Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: EGR JA TAHMAFILTER DIISELAUTOL

12:22 23.04.2015
archibald
EGR ja tahmafilter diiselautol
Küsin õnneks uudishimulikuse pärast. Oman esimest diisli, ülevaatuseni on veel aega ja hetkel EGR ning DPF filter toimivad (Euro 5 nõuded). Kuid tuleviku mõttes uurin. EGR kippub katki minema 150-200 tuhande läbisõidu juures, sama teeb ka DPF filter.
Aga uurisin tausta ja konkreetselt öeldud, et neid saab väljaprogrammeerida ajust, ilma, et see segaks auto toimimist. Kuid kuidas heitgaaside normid. Siiani olen ainult bensukaid ostnud, seal sisuliselt katalüsaatori välja lõikamine tähendas, et heitgaaside kontrolli sa ei läbi mitte kuidagi. Kuidas diisli puhul on?
21:14 23.04.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
Diisli puhul saame rääkida heitgaaside tahmasusest ja filtri emaldamisega on sellised lood, et kui kontrollija asjale „pihta saab“ siis vormistatakse kordusülevaatus nõudega filter korda teha. Euro 5 märge reg. tunnistusel või ARK „sõiduki detailandmete“ andmebaasis iseenesest tähendab, et autot alt kontrollides peaks leidma filtri millel on rõhutorud ja temperatuuriandur. Ei ole kaugel aeg kui hakatakse ülevaatustel tegema OBD testi siis ma arvan, et ümberprogrammeerimine ja filtri eemaldamine võib tulla ilmsiks ka ilma Euro 5 märketa. Suitsususe normatiivi (k - 1,5 m-1) täitmiseks selline „tuunimine“ erilist mõju ei avalda siis kui vahetult enne ülevaatust torustik kogunenud tahmast puhtaks tuuritada. EGR asjades seoses suitsususega ma olen ilma kogemusteta.
11:18 25.04.2015
;,,,,; (registreerimata)
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
Mul on auto aastast 2007 millel on passis sees euro 4 aga DPF ei ole olnudki. Eelmisel aastal andis normi välja 1,2 oli. Kuidas ma tulevikus tõestan et seda pole all olnud?
11:52 25.04.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
Küllap ta ikka on seal vahetult pärast turbot. Euro 5 omab regenereerivat DPF-i ja Teie autol peaks olema tavaline tahmafilter või filter/kat ilma rõhutorudeta. Teie ei pea kellegile midagi tõestama kui heitgaasitoru on ilma keevitusteta seda enam, et mõõtmistulemus on 1,2.
09:01 18.11.2020
Toomas nuuter (registreerimata)
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
olete siin kirjutanud nii:
"ei pea midagi tõestama kui heitgaasitoru on ilma keevitusteta" ... ja veel "kui kontrollija filtri eemaldamisele „pihta saab“ siis vormistatakse kordusülevaatus nõudega filter korda teha".
Küsimus oleks - Milline asjaolu ülevaatusel on piisav süüdistuse esitamiseks? Välimus - mingi keevituse jälg on piisav argument tõestamaks, "mis on sees"?
Kas ülevaatajale an antud "piiramatud volitused" otsustamaks "mis on sees", kuigi sisu näha ju ei saa ...
10:02 18.11.2020
vwvwegr (registreerimata)
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
Kõik teavad ,et vw lollitab oma tarkvaraga, mix pean ostma vw uue tahmafiltri, kui tarkvara juba tehases vigane. Mina isiklikult selle tsirkusega kaasa ei lähe.
Suur äri ....
12:37 18.11.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
Tehnolevaatajatele ei ole antud piiramatuid volitusi. Otse vastupidi, meilt võetakse õigust oma peaga mõelda sest KÕIK käib vastavalt ettekirjutustele ja MKM 77 lisa 4 olevale. Kui tehnoülevaataja arvab, et LED valgusti numbritules ei ole probleem - siis videotsalvestust vaatav inspektor arvab, et selle puuduse mitte märkimine on probleem mis võib kaasa tuua tööandja trahvimise. Kui DPF omab keevitusjälge ja temale koputades on heli teistsugune kui ilma keevisõmbluseta filtril siis on kohustus ülevaatuse vormistamise programmi vigadetabelist välja valida puudusekirjeldus - Sobimatu parandamine või muutmine - OV st. kordusülevaatus. Juba heietatakse Maanteeametis mõtteid peakaamera või mundrikaamera kasutuselevõtust... Olen märganud sellist keevitust 2 korda 10 aasta jooksul.
13:12 19.11.2020
munkam (registreerimata)
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
Need on aegunud andmed, mis mundrikaamerat puudutavad, uute kuluaariandmete kohaselt peab varsti iga ülevaatuspunkt palkama professionaalse operaatori kes salvestab kogu ülevaataja tegevuse.
17:17 19.11.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
Ha Ha Ha. Vestlesin ülevaatust inspekteeriva ametnikuga kes tundis huvi, kui hea kvaliteediga on minu kanalikaamera mida olen kasutanud 2 korda 5 aasta jooksul, et näidata vanurile auto all probleemseid kohti? Et kaamera teema auto all kanalis võib otsapidi olla seotud ka naiste seelikualuse filmimise võimalusega, selle kaalub üles RIIKLIKU JÄRELVALVE olulisus mille käigus peab tehnoülevaataja filmima auto all olevat alusvankert ja kere. Tehnoülevaataja soovitakse muuta kontrollitava sõiduki, ametnikele videoesitlejaks ja teadmised on siinjuures teisejärgulised, sinna on liikumas meie ülevaatuskorraldus.
19:51 20.11.2020
Maaalane
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
2007.a. VAG grupi autol (euro 4) ei pruugi tahmafiltrit olla. Mul on selline isend ja ostes küsiti esinduses, kas tahan tahmafiltriga või ilma... võtsin ilma.
21:47 20.11.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
Kahjuks ei ole kompetentset kes usutavalt ja arusaadavalt annaks konkreetse juhise millised muudatused viivad sõiduki järgmisesse heitmeklassi. Need mis on olemas on puudulikud ja vastukäivad ja ülevaatusel on näiteks Euro4 heitmeklassi "piir" see kas sõiduk arvele võeti enne 01.07.2008 või ei... arvestamata isegi konveieri lõpu sõidukitega. Tihti on segadustes autotootjad süüdi kes reklaamivad oma sõidukit uuenenud heitmeklassiga kuigi seal ei ole toimunud muudatusi. Olen kohanud diisleid millel suitsususe number on tehase andmesildil 0,2 kuigi ta ei saa olla alla 0,5. Juba aastast 2005 on selliseid sõidukeid mille suitsususe garantii on kangem kui EURO 7 mis tuleb alles tulevikus... Asjad on segi kui "pudru ja kapsad" ja täna meie teeme suitsususe testi absoluutselt vale mõõteriistaga Euro 6 puhul st. ülekantud tähenduses mõõdame millimeetreid tollipulgaga.
00:39 21.11.2020
Buumer DPF (registreerimata)
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
Kas heitgaaside mõõtmisel EURO 3 ja EURO 4 kehtib sama lubatud piirmäär? Või peab EURO 4 andma välja puhtama tulemuse.

No näiteks kui on EURO 3 ja puudub tehasest DPF. Samas kui teisel autol on EURO 4 ja inimene on ise DPF välja lõiganud. Kui nüüd füüsiline vaatus kõrvale jätta, kas see EURO 4 peaks nõuete järgi andma puhtama tulemuse? (Kuna ta on EURO 4) või seal pole vahet ja kõiki mõõdetakse ühe puuga olenemata mis EURO ta on.
01:09 21.11.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
Euro 4 peab andma 2 korda puhtama tulemuse kui Euro 3. Euro 3 ei oma DPF kui just ei ole nn. eesrindlik ülemineku variant kus tootja pidas vajalikuks reklaami ja katsetuse eesmärgil osad sõidukid varustada filtritega kolm aastat enne tähtaega (alates 2005).
Euro 4 - norm 1,5 (alates 01,07.2008 või kui on vastav märge Euro 4 kohta andmebaasis olenemata arvele võtmise päevast.
Euro 3 - norm 3,0
Ei ole oluline tegelikkus vaid see mis on kirjutatud MA andmebaasi konkreetse sõiduki kohta. Kui puudub märge Euro 4 kohta siis oleneb heitme norm sõiduki arvele võtmise ajast st. alates 01.07.2008 on norm 1,5 ja kui sõiduk on arvele võetud üks päev enne siis on norm 3,0. kui ei ole viidet Euro4 kohta. Eesti vabariigis on arvele võetud pärast 01.07.2008 mitusada sõidukit tehase normiga 3,2 kuigi ei tohiks seda teha sest siis oli norm 1,5 kuid need sõidukid on Euro4 märkega (muidu ei saa arvele võtta) mis sest, et tehasesildi järgi on normatiiv euroliidust välja müüdava oma. Kuna riigiametnikud on seadustest üle (kedagi ei koti arvele võtjate seadusevastased teod) siis nad tohivad arvele võtta sõidukeid mis ei vasta euroliidu reeglitele. Et korruptsioon Maanteeametis on tavanähtus siis lisaks eelnevale on näide, et suhteliselt hiljuti võetud ebaseaduslikult arvele mitusada sõidukit ilma laterna pesurita. Ja siis kui asi avalikuks tuli - siis tehti kurjategijate MA ametnike poolt palve ministeeriumisse muuta seadust tagasiulatuvalt, et kurjategijad ei saaks karistatud (jokk) - nii need asjad käivadki meie riigis.
08:10 21.11.2020
archibald
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
Kallid auto24.ee adminnid, minu jaoks on teema ammu selge, ühe korra veidi parandasin juba DPF filtri (Ford kasutab lisaks pihustit ja eelsüüteküünla DPF süsteemis, küünla just sai vahetatud, muidu ei saanud põletada ja viskas Check Engine'i).
Aga pagana, ma EI taha teavitusi sellest teemast rohkem :D Viide kirjas "ei soovi vastuseid" viib adminn paneelini, kuhu ma X põhjusel ei saa logida auto24.ee kontoga. Ah jah, õigus, ma pole admin ju :)
P.S. Kui tekib vajadus, siis lähen ja vahetan DPFi, mitte seaduse pärast ja "kuskil saunas naised rääkisid, et saab petta ülevaatuse punkti ja lolli riiki), vaid ka järgmised põlvkonnad tahavad diislitahma vabaõhu tunda, eks?:)
11:07 21.11.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
Kallis archibald, Teie jaoks diisliteema nüüd küll selge ei ole kui vaadata millest kirjutasite. Pihustit ei kasutata DPF süsteemis (DPF on filter) kus toimub tahma põletamine teatud tsüklite järel. Pihustit (pritsib AdBlue kusihapet) kasutatakse selekteerivas katalüsaatoris mis lõhustab NOx gaasisid. Riik ei ole loll, selles riigis ruulivad lollid millest minule jääb mulje nagu oleks lollidemaa aga mitte Eestimaa.
11:30 21.11.2020
Lisaks (registreerimata)
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
Selle laternapesu ja kõrguseregulaatori "selgitus" on peidetud MKM-ile saadetud kirja sisse nii, et see jääbki diagonaalis lugejale märkamatuks.
Minister neid asju ei loe, tema asetäitjad samuti ja arvan, et seal, ministeeriumis sellele kirjale pilgu heitnud ametnikud ei teagi. mis asi on gaaslahemdusega töötav lamp. Halogeeni mõne ehk teab, on kuulnud ka ksenoonist, kuid mis see täpselt on ja kuidas funkab, seda vaevalt.
Lisaks on selles seletuskirjas ministeeriumile Maanteeamet ju väitnud, et kõrgusregulaatorita ja pesurita tuled ei tekita olulist liiklusohtu.
Kui nüüd teie aga lähete ülevaatusele ksenoonid ehk need "gaasilambid" ees ja pesur ja kõrgusregulaator ei funka- no kuidas selgitate seal, et polegi oluline...
Selge, et "aafrikavariant" on autokaupmehele osta OLULISELT odavam, selliste partiide kaupa arvelevõtt Maanteeameti poolt on korruptiivne, mitte kogemata sooritatudtegu.
Aga head kodanikud- siinkohal on õige aeg hakata rääkima meie õiguste eest võitlevast õigusriigist, võrdse kohtlemise printsiibist jms.
Küsige Kerstilt- ta kinnitab mu sõnu...
Pmt- sööge heina armas rahvas ja mis see üldse teie asi on, kas on EURO-2 ja mis on küljes ja mis mitte.
12:06 21.11.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
Teadmine, mis tegelikkuses toimub - on tülgastav. Tehnoülevaatajad hakkavad varsti kehtima hakkavate uute reeglite järgi bensiinipaagi sisendtoru ette jäävaid luukisid loksutama andmaks sõiduki seisukorrale hinnangut, samal ajal vormistades auto korrasolevaks millel puuduvad pesurid - mis peavad seal olema. Ei saa ju meie tehnoülevaatajatena karistada heauskset autoomanikku 700€ väljaminekuga, et mingid pätid autoesinduses on ostnud tehase parkimisplatsile vedelema jäänud aafrika jaoks mõeldud sõidukid ja siin maha müünud "õigete pähe".
12:07 21.11.2020
archibald
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
Härra Mait, ma tean, et DPF süsteem (ainust filtrisest seal vähe tolku, vähemalt temperatuuri andurid peavad olema nii sisendis kui ka väljundis) on erinev ja ei vaidle vastu, et Ford realiseeris seda imelikult. Küll Teie vaatate ülevaltpoolt, ülevaatlikult ja see on Teie töö.
Mina kasutajana uurisin põhjused täpselt nii kaugele, et miks mul Check Engine põleb (mis ei laseks läbi ülevaatuselt, aga Teie ju ei hakka iga auto puhul väljalugema vea koode ja kui palju läheb maksma parandus?). Sealt ma sain tarkust, et erinevatel tootjatel on erinevalt see realiseeritud. Ostsin täpselt samasuguse küünla, mis on mul mootoris (vahetasin neid 4 tükki aasta ennem). Vahetasin ja ime - lamp kustus, regenereerimine taas käib iga 500-600km tagant automaatselt.
Miks Fordil seal DPF filtri süsteemis (ma ei räägi filtrielemendist, mis jah, üksinda ongi filter, vaid terviksüsteemist) viies küünal ja viies Boschi pihusti mind kasutajana ei huvita, ma ei hakka ise neid ei projekteerima ega parandama. Mind huvitab, et see kõik toimib, Teid oma ameti poolt, et check engine ei põleks, nii kaugele siis ma uurisin ja leidsin töökoja, et parandada.
Loomulikult Teil on kuus sadu erinevaid autod ja Teie ei pea teadma kõike kõigest. Aga mina pöördun Teie poole iga aasta viimaseid 8 aastad ehk, sest Teie proffesionaalsuses ma ei kahtle just teie valdkonnas. Muu on demagoogia :)
Ja lollideks ma kedagi ei taha nimetada, mõtlesin just inimesi, kes ostavad autosi ja siis hakkavad vaatama, kuidas peita väljalõigatud katalüsaatori, kinni suruda EGRi kinni ja välja lõigata DPFi välja jnejne. Seda tüüpi inimesed küll aravavad "mina olen tark, säästsin kopika, need on lollid, kes teostavad ülevaatust ja teevad järelvalvet". Eks see bürokraatia mitte ainult teie alal ole "imelik", lihtsalt teie puutute kokku sellega igapäevaselt, mina võin omakorda tuua välja teistest aladest kui "tark" ta kohati on. Aga arutellu sellest ei vii kuskile paraku. Vähemalt kööginurgas või siin foorumis.
14:39 21.11.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
Meie ei hakka iga auto puhul välja lugema vea koode va. euro 6 puhul olenemata kütuseliigist, kus see on kohustuslik. Küll aga oleme lugenud ülevaatuse väliselt veakoode ka euro 4 ja euro 5 sõidukitel, et autoomanik ei peaks raha kulutama sellisele diagnoosile kuna meie teeme seda tasuta kui klient selliseks lisakontrolliks soovi avaldab. Lihtsalt harimise mõttes selgitusi ka teistele foorumi lugejatele - tehnoülevaatuse regulatsioonis ei ole ei ole mõistet "check engine" mis ei tähenda, et Teie selgituses miskit valesti oleks. Ülevaatusreeglites on kasutusel mõiste - rikkeindikaator ja kuna heal lapsel mitu nime siis on rahval kasutusel veel mõiste mootori tuli ja autodiagnostikutel MIL - malfunction indicator lamp. Mis puudutab rikkeindikaatori põlemist siis vastavalt kehtivale korrale https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1190/7201/9009/Lisa4_01
022020.pdf#
EI TOHI selle märgutule põlemine olla takistuseks ülevaatuse läbimisel. Kuna seadusesepad on vahel näidanud oma küsitavat kompetentsi siis täna kehtiv määrus annab selgitust, et on probleem kui märgutuli ei toimi korrektselt. Tähendab, kui märgutuli funktsioneerib korrektselt ja ta süttib ning jääb põlema siis ei ole õigust vormistada kordusülevaatust kuna ei ole vigade valikus otsust - kordusülevaatus kuna mootori käivitusele järgnevalt jääb põlema rikkeindikaator. Küll aga on Maanteeameti juhendis vastav selgitus mis ei ole väga kooskõlas kehtiva määrusega. Juhendis on öeldud, et kui MIL kustub siis ei loe määruses ära märgitud veakoodid st. on kohustus sülitada MKM 77 lisa 4 olevale (Pardadiagnostika tester tuvastas
veakoodi vahemikust P0001-P0499 või veakoodi P0650 = kordusülevatus).
15:04 21.11.2020
archibald
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
Mõistet pole loomulikult, aga kõik me (autohuvilised ja omanikud) saame aru millest jutt. Juriidilise/seaduse keele tõlkimine, mind, kui lõpptarbijat jättab külmaks. Minu jaoks tähtis, kas läbin ülevaatust ja kui ei, siis mis põhjusel ja mis kuludega seda võimalik parandada. Muideks, mina isiklikult küll ei oota ülevaatusepunktilt diagnostikat.
15:33 21.11.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
Kas Teid on volitatud esindama kodanikke kes käivad tehnoülevaatusel - ega ei ole vist? Ärge demagoogitsege ja ärge öelge - meie kõik. Et teid jätab külmaks seaduse keele tõlkimine on Teie õigus ja uskuge mina peaasjalikult suhtlen siin peale Teie veel teistegi foorumi külastajatega ja Teiega arutelu võib huvitada või puudutada ka teisi. Muideks mina ei pressi peale auto diagnostikat, seda kui küsitakse siis saab ikka sest palju on juhtumeid kus töökoda labaselt koorib klienti kes ei mõista mida üks või teine kood tegelikkuses tähendab.
16:34 21.11.2020
archibald
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
Enamus on õige sõna, tänud paranduse eest :)
Koorimine ja aafrikaautot on murekoht meil Eestis tõesti, aga esimese vastu aitab... Aitaks välja enamasti Google tegelikult ja veidi süveneda mis toimub omaga varaga, ega see kellegi huvi ei ole peale autoomaniku. Teine mure aga pigem on uurida vastavatel organitel, kes ja kuidas pani arvele Eestis ja miks seda autot lubati müüa Kadaka putkas ja miks endiselt nad müüvad romusi, mis on keevitatud kokku kahest autost või ei läbi ülevaatust ametlikult mitte kunagi selles elus. Aga jällegi see on teema, mida siin nagu nii lahendada ei saa.

P.S. Minu ainukene mure praegu endiselt, et ma ei näe "ei soovi vastuseid" nuppu konkreetses teemas :D
16:51 21.11.2020
Marko
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
Lp. archibald, kirjuta palun Vabas teemas IT küsimustesse! Adminnid on siin ainult repressiivorgan, tehnikud on eraldi ja foorumist neid muresid välja noppimas ei käi.
19:07 21.11.2020
passati omanik (registreerimata)
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
Mul on 2008 aasta audi A6 3.0 tdi 171kw euro4 ja DPF filtriga . toimib edukalt . probleeme pole ja ei plaani ega kavatse seda DPF-i ka säält eemaldada mida paljud teevad.
12:36 22.11.2020
Tahmafilter (registreerimata)
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
Ja ei tekigi probleeme, probleemid tekivad neil, kes soetavad omale DPF diisli ja köögerdavad sellega linnas, kilomeeter siia teine sinna. Siis on torud tahma täis ja filtrid umbes.
17:34 22.11.2020
siberia (registreerimata)
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
Ma nägin just hiljaaegu Soomes müügil sellesamale 3,0 TDI mootoriga Audile mõeldud "tahmafiltri kompenseerijat" mis olla ni EU-heakskiidetud kui tänavalegaalne. Väliselt samasugune kui see tahmafiltri jupp mis siis ümberehitamise käigus minema visatakse. Ja hind oli selline, et minuarust saaks sama raha eest vähemalt kaks B-kategooria tahmafiltrit. Kuid 3 l diislite omanikud tahavad samuti linnaliikluses sõita ja Saksamaa sepad on selle peale mõelnud.

Iseenesest on selline 2008 a A6 Euro4 auto ja lubatud tahma - 1,5 võib saada ka ilma filtrita. Kunagisel 1997 a diiselpassatilgi oli see mälu järgi nii 1,25 ja ilma igasuguste selliste filtriteta. Mul oli varemalt 2008 a põlvkonna A6 ja selle tahm oli ülevaatusel alati 0,00 sest filter pidas kõik kõik kinni ja tulemus oli liiga hea.

Ma olen endiselt arvamusel et eesti seadusepusijad on arenenud riikidest 2-3 aastat maas ja seda just oskajate poolt valmistatud järelturu osade vallas. Seetõttu pole eesti ülevaatusele minek endiselt hea mõte.
18:22 22.11.2020
63amg (registreerimata)
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
2-3 aastat! naljamees! pigem 20-30 aastat oleme maas!
10:01 24.11.2020
Buumer DPF (registreerimata)
Re: EGR ja tahmafilter diiselautol
tänud asjaliku vastuse eest EURO 3 ja EURO 4 kohta

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.