikud möödatrügijad. ja justnimelt trügijale ei pea mina ühegi viisakusreegli alusel teed andma ega tema pärast teepervele tõmbama või kiirust vähendama kui mina sõidan igati korrektselt- omas sõidureas lubatud kiirusega. kui minu taha jõuab kiirem auto ja ta ei hakka mingit tsirkust tegema, siis palun väga- mina talle takistusi ei tee ja kui vajadus, siis annan ka suunaga märku. sellised möödasõitjad on hoopis meeldivam kontingent.
td
11:26 28.01.2013
ega rahvas ju aru ei saa ,et need sabas sibelejad ,kiirustajad,peale kiiret/trügivat möödasõitu ette passima jäävad tegelased matsid on. lihtsalt ise oled haige kui sellele tähelepanu juhid. ei mõista samuti neid juhte, kel pärast mõõdasõitu see tuline kiirustamine kaob, kui oli kiire siis lase ka samas vaimus edasi. Kolmerealine möödasõit kuulub tavaliselt nende riikide liiklus-kultuuri kus teeääres laiutad peaaegu terve sõidurea laiune vaba teeserv umbes nagu meil nn.kiirendurajad,meil pole teeserva ollagi.
A6__
11:49 28.01.2013
>ei mõista samuti neid juhte, kel pärast mõõdasõitu see tuline
>kiirustamine kaob, kui oli kiire siis lase ka samas vaimus edasi.

Möödasõit ei ole keelatud. Keelatud ei ole ka kellegi ees sõitmine. Mööda tohib sõita ka muudel põhjustel kui kiirustamine. Ja nagu ütles kadunud prof. Humal, "kõigile ei ole antud kõiki asju mõista".

Muudetud 28.01.13 11:50

R.K.
11:49 28.01.2013
üks küllaltki levinud matsluse liik on meil ju kõiksugu saasta aknast välja loopimine. eriti popp on suitsukonide laia kaarega välja lennutamine. kuule tropp, kes sa seda normaalseks pead, tee seda siis, kui taga ühtki autot pole või ükskord viid sa kellegi nii endast välja, et sööd nii oma kui ka tema tuhatoosi tühjaks. ausalt, väheke võiks ikka lugupidamist ja puhtusearmastust olla.
td
12:30 28.01.2013
tõesti pole kõigile antud kõike ühte-moodi mõista,,(maailm oleks ju krti igav siis,nagu kommunismi ajal, kui kõik pidid kõike üheselt nägema ja tagant kiitma)kui just kõike neile peensusteni lahti ei kirjuta,siis leiab hea tahtmise korral alati võimaluse erinevalt näha/tõlgendada. minu kirjutis ei välistanud ka muid põhjusi möödasõiduks(kas alati peab teile kõik võimalikud variandid kirja panema),kui väheke mõelda viitsid.näide oli vaid teatud tüüpi tegelastest, ärge eitage et taolisi pole meie liikluses. To,, A6 ütle siis mis vajadus on kollonnis sõitjale ette-trügida ja siis jäädagi sinna kuni järgmise linnani? kas raske seda teha oma kohal sõites.Loomulikult lasen pikivahe sisse ja sõidan oma sõitmist . Aga mis sellise käitumise mõte nagu on? et nüüd oled kollonnis 10-nes mitte 11-nes. Ja kui sulle ei meeldi teiste lume-saastas liigelda jäta suurem pikivahe. aga siis leidub ju järgmine mats kes sinna vahele poeb. ja mida te siis lõpuks võitsite?? esimeses asulas foori-taga kõik see seltskõnd jälle koos. lihtsalt mingi ajuvaba riskimine ja vibelemine seal kollonnis(oma mõttetu möödasõiduga ohustate kogu kollonni,kui midagi peaks juhtuma),selle asemel ,et rahulikult kulgeda. Tõesti astronoomia mida kõik ei saagi vist mõista. kui oli kiire ,siis kao ka kiirelt edasi.
A6__
12:46 28.01.2013
To: td
>To,, A6 ütle siis mis vajadus on kollonnis sõitjale ette-trügida ja siis
>jäädagi sinna kuni järgmise linnani?
Ta tahtis kolonnist mööda sõita, aga siis mõtles ümber.

>jäta suurem pikivahe. aga siis leidub ju järgmine mats kes sinna
>vahele poeb.
Mats puges vahele sellepärast, et eessõitja diisel tossas.

>kui oli kiire ,siis kao ka kiirelt edasi.
Tal ei olnud kiire.
td
12:57 28.01.2013
A6 mingi probleem ,et need mõtted nõnda kiirelt vahelduvad,liikluses mõeldakse pikemalt ette, kui vaid järgmise auto sabani. EI ole mina tänapäval neid tossavaid diisleid kohanud,rekkad,reisi-bussid ehk tõesti mõnikord, pole nagu tõsiselt-võetav argument. Pigem mida vanema autoga hommikul välja sõidad,seda rohkem Egosid peab sinust mööduma. Järgmine hommik liikled millegi uuema/suuremaga siis pilt teine. Müstika.
A6__
13:13 28.01.2013
>liikluses mõeldakse pikemalt ette
Seda küll, aga 99% üliviisakas inimene andestab, et kõik ei ole nii ratsionaalse mõtlemisega.
td
13:20 28.01.2013
tal ei olnud kiire.. kui näed juba kaugelt et,pikem kollonn ja nagunii kõigist mööduda ei jõua/pole mõtet siis milleks sealt sabast ikka veidi ettepoole trügida,,saan aru üksikud autod teel ja väiksemad kollonnid.. suurema kollonni puhul kõigi kaasliiklejate elu/sõidukid/teenistus/avarii puhul ehk, kuude-pikkune kriis/terve pere-elu ehk sõltub mõnest sõidukist, samuti selle mõttetu manöövri risk/tagajärg Milleks? eriti talvistes oludes see vibelemine. Kui veel suht libedal maanteel,tehakse neid möödasõite,siis mõtled tõesti kas inimesed ei oska üldse olukorda hinnata. või mida taolised üldse mõtlevad,kahtlen kas oskavadki seda teha,vähemalt oma sõiduki ja enda võimeid näha. Mõningail toimub see möödasõit nagu suvel,sabast välja ja siis sama napilt tagasi. Ise võtad ikka korralikult vastas-suunda ,kiirendad tugeva pikivaruga ja siis kiirust vähendades oma sõiduritta tagasi,ja pole ka tuisuvaaludes ohtu külglibisemisse sattuda.
td
13:23 28.01.2013
See liiklus koosnebki ju andestamistest,kompromissist aga kõigil oleks seda viisakust vaja õppida.
parm...
17:06 28.01.2013
Keegi ju ei õpeta enam - autokoolid on pooled amatöörlikud ja niisama matsid ja ega lastel ju vanemaid ka pole. Vaadake või poe uksest käimist - enne lastakse välja ja siis lähed ise sisse! KADUNUD , ei saa aru matsid sellest.
Liikluses - tuled ei põle, võid sõita mõnikord 20km, enne kui keegi vilgutab. See nagu tabu, aga võib maksta kellegi elu (möödumine näiteks tuledeta auto suunas!)
Liiklus on tegelikult ju lihtne, saab hakkama paari-kolme reegliga. Ülejäänu jääb iseennast seletavate märkide/fooride teha. Aga kui neid 3 põhi asja ka ei oska, ning viisakust ei ole KA, siis on keeruline. Näide - sai sõidetud Küprosel ja suunatuli põles AINULT minu autol, neil täitsa võõras, aga liiklus sujus hämmastava kiiruse ja ohutusega, sest kõik olid VIISAKAD ja sõitsid mõttega, et SÕIDAN ISE JA LASEN TEISTEL KA SÕITA! Meil moto - SÕIDAN ISE JA SÕIDAN AINULT ISE!
Ja kui tekib vaidlus juba teel paiknemise üle, siis ei ole nagu midagi enam arutada. Nagu räägiks lapsega, kes küsib, miks sa seisad teel nii ja teised on hoopis teistmoodi. Ja seda juhtub päris tihti! Ma eeldan, et siin on inimestel load olemas ja väike aimus ka olemasolevast seadusest. Ja paiknemine ning muud põhitõed ei ole muutunud. Liiklus saab ohutumaks endiselt sama moodi, tuleb lihtsalt oma hobuklapid silmadelt eemaldada (jätta need hipodroomi tarvis) ja vaadata ringi, abistada teisi ja proovida olla arvestav kõigiga, kes vähegi liiklust, kui süsteemi austavad. Need kes ei austa, neile võiks kõik ka korralikult näidata, et see ei ole OK, vaid nii ei tehta! Nii kaua, kui ainult omaette või foorumis pobiseda ei saa ju neist keegi targemaks ja ka meie järeltulev põlv arvab, et nii ongi normaalne!
Veel tabust - valgusfooris süttib roheline ja esimene auto ei märka seda ja umbes 99% juhtudest, pean mina andma selle signaali törtsu, olles seejuures NELJAS või VIIES auto. Mis asi see on? Kas saab olla veel mömmim ja alandlikum ja samas olla täitsa mats (nende enda arust muidugi viisakas, kuna ei hakanud teist ju häirima). 2 ja 3 auto muidugi loodavad, et küll hakkab liikuma ja siis MINA ju saan üle. See on ju meie MOTO!
ujum
21:21 28.01.2013
LASTEAED!kõik panevad kõigile.mis mõte sel on?tainad,lastest autojuhid!
njah..
23:35 28.01.2013
Minu arust ikka rahulikult tuleb kiirendada ja liigelda. Nii on liiklus ka tunduvalt sujuvam ja ohutum ja tegelikult nii liigeldes ei juhtu ka mitte ühtegi avariid. Need kes foori alt rohelisega kohe ja kiiresti minema ei saa siis sel on ka ikka omad põhjused ja seepärast ei maksa küll kohe paanikasse sattuda ega signaalitama hakata. Viisakas juht ikka ootab ära ja vajadusel kasvõi järgmist rohelist tuld kui teised eest liiguvad mitte ei hakka signaalitama. Aeglamate sõidukite või juhtide või mõlemad kokku suhtes tuleb ikka viisakas ka olla. Ega siis soliidses eas inimesed ja teised toredad ja soliidsed inimesed ei hakka poisikeste kombel kiirendama ja sõitma nii, et pidevalt külg ees. Viisakus viisakus kuhu jääb?:)
euroõnn
07:37 29.01.2013
to: td
kas oled üle saand sellest mis kasutajad a6, karvanejakole jt sulle seal eespool päris korralikult panid või jäi okas hinge... registreeri ennast ka kasutajaks, siis saad ehk korralikult vastatud ja oma veits kakaseks saanud mainet siin puhastada...
turvalist liiklemist kõigile!
R.K.
09:22 29.01.2013
vaadake, selle rahulikult aegluubis ja tühikäigul kiirendamiseks peab olema õige aeg ja koht. üksi tee mis tahad, kui ikka saba taga, siis tuleb minna. mu marsruut Tallinnas on mõned päevad nädalas selline- Tehnika tänavalt vasakule raudtee viadukti poole Endlasse. kes teavad, need saavad aru. foori tsükkel on seal lühike ja kui nüüd keegi võtab vaevaks seal aeglustada, siis viimased rohelisega ristmiku ületajad jäävad vastassuunast vasakpöörde tegijatele jalgu. täna hommikul oli, mu ees mingi maastur, aega küll, ei raatsi ju järgmise foori all pidurdama hakata ja siis venitaksegi vaikselt, kuni järgmine foor roheliseks läheb, aga selle peale ei mõtle, et taga kolm neli masinat ju veel ja need jäävad teistele jalgu.

see koht- https://maps.google.com/maps?q=Endla,+Tallinn,+Tallinna+linn
,+Eesti+Vabariik&hl=et&ll=59.428108,24.726641&sp
n=0.000022,0.013733&sll=37.0625,-95.677068&sspn=40.9
53203,56.25&oq=endla&hq=Endla,&hnear=Tallinn,+Ha
rjumaa,+Eesti+Vabariik&t=m&fll=59.428065,24.730375&a
mp;fspn=0.006439,0.013733&z=16&layer=c&cbll=59.4
27989,24.726627&panoid=mI8WM6rLAiENhA8EJ2xCgQ&cbp=12
,358.99,,0,6.49
td
13:13 29.01.2013
eurokas.. kas kolmanda klassi tasemel nn.. opeli ja muud naljad on panemine.. ega lasteaias olda,et peab millestki üle-saama.
A6__
17:12 29.01.2013
Endla-Tehnika ristmikul läheb vist kolm rida vasakule ja äärmine parempoolne otse. Ma olen selle ristmiku ületamist aastaid harjutanud; tee tööle viis mingil ajal sealt läbi. Minu meelest oli paremalt teine rida alati vaba, sinna ei tahetud millegipärast minna. Üllatav, et nüüd on seal probleeme. Aga tõsi ta on, et sellised muretult järgmise foori alla libisejad võivad närvi ajada küll.
njah..
17:57 29.01.2013
See rahulikult järgmise foori alla sõitmine tähendab seda, et tahetakse säästlikult ja rahulikult sõita. Selles ei ole midagi imelikku. Kiiret ei ole kuhugi. Need kes üle ei jõua nendel oleks targem mitte kollasega sõita ja ristmiku ummistada. Targem on ikka järgmist rohelist tuld oodata. Ja sellised näited kus teised ristmiku jäävad ummistada need on üksikud kohad.
audi_a6_v6
18:06 29.01.2013
to: njah..

Ei käi nii see maailm! Nagu ma juba kuskil kord ütlesin, et kui elad koos huntidega, siis pead ka nendega koos uluma.
R.K.
20:05 29.01.2013
selle Endla Tehnika ristmiku juurde korraks tagasi tulles, siis praegu on seal 2 rida vasakule ja rohelise tule tsükkel on kole lühike ja ammu juba jalgu jäänud sealsele liikluskoormusele. nii et, kui keegi arvab, et uksevahelt jalaga hoogu lükates järgmise foorini kulgemine on jumalast õige tegu, siis paraku jõuab seetõttu ristmikku ületada ainult paar kolm autot. nii et, kui tahad säästa, siis tee seda kuskil mujal. olgu märgitud, et see tänane säästja just erilise säästjana välja ei paistnud, järgmise foori alt minnes leidis gaasipedaali üles küll.

ma olen tähele pand, et kui liikluses miskit häirivat juhtub, siis seda jagub terveks päevaks. õhtul, pärnu mnt, linnast välja. ma teises reas, esimeses olid säästjad, kes maksimarketi foori alt vabakäiguga Kanamaani tahavad veereda, neid seal jagub. noh sõidame, sott kiiruseks, seal ju allamäge ja kogub hästi;))), taha ilmub mesa, udukad ja viled säravad, äss ühesõnaga. nühib pea vastu mu tagastanget, no kuhu ma lähen sul, eks. esimene rida täis, juurde ka ei taha panna mingi kärsitu vennikese pärast, seal ju alatihti patrull. kannatad ära, veits veel, kõigest paar autot ja eest ma kadusingi, kuskil caterpilleri esinduse juures, no veits enne. oi kus tõmmati kohe tuurid üles ja nagu postist. pole ju midagi, las läks, ikkagi kiire ja mesa kah.;)) aga tutkit, hoog sai otsa, ehk siis tee sai otsa, Saue poole oli vaja keerata ja maha oli see hoog vaja pidurdada ja seda just nimelt minu ees, kuigi aeglustusrada on kõrval olemas. no kuule mats, tõesti, mis ...ussid, naahui sa üldse mööda kipud, kui kohe ära keerad? vot sellised peldikud ajavad küll tigedaks. tahad sõita, sõida, aga ära mind kepi oma lollustega.
td
21:48 29.01.2013
Tõesti need taolised ..hetke pärast keeran nagunii ära ..möödujad ka veel üks eriline Sort..mis kohe ei meenunudki, neid kohtab samuti igapäevaselt. mis nende mõtteis, raske öelda.
parm...
22:34 29.01.2013
Ma sulle ütlesin "njah", et ole nüüd päris kuss. Sul see jutt läheb aina hullemaks, alustades keset teed sõitmisega ja rahuliku kiirendamisega(loe öko sõidu kohta PALUN). Vist on su aastad jõudnud üle 60 ja oled seega vales foorumis - kusagil on kindlasti ka sinusugustele jutustamise koht! Vahet pole tegelt vanuses, sellest saad ikka aru - matsid jäävad matsideks!

R.K - kusjuures see kiirendamine ja ära keeramine on täitsa reegel. ALATI kui tartu mnt keegi mööda lendab, siis keerab 2 km pärast ära maanteelt. Selliseid argpükse on kõik kohad täis.
njah..
23:24 29.01.2013
Vaata sina parm esindad kiirendajate ja teiste tõmblejate huve . Ma siis üritan kaitsta neid ökotajaid ja aeglaselt kiirendajaid. Üks mu tuttav on muide selline liikleja, et kui ta tallinnas juhtub sõitma siis enne paneb vahtralehe märgi ka autole külge muidu igasugused kiirustajad ja kiirendajad signaalitavad palju:) Aga kui vahtraleht on küljes siis saadakse aru, et sõita ei oska vms. Muidu ei saada. Asi ei ole selles, et juhtida ei oska. Põhimõtteline mees ja ei taha kiirustada muu maailmaga ega huntidega koos ulguda. Ta on just selline ökotaja ja tema iial ülemäära ei kiirenda ega ületa kiirust. Maanteel sõidab 70-80 ja linnas sõidab ka vääga vaikselt. Esimese käiguga võtab kohalt ja siis kolmas või neljas sisse. Kui uaziga sõitis siis neljas käis sees ja auto vaevalt veeres. Mootor tegi põnt põnt põnt ja kamazi õli oli sellele hea küll. Öko sõit ja öko toit on tänapäeval moes. Selles ei ole midagi ebaharilikku;)
to njah
08:05 30.01.2013
liiklus pole moeasi, liikluses tuleb ka teistega arvestada. kui ikka pidevalt kõigil jalus oled ja seda teadlikult, siis kisub küll asi matsluse poole ja siis pole ka vaja tahta, et teised sinuga arvestavad.
 

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte