Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: AKU MAHUTAVUS

09:17 20.10.2013
Skizoteq
Aku mahutavus
Tere,

Endal Passat 2,3L ja 110kW automaatkastiga ning vaja uus aku. Akul kleepsud ära ega tea, milline mahutavus sel on. Mis mahutavust soovitate? Ise pakun, et 60-65Ah, et talvel -15 juures käima saada? Poest ei taha hakata nõu küsima, nemad tahavad niikuinii kõige kallimat akut kaela määrida.
09:37 20.10.2013
akuuu (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
igale autole on ette nähtud kindla mahutavusega aku. Auto poodides on kataloogid auto markide kohta. Teadmatusest akut valides, võid vale akuga koormata generaatori tööd jms.
09:57 20.10.2013
aas007
Re: Aku mahutavus
Tüüpiline Eestlane ,ostan kõige odavama ja väiksema aku .
Pärast hea kiruda et... näe paari aastaga läks läbi ja enam ei käivita. Toodetakse ikka praak akusid .
Kõigepealt tuleks rääkida auto aastaarvust ,siis saaks teada sobiva suurusega aku ja mahtuvuse.
Passaltil (Bens) 97-2000 a on tavaliselt 74-80 Ah aku .
10:10 20.10.2013
Siidiuss (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Alla 70 mahtuvusega küll ei soovitaks. Saab lihtsalt varem otsa. Mida suurem mahutavus seda kauem tavaliselt kestab ja ei ole ülekoormuse ohtu. Tehas ei soovita midagi kindlat. Sa võid sinna veoauto aku panna kui tahad ja kui mahub. Midagi ei juhtu. Peab ligi 10 a tõenäoliselt vastu sest kasutus akule on väike ja ei koorms teda naljalt üle. Enne põleb starter maha. Agavauto peab korras olena. Niisma ringi ketramisel ei ole ka mõtet. Ja suurema mahtuvusegs aku ei tee genekale küll midagi. Aga liialt suure mahtuvusga akut ei ole siiski mõtet paigaldada. Kallis ja puudub mõte. Mingi 75 amprine peaks sellele maa ja ilm olema. Normaalne aku on varta blue dynamic. See maksab ka aga tasub end ära. On usaldusväärne , kestab kaua ja ei vea alt.
10:33 20.10.2013
tarkadele soovitajatele teadmi (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Eriti targutaja Siidiuss võiks teada, et akul on valimise jaoks olemas käivitusvoolu näitaja. Eelkõige valitakse selle järgi akut, mitte Ah jägi(kuigi need on omavahel seotud). Mootori vananedes muutuvad ka need näitajad ja sealt ka aku valik.
10:35 20.10.2013
kihutaja180
Re: Aku mahutavus
Ma ostaks ka sinu asemel 75-80ah aku sellele autole. Kuid sinu mõeldud 60-65ah aku selle vöid mingi 1,3liitrisele bensukale peale panna.
12:31 20.10.2013
VZR (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Pakutakse ühe kataloogi järgi 52..74 Ah akusid sellele autole. See 60..65 Ah peaks -15 kraadiga käima küll panema aga külmemate ilmadega on suuremaga muretum elu. Viimastel aastatel on vähemalt paar nädalat järjest olnud -20-st külmemad ilmad. Kui ikka auto käivitumine iga ilmaga on vajadus, siis paneks nii suure kui mahub. See jutt, et 60 Ah asemel 80 Ah aku pannes genekas otsad annab on jama jutt kui annab, siis on põhjus mujal.
18:04 20.10.2013
G60
Re: Aku mahutavus
Renovaar võtab enamuse oma müüdavatest autoakudest siit: www.aku.ee
Ma läheks kohe Akueksperti ja ostaks sealt, olen sealt ostnud kõik akud viimase 15 aasta jooksul. Seal kutid ütlevad mis aku peab olema ja mis pidi klemmidega ja mis kujuga klemmidega jne. Väga profesionaalne suhtumine. Ma ei julgeks küll suvaliselt ise osta. Hinnas pakuti mulle minu autole sobivat 4 erineva hinnaga samade parameetritega akut ja selgitati ka vahed. Vana aku sai ka kohapeal neile jätta, kohapeal vahetasin ära.
Näiteks suuremat akut ei tohi osta, sest kui genekas seda siis kunagi täis ei lae on jälle paha. Profid akumüüjad teavad mida soovitada.
21:59 20.10.2013
sitrus* (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Genekas laeb kõik akud täis.Mida suurem mahtuvus,seda kauem aega võtab,mitte ei tapa genekat ära.
22:15 20.10.2013
G60
Re: Aku mahutavus
Kui autot kasutatakse ainult lühisõitudeks linnas, alati on kasutuses palju elektritarbijaid, siis genekas ei jõua kunagi akut täis laadida, aku eluiga pole eriti pikk kui ta on eluaeg pooltäis.
Õiges mahus aku saab aegajalt ikka ka linnasõidul täis.
22:48 20.10.2013
??? (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Arva ära, kas genekas laeb ära väikese aku, kui teha tihti lyhikesi otsi? Ei lae, jääd ennem teepeale kui suure akuga. Lisaks, pole kellelgi autos niipalju ruumi, et paigaldada sinna aku, mis tapaks ära geneka. Meie kliimas kerkib aku probleem sygisel ja siiani on kehtinud ikka reegel, et suurem on parem. Suvel keedad väikese aku ära ja talvel oled väiksega hädas.
22:50 20.10.2013
diversant (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
generaator ei tea aku suurusest midagi, lihtsalt annab voolu ette nähtud pingega. töötava mootoriga pole aku suurusel mingit tähtsust, aku on ainult käivitamiseks. ja mida suurem seda parem (ja paraku kallim).
22:50 20.10.2013
Wello
Re: Aku mahutavus
geneka ülesanne on akusse tagasi anda sealt ära võetud, egas korras auto suuda sama kasutuse juures väiksemast akust rohkem võtta kui suuremast.
23:16 20.10.2013
Siidiuss (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Jah nii on. Nii palju kui on võetud akust nii palju tahab ta ka tagasi saada. Tegelikult piisab käivituseks ka 45 amprisest akust ja külmaga ka. Oluline näitaja on veel käivitusvool. Diislitel see suurem ca 860amprit kui bensukatel alates 400 amprit. Paraku aku mahtuvus külmaga langeb ja -30 kraadise külmaga jääb 45 amprisest akust järgi vaid pool. Ja kui eelnevalt on olnud lühiksesd linnasõidud ja talvel on igasugused aknasoojendused ja enamusel salongivent ka täistuuridel puhumas siis võib juhtuda, et järgmine külmhommik on aku mahtuvus nii väike, et käima ei saa. Suure mahtuvusega akus oleks rohkem olnud ja oleks käima saanud. Seepärast enamus tänapäevastel autodel on mötekas kasutada pigem suuremat kui väiksemat. Elektrit on rohkem Tänapäevastel alates 94 a autodest kui vanematel autodel. Klaasi, peegli, istme soojendused. Kliima, helitehnika, elektriaknad, jne. Vahel juhtub mõni pikem ots ka küll selle akulaadimiseks siis voolu jätkub muude vilede ja tulede järelt.
23:26 20.10.2013
viimasele (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Viimasele ,sa oled täielik tainas .
Arvad et oled targem kui kogu autotööstus .Passati aku on min 71 AH.
Pole vaja kuulata su tühja iba iga päev foorumites.
23:53 20.10.2013
Siidiuss (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Targem jah olen. Passateid on esiteks toodetud üle 20a.selle ajaga on muutunud väga palju. Elektroonikat on uuematel mitu korda rohkem pluss elektrilisd. Kõik tahavad voolu. See on toomud kaasa olukorra, et on vaja võimsamaid generaatoreid ja suurema mahtuvusega akusid. Kas on sellest nii raske aru saada.?!?! Passatil ja passatil on vahe. Pluss veel diislitel on suurema mahtuvusega ja asuurema käivitusvooluga pealekauba! Nüüd peaks aru saama!
00:02 21.10.2013
sitrus* (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Uue ja korras aku mahutavus hakkab langema alla poole +20C.100ah aku 100% mahutavus on +20C juures.Elektrolüüdi temperatuuriga 0C on selle mahutavus 80ah.Kui elektrolüüdi temp on -28C ei ole aku võimeline laadimist omandama.Näiteks väljas -30C ja sõiduautoga,tänu sellele laadimine,et aku kapotiall.Veokaga,millel akud raamivahel ongi kaputt.
00:04 21.10.2013
akuuu (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
to: ???

Kas arvad, et kui genekas ei lae väiksemat akut väikeseid otsi tehes, et siis suurt akut laeb ve?
geneka kahjustamine on reaalne.
Saksa autoga suheldes saate kindlasti kuulda lugu kuidas mõned aastad tagasi vw phaetoni geneka rikkus omaniku vale aku valik.
Liialt suure aku puhul võtab täis laadimine tunduvalt rohkem aega, kui väiksema - tehase poolt soovitatud akuga. Õiges suuruses aku laeb ta kiiremini täis.
See ongi generaatori töö koormamine, kui ta täiel võimsusel püüab suure mahutavusega akut laadida.
Seda enam, kui on -20 kraadi ja voolutarbijad järel.
Kui antakse vahemik 52-74 Ah siis jah soovitatakse 74 aga mitte 90Ah, lootes et see kestab 10 talve.
00:22 21.10.2013
Siidiuss (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Ma ju ütlesin juba, et kui akust võtta 10 amritäit voolu siis tuleb see sinna tagasi anda. Vahet ei ole kas võeti 40 või 100 amprise mahtuvusega akust. Mõlemal juhul on resultaat sama. Kui ei suuda tagasi anda siis suuremast akust saab saab ka pisyt laenata. Väiksem aku ei kannata eriti voolu laenamist. Külmaga tahab suht kohe kõik tagasi saada.ja kui ei saa siis võib aku lõhki külmuda. Se oht on suur just väiksemate akudega mis linnasõitudel täis ei saa. Kui on pikem sõit siis generaatoril jääb ressurssi üle ja see oleks mõtekas suuremasse akusee tagasi anda mis sai vahepeal laenuks võetud see vool. Aga väiksemasse sa rohkem panna ei saa kui mahub! Lihtne ja loogiline. Esindus voib sulle igasugust kägu ajada kui tundud jaboled võhik. Öeldakse et sõitsid pooltühja akuga. Selge garantii ei kehti! Jne. Ma võin oma sõiduautole 200 mahtuvusega aku ka pagasniku vsata. Selle eelis on see et see suudab voolu laenuks anda. Generaatorit see ei riku! Ja laadimiseks kulub sma aeg kui. 40 amprise jaoks! Eeldusel, et sama kogus voolu on. Võetud mõlemist täis laetud akust! Lihtne matemaatika.
00:38 21.10.2013
. (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Lisaks siia veel niipalju, et korras ganaraatorit ei ole üldiselt võimalik üle koormata, kui pingeregulaator korras siis kõrgematel pööretel hakkab geberaatori võimsus tasapisi langema. Et remondimehed kägu ajavad, pole ju mingi uudis, ikka üritatakse autoomanik lolliks teha.
00:48 21.10.2013
akuuu (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
mis lolli juttu sa ajad 200 Ah akust. Igale masinale on ette antud ikkagi piirid. Oma vana audi 80 le võisid vahele toppida 200Ah aku:D
On sõiduautosi, millel on 2 akut peal. Üks on nn abiaku. Aga keegi ei topi peale 200Ah akut. Siis peaks olema ka võimsam generaator.
01:17 21.10.2013
Siidiuss (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Ei pea olema võimsam generaator. Võimsam generaator peaks siis olema kui elektrilisasid on hulgim. Lada või audi 80 generaator laeb ka 200 amprise aku täis. Uuematel autodel on natike võimsamad genekad ja laevad natike kiiremini täis.kogu moos! Füüsika algtõed poisid!
01:26 21.10.2013
Siidiuss (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
See abi akuga süsteem on vähe nikastunud ja ebaõnnestunud projekt sõiduautodele või kaubikutele ma julgen väita. Pannud siis üks 150 või 200 amprine ja korras." Abiaku" see pidi ikka suht algaja olema kes selle välja mõtles. Veoautodele pannakse 2x 200amprit sest 400 amprist 24 voldist akut ei tehtagi. Agaveoautole on vaja suurt mahtuvust ja 24 voldist käivitust!
01:56 21.10.2013
akuuu (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Eks teemaalgataja sai postitaja Siidiussi tarkustest ka vastuse.
Võimalikult suur aku osta. Vajadusel kapoti alla relakaga ruumi teha. Valida ikka 200Ah aku. Selle laeb iga genekas täis ja kestab 10a ja 5 peale kaa:D
12:44 22.10.2013
v6sa
Re: Aku mahutavus
Sisuliselt on Siisiussil ju õigus - suurem aku ei tapa kohe genekat ära. Genekas suudab ise enda eest seista.

Küll võib suurem aku kiirendada juba suremas oleva geneka otsasaamist. Ning suurem aku on raskem, seega muutub auto raskemaks ja selle edasiveeretamiseks kulub lisakütust.;)

Küll on liiga suur aku mõttetu kulu - kallis soetada, kolakas paigaldada ja tülikas utiliseerida. Aga kui rahakott kannatab - miks mitte;)

Üks vana akumüüja ütles mulle Optima purki üle andes, et aku osta ikka nii suur, kui akualusele mahub (et oleks mahtuvust) ja nii kallis, kui rahakott lubab (kallimad tehnoloogiad on äkilisemad)...

Kusjuures Optima on autokasutuse juures üsna mõttetu ost... Aga mina olen rahul.

Teemaalgajal tasub minna juba ülaltoodud akupoodidesse ja sealt valida sobiv. Saab värske (akupole on suurem käive) purgi ja asjatundlikku nõu (kui just eilepalgatud ümberõppinud kaevuri otsa ei satu...)

Muudetud 22.10.13 12:46

14:02 04.11.2013
Tuudur
Re: Aku mahutavus
G60

Renovaar ei võta enamust autoakusid mingist www.aku.ee `st.
Vastupidi, Renovaar on minuteada Eesti suurim Varta akude otsetarnija tehasest.
Seega paluks mitte jama ajada, muidu tekib mul kahtlus kõlvatu konkurentsi suhtes ...
11:04 06.11.2013
peksukott (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Siidiussil on õigus, suurem aku koormab hoopiski generaatorit vähem, sest kui sa võtad akus mingi koguse mahutavust välja, siis akupinge langeb ning loogiline on, et sama koguse väljavõtmisel väiksema mahutavuse aku pinge langeb rohkem, kui suurema aku pinge. Seega, pärast rasket külmkäivitust on väiksema mahutavusega aku pinge madalam, kui suurema mahutavusega aku pinge ja laks generaatorile on suurem, ehk algne laadismisvool on suurem.
13:17 06.11.2013
ˇ (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
peksukott, kui suurtes piirides see aku pinge siis sinu arust kõigub, et genekal kohe hinge kinni tõmbab?
15:06 06.11.2013
as (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Suurema akuga on see probleem et ei laeta kunagi täis .Sõidad kogu aeg tühja akuga.Vastupidavusele see hästi ei mõju.
16:16 06.11.2013
autoostja x (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Kaua võib jahuda ühe teema kallal??
Osta õige suurusega aku ja asi korras ,Ei ole vaja leiutada teooriaid et paneks suurema aku. milleks??
Kui auto ei taha käivituda talvel normaalsuurusega akuga (korras) siis tuleb otsida viga mujalt.
17:14 06.11.2013
akku (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Suurema mahutavusega aku pluss on see et kui genekas peaks saba andma, siis saab selle aku pealt ka kaugemale koju-remonti sõita.
Linna lühikeste sutsakate sõitmiseks väiksema mahutavusega aku hää.
12:40 07.11.2013
v6sa
Re: Aku mahutavus
as, paluks sellele väitele kinnitavaid fakte.
22:04 07.11.2013
. (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Ah, ära pööra tähelepanu, neid nii lolle väiteid kuuleb kahjuks ühtelugu. Mis teha kui inimesed koolis tundide ajal mune sügasid või kurat teab millega tegelesid.
17:01 08.11.2013
juhiabi (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Rohkem aku mahtuvusest jälgiksin mina aku poolt antavat käivitusvoolu.
09:38 24.11.2013
ennup2
Re: Aku mahutavus
Renovar ja Akuexpert on mõlemad Varta akude maaletoojad. Ärge ajage segamini. Proffesionaalset abi saate mõlemist firmast. Igale autole on etteantud piirid milline aku seal peaks olema, need piirid on välja arvutatud tarbimise ja tagasilaadimise suhtes. Väiksema mahutavusega aku tapate lihtsalt kiiresti ära ja suuremat akut ei jõua auto täis laadida mille tagajärjel tegib liigne sulfadeerumine tühja aku korral millest omakorda langeb nii mahutavus kui ka nn. käivitusvoolu tugevus.
14:18 24.11.2013
sitrus* (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Igal autol on aku kasti piirid.Midagi on välja arvutatud.Täpselt sama genekat kasutavad erinevad autotootjad ja ühel 60aH aku ette nähtud,teisel 2x60ah.Kas viimane vaevleb voolupuuduses pidevalt?
15:11 24.11.2013
külmapoiss (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
See väie et suurema mahutuvusega akut gene ei jõua laadida on ainult osaliselt õige, kehtib see nimelt lühikeste otste puhul. Samas, külmaga pole nagunii vahet, alla 20C akut niiehknaa sisuliselt ei laeta ja suurema aku puhul on varumahtuvus ja eluiga lihtsalt pikem. Akue mahutuvus ja voolu on antud +27C juures! miinus 20..25C on seal 100% korras aku puhul alles kõigest mingi ca 30%, ligikaudu samas proportsoonil langeva ka voolutugevus ja ku võime generaatori rikke korral elektrisaüsteemi toita. Seega, kel soe garaaš või mingi mootorisoojendus siis neil suht suva, a kelledel auto külmas soovitaks suuremat akut nii mahtuvuse kui külmkäivitusvoolu kohalt,jääb teie otsustada kas uskuda või kiruda mittekäivituvat autot, ennast ja kõiki teisi ka või siiski usaldada ja uskuda neid kes reaalselt on suurema mahutuvusega akude positiivsemat poolt reaalselt kogenud. Nagu alati on headel asjadel ka omad miinused, oluliselt raskem, kallim ning pahatihti originaalakust suurem ei mahugi ära. Teema millest keegi eriti rääkia ei soovigi on see et mis kasu on kuitahes heast akust kui auto voolukaabeldus on puuulik!!! Näiteks, mis kasu on 900+ A kui käiviti kaabel laseb käbi 200 A ?! ja miinusahela lintjuhe kõigest 48või 90 A?!!! Suurenage juhtmete ristlõiget 3x vähemalt ja te üllatute, nagu uhiuus aku oleks kuskilt tekkinud.
15:56 24.11.2013
stammer (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Siis peaks ka elektriautodel olema vähemalt käsivarrejämedused kiulised vaskkaablid, no et ikka vool paremini liiguks...
Minu soovitus on, et kasutada seda, mida tootja on ettenäinud.
17:29 24.11.2013
sitrus* (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Külmapoisil kõik õige.Aga näe seda keegi ei tea,et -30C pakasega ei laeta akut kuidagi(kui aku temp on -27-30).Ikka ketravad ja räägivad sitast akust ja genekast.
18:31 24.11.2013
külmapoiss (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
to stammer: Lugupeetav oponent, on oluline vahe kas tegu on 12V või oluliselt kõrgema pingega. Kui minu jutt ei veena siis loe mujalt ise. Algatuseks niipaljukest et tutvu miks on uutel ideeautodel elekter 48 või 72V, ikka selleks et sama võimsust saavutada väiksema ristlõike e kaalu arvelt. Õnneks füüsika ja elektrotehnika seadused veel kehtivad kõigile. Kui sa ei usu mis tähtsus on juhtme ristlõikel siis.. proovi käivitada ärakurnatud akuga masinat mis saab kokudega voolu teiselt akult ja las need krokud olla odav kraam. ennustas 101% ette et starter teeb häält eijõua..eijõua..eijõua. Asendaes need krokud rekadele ettenähtutega siis starter siristab nagu Singer. Miks? Aga vaat rekadele ettenähtu krokud on midagi muu kui saastamarketi kraam, neil on valupronksist käpad koos vasest tööpindadega ja omavad ka mõlema klambripoole ühenduseks lintjuhet mitte nii et seda peab tegema telgtihvt või vedru nagu odavlahendustel kombeks.
19:12 24.11.2013
solksolk
Re: Aku mahutavus
Generaatorid on autodel ikka väga erinevad, pole nad midagi samad.
Ojjah, on ikka vahe sees küll, millise aku sinna paned.
Kui paned liiga suure aku, siis hakkab generaatorit koormama ja generaator
ühel hetkel ütleb lihtsalt ütles, võibolla mitte esimese aastaga, aga näiteks 5 aastaga.
Sõltuvalt, kui võimas ja kui vastupidav genekas on.
Laadimisvool on autol väga muutuv, sõltuvalt sellest, kui tühi aku on.
Ja kui on suure mahtuvusega aku ja see on näiteks tühi, siis laeb ta seda tükk aega täis ja seetõttu püsib ka laadimisvool kõrgena tükk aega ja generaator hakkab soojenema.
Generaatorile nagu ka mitte ühelegi teisele asjale ei meeldi piirreziimil töötamine.
Igale autole on ikkagi ettenähtud teatud vahemikuga akud:
Minagi julgen soovitada antud passatile 70-80Ah akut ja kes ütleb, et Ah ehk aku mahtuvus pole oluline, see pole asjaga üldse kursis.
Aku mahtuvusest sõltub see, kui kaua sa saad autot käivitada.
Ühtlasi sõltub sellest ka see, mitu aastat sul aku mahutab piisavalt voolu, et saaks üldse autot käivitada ka suurema külmaga.

Auto pardapinge on kõikuv, see ei ole kindel suurus, vastavalt sellele, kui palju on tarbijaid on ka pinge kõikuv, teadmiseks siis siin mõnele.
Suure vooluga lihtsalt pinge hakkab langema, kuna generaator ei jõua seda hoida, sellel on muidugi oma norm vahemik, kus ta peab kõikuma.
On teatud pinge tühja akuga ja teatud pinge täis akuga.

Kui sa paned ikka sõiduautole 200Ah aku, siis kaua see generaator sul ei kesta, eriti kui sa sõidad palju lühikesi linnaotsi, kus aku saab suht tühjaks ja nii on laadimisvool kogu aeg üleval.
Teine probleem on sellega, et kui see suure mahtuvusega aku saab kord vanaks, siis jääb tal laadimisvool eriti pikalt üles, kuna ta hakkab voolu kehvemini vastu võtma.
Ehk siis, jõuame ikka sinna tagasi, et õige aku igale sõidukile.

Ilmselt ei juhtu ka 100Ah akuga, sel Passatil midagi, aga sellist pole lihtsalt vaja pluss üle selle küll enam ei tasu panna.

Kui asjast jagamatu annab ikka ? Suur aku koormab vähem või ? ei koorma vähem, just rohkem koormab, Ta pinge võib ju vähem langeda, kui sealt voolu võtad ja ühe käivituse kohta laed seda akut küll väiksema vooluga, aga kauem, kuna suurema mahtuvusega aku pinge tõuseb aeglasemalt, sest ta on suurema mahtuvusega.
Ehk siis, mida suurem aku, seda kauem sa seda laed, sama pinge languse kohta.
Ja kui sa sealt akust vaid natuke voolu võtad, pole väga suurel akul jällegi mõtet.
Ja seni pole jah erilist vahet, kuni sõidad pikki maanteeotsi, siis see suur aku ei tühjene eriti ja ei tule ka suurt laadimisvoolu, aga mis mõte sel suurel akul siis oleks?
Ka suur aku saab täis, aga sa pead teda kauem laadima lihtsalt.
Kui sul on generaator näiteks 90A ja sul on aku 100Ah ja sõidad selle aku praktiliselt tühjaks ja seda suvel ja sõidad ringi, tuled põlevad autol nagu ikka, siis selle aku laadimiseks on vajalik natuke üle tunni ja teinekord ka rohkem, sõltuvalt palju sul elektritarbijaid järel on.

Kui sõita lühikesi otsi kogu aeg nii, et aku tühjeneb, siis suur aku võib sul kauem sõita nii, aga ühel hetkel saab see ka tühjaks.
Samuti hakkab see suur aku siis hoidma generaatorit kogu aeg piiril, voolutarve suht põhjas suht kogu aeg.

Tootjate soovitusi vaadates peab muidugi alati silmas pidama meie kliimat ja tasub kindlasti vaadata ka oma konkreetse mudeli generaatori võimsust, mitu Amprit see on.
Näiteks mitmetel Honda Civicutel on aku jaoks nii vähe ruumi, et sinna mahub vaid 45Ah aku.
Esimesed 1 ja 2 aastat see aku isegi veab käima ka suure külmaga, aga edasi läheb jamaks.
Eks pole päris põhjamaisesse kliimasse see auto aku poolest ilmselt arvestatud.

Muudetud 24.11.13 19:38

21:03 24.11.2013
peksukott (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Solksolk, tootja soovitus on selline miinimumnõuete lähedane number, ehk otse öeldes, kõige odavam näss, mis asja ära ajab. Loomulikult ma ei väida, et 45 ah asemel peaks 200 ah kombainiakut kasutama, vastupidi, see oleks mõttetu ressursi raiskamine ja kogemus näitab, et need ülisuured akud tegelikult ei ole miskipärast väga hea vastupidavusega. Ideaalne oleks tootja numbrist nii 20% suurema ah-ga aku, üle selle läheks juba priiskamiseks. Ise oman diiselmootoriga autosid ja seega tean, kui oluline on talvel rasketes oludes korralike parameetritega aku. Samuti väiksema mahutavusega aku iga käivitusega tühjeneb oma mahutavuse kohta protsentuaalselt rohkem, ehk teisisõnu teeb rohkem tööd ja seega tema ressurss kulub kiiremini, ehk eluiga on väiksem, kui suurema mahutavusega akul. Samuti on suurema mahutavusega akul väiksem sisetakistus ja seega akupinge suure käivitusvoolu ajal langeb vähem ning see väljendub starteri kiiremas pöörlemises ning paremas käivitumises.
21:11 24.11.2013
kle solk (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
kui sa võtad tassist ühe lusikatäie vett ära, siis pead sinna ka ühe lusikatäie tagasi panema. kui võtad akust ühe käivituse jagu elektrit ära, siis pead sinna samapalju ka tagasi panema. kuidas siis suurest akust võtad ühtemoodi ja väikesest teistmoodi et neid erinevalt taas täis tuleb laadida? ehk siis mis vahet on kui võtad ühe ampri voolu suurest või väikesest akust? mõlemasse tuleb ju see amper tagasi laadida, ei tule ju suuremasse kaks amprit laadida.
23:08 24.11.2013
Jarru (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Tootja ei anna soovitust, vaid aksepteerib kindlate näitajatega akut konkreetsel autol. Geneka võimsus võib olla erinev sama kw-ga autol, muutub ka aku mahtuvus, mida võib kasutada. Ma ei viitsi pikalt seletada, kes Tallinnas, mingu Tondi tänava akupoodi, see Motopoest veidi jalutada järgmise ristmikuni, mehed aastaid tegelnud asjaga. Garantii akule annavad vaid siis, kui oled selle õigele autole pannud ja tuled selle autoga ka vaidlema garantiijuhtumi puhul. Muidugi peab akut laadijaga aeg-ajalt täis laadima, et kestaks.
23:27 24.11.2013
solksolk
Re: Aku mahutavus
Ma ju tõin näite, et kui sõidad selle suure aku tühjaks, siis on teda tunduvalt raskem täis laadida.
Teine probleem on see, et akul on ka teatav isetühjenemine pluss kasutegur laadides.
Kuni sa sõidad nii, et sa lased iga sõiduga selle aku ka kenasti täis, nii nagu sealt võtsid ja kuni aku on uus, pole sul tõesti probleemi.
Aga kui tühjendad akut rohkem, teed lühikesi otsi, siis tühjendad seda suurt akut päris kõvasti ja siis hakkab juba suur aku rolli mängima pluss siis see isetühjenemine ja kasutegur, osa voolu läheb laadides kaotsi.

Nüüd aga algab suurem probleem siis, kui aku vananeb näiteks 2-3a vana, siis tema kasutegur muutub kehvemaks, ta hakkab laadides vähem voolu vastu võtma ja isetühjenemine kiireneb.
Üldse hakkab ta ka iga käivitusega rohkem tühjenema,
Teadmiseks, et kui autot käivitad, siis aku tühjeneb hüppeliselt.

Ehk siis, iga aastaga selle suure aku laadimisvajadus tõuseb ja vot see hakkab generaatorit koormama.

Teine küsimus ongi, kui sellest akust vähe voolu võtad ja selle alati täis tagasi laed, siis mis pointi on üldse suurel akul?
Tavaline väiksem aku peab ka sellised olud kenasti piisavalt vastu, et tasuks eelistada normaalset akut, mitte üleliia suure mahtuvusega.

Eriti lõbusaks läheb üleliia suure mahtuvusega akuga näiteks -30ga, kuna aku ei võta siis kõike laadimisvoolu vastu, vaid osa kulub aku soojendamiseks ära jne, kasutegur külmaga langeb, siis tuleb seda suurt akut ka külmaga rohkem laadida, kui normaalset akut.
Ehk siis genekas saab jälle rohkem vatti.


Muideks, ma seletasin pikalt, mis aku võib panna.

Kuid tassi ja akut ei saa otseselt võrrelda, sest kui aku oleks tass, siis pead sa sinna rohkem, kui ühe lusikatäie tagasi panema, kuna laadimisel on kasutegur ja käivitades aku tühjeneb hüppeliselt, siis ta oma näiteks 100Ah mahtuuvst välja ei anna.
Me saame näiteks 10A võtta 100Ah akust 10 tundi, aga 100A voolu, me sealt tund aega järjest võtta ei saa, vaid tunduvalt vähem, parimal juhul pool tundi, mis on ka väga kaheldav.

Ega ilmaasjata ikka tootja ei soovita akut, aga tõin juba välja, et põhjamaiste oludega pead ka arvestama ja sellele passatile ilmselt 100Ah aku pole probleem aga 70-80 on igati ok ja piisav ning sobiv.

Muudetud 24.11.13 23:29

00:36 25.11.2013
... (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
solk mine kooli tagasi, kaua võib ühest asjast jahuda.
05:21 25.11.2013
ujum (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
ÕIGE!generaator ketrab rihmülekandega kogu aeg.saba annab pingeregulaator!kui genekas saba annab,siis viga mujal!?porilomp,liiga tugev rihmapingutus,jne.ja kui ei käivitu----otsi viga starteri puksidest!!tõestatud!
14:10 25.11.2013
Vot nii. (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Pange peale nii suur aku kui asukoht võimaldab. Teoretiseerida võib lõputult, kuid pisut suurema mahtuvusega aku igati ok. Nõuka ajal, kui akusid saada polnud õnnestus hankida kusagilt tohutu suur kombaini aku. Aretasin selle ziguli05 pagasnikusse ja sõitsin nii aastat 5, midagi halba ei juhtunud, ei laadinud kordagi ja selle akuga ka auto müüsin.
11:09 01.12.2013
solksolk_ (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
See ziguli näide kombaini akuga ei ole kuigi põhjapanev.
Mina jään oma seisukoha juurde, et igale sõidukile, õige aku.
Kes seda ei kuula, siis head geneka remonti ja muideks, liiga suur aku suurendab ka veidi kütusekulu, kuna generaatoril on lõppkokkuvõttes ikkagi rohkem tööd.
Kui kohe uue akuga ei ole, siis mõne aasta möödudes kindlasti on, kui aku vananeb.
12:24 01.12.2013
ka. (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Geneka võimsus sõltub ikka auto elektri lisadest.Põhjamaadele mõeldud diisel focusel on peal 120A ja soojematele maadele mõeldud masinal on 90A aga akud on neil ühed 74ah. Ning mazda B2500 diislil on kaks 74ah,kokku on 148ah aga genekas on ainult 70A.
Kui auto käivitub laksust,siis pole jah mõttet toppida peale suuremat akut, kui auto aga auto ei käivitu hetkega siis saab suuremast akust mõned korrad rohkem proovida. Ja seda just talvel.
12:36 01.12.2013
kle solk (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
akut laetakse maksimum 1/10 nimivoolust ehk siis kui paned peale 100Ah aku, ei hakka ükski genekas sinna sisse sadat amprit taguma vaid tegelik laadimisvool jääb igal juhul alla kümne ampri. seega ei tapa ükski aku genekat ära. hea on, kui sinusugustel on oma isiklik arvamus, aga kahjuks on see tihtipeale vale arvamus ja sinu jahumistel pole mingit mõtet.
13:40 01.12.2013
Wello
Re: Aku mahutavus
kle solk geneka võid ära tappa ka õiget mõõtu akuga. Lase aku tühjaks tõmba auto käina ja vaata kui suur on laadimisvoolu tugevus, usun et kukud pikali
15:54 01.12.2013
sitrus* (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Genekas ei tea aku laadimisest midagi.Nagu wello räägib viska tühi aku peale ja pane mõni tarbija taha ja teine valgusfoor ja saad dioode vahetada.Ainult 25-60€
16:18 01.12.2013
kle sitrun (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
võib olla ma elan kuskil teise dimensioonis, aga piisavalt masinat köiega käivitatud ja kõik genekad siiani alles jäänud. ja hetkel on teemaks korras akudega autod, mitte tühjaksimetud purkidega isendid.
18:50 01.12.2013
sitrus* (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Aku pole nii tühi olnud,pole sa 100 korda vedand ja mölland ja ehk vedanud sul.Räägid 1/10st laadimisest.Pane laadimise ajal 10 amprine ampermeeter vahele,sulab tuhaks näpuvahel.Keegi ei parasta sind,kogemused tulevad aastatega.Elu algabki jalgrattast.
12:39 02.12.2013
v6sa
Re: Aku mahutavus
Solksolk: millise füüsikaseaduse järgi võetakse suuremast akust sama auto käivitamisel enam voolu, kui väiksemast?
15:54 02.12.2013
kle sitrun (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
miks me peame rääkima sada korda tühi olnud akust ja vedamisest- see ei ole normaalne ja ükski auto ega auto süsteemidest pole arvestatud sellises olukorras vastu pidama. kui omanik on jobu ja veab sellist tühja akuga autot jätkuvalt käima, siis pole süüdi ei geneaks ega aku kui miskit läbi kärssab.
see, et laadimise alguses võib vool ka suuremaks tõusta, ei ole samuti näitaja, sest selline suur laadimisvool langeb üsna peagi normaalsele tasemele ja genekat ei tapa, kui ta lühiajaliselt kasvõi 50A akusse uhab. kui genekas on peetis ja toimub pidev ülelaadimine, ei pea sellisele valule ükski aku vastu.
18:20 02.12.2013
solksolk
Re: Aku mahutavus
Ma vaatan, et mõni mees siin arvab, nagu aku laadimisvool oleks üks kindel suurus, aga ei see ei ole kindel suurus.
Mida tühjem on aku, seda suurem on laadimisvool.
Mida suurema mahtuvusega on aku, seda kauem see suur laadimisvool üleval on, kuna aku täitumine võtab kauem aega ja vot see koormab juba genekat.

Külma ilmaga, ei saa sa akust kogu mahtuvust kätte, samuti ei võta aku kogu voolu vastu, aga sellegipoolest, suur aku koormab ka külmalt genekat rohkem, kui väike aku.
Ehk siis, suure külma aku soendamine, võtab rohkem võhma genekalt, kui normaalse aku.

Tootjate soovitusi ei tasu ka punkti pealt võtta, endal peab ka ikka mõistust olema.

Me peame ikkagi arvestama olukorraga, et aku võib tühjaks saada ühel hetkel ja kui 200Ah aku saab tühjaks, siis sõiduauto genekale see kerge ei ole.
Eriti, kui on veel palav suvepäev ja oled näiteks oma helisüsteemiga aku tühjaks kurnanud.

Järgmine probleem on aku vananemine, iga aastaga aku isetühjenemine kiireneb ja aku kasutegur langeb, mis tähendab seda, et aku peale hakkab üha rohkem voolu kuluma.
Ja mida suurema mahtuvusega aku, seda suurem see koormuse suurenemine on vananedes.
Lõpuks, kui see aku on sul 6 aastat vana, hakkab juba päris paras koormus olema genekale, lisaks suurendab see veidi kütusekulu, kuna mootor ajab ju generaatorit ringi.

Kui auto generaator annab 90A ja suuri tarbijaid ei ole, siis pole 100Ah aku kasutamine, mitte mingi probleem.
Mul kunagi Sierral oli 70A genekas, kui õigesti mäletan ja aku oli 100Ah, see toimis kenasti, kuigi korra mul genekas jamas küll, aga ei oska öelda, mille pärast.
Mäletan, et vahetasin tal ühe jubina ära, siis läks korda ja probleem ei kordunud.Kahjuks ei oska öelda, mis jubin see oli, teise samasuguse geneka pealt võtsin ja proovisin ning hakkas tööle, aga igal juhul mingi elektriline jubin oli, mis laadides koormust saab ilmselt.

Aga näiteks, kui sul on mingi 50A genekas ja kasutad rohkelt istmesoojendusi jne, siis 100Ah aku ei pruugi väga tark valik enam olla.

Järgmine probleem on see, et kui sa ostad suure aku näiteks 150Ah selleks, et kõvasti käivitada, kuna normaalsest akust ei piisa, näiteks 85Ah.
Siis hakkab see aku päris kõvasti tühjenema ja genekal tuleb kõvasti tööd teha selle laadimiseks.
Kui autole ei piisa normaalsest akust, siis tuleks viga otsida mujalt, mitte panna peale, mingit meeletult suurt akut.
Reeglina piisab sõiduautodele 60-100Ah akudest, sõltuvalt autost, see on normaalne.
On autosid, kuhu sa ei saagi eriti suurt akut panna ja peadki panema väikeste mõõtmetega ja 45Ah aku, kuna nende mõõtmete peale suuremat akut ei leia nii naljalt.

Muudetud 2.12.13 18:24

18:36 02.12.2013
audi_a6_v6
Re: Aku mahutavus
to: solksolk

Huvitavad andmed sul, ma ei ole oma masinatel, ei uutel ega vanadel kohanud 50A genekat, väikseima mootoriga on mul olnud audi a4 2002a, sel oli kahene bensukas ja genekas 140A, sellele võiks siis panna 200Ah aku? Kass neid sõiduauto mõõdus ka tehakse üldse? 100Ah juba paras elukas, diisli aku enamasti.
19:08 02.12.2013
solksolk
Re: Aku mahutavus
Ma tõin lihtsalt näite ja kõigil ei ole ju tänapäevased autod, näiteks 2,0 sierra 83a oma oli 55A genekaga.
Ma tõingi sobiva vahemiku välja, 60-100Ah aku on reeglina sõiduautole sobiv, vastavalt olukorrale siis.

Eks selles mõttes tõesti ,et see suure aku kartus on võibolla natuke üle dramatiseeritud, samas ikkagi, ei tasu liialdada.

Muudetud 2.12.13 19:17

20:33 02.12.2013
Tuudur
Re: Aku mahutavus
Solksolk, sinu tähelepanu juba juhiti asjaolule, et auto käivitamiseks võetav vool ei sõltu aku mahutavuse suurusest, eeldades, et auto ikka käivitub. Seega kui ma oma autot käivitan, siis pole vahet, kas mul on 45Ah või 145 Ah aku, tühjeneb ta käivitamisel ikka sama väärtuse võrra :)
Ja sa oled tarkadest raamatutest oma andmeid aku vananemise kohta valesti maha lugenud. Aku vananedes aku mahutavus väheneb (võlusõnaks sulfateerumine) ja siis ta ei hakka mitte rohkem genekat koormama läbi laadimise, vaid hoopis vähem, sest aku mahutavus väheneb.
22:57 02.12.2013
jarru (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Tuudur õigust rääkima. Just nii see on, et see poorne aine, mis aku plaatide aknakestes on selle happe ja vee segu endasse imenud, hakkab aja jooksul sulfateeruma ja voolu läbivus väheneb. Tunnuseks on, et laadimisel saab ruttu täis ja ruttu annab käivitusvoolu ka välja, järjest korduvalt ei jaksa käivitada. Kui see aine pudeneb purgi põhja, siis tekib lühis ning see võib küll geneka lolliks ajada. Regulaator või dioodid hakkavad lahkuma. Muuseas, kes otsustab koonerdada, nendele teadmiseks, et korralik geneka remont sama kallis, kui uus aku.
19:52 03.12.2013
solksolk_ (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
oi jummal küll, kui vähe te ikka asjast teate.
Autoaku puhul voolutarve just tõuseb, kuna vana auto aku hakkab genekat koormama, sest ei võta enam voolu sisse, samas tarbib küll.
Kasutage autot, millel on laadimisvoolu näitaja ja siis kasutage tuksis akut, näete kuidas laadimisvool on kogu aeg üleval.

ega see ei ole mobiiliaku ja mobiil, mis laadimise ühel hetkel lõpetab, auto ei lõpeta kunagi laadimist, jääb standby reziimi, paraku vana aku puhul ta sinna ei taha eriti jõuda.
20:34 03.12.2013
peksukott (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Solksolk, aku vananedes sisetakistu tõuseb ja mahutavus väheneb. Pane tähele, et täpselt need parameetrid on väiksema mahutavusega akul juba ostes kehvemad , kui suurema mahutavusega akul. Väiksem sisetakistus tähendab ka seda, et käivitamise ajal sisetakistusel hajuv soojusenergia on väiksem, mis tähendab otseselt seda, et generaator peab tagasi vähem laadima , ehk siis suurem aku on igatepidi kasulikum. Muideks,vaatasin raamatust , et traktorile T25 näeb tehas ette kahte 6 voldist 155 ampertunnist akut jadamisi , mis on võrdne 12voldise 155 ampertunnise akuga. Ja generaator on sellel traktoril hädise nimivooluga 32 amprit. Solk, sinu loogika järgi peaks genekas kohe-kohe otsad andma, mida ta siiski mitte ei ole teinud 16 aasta jooksul.
09:19 04.12.2013
to solksolk (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Proovi peeglisse vaadata kõigepealt. Sa oled siin juba nii palju elementaarsete aku ja laadimise põhitõdede vast eksinud, et oleks aeg ise ka aru saada. Kui sina usud asja niipidi olevat, ei tähenda see, et see tegelikult nii on. Ennem kui kirjutama hakkad, lase pulsil alla minna, siis emotsioonid ka maha lahtuda. Ja kontrolli üle oma kirjutatuenne kui vajutad "saada"
10:49 04.12.2013
Priit Viilip (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Vali sellise mahuga-mõõduga, mis on tootja poolt määratud. Uut akut ostes lase ta müüja poolt täis laadida või lae ta täis enne esmast kasutamist, see annab aku eale kuni 1 aasta juurde. Kuigi tehases laetakse akud täis on nad mõnda aega seisnud ja laetus vähenenud.
12:17 17.12.2013
Salaami (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Toome siis 1 parema näite kui lusikad ja tassid:
Aku on veepaak ja gene on pump mis seda paaki täidab.
Mida suurem paak, seda rohkem ja korraga saad sa sealt vett võtta. Mida tootlikum on pump seda kiiremin seda paaki ka täidetakse, et uuesti vett võtta. Kui pump väiksem siis lihtsalt ühel hetkel enam ei jagu.
Et asi oleks optimaalne siis arvestatakse pumba tootlikus ja paagi suurus "tarkade onude" poolt välja.
Ei ole mõtet panna miljon liitrit mahutavasse paaki 1l/min pumpa ja samuti 1L paaki miljoni L/min pumpa.
Varem või hiljem oled sa "näljas" või on lihtsalt rõve "overkill"

Lisaks sellele mängib vee puhul rolli veesamba tõstekõrgus, nagu akudel on "kylma tundlikus" ja vanus ning pumbal "loomulik kulumine"

Loodan, et ka autodest mitteteadlikumad said natuke nyyd asjast rohkem aru.



13:16 17.12.2013
no (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Kas pumba tootlikust ei valita selle järgi kui suur on hetke tarbimine ,pluss natuke peale ,et saaks ka reservist võetu tagasi panna. Kui su miljon liitrisest nõust tuleb toru mille läbilaske võime on 1l/min,kas peaks paigaldama siis pumba mis on tuhandeid kordi võimsam?
Seda võiks ju võrrelda nagu raha. Kui palju peaks olema inimesel raha tagavaraks,ehk reservi.Minu arvamus,et mida ebastabiilsem on sissetulek ja väljaminek,seda rohkem peaks olema reservi.Aga kui sissetulek on 100%stabiilne ja väljaminek ka koguaeg kindel,ei ole reservi suurusel tähtsust. On sul 1000euri või 10000euri rahakoti vahel,ainult rahakott on paksem.
14:23 18.12.2013
Salaami (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Pööra tähelepanu lausele:
"Et asi oleks optimaalne siis arvestatakse pumba tootlikus ja paagi suurus "tarkade onude" poolt välja."

sa võid seda asja igatepidi väänata, rahaks, veeks, viinaks, etc siis küsimus on ainult optimaalsuses.

teoreetiliselt pole akut yltse vaja ;)
aja generaatorit mis kannatab 300+A vändaga ringi, tekib vool, siis varbaga võid juba ka süüdet keerata. Kui generaatori poolt tekitatav vool on piisav, et tarbimine ära katta, siis siis milleks ültse aku ;)


18:26 18.12.2013
solksolk
Re: Aku mahutavus
Vot ometi tuleb siin ka teisi tarku mehi, kes räägivad sama juttu, mis mina ,et ei ole mõtet üleliia suurt akut panna, et igale autole, ikkagi õige aku.
15:51 12.05.2014
bambuke (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Panen ka ühe pirni Solgile. Ma olen ka nii autot mitmeid kordi töös hoidnud kui akut pole peal olnudki. Makk mängis. Lambid põlesid. Külma nii et näpud pidid akut vahetades küljest ära kukkuma. Käisin vahepeal sees soojendamas. Soendus oli põhjas. Ja puha ainult geneka pealt. Ei tea misse vaene genekas tegi siis seal???? See oleks pidanud õhku lendama ju. Ja kõigele lisaks lõpuks tõstsin täiesti 0voldiga aku tagasi peale, et see täis laadida. No nüüd oleks pidanud ju küll see genekas juba läbi kapoti pidanud tulema... ei tulnud. Laadis aku täis. Ja sõidab siiamaani. See oli aastal 2010 detsembris kunagi. Sama genekas ikka peal. Tuksub nagu kell. Korduvalt tehtud samat laadimise trikki sellega. Too Ntud eelnev jutt juhtus tänu sellele, et semul oli midagi talvel peale jäänud ja vaja õigeks ajaks tööle jõuda. Vahetasin akud käimise ajal ja kõik.
Teine asi. Poleks mu teisel autol olnud -27 kraadiga peal kõvemat akut, siis poleks ma ka ise tööle jõudnud. Naruke varem oli 30 kraadi pakast. Ei tahtnud ka käima minna. Vedas küll starterit nagu sirin, aga alguses ei läinud. Naaber soovitas fööniga anda natuke õhuvõtykasse sooja õhku. Aga sellest ei tulnud muud kui et fööni käepide murdus külmaga küljest. Ja siis mõtlesin, et tööle vaja jõuda, põlegu või starter maha, aga käim ma taketran. Keerasin ja hoidsin süüdet peal. Starter neris mootorit 1minut ja 47 sekundit ringi ja läks käima. Tänu sellele et suurem aku peal. Pidas aku vastu ja starter ja genekas.... vot selline lugu...
18:01 12.05.2014
63amg (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
mis autost jutt,kui saladus pole
10:15 14.05.2014
bambuke (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
esimene audi 80 1.8 "92 ja teine opel omega 2.5 v6
11:15 14.05.2014
Mahno3 (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Ma selle bambukese jutu peale ei oska öelda muud, kui et tehku oma auto korda. -27 kraadi ei eelda pritsungiga bensuka puhul mingit megakäiamismaratoni. Küll eeldab, et õli on viisakas ja küllalt vedel, küünlaid on vahetatud viimase kümnendi jooksul, küünlajuhtmed ei peksa armutult üle, andurid on korras jne.

Aparaat, mis külmaga vajab poolteist minutit käiamist, ei käi korralikult ka soojaga. Aga noh, bensuka rõõmud, erinevalt diislist käib ta kuidagi ka katkisest peast, mistõttu paljud ei peagi vajalikuks teda korda teha.
16:04 14.05.2014
bambuke (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Audi käib siiani paugust, isegi peale pikka seismist. 5+ ja veel mõned plussid tehnika koha pealt. Aga see, et nüüd ma ei olnud hoovi peal ainuke kes käima ei saanud opelit, pole veel näitaja, -25 läks käima, aga näed -27 ei laksanud enam. Jah. Opel on risu küll, olen nõus, ei tea mis ma tast soetasin üldse... kogu aeg jama taga
13:14 15.05.2019
tavikas
Re: Aku mahutavus
Vana teema kokkuvõtteks..

Kui akust võtta 10 ah siis taas 100% laetuse saavutamiseks tuleb see sinna tagasi anda. on suur vahe, kas see 10 ah võeti 40 ah või 100 ah mahtuvusega akust. Kui aku laetus väheneb, siis akupinge langeb. Väiksema mahutavusega aku pinge langeb ROHKEM, seega on aku laadimine sama VÕIMSUSEGA generaatori poolt KIIREM, sest pingeerinevus laadija ja laaditava vahel on suurem - sellest ka SUUREM laadimisvool.

Liiga suure mahutavusega aku kasutamisel laeb generaator teda kauem ja ei pruugi tavapärase keskmise kasutuse juures kunagi saavutada täislaetust. See VÄHENDAB aku eluiga. Samas peab generaator regulaarselt tegema KAUEM tööd madalama laadimisvooluga, tekitades üldist SUUREMAT kulumist.

Liiga väikse mahutavuse/käivitusvooluga aku kasutamisel ei piisa aku ressurssidest auto vajaduste igapäevaseks täitmiseks ka suhteliselt uue aku korral. Aku laadimine on LIIGA INTENSIIVNE ning liigne temperatuur kurnab nii akut kui ka generaatorit. Auto ei pruugi jahedamas kliimas käivituda ning elektroonilised lisad võivad minna häiresse.

Optimaalne aku mahutavus on antud tootja poolt vastavalt sõidukis kasutatud tehnoloogiale - energia tarbijad ja energia tootjad. Optimaalsest vahemikust kergelt välja minnes ei ohustata koheselt veel midagi, kuid olulisel määral soovitusi eirates võid kahjustada akut, generaatorit või ka muud autoelektroonikat.
16:16 15.05.2019
stammer (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
kellele jäi eelnev jutt arusaamatuks, siis lisan omaltpoolt lihtsa näite. Talvel on lumelükkamiseks lumelabidas ja lumesahk. Kuna sahk on suurem, siis teed sellega vähem liigutusi ja töö on effektiivsem võrreldes väiksema lumelabidaga. Siit ka loogika: suurem on parem.
16:28 15.05.2019
tavikas
Re: Aku mahutavus
Jutu mõte oli ka see, et kui lund on vähe, siis sa kulutad ainuüksi tühja saha viimiseks lume juurde rohkem energiat, kui kogu lume ära kühveldamiseks SOBIVAS suuruses labidaga.

Sageli (mitte alati) suurem EI OLE parem. Paras on parem. Suurem ja väiksem on halvemad!
20:46 16.05.2019
Jokkvärk (registreerimata)
Re: Aku mahutavus
Mis on selle vana teema üleskaevamise põhjus/mõte? Tänane "lumehelbeke" ei leia akutki autost üles, rääkimata selle tööpõhimõtetest arusaamisest. Kõik mida ei saa "äpiga tõmmata" on out, lumelabidast rääkimata.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.